L-a invins sau l-a salvat pe Traian Basescu?

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 21 august 2014, 13:31 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
"Pe mine nu m-a infrant sistemul, mi-a fost teribil de greu, dar nu m-a infrant. Dar exista o realitate: nici eu nu l-am infrant pe el", declara Traian Basescu prin 2009, inainte de turul doi. Fostul presedinte, Emil Constantinescu, se autoproclama, la sfarsitul mandatului, invins de sistem. In august 2014, la sfarsitul celui de-al doilea mandat, Traian Basescu alege sa o sustina categoric pe Elena Udrea la alegerile prezidentiale. Se declara astfel invins de slabiciunea sa pentru o femeie. Aceasta femeie este insusi produsul sistemului pe care l-a detestat, cel putin din vorbe, atat de mult, adaptata insa la vremurile noi.

Tot trecutul ei tenebros este azi la lumina zilei pentru cine doreste sa-l vada: stim ca a inceput intr-un mediu toxic, in gruparea Bittner-Petrache-Cocos, adica adoptata de generatia veche de securisti/oameni de afaceri/politicieni/ pe care Traian Basescu o numea in 2004 "mafia personala a lui Adrian Nastase". Azi o gasim cochetand cu alta mafie personala, dar din alta generatie. Cu lupii tineri, Traian Basescu mimeaza o lupta pe viata si pe moarte, insa i-a mirosit din timp: ei sunt viitorul. A decapitat vechea mafie in frunte cu Nastase, Vantu, Voiculescu, a demantelat vechile structuri si retele, facandu-le loc celorlalti. A jucat un rol atat in alegerea lui Victor Ponta in fruntea PSD cat si in sprijinirea lui Sebastian Ghita dupa ce l-a eliminat pe Vantu si a incercat sa-i ia televiziunea. Fostii colaboratori ai presedintelui pot confirma oricand ce spun aici.

Victor Ponta a fost avocatul familiei Cocos in tinerete, iar Elena Udrea recunoaste ca au avut o relatie de prietenie. A se vedea imaginile cu Ponta, Daciana Sarbu si Udrea din vremurile bune, facand relaxati conversatie la un suc. Printre legendele spumoase din jurul Cotroceniului circula una cu oarecare relevanta in context. Cocos ar fi cumparat doua costume din strainatate, unul pentru Ponta, altul pentru Basescu, numai ca le-a incurcat cand a trimis toalele la Cotroceni. Mare pacat ca nu avem un filmulet cu Basescu incercand costumul  croit pe marimea lui Ponta si invers. Firele tesute intre familii nu s-au destramat cu totul vreodata. Astazi, pe Elena Udrea o gasim aproape zilnic la televiziunea lui Sebastian Ghita, promovata intens. Se trage, doar, dintr-o veche familie inrudita cu cea noua. La fel cum Ponta se trage din Nastase, iar Ghita din masinile de spalat cumparate de fosti generali de securitate.

Udrea este liantul intre lumea veche si cea noua, reprezinta legatura lui Traian Basescu cu nomenclatura politica nou nascuta. Ca trasatura de baza, si nou nascutii functioneaza strans legati, la fel ca vechii nomenclaturisti, de lumea obscura a serviciilor. Cu diferenta ca parintii lor politici aveau alta comanda decat urmasii. Manifestau, in general, apetenta mai mare pentru abuz si dispret fata de justitie. In rest, nimic nou in asezarea sistemului. Exista si azi un grup de protejati, mai mic decat in trecut, adevarat, pe care nu-i poti atinge nici cu o floare. Uitati-va, de pilda, la amicul Ghita. Tone de contracte cu statul, nici o durere de cap. Uitati-va la prietenul Ponta: cad retele intregi de coruptie ridicate in jurul sau, numai el ramane mereu in picioare.

Pe scurt, Basescu n-a invins sistemul, doar l-a reasezat. Sistemul e bine-merci, la locul lui, cu alti oameni in frunte si alti beneficiari. Lupta sa in toti acesti zece ani a fost sa-i dea jos pe batrani ca sa urce in loc "generatia 40". Poate ca suna cam conspirationist si stupid sa reduci totul la o lupta intre mafii/grupuri de interese ilegitime. Din pacate, cam asta a fost, oricate diferente reale vom gasi intre ce era acum zece sau cinsprezece ani si ce avem azi.

Va veti intreba, poate, de ce Romania nu se poate aseza altfel? Un prim raspuns sta in modul de organizare al partidelor, adica piramidal, construite strict pe pricipiul vanzarii de functii si dregatorii. In 25 de ani de comert cu functii publice, Romania a ajuns un putregai. Un al doilea raspuns il gasim chiar la popor. Spre nefericirea lui, acesta nu intelege nici azi, in proportie de masa critica, cum functioneaza o democratie. Romania a fost si a ramas coada UE, o tara cu prea multi analfabeti functionali si prea primitiva pentru a putea fi condusa altfel decat prin forta manipularii, prin forta institutiilor, in fine, prin forta unui mic grup care controleaza toate acestea. Nu suntem o tara care se regleaza democratic deoarece nu dispunem nici de institutii, nici de cetateni capabili sa voteze in cunostinta de cauza. Romania a ramas pana in ziua de azi o democratie mimata, dirijata cam din topor cu televiziuni si institutii perfect controlate. Lasata la voia intamplarii, democratia romanesca s-a dovedit foarte usor de confiscat de catre dusmanii ei din interior sau exterior.

Traian Basescu are meritul de a fi inteles printre primii ca lumea veche e pe moarte si la fel de repede a priceput cine sunt jupanii lumii noi. Mai inteligent decat toti predecesorii sai si majoritatea politicienilor la un loc, s-a adaptat din mers. Marele sau merit este de a fi consolidat institutii, astfel incat Romania a facut un pas urias inainte. Nici un om nu mai poate detine azi intreaga putere, cum se intampla in lumea veche. Dar, atentie mare, nu nu s-a atins de sistem. N-a pus nici macar o singura clipa in discutie intreaga constructie. Aceasta a lasat-o neatinsa.

Cu tot jocul sau sofisticat, devine tot mai limpede ca Traian Basescu lucreaza azi pentru Victor Ponta, oricate eforturi face sa mimeze conflictul cu noua nomenclatura. Jocul a inceput mai demult, dar l-a acoperit mereu cu destula abilitate. Am destui martori carora le-am spus in urma ca doi-trei ani ca Traian Basescu si-a ales delfinul, urmasul politic, iar acesta nu e nici din PDL, nici din PNL, ci se cheama Ponta. Desi par radical diferiti, sunt facuti din acelasi aluat si actioneaza la fel, adica fara scrupule. Mai cred ca nu este singurul care, in ultimii ani, a mizat pe el. Ponta a inselat mereu doar asteptarile populatiei, nu si pe ale sistemului.

Pe omul politic Traian Basescu, Elena Udrea l-a ingropat. Ar fi putut lasa in urma sa o mostenire politica mai demna, dar si-a atins limitele in momentul in care a dovedit ca e dispus sa sacrifice o tara pentru un om. Ca politician, lasa in urma sa o rusine. Pe Basescu, in calitatea sa de reprezentant al unei generatii in extinctie, Udrea l-a tarat dupa ea intr-o noua lume, sperand ca astfel se va salva si il va salva. Nu stim daca exista garantii ca vor supravietui amandoi. Spre deosebire de lumea veche, lupii tineri prezinta un grad infinit mai mare  de amoralitate si asta il enerveaza pana si pe Basescu. Lipsa oricaror garantii. Cinismul lui Ponta este chiar mai mare decat al lui.  

Ca politician, Basescu a murit urat. Dar ca sef de stat, putea sa faca mai multe? Daca s-ar fi luptat pe bune cu sistemul si nu cu generatiile din interiorul lui, daca ii pasa cu adevarat de oameni si nu era atat de obsedat de putere, da, putea. Altfel, performanta maxima sa ucizi toti dinozaurii si sa te privesti multumit de sine in oglinda, tu, ultimul supravietuitor, sperand sa te adaptezi noilor specii de pradatori.

Am sperat mereu ca ma insel amarnic, ca Basescu isi va revini din cosmar si ca exista un plan B. Nu exista nici un plan B de aceasta data, din pacate. Adevarul simplu e ca Basescu merge pana in panzele albe cu Udrea, cu Ponta, cu Ghita, in fine, cu sistemul.

Prin urmare, cum isi incheie Traian Basescu mandatul: salvat sau invins?


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
50692 vizualizari
  • +5 (37 voturi)    
    Da. (Joi, 21 august 2014, 13:40)

    cornel19 [utilizator]

    Da.
    • +34 (56 voturi)    
      Ponta e mancat (Joi, 21 august 2014, 14:28)

      AdamWeishaupt [anonim] i-a raspuns lui cornel19

      Da-mi voie sa-ti spun ca te inseli stimabile! Basescu nu l-a ales urmas pe Ponta, poate il alesese in urma cu 2 ani, dar s-a schimbat radical ulterior. Ponta are o problema uriasa in acest moment: nu are sustinerea Washington-ului si a Bruxelles-ului, deci nu va castiga presedintia in niciun caz; crezi ca e intamplator ca Johannis a fost chemat de Ambasada SUA?! E adevarat ca prestatia lui Basescu din ultimele luni e lamentabile, exact cand era mai mare nevoie de luciditatea lui; e de neinteles de ce merge pe mana Lenei, care nu va lua peste 4%. Vrei sa justitia sa-l salte pe Ponta direct din pozitia actuala? Viitorul lui e exact cel pe care l-a clamat: "scapa cine poate". In urmatorii 5 ani el, Sova si Dragnea vor fi dupa gratii, iar Basescu ministru de externe sau consilier prezidential pe probleme de securitate nationala. Cand se va face public faptul ca Ponta, ca ofiter acoperit SIE , in 1998 la Roma a spionat-o pe Carla del Ponte, procurorul general al Elvetiei, va fi mancat. Cum crezi ca va reactiona doamna del Ponte si presa occidentala la auzul ca veche securitate romaneasca facea in '98 aceleasi lucruri murdare ca inainte de '89? Jocul e foarte dur si nu e incheiat....Udrea are rolul doar de a fi singura in colimatorul presei, pt a nu fi atacat Johannis si eventual peste cateva saptamani isi va retrage candidatura. Shalom!
      • +6 (44 voturi)    
        . (Joi, 21 august 2014, 15:33)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        Basescu va fi amintit in istorie nu ca omul care a luptat cu sistemul ticalosit, ci ca omul care s-a sinucis politic intr-un mod irational si stupid. E ca si cum cineva s-ar sinucide, la propriu, doar ca o doamna/domnita sa nu-si ude pantofii calcand intr-o balta.
        Mi-e rusine ca am votat PMP la europarlamentare. Se pare ca acest pseudopartid e, de fapt, un trib primitiv in care femela dominanta taie si spanzura dupa cum ii trece prin cap, iar respectiva e venerata de catre supusi intr-un mod gretos.

        Optiunile pe care le am la viitoarele alegeri sunt tot mai sumbre. Udrea e o gluma proasta, Ponta e o alta gluma proasta, C. Diaconescu nu va avea sanse, Macovei e prea infumurata, Johannis e un balbait fara carisma. Oricum voi vota adversarul lui Ponta din turul 2 (daca nu cumva Ponta castiga din turul 1) indiferent cine ar fi acesta, exceptie facand Udrea - nu ma voi prezenta la vot in acest caz.
        • +14 (26 voturi)    
          Cum poti?.. (Joi, 21 august 2014, 16:45)

          DanIoan [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          ..sa nu votezi impotriva lui Ponta in turul 2??!; poate doar daca apare iar Vadim in turu' 2, ca in 2000, atunci am votat Iliescu, acum nu sunt sigur ca as vota Ponta; probabil ca asi emigra daca s-ar ajunge la un asa tur 2. Oricum, cred ca oricare dintre candidatii de dreapta(Johannis / Macovei / Udrea) bate pe Ponta in turul 2.
          • +3 (19 voturi)    
            . (Joi, 21 august 2014, 17:46)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui DanIoan

            Cum pot? Am demnitate. Nu pot vota cu Udrea.
            Probabil ca traim in lumi paralele daca crezi ca oricare dintre candidatii de dreapta ar castiga in dauna lui Ponta. Chiar si pentru Johannis va fi extrem de greu sa castige desi partidele din spatele lui au 30% din electorat.
            • -1 (9 voturi)    
              Monumentala aceasta declaratie! (Vineri, 22 august 2014, 9:34)

              Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui radukku

              "Cu tot jocul sau sofisticat, devine tot mai limpede ca Traian Basescu lucreaza azi pentru Victor Ponta oricate eforturi face sa mimeze conflictul cu noua nomenclatura. Jocul a inceput mai demult, dar l-a acoperit mereu cu destula abilitate. Am destui martori carora le-am spus in urma ca doi-trei ani ca Traian Basescu si-a ales delfinul, urmasul politic, iar acesta nu e nici din PDL, nici din PNL, ci se cheama Ponta."
              Rar mi-a fost sa vad atata prostie...
          • +1 (3 voturi)    
            care tur doi?! (Joi, 21 august 2014, 21:40)

            hot news [utilizator] i-a raspuns lui DanIoan

            Este un pariu pe care tare asa vrea sa NU il castig, insa este clar ca in actualele conditii, cu Federatia in plina expansiune, Ilcii va iesi din primul tur, detasat!
          • +5 (17 voturi)    
            nu, si din nou dezamgitor tapalaga (Vineri, 22 august 2014, 2:44)

            alexro [utilizator] i-a raspuns lui DanIoan

            Numai cine este superficial crede ca Basescu e un om mic. Cine are memorie sufleteasca va retine implicarea si lupta lui Basescu cel putin pentru o justie independenta. Numai si acel merit a cu mult mai mare decat gresala Udrea. Haideti macar sa fim corecti. Chiar am devenit toti orbi?

            Dl Tapalaga dezamageste dn nou. Devine din ce in ce mai mult un jurnalist de tabloid. Pacat. Din multe motive. La cate rele sunt in tara asta, la cate subiecte mult mai importante trebuie dezbatutesi compbatute in tara asta, la cat de multi corupti exista care mananca tara asta, la cat de multi sunt in puscarii si cat de multi inca trebuie sa mai intre, Tapalaga alege sa se ia de Basescu si de Udrea cu o frecenta si un stil acerb ...

            Dle Tapalaga, avem Antenele care fac destul asta. De ce le faceti jocul? Nu aveti altceva mai inteligent de zis? Ba da? atunci nu aveti o persepctiva mai lunga decat atat? Ba da? atunci nu aveti o maturitate mai ridicata decat atat? Ba da? atunci nu va pasa mai mutl decat de audienta? Ba da? atunci ce scuza aveti?

            Nici mie nu imi place Udrea, dar sincer, textele dvs au inceput sa se apropie prea tare de linsajele mediatice de la Antena 3. Ponta & Co isi freaca mainile ranjind in barba de fiecare data cand scrieti un articol de asemenea calitate ... incetul cu incetul chiar nu va mai ramane presa sa critice mizeriile guvernului, ale PSD, etc. Felicitari.

            Rusine si Hotnews-ului pentru rastalmacirea stil tabloid a declaratiei lui Basescu si folosirea ei in titlu cu litere de-o schioapa, cum ca "Udrea [...] are o resistenta fizica incredibila." Mai lipsea o nota sexuala, ca sa inteleaga tot prostul. Basescu de fapt a spus ca are "o rezistenta incredibila, si fizica, pentru a umbla in tara, si tine si la atacuri" ... Nici mie nu-mi place Udrea, dar credeam ca citesc Hotnews, nu Antena 3.
            • +4 (10 voturi)    
              De acord (Vineri, 22 august 2014, 7:11)

              Caligula [utilizator] i-a raspuns lui alexro

              Analiza schimbarilor in societate nu se poate baza pe nume de politicieni ci pe institutii.

              Justitia a inceput sa functioneze independent, iar una dintre surprizele cele mai mari e ca politicieni din toate partidele au inteles ca trebuie sa o lase asa. Printre ei sunt Ponta, Tariceanu si chiar Nastase - care a declarat azi ca justitia e una din puterile actuale din stat.

              Mafii conjuncturale sunt peste tot in lume, dar acum jocurile sunt controlate de lege. In acest context, nu e decat o chestiune de timp pana cand finantarea partidelor va fi adusa la suprafata, iar cea mai importanta sursa de coruptie in sistemul politic va fi redusa - cei care vor incerca solutii ilegale vor ajunge dupa gratii. Nastase a aratat ca intelege partial chestia asta cand a propus azi alegerile pe liste - finantarea devine o preocupare a intregului partid, nu doar a baronilor locali. Desigur pasul urmator ar fi adoptarea unor legi de finantare a partidelor care sa aduca transparenta si care sa faca din omul de rand principalul finantator politic.

              In acest fel, perspectiva institutionala arata cu totul altfel decat perspectiva personalitatilor.
        • +2 (4 voturi)    
          Idem (Joi, 21 august 2014, 16:47)

          liviu.n [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          .
        • +4 (22 voturi)    
          Numai eu cred (Joi, 21 august 2014, 16:50)

          epishebe [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          ca e totul doar o farsa haioasa pentru publicul amator de Can-Can?

          Basescu a adunat prea multa ura, eu cred ca in momentul de fata un semn de sustinere din partea lui Basescu mai mult dauneaza decat ajuta un candidat de dreapta. Pe scurt: parerea mea este ca o sustine pe Udrea pentru a nu ii sustine (si incurca) pe ceilalti doi candidati de dreapta cu sanse reale.
          • +2 (10 voturi)    
            . (Joi, 21 august 2014, 17:49)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui epishebe

            Aceasta varianta a cacialmalei e izvorata din nedumerirea unora care nu-si explica de ce Basescu a sarit pe o grenada care oricum nu ar fi ranit pe nimeni. Eu nu cred in aceasta presupusa farsa.
        • +6 (6 voturi)    
          :) (Joi, 21 august 2014, 17:10)

          seagrass [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          constatarea este ca in genere ajung in turul 2 doar cei care au sustinere masiva .

          am o intrebare:
          stiind cine sunt cei care au sustinere masiva sa ajunga in turul 2, si gandindu-te sa faci ceva ca sa ajunga in turul 2 si ALTII decat cei binecunoscuti( ponta,iohannis),cu cine ai vota in turul 1 ???
        • -1 (9 voturi)    
          nu stiu de pantofii lu' nuti (Joi, 21 august 2014, 19:15)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui radukku

          dar se pare ca, ca barbat politc, isi uda singur pantofii.....la final de cariera.
          astept sa'l vad langa milu si ilici, la parade de 1 dec. 2015.
          poate li se alatura si detinutul politic, nastase 4case. sa fie un tablou complet, al marilor ...barbati de stat, poslovirutionari.
      • -3 (9 voturi)    
        3% (Joi, 21 august 2014, 19:11)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        max pr. udrea si pmp = ul ei .
        dca la prezidentiale a luat 6, si daca prin mare noroc, aceiasi oameni vor vota udrea, in final nu vor avea mai mult de 3%.
        caci, la prezidentiale vor iesi mai mult de dublu cat au iesit la ioropene.
        prin basescu, spre viktoria lui viktor...viorel.
      • -2 (4 voturi)    
        Ponta nu conteaza (Joi, 21 august 2014, 21:37)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        Copy-paste nu conteaza, maestrul Papusar are multe alte marionete la dispozitie.
        Daca eram anul trecut, ti-as fi raspuns ca Marele Licurici este cam departe, dar acum este evident ca nici UE, nici NATO nu mai conteaza, Federatia ocupa azi Ucraina, maine ROmania, poimane Polonia, asa ca pe tron la Cotroceni va reveni ion ilcii in persona, nu mai are greturi cu prevederile astea democratice ca nu ai voie mai mult de 5 mandate!
      • +3 (5 voturi)    
        @AdamWeishaupt: am auzit si eu informatia (Vineri, 22 august 2014, 2:31)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        cu Ponta/SIE astazi, dintr-o alta sursa, una care cu certitudine n-are acces la internet (da, inca mai exista:))

        problema e ca dupa legea romaneasca deconspirarea unui ofiter acoperit e infractiune, asa ca cel putin la nivel formal e ceva mai complicat; informal n-am nicio indoiala ca UE si US vor exercita ceva presiuni;

        discutia s-a purtat in termeni similari cu cativa ani in urma, cand C. Diaconescu a fost implicat intr-un deranj similar - evident, pastrand proportiile.
      • -1 (7 voturi)    
        articolu e corect (Vineri, 22 august 2014, 8:16)

        DanaVoicu [anonim] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        ba nu se inseala deloc.. ponta e mai rau ca bas si planul lor e sa controleze ambele parti.. ponta pe stanga si udrea pe dreapta. ponta ca si udrea nu suporta majoriatile. doar unanimitatile. sunt cu totii niste putin-i mai tineri..
      • -3 (3 voturi)    
        He, he, he... Wag the Dog! (Vineri, 22 august 2014, 11:17)

        don giovanni [utilizator] i-a raspuns lui AdamWeishaupt

        Basescu, in inteligenta sa politica (din care are din plin), si-a dat seama ca era extrem de periculos (pentru el, pentru noi, pentru aliati, etc.) sa lase lucrurile astfel incat sa ii apara in mod natural, deci cu atat mai periculos, un adversar politic. Exista riscul sa nu se stie nimic despre reflexele unui astfel de adversar aparut 'organic' si despre asa numitele sale 'allegiances' (mostenite sau dobandite).
        Asa ca solutia a fost caterinca cu manifestatiile si 'incidentele' produse la Universitate de 100-150 de baieti acoperiti in misiune ordonata si de inevitabilii pierde-vara, mediatizate indelung pe ecrane, si care bineinteles aveau aparentele logice si cauzale determinate de 'criza'. Daca voia, Basescu putea sa dea cu flit unei astfel de micro rascoale. Cum el insusi orchestrase 'incidentele', bineinteles ca a dat semnalele necesare pentru ca 'acoperitii' din parlament sa tranteasca guvernele Boc si MRU si sa apara Victor Viorel pe un cal alb impotriva 'basismului'. Wag the dog!
    • 0 (50 voturi)    
      cel mai bun articol scris de dan Tapalaga (Joi, 21 august 2014, 15:42)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui cornel19

      Asteptam asta de la Tapalaga de mult timp. Mai bine mai tarziu, decat niciodata. Felicitari, in acest moment chiar pare un jurnalist cu adevarat independent. Toata stima!
      • 0 (8 voturi)    
        De acord! (Vineri, 22 august 2014, 11:52)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui minos

        ...
  • -34 (62 voturi)    
    De ce? (Joi, 21 august 2014, 13:41)

    Flax [utilizator]

    De ce nu votez cu Dna Macovei:

    - Dna Macovei reuseste sa faca pentru a doua oara jocurile lui Blaga:
    1. Candideaza, peste noapte, la sefia PDL-ului si rupe 200 de voturi de la Udrea (Basescu).
    Urmarea: Blaga castiga sefia partidului cu 50 de voturi in plus.(Fault la Basescu)
    2. Candideaza, peste noapte, la sefia statului si distruge candidatura lui Diaconescu.
    Urmarea: Blaga castiga electoratul basist. (Fault la Basescu)
    - Este sustinuta de GDS si implicit de Soros (fondatorul GDS-ului)
    - Este sustinuta de Soros si implicit de MRU.
    - Are probleme destul de mari cu alcoolul deci nu rezista la stres.
    - Este dependenta de antidepresive deci...
    - Stie ca nu poate ajunge in turul 2 si totusi candideaza.

    PS: ACL-ul nu este decat un USL putin (sau Putin) inbunatatit.
    In continuare, nu vor decat scoaterea, presedintelui in afara jocului.
    • +11 (23 voturi)    
      Acest comentator este un ... (Joi, 21 august 2014, 13:58)

      C. Ciucu [utilizator] i-a raspuns lui Flax

      mare...
    • +19 (31 voturi)    
      articolul e despre altceva. (Joi, 21 august 2014, 14:00)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Flax

      esti penibil.
    • +22 (44 voturi)    
      De ce votez cu Macovei? (Joi, 21 august 2014, 14:03)

      georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Flax

      In nici un caz in primul rand pentru asta, dar si pentru ca ai postat acest comentariu.

      Pentru ca unii aduc argumente absolut aiuritoare impotriva ei, argumente care nu ar fi acceptate in nici o dezbatere civilizata fara a fi catalogate drept badaranie grosolana.

      Am mai auzit chestia cu Soros. Nu stiam de unde vine, acum aflu. GDS o sustine, Soros a infiintat GDS. Pai acum am si mai multa stima pentru Soros pentru ca nu stiam ca a infiintat GDS-ul.

      Si daca era sustinuta direct de Soros, chiar era paralel. Persoana Macovei este, acum ca Diaconescu nu va mai candida (nu va strange semnaturi), si mai detasat cel mai bun candidat din oferta. Inainte, cand Diacnoescu era propunerea PMP, avea ceva companie buna, acum se bate doar cu candidati de rang 2.

      Da, probabil nu va intra in turul 2. Dar nu mai am nevoie sa iau lamai la mine sa nu vars cand pun stampila in turul 1. Imi vor ramane mai multe lamai pentru turul 2 cand va trebui sa votez cu candidatul "nu Ponta". Sper sa nu fie Udrea numele candidatului "nu Ponta" pe care voi fi fortat sa il votez...
      • +8 (10 voturi)    
        Da (Joi, 21 august 2014, 14:34)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        democratia se intinde pina la lege iar de acolo incepe " dictatura " legii.

        Avem nevoie de un presedinte care sa nu faca compromisuri in detrimentul unor sau altora ci sa impuna domnia legii chiar cu riscul pierderii scaunului .

        Insa problema cea mai mare in RO sint legile strimbe facute de diletantii sau inconstientii din parlament care produc efecte. Asa ca deageaba schimbam o persoana, TREBUIE schimbat tot sistemul
      • +10 (16 voturi)    
        deja in campanie? (Joi, 21 august 2014, 14:54)

        Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

        Si Ontanu a pus la rascuci corturi unde ti s-ar putea da apa pe canicula, dar de fapt ti se pune in fata lista semnaturilor pentru Ponta..
    • +15 (27 voturi)    
      Tu chiar crezi ce spui? (Joi, 21 august 2014, 14:11)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Flax

      Esti doar propagandist de doi lei, sau chiar crezi ce spui? Voteaza tu si prietenii tai cu elena Udrea, ca are cine vota si cu Macovei. Na, fiecare isi alege modelul preferat.
    • +7 (17 voturi)    
      Flax, (Joi, 21 august 2014, 16:21)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Flax

      comentariile dumneavoastra la adresa doamnei Macovei sunt degradante pentru o fiinta bipeda. Parca citati opiniile latratorilor de la antena 3. Ar trebui sa va jenati un pic, desi poate ca sunteti chiar platit de ei.
  • +28 (44 voturi)    
    in urma cu doi ani (Joi, 21 august 2014, 13:45)

    xanti [utilizator]

    Un astfel de articol era privit cu ura,trebuie sa recunosc ca aveti dreptate ,o mafie e inlocuita cu alta.
    Totusi din ce scrieti seamana a resemnare ,adica nu mai e nimic de facut,o fi din cauza faptului ca suntem romani?
    Trebuie mers mai departe atata cati mai suntem ,un pic mai educati si fara a sta cu mina intinsa putem schimba ceva ,imi e greu sa cred ca acest popor trebuie sa sufere la infinit.
    Singura solutie ar fi sa nu mai cautam un TATUC,omul providential.
    Putem construi chiar daca pare imposibil o forta politica in jurul oamenilor cinstiti si dornici de un trai intr-o tara civilizata.
    Insa daca voi presa va dati batuti atunci chiar ca e greu.
  • +12 (40 voturi)    
    foarte bun articolul! (Joi, 21 august 2014, 13:47)

    mihaitzateo [utilizator]

    Cine stie cum se intampla si iese Iohannis presedinte :D .
    Poporu de rand nu mai suporta nici pe Pona nici pe Udrea.
    • +23 (45 voturi)    
      Iohannis nu este o solutie (Joi, 21 august 2014, 14:05)

      333 [utilizator] i-a raspuns lui mihaitzateo

      fiindca nu dauneaza de fapt sistemului reprezentat de Udrea, Ponta, Ghita.

      Iohannis este praf in ochi, o mare adormire, un Iliescu reloaded, si sub Presedintia lui, lupii astia tineri o sa se faca lupoi mari si grasi, bine-mersi.
      • -1 (23 voturi)    
        ba da! (Joi, 21 august 2014, 16:11)

        StefanB52 [utilizator] i-a raspuns lui 333

        In vremurile astea Johannis este singura solutie. Excelent pentru reprezentare externa, suficient de ferm pentru problemele de acasa. Sper.
  • +31 (55 voturi)    
    N-a murit deloc (Joi, 21 august 2014, 13:50)

    Le Meow [utilizator]

    Un om politic moare atunci cand e ignorat de presa si de opinia publica.

    Dupa ce n-a mai fost presedinte, pe Constantinescu nu l-a mai luat nimeni in seama, desi el saracu' chiar ar fi vrut. Nici macar pe Iliescu nu-l prea mai baga nimeni in seama. Chiar credeti ca Basescu va putea fi ignorat la fel dupa ce nu va mai fi presedinte? Nu uitati ca in comparatie cu Iliescu, la terminarea mandatului Base nu va fi vreun mosneag; va fi in putere inca vreo 10 ani.

    Oricand va dori sa convoace o conferinta de presa dupa ce nu va mai fi presedinte, televiziunile se vor imbulzi sa transmita, traduca, dezbata 'ce-a mai zis Basescu'. Asa credeti dv. ca arata o moarte politica??

    Deci Base va ramane 'viu' politic. Fi-va oare el benefic? Asta e alta poveste. S-ar putea sa avem unele deziluzii, intr-adevar.
    • 0 (2 voturi)    
      Interpretarea e putin cam fortata! (Vineri, 22 august 2014, 14:48)

      IoanAlbescu [anonim] i-a raspuns lui Le Meow

      Afirmatia legata de moartea dlui Basescu nu cred ca are o interpretare de acest gen. Ca om politic dl Basescu nu a murit si n-o sa moara nici dupa predarea de la Cotroceni. Eu cred ca dl Tapalaga a vrut sa spuna ca Basescu, ca simbol al luptei cu sistemul ticalosit, a murit. Adica Basescu si-a tradat simbolul. Sau mai corect spus ne-am trezit ca basescu ne-a pacalit si nu era ceea ce multi sperau ca este. De unde credeam ca basescu este un mare manuitor de oamni, ca misca masele astazi cnstatam ca mai degraba basescu este manuit de dna Udrea, ceea ce e o mare deziluzie...
  • +25 (37 voturi)    
    Solutia e ca romanii sa nu mai cerseasca (Joi, 21 august 2014, 13:50)

    Matrafirefox [utilizator]

    sub forma de pensie, ajutoare, etc. ci sa fie invatati sa-si caute singuri un rost.

    Dar cand rupi copilul de la fusta mamei e greu, multi oameni dorind sa ramana copii la infinit.
    • 0 (20 voturi)    
      stiu, e tare cald (Joi, 21 august 2014, 14:55)

      Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      ...pensia e cerseala? baa, revino-ti!
      • +16 (28 voturi)    
        Pentru unii este, (Joi, 21 august 2014, 15:50)

        Matrafirefox [utilizator] i-a raspuns lui Anonim AntiBasescu

        de exemplu pentru vajnici sustinatori ai regimului Ponta care au primit bani in plus "din greseala" si Ponta ii amnistiaza.

        A se vedea si cazul sotului Marianei Campeanu, pensionat ilegal, precum si toti securistii care si-au tras mari pensii prin magarii si pile.

        Asa ca tu poti sa-ti iei linistit kilul de faina pentru postarea ta.
        • +1 (1 vot)    
          Bine ca ai precizat (Vineri, 22 august 2014, 9:38)

          somesanu [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

          ca pentru UNII...
          "Solutia e ca romanii sa nu mai cerseasca" - nu toti romanii cersesc, dar daca scrii ca in citat jignesti foarte multi oameni.
  • -12 (36 voturi)    
    unde e tapalaga de alta data? (Joi, 21 august 2014, 13:52)

    n italy [utilizator]

    Se vede din avion persistenta autorului de a manipula alaturandu-se lui fati,pora,ied si a putinilor altii..pacat de unii dintre voi!interesul poarta fesul..
  • -11 (31 voturi)    
    de acord, dar... (Joi, 21 august 2014, 13:52)

    Nevermind [utilizator]

    O singura intrebare: toate astea le-ai descoperit azi dimineata, eventual in acelasi timp cu apa calda?

    Ai luat lista de subiecte (semi)tabu pentru o parte a presei (hotnews inclus) si te-a lovit si o alta realitate, cea adevarata, dupa ce le-ai citit cu ochii mari, mirati si umezi. Se zice ca mai bine mai tarziu decat niciodata, dar in cazul tau e mai greu de spus asta. Pentru ca ai manipulat aparand exact ce acuzi acum. Nu ca n-ai fi stiut, pentru ca era evident pentru oricine bea o cafea cu google si-si foloseste neuronii si altfel decat pentru tabloide, ca asta este basescu.

    Nu stiu daca faci parte din sistem sau pentru care parte a lui, dar pana una alta l-ai dezbracat pe mult prea curatul base, ca tot a promis el c-o face cu altii si ne-a zis doar ca udrea are rezistenta fizica deosebita.
    • +3 (31 voturi)    
      I told you so (Joi, 21 august 2014, 14:58)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

      E genul ăla de articole pe care ziariștii îl bagă în CV, atunci când își caută de lucru. În funcție de angajator, DT va putea spune că a fost luptător pentru justiție, băsist, anti-băsist, vizionar sau ce mai este nevoie.
      • -2 (10 voturi)    
        unii merg la rupere, DT este exceptie (Joi, 21 august 2014, 17:41)

        Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Nu acelasi lucru se poate spune despre "postaci" ... ai zice ca odiosul are in mineca al treilea mandat...
  • -1 (27 voturi)    
    timpul.... (Joi, 21 august 2014, 13:53)

    TeodorGligor [anonim]

    Generatiile se duc si vin oricum.Ce a facut Basescu ? A ajutat timpul sa curga mai repede ? O lupta sterila pana la urma, una cu victorie finala certa, cu dusmani pe care era sigur ca ii va invinge...timpul...

    Iar intre timp insa , pe cand el se batea cu muribunzii, au continuat si defrisarile padurilor Romaniei fara ca Basescu sa iasa odata "pe sticla" sa traga semnalul de alarma..ce sa mai zici ? ."Traiasca Romania !" cum a zis si Antonescu cand l-au impuscat.
  • -20 (42 voturi)    
    love (Joi, 21 august 2014, 13:56)

    Mazeta [utilizator]

    Traian Băsescu își încheie mandatele salvat, fiindcă a renunțat la tot și a ales dragostea. Da, poate e ridicol să fii chelbos și îndrăgostit. Sigur, e tragic că din pricina pasiunii tale au murit zeci sau sute de mii de oameni. Dar oare iubirea nu merită orice sacrificiu?
    • +12 (22 voturi)    
      marea arta la o poanta buna (Joi, 21 august 2014, 14:57)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      e sa n-o repeti de cinspe ori.
  • +14 (30 voturi)    
    Separatia puterilor in stat (Joi, 21 august 2014, 14:06)

    Marius Muntean [utilizator]

    Traian Basescu a initiat procesul de separatie a puterilor in stat. Asta a fost lovitura de gratie care va invinge in cele din urma "sistemul".
    Mai cred ca TB a ales aceasta directie corecta, a statului de drept (sustinut de SUA si UE) dar nu a inteles nici pana la sfarsit de ce e corecta.
  • -8 (24 voturi)    
    era un banc pe internet cu basescu reales (Joi, 21 august 2014, 14:07)

    AlexRatoi [utilizator]

    Cred ca Basescu nu vrea competitie pe dreapta si spera ca in cativa ani sa revina sau poate doar are instinctul de a promova oameni slabi si usor de controlat care nu pot sa-i ia locul.
  • -12 (34 voturi)    
    eu am tot zis de ani de zile ... (Joi, 21 august 2014, 14:10)

    adrian8 [utilizator]

    ca basescu a inlocuit mafia psd-ista cu mafia proprie ..dar nimeni nu era de acord , primeam minusuri pe banda ...

    ma bucur ca macar in "ceasul 12" a inteles si tapalaga cine e si ce a facut basecu ... desi am banuielile mele ca a inteles mai de mult ... ;)
  • -2 (24 voturi)    
    Băse - partea vizibilă a sistemului (Joi, 21 august 2014, 14:10)

    periscop [utilizator]

    T..B. este parte componentă a "sistemului".
  • +15 (23 voturi)    
    părere (Joi, 21 august 2014, 14:10)

    Arl [utilizator]

    Ca observație generală, ne place nouă, să ne dăm cu presupusul înainte de deznodământul unei acțiuni. Dacă ar fi doar o simplă părere, ar fi ok, dar când vezi atâta patimă , încrâncenare... Haideți să așteptăm alegerile și apoi vedem cine a câștigat și cine a pierdut.
  • +25 (35 voturi)    
    Imi place articolul (Joi, 21 august 2014, 14:14)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Vorbiti si de partile bune si de partile rele in mod realist.

    Eu zic ca Basescu a realizat destul de multe. Sa vina altii dupa el sa continue munca, pentru ca mai e destul de facut. Si cel mai bun presedinte american din istorie a avut un numar limitat de realizari si un numar de asemenea limitat de neimpliniri. Asta e democratia.

    Oricum, eu sunt incantat ca am fost si sunt basist.
  • -3 (21 voturi)    
    Un articol bun (Joi, 21 august 2014, 14:17)

    Xorxe [utilizator]

    Cum ar fi fost oare sa scrieti lucrurile acestea prin ianuarie 2012? Cand prin tara se striga - probabil cam fortat, dar cu buna credinta - "PDL si USL aceeasi mizerie"? (slogan cu care nu sunt de acord, dar e doar un slogan, sa ne intelegem) Si nu ma refer aici la batraneii platiti de USL sau de Antene 50 de lei ca sa faca figuratie si nici la oamenii colonelului Dogaru.
    E posibil ca multi dintre cei de buna-credinta de atunci sa se fi inselat cel putin in privinta virulentei acuzelor sau a limbajului (imi aduc aminte ca se strigau inclusiv chestii despre cum sa mearga Udrea si Basescu in cripta langa Ceausescu, insa asta a fost ceva foarte rar). Dar in fond aveau dreptate: existenta unui pact intre Basescu-PDL si Ponta-USL pe care o denuntati dumneavoastra aici se vedea inca de atunci din strada. Eu si altii o vedeam si o strigam. De doua ori era sa iau bataie de la diversi USL-isti ceva mai inflacarati pe motivul asta.
    OK, poate ca era mania conspiratiei care-i facea pe multi sa considere ca in spatele tuturor luptelor politice exista de fapt o intelegere transpartinica, dar atunci ar fi trebuit - daca tot credeati ca Ponta e Delfinul - sa incercati sa ii ghidati pe oameni prin articole, nu sa-i infierati pe toti la gramada, asa cum s-a facut pe aceasta platforma. Pe care am continuat sa o citesc pentru scrupulul de obiectivitate pe care totusi il are in continuare.
  • +5 (29 voturi)    
    Nu-i chiar asha (Joi, 21 august 2014, 14:17)

    bogdan1477 [utilizator]

    Basescu, cu sau fara vrerea lui, a reformat justitia si serviciile. Asta e principalul lui atu. A trecut de 2007/2008/2012 cu bine pentru ca cei ce cred in Macovei/Morar/Kovesi/Predoiu nu pot fi prostiti nici cu 200 de antene si irealitati. Acu, va deveni irelevant fix datorita razboilui cu cei 4. A invins initial sistemul, dupa care, din 2012, a inceput incet, incet sa faca compromisuri din ce in ce mai mari, pina cind a ajuns sa se umple de ridicol cu explicatiile la rocada Diaconescu/Udrea. De aia a luat 6% in mai, si de asta UUdrea la lua 3% in Noiembrie, pentru ca electoratul "basist" tocmai de aia a fost "basist" in toti acesti ani de austeritate, pentru ca judeca singur si nu poate fi manipulat cu lozinci, precul cel uslamist. Udrea poate cel mult lua voturi de la USD, de pe partea dreapta nu va rupe nici macar cite ar fi luat Diaconescu.
  • +11 (37 voturi)    
    Cum isi incheie Traian Basescu mandatul? (Joi, 21 august 2014, 14:20)

    Trompel [utilizator]

    Onorabil.
    • -12 (16 voturi)    
      oribil (Joi, 21 august 2014, 15:05)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui Trompel

      iar pana la incheierea mandatului mai sunt cateva luni, timp destul sa-si dea arama pe fatza...
  • 0 (24 voturi)    
    Intrebari pentru Dan Tapalaga (Joi, 21 august 2014, 14:22)

    333 [utilizator]

    Dan, foarte bun articolul! ....L-am tot asteptat si a meritat cu varf si indesat! Multumesc!

    As avea doua intrebari:

    1. nu credeti ca blatul pe care l-a facut Basescu de cativa ani buni cu sistemul, blat reconfirmat din nou si ieri, l-a facut nu numai ca nu a putut mai mult, cum s-a tot aparat in fata societatii civile, dar si din frica ca sistemul, daca se simte intr-adevar atacat, ii va veni pana la urma de hac pe cale juridica intr-un mod fatal? Nu asta sa fie motivul pentru care a acceptat compromisul toxic cu Tiberiu Nitu, de pilda? Nu asta sa fie motivul pentru care se leaga din nou de sistem promovand-o pe Udrea, sa nu il termine sistemul dupa ce nu mai e Presedinte?

    2. Cand zicea Basescu ca sunt candidati care au chestii personale/in CV pe care trebuie ne-aparat sa le dezvaluie electoratului, s-a referit la vreo asociere a acestora cu Serviciile, la probleme de sanatate, eventual mintala/emotionala, sau la ce?

    Multumesc.

    ...asteptam in continuare un articol despre Monica Macovei! ;)
    • +6 (8 voturi)    
      la pct. 2 cred ca e posibil sa bata saua (Joi, 21 august 2014, 15:08)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui 333

      sa priceapa Cristian Diaconescu despre ale carui legaturi cu serviciile au circulat diverse zvonuri.
    • 0 (0 voturi)    
      eee (Vineri, 22 august 2014, 10:06)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui 333

      nu a fost chiar blat cu sistemul a fost mai curand o negociere... Si ca in toate negocierile, nu obtii tot ce ti-ai propus si evident trebuie sa dai de la tine mai mult decat ai prevazut.
  • 0 (22 voturi)    
    100%... (Joi, 21 august 2014, 14:25)

    corvus coraX [utilizator]

    ..corect! Felicitări Dane!
  • +9 (29 voturi)    
    Un articol prea alambicat... (Joi, 21 august 2014, 14:25)

    Lucky1 [utilizator]

    ...cu multe finetzuri, prea multe, prea fine spre a fi si adevarate.
    Un articol pe care nu-l inteleg, primul articol de acest tip scris de Tapalaga.
    Personal, cred ca i-a fost foarte greu sa ajunga cu pana la sfarsitul acestui articol.
    Am convingerea ca de-a lungul timpului am putut vedea diferitele defecte exhibate de TB dar nu recunosc multe din cele enumerate aici. Omul din articol pare ca un golan, un individ fara caracter, luat de vant ca o frunza, aterizand in ipostaze care de care mai de necrezut.
    Ma intreb, cand a fost scris acest articol, de fapt?
  • -5 (27 voturi)    
    tara l-a invins cand a castigat USL cu 70% (Joi, 21 august 2014, 14:26)

    strul [utilizator]

    de atunci tot incearca si nu-i mai reusesc prea multe.
  • -7 (35 voturi)    
    O iesire pe usa de dos a istoriei (Joi, 21 august 2014, 14:31)

    AdrianDan [utilizator]

    Daca mai aveam o oarecare incredere si speranta in omul politic,justitiabilul-Basescu, ei bine!, aceste sentimente s-au dus....Este inimaginabil cum desuurile vulgare ale gandirii udresti i-au alterat perceptia realitatii inconjuratoare primului om in Stat.
    Sa nu uitam ca cel care in 2004 si in 2009 a fost votat de noi, cei care am crezut in el, ca fiind raul cel mai mic, a devenit in 10 ani o copie fidela a celor care i-a dezavuat...
    Shame on you, Mr. President! Pe plan mondial au fost atatia oameni de Stat care au avut fel de fel de legaturi amoroase, dar nici unul nu a incercat, cel putin in istoria moderna, sa isi promoveze metresa in calitate de candidat la cea mai inalta functie in Stat, pentru ca tara nu-i un iatac plin de amor ascuns...
    A promovat-o pas cu pas pe aceasta inculta cu mari si desarte ambitii poltice inca de pe vremea cand era primar general al Capitalei, apoi la Cancelaria Prezidentiala, apoi a propulsat-o la conducerea PMP-ului in urma unui plan bine pus la punct si foarte bine elaborat...
    Dar sa fii de acord si sa o sprjini neconditionat in a candida la functia suprema in Stat....acest aspect e de neconceput pentru un om cu moralitate si cu educatie...Daca ar fi vorba de un neispravit, un om fara caracter, caruia metresa i-ar fi supt creierii, poate ca asa comportamentul ar fi de inteles...
    I-ati vazut pe cei de la Antene si de la Romania TV cum jubilau aseara dupa anuntul de sprijin neconditionat al Presedintelui ?...poate ca o explicatie ar fi fost ca omul era cu Johny Walker la "bord" sau era in acea transa post-amor cu cea care da dovada de o rezistenta fizica iesita din comun, cum singur a marturisit.....
    Shame on you,Mr. President ! ai inselat sperantele nenumaratilor oameni onesti care au crezut in tine si te-au sprijinit....Shame on you...Usa de dos a istoriei iti este deschisa...
    • -8 (10 voturi)    
      tot respectul dle AdrianDan (Joi, 21 august 2014, 15:07)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui AdrianDan

      pentru felul in care v-ati argumentat opinia
  • +19 (23 voturi)    
    L-a invins sau l-a salvat pe Traian Basescu? (Joi, 21 august 2014, 14:43)

    athos64 [utilizator]

    Poate ca exista si o alta cheie de interpretare a ultimei miscari Udrea:

    "Trebuie remarcat ca atat timp cat Udrea este in cursa, Iohannis scapa de asocierea cu imaginea lui Basescu, ceea ce ii convine de minune. Nu stiu daca Udrea este “iepurele”, dar ar putea fi. Are nervii, tupeul si alte elemente necesare pentru a-l uza bine pe Ponta, care in plus vine din pozitia de Prim Ministru si ii va fi greu sa dea vina pe altcineva pentru gugumaniile care i se vor pune in fata, oricat va incerca si oricat de bine stie sa minta.
    Sa ne amintim ca Basescu a declarat ca isi face o misiune din a-l impiedica pe Ponta sa ajunga Presedinte si ca acelasi Basescu si-a dovedit deja talentul in bataliile electorale."
    http://hanulmuschetarilor.wordpress.com/2014/08/17/la-marea-neagra/
    • +5 (7 voturi)    
      Touche! (Joi, 21 august 2014, 18:05)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui athos64

      Am citit articolul, am citit si comentariile.
      Nimic nu m-i se pare mai plauzibil ca observatia ta.
  • +3 (15 voturi)    
    MISOGIN ? (Joi, 21 august 2014, 15:02)

    ViorelLazar [anonim]

    Dle TAPALAGA nu te stiam si MISOGIN !
    • +2 (6 voturi)    
      Da, este! (Joi, 21 august 2014, 20:51)

      Don Ciccio [utilizator] i-a raspuns lui ViorelLazar

      E misogin pana la greata. Sa se ia de mana cu un alt misogin: Baconschi.
  • +2 (12 voturi)    
    Buna analiza (Joi, 21 august 2014, 15:02)

    codo [utilizator]

    Dar daca e pe asa, dle Tapalaga, de ce nu aratati si dvs ceea ce devine tot mai evident, ca dna Macovei e ultima speranta pentru reasezarea societatii romanesti pe alte baze? asa imperfecta cum este candidatura ei.
  • +5 (7 voturi)    
    Reset (Joi, 21 august 2014, 15:11)

    FlorinCupcea [anonim]

    Poate premizele si concluziilearticolului sint valide, dar acum cu Udrea in competitie alaturi de Ponta, Macovei, Iohannis, Tariceanu, Diaconescu, Ghise, Diaconescu, Kelemen, s.a., poate realizeaza cineva ca nu avem de fapt niciun candidat la Presedintie. Poate totusi ajungem sa alegem intre George Maior si Daniel Morar. Doar zic :D
  • +3 (19 voturi)    
    Basescu a fost cel mai bun presedinte (Joi, 21 august 2014, 15:22)

    derblauereiter [utilizator]

    pe care l-a avut pana acum Romania - dupa ce l-am revazut azi la tv pe Nastase, mai ca-mi vine sa spun "providential".

    de la Cotroceni pleaca insa invins, nu de sistem, nu de adversari, nu de servicii, ci de propriile slabiciuni.

    eu nu cred ca pe Constantinescu l-au invins serviciile, nu cred ca pe Basescu l-a invins sistemul - altfel ar trebui sa admitem ca si pe Iliescu l-a invins sistemul la Moscova in tinerete cand l-au sedus cu Esenin si Lomonotov.
    • +4 (10 voturi)    
      Stimabile, (Joi, 21 august 2014, 16:39)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

      nu-l amestecati pe Esenin in ciorba lui Iliescu. Esenin a fost un mare poet.
      • +1 (1 vot)    
        Pai tocmai (Vineri, 22 august 2014, 2:36)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        vorbeam de fatetele seductiei :))
    • +3 (3 voturi)    
      serios? (Vineri, 22 august 2014, 10:10)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

      Eu nu inteleg, cum naiba pleaca invins? Invins de cine? Ce avea de castigat si a pierdut?
  • -3 (3 voturi)    
    hmmm (Joi, 21 august 2014, 15:26)

    tot [utilizator]

    Par destul de plauzubile afirmatiile din articol.A s vrea sa nu se adevereasa totusi...
  • -1 (11 voturi)    
    Jocul de barbut a inceput (Joi, 21 august 2014, 15:42)

    benicio [utilizator]

    Deci avem tandemul Udrea - Basescu pentru inceput. Pai da, ca fara Basescu, Udrea nu lua nici 2%. Si Ponta singur, fara nici un tandem ca oricum e un geniu :) Sa speram ca se repliaza rapid tandemul Johannis - Predoiu, sa le dea peste nas tuturor parvenitilor si lichelelor care se freaca pe burta. Dar nu ar fi rau ca si ei sa inceapa sa arunce mancarea stricata din frigider, recte baronetii locali, altfel par greu credibili. Cat despre Macovei, am increere ca stie ea ce face.
  • +8 (14 voturi)    
    cred (Joi, 21 august 2014, 15:43)

    bucurflorin [utilizator]

    ca nu este chiar asa. da...contribuit la alegerea lui ponta in fruntea psd, da a contribuiat la cumpararea rtv de catre ghita. insa a facut lucrurile astea pentru a slabi concurenta, opozitia etc. nu a intuit dorinta de putere a lui ponta sau ghita si nici lipsa lor de scrupule.

    basescu va ramene in istorie ca omul care a reusit sa redea, chiar si partial, independenta justitiei, a impus oameni in sri, sie care au restructurat sistemele si sa le-au schimbat din vanzatoare de informatii si santaje pe banda rulanta, in sisteme care furnizeaza pe banda rulanta informatii la parchete si produce arestari. tot el e cel care, impreuna cu altii, au promovat 3000 de tineri magistrati. tot el, a fost cel care a semnat un parteneriat strategic cu sua si care ne protejeaza de binefacerile si infiltrarile maicii rusii. ba mai mult, el, boc si ialomiteanu, intr-o situatie crancena la nivel international, a reusit sa salveze pe ultima suta de metri Romania de la un default rusinos. (aici e de reprosat ca a amanat masurile cu 1 an pt ca castiga alegerile, fapt ce a facut ca masurile a fie mai dure). iar guvernarea de stanga, intr-un climat economic prietenos, nu reuseste sa ne mentina pe linia de plutire. a gresit ca a isterizat si a impartit Romania in doua.

    ca e mult, ca e putin,, asta va decide istoria. insa, comparand cu cei ce au fost inainte, este imens. a reusit in 9 ani sa schimbe Romania, sa ii modernizeze o mare parte a institutiilor de forta. sa ne amintim doar ca Iliescu a vrut sa semneze un pact cu rusia prin care angaja Romania sa nu intre in nici o alianta militara adversa rusiei.

    revenind la subiect si mie mi s-a parut ca sustinerea elenei udrea cred ca interpretarea dl-ui tapalaga este total gresita. nu e vb de nici o mafie noua.

    udrea este mult mai bataioasa si poate creste, spre deosebire de diaconescu astfel, se poate negocia, in schimbul unor procente mai mari pt sustinerea lui johannis, de pe o pozitie de forta. eventual un post de prim ministru.
  • +6 (20 voturi)    
    Base, preda-te!!! (Joi, 21 august 2014, 15:56)

    Colebil Clinton [utilizator]

    A stat toata lumea cu ochii cascati asteptand ca un singur om sa scoata toate petele de pe tara asta si-acum, la final de mandat, ne miram ca nu i-a iesit. Daca a fost jucator, nu a fost bine. Daca era nejucator iar nu era bine. Ce dracu', Basescule, era chiar asa de greu sa multumesti acolo cateva milioane de romani?
  • -7 (21 voturi)    
    Basescu nu a fost (Joi, 21 august 2014, 16:15)

    Sile_Creditoru [utilizator]

    infrant de sistem dar nuci nu l-a invins
    El l-a creat... Se cheama sistemul Băsist...
    • -2 (4 voturi)    
      da ma (Vineri, 22 august 2014, 10:12)

      sfinxsoft [utilizator] i-a raspuns lui Sile_Creditoru

      Era culmea evolutiei romania in 2004, de cand a venit basescu, mafie peste tot, numai corupti, ne-am intors cu 15 ani inapoi, asta vrei sa zici nu?

      Nu v-ar fi rusine...
  • +8 (24 voturi)    
    Avantaj (Joi, 21 august 2014, 16:25)

    Daniels22026 [utilizator]

    Ca de obicei, articolele lui Dan Tapalaga taie realitatea in felii, ca scanerele magnetice de inalta tehnologie. Boala iese la iveala in culori vii. Ca de obicei, bravo Dan!

    Totusi, hai sa vedem si partea plina a paharului.

    Dintre toti candidatii, Elena Udrea este singura care poate lua voturi multe din electoratul lui Ponta, dar si din electoratul lui Johanis. Deci daca dorim pe altcineva in finala decit Johanis, ar trebui sa ne bucure candidatura Elenei. E foarte bine.

    Eu personal mi-o doresc pe Monica Macovei in finala. Si din cite gindesc eu, candidatura Elenei o ajuta pe Monica Macovei. N-am de ce sa fiu suparat pe Basescu. Fara sa sustina acelasi candidat ca mine, totusi miscarea lui Basescu are efecte politice pozitive. Asa vad eu ecuatia prezeidentiala acum. Iar in finala, Basescu ar fi deschis de partea Monicai Macovei. Tot raul e spre bine.
  • +1 (15 voturi)    
    Zeus infirint de Elena (Joi, 21 august 2014, 17:50)

    Trojan.H [utilizator]

    Ce poa' sa fie mai frumos? Asa moare un barbat adevarat! Invins de o femeie, nu de mineri, securisti, banditi sau comunisti cu spume la gura!
  • +12 (20 voturi)    
    multumit (Joi, 21 august 2014, 17:51)

    mariushn [utilizator]

    Eu unul sunt multumit de Basescu.

    In aceasta tara plina ochi de oameni cinstiti, onesti si de incredere, Basescu macar a reusit:
    - sa intareasca unele institutii de baza ale democratiei (care sa asigure controlul incrucisat)
    - sa tina cat de cat la respect (ani de-a randul) clica de securisti si de copii de securisti dornici sa sifoneze cat pot ei de mult banii stransi din impozite.
    - sa nu-si foloseasca puterile pentru a o feri pe fica-sa de tzeapa broscarilor si nici pentru a-si coafa fratele. Tot respectul pentru asta.

    In rest... viata si alegerile sale personale nu ma intereseaza.
  • 0 (8 voturi)    
    epoca basescu (Joi, 21 august 2014, 18:05)

    LilianaNecula [anonim]

    In interviul din 18 august de la Realitatea, Crin a vorbit de tranzitia "lina" de la basescu la ponta, ei fiind fetele, la varste biologice diferite, ale aceleiasi specii politice.
    Stiind atatea amanunte din matele acestor putregaiuri care-si schimba stapanii in functie de castigatorii la campionatul national de amoralitate, cinism si calcat pe cadavre, de ce nu ati scris acest articol mai devreme, macar anul trecut ? Poate poporul analfabet, primitiv si neiubitor de mecanisme democratice s-ar mai fi desteptat. In afara de partide si popor, ar trebui sa adaugati pe lista marilor vinovati si uriasele sisteme de propaganda in care si dumneavoastra ati fost o rotita.
  • +7 (7 voturi)    
    parerea mea: (Joi, 21 august 2014, 18:39)

    uzu [utilizator]

    confuz acest articol.
    "Marele sau merit este de a fi consolidat institutii, astfel incat Romania a facut un pas urias inainte."
    "Ca politician, lasa in urma sa o rusine."
    mie nu mi-e clar.
    pe de alta parte spui : "Ponta a inselat mereu doar asteptarile populatiei, ..."
    serios ? ti se pare tie populatia dezamagita de ponta ? adica cum era daca era populatia multumita macar de el ?
    mie populatia mi se pare oribita si cumparata (pe bani lor chiar) de ponta.
    dar eu nu sunt analist.
    deci parerea mea de neanalist e ca articolul asta e un fel de "teoria conspiratiei pe care o vad doar eu (si mai cativa cu mintea inventiva)" ...
    in rest iti citesc optiniile si in mare parte sunt deacord cu ele.
  • +9 (9 voturi)    
    aroganta... (Joi, 21 august 2014, 19:03)

    barba-neagra [utilizator]

    Incep prin a face o diferenta intre "aroganta" dnei Macovei si aroganta unui Ponta (copy-paste Nastase).
    Dna Macovei nu e aroganta ci severa cu cei care cad prada compromisului sau ci cei care accepta coruptia ca mod de existenta. Aroganta lui Ponta deriva din prostia, incompetenta si frica sa in fata realitatii.
    Nu accept ca Basescu nu a facut altceva decat sa apere justitia. Luati toate reformele din anii 2010-2011 si veti gasi raspunsul. Aaa, ca USL a repus pe tapet toate elementele tipice sistemului Nastase e altceva.
    Ponta e produsul laboratoarelor Nastase-Sarbu-Hrebenciuc. Nu are viziune decat daca i se sopteste ce sa spuna (vezi reactiile sale la intrebari incomode - nu la talk-show-uri...).
    In fine, poate ar fi cazul sa privim si dincolo de morcirla romaneasca. Basescu e un om de stat a carui parere conteaza si la Bruxelles, si la Casa Alba. Numai din acest punct de vedere sunt de acord ca Udrea ar putea fi iepurasul lui Johannis.
  • +2 (10 voturi)    
    parere (Joi, 21 august 2014, 19:08)

    vadin [utilizator]

    foarte bun articolul, felicitari dl. tapalaga !
    putini au curajul dvs. de a scrie asa ceva.....
    intriga insa faptul ca pe parcursul ultimilor zece ani foarte putini au avut initiativa de a radiografia societatea noastra si pe cei ce ne conduc asa cum se intampla acum. iar acum, in al 12-lea ceas dezbatem, si dezbatem, si dezbatem.... ce dezbatem ??? apa in piua !!!
    solutiile sociale nu sunt aduse de un presedinte, de un prim-ministru sau de un om, indiferent de functie. solutiile sociale, bunastarea generala vine doar daca societatea este guvernata de legi bune, care se aplica si daca are o strategie de dezvoltare care se preda mai departe dupa fiecare mandat. avem asa ceva ??? nu.
    functioneaza mai puternic ca oricand sistemul mesterului manole, ce construiesc unii vin ceilalti si darama.....
    iar pentru mine, care am sarit 50 de ani de viata, totul imi miroase a neocomunism, cu slabe accente de economie de piata. de ce ? incercati sa deschideti o afacere si veti vedea atunci.
    uitati-va la cei ce ne conduc si vedeti-le radacinile...ce au fost ei, parintii lor, bunicii lor....iar noi vrem schimbare si o tara ca afara !!! ne inselam , ne amagim total....
    au ajuns parlamentari tati si fii, concomitent !!!
    de ce permitem sa avem senator al romaniei o persoana sub 50 de ani ??? deputat sub 45 de ani ??? cu ce expertiza vin unii in acest for legislativ ??? de ce nu impunem limitele acestea de varsta ??? de ce acceptam (presa si noi, poporul ) ???
    pai daca acceptam, eu zic sa mai tacem si sa nu mai visam la solutii salvatoare. sa acceptam ceea ce suntem si am ajuns si sa gandim serios la viitorul nostru....

    p.s. uita-ti presa / de peste o ora, toate posturile importante imi arata beizadelele lui adrian nastase cum isi astepta tatal la poarta la jilava. si da-i si-l plang pe cel care ne-a vandut petrolul, gazele, sidex, comtim, si cate vor mai fi.... e corect ??? iar pentru toate astea e condamnat pentru ....... MATUSA TAMARA !!! aiuritor !!!! multumesc !!!
  • -4 (8 voturi)    
    Aiurea-n tramvai (Joi, 21 august 2014, 19:29)

    xalin85 [utilizator]

    Ce mai sensuri adanci, ce mai stil!

    Exact aiurea-n tramvai, de fapt s-au luptat si se lupta grupuri de interese straine complet de omul simplu.
    Nastase, Voiculescu, Ponta, Basescu, Udrea seamana toti, e doar o intamplare ca se gasesc in tabere diferite.

    Inedit e doar ca piratu a pus-o pe Udrea ministru, candidat, presedinte de partid. Amanta are locul ei in societatea romaneasca, merge la coafor, la Ibiza, nu prea o pune cordaciu in capu mesei. Cam umilitor pt familie, da se pare ca nici aia nu-i mai dihai.
  • +9 (13 voturi)    
    Chiar asa ? (Joi, 21 august 2014, 19:46)

    wxy [utilizator]

    Daca Basescu este asa cum il descri dumneata, domnule Tapalaga, de ce s-au mai obosit sa dea lovitura de stat in 2012 ?
    • +1 (1 vot)    
      Cred ca "batranii" (Vineri, 22 august 2014, 9:21)

      somesanu [utilizator] i-a raspuns lui wxy

      nu s-au impacat deloc cu gandul ca sunt dati la o parte. O fi fost si o intelegere intre tineri si batrani...
      Si nu la varsta ma refer, ca pot fi si batrani cu mintea tanara si tineri cu sufletul batran.
  • +2 (16 voturi)    
    Autorul stie mai multe, dar nu vrea sa le spuna (Joi, 21 august 2014, 22:06)

    MihaiDumitru [anonim]

    Autorul stie niste chestii sau le intuieste, dar nu le spune pe toate. De aceea articolul pare trunchiat, cu pasaje lipsa sau rescrise.
    Chiorul este un vulpoi batran. Blonda nou desemnata are verb si melita. Ea il va ingropa pe plagiator pe la TVuri si va castiga neamtul, care a fost binecuvantat de unchiul Sam. Fostul candidat PMP era prea domn si cultivat, ca sa se scuipe cu premierul, pe cand dna cu posete scumpe are tupeul maxim necesar pentru a-l umili pe mitocanul plagiator. Pun pariu pe neamt ca castigator, asa ca finalul prezis de autor cu Ponta presedinte nu cred ca este bun. Sau mai stie autorul ceva si nu spune?
    • 0 (2 voturi)    
      Ce va face Nutzy? (Vineri, 22 august 2014, 11:05)

      don giovanni [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDumitru

      Da, cred ca o sa-i traga niste posete in cap lui VV...
  • -4 (12 voturi)    
    Pactul de coabitare (Joi, 21 august 2014, 22:15)

    M.aura [utilizator]

    "Uitati-va, de pilda, la amicul Ghita. Tone de contracte cu statul, nici o durere de cap. Uitati-va la prietenul Ponta: cad retele intregi de coruptie ridicate in jurul sau, doar el ramane mereu in picioare."

    Asta inseamna ca acceptati in sfirsit faptul ca justitia e manevrata politic. Asa se explica si imunitatea Elenei Udrea, cel mai probabil a fost un punct in pactul de coabitare Basescu-Ponta.

    E incredibil cit de vulnerabil a fost un presedinte timp de 10 ani in fata unei singure persoane. Vom afla vreodata cite decizii care privesc statul au fost influentate de EU? Cit rau au facut Romaniei?Cite interventii institutionale ilegale a facut la indemnul acestei femei?

    Urmarind cazul Bercea, am ajuns la concluzia ca in cel de-al doilea mandat Traian Basescu a ajuns sa vinda indulgente juridice.
  • 0 (10 voturi)    
    Dezvaluire facuta de Ion Cristoiu (Vineri, 22 august 2014, 0:22)

    praz [utilizator]

    Dezvaluire facuta de Ion Cristoiu la Realitatea TV in aceasta seara, care vine sa rastoarne minciuna spusa de Basescu si Elena Udrea pe postul B1 legat de Cristian Diaconescu. Cristoiu spune ca Diaconescu a fost intr-adevar plecat din tara in perioada votarii suspendarii din 2007 a lui Basescu, si semnatura lui de pe lista de semnaturi a Parlamentului a fost falsificata. Este o rusine pentru Basescu ca-si incheie mandatul cu astfel de minciuni. Este greu de crezut ca a fost mintit sau au inventat ei o minciuna pentru a explicat gestul de a-l inlatura pe Cristian Diaconescu din postura de candidat al PMP la prezidentiale si inlocuirea sa cu Elena Udrea.
  • -3 (11 voturi)    
    Sa se fi schimbat Basescu sau.... (Vineri, 22 august 2014, 6:11)

    IoanAlbescu [anonim]

    Dupa ce ani de zile dl Tapalaga a incercat, cu destul de multa convingere sa ne demonstreze oportunitatea si justetea demersurilor dlui Basescu ridicandu-l in Panteonul marilor oameni politici ai Romaniei astazi asistam la o cumplita deziluzie a autorului fata de eroul sau preferat. Este exact reactia pe care a avut-o Ponta cand Basescu s-a scapat in legatura cu celebru Pact. Dl Tapalaga recunoaste astazi ca a fost pacalit, ca multi dintre noi acum 10 ani. Nu pot sa ma laud ca dl Basescu nu m-a pacalit si pe mine, desi in permanenta am fost derutat de comportartamentul sau paradoxal. Asta pentru ca cineva care ar vrea sa construiasca o lume noua care sa inlocuiasca cea veche faurita pe ura(lupta) de clasa, nu cultiva in continuare URA. Dl Basescu este un maestru al distrugerii, este un exponent nou al vechii oranduiri comuniste. Era firesc sa instaureze o noua generatie comunista. Ironia face ca in acest proces s-a folosit de justitie...
    • +2 (4 voturi)    
      Nu cred ca ati fost vre-o data sustinator al (Vineri, 22 august 2014, 12:00)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui IoanAlbescu

      Presedintelui sau daca credeti ca ati fost, ati fost unul dintre cei lipsiti valoare ! Basescu a apasat pe toate furunculele societatii si -cum era normal-a sarit puroiul din toate.Cineva trebuia sa le ia pe rand si sa le dreneze.Acest "cineva" nu si-a facut treaba si ar fi trebuit sa fie : pdl, persoane marcante din partide, societate civila, ong-uri, jurnalisti si mai ales noi, cetatenii.Nici unul dintre segmente nu si-a facut treaba."Treaba " si-au facut-o doar segmentele care s-au simtit agresate de afirmatiile lui incepand cu puscariabilii, cei mai vizati de la "biletelul galben" incoace !
      • -1 (1 vot)    
        Aveti dreptate! (Vineri, 22 august 2014, 13:53)

        IoanAlbescu [anonim] i-a raspuns lui fosta zoezoe

        Nu am fost niciodata sustinator al dlui Basescu, dimpotriva, in ultima vreme il consider un mare dusman al Romaniei si al poporului roman. Dar au fost momente cand am fost nevoit sa-i dau dreptate, fara insa a banui ca de fapt m-a pacalit,si ca in spatele cuvintelor frumoase se aflau interese personale pe care eu nu le banuiam. In ceea ce priveste valoarea mea personala sunt uimit sa constat cat de usor puteti pune stampile sau cu ce drept va erijati ca judecator fara sa aveti informatiile necesare. Daca doriti, valoarea mea "de piata" este ignisifianta caci e raportul intre unu si cei 7,4 milioane de romani care am votat impotriva lui basescu. Cum raportul e aprope zero matematic si cum efectul acelui vot masiv a fost zero, intr-adevar, valoare mea si a celorlalti 7.4 milioane de romani este zero. Datorita epocii basescu. Asta da lectie de democratie. Nu vad diferenta intre sistemul lui Ceausescu in care nimeni nu-l vota dar iesea cu 99% si sistemul basescu in care voteaza 7,4 milioane impotriva lui dar o curte - CCR- de incompetenti il salveaza. Aceasi curte care a decretat ca magistratii sunt mai presus de lege in privinta pensiilor, si care pe cale de consecinta sunt mai presus de principiile democratiei si decreteaza ce vor ei sau ce vrea cel care i-a numit. Adica basescu.
        PS Oricum, afirmati ca in timp ce Basescu si-a facut treaba, alte structuri, partide ONG, etc,etc. nu si-au facut-o. Una din cauze rezida in lipsa de respect pe care si domnia voastra o aveti pentru ceilalti, si pe care Basescu a cultivat-o in mod maiastru.Nu poti sa fi respectat daca nu respecti la randul tau. Or in cei 10 ani de domnie a arbitrariului, basescu a inveninat viata politica prin atacuri la persoana, prin injurii, calomnii si chiat amenintari. Nu e o atmosfera democratica, mai degraba una de terorism de stat.
  • -2 (8 voturi)    
    wow (Vineri, 22 august 2014, 8:24)

    Bittick [utilizator]

    D-le Tapalaga ma uimiti! Cred ca aveti dreptate in ceea ce spuneti. Nu m-am asteptat niciodata ca dl. Basescu sa lucreze impotriva sistemului din moment ce el insusi este un produs al respectivului sistem. Numai niste naivi sau niste idioti pot crede ca un om care a fost capitanul navei amiral a flotei comerciale romanesti si mai apoi sef de agentie Navrom in Anvers, pe vremea comunismului, nu a avut nicio legatura cu securitatea sau cu nomenclatura comunista...
  • +7 (9 voturi)    
    vai (Vineri, 22 august 2014, 9:14)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    vreti sa creati o realitate credibila folosind franturi de adevar.

    De ce?

    Simtiti cumva ca Udrea are o sansa si de aceea vreti sa ofiliti "mostenirea" lui Basescu?
    • +5 (5 voturi)    
      sentiment (Vineri, 22 august 2014, 13:27)

      TenziCarbone [anonim] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

      am acelasi sentiment,si prea multele mesaje
      anti-Udrea si implicit anti -Basescu au un iz de
      Antena3.
  • +7 (7 voturi)    
    Mai maestre... (Vineri, 22 august 2014, 10:01)

    ribelalu [utilizator]

    Stim cu totii ca Monica Macovei e cea ma votabila dintre candidati. Nu mai trebuie aruncat si cu rahat in ventilator. Dar dacao sa continuati campania in stilul asta poate o reevaluez pe Udrea.
    "Aia" se chinuie sa demonstreze ca toti adversarii lor sunt "basisti" si voi ca toti adversarii vostri sdunt "pontisti". Culmea e ca vorbiti de exact aceleasi personaje: Iohannis, Udrea, Basescu, Antonescu, Predoiu, MRU samd.
    Nu ne mai insultati inteligenta ca ne suparam.
  • +4 (4 voturi)    
    De multe ori nu am inteles/nu am fost in acord (Vineri, 22 august 2014, 11:45)

    fosta zoezoe [utilizator]

    cu o actiune sau evaluare a Presedintelui.De multe ori explicatia a aparut mai tarziu.Eu cred ca Presedintele a aruncat in "lupta", de partea dreptei cea mai importanta "gura de tun"impotriva psd.Udrea (ca ne place sau nu) va face ce e necesar ca sa nu plangem la prestatia celorlalti . Oricine aduce argumentele varanilor impotriva celor doua candidate, nu face decat sa sprijine psd.Crede cineva ca afirmand aceasta sustinere Presedintele nu stia ca se aseaza "la tinta"iar si ca pe termen scurt pierde din propria sustinere ? Daca dnul Tapalaga vorbeste despre "slabiciunea" Presedintelui fata de Udrea, inseamna doar ca lectiile de manipulare de la profesorii varanului, au dat rod, ca a gasit justificarea sa se "lepede de satana"si ca-si construiestruieste o noua identitate...
    • +6 (6 voturi)    
      total (Vineri, 22 august 2014, 13:40)

      TenziCarbone [anonim] i-a raspuns lui fosta zoezoe

      de acord,si prin aceste mesaje,multe,prea multe,
      Tapalaga nu o ajuta pe Macovei,indeparteaza
      nucleul dur a lui Basescu de Macovei.Cine
      merge cu Basescu ,merge pana in panzele albe!
      Si mai este un adevar ,Udrea,prin nonconformism,
      breton,pantofi,maraton,flash-mob,atrage tineretul
      faptul ca este contestata de toti "dinozaurii"
      atrage tineretul,Ponta ,chiar tanar este detestat de tineret,si pe buna dreptate,toate masurile luate
      au fost pentru pensionari,si lupta dintre generatii
      isi spune cuvantul!
  • -3 (5 voturi)    
    CARAGIALE (Vineri, 22 august 2014, 12:18)

    ana-pat [utilizator]

    "- Pardon, sa iertati Coane Fanica , ca intreb : eu pentru cine votez ? " Oricum ,tot la maestrul Caragiale ajungem. .PS 1. F.bun articolul. ( si nu e singurul ) - vezi nr. de comentarii. 2. In alta ordine de idei , stie cineva unde s-a ascuns dl. Vanghelie ? (Nu pt. ca mi-ar dor de el !)
  • +1 (1 vot)    
    Articol partial (Vineri, 22 august 2014, 18:19)

    bl [utilizator]

    Domnul Tapalaga de data asta a luat-o un pic pe aratura cu teoria conspiratiei, ca Basescu l-ar ajuta pe Ponta si Ghita. oricine urmareste actiunile lui Base, vede ca s-a luptat foarte mult cu acestia, i-a facut de toata minunea. Mai gresesc si jurnalistii cu experienta...
    In rest destul de bun articulul, mai ales paragraful "Va veti intreba, poate, de ce Romania nu se poate aseza altfel?"
  • 0 (4 voturi)    
    Cel mai bun articol (Vineri, 22 august 2014, 21:54)

    autistu [utilizator]

    Pe langa teoria conspiratiei, discutabila ca si forma, dar in esenta corecta, pasajul cel mai bun e urmatorul :
    “Va veti intreba, poate, de ce Romania nu se poate aseza altfel? Un prim raspuns sta in modul de organizare al partidelor, adica piramidal, construite strict pe pricipiul vanzarii de functii si dregatorii. In 25 de ani de comert cu functii publice, Romania a ajuns un putregai. Un al doilea raspuns il gasim chiar la popor. Spre nefericirea lui, acesta nu intelege nici azi, in proportie de masa critica, cum functioneaza o democratie. Romania a fost si a ramas coada UE, o tara cu prea multi analfabeti functionali si prea primitiva pentru a putea fi condusa altfel decat prin forta manipularii, prin forta institutiilor, in fine, prin forta unui mic grup care controleaza toate acestea. Nu suntem o tara care se regleaza democratic deoarece nu dispunem nici de institutii, nici de cetateni capabili sa voteze in cunostinta de cauza. Romania a ramas pana in ziua de azi o democratie mimata, dirijata cam din topor cu televiziuni si institutii perfect controlate. Lasata la voia intamplarii, democratia romanesca s-a dovedit foarte usor de confiscat de catre dusmanii ei din interior sau exterior.”
    Uau… Cea mai buna definitie a partidelor si democratiei romanesti.
    Chiar si numai pentru pasajul asta, Tapalaga merita titlul de ZIARIST
    • +1 (1 vot)    
      pacat... (Sâmbătă, 23 august 2014, 2:43)

      Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui autistu

      ca ZIARISTUL Tapalaga se rezuma (ca de obicei) la a semnala ceea ce este evident (pana si) pentru "analfabetii functional" la care face referire: si anume ca oligarhia organizata in format de partidE "politice" este raspunzatoare pentru "putregai"... subiectul este ESENTIAL si merita INTREAGA atentie a oricarui analist de buna-credinta... iar faptul in sine ca este tratat en passant, inghesuit apoape fortat intr-o (alta) dezbatere partinica este destul de elocvent...
      Dincolo de tot can-can'ul cu diverse nume si prenume, dincolo de analize mai mult sau mai putin pertinente sau aprofundate, dincolo de interese sau subiectivism, dincolo de simpatii sau antipatii, dincolo de "ce, cum si de ce a fost..." sta esentialul "ce va sa fie...". Aacest paragraf sintetizeaza perfect cauzele functionarii defectuoase a societatii la nivel local (SI global) ) si ar putea reprezenta un relevant punct de plecare pentru o campanie de EDUCATIE a "poporului"... din pacate, ca orice jurnalist care se respecta (si care, no harm ment, trebuie sa mai si manance), autorul se opreste aici si nu aprofundeaza... astept cu interes si speranta sa constat ca m-am inselat d-le Tapalaga...
      • +2 (2 voturi)    
        En passant (Sâmbătă, 23 august 2014, 9:53)

        autistu [utilizator] i-a raspuns lui Un Anarhist Moderat

        Prietene, pentru "analfabetii functional" e evidenta doar loialitatea fata de un partid, un om, o gasca si ura fata de tabara cealalta, ura indusa, alimentata de propaganda... Nu vorbesc doar de activisti, ci si de votantii simpli.
        Te inteleg partial, sistemul tau de valori in materie de politicieni iti este dat peste cap, dar in ciuda tuturor aparentelor, adevarul dureros e mult mai sanatos decat minciuna perpetua si realitatea paralela. Si educatia nu trebuie facuta de ziaristi, rolul lor e sa informeze si sa scrie ce gandesc, educatia se face la scoala si acasa
        • 0 (0 voturi)    
          cu "educatia" asta (Sâmbătă, 23 august 2014, 19:49)

          Un Anarhist Moderat [anonim] i-a raspuns lui autistu

          care se face(?) la scoala si acasa am ajuns aici - adica in kkt... atata vreme cat dreptul de vot nu este conditionat de IQ, de nivelul de cultura (generala), de numarul de clase absolvite sau de gradul de bun-simt vom continua sa ne balacim in kkt impreuna cu respectivii analfabeti functionali... care, in paranteza fie spus, nu sunt retardati ci doar needucati si neinformati... daca "la scoala si acasa" atata reusesc sa produca ce ramane de facut? sa constatam si sa ne resemnam? eventual sa mai trantim o "analiza"? daca cei care beneficiaza de expunere mediatica (si sunt? de buna-credinta) nu se simt datori / indreptatiti sa actioneze care este solutia? atata vreme cat legea partidelor politice este croita pentru a crea si consolida monopolul oligarhiei existente asupra carmuirii iar insasi constitutia consfinteste independenta totala a alesilor fata de interesele alegatorilor ce ramane de facut? o solutie facila ar fi sa renuntam la "moderat" dar este aceasta Rezolvarea?
  • -1 (1 vot)    
    Prezidentiabilul lui TB era demult programat (Sâmbătă, 23 august 2014, 22:10)

    AVP [utilizator]

    Sa ma ierte Dan Tapalaga - un analist excelent si un scriitor inca si mai bun, a mon avis -, insa eu nu cred in triunghiul secret Base-Ponta-Udrea, sau vitzavercea, ci din contra: cred ca aceasta supozitie e la randul ei doar o noua contributie la diabolizarea lui Ponta, tintind catre fanii Antenei 3, antibasisti funciari si-n acelasi timp votantii in care Ponta isi pune nadejdea cea mai mare. In ce ma priveste, am facut si io o profetie despre viitorul prezidentiabil al portokakiilor dirijati de comandantul TB, ghicind inca din 31 iulie 2011 ca acesta va fi Elena Udrea ("Kill Bill a noastra", cum o alinta dna Turcan, pe vremea cand cele doua amazoane erau pretine). http://viorelpadina.wordpress.com/2011/07/31/cateva-parole-despre-viitorul-prezidentiabil-ro/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă