Klaus Iohannis - ​​Viziunea candidatului din afara Bucurestiului

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 30 septembrie 2014, 12:13 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Candidatul ACL, Klaus Iohannis, si-a lansat, luni, 29 septembrie, programul de candidat intitulat "Romania lucrului bine facut", aceasta fiind ideea centrala a ofertei sale.  Marcam chiar o premiera in politica ultimilor 25 de ani: este primul program scris de un candidat din afara Bucurestiului, de un "provincial" exasperat de politicile unui "Centru" tot mai ineficient. Este, daca doriti, si o critica a "balcanismelor" si "romanismelor", radiografia realista a esecului cvasi-total al politicii facute de "mitici". Iohannis vine de la Sibiu cu atitudinea sasului gospodar, decis sa faca putina ordine in debandada institutionala de la Bucuresti, satul de scandaluri sterpe, de vorba lunga sau miraje propagandistice. Dar sunt toate acestea suficiente pentru a-i asigura succesul? Unde gasim, totusi, puncte slabe in masinaria germana?

La capitolul puncte forte, programul difera din start de clasicele materiale propagandistice. Cele 78 de pagini de program sunt bine scrise, intr-un limbaj clar si accesibil purtand amprenta personalitatii candidatului: mai putine lozinci si formulari bombastice, mai multa dorinta de rezultat si abordare practica.

La fel cum in pogramul lui Ponta apare obsesiv "mandria de a fi roman", textul lui Iohannis abunda in "lucrul bine facut". Pana si sloganul ales marcheaza diferenta de fond dintre cei doi candidati considerati favoriti: primul defineste perfect politicianul neaos flecar, vesnic umflat in pene fara un motiv anume, al doilea evoca neamtul tacut si eficient, concentrat pe rezultat, mai putin pe butaforie.

De notat ca Iohannis se abtine sa se impauneze cu Sibiul pentru a-si pune in valoare calitatile de administrator. Lipseste orice trimitere la realizarile sale de primar, ele se subinteleg. Pentru o mai buna intelegere, imaginati-va doi cantareti. Candidatul Ponta se comporta ca un manelist care improvizeaza, canta dupa ureche si cauta mereu sa-si impresioneze audienta. Candidatul Iohannis seamana mai degraba cu un organist de biserica, cam prea grav si mereu atent sa respecte partitura.

Veti gasi in programul lui Iohannis numeroase formule devenite aproape locuri comune in limbajul de zi cu zi dar care definesc perfect o stare de fapt: "Ce s-a construit sub o guvernare s-a distrus sub urmatoarea", "respectam cu strictete legile altor tari, dar le incalcam pe ale nostre imediat ce ne intoarcem in tara, pentru ca ne-am obisnuit ca la noi sa fie <<altfel>", "Romania lucrului bine facut (...) este si tara majoritatii tacute, a celor care tac dar fac".

Iohannis gaseste un tap ispasitor pentru toate relele ultimilor 25 de ani in personajul colectiv numit politician, incarnat fie de Basescu, fie de Ponta. "Sunt convins ca doar leadershipul politic a fost raspunzator de nevalorificarea corecta a potentialului imens al romanilor in spiritul lucrului bine facut".

Aici vorbeste, cum spuneam, ca un candidat din afara Bucurestiului, intrat relativ recent in politica mare, care gaseste sursa raului in politica de clan de dupa 89 chiar daca azi nu este altceva decat tot "un politruc", cum s-a autodefinit, reprezentantul a doua partide responsabile si ele pentru dezastrul constatat azi de candidatul lor.

Modelul de presedinte propus de Iohannis este ceva intre Basescu si Ponta. Are grija sa critice ambele modele pentru a propune o cale de mijloc: "Nu putem avea o societate asezata si solidara, daca cel menit a o conduce genereaza conflict, ura si scandal. Nu putem avea o societate bazata pe valori si in care oamenii pregatiti sunt promovati, daca in fruntea sa este un presedinte fals si incompetent sau o marioneta". Iohannis se angajeaza sa fie un "factor de echilibru, mediator si integrator".

In viziunea sa, presedintele nu trebuie sa fie "nici jucator, nici simplu spectator", ci are datoria sa se "desprinda  de zgomotul de fond, de rutina, de interesele marunte care nu aduc continut si nu contribuie la viitorul tarii, insa trebuie sa fie ferm in fata derapajelor de la statul de drept, a exceselor politicienilor si a incalcarilor intereselor nationale".

Atitudinea de candidat din afara Bucurestiului se reflecta cel mai bine in unele solutii de ordin practic gandite de un primar care stie ce inseamna lacomia "Centrului" si obtuzitatea politicienilor ocupati cu afacerile lor din Bucuresti. Astfel, Iohannis lanseaza o idee indrazneata: modificarea legislatiei, asttfel incat "o parte din redeventele catre bugetul central sa fie reorientate catre comunitatile locale si chiar catre proprietarii terenurilor, asa cum se intampla in SUA".

Ideea redistribuirii resurselor naturale catre comunitatile locale o gasim si in proiectul de autonomie dat publicitatii de UDMR. Kelemen Hunor, care a participat tot luni la prima sa dezbatere publica in calitate de candidat la prezidentiale, a exprimat destule idei comparabile cu cele din oferta lui Iohannis. Candidatul UDMR este, la randul sau, portavocea unor comunitati care se considera nedreptatite.

In paranteza fie spus, si Klaus Iohannis, la fel ca Victor Ponta, ignora total problemele maghiarilor, nu acorda atentie minoritatilor nationale, desi avem de-a face cu un etnic german si publicul s-ar fi asteptat, poate, la o sensibilitate sporita fata de astfel de teme. Din programul lui Iohannis lipsesc orice referinte la maghiari sau romi.

In esenta, programul sau abordeaza corect temele economice, asezate pe agenda reala si pe marile prioritati (educatie, sanatate, competitivitate) si nu prezinta vreo surpriza in ce priveste politica externa, de securitate si de aparare.

Punctele slabe le regasim mai degraba in prestatia sa de candidat, de politician venit recent din "provincie" (fara nici o nuanta peiorativa) la Bucuresti. Am urmarit cu atentie, luni seara, ca de obicei la astfel de evenimente, reactia salii, de regula un bun indicator al unui stari de spirit. In reactia salii vedem entuziasmul generat de candidat, cantitatea de energie degajata sau capacitatea sa de a mobiliza armate de partid.

Iohannis nu genereaza nici un strop de emotie, este incapabil de empatie si de minim joc actoricesc, calitati absolut necesare unui bun candidat. Se vede apoi lipsa de experienta, stangacia in abordarea altor teme mari sau delicate. Asta il face sa gafeze, cum s-a intamplat ulterior intr-un interviu televizat, unde a declarat ca i se pare normal ca serviciile secrete sa aiba acoperiti in politica si redactii. Si gafeaza cam des.

Sala l-a ascultat in tacere si a aplaudat spontan o singura data, cand a vorbit in termeni suprizator de simpli si de clari despre o eventuala unificare cu Republica Moldova: "Daca cetatenii Republicii Moldova nu doresc reunificarea, nimeni nu ii poate forta, iar daca o doresc, nimeni nu ii poate opri sa o faca".

Or, campaniile electorale sunt intai de toate despre emotie, abia apoi despre argumente si ratiune. Iohannis nu se pricepe sa provoace vibratii, stari si sentimente. Discursul sau plat, fara suisuri si coborasuri, fara puncte culminante sau artificii retorice, este moartea audientei la TV si somnifer garantat la orice intrunire publica.

De notat absenta unei idei de forta in programul de candidat. Este, cum spuneam, bine scris, dar lipseste elementul de noutate si prospetime, de sclipire, ceva numai al lui, menit sa-l particularizeze. Totul suna rezonabil, dar parca prea sec.

Iohannis mai are apoi un dusman in interiorul partidului, la fel ca Ponta. Este pandit si el de riscul submobilizarii, din cauza unor jocuri interne din PNL si din cauza ca pedelistii nu trag la turatie maxima. Pentru prima data de la infiintarea PDL, liderul nu candideaza iar membrilor li se cere sa alerge pentru altul.

In fine, inca o bila neagra ar fi absenta umorului. Intr-o natie trista, dar plina totusi de umor, Iohannis pare sa joace totul pe cartea neamtului serios, pus pe treaba, dar asta il face sa arate cam inadecvat, din alt film si alta tara. Romanii au un fel de-a fi cumva diferit. Iubesc seriozitatea germana, dar nu se iau chiar asa in serios. Rad de toti si de toate, inclusiv de ei insisi. De pilda, primul banc cu Iohannis l-am auzit chiar in timpul lansarii de luni: "Stiti de ce nu seamana Iohannis cu Hitler? Pentru ca l-a tradat pe Antonescu."


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

26634 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Ghilimele in titlu ? "Romania lucrului ..." ? (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:15)

    Luke1 [utilizator]

    ...
  • -14 (32 voturi)    
    Asa... (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:22)

    aiureantramvai [utilizator]

    Sa zicem ca ajunge presedinte, oare ce va putea face concret? Poate dizolva parlamentul? Poate concedia guvernul? Nu poate si nici nu ar fi "democratic" sa poate face astea prea usor. Fara sprijin parlamentar il vor manca de viu "miticii rosii", il vor da cu capul de scaunul de la Cotroceni doar pentru ca priveste anticonstitutional pe geam - nu doar pe el, pe orice alt eventual presedinte/presedinta care nu-i din PSD
    • +23 (31 voturi)    
      In concluzie: (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:46)

      cian [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      Sa votam pe victor viorel, nu? Ca asta are si sprijinul parlamentului si tot, nu? Bravo domnule, ai o logica beton!
      Nu degeaba balada "Miorita" e "din popor" ... vad ca multi cetateni au inca mentalitatea ciobanasului "moldovan": apoi daca-i asa greu, de ce sa ne mai strofocan ...
      • +2 (16 voturi)    
        Aiurea! (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:37)

        aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui cian

        Nu am zis sa votam mitomanul, doar mi-am exprimat parerea (pesimista, recunosc) in ceea ce priveste (ne)putinta oricarui candidat care nu are legatura cu majoritatea actuala din parlament.
        • -5 (15 voturi)    
          Ai dreptate, mai ales ca exista un precedent... (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:11)

          Andor74 [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

          A fost Boc la Bucuresti si ce-a reusit sa faca? In afara de faptul ca toata lumea se trezeste sa-i reproseza ceva, nu prea auzi lucruri de bine despre el.
          A mai fost un prim-ministru f. bun despre care iar nu auzi mai nimic - Radu Vasile.
          Deci, nu stiu daca neaparat apartenenta la un partid te ajuta cat mai mult existenta unui grup mediatic care sa cosmetizeze realitatea (ca sa nu zic sa manipuleze grosolan).
          Marea hiba a lui Boc: nu stiu de ce-i canta in continuare in struna lui Udrea?
          • +2 (8 voturi)    
            ai un mare + pentru asta: (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:24)

            cian [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

            "existenta unui grup mediatic care sa cosmetizeze realitatea (ca sa nu zic sa manipuleze grosolan)"
          • +5 (15 voturi)    
            putina luciditate nu strica (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:36)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Andor74

            eu i-am votat si in 2004, si in 2009, si in 2012, probabil am sa-l votez si acum pe Johannis in turul 2 daca nu se califica Macovei;

            cu toate astea iti reamintesc:

            1) Lehman Brothers cazuse din sept. 2009 si pana in decembrie Boc si Basescu urlau ca trebuie marite salariile "dascalilor" si minte Tariceanu ca n-are bani; am fost singura tara care am pierdut puncte de rating pe declaratii tampite desi cifrele erau inca bune;

            2) cand toata Europa tremura de frica crizei Boc a introdus venitul minim garantat;

            3) cand a ramas fara bani, Boc a luat decizia aia catastrofala cu cresterea TVA, fara sa se atinga de cheltuielile cu bunuri si servicii, de nr. de bugetari etc.

            4) cu pensiile eu cred c-a luat decizii f. corecte dar in loc sa si le sustina a iesit cu coada intre picioare de parca ar fi comis cine stie ce atrocitate; comunicarea dezastroasa si atitudinea culpabila a pdl-istilor au dat apa la moara antenelor, asta fac si azi;

            5) sustinerea pt. Udrea e bomboana pe coliva in ce priveste imaginea lui Boc.
    • +1 (13 voturi)    
      so, uat? (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:07)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      Asta nu e valabil si pentru oricare dintre toti ceilalti?
      Sau... aaa... PSD are ceva majoritate acum - tu erai, mai, Pontache? :P
    • +5 (13 voturi)    
      Ha! Ha! Ha! Ha! Ha! (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:12)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      Carevasazica ne trebuie un presedinte care sa nu poate fi dat afara pe geam de PSD.
      Solutia logica: chiar un presedinte de la PSD.
      Adicatelea Ponta!
      Ha! Ha! Ha! Ha! Ha!
    • +20 (22 voturi)    
      daca iese klauz (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:41)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      dottore va fi terminat de ai sai.
      cu tot sprijinul lui tata socru.
      livius brutus primus inter baroni ii va infige pumnalul in spate.
      iar in psd vor incepe niste miscari de reasezare, care ar putea da castig de cauza moderatilor proioropeni. alde rus, maior, tanasescu, mitrea si alti cativa.
      sau va castiga livius ot teliorman, ceea ce ar duce la nebuneala baronilor, si la crahul socialismului romanesc. adica, la un psd de mana a patra,
      cumatrul oprea, ghinarar de osti, va fi cel care va contribui si el la schimbarea macazului pe stanga.
      este, totusi, mai cutra decat bolovanosii baroni ai psd,

      deci, mai draga, chiar daca iohanis nu poate face mari schimbari, in prima faza, cu el la cotrocesti ar fi presiune mare pe stanga, urmand ca pana in 2016 sa fie ori ca ca, ori ca ca.
      oricum, psd va parca pe stanga, dupa alegerile locale si parlamentare din 2016.

      asta cu conditia ca iohanis sa nu vireze si el stanga, adica sa se dea cu ...boboru ! :))
      • 0 (0 voturi)    
        Scuze, dar nu inteleg (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:39)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        cine e livius primus?
        • +4 (4 voturi)    
          seful baronilor (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:07)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

          si al primarilor, cel mai egal dintre ei.
          primus inter primari.
          liviu dragnea ot alicsandria.
    • +18 (20 voturi)    
      lupta pentru neutralitate (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:56)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      problema nu este ce poate schimba in bine viitorul presedinte, ci mai curand ce facem daca ne trezim cu un presedinte marioneta care va ceda in fata partidului aflat azi la guvernare. un Ponta ar fi capabil sa puna pe Rodica Stanoiu sefa la DNA si pe Catalin Voicu procuror general. un Ponta in CSAT cu un prim-ministru PSD inseamna ca vom afla prea tarziu ca suntem provincie chineza...

      nici daca se intampla o minune si o vedem pe Macovei presedinte nu cred ca se vor schimba prea multe in realitatea cotidiana - aceiasi 600 de parlamentari vor scrie si vota legi la fel de proaste, aceiasi primari vor gestiona la fel de prost administratia locala..
    • +8 (12 voturi)    
      totusi... (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:57)

      rz_ [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

      In ideea dvs ar trebui oricum sa-l alegem direct pe Ponta, sa nu ne mai batem capul. Iar Iohannis sa spuna "nu ma votati ca si asa nu pot face nimic, candidez numai de forma". Sau sa spuna "votati-ma dar aveti grija ca eu de fapt nu pot face nimic, sa nu aveti asteptari prea mari".

      In 2016 sunt iar alegeri parlamentare, Iohannis are 2 ani cu majoritatea de acum si 3 cu urmatoarea, care o fi ea. Deci cred ca poate spera sa faca ceva.

      Dar de votat nu-l votez decat in turul 2, nu m-a convins in cateva aspecte la care tin destul de mult. Insa decat Ponta cred ca si Antonescu era mai bun. Poate si maresalul, daca mi-e permis sa ma folosesc de gluma de la sfarsitul articolului.
  • -1 (33 voturi)    
    come again? (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:25)

    Tomis [utilizator]

    Nu inteleg de ce dl Tapalaga vede doar o singura bila neagra la candidatul Iohannis. Pentru un candidat care nu stie sa vorbeasca, "neamtul" promite multe, doar ca faptele lui de pana acum il contrazic. Spre deosebire de Monica Macovei care chiar are argumente cand spune ca sustine statul de drept, Iohannis a stat fara problema in barca penalilor in 2009 si ulterior in 2012, iar acum vrea sa fie votat de oamenii care au boicotat suspendarea lui Basescu.

    Apropo, ce se mai intampla cu parlamentarul incompatibil al PNL? Nu numai ca nu este dat afara din Parlament, dar nici macar nu este dat afara din partid. Asta este respectul nemtilor fata de lege?

    Credeam ca dupa 25 de ani ne-am dat seama ca nu linistea face lucrurile sa progreseze in Romania, ci zgomotul care ii deranjeaza un pic penalii de la furat. Nu vreau inca un Iliescu la Cotroceni.
    • +1 (25 voturi)    
      Nu inteleg un lucru ... (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:50)

      cian [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

      ... despre unii dintre cei care o sustin pe Macovei: de ce incercati sa-i convingeti pe cei care ar vota Iohannis sa opteze pentru Macovei? Nu mai bine va orientati voi spre sustinatorii lui victor viorel? Pe aia ar trebui sa-i convingeti ca Macovei trebuie votata si nu vvp!
      • +9 (17 voturi)    
        Nu-i poti "deturna" pe cei care il sustin pe vvp (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:30)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui cian

        Oamenii aia n-au nimic in cap - decat ideea c-o sa le dea "statul moca" ...
        Ce sa-i convingi p-aia ? Ca e bine si normal sa muncesti ? Mai gandeste-te ...

        Votantii pesede sunt (preponderent) cei care stau la carciuma in timp ce militarii / pompierii / oricine altcineva le fac diguri ca sa nu vina apa peste ei ...
        Sau din cei de la stat care asteapta sa se faca 3 sa plece acasa si tipa ca au salarii de mizerie !
        Ba de fapt ca "Basescu si Boc le-au taiat salariile" ...
        Si alte categorii : asistati, analfabeti etc ... lista e deschisa ...
      • -3 (17 voturi)    
        pana una,alta...... (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:46)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui cian

        .......Macovei este singurul candidat care loveste in acest sistem politic perfid si nu bazandu-se pe politicieni ci pe noi, jefuitii si mintitii platitori de taxe, impozite, accize, tva.....etc, cei care tinem in spinare toate cheltuielile sistemului, inclusiv toate furaciunile.

        Probabil ca domnul Tapalaga are motivele lui sa il sustina fatis pe Iohanis; Il priveste, este dreptul dumnealui dar asta nu inseamna ca noi ceilalti trebuie sa fim de acord.

        Cei care o sustin pe Monica Macovei, printre care ma numar si eu, nu incearca sa convinga alegatorii nimanui ci sustin niste adevaruri.

        Daca sunteti adeptul imunitatilor parlamentare, al nerespectarii vointei poporului pentru un parlament cu maximum 300 de inutili si o singura camera de dezmat, a regionalizarii tarii ca prim pas spre destramare si a pastrarii actualului sistem de minciuni electorale nepedepsite, atunci votati Iohanis, este dreptul dvs.
        Daca doriti o schimbare a actualei clase politice si a obiceiurilor acesteia, care ne-au adus in dezastrul economic si moral in care traim astazi, atunci faceti o alta alegere.
        Cum alegem asa vom trai !
      • +7 (15 voturi)    
        votantii lui vvp (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:51)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui cian

        raspund numai la argumentul bancnotei de 50 de lei, eventual la mici si galeti de plastic;

        iar pe noi astia care o votam pe Macovei in turul 1 n-ar trebui sa ne ostilizati ca s-ar putea sa aveti nevoie de voturile noastre in turul 2 :)
        • +2 (2 voturi)    
          gresit! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 13:12)

          StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

          Voi o sa aveti nevoie de noi si Iohannis in turul II daca va pasa. Si daca faceti mofturi o sa ramaneti cu vvp.
    • +2 (4 voturi)    
      Corect ! (Marţi, 30 septembrie 2014, 21:28)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Tomis

      Liniste este cand Presedintele cade la invoiala
      cu ticalosii. Si daca e liniste , e de rau !
      Pana nu este lichidata mafia penalilor, TREBUIE sa fie scandal ! Pentruca ticalosii nu se predau de buna voie. Ei se zbat, urla ca i-a muscat sarpele , tipa , blesteama, calomniaza. Si din acest motiv , nu e liniste. Mai intai trebuie lichidata mafia penalilor . Apoi , poate sa fie liniste .
      • 0 (2 voturi)    
        mafia poate sa tot urle (Miercuri, 1 octombrie 2014, 13:15)

        StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        nu despre liniste pe parea lor era vorba. Mafaia poate fi lichidata si scurt, sec, in liniste. Mai bine fapte decat scandal la TV.
  • +4 (28 voturi)    
    Foarte bun articol, d-le Tapalaga ! (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:25)

    Luke1 [utilizator]

    Strict referitor la candidat : inclin sa-i acord incredere cu rezerve, pentru ca persista totusi acel "Dar daca ...?", generat de amintirea "toridei" veri 2012 ...

    Pe de alta parte Monica Macovei ar fi mai "reliable"..
  • +14 (18 voturi)    
    De ce nu?! (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:38)

    corvus coraX [utilizator]

    Sigur că sunt argumente chiar dacă au o anumită doză de subiectivitate. Și ele nu vor prinde doar la noi în Transilvania dar vor prinde și în Regat. Johannis s-ar putea să atragă prin acest discurs și un anumit procent din nehotărâți (care pot fi regăsiți tocmai în zona "elitelor"). Din grupul meu de amici, foarte mulți care acum câteva luni nici nu concepeau să se prezinte la vot, în prezent sunt deciși să participe. Toți balansează între Macovei și Johannis (exclus Udrea!!!) cu toate că întrunesc toate calitățile unui "băsist"
    • -1 (13 voturi)    
      adevarat..... (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:03)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      .....de ce nu ?

      Pai nu pentru ca, unii dintre noi, ne-am saturat de planuri pe hartie si dezastru in realitate, pentru ca vrem nu doar promisiuni ci mai ales proiecte despre modalitatile de a fi indeplinite acele promisiuni si mai presus de orice, vrem respectarea vointei noastre, a celor pe a caror munca, huzuresc toti mincinosii.

      Probabil ca va amagiti cu regionalizarea, in fapt destramarea tarii. Uitati-va la minciuna cu "tinutul secuiesc" si poate ca veti intelege ca odata "regionalizati" veti deveni captivii unor baroni locali care va vor fi stapani si va vor usca pamanturile in timp ce voi veti fi pusi sa invatati alte limbi, sa defilati si sa aduceti osanale noilor inscaunati.
      Aveti grije ce va doriti ca s-ar putea sa se si intample !
      • +3 (15 voturi)    
        Ai luat-o pe ulei... (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:24)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Regionalizarea este necesară, ba chiar vitală. Ne-am săturat ca totul să fie decis pe Dâmbovița, în cel mai dâmbovițean mod posibil. Nici Caragiale nu a rezistat prea mult la Bucale și a trebuit să-și ia lumea-n cap să se mute într-un loc civilizat. La Berlin...
        • -3 (7 voturi)    
          IOI IOI (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:26)

          Point [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

          si cam in ce conditii vedeti dvs,regionalizarea acesta vitala?hmmm?oare de ce eu,care chiar ma gandeam la beneficiile bla bla...am inceput sa fiu foarte atent la acest subiect,cat si la cei care-l vor cu invartosare?
          • -1 (7 voturi)    
            daca tot esti asa atent: (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:18)

            derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Point

            1. fara regionalizare nu pupam niciun euro pe programele regionale UE;

            2. optimul de management pt. unitati administrativ teritoriale e de 3 milioane de locuitori; fara nicio treba cu "tinutul secuiesc" trebuie sa imparti tara in vreo 6 - 7 unitati administrative ca sa poti sa le gestionezi corect;

            3. regionalizarea e o forma de descentralizare f. necesara pt. un stat iesit dintr-un regim comunist hipercentralizat; n-are treaba cu nicio etnie, autonomie etnica etc.
            • +2 (4 voturi)    
              daca ne spui..... (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:07)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

              ....cum se zice in ruseste la regionalizare, poate intelegem mai bine de ce aceasta este "f. necesara pt. un stat iesit dintr-un regim comunist hipercentralizat".

              Si de ce regionalizare si nu reampartirea administrativa prin comasarea mai multor judete ?
              Raman saracii baroni locali pe drumuri ?

              Acum, fie vorba intre noi derblauereiterov, cum e vremea pe la Moscova ?
        • +2 (12 voturi)    
          v-ati saturat ca totul sa fie decis pe Dambovita.. (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:34)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

          .....de catre toti mascaricii veniti din toate colturile tarii, pe care alti idioti i-au trimis "la Bucale" ?
          Foarte bine ! Trimiteti "la Bucale" oameni competenti si nu toti hotii si escrocii de pe la voi.

          Oricum, nu pacalesti pe nimeni ! Esti unealta tradatorilor care vor destramarea tarii iar asta nu se iarta.
          Vine vremea......vine !
          • +4 (6 voturi)    
            dar va rog (Marţi, 30 septembrie 2014, 16:59)

            Point [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            numa' la bucale se fura banu' gros,noi astia numa ne uitam.
            • +1 (3 voturi)    
              asa este ! (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:00)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui Point

              baronii locali, impreuna cu toti acolitii lor, sunt niste bieti sarantoci calici care nu apuca nicio farama din prada numita Romania si asta, numai pentru ca nu vor sefii lor de la "bucale" sa ii "unga" mari feudali prin regionalizare.

              Din pacate, ironia fina de care dati dovada, nu cred ca va putea crapa obrazul gros al tradatorilor separatisti.
              Acestia trebuiesc combatuti pe limba lor si fara menajamente.
          • +1 (3 voturi)    
            Domnule, matale nu vezi (Marţi, 30 septembrie 2014, 22:42)

            Maniu [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            padurea din cauza copacilor? Ce doresti, sa fim sclavii lui Ponta, Mazare si al circarilor? Mai bine supus austriac!
            • +2 (4 voturi)    
              cred ca matale nu intelegi...... (Miercuri, 1 octombrie 2014, 7:54)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

              .....ca "Ponta, Mazare si ciracii" (poti enumera o gramada si din Transilvania), sunt alesi locali sau parveniti trimisi in "Bucale" tocmai de cei "satui" sa li se mai dicteze de la centru.
              Cine credeti va va calari dupa "regionalizare" ? Nu tot aceiasi escroci pe care voi insiva i-ati trimis la Bucuresti ?
              Credeti ca daca va vor minti si jefui pe plan regional, va va fi mai bine ?

              Padurea pe care nu o vedeti este necesitatea schimbarii acestui sistem politic ticalos iar copacii care nu va lasa sa vedeti padurea, sunt separatistii platiti gras de cei ce vor destramarea tarii, precum si cei cativa imbecili creduli care ii urmeaza.

              Dar ce sa inteleaga un "maniu" care prefera sa devina supus austriac, decat sa gandeasca.
              Cine e nascut sclav, sclav va muri !
              • 0 (2 voturi)    
                Mai binele ala era ironic (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:40)

                Maniu [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                matale nu pricepi. Si nu traiesc in Ardeal m-am nascut la Bucuresti, sâc!
            • 0 (2 voturi)    
              Corectie : ai circarilor (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:40)

              Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Maniu

              si second, nu m-am referit la ciraci ci chiar la circari gen Mazare.
  • -4 (14 voturi)    
    klaus (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:39)

    Mazeta [utilizator]

    Klaus este candidatul PPE la alegerile din România.
  • +24 (34 voturi)    
    Chiar asa, Dane? (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:55)

    uniepure [utilizator]

    Cand citesc: provincial, lipsa de empatie, incapabil sa starneasca emotii, etc, ma intreb: nu cumva am avut din plin politicieni care starneau emotii ( furie, pasiune, dispret, ura chiar), nu cumva a fost in tara asta prea mult umor, care de fapt a fost bascalie; e toata tara un ras. Nu cumva te-ai facut prea bucurestean si nu observi ca nu umorul si emotiile lipsesc din viata politica, ci seriozitatea si profunzimea? Nu observi grotescul politicienilor care rad " ca sa dea bine pe ecrane"-cand sunt luati de DNA, bagati sau scosi din arest? Nu am avut si avem la conducerea tarii destui bufoni, farseuri, care mimau cu mult talent munca si implicarea?
    Nu te miri si tu(sau D-voastra, mai corect) ca au sarit toti la gatul lui Johannis? Oare de ce deranjeaza doar el? Pentru ca e altfel decat ceilalti candidati?
    Nu as vrea sa-l vad pe Johannis facand glume si jucand teatru, ca sa rada lumea. Oricum ne-am saturat de teatru ieftin. Sunt sigura ca dl Johannis are si umor.Doar ca acum nu e momentul pentru umor, e momentul pentru seriozitate si chiar sobrietate.
    • +5 (13 voturi)    
      Poate ca ai dreptate ... (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:58)

      cian [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      Ma pregateam sa scriu cam aceleasi lucruri pe care le-ai scris si tu ... dar dupa ce am analizat mai bine oamenii din jurul meu, am inceput sa ma intreb "Oare romanii chiar vor seriozitate? Oare chiar ne dorim noi, ca popor, sa incetam cu glumele proaste si <<mistourile>>?" ... hmm ...
    • +9 (17 voturi)    
      subscriu ! (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:13)

      calinsab [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      De ce atatea emotii? de ce nu seriozitate? poporul asta nu merita seriozitate?
      De ce sa nu incercam sa scapam de votul pus sloganuri ca si in ultii 25 de ani? gen: noi nu ne vindem tara al lui Iliescu si a PSD care vedem unde ne-a adus in ce hal arata tara dupa atatia ani, de ce nu mentioneaza nimeni faptul ca omul acesta e foarte apreciat in Sibiu unde a performat in administratie, unde a demonstrat ca stie ce inseamna o buna administrare, si sunt sigur ca cunoste deja din experienta managementului toate lacunele sistemului administrativ romanesc pentru a-l duce la performanta tarilor din vestul Europei.Eu zic sa ii acordam o sansa!

      E ardelean , la toti ne place cand mergem in ardeal... sa ii dam o sansa!
      • 0 (10 voturi)    
        aha (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:11)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

        Vad multe apeluri la seriozitate. A fost Iohannis serios in 2009 langa Ponta si Dragnea? Dar in 2012 intre Voicu si Voiculescu? De ce nu indeamna nimeni sa ii fie acordata o sansa Monicai Macovei, care chiar a facut lucruri importante pentru Romania?
      • -6 (8 voturi)    
        O sa-i dam o sansa (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:06)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

        ca probabil n-o sa avem incotro daca intra in turul 2;

        dar sa spui ca experienta lui Johannis la primaria din Sibiu il califica pt. presedintia Romaniei e ca si cum ai spune ca experienta baiatului care vinde la buticul din colt il califica sa aplice ca director de vanzari la Unilever sau la Carrefour.
    • -3 (13 voturi)    
      cat de serios este Iohannis? (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:15)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      astept de ceva timp sa aud cu argumente documentate - fapte => cifre - ce a facut Iohannis la Sibiu. a evoluat Sibiul mai repede decat alte orase din Transilvania? are un sistem de transport in comun mai bun? gradinitie si scoli mai bune? strazi asfaltate? apa? gaze? se inghesuie investitorii sa deschida afaceri in sibiu? din cate stiu eu situatia e roza doar in centrul istoric, pe care l-a mostenit, nu l-a construit el. titlul de capitala culturala europeana a fost un cadou politic de la Bruxelles. in rest?..
      este un bun primar doar pentru ca a fost votat de 80%? va gasesc lejer alte zeci, daca nu sute de primari din toate partidele care castiga la fel de usor alegerile.
      • +3 (5 voturi)    
        Ai auzit de festivalul de teatru de la Sibiu (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:56)

        albescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        E al treilea festival din LUME. Si aduce bani mai mult decat un combinat falimentat de Roman si Iliescu.
        • +1 (1 vot)    
          dupa cum spuneam.. (Miercuri, 1 octombrie 2014, 10:23)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui albescu

          cu ce se impauneaza politicianul Iohannis? care sunt efectiv realizarile lui?
          festivalul de teatru de la Sibiu? prima editie este din 1993 si el e primar din 2000. cu ce a contribuit? Constantin Chiriac este cel care organizeaza festivalul...

          Iohannis este primar de 14 ani. Te uiti pe fisa postului, te uiti la oras... e mai bun decat alti primari? traiesc sibienii mai bine decat vecinii lor din Brasov, Targu Mures sau Cluj? si la Garana e festival de jazz..
    • -4 (8 voturi)    
      Rezervele fata de Johannis (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:55)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      sunt legate esentialmente de o anumita apropiere de istoria usl-ista si de atitudinea lui ambigua fata de justitie si institutii, fata de evenimentele din 2012 etc.

      la asta poti sa mai adaugi: istoriile tenebroase cu casele cumparate cu acte false (nu faptul ca sunt 6 ar fi problema), deranjul cu incompatibilitatea (care indiferent cum se va solutiona arata ca Johannis are o interpretare cel putin "flexibila" cand e vorba de legi), lipsa de anvergura si de experienta institutionala relevanta (aia de la primaria Sibiu chiar nu e relevanta pt. fisa postului) si finalmente lipsa lui de smanes (da, e argou de Bucuresti, puteti sa-i ziceti personalitate, expresivitate, baietii din spatele blocurilor i-ar zice "sange-n instalatie");

      fapt e ca Johannis este "provincial" in cu totul alt sens decat cel in care Basescu e de la Constanta, Isarescu de la Dragasani si Florin Piersic de la Cluj;

      Johannis e genul pe care nu prea-ti vine sa-l lasi singur in Gara de Nord dar nici nu i-ai lasa cheile de la casa sa-ti hraneasca pisica in weekend; cand te uiti la el nu l-ai trimite nici sa-ti rezolve o chestiune administrativa la Tirana, cu atat mai putin sa te reprezinte ca presedinte la Bruxelles.

      in fine, sa n-ai umor nu e cea mai mare nenorocire in viata, dar sa vrei sa faci cariera politica la cel mai inalt nivel fara pic de charisma si fara un minim de abilitati comunicationale mi se pare cam hazardat.
      • +2 (4 voturi)    
        Nimeni nu e perfect (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:59)

        albescu [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        In schimb ai vrea sa vina Ponta si sa avem un partid stat. Daca si-au permis niste masuri cu migrarea si cu rectificarea bugetului, acum, cand nu au toata puterea in maini, ce vor face cand o vor avea-o. Dati-le si o sa va blestemati clipa cand ati facut-o, dar prea tarziu!!!!
        • 0 (0 voturi)    
          Ca sa blesteme clipa ar trebui sa aiba (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:41)

          Maniu [utilizator] i-a raspuns lui albescu

          minte, dar nu e cazul.
    • +3 (5 voturi)    
      paine si circ (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:54)

      albescu [utilizator] i-a raspuns lui uniepure

      Pana acum, cu actualii politicieni am avut circ cu supramasura. Daca vrem si un pic de paine alegem Johannis
  • +9 (11 voturi)    
    alte puncte slabe? (Marţi, 30 septembrie 2014, 12:59)

    jeckyll [utilizator]

    inca in parlament: senatorul PNL Daniel Akos Mora si
    deputatul PDL Ștefan Stoica, incompatibili prin decizii definitive și irevocabile
    senatorul PNL Tudor Chiuariu, condamnat definitiv pentru coruptie
  • +13 (19 voturi)    
    Emotii ... (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:00)

    cid [utilizator]

    Până acum singura emoţie pe care ne-o stârneşte ceilalți politicieni teama că s-ar putea să câştige ei, penalii, baronii, hoţii, şpăgarii. Într-adevăr avem emoţii ca nu cumva să ne întoarcem la anii 90.
    Să fim serioşi. S-au găsit cu toţii să-i găsească această aşa zisă lipsă lui Iohannis. Să nu ne îmbătăm cu apă rece. Ceilalţi stârnesc emoţii pe stadioane, emoţii plătite cu mâncare, băutură şi excursii gratuite până la Bucuresti. Cui îi mai poate stârni vreo emoţie politicienii actuali? Măcar Iohannis ne redeşteaptă puterea de a spera... La fel şi Macovei poate...
    • +10 (12 voturi)    
      Exact ! Bine punctat ! De fapt asta e singura (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:36)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui cid

      emotie care trebuie sa primeze : teama de a nu vedea mafia pesedista instaurata pe deplin ...
      Atunci chiar ca ar fi game over ...
      Am ajunge iar ca-n anii 90 - poate mai rau un pic !

      Totusi, intre Iohannis si Macovei parc-as avea mai multa incredere in Macovei ...
      • 0 (0 voturi)    
        Da, si eu ma tem ca mai rau ca in anii 90 (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:42)

        Maniu [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        ca in 1987!
    • +5 (5 voturi)    
      hestia cu emotiile! (Marţi, 30 septembrie 2014, 20:02)

      albescu [utilizator] i-a raspuns lui cid

      Oameni buni
      Emotiile, carisma, umorul de care il acuzati pe Johannis tin de foame? Nu inteleg ce vreti sa alegem, un actor care sa ne distreze sau cineva care sa ne dea de mancare(daca muncim)
  • 0 (8 voturi)    
    nu inteleg (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:14)

    zone [utilizator]

    A zis ceva dar poate nu am inteles eu bine. Cum adica "eu voi candida indiferent ce decide Curtea Suprema". Daca aceasta decide ca nu e compatibil si deci nu poate fi ales?
    Cum adica "candidatura mea e definitiva, voi fi pe liste"?

    Oricata simpatie am, suna cam prost, treaba asta. Poate insa n-am inteles eu bine (sper)...
    • +2 (8 voturi)    
      Precizări... (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:20)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui zone

      ICCJ urmează să ia in discuție admisibilitatea recursului ANI la sentința pronunțată de Curtea de Apel Alba, care a infirmat raportul de incompatibilitate primit de primarul Sibiului. Este o procedură preliminară care stabilește dacă dosarul va ajunge la judecata de fond.
      Instanța are la dispoziție un termen de 30 de zile pentru a decide daca acțiunea ANI este admisibilă, caz în care trebuie să stabileasca și un termen pentru judecata pe fond, sau nu admite acțiunea, și atunci decizia CA Alba, favorabilă lui Klaus Iohannis, devine definitivă.

      Poate nu a ales cea mai fericită exprimare, dar domnul Iohannis a dorit, probabil, să transmită încrederea domniei sale în corectitudinea sentinței pronunțată de Curtea de Apel Alba.
      Și, da, candidatura e definitivă, nu mai poate da înapoi...
    • -3 (3 voturi)    
      Corect (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:21)

      auch [utilizator] i-a raspuns lui zone

      n-ai inteles bine. Explica foarte clar Valeriu Stoica azi cum sta treaba, asa ca poti sa intelegi mai bine.
      Pe de alta parte, tot azi explica si Codruta Kovesi ceva legat de Monica Macovei.
      Cred ca cei care nu sunt inca decisi inspre care din cei doi sa se indrepte, au si mai multe motive de balans azi.
  • +13 (23 voturi)    
    Iohannis e de departe singura solutie viabila... (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:22)

    transalpinarum [utilizator]

    Ce s-o mai lungim atata, Iohannis e clar singura solutie. cum vad ceilalti candidati:
    1. Macovei: poate intentzii bune, dar clar nu are motor de schimbare in spatele ei. Daca se pune un semn de intrabare despre Iohannis referitor la ce va face dupa alegeri (avand totusi in spate PNL+PDL), pai Macovei nu va face mai nimic in alegeri ca nu are pe nimeni s-o sustina.
    2. Udrea: o gluma proasta, nu insist. Ma intreb de unde are bani de campanie, de la o simpatizanta?
    3. Melescanu: clar este solutia de avarie introdusa de PNL! Aici le-au cam dat sah celor de la PDL, sper sa nu apara astfel de frictiuni care sa strice ACL-ul. Totusi Iohannis s-a prins de chestia cu Melescanu si a anuntat ca va candida orice se intampla cu procesul lui. sincer, daca l-a facut KO pe Antonescu, cred ca a castigat ceva puncte in patria miticilor.
    4. restul de candidati nu prezinta interes.

    Cat despre Iohannis, intra-devar, astept sa-l vad mai dezghetzat, vorbind mai mult, sa vedem... nu ma incantat sa-l vad citind de pe promter... dar asta e, omul o sa evolueze. Nu cred ca Sibiul a avut primar 14 ani o momaie...totusi, omul stie ceva. Aseara la Digi l-am vazut prima oara agresiv, vizibil iritat de Prelipceanu, Iohannis a fost agresiv in discurs, insa echilibrat in idei si politicos, mi-a placut. Cred ca am fost splati pe creier prea mult de mascaricii astia de dambovitza si ne este efectiv greu sa digeram si alt gen de discurs.
    • -3 (15 voturi)    
      de departe nu se vad detaliile (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:07)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      1. Iohannis nu are in spate PNL+PDL. este doar o marioneta, un calcul electoral de moment. primarii PNL care erau in alianta cu USL s-au dat de 3 ori peste cap si s-au transformat? Blaga a facut blat cu PSDul in 2012 ca sa ajunga in parlament. in PDL cine a mai ramas?..
      2. Udrea este 'iepurele' PSD. la fel ca Tariceanu, Melescanu, Kelemen Hunor si Iohannis. Toti il favorizeaza indirect pe Ponta.

      Singurul candidat care ar schimba intr-adevar ceva ar fi Macovei tocmai pentru ca ar perturba sistemul politic actual care permite catorva mii de politicieni sa controleze prin rotatie puterea.
      • +1 (5 voturi)    
        Macovei, o iluzie (Marţi, 30 septembrie 2014, 20:07)

        albescu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Macovei nu a strans nici macar resturile de la PDL. E incompatibila cu functia de presedinte care presupune neutralitate. E mult prea pasionala si va avea in PSD o piatra de moara la picioare. Dar, vorbim degeba, in turul 1 nu va lua decat ceva ignisifiant.
    • 0 (0 voturi)    
      Melescanu e introdus de PSD! (Miercuri, 1 octombrie 2014, 14:45)

      Maniu [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      de mafia neagra de tot din PSD. O parere.
  • +9 (11 voturi)    
    deci.. (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:26)

    Bittick [utilizator]

    Unu: mi-a placut bancul. Doi: vreau un presedinte care sa nu fi avut nicio pozitie importanta in vremea comunismului ca de pilda procuror, sef de agentie comerciala in strainatate sau securist Astea sunt pete care nu se sterg orice s-ar spune sau face... Trei: n-am votat niciodata FSN, PSDR, PSD sau alte d'astea asa ca Ponta iese din discutie din start.
  • +8 (16 voturi)    
    DE CE NU VP, KI, sau EU. (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:36)

    Terente1 [utilizator]

    Victor Ponta este clar marioneta penalilor din PSD,... nu mai avem nevoie de argumente!
    Deci cine voteaza cu Ponta ori e corupt ori are probleme serioase la etaj!
    Klaus Iohannis este sprijinit de catre penalii din PNL & PDL si pana la urma se vede ca imediat cum isi ia libertatea sa afirme orice viitoara intentie de culpabilizare a actiunilor PNL din 2012 deja Antonescu si ai sai acoliti sarca muscati. Deja iau aratat cartonasul galben de doua ori si micarile de culise arata probleme serioase in spatele usilor inchise din sediul ACL!
    Elena Udrea e clar incapabila sa-si asume functia de viitor Presedinte. Inafara de faptul ca arata bine si bretonul o avantajeaza (sa-i acunda lipsa framntarilor de Constienta & Constiinta) plus inspiratia de a ramane credincioasa, pana la ridicol, viitorului fost presedinte sa ne amintim cateva mari realizari din perioada ei de sefa la minister sau partid.
    Investitii de miliarde la clientii partinici ...terenuri de fotbal in panta, parcuri pe pasuni, locuri de jooaca pentru pensionari etc.
    Propunere de primar la capitala Dl. Prigoana!?...No comments!
    In schimb e singura care-i garanteaza lui Basescu accesul la butoane in cazul unei reusite (chiar si partiala).
    ASA CA NU MAI BATE-TI CAMPII SI VOTATI MONICA MACOVEI IN AMBELE TURURI!!!
    • +2 (8 voturi)    
      Mda (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:47)

      pathfinder [utilizator] i-a raspuns lui Terente1

      Sa o votam in turul doi chiar daca nu ajunge acolo?
      Pai nu se pierd aiurea niste voturi pentru Iohannis?!?
    • +4 (12 voturi)    
      Total de acord !! (Exceptand ortografia :)) (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:57)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui Terente1

      Intr-adevar, argumentele sunt extrem de pertinente !

      Monica Macovei ar fi intr-adevar singura optiune cu adevarat viabila !

      Cine o va sprijini ? Chiar PMP-ul, PDL-ul, PNT-ul (da, stiu, asta e mic - dar se aduna ), poate chiar o parte (ce-o mai fi ramas mai putin corupt) din PNL

      Daca iese Macovei presedinte, gasca ACL se va sparge urgent ...
      De asemenea, chiar marele pesede va incepe luptele interioare - vor fi ocupati sa-l "sfasie" pe pontanocchio cel putin o vreme ...
      PC-ul oricum nu conteaza, iar UNPR-ul va ramane de caruta ...

      Aduceti-va aminte cu marele pesede scazuse in 2005 pe la 20 si ceva la suta ...
      Noroc cu "tovarasul liberal" Moliceanu - care in scurt timp i-a debarcat pe cei din PDL de la guvernare si i-a invitat pe "alti liberali, cadre de nadejde" - pesede ...

      Deci problema nu este "Cu cine va face " Monica Macovei treaba - se vor gasi destui (parte din convingeri, parte din interes)
      Problema e s-o vedem mai intai la Cotroceni

      HAI LA VOT !
      Eu imi doresc s-o vad pe Macovei presedinte !
  • +4 (16 voturi)    
    Radem noi, dar nu e rasul nostru (Marţi, 30 septembrie 2014, 13:57)

    bigbrother [utilizator]

    A face haz de necaz este tipic romanilor, dar nu cred ca ne mai permitem sa mai avem inca un necaz de care sa facem haz, scuzati jocul de cuvinte.

    Campaniile electorale or fi ele pline de emotii dar sunt pline si de #$#@$,de candidati care promit marea cu sarea doar ca sa fie alesi. Iohannis nu are o idee sclipitoare gen "de maine tara se va numi Gernmania 2" a.i sa-l voteze tot poporul, dupa care potopul. Nu are un buget al Guvernului (ce marlanie sinistra) pe care sa-l imparta marinimos votantilor in ajun de alegeri. Nu arata ca Udrea ca sa-si afiseze nurii, nu face pe justitiarul ca Macovei si nu se considera in primul rand german si apoi roman ca sa bage placa cu minoritatile.

    Mi-am dorit dintotdeauna un candidat care sa spuna lucrurilor pe lume, fara dramatisme, efecte speciale, promisiuni desarte. Vreau un candidat care sa nu tina prima pagina a ziarelor, care stie ca e pus acolo sa munceasca nu sa se afiseze in fiecare seara la TV si in toate fituicile de scandal. Vreau un candidat care sa impuna respect prin ideile sale, nu un bufon care sa spuna altceva la fiecare cinci minute.

    Pentru mine Iohannis este aproape de ceea ce vreau eu de la un candidat. A fi presedinte este o treaba foarte serioasa si implica un om serios. Da, nu are carisma, nu are empatie, si ce? N-o sa-l urcam pe un piedestal si este suficient de empatic in relatiile profesionale.

    Poate ca nu e baiatul de gasca si de petrecere gen Base sau tipul penibil de care rad toti cum e Ponta. Este insa un om care mie imi inspira incredere in ceea ce spune, un om care ar putea schimba ceva in tara asta. E cazul sa o faca cineva, sper doar sa nu fie la fel ca si Constantinescu, un alt profesor care a vrut o schimbare si a esuat din X motive.
    • +2 (4 voturi)    
      Si mie... (Marţi, 30 septembrie 2014, 20:08)

      albescu [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      imi inspira incredere.
  • -2 (8 voturi)    
    votez MM (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:24)

    xanti [utilizator]

    Dar cred ca daca ajunge presedinte va fi suspendata(tradare de tara etc.....) la fel ca Basescu,Klaus la fel va fi suspendat daca nu canta precum vrea antena 3.
    Antena 3 va lupta cu ajutorul parlamentului ,pana va reusi sa suspende orice presedinte care nu le e pe plac.
    Asa ca singurul acceptat de antena 3 pentru a fi liniste e VVPonta ,eu cred ca o mare parte a populatiei e indemnata sa voteze VVP tocmai pentru linistea tarii si bunastarea baronilor.
    Presa e partasa la acest lucru si cred ca va castiga din pacate VVP.
    • +1 (13 voturi)    
      Am o problem cu Macovei... (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:55)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      prin faptul ca nu a intrat in cursa cum trebuie. De ce nu a candidat din PDL daca e asa de competenta? Aaa, nu a avut sprijun in PDL? Atunci de ce a stat si latrat in PDK ani de zile daca nu se identifica cu acel partid? Cam suspect cum procedeaza doamna Macovei.
  • +4 (10 voturi)    
    KJ (Marţi, 30 septembrie 2014, 14:56)

    kronk [utilizator]

    Din pacate romanii vor alege in loc de seriozitate,pragmatism si poate putina rigiditate golania,bascalia si hotia cu care au fost invatati
  • -2 (10 voturi)    
    votez mm (Marţi, 30 septembrie 2014, 15:48)

    ..13 [utilizator]

    JK imi creza fiori la fel ca si Primul Mincinos!!!

    Am ascultat discursurile lui JK si nu imi da motive de siguranta, nu imi da sentimentul ca vara 2012 a fost un accident si mai ales am vazut cine sta alaturi de el si m-am speriat si mai tare!

    Zau ca trebuie sa ne ferim mamaliga romaneasca care poate sa ajunga mai buna ca un carnat nemtesc!

    Cred ca MM convinge - cine a luptat mai mult ca sa fie un bun Presedinte?
    • -2 (6 voturi)    
      Democratia (Marţi, 30 septembrie 2014, 20:16)

      albescu [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Vara lui 2012 a fost o exprimara clara a vointei poporului roman, fie iti place fie nu. Ca nu a convenit si nu au fost indeplinite anumite proceduri asta e altceva. Insusi Basescu a marturisit ca desi a reusit sa-i convinga pe occidentali ca referendumul din 2012 nu a fost corect, dupa alegererile din anul urmator era "cu spatele la zid", dupa cum a marturisit. Si l-a pacalit pe Ponta cu pactul de coabitare care mai mult i-a folsit lui ca sa nu fie dezavuat deecat lui Ponta.
      • 0 (2 voturi)    
        de-aia nu votam cu Iohannis (Miercuri, 1 octombrie 2014, 13:34)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui albescu

        pentru ca e USList de nadejde, ca si cei care il sustin.. ca tine.. care nu inteleg ca problema principala a referendumului din 2012 a fost incalcarea aberanta a tuturor regulilor unui stat democratic pentru a se produce aceasta suspendare, nu rezultatul in sine al referendumului.
        nu vrem sa avem un presedinte care inchide ochii la astfel de actiuni. nu vrem un avocat al poporului care e sluga unui partid, nu vrem un prim ministru care incalca legi dupa bunul plac si dispune la secunda cand se publica in monitorul oficial actele doar ca sa ii iasa lui planurile..
  • +1 (7 voturi)    
    viziunea romanului furat de pretutindeni, dar (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:27)

    padrepadrone [utilizator]

    empatic, voios si cu zambetu pe buze.
    Se pare ca DT si-a definit simpatia politica si a ales tot un rau mai mic; stie foarte bine ce inseamna Sistemul Socialist de stat si ce implica reformarea traditiei dambovitene.
    Esential este sa nu iasa pesedeu; benefic ar fi sa iasa neamtul sprijinit de aparatul de partid proaspat revopsit; ideal ar fi sa iasa MM cu aportul civil si apolitic al multimii satule sa fie mintite, furate, batjocorite de intreaga sleahta politica, teribil de sensibila la beneficiile functiei publice actuale...adica socialiste.
    Ce nu stie toata lumea(chiar daca nu este total ingropata in ignoranta publica) consta in devoalarea succesului socialismului majoritar: absenta dezvoltata a opozitiei de orice fel....aici intervine cumva si gena mioritica a adenelui latin dambovitean: rau cu rau, da mai rau fara stapan!
    Dreapta politica lipseste cu desavarsire pentru ca nu stie, nu vrea sa invete sa traiasca pe termen lung responsabil; adica sa fure dupa ce, mai intai, produce. Implica un minim sacrificiu, implica o responsabilizare recunoscuta, implica o pierdere pe termen scurt: sau un OUG in favoarea societatii victimizate de hotie, lacomie si prostie....fara culoare si afinitati politice specifice.
    Intre hoti si socialisti/comunisti exista un reper de identificare inatacabil: nu admit riposta si nu recunosc greseala. Asa se legitimeaza si candidatura neamtului strain de empatie dar legat, organic, de originea lucrului bine facut in RO pesede: vrem sa traim ca-n vest da sa furam/lucram ca-n RO!
  • -3 (5 voturi)    
    OH. (Marţi, 30 septembrie 2014, 17:36)

    letsoc [utilizator]

    Suntem in sensul giratoriu ( ca intotdeauna ) si nu stim pe ce drum sa o luam . Ne invartim si ne invartim ....... ca oile lovite de streche . Poate sa fie si dracul in fruntea tarii ca tot aia e . Cu stima , NC .
  • +2 (10 voturi)    
    Iohannis și Monica Macovei (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:17)

    Omics [utilizator]

    Au fost urâte evenimentele din 2012. Dar afirmații ca „lovitură de stat”, „s-au furat milioane de voturi” sunt pentru tipele de la ușa cortului. De așa ceva nu are nevoie țara asta. O' fi ea o țară păcătoasă, dar nici chiar așa. Monica Macovei este și ea o politiciană circară, de Bucale, în opoziție cu Iohannis.
  • -1 (5 voturi)    
    Articol Tapalaga legat de candidatul Johannis (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:42)

    SCS [utilizator]

    penali in parlament,ministri sunt inca ,si nu numai in PNL,PDL si sunt de acord ar trebui demisii de onoare,capitol la care stam prost!!!
    cu tot respectul pt.dna Macovei( cu rezerva activitatii de dinainte de '89,nu prea stim nimic) consider ca face un joc tocmai bazat pe capitalul electoral cistigat, ca tocmai acum sa-si dea in petec.
    De ce nu s-a pregatit din timp pentru candidatura la prezidentiale (este mai bine, convenabil,comod europarlamentar) ci acum,calcind disciplina de partid (unde nu a reusit sa-si impuna punctul de vedere!), intr-o fixatie pe ideea de a candida!!! cel putin ciudat
  • +4 (6 voturi)    
    Nu va mai certati ! (Marţi, 30 septembrie 2014, 18:55)

    deville2010 [utilizator]

    Votati cu cine vreti in primul tur( minus Tonta) dar in turul 2 sa nu va mai aud.
    KLAUS UBER ALLES 1
  • +3 (3 voturi)    
    Bascalie... (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:20)

    Qwertz [utilizator]

    Si uite asa manelistu va castiga, pentru ca nu-i asa suntem o tara de manelisti....
  • +1 (9 voturi)    
    in atentia autorului.. (Marţi, 30 septembrie 2014, 19:31)

    nescu [utilizator]

    Salut Dane,
    Inteleg ca Iohannis este sibian de-al tau, dar totusi...
    Omul asta si daca ar ajunge presedinte nu ar avea mana libera sa-si aleaga nici macar proprii consilieri. Omul asta este o marioneta Dane, sa nu mai zic ca e prea fad, prea sters.

    Tu, care sunt convins ca o cunosti pe MM mai bine decat toti cei care scriu pe aici (ti-am cumparat si citit si cartea despre D.Morar), ar trebui sa iti dai seama ca Monica e de N ori mai neamt decat Iohannis.

    Pe Iohannis poti sa il compari cu un concurent la BigBrother sau Ucenicul (the apprentice), care ajunge in finala pentru ca nu are un punct de vedere clar, pentru ca nu ia pozitie la nimic, pentru ca, in general, nu atrage atentia si nu deranjeaza pe nimeni.
    Ori eu nu vreau un astfel de presedinte (poate doar ca alternativa la Ponta, ca raul mai mic, in turul 2), mai ales cand am ocazia pentru prima oara sa votez cu cineva care stiu ca nu are interese in spate, care stiu ca nu e marioneta unor grupuri de interese.
    Crezi ca ar trebui sa ne intereseze ca MM nu are sprijin politic? Ca presedinte ar avea suficiente parghii sa le stea in gat tuturor mafiotilor care trag sforile in stanga si'n dreapta, iar eu zic ca asta nu e putin lucru.

    Am mai observat ca in ultimul timp eviti sa discuti despre ea, mai ales de bine. Ai pomenit recent de anumite momente penibile ale candidatilor, iar despre ea - ai facut o referire la emisiunea lui Teo de la KanalD.
    OK, poate nu e intotdeauna inspirata, nu are nici carisma lui Basescu, insa daca nici cand avem ocazia sa deosebim un bob curat de o neghina nu o facem atunci cand Dane, cand?

    Pe ea nu o sprijina nici un partid, nu are parte nici de sprijin media, se bazeaza doar pe noi, noi astia care mai comentam pe aici si care mai vorbim in jur cu neamurile, cunoscutii, etc.

    Intre ea si Basescu am aflat ce s-a intamplat, cel putin varianta ei, si o cred, dar intre tine si ea ce s-a intamplat? De ce s-au racit relatiile? De ce nu mai crezi in ea?

    Chiar as dori sa stiu. Multumesc
    • +3 (3 voturi)    
      De reținut (Miercuri, 1 octombrie 2014, 12:20)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui nescu

      Articolul de mai sus este scris cu ocazia (și pe marginea) lansării programului de candidat al lui Klaus Iohannis. Nicidecum pentru a-l susține pe acesta. (De remarcat că nu iartă punctele slabe ale „mașinăriei germane”).
      Sunt mai mult decât sigură că, în momentul în care și ceilalți candidați își vor lansa programele, jurnalistul Tapalagă va avea ceva de spus despre fiecare (cu bune, cu rele), așa cum ne-a obișnuit...
      N-am fost (și nu sunt) mereu de acord cu Dan Tapalagă, dar de data asta mi se pare cât se poate de obiectiv. Chiar dacă-i sibian... :)
  • +4 (4 voturi)    
    Tatăl mănâncă mere acre... (Marţi, 30 septembrie 2014, 20:12)

    Fisherman [utilizator]

    dar copilului i se strepezesc dinții.

    Toată această dispută asupra calității candidatului susținut de cele două mari partide non-psd este pierdere de vreme, mai mult chiar, este un sprijin direct dat psd.

    Klaus o spune clar: ”Nu sunt băsist și nici psdist ! Doresc o clasă politică orientată către interesul național”.
    Dacă și cele două partide ar demonstra că susțin politica lucrului bine făcut pentru țară atunci vom asista la consolidarea unei forțe de echilibrare a fenomenului USL care subminează România.

    De ce spun USL ? Pentru că recenta Ordonanță de Urgență care a suspendat (!!!) o Lege pentru 45 de zile asta a permis: o reluare a migrației penalilor sub Cuppola Uniunii Sabotorilor Libertății.

    USL își pregătește cu grijă o dictatură liniștită, nederanjat de infantilul Ponta cărui i se vor muta jucărelele la Cotroceni, nederanjat de o Justiție căreia i s-a interzis să permită informarea societății despre lupta Anti-Corupție. USL va putea ronțăi în liniște veniturile aduse de corporațiile străine unui Buget din ce în ce mai anemic.
    USL este panicat și vrea să ajungă la bucate acum, cât încă acele corporații mai pot folosi forța de muncă din intervalul 30-45 de ani care nu a fost distrusă de manelizarea culturii românești.
    Viitorul este din ce în ce mai nesigur pentru un stat care trimite la facultate indivizi care nu știu să se exprime în limba maternă, nici verbal nici în scris dar care au părinți care cotizează din greu la conturile gerontocrației corupte din jalnicele universități dâmbovițene.
    Pentru acești tineri fără bacalaureat dar cu pretenții de beizadele, lipsiți de educație și inculți, nu mai merită să fie consumate resurse de calificare la locul de muncă, deci corporațiile se vor muta de aici.
    Abia atunci se va prăbuși butaforia psd-istă.
    Cei care acum trag din greu atunci vor fi la pensie dar nu este clar cine o va asigura.
    Pentru România va fi prea târziu.
    Fără resurse, fără populație, fără educație, va fi la cheremul dușmanilor.
  • -1 (5 voturi)    
    Iohannis = BLAT (Marţi, 30 septembrie 2014, 21:20)

    n.dumiritu [utilizator]

    D-le Tapalaga, foarte bun si instructiv articolul dv. Nu am informatii din surse discrete, nu ma distreaza sa fac teorii socante. Sint un observator oarecare. Parerea mea tot mai clara este ca Iohannis este agreat de PSD si va fi ajutat de ei sa ajunga la Cotroceni. Ponta a intirziat anuntul efectiv al candidaturii pina in data de 12 sep. Ponta a intrat in competitie pentru a bloca sansele Monicai Macovei de a ajunge in turul 2. Pe Ponta si pe PSD ii intereseaza mai putin sa ia ei presedintia cit sa nu ajunga MM presedinte. Monica Macovei este cosmarul clasei politice actuale. Uitati-va la dosarul licentelor Microsoft. Este anchetata fosta sefa SIVECO. Vor iesi probabil la suprafata date despre fraude imense cu alte sisteme informatice, din sanatate (SIUI), de la mediu, de la agricultura etc. Vine si dosarul EADS, cu ministri si directori din interne, aparare. Capi din toate partidele raspunzatori de fraude uriase. Va fi cutremur foarte mare daca anchetatorii vor avea vointa si suport. Cine le poate da suport acelor procurori?

    Afirm ca Iohannis a fost selectat si convins sa participe la aceasta candidatura, avind concursul tuturor marilor partide. Probabil va avea un rol decorativ. Va accepta apoi modificari legislative care sa amputeze din mijloacele organelor judiciare de a urmari si ancheta pe capii politicii, ministri, sefi de cj-uri etc. Marea inselaciune este ca oamenii de buna credinta, care vad coruptia generalizata la virful politicii, care nu ar vota cu Ponta sau PSD, sa fie pacaliti de mirajul ca ACL si Iohannis sint opozitie, sint adversari ai PSD, sint de partea legii. Aceasta este marea mascarada a acestor alegeri. Poate ca la o parte din aceste lucruri a ajuns Robert Turcescu si, chiar daca era un ziarist incisiv si curajos, s-a speriat de magnitudinea unui asemenea scandal, de consecintele dezvaluirii acestei imense fraude morale vinduta poporului sub numele Iohannis.
    • 0 (0 voturi)    
      Asta e si parerea mea (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:52)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui n.dumiritu

      Mafia din Romania e transpartinica.

      Cam jumatate din electorat e cumparat pur si simplu prin retelele baronilor locali; e un mecanism abject care n-are nimic de-a face cu democratia;

      Restul insa trebuie convinsi, in primul rand electoratul de dreapta si o categorie oarecum speciala, comunistoida in inima ei dar care prefera sa se autodefineasca "liberala" (genul Bogdan Ciriac sa zicem);

      Pt. astia Johannis e avatarul perfect: are o aparenta suficient de "democratica" ca sa poata poza in adversar al comunistilor, prezinta suficiente garantii pt. sistem ca nu va "defecta" asa cum pana la un punct a facut-o Basescu si mai ales poate coagula suficient electorat de dreapta ca sa blocheze accesul singurului candidat antisistem cu adevarat periculos: Monica Macovei.
  • +1 (3 voturi)    
    Iohannis = BLAT (Marţi, 30 septembrie 2014, 21:20)

    n.dumiritu [utilizator]

    Nu trebuie sa-mi dati credit pentru nici un cuvint. In conditiile deschiderii acestor mari dosare de coruptie, in conditiile anchetarilor care au mers pina la prim-ministru, in conditiile judecarilor si condamnarilor de neoprit, raspundeti-va singuri daca capii clasei politice actuale nu ar face front comun pentru siguranta lor si a averilor lor.
  • -1 (3 voturi)    
    Program (Marţi, 30 septembrie 2014, 23:09)

    obs. [utilizator]

    Un program scris de consilieri putin altfel mult peste intelligenta lui Iohannis.
  • +4 (4 voturi)    
    doua mentalitati greu de adus la acelasi numitor (Miercuri, 1 octombrie 2014, 9:06)

    rados [utilizator]

    Toate minusurile pe care i le-ati mentionat sunt caractzeristici ale "neamtului": lipsa de umor, abordarea fara emotie si emfaza, incapacitatea de a provoca emotii si vibratii, fara artificii retorice.. etc
    Oare nu suntem sasticsiti pana la refuz de retorica baloanelor de sapun, lipsita de continut si de "umorul" maidanesc practicate de "ceilalti"? Romanul nu-i obisnuit nici cu sobrietatea si nici cu lucrul bine facut! Din punctul asta de vedere nu Johannis e problema , ci romanii care nu pot fi dezvatati peste noapte de dragul ce-l au pentru tot ce-i lipseste !neamtului".
    Se ridiculizeaza , se apostrofeaza in versuri, se pun porecle "nostime", se face haz de necaz iar "lucrul bine facut" e neglijat ca nu creaza buna dispozitie!
    Cam aste li se reproseaza nemtilor peste tot in lume, dar de rezultatele "lucrului bine facut"de ei beneficiaza cu totii.N-.o prea au cu umorul si emotiile, dar o au cu munca serioasa si temeinica! Romanii au de ales:" manea sau orga din biserica"
    Eu personal am o singura indoiala: discursul asta bine alcatuit ma duce cu gandul la Dl Hurezeanu, la stilul sau argumentativ de neconfundat (pentruca e unic in corul analistilor politici din Romania!)Acum n-ar fi o nenorocire, si discursurile altor mari politieni ai lumii sunt scrise de altii. Daca gresesc, mea culpa!Nu vreau sa-i diminuez meritele dlui Johannis, principalul e sa-si si asume cele afirmate in discurs.
  • -1 (1 vot)    
    Varza (Joi, 2 octombrie 2014, 15:03)

    bogdanmihai [utilizator]

    Iohannis, în acest moment, nu are un discurs cu privire la proiectul pe care îl propune pentru România. Am o intrebare? Pe Klaus Iohannis il intereseaza pensionarii?! NU! Este departe de a gasi o solutie buna!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri