Proaspat absolvent de Medicina: Am fost ignorati de cei care trebuiau sa ne invete

de Ioana Mocanu     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2014, 12:24 Actualitate | Opinii


Ioana Mocanu
Foto: Hotnews
Experienţa de medicinist nu a fost una prea plăcută. Încă din anul 1 unii profesori au ţinut să ne aducă la cunoştinţă faptul că suntem proşti. Nu ne comparam noi cu epoca de aur a medicinei, când concurenţa la admitere era acerbă (zece pe loc) şi examenul extrem de greu. Cam demoralizant pentru un început de drum.

Apoi, de-a lungul anilor, jignirile şi lipsa de respect faţă de studenţi nu a încetat. Am fost numiţi ”inconştienţi de propria incultură”, ni s-a prevăzut un viitor strălucit de ” infirmiere şi brancardieri”, am fost ameninţaţi că vom pica numeroase examene, iar de multe ori am fost pur şi simplu ignoraţi de cei care ar fi trebuit să ne înveţe.

Cred că multe spitale din Bucureşti s-ar fi dărâmat dacă nu ar fi fost studentul la medicină acolo să-i susţină pereţii. S-a întâmplat chiar ca profesorul evaluator să ţipe la student în mijlocul unui examen oral. Din numeroase motive: fie studentul nu ştia răspunsul la întrebare, fie răspundea cum i se predase la curs dar ” de unde ai tu bani in România să faci analiza asta?”. Păi de unde să ştim noi aşa ceva? Ori învăţăm cum spune cartea, ori învăţăm medicina de acum 50 de ani pentru că doar pentru asta există bani în România.

Nici finalul facultăţii nu e scutit de evenimente neplăcute. Cartea care reprezintă bibliografia pentru licenţă şi rezidenţiat este uimitoare: Le book des ECN. Este  cea pe care o folosesc francezii pentru examenul lor de rezidenţiat. Traducerea şi editarea lasă de dorit. Câte un enter pe unde nu trebuie, tabele făcute fără nicio noimă, în scheme lipsesc săgeţile de legătură între casete. Limbajul este mai degrabă beletristic decât ştiinţific,  deci supus interpretării, cu formulări ambigue care generează confuzie.  Greşeli ştiinţifice există din plin, pentru care au fost scoase erate, dar am fost anunţaţi că acestea vor fi valabile doar pentru examenul de licenţă, nu şi pentru cel de rezidenţiat. Informaţiile sunt contradictorii de la un capitol la altul. Există numeroase abrevieri, dar nu există o listă care să le explice.

De ce? Pentru că, evident, nu există respect pentru student. De această carte nu atârnă decât viitorul nostru profesional.

Şi atunci de ce se mai miră Ministerul Sănătăţii şi media că pleacă tinerii medici de pe băncile facultăţii? Păi cum să nu pleci dacă profesorii tăi nu te respectă şi nu te învaţă?  Dacă asistentul de la stagiu te-a ignorat, când îi vei fi rezident oare te va învăţa ceva?

Tinerii pleacă pentru că sunt sătui să fie NERESPECTAŢI. Nu ne alungă lipsa de fonduri şi de materiale din spitale, cel puţin nu acesta e motivul principal. Nici banii prea puţini. Mulţi dintre cei care pleacă nu au o situaţie financiară precară. Pleacă pentru că în România nimeni nu le apreciază munca, iar afară străinii îi vânează şi promit salariu decent, casă, cursuri de limbă străină şi posibilitatea de a lucra într-un spital bine dotat. Iar pe lângă toate acestea, respectul colegilor săi de breaslă.

Ce ne oferă nouă clinicile universitare? Cum ne atrag să venim în specialitatea lor? Nu îi interesează, probabil că unii nici nu îşi doresc să aibă rezidenţi. Unele stagii au fost atât de neatractive, nu prin materie ci prin atitudinea catedrei respective, încât nu m-aş atinge de acea specialitate de frica de a nu lucra cu ei la rezidenţiat.

Am avut şi oameni extraordinari la catedră, de la care am învăţat o mulţime de lucruri utile. Profesori care se implicau, iar la materiile respective mergeai cu drag şi învăţai cu drag oricât de aridă şi greoaie era. Însă pe aceştia îi număr pe degete.

Principala atitudine este lipsa de interes. Nu numai din partea profesorilor, şi studenţii îşi au partea lor de vină. Însă cei care s-au preocupat de şcoală de-a lungul acestor ani s-au lovit de jigniri nefondate, ceea ce nu te încurajează să mergi mai departe, îţi reduce din interes şi din entuziasm.  În final te face să pleci.

Vrem să muncim, dar pentru ce?

* Acest articol a fost publicat initial in Viata Medicala si preluat cu acordul autorului.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















53855 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    despre cafea (Vineri, 18 iulie 2014, 13:01)

    Mihai Popescu [anonim]

    Cred ca sunt si exceptii. Am asteptat pret de o ora un chirurg la Sf.Maria. Linga mine un tanar, pe care il gasisem deja acolo. Vine chirurgul, imi da raspuns la intrebare si apoi il intreaba pe tanar ce doreste. Era student si dorea sa faca practica acolo. A fost intrebat de ce chirurgie, a raspuns, i s-a dat un halat si papuci si a fost invitat la raportul de garda. Probabil tot un chirurg "numarat pe degete".

    Ceea ce mi se pare insa stupid, e faptul ca o parte dintre studentii care erau iritati de medicii care preferau cafeaua decat sa le vorbeasca, acum sunt medicii extrem de cafegii.
    • +15 (15 voturi)    
      Corect! (Vineri, 18 iulie 2014, 14:39)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Popescu

      Cei abuzati abuzeaza la randul lor!

      Asta-i cauza care duce la proverbul:
      "Aschia nu sare departe de trunchi"....

      si tot de aceea, fara schimbarea fundamentala a educatiei in Romania,
      NICI O SCHIMBARE NU ESTE POSIBILA!

      Iar comunistii "clasici" apoi "neocomunistii" ca Iliescu, prostanacii ca si Constantinescu au inmormantat invatamantul romanesc.
      Prostia naste prostie, iar apoi se perpetueaza la nesfarsit.

      Cand Funeriu a incercat sa faca ceva l-au murdarit si jignit cat au putut pentru ca era
      PERICOLUL NR.1 pentru USL-ama

      Tine poporul indobitocit si va vota USL
      Apropo, cine voteaza USL:
      1. vulnerabilii - dependentii de stat (ex: pensionarii),
      2. dezaxatii (v. clanurile interlope)
      3. oamenii fara scoala, usor de speriat si prostit,
      4. fricosii, prostii...- "gestionati" de anexa USL = BOR.
      • +5 (5 voturi)    
        cine va mai vota 'USL" ? (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 6:03)

        Danone [anonim] i-a raspuns lui Sani

        inclusiv bugetari precum medicii, majoritar - total ostili oricarei idei de schimbare in sistem...
        • 0 (0 voturi)    
          ...mai complectez cu (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 12:28)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Danone

          producatorii de loaze, autointitulati profesori. (poate de spaga)
          • 0 (0 voturi)    
            invata sa scrii (Duminică, 20 iulie 2014, 18:14)

            JustifyNic [anonim] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

            nu mai .. ” complecta” oricum sunt singur ca esti vreun pensionar din epoca comunismului, doar ei au obiceiul de a COMPLECTA. cauta in dex ”completa”
      • -1 (5 voturi)    
        funeriu (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:06)

        costy [anonim] i-a raspuns lui Sani

        Adevarat ca Funeriu era bun,stia sa numere pixelii
    • 0 (0 voturi)    
      pai nu se asteapta sa fie isteti (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:10)

      yahoo [anonim] i-a raspuns lui Mihai Popescu

      cum poti fi isteti daca tocesc de dimineata pana seara timp de cativa ani...?
      • -1 (1 vot)    
        A (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 14:03)

        A [anonim] i-a raspuns lui yahoo

        Esti superficial/a. Nu tocim de dimineata pana seara si in niciun caz nu am lua examenele daca doar am memora ca papagalii sute sau mii de pagini. Oricum nu e posibil sa le memorezi, nu iti permite natura umana. :)
        • 0 (0 voturi)    
          natura umana (Duminică, 20 iulie 2014, 12:11)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui A

          copiaza ! aveti modelul ajuns fa MTO p.m. !
    • +2 (2 voturi)    
      cafeaua.....cafeaua (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:10)

      dr_Bear [anonim] i-a raspuns lui Mihai Popescu

      Sunt un medic de 31 de ani care a facut facultatea in privat si care are cea mai umila specializare : medicina de familie.
      De ani buni am muncit si muncesc inca foarte mult pentru un trai decent, aici in Romania. PFA,SRL, colaborari cu gradinite, camine de batrani, cabinete de medicina de familie, spitale de geriatrie, garzi, samd. Muncesc 10-12 ore pe zi si castig mai bine decat daca alegeam sa merg in Franta, unde sunt invitat zilnic.
      La examenul de specialist, unde eu am ajuns cu chiu cu vai pentru ca a trebuit sa aman multe programari, am revazut o atmosfera de care nu mi-era dor.
      Pe hol, inaintea salii de examen, era un fum de il taiai cu cutitul. Cafele pe peste tot. Pahare goale, pahare facute scrumiera...
      Imaginea asta o vedeai la stat, in fiecare zi.La particulara nu era tocmai asa, asistentii erau oameni tineri, ajunsi asistenti universitari din "greseala" care lucrau efectiv zi de zi si care (asa cum si trebuie) ,o buna parte din ei se simteau flatati ca au si rolul de profesor.
      La UMF "Carol Davila" nu. Acolo, fum si cafele. Trist, pentru ca materialul bun se gasea la UMF, nu la particulara. Acolo se dorea sa se invete si sa se explice dar nu aveau cui. La UMF ar fi avut, dar nu ii interesa nici pe asistenti, nici pe studenti.
      Cafea si iar cafea.
      Atitudinea asta se pastreaza la foarte multi, minus domnisoara' dr. care a scris articolul si altii ca ea. Ceilalti, continua pe cafele si tigari, 50% din ziua de munca, scurta oricum, de maxim 7 ore.
      * precizez ca am facut "Titu Maiorescu" in anii 2002-2008 si nu mai stiu cum e acolo....
      • 0 (0 voturi)    
        mda (Miercuri, 23 iulie 2014, 19:23)

        Bernkastel [anonim] i-a raspuns lui dr_Bear

        De unde si pana unde stii tu ca la Carol Davila nu ii intereseaza pe studenti. Fara suparare domnule doctor dar voi de la particulara nici nu erati in competitie cu noi(Carol Davila), intre noi era competitia. Cunosc multi dintre viitorii colegi ai dumneavoastra si ei nici nu reusesc sa treaca de examenul practic. Cei care nu resista la noi se duc la Titulescu. Si da, se consuma cafea pt ca noi stim ce inseamna ca inveti zi si noapte pt o un examen si ce inseamna sa fii in competitie, lucru nestiut de cei de la privat.
        • 0 (0 voturi)    
          DIFERENTE CONSIDERABILE OCCIDENT (Marţi, 16 iunie 2015, 23:17)

          PRIVAT DE STAT [anonim] i-a raspuns lui Bernkastel

          Nici nu poate fi vorba de PRIVAT sau STAT, diferentele fata de occident sunt imense.Si la stat si la privat, spagile sunt uimitoare.Cei care au daruire si capacitate, dar nu au bani, este imposibil sa acceada , iar cei cu bani foarte multi, acced in cercetare, dar foarte prosti.
        • 0 (0 voturi)    
          chiar ca mda (Miercuri, 7 martie 2018, 18:12)

          VcG [anonim] i-a raspuns lui Bernkastel

          Viitorii colegi in loc de fostii, resista in loc de rezista...medic de "carton" cu tot cu marea ta facultate la stat
  • +12 (12 voturi)    
    Ai dreptate, dar... (Vineri, 18 iulie 2014, 13:04)

    Buerebista [utilizator]

    Atitudinea acelor profesori care te-au jignit dovedește doar slăbiciunea lor, nicidecum exigența.
    Nişte mârlani deghizați în educatori. Niște nerealizați îmbuibați cu veninul invidiei.
    Se disprețuiesc pe ei, cum crezi că ar putea prețui pe altcineva?
    Au o frică paranoică de concurență, de valoare, de caractere integre.
    România are medici absolut remarcabili, profesioniști de elită, care, ca și tine, sunt colegi de breaslă cu profesorii descriși de tine.
    Învață de la ei să le ignori atitudinea arogantă, astfel, efectul jignirilor lor devine nul.
    Nu lua o decizie asupra viitorului tău prin prisma comportamentului acestor specimene umane.
    Nu-ți decide cariera funcție de ei, pentru că, dacă o faci, înseamnă că te-au învins.
    Fă ce-ți place, unde-ți place și cu cine-ți place.

    Baftă!
  • +5 (13 voturi)    
    De asta si spun ca oamenii capabili trebuie (Vineri, 18 iulie 2014, 13:07)

    Matrafirefox [utilizator]

    sa plece cat mai repede din Romania, fiindca dinozaurii de pe vremea lui Ceausescu n-au murit cu totii inca si le fac viata tinerilor un calvar.

    Mergeti in Suedia, Germania, nu conteaza foarte mult, doar plecati din Romania pana nu e prea tarziu si ramaneti captivi intr-o tara antiintelectuala condusa de partidul antiintelectual numit P$D.
    • +3 (11 voturi)    
      Ba dimpotriva... (Vineri, 18 iulie 2014, 13:50)

      EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui Matrafirefox

      oamenii capabili trebuie sa stea in tara si sa schimbe si sa imbunatateasca sistemul! Schimbarea este posibila, se vede in justitie de exemplu, chiar si in educatie, dar trebuie sa existe oameni care sa doreasca aceasta schimbare! Daca luam fatalismul in brate: "la noi nu se poate!", am terminat-o!
      Cat despre articol, dezamagitor. Un articol fara nume si prenume. Profesorii se poarta urat: cine mai exact sa ii stim si noi, ca sunt cu siguranta si multi profesori care sunt OK?! Apoi reactia este post factum, dupa ce studentii medicinisti au indurat si au indurat si nu au cracnit niciun pic, vorbim la modul general general ca toti sunt o apa si un pamant. Sistemul este format din oameni. Hai sa spunem clar: cine sunt cei care jugnesc, vorbesc urat... etc.. Sa ii stim si noi si sa dea niste explicatii. Cateva inregistrati cu astfel de profesori care isi jignesc studentii ajunse pe la TV + un scandal public, i-ar putea determina sa se mai potoleasca si sa isi revizuiasca atitudinea!
      Un alt lucru nu mi se pare OK. Nu mai spuneti ca banii nu sunt o problema, ca este folosit ca argument cand nu se doreste cresterea salariilor medicilor de catre tot felul de politruci. Bineinteles ca banii sunt importanti: salarii, dotari, conditii de lucru, personal competent etc... etc... Si pe de alta parte spuneti ca in strainatate: "străinii îi vânează şi promit salariu decent, casă, cursuri de limbă străină şi posibilitatea de a lucra într-un spital bine dotat." Pai ori sunt importanti banii ori nu sunt... ca vad ca sunt!
      • +6 (12 voturi)    
        nu as mai reveni acasa (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 1:40)

        gigi [anonim] i-a raspuns lui EuSiCuMine

        un exemplu de profesor ignorant este vedeta de televiziune prof dr Monica Pop.Stagiile erau pierdere de vreme,rezidentii isi plangeau de mila.Un alt stagiu de care imi amintesc cu groaza a fost cel de cardio la fundeni,asistent,dr Carp;atunci jumate de grupa s-a bucurat de o vacanta lunga,nimeni nu te vedea,nu te intreba nimic..Toata facultatea a fost aproape FACULTATIVa,implica-te,da din coate.Intai spaga pt un loc in camin in conditiile in care intrasesi frate pe un loc onorabil,apoi aranjamentele la secretariat pt grupa,serie ca de sperai ca e mai bine sa faci cursuri cu niste nume mai celebre,dar defapt erau de multe ori iluzii.Toate se rezolvau umai cu atentii,ca la medicina.De ce sa nu vb si de examene cumparate,da era realitate;sa mori de oftica cand vedeai cum colegul tau,fiul lui tata,un indolent dealtfel si nestiutor iti radea in nas cu notele cumparate,spunea el ca oricare prof are un pret,chiar si mare de anatomie.Si dupa asa o experienta de 6 ani,vazand si auzind cum se aranjeaza posturile ce sa mai stai.....
        Calea pribegiei,grea,usora,asta e.......Nu ai bani,familie cu relatii,fiu de mari doctori ,ce astepti,valea.Aici toate se posturile sunt numite,aranjate;poti sa fii desteptul desteptilor;dar poate vrei sa pui ceva la bataie,dar ai grija ca sunt multe fete frumoase ,concurenta este acerba,spunea un medic odata intr-un stagiu.Si asa am plecat si nu regret profesional nimic.Salariu decent,responasabilite,formare de exceptie si un colectiv educat.Te sinti medic,important.E ok.Exista si un mare minus-familia,iubita departe,relatie moarta,dorul de bors,de gustul de acasa;dar in final rezolutia este numai m-as intoarce niciodata.Timp de 6 ani nu imi amintesc ca "un Profesor sa stie ca sunt studentul lui"desi mere eram in top 50-medie anuala),dar aici in vest inca de la inceput profesorul a stiu sa imi spuna pe nume.Drum bun dragi abolventi,daca va simtiti pregatiti,drumul este greu ;nu-i facut pt toti strambii si puturosi.
  • +15 (21 voturi)    
    Problema comuna tuturor profesiilor (Vineri, 18 iulie 2014, 13:08)

    provest [anonim]

    Nu ca asta ar fi o consolare, dar absolut TOTI absolventii, de la toate facultatile sunt tratati asa, fie de catre angajatori, fie de catre instructori, sau cum s-or numi.
    Mentalitatea aceea paguboasa gen "meseria se fura", "poti sa ai 10 diplome ca nu stii nimic", "eu, cand eram am facut cafele 2 ani pana sa..."
    Ani de zile din cea mai plina de energie si abnegatie perioada din viata unui absolvetn sunt aruncati la cos de astfel de mentalitati, din pacate inca foarte prezente.
    Cum ne vom trata tinerii asa ne vor trata si ei pe noi. Nu va mai intrebati de ce tinerii nu ma arata respectul de alta data. De asta, pentru ca ii calcati in picioare.
    • +5 (9 voturi)    
      Cat de corect ai spus! (Vineri, 18 iulie 2014, 14:40)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui provest

      100 de plusuri ti-as da!
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 14:47)

      [anonim] i-a raspuns lui provest

  • +3 (3 voturi)    
    Si dupa toate multi traiam asa: (Vineri, 18 iulie 2014, 14:56)

    B [anonim]

    Filmarea este facuta intr-un camin studentesc medicinist la inceputul anilor mei de facultate. Mai bine de jumatate de an aceasta a fost realitatea de zi cu zi pentru care mai si plateam lunar ¬100 de lei(daca nu ma insel) ce-i care eram la buget. https://www.youtube.com/watch?v=Gm67XxqCWyU

    Medicul roman va avea un viitor sumbru in aceasta tara si pacientul un viitor rece.
  • +2 (2 voturi)    
    Problema nr doi (Vineri, 18 iulie 2014, 15:00)

    motanu_alex [utilizator]

    Este adevarat ce spune d-soara Mocanu dar asta e situatia peste tot in Romania, indiferent ce facultate ai absolvit.
    Pe de alte parte, intr-o meserie in care se salveaza vieti, sfaturile si suportul acordat tanarului medic sunt foarte importante. Ai grija de oameni, nu de hartii si dosare...
    Cine pierde in afacerea asta? toti cei implicati: dr experimentat, rezidentul, pacientul.

    Lipsa de implicare, ignorea tinerilor medici de catre dascali este la mare arta in RO. Am prieteni care profeseaza medicina in Germania si sunt implicati (cu forta chiar) in toate aspectele meseriei.
  • +4 (6 voturi)    
    ei na (Vineri, 18 iulie 2014, 15:19)

    I [utilizator]

    cum să vă învețe? doar nu vrei ca după aia să îi furi meseria/șpaga?
    • +5 (7 voturi)    
      chiar (Vineri, 18 iulie 2014, 15:28)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui I

      asa, asta voim si eu sa spun, ce sa te invete, astia isi invata doar copii sau nepotii, ii lasa mostenitori, s-a umplut romania de ''dinastii'' de-astea.
      • +1 (1 vot)    
        uf (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 10:49)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

        La Parhon la medicina nucleara(bolnavii de cancer) a ramas un singur medic, cu programarile s-a ajuns undeva in februarie 2015. Medicul este nepotul ceilelalte doctorite(erau 2 medici in sectie la un moment dat) care cred ca s-a pensionat acum. Dar, dupa ce presupun ca a pus un umar sa-si aduca nepotul langa ea (prea mare coincidenta sa fie fix nepotul) el a inceput sa-i ia pacienti, aproape nici nu-si mai vorbeau.
        De ce nu mai sunt pregatiti alti medici? E lipsa de respect la adresa bolnavilor (de cancer!)
        Cam asta e sistemul.
  • +6 (6 voturi)    
    UMFTGM (Vineri, 18 iulie 2014, 16:38)

    silviu717 [anonim]

    spui adevarul
    sunt medic rezident acum si am ales sa raman in romania(nu stiu pt cat timp).
    este adevarat ca am intalnit o gramada de "profesori" in facultate care incercau sa faca viata grea studentilor (nu pt ca nu ar fi stiut) din simplul motiv ca erau mai sus in ierarhie si ca au putut
    am ales sa nu urmez exemplul acestor oligofreni, spoer ca daca o sa fiu cadru universitar sa fiu om fata de oligofrenii respectivi
    stiu ca sunt dur, si poate exagerez, dar scopul unora era doar sa se poata mandri ca ei sunt mari profesori universitari, unii nu aveau nici o tragere de inima sa te invete ceva, inca daca intrebai/aveai activitate la curs te luau la misto

    TIN SA MENTIONEZ ADEVARATII PROFESORI SI ASISTENTI DE LA UMFTGM:
    OVIDIU COTOI
    RUSSU OCTAV
    ROMEO BREZEANU
    SANDA COPOTOIU
    HOBAI STEFAN
    ADRIAN COTOVANU
    LUCIAN PUSCASIU
    DENES LORAND

    ei sunt oamenii adevarati, modele de medici si pedagogi
    • +1 (1 vot)    
      BRAVO PENTRU NUME SI PRENUME! (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 10:43)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui silviu717

      Daca am vorbi cu totii "la concret", daca i-am numi si pe cei ne-adevarati si anti-modele, poate le-ar cadea piedestalurile iar Romania ar deveni mai curata...
    • +1 (1 vot)    
      umftgm (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:40)

      meme [anonim] i-a raspuns lui silviu717

      Ar mai fi de adaugat pe lista si Vari Camil. Probabil si altii de care am uitat. Dar dupa 6 ani de faultate si trecut prin 77 de materii, e trist ca putem numara pe degetele de la maini oamenii care chiar stiu sa predea.
  • +9 (9 voturi)    
    Ne plangem, ne plangem, dar ne si convine (Vineri, 18 iulie 2014, 16:44)

    Alta studenta [anonim]

    Am terminat anul acesta UMF "Carol Davila." Astept ca domnisoara sa se planga si de numarul considerabil de studenti la medicina care copiaza pe rupte la examene...cu casca sau in alte moduri, studenti care chiulesc pe rupte de la stagii in cazul in care li se permite, studenti care se bucura de examenele usoare, desi viitoarea cariera nu este tocmai usoara etc. Tabloul descris este destul de corect, insa nu doar de o parte a baricadei sunt probleme. Daca tot ne plangem, hai sa fim echilibrati.
    • +2 (2 voturi)    
      a vorbit (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 10:37)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui Alta studenta

      Toate astea sunt posibile pentru că profesorii nu își fac treaba și le permit. Nu studenții sunt de vină că profesorii acceptă ca examenele să se tracă copiind sau fără prezență.
    • +1 (1 vot)    
      AI PERFECTA DREPTATE, (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 10:47)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui Alta studenta

      Decit ca cealalta, studenta dintii, care ne-a dat noua de lucru ca sa scriem p-acilea, tocmai asta zice si ea: medicinistii chiulangii / copiatori / etc. nu ar putea exista si promova fara exact lipsa de atentie a majoritatii profesorilor...
  • 0 (2 voturi)    
    Cam dur si tendentios (Vineri, 18 iulie 2014, 17:24)

    x [anonim]

    La partea cu ECN-ul sunt de acord, este o rusine, iar examenul bazat pe aceasta carte va promova fix abilitatea studentului de a memora o carte cuvant cu cuvant. Ca e ECN, ca e biblia, nu e mare diferenta dpdv al cantitatii de informatii folositoare in domeniul medicinei. N-are nicio legatura cu abilitatile sau dorintele fiecaruia. Cei care au cel mai mic punctaj au de ales intre cele mai grele specializari, precum neurochirurgie sau chirurgie cardio-vasculara, hematologie etc, pe care nu le vrea nimeni, pe care in facultate nu s-a pus prea mult accent. La partea cu pedagogii nostri nu sunt de acord. Consider, din contra, ca se numara pe degete cei care s au purtat mai mizer cu noi, majoritatea aratandu-ne exact acelasi respect si interes pe care l-am aratat si noi fata de ei sau fata de meseria lor. Din experienta unuia se reflecta si caracterul sau. Pe de alta parte, e nevoie si de mare strictete pe alocuri. Medicina nu e locul unde esti tinut de mana si mangaiat pe cap si ti se spune "lasa, puisor, merge si asa".
  • +4 (6 voturi)    
    o radiografie trista a societatii romanesti... (Vineri, 18 iulie 2014, 20:14)

    lili [anonim]

    Medicii tineri si bine pregatiti pleaca, raman cei care raman si care fac sa creasca numarul cazurilor de tragedii de care auzim zi de zi in sistemul medical romanesc.
    Cui ii pasa ?!
    Iar tanara absolventa de medicina care pune aveste intrebari dureroase va pleca si ea... vor ramane cei care nu-si pun nici o intrebare dar in urma carora apar multe intrebari si mai ales multa durere si nenororcire pentru cei care le vor fi pacienti.
    NU vad nici o sansa de schimbare in bine a sistemului medical romanesc.
    Nici una.
    Nu l-am auizt nici pe Presedintele Basescu in 10 ani de mandat asa cum nu l-am auzit pe fostul Premier Boc, asa cum nu-l aud acum pe Premierul Ponta sa aiba un plan de schimbare in BINE a sistemului medical romanesc, sa devina sanatatea romanilor prioritate nationala pentru 5 ani, sa zicem.
    Apoi, educatia, la fel NU vad strategii care sa schimbe dezastrul din educatie care se amplifica de la an la an.
    Nici unul din guvernele post '89 NU a avut nici o PRIORITATE, nici o strategie pentru domenii cheie ca educatia si sanatatea.
    Sa te fereasca Dumnezeu sa fii bolnav in Romania fara sa ai bani de clinici private...
    • +3 (3 voturi)    
      "Nu l-am auizt (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:58)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui lili

      nici pe Presedintele Basescu in 10 ani de mandat"
      In cazul asta erai plecata din tara.
      Despre cazul cu "doctorul Calafat" si ce a urmat chiar nu ai auzit?
      Ei, eu unul tind sa va creed despre ce zice autoare (desi cam exagerat), dar cind spuneti asemenea minciuni, atunci incep sa ma indoiesc si de cam tot ce spuneti.
      Daca Basescu si Boc nu au avut de suferit de pe urma faptului ca au incercat ceva referitor la sanatate, atunci pardon, scuzati, cred ca sinteti din alta tara.
      • -1 (1 vot)    
        "au incercat"??! (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 19:17)

        lili [anonim] i-a raspuns lui victor L

        Ar trebui sa rad, desi e de plans ceea ce vedem in sistemul de sanatate.
        Ati ajuns intr-un spital public din provincie sa vedeti saracia si indiferenta.
        Si dvs vorbiti de "incercat"?!
        NU au facut nimic de 25 de ani, nici un Guvern, nici un Presedinte pentru ca nici unul NU a ajuns intr-un spital public, ca oricare muritor de rand, ca sa vada realitatea dureroasa din sistemul sanitar.
        NU incercarile lor ne trebuie, ci REZULTATE!
        NU au nici un rezultat, numai bataie de joc si umilinta pentru cei bolnavi.
        In timp ce clientela politica e bine mersi si in caz de boala merge la AKH la Viena sau la Elias, ca Presedintele, ca Premierul, ca mai marii politicii romanesti.
        Jale ramane in sistemul sanitar dupa Traian Basescu si Boc si la fel si dupa Ponta.
    • 0 (0 voturi)    
      nici nu are importanta medicina in Romania. (Marţi, 16 iunie 2015, 23:32)

      FARAIMPORTANTA [anonim] i-a raspuns lui lili

      Totul este pe spaga, iar dascalii sunt foarte slabi pregatiti.A se vedea doctorita MAHLER, care nici ea nu stie sarac de ea sa interpreteze un EKG, scolita prin toata Romania, a intrat si ea mare lector la medicina. Pacat de de acel post, ///.
  • +2 (4 voturi)    
    O impresie amara (Vineri, 18 iulie 2014, 22:51)

    Studenta [anonim]

    Tocmai am terminat primul an de studiu la UMF Buc si am ramas cu o impresie amara. Cand am intrat la aceasta facultate ma asteptam sa intalnesc oameni corecti, dornici sa ii invete pe studenti cat mai mult si mai bine. In schimb am intalnit profesori/asistemti dezinteresati; cursuri incomplete din care profesorii au preferat sa taie informatia( pentru a fi mai putina materie) care era esentiala pentru intelegerea acelor cursuri- acest lucru m-a dus la cautarea informatiei in n surse pentru a putea sa inteleg,nu doar sa memorez fraze; examinatori care contesta ceea ce e scris in cursuri in timpul examenului si ceea ce e cel mai dureros bataia pentru note-nici macar pentru cine stie cel mai bine ci pentru note!!!-cel mai grav examenele platite-studentii care apreleaza la aceste metode o fac doar pentru a prinde locurile la buget si astfel in dezavantajeaza pe cei care doresc sa fie cat mai pregatiti. Nu se doreste sa fim pregatiti, doar batalia pentru note conteaza si banii pe care ii scot parintii din buzunar!!
    • +1 (3 voturi)    
      glumesti? (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 10:26)

      asdff [utilizator] i-a raspuns lui Studenta

      In anul 2014 te-ai hotarat sa faci medicina in Romania si te miri ca nu gasesti oameni corecti? Iti bati joc de noi sau nu ai fost in viata ta "la doctor"?

      Daca esti chiar sincera (poate prea tanara) afla ca tocmai ti-ai ales ca meserie luarea de shpaga.
      • 0 (0 voturi)    
        Daca "studenta" noastra nu gusta sarcasmul d-stra, (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 15:41)

        ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui asdff

        nu as vrea sa fiu in pielea vreunui viitor pacient...
        Ceea ce relateaza ea este - pentru ea si pentru noi, viitorii pacienti ai viitorilor absolventi - dureros.
        Cu toate astea, ar face foarte bine sa zimbeasca (la comentariu) si sa nu se molipseasca cu cele rele ce se intimpla in jurul ei.
        Eu, unul, ii urez succes!
        Si multa vointa!
        Si psihic tare...
  • -2 (4 voturi)    
    plangeri (Vineri, 18 iulie 2014, 23:17)

    Mda [anonim]

    de plangareti e plina lumea. nu se da aia, nu exista cealalta..

    nimeni nu datoreaza nimic nici unui student, totul este o lupta. fiecare se lupta, daca are ceva in cap, sa invete pentru el.

    cu plangeri gen am fost ingnorati.. nu se intampla nimic. veti fi ignorati in continuare. nimeni nu trebuie sa va invete nimic. meseria se fura.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:11)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      Facultatea nu e gratis: fie platesti taxe, fie daca ai obtinut un loc finantat, si acesta e platit de contribuabili. Nici profesorii aia nu predau pe gratis! Deci nu vad de ce s-ar fura meseria, cand de fapt suntem furati noi toti, care platim taxe ca, intr-o zi, copiii nostri sa faca medicina...sau alta facultate.
      Si daca ”nimeni nu trebuie sa va invete nimic”, atunci vedeti de plecati de pe bancile liceelor...Facultatea deja tinde sa devina mai scumpa la noi, decat in occident, iar acolo, cineva, chiar te invata...
    • +1 (3 voturi)    
      pe bune?! (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:37)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Mda

      Tu ori ai IQ-ul sub 10, ori faci parte din categoria celor descrisi de Ioana.
      Da, meseria se fura, dar in alte domenii, in constructii (zidarie, tencuiala, instalatii). in medicina, cum zicea cineva mai sus nu merge cu "lasa ba ca merge asa". viata unor oameni depinde de tine, si daca ai furat de la unu care a furat de la altu, ajungi sa operezi apartinatorul, nicidecum bolnavul.

      de ignoranti ca tine e plina lumea, dar pun pariu ca esti ori asistat social, ori un ipocrit care a realizat ceva doar prin furt (si copiatul la examene e tot furt)
    • 0 (0 voturi)    
      Ei, prostii, (Duminică, 20 iulie 2014, 3:09)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui Mda

      pai atunci de ce sa mai existe ? Doar asa, ca sa ne cheltuiasca noua banii ? Ca noi o sustinem, prin taxe.
      Daca meseria se "fura", inseamna ca facultatea e inutila. Sa se desfiinteze, sa se puna pe net o serie de materiale si sa existe doar examinari. Eventual, sa se mentina disectiile (ca pentru alea nu poti doar sa citesti, trebuie sa le faci), si atat.
      A, vor sa fie profesori, sa ia salarii de universitari ? Pai atunci sa isi puna dosul la treaba si sa faca munca pentru care sunt platiti; daca nu sunt de acord cu predatul, si asteapta ca studentii sa "fure" meserie, sa renunte la posturi si sa faca altceva, sa nu mai pape bani de la buget degeaba.
  • 0 (0 voturi)    
    medicina in Romania= navy seal training (Vineri, 18 iulie 2014, 23:49)

    Mihai C [anonim]

    Ca fost absolvent sunt de acord cu cele scrise, dar uitati-va la aceasta din alta perspectiva: https://www.youtube.com/watch?v=pxBQLFLei70
  • +1 (1 vot)    
    adevarurri (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 6:25)

    revolta ingerilor [anonim]

    Este o revolta a profesorilor care trebuie sa lucreze cu elevi slabiDaca fac o selectie prin nota are probleme facultatea Asa ca singura forma de reactie ramine asazisul dispret Cum ar putea altfel?Am intrebat un stomatolog ce este caria ,raspunsul primit ma face sa inteleg atitudinea profesorilor care au fost nevoiti sa tina cursuri la astfel de studenti fiind obligati sa i treaca examenele
  • 0 (4 voturi)    
    Subiect (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:45)

    Chiotoroiu Adrian [anonim]

    Well, bu-fucking-hu. Nu ne respecta profesorii, vai de mine, hai sa renuntam la facultate :) Sa fim seriosi, daca m-am inscris la o facultate si vreau neaparat sa fac ceva in viata nu ma vor opri niste jigniri, care-atentie- de mult ori sunt fondate. E o latura a povestii, sunt sigur ca sunt si profesori care s-au saturat sa nu fie respectati de studenti. Meseria se fura, sa stii. Tu trebuie sa iti arati interesul si sa inveti, nu te astepta sa vina doctorii sa va recruteze. Lor le convine asa cum este acum, sa nu aibe concurenta. Gandeste-te si tu, de ce ti-ai consuma timpul si energia sa antrenezi un viitor concurent? Asta e situatia, e dura, dar daca vrei cu adevarat, reusesti. Ce credeai, ca o sa intri la facultate si acolo o sa curga numai lapte si miere, o sa se tina profesorii dupa tine - vai domnisoara student, cum va mai ajut astazi, sigur ati inteles tot cursul?
    • 0 (2 voturi)    
      sa inteleg (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 15:45)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Chiotoroiu Adrian

      Profesorii de pe la UMF-uri fac voluntariat? Nu sunt platiti pentru cursuri?
  • +1 (1 vot)    
    ipocrizie maxima (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:51)

    demaGOGU [utilizator]

    pleaca doar cei care nu reusesc sa prinda un job permanent in sistem, concurenta este feroce!

    ex post, isi construiesc alibi-uri
  • -1 (1 vot)    
    Mai multe chestii (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 12:08)

    Mihalake [utilizator]

    1) E trist sa vezi ca sistemul permite promovabilitatea examenelor / facultatii de medicina pe spagi. De fapt e o IRESPONSABILITATE CRIMINALA. Ajungi pe mana unui astfel de medic si mori cu zile.

    2) Nivelul general al serviciilor medicale in Romania nu este atat de prost pe cat se spune. Am trait deceptii in tari in care exista bani cu nemiluita in sistemul sanitar, pentru ca tarifele sunt astronomice. Deci in Romania se face proportional mult mai mult cu mult mai putin.

    3) Ref. la exodul medicilor, mi s-ar parea corect sa li se puna o clauza la admitere/absolvire ca sunt obligati sa ramana sa profeseze in Romania un numar de ani suficient ca sa poata sa dea ceva inapoi societatii pe banii careia s-au format. In caz contrar sa achite costurile scolarizarii la nivelul just.

    Oricum, daca e sa fie ceva pozitiv in toata treaba asta... este faptul ca numele de roman mai e asociat si de profesii respectabile (medic, informatician), nu numai de hoti, traficanti de carne vie, cersetori, etc.
  • +1 (1 vot)    
    Cateva sfaturi pentru medicii tineri (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 12:51)

    Dr.House [anonim]

    Sistemul medical din Romania este in proportie covarsitoare feudalizat, captiv in mainile unor baroni care blocheaza orice schimbare. Aproape toti cei aflati in varful piramidei, profesori, sefii de sectii si clinici universitare au drept singur obiectiv umplerea buzunarelor personale din toate sursele posibile (pacienti, studii clinice, proiecte de cercetare, sponsorizari de la companii farmaceutice, participarea in "comitete si comitzii", examene cu studentii, posturi scoase la concurs, clinici private, etc). Cum sa incepi o reforma in sistem si sa la spui acestor dinozauri sa nu mai ia spaga, sa-si declare veniturile si sa plateasca impozite ? Rezistenta la schimbare e uriasa, si ea provine tocmai de la cei care ar avea parghiile sa reformeze sistemul. Din pacate, tinerii (studenti, rezidenti) ajung victimele colaterale ale acestui sistem corupt pana in maduva oaselor. Ei nu au decat solutia placarii din tara, a intrarii in sistem (si a praluarii acelorasi metehne, pentru ca altfel nu pot supravietui) sau a muncii in sistemul privat, cu riscul inevitabil al plafonarii.
    Cateva sfaturi pentru studentii la medicina: 1. nu asteptati sa vi se dea nimic, cautati singuri informatiile care va intereseaza; invatati pentru voi, nu pentru examene; 2. invatati lucruri practice in stagiile de vara; 3. implicati-va, stati in garzi, veniti la contravizite, intrati in sali de operatie; 4. la rezidentiat alegeti-va cu mare atentie specialitatea care vi se potriveste, pentru care stiti ca aveti inclinatii si aptitudini; 5. analizati din vreme, si cu maxima luciditate posibilitatea plecarii din tara; daca v-ati decis, faceti pasul cat main repede ca sa nu apuce sistemul sa va strice iremediabil. Bafta !
  • +3 (3 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 13:47)

    ceta_mol [anonim]

    imi aduc aminte de "Profesori" adica cadrul cel mai intalt posibil, profesori universitari, oameni care sunt platiti colosal de catre stat si care nu au nimic in comun cu arta de a preda. arta de a tranmite mai departe cunostinte si mai mult de a insamanta in studenti dorinta de a citi mai mult.

    -Artino, fiziologie I, Bohaltea, genetica, anul I
    -Spircu, informatica si biostatistica, anul II
    -Trandafir, imunologie, anul III
    -Nistorescu, neurologie anul V,
    ...
    exemplele pot continua la nesfarsit.

    PREA PUTINI OAMENI DEDICATI INTRE CADRELE UMF! PREA PUTINI! MULT MULT PREA PUTINI!
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 14:41)

    [anonim]

  • +1 (1 vot)    
    Tot despre medicina din România (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 14:49)

    CretuW [utilizator]

    Nu de mult, un student absolvent la fel își vărsa amarul într-un articol. Vă invit pe toți să în citiți. O să observați proporția ridicată de similitudini ( la o diferență de aproape un an, centre diferite).

    http://ganduri.info/eu-romania-te-urasc-despre-a-fi-medic-si-medicina-in-romania.html
  • +3 (3 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 14:53)

    [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      o parere (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 20:20)

      doar un medic [anonim] i-a raspuns lui

      Doamna/Domnule airwaves,inteleg ,dupa propriile declaratii ,ca nu aveti nimic in comun cu medicina "Nu sunt medic, nu am rude medici" si cu atat mai mult cu ceea ce inseamna faculatate de medicina si rezidentiat( ma refer la timp de lucru,ANII de zile de munca-munca si iar munca fara pauza renuntand la multe si sacrificand vacante,relatii, prieteni, nervi ,in acei ani ai vietii in care dvs si cei ce va sustin opiniile tineau peretii discotecilor sau plecau la mare in vacanta)Eu ma intreb doar cu ce drept, va permiteti DUMNEAVOASTRA sa faceti acele afirmatii si concluzii despre ceva ce NU CUNOASTETI???Sunt de acord cu dvs,ca respectul se castiga si cred ca dvs ,prin atitudinea prezenta mai aveti ceva de tras pana a-l obtine.pe de alta parte respectul si reputatia se obtin prin metode diferite,dar exista un respect basic,pe care ar trebui sa-l invatam cu totii in jurul varstei de 7 ani si tind sa cred ca autoarea se referea la acel tip de respect=Respectul pentru o alta fiinta umana,respectul pentru o persoana aflata la inceput de drum,complet naiva si nestiutoare dar care INCEARCA sa se imbunatateasca.Eu cred ca cineva care incearca sa se imbunatateasca(oricare ar fi meseria,dar cu atat mai mult intr-o meserie ce implica eforturi mult mai mari) merita respect dar sunt curioasa sa aflu opinia dvs
  • +1 (1 vot)    
    respectul se merita (Duminică, 20 iulie 2014, 9:57)

    UMF Iasi [anonim]

    Respect pt studentii medicinisti? Greu,greu de tot. Printre ei exista sigur un mic procent care merita respectul dar restu nu. Un exemplu despre care scriu ziarele de ani de zile. UMF Iasi, cu rectorul lor penal, zis si 7 salarii, Ghita Pristanda sau rectorul maculatura, printre alte functii si presedintele Colegiului Medicilor. Ca sa aveti o idee despre capacitatile lui profesionale. Afaceri peste afaceri cu fonduri europene, salarii de mii de euroi pe luna pentru el, fiica-sa si alti membri din conducerea UMF-ului, probleme cu DNA, cu ANI, incompatbilitati peste incompatibilitati, si ce fac tovarasii studenti in acest context?
    Il realeg ca rector exact in plin scandal! Se stie foarte bine la Iasi, si au scris si ziarele, ca acest penal de Astarastoae a fost reales rector cu peste 70% din voturi, iar reprezentantii studentilor l-au votat cu ambele maini.
    Au protestat cumva studentii impotriva rezultatului? Nu, au stat si au plecat capul sa nu se puna rau cu profii si conducerea. Ba mai mult, in iarna asta a fost o mica revolta a studentilor straini din UMF Iasi, satui de spaga care le era impusa. I-au sustinut cumva colegii lor romani? Nu, nici gand, asa ca revolta s-a terminat rapid,rectorul "constantand" ca lucrurile sunt corecte si nu e nici un motiv de ingrijorare in universitate!!!!!! Dar de cazurilede plagiat ale tovarasilor profesori din UMF? S-au revoltat studentii,au luat atitudine? Dar despre copiii cadrelor didactice umefiste care intra si ei in UMF fara sa ia rezidentiatul, in timp ce tineri valoosi sunt lasati pe dinafara? Unde e protestul studentilor?
    Deci, ce respect vor tovaraseii astia? De ce l-ar avea?
    Precizez ca toata situatia de la UMF Iasi e cunoscuta si relatata in presa de ani de zile, deci nu sint inventii, nici macar exagerari, deoarece situatia la fata locului e si mai dramatica: un fel de mosie pe care conducerea face ce vrea.
  • 0 (0 voturi)    
    raspuns (Marţi, 22 iulie 2014, 23:33)

    pufulet [anonim]

    Toti cred ca in strainatate e usor.Dar vad ca nu prea stiu nimic.In Franta punctul 1 nu se poate copia faci primul an de medicina in care inveti,anatomie,chimie,fizica si matematica pe paine.Daca esti bun treci examenul destul de greu si intri in anul 2.Daca nu iti poti lua adio de la medicina.Ai o singura sansa.Apoi la 2 ani ai examene de trecere in anii succesivi.(exemplu in anul 4 si apoi in anul 6).Faci 1 an de proba,daca esti bun intri la specializare,daca nu mai faci 1 an.Multi fac si 8 ani inainte de a intra la specializare.Si in anul 8 deseori ai examene rapide date de superiorul tau.Cam 2 minute la fiecare intrebare.Daca nu stii raspunsurile la intrebarile de anatomie esti facut mai prost decat unul de clasa 1.Deci sa nu creada ca aici e rai.Aici vrei respect trebuie sa ti-l castigi.Deseori pregatirea celor de acasa lasa de dorit si nu le convine cand sunt obligati de multe ori sa recupereze ani de studiu 1 sau 2.Ca sa ai acelasi salariu ca si cel francez iti trebuie multi ani.Deci sa nu creada domnisoara ca aici sunt catei cu covrigi in coada.
    Cei de acasa ar trebui sa incerce sa schimbe ceva.
    Sunt student din primul an de medicina peste hotare
  • 0 (0 voturi)    
    Nu sunt de-acord (Vineri, 12 decembrie 2014, 16:44)

    Anonim [anonim]

    E grea medicina si necesita minti inteligente care sa se intereseze "how to study" si sa puna in practica. Cati studenti fac asta ? toti invata cum apuca, pe de rost ca papagalu, repetand mecanic, citind si comentariile autorului din carti de peste 1000 de pagini. Acestia neavand idee cum sa-si scoata info. din carti sau ca o carte tehnica nu se citeste precum o nuvela. Daca e sa mergem la partea cursurilor este jale. S-a ajuns la o facultate de muieri, nu ca acestea nu-s competente pentru meseria de medic, dar nu 90 la suta pentru ca respectivele stiu sa se izoleze si sa repete de 9999 ori poezia pentru prostu care da examenu. Au si doctorii dreptatea lor, cand vad ca parapantele din discoteci ajung in rezi la chirurgie, au motivele lor....Bucuresti e facultate OK si cu modulele este si mai ok (cine are putina atentie nu trebuie sa invete acasa prea mult). Peretii se sprijina de cei care nu se implica, pentru ca in loc sa aveti treaba cu meseria si profesorii, sprijini-ti peretii si va uitati la pacienti ca la muzeu..Si inca ceva de mentionat faptul ca porcaria este in invatamantul pre-universitar (acei incompetenti numiti profesori de liceu care rimeaza cu weceu) de acolo ies zombalaiele promovate in bac cu peste 9 la mate m1 cu integrala si matricea de rigoare, fara sa aiba habar cum sa calculeze o arie. Medie mare, poate sa fie medic...va dati seama ce urmeaza...cu cine sa-si mai dea interesul un prof universitar, cand oameni competenti datorata faptului ca n-au pile la bac si mama lor nu e regina, acestia neputand exercitandu-si talentul unde trebuie...
  • 0 (0 voturi)    
    medicina (Luni, 9 martie 2015, 22:58)

    medicina [anonim]

    Cauzele problemelor medicinei sunt multiple: 1. ajung studenti multi care n au ce legatura sa aiba cu medicina, dar cred ca e o meserie cu care pot sa se dea mari sau sa plece afara...etc; 2. scoala medicala romaneasca are si cativa oameni de dat exemplu, dar mai putini decat ar trebui, iar ordinea facultatilor de medicina care merita e stiuta, dar sunt multiple facultati care sunt o total; 3. specializarea e capitala, dar dupa specializare apare haosul, pentru ca nu se coordoneaza nimic, nu se dau concursuri, in spitale se intra greu iar la privat e ceva ce n are legatura cu ce se invata in scoala. Ar fi capital ca elevii care vor sa faca facultatea de medicina, sa intrebe cat mai mult, sa stie cat mai multe, sa vada daca are sens sa ajunga dr., pentru ca e f greu si sunt putini cei care stiu meserie. Ar trebui sa se stie ca in momentul in care incepi facultatea de medicina trebuie sa te rupi de tot, sa consideri ca deja esti dr si sa stii cat mai mult cat mai repede, sa intelegi cat mai bine si mai mult din start, sa se stie ca nici un medic nu poate sa stie toata medicina ca e imensa , dar se invata permanent, la orice varsta, ca atunci cand vezi un om trebuie sa l orientezi adecvat si sa nu gresesti, ca oricine trebuie sa stie cand vede prima data un om ce trebuie facut, trebuie sa i faca ceva sau sa i spuna unde trebuie mers mai departe, unde e locul adecvat, fara confuzii. Se fac multe lucruri invers normalului. Discutia cu omul e baza, analizele nu se fac aiurea. Trebuie inteles ce inseamna a invata singur. Trebuie si simt, al observatiei si gandire. Facultatile aparute peste noapte in orase mici nu au ce sa i invete pe studenti. Trebuie stiut tot corpul pentru ca o problema poate sa apara in orice punct. Trebuie stiut ca in primii 2 ani multi se sperie si de ce vad si de cat e de invatat si renunta. Posturile le ocupa unii care nu merita iar particularii sunt liberi si fac ce vor, chiar daca e la polul opus a ce se invata.
  • 0 (0 voturi)    
    Frafuri (Vineri, 13 octombrie 2017, 23:59)

    piui [anonim]

    In cadrul UMF sunt angajati doar oameni slabi si prostuti. Asta am observat eu. Chestiile astea se cam stiu deja. Astia in loc sa angajeze oameni care aduc plus valoare ei prefera prafurile.
  • 0 (0 voturi)    
    Medicina Titu Maiorescu (Luni, 13 august 2018, 9:10)

    Stingaciu [anonim]

    Citesc comentariile in legatura cu UMFCD si nu-mi vine sa cred. "Oamneni slabi si prostuti".
    Ati absolvit UMF?

    Absolventii de medicina la Titu Maiorescu cum sunt?
    Si cadrele didactice? Am auzit ca se implica in munca cu studentii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by