Sunt Sanatatea ta dar sunt invizibila

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Marţi, 9 septembrie 2014, 9:05 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Americanii, englezii, chiar şi polonezii discută non-stop (nu doar de alegeri) despre sistemele lor de sănătate. Românii nu. Or fi mai proşti? Mai leneşi? Mai inconştienţi? De fapt, motivele din cauza cărora Sănătatea nu va fi nici de această dată o temă importantă în campania electorală din România sunt mai pragmatice. Mai concrete. Sunt Sănătatea ta dar sunt invizibilă. Pentru că aşa le convine unora. 
  • De ce Sănătatea nu va fi (nici de această dată) un subiect important în campania pentru prezidenţiale?
Pentru că Victor Ponta are cunoştinţe foarte sumare despre acest domeniu şi niciun interes personal să discute în campania sa prezidenţială despre altceva decât despre Traian Băsescu şi efectele regimului său. Victor Ponta este de doi ani şi jumătate prim-ministru în acest regim „destul de asemănător cu cel nazist”.
 
Pentru că ministrul Sănătăţii, Nicolae Bănicioiu, unul dintre apropiaţii premierului, are trasată ca sarcină principală păstrarea cu orice preţ a liniştii până ce Victor Ponta va fi ales preşedintele României. Este motivul pentru care în ultima jumătate de an au fost stopate mai toate proiectele cu potenţial reformist.
 
Nu se mai aude nimic despre asigurările private de sănătate, nimic despre remodelarea rezidenţiatului, nimic despre restrângerea pachetului de bază, nimic despre conflictele de interese din spitale, nimic despre exodul medicilor tineri şi salarizarea lor meschină.
 
Consemnul de partid: nu deranjaţi pe nimeni ca să nu apară cumva vreun scandal. Românii aşteaptă de 4 ani o reformă în sănătate. De ce nu ar mai aştepta încă unul, de dragul alegerii lui Victor Ponta ca preşedinte?
 
Pentru că Raed Arafat, singura voce cu destulă priză la public pentru a iniţia de unul singur o dezbatere, a plecat din ministerul Sănătăţii. A plecat spre uşurarea multora şi cu promisiunea că va avea mână liberă în organizarea sistemului de urgenţă dar nu doar din zona medicală, ci şi a intervenţiilor în caz de calamităţi.  

Pentru a fi lăsat în pace, Arafat împrumută periodic bucăţele din capitalul său de imagine premierului Ponta, apărând alături de acesta în conferinţe de presă sau în emisiuni TV. Apărea şi alături de miniştrii guvernului Boc, până ce aceştia au trecut peste linia roşie impusă de Arafat: implicarea privaţilor în sistemul de urgenţă.

Pentru că opoziţia nu are personalităţi cu suficientă notorietate şi îndeajuns de multă experienţă în sistemul medical pentru a fi capabilă să-i provoace pe liderii blocului politic aflat la putere. Pentru că unii dintre liderii opoziţiei au la rându-le afaceri medicale şi nu sunt interesaţi de clarificarea graniţelor dintre stat şi privat în actualul sistem.     

Pentru că majoritatea medicilor este prea ocupată sau prea adaptată ca să-i mai pese de numele celui (celor) care o reprezintă şi conduce.

Este singura explicaţie rezonabilă a faptului că în fruntea Colegiului Medicilor din România se află în continuare Vasile Astărăstoae, condamnat definitiv acum două luni pentru conflict de interese de cel mai înalt tribunal din România.  

Deşi Astărăstoae lansează uneori teme valabile, abordările sale sunt rizibile. Preşedintele Colegiului Medicilor din România este cel care a asemănat arestările medicilor care falsificau reţete cu procesele staliniste sau a susţinut că celebrul plic se dă şi în spitalele din Germania, Franţa sau Japonia. Reprezentată de un astfel de personaj, breasla medicală nu poate avea vreo relevanţă în spaţiul public. Promovate sunt doar obiectivele unor grupuri restrânse de afaceri medicale, interesele medicilor oneşti fiind folosite ca monedă de schimb sau demagogie electorală.
 
Pentru că, şi atunci când au interese legitime (vezi amânarea cu 6 ani a actualizării listei de medicamente compensate), actorii din industria farmaceutică nu reuşesc să vorbească pe o singură voce. Obiectivul principal al fiecărei companii farma este să nu se pună cumva rău cu stăpânii politici ai momentului şi, dacă este posibil, altul să fie fraierul care să ridice temele incomode. Sunt preferate discuţiile de culise şi acţiunile punctuale care nu au puterea de a introduce reguli previzibile şi clare în sistem.
 
Pentru că asociaţiile de pacienţi din România sunt la fel de solide precum un fulg de păpădie. În momentele lor de maximă eficienţă produc cel mult un strănut establishmentului medical.

În fine pentru că noi toţi, oamenii activi şi sănătoşi, fie că muncim într-o fabrică sau într-un birou, ieşim în stradă mai curând pentru salvarea pădurilor sau a echipei naţionale de fotbal decât pentru faptul că România are în continuare cele mai murdare spitale din Europa.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

9306 vizualizari

  • +1 (5 voturi)    
    Interesul exista catalizatorul nu (Marţi, 9 septembrie 2014, 10:14)

    Augustin [anonim]

    Aveti dreptate, asa cum aveti mai mereu de cand tot scrieti despre sanatate, mai putin la partea aceea cu lipsa de interes. Nu cred ca exista domeniu in Romania unde interesul sa fie mai mare iar cele mai mari proteste au fost pentru Arafat nu pentru Rosia Montana.

    Sa fim onesti. In Romania, ca si in celelalte tari fie ele cat de dezvoltate, exista nationalism, exista intoleranta religioasa, exista discriminare etnica. Tocmai ca in ciuda tuturor acestor lucruri care exista oamenii au iesit sa il sprijine pe singurul care pare sa fi facut ceva in sanatate si anume Arafat arata ca interesul e urias insa ceea ce lipseste e un catalizator. Si dumneavoastra si multi altii au simtit ce putere avea Arafat atunci daca ar fi mers mai departe, pana la capat.

    Nu avem in jurul cui sa ne alaturam. Nu avem acea persoana decisa care sa spuna in gura mare ceea ce noi stim si nu suntem in stare sa exprimam. Imi pare rau domnule Vlad dar a scrie in presa, a va face datoria, nu e cu mult mai mult decat cand scriem pe bloguri si facem share, dam like pe facebook la adevaruri din sistemul sanitar. Daca ar iesi in strada un singur om cu vizibilitate si fara implicatii politice care nu s-ar lasa pana sanatatea nu ar fi reformata, zi de zi, luna de luna, ati vedea ca oamenii s-ar alatura si daca nu ar negocia ar fi un tavalug la care numai o noua mineriada ar putea sa mai raspunda!

    De ce sa nu fiu eu acela? Fiindca nu sunt destul de disperat sa fiu gata sa sacrific totul pana la capat. Fiindca nimeni nu ma stie si fiindca nu as putea rezista presiunii. As putea sa ma alatur? Desigur! De ce nu dumneavoastra? Ce aveti de pierdut?
  • -3 (9 voturi)    
    Ce treaba are presedintele cu guvernarea (sanatat? (Marţi, 9 septembrie 2014, 10:29)

    Liviu [anonim]

    Ce treaba are presedintele cu guvernarea (sanatatii)?
    Da, aproba legile date in parlament, dar nu coordoneaza el sistemul de sanatate.

    Poate face sugestii pentru sanatate si cam atat.
    Altul este rolul sau si citez din wiki:
    Președintele României este șeful de stat al României. El are rolul de a reprezenta statul român în relațiile internaționale; conform Constituției, este garantul independenței naționale, veghează la respectarea Constituției și la buna funcționare a autorităților publice, exercită funcția de mediere între puterile statului, precum și între stat și societate. De asemenea, președintele este comandantul forțelor armate și îndeplinește funcția de președinte al Consiliului Suprem de Apărare a Țării.
    Catre autor: imi pare rau dar acum chiar nu ati nimerit subiectul.
    • +2 (6 voturi)    
      Are treaba (Marţi, 9 septembrie 2014, 10:48)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Presedintele e vocea poporului. E singurul ales direct de intreaga populatie a tarii. Restul sunt alesi pe liste, premierul propus si validat de altii, primarul ales numai de o comunitate locala la fel ca si europarlamentarii in sistemul mix uninominal.

      Deci e datoria lui sa aduca in discutie preocuparile si necesitatile cele mai mari ale populatiei. El e cel mai indreptatit sa nu permita trimiterea dezbaterii sub pres ori in derizoriu. Sa nu atace lucrurile bune si sa dea starvul sistemului ingenuncheat si muscat de haite de hoti la lei ca sa il imparta macerat cica nevoiasilor. Sa nu inchida ochii cand se fura zi de zi, luna de luna, ani intregi pana si pastilele de la bolnavii de cancer! Sa nu ne lase in ambulatoriu pe un scaun in policlinici ori aiurea sa murim asteptand sa ne vina randul aratand ca situatia nu e acceptabila. Si da, "cu voia dumneavoastra, ultimul pe lista", sa nu se trateze in tari straine cand are o problema si dupa sa uite ca cei ce l-au ales nu pot face acest lucru si nu pot in practica nici macar sa isi deconteze la un pret real tratamentul din alta parte. Sa traiti bine!
    • +4 (8 voturi)    
      :) (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:00)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      Sigur, aveti dreptate. Nu e Romania tara in care Presedintele s-a implicat direct in reforma Sanatatii. Si nici tara in care administratia prezidentiala poate forma o comisie de analiza a starii de sanatate al carei rezultat e un raport foarte influent. Si nici tara in care Presedintele numeste premierul a carui influenta asupra reformei medicale e directa. Si, desigur, nu Romania e tara in care Presedintele are cea mai puternica voce publica dintre toti ceilalti politicieni. Prin urmare sigur, aveti dreptate. :)
      Noi ne alegem direct parlamentarii si europarlamentarii. Nici ei nu au atributii constitutionale directe in guvernarea sanatatii. Si nici primarii sau presedintii de CJ-uri. Nu prea are rost sa discutam despre asta in nicio campanie electorala. Concluzia evidenta: din nou aveti dreptate. :)
      • +2 (2 voturi)    
        are si Liviu dreptate (Marţi, 9 septembrie 2014, 13:43)

        urob [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Si d-voastra aveti dreptate :-)
        Presedintele nu are puteri executive sau legislative,dar asta nu il impiedica sa aduca in discutie subiecte sensibile ale societatii.Intr-adevar presedintele de acum a facut prea putin pentru a puna in dezbatere sau a pune orice fel de presiune pe decidentii din santate.
        Iar in sanatate este nevoie de o REVOLUTIE,nu de reforma.Reforma parca este un cuvant prea slab in comparatie cu ce este nevoie in RO.
        Este clar ca avem nevoie de un presedinte care sa aiba pe agenda sa si un sistem de sanatate functional.Dar fara spirjinul societatii pe ansamblu (sprijin si interes practic inexistent,asa cum bine ati remarcat in articol),fara o majoritate in parlament ,are sanse slabe sa si reuseasca.Dar,principial vorbind, are datoria sa incerce.Ati subliniat foarte corect (si sumar) cate interse sint SA NU SE SCHIMBE ceva.Nimeni dintre cei la "putere" in sanatate nu are un asemenea interes.Lor le e foarte bine asa cunm stau lucrurile acum.
        Fara presiuni din partea romanilor (a noastra in general),fara o justitie care sa sanctioneze fara gres cazurile de coruptie,de mita si de conflict de interese ,nu vom avea niciodata un sistem de sanatate functional.
        • +1 (1 vot)    
          gandeste din alte perspectiva.. (Marţi, 9 septembrie 2014, 23:58)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui urob

          daca Vlad Mixich ar fi presedintele Romanie, avand exact aceleasi puteri limitate, oare ar face mai mult decat Basescu in privinta reformelor? daca raspunsul este da.. atunci e clar ca se poate..
    • +1 (3 voturi)    
      pentru @liviu (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:12)

      Leo [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Comentariul dv arata nivelul intelectual extrem de scazut al alegatorului roman-nu discutam despre exceptii aici-: romanul care voteaza dar habar nu are pentru ce si pentru cine, care sunt obligatiile si atributiile celui, celor in cauza! Domnul Mixich a fost prea politicos in raspunsul sau.
    • +1 (1 vot)    
      Aveti perfecta dreptate (Marţi, 9 septembrie 2014, 15:38)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      De acord ca poate face sugestii, recomandari, dar atat. Nu poate lua decizii, da ordine in acest domeniu. Asa ca asta NU POATE fi o tema de campanie, pentru simplul motiv ca nu poate spune "daca ma alegeti o sa FAC asta", ci cel mult ca "o sa recomand asta". Dar asa nu mai e campanie...
  • -3 (5 voturi)    
    autoreformare (Marţi, 9 septembrie 2014, 10:57)

    costin [anonim]

    Cata vreme ramanem ancorati in obiceiurile "stramosesti" de a manca lactate si carnuri nu o sa evoluam niciodata. Aceste alimente sunt baza celor mai grave si des intalnite boli, care si ocupa majoritatea bugetului sanatatii. Dupa cum se observa nici planeta nu mai suporta actualul stil de viata al omenirii, fenomenele meteo extreme devin tot mai dese. Incalzirea globala e datorata in egala masura fermelor de animale si transportului. Reformarea trebuie sa vina de la noi consumatorii. Daca reusim sa trecem cat mai multi pe o dieta vegana, clar mai sanatoasa, atunci si spitalele vor deveni mai aerisite si afaceristii isi vor axa productia pe legume fructe cereale odata cu cresterea cererii. Sa speram ca reusim sa ne trezim, altfel peste 50 de ani vom fi 10 miliarde de oameni bolnavi care ne vom hrani cu pastile si vom sta doar in aer conditionat deoarece afara va fi furtuna sau canicula.
    • -1 (3 voturi)    
      pe langa subiect dar asta este lantul trofic (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:24)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui costin

      @Costin: omul este in varful piramidei lantului trofic.
      Daca ne-am inmulti necontrolat, nu am avea pradatori care sa ne consume si pe noi ce s-ar intampla?

      Trebuie sa fie o ciclicitate aici si un echilibru la toate nivelurile lantului.
      Gandeste daca 6 miliarde de oameni ar manca toti doar ierburi ar fi echilibrat?
      Concluzia mea:nu putem trai toti 100 de ani sa ajungem la 10 miliarde cum zici si tu.
      • 0 (2 voturi)    
        responsabilitate (Marţi, 9 septembrie 2014, 12:17)

        costin [anonim] i-a raspuns lui Liviu

        Tocmai ca suntem pe treapta cea mai sus trebuie sa gandim responsabil. Avem o locuinta comuna de care trebuie sa avem grija. Un om devenit vegan ar elibera resurse pentru inca 6 oameni. Faptul ca ne facem de cap toata viata si apoi eliberam locul pentru urmatoarea generatie pur si simplu e trist. Aici nu e vorba de trait 100 ani, e vorba de a lasa locuibila planeta si pentru copiii nostri. Daca acest mesaj ar ajunge la cativa oameni care au puterea politica s-ar schimba sigur lucrurile in bine. Daca bolnavul de rand ar fi informat si ar actiona ca atare si coruptia sistemului sanitar ar disparea. Totul tine de noi cei care avem la indemana internetul si putem afla mai usor adevarul pe care il putem transmite mai departe.
  • +2 (2 voturi)    
    precizari si intrebari (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:23)

    Leo [anonim]

    Domnule Mixich,
    In articolul dv amintiti acest personaj toxic si limitat intelectual care este presedintele CMR si cred ca e si rector la o universitate de medicina, cea din Iasi, daca nu ma insel, Astarastoae.
    Stiti ce e cel mai grav? Faptul ca asemenea personaje sunt ALESE, nu le-a impus nimeni in functiile pe care le ocupa. Si atunci a cui e vina? Nu a celor care l-au ales? Este un personaj de o mizerie morala extrema din cate s-a scris despre el in presa de sute de ori: cum se face ca oameni care se considera superiori mediei pot alege ca reprezentant un asemenea caraghios? Vor exista mereu niste astarastoi care vor dori sa ajunga in functii inalte; nu e vina lor ca ajung ci ca sunt impinsi si sustinuti.
    Situatia sistemului medical este datorata intregului corp medical, nu numai unor sefuleti care vor sa se capatuiasca. Trebuie aratat obrazul tuturor medicilor, nu numai celor care ii conduc.
    • +1 (1 vot)    
      Draga Leo sunt vinovat (Marţi, 9 septembrie 2014, 12:04)

      Augustin [anonim] i-a raspuns lui Leo

      Sunt vinovat ca l-am ales pe Ceausescu. Si ce daca nu erau alti candidati si de te opuneai nu mai erai, au existat dizidenti nu? Daca ne opuneam mai devreme scapam mai devreme. Sunt vinovat.

      Sunt vinovat ca am avut ca presedinte pe Iliescu, Constantinescu, Basescu. Poate nu am votat mereu cu cine a iesit dar nici nu am convins pe destui sa aleaga mai bine. De altfel desi raul cel mai mic a fost singura posibila alegere puteam sa sustinem un bine. Dar eu, ca parte din poporul roman nu am reusit. Am ratat. Sunt vinovat.

      Sunt vinovat ca avem sistemul de sanatate pe care il avem. Am dat spaga, m-am lovit de mizerie dar mereu cu capul plecat nu am luptat. Am preferat sa am un minim de ajutor in fata bolii si sa nu iau si mica sansa a celui la care tin pentru a fi tratat. Daca luptam cu sistemul eram eu si ai mei pe o lista de "recalcitranti" si fiindca singurul lucru care nu lipseste din spital uneori e bunavointa nu am vrut sa renunt si la asta. Sunt vinovat.

      Sunt vinovat ca avem coruptia pe care o avem. Nu am vrut sa fim civilizati si sa ne asteptam randul. Mereu am vrut sa ma descurc. Si ce daca in fata mea si a copiilor mei intrau altii 100 fara nici un drept si o pregatire. Puteam sa fiu sarac si cinstit in loc sa lupt si eu pentru locul meu dand ce era de dat. Si ce daca cei de dinainte sunt si cei de azi? De ce i-am sustinut in loc sa ne punem capul la bataie ca in 90 si 91 in piata universitatii? Am supravietuit. Sunt vinovat.

      Sunt vinovat, draga Leo, fiindca ii las pe romanii mei sa imi spuna cat sunt si cat suntem de vinovati. Obrazul meu si al medicilor a fost aratat si brazdat de nenumarate invinovatiri, personale si de la ceilalti. Si totusi daca eu si tu si ei suntem vinovati ca am ales cand nu era nimic de ales cei ce nu ne-au dat de ales cum sunt? Ei draga Leo, ei care ne asmuta mereu unii impotriva altora ca pe niste caini la o bucata de paine, ei cum sunt? Pot sa imi pun cenusa in cap in fata lor si sa regret? Doar cand vor putea si ei!
      • +2 (2 voturi)    
        asemanare si nu prea (Marţi, 9 septembrie 2014, 12:42)

        Ioan D [anonim] i-a raspuns lui Augustin

        @Augustin, sunt tentat sa-i dau dreptate lui @Leo. Intre alegerea unor politicieni, alegere la care participa tot poporul, educat sau nu, informat sau manipulat, ignorant sau indobitocit de necazuri si alegerea sefului unei organizatii profesionale sau a unui rector e o foarte mare diferenta.
        Una colosala. La alegerea acestui Astarastoae, despre care s-a scris si rascris in ultimii ani, au participat doar medicii, colegii sai, oameni care se considera instruiti si inteligenti, respectiv cadrele universitare din universitate. Bineinteles, o sa spuneti( poate) ca si ceilalti posibili candidati erau la fel: foarte slab profesional, corupti, in procese cu DNA si ANI. Daca e asa, atunci nu putem avea nici un respect pentru medici in totalitatea lor. Nu sunt cu nimic mai buni decat un votant oarecare care sta cu gura cascata la televizor si crede tot ce i se serveste, nu sunt cu nimic mai buni ca orice politician corupt.
        Eu unul asta am inteles din comentraiul lui @Leo. Daca citeste acest raspuns il rog sa confirme daca am sau nu dreptate.
        • +3 (3 voturi)    
          Stiu cum s-a ales Astarastoae (Marţi, 9 septembrie 2014, 14:12)

          Augustin [anonim] i-a raspuns lui Ioan D

          Stiu de la cineva din sistem cum a fost ales. Totul este politizat. Pana si ligile si miscarile studentesti sunt conduse de copiii cuiva bine plasat. Faptul ca numai cine trebuie poate ajunge in pozitii decidente ori de influenta nu arunca anatema asupra medicilor in totalitatea lor. Tot asa cum in ciuda eforturilor ce vor creste doar in intensitate, bietul asta popor nu va putea fi tintuit la pamant la nesfarsit atacandu-i respectul de sine si provocandu-i dezgustul.

          Se va naste daca nu s-a si nascut cineva care asemeni lui Arghezi, renascut pentru Romania la revolta taraneasca din 1907, sa faca ce a zis el:

          "Din bube, mucegaiuri si noroi
          Iscat-am frumuseti si preturi noi.
          Biciul rabdat se-ntoarce in cuvinte
          Si izbaveste-ncet pedepsitor
          Odrasla vie-a crimei tuturor.
          E-ndreptatirea ramurei obscure
          Iesita la lumina din padure
          Si dand in varf, ca un ciorchin de negi,
          Rodul durerii de vecii intregi."
          • -1 (1 vot)    
            pe cine votam? (Marţi, 9 septembrie 2014, 14:47)

            Panda [anonim] i-a raspuns lui Augustin

            La alegerea rectorului unei universitati participa toate cadrele universitare, nu au reprezentanti ca sa zici ca acestia sunt politizati si voteaza ca atare. Fiecare voteaza omul pe care il considera mai aproape de idealurile sale. Daca unul ca Astarastoae a fost ales si pe urma reconfirmat ca rector, ca e la al doilea mandat, pentru mine asta inseamna un singur lucru: oamenii care lucreaza in acea universitate sunt multumiti de acest individ. Si am auzit ca a castigat detasat aceste alegeri, cu peste 75% din voturi adica nu s-a dat batalia la 20 de voturi. Asa ca despre ce politizare vorbim? alegi pe cel care te reprezinta. Cum spuneau si altii mai sus: vorbim despre medici si profesori universitari. Daca nici astia nu stiu ce aleg atunci cum am putea sa avem pretentii de la un taran fara carte sau un somer disperat? hai sa nu le mai cautam scuze: alegrea astuia in niste functii ca presedinte al colegiului medicilor si rector al unei universitati de medicina arata in ce hal de mizerie morala se afla aceasta profesie si cei care o reprezinta.
            • +1 (1 vot)    
              pe cine putem vota? (Marţi, 9 septembrie 2014, 16:45)

              Augustin [anonim] i-a raspuns lui Panda

              Daca doriti sa vedeti puteti vedea. Nu e nevoie sa ne invartim in jurul pomului cu voturi. Poate ca ideea asta ca oricine poate candida numai sa vrea o fi valabila pe undeva dar in Romania sigur nu.

              Sa nu uitam cine e Astarastoae si ai lui. Cum poate el nenoroci pe oricine din mediul universitar din pozita de rector ori orice medic rezident sau specialist, lucrand la stat sau in privat prin colegiul medicilor. Si daca tot credeti ca iau apararea celor 75% dintre cadrele didactice si de cercetare titulare din cadrul Universitatii si al reprezentantilor studentilor din senatul unversitar si din consiliile facultatilor care au obligatia sa aleaga atunci va mai aduc in atentie 2 lucruri doar:
              1. Comisia electorala centrala este stabilita prin votul Senatului si este formata dintr-un preşedinte, 10 membri titulari (dintre care 2 studenţi) şi 5 membri supleanţi, cel puţin jumătate dintre membri fiind din afara
              Senatului. Aceasta decide ce candidaturi accepta pe baza urmatoarelor criterii foarte "obiective" : Candidatul este cadru didactic titular în Universitate, Solicitantul întruneşte calităţi profesional
              -ştiinţifice, Solicitantul întruneşte
              calităţi morale obligatorii. Solicitantul nu este in conflict de interese (sic!). Asa cum comisia trece peste detalii pentru cine trebuie nu poate decat aplica exigentele cele mai stricte pentru restul. Meteahna veche.
              2. Singurul contracandidat a lui Astarastoae a fost chirurgul Stefan Georgescu - fost director DSP Iasi, Vicepresedinte al Comisiei de monitorizare si Competenta Profesionala pentru cazurile de
              Malpraxis a D.S.P. Iasi din 2006 pana in prezent care e recunoscut de colegi ca avand mai curand legatura cu administratia de pe vremea lui Nastase ce l-a si medaliat decat cu chirurgia. Niste povesti frumoase de la dsp gen laptele pentru scolari sau incineratorul ecologic pentru deseuri medicale l-au urcat rapid pe pozitia de raul cel mai mic. Nu ca Astarastoae ar fi mititel tare dar macar e bumbacit de la centru :)
              • 0 (0 voturi)    
                spaga si coruptia (Marţi, 9 septembrie 2014, 17:45)

                Catalin [anonim] i-a raspuns lui Augustin

                ma bag si eu indiscutie, daca imi permiteti. Nu mi-a povestit nimeni cum s-a intamplat la alegerea lui Astarastoae ca rector si presedinte al Colegiului Medicilor, ce-am citit prin ziare despre individ, ca tot s-a scris de ani de zile despre el, dar totusi, sa votezi un penal ridicat de DNA e prea de tot! Nu exista nici o scuza pentru cei care l-au ales, nici macar ca celalalt e mai rau, ca nu e , din cate inteleg. Nu are 7 functii platite de stat, dupa cum scriu ziarele despre Astarastoae, nu s-a autoplatit el, familia si niste prieteni din UMF, din fonduri europene, nulitati stiintifice sunt cam toti din universitatea aia, dupa ce se aude si vede prin clasamente, deci nu prea sunt scuze sa alegi un neica nimeni ca astarastoae. Votul nu e obligatoriu si chiar daca ar fi,poti vota si alb, macar ca sa arati ca nu esti de partea gunoaielor. Dar gunoaiele intre ele se inteleg si se aleg. Apropo, cam citi medici au fost luati la intrebari de CM in cazurile de malpraxis semnalate? Si cum e cu spaga incurajata de Astarastoae? Cam astea sunt domnule motivele pentru care a fost ales Astarastoae: ca e dupa chipul si asemanarea lor. restul sunt vorbe goale.
                • +1 (1 vot)    
                  Catalin intransigentul (Marţi, 9 septembrie 2014, 20:19)

                  Augustin [anonim] i-a raspuns lui Catalin

                  Draga Catalin imi vine foarte greu sa va raspund. Si asta fiindca, daca imi permiteti sa va spun, intrarea dumneavoastra in discutie nu prea mai lasa loc de alte opinii ori adaugari. Din respect pentru adevar am sa mai spun insa ceva.

                  "gunoaiele intre ele se inteleg si se aleg;e dupa chipul si asemanarea lor". In cazul asta cum va explicati alegerea lui Voiculescu uninominal? Dar Iliescu 3 mandate? Dar primarii cu dosar sau proaspat iesiti din inchisoare? Lista e lunga si perpetua in timp. Veti raspunde din nou ca pe motiv de spaga, fie ea directa ori promisiuni electorale. Deci alegatorii sunt gunoaie ca si ei, infractori dupa chipul si asemanarea lor. Nu domnule Catalin, sunt niste amarati care spera si ei sa ciupeasca ceva inainte sa fie jupuiti din nou ca nu mai spera la nici o varianta mai corecta. Imi pare ca uniii romani se comporta ca si cum am fi trait in vreo democratie a legii si cinstei de format occidental. Inca nu am avut norocul asta si lumea reala nu se ghideaza dupa iluzii ci dupa experiente uneori pur si simplu dupa conditionari de tip Pavlov.
                  • 0 (0 voturi)    
                    raspuns simplu (Marţi, 9 septembrie 2014, 21:28)

                    si eu, si eu [anonim] i-a raspuns lui Augustin

                    Raspunsul e imediat si la indemina oricui: votantul simplu alege fara sa-si puna intrebari, pentru un pui, o galeata de plastic sau pentru ca asa voteaza si vecinul. Votantul educat, ca medicii si universitarii voteaza dupa chipul si asemanarea lui...morala. Nu va faceti ca nu intelegeti. Pentru ca o societate sa avanseze te astepti ca macar oamenii educati si cu pretentii intelectuale sa faca alegeri corecte. In mediul medical nu e cazul, din cate citesc despre acest Astarastoae si cei care l-au cocotat in functii inalte.
          • +1 (1 vot)    
            penibile scuze (Miercuri, 10 septembrie 2014, 8:33)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Augustin

            in justitie de ce este posibil - judecatorii voteaza cine ajunge in CSM si totusi CSMul nu este 'politizat'.

            Astarastoaie este presedintele CMR pentru ca apara interesele majoritatii - interesul plicului. L-au ales "dupa chipul si asemanarea lor"..
            • -1 (1 vot)    
              Chiar asa de ce in justitie e posibil? (Miercuri, 10 septembrie 2014, 9:58)

              Augustin [anonim] i-a raspuns lui pehash

              Foarte buna intrebarea. De ce e in justitie posibil? Si ca sa fie posibil care a fost primul pas care s-a luat fara prea multe cracniri?

              S-au adus salariile judecatorilor la nivel european! De parca banii ar fi vreodata deajuns, insa secretul e altul. Inainte sa ii ceri unui om sa fie vertical, moral si altruist trebuie sa te asiguri ca are decenta conditiilor de trai. E penibil sa sustii altceva atunci cand media salariala pentru magistrati in 2011 era de 10.000 de lei iar in medicina de 1.200 de lei. Si in justitie era spaga dar s-a putut. De ce in justitie e posibil si in medicina nu? Preferam sa bagam oameni la puscarie in loc sa le salvam viata? p.s. "sa moara dusmanii mei"
              • +1 (1 vot)    
                sa moara si capra vecinului.. (Miercuri, 10 septembrie 2014, 11:50)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Augustin

                Argumentul tau este penibil Augustin. din doua motive: 1. exagerezi diferenta si 2. furtul si coruptia nu pot fi justificate de salariile mici. Ar insemna ca e normal sa furi de la cel care are mai mult ca tine.
                Sa le luam pe rand:
                1. In magistratura se castiga mult mai bine? Un judecator stagiar are aproximativ 2000 RON salariu. Magistratii din CSM au intr-adevar salarii de 10-15.000 ron/luna, dar cati magistrati ajung acolo? Pe de alta parte, spre deosebire de medici, magistratii nu mai au voie sa lucreze in mediul privat. Asa se face ca limita superioara a salariilor din magistratura este depasita de medici. Salariile reale in sanatate arata cam asa: http://www.viata-medicala.ro/userfiles/article/_details_Infografic%20piramida%20veniturilor_06292055.jpg

                2. Depui juramantul, apoi decizi ca nu-ti ajung banii, deci bolnavul trebuie sa-ti umple buzunarul, altfel il lasi sa moara?.. Desigur, nu sunt toti medicii la fel, dar daca isi aleg reprezentanti ca Astarastoaie, care cumuleaza nspe functii si venituri de 7000 de euro/luna, ce putem spune despre media celor are il voteaza?
  • +6 (8 voturi)    
    Cand... (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:31)

    hot news [utilizator]

    ... Basescu a luptat pentru reforma sanatatii, spalatii pe creier si mercenarii mafioti au iesit sa-l "termine", pacaliti de "renumele" lui arafat, care nu a stiut cum sa-si protejeze feuda, fara ca nimeni sa nu-si bage nasul in afacerile lui.
    Sistemul de sanatate face parte intrinseca din corpul ultra-putrezit de prea multa coruptie, fenomen care va aduce si pieirea acestei tarisoare...
    A se vedea Ucraina, atata zic!
    • 0 (2 voturi)    
      amestecam merele cu perele (Marţi, 9 septembrie 2014, 11:54)

      croi2001 [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      Basescu a vrut sa privatizeze sistemul de urgente, ïar "baietii destepti" asteptau la colt. Sa facem o diferenta intre sistemul medical (spitalul in care in general iti plateste medicamentele samd pentru ca nu exista bani in majoritatea) si sistemul de urgente (ambulante, smurd... 112 in general) care in realitate merge foarte bine si chiar e apreciat si in afara Romaniei (am sora care a fost la Stockholm la congres de medicina de urgenta si a fost surprinsa sa vada ca sistemul 112 din Romania e dat ca exemplu in multe tari din EU...). Din pacate sistemul medical e praf, nimeni nu are curajul sa discute de coplata (nu mai pupa voturi cat traieste), in spitale la noi se face turism medical pentru ca legea e proasta (poti sa mergi la spital sa "te cauti" fara sa treci pe la medicul de familie) samd... in felul asta ne invartim intr-un cerc vicios.
  • 0 (4 voturi)    
    Unica solutie (Marţi, 9 septembrie 2014, 12:12)

    Trojan.H [utilizator]

    Basescu prim-ministru si in 4 ani se rezolva tot ceea ce Mafia impiedica de 25 de ani.
  • +4 (4 voturi)    
    Sanatatea si Ponta! (Marţi, 9 septembrie 2014, 13:05)

    tenismenul [utilizator]

    Pe Ponta nu-l intereseaza sanatatea, cum de altfel nu-l intereseaza nimic despre economia si viata sociala a Romaniei. Pe el nu-l intereseaza decat sa castige in 2 noiembrie. Dragilor, sistemul medical este la pamant pentru ca este profund corupt. Dar, ma intreb, ce nu este
    corupt in Romania? De vina este mentalitatea comunista de care da dovada intrega societate romaneasca. Pana cand coruptia nu va fi asanata in aceasta tara, nu vom fi sanatosi din toate punctele de vedere.
  • 0 (0 voturi)    
    Omule de Tudor Arghezi (Marţi, 9 septembrie 2014, 14:19)

    Augustin [anonim]

    O lacomie crancena, nebuna.
    Aduna, omule, aduna,
    Caznestete, fura, surpa si omoara.
    Iti trebuiesc putere si comoara.
    Iti trebuiescc palate si vesminte
    Sa-ti zaca-n ele hoit si oseminte.
    Morminte, omule, morminte.
    Avida, mana ta se strange,
    Storci aur si se scurge sange.
    Nadejde, sange, har, ca un burete,
    Le soarbe aurul cu sete
    Si-n beciul tau zidit inghiata
    Neprihanita oamenilor viata,
    Avantul, bucuria, puse bine
    De starvul tau, pastrate pentru tine.
    Imi e rusine, omule, imi e rusine.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania pe faras... (Marţi, 9 septembrie 2014, 15:03)

    lili [anonim]

    Cu educatia la pamant iar sanatatea tot asa, ce sperante sa mai ai?!
    Mai ales ca vin alegerile prezidentiale si vedem cum incompetenta si populismul infloresc si capata forte impresionante si jenante chiar, ca pomenile electorale ii vor determina iar pe cei care vor vota sa ne aduca pe cap o fauna mai ceva decat cea din Parlament, cand desi toata populatia Romaniei este nemultumita si scarbita de clasa politica o sa vedem ca in schimbul unor promisiuni goale ale dreptei amaratul de roman iesit la vot(care n-a beneficiat de pe urma dreptei decat de promisiuni goale!) va vota cu Ponta care-si bate joc de el aruncadu-i faramituri si smulgandu-i votul, oricum decat deloc de la dreapta romanesca este mai bun putinul sfidator de la Ponta...
    Asa se va vota din pacate, amaratii pe care-i prosteste acum Ponta cu pomeni electorale ii vor da votul iar restul care nu beneficiaza de astfel de pomeni nu va iesi la vot scarbiti in egala masura si de stanga si de dreapta.
    Despre sanatate (si educatie) in Romania tot asa va scrie Dl Mixich si peste 4 ani si peste 5 ani si peste 7 ani si peste N ani....
    Or citi cei ce vor mai fi...
    • +1 (1 vot)    
      Educatia depinde de vointa natiei!! (Marţi, 9 septembrie 2014, 16:55)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui lili

      Natia vrea sa-si cumpere diplome, probabil o frustrare a clasei muncitoare, tratata cu superioritate de catre cei cu studii la universitati!
  • +1 (1 vot)    
    parere (Marţi, 9 septembrie 2014, 17:03)

    vadin [anonim]

    fara sa ne implicam in toate aspectele vietii civile nu vom reusi nimic. de ce ? pentru ca cei alesi de noi sunt toti niste hoti si lipsiti de caracter.......
    iar asta pentru ca cei 45 de ani de comunism a sters toate calitatile umane ce pot aduce progresul, bunastarea, initiativa, cultura si bunul simt.....
    dintr-o clasa politica comunista, vrem sa avem liberali adevarati, taranisti adevarati, etc........ avem, liberali, taranisti, insa proveniti din comunisti..... si asta se vede......
    sperante de mai bine, peste 20 de ani.........


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi