Mai multi copii, trei bebelusi si o racheta

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Vineri, 18 iulie 2014, 8:23 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Cristian Stefanescu
Zburau spre vacanţa lor în paradis atunci când s-au prăbuşit din cer. Nu în apa curată şi limpede a arhipeleagului indonezian au căzut, ci în iarba murdărită de războiul din estul Ucrainei. Un bărbat cu voce guturală şi mitralieră la butonieră le-a găsit cartea.

Un ghid despre Bali, cu o copertă albastră pe care trei puşti neştiutori par a dansa fericiţi. Fericiţi aşa ca ei, copiii care zburau spre paradis deasupra unui război despre care nu ştiau nimic.


"Mai mulţi copii şi trei bebeluşi" – e formularea seacă a agenţiilor de presă care anunţă cine a fost la bordul avionului malaezian de pasageri doborât de o rachetă în zona controlată de separatiştii pro-ruşi din estul Ucrainei. În imaginile filmate la locul prăbuşirii, printre resturi de oameni, haine colorate, paşapoarte olandeze, germane sau britanice, ochiul reporterului de război întârzie asupra unui ghid Lonely Planet - o frântură dintr-o lume în care oamenii trăiesc până la 85 de ani, conduc maşini frumoase, luptă să salveze câinii vagabonzi şi au cel puţin trei vacanţe pe an.


(sursa imagine: lifenews)

O lume atât de satisfăcută încât priveşte la suferinţa celorlalţi ca la o tragedie în trei acte la finalul căreia răsufli uşurat pentru că a fost, totuşi, doar un teatru. Pentru că eşti atât de norocos. Pentru că toată suferinţa aia e doar o nălucă de seară.

Copiii ucişi în Gaza, băieţii gazaţi în Siria, adolescenţii prizonieri în războaiele drogurilor din America de Sud, cele 300 de fete răpite în Nigeria de islamişti, Malala – fata pakistaneză împuşcată pentru că voia să înveţe... sunt tot atâtea tragedii peste care poţi lăsa cortina prin apăsarea unui buton de pe telecomandă.

Îndepărtatul coşmar dispare şi în locul lacrimilor unui copil uitat printre bombe apar lacrimile unei adolescente fericite că a câştigat marele premiu la „Vocea...”. Şi adormi gândind că viaţa este, totuşi, frumoasă. Şi că a doua zi de dimineaţă vei încheia o afacere grasă cu Vladimir. Iar după-amiaza îţi vei umple rezervorul cu petrolul unui şeic şi vei conduce până la restaurantul lui Xi, care îţi găteşte numai bucate ieftine dar bune. Sătul fiind, nu vei observa că Vladimir şi-a mai angajat cinci bodyguarzi şi că la Xi mănânci deja a zecea cină pe datorie.  

Dar vine o zi, întotdeauna vine, când, oricât de satisfăcut ai fi, tragedia nu mai poate fi închisă printr-o simplă apăsare de buton. Ai lăsat-o prea mult să se apropie. O simţi dându-ţi târcoale.

Şi încerci, prosteşte, să o amâni. Ai mai făcut-o şi înainte. Dacă nu tu, atunci părinţii tăi. 30 septembrie 1938 – acordul de la Munchen cu Hitler. Februarie 1945 – acordul de la Yalta cu Stalin. Iulie 1979 – începutul finanţării mulahilor lui bin Laden. Martie 2014 – ochii închişi la anexarea Crimeei de către Putin.

Dar, de fiecare dată, din ecranul la care-l priveai seară de seară, coşmarul şi-a scos mâna şi ţi-a apucat copiii de gât. I-a luat din Paradisul pe care cu greu l-ai construit şi i-a trântit în iarba murdară.

17 iulie 2014 – un avion de pasageri a fost doborât deasupra unei regiuni din inima Europei în care unor nebuni înarmaţi de ruşi li s-a permis să se joace cu rachete. Mai mulţi copii şi trei bebeluşi care zburau spre vacanţa lor în paradis au fost loviţi de o rachetă venită dintr-un război despre care părinţii lor nu au vrut să ştie nimic. 

Dacă printre ei nu este copilul tău, atunci vei închide tragedia simplu: apăsând un buton. Dar ce vei face în ziua în care cartea albastră a copilului tău va fi filmată de un reporter de război?


Citeste mai multe despre   











Material prezentat de LIDL​

FOTO​ Incearca reteta saptamanii de la LIDL: Sorbet cu fructe de padure, o varianta mult mai putin calorica a inghetatei


Sorbetul este un desert racoritor pe baza de fructe, suc de fructe, apa si zahar, care desi aduce foarte mult cu inghetata, este o varianta mult mai putin calorica insa poate fi la fel de cremos si delicios! Folositi fructe congelate pentru ca sorbetul sa fie consistent si sa va racoreasca instant in zilele toride de vara.
50709 vizualizari
  • +2 (28 voturi)    
    Tragedii (Vineri, 18 iulie 2014, 8:46)

    catalinusus [utilizator]

    Tragedii se mai întâmplă.
    Uneori, lucrurile tragice se întâmplă și pentru că nu ne pasă la timp de tragediile care se întâmplă tacit lângă noi...
  • +34 (52 voturi)    
    Un comentariu demn de Pulitzer (Vineri, 18 iulie 2014, 8:49)

    Daniel [anonim]

    Multumesc, Vlad, pentru decenta, profunzimea si sensibilitatea cu care tratezi si acest subiect extrem de grav.
    Diavolul se ascunde in detalii, iar ziaristul de clasa stie sa-l descopere si sa-l traga de-acolo la lumina zilei.
    Este usor sa arati cu degetul intr-o parte sau alta, aruncand acuzatii bazate doar pe preferinte politice sau economice.
    Este usor sa inchizi pagina de Internet sau sa comuti canalul la TV ca sa te "aperi" de informatiile deranjante pentru linistea ta.
    Numai ca somnul ratiunii naste monstrii, dupa cum demonstreaza gravurile lui Goya de acum 200 de ani.
    Asa ca este momentul ca ratiunea sa se trezeasca si sa actioneze ferm pentru oprirea spiralei absurde a noului Razboi din ce in ce mai Cald.
    • +4 (8 voturi)    
      Monstrul (Vineri, 18 iulie 2014, 18:34)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      este Putin si sistemul lui, care continua ;i propagă imperialismul rus şi cultura sovietică!
      • 0 (6 voturi)    
        Cine este imperialist (Vineri, 18 iulie 2014, 23:55)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        Apropo', de cateva decenii domnii politicieni din vest promoveaza imperialismul...
  • +24 (42 voturi)    
    NU (Vineri, 18 iulie 2014, 8:50)

    naenae [utilizator]

    Domnule Mixich, nu suntem toti indiferenti si facuti din piatra. Dar dumneata "ce vei face cand cartea albastra a copilului tau va fi filmata de un reporter de razboi?" Imi permit sa raspund tot eu: nu vei face nimic, pentru ca din postura noastra nu este nimic de facut in afara de a vorbi despre asta, asa cum faci si tu.

    O astfel de tragedie deasupra Europei necesita un raspuns din partea UE si a NATO. Organismele astea exista si sunt finantate de noi, pentru ca macar spatiul european sa fie tinut in siguranta.
    • +13 (37 voturi)    
      In pprimul si in primul rand (Vineri, 18 iulie 2014, 9:24)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui naenae

      Trebuie raspuns la urmatoarea intrebare: spatiul aerian in care a fost doborat avionul era sau nu inchis sau disputat?

      Daca el era inchis si Kievul nu a raportat acest lucru, atunci are o mare parte din vina. Pilotii nu se urca in avion si conduc avionul ca pe o masina ci au un plan de zbor care trebuie aprobat.

      Culmea, daca Kievul a raportat acest spatiu aerian ca problematic si avionul a fost lasat sa treaca pe acolo, vina o poarta si autoritatile europene pentru ca au aprobat acel plan de zbor, caci avionul a plecat de pe un aeroport european care avea datoria de a anunta planul de zbor tuturor ATC (Air Traffic Control) de pe parcurs.
      • +16 (22 voturi)    
        si mai important... (Vineri, 18 iulie 2014, 10:05)

        Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        e cine a tras.
        • +1 (17 voturi)    
          Daca e asa (Vineri, 18 iulie 2014, 11:57)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui Eugenn

          Atunci trebuiau pedepsiti toti cei care au tras in civili (din greseala). Americanii insa vor ocupa locuri fruntase in acest clasament. Si nici evreii din Israel nu sunt tocmai pe la coada...

          Cand se intampla astfel de situatii sunt vazute mai mult ca "omor din culpa" decat crima de razboi. Iar cel care da ordinul are raspundere si mai mare decat cel care "a tras".
          • +5 (5 voturi)    
            Lasă că nici muscalii și semilunarii nu-s sfinți (Vineri, 18 iulie 2014, 17:03)

            FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            Lasă că nici muscalii și semilunarii nu-s sfinți, au ei destule păcate, vai de păcatele lor abominabile, cum îi turcu-i și pistolu,
            davai ceas, davai palton, că muscalu-i neom
          • +5 (5 voturi)    
            accident pe naiba (Vineri, 18 iulie 2014, 18:36)

            akarki [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

            ai uitat sa amintesti hamas-ul, pentru ca daca evreii nu ne-au omorat, hamas-ul a omorat multi romani in autobuzele din ierusalim si tel-aviv...eu am fost acolo la lucru, a fost ceva groaznic dar romanilor nu le-a pasat nici atunci. Iar in cazul asta nu e nici un accident ca rusii au dat pe mana ghiolbanilor technica de razboi, cu care ei trimit rachete in tot ce misca.
            • -5 (5 voturi)    
              dam vina dupa cum ne influenteaza viata noastra (Vineri, 18 iulie 2014, 20:32)

              mioara [anonim] i-a raspuns lui akarki

              Te-ai dus acolo stiind ce vei gasi, nu te-a trimis nimeni.Spui hamas pentru ca ai lucrat in Israel ,dar daca ai fi lucrat la palestinieni...?
              Deci, despre ce vorbim...?
              • +2 (2 voturi)    
                Curiozitate (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 13:32)

                brabus [utilizator] i-a raspuns lui mioara

                Ce fel de locuri de munca ofera palestinienii ? :)
                • 0 (0 voturi)    
                  dam vina dupa cum ne influenteaza viata noastra (Luni, 21 iulie 2014, 21:50)

                  mioara [anonim] i-a raspuns lui brabus

                  Judecam in functie de cum ni se ofera locuri de muna asa era problema.(Lucratul in paletina era o ipoteza)
      • +3 (7 voturi)    
        restrictii (Vineri, 18 iulie 2014, 15:26)

        Vlad C [anonim] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Spatiul aerian era restrictionat pana la 32000 picioare, avionul zbura la 33000 picioare.

        Avand in vedere ca lansatoarele de rachete portabile cu care se laudau separatistii ajungeau pana la maxim 13000 picioare, restrictia pana la 32000 era mai mult decat suficienta.

        Problema e ca de curand rusii le-au dat niste jucarii noi separatistilor, sistemul BUK, care poate lovi pana la 49000 picioare.

        Acum dupa dezastru restrictia a fost extinsa pentru orice altitudine. Nu ca ar mai avea cineva curajul sa zboare pe acolo.

        Rusii sunt si idioti, aparent cu cateva ore inainte tot pe acolo a zburat si avionul lui Putin. Poate faceau aia o nefacuta si il dadeau jos.
        • +3 (3 voturi)    
          lipsa de masura! (Vineri, 18 iulie 2014, 17:18)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Vlad C

          Spatamana trecuta deja vazusem ca separatistii dispuneau de armament GREU, inclusiv tancuri!
          Lipsa de masura din partea rusilor genereza faza aceea pe care o invatam inainte de 1989 "accumularile cantitative duc la salturi calitative".
          la americani, au fost mai multe cazuri cind teroristii sau banditii au furat (sau cumparat!) lansatoare AA de tip Stinger, ce sunt eficiente, chiar impotriva unui avion mare, dar au o raza de actiune LIMITATA. Sistemul BUK are acoperire considerabil mai mare, si pe verticala, si pe orizontala, deci este mult mai periculos.
          Fie si pentru faptul ca devine usor sa dobori un avion pe care nu l-ai identificat cu certitudine, cum spui chiar tu in exemplul cu Putin: fortele armate oficiale au o structura si o disciplina ce evita pe cit posibil astfel de "accidente", dar cu separatistii cu degetul ep tragaci, nu poti avea nicio garantie!
      • +5 (5 voturi)    
        Nu, (Vineri, 18 iulie 2014, 18:39)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        spaţiul aerian era deschis şi este deschis în continuare! dovada cea mai clară în acest sens este că numai după doborârea avionului, companiile aeriene au luat în calcul riscul la care sunt expuse zborurile peste regiunea controlată de proruşi, de fapt agenţii rusiei, fideli sistemului pe care nimeni nu a avut şi nici acum nu are curaj să îl judece - sistemul comunist, cel mai mare ucigaş din istoria omenirii!
    • +6 (14 voturi)    
      acesta este adevar superficial naenae... (Vineri, 18 iulie 2014, 9:56)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui naenae

      ....si nu are nicio finalitate.
      Daca vrem tot adevarul, va trebui sa ajungem la originea raului.

      UE si NATO sunt intradevar niste organizatii platite de noi dar si acele organizatii sunt conduse de niste oameni iar acei oameni sunt alesi de alti oameni, adica de imbecilii de noi care, cu toate ca vedem clar ca suntem pe drumul gresit, ne incapatanam prosteste sa sa sustinem acest sitem perfid in care avem doar dreptul de a ne vaicari steril.

      Degeaba suntem "socati" de ceea ce ni se intampla daca ne complacem in aceiasi mizerie. Noi suntem cauza tuturor relelor care ni se intampla !
      • +4 (14 voturi)    
        raul (Vineri, 18 iulie 2014, 10:38)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Imi permit sa iti spun eu care este raul in acest caz particular. Pentru ca daca ne tot apucam sa generalizam si sa tratam fiecare situatie facand referire la o alta si implict la cauze care deriva din motive impletite in negura timpului nu vom ajunge la nicio concluzie, asa ca imi permit sa simplific.

        In coasta Europei sunt niste baieti sustinuti de sau chiar rusi de-a binelea care trag cu rachete in avioane. Astia ar trebui opriti, bombardati, curatati (pentru ca Ucraina e clar depasita si incapabila sa-si gestioneze propriul teritoriu, a avut Putin grija de asta).

        Ca o paranteza SUA nu ar fi permis niciodata sa se intample asa ceva la granitele sale, mai ales sa treaca asa, fara nicio reactie.

        Nu e vorba ca daca, cine, de ce, care este filozofia din spatele terorismului. Ca daca pilotul trebuia sau nu sa faca nu stiu ce. Pe planeta Pamant, nu trebuie tolerate astfel de evenimente, trebuie oprite, militar, cu forta. Nu sa ne intrebam ce si cum si de ce si pana unde ci sa FACEM.
        • +5 (5 voturi)    
          absolut de acord.... (Vineri, 18 iulie 2014, 11:03)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          ....dar ramane intrebarea cine "sa FACEM" ? Cei pe care noi i-am ales sa faca, NU FAC !
          Nu cumva ar trebui ca noi sa fim cei catre trebuie sa faca ceva si sa scape de acest sistem politic perfid in care toti mincinosii si escrocii s-au aciuat ?

          De aceea am spus ca trebuie mers la radacina raului, adica la imbecilii de noi, cei care continuam sa sprijinim sistemul care ne-a tarat in mocirla si care nu se lasa pana nu ne distruge.

          Degeaba enuntam frumos ca "Pe planeta Pamant, nu trebuie tolerate astfel de evenimente, trebuie oprite, militar, cu forta." Cine sa o faca daca cei alesi de noi nu o fac si daca nu o fac, de ce ii mai alegem ?
          • 0 (4 voturi)    
            da (Vineri, 18 iulie 2014, 11:46)

            naenae [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            In cazul de fata NATO trebuie "sa facem". Nu eu, tu sau dragul domn Mixich. Situatia asta nu-i de competenta noastra. De aici m-a si deranjat aroganta cu care ne subliniaza toate nenorocirile din lume ca unor prosti, timpiti care nu au ochi sa vada, sa se informeze sau sa puna intr-un raport corect lucrurile.

            Stim, vedem si intelegem, dar noi putem vorbi, comenta, agita spiritele, ca si autorul de altfel. Nimic mai mult. Ba chiar pe cei care aveti alte pareri va provoc sa imi spuneti ce puteti face voi concret pentru a preveni astfel de situatii in viitor.

            Imbecil nu esti tu si nici eu. Cred ca nimeni de pe aici nu este reprezentativ pentru ideea pe care vrei sa o enunti.
            • +5 (5 voturi)    
              regret dar..... (Vineri, 18 iulie 2014, 12:31)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui naenae

              ....nu pot fi de acord cu dvs.

              Desi este corect ceea ce spuneti ca "Stim, vedem si intelegem, dar noi putem vorbi, comenta, agita spiritele, ca si autorul de altfel. Nimic mai mult.", asta, pe mine unul, nu ma multumeste si in special acel "Nimic mai mult".
              Este ca si cum am fi o turma de behaitoare care ajunse la abator, behaie jalnic si "nimic mai mult".

              Aceasta realitate, spusa de dvs, este posibila doar din cauza sistemului politic in care suntem captivi.
              Ceea ce putem noi face, este sa ne luam rolul in serios si sa intelegem ca a venit vremea pentru un nou sistem politic, elaborat de noi insine, spre folosul nostru, al celor care din munca noastra sunt sustinute toate sistemele.

              Asa cum toate celelalte sisteme politice din istoria omenirii au fost inlocuite cu unele noi, asa trebuie sa se intample si cu parlamentarismul pagubos actual.

              Daca nu vom constientiza aceasta nevoie de schimbare, atunci chiar ca nu vom putea face "nimic mai mult" si vom ramane aceleasi jalnice behaitoare din fata abatorului.
              • +2 (2 voturi)    
                DA (Vineri, 18 iulie 2014, 13:56)

                naenae [utilizator] i-a raspuns lui translativus

                Eu sunt complet de acord, nu sunt suporterul inactiunii, dar, pana cand nu vom atinge acel "tipping point" nimic nu se va schimba radical. Si intre timp, exact asta suntem, o turma de oi. Da, unele mai behaie, unele o mai iau dreapta, dar in final ajung tot in staul.

                Daca vorbim de sisteme politice, eu am iesit mereu la vot. Dar unde e schimbarea? In stanga, in dreapta, intr-un vot antisistem? Cum sa sper eu la schimbare cand 60% nu vin la vot. Oameni buni, opriti-va 2 secunde si ganditi-va la cifra asta. Pe mine ma sperie. Ce schimbari vrem noi? Cu cine?

                Iar un avion doborat de rachete rusesti dintr-un teritoriu necontrolat de tara mama, este o situatie foarte simpla, pragmatica, cu o unica rezolvare: militara.
                • +2 (2 voturi)    
                  in opinia mea,...... (Vineri, 18 iulie 2014, 15:03)

                  translativus [utilizator] i-a raspuns lui naenae

                  .....ca niste oameni constienti ce ne credem, ar trebui sa avem deja clare optiunile noastre pana la atingerea acelui "tipping point" pentru ca altfel, aceiasi escroci dar sub o alta masca vor confisca si noua schimbare (avem antecedente).

                  In ceea ce ii priveste pe cei 60% care nu ies la vot, imi place sa cred ca sunt cei dezamagiti de "democratia parlamentara", convinsi fiind ca stanga sau dreapta este aceiasi minciuna care ne-a adus in halul de decadere economica si morala de astazi.

                  Poate ca daca vor avea o alternativa credibila in care nu exista stanga/dreapta, parlament, minciuni...etc, cci doar planuri concrete de dezvoltare, elaborata in vazul lor de catre niste voluntari constieniti, ar iesi din pasivitate si ar participa activ la schimbare si astfel s-ar produce modificarea esentiala noii societati.

                  In ceea ce priveste varianta militara, este cea mai simpla si cea mai la indemana dar nu este si cea mai benefica noua, celor care vom munci, vom plati si vom muri pentru ineptiile unor megalomani idioti, carora pamantul nu le mai ajunge.
        • 0 (6 voturi)    
          Vorbiti ca un criminal (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:27)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Ce usor vorbiti de curatarea terenului si bombardarea unor oameni - minunata mentalitate! Felicitari!
          Va recomand sa cititi istoria Rusilor si atunci ve-ti vedea ca Ucraina a fost parte din Rusia si ca rusii au dreptul sa devina autonomi mai ales in teritorii unde sunt majoritari.
          Rusia are mai mult drept sa intervina in Ucraina unde este un presedinte "chocolate king" decat UE si NATO, iar SUA nici pe departe.
      • +2 (2 voturi)    
        Subscriu 100% (Vineri, 18 iulie 2014, 14:58)

        Miscarea Focul Dacic [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        Acesta este ADEVĂRUL!
        Nu știu de ce ați primit minusuri. De fapt...știu.
        • 0 (0 voturi)    
          multumesc pentru sustinere...... (Vineri, 18 iulie 2014, 18:29)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Miscarea Focul Dacic

          ......iar minusurile pe care le iau mi se par normale si benefice.
          Asta denota pe deoparte ca avem opinii si ni le sustinem iar pe de alta parte, minusurile postacilor platiti imi arata ca sistemul acesta incepe sa simta pericolul propriei desfiintari si a inceput sa reactioneze.

          Oricum, important este ca mesajul sa ajunga la oameni, la cei care inca nu au fost pervertiti de sistem iar acestia sa inteleaga ca schimbarea este posibila si ca nu depinde decat de ei.
      • 0 (0 voturi)    
        asta este prolem (Luni, 21 iulie 2014, 21:57)

        mioara [anonim] i-a raspuns lui translativus

        Atata vreme sau facut ca ploua, ca nu stiu de fapt ce se intampla cutarile din fosta URSS.Sau baricadat in Uniunea lor europeana si si-au pus ochelari de cal.N-au de fapt nici o putere in fata lui Putin (Cel putin asa se simte pana acum)Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca cei aproape 200 olandezi erau americani.
    • +16 (18 voturi)    
      am rezolvat-o si pe asta... (Vineri, 18 iulie 2014, 10:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui naenae

      Sa ne relaxam.. Nae a zis-o.. nu poti face nimic.. stai ca oaia in turma si astepti sa te taie.
      Te inseli Nae. Fiecare poate face ceva si Vlad Mixich o face scriind aceste articole.
      • +5 (9 voturi)    
        hmm (Vineri, 18 iulie 2014, 11:49)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Spuneam ca tot ce putem face noi este sa vorbim despre asta, ca si autorul. Spune-mi, tu, ce vei face?
      • +4 (4 voturi)    
        catre nanae (Vineri, 18 iulie 2014, 13:01)

        boros [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        scuze ca ne vom tutui in comentariul scris de mine.
        Si tu si pehash aveti dreptate.Si translativus are un punct de vedere cel putin rezonabil.
        INTREBAREA CORECTA: CE POT FACE EU? casa asa ceva sa nu se ,mai repete,sa se repete cat mai rar etc etc..
        ffoarte dificil de raspuns si fiecrae va trebui sa raspunda pentru el.
        Personal nu am nici un raspuns clar.Mai bine zis am multe care luate separat nu dau o slolutie multumitoare.
        Cautati si voi raspunsul la intrebare mea si "chipintaci":)
        • +3 (3 voturi)    
          la intrebarea dvs..... (Vineri, 18 iulie 2014, 13:28)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui boros

          ....."CE POT FACE EU?", raspunsul il dati tot dvs prin acel "chipintaci".

          Primul pas este ca doriti sa faceti ceva, ceea ce va scoate din multimea captiva fatalismului.
          Nu exista problema fara rezolvare. Totul este sa vrem sa o rezolvam si prin dezbateri corecte, cu siguranta vom reusi.

          Asa ca, "chipintaci" !
        • +2 (4 voturi)    
          ce putem face toti.. (Vineri, 18 iulie 2014, 13:57)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui boros

          putem sa punem presiune pe politicienii de la Bucuresti si Bruxelles sa actioneze cat mai rapid, sa agreem ca natiune ca putem trai fara gazele rusilor si orice alte produse vandute de companii rusesti. poti incepe cu un email azi, o petitie maine, participare la un miting in weekend etc. poate sa para inutil, dar daca suntem cateva zeci sau sute de mii, va conta.. daca suntem milioane atunci sigur ne vom impune punctul de vedere.
          • +2 (4 voturi)    
            la acestea..... (Vineri, 18 iulie 2014, 15:08)

            translativus [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ....se mai poate adauga, cu succes garantat, boicotul voluntar si individual al tuturor produselor si serviciilor rusesti, incepand cu benzinariile si terminand cu conservele de peste.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu (Vineri, 18 iulie 2014, 14:56)

      Miscarea Focul Dacic [utilizator] i-a raspuns lui naenae

      Domnule „naenae”, nu aveți dreptate decât până la un punct. Da, noi în mod individual nu putem face nimic. Dar împreună, da! Mai marii acestei lumii nu vor lucra niciodată pentru bunăstarea oamenilor, dacă noi vom continua să lucrăm doar pentru fericirea noastră și a familiilor noastre. Aceste monstruozități și alte carențe ale lumii în care trăim pot fi oprite, dar numai atunci când oamenii vor înțelege că trebuie să se unească. Nu putem trăi singuri pe acest Pământ, sau mai bine zis nu putem fi fericiți, noi și cei din familia noastră, dacă în jur tronează...nefericirea. Rezolvarea problemelor acestei lumi stă doar în trezirea națiunilor.
    • +2 (2 voturi)    
      NI (Vineri, 18 iulie 2014, 15:01)

      RRR [anonim] i-a raspuns lui naenae

      Putem face ceva. sa nu mai fim indiferenti. Cand vedem rautate in jurul nostru sa incercam sa o inlaturam. Nu prin razboi ci prin atitudine binevoitoare, sa ii facem pe cei rai din jurul nostru sa fie mai buni sufleteste si, nu in ultimul rand sa ii facem pe cei din jurul nostru sa se intoarca catre Dumnezeu.

      Altceva nu putem face. E drept
    • +1 (1 vot)    
      Din nefericire si UE si NATO (Vineri, 18 iulie 2014, 15:30)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui naenae

      sunt cateodata neputincioase. Chiar si in acest caz, fiind implicat o putere cu o armata destul de puternica,recte Rusia ,si acest Stat avand conducatorul pe care il are ! Dela acest individ te poti astepta la orice.
  • +7 (11 voturi)    
    din pacate (Vineri, 18 iulie 2014, 8:50)

    PostaculCorporatist [utilizator]

    Asa este Vald! Ai mare dreptate, din pacate.
  • +14 (20 voturi)    
    maimute cu rachete (Vineri, 18 iulie 2014, 8:51)

    break_noon [utilizator]

    puneti embargo produselor rusesti. ups, nu prea putem, ca inghetam la iarna.
    trecem pe combustibili alternativi. nici asta nu prea putem, ca sunt prea scumpi.
    zburati cu avioane evitand zonele de razboi. si asta devine prea scump.
    nu inteleg de ce zboara avioane civile intr-o zona unde au fost doborate anterior 2 avioane militare. te poti baza ca maimutele cu racheta, dupa o sticla de vodca mai fac diferenta intre un avion si altul?
    • +13 (15 voturi)    
      Șobolani cu rachete (Vineri, 18 iulie 2014, 8:58)

      Ciprian [anonim] i-a raspuns lui break_noon

      Șobolani cu rachete :( (http://www.contributors.ro/cultura/mirosul-%C8%99obolanilor-a%C8%99teptand-o-alta-omenire/)
    • 0 (10 voturi)    
      Exact (Vineri, 18 iulie 2014, 9:26)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      O parte din vina este si asupra celor care au aprobat un plan de zbor pe deasupra unei zone de conflict.

      In plus e posibil ca separatistii sa fi anuntat despre blocada autoritatile ucrainiene care insa nu au anuntat mai departe. Blocada inseamna ca la sol bateriile sol-aer sunt instruite sa doboare orice zboara iar procesul in ziua de azi este automat. Este detecat avion in perimetrul x, se lanseaza racheta.
      • +5 (9 voturi)    
        interesant (Vineri, 18 iulie 2014, 11:32)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Ce drept au niste teroristii nerecunoscuti de nici-un stat din lumea asta ca entitate legala sa impuna blocade aeriene asupra unui teritoriu al unei tari suverane? Dreptul rusesc al fortei?
        • -3 (5 voturi)    
          Un drept al nebuniei (Vineri, 18 iulie 2014, 11:58)

          V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Insa dreptul Dvs. fara indoiala este sa va feriti de nebuni. Cand unul trage, nu te duci la el ca sa discuti ultimul film...
        • +1 (3 voturi)    
          Certitudini dubioase (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:20)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Dar de unde stiti cu certitudine ca Rusii au doborat avionul? Aveti globul de cristal? Pe occidentali tare ii manca fundul sa il provoace pe Putin, personal nu m-as mira sa fie un "false flag operation."
    • +13 (17 voturi)    
      ba putem.. (Vineri, 18 iulie 2014, 10:12)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      nu ingheata nimeni la iarna. doar 20-25% din consumul de gaze al Romaniei se duce la populatie.
      cine alimenteaza azi la Lukoil plateste racheta aia
  • +19 (19 voturi)    
    trist dar adevarat (Vineri, 18 iulie 2014, 8:59)

    sorin3 [utilizator]

    Ar trebui tradus in Germana si trimis spre publicare acolo.
    • 0 (2 voturi)    
      calitate (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:17)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Nemtii au jurnalisti mai de calitate.
  • +17 (19 voturi)    
    crud, dar adevarat (Vineri, 18 iulie 2014, 9:00)

    costakel [utilizator]

    Un articol foarte crud, dar atat de corect... Ironia soartei - ieri a fost ziua Angelei Merkel
    • +5 (5 voturi)    
      sper sa-i placa cadoul oferit de rusi (Vineri, 18 iulie 2014, 10:40)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui costakel

      .
  • +13 (13 voturi)    
    din pacate... (Vineri, 18 iulie 2014, 9:08)

    lili [anonim]

    Pentru o lume intreaga raman simple statistici, pana iti vine randul..
    Trist... o lume fara nici o scapare...
    O lume cu razboaie, morti, minciuni, bani, coruptie, tragedii umane....la anul 2014.
  • -20 (30 voturi)    
    Dar dumneavoastra? (Vineri, 18 iulie 2014, 9:13)

    unul [anonim]

    Domnule Mixich, dumneavoastra va implicati mai mult decat sa sa mazgaliti o coala de hartie?
    • +13 (21 voturi)    
      una (Vineri, 18 iulie 2014, 9:41)

      ana z [anonim] i-a raspuns lui unul

      "Mazgaleste" o foaie de hartie pe care o citesc cateva zeci de mii de utilizatori unici, poate chiar mai mult. Si daca unul dintre miile de cititori decide sa faca ceva-orice, sa fie mai bun - oricum, din punctul meu de vedere dl. Mixich si-a facut datoria.
      • +1 (3 voturi)    
        datorie? (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 2:43)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui ana z

        Si care era datoria d-lui Mixich? Sa persuadeze in loc sa ofere certitudini ca nu are de unde.
      • +1 (1 vot)    
        Totusi... (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 12:00)

        TheRealGicaContra [utilizator] i-a raspuns lui ana z

        Dl Mixich se implica vreodata si in ceva concret? Voluntariat, caritate, altceva... Sau doar lanseaza avioane de hartie din turnul sau de fildes?
    • +8 (16 voturi)    
      intrebare (Vineri, 18 iulie 2014, 9:56)

      tibirk [utilizator] i-a raspuns lui unul

      Intrebarea ta e pe principiul "ba pe-a ma-tii" !!
      Oare de ce existati?
  • +9 (9 voturi)    
    un gand (Vineri, 18 iulie 2014, 9:27)

    asddsad [anonim]

    asemanator, trist, il aveam si eu despre crima asta, iar toleranta fata de aceste forte ale raului ne face partasi la pacat, la multe pacate
  • +10 (14 voturi)    
    Totii suntem responsabili intr-un fel sau altul... (Vineri, 18 iulie 2014, 9:51)

    alina [anonim]

    Este un articol foarte frumos.Traim intr-o lume in care a fi fericit tu si altii nefericiti e o utopie.Toata fericirea din lume nefericirea e o responsabilitate comuna.De la cele mai mici gesturi,de la educatie de la cuvinte si ganduri toti avem o imensa responsabilitate pentru lumea in care traim.Sa invatam sa cultivam frumosul,decenta,gandurile frumoase,gesturile pline de respect fata de altii.si cu fiecare gest minuscul pe care-l facem fiecare vom face lumea mai frumoasa.,o lume in care copii nostri sa creasca in siguranta absolut totii..
    • +2 (2 voturi)    
      Exact (Vineri, 18 iulie 2014, 12:01)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui alina

      Problema este ca ne clasificam in 4 grupe:

      - unii nu stiu de evimente;

      - unii stiu de evenimente dar nu isi dau seama ca indirect au o parte din vina;

      - unii isi dau seama dar o ignora;

      - unii isi dau seama, o ignora si nici nu o recunosc.

      Depinde in care categorie te simti.
      • +1 (1 vot)    
        ai (Vineri, 18 iulie 2014, 18:51)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        uitat o categorie - a celor care le pasă!
  • +1 (13 voturi)    
    Devine din ce in ce mai interesant (Vineri, 18 iulie 2014, 10:00)

    Cutezatorii2013 [utilizator]

    Americanii dupa septembrie 2001 au declansat War on Terror. Oare ce va face Bruxelles-ul? Are Europa cohones sa-i rada pe spearatisti?

    La linkul de mai jos

    http://en.wikipedia.org/wiki/September_11_attacks#International_reactions

    il vedem pe Putin teribil de afectat la o slujba de comemorare a victimelor 9/11.
    • +3 (5 voturi)    
      nu e asa simplu (Vineri, 18 iulie 2014, 11:49)

      CJ. [utilizator] i-a raspuns lui Cutezatorii2013

      "cohones" sau lipsa mintii?
      Nu mai suntem in secolele in care ne faceam dreptate cu bata in mana. Poate ca abordarea actuala a UE nu e cea mai eficienta, dar e de preferat declansarii unui al 3-lea razboi mondial. Sincer, ma ingrozeste sa vad cati comenteaza sustinand solutii violente si periculoase si cati oamenii inca mai cred ca se pot gasi rezolvari "alb/negru": mergem la lupta, ii omoram pe aia rai, varsam lacrimi si sange, ne sacrificam si de maine o sa umble cainii cu covrigi in coada. Nu credeti ca e timpul sa intelegem ca lucrurile sunt mult mai complicate si ca schimbarea se obtine cu multa munca si rabdare, peste zeci de ani, sau poate chiar generatii, de mers in directia corecta?
    • +1 (3 voturi)    
      dictatura UE (Vineri, 18 iulie 2014, 23:56)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui Cutezatorii2013

      Celor de la Bruxelles nu le pasa nici de Europa doar de puterea din mana lor, sunt niste stangisti nerusinati.
  • +10 (16 voturi)    
    din cate vad (Vineri, 18 iulie 2014, 10:14)

    petre22 [utilizator]

    In Romania exista cam 40% votantii PSD,carora nu le pasa ,vad din comentarii"de ce a trecut avionul pe acolo","e facatura ucrainienilor sa dea vina pe rusi","si ce ,americanii nu au doborat propriile turnuri",tuturor acestor filo rusi si anticapitalisti nu le pasa decat de plapuma lor.
    Daca era copilul lor ma tem ca si atunci ar face scenarii.
    Asa ca nu te mira ,cartea albastra este rosie pentru ei.
    • +2 (6 voturi)    
      Trecutul avionului (Vineri, 18 iulie 2014, 12:03)

      V. Veroiu [utilizator] i-a raspuns lui petre22

      Avionul nu trece pe acolo intamplator. Are un plan de zbor. Planul de zbor trebuie aprobat la decolare si de catre toate autoritatile de pe parcurs si poate fi anulat in orice moment facand avionul sa aterizeze in caz de pericol.

      Problema e ca in plus fata de nebunul care a atras (in necunostinta de cauza) au mai existat altii care au lasat avionul sa zboare. E greu sa tratezi dar e usor sa previi. Asa spun si doctorii.
      • +1 (3 voturi)    
        Amice (Vineri, 18 iulie 2014, 18:55)

        dan63 [utilizator] i-a raspuns lui V. Veroiu

        Toate analizele de risc arătau că acolo nu exista pericol pentru avioanele de linie şi că pe traseul avionului ar fi un teritoriu scăpat de sub control (de fapt controlat de RUSIA cu o mână de fier)!
  • +4 (10 voturi)    
    va dau dreptate si nu prea (Vineri, 18 iulie 2014, 10:18)

    amanda13 [utilizator]

    Sunt de acord numai partial cu dvs. domnule Mixich. Ca cetatean si al unei tari care are dreptul la fericire garantat in Constitutie cred ca fericirea nu este o vina, dimpotriva. Si da, poate corespund acelui portret schitat de dvs. (mai putin faza cu mancatul pe datorie), insa societatea in care traiesc si-a anihilat intr-o masura mai mare salbaticii decat alte societati, a stabilit reguli clare care sunt respectate de toata mai toata lumea (iar cei care nu le respecta sunt pedepsiti) si a incercat pe cat posibil sa faca suferinta evitabila. Practic, societatea in care traiesc si-a facut datoria si a facut curatenie in ograda proprie. Poate guvernul meu isi baga nasul si pe unde nu-i fierbe oala, poate finanteaza ici si colo teroristi in functie de interesele economice, insa barbaria celor care au rapit fetele din Nigeria, barbaria celor care ucid inca in numele religiei in secolul XXI, barbaria societatilor in care fetele nu pot invata si, nu in ultimul rand, barbaria unor retarzi care doboara avioane pline cu civili nu sunt o vina a noastra, ci sunt rezultatul lipsei de civilizatie a barbarilor insisi. Faptul ca esti fericit nu este o vina si nu ar trebui sa reprezinte o obligatie de a interveni peste tot ca jandarmul mondial pentru ca mai apoi tot tu sa sfarsesti fiind urat taman de tarile astea in care ai incercat sa faci curatenie. Exista unele limite peste care occidentalii nu ar trebui sa treaca. Si da, suferinta inocentilor este intotdeauna ingrozitoare, insa daca ea nu reuseste sa-i miste pe cei care o genereaza si nu reuseste sa-i miste pe cei care ar putea sa li se opuna din sanul aceleiasi societati, atunci poate noninterventia este mai nimerita. Tragedia acestor copii care au murit dupa ce avionul lor de pasageri a fost doborat de rebelii pro-rusi nu este din vina parintilor, nu reprezinta un efect secundar al dorintei acestora de fericire, ci este barbaria unor retarzi care nu stiu sa se manifeste altfel decat in afara regulilor lumii civilizate.
    • +3 (9 voturi)    
      De la Putin nu poti avea pretentii, (Vineri, 18 iulie 2014, 10:55)

      mrness [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      ...e doar o bruta KBG-ista.

      EU insa ar trebui sa lupte pentru securitatea tuturor natiunilor din care e compusa uniunea. Ce folos ca mai prelungesti fericirea un pic daca in orizontul nu foarte indepartat apare o amenintare precum Rusia? Este oare intelept sa-ti protejezi economia in detrimentul securitatii? Ultima 100 de ani de istorie a aratat ca mai-marii lumii ar face bine sa infrunte amenintarile care apar, nu sa practice strategia strutului.

      Personal cred ca Germania, Franta si Marea Britanie sint principalii vinovati, prin lasitatea de care au dat dovada in ultimele luni; practic l-au invitat pe Putin sa escaladeze conflictul pe care tot el l-a initiat.

      Sint curios cui ii vor mai ingheta conturile acum, majordomului de la Kremlin?
      • +3 (7 voturi)    
        ceea ce am vrut sa spun (Vineri, 18 iulie 2014, 11:12)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui mrness

        este ca nu trebuie sa facem din fericire o vina si nu trebuie sa punem tragedia copiilor pe seama propensiunii parintilor spre fericire. Faptul ca Putin, in aroganta lui, a politizat evenimentul spune mult despre lipsa sa de compasiune si de civilizatie. El este, va dau dreptate, o bruta kgbista care trebuie pedepsita conform legislatiei internationale. Dar nu cred ca pedepsele vor fi eficiente atata vreme cat indivizi asemeni lui si celor care au doborat avionul sunt tolerati sau chiar adulati de propria tara si societate.
        • +2 (4 voturi)    
          Cine este "bad guy" (Vineri, 18 iulie 2014, 23:59)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

          Multi in occident (unde traiesc) si-au dat seama ca nu Putin este "bad guy" ci tocmai onorabilii care se pretind ingrijorati de soarta lumii, cei care inca nu au ajuns sa se multumeasca cu cata putere au.
        • +1 (5 voturi)    
          Pisica moarta in curtea vecinului (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:08)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

          Ceea ce scrieti sunt idei bazate pe imaginatia d--voastra nu pe fapte. Nu aveti cum sa stiti cum s-a intamplat. Acuzatia se aduce dupa incheierea cercetarilor nu inainte.
          Nu am incredere in politicienii din Vest, ei au invadat Irakul, au incercat cu tertipuri sa invadeze Siria iar acum vor sa se extinda spre est si Putin le sta in cale. fac orice, chiar si crime odioase ca sa acapareze puterea.
    • +2 (6 voturi)    
      Tare de tot... (Vineri, 18 iulie 2014, 11:49)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      "Poate guvernul meu isi baga nasul si pe unde nu-i fierbe oala, poate finanteaza ici si colo teroristi in functie de interesele economice"...
      Da' vina oricum e a alora. Noi doar le-am dat niste arme, asa, sa se distreze, sa faca tir cu ele, nu ne-am fi imaginat in viata vietilor noastre ca o sa le foloseasca pe tinte vii, barbarii naibii...
      Dvs. chiar credeti asa ceva, sau doar va anesteziati confortabil constiinta?
      • +2 (2 voturi)    
        dimpotriva (Vineri, 18 iulie 2014, 16:07)

        amanda13 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        am scris acele fraze in sens depreciativ. insa ce preferati? o astfel de interventie sau o noninterventie sau oricum nu-i bine ca suntem prea fericiti? nu este clar din comentariul dvs.
    • +1 (3 voturi)    
      Filozofare (Vineri, 18 iulie 2014, 23:57)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Prea multa filozofare goala domnu'.
  • +2 (12 voturi)    
    Sa asteptam rezultatele anchetei (Vineri, 18 iulie 2014, 10:50)

    Alui [anonim]

    Da, pare evident ca rebelii rusi au doborat avionul, insa sa asteptam dovezile clare si de netagaduit(ramasitele rachetei).
    Nu uitati ca milioane de americani au fost pacaliti in legatura cu armele chimice din Irak. Nu mai luati de buna ce zice presa, indiferent de circumstante.
    • +2 (6 voturi)    
      Si mie mi se pare... (Vineri, 18 iulie 2014, 11:38)

      Gornistul [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ...evident ca rebelii coordonati de ofiteri rusi de specialitate au tras cu jucaria (oricum nu tine declaratia rebelilor ca , cica, ar fi folosit armament de acest gen preluat de la armata ucraineana !), dar sunt ciudate doua aspecte:
      1. De ce americanii nu au dat imediat imagini preluate din satelit cu localizarea punctului de lansare in zona controlata de rebeli (racheta face cca 10 secunde pana la 10.000 m si lasa o urma clara), aceasta fiind proba incontestabila
      2. De ce ucrainienii nu lamuresc problema culoarului aerian (era sau nu era restrictionat in conditiile in care in zona au fost doborate doua avioane militare ucrainiene de catre rebeli?)
      • 0 (2 voturi)    
        Nu stiu.. (Vineri, 18 iulie 2014, 13:56)

        CJ. [utilizator] i-a raspuns lui Gornistul

        "1. De ce americanii nu au dat imediat imagini preluate din satelit cu localizarea punctului de lansare in zona controlata de rebeli (racheta face cca 10 secunde pana la 10.000 m si lasa o urma clara), aceasta fiind proba incontestabila"

        Probabil ca nu sunt asa de bine organizati pe cat credem noi. Daca le ia asa mult si sa afle exact cine era la bord... Eu nu pricep chestia asta, cand am fost cu avionul am vazut ca la imbarcare inregistreaza biletul. Acele inregistrari nu merg si ele intr-o baza de date?
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Vineri, 18 iulie 2014, 15:36)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Gornistul

        Te uiti la prea multe filme americane daca-ti inchipui ca poti sa scanezi o zona la fiecare zece secunde astfel incat sa surprinzi o racheta...
        • +1 (3 voturi)    
          Tehnica (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:10)

          Eucris [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

          SUA are tehnica necesara, lasa tu filmele. Nu au interesul ca sa nu se afle cine au fost.
    • +1 (1 vot)    
      Rezultate posibile ... (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 11:42)

      @Horea [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Analiza cutiilor negre.
      I.Cutiile negre nu ajuta cu nimic, cel mult cu analiza "dirijarii" avionului de catre dispeceri, improbabile contacte radio intre piloti si cine???.

      Analiza resturilor.
      II.Explozibil negasit-extrem de improbabil!

      III.Explozibil gasit variante posibile:
      A.Se gaseste explozibilul rachetelor BUK :
      A1.Inregistrari radar - Au tras separatistii
      A11)Au tras intentionat cu identificarea avionului de pasageri - este gravitate enorma !! Sa plateasca!
      A12)Au tras fara sa identifice avionul de pasageri
      Intrebari: Inregistrari radar - A fost avionul urmarit de avioane de vanatoare ucrainiene pana la distanta fara risc pentru ele?!?(conform unui dirijor de trafic aerian spaniol)
      Grav si pentru separatisti si pentru Kiev pentru complicitate! Sa plateasca si unii si altii!
      A2.Inregistrari radar - Au tras ucrainienii - este gravitate enorma pentru Kiev!

      B.Se gaseste alt tip de explozibil:
      B1.Explozibil de racheta aer-aer -este gravitate enorma pentru Kiev, pentru toti (inregistrarile radar, inregistrarile de la sateliti - avioanele de vanatoare?!, avioane invizibile?!!! ale cui pentru ca au toti acum!)
      B2.Alt tip de explozibil
      B21.Explozibil in cala de bagaje - si mai multe intrebari, gravitate maxima, transportul aerian international compromis!
      B22.Explozibil in cabina pasagerilor (putin probabil tinand cont de raza mare de raspandire a resturilor)

      Trebuie pedepsiti vinovatii!
      Doamne, ajuta!
  • -5 (11 voturi)    
    no doubts (Vineri, 18 iulie 2014, 11:57)

    Mazeta [utilizator]

    Autorul are foarte puține îndoieli și găsește repede vinovații, „nebuni înarmați de ruși” și, surpriză, nemții! Un singur lucru îl lasă nelămurit: cine este de vină pentru moartea copiilor din Gaza?
    • +6 (8 voturi)    
      voua (Vineri, 18 iulie 2014, 12:16)

      petre22 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Orice dovada vi se arata,veniti cu "si americanii sau israelul uite ce a facut",adevarul doare rau cateodata.
    • +3 (3 voturi)    
      Hamas, Hezballalalalah și Fatah (Vineri, 18 iulie 2014, 17:27)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Semilunarii neosovietici sunt vinovați, cine altcineva?
    • +4 (4 voturi)    
      În Gaza (Vineri, 18 iulie 2014, 18:59)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      copiii sunt scuturi umane folosite de jihadişti, adică sunt puşi în faţa tancurilor şi pe post de saci de protecţie pentru luptătorii lui allah!
  • +4 (4 voturi)    
    din pacate (Vineri, 18 iulie 2014, 11:59)

    gabrieel [utilizator]

    Ipocrizia politicienilor atat din UE (probabil cei mai ipocriti pentru ca sa nu piarda dealurile din Rusia) si apoi din SUA si restul lumii a dus aici. La fel este in Siria, la fel in Nigeria.
    Daca ar fi fost resurse, precum in Irak sau Afganistan, situatia era de mult schimbata.
    Traim intr-o lume in care de fapt supravietuiesc cei puternici. Ceilalti negocieaza cu ei, atat cat pot, cu ce resurse pot.
  • -1 (11 voturi)    
    Bine, Vlade (Vineri, 18 iulie 2014, 12:08)

    zigzag [anonim]

    Vinovati sunt aia din avion, eu, vecinu' de la sase si lumea occidentala ca nu a facut nu stiu ce, ca nu a luat atitudine etc. Si parintii morti ai copiilor morti poarta vina. Numai tu nu, ca tu esti jurnalist si se considera ca ai scris 5000 de caractere cu spatii cu tot si ti-ai facut datoria. Felicitari!
    • 0 (2 voturi)    
      mai pune cateva caractere (Vineri, 18 iulie 2014, 22:00)

      hashdoio [anonim] i-a raspuns lui zigzag

      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-17431675-vladimir-putin-zambeste.htm

      Nu pot decat sa il felicit (sincer) pe autor pentru ca nu inceteaza sa scoata la lumina ceea ce altii nu vor sa vada: ca Putin poate face pe nebunul pentru ca are de-a face cu politicieni si oameni de afaceri ipocriti, lacomi, interesati doar de bani, de bani, de bani...
      • +1 (3 voturi)    
        fapte si pareri (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:11)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui hashdoio

        D-l Mixich nu ascos nimic la lumina, si-a exprimat parerea in mod persuasive. Faptele sune de abia acum cercetate.
  • +4 (4 voturi)    
    fara cuvinte (Vineri, 18 iulie 2014, 12:32)

    Luminita [anonim]

    frumos scris... din pacate suntem multi si fara nici o putere... doar ne revoltam .. ca mama imi doresc ca intr-o astfel de situatie sa fiu langa copilul meu... macar sa scapam impreuna din iadul acesta;
  • -4 (10 voturi)    
    Si acum povesteste-ne (Vineri, 18 iulie 2014, 13:11)

    KostasP [utilizator]

    Si despre atrocitatile kiev-ului fata de populatia de origine rusa din estul ucrainei despre care nimeni nu sufla o vorba pe nici un site de stiri. Nu ti se pare ca esti un "pic" manipulator?
    • 0 (6 voturi)    
      câte ruble neconvertibile primești, slugo? (Vineri, 18 iulie 2014, 17:29)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      Da, mneata, câte ruble neconvertibile primești, mai slugo putinistă?
      • -3 (5 voturi)    
        Nu-ti mai obosi (Vineri, 18 iulie 2014, 18:28)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui FreakaThe-jmirghel

        Si ultimul neuron de care dispui cu intrebari din astea. Freaca la jmirghel, in continuare.
    • 0 (4 voturi)    
      nu-i prea vad rostul (Vineri, 18 iulie 2014, 19:59)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      comentariului tau

      vorbim de o tragedie stupida (altfel nu stiu cum sa-i zic) care s-a intamplat in contextul unei situatii halucinante : unui stat suveran, independent - Ucraina - recunoscut ca atare pe plan international (inclusiv de Rusia) ii este calcat in picioare statutul ... de ce?

      ...Singura institutie care are dreptul sa intervina in genul de abuzuri de care vorbesti este ONU. si atat.
      (asta a fost intelegerea si pe asta trebuie insistat)
      • +2 (4 voturi)    
        Chocolate king (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 2:46)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui muma_padurii

        Presedintele Poroshenko "chocolate king" a fost pus pe post de presedinte de catre puterile din Vest, nu a fost ales, ce legitimitate are?
        • 0 (0 voturi)    
          pastila amara (Duminică, 20 iulie 2014, 12:05)

          muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

          care trebuie luata pana se linistesc apele - alegeri "democratice" cand se tragea in capitala si erau la un pas de razboi civil?

          cred ca ar trebui sa renuntam la retorica umflata gen "puterile din Vest" care sunt bau-bau si vor sa cucereasca lumea... "puterile din Est" sunt la fel de rapace si ideolgic nu mai au nimic nou- daca au avut vreodata
  • +4 (6 voturi)    
    Logica simpla (Vineri, 18 iulie 2014, 13:23)

    Stefan Michiu [anonim]

    Si dupa simpla logica, si in urma noilor relatari, lucrurile par clare:
    1.Rusia a inarmat rusii din estul Ucrainei cu armament greu, in ideea crearii unei noi Transnistrii cu care sa santajeze-ca in cazul Basarabiei- statul ucrainian.
    2. E limpede ca derbedeii coordonati de Rusia au fost scapati de sub control, in cazul de fata;
    3.Reactia ipocrita a UE mai ales si reactia slaba a d-lui Obama l-au convins pe Putin ca se poate!
    Concluzie pur logica:executantii crimei sunt separatistii rusi, ordinul de a dobori tot ce zboara este al Kremlinului;acestia sunt primii vinovati.
    Complici la crima sunt UE prin masuri anemice la adresa Rusiei agresoare.Culmea slugarniciei, sa-l invite pe Putin in Normandia!Ca rusii n-au participat la debarcare!
    • +2 (2 voturi)    
      si contextul conteaza (Vineri, 18 iulie 2014, 20:09)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui Stefan Michiu

      rusii nu ar fi putut sa isi faca mendrele daca in Ucraina coruptia nu ar fi fost atat de puternica, si prin urmare populatia intreaga atat de deziluzionata, fracturata si anesteziata .

      a bon entendeur , salut !
      (cum zicea un personaj caragialian )
  • -3 (7 voturi)    
    Unii 'or fi mai morți decât alții? (Vineri, 18 iulie 2014, 13:32)

    IsailaBratfalean [utilizator]

    Curios din fire, am văzut pe YouTube destui civili ruși din zonă, chiar și copii, morți nevinovați, în casa lor, în grădina lor.

    Unii 'or fi mai morți decât alții? Cel puțin așa pare că crede autorul acestui articol
    • +1 (5 voturi)    
      Sunt victime ale pro-putiniștilor (Vineri, 18 iulie 2014, 17:31)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui IsailaBratfalean

      Sunt victime ale pro-putiniștilor, victime colaterale
  • +1 (1 vot)    
    eu sunt mic nu stiu nimic (Vineri, 18 iulie 2014, 13:33)

    mama [anonim]

    am citit doar printre randuri, unii care isi asuma o vina vaga si unii care ii invinuiesc pe altii.
    atitudinea de genul eu sunt mic, nu stiu nimic, nu contez, nu pot face nimic, etc este cea care incrimineaza. In realitate aceasta atitudine spune de fapt nu e treaba mea, e treaba politicienilor, ei sunt de vina. Nu e asa, este si vina ta si a mea, a tuturor, pentru ca ii lasam pe politicieni sa ia aceste decizii, care duc la aceste razboaie. Politicienii au doar o putere pe care le-am dat-o noi, dar gresim ca dupa ce i-am investit nu controlam modul lor de lucru. Un exemplu? Greenpeace, nu stiu ce rezultate are, dar vegheaza la deciziile referitoare la interesul lor si isi arata nemultumirea. Noi ne facem ca nu intelegem politica, bagam capul in nisip ca strutul, noi vrem sa ne bucuram de vacante, sa nu fim deranjati de probleme politice... cand razboiul vine la usa noastra cautam vinovati. Hai sa ne uitam in oglinda si vom vedea vinovatii.
    Multi fara nicio putere? dimpotriva, in asta consta democratia, cu bunele si relele ei, la cei multi e puterea. Dar ei nu o vor, ei vor sa fie condusi ca oile si ulterior sa caute vinovati.
  • +3 (5 voturi)    
    teribil... (Vineri, 18 iulie 2014, 13:48)

    stoica gheorghe [anonim]

    ...o catastrofa ISTORICA Rusia asta.....dar va veni si momentul umilintei !!!
  • -2 (8 voturi)    
    Ma intreb (Vineri, 18 iulie 2014, 14:52)

    un cititor [anonim]

    De unde stie acest domn in ce conditii a cazut avionul cu pricina? De ce se grabeste sa dea vina pe rusi? Nu era mai simplu sa dea vina pe afgani?
    • +3 (5 voturi)    
      Mneata esti un cititor al foste pravda cumva? (Vineri, 18 iulie 2014, 17:33)

      FreakaThe-jmirghel [utilizator] i-a raspuns lui un cititor

      Urmărești doar știrile de la ria-novosti și russia today?
      Muscalul tot muscal rămâne
      • -1 (5 voturi)    
        Da, dar tu (Vineri, 18 iulie 2014, 18:29)

        KostasP [utilizator] i-a raspuns lui FreakaThe-jmirghel

        Platesti ca sa le vezi p-alea de la cnn.
      • +1 (3 voturi)    
        Presa alternativa (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 0:16)

        Eucris [utilizator] i-a raspuns lui FreakaThe-jmirghel

        Exista in occident si presa alternativa care spune lucrurilor pe nume.
  • +1 (1 vot)    
    Inuman! (Vineri, 18 iulie 2014, 18:01)

    Alexa [anonim]

    Din pacate noi suntem prea mici pt a putea darama ''imperii'' ale rautatii si ale coruptiei. Indiferent de cat vor arunca vina unii pe altii, un singur lucru e cert, nimic nu va putea sterge durerea din sufletele famililor, nimeni nu va putea sterge suferinta si chinul in care au murit acei oameni. Eu imi doresc din suflet ca acei inumani care au luat aceasta decizie de a sfarsit viata acelor oameni, de a frange aripile acelor mici ingerasi sa primeasca cea ce merita!

    Dumnezeu va avea grija!
  • 0 (4 voturi)    
    declaram "razboi" industriei de armament (Vineri, 18 iulie 2014, 19:37)

    muma_padurii [utilizator]

    suna utopic, dar trebuie rupt pe undeva cercul vicios

    pentru ca
    - vietile care se pierd in conflicte traumatizeaza si intarzie evolutia unei comunitati
    - mii de adulti si copii mor anual din pricina bombelor, minelor si alte explozibile care raman in zonele de conflict (de pe dealurile Normandiei, prin subsolurile Nurenbergului, la colinele Croatiei,, si padurile Vietnamului - ca sa enumar doar cateva)
    - conflictele armate pun serios umarul la schimbari climatice

    gata ca m-am enervat.
  • +2 (8 voturi)    
    Certitudini (Vineri, 18 iulie 2014, 23:53)

    Eucris [utilizator]

    Cercetarea faptasilor nici nu a inceput dar d-l Mixich STIE cine este vinovatul. Jurnalistul este omul care nu are dubii numai certitudini. Restul articolului este persuasiv si nu argumentativ. Din punctual meu de vedere, este slab. Nu prin fraze lacrimogene aflam adevarul si facem o lume mai buna!
    Apropo, ma dezgusta ipocrizia care este tot mai prevalenta: ne doare de toti dar nu ne pasa ca in Vest ne avortam copiii, adica urmasii, de ei nu prea le pasa jurnalistilor. De ce sa pese ca e doar viitorul pe care ni-l amputam...
  • 0 (2 voturi)    
    Din SUA: (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:16)

    Eucris [utilizator]

    Acesta este unul din comentariile de pe blogurile din SUA legat de acuzatiile ca separatistii pro-rusi ar fi cauzat prabusirea avionului. A primit cele mai multe like-uri:
    "God help me, but I don't even believe my own country anymore when they make a statement like this. Everything is so politicized these days that everything is suspect, including investigations like this. And if the people who live in this country have doubts, how is the rest of the world to believe? smh "
    Traducere: D-zeu sa ma ajute, nu mai am incredere in ceea ce declara propria mea tara (SUA). Totul este politizat in zilele acestea, incluzand investigatiile. Iar daca oamenii acestei tari au dubii, cum poate sa creada cealalta parte a lumii?
  • 0 (2 voturi)    
    Enjoy (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 8:17)

    Eucris [utilizator]

    Alt comentariu bine cotat:
    Obama stop throwing stones when you live in a glass house, the U.S. shot down an Iranian jet liner in 1988, killing all 250 aboard. when ISIS invaded Iraq a few weeks ago they took control of over 500 million dollars of weapons we (the U.S) left behind ) . those same weapons are now being used by these terrorist (ISIS) to rape and kill innocent civilians and to overthrow the same government we billions on to dispose of Saddam. . Who are we to condone Russia when we sent drones out that kill both the enemy and the innocent. Why is ok for us to invade other countries, Afghanistan, Iraq, etc but when Russia, China, or any communist nation does so it condemned as evil. "
    • 0 (0 voturi)    
      nu e o logica sucita? (Duminică, 20 iulie 2014, 12:56)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui Eucris

      sa le scuzam omorurile pt ca si noi am facut-o ?
      (mai ales ca fabrica noastra de armament nu o sa dea faliment astfel)

      e exact tipul de gandire pe care mizeaza cei care folosesc forta armata pt a distruge comunitati pt a-si sustine faptele abominabile.
  • 0 (2 voturi)    
    Le Monde: 316 palestieni ucisi 2280 raniti (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 13:01)

    alex4321 [utilizator]

    Les frappes israéliennes de samedi contre la bande de Gaza ont d'ores et déjà fait 20 morts parmi les Palestiniens, dont un enfant. Un nouveau bilan qui porte à 316 le nombre de morts palestiniens en douze jours d'offensive sur l'enclave palestinienne, selon les services de secours.

    Les deux dernières frappes ont coûté la vie à un enfant de six ans à Beit Lahiya, dans le nord de l'enclave palestinienne, et à une personne au nord de la ville de Gaza. Dans la matinée, les cadavres de cinq victimes ont été retrouvés dans les décombres d'une maison bombardée dans la nuit de vendredi à samedi, à l'est de Khan Younès, dans le sud de la bande de Gaza, a indiqué le porte-parole des services des urgences Achraf Al-Qoudra.


    Aux premières heures de la journée, une frappe a par ailleurs tué sept personnes, dont une femme, à la sortie d'une mosquée de Khan Younès. M. Al-Qoudra a précisé que trois des victimes appartenaient à la même famille. Quatre autres personnes ont été ensuite tuées peu après dans des frappes séparées à Beit Hanoun (dans le nord) et Deir Al-Balah (dans le centre centre) et Khan Younès (dans le sud). Un blessé a par ailleurs succombé à ses blessures et une autre victime a été retrouvée dans des décombres, également à Khan Younès.

    Au total, 316 Palestiniens, dont de nombreux femmes et enfants, ont été tués depuis le début le 8 juillet de l'opération israélienne « Bordure protectrice », qui a également fait plus de 2 280 blessés palestiniens. Selon le centre palestinien pour les droits de l'homme, basé à Gaza, les civils représentent plus de 80 % des victimes de l'offensive, lancée par Israël pour faire cesser les tirs de roquettes du mouvement islamiste Hamas, qui contrôle l'enclave.

    http://www.lemonde.fr/proche-orient/article/2014/07/19/accrochages-a-gaza-entre-israel-et-le-hamas_4460048_3218.html

    Le Monde: 316 palestieni ucisi 2280 raniti
    peste 80% civili

    2 israelieni ucisi : 1 civil si 1 soldat
    SI Nici o declaratie
    • 0 (0 voturi)    
      Adevar trunchiat (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 19:29)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Trebuie luat in considerare ce se intampla de multi ani de zile in Israel nu numai acum.
      Sper ca va pasa si de femeile din Estul Europei care sunt folosite pt prostitutie de vaste retele din Orientul Mijlociu. Nu numai gloantele si rachetele ucid. Sper ca va pasa si de tinerele noastre.
    • 0 (0 voturi)    
      De ei va pasa? (Sâmbătă, 19 iulie 2014, 20:02)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      BAGHDAD (Reuters) - The United Nations accused Islamic State fighters in Iraq of executions, rape and forced recruitment of children during a campaign to seize much of northern Iraq, part of a conflict it said has killed almost 5,600 civilians this year.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce pot face eu? (Duminică, 20 iulie 2014, 0:30)

    Codruta [anonim]

    Este intradevar tragic ce se intampla... Oribil.. Dar de ce este vina mea?.. Ok imi pasa! Si acum ce sa fac? efectiv, eu Codruta, ce sa fac eu acum?
    • 0 (0 voturi)    
      concret (Duminică, 20 iulie 2014, 13:27)

      muma_padurii [utilizator] i-a raspuns lui Codruta

      probabil , daca ai cont pe facebook , ai putea urmari paginile care au fost create in memoria celor ce si-au pierdut viata si poti lasa un mesaj ..sau pe tweeter

      articolul nu mi-a lasat impresia ca ar acuza pe cineva

      e doar un mod de a-si exprima naduful in fata nedreptatii tragediilor vietii ... sigur, poti scrie la fel despre atatea fapte ingrozitoare care se intampla, dar cred ca te-ai arunca pe geam daca ajungi sa suferi pt toate (oricum suntem si prea multi pe planeta asta, nu?) ...OK...acuma pana nu ma ia cineva chiar in serios - unul din dezavantajele stirilor de genul asta e ca nu ai amintiri/ experiente comune cu cei disparuti - si tinzi sa ramai doar cu incarcarea negativa; spre deosebire de o inmormantare, de ex, unde ai cunoscut pe cel decedat ajungi, la masa, sa mai si razi - nu e un semn de lipsa de respect, ci dimpotriva, inseamna ca cel/ cea care a plecat a lasat in urma si amintiri care te-au inspirat si ti-au descretit fruntea - e ultimul dar pe care ti-l face cel plecat , sa continui tu mai departe ce poti mai bun...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă