Amenintarea tacuta a Rusiei. Vectorii de influenta prin care Kremlinul joaca pe scena interna din Romania

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Joi, 4 septembrie 2014, 6:42 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
"Nu avem un pericol pentru Romania (din partea Rusiei) in mod rational, dar trebuie sa ne pregatim pentru irational", spunea Traian Basescu la finalul lunii august, in plina campanie camuflata a Rusiei de rupere a estului Ucrainei. Irational sau nu, Rusia isi joaca deja in Romania mai multe atuuri construite in timp sau in pripa. Scopul Kremlinului este de influenta jocul intern si cel extern al unei tari-problema, asa cum incearca sa o faca pe tot flancul sau Vestic: in cele trei tari baltice si in Polonia, ca sa nu mai vorbim de Republica Moldova ori Ucraina. Miza majora pentru Kremlin este pastrarea NATO si UE cit mai departe de granitele sale pentru a nu importa valorile democratice din blocul Occidental si pentru a nu-si vedea sfera de influenta micsorata.

Dar cum poate juca Rusia in interiorul unui stat membru NATO si UE? Nu e Romania pazita de orice influenta de la Rasarit la 10 ani de aderare la NATO si 7 ani de la intrarea in Uniunea Europeana? Ba da, lucrurile s-au schimbat enorm gratie apartentei la cele doua cluburi, gratie reformelor majore din justitie, din serviciile de informatii, din mediul de afaceri. Dar fisuri in armura exista oriunde, in orice tara din lume, iar ele reprezinta vulnerabilitati pe care o tara precum Rusia, a carei orientare devine tot mai anti-Occidentala, nu se poate abtine sa nu le exploateze.

Iata citeva dintre aceste vulnerabilitati (din punctul de vedere al Romaniei) sau oportunitati (din punctul de vedere al Rusiei):

Partida maghiara
. Revitalizarea tensiunilor romani-maghiari ar fi un cistig urias pentru Rusia, caci un astfel de conflict intern macina toate energiile unui stat si e terenul perfect pentru jocuri subterane (amintiti-va de evenimentele din Targu-Mures din martie 1990). O analiza a Center for Eurasian Strategic Intelligence arata cum joaca Ungaria pe mina Rusiei si cum Viktor Orban, prin intermediul unor lideri UDMR, incearca sa tensioneze relatia romano-maghiara. Deocamdata, partidele mainstream de la Bucuresti nu au intrat in hora, dar vedem aparitia unor mici partidulete si formatiuni civice similare cu Jobbik

Partida ortodoxa
. Exista in rindul Bisericii Ortodoxe Romane un numar semnificativ de prelati care au aderat la curentul pan-slavist, din convingere profunda sau cointeresati. Principalele idei ale acestui curent propagat de Biserica Orodoxa Rusa (care e trup si suflet alaturi de Putin) sint un traditionalism feroce si lupta impotriva Occidentului decadent. Ambele idei au un potential distructiv major pentru Romania, cu o populatie rurala de aproape 50% din total, slab educata si permisiva la propaganda. De remarcat ca cei mai multi dintre acesti prelati se afla in Moldova, acolo unde insusi seful Mitropoliei, Teofan, este un convins filorus, spre deosebire de Patriarhul Daniel, considerat ecumenist.

Coruptia. Institutiile, partidele sau companiile conduse de personaje corupte sint extrem de vulnerabile in fata unor incercari de penetrare. Inutil de elaborat. Merita doar amintit ca intr-o mai veche sedinta a CSAT, lupta impotriva coruptiei a fost desemnata obiectiv strategic major.

Miscarile de mediu.
"Maturizarea" proiectului gazelor de sist a adus un val de proteste fara precedent. Zeci de ONG-uri mai mici sau mai mari, mai noi sau mai vechi, au inceput sa protesteze fata de un proiect ale carui detalii le erau complet straine (am constatat asta in zeci de discutii cu activisti de mediu). Insusi secretarul general al NATO a declarat ca in spatele acestor miscari se afla Rusia, interesata ca tarile din sud-estul Europei sa nu isi micsoreze gradul de dependenta de Gazprom. Departe de mine ideea de a sustine ca toate aceste ONG-uri sau miscari civice fac jocul Rusiei. Dimpotriva, multe dintre ele fac o treaba excelenta si onesta, suplinind lipsa de comunicare evidenta a companiei Chevron sau a autoritatilor romane. Dar cind vad metodele propagandistice, cu mijloace financiare surpinzatoare, utilizate de unele dintre ele, nu ma pot intreba de unde vin acesti bani.

Presa. Demult nu a mai avut Romania o presa atit de slabita ca acum. Cu o piata media distorsionata de jucatori care au interese politice, cu o criza care nu se mai termina, multe institutii mediatice sint vulnerabile in fata unor tentatii venite dinspre Rusia, via vectorii sai locali.

Republica Moldova.
Romania a investit, alaturi de UE, sume si energii considerabile in proiecte din Republica Moldova. Orientarea ei pro-europeana este un atu strategic major pentru Bucuresti. Un joc la destabilizare al Rusiei in rindul puterii de la Chisinau nu e insa exclus, iar alegerile din noiembrie 2014 vor fi un mare punct de inflexiune pentru vecinii nostri de peste Prut. Vor reusi sa se mentina pe orbita europeana, in ciuda sanctiunilor si amenintarilor Moscovei, sau vor ceda in fata Kremlinului? De acest raspuns va depinde o parte insemnata a politicii externe romanesti in deceniul acesta.
























34361 vizualizari

  • +14 (24 voturi)    
    Subtirimea sustinerii Moldovei! (Joi, 4 septembrie 2014, 7:10)

    hotnewsfil [utilizator]

    Pierderea Moldovei, in alegerile din Noiembrie, prin preluareaerfida a acesteia de catre Putin va slabi enorm acest mic dar important bastion aflat inca sub influenta Romaniei, adica si a NATO.
    Pierderea pare iminenta, decizia o vor lua votantii, marea majoritate inapoiati politic, neinteresati de soarta viitoare a tarii, obsedati de nevoile lor zilnice, care le vor determina tinerea mainilor intinse catre pomeni electorale, amagiti perfid de propaganda comunistoida ruseasca.
    Daca Romania ar fi reusit sa realizeze ceva semnificativ, spre folosul populatiei din Moldova, cum ar fi fost darea in functiune a alimentarii cu gaz metan, le-ar fi fost satisfacuta o nevoie vitala, de toate zilele, ar fi fost o dovada ca se pot desprinde de dependenta care ii leaga de Moscova.
    Romania a facut cate ceva pentru moldoveni, dar numai o serie de maruntisuri.
    Acordarea cetateniei pentru unii moldoveni care isi doresc sa viziteze vestul Europei nu le tine de foame si de cald votantilor sarantoci, cei care vor decide razultatul alegerilor.
    • +33 (35 voturi)    
      Vulnerabilitati (Romania) / oportunitati (Rusia) (Joi, 4 septembrie 2014, 9:29)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      - Cea mai mare este PSD-ul & CO, aflati la carma Romaniei. Fac totul pentru destabilizarea tarii si fragilizarea relatiilor cu UE si NATO. Ultimul exemplu : impunerea (fara respectarea legii) a prorusei Corina Cretu.
      - alt exemplu, numai in aparenta nesemnificativ, este activitatea sustinuta a grupului Dogaru al carui pact semnat de ponta, de chitoiu si de constantin - pentru partidele respective - este urmarit punct cu punct in politica interna si externa a actualei puteri. Se vorbeste prea putin despre asta.
      • +19 (21 voturi)    
        ESENTIAL !! (Joi, 4 septembrie 2014, 11:12)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui V. Val

        De doi ani urmaresc problema sezisata de tine , draga V.Val. Am si scris la ..."gazeta " aici de fata, numita HotNews(n-am avut ce face,nu?)Grupul Dogaru este f f periculos. Daca ar fi sa vorbesc in termenii fostei propagande comuniste,este o oficina tradatoare, un cuib de naparci.Intreg grupul este foarte activ pe VOCEA RUSIEI si este de o virulenta "anti -capitalista" pe care n-as fi crezut-o la 25 de ani distanta de sclavia moderna a comunismului. Grupul si-a format un ..."un public" si are ecou la surprinzator de multi "scoliti" din toate universitatile din Romania. Asa ca , nostalgia dupa comunism nu e inofensiva si de neluat in seama.Am participat la evenimentele din decembrie 1989 aici la mine acasa in Banat, spatiu unde f. multi cetateni nu au mimat anticomunismul si nu s-au adaptat din mers la "noile vremuri", nu s-au intrebat..."a fost sau nu a fost". In fine, ar fi cam multe de spus si.. la rece si la cald, iar d-l Pantazi o face bine. Pare- mi-se cu cea mai putina subiectivitate. Oricum,mai bine strunita si tinuta sub control. Mult mai bine decat la alti edulcorati ai presei noastre de pomina post comunista.Edulcoratii acestia isi vad de glorioletele lor, de interesele lor, de slujbele lor bunisoare, de. de de...
    • +5 (9 voturi)    
      Rectificare! (Joi, 4 septembrie 2014, 9:39)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Nu : 'prin preluareaerfida', ci : 'prin preluarea perfida'- pe primul rand al comentariului.
  • +19 (25 voturi)    
    ÎN FINE ! (Joi, 4 septembrie 2014, 8:26)

    pointless man [utilizator]

    Trebuia să se întîmple ceva grav ca să se spună verde în față ceea ce orice om gînditor sesizase de cel puțin 20 de ani.
    • +7 (13 voturi)    
      Asa-i (Joi, 4 septembrie 2014, 14:27)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Exact. Rusia a jucat permanent parsiv. Toti am vazut si am inteles. Dar acum avem ce negocia, pina sa trecem la pedepse militare. Sanctiunile economice lovesc naprasnic interesele Rusiei. Bomboana economica euro-atlantica era/este dulce.

      Politica prietenoasa fata de Rusia, a fost inteleapta. Mai mult decit in vremuri normale, aceasta politica isi arata roadele chiar acum, in vremuri de criza maxima. Rusia pierde imens si constientizeaza asta, fara ca NATO sa traga vreun glont.
      • -10 (18 voturi)    
        Hah (Joi, 4 septembrie 2014, 15:21)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

        Am vazut ce politica prietenoasa fata de Rusia a facut Vestul in ultimii 20 de ani.......De la Berlin au ajuns la Don !!!!!!!! Dar nu-i asa, daca-i NATO, atunci i se iarta.......nu?
        • +9 (17 voturi)    
          Daca (Joi, 4 septembrie 2014, 16:10)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

          Ati pierdut lupta culturala. Inapoierea si lenea spirituala si intelectuala, inca mai atrage lumea. Dar nu si saracia, mizeria vietii de zi cu zi. Ati pierdut.

          Ce avantaje puteti voi arata popoarelor? E prea tirziu. Nu aveti ce arata. Nu aveti cu ce va lauda. Lumea, inclusiv rusii de rind, nimeni NU vrea sa traiasca ca rusii de rind, saraci, umiliti, abrutizati.

          Democratia si principiile v-au sagetat demult prostia. Specia voastra sub-culturala, desi foarte raspindita, pierde teren natural. Moare o lume anacronica si retardata. Tipa si urla. Crapati cultural dragii mei. Nimeni nu vrea sa va omoare fizic. Lumea s-a schimbat.

          Hai fa ca trenul in gara! Imi face placere sa te aud, sa te simt murind cultural. Esti un om pre-istoric deghizat in om modern. Piei, taci, urla sau imbolnaveste-te. Esti jalnic. Sinteti multi dar va stingeti rapid.
          • +4 (8 voturi)    
            Punctul pe" i "! (Joi, 4 septembrie 2014, 16:57)

            soaresusrasare [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            Bravo Daniels!
          • 0 (0 voturi)    
            Te-as si crede (Vineri, 5 septembrie 2014, 9:58)

            sestra [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            daca-n Romania ar fi existat vreodata cu adevarat "democratia si principiile", si daca n-ati fi creat chiar voi specia asta de prosti, din multimea de prosti lasata de comunisti in Romania, dar care pana la voi statea linistita-n banca ei, pentru ca stia ca nu-i de nasul ei sa ridice capu

            voi le-ati dat puterea - nu democratia

            - iar acum aratati tot voi cu degetu la ei, si ne spuneti - totdeauna noua, niciodata prostilor - ca, chipurile: "VOI sunteti de vina"
            • -3 (3 voturi)    
              Imperfectiune (Vineri, 5 septembrie 2014, 13:35)

              Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui sestra

              Democratia nu e perfecta. Dar iata ca luptam cit de cit democratic in Romania. Si oriunde in tarile democratice

              Si noi si uslamistii sintem toti foarte determinati. Dar nu ne-am luat la bataie unii pe altii. Asta e un imens pas inainte. Compara-ne daca vrei cu Rusia. Sintem cu cel putin 30 de ani in fata rusilor. Democratia chiar lucreaza.
              • +1 (1 vot)    
                prostia e mai rezistenta decat glontul (Vineri, 5 septembrie 2014, 19:12)

                sestra [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

                in Romania se lupta mediatic nu democratic, dovada ca prezenta la vot scade constant - in loc sa creasca.
                deci democratia n-are nicio baza in Romania, si n-are nicio treaba nici cu pb ta, care era prostia.

                succes in continuare la idiotizarea romanilor.
                las sa vina rusii sa le dea un scop !... :)
  • -8 (20 voturi)    
    Mijloace financiare suprinzatoare? (Joi, 4 septembrie 2014, 10:45)

    TausanceIoan1316002715429 [anonim]

    Cam care sunt ”mijloacele financiare suprinzatoare” ale ONG-urilor care lupta contra gazelor de sist? Oamenii faceau cheta pentru benzina pe FB. Multi dintre ei nici nu sunt organizati juridic in ONG-uri. Multi nu au cu ce sa-si plateasca amenzile primite abuziv.
    Pe bune?
    • +1 (13 voturi)    
      Nu zau.. (Joi, 4 septembrie 2014, 14:17)

      StefanCristescu [anonim] i-a raspuns lui TausanceIoan1316002715429

      stiam ca ecologistii merg cu bicicleta!

      Iar faza cu cheta pentru benzina sa o vindeti in alta parte. Poate prinde la ceva idealisti si visatori care se agreneaza in astfel de actiuni fara sa stie de fapt in ce se baga.

      Daca judecai putin inainte, stiai perfect cine nu are interesul pentru gazele de sist. Iar modul in care s-a protestat a fost clar subiect de amenda.

      Sa fie clar, nu sunt pentru distrugerea mediului, ci pentru o expoatare rationala a resurselor, cu respectarea normelor de mediu.
      • -4 (14 voturi)    
        Eu (Joi, 4 septembrie 2014, 15:23)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui StefanCristescu

        Da, stiu cine n-are interes pentru gazele de sist: eu, care sunt impotriva distrugerii nejustificate a mediului, pe considerente pur mercantile. Eu si altii ca mine!
        • +1 (7 voturi)    
          Sa foram in Arctica e OK? (Joi, 4 septembrie 2014, 17:45)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Taras Bulba

          Spune-i lui papa Putin ca nu esti de acord nici cu poluarea Arcticii pe care au inceput-o el prin foraje petrolifere. Doar ti-e mila si de ursii polari nu doar de cei bruni, nu-i asa?
          • +2 (4 voturi)    
            Stii vorba aia? (Joi, 4 septembrie 2014, 21:17)

            Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

            "Traiesc in Romania si asta-mi ocupa tot timpul"

            Vorbeste tu cu tatuca Putin daca ai timp, posibilitati si interes asa mare despre ce se intampla in mama Rusia.
    • +2 (4 voturi)    
      mijloace financiare (Joi, 4 septembrie 2014, 14:35)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui TausanceIoan1316002715429

      pai autorul nu vorbeste despre ceea ce dvs numiti ''multi'' ci despre ceilalti: putini dar balshoi.
  • +5 (17 voturi)    
    alegerile din noiembrie (Joi, 4 septembrie 2014, 10:59)

    revo [utilizator]

    alegerile din noiembrie din Romania, castigate deja de ciuma rosie-PSD, vor fi adevarata bresa in sistemul de securitate al Romaniei, ca stat independent, aliat NATO si UE. Cartitele din interior isi vor face datoria, pt. ca de asta depinde supravietuirea lor.
    Impreuna cu Ungaria, si apoi Bulgaria, Rusia va castiga razboiul cu Europa si NATO, cu cheltuieli si pierderi minime, aproape fara sa traga un foc si fara sa declare, oficial, razboi niciunui stat.
    • +7 (15 voturi)    
      de aceeasi parere (Joi, 4 septembrie 2014, 12:00)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui revo

      Romania, ca natiune, isi va demonstra, inca o data, ca intotdeauna in istoria sa, caracterul duplicitar, de "taler cu doua fete" fata de cei carora li s-a declarat "aliat". 2000 de ani presarati de "intors armele" nu se pot sterge usor.
      • +3 (9 voturi)    
        Nu judeca simplist - nu sunt chiar 2000 de ani (Joi, 4 septembrie 2014, 12:14)

        Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        de intors armele ...

        Si, hai sa nu uitam - parte din vina pt ceea ce inseamna poporul roman acum o poarta chiar occidentul ... (iar o alta mare parte regele Mihai care l-a dat pe Antonescu pe mana rusilor ! )

        Aduceti-va aminte ca totusi tara asta, tot timpul destul de divizata si mai ales sabotata de boieri (cam echivalentul pesedeilor corupti de azi) - a avut momentele ei de glorie - si n-au fost chiar putine !

        N-o fac pe nationalistul - insa hai sa nu ne mai denigram atat - pana la urma ca sa putem merge inainte trebuie sa incercam sa avem incredere in noi ! Nu va veni nimeni sa ne impinga de la spate !
      • -1 (3 voturi)    
        Parol, l-am tradat pe Aurelian? (Joi, 4 septembrie 2014, 17:49)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

        Parca imperatorul s-a retras singur din Dacia. Dar, oricum, acum 2000 de ani nici nu exista poporul roman! Ce cursuri s-or mai preda la Lublianka fratilor? Doar despre Novorossia?
        • -1 (3 voturi)    
          Nu chiar, dar de pradat, pradau dacii (Joi, 4 septembrie 2014, 19:49)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          Treceau Dunarea si jumuleau pe aia imperialistii.
          Dupa aia, datorita caracterului duplicitar s-au corcit 1000 de ani cu migratorii....urmasii lor is actuala generatie de mitici de Dambovita.
          Ardelenii au avut noroc cu germanii/austriecii/ungurii.
          Moldovenii au avut noroc cu rusii.
          Cat despre momentele de glorie...whaaaaat? Alea din cartile de istorie comuniste? hahahaha
    • +8 (10 voturi)    
      Ti-am dat minus pt ca desi iti impartasesc (Joi, 4 septembrie 2014, 12:10)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui revo

      temerile, totusi hai sa nu ne declaram invinsi inca dinaintea "luptei"
      Pana la urma, daca ne trezim din letargie - si reusim sa mai convingem si alti cunoscuti sa mearga la vot - poate va fi o sansa ...

      in plus, se pare ca tov pontanocchio nu sta chiar asa de bine in sondaje pe cat vrea el sa para ...

      Nu e mai bine ca cel putin deocamdata sa incercam sa facem ceea ce tine de noi ?
      • 0 (0 voturi)    
        Sunt declansate in paralel... (Vineri, 5 septembrie 2014, 9:22)

        Gornistul [utilizator] i-a raspuns lui Luke1

        ...doua tipuri de diversiuni, in aparenta fara legatura intre ele:
        1. Este clar si sigur ca Ponta va castiga, Ponta are mare noroc cu dezbinarea dreptei, Iohanis nu mai are nici o sansa fiind compromis cu problema cu traficul de copii si cu casele cumparate in mod dubios, plus ca l-au prins cu minciuna, plus ca nu stie sa vorbeasca si sa comunice, PSD-ul este mai unit ca niciodata, in spatele lui Iohanis si Blaga este Basescu, etc, etc...
        Aceasta diversiune se practica in media de personajele deja cunoscute, iar in societatea civila se intretine de catre "anumite persoane", cam aceiasi care in 2009 dadeau ca sigura, fara dubiu, victoria lui Geoana
        2.Ucraina nu are nici o sansa in acest conflict cu Rusia, nu are nici o justificare istorica asupra intregului teritoriu, cel mai bine pentru toata lumea ar fi dezmembrarea Ucrainei, ce naiba vin americanii de la mii de km sa-si bage ei nasul in Ucraina, da ce, rusii au comentat ceva cand americanii si-au rezolvat interesele lor si ale evreilor prin tarile arabe ?, etc, etc...
        Interesant este faptul ca aceleasi personaje cunoscute din media care intretin prima diversiune, o intretin si pe a doua (la modul voalat, bineanteles ), iar in cadrul societatii civile aceleasi personaje, la colt de strada sau in fata blocului, practica ambele diversiuni
        Se pare ca totul se leaga !
    • -10 (14 voturi)    
      razboi (Joi, 4 septembrie 2014, 14:46)

      kripton [utilizator] i-a raspuns lui revo

      va fi razboi cu siguranta,ungaria va ocupa ardealul sub pretext ca-l ''apara'' de invazia rusa care va lovi moldova [pe care rusii o vor uni cu moldova de peste prut,''refacand'' moldova istorica sub protektorat rusesc,cam ce visa cantemir la 1711] si muntenia [imperialista,aia de a ''ocupat ''moldova la 1859. desigur,prezenta moldoveanului cuza pe tron la bucuresti e trecuta discret sub tacere.]
      Daca balgarii fac ''ce trebuie'' primesc dobruja cu tot cu reactoarele de la cernavoda si canalul lui ceausescu.
      Ce va fi dupa? in fosta romanie foamete,deportari si executii.Multi vor pleca in vizita in karaganda, la mangashlak si in yakutzia. vor vedea aurora polara si stelele de la cercul polar.
      Probabil dupa faza asta,usarmy va ataca rusia fara sa mai ceara parerea nemtilor si a celorlalti europeni dependenti de gaz rusesc.Si daca tot se vor bate pe teritoriul fost romanesc,e possibil ca rusii sa-si ''argumenteze'' pozitia cu cateva nucleare tactice din alea mititele de 1kt,care se lanseaza cu tunul
      Ce vor face chinezii? poate se vor uita de la distanta cum us scade economic sub povara unui razboi greu
      Poate vor fi tentati la un rapt teritorial: siberia a fost a lor candva.Dar asta i-ar face pe rusi sa-si foloseasca nuclearele cele adevarate.
      E posibil china sa practice wait and see,cea mai convenabila pe termen lung
      Oricum va fi nasol.Pacat de copii de pe strada.
      • +4 (6 voturi)    
        Un cop (Joi, 4 septembrie 2014, 15:25)

        Taras Bulba [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Un cop, doi copi, trei sau mai multi copii? Cu copiii cum e?
      • +1 (3 voturi)    
        Alo, gramatica limbii romane? (Joi, 4 septembrie 2014, 17:08)

        soaresusrasare [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        Pai, cu astfel de cunoaștere a tot ce înseamnă cultura nationala( pecetea unui popor si a unei tari) nu- i de mirare ca ar putea fi plauzibil un scenariu paranoic ca al tau!
        • +2 (2 voturi)    
          scenariu (Joi, 4 septembrie 2014, 21:31)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui soaresusrasare

          priveste putin in istorie. macelul de pe somme sau de la stalingrad,ori hiroshima, INAINTE de a se produce,nu puteau fi catalogate ''scenarii paranoice''?
      • 0 (4 voturi)    
        Ungaria e membra NATO, (Joi, 4 septembrie 2014, 17:57)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui kripton

        asa ca n-o sa faca nimic si oricum armata romana e ceva mai mare si i-a mai batut de vreo doua ori si fara NATO. Ma gandeam sa-ti zic ca ai vazut prea multe WAR GAMES dar acum ca se poarta razboiul ala asimetric, ma gandesc ca poate esti din aia multi si mititei care trebuie sa ne sperie cu nenorociri teribile - zvonac - cum li se zicea dupa revolutie, daca nu urmam evanghelia dupa Putin. Oricum, slabut combati. Insista la partea cu nuclearele poate sperii pe careva!.
        • +4 (4 voturi)    
          ungaria (Joi, 4 septembrie 2014, 21:45)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          ma iertati,dar faceti erori de judecata IN SERIE.cand armata romana i-a mai batut :
          1 la 1919 eram numai noi cu ei. acum vor fi rusii de partea lor si in prima etapa nimeni de partea noastra,poate cateva avioane turcesti si eventual ale sua
          2 in 1944 eram parte a tavalugului rusesc. asta putem nici sa nu o punem. armata romana era precedata de un val de t-34. iar daca nu era precedata [fiind carne de tun,vezi oarba de mures,era cu certitudine urmata de puhoiul rusesc]
          Da,armata romana e ceva mai mare decat huarmy. dar daca are pe cap armata rosie,e de presupus ca spre moldova isi va indrepta atentia si in fata ''aliatului'' nato maghiar nu va lasa nimic. tentatia pt jobbik si ceilalti nebuni va fi prea mare,asemenea ocazii apar la un secol. isi vor pierde onoarea si vor lua gazul metan si aurul din ardeal. targu-i bun,nu credeti? plus ca vor face turism in apuseni fiind la ei acasa.
          Daca citeai ATENT vedeai ca am scris ca vor ocupa ardealul sub pretext ''ca-l apara'' de presupusa invazie ruseasca. intr-adevar,rusii au intrat in ardealul maghiar revolutionar in 1849 prin trecatorile carpatilor,instigati de revolutionarii romani. ungurii pot pretinde acum ca intra ca sa opreasca invazia pe singurul aliniament posibil: linia carpatilor. e singurul loc unde armata maghiara ar putea incerca sa-i opreasca pe rusi. pretextul va fi plauzibil. de fapt tipii vor fi intelesi
          Cat priveste povestea cu alianta NATO,credeam ca v-ati prins ca nici nemtilor nici italienilor nici francezilor nu le arde de razboi cu rusii. O sa ne abandoneze sperand ca lor nu li se va intampla nimic. Dta in locul lor ti-ai risca bunastarea pt un razboi cu rusia avand romania ca motiv?
          una peste alta esti lipsit de imaginatie si gandire strategica. situatia tarii noastre este disperata,practic singurii aliati sunt polonezii,turcii si usarmy. si ce e mai grav, roarmy e in situatia din 1916 si 1940: nu e inarmata corespunzator
        • +3 (3 voturi)    
          nato (Joi, 4 septembrie 2014, 22:00)

          kripton [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          pt ca ai atata nadejde in nato,hai sa-ti mai zic una: tratatul prevede obligatia celorlalti de a te ajuta daca esti atacat,dar nu precizeaza cum sa te ajute,ramanand la latitudinea lor sa aleaga mijloacele.
          de asta polonia a cerut un PLAN DE CONTINGENTA in care aliatii sa se angajeze explicit cu ce trupe si in cat timp vor interveni in cazul atacului rusesc
          Basescu a cerut plan de contingenta pt romania si el NU a fost realizat
          Asta inseamna ca daca suntem atacati,nimic nu opreste franta sa trimita 6 avioane mirage care sa atace o data o coloana de tanki si apoi la revedere,v-am ajutat,succes in continuare
          Ca majoritatea romanilor,traiti intr-o lume de himere,cam ca poporul polonez in sept 1939 cand credeau in naivitatea lor,ca din prima zi de razboi mii de avioane frantuzesti si englezesti vor pravali potop de bombe supra berlinului,in timp ce glorioasa armata franceza se va napusti cu cele 100 divizii peste granita reichului
          Culcati-va pe urechea aceia. chiar nu v-ati dat seama ca NIMENI din europa nu vrea razboi cu ursul pt ucraina romania sau polonia??
  • +6 (8 voturi)    
    Maturitatea natiunii (Joi, 4 septembrie 2014, 11:55)

    CMihai [utilizator]

    Daca Rusia chiar vrea sa intervina pe nivel national, o sa vedem adevarata maturitate a natiunii. Dpdv al problemelor provocate din Ungaria prin UDMR, eu spun ca nu trebuie subestimat insa nici umflat. In opinia mea exista o rezolvare si la asta: un partid puternic care din primul moment se adreseaza atat romanilor cat si etnicilor maghiari si nu este bazat pe criterii etnice. Un partid care ne indeamna la unitate. Sunt multi maghiari care nu mai voteaza nici cu UDMR nici cu filiarele extremiste, acele doua partide micute maghiare al caror nume nu stiu nici nu ma intereseaza. Problema maghiarilor este la fel ca si al romanilor: nivelul de trai. Sunt si maghiari extremisti cum sunt si romani extremisti, insa nu ei sunt reprezentativi, problema e numai ca ei sunt cu gura mare.
    • +9 (11 voturi)    
      Foarte corect ! Eyes at the ball ! (Joi, 4 septembrie 2014, 12:22)

      Luke1 [utilizator] i-a raspuns lui CMihai

      Problema reala a Romaniei este faptul ca este condusa de politicieni corupti, incompetenti si delasatori !
      Problema noastra ca natiune e ca ne lasam condusi de astfel de oameni - chiar si prin simpla neimplicare (de ex absenteismul la vot !!!)
      Asta a dus la slabirea tarii - si in consecinta la nivelul de trai foarte scazut !

      Foarte corect din nou : NU avem nevoie de partide / miscari extremiste - violenta nu duce decat la violenta - avem nevoie sa ne trezim, sa facem alegerile corecte si apoi sa urmam acele alegeri !

      Stiu, oamenii spun : "ne-am saturat sa votam raul cel mai mic " - eu spun : oameni buni, treziti-va ! N-o sa gasiti sfinti in politica ! Hai sa fim seriosi !

      Deci, ce e rau in "a vota raul cel mai mic" ?
      Mie mi se pare de bun simt !
      Cel putin pana o sa apara acei "politicieni imaculati" - desi ma intreb in ce pepiniera vor fi crescand ??
      • 0 (4 voturi)    
        Mare greşeală ... (Joi, 4 septembrie 2014, 15:41)

        LianBerthold [anonim] i-a raspuns lui Luke1

        ... cu "eyes at the ball"! Corect este "eyes all around the pitch, including teammates, opponents, and the ball".

        "Eyes at the ball" e o tîmpenie americănească, bună doar la baseball, nu şi în alte sporturi de-ale lor ...

        Părerea mea! Hîc!
        • +2 (2 voturi)    
          E o expresie doar (Joi, 4 septembrie 2014, 19:43)

          Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui LianBerthold

          la fel cum sunt si in limba romana....tampenii, eu unul nu am auzit sa fie prin nici o limba.
  • +3 (5 voturi)    
    ntz ntz! (Joi, 4 septembrie 2014, 13:30)

    Bolovanul [utilizator]

    amenintarile tacute au fost formulate de Sun Tzu. asta cu miscarile verzi sunt doar praf in ochi. toate amenintarile se reduc la coruptie. corpuptia genereaza totdeauna saracie ( adica frustrare) si nemultumire. iar nemultumirile si frustrarile produc oameni care doresc sa-si rezolve nevoile personale pe alte cai si de aici neincredere in autoritati. neincrederea in autoritati duce la consuamrea energiilor creatoare ed stabilitate si abundenta in conflicte interne de uzura. conflictele interne prelungite sunt moarte sigura pentru entitatea care "le gazduieste".
    • +3 (7 voturi)    
      ''miscarile verzi'' (Joi, 4 septembrie 2014, 14:13)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      sint praf in ochi, dar e un praf rosu foarte iritant pentru romania si balsam pe pielea groasa a gazpromului, deci a piticului paranoic putinel.
  • +1 (5 voturi)    
    Miscarile de mediu (Joi, 4 septembrie 2014, 14:26)

    doru001 [utilizator]

    sint usor de rezolvat, prin democratie. Ele nu pot fi convingatoare daca merg impotriva majoritatii.
    • +2 (4 voturi)    
      HIC (Joi, 4 septembrie 2014, 20:08)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui doru001

      Tare le pasa lor de majoritatea ta/noastra. Tare le pasa ungurilor de toate chestiile astea de 25 de ani azi ,maine batuti pe muchie.Ei nu vor democratie, ei se vor pe ei insisi in fruntea democratiei lor .1000 de ani au facut asta si le-a reusit cu legile lor... in mana. Asa a fost la BOBALNA ( 1432) , asa a fost cu GH. Dozsa(1516),Pe Iancu de Hunedoara nu l-au vrut rege nici daca le-ai fi picurat ceara pe ochi, Si-au scolit odraslele(prin Europa) cu vreo trei secole inaintea noastra si odraslele astea le-au facut legile- UNIO TRIUM NATIONES.Iata si o lege care ti-o amintesc: valahii nu au voie sa-si construiasca biserici de piatra. Pana azi Marko Bela nu suporta ca romanii isi fauresc catedrale in ERDELY . Si ne-o spune de la ...obraz si public. Poti sa-i spui de mii de ori sa nu intinda coarda , ca el tot o intinde si o duce intre secui cu steagul lor cu tot.Poti sa spui pe toate caile diplomatiei sa nu vina sefii triburilor lor sa sfideze pe romani la ei acasa si in casa lor: ei tot vin. Ba si ne bat obrazul ca nu avem respect pentru ...neobrazare. Asa ca nene , pana nu ajungem minimum 35 de milioane de romani, pana nu ne inzecim cultura ,scoala si prin ele avutia si legile.... mai e o vreme. ASTEA NU-S BANCURI CE -TI SPUN. Sau sunt? spune-o deschis sa stim una si buna!!
      Daca mai rezistam inca 100 de ani de acum incolo, sa nu fim idioti poate, poate avem o sansa sa avem voce proprie primprejur. Altfel...
      • 0 (0 voturi)    
        invers (Vineri, 5 septembrie 2014, 10:50)

        doru001 [utilizator] i-a raspuns lui solar

        Nu conteaza cine e mai mare, daca nu ne rezolvam probleme pasnic, atunci toti vor pieri.
        • 0 (0 voturi)    
          Am spus eu altceva? NU! (Vineri, 5 septembrie 2014, 14:51)

          solar [utilizator] i-a raspuns lui doru001

          nene doru001,
          nu am pronuntat cuvantul razboi> nici nu am sa-l pronunt vreodata ca solutie. merg pana la capat , chiar fanatic sustinand pacea> poporul roman nu are voie sa cada in capcana, pentru ca pierde ascendentul moral pentru totdeuna in fata tuturor posibililor dusmani, adversari etc, cum vrei sa le spui.are dreptul insa _vrei sa-i spun divin, sublim?-la lupta permanenta pasnic dezvoltata si intarita,
  • -7 (11 voturi)    
    Interesant... (Joi, 4 septembrie 2014, 15:52)

    AntipaterAntipatros [anonim]

    ... cum gandesc persoanele care se proclama democrati pur-sange! Iau retorica bolsevica si o adapteaza la "romgleza" actuala si apoi... da-i bataie! Cine nu e cu noi, e impotriva noastra, e spion rus, e tradator, e anti-occidental, e lipsit de patriotism, face parte din "oficine" sau e cumparat de fortele raului! Nu pot ei sa conceapa ca altul are dreptul sa gandeasca cu propria minte si sa vada altfel lucrurile! Ecologistii sunt cumparati, cei care mai tin la valorile nationale sunt cripto-comunisti, cine nu bea Coca-Cola e criminal de-a dreptul! Daca mai e si ortodox, si-a gasit beleaua, e un obscurantist demn de flacarile rugurilor contemporane! Asa da, tovarasi, lumea in alb si negru! Ai nostri sunt buni, ailalti sunt rai, jos cu ei!
    • +3 (7 voturi)    
      Hot News (Joi, 4 septembrie 2014, 16:41)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui AntipaterAntipatros

      Sincer, fiecare ne credem mai buni si virtuosi decit majoritatea. Eu am avut ce invata de la comunitatea HotNews. In special de la comentatori. E o fierbere de noutati, idei, ambitie, ratiune, competitie si sinceritate. Sint si multe prostii. Depinde de fiecare sa-si aleaga repede boabele din neghina.

      Tu exagerezi oleaca, asa cum facem multi. Dar gindesti cu propria minte, si asta se vede. Din punctul meu de vedere, esti binevenit pe platforma HotNews. Spor la criticat, si nu uita! Nimeni nu detine adevarul! Doar il cautam impreuna.
    • +1 (3 voturi)    
      Asta-i reverse psichology? (Joi, 4 septembrie 2014, 18:00)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui AntipaterAntipatros

      Adica-i acuzi pe ceilalti de ce gandesti tu ca sa le schimbi modul de actiune cu 180 de grade? Interesant!
    • +2 (4 voturi)    
      Pai mai iesi si tu in lume (Joi, 4 septembrie 2014, 18:20)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui AntipaterAntipatros

      Vezi cum e pe la altii si compara, dar la rece, nu purtat de sentimente locale. O sa fii uimit.
      Si lumea e in alb si negru de obicei, pe unde e gri e nasol de tot.
  • +6 (6 voturi)    
    Daca HN e plin de bolobotzi rusi (Joi, 4 septembrie 2014, 18:21)

    Wanheda [utilizator]

    va dati seama cati sunt in toata tara.
    ...si Rusia se uita chioras de secole catre Gurile Dunarii. Daca isi fac partie pana acolo....posibil sa vedem in Romania ce vedem azi in Ucraina.
    • +3 (3 voturi)    
      exact asta vor rusii sa credem (Joi, 4 septembrie 2014, 21:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      Ca numarul de bolobotzi rusi care posteaza aici sau pe adevarul sau oriunde in presa este reprezentativ pentru poporul roman.
      Poporul roman poate fi acuzat de prostie, lene, grija pentru capra vecinului, etc. dar numai de iubire pentru rusi nu.
      De aceea eu cred ca sustinerea Rusiei sau a rusilor in Romania este muuuuult sub abundenta comenariilor pro-ruse de aici.
  • +2 (2 voturi)    
    Jocurile sunt demult facute: Rusia pierde ! (Joi, 4 septembrie 2014, 23:28)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Cum o dai, Rusia pierde ! Pacat de mujicii care or sa duca greul .....Pashol!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri