Consecintele ruperii USL. Ce-i asteapta pe Antonescu in opozitie, pe Ponta la guvernare

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 21 februarie 2014, 19:41 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Ruperea USL pare inevitabila dupa ultimatumul liberalilor catre PSD: renuntati la USD pana luni, altfel vom cere demisia "guvernului ilegitim"! S-au depasit liniile rosii. O impacare de ultim moment pare putin probabila. Premierul Victor Ponta l-a anuntat deja pe Crin Antonescu drept candidat al opozitiei, declarandu-se convins ca decizia de a iesi din USL a luat-o mai demult. In schimb, liberalii sustin ca sunt impinsi afara din guvern. Asistam, practic, la ultimele eforturi de a pune in sarcina celuilalt culpa divortului. Ce efecte produce destramarea USL la trei ani de la infiintare si la doi de la preluarea puterii?  

Dispare majoritatea parlamentara de 70% din Parlament si se intareste vocea opozitiei chiar daca faramitarea ei se va accentua intr-o prima faza. Este cel mai important efect, benefic pentru noi toti. Un mare pericol pentru democratia romaneasca a trecut. Pericolul consolidarii unei mega-structuri de tip partid stat s-a diminuat considerabil.  

Daca PSD si PNL guvernau in buna intelegere, puteau face orice doreau cu supermajoritatea, mai ales in conditii de opozitie faramitata, slaba. Perspectiva unei guvernari cu buldozerul a dat frisoane unora in decembrie 2012. USL a castigat alegerile realizand cea mai puternica majoritate parlamentara de dupa FSN incoace. Existau in urma cu un an toate premisele orbanizarii Romaniei. Astazi, a slabit mult capacitatea unor politicieni de a exercita putrea in forta. Avantul guvernarii tavalug s-a mai domolit.  

Intre Victor Ponta si Crin Antonescu, marii aliatii de ieri, s-au instalat treptat raceala, neincrederea si in final a venit ruptura. Azi se scriu hartiile partajului. Merita analizat separat cum s-a ajuns intr-o situatie pe care nimeni nu si-a imagina cu putin timp in urma. Cine ar fi zis, in decembrie 2012, cand USL a castigat zdrobitor alegerile, ca de supermajoritate se va alege praful intr-un an si ceva?

De ce era atat de nociv pentru Romania un USL atat de puternic? PSD si PNL, ajutate de televiziunile mogulilor, au furnizat nenumarate motive de ingrijorare, totul culminand in decembrie 2013 cu martea neagra, o tentativa esuata la limita de a legifera in beneficiul borfasilor. Daca supermajoritatea se destrama, tentatia abuzului nu dispare odata cu ea, desigur, dar noii puteri ii va fi mai dificil sa face orice, sa sfideze opinia publica. S-a indeplinit astfel un obiectiv major. A fost distrusa, in tot cazul, limitata capacitatea guvernarii USL de a se manifesta discretionar, de a face rau.  

Aceasta ar fi prima si cea mai importanta consecinta a ruperii USL. Al doilea efect derivat din primul este ca pozitia premierului Victor Ponta devine, evident, mai fragila. De subliniat ca, dupa caderea guvernului Ungureanu prin motiune de cenzura in mai 2012, cosmarul oricarui premier a devenit pierderea majoritatii parlamentare peste noapte. De luni incolo, probabil, opozitia poate apela mai usor si cu ceva sanse la motiunea de cenzura.

Una e sa guvernezi cu mai bine de o suta de parlamentari peste majoritate, alta e sa ai zece, douazeci sau treizeci in plus. Majoritatile slabe genereaza instabilitate. Acesti politicieni pot trada oricand, din oportunism sau contra-cost. UNPR-ul lui Gabriel Oprea sau minoritatile nu sunt, dupa cum stim, cei mai loiali si statornici parteneri. N-au avut mari apasari sa treaca de la Basescu la Ponta, dar la o adica se va intampla si invers.

Apoi, UDMR-ul se afla intr-o situatie disperata si risca ratarea intrarii in Parlamentul European. PPMT-ul lui Laszlo Tokes va candida, din cate se pare, separat. N-ar fi exclusa clasica impacare in extremis. In tot cazul, UDMR nu-si permite azi sa sustina pe fata PSD in an electoral. Ar risca prea mult. Dar Victor Ponta a avut grija sa-i cultive din prima zi de guvernare. Le-a oferit posturi in esalonul doi si a mentinut un dialog constant cu liderii maghiari. Din acest motiv, va putea conta pe sustinere punctuala in Parlament din partea UDMR, dar nu mai mult.

Fragilizarea pozitiei lui Victor Ponta  intareste dependenta acestuia de Dan Voiculescu si de sustinerea mediatica a trustului sau. Acest parteneriat se manifesta deja. Antena 3 a trecut la atacarea lui Antonescu de saptamani bune si i-a taiat accesul la emisiuni, mai ales dupa incetarea relatiilor politice dintre PNL si PC. In paranteza fie spus, premierul Ponta devine mai dependent de sustinerea mediatica in general. Va cauta in mod previzibil sa cultive bune relatii cu toti mogulii, sa lege noi prietenii pentru a suplini pierderea sigurantei politice. Viitorul candidat la presedintie al PSD are nevoie de ei.

Si pana acum Victor Ponta a investit energie si resurse mari in tele-guvernare. Daca se rupe USL va trebui sa-si mareasca investitia, sa-si extinda influenta cat poate. Deja locurile in studiourile TV se ocupa in viteza. Unii jucatori ca Adrian Sarbu, aflati pana mai ieri in neutralitate, par sa fi intrat in joc.  

Din pacate, Victor Ponta si PSD vor cauta sa compenseze pierderea fortei politice cu intarirea controlului asupra institutiilor de forta: justitie, politie si servicii secrete. Tinand cont de evenimentele din 2012, va fi interesant de vazut pe cine va desemna partidul la ministerul de interne, pozitie cheie in organizarea alegerilor.

Ruperea USL aduce si o veste buna pentru Victor Ponta: obtine la jumatatea mandatului de premier noi posturi/sinecuri de impartit clientelei partidului.
Nu-i putin lucru.  Nimic nu-i mai periculos pentru un lider decat o guvernare osificata, cu locuri ocupate pe termen lung. Partidul se demotiveaza, apar nemultumiti si liderul are o problema. Eliberarea ministerelor PNL inseamna o multime de posturi noi pentru clientela PSD ramasa cu buzele umflate dupa impartirea puterii cu liberalii. Cand are avantaje de impartit supusilor sai, un lider isi consolideaza puterea in partid iar vocea nemultumitilor se mai potoleste.

Ce-l asteapta insa pe Crin Antonescu in opozitie? Numerosi adversari, Traian Basescu si o intrebare fara un raspuns clar: il va urma in bloc tot partidul? Vor trece liberali la PSD, va ramane vreun ministru in guvern? Plecarea de la guvernare genereaza de regula nemultumiri, tradari si migratii catre putere. A salva candidatura lui Crin Antonescu la prezidentiale cu pretul trecerii in opozitie nu va fi o mare placere pentru numerosi liberali. Depinde insa cine va trada si daca numarului nemultumitilor face masa critica astfel incat Antonescu sa aiba motive de ingrijorare.

Dupa ce va trece acest hop, Crin Antonescu va intra intr-o competitie inegala cu celelalte partide de dreapta: PDL, Miscarea Populara, Forta Civica. Nu va putea evita coliziunile cu Traian Basescu, Elena Udrea, Catalin Predoiu, Mihai Razvan Ungureanu. Va incepe o batalie pentru suprematia intre candidatii dreptei. Apoi, va trebui sa tarasca dupa el prin desertul opozitiei esecul modificarii Constitutiei. Si nu in ultimul rand, va avea de dus marea batalie pentru intrarea in Partitul Popular European ca prim solist, familia din care PDL face parte de ani buni si spre care PMP aspira.

A incheia un armistitiu cu Traian Basescu duce la pierderea publicului anti-basist, a se lupta mai departe cu el inseamna a pierde din colimator principalul adversar. In orice caz, candidatul PSD la prezidentiale va avea parte in prima faza de trei-patru candidati ai dreptei care se vor lupta intre ei. Asta daca nu cumva si PSD se va trezi cu mai multi politicieni dornici sa intre in cursa pentru Cotroceni. Iar de aici incolo, jocul se deschide din nou. Aerul a devenit din nou, parca, mai respirabil.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

19830 vizualizari

  • -38 (60 voturi)    
    eh (Vineri, 21 februarie 2014, 20:00)

    Mazeta [utilizator]

    Amuzant este că Băsescu face acum eforturi disperate să țină USL în viață. Cu PNL în opoziție, PDL, PMP și celelalte gâfâieli politice „de dreapta” sunt out. Iar EBA va trebui să-și caute de muncă.
    • +27 (39 voturi)    
      eh-e (Vineri, 21 februarie 2014, 20:14)

      sidacanu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ai probleme... cu toti..
      ce ai votat ???!!! aia ai acum... degeaba te iei de toti ..in cautare de loc de munca sunt multi tineri azi .. iar dar nu e loc de astia ca tine...
    • +33 (43 voturi)    
      Cu drag, pentru Mazeta (Vineri, 21 februarie 2014, 20:28)

      bula_19 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Mazeta, prietene, ai gresit site-ul.. asta nu e pentru tine. Tu cauti altceva. De ce ai fi asa de masochist sa postezi mereu aici, unde vezi ca toti oamenii sunt satui de Antena3, Gadea, Voiculescu, Badea, Ponta, Antonescu, Sova si toate mizeriile mediatice si politice pe care le-a vomitat un sistem tampit. Nu vezi ca esti condus de televizor? Mergi acolo unde se scrie fara cratime si semne de punctutie. Unde se fac spume la gura in locul dezbaterilor argumentate si al dialogului sanatos.
      Aici vrem sa vedem altceva, stim ineptiile alea. Vrem normalitate, vrem jurnalisti care critica obiectiv orice derapaj politic - unde USL e criticat pentru ca sunt o adunatura de hoti care ar da foc la tara pentru a-si scapa baronii, nu pentru ca hotnews e platit de vreun mogul.
      Asa ca ia-te si du-te de aici, de dragul tau si pentru binele nostru.
      Ma uit in Ucraina si vad ca unii oameni isi dau viata pentru libertate. Altii, in schimb, dau libertatea pe nimic.
      In rest, Doamne-ajuta, noi sa fim sanatosi, ca tara si partidul merg inainte!
      • +11 (15 voturi)    
        aici e greseala ta (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:39)

        ws [utilizator] i-a raspuns lui bula_19

        ca il bagi in seama. mare greseala. preia rahaturile de la a3 si le regurgiteaza aici.

        iar tu incerci sa-i raspunzi. big mistake.

        un antenist trist ratacit pe hotnews nu trebuie bagat in seama.

        ws
    • +33 (39 voturi)    
      Basescu e mai tare (Vineri, 21 februarie 2014, 21:06)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      decat toate partidele la un loc, la cate ziceti voi ca face. Mai sa fie da neputinciosi sunteti. Chiar habar nu aveti ce vreti?
    • +3 (3 voturi)    
      Gresit (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 9:36)

      ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Se pare ca te-a pacalit si pe tine Traian Basecu (nu ca ar fi fost greu!) asa cum i-a pacalit si pe cei doi licurici din fruntea USL-ului!!!
      Pai Basescu a jucat inteligent:
      - daca ar fi sustinut public ruperea USL, Ponta si Antonescu ar fi trecut peste orice disputa si ar fi ramas impreuna numai ca sa-i faca in ciuda presedintelui;
      - daca a cerut public ca USL-ul sa ramana unit, pe motiv ca vrea stabilitate, astia doi s-au hotarat sa se desparta, la fel, tot ca sa-i faca in ciuda presedintelui, sa-i arate ca ei fac exact pe dos;

      Ai priceput? Este ca si-a atins scopul? Este! Se vede ca nu-l cunosti inca pe Basescu!!!
      Basescu este cel mai bun politician roman din ultimii 24 de ani, Ponta si Antonescu sunt simplii diletanti in materie de politica in comparatie cu el!
    • -1 (1 vot)    
      Da, sigur (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 11:16)

      ak47 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      EBA sa isi caute de munca . Pe ce post o vezi in viitor , cu calificarile ei?
  • +17 (23 voturi)    
    Nu am sarit gardul... (Vineri, 21 februarie 2014, 20:05)

    predel [utilizator]

    ...asa ca nu as spune "Hop!"
  • +25 (35 voturi)    
    PNL in opozitie (Vineri, 21 februarie 2014, 20:15)

    catalin72 [utilizator]

    Avantajul PNL-ului in opozitie va fi ca va putea fi invitat tot partidul deodata intr-un studio la talk-show-uri .
  • +36 (40 voturi)    
    chiar si impacati.. (Vineri, 21 februarie 2014, 20:22)

    nedumeritul [utilizator]

    chiar daca se impaca Ponta cu Antonescu, caruta USL tot va ramane hodorogita, nu va mai fi cea ce a fost.
    Vorbele grele care au fost spuse sunt preludiul unui divort sigur. Stiu ce spun...sunt la a treia sotie...
    Cearta e ca rugina ...merge tot inainte...o poti incetini dar nu da inapoi...
    • +20 (22 voturi)    
      USPSDL (Vineri, 21 februarie 2014, 23:15)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Fu-se si se duse! O asemenea struto-camila mai rar. Nici nu stiu daca a mai existat o asemenea alianta in vreo alta tara. In orice caz au facut niste teste de stress pe nervii nostri de ne-au mers fulgii in cap la toti. De la Schengen la NATO , UE si ambasade, China si Coreea ne-a stiut to globul cum pozam pe facebook cu Obama si cum legalizam hotia prin vot in parlament. Incompetentii si inconstientii naibii.
  • +15 (21 voturi)    
    PNL si Iohannis (Vineri, 21 februarie 2014, 20:28)

    rollotoma [utilizator]

    PNL intra in opozitie si-l nominalizeaza pe Iohannis pentru prezidentiale.
    • +8 (10 voturi)    
      gandesti bine (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:32)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui rollotoma

      ar fi cea mai inteleapta miscare pentr kkrau sa ramana sef de partid si pnl sa ramana principala forta a opozitiei, adica sa ramana cu cea mai mare parte a liberalilor alaturi, si sa adune si pe cei mai mici.

      cred ca si pmp si pdl ar renunta la rivalitati, caci iohanis are cele mai bune sanse, chiar ma bune decat dottore, cu conditia sa alinieze toate fortele de dreapta in coloana, in spatele sau.

      crineatza s'ar putea multumi cu senatul, ca a invatzat lectia asta, cat de cat. va fi confortabil.
      blaga, care si e a fost la camera, ar fi multumit, mai ales ca ar avea niste polite de platit.

      ramane numai cumpana primului ministru.
      aici trebuie unul energic.
      mru ar fi, dar nu este. prea tranteste usa....

      cel mai bun ar fi base, dar nu cred ca vrea.
      e prea orgolios, si, cum zicea, dupa ce ai fost presedinte, nu mai poti fi altceva.
      cred ca'si pregateste ceva la bruksal, fie la roza vanturilor, fie la uniune.

      deci, mai baieti, unde gasim noi un prim ministru, nu un p.m., competent ?
      f. greu.
      cristian diaconescu ?! elena udrea ?! monica macovei ?!

      asteptam provincia.
      • +4 (6 voturi)    
        Parerea mea (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 11:11)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Cred ca cea mai buna miscare ar fi o coalitie solida a tuturor partidelor de dreapta: PNL, PDL, PNT, Forta Civica, Miscarea Populara, pentru alegerile prezidentiale care sa sustina un candidat unic pentru presedinte si o propunere de prim-ministru.
        Cel mai indicat ar fi tandemul Mihai Razvan Ungureanu - presedinte si Klaus Iohannis - premier.

        In acelasi timp, TOTI liderii acestor formatiuni ar trebui sa nu mai iasa in fata in perioada pre-electorala pentru a nu alimenta in mod artificial anumite resentimente (chiar si subiective) ale electoratului de dreapta fata de persoanele lor; si ma refer aici la Crin Antonescu, Vasile Blaga, Elena Udrea, Emil Boc, Catalin Predoiu si poate chiar si Monica Macovei.

        Incercati sa faceti un exercitiu de imaginatie si sa va inchipuiti cum ar arata o confruntare directa si televizata, in turul doi, intre MRU si Victor Ponta; raspunzand intrebarilor pe teme de constitutie, legislatie, politica externa, economie, fonduri europene, coruptie, stat de drept, educatie, justitie, sanatate, protectie sociala, baroni locali, etc. Sunt sigur ca MRU ar castiga detasat in fata unui plagiator dovedit!

        Odata castigata presedentia de catre MRU, cred ca in parlament aceasta coalitie ar putea obtine majoritatea prin atragerea prin negocieri politice si a altor formatiuni (care acum au un statut destul de incert): UDMR, PP-DD, ecologistii sau grupul minoritatilor si astfel s-ar putea crea o majoritate care sa-l dea jos pe Victor Ponta de la guvernare si sa-l investeasca pe Klaus Iohannis prim-ministru.

        Cred ca ar fi singura sansa pentru a scapa de "ciuma rosie"!
        • +1 (3 voturi)    
          ai dreptate (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 14:26)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          dar, s'a mai intamplat.
          au mai castigat niscai coalitii de dreapta.
          problema este, ce se intampla dupa...
          chiar daca'i scoti la inaintare pe astia de'i propui, ei au nevoie de sustinere politica, iar sustinatorii au interese diferite.

          atat Klaus cat si mru, sunt cam nedusi la biserica si vor avea probleme cu partidele.
          interesul poarta fesul....

          mru a mai trantit usi si s'a ales cenzurat de palavrament.

          in Romania este f. greu sa schimbi ceva, pen'ca mentalitatea este aceiasi, de la vladica la opinca.
          oricat ai primeni clasa politica, o faci din acelasi bazin, alegi dintre aceiasi oameni.
        • +1 (3 voturi)    
          asta la vista (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 15:07)

          tepes [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          ticbis,frumos,ai lasat imaginatia sa-ti zboare necontrolat, doar atit.Asociatiile familiale la care faci vorbire vor avea oarece sanse daca vor renunta la toate fetele cunoscute mai vechi si mai noi.
        • 0 (0 voturi)    
          alegerile (Duminică, 23 februarie 2014, 9:34)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          le castiga primarii in rural, cu ulei, zahar, faina.
          majoritatea celor ce baga votul in urna nu urmaresc dezbaterile catindatilor...
          voteaza rude, prieteni si cel mai ades, pe cine le spune primarul.
          ori cat ar saraci teleormanul, tot pe dragnea il voteaza. in vecii, vecilor.
      • -1 (1 vot)    
        Chiar asa (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 11:19)

        ak47 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Elena Udrea prim ministru ????? Macovei ???? Haideti sa fim seriosi
  • +26 (30 voturi)    
    eu va tot insuflu optimism (Vineri, 21 februarie 2014, 20:29)

    talmaciul.blogspot.ro [utilizator]

    o sa fac si eu niste analize, dar dupa ruperea USL. am "nasit" multi politicieni, cam am gura aurita:)

    pentru democratia din Romania, este important ca despartirea sa se produca. dupa, putem face multe analize politice de calibru.

    eu sustin doar atat, acum: cu Antonescu si PNL in opozitie, Victor Ponta va fi tocat necrutator, izbit de toti peretii, lovit din toate directiile. si se va agata, in disperare de cauza, de toti penalii, mogulii si interlopii din tara. care nu mai sunt asa de multi:)

    batalia va fi dura, iar Ponta nimicit. Traian Basescu si Crin Antonescu - doi oratori redutabili. PNL are multe figuri puternice in electoratul uselist. PDL, PMP, Forta Civica, alte partide mai mici, presa scrisa, societatea civila, intelectualii. Justitia si structurile de securitate nationala vor reactiona impotriva subminarii statului de drept.

    Iar Ponta pe cine se bazeaza? tic-tac, Voiculescu e condamnat in prima instanta. daca si asta se duce la puscarie, adios!

    Ghita? un laudaros necopt, aflat in relatii apropiate de SRI si pe care "baietii cu ochi albastri" o sa-l directioneze unde trebuie, in curand.

    UNPR? generalul Izmene si trupa sa de aiuriti? sa fim seriosi! in paranteza, mie chiar mi-e mila de amaratul ala de Oprea, la cum isi bat joc toti de el. saracu', are un coeficient de inteligenta...

    PC? care PC? acest partid nu exista. tot timpul a incheiat aliante mizand pe Antena 3. chiar asa, voi ati remarcat ce urat a imbatranit Mircea Badea? cum si-a pierdut 10 ani din viata acest complexat ramas, mental, in liceu?

    cine il mai sprijina pe Ponta? Dragnea? are dosar penal, e pe faras. Mazare, Constantinescu, alti baroni? au si ei dosare penale si carare batuta spre puscarie.

    sa mai amintesc de Comisia Europeana si de ambasadele occidentale? de cum sterg americanii pe jos cu Ponta in momentele critice pentru statul de drept?:)

    UDMR-ul va juca parsiv si va plati si el costurile, pierzandu-si propriul electorat. Ponta e singur, intelegeti?
    • +8 (10 voturi)    
      Impartasesc ideea. (Vineri, 21 februarie 2014, 21:47)

      IordachescuNicolaie [anonim] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      Antonescu mizeaza mult pe asul din maneca,numit Iohanis.Si-l poate face presedinte,fara nici o indoiala.Presedintele Romaniei ! Dreapta,nu are un alt candidat,mai bun decat Iohanis.
      • +3 (5 voturi)    
        sunteti sigur ca acest candidat, (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:07)

        V. Val [utilizator] i-a raspuns lui IordachescuNicolaie

        garantat Grivco nu demult, este chiar cel mai bun pentru Presedentia Romaniei ? Prin ce a demonstrat-o ? prin oportunism si prin iresponsabilitatea de a se pretinde pregatit pentru 3 palarii una mai mare decat aalta : primaria, internele si vice-PM ? Poate el exersa BINE toate aceste functii ? Prin ce e pregatit si competent pentru interne, un minister greu si de importanta in securitatea nationala ?
        Nu cred ca e suficient sa fii neamt si sa ti se construiasca un mit le tv ca sa fii intr-adevar si eficient, si onest si gata de a munci pentru interesul general . Mai ales ca neamtul nostru a demonstrat importante aptitudini pentru balcanismele dambovitene.
        • +1 (1 vot)    
          nu'i crede prosti (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 9:35)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui V. Val

          atat kkrau cat si iohanis au stiut ca asta e picatura care da pe dinafara.
          iohanis a fost o intentie a pnl sa'si puna sula in coastele lui dottore.
          in cazul in care inghitea galusca, ar fi avut un ministru de interne mai inflexibil, si facand jocurile pnl la urmatoarele alegeri.

          insistenta pentru vice, inacceptabila pentru tonta si baroni. plus celelalte conditii, dintre care, cea mai tare, aia cu desfintarea usd.

          usd, pe pariu, va fi urmatorul nume al psd.
          arata, ne'asa, forta, uniune, ceva mai mult ca un partid. sa recunoastem ca e o gaselnita buna.

          avantajul lui iohanis la presedentie este prospetimea pe scena politica, renumele de la Sibiu, sprijinul minoritatilor, inclusive al ungurilor.
          si, nu in ultimul rand, ar putea fi acceptat mai usor de celelelte forte de dreapta.
          este de departe mai bun si mai competitive ca predeanu sau, chiar si ca mru, cel uzat de atata terfeleala usl'amica.

          mru ar fi un bun p.m., dar nu e prea agreat de baroni, nu percuteaza la doleantele lor.
          lucru deja dovedit.
          poate si ca presedinte ar fi mai bun ca iohanis, dar n'are sustinerea lui iohanis.
          cu dottore la dezbateri, cam nasol.

          o dezbatere intre primul mincinos si neamtzu oblu, ar fi fain de urmarit.
          niamtzu e direct si l'ar tine in contre scurte.

          si, dece sa nu vedem si asta, lumea e plictisita de guristi mincinosi, cum sunt copilotii.
          deja nu mai pot veni cu nimic nou.
          poeziile lor sunt cunoscute.
          mai pacalesc, poate, audientele la latrina 3 si la otv ghitza.
    • +5 (9 voturi)    
      V-am dat + dar (Vineri, 21 februarie 2014, 22:06)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      nu sunt de acord cu ideea:
      "pentru democratia din Romania, este important ca despartirea sa se produca."
      Nu acum, sa treaca si 2015 ca sa se trezeasca destui odata pt totdeauna si sa nu mai fie niciodata partidul de penali PSD la 30-40% din optiunile electorale ale celor mai tarati psihic.
      De asta are nevoie Romania pe termen lung, eliminarea definitiva a distrugatorilor Romaniei din pozitia de cel mai mare partid.

      Apropo d-n TAPALAGA spusa dvs:
      "Cine ar fi zis, in decembrie 2012, cand USL a castigat zdrobitor alegerile, ca de supermajoritate se va alege praful intr-un an si ceva?" ma face sa zambesc... just goggleit !
    • 0 (2 voturi)    
      judecata-subreda (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 15:12)

      tepes [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      Talmaciule n-ai talmacit bine.Te intrebi retoric pe cine se-bazeaza Ponta, iar eu iti spun, pe electorat nu pe spicheri si oratori de conjuctura.
  • +6 (28 voturi)    
    "Orbanizarea" Romaniei ? Am fi vrut noi (Vineri, 21 februarie 2014, 20:44)

    MariusNi [anonim]

    Domnule Tapalaga, nu va amestecati in lucrurile pe care nu le cunoasteti. Aveti un mod superficial si partizan de a face analiza politica. Dumneavoastra comparati pe Victor Orban cu miticii nostri : Basescu, Ponta, Antonescu ? Pai haideti sa va spun ce-a realizat Victor Orban in Ungaria si sa-mi spuneti mie care dintre astia trei a realizat macar 10% din ce-a facut Orban:
    1. reindustrializarea economiei maghiare. In Ungaria sunt prezente mult mai multe companii producatoare decat in Romania si ce se produce acolo e net superior calitativ fata de ce se face la noi. Sa va aduc aminte ca Audi, BMW, Mercedes au investitii enorme in aceasta tara ?
    2. reducerea costurilor utilitatilor pentru populatie (apa, gaze, canalizare, energie) cu 30% in ultimii 4 ani.
    3. reducerea poverii creditelor pentru cetatenii maghiari. Legile prin care bancile au fost obligate sa suporte o parte din aceasta povara sunt cat se poate de normale in conditiile profiturilor enorme pe care le-au obtinut in anii anteriori crizei.
    4. Impunerea de taxe in domeniile economice in care profiturile erau enorme in comparatie cu efortul depus : telecom, retaileri, banci, companii de utilitati.
    5. Eliminarea dependentei de FMI. Si cu toate astea Ungaria se imprumuta la costuri sensibil mai mici decat Romania.
    6. Salariile medicilor si profesorilor au fost dublate in ultimii 4 ani.
    7. Locuri de munca prin investitii publice pentru someri.
    8. Stimularea masiva a investitiilor reale in economie,generatoare de locuri de munca pe orizontala si verticala.
    9. Un PIB/loc cam cu 60% mai mare ca in Romania.

    Va rog sa-mi spuneti si mie cati dintre politicienii din Romania s-au gandit macar ca ar putea implementa macar o parte din aceste lucruri ? Nici nu au cum. Ca sa se gandeasca la aceste lucruri trebuie sa le pese catusi de putin la oamenii pe care-i conduc. Ori asa ceva nu exista in mentalitatea lor pentru ca toti au fost crescuti intr-un model civilizational net inferior vecinilor nostri de la vest.
    • +4 (8 voturi)    
      . (Vineri, 21 februarie 2014, 21:51)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

      Orban a adus Audi, BMW etc? Nu erau deja acolo?
      • +2 (6 voturi)    
        care cum (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 3:56)

        Sakura [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Mercedes nu era. Alţii erau dar s-au extins. În paranteză fie spus, lista este mult mai lungă decât a scris colegul, industria auto fiind bine înfiptă în ţara vecină.

        Să mai spunem că în perioada comunistă la ei nu se produceau deloc autoturisme? În timp ce la noi erau Dacia, Oltcit, IMS, Aro, Lăstun...
        • +1 (1 vot)    
          . (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 12:47)

          tirolez [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

          Au fost preferati datorita infrastructurii, nu datorita lui Orban. Om fi avut noi Lastun dar ei aveau drumuri bune inca de atunci, de-aia i-a si ales Opel in '90 sa asambleze Vectra.
          • 0 (0 voturi)    
            da şi nu numai (Duminică, 23 februarie 2014, 3:28)

            Sakura [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

            Este în România Liberă o anchetă privind pierderea investiţie Mercedes. Ar fi o naivitate cruntă să credem că lipsa infrastructurii a fost de vină. Dacă ar fi să fie adevărat, de la început nici n-ar fi luat în calcul România ca destinaţie. Îţi recomand călduros lecturarea articolului, mai ales pentru partea privind comportamentul autorizăţilor locale din cele două ţări:

            http://www.romanialibera.ro/exclusiv-rl/documentar/video-cine-sunt-artizanii-romani-ai-pierderii-investitiei-mercedes-264396.html
    • +1 (9 voturi)    
      Domnule eu stiu ca (Vineri, 21 februarie 2014, 22:24)

      UnOarecare [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

      "tatucul" ca si religia ofera acelasi tip de confort psihic dar nu mai da informatii gresite ca fiind adevaruri...putina decenta ce naiba!
  • -4 (22 voturi)    
    Ce vremuri... (Vineri, 21 februarie 2014, 20:46)

    un dac [utilizator]

    Citeam cu prietenii articolele dvs si strigam in cor: Tapalaga for president!
    Unde ati disparut? Ce s-a ales de jurnalistul integru Dan Tapalaga? Sa le luam pe rand: 1. USD va avea majoritate si fara UDMR. Daca adaugati fraudarea alegerilor, dar si prostia si saracia romanilor, va avea si presedinte. Deci va sta mai bine decat pdl plus basescu in perioada boc. 2. PNL s-a opus unor manevre PSD, nu de ieri, ci de saptamani bune. Si cu toate astea aerul vi se pare mai respirabil acum, cu un Voiculescu reloaded si cu un Oprea pe cai mari. Parca ati uitat cum Ponta era linsat de Badea sau de fata aia care tipa, Grecu sau cum o cheama. Va place acum, cand Ponta este prezentator Antena 3. 3. Dreapta cu Antonescu sau cu PNL fara Antonescu va avea si mai putina credibilitate decat are acum. Inca un castig pentru Ponta, care, cum singur observati intr-un articol recent, a jucat despartirea mult mai bine decat Antonescu. Deci?????? Ce joc jucati dvs, domnule Tapalaga? Este din ce in ce mai evident ca sunteti pesedist, din pacate. Acum poate vor intelege mai multi cititori ca atacul impotriva pietei care striga anti RMGC era de fapt un sprijin pentru Ponta. Nu pentru Antonescu, nu pentru USL. Ci pentru PSD. Sper sa merite! Financiar vorbesc-:)
  • +21 (27 voturi)    
    USL deja a facut rau (Vineri, 21 februarie 2014, 21:15)

    OmulNou [utilizator]

    Vine acciza lui Ponta, banii electorali, Ponta a provocat o paguba de 400 mil $ bugetului iertand datoriile Rompetrol, s-a abrogat art. 276 (cred) care da liber la intimidarea judecatorilor, ne-a facut de ras in strainatate, a strecurat Codul Penal cu defecte care-i lasa pe hoti sa scape etc. etc. USL deja a facut prea mult rau.
  • -4 (10 voturi)    
    Basescu rade si isi mai toarna un paharel (Vineri, 21 februarie 2014, 21:27)

    septimiu. [utilizator]

    Marinarul trebuie sa fie foarte multumit. Dupa ce a pierdut mediatic referendumul a reusit cu manevre de manual sa dezbine si, daca nu sa cucereasca, macar sa egalizeze fortele.
    Pentru Romania pe termen lung poate, poate e bine.
    Pentru romani pe termen scurt e rau. Sa vedem cursul, sa vedem impozitare progresiva si lupta de clasa cu amaratii aia din clasa de mijloc care isi declara veniturile pe bune... Iliescu rade si el. Ponta poate sa fie iar de stanga, s-a terminat cu europolitica, taxa unica, reduceri de CAS, ne intoarcem la mita electorala pentru asistatii sociali.
    Fraierii care isi doresc mai mult sa caute in alte tari, aici nu avem nevoie de creiere.
  • -1 (5 voturi)    
    . (Vineri, 21 februarie 2014, 21:33)

    tirolez [utilizator]

    si in 2000 contra-oferta a avut foarte multi candidati, fiecare cu nisa lui. Isarescu, Stolojan, Melescanu, Roman etc. Unii probabil iepuri care sa-l ajute pe Iliescu. Mi-e sa nu se intample la fel.
    In 2004 si-au invatat lectia, ar fi bine sa n-o uite.
    Din pacate pentru Crin nu exista altceva decat obsesia Cotroceni.
    • +3 (5 voturi)    
      nu m-as mira (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:31)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      ca de comun acord sa se refugieze crin in opozitie pentru a asigura un tur 2 intre 2 uslamisti.
      In felul acesta electoratul PSD dezamagit (centrul Moldovei - gazele de sist sau Oltenia - somajul crescut in ultimul timp, promisiuni neimplinite) se refugiaza spre opozitie, adica PNL, iar liberalii care nu sunt multumiti cu episodica pierdere a puterii/ciolanului, trec la PSD. Cele doua partide devin un soi de vase comunicante intre care, nivelul ramane constant , adica USL-ul .
      Pana acum, de fiecare data, pentru primul tur, politica mostenitorilor lui iliescu a fost dispersarea voturilor intr-un mod controlabil in asa fel ca sa se asigure accesul in turul 2 a unui candidat cu sanse si, daca se poate chiar a doi candidati frati care sa mimeze o batalie electorala.
      Mai crted ca atat pontaxe, cat si Antonescu sunt actionati de acelas papusar si ca urmaresc aceleasi interese.
      N-am nicio incredere in cei doi, dar nici intr-un "independent" de tip oprescu ori intr-un "neamt salvator", desi plin de dosare dubioase. Pentru mine, toti acestia si oamenii lor merg intr-aceeasi directie, indiferent de masca si machiajul pe care-l abordeaza public. Iar directia aceasta nu se numeste interesul public.
  • +3 (5 voturi)    
    Putere-opozitie (Vineri, 21 februarie 2014, 22:00)

    obs. [utilizator]

    Eu nu as fi atat de optimist. O majoritate chiar la limita, dar disciplinata poate fi un rau mai mare decat actuala majoritate. Sa nu va mirati cand veti vedea trecuta legea amnistiei, legea minelor in forma dorita de psd..etc.
  • +5 (7 voturi)    
    Totul nu este decat o farsa.... (Vineri, 21 februarie 2014, 22:56)

    Lucky1 [utilizator]

    Sunt convins ca, aceasta asa zisa cearta, nu este decat o stratagema a usl-ului de a declansa lupta de anihilare finala a fortelor de dreapta. Odata PNL iesit din USL, liberalii se vor simti ca iesiti din Purgatoriu, curati ca lacrima si vor trage in psd cat vor putea pentru a smulge voturile celor de dreapta si destabiliza partiduletele care nici pana acum nu au reusit consolideze o alianta de dreapta, cat de cat onorabila, nici sa inteleaga ca fiecare in parte nu fac nici doi bani necum o contrapondere la pnl sau psd.
    Dupa alegeri, cele doua partide se vor strange la piept cu prietenie si devotament in miselie si coruptie si vor stoarce o lacrima lingandu-se pe bot cu lacomie gandind la festinul care-i asteapta pentru inca 4-5 ani...
  • +2 (4 voturi)    
    inca o solutie imorala esuata (Vineri, 21 februarie 2014, 23:34)

    mirceaom [utilizator]

    Folosit si abandonat de mai perversul sau tovaras, peneleul cu regretul dupa lunile de rodnica guvernare este nevoit sa joace din nou rolul de opozant pana cand va fi iertat de pesede.
  • +5 (7 voturi)    
    Ruperea usele nu poate fi mai rea decat existenta (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:24)

    Wanheda [utilizator]

    Daca mai stau mult impreuna astia distrug totul.
  • +1 (3 voturi)    
    Da' unde-au disparut copii de altar? (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 0:57)

    Wanheda [utilizator]

    Adiva postacii uslamului? E jale mare? S-a amanat taxa 7c Ponta si nu si-au mai luat salariile?
  • -1 (5 voturi)    
    Bravo.. (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 1:04)

    cim [utilizator]

    Dan Tapalaga,bravo un articol foarte bun si coerent, spre deosebire de alte dati cand era vorba.de Elena Udrea/ PMP una din mariile obsesii ale dvs.! Si un mic comentariu ..asteptam o analiza pertinenta a cauzelor, rupeii USL, inafara tensiunilor interne, eu as zice ca un rol mare, cu ''jocul la doua capete" la avut si TB, atat de hulit si neinteles de dvs...acu exista pentru asta si a explicatii... nu o sa va spun eu din ''bancurile cu ardelenii ..da totusi un mea culpa ar merge !!
  • +3 (5 voturi)    
    off topic (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 1:54)

    prasleacelvoinic [utilizator]

    Dl. Dan Tapalaga si cititori si comentatori, va propun realizarea unei platforme (unui loc) unde cetatenii acestei tari sa poata marturisi public sau sub pseudonim daca au dat sau au luat spaga. Motivul acestei propuneri: un om daca nu recunoaste ca este ranit nu se trateaza. Asa si o natiune. Iar natiunea aceasta este atinsa de plaga spagii (sub toate formele). Inainte de a ne trata trebuie sa recunoastem rana. Si abia apoi, din recunoastere, putem vedea ce este de facut. Aceasta este ordinea evidenta a lucrurilor. Cu respect, Praslea.
  • -1 (1 vot)    
    pnl (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 11:07)

    baboi [anonim]

    Coret si de bun simt. Felicitari Dan Tapalaga.
  • +1 (1 vot)    
    previziune (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 11:19)

    darkos [utilizator]

    Asistam la o teapa nationala.Pe scurt:obiectiv infiintare USL=Ponta prim min.Antonescu presedinte justitia sub control+ foarte important AMNISTIA .Actiune in desfasurare( separare,condamnare Voiculescu,amnistie(win toti condamnatii toate partidele),gratiere(win voturi usd),coalizare cetateni pentru Antonescu presedinte(cal troian,exact ca in 2000 votat raul cel mai mic Iiescu vs Vadim)final decembrie pupat piata independentei .Refacere guvern cu liberali la cateva butoane,penali curati.FINAL exact cum si-au propus.
  • +2 (2 voturi)    
    sinteti fericit dle.Tapalaga? (Sâmbătă, 22 februarie 2014, 14:56)

    tepes [utilizator]

    Domnule Tapalaga acum cred ca esti aproape fericit.Dupa doi ani de dat din gura sapind la temelia statului de drept si a unor alegeri corecte va vedeti aproape sacii in caruta.Dv.sinteti acel om care nu a recunoscut nici un moment noua putere si a celor 70% din parlament.La abuzurile codosei batrine ati tacut milc, ca ala in iarba nu v-am auzit piuitul,si-mi spuneti ca jucati cinstit?vax.Ati uitat un amanunt important domnule tapalaga,chiar credeti ca romanii sint atit de timpiti?sa aleaga niste hotii care au fugit dintr-o parte in alta?sa aleaga-aceiasi oameni care ia excrocat?sub conducerea unei javre ordinare care le-a amarit viata-timp de 10 ani?sarac lider deopinie.
  • 0 (0 voturi)    
    Antonescu e singura solutie anti-PSD (Duminică, 23 februarie 2014, 10:46)

    alex4321 [utilizator]

    Antonescu cu Johannis prim-ministru
    e singura solutie anti-PSD

    O fi el "Cacarau din Isaccea conduce Romania"

    cu Imnul:
    Cacacarau e Presedinte
    Lui Merkel io da la dinte

    Hai Haida Cacarau
    Cacarau mare Erou
    Hai Haida Cacarau
    Esti mai bun ca Balalau

    Pentru cine le-a uitat

    http://www.youtube.com/watch?v=m1XejloeN2k&feature=plcp

    sau varianta internationala

    http://www.youtube.com/watch?v=d8Z-5uto84Q


    Dar Cand ii vad
    pe
    MRU -> unguent si apa de colonie din banii statului), Udrea -> pielea Louis-Vuitton
    si Predoiu -> cel cu reactii intarziate care atunci cand e intrebat ce e ce cu codul penal pe care cica el il facuse a raspuns ca va da un raspuns in scris
    Si altii ca ei "imi vine sa scot pistolul"...sa fuga toti pe campii

    Sa fiu in locul lui Antonescu cantecul asta "Cacacau"
    mi l-as face Imn Electoral
    toata lumea ar aprecia simtul umorului
    si as castiga detasat ...
  • 0 (0 voturi)    
    Ii asteapta ceva? (Marţi, 25 februarie 2014, 15:15)

    andrei.s [utilizator]

    Eu nu cred ca ii mai asteapta ceva pe cei doi. Cel putin, ei se incrimineaza reciproc de faptul ca au agende, vieti, planuri ascunse, care il au in centru pe cine altcineva decat Traian Basescu?
    Prin urmare, au totul stabili. Ei asteapta acolo guvernarea, opozitia.

    http://www.romaniatv.net/usl-se-rupe-in-parlament-pnl-voteaza-impotriva-psd_128925.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri