Cele mai dificile alegeri. De ce a devenit locul trei o miza importanta 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 31 octombrie 2014, 17:04 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Pentru prima data in istoria alegerilor prezidentiale a devenit mai important decat pare la prima vedere cine ocupa locul trei dupa turul I. Clasamentul va fi stabilit duminica, 2 noiembrie. In mod normal, pozitia a treia nu prea conteaza la nici un scrutin prezidential, ea fiind importanta cel mult pentru palmaresul candidatului. De aceasta data insa, batalia pentru locul trei capata o miza extraordinara. Cateva necunoscute majore fac din scurtinul prezidential din noiembrie 2014 una dintre cele mai dificile competitii electorale de dupa 1990.

In cazul Monicai Macovei, locul trei inseamna mult. A fi validata in pozitia de candidat independent, fara un partid in spate, echivaleaza cu relansarea ei politica. Un scor mai mare de 7-8 procente reprezinta o baza solida pentru un nou partid, singura sansa de a sparge monopolul celor existente, osificate in rau. Reprezinta insa si un test major pentru societate. Verificam, in fine, daca un candidat dedicat valorilor statului de drept si justitiei are cu adevarat priza in societatea romaeasca. Aflam pe cati putem conta, numarul exact al celor atasati de principii si democratie, masuram cat a ramas viu in corpul sanatos al natiunii, cati se implica si le pasa in mod dezinteresat.

In cazul Elenei Udrea, a infige tocul pe locul trei este scopul suprem, conditia supravietuirii, sansa de a continua. Traian Basescu isi atinge obiectivul, obtinand un procent bun de negociat cu primii doi clasati si se mentine astfel in pozitia de jucator. Un loc trei pentru Udrea face din PMP un partid greu de ignorat in opozitie, cu potential de crestere. Nu e putin lucru pentru situatia dificila in care se afla amandoi. In schimb, ddaca va obtine cateva procente, aventura politica a Elenei Udrea se opreste peste cateva zile iar partidul se va destrama. Traian Basescu ajunge in situatia dramatica de a construi ceva de la zero odata plecat de la Cotroceni.

In cazul lui Calin Popescu Tariceanu, locul trei ii sporeste sansa de a fi numit premier, plus ca va resuscita partidul sau nascut mort. Victor Ponta obtine un aliat important pentru turul doi, sansele sale cresc considerabil in fata adversarului. In fine, un loc trei pentru Tariceanu salveaza ceva din imaginea unui politician pretins de dreapta aflat la dispozitia PSD.

Insa locul trei devine si mai important decat oricum se profileaza deja pentru toti candidatii de mai sus in situatia in care Klaus Iohannis castiga alegerile. Greu de spus cum se va incheia in justitie dosarul lui Iohannis. Exista varainta ca Iohannis sa castige definitiv procesul cu ANI si atunci orice dezbatere se opreste. Dar daca pierde nu este deloc clar ce va urma. Ne confruntam cu un grad de impredictibilitate major deoarece nu avem precedente juridice iar legea si Constitutia nu contin prevederi suficient de clare in situatia exceptionala in care un presedinte ales isi pierde mandatul urmare a unei incompatibilitati.

Daca Iohannis ajunge presedinte dar pierde  procesul cu ANI, lucrurile se complica teribil. Totul sta sub semnul incertitudinii si la mana interpretarilor legale. Nu stim daca mai poate fi sanctionat, cat se intinde imunitatea de care se bucura potrivit Constitutiei. Daca isi pierde totusi mandatul, nu se stie precis daca vor fi organizate din nou alegeri prezidentiale sau daca se va repeta doar turul doi cu candidatii plasati pe locurile doi si trei. Sa zicem ca se ajunge la repetarea alegerilor. Fie in situatia repeterii totale, fie doar a turului doi cu urmatorii clasati, apare evident ca locul trei primeste, cel putin teoretic, a doua sansa. Iar in aceasta situatie nu-i deloc totuna daca pe locul trei ajunge Macovei, Udrea sau Tariceanu.

Acestea sunt cele mai dificile alegeri din ultimii 25 de ani avand in vedere gradul lor mare de impredictibilitate. Cel mai probabil vor trece de turul I Victor Ponta si Klaus Iohannis. Dificil de estimat insa cum se vor imparti voturile stranse de Macovei, Tariceanu si Udrea, cum se vor comporta alegatorii lor, daca se vor mobiliza si pentru turul doi sau vor prefera sa ramana acasa, in ce procente se vor exprima toate acestea etc.

Apoi, liderii UDMR par sa incline balanta catre Victor Ponta si este de asteptat sa indemne electoratul in mod explicit sa voteze cu actualul premier in turul doi. Alegatorii maghiari, in special cei din secuime, n-au fost niciodata simpatizati ai PSD si nu iarta in general politicienii cu discurs anti-maghiar. Oricat s-a straduit Ponta sa evite declaratiile belicoase chiar si dupa ce UDMR a iesit cu proiectul autonomist, oricat s-a straduit sa pastreze bune relatii cu maghiarii, alegatorii de rand nu au vazut niciodata cu ochi buni intrarea Uniunii la guvernare alaturi de PSD.

Alegatorii maghiari din Romania sunt simpatizanti FIDESZ in proportie de peste 90%, asa cum a rezultat la alegerile europarlamentare. Or, Victor Ponta a facut eroarea sa-si declare deschis antipatia fata de Victor Orban. Nu ca n-ar fi avut motive, dar facand asta in plina campanie s-ar putea sa-l coste procente vitale.

In fine, nu stim acum cat adevar se gaseste in sustinerile presedintelui Traian Basescu, potrivit caruia serviciile secrete se implica in campanie in sensul ca SIE il sustine pe Victor Ponta, iar SRI pe Klaus Iohannis. In calitate de presedinte se presupune ca stie ce vorbeste. Evenimentele ultimelor saptamani, personajele anchetate si alte semne pot conduce catre concluzii de tipul celor formulate de seful statului. A fost prima campanie cand jocurile mari s-au facut in afara partidelor, cand intamplarile de pe scena politica au parut dirijate de o mana nevazuta.

Numai ca, daca tot  intram in hora scenariilor conspirationiste, nici serviciile secrete nu prea sunt azi de capul lor, fiind parte a unei comunitati occidentale. Romania se afla intr-un context extern delicat, cu un razboi la granita de nord si inconjurata de tari penetrate de influenta ruseasca. Din aceasta perspectiva, n-ar fi deloc exclus ca SIE sa intoarca armele impotriva lui Victor Ponta intre cele doua tururi - in caz ca Ponta a beneficiat vreodata cu adevarat de sustinerea acestui serviciu.

A crede ca SIE se comporta la fel ca in anii 90 este o mare naivitate. Ce serviciu si-ar pune reputatia la bataie sustinand candidati dubiosi, imprevizibili sau aflati la mana unor grupuri penale, gata sa schimbe orientarea strategica a Romaniei pentru a le garanta lor libertatea si pentru a se mentine cu orice pret la putere.

Apoi, putem sesiza cum se ridica un val anti-Ponta tot mai vizibil, raspandit in cam toate straturile societatii. Duzini de artisti, vedete si alte personalitati ale societatii romanesti se implica tot mai intins in campanii pro-vot, tintind in special alegatorii de dreapta. Senzatia ca daca iese Ponta presedinte singura solutie ramane emigrarea sau ca tara se va prabusi rapid sub un presedinte ca el se propaga cu repeziciune in ciuda barajului mediatic din jurul premierului menit sa-l protejeze de atacuri si a unei campanii dezlantuite anti-Iohannis.

Daca acest val anti-Ponta se amplifica intre cele doua tururi de scrutin, candidatul PSD pierde. Baronii s-au demobilizat masiv din cauza anchetelor penale (vedeti Constanta). Doar in judete cu lupi tineri la comanda dornici sa-si dovedeasca loialitatea se remarca o agresivitate neobisnuita chiar si pentru un partid renumit pentru campanii violente si lipsa de respect fata de reguli.

In comportamentul lui Victor Ponta se simte frica si disperare ca pierde. Arunca pomeni si imparte promisiuni cu generozitate, cu fiecare nou atac sub centura tradeaza si mai multa nesiguranta. Toate acestea se convertesc intr-o cadere vizibila in sondaje, anuntata chiar de candidatul PSD. Ponta se vedea in luna august pornind de la 40%  pentru ca zilele trecute sa-si scada singur asteptarile la 37,5% in primul tur, dar nu este inca nimic batut in cuie. Va continua urmatoarele doua saptamani prabusirea in sondaje sau Victor Ponta va reusi, cumva, sa se salveze?


Citeste mai multe despre   
















38941 vizualizari

  • +25 (27 voturi)    
    scorul lui Ponta in primul tur (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:17)

    georgeb [utilizator]

    Gresesc daca spun ca scorul pe care il obtine Ponta in primul tur este si el vital? Ma refer la moralul echipei de campanie, mobilizarea in teritoriu pt turul 2, impactul asupra impartirii voturilor candidatilor eliminati din primul tur catre cei doi finalisti. Si chiar eventuala (re)orientare a serviciior

    Orice intre 37.5% si 40% va fi considerat OK, orice peste 40% un succes mare, orice sub 37.5% un dezastru major.
    • -10 (24 voturi)    
      true (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:48)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Asta m-ar face sa nu votez cu Macovei ca sa i-o trag udritzei cea virgina si certificata base, ci cu Iohannis. Ca vot pro cineva, nu servesc. Dar stiu insa contra cui :D
      • +24 (26 voturi)    
        votul pentru doamna Macovei in primul tur (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:56)

        ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        are acelasi efect asupra procentelor lui Pontanocchio: le scade :)

        E foarte importanta mobilizarea SI pentru turul al doilea, indiferent de rezultatul primului tur.

        Cetateni, la vot!
        • -1 (17 voturi)    
          citeste ce a scris gerogeb and more (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 0:21)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

          De aia nu trebuie votat cu monica. Miza nu este numai sa aiba ponta sub 37, ci si sa aiba iohannis mai mult de 31-32.. Sunt 2 efecte: se mobilizeaza multi scarbiti/nehotarati pe principiul ca "se poate totusi" (am auzit ingrijorator de multa lume anti-ponta care este convinsa ca iese oricum cat sa nu-si miste c.ru la vot). Al doilea efect tine de servicii, care vor conta in turul 2. Vad ce sanse sunt inainte de a inclina balanta. Cu cat balanta este mai echlibrata, cu atat inca se joaca si nu castiga ponta.

          Lumea ar trebui sa gandeasca pragmatic si sa nu mai viseze frumos, "justitiar" si cu efect contrar dorintelor zbierate tare. Am zis de ce as fi votat cu monica, dar pot sa gandesc un pic mai departe decat primul impuls, desi m-ar incanta o macovei peste udrea.

          Pe langa activism prost atat prin gura cat si prin taste, am remarcat ca sunt foarte multi de "dreapta" cu iq de psdist, desi as jigni multi psd-isti spunand asta.

          Votul meu nu va fi pro iohannis, ci anti ponta.
          • +4 (6 voturi)    
            Nu voi vota "anti" decat in turul al doilea (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 9:45)

            ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

            ACL-ul stie ca poate conta pe un numar insemnat de voturi de la cetatenii care voteaza in primul tur Macovei sau Udrea. De aceea e importanta mobilizarea si in turul al doilea.

            Votul meu pentru doamna Macovei este pragmatic: exista "viata" si dincolo de dinozaurii politici actuali.

            Daca ajung sa cred ca "serviciile" pun presedintele, atunci nu are sens sa mai merg la vot, indiferent ca ar castiga Iohannis sau Pontanocchio ;)
      • +6 (14 voturi)    
        Macovei nu prea si-a facut campanie (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:03)

        nbo [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Cati dintre cei de la tara, care nu stau toata ziua pe facebook si nu citesc presa online, stiu cine e Macovei? Un procent infim, probabil. Macovei a avut o campanie prea exclusivista, prea orientata spre anumite medii si spre un anumit tip de oameni. Au contribuit la asta si lipsa fondurilor si lipsa unui partid care sa o sustina. Ca sa ajungi presedinte trebuie insa sa reusesti sa te faci cunoscut in toate straturile societatii, nu numai in randul clasei medii.
        • +11 (15 voturi)    
          nu chiar (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:49)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui nbo

          A avut campania pe care si-a putut-o permite. Si a fost cea care a avut cel mai mult de pierdut din faptul ca nu a avut loc o dezbatere cu mai multi dintre principalii candidati, lucru care i-ar fi asigurat o mai mare vizibilitate.
        • +6 (8 voturi)    
          Ce vorbim? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 1:48)

          mig21 [utilizator] i-a raspuns lui nbo

          Nu ai campanie la tara fara vreun milion-doua de euro de bagat in banere.

          La tara, fara banere si activisti, nu existi :)
      • -2 (10 voturi)    
        Domnule Tapalaga, poate cititi...:) (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:15)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Rugati-o si pe doamna Pora, care are aceleasi idei nastrusnice ca domnia voastra.
        "Sunt unii care il critica pe Traian Basescu. Foarte bine, sunt liberi sa o faca. Paradoxul este ca multi dintre ei n-au fost implicati in viata lor in nimic constructiv, dandu-le cu zero dupa virgula. Sunt genul acela carora le put oamenii autodidacti, care au ambitia sa se perfectioneze pentru a-si atinge telul si depasi limitele. Le put cei care vin puternic pe turnanta fara sa le acorde macar un suras de compasiune... Nu si-au pus niciodata, macar intre doua cafele si o saorma, intrebarea daca ar fi fost capabili sa faca 0,1% pentru tara din cat a facut Basescu, dar in schimb au umplut cu critica elaborata partea goala a paharului personal.
        Nu astept sa-l reevalueze pe Traian Basescu, nici sa se opreasca in a-l critica fara motive, ci doar sa recunoasca cand citesc aceste randuri ca Romania lui Nastase e ca valoare de tara 0,1% din Romania lui Basescu si ca istoria imi va da dreptate..."
        Fraieritii de Blaga mai trag odata ca sa fie siguri ca sunt cu adevarat fraieri...
      • +1 (1 vot)    
        Canibalizarea nisei nu joaca (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:18)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        nici in marketing, nici in politica, nicaieri; este exact motivul pt. care se fac alegeri in 2 tururi.

        Electoratul MM e un electorat de nisa, genul:

        "Sunt ceea ce votez"

        acum eu nu suspectez "intelligence-ul" nostru ca-si recruteaza decidentii prin MENSA, dar cred ca atata lucru pricep si ei;
  • +34 (58 voturi)    
    Votați M! (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:20)

    corvus coraX [utilizator]

    Punct.
    • +24 (40 voturi)    
      Votati M.M. ! (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:08)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Sa nu inteleaga cineva ca e vorba de Melescanu...
      • +28 (32 voturi)    
        ?!! (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:14)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        WhoTF is Meleșcanu?!
        • +16 (20 voturi)    
          I don't know... (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:53)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

          Sotul unei foste prezentatoare de telejurnal pe vremea lu' Ceasca ...?
          • +2 (2 voturi)    
            Și ministru de externe (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 16:04)

            Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

            pe vremea lui Iliescu și Văcăroiu.
        • +20 (22 voturi)    
          un mos ramolit (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:01)

          Ion B [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

          si cu pretentii de "domn" cand de fapt este doar un fariseu politic.
          • +5 (5 voturi)    
            Fariseu politic? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:27)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Ion B

            asa se cheama agentii gru zilele astea?

            suna mai bine decat "zdreanta kgb-ista" dar mi se pare oarecum confuz.
    • -2 (2 voturi)    
      Nu (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 22:31)

      Danndyklein [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Nu avem de ce! Eu votez Tariceanu, MM este slabuta si-n sondaje si-n programe prezidentiale!
      • 0 (0 voturi)    
        Tre' sa te contrazic, ... (Duminică, 2 noiembrie 2014, 8:34)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Danndyklein

        ... cel putin in privinta programului politic. Dintre toti candidatii, MM are cel mai coerent si cu substanta program politic. Evident, si al ei contine gargara fara acoperire, ca asta e modelul care tre' urmat daca vrei voturi de la romani, dar in mult mai mica masura decat programele celorlalti candidati.

        Spre exemplificare (nu-l includ in comparatie pe Ponta ca la cum minte Ponta pe programul lui oricum nu poti pune nici o baza), programul MM e singurul care contine cifre exacte de alocare de la buget pt. diverse domenii esentiale - cum ar fi educatia. In privinta educatiei cel putin celelalte programe contin doar gargara.
  • +50 (54 voturi)    
    daca iese lumea la vot (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:20)

    cristi_an [utilizator]

    VVP e istorie!
    asa ca haideti sa convingem si noi cat mai multa lume sa iasa la vot :)
    • +25 (25 voturi)    
      Asa este (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:02)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Ar fi sfarsitul nu numai al carierei politice a lui CtrlC/CtrlV (am numit aici pe W Ponta) dar si inceputul sfarsitului clasei politice mafiote.
      Iar DNA, ANI ar avea sanse reale sa supravietuiasca si sa'si faca in continoaqre datoria!
      Doamne ajuta'ne si nu'ti intoarce privirea de la noi!
  • +7 (31 voturi)    
    poate sa spuna Basescu (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:21)

    victor L [utilizator]

    de cite ori vrea ca Udrea nu va negocia cu nici unul dintre cei doi care se califica in turul doi,
    dl Tapalaga o tine langa cu negociatul.
    Udrea nu va negocia cu nimeni dintre cei doi, dar isi va indemna sustinatorii, normal, sa voteze cu oricine, numai cu Ponta nu.
    Asta a spus si Basescu; si daca tot ii crede lumea "amanti", macar sa aiba incredre ca ceea ce spune piratul va face si blonda.
    Mai ales ca autorul spune "In calitate de presedinte se presupune ca stie ce vorbeste."
    Atunci acordati-i creditul :P
  • +27 (43 voturi)    
    Simplu (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:21)

    Arh. [utilizator]

    Daca Macovei se va clasa pe locul 3 si Iohannis pierde procesul, vom avea sigur pentru prima data presedinte femeie :)
    • +12 (22 voturi)    
      si... (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:53)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

      ... care sa nu fie in una din gastile cleptocrate.
      • +19 (23 voturi)    
        22.12.2014 miscari de strada (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:11)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        dottore trebuie sa simta strada daca ajunge chiriash la cotroceni, atat cat sa demisioneze..greva generala
    • +36 (44 voturi)    
      Nu despre sex e vorba (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:05)

      veduma [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

      Mi-e indiferent sexul noului presedinte, din partea mea poate fi si transsexual atata timp cat va fi un presedinte care nu va fura si nu va lasa pe altii sa fure.
      Haideti sa nu fim misogini (stiu, suntem romani, e "grele") si sa privim lucrurile exact asa cum stau:
      Monica Macovei este singurul "prezidentiabil" dintre candidati.
      A infiintat DNA-ul si macar numai pentru acest motiv merita, nu doar presedentia, dar o statuie!
      Votati cu capul!
      • -11 (27 voturi)    
        Monica Macovei e omul lui Basescu! (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:21)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui veduma

        Daca nu era el, Monica Macovei ar fi ramas doar o procuroare buna si nimic altceva. Ca acum e ipocrita si oportunista in stilul binecunoscut al madamei Andronescu, doar viitorul o va confirma.
        • -8 (18 voturi)    
          Bine punctat! (Vineri, 31 octombrie 2014, 22:56)

          Andra ElenaTrita [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          In sfarsit cineva care gandeste!
          • 0 (12 voturi)    
            Da... (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 1:26)

            Alius [utilizator] i-a raspuns lui Andra ElenaTrita

            din pacate gandeste prost. Important e ca gandeste, nu mai conteaza si cum gandeste.
        • +9 (15 voturi)    
          nu se poate face (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:53)

          dj [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          nici un fel de comparatie intre Macovei si Andronescu. Compari omul care a creat DNA si ANI, europarlamentarul cu 40 de initiative legislative adoptate in PE, procurorul care avea curajul in '92, dupa ce a cercetat din proprie initiativa cum au fost unii oameni retinuti in timpul mineriadelor, a facut demersuri pentru a se ancheta retinerile abuzive, cu androneasca? Hai sa fim seriosi!
          • -4 (6 voturi)    
            Compar ipocrizia amandoura! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 9:25)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui dj

            La fel!
        • +10 (12 voturi)    
          Asa ziceti voi, mai astia de doi bani? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 0:24)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Ia sa comparam activitatile Monicai Macovei inainte de Traian Basescu si activitatile Elenei Udrea. Sa vedem care a fost oportunista.

          Ia sa vedem cam ce a facut MM:
          "Civic activist

          Prior to her appointment as Justice Minister, Macovei was a civil society activist for political reform, democratization, and human rights in post-1989 Romania[citation needed]. She served from 2001-2004 as president[citation needed] of the Association for the Defence of Human Rights in Romania - The Helsinki Committee (APADOR-CH)[dead link].

          Macovei has served as an expert/advisor to the Council of Europe[citation needed], the European Roma Rights Center[citation needed], the UN Development Program[citation needed], the Open Society Institute[citation needed], and the International Helsinki Federation for Human Rights[citation needed]. She was a founding member of Transparency International-Romania[citation needed]. She conducted research on gender in Romanian law and on violence against women, among many other issues[vague].[10] During this period, she spoke out for the need to reform Romanian justice and remove institutional protections for officials involved in corruption.[11] She also called attention to police brutality and impunity, continued political influence over the judiciary, and the lack of strong legal culture in Romania, among other issues.[12][13]

          In 2002, along with other Romanian human rights activists, she stood against the indictment of a former aide to previous President Emil Constantinescu after he accused then Prime Minister Nastase of corruption. Romanian news commentators agreed with her, noting what they called a serious attack on the freedom of expression. Macovei, herself, characterized the arrest as "one of the worst attempts to muzzle the press in Romania" since communism collapsed.[14] The arrest received widespread attention in Europe as an example of alleged abuses against the press at the time.[15]"
        • +5 (9 voturi)    
          Continuare: (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 0:26)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          "While an activist, Macovei assisted Romanian gay rights groups in overturning Article 200, one of the last sodomy laws in Europe.[16] While Minister of Justice, Macovei intervened in May 2005 to help ensure that the Romanian LGBT rights group Accept could hold the country's first pride parade, the Bucharest GayFest, after the Bucharest City Hall had denied the group a parade permit.[17]

          In 1997, Macovei was an Eisenhower Exchange Fellow, an honor awarded to "men and women of outstanding achievement in mid-career, who are expected to assume positions of influence and make a difference" in their home regions, countries, or globally."

          Ce-a facut ma leana voastra, in afara de a fi nevasta lu' cocos, prietena de familie a lu' Tonta si "protejata" lu' Basescu?
          • +3 (7 voturi)    
            A mai facut totusi (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 11:28)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Alius

            si niste afaceri imobiliare cu Niro, ceva money laundring cu Pescariu, i-a sprijinit pe Pinalti si Popescu-grill sa se dezvolte regional, nu mai vorbesc de sprijinul si devotamentul cu care l-a inconjurat 10 ani pe Cocos;

            numai cand te uiti in declaratiile de avere iti dai seama ca nu poti sa zici ca n-ar fi facut chiar nimic.
        • +3 (5 voturi)    
          Legea confiscarilor extinse (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:59)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          cand s-a pus sechestru pe toata averea lui Voiculescu "donata" fetelor ti-a placut?

          Legea confiscarilor extinse a fost initiata si trecuta de Macovei prin PE, prin legea asta pot fi recuperate averile dosite de oligarhii-infractori din 27 state UE; si asta e meritul lui Basescu?

          Ce a facut EBA in PE? da-ne niste exemple de realizari notabile ale celorlalti "oportunisti" sustinuti de Basescu, daca se poate fara terenuri de fotbal in panta;

          Macovei a fost procuror comunist? o ipocrita oportunista oarecare? si un asemenea specimen a pus Basescu ministru al justitiei cand tarisoara gemea sub coruptie?
        • +6 (6 voturi)    
          Monica Macovei = DNA (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:46)

          PDT [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Nu este omul lui Basescu in mod evident. Fiindca Basescu a numit-o ministru al justitiei nu inseamna ca e omul lui. Basescu o sustine pe Udrea si a atacat-o pe Macovei. Punct.
          A doua idee - oportunista. A venit ca ministru al justitie pentru un salariu mult mai mic, a suportat presiunile si urletele mafiotiilor, a infintat DNA in ciuda tuturor si a fost improscata cu noroi cat cuprinde.
          Toata clasa politica de mafioti o uraste.
          Ar trebui sa-i ridicam o statuie numai pentru faptul ca a creat DNA.
          Cum poti sa o compari cu Andronescu ?!!!!!!!
          Citeste aici: http://www.monica-macovei.ro/blog/2014/10/27/monica-macovei-eu-chiar-iubesc-romania-interviu-formula-as/
    • +2 (2 voturi)    
      @Arh. daca asa ceva se intampla (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:34)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Arh.

      iti printez commentul, il inramez si mi-l pun deasupra biroului.
  • -8 (28 voturi)    
    Oare va fi asa ? (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:27)

    DanCris [utilizator]

    Eu zic ca Ponta va gastiga cu peste 40% turul intai si fara probleme turul doi. Pe ce ma bazez ? Pe rezultatele de la parlamentare si europarlamentare. Si atunci a fost o intreaga furtuna anti PSD pe siteuri , facebook etc. Totusi toti acesti vehementi sunt de fapt destul de putini raportati la populatia cu drept de vot si extrem de galagiosi.
    Dar lucru acesta e bine cunoscut de toti analistii de pe aici . Dar probabil se incearca o motivare cat de cat ca sa nu-i apauce lehamitea pe acesti vehementi si sa stea pana si ei acasa...
    • +8 (10 voturi)    
      fac bookmark la comentariul tau (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:50)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      si vom vedea duminica
    • +14 (18 voturi)    
      Chiar așa va fi. (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:57)

      tarantella [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      De vreo zece ani vă umflați în pene înaintea alegerilor, bazându-vă pe sondajele firmelor de casa. Năstase și-a făcut o constituție pe gustul său, că se visa președinte cel puțin 10 ani, nu mai spun de Geoană în 2009. Singurul vostru "succes" au fost alegerile din 2012, sub umbrela USL, un fel de "anus contra naturii". Ca dovadă nici n-a făcut prea mulți purici, ați adunat 3 roșii cu trei pere și v-au ieșit 6 legume, ziceați voi. Dar, când să faceți ciorba, ați rămas cu buza umflată, că n-aveați, de fapt, nimic.
      Mai vedem noi.
    • +5 (5 voturi)    
      depinde doar de tine sa nu fie asa ! (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:04)

      SaTF [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Adica depinde de ce faci, nu numai de ce zici !

      Si DA, in aceste momente, CHIAR CONTEAZA CE FACI !!

      Pentru ca fiecare si-o face cu mina lui !
    • +4 (4 voturi)    
      cu un corectiv (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:41)

      anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui DanCris

      Observatiile de mai sus sunt in general corecte, chiar daca nu plac.
      Insa, ce se va face Ponta daca intre cele 2 tururi unii dintre baroni vor realiza ca au perspective foarte proaste daca-l ajuta sa castige, si atunci vor tranzactiona sa-l lase sa piarda turul II? Are cineva indoieli ca unii dintre acestia ar vinde pe oricine si orice?
  • +32 (34 voturi)    
    Ponta NU presedinte (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:28)

    Bribery (fularu) [anonim]

    Asta e cel mai important.
    • +17 (23 voturi)    
      Relativ (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:06)

      veduma [utilizator] i-a raspuns lui Bribery (fularu)

      Principalul e Monica Macovei presedinte.
      Daca chiar nu se poate (se poate, depinde cati iesim la vot si cat fura PSD-ul), atunci da, sa nu iasa Tonta presedinte.
      • -3 (13 voturi)    
        absolut relativ si relativ absolut (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui veduma

        principalul tau nu exista, simplu. Secundarul insa da.
        • +1 (1 vot)    
          ok, dar in turul 2 :) (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 11:46)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          chiar crezi ca vreunul din sustinatorii MM il vor vota in turul 2 pe Ponta? ce naiba? pt. cand se trage linia secundarul tau e asigurat :)
          • +1 (1 vot)    
            turul 1 (Duminică, 2 noiembrie 2014, 7:25)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            Conteza si procentele din turul 1 pt locul 2. Ajuta la inceperea luptet interne pentru presedintia psd si hotararea puturosilor de dreapta ;)
  • +28 (30 voturi)    
    Este poate a doua sansa... (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:41)

    Sthelian [utilizator]

    ... dupa 25 de ani. Sansa unei alte generatii.
    Generatia din 90 a ratat-o, nealegindu-l pe Ratiu.
    Niciun alt candidat nu a fost si nu e in stare sa spuna ca si Ratiu: vreti spre Rusia, alegeti Iliescu.
    Azi vreti spre Rusia si China, alegeti Ponta, Vreti democratie, justitie, dar si multa munca, alegeti Macovei.
    In ipoteza Macovei la Cotroceni, dupa maxim 3 luni veti vedea reactia clasei politice.
    Alta sansa peste inca o generatie.
    O generatie de tineri eduacata la Paris a reusit sa faca o Romanie. Apoi un rege bun a dus-o destul de departe.
    50 de ani de dictatura comunista si inca 25 de ani de democratura au facut un rau incomensurabil.
    Ultimii 25 de ani au fost un regres fantastic:
    -agricultura cu cal, bou, vaca.
    -cai ferate distruse
    -milioane plecati afara...
    Si ce e cel mai grav, profunda dezumanizare si divizare. (Povestea cu trenul deraiat este ilustrarea perfecta a acestor ani).
    • +11 (15 voturi)    
      descarnarea Romaniei cu mana (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:13)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      USLamului si a ciorii vopsite United Shpagas Of Democracy...cum spunea victoria nuland...f.u.c.k you Dottore e de strigat !
  • 0 (14 voturi)    
    socoteala care nu miroase frumos (Vineri, 31 octombrie 2014, 17:48)

    Sarang [utilizator]

    Elena Udrea, daca nu castiga presedintia, se intoarce bine mersi la PMP si va zburda cu Traian Basescu pe cararile patriei iar in 2016 ii vezi resuscitati.
    A ajunge pe locul 3 inseamna pentru Monica Macovei conditia infiintarii unui nou partid? Dar oare mai avem nevoie de inca unul? Tot pe dreapta?
    Cred mai curand ca MM pierde sansa de a continua in politica daca nu castiga alegerile. Ce se va intampla cu ea dupa? E obiligata sa infiinteze un nou partid. Altfel nu mai are nici un rol in politica. Asta, draga domnule, mi se pare o socoteala dezamagitoare.
    Voi vota cu MM in primul tur si impotriva lui Ponta in al doilea, totusi, nu ma pot opri sa nu constat ca suntem si aici manipulati.
    MM trebuie sa aiba un scor bun pentru a avea un viitor in politica. Altfel, dupa ce-si termina mandatul de europarlamentar se duce acasa.
    • -1 (3 voturi)    
      Si daca Iohannis e declarat incompatibil? (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:19)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Sarang

      Si se face un tur 3 intre Ponta si Macovei?
      • +2 (2 voturi)    
        nu (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:45)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

        deja este clar ca nu se da nici un verdict pana la finalizarea turului II, si deci a alegerilor.
        In consecinta, orice obligare a noului presedinte sa se retraga (si nu cred ca este probabila) ar duce la resetarea intregului proces electoral. Dar nu se va intampla asa.
        • +1 (1 vot)    
          se pronunta CCR pe 4 nov. (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:03)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

          marti, cum ar veni;

          nu-l obliga nimeni pe Johannis sa se retraga dar daca CCR se pronunta respingand exceptia (ceea ce e f. probabil) ACL isi va face un calcul politic elementar: deranjul va incepe in minutul 1, Basescu a indicat clar ca intelege perfect pozitia, oricum o va intelege tot electoratul informat;

          eu sunt dintre cei care l-as vota oricum pe Johannis in turul 2 ca sa nu iasa Ponta, dar cu 2 sapt. de scandal inainte de alegeri nu stiu pe cat electorat de genul asta estimeaza ca se poate baza ACL; s-ar putea sa-si schimbe optiunea;

          in termen mai lung, daca Johannis castiga alegerile si ICCJ il declara incompatibil peste 3 luni, ACL nu-si mai poate reface imaginea nici pt. alegerile din 2016.
  • +24 (26 voturi)    
    Daca ne pasa votam, e simplu! (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:00)

    1kr1 [utilizator]

    Atata timp cat ne mai pasa de tara asta avem datoria sa votam! Nu voi intra acum in polemica sustinerii unui candidat sau altul, dar oricare din noi care vedem in fata putin peste doi metri si auzim/citim stiri din mai multe surse cred ca avem o idee clara de vot. Mai ramane ca dupa ce dam 'like' si comentam pe 'hotnews' sa iesim dracu la vot ca doar nu e mare lucru, iesim de alte ori din casa pentru motive mult mai putin importante. Daca v-ati saturat de incapabili si corupti iesiti frate si faceti ceva in cele 2 zile de vot, nu lasati autobuzele cu marionete sa decida pentru noi!
    • +17 (19 voturi)    
      sa dispara Dottore din primul tur (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:14)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui 1kr1

      sa votam cat mi multi, astfel ca Dottore sa nu aiba majoritate...
      • +6 (6 voturi)    
        de acord (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:48)

        anonim3 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Cine vrea sa-l opreasca pe Ponta trebuie sa duca munca de convingere cu alegatorii de la sate si cu pensionarii. Daca cineva reuseste ca in turul II sa mute la adversarul lui Ponta macar 200.000 de voturi care obisnuit se duc la stanga, atunci Ponta pierde.
    • -1 (3 voturi)    
      7 la -1 !!! (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:36)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui 1kr1

      Comentariul pt. vot are +7, iar comentariul meu (doua mai jos, "comentarii la comentarii") contra are -1! Pai ati cistigat, voteaza 7 din 8, ce vreti mai mult, sa voteze 100%?!
      • +3 (3 voturi)    
        Toti contra unu, unu contra toti (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:33)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui doru001

        Pentru tine voturile conteaza? sau convingerea ca ai dreptate
        Ce sentiment inaltator, sa fi un neinteles! Asta fiind
        primul pas in a deveni un mare ganditor.
        • 0 (0 voturi)    
          cenzura (Miercuri, 5 noiembrie 2014, 20:58)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          Si mi-au cenzurat raspunsul la gunoiul asta de comentariu, cind ii spuneam doar ca am raspuns pe subiect si ca argumentele mele sint clare si fara replica!
        • 0 (0 voturi)    
          evident (Luni, 10 noiembrie 2014, 15:38)

          doru001 [utilizator] i-a raspuns lui ipolitic

          ca pentru mine conteaza ca am dreptate. voturile conteaza pentru mafioti si fascisti care stiu ca gresesc dar vor puterea oricum.
  • -3 (7 voturi)    
    comentarii la comentarii (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:00)

    doru001 [utilizator]

    "In fine, nu stim acum cat adevar se gaseste in sustinerile presedintelui Traian Basescu"

    Ce legatura are asta cu locul 3? Nu stim si nici n-o sa stim si nici nu ne intereseaza.

    "In comportamentul lui Victor Ponta se simte frica si disperare ca pierde."

    Oh, asta e valabil pentru toti. Pentru ca stiu ce mafie si coruptie e in Romania. Cum sa te pensionezi ca mafiot?
    Sondaje neutre nu exista, la fel cum nici site-uri neutre nu am mai gasit. Nu exista activitate semnificativa in afara mafiei (sau mafiilor) in Romania.

    "Duzini de artisti, vedete si alte personalitati ale societatii romanesti se implica tot mai intins in campanii pro-vot"

    Asta cred ca e adevarat, dar sint toti bine plasati, de obicei pe bani publici. Sint prea putini. Pt. majoritatea cetatenilor, situatia este si va ramine proasta. Protestul celor care nu voteaza este, evident, anti sistem. In plus, este o problema de respect de sine elementar. Ce programe politice au fost propuse si ce incredere am putea avea ca vor fi indeplinite? Zero barat.

    "Baronii s-au demobilizat masiv din cauza anchetelor penale (vedeti Constanta)."

    Asta e ilogic, nu?

    "Acestea sunt cele mai dificile alegeri din ultimii 25 de ani avand in vedere gradul lor mare de impredictibilitate."

    Au mai fost alegeri pe muchie, de exemplu cea care l-a adus la putere pe Emil Constantinescu. Atunci intr-adevar miza era mare. Acum se alege intre doua mafii. Voteaza clientii. E atit de simplu.

    "In cazul Monicai Macovei, locul trei inseamna mult."

    Nu poti fi pe locul trei fara un partid in spate, pentru ca nu-ti vor fi numarate voturile.

    In general, nu am incredere in sistemul de numare al voturilor. Toate puterile au refuzat imbunatatirea acestui sistem stabilit de Iliescu printre demonstratii in anii '90.

    Despre Udrea nu cred ca merita sa discutam.
    • +1 (1 vot)    
      ai in multe privinte dreptate (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:37)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui doru001

      dar viata e complexa si (fara gluma) in sistemele complexe apar imponderabile care debalanseaza algoritmii logici;

      am mai votat intre doua mafii si in 2004, si in 2009 - uita-te la dosarul Microsoft (poate "eterna mafie" ar fi expresia convenabila);

      la diferenta de cateva zeci de mii de voturi am scapat totusi de cosmarurile scenariilor "Nastase presedinte" , respectiv "Geoana-Vantu presedinte"; si s-a furat la greu de fiecare data;

      Macovei pe locul 3 ar fi un semnal extrem de puternic dat clasei politice; dupa un asemenea mesaj nu stiu daca le-ar mai arde de pucisme ca cel din 2012; poate partidele mari se vor gandi de 2 ori cand isi vor desemna candidatii;

      cu numaratul voturilor: se fura; dar Nicusor Dan fara partid in spate si cu toate furaciunile a luat in Bucuresti 70.000 de voturi, mai multe decat orice primar de sector; voturile pt. Macovei vor veni exclusiv din marile orase unde se fura mai greu, sunt f. rezervat ca ar vota-o cineva in Teleorman :)
      • 0 (0 voturi)    
        de fapt (Marţi, 4 noiembrie 2014, 23:32)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Ce ma intereseaza este sa avem un candidat al dreptei care sa accepte sa discute cu cetatenii. Nu e interesant ca Iohannis nu spune nimic de Rosia Montana? Poate nu a aflat ca intereseaza pe cineva? Ginditi-va putin, 50% din cetatenii romani nu au votat, iar Iohannis prefera sa piarda alegerile mai degraba decit sa negocieze cu acesti oameni, care nu sint toti handicapati sau nepasatori. Deoarece noi sintem deja in UE, in sfera de influenta occidentala, cred ca dreapta ar trebui sa invete sa ofere si ce vor alegatorii, nu doar ce vrea mafia lor de interese si ce le cer mafiile occidentale. Daca nu le place, eu pierd mai putin decit ei daca nu-i votez. Ponta va mari niste salarii, va crea inflatie si coruptie, economia se va tiri mai bine decit cu acesti mafioti care nu sint interesati decit sa fure. Asadar, lipsa mea de la vot este mai mult o negociere. Chiar pe acest site, am fost cenzurat si votat pe minus doar fiindca am indraznit sa sugerez ca romanii au drepturi. O sa-i doara, dreapta nu merge la noi pe populism, ca stinga. Parerea mea.
  • +1 (5 voturi)    
    pacat ca nu putem comunica (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:03)

    doru001 [utilizator]

    E bine ca ati pus B1 tv pe prima pagina, nu ma mai deranjeaza cenzura (nu am criticat-o pe Udrea, ci o pozitie de tip mafiot cum ca partidul apartine lui Basescu pentru ca a fost infiintat de Basescu si deci trebuie sa faca ce vrea el. Am spus numai ca oamenii nu apartin altor oameni si ca partidul ar avea dreptul sa-si decida candidatii si programul).
  • +4 (14 voturi)    
    O dovada de corectitudine din partea Elenei U: (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:06)

    Marionette [utilizator]

    -dat fiind ca este patata bine drept sau nedrept de familiaritatea cu procuroarea sefa a diicot, de casatoria cu dorin cocos, milionar in dosarul Microsoft, Elena Udrea ar putea da o sansa la presedentie unui om cinstiti: Monica Macovei. Ar putea sa renunte la candidatura in favoarea Monicai Macovei in turul I si astfel, dupa invalidarea lui Iohannis la turul III sa castige!
    • +1 (1 vot)    
      s-ar spune ca Macovei a castigat datorita (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:48)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      lui Udrea, ca tot Basescu a facut-o om; singurul atu al lui Macovei e credibilitatea, miscarea asta ar plasa-o in mijlocul unui namol;

      pe de alta parte pt. Udrea ar fi o iesire f. eleganta, chestie care n-o caracterizeaza; personal as prefera sa iasa din povestea asta intr-un fel care se ma asigure ca nu o s-o revad prea curand;
  • +9 (11 voturi)    
    e simplu teoretic (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:15)

    xanti [utilizator]

    Cat mai multi la vot in defavoarea furturilor lui Ponta.
    In realitate e mai complicat,lipsa de educatie,antenele1,2,3 ,lenea ,zahar,ulei,bugetari,prorusi si ce e mai important TRADARILE isi vor spune cuvantul.
    Cu Ponta la putere USL se reface si scapa de puscarie toti cei din parlament indiferent de partid.
    Sa nu uitam ,cu Ponta presedinte, Basescu are in cine da pentru 2016, cu Klaus e mai greu sa-l critici ca e proaspat in functie,vorbeste putin deci nu spune tampenii,e un candidat greu de atacat.
    Sper ca TB sa nu puna pe primul loc orgoliul in defavoarea interesului national.
    • -6 (6 voturi)    
      sper ca Romania e bogata (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:39)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      "Sper ca TB sa nu puna pe primul loc orgoliul in defavoarea interesului national."

      D-le, va simtiti bine? Cum adica sperati, cind exact asta face de cel putin 8 ani?
  • +3 (7 voturi)    
    Drobul de sare (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:28)

    jesieu [utilizator]

    Avem un talent nemaipomenit de a complica lucrurile si a da o dimensiune bizantina evenimentelor. Cetatenii au nevoie de o indrumare simpla si nepartinitoare nu de arborescente cu daca si cu parca. Din punctul meu de vedere lucrurile sunt simple: in turul intai votezi cum iti da ghes inima iar in turul al doilea cu raul pe care tu il consideri cel mai mic. Practica avem ca de 24 de ani tot asa votam... Restul sunt vorbe de claca, speculatii cu care umplem paginile de web sau minutele de emisie in eter. Daca fotbalul nu ar merge atat de rau poate nu ne-am mai pricepe atatia la politica...
  • -8 (12 voturi)    
    degeaba (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:44)

    patanghel [utilizator]

    Ba zaltatilor
    orice ati face, tot Ponta o sa iasa.. Voi vreti sa iasa leana a lui zapacitu din capul statului?
    Vreti sa iasa mormorosblanc, care e mai incet la minte decit nila?...
    ai grija tapalaga, ai grija ce prostii spui , sa nu devii tapaleaga...
    Ba astia ai lui sfirlica, ba mi-e mila de voi, amaritilor...
    • +1 (1 vot)    
      groapa de eugen barbu (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:41)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui patanghel

      Da, vreau sa iasa cel incet la minte, ca va fura mai putin. Cu cit mai prost, cu ati mai bine!
  • -12 (20 voturi)    
    Monica Macovei a semnat legea restituiriipadurilor (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:46)

    alex4321 [utilizator]

    Monica Macovei a semnat legea restituirii a mai mult de 10 Ha din Padurile Romaniei

    De atunci au inceput defrisarile masive
    si restituirile ILEGALE de zeci d emii de ha de padure
    Monica Macovei era atunci Ministrul Justitiei...

    Monica Macovei are si ea vreo 5 CASE . DIN CE BANI?

    Sa nu credeti ca daca stai 4 ani la Bruxelles poti cumpara 5 CASE si 4 terenuri


    IN 1991 in timp ce unii urlam pe strada contra lui Iliescu
    Macovei era procurorul care i-a interogat pe studentii
    batuti de Iliescu la 13-15 IUNIE....

    DE CE NU A DEMISIONAT MACOVEI ATUNCI DIN PROCURATURA LUI ILIESCU?

    --------------------------------
    Macovei, Udrea, Ponta, Tariceanu, Melescanu fac TOTI parte din clasa politica care a nenorocit tara noastra de 25 de ani.
    --------------------------------
    • +2 (8 voturi)    
      si inca (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:42)

      doru001 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      E si mai rau: noi toti facem parte din acest popor fara de societate care a nenorocit propria lui tara de 80 de ani.
    • +8 (12 voturi)    
      intreb (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:48)

      SaTF [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Draga alex4321,

      as vrea sa inteleg te rog mai bine cele ce ai scris mai sus, si te rog daca poti sa detaliezi punctul tau de vedere referitor la cele de mai sus:

      1. Referitor la legea restituirii : este vorba despre resituirea catre proprietarii in drept, deposedati in timpul regimului comunist , nu ? Dar dreptul lor de proprietate, principiul reintoarcerii la statul de drept si de garantare a proprietatii si implicit redobindire a propriilor bunuri parca e si in constitutie, nu ? Nu ar fi mai bine daca ar fi contestat modul de aplicare, sau mai bine spus lipsa de reactie a autoritatilor in fata cazurilor de hotie evidenta (ma gindesc la recentul caz Hrebenciuc)? Ce crezi ?

      2. Tu stii cit costa o casa in Limanu, sau nu mai stiu cum se numeste satul din fundul Dobrogei unde detine o parte din case si terenuri ? Ai incercat sa uiti pe net sa cauti un pret ? Cred ca nu din salariul pe un an, ci din cel pe o luna iti iei o casa sau un teren acolo , e un loc uitat de lume ... crede-ma , sau verifica . Acolo te duci daca nu mai vrei sa vezi sau sa auzi de nimic , sa dai la peste, nu pentru alte motive . Nu e nici Cornu, nici Bucuresti

      3. Tot aud imprejur despre marea sperietoare cu anchetarea. Si nu ma refer la MM ci la toate celelalte cazuri recente. Sa ancheteze este un lucru foarte normal intr-o societate normala. Important este ce urmari au aparut . Au fost trimisi in judecata acei tineri ? Eu stiu ca majoritatea au fost eliberati. Deci , in plus, a aratat ca politia acelor vremuri nu si-a facut bine datoria. Sau gresesc si trebuiau cumva impuscatii manifestantii aceia ?

      Multumesc pentru clarificari, m-as bucura sa inteleg mai bine procesul degindire,

      Numai bine,
      Catalin
      • 0 (6 voturi)    
        intreb si eu (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:51)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui SaTF

        dat fiind punctul 2, cu care sunt de acord, de ce duamna macovei s-a coborat intrand in circul iohannis 6 case? Mergand pe aceeasi logica, ea nu sta rau cu 5, ca femeie singura. Mda... dulce ipocrizie. Intotdeauna mi s-a parut mai abjecta ipocrizia la unu de "dreapta" decat la unul de stanga. Macar de la ala nu prea ai ce pretentii sa ai...

        Multumesc si eu anticipat pentru un raspuns la _obiect_
        • +1 (3 voturi)    
          Monica Macovei NU este suspectata ca a furat (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:55)

          PDT [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Doamna Macovei are tot ce are fara a fi banuita ca a furat sau a facut ceva ilegal.
          Si casele sunt niste apartamente micute.
          Orice om competent si harnic strage de a lungul vietii. E perfect OK, daca sunt facute din munca. Cum e cazul la d-na Macovei. MM este singurul politican care nu are dosar si nu e banuita DELOC ca a furat. Punct.
          Domnul Johannis are probleme cu casele domniei sale. Are procese.
          Si moralitatea si corectitudinea d-nul Jonannis pot fi puse serios la indoiala.
          Acum e mare adversar al lui Ponta, dar la referendum nu a avut nici o problema sa se alieze cu mafiotii - adica cu PSD.
          Daca a facut-o odata, de ce nu s-ar mai alia dupa ce castiga alegerile. Reface USL-ul si de agata bine de putere. Inainte nu erau presiuni asupra sa, cand s-a aliat de bunavoie cu PSD-ul. Dupa presedentie SIGUR o sa fie? Cum pot eu avea incredere. Cand e clar ca PSD-ul o sa faca tot ce poate sa puna DNA sub papuc.
          In cel mai bun caz Jonhannis o sa fie un fel de Constantinescu.
          • +1 (1 vot)    
            esti sigur? :)))) (Duminică, 2 noiembrie 2014, 4:10)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui PDT

            cauta un pic pe net macovei si cornoiu. Apropo de justitia in/dependenta. Ca sa nu mai zic de intreaga poveste a preacinstitei macovei si casa nationalizata luata pe nimic, desi erau notificati de catre proprietarii in drept in momentul "cumpararii" pe legea 112. Ah, da... si statul roman care a platit duamnei 130000 euro pentru ca nu a respectat proceduri in procesul judecat in justitia "eliberata". Hilar...

            Wake up :)
        • +1 (1 vot)    
          Care e obiectul intrebarii? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 14:07)

          derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Johannis are 6 case, Macovei 5, Ponta 4; sa-l votam pe Ponta?

          lasam la o parte ca orice discutie generica despre numarul de case, conturi etc. e de nivelul antenelor: putem discuta cel mult despre valoarea bunurilor / sumelor din contur, asa cum rezulta din declaratiile de avere;

          intre 2006-2007 cuplul Udrea-Cocos au cumparat 16.600 mp teren in sect. 1, in valoare de cel putin 30.000.000 euro; in 2010 au vandut vreo 6 apartamente; in declaratia din 2013 Udrea nu are nicio casa si zice ca sta cu chirie; despre ce vorbim?
          • +1 (1 vot)    
            simplu (Duminică, 2 noiembrie 2014, 3:55)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

            inainte semnului intrebarii. vezi partea cu circul si imbratisarea de catre preacurata duamna a temei de atac ghita/a3/psd. Despre asta vorbesc. Nu mi s-a raspuns la intrebare si mie maroul mi se pare la fel, indiferent cine-l produce. Unora li se pare roz daca este legat de udrea sau macovei.
    • +7 (9 voturi)    
      Alex, prietene .... (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:59)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      ... du-te la dezantenizare. Am inteles ca deja niste intreprinzatori ai capitalismul romanesc au facut pe linga clinicile standard sectii de dezantenizare; cauta-le si tu pe internet.

      Dureaza mai mult si costa, dar merita, crede-ma. Am vazut minuni.
    • +10 (10 voturi)    
      De unde stii treaba cu 1991? (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:59)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Ai ceva scrieri din perioada respectiva? Sau e numai ce latrinele povestesc?

      De ani de zile vedem cum turnătorul Voiculescu (Felix) își folosește angajații pentru a minți și calomnia, pentru a rescrie istoria și a ascunde realitatea. Zilele acestea, agenda minciunilor turnătorului și gradatului Voiculescu a ajuns la punctul “minciuni despre Monica Macovei”. Iată dovada minciunilor lor:

      Angajații turnătorului și gradatului Voiculescu susțin ca aș fi anchetat oameni la Mineriada din 1990, când în realitate am făcut exact opusul. In 1990 și în anii următori am acționat pentru adevăr și democrație în România, iar acest lucru este dovedit de documentele publicate și pe blogul personal, pe 18 iunie 2014 (aici). Documentele au mai fost prezentate și dezbătute în presa anilor ’90, iar asta arată clar că cei care acum scriu minciuni o fac cu intenție, pentru că o minimă documentare le-ar fi arătat care este adevărul. Documentele și martorii de atunci arată clar că n-am anchetat pe nimeni din cei reținuți în iunie 1990, dimpotrivă, am refuzat, am cerut să fie eliberați și am cerut ca cei care i-au reținut și arestat să fie anchetați.
      De altfel, chiar citatul dintr-un interviu pe care l-am dat în anii ’90, și folosit acum de Antena 3 și de alții pentru a-și justifica minciunile, arată clar că am apărat oamenii arestați ilegal de alți procurori. În interviul de acum 17 ani am spus: „Am luat contact cu problema Piaţa Universităţii în mai multe etape. Prima etapă a fost în ziua de 13 iunie 1990.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu stiu declaratia lui Macovei (Duminică, 2 noiembrie 2014, 0:33)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Eu stiu declaratia lui Macovei
        (nu ma uit la Antena 3 asta ca sa stii)

        „Am luat contact cu problema Piaţa Universităţii în mai multe etape. Prima etapă a fost în ziua de 13 iunie 1990.

        Ce-nseamna "am luat contact"?

        D-na Macovei era procuor si a "a luat contact"
        adica a interogat
        pe studenti si alte persoane ca PROCUROR
        trimis de regimul FSN al lui ILIESCU

        Daca era procuror adevarat il ancheta pe Ilescu NU pe studenti

        Si-apoi ce mizerie sa te exprimi cu eufemisme ca

        "AM LUAT CONTACT"

        in loc sa zici pe sleau ce-ai facut
    • +6 (6 voturi)    
      Continuare: (Vineri, 31 octombrie 2014, 20:01)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      "....

      Eram procuror la fosta Procuratură a Sectorului 1 şi, împreună cu alţi doi colegi de la aceeaşi unitate, am fost trimişi la Unitatea Militară de la Măgurele, unde am întâlnit câţiva colegi de la fosta Procuratură a Municipiului Bucureşti: Alexandru Ţuculeanu, Cornel Popescu, Emil Dinu. La Măgurele, am văzut în curtea unităţii că cei ridicaţi din Piaţa Universităţii stăteau la mese şi scriau declaraţii din Piaţa Universităţii. Nu am văzut niciun act de violenţă. Citind aceste declaraţii, am spus: Nu rezultă comiterea niciunei infracţiuni. Toată lumea pleacă acasă.” Adică am spus foarte clar încă din acele momente că oamenii arestați ilegal nu comiteau acte de violență și că trebuia să fie eliberați imediat, să plece acasă."

      http://www.paginadepolitica.ro/macovei-turnatorul-voiculescu-sa-spuna-cum-a-murit-marin-ceausescu/
    • +1 (3 voturi)    
      Si inca ceva.. (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:17)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      De ce nu a demisionat nici un procuror din procuratura lui Nascase?

      Acum daca se schimba recgimurile trebuie sa demisioneze toti procurorii? Sau sa-ti faci treaba cat se poate de bine, conform legilor si constiintei?
    • +1 (1 vot)    
      Voteaza-l pe Mirel Amaritei (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 13:56)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      in cazul asta
  • -6 (10 voturi)    
    grija (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:48)

    patanghel [utilizator]

    ba , de ce nu publicati zicerea mea? aaaaa sinteti cu birica si polina?... pai de cenu spuneti asa vindutilor?..
    |Vai de capul vostru!...
    • 0 (2 voturi)    
      Ce bine ca ai ai tai ai lui Tonta.. (Vineri, 31 octombrie 2014, 22:00)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui patanghel

      ..nu sunt vanduti! Ce bine, ce veste minunata!
  • -1 (5 voturi)    
    MM turul 1 si KI turul 2 (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:51)

    vbk [utilizator]

    Sondajele de opinie aparute pana acum in luna octombrie si media lor:
    http://i.imgur.com/NhPC0KB.jpg?1
    • +10 (10 voturi)    
      Deci toti la vot ca sa infirmam media aia! (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:53)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      La primul votez Macovei apoi antiPlagiat...m-am saturat de furtul politrucilor! De orice fel!
    • +2 (4 voturi)    
      Gresit (Vineri, 31 octombrie 2014, 23:54)

      veduma [utilizator] i-a raspuns lui vbk

      Sondajele de opinie sunt realizate de firme afiliate politic. Nu exista o singura firma care sa fie obiectiva sau independenta.
      Continuand cu ideea ca Monica Macovei va lua doar 5% perpetuezi minciuna si cred ca tu (impreuna cu Tonta si grupul lui infractional) veti avea o mare surpriza cand P.M. (aka Primul Ministru aka Puie Monta) va zambi tampit pe scena: Daciana, dragostea mea :) si pe urma va iesi pe usa din spate a istoriei.
  • -6 (12 voturi)    
    vot (Vineri, 31 octombrie 2014, 18:54)

    patanghel [utilizator]

    Eu voi vota cu cea mai buna, cea mai cinstita. Voi vota cu Elena Udrea.. Va invit pe toti sa ma urmati!
    • +3 (5 voturi)    
      Sper ca acest comentariu ... (Vineri, 31 octombrie 2014, 19:56)

      it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui patanghel

      ... sa fie o ironie.
  • +3 (3 voturi)    
    ne mai amintim? (Vineri, 31 octombrie 2014, 21:09)

    daia_bre [utilizator]

    Oricum imi era clar cu cine votez, NU ponta, astazi am vazut ~http://adevarul.ro/news/politica/documentar-istoria-alegerilor-prezidentiale-1990-ion-iliescu-pacaleala-democratiei-originale-1_544685c80d133766a81eb935/index.html~ , iliescu multumeste tuturor minerilor veniti sa "ajute" Bucuresti... min 15:00.
    Toate bune, fara ponta.
  • +8 (8 voturi)    
    MM! (Vineri, 31 octombrie 2014, 22:02)

    Stars_and_Stripes [utilizator]

    Voi vota in ambele tururi desi voi avea de facut un drum de 4 ore dus-intors de fiecare data. Stiu oameni care vor face un drum chiar mai lung de-atit. Sper ca cei care sint la distanta de mers pe jos sa se duca si sa voteze, aceste alegeri sint esentiale, se decide daca Romania merge inainte sau se intoarce 20 de ani in timp.
  • 0 (2 voturi)    
    nu are nicio importanta (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 10:22)

    VladBerliba [anonim]

    Nu are nicio importanta locul trei. Ponta castiga dup ce Klaus Iohannis e declarat incompatibil in turul doi.
  • 0 (0 voturi)    
    SIE vs SRI sau SIE/SRI joint venture (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:02)

    barba-neagra [utilizator]

    Am vaga senzatie ca dl Tapalaga face o inversiune voita atunci cand imparte politic serviciile SRI si SIE. Ma indoiesc ca SRI l-ar sprijini pe Iohannis iar SIE pe Ponta. E adevarat ca dl Melescanu a marsat pe relatia sa cordiala cu PSD si ofiterii rezervisti care au facut istorie in vara anului 2012. Dar dl Maior nu are relatii de familie decat cu Ponta, daca ar fi sa dam crezare zvonurilor. In plus, insistenta pomenire a numelui domniei sale ca viitor premier a fost legata chiar de dl Ponta, de eventuala victorie a PSD.
    • +1 (1 vot)    
      cu SIE pare clar (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 14:29)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui barba-neagra

      cu SRI e o discutie: activitatea DNA din ultima vreme se sprijina mult pe colaborarea cu SRI, sau cel putin cu a unei parti din SRI;

      aventura "melescanu" spune multe eficienta si/sau integritatea serviciilor noastre: seful SIE apare dupa o campanie blitzkrieg de 48 ore cu 400.000 de semnaturi in dinti si se duce glont la bec sa se inscrie la prezidentiale; aflam ca de "operatiune" s-au ocupat doua cozi de topor kgb-iste, Dogaru si Traian Rece;

      nu mai vorbesc de toata povestea "Ponta ofiter acoperit";

      mi se pare ca noi chiar avem ceva probleme cu serviciile astea si nu, nu cred ca ele au spionat-o pe Elena Udrea :)
  • -1 (1 vot)    
    Aha, domnuleTapalaga! (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 12:59)

    valll [utilizator]

    Regretati acum ca ati reactionat atat de urat atnci can Monu[ica Macovei s-a inscris in cursa? M-ati suparat atat de tare, incat nu v-am mai citit aticolele. Recunoasteti acum ca regretati eroarea si tradarea pe care ati comis-o
    • +1 (1 vot)    
      cum a reactionat? (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 14:31)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui valll

      eu am avut totdeauna impresia ca o sprijina pe Macovei - inclusiv in acest articol.
      • 0 (0 voturi)    
        Astfel: (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 19:14)

        valll [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Cand MM abia isi anuntase candidatura, dl Tapalaga, in loc sa fie printre primii sustinatori, i-a adresat cuvinte descurajante, chiar jignitoare, in articolul „Cursa pentru Cotroceni. Evaluarea de etapa a candidatilor Ponta, Udrea, Iohannis si Macovei”, publicat in Revista 22, pe 1 septembrie.
  • +1 (3 voturi)    
    Trebuie votata Macovei (Sâmbătă, 1 noiembrie 2014, 13:58)

    PDT [utilizator]

    De ce trebuie sa votam MM ?
    - pentru ceea ce a facut si pentru ce vrea sa faca. Si pentru ca a dovedit ca poate sa faca ceva in ciuda presiunilor (DNA)
    De vazut: http://macoveipresedinte.ro/despre/ce-am-facut/
    - pentru ca este pe locul 3 si poate inta in cursa alaturi de Ponta. Si daca ingtra sigur il bate. Daca castiga sigur nu o sa faca compromisuri si o sa apere independenta justitiei. DNA o sa curete in continuare tara de mafioti.
    - o sa mentina directia tarii spre Vest.
    Astea sunt atributiile presedintelui:
    1. Apararea independenta justitiei (numeste seful DNA, procurori).
    2. Politica externa.
    - pentru a ii da putere. Putere sa schimbe clasa politica. Chiar daca nu castiga o sa infinteze un partid. Care o sa creasca.
    - pentru a da un semnal mafiotilor, adica clasei politice ca romanii s-au mai trezit
    - pentru ca e unul din putinii politicieni respectati si cu experienta in politica externa. Este foarte respectata in afara. Si pe buna dreptate.

    De ce nu trebuie votat Jonannis:
    - pentru ca s-a aliat cu PSD pentru a ajunge la putere (USL). Si a facut acest lucru cand nu era nici o presiune asupra lui. Si doar stia cu cine se aliaza. Si acum vine si zice ca o sa apere statul de drept. Hm...
    - o sa se alize cu PSD-ul pentru a-si pastra puterea, dupa alegeri. Daca a facut-o odata, ce ce n-ar mai face-o odata?
    - pentru ca o sa lase PSD sa decapiteze DNA. Totu in mod civilizat si legal. Johannis nu o sa reziste presiunilor. E un al doilea Constantinescu. Varianta Ponta dar civilizata. O sa fie un regres mai lent si mai putin zgomotos al Romaniei atata tot. Cu Ponta o sa fie un regres mai rapid si mai zomotos. E singura diferenta. Cu Macovei Romania o sa mearga inainte.
  • 0 (0 voturi)    
    Alegerile prezidențiale puteau fi invalidate (Sâmbătă, 8 noiembrie 2014, 18:27)

    Zacheus [utilizator]

    Motivele invalidării primului tur de scrutin al alegerilor prezidențiale: dacă votarea si stabilirea rezultatelor au avut loc prin fraudă.
    Votarea și stabilirea rezultatelor, fiind controlate de către primul ministru care este și principalul candidat la președinție, nu se putea să nu fie fraudate. Deci alegerile pot fi anulate fără probleme, dacă judecătorii ar fi și buni patrioți.
    1- Victor Ponta a beneficiat de avantajul puterii guvernamentale în organizarea propriei alegeri, lucru care a creat din start o inegalitate de șanse față de ceilalți 13 contracandidați care au fost discriminați
    2- Dacă pe buletinul de vot ar fi opţiunea „nu mă reprezintă niciun candidat”, pun pariu că aceasta ar câştiga alegerile din primul tur
    3-sesizările depuse de dl candidat Gh Funar, și de către cetăţenii Diana Fanea, Dragoş Nicolae Şaramet şi Irina Drăgan
    4-sondajele făcute au arătat clar că cei doi învingători nu întrunesc cele mai elementare calități morale: cinste și calități de lider
    5-rezultatele alegerilor nu reflectă preferințele poporului, care a fost pervertit cu sume imense de bani alocați campaniei electorale (acum se încearcă presiuni și mai mari și mai ispititoare asupra oamenilor, prin invadarea caselor în care locuiesc)
    6-toate aceste manevre de manipulare a opiniei publice, reprezintă o imensă fraudă electorală practicată sistematic, prin care poporul român a fost schilodit și dezbinat
    7-această campanie prezidențială a contribuit și mai mult la mutilarea poporului român, chiar prin mijloace oficiale, legale și îngăduite de actuala Constituție
    8-actuala Constituție este o unealtă de fraudare a alegerilor, aflată în mâinile clasei politice
    9-nu se pune numai problema invalidării alegerilor din 2 noiembrie, ci și problema desființării partidelor și a clasei politice, care ele însele au venit la putere prin fraudarea și batjocorirea maselor populare
    10-actuala clasă politică s-a dovedit a fi nelegitimă și trebuie înlocuită cu niște partide ale poporului și care urmăres


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version