Din amnistie-n amnistie pina la victoria finala. Pericolul alienarii electoratului

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 3 septembrie 2014, 7:56 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Bugetarii, pensionarii si mamele care au primit din eroare venituri mai mari au fost "amnistiati". Primarii care vor sa migreze la un alt partid sint si ei "amnistiati" de raspundere. Darnicia vine dinspre PSD si presupune eliminarea regulilor fix pe durata jocului electoral. Pentru publicul-tinta al acestor decizii, masurile sint bine-venite. Pentru majoritatea romanilor onesti insa, ele nu fac decit sa delegitimeze suplimentar exercitiul Puterii politice. Ce efecte vor avea asupra electoratului aceste incalcari flagrante ale moralei sociale, suprapuse intelegerii tot mai vizibile dintre Traian Basescu si Victor Ponta?

Guvernul PSD si factiunea sa parlamentara au reusit SI prin aceste masuri sa induca ideea ca arbitrariul este mai puternic decit regula, ca un ipotetic cistig electoral bate orice regula morala. Sa ne intelegem: PSD nu e singurul partid care a lucrat cu aceste instrumente. Dar intensitatea cu care partidul lui Ponta recurge la pomenile electorale, voluptatea gasirii de noi solutii sfidatoare pentru morala publica e unica.

Ginditi-va doar la grozavia suspendarii pentru 45 de zile a efectelor unei legi - Legea alesilor locali. Nu am mai vazut acest mecanism de pe vremea capitalismului salbatic al anilor 90, cind printr-o OUG erau suspendate citeva zile efectele unei legi astfel incit un client politic sa faca linistit importuri fara taxe vamale. Ce dezbatere publica, ce dezbatere parlamentara? Un moft.

Lucru valabil si pentru asa-zisa amnistiere a cistigurilor ilegale. Mamici, pensionari, bugetari au primit fara temei si fara merit bani suplimentari in urma unor greseli ale institutiilor statului. Sigur, ei nu au nici o vina. Asta nu inseamna ca isi merita banii. Nici tu, cititorule care iti consumi energia incercind sa-ti platesti angajatii, nu ai nici o vina ca esti obligat sa platesti din taxele si impozitele tale aceste salarii marite din eroare pentru bugetari. Poate ca ai fi fost fericit sa le oferi mariri salariale angajatilor TAI care merita, nu angajatilor statului luati in brate de PSD&Ponta.

In fine, raul a fost facut. Amnistie peste amnistie, favor peste favor, PSD vrea sa-si securizeze postul de presedinte al tarii si sa treaca peste complexele Nastase & Geoana. De pomeni nu au scapat nici bisericile - si in general orice potential aducator de voturi.

Cu ce pret insa? Alienarea de politica in general si de PSD in special a unei categorii tot mai largi de populatie - cetatenii care vor doar sa traiasca intr-o tara guvernata de reguli, nu de arbitrar. Or, ce vad ei acum e o tara in care granitele dintre ordine si haos legislativ devin fluide, o tara in care asa-zisul razboi intre Traian Basescu si Victor Ponta e un joc de salon, o tara in care intre Opozitie si Putere exista complicitati alimentate de un Sistem care nu vrea sa piarda controlul puterii.

Daca numarul celor care inteleg aceste jocuri creste, sa nu va mirati daca noul presedinte al Romaniei, ales in noiembrie, va deveni in scurt timp cel mai ilegitim sef al statului roman de dupa 1989.





















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

8624 vizualizari

  • +5 (13 voturi)    
    O NAȚIUNE - (Miercuri, 3 septembrie 2014, 9:04)

    pointless man [utilizator]

    - Două tabere vrăjmașe.

    ADICĂ NICI O NAȚIUNE.
    • +11 (11 voturi)    
      nu e prost cine cere.. (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:18)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      e fraier ala care-si plateste constiincios taxele si nu se intereseaza cum e folosita munca lui.
      statul roman iti ia, direct si indirect, mai mult de jumatate din ceea ce produci. ce iti ofera in schimb?..
      ar trebui sa muncesti doar jumatate de an daca nu ai plati aceste taxe. o luna concediu? nu.. 6 luni!.. sau poate ai prefera varianta cu 4h/zi?
  • +25 (27 voturi)    
    Nimic nou (Miercuri, 3 septembrie 2014, 9:36)

    UpNext [utilizator]

    Dle Pantazi, va invit sa "rasfoiti" presa interbelica (Curentul, Universul, Adevarul etc.) si sa cititi doar cateva articole aparute in perioade pre-electorale. Le gasiti la Biblioteca Academiei sau Metropolitana. Veti fi foaaarte surprins de multele similitudini cu ceea ce se intampla azi, dupa 80-90 de ani. Este proba rezistentei in timp a mentalitatii de tip valah-ortodox, infectia cronica a acestei natiuni incremenite in evul mediu!
    • +5 (5 voturi)    
      +100.000 voturi (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:00)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Restul se regăsesc prin articol, la cei care dau sau la cei care doar cer.
  • +22 (22 voturi)    
    kapitalism, reteta noastra secreta (Miercuri, 3 septembrie 2014, 9:46)

    derblauereiter [utilizator]

    complicitatea dintre un electorat milog, necalificat, needucat si o clasa politica jefuitoare - asta e reteta romaneasca pt. economie de piata si stat de drept.

    doua treimi din populatia tarii traieste mental in evul mediu si o mana de politicieni fara scrupule exploateaza chestia asta.

    ori plecam, ori ne obisnuim cu ideea - in ce ma priveste nu vad alta varianta.
  • +15 (15 voturi)    
    Tipic romanesc (Miercuri, 3 septembrie 2014, 9:57)

    bogdan1477 [utilizator]

    In purul stil romanesc, nu dam niciodata legi care sa reglementeze corect relatiile interumane, ci doar legi care sa rezolve probleme punctuale. Ca sa se bucure votacul uslamist de bunatatea lui Ponta si sa-l voteze presedinte.

    De ce amnistie?!? De ce nu incercam sa reglementam situatia asta permanent? De ce cei din anul cu alegeri sa nu mai plateasca inapoi banii primiti din greseala iar cei de anul viitor sa plateasca? E corect asha? Daca nu e corect ca beneficiarul sa dea inapoi banii primiti din greseala functionarului, atunci hai sa dam o lege care sa permanentizeze situatia asta. Nu sa aruncam un os de ros catelului votant.

    Dar poporul asta n-a fost niciodata interesat de respectarea regulilor/legilor. Legile sunt facute pentru prosti. Toti trebuie sa le respecte, mai putin propria persoana. Toti se pling ca ceilalti fura in timp ce-s cu mina pin la cot in borcanul cu miere.
  • +6 (12 voturi)    
    ce scrieti despre ceea ce face (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:35)

    victor L [utilizator]

    guvernul plagiatorului este evident si pentru noi, simpli cititori.
    Ceea ce nu explicati, dle Pantazi,
    ci aruncati ca sa fie:
    - "suprapuse intelegerii tot mai vizibile dintre Traian Basescu si Victor Ponta?"
    - " o tara in care asa-zisul razboi intre Traian Basescu si Victor Ponta e un joc de salon"
    Explicatie-ne, va rog, de unde intelegerea dintre cei doi? dvoastra chiar credeti ca e teatru ieftin? credeti in ce spuneti sau puneti sare si piper pe articol.
    Citesc din partea unor jurnalisti/analisti doar scurt "intre Basescu si Ponta e blat", dar nimeni nu vine cu ceva fapte pe care sa le intelegem.
    Caci realitatea pe care o vad numai a blat intre cei doi nu seamana. Dece nu spuneti ceva real, nu doar acuzatii?!
    • 0 (8 voturi)    
      calul nu s-a suparat ca l-ai lasat fara ochelari? (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:08)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Dupa ce ca si hotnews s-a prins "greu" si cu lamaie de evidenta, nici acum nu e clar? Ti-ai pus problema pe cine slabeste canditatura udritzei si pe cine ajuta prin fragmentare? DOH.

      Si gresesti... teatrul ieftin este bun de multe ori, asta este o vrajeala de 2 lei pentru fraieri.
    • 0 (8 voturi)    
      Se cheamă... (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:26)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      deducții logice, dragă victor L! E limpede ca lumina zilei că cei doi (unul mai mincinos decât altul) joacă, fiecare, la două capete. Pentru a-și apăra, fiecare, propriul interes. Așa se face că, cei doi (odioși, în aceeași măsură!) au decis să nu se atace reciproc, să nu divulge tot ceea ce știu, unul despre celălalt. Să nu deschidă ușa cu schelete urât mirositoare...
      Ah, bine-a zis cine-a zis că politica e cea mai cea dintre... curve!
      P.S. Dar analiza completă, pertinentă a tuturor acestor mizerii a făcut-o Dan Tăpălagă, zilele trecute.
    • +3 (9 voturi)    
      realitatea pe care o vezi? (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:31)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ca bine zici. tu vezi o alta realitate decat noi. da jos ochelarii de cal!.. vrei "ceva real"? citeste editorialul lui Dan Tapalaga, intitulat "Basescu tace, Ponta face".
  • +8 (10 voturi)    
    Majoritatea romanilor nu sunt onesti (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:39)

    johnny500 [utilizator]

    Domnule Cristian Pantazi va contrazic cand spuneti "majoritatea romanilor onesti insa". Din pacate trebuie sa admitem, majoritatea romanilor nu sunt onesti. Majoritatea romanilor si-ar vinde parintii pentru bani. Cred ca trebuie sa iesim din bula asta cum ca minoritatea fura si majoritatea e onesta.

    Daca majoritatea ar fi onesti nu ar vota PSD/PMP/PDL/PNL etc. si ar iesi in strada sa isi strige onestitatea.

    Eu cred ca sunt foarte in minoritate cei onesti si verticali, iar pana nu se schimba asta Romania va merge in jos.
    • +6 (6 voturi)    
      + 1000.000 voturi (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:07)

      Amad [utilizator] i-a raspuns lui johnny500

      100.000 au fost date deja altcuiva.
      Mai mult de 200.000 oameni onești nu cred ca sunt în țara asta. Mă refer la oameni care nu s-au înscris în vreun partid pt. avantaje, care nu au dat șpagă deloc (excluzând doar medicii) și care azi au curaj sa iasă în strada sa lupte pentru corectitudinea șanselor.
    • +1 (3 voturi)    
      Poți merge în sus (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:15)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui johnny500

      și fosind mijloace josnice. Mijloacele folosite depind mai mult de caracterul omului și mai puțin de direcție.
      Nu trebuie făcută discriminare între oameni josnici și oameni corecți, toți au aceleași drepturi și sunt supuși în mod egal legii. Asta-i schimbarea pentru care votez.
      • +2 (2 voturi)    
        Egalitate in drepturi (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:49)

        johnny500 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Depinde ce inseamna in sus sau in jos pentru fiecare. Pentru mine o tara merge progreseaza in centrul tuturor actiunilor se afla cetatenii ei, umanitatea, binele tuturor, etc.
        Pentru mine o tara cu constructii moderne nu este o tara dezvoltata. Dar este pur parerea mea. Eu sunt extrem de mirat cand vad un popor furat pe fata si care nu reactioneaza nici intr-un fel. Asta imi arata ca accepta sa fie furati daca pot sa fure si ei din cand in cand.

        In ceea ce priveste drepturile fiecaruia imi aduc aminte de o vorba, nu stiu cina a spus-o. "Nu suntem egali dar avem aceleasi drepturi". Da, egalitatea in drepturi exista si trebuie sa fie respectata (din pacate e rar respectata in lume) dar egalitatea intre oameni este o utopie. Sunt convins ca voi fi blamat pentru afirmatia asta, dar cine vrea sa inteleaga va intelege. (nu suntem egali nici macar la inaltime intre noi. :))
    • -3 (3 voturi)    
      asa (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:53)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui johnny500

      si dupa ce nu voteaza lista matale si ies in strada ''sa isi strige onestitatea'', ce urmeaza, ca mie nu prea mi-e clar?
      • +1 (1 vot)    
        Lista, lista (Miercuri, 3 septembrie 2014, 14:36)

        johnny500 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        Nu era o lista exhaustiva, in caz ca nu ai observat "etc."

        Eu vreau sa spun doar ca atat timp cat se voteaza hotii acei votanti isi merita pe deplin soarta, sau si-o fac cu mana lor, ETC.

        Sunt foarte multe scenarii posibile, de la initiative ale cetatenilor, la alegerea reprezentatilor acestor oameni in functiile de conducere sau pana la monarhie. Nu detin adevarul absolut, dar refuz sa cred ca singura solutie a romanilor e sa isi aleaga hoti in fruntea lor.
  • +4 (8 voturi)    
    amnistie (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:42)

    BratuConstantin [anonim]

    ma intreb daca cei ce au votat masiv usl au fost constienti ? intrebare ff grea. un posibil raspuns, DA. da pt ca au votatmasiv bugetarii si pensionarii -masa manevrabila a psd. nu cred ca au constientizat nici ca restaurarea pensiilor a fost inghitita de inflatia produsa de pomenile elect ale lui ponta. accident imemorabil in politica romaneasca. un invatacel arhicomunist ai profesorilor iliiescu si nastase. imi e greu sa spun ca sunt roman cu o asemenea catostrofa de pm.
    • +3 (7 voturi)    
      scarba (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:17)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui BratuConstantin

      usl a fost votat si din scarba de base si pdl. Nu confunda un vot anti cu un vot pro. Si da, basescu si camarila lui sunt direct vinovati de constituirea usl.

      Daca tu crezi ca o sa o uit pe pedelista lucrazara la anaf gratiela iordache (sic, cauta-i poza) care-mi spunea sa inchid daca nu sunt in stare sa produc si sa-i platesc forfetarul in conditiile in care pierderea era data de amortizari investitii, te inseli. Ii vreau morti pe astia la fel ca pe pntcd, altii care au ratat o sansa de a reforma Romania din cauza de hameseala fara limite de bani si putere.

      psd-ul va avea intotdeauna o turma stabila de votanti, intre 30 si 37%. Ne-ar trebui un partid de dreapta (nu ciori vopsite gen pmplm) si eventual un partid balama nationalist contrapondere la santajistii balama de la udmr.
  • +6 (6 voturi)    
    regretabil (Miercuri, 3 septembrie 2014, 10:59)

    urob [utilizator]

    1.este evident ca a fi darnic pe banii altora este foarte usor.Daca parlamentul ar fi cerut intai aprobarea societatii pentru aceasta "amnistiere fisclal" si majoritatea ar fi fost e acord,atunci nimic de zis.
    2.faza cu "incremenirea in evul mediu" e un pic cam dramatica .Este cert ca muuulti sintre noi NU STIM ce presupune o societate democratica si cum functioneaza ea.Nici nu avem cum sa stim.Nu ne-a invatat nimeni ,iar ca sa inveti asta singur iti trebuies 2-300 de ani(vedeti exemple din istorie ale societatilor contemporane care se pot intitula cu adevarat democratice).
    Din punctul meu de vedere unul dintre putinii catalizatori interni care poate accelera procesul de modernizare/democratizare este exact o justitie functionala si egalitatea TUTUROR in fata legii.Astfel multe(cat mai multe) dintre abuzuri vor putea fi sanctionate si ,eventual, corectate.Pentru a ajunge acolo avem nevoie de continuare reformelor in justitie si de implicare cator mai multi dintre noiin sanctionarea abuzurilor politicienilor(lucru care nu se intampla).
    Mai este nevoie si de un access la o educatie de calitate s.a.m.d.
    Va invit sa votati Macoevi ,pentru a incepe macar cu justitia (sper ca nu imi va insela asteptarile ).
  • -1 (5 voturi)    
    @ Nevermind, @ @ marki, @ pehash, (Miercuri, 3 septembrie 2014, 11:54)

    victor L [utilizator]

    sinteti otraviti rau si credeti ca orbirea voastra e a altora.
    Nu mi-ati explicat nimic, ci ati continuat sa recitati "Basescu si Ponta fac blat".
    Cind mintea nu te ajuta scornesti scenarii; e mai usor. Neuronul nu face singur fata :P
    • +1 (7 voturi)    
      După cum ziceam mai sus (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:40)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ... se cheamă „deducție”. Adică „raționament logic prin care se obține o judecată nouă (numită concluzie) din două sau mai multe judecăți, numite premise”.
      Dar se pare că ai nevoie de o reprezentare grafică. Iar eu nu mă pricep la desen... :)
      • 0 (4 voturi)    
        relax (Miercuri, 3 septembrie 2014, 14:04)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui marki

        M-am oferit eu pentru partea de desen. Chiar daca comentariul tau nu era inca aprobat si nu-l vazusem :))))))
        • +1 (3 voturi)    
          Așa, așa... (Miercuri, 3 septembrie 2014, 17:06)

          marki [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

          Mulțumesc pentru ajutor! Să sperăm că a fost bine primit. (Deși... cu ideile puține și fixe, cică n-ar fi bine să te pui. :) )
    • 0 (8 voturi)    
      recunosc (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:53)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      sunt otravit cu informatii din mai multe surse si, colac peste pupaza, sunt mega otravit cu logica.

      Care parte din "Ti-ai pus problema pe cine slabeste canditatura udritzei si pe cine ajuta prin fragmentare?" nu ai inteles-o? Ce vrei sa-ti traduc din romana in romana? udritza? Este o faptura blonda ahtiata de bani, putere si publicitate, pentru care base s-a facut pres spre disperarea sustinatorilor lui. Ce nu mai inteleg neuronii tai muuuuulti din ce am scris? Ca-ti desenez ca unui copilas de la special olympics...
  • +3 (3 voturi)    
    uitam de la mana pana la gura (Miercuri, 3 septembrie 2014, 12:23)

    barba-neagra [utilizator]

    Ma refer la articolul precedent al dlui Popa, dar e valabil si pentru acesta.
    In Iunie 2012 PDL nu mai avea majoritate parlamentara. Pe 27 Aprilie guvernul MRU a fost maturat prin trecerea masiva a UNPR si UDMR in tabara PSD+PNL(PC).
    Sa nu ne imbatam cu apa chioara: guvernul Boc si guvernul MRU s-au opus amnistiei. Drept urmare, UDMR avea un motiv in plus sa sparga gasca.
    In iunie 2012 USL+UNPR+UDMR si-au impus vrerea.
    Amnistia, asemeni salariilor reintregite, a fost perceputa corect de electorat ca fiind opera USL.
  • +2 (4 voturi)    
    parerea mea, ca platitor de taxe (Miercuri, 3 septembrie 2014, 13:51)

    H0mbre [utilizator]

    Acum daca s-au dat bani in plus la pensionari sau la mamici, da-i incolo de bani. Doar n-o sa le iei sugarilor biberonul de la gura.

    Dar cine a fost responsabil de greseala trebuia PEDEPSIT!!
    Multi abuzeaza cu nonsalanta de banul public pt ca nimeni niciodata nu-i pedepseste. Sau eu nu tin minte ca controalele curtii de conturi sa fi dus la vreo demitere.
  • +2 (2 voturi)    
    amnistia este corecta.... (Miercuri, 3 septembrie 2014, 14:58)

    Capatu` satului [utilizator]

    realizatoru` articolului si multi din cei care au postat mai sus au cunostinte reduse de drept;

    nu poti sa spui omului: stii statu` a gresit, a intocmit acte false, ti`a dat mai multi bani, tu i`ai cheltuit si tu s`ai` aduci de`acasa;
    raspunderea nu revine functionarilor de la stat ca nu au calculat cu abacu` sau cu pixu`, ci cu softuri facute de firme specializate in furtu` din bujet;
    raspunderea in acest caz revine si guvernelor anterioare care au semnat contracte cu firme de soft, soft care a fost mai scump ca auru` dar valoareaza mai putin decat hartia igienica - DNA si parchetu` jeneral ar trebui sa`si faca treaba si sa recupereze prejudiciu` de la firmele de soft, este vorba pana la urma de vreo 300 mil lei aproape 100 mil $ - dar io ma indoiesc ca se va produce ceva in acest sens in viitoru` apropiat cum sa distrugem o industrie nationala care suge atat de bine din bujetu` de stat si produce rebuturi, trebuie sustinuta in continuare...
    cu cat mai multe lipitori din bujet cu atat mai bine,
    vice premieru` dragnea a zis recent ca softu` ar fi marit numaru` de palavramentari, da` n`am aflat cine este firma vinovata si cand i`au fost blocate conturile - uram hotia dar iubim pe hoti, asta`i crezu` partidelor de la putere;

    terminam bujetu` in cateva luni dupa care trecem la comunism ca tot n`avem altceva mai bun de facut, luam notite de la chinezi, maine poimaine trecem din nou la alimentatia rationala: fiecare cetatean un bob de orez pe zii: iese un excedent la bujet mai mare decta bujetu` Chinei.
  • -3 (3 voturi)    
    Cu orice pret! (Miercuri, 3 septembrie 2014, 15:42)

    ime [utilizator]

    Amnistie Ponta Băsescu pe la spatele românilor! Amnistie fiscală extinsă la bugetari, pensionari, mămici... Amnistie de răspundere a primarilor...
    Este atât de mult cinism și dispreț față de contribuabilul român din partea statului român!!!...
    Politicienii... Au un singur țel: să fie la conducere. Nu le pasă de nimic... Populația țării nu contează pentru ei decât în preajma alegerilor. Atunci aruncă niște pomeni în cel mai crunt dispreț... după care se întorc la ale lor: fură tot în cale... Asta este politica în România...
    Au tot disprețul meu!
  • 0 (0 voturi)    
    Anarhie pontaniaca (Joi, 4 septembrie 2014, 4:03)

    Wanheda [utilizator]

    in situatia asta a ajuns tara.
    Buba mare e de unde da Pontache? Ca mai duduia economia pe vremea lui Tradiceanu...de s-a dus in cap atat de rau de nu si-a mai revenit nici astazi.
    Oameni buni, se face sfertul de veac de cand isi bat astia de voi si de viitorul copiilor vostri.
    De ce pribegesc romanii prin lume? De bine ce e in tara?
    Bagati-va mintile in cap si nu mai votati pe o galeata de nimicuri...ca se alege prapadul.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri