La rece, despre dezbaterea Ponta - Iohannis

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 12 noiembrie 2014, 2:59 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Prima confruntare televizata dintre candidati a fost complet irelevanta in privinta informatiilor noi aflate despre pozitionarea candidatilor pe temele mari. Dezbaterea de la Realitatea TV a fost insa relevanta pentru a afla cine si cum SINT cu adevarat candidatii, si a fost mai mult despre Klaus Iohannis decit despre Victor Ponta. Ponta a fost exact asa cum il stim din nenumaratele aparitii TV: agresiv, alunecos, manipulator, nationalist de cartier. Marea miza a fost Iohannis.

Si am vazut un candidat care a aparut nepregatit de dezbatere si a ratat cateva momente-cheie, precum discutiile despre coruptie si votul in diaspora, dar a fost calm, a incercat sa aduca o abordare noua a acestor dezbateri dupa standardul impus de Traian Basescu, continuat de Crin Antonescu si Victor Ponta.

Ce e cel mai ingrijorator insa la Klaus Iohannis e lipsa de pregatire pe temele mari. Realizatorii de la Realitatea TV au si explicat dupa dezbatere ca Iohannis i-a anuntat ca vine cu 45 de minute inainte de inceperea emisiunii, si a ajuns singur, fara staff si fara nici o hirtie ajutatoare. Mai mult, el si-a creat astfel singur un dezavantaj pentru ca, asa cum au explicat Rares Bogdan si Eli Roman, toti moderatorii Realitatea TV aveau intrebarile pregatite pentru Victor Ponta - asadar pentru un premier care e si candidat. Or, lui Iohannis i s-au pus vrind-nevrind si intrebari legate de Executiv, la care nu avea ce sa raspunda.

Asta nu inlatura insa semnul de intrebare legat de improvizatia momentului. De ce a venit atit de nepregatit Iohannis? A fost o decizie in pripa, a ignorat necesitatea pregatirii momentului, a cedat unor presiuni ale staffului sau unei proprii toane de moment? Inca nu stim, dar rezultatul e vizibil, si telespectatorii/cititorii/utilizatorii de retele sociale l-au taxat. Pentru ca e inadmisibil ca un candidat la prezidentiale sa aiba atitea lacune in privinta informatiilor, sa nu poata stapini tema coruptiei cind are in fata presedintele PSD si sa cada in capcanele retorice facile ale acestuia.

Senzatia de moment improvizat la Iohannis a fost dublata de superficialitate la abordarea temelor economice. Nu am aflat nimic nou, iar Iohannis s-a incurcat in explicatii despre pensia soacrei. Timp pierdut inutil.

Cind insa a avut timp sa discute asezat, in ritmul sau, Iohannis a dat un mesaj clar, lipsit de dubii, spunind ca "nu e nevoie de nici o noua axa Romania - China". In paralel, Ponta a folosit iar echivocul despre relatia cu China, vorbind despre necesitatea investitiilor in energie.

Si un moment care a fost apreciat de multi internauti: si-a cerut scuze public pentru eventualele derapaje din campanie (care nu erau ale sale, ci tiparite intr-un obscur ziar de campanie al ACL). In contrast total cu Ponta, care a negat ca ar fi autorul vreuneia dintre marile manipulari amintite de Iohannis: vinzarea de copii, manipularea cu parintii, falsa taiere a pensiilor etc.

Pe scurt: senzatia a fost ca Iohannis nu e pregatit structural pentru un duel verbal cu un partener care stapineste la maximum smecheria de limbaj, si s-ar simti mai in largul sau pe formatul britanic de debate, cu timpi clari alocati fiecarei chestiuni esentiale. Probabil ca acesta e unul dintre motivele pentru care a evitat dezbaterile in studiourile TV, caracterizate de un grad mare de improvizatie.

Si e de remarcat o fixatie ciudata a lui Klaus Iohannis pentru ceas. I-a atras atentia moderatorului Rares Bogdan ca timpul dezbaterii a expirat. A parut ca-si doreste cu disperare sa se termine, semn ca nu s-a simtit deloc in regula.

Ramine sa vedem daca Iohannis va participa si la dezbaterea de astazi, de la B1 TV. Un luptator veritabil asa ar face. Daca nu pentru mindria lui, atunci pentru publicul votant.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

50744 vizualizari

  • +56 (64 voturi)    
    S-a intilnit... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 3:32)

    Unu-2 [utilizator]

    S-a intilnit neamtu' cu smecheru' ...
    Inca votez neamtu', ca m-am saturat de atita smecherie.
    Pe cine mai intereseaza sa-i demostrezi smecherului-hot ca-i smecher-hot si prim ministru ca el apoi sa-ti rinjeasca inapoi cu o glume de 2 bani? Oricum nu ai cu ce sa-l convingi pe el ca oricind iti va 'demonstra' ca albul e negru, iar pe oamenii lui nici asa, toata lumea pleaca acasa la fel de convinsa asa cum a venit.
    Iar organizarea a lasat mult de dorit, nu asa e oriunde sub soare o discutie echidistanta intre cei 2 candidati prezidentiali inainte cu citeva zile de alegeri. Pacat.
    • +26 (28 voturi)    
      Halal - Organizare a dezbaterii (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:25)

      Daniel_Constantin [anonim] i-a raspuns lui Unu-2

      Aceasta dezbatere pe care nici nu o putem numi dezbatere a fost un nou balci al televiziunilor. Domnul Iohannis a avut si are dreptate cand a cerut o locatie independenta si o organizare profesionala a acestei dezbateri.

      Dezbaterile trebuie sa aibe public, sa fie bine structurate in timp si spatiu.

      Rares Bogdan si "fetele" - chiar asa le-a numite pe "fetele" din studioul vecin nu au aratat profesionalim, organizare; Acesta este limbaj de dambovita, chiar si vocea lor trada inadecvare, nepegatire, si improvizatie.

      Recunosc ca Iohannis ar fi putut performa mai bine, dar cand il ai pe Ponta in fata contextul se schimba. Ponta nu crede in respect, in adevar, in echidistanta, iin institutii - Ponta doar rosteste cuvinte dar ele nu au nici o proprietate sau greutate in gura lui.

      Nu uitati ca romanii sunt satui de cuvinte logoreice, ei doresc o realitate, onestitate, justitie - nu forme fara fond. Ponta nu este decat o FORMA ORICE AR DEBITA EL.

      Cine sunt ciutele astea cu pantofi de centura si limbaj de dambovita care se pretind ca stiu sa modereze o discutie cu un candidat la presedintie?

      Nu au un minim simt jurnalistic? intrerup interlocutorul ca pe maidanul antenei 3? fac gesturi si folosesc tonalitati care le ascund intr-o anumita masura incompetenta si nesiguranta de sine?

      bai televiziunior - dar voi nu ati vizionat niciodata o dezbatere serioasa? dar voi chiar nu realizati ca puteti avea o discutie bazata pe respect reciproc, civilitate, cultura, seriozitate, echidistanta?

      Toata lumea se mira de ce nu merge Iohannis la tembeliziunile comunistoide?

      Scrie undeva in constitutie ca trebuie sa intri in rahatul antelor, realitatii sau chiar b1 ca sa devii presedinte?

      Un presedinte respectabil nu intra in rahatul televiziunior, al manelelor, al incultior, al ilegalilor, puscariabililor si al frustratilor de tot felul. Daca este un presedinte respectabil - nu intra in discursul lor, ci trecand peste dispretul natural pe care il simti fata de aceste fiinte.
      • -4 (8 voturi)    
        Pai cine-i (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:36)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

        de vina ca nemtul a lalait-o pana inainte cu 45 minute de inceperea emisiunii,apoi a anuntat ca vine,a venit nepregatit si nepregatiti au fost si realizatorii!!!
      • +5 (7 voturi)    
        Vă dau multă dreptate. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:28)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

        A fost evident că tv Realitatea era pregătită doar să-i dea apă la moară lui Ponta și că nu se aștepta la participarea lui Johannis. In spatele discursurilor sforăitoare ale lui Rareș Bogdan, care aproape c ă se autointitulează cel mai mare realizator de televiziune al tuturor timpurilor, simt că se ascund niște interese foarte murdare al căror înțeles se va dezvălui curând.
      • +6 (8 voturi)    
        Felicitari,.... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:51)

        tenismenul [utilizator] i-a raspuns lui Daniel_Constantin

        pentru comentariu! Ai perfecta dreptate! D-l Johannis nu se compromite cu smecheriile dambovitene. Ardelenii si mai cu seama germanii(sasii nostri) , vorbesc putin si fac mult. S-a vazut de la o posta, neprofesionalismul celor de la Realitatea. Ma asteptam la balciul facut de plagiator. Am admirat calmul d-lui Johannis, organizarea in gandire si disciplina de comportament de care a dat dovada. Desi nu-l agreeaza pe ponta, a dat dovada de om civilizat, care nu se coboara la nivelul unui clovn.
    • -9 (19 voturi)    
      Pota - Johannis 1-0 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:58)

      Alain Alain [anonim] i-a raspuns lui Unu-2

      Oricum am intoarce-o, orice am comenta, infruntarea de aseara de la Realitatea a fost una penibila : Johannis ne-a demonstrat cum nu trebuie sa actionezi intr-o dezbatere televizata, ce inseamna sa fii total pe dinafara problemei, sa fii complet aiurea cu gandul si raspunsurile, sa nu-ti straluceasca deloc mintea, sa te lasi dominat ca un pustan de un adversar care a venit inarmat cu tone de hartii...Romania nu are nevoie de un presedinte moale ca o mamaliga, ci de unul spirt, cu mintea agera, un om care stie si poate lua cele mai bune decizii in cel mai scurt timp...ori, Klaus e pafarist!!!
      • +12 (18 voturi)    
        N-ai dreptate (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:57)

        MariusNi [anonim] i-a raspuns lui Alain Alain

        In primul rand, Iohannis nu avea cum sa lupte cu Ponta venit din postura de prim-ministru. Ponta avea toate datele, toate hartiile, toate copiutele la el. Pe mine sincer nu m-au impresionat cu nimic aceste lucruri. Tu ce te asteptai ? Ca Iohannis sa aiba experienta politica a lui Ponta si sa stie toate numerele de genul numarul de pensionari, numarul de romani din Italia, valoarea exacta a PIB-ului ? Votam un presedinte pe baza memoriei numerice ? Sa fim seriosi, un presedinte nu trebuie sa stie aceste detalii, ai oameni care trebuie sa stie aceste lucruri. Un presedinte trebuie sa aiba caracter , sa stie sa-si aleaga oameni onesti, sa nu fure, sa nu-i lase pe cei de sub el sa fure, etc. Eu cred ca Iohannis e un presedinte prea bun pentru nivelul actual de civilizatie al Romaniei
        • +7 (9 voturi)    
          Iohannis 8.62 din 10 si Ponta 3.25 din10 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:18)

          Daniel_Constantin [anonim] i-a raspuns lui MariusNi

          Asta este un punct esential, Madalin. Cu cat mai dramatic si lipsit de rationament juridic este modul in care s-a comportant MAE si BEC sub Viorel Ponta la votul in diaspora.

          Daca Ponta avea cifrele romanilor din diaspora de ce nu le-a folosit in beneficiul populatiei prin deschiderea unui numar mai mare de sectii de votare? De ce, daca ai cifrele cu tine si pretinzi ca le stapanesti, nu le folosesti spre beneficiul public si in folosul democratiei?

          Degeaba vii tu PLAGIATORUL SUPREM CU CIFRE SI FITUICI (plagiate, copiate si interpretate distorsionat) daca nu ai coloana vertebrala, comportament decent, interesul cetateanului, echidistanta, binele public in centrul politicilor tale.

          Poti sa fi cel mai destept (ceea ce Ponta nu este, nu a fost si nu va fi) dar daca esti o lepra si comportamentul tau este puscariablil si ilegal - nimic din ceea ce debitezi nu are acoperire.

          Asta este punctul estential al dezbaterii. Si scorul in acesta primsa este

          Iohannis 8 si Ponta 3 din 10.
      • +3 (5 voturi)    
        Johanis-Ponta 1-0 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:17)

        Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Alain Alain

        Eu asa am vazut meciul dintre un om cu mintea agera si ordonata si un mamaliga plin de vrajeli.
    • +10 (20 voturi)    
      22.12.14 (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:06)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Unu-2

      Macar Acum sa nu tradam Germania, am facut o in WW2..si ne am pricopsit cu Putorile si Violatorii de rusi..SOVROM..asta vrea Dottore sa fim sclavii SOVROMULUI (cautati pe wiki ptr cei care nu au auzit de ebola SOVROM)
  • +41 (53 voturi)    
    cine a castigat defapt? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 3:40)

    b33 [utilizator]

    Tin sa va contrazic, domnule Pantazi - nu inteleg dece toatã presa(inclusiv cea de dreapta) a sãrit sã anunte victoria lui Ponta in dezbatere. Aceasta atidudine nu ajutã cu nimic in acest moment si cred cã pleacã mai degrabã din frustrare decât din obiectivitate.

    Ce a arãtat Ponta asa de grozav de e dat peste tot ca marele invingãtor al dezbaterii? Singurul lucru pe care l-a demonstrat e cã stie sã citeascã de pe niste foite, nu avea in cap nici una din acele informatii, dar el cu foaia in fata, se credea indreptãtit sã il intrebe pe celãlalt ce scrie pe ele.

    Cred cã sinceritatea si prezenta de spirit a domnului Iohannis au punctat mult mai mult decât minciunile mistificate cu cifre ale premierului. Cred cã s-au conturat clar imaginile candidatului serios si gentleman, contra imaginii candidatului oportunist-fripturist, care vã va spune orice minciuni doriti sa auziti, doar pentru a ajunge in varful piramidei puterii.

    Dezbaterea a fost insã ca un meci plictisitor de fotbal, in care ambele echipe joaca slab. A fost in principal umbritã de organizarea execrabilã a Realitãtii, care probabil a fost si luatã prin surprindere. Dar intrebãrile au fost foarte proaste, au fortat pe cei doi candidati sã reitereze lucruri care s-au mai spus si inainte exact la fel. S-au pus exact aceleasi intrebãri din ultimele zile, si candidatii au replicat cu aceleasi lucruri venite direct de la staffurile de campanie. A fost un rezumat plictisitor al campaniei de pânã acum. Dezbaterea trebuia sã aducã prospetime in peisajul politic, nu sã accentueze criza de mesaje si programe a candidatilor.

    Iar Rares Bogdan m-a uimit prin lipsa de reactie si prezentã de spirit - dacã s-a fãcut dezbaterea ad-hoc, fãrã reguli stabilite dinainte, cu asta trebuia sa inceapa dezbaterea - cu incropirea si prezentarea unui set logic de reguli, sã stabileascã practic un protocol. Ei erau doar fericiti pentru ca vor face audienta, dar au fost complet neprofesionisti. Rusine pentru organizare!
    • +16 (22 voturi)    
      Ponta kitsch al lui Basescu (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:05)

      Bwana [utilizator] i-a raspuns lui b33

      Iar a dat cu copy-paste la atitudinile lui Basescu...gen MTO. A venit cu cifre,etc. Cine e Ponta..stim. Intrebati orice gospodina cate cifre pune in oala si avem si boarea realitatii.
      Pacat ca Iohannis a ratat momentul cu Ratiu. Ponta a zis ca l-a votat in 20 mai 1990. Daca este asa inseamna ca avem un cetatean care nascut pe 20 septembrie 1972 a votat ilegal fiind sub varsta de vot de 18 ani.
      Sa inteleg ca VV Ponta incepe lupta cu coruptia in sfarsit si ca sa dea un exemplu se autodenunta?
    • +14 (20 voturi)    
      Mai mult...... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:10)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui b33

      Am urmarit doua persoane ce jucau in filme diferite. tonta incerca sa ne convinga ca merita sa fie presedinte jonglind cu populisme ce tin de atribuitiile premierului. Moderatorul si celelalte jurnaliste prezente au impins de altfel discutia intr-o zona in care atributiile Presedintelui sint inexistente.
      Johannis pe de alta parte a incercat sa faca o discutie un pic prea civilizata. A punctat de citeva ori (din punctul meu de vedere foarte important cind a cerut scuze "in mod public" ceea ce partenerul de discutie nu a facut! ba chiar a amutit in momentul urmator, in panoplia lui neexistind nici a ierta, nici a cere iertare!)
      Cu toate ca analistii au considerat ca tonta a condus, pentru cei ce au privit confruntarea, tonta s-a aparat si aa avut atitudinea de sparring-partner iar Johanis a fost mult mai sigur pe el.
      Pagat ca organizatorii, chiar si numai cu 45 de minute la dispozitie, nu au stiut sa mentina discutia pe atributiile presedintelui: relatii externe, independenta justitiei, multipartidism, independenta, Shenghen, etc.
      De asemenea e evident ca staff-ul lui Johannis este inexistent sau complet habarnist. Probabil ei se lupta sa imparta posturi ulterior "cistigarii" alegerilor. Cred ca cele doua partide din spatele lui Johannis nu isi doresc cistigarea legerilor sau nu stiu cu o faca! Pina aum, singurii care "au cistigat" au fost pdl-istii DAR TRASI LA REMORCA DE BASESCU! Asa cum psd-istii au cistigat la remorca lui ilievici.
      Si exact cum spune intelepciunea populara "dupa razboi multi viteji se arata", am urmarit discutia tuturor moderatorilor Realitatea + dl Gusa care in principal l-au mursecat pe Johaniis si care au exprimat o gramada din frustrarile lor fara sa tina seama ca subiectele abordate erau off-topic pt un candidat la Presedentie. Sigur Johannis putea sa fie mai bine pregatit, dar si marii specialisti mai au inca mult de munca!
      Nu vreu sa asist lao dezbatere in care sa vad tatismele promovate de psd polishate si imbracate in aura culta.
    • -1 (5 voturi)    
      cine a castigat de fapt? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:30)

      StefanaClaude [anonim] i-a raspuns lui b33

      Cred ca glumiti, poate in stil german, cand pomeniti despre "prezenta de spirit" a lui Iohannis. Nu a fost prezenta nici un moment. Omul pur si simplu nu e facut pentru politica si diplomatie, in afara de un zambet fortat si tacere prelunga nu a dat dovada, vreodata, de fler in politica.
      Dar aveti dreptate, dezbaterea a fost ca un meci de fotbal plictisitor. Am vizionat-o pana la final, in speranta unei surprize, si nimic.
    • +3 (5 voturi)    
      Exact!!!!!!! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:33)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui b33

      Rușine pentru Realitatea tv!!!!!!!!!!!!! Nu mai există profesioniști acolo, ci numai niște inși care fac declarații sforăitoare mânați de interese obscure!
    • 0 (0 voturi)    
      va dau dreptate (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:04)

      cetatean_cu_expectative [utilizator] i-a raspuns lui b33

      tot citesc articole şi comentarii. Acum mi-am făcut cont pe acest site doar ca să pot spune asta: aveţi dreptate. Nu ştiu în ochii cui a prins praful lui Ponta... de fapt, o fi prins în ochii celor 45% din alegători... :)
  • +35 (45 voturi)    
    Poate ca Iohannis... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 3:47)

    Alius [utilizator]

    ...vrea sa se desprinda de imaginea PNL-PDL, partidele fiind doar un vehicul pentru el, de a ajunge presedinte, nu ca moare de dragul lor. Poate ca nici nu are incredere in oemenii de partid, care s-au vazut ca nu prea au tras la turul 1. Si nici nu vad de ce ar trage, ca toti au probleme cu justitia (sau o sa aiba).

    Si nepregatira lui probabil se datoreaza faptului ca el a venit sa dicute "civilizat" si din acea dezbatere sa castige "bunul simt", desi ar trebui sa stie ca romanu' vrea sange pe pereti.

    De-aia era bine cu Macovei in turul 2: il desfiinta pe porcusorul Tonta.
  • +41 (51 voturi)    
    Aici nu e vorba de reactia lui Iohannis (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 3:53)

    alex4321 [utilizator]

    Aici nu e vorba de reactia lui Iohannis


    Aici e Vorba că TREBUIE să evităm să votăm
    Un Șmecher Hoț Vânzător de țară care îi bate cu 1000 de jandarmi pe țăranii de la Pungești fără milă
    atunci când interesul său personal de parvenire
    la putere i-o cere....

    Mi se fâlfâie cât de pregătit e Iohannis să-i dea sau nu replica unui astfel de Hoț.
  • +34 (44 voturi)    
    de acasa (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 4:03)

    b33 [utilizator]

    De acasã, sa stiti cã s-a vãzut altfel dezbaterea. Am disecat-o dupã, si cu familia, si cu unii prieteni - Iohannis a fost vãzut drept candidatul mai bun dintre cei doi.

    Ca oameni care nu suntem jurnalisti sau analisti politici, i-am analizat pe cei doi candidati mai mult din unghiul uman.

    Nu suntem asa usor impresionati de niste cifre recitate ca o mantrã, de pe niste fituici, de parcã ar fi fost trâmbitele Ierihonului. Poate ca aveti o deformatie profesionala (valabil pt toatã presa care nu este in buzunarul PSD) sa cuantificati dezbateraea dupã infromatile prezentate de cei doi (unul citea, altul spunea din cap), dar repet, nu asa a fost ea vãzutã de cãtre oamenii cu bun simt.

    Sincer, Iohannis chiar a impresionat intr-un mod pozitiv, fatã de ce a arãtat pânã acum. Trebuia sã iasã la rampã, si a facut-o intr-un mod admirabil si nu are decât de câstigat dupã aceastã dezbatere, in ciuda criticilor din presã. Pare acum cã si presa independentã s-a predat, dupa ce cã si opozitia si campania ACL sunt inerte. Iohannis aproape cã aratã ca un canidat independent acum, care se mai luptã doar din resursele venite din interiorul persoanei sale. Pare cã si decizia de a participa la dezbatere a fost una personala si spontana, mai degraba decat una dirijata de stafful de campanie, si bine a fãcut! Probabil cã stafful l-ar fi sfãtuit sã evite dezbaterile de tot.

    Sa stiti cã nu ne ajutati cu aceste atitudini defetiste si prãpãstioase, tipic mioritice! Nu este incã totul pierdut, dezbaterea nu a fos o bãtãlie pierdutã, ci una câstigatã. Vã rog, schimbati-va punctul de vedere, luati lucrurile pozitive din ea si concentrati-va pe ele!
    • -2 (6 voturi)    
      de acasa (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:39)

      StefanaClaude [anonim] i-a raspuns lui b33

      Cred ca or fi case in care nepregatirea profesionala pare pozitiva. Dar i-ati analizat din unghiul uman, care, intr-adevar, nu s-a vazut in dezbatere. Haideti sa fim seriosi, pentru ce este admirabil Iohannis? Pentru lipsa totala de respect pe care a afisat-o venind nepregatit? Avea macar dreptul - omeneste vorbind - sa conteste deturnarea discutiei si sa o reorienteze spre atributele prezidentiale, pe care trebuia, normal, sa le cunoasca si sa fie pregatit pentru o dezbatere pe ele. Poate, daca avea curajul acesta, impresiona. Dar asa ... prestatie foarte, foarte slaba. L-a favorizat, pur si simplu, pe Ponta.
  • +33 (39 voturi)    
    Mie, personal, (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 4:20)

    siska [utilizator]

    mi se pare ca tocmai asta a fost strategia lui Iohannis la aceasta dezbatere : sa-l faca pe ponta sa se dea "cocos". Nu prea-mi vine sa cred ca l-ar putea subaprecia intr-atit pe ponta incit sa vina atit de "nepregatit" la emisiune ... Cred ca de fapt a vrut sa demonstreze ca : nu este "gaina" care fuge de dezbatere ( a anuntat venirea la dezbatere pe ultima suta de metri, cu mina in buzunar, fara carti, dosare, fituici), ca poate fi agresiv, in limita unui bun-simt, cind vrea, (inclusiv ponta l-a "admonestat" ca e altfel decit l-a cunoscut prin birouri) si, mai ales sa scoata in evidenta "tzatzismul" si mistocareala celui care se vrea presedinte de tara ! Pentru o prima "face to face" mi se pare ca a avut o tactica destul de logica fata de cel care e primul ministru ( logic ca era mult mai in tema cu cifrele decit el, deci orice dezbatere pe tema ar fi fost in dezavantajul lui ca "outsider") si, colac peste pupaza, familiarizat si cu "tertipurile" avocatesti . Si mai cred ca, prin aceasta intilnire, a vrut sa accentueze ca ponta, atit de pregatit pe cit pare, cu toate pirghiile pe care le-a avut la indemina, n-a facut mai nimic, in afara de circul "pe sticla" cu care ne-a obisnuit atitia ani ! Cert este ca, la cite magarii i s-au facut lui Iohannis in aceasta campanie (fituici prin posta despre taierea pensiilor, gaini cu capul talat, acuzatii de tradare de tara cu ruperea Ardealului, s.a.m.d.) mi s-a parut ca a fost mai mult decit "gentleman" ! Oricum, insa, mi-as dori ca el si staff-ul lui sa fi tras invatatura din aceasta prima dezbatere si sa asistam la o alta in care sa-l faca praf pe ponta. Nu stiu de ce imi vine sa spun "yes, he can !". Poate sint visator, poate gresesc, dar emisiunea asta ma face sa-l votez si-n turul 2 fiindca mi se pare ceva mai deosebit decit ceea ce am avut pina acum !
  • +40 (46 voturi)    
    Papagalul v-a dus de nas chiar asa? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 5:00)

    denvarel [utilizator]

    Vad ca multi comentatori se apuca sa discute despre cat de pregatit a venit Ponta. Cu cifre, plin de cunostinte...
    O intrebare: Care cifra ati retinut-o din expunerea lui si ce reprezinta acesta?

    Ce s-a intamplat de fapt:
    Papagalul tricolor, programat de echipa de campanie, a folosit o strategie banala de manipulare si anume de a arunca cu cifre.

    Nu conta ce este intrebat, prin multimea de dosare gasea el unul cu un raspuns acolo care sa bata un pic cu subiectul. va aduceti aminte sceneta "Castravetele" cu Florin Piersic?
    http://youtu.be/fSpKDbNWmNs

    Papagalul n-a spus nimic, nu a facut nici o analiza, a aruncat in stanga si in dreapta cu cifre si a urmarit cu obstinatie sa dovedeasca ca iohannis nu stie cifra pe care o stie el (de fapt pe care o citeste el...)

    Exemple:
    Cate sectii de votare sunt in Germania?
    Cati oameni au votat in 2009?
    Cati romani sunt in Italia?
    Care este pensia medie?
    Cat a incasat la Buget?
    Cat a cheltuit de la buget?
    Cat e un punct din TVA?

    In locul lui Iohannis taiam nodul gordian, ma duceam la papagal si ii luam dosarul. Il intrebam apoi nonsalant cat este bugetul de mare, sau cat s-a alocat la sanatate...

    Pregatit un drac, papagalul a raspuns la fiecare intrebare: "castravetele este un frunct dicotiledonat care are 95% apa". Si v-a dus de nas pe toti analistii. Cu o strategie de manipulare de manual.

    Nici macar n-ati remarcat ironia perfecta a lui Iohannis cand a spus ca stie el ca sunt 1 100 000 de romani in Italia. Papagalul s-a holbat atunci ca prostul neintelegand cum sa-l contrazica, pe foaia lui era scris altceva :)

    Manipulare numele tau e PSD. Pana la urma n-am inteles nici macar daca se mai deschide vreo sectie de votare in diaspora sau nu. Eram ocupat ca si voi sa ghicesc cati romani or fi votat in Franta :)
    • +18 (18 voturi)    
      PERFECT DE ACORD CU TINE! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:15)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      marii specialisti complet off-topic!
      Au discutat despre atributiile ministrului de finante sau pm dar nimic despre atributiile Presedintelui.
      Parca erau comentatori sportivi care incep sa turuie tot felul de statistici relativ la cariera vreunui sportiv. Nu ma dau pe spate niciodata genul ala de comentarii.
    • +3 (3 voturi)    
      Cel mai inteligent comentariu! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:29)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Bravo cu felicitari!
    • 0 (0 voturi)    
      excelent! (Marţi, 18 noiembrie 2014, 14:34)

      cetatean_cu_expectative [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      "Care cifra ati retinut-o din expunerea lui si ce reprezinta acesta?"
      Cred că aceasta era întrebarea pe care ar fi trebuit să şi-o pună toţi jurnaliştii sau, în orice caz, toţi jurnaliştii buni. Cred că maimuţăreala lui Ponta era de aşteptat. Cred că răbdarea şi clasa lui Iohannis au fost peste orice aşteptare. Omul a spus că vrea să schimbe modul în care se face politică în România şi a început prin a nu coborî la nivelul ţăţismelor cu care e obişnuit Ponta şi cu care s-au obişnuit şi jurnaliştii până într-acolo încât să considere că a câştigat cel care a făcut mai multă gălăgie, nu contează ce a zis.
      În fine... ruşine jurnaliştilor. De Ponta şi ai lui nu spun să le fie ruşine, că ei oricum nu au conceptul :)
  • +39 (43 voturi)    
    Eu nu m-am uitat..... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 5:56)

    gica43 [utilizator]

    ...si nici nu ma voi uita la alte..confruntari intre cei doi ! Mie imi este foarte clar ca voi vota CONTRA lui ponta si nu vreau sa ma enervez de cate ori deschide gura acest maimutoi obraznic si mincinos ordinar.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa,asa... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:43)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui gica43

      ca si mie parca mi se face greata cand vad ce debiteaza ponta in total dispret fata de logica, bunul simt si regulile civilizate .
  • +25 (31 voturi)    
    Hmm (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:01)

    naenae [utilizator]

    Ce se discuta atat de nepregatirea pe teme economice? Pai ce treaba are presedintele cu economia? Iar vrem un presedinte cu functie de prim ministru? Presedintele trebuie sa aiba viziune si strategie, nu sa recite cifre.

    Cat despre Ponta... sa fi premier aproape 3 ani si sa ai nevoe de 100 de foi in fata ca sa citezi 10 cifre, este absolut complet, total, iremediabil PENIBIL.

    Unde putea mai bine Iohannis, da, era la capitolul erori de guvernare, unde il putea manca de viu pe pacalici: Oltchim, CFR Marfa, acciza pe carburant, coruptii PSD, suspendarea legii prin ordonanta de urgenta. Altfel l-a lasat pe Ponta, om cu hainele murdare din cap pana in picioare, sa ne citeasca de pe fituici cat este el de curat imaculat. Penibil.
  • +4 (20 voturi)    
    la plesneala (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:03)

    barba-neagra [utilizator]

    Dl Klaus Iohannis a venit la plesneala. Ori isi ignora staff-ul de campanie, ori cei din jur sunt slab pregatiti. Cred, insa, ca aseara dl Iohannis a venit exact ca o gaina sa i se taie capul.
    Dl Ponta a venit pregatit pentru ca STIA ce intrebari i se vor pune. Asta e diferenta, spre jubilarea dnei Lavinia Sandru care cu cateva ore inainte acuzase ACL ca si-a inscenat propria-i ograda pentru a se victimiza.
    Tot respectul pentru curajul dlui Iohannis, dar daca ar fi vrut sa iasa invingator ar fi trebuit sa-si lepede buna cuviinta si respectul fata de telespectatori.
    Dl Ponta avea topul de fituici aranjat in functie de intrebari, iar aroganta, mojicia si nesimtirea ii sunt specifice. Nu a facut niciun efort ca sa arate altfel decat il vedem zilnic. Minciuna si aroganta mustesc prin toti porii domniei sale.
  • -1 (15 voturi)    
    surpriza serii - noncombatul (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:18)

    barba-neagra [utilizator]

    Dl Iohannis si-a dorit sa surprinda lumea acceptand sa participe la un show care nu fusese pregatit pentru doi candidati.
    M-a surprins neplacut noncombatul sau, civilitatea sa exagerata, intentia de a arunca aluzii doar, fara a intra in detalii.
    M-a surprins nu o data eludand oportunitatea de a vorbi, de a explica, preferand in schimb sa puna intrebari.
    M-a surprins amatorismul domniei sale in momentul in care a acceptat sa vina in studiol tv, stiind ca adversarul sau stia toate intrebarile, pregatise raspunsurile impreuna cu echipa sa, si in plus adusese un toptan de hartii explicative.
    Si asta pentru ca Ponta nu e in stare sa explice de unul singur ce a facut guvernul sau sau ce va face guvernul sau. Domnia sa este o fituica. Nu poate gandi liber dacat daca minte, da vina pe altii, sau e ajutat din off de staff sau "moderatori" gen Lavinia Sandru.
    Surpriza: cine a iesit invingator din "lupta impotriva coruptiei"? Evident, Ponta, prin noncombatul lui Iohannis.
    • +9 (11 voturi)    
      Nicio surpriza (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:00)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui barba-neagra

      Pe mine Johannis nu m-a convins niciodata, nici aseara nu m-a convins.

      M-a convins insa Ponta ca e f. pregatit sa inaugureze o noua epoca Iliescu-Nastase, mai periculoasa decat prima.

      O sa-l votez pe KJ duminica, voi face tot ce pot sa-i conving si pe altii sa iasa la vot.

      Dar daca vom pierde alegerile, aceasta "Dreapta" nemernica care si-a batut joc de propriul electorat, trebuie sa plateasca. De la implicarea PNL in mizeria usl-ista din 2012, la optiunea dezastruoasa a ACL pt. Johannis si ridicolul sustinerii lui Basescu pt. Udrea, toti au tinut-o langa intr-o bataie de joc.

      N-a fost non-combat, a fost prostie pura. Au incercat sa aplice scheme psd-iste electoratului de dreapta si nu au inteles ca bizonii receptivi la acest gen de manevre sunt "captivi" ai stangii inca din '90 iar PSD e mult mai pregatit sa-i manipuleze.

      Singurul lucru care ma ingrijoreaza este viitorul DNA, ANI si al celor cativa judecatori curajosi care s-au pus pe treaba in ultimii ani. Altfel, dreapta romaneasca chiar are nevoie de un restart.
      • +11 (11 voturi)    
        Iohannis este ok dar ... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:05)

        MariusNi [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

        Stilul lui Iohannis nu se potriveste nivelului civilizational al majoritatii populatiei. El nu e genul care sa intrerupa un partener de discutie in timpul raspunsului, nu e genul care sa aplice lovituri sub centura, nu e genul care sa faca aluzii smecheresti. Pur si simplu nu se potriveste mentalului colectiv al romanului. Aici e dorit un tip de presedinte care sa fie smecher, obraznic, tupeist, nesimtit. Ponta (la fel ca Basescu) are aceste "calitati" si multe altele. In plus, Iohannis nu putea sa raspunda pe teme economice in fata unui prim-ministru care vine cu hartiile la el pregatite de altii. Ponta a fost exact ca Basescu acum 5 ani. Atunci ne-am bucurat cand Basescu aplica tehnica asta. Acum cand Ponta o aplica si el, nu putem decat sa constatam ca aceasta e metoda prin care se castiga alegerile in Romania.
        • +1 (3 voturi)    
          Mi-e f. greu sa ma abtin :)) (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:54)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

          dar am decis sa nu scot un cuvant despre Johannis si "nivelul lui civilizational" pana dupa alegeri;

          am spus ca-l votez si-l votez;

          ce cred eu despre el personal si despre candidatura lui la presedintie am sa spun/scriu de luni incolo.
  • +25 (31 voturi)    
    O pseudo-dezbatere! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    In toate tarile civilizate, intalnirea dintre doi candidati la presedintie este pregatita de echipele de campanie ale competitorilor, pentru stabilirea conditiilor : locul neutru in care va avea loc dezbaterea, numarul insotitorilor, formatul (temele dezbaterii, timpul acordat fiecarui candidat), numele moderatorilor, etc.
    Asa a propus Iohannis sa se procedeze si la noi.
    Pietarii sarlatani pesedisti au tratat problema de pe pozitii de forta : au decis singuri toate conditiile intalnirii dintre Iohannis si Ponta si s-au rastit la neamtul civilizat sa se supuna deciziilor lor 'indiscutabile'.
    Iohannis le-a spus ca nu este normal ceea ce fac, ei i-au raspuns cu : 'aha, ti-e frica de Ponta!'.
    La intalnirea de aseara, Iohannis a venit singur, fara 'documente scrise de echipe guvernamentale de specialisti', a fost calm, politicos.
    Gainarul plagiator-mitoman a venit cu liota de insotitori si cu bratele pline de hartii guvernamentale in care cauta detalii cu care sa-l incurce pe neamtul civilizat; gainarul a fost agitat, violent tot timpul, mitocan, bascalios, arogant, pretinzand permanent respectul lui Iohannis. I-a spus lui Iohannis ca se poarta ca un mosier care vine pe-aici sa dea ordine romanilor.
    Plagiatorul l-a copiat pe Basescu, care a dezvaluit ca, atunci cand se afla numai 'in doi', carlanul este ca un pisicut. I-a spus, si el, plagiatorul, lui Iohannis : cand erai in biroul meu din Palatul Victoriei erai respectos cu mine. Iohannis i-a raspuns : biroul la care stati acum nu este cel din Palatul Victoria, este cel din fata poporului.
    Daca intalnirea nu a fost pregatita, trebuia ca ambii protagonisti sa vina fara insotitori si fara un munte de hartii guvernamentale, sa vorbeasca fiecare din ce are in cap.
    Din cele patru televiziuni cu care plagiatorul vrea sa inlocuiasca 'un loc neutru', doua sunt detinute de Felix puscariasul - membru PC si de pesedistul Ghita -puscariabilul (Antena3, respectiv RTV).
    • +2 (4 voturi)    
      Păi și Realitatea (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:54)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      s-a dovedit aseară cu prisosință că e deținută de cineva care îl sprijină pe Ponta cu toate aerele de imparțialitate ale pseudojurnaliștilor de acolo.
  • +12 (22 voturi)    
    O pseudo-dezbatere! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:30)

    hotnewsfil [utilizator]

    Postul B1TV, asa cum scria Ioana Lupea, a virat catre Ponta in ultimul timp..
    In aceste coditii, Iohannis ar trebui sa revina la propunerea lui initiala, ca echipele sa pregateasca intalnirea urmatoare, care sa se desfasoare intr-un loc neutru, adaugand si cererea ca cei doi sa nu mai vina cu documentente de lucru elaborate de expertii guvernului, sa vina fiecare cu ce are in cap.
    • +4 (6 voturi)    
      Acest "viraj" l-am (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:23)

      Audit [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      sesizat si eu. Vorba lui Geoana "nici nu stim cati mai suntem!".
      Dadeau cei de la Realitatea rating-ul televiziunilor de stiri - b1 nu se regaseste in primele 3 (din4). Nici macar asta nu le da de gandit. daca vreau Ponta ma uit pe A3 si Romania tv nu la b1 care avea un alt tip de electorat si anume de dreapta. Acum ma uit pe Realitatea. Simplu.
  • +26 (30 voturi)    
    Lacomia distructiva a posturilor TV! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 6:54)

    hotnewsfil [utilizator]

    Posturile TV s-au batut intre ele pentru rating, sa aiba ele un profit din dezbaterea prezidentiala, au pus pe un plan secundar importanta exceptionala a acesteia.
    Daca erau mai serioase, mai dedicate importantei acestei dezbateri, posturile TV ar fi trebuit sa nu consimta sa prezinte dezbaterea inainte de a fi existat un acord detaliat intre staff-urile de campanie ale celor doi candidati (ca in tarile civilizate!)..
    Aceasta pozitie condamnabila si a Realitatea TV (lacomia dupa rating!) i-a dat ocazie lui Ponta - protectorul borfasilor - sa fie asa cum este de regula : smecher, superficial, bascalios, arogant, impertinent, diversionist.
    Postul TV in cauza l-a nedreptatit profund pe Iohannis, l-au sprijinit masiv pe plagiatorul Ponta, chiar daca nu a fost acesta scopul lor principal.
    Cat despre Lavinia Sandru : s-a dezvaluit ca fiind servitoarea lui Ponta!
    • +2 (4 voturi)    
      Ba chiar ăsta a fost (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:59)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      scopul principal, să-l susțină pe Ponta. Iar madam Șandru e demult servitoarea borfașilor. Am zis servitoarea ca să mă exprim decent.
  • +10 (14 voturi)    
    bunul simt a invins (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:35)

    GeorgeDesmets [anonim]

    Ce tara normala mai sintem cind apreciem numai tupeul si mitocania .Pentru mine a fost un punct marcat de candidatul Johannis.
    Ma surprinde totusi abordarea unor ziaristi de a vedea in aceste confruntari electorale o lupta intre cocosi.
    Daca nu am avut o abordare de fond a problematicii, am vazut suficient in legatura cu calitatile umane ale celor doi candidati.
  • +12 (16 voturi)    
    Ponta vs Iohannis (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:39)

    Dana Bob [anonim]

    Iohannis : calm , onest , fara lovituri sub centura , intrun cuvant decent.
    Ponta: obraznic , agresiv, fara bun simt.
    Asta am vazut eu !
    Voi vota NUP deci NU PONTA desi majoritatea celor care au vazut emisiunea sunt de partea lui Ponta. Daca ar fi vazut si putin sange in ring ar fi si mai entuziasmati!
    O singura mare intrebare am : Pensiile nu sunt confidentiale? De unde stia Ponta pensia soacrei ? De la Robana?
  • +8 (10 voturi)    
    Paradox (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:49)

    paul-drv [utilizator]

    Într-o anumită privinţă, dezbaterea mi-a amintit de confruntarea TV dintre Victor Ciorbea şi Ilie Năstase, din preajma alegerilor pentru primăria capitalei. Chiar dacă acum nu aş mai face-o, atunci am hotărât să-l votez pe Victor Ciorbea după ce am fost dezgustat de aroganţa, grobianismul şi şmecheria de cartier a contracandidatului său.
    Ştiu că pare ciudat, dar cred că exact la fel se va întâmpla şi de această dată!
  • +11 (15 voturi)    
    Domnilor jurnalisti: cine suntezi si ce vreti? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 7:54)

    transalpinarum [utilizator]

    Mai mult decat prestatia celor 2 candidati, ar trebui sa analizam la rece prestatia "jurnalistilor" de la Realitatea si de la celelalte posturi. De fapt cine sunt jurnalistii din ziua de azi? Ce pregatire profesionala si deontologica au? Din punctul meu de vedere, ii poti numara pe degete pe cei care-ti merita atentia si au de spus ceva coerent. Restul sunt o adunatura dubioasa, care nu stiu ce facultazi au terminat, dar au clar lagune grave in gandire si educatie. Cel putin reporterii de teren, in marea lor majoritate, parca nu au creier. Cand pun o intrebare, oriunde, parca mi-e rusine de rusinea lor.

    Dar sa revenim putin la dezbaterea de aseara si la jurnalistii implicati direct si indirect.
    Realitatea TV: domnul Gusa, un respectabil dubios din politicile dambovitzene, cu niste prieteni/parteneri de afaceri, actuali puscariasi care are clar inste politze de platit actualului staff de campanie a lui Iohannis, se vrea mare 'telectual, formator de opinie... din punctul meu de vedere un zero barat. Acest domn trage sforile de editing de la Realitatea TV care ne mai ofera spre consum: Lavinia Sandru: sotie de ministru PSD, posibil puscariabil, deontologie zero, un alai de domnisoare "jurnalist" la care nici macar nu le retin numele, pentru simplu' fact ca habar nu am ce fapte de arme au. Rares Bogdan, care in afara sa-l intrerupa pe interlocutor si sa se bata cu caramida in piept ce rating au ei, nu prea-mi aduc aminte de momentele domniei sale de jurmalism. Aa, a mai facut niste emisiuni interesante unde calitatea emisiunii era data de invitatzii sai, mai mai pregatizi profesional, dansul este din pacate o mare dezamagire.

    Ne putem muta si la alte "televiziuni": B1TV si Sorina Matei: cu un aspect de "tzata" la care in ultimul timp ii "pute" tot, nu e in stare nici macar sa tina un curs coerent al discutiei cu invitazii din studio. Cand o vad cum se "infige" cu maine in pupitru, ma apuca durerea de cap. Colonel Turcescu, alt deontolog. Antena 3 nu cred ca merita
    • +6 (8 voturi)    
      Domnilor jurnalisti: cine suntezi si ce vreti? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:27)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      continuare... Antena 3 nu merita atentie, o gasca de ghiogari, in frunte cu mascariciul Badea si deontologul Gadea. Despre Romania TV numai de bine. Poate singurul post necompromis, inca, este Digi24, vom vedea. Insa nici acum nu cred ca sunt preluati de toti cablistii, poate prietenii stiu de ce!?

      In concluzie, nivelul dezbaterii este jos, foarte jos, si datorita jurnalistilor a caror pregatire este precara, sorry.to say. Marea majoritate nu ar avea nici o sansa intr-un trust de presa din vest. De fapt probabil ca jurnalismul din Romania este oglinda societatzii, la asa marlanie, asa jurnalism, asa clasa politica.
    • +1 (1 vot)    
      Antena 3.... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 14:51)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      sigur nu merita , aia nu sunt jurnalisti
  • +13 (17 voturi)    
    Prezidentiale (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:00)

    Captain Planet [utilizator]

    Mie mi s-a parut exact ca o intalnire presedinte - premier. Unul - presedintele - cu o alura de om serios, calm, cu idei si diplomatie, celalalt - premierul - cu hartii, statistici, cu gura mare, ca un contabil cu temele facute.
    Eu cred ca este destul de clar pe cine voi vota. Eu vreau un presedinte!

    P.S. O bila neagra vreau sa arunc si eu in RealitateaTV care a fost foarte slaba. Pacat, au avut o ocazie imensa sa iasa din nisa in care au intrat, dar se pare ca lipsa oamenilor de calitate s-a vazut.
  • -5 (9 voturi)    
    dezbatere (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:03)

    nimrod [utilizator]

    Hehe.Irelevant? Simt invidia. Realitatea TV a luat caimacul...
  • +8 (12 voturi)    
    Ma mir.. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:05)

    marmota carcotel [utilizator]

    si nu-mi vine a crede cum interpretati dezbaterea.... Poate intradevar, presa se astepta " sa curga sange"...insa mie mi s-a parut neamtu' um om decent care face dovada unui discurs clar. Ponta a fost... cum il stim ... poate chiar mai agresiv si prost-crescut ... cu toate fituitile la el... recitand niste cifre.
    Si poate noi, societatea civila ne asteptam sa vedem mai degraba omul Iohannis.
    I-au aruncat gaini in curte, realitatea anunta o dezbatere... omul a raspuns unei asa zise invitatii( regulile elementare pp sa inviti cu cel putin 1 sapt inainte)... ponta n-ar fi dat curs invitatiei daca era luat asa din oala..prin urmare 1-0 pt neamt:)))
  • +9 (13 voturi)    
    articol fara substanta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:13)

    sorin3 [utilizator]

    Adica constatati ca nemtii nu au aplecare catre mistocareala si sint foarte atenti la ceas. Chiar sint deranjati cind sint "fentati".
    In rest nu am aflat nimic din aceasta dezbatere. Doar ni s-au confirmat bniste lucruri, Johannis nu e Basescu si Ponta e cea mai alunecoasa forma fara fond.
    Daca cineva isi va da votul unul sau altuia bazindu-se pe o discutie de o ora e un bou. Orice presedinte care nu e din PSD e mai bun in acest moment(in care PSD are aproape toata puterea in Romania) .

    In rest nu ma intereseaza daca a fost la Cernauti sau daca nu e primul la "leapsa" .
  • +11 (15 voturi)    
    Atat cat am urmarit (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:24)

    Audit [utilizator]

    mie mi-a placut KJ.
  • +2 (8 voturi)    
    ACL vrea sa piarda alegerile dar sa pastreze Elect (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:42)

    sestra [utilizator]

    ACL vrea sa-si pastreze electoratul si pt. asta tb. sa creeze impresia ca pierde ONORABIL - altfel ar avea soarta PDL care nici opozitie n-a mai fost in stare sa faca dupa ce-a pierdut
  • +10 (16 voturi)    
    Victorie totală a lui Iohannis ! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:44)

    VASCO [utilizator]

    Iohannis condidează la preşedenţie pentru transformarea societăţii Româneşti şi a lumii politice decăzute la un nivel inacceptabil pentru o ţară europeană "Într-un lucru bine făcut".
    La confruntarea de la Realitatea TV Iohannis a decis corect să intre în fariseica televiziune ca Isus în templul cămătarilor şi dând sentinţe clare, a dat de pământ cu toţi complotişti împotriva interesului naţional, de la Ponta, Înalt preaferictul cu locotenenţii săi, Guşe eternul "făcător" de politici traduse din limba slavă cu eterna s-a Lavinia Sandru cu şoţul ministru al finanţelor risipite şi şleahta baronilor şi politrucilor de toate tipurile.
    Prin lansarea propriului program de dezbatere la cele 4 televiziuni Ponta le- a cointeresat cu cîştiguri din reting printr-un spectacol de umilire garantată a contracandidatului.
    Domnul Rareş Bogdan surprins de mizeria complotului a asistat neputincios cu o singură exceptie aceea a tracerii "la şoseaua politicii" a demult atestată de Băsecu a Lavinuţei aflată in totală incompatibilitate cu şedinta de sacrificare şi i-a luat microfonul după ce a probat o totală nesimţire.
    Iohannis nu s-a prezentat la Relitatea TV pentru a demonstra că ştie cifrele bugetului consolidat pe 2014, pe care plagiatorul Ponte le copiase ca la dezastrul bacalaureatul Românesc pe fiţuica din mânecă s-au prelutate prin cască cu tehnica lui Ghiţă cel isteţ,de la tânăra ministru.

    Nici nu era cazul pentru un votant cu un minim discernămât neatenizat acesta înţelegând că un redutat profesor de fizică în plină activitate nu poate fi contrapus unui voiajor prin viaţă prin funcţii politice asigurate de tatăl ideologic puşcăriaşul Năstase şi tatăl socru duhonicul insărcinat cu relatiile cu partea decăzută a bisericii ortodoxe.

    Complect edificat Iohannis a dat ca un profesor nota incompetenţei contracandidatului la care acesta a incercat a scăpa prin teme şi intrebări cu răspuns formulat în fiţuici, fiind clar pentru milioanele de Români că Iohannis are valoare.
    • 0 (2 voturi)    
      Eşti tare! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:38)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui VASCO

      Ai fi bun la Ministerul Propagandei ... ăla din 1984 ... cartea, nu anul.
  • +11 (15 voturi)    
    ceasul (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 8:58)

    AACR [utilizator]

    o precizare cu privire la isteria generala ca Iohannis a vrut sa plece mai repede.

    El a anuntat cu un minut inainte de terminarea celor 90 minute convenite. Faptul ca moderarea a fost de proasta calitate nu scuza depasirea acestui termin. Nici studentii daca au un examen de 3 ore nu li se permite sa stea mai mult. Iohannis a vrut sa transmita corectidudinea germana, care a fost desigur prost inteleasa de o buna parte din populatia balcanica a tarii noastre... Eu unul m-as fi ridicat si as fi plecat in centrul emisiunii...
  • +10 (12 voturi)    
    Dezbatere? (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:00)

    2304 [utilizator]

    Daca asta a fost dezbatere inseamna ca mergem inapoi spre comunism. Partidul-stat a facut un caca mare si lat intr-o emisiune organizata de o maniera de cea mai mare jena. Intrebari retorice adresate doar plagiatorului (cu fituicile in fata). Plagiatorul nu e capabil de un discurs liber nici cat o gaina moarta aruncata deunazi in curtea ACL. Da, ok, Iohannis a fost pus in dificultate, dar raspunsurile lui macar au fost sincere. Daca trecem dincolo de cuvinte vedem doi oameni total diferiti, un plagiator (cu litera mica si ala) care nu priveste in ochi nici macar telespectatorii, cu o pozitie usor garbovita (ca si in afisele electorale), care are o atitudine de baietel razvratit la pubertate. In schimb vedem un Iohannis care sta drept, priveste in ochi, calm, echilibrat, matur (chiar daca nu si in cacialmale politice). Poa' sa faca 100 de dezbateri "avantajoase" pentru plagiator, eu aleg Iohannis!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu pe noi trbuie sa ne convinga (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:08)

      diaspora [utilizator] i-a raspuns lui 2304

      Cum ramane cu nehotaratii? Bun, noi votam anti-ponta, pro-iohannis care cum poate dupa capul lui, dar eu am cativa in cercul de cunostinte care asteptau acesta dezbatere ca sa se hotarasca. Am incercat sa i conving ca orice si oricine e mai bine decat ponta si a ramas ca vorbim dupa dezbatere.. si acum nu prea stiu ce altceva sa le mai spun, iohannis nu prea mi a dat arme sa lupt..
  • +4 (8 voturi)    
    o dezbatere clara: hotul cinstit nu poate fi (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:03)

    padrepadrone [utilizator]

    dovedit niciodata, doar recunoscut; mai ales ca este si premier. Incerc sa-mi explic cum poate fi atat de ingenua presa noastra cea de toata ziua, in fata provocarii continue lansata de pesedeu stat: hotii nostri-s cei mai cinstiti.
    Suntem limitati cultural, suntem blocati in mentalitate, suntem nehotarati in privinta coruptiei, si totusi judecam la liber: neamtul a venit nepregatir, neamtul a fost invins de galacticul Ponta.
    Cine este decis sa sanctioneze mistificarea socialismului dambovitean va vota impotriva si cu si fara dezbateri televizate: gaina moarta e de mult in ograda personala, numai ca facem si noi ce face romanul obisnuit, isi astupa nasul si ocoleste subiectul jenant, caci a alege 25 de ani numai hoti, mincinosi, ordinari, nu este motiv de mandrie decat in marea familie pesede....Iliescu a recunoscut, cu punct si virgula, ce a devenit partidul oamenilor muncii!
  • +12 (14 voturi)    
    hartii si informatii (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:18)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    Iohannis a fost complet dezavantajat de formatul pregatit de post.

    de ce ar avea nevoie un candidat de hartii ca sa-si sustina pozitia?

    Stiti ca la concursurile scolare de discurs public din Marea Britania, nu ai voie cu materiale ajutatoare?

    Ca se puncteaza mesajul, argumentatia, tinuta, tonul si raspunsul la intrebari ostile , depunctandu-se mult verbozitatea si depasirea timpului alocat?
  • +5 (7 voturi)    
    100 % Iohannis - continuare partea I. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 9:28)

    VASCO [utilizator]

    I. Privitor la tema votului diasporei :
    În fapt după dezbateria acestei probleme Ponta treabuia să se scoale şi şă plece la vilele familiei socialitse din imprejurimile capitalei, aşa cum i-a recomandatferm. documentat printr-un succint rechizitoiu, Iohannis rămas fără replică.
    Comploţişi la răstignirea lui Iohanis din televiziunile dăruite cu arginţii trădării profesiei de către Ponta, constată o legeritate şi chiar competenţă prezideţială în soluţionarea problemei de către Ponta..
    O lege elementară a fizicii eticii umane exclud compatibilitatea între ;
    - "competenţa" necesară pentru corecta organizare a alegerilor şi "incompetenţa" crasă dovedită de guvernul Ponta.
    Analiză corectă a situaţiei, contureaza chiar posibilatea unei acţiuni nticonstituţionale premeditate a favoriza un candidat.
    Verdictul ferm al lui Iohannis nu a fost contestat.
    În faţa imaginilor zecilor de mii de Români din marile oraşe ale Europei lasaţi în stradă pentru afirmarea dreptului la demnitate şi duritatea
    forţelor jandarmeriilor locale.
    Acestea au fost faptele. Tergiversare prin incompetenţa sau cu rea credinţă a unei soluţii reale în zilele de după 2 noiembrie, pe lângă confirmarea efortului de anulare a dreptului la vot al miilor de Români prezintă o persistenţă în activitate infracţională.
    Profesorul Iohannis a sancţionar cu prestanţă prezidenţială aceste derapaje, atrăgând atenţia asupra amplificării nemulţumirilor evidente pentru turul doi. o continuare a punerii în discuţie a onoarea acestui neam. ce se reprezinţă pentru lumea civilizată sub forma ghetourilor construite din carton sub podurile marilor oraşe, cozile din mii de compatrioţii lăsaţi de izbelişte la imensele cozi la secţiile de votare.
    Terfelirea imagii unui întreg popor, urmărind singurul scop ca în 16 11 voturile pentru Iohannis să nu se poate pronunţa asigurând astfel victoria lui Ponta, după care discuţii vorbe chiar critici asumate. pe pricipiul scopul scuză mijloacele
    Scor 1 = O pentru Iohannis.
    • -1 (5 voturi)    
      Aşa este ... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:40)

      LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui VASCO

      ... scorul ar fi fost 1-0 pentru Johannis ... dacă n-ar fi marcat şi Ponta vreo 4-5 goluri :D :D :D :D
  • +8 (10 voturi)    
    ponta nu a castigat (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:01)

    terka [utilizator]

    decat la nesimtire si aroganta, daca vreti.

    Johannis nu poate cobari la nivelul lui ponta, asta e clar insa trag speranta ca a invatat ceva din aceasta intalnire si ca va veni mult mai pregatit la B1 ca sa faca fata nesimtirii plagiatorului.

    Bunul simt trebuie sa invinga pana la urma !
  • +3 (5 voturi)    
    mai a fost o dezbatere... (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:02)

    liviu_ [utilizator]

    la o televiziune pesedista...
    ce vroiati?!
    au avut grija sa aiba toate dezavantajele posibile...
    este trist cum a ajuns sa se faca politica in romania
  • +4 (6 voturi)    
    Lavinia Sandru joaca de partea banilor! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:25)

    CrisanAngela [anonim]

    Prestatia amandurora a fost jalnica. Insa pe mine m-a deranjat faptul ca s-a tot spus pe parcursul emisiunii ca nici un candidat nu cunoaste temele si intrebarile care au fost puse, dar totusi Ponta avea deja pregatite fituicile. A fost destul de evidenta optiunea politica a Laviniei Sandru si inclin sa cred ca a trecut in barca lui Ponta si ii place la banuti si caldurica. Parca Realitatea TV era un post neutru. Asta e cea mai mare gluma a anului!!!
  • +5 (7 voturi)    
    ce pregatiri dle?!! (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:27)

    DomnescuElena Dana [anonim]

    mi se pare o prostie sa spui ca nu au fost pregatiti. eu sunt om simplu si intotdeauna am un plan de rezerva pentru orice eventualitate. marele Rares Bogdan de ce nu era pregatit pt ambele situatii? sau nu a vrut?
  • +7 (9 voturi)    
    O parere, (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:31)

    Ando1971 [utilizator]

    Ceva nu a mers in dezbaterea de aseara.
    Ponta a stiut din timp intrebarile care i se vor pune asa ca a avut ca un plagiator veritabil toate fituicile la indemana. A mers pe o carare batatorita de la inceput pana la sfarsit.
    Este greu sa te duci la un examen la care unul din candidati cunoaste subiectele de dinainte iar alt candidat le vede pentru prima oara. Nu ai cum sa castigi in aceste conditii.
    Cert este ca nici Johannis nu s-a prezentat prea bine, cel putin la tema anticoruptie si de statul de drept si eu m-as fi putut prezenta mai bine, avea unde sa puncteze la greu, PSD-ul are destule bube, dar nu a facut-o. De neinteles.
    Ideea este ca dezbaterea de ieri nu m-a convins in nici un fel, lucrurile raman la fel ca inainte, cine a votat cu Johannis(+ dreapta) in primul tur va vota tot cu Johannis si in turul 2, iar cine nu a votat Poanta in turul 1 nu-l va vota nici a doua oara.
    Insa Johannis pierde din randul nehotaratilor, lucru vital in conditiile in care are procente bune de recuperat.
    Poanta a convins inca odata ca nu este pregatit pentru functia suprema in stat, este o caciula prea mare pentru el, acelasi limbaj de golanas, jigniri si atacuri la persoana, minciuni cat casa si denaturarea realitatii. Deja ceva classic pentru Toanta si de aceea nu-l voi vota nici daca s-ar organiza 10000000 de tururi de scrutin.
    Sper totusi ca ardeleanul sa se trezeasca si sa convinga pe cat mai multi nehotarati sa-i vina alaturi pentru ca altfel va fi jale pentru tara asta. Dupa Poanta stingem lumina.
  • +3 (5 voturi)    
    OH. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:41)

    letsoc [utilizator]

    Dezbaterea a avut loc numai din cauza jurnalistilor care au marjat pe chestia asta , stiind ca poporului roman ii place barfa si palavrageala . S-a conspirat impotriva lui Klaus cu buna stiinta ( Gusa cu ai lui si altii ). Ce dracu sa discuti in patru dezbateri cu un mincinos ca Ponta ? Ponta in discursurile lui iti vinde toate stelele de pe cer ( place naivilor ) si orice om cu scaun la cap incheie discutia cu un asemennea specimen . Ponta poate fi infrant tot de un mincinos , dar mai mincinos ca el care sa marseze ca la licitatie . Da Ponta 5% la pensii , eu dau 9% , da Ponta 100 de lei la salarii , eu voi da 300 de lei s.a.m.d . Unde credeti ca se va opri Ponta cu promisiunile ? In plus eu cred ca multi pedelisti si penelisti nu-l vor pe Klaus ( au muste pe caciuli ) . Va fi o a doua mare tradare a romanilor fata de nemti . Cu stima , NC .
  • +3 (3 voturi)    
    Parere (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 10:59)

    mmordean [utilizator]

    (FIE) ȘI LA FĂRĂ FRECVENȚĂ.
    E vorba de confruntarea prezidențiabililor.
    .
    Nu m-am uitat, din motive interioare personale.
    Mi-am zic că Iohannis va fi făcut zob de Ponta, iar vederea prezumtivului măcel m-a oprit de la vizionare.
    Bineînțeles că la mijloc era o problemă psihică personală.
    O 'proiecție'.
    O slăbiciune pe care nu aveam forța să mi-o recunosc era pusă pe acel butuc al măcelarului. Și o puteam trăi (demers mai mutl decît necesar, cînd butoiul interior dă pe afară!), teoretic pe pielea altuia.
    .
    O să ziceți că mă dau deștept, plus că zisele-mi n-au treabă cu momentul electoral în chestiune.
    .
    Dar.
    .
    Am văzut apoi comentariile multora dintre amicii mei, oameni cu simpatii de dreapta. Erau dezamăgiți (unii revoltați) de prestarea Iohannis. Pasămite neștiutor, nepercutător șamd.
    .
    La acest stadiu, subsemnatul se lecuise de ștampilări definitive încă din 1990. Cînd un oarecare - la confruntarea televizată - i s-a părut nemaipomenit, dar apoi și-a văzut colegi DE FABRICĂ vehiculînd cu totul alte concluzii. Mai exact îi entuziasmase un alt competitor.
    Eu zîmbisem la Rațiu, ei la Iliescu.
    Concluzia: de la alte paliere sociale lucrurile se pot vedea altfel. Și absolut justificat (regula de trei simplă...).
    .
    Dar cu ceva disconfort tot m-am culcat, aseară.
    Dimineața, se întîmplă a schimba vorbe cu o doamnă.
    Dintr-un mediu diferit de-al meu și al amicilor Fb. Legat de ea, l-aș parafraza pe Trahanache: „tînăr, tînăr, da' copt”.
    .
    Teoretic, doamna cu pricina este profesional mai joasă decît marea de titrați ce-și dau cu părerea pe aici. Dar (și sper să-mi faceți confianță) are ochiul ceva mai degajat.
    .
    Femeia fu de părere că alde Iohannis a cîștigat. Mi-a dat și detalii.
    .
    MOMENT ÎN CARE AM REALIZAT că și lumea bună, aceea a părerilor inflamate de pe aici, e posibil să fi pățit ca subsemnatul. Să fi tras o proiecție - nici nu mai contează de ce fel.
    .
    Spun asta, pentru că-nclin să dau dreptate amicei. Care, n-o să vă placă ce spun, are un mic atu în aprecierea ei: est
  • +4 (4 voturi)    
    Oricum (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:00)

    Ando1971 [utilizator]

    este greu.
    In 2004 ne-a trecut glontul pe la urechi. Linistea care ne-o promitea atunci Nastase era linistea pe care o are un mort la cimitir. Si nimeni nu-si doreste linistea asta.
    Dar atunci am avut noroc de un Basescu mult mai in forma decat cel de azi si am trecut cu bine.
    Nici in 2009 daca ar fi castigat Geoana nu ar fi fost la fel de rau cum ar fi acum daca ar castiga Ponta. Geoana avea marele defect ca nu putea sa minta, misiune usoara pentru Basescu atunci cand a fost episodul cu vizita nocturna a Vantu. Nu a putut minti ca nu a fost la Vantu. Spre deosebire de Geoana Ponta ar fi mintit cu o naturalete debordanta ca nu a fost acolo, iar cand s-ar fi aflat adevarul ar fi fost prea tarziu. Geoana nu a putut, chiar daca asta l-au costat pierderea alegerilor.
    Pontache este cel mai toxic produs al clasei politice, cei care nu inteleg in timp util acest lucru vor intelege cat de curand.
    Cei care nu merg la vot pentru ca sunt scarbiti de actuala clasa politica si isi imagineaza ca mai rau de atat nu se poate si ca votul lor nu mai poate aduce nimic bun pentru tara asta se vor convige cat de curand ca se poate si mult mai rau de atat, numai sa nu afle atunci cand va fi prea tarziu pentru a mai schimba ceva.
    Sa ne ajute Dumnezeu!
  • -2 (2 voturi)    
    alegeri (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 11:59)

    Vali1986 [utilizator]

    Aceiasi sustinatori ai regimului Basescu migreaza acuma catre Iohannis. Majoritatea basista il vede pe Iohanis un candidat bun numai din perspectiva ca e neamt iar in decursul istoriei nemtii au dat dovada de seriozitate iar produsele lor sunt la un nivel calitativ superior. Nu luati in seama, insa faptul ca Iohannis este inconjurat de aceiasi oameni pe care i-a avut si Basescu in spate si care timp de 10 ani au luat parte la toate deciziile si schimbarile din regimul Basescu care ulterior s-au resimtit asupra populatiei. Este acelasi Iohannis care in urma cu putin timp facea parte din USL , alianta care condamna practicile lui Basescu si implicit ale partidului din care a facut parte ,,PDL", ca ulterior din cauza unor interese politice sa se rupa alianta cu PSD si sa se alieze cu persoanele pe care le critica in trecutul apropriat. O fi el neamt pe hartie dar ca om da dovada de o persoana fara caracter, o persoana care in functie de interesele sale politice s-ar alia cu oricine numai ca sa-si vada interesele indeplinite.
  • +4 (4 voturi)    
    Dezbatare (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:10)

    Harnicul [utilizator]

    Ceva imi scapa. Parca nu ar mai fi Realitatea pe care o stiu. Bogdan Rares a fost surprins de sustinerea ieftina si fara logica afisata de Lavinia pentru unul din candidati. De ce se discutau cifre specifice unui guvern si nu principii despre ce inseamna exercitarea functiei prezidentiale? Nu stiu daca este timp suficient pentru a se arata publicului diferenta dintre respecatrea unor reguli si manipularea obraznica. Lavinia Sandru dezamageste publicul scolit pe care Realitatea pretinde ca il are, iar in cazul meu aceasta doamna imi jigneste inteligenta si consider ca nu se potriveste in peisaj acolo la Realitatea.
  • +4 (4 voturi)    
    !00 % Iohanis . continuare II. (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:10)

    VASCO [utilizator]

    Pe lângă proba faptelor condamnate cu fermitate de profesorul de stiinţe exacte, Ponta aduce sau duce discuţia la nivelul grădiniţei în care un copil ciudat pune inafara contextului, relevantele şi zdrobitoarele intrebări ce ar fi pus în difilcultate educatoarea, adică ,
    -ştiţi câte secţii de votare sunt în Germania ? ştiţi câţi oameni au votat în 2009 ? şi intrebarea încuietoare chiar pentru o educatoare mediator de televiziune cu o pregătire superioară, ştiţi câţi români sunt în Italia ?.
    Concluzia pentru subiectul "votului din diaspora pentru Ponta" ; şir de activităţi guvernamentale anticonstituţionale intervenţţ puierile, determină nota pentru Ponta " -O"

    La dezbaterile pe justiţie şi stat de drept subliniez două aspecte relevante, ambele în favoarea domnului Ponta. ;
    - cunoaşte şi şi declalista complectă a urmăriţilor penali a puşcăriabililor şi puşcăriaşilor membri PNL din fosta USL pe care Iohannis o confirmă ca protejată în momentul disuţiilor din parlament.de cotre colegii din fosta USL. evident pe baza respectării votului masiv al Românilor pentru aceea regretată instalaţie.
    -In contrast cu această incisivitate, contracandidatul
    Iohannis, scurtează din motive de slăbiciune şi compasiune renunţând la a enumera lunga listă a pesediştilor , cuprinzând boronii de pe intregul teritoriu în frunte cu Constantinescu şi Mazăre, miniştr consacraţi ca Bramburica, celebrii Nica, Mitrea şi parlamentari în frunte cu emblema parlamentarilor puterii, Hrebenciuc Sova etc. , etc.intre care cu delicteţe putea sublinia perspectivele socrului.
    Iohannis nu a fost bine pregătit, nu a folosit cu talent, bogata colecţie de cazuri concrete, este slab, etc. cred însă că Ponta a înţeles unde bate Iohannis cu aceste omisiuni.
    Coleg de platou şi dascăl de meserie Iohannis a reţinut recunoaşterea mizeriilor cu copii, cu religia, cu viloiul - garsonieră, al părinţilor săi pensionari etc iar Ponta a recunoscut în direct mizeria acelor glumiţe din bătălia electorală
  • +3 (5 voturi)    
    Despre aucerea la numitor comun (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:25)

    Teris [utilizator]

    La nemti cuvantul e cuvant si ora , ora...greu de inteles pentru noi, mai ales cand nerespectarea ne poate favoriza. Ardelenii (si nu numai ei) in general nu vorbesc mult si nu raspund cui nu merita, cui ataca fara acoperire, evident rau intentionat.
    Tot greu de inteles ...
  • 0 (6 voturi)    
    M-a convins Iohannis, votez cu Ponta (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 12:40)

    Emma2 [utilizator]

    Haideti sa fim seriosi, nu vorbim de smecherasi, baieti de cartier, etc, ci de politicieni.
    Presedintele Romaniei ne va reprezenta in afata tarii, si nu cred ca va putea sa fie pe un teren ``neutru``., trebuie macar sa aibe ``vorbele la el``.
    Istoria a dovedit ca oratorii au avut de castigat dintotdeauna.
    Daca mergeti pe ideea ca Iohannis nu are experianta in asa ceva.....pana si Constantinescu care nu facuse politica, nu fusese primar, etc a dovedit ca este un om pregatit.
  • -1 (1 vot)    
    100 % Iohannis - continuare III (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:13)

    VASCO [utilizator]

    La lupta pentru justiţie şi statul de drept, trebuie subliniată uluitoarea confirmare a lui Ponta a caraterului său de iremediabil trădător al celor pe care a pretins public că i-a sprijinit.- Iliescu/ Raţiu, curată blasfemie a vremii, colegul procuror sinucis, contra.., preşedintele partidului său Geoană/Antonescu.
    Pedagod de meserie primarul Iohannis a fost surprins de sinceritatea şi falsitatea afirmaţiei că de fapt a trădat programul USL antibăsist votat de popor cu dreptatea Varanului până la capăt, propunândui lui Băsescu numirea doamnei de fier Laura Koveşi ca şef al DNA.
    Conform unor surse la aflarea mărturisii, Varanul a forţat revoltat gratiile celulei, iar părintele predicator neortodox seniorul Gâdea şi sluga sa Ciuvică doctor in nemernicie, au convocat de urgenţă consiliul lărgit al antenei 3 pentru analiză punând în discuţie intregul program a dezbaterilor de joi de la orele 20.fiind posibile schibări la imnul Ponta- Antena- şi alegătorul, şi Omul iubit de toţi. şi cu deosebire a declaraţiilor la deubateri a domnilor Tudor şi războinicul Badea
    Subliniind faptele sale concrete în promovarea justiţiei Ponta a trecut diplomatic peste numirea amicului şi neamului său la conducerea ministerului justiţiei şi a prietenului său la ..... marţea neagră legea amnistiei.
    Una peste alta, analiza serioasă scoate în evidenţă slăbiciunile de necombat ale lui Iohannis şi voloarea umană a lui Ponta, concluzii pe care în mod greşit a contat şi Iohannis cu ultima intrebare, privind pretinderea din partea lui Ponta a unei mărturisiri, similară cu cea privind calitatea de ofiţer
    acoperit, în sensul că datorită statului său de trădător confirmat poate conta pe el pentru ai da votul său, adică contracandidatului lui Ponta.omul de dreapta Iohannis.

    Este semnificativă concluzia majorităţii televorbitorilor, conform căreia Ponta ar fi dat lovitura de imagine punându-l pe Iohannis în inferioriate umilitoare legat articolele 92 sau 83 din constituţie.
  • +3 (3 voturi)    
    ei na acum (Miercuri, 12 noiembrie 2014, 13:33)

    I [utilizator]

    daca romanii prefera smecheria e treaba lor. Dar cu smecherie nu o sa facem nimic cu tara asta! Iohannis este prea domn si e clar ca nu se poate cobora la nivelul de mahala al lui Ponta. Si de ce ar face-o?

    In plus au fost multe intrebari legate de bani, de guvern. Ceea ce este alta prosti de care romanii nu isi dau seama: alegerile sunt prentru Presedinte nu pentru Premier. Si ca Presedinte nu ai banii pe mana! Ca Presedinte o sa te ocupi cel mai mult de corupti, nu de pensii si drumuri. Ponta tot mintea cu ce o sa faca el, dar de ce nu a facut? ca e premier, are banii pe mana si putea face linistit. Cum o sa faca ce a zis ca face daca ajunge Presedinte si nu mai are banii pe mana?
  • 0 (0 voturi)    
    parerea mea ... (Joi, 13 noiembrie 2014, 11:15)

    Interesant [utilizator]

    Romania de azi - lipsa majora de cultura, de nationalism si de gandire libera.

    O mare masa se ghideaza dupa ce aud din gurile altora fara a-si forma o opinie proprie. Uram plagiatul uram comunismul uram coruptia urma etc., putini cei care au luat DEX-ul sa vada ce inseamna unii dintre termeni si unde se regasesc in viata de azi, numai definitii cu URA in cap de coloana, dar undeva unde sa se regaseasca: mi-ar placea in tara mea sa pot sa stau linistit, sa pot sa fiu mandru sa pot sa ... 1 % nici macar.

    Bun, pe Ponta il cunoastem pentru ca fost in viata publica in ultimii ani, il stim cu bune si rele.
    Pe Iohanis? Stiu asa, e de sorginte neamt, e primarul Sibiului, a incercat sa intre in politica mai puternic dar nu a reusit pana in mom. actual, are in spate tot ce inseamna elementele basiste nu dau nume se stiu care sunt, organizatia maghiara deasemenea, vorbeste rar tocmai pentru ca sa nu stalceasca un cuvant in romana ca in momentul ala ar fi curentat, (sunt ardelean si am idee cum vorbesc romanii de o alta etnie), se enerveaza repede, ii lipseste diplomatia si cam atat dintre cele mai importante.

    Optiunea mea? Am o imagine clara, fiecare de catre cine e condus si fiecare in ce masura cunoaste atributiile unui presedinte. Aici nu suntem la scoala sa ocupam o pozitie ca sa o invatam iar apoi sa o punem in practica, trebuie sa fi deja scolit cand iei postul in primire sa poti sa il gestionezi. Nu am nimic cu niciunul dintre ei si pe-deasupra sunt si apolitic insa vreau sa traiesc intr-o tara in care balanta nu e doar intr-o directie, sa vedem.

    Ah si inca un aspect, se face tam-tam pe diaspora, cati din diaspora sunt plecati in ultimii 2-3 ani si cati sunt plecati de mai bine de 5 ani, eu zic ca a doua parte mai mult de 80%. Ma intreb din ce motive au plecat si cati au de gand sa se intoarca sau in ce conditii?

    Sper sa se voteze cu cap si rationament nu cu sentimente si ranchiuna.
    O zi buna.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri