Johannis, o buna mutare de sah

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 10 februarie 2014, 15:23 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Liderul PNL, Crin Antonescu, a anuntat, vineri, dupa sedinta Delegatiei Permanente a partidului, ca liberalii il sustin pe Klaus Johannis, primarul Sibiului, la functia de vicepremier si ministru de Interne. S-a spus, pe buna dreptate, ca este un sah dat premierului Victor Ponta, o situatie win-win. Pentru a intelege mai bine efectele politice ale mutarii lui Antonescu trebuie analizat contextul general. In ce situatie se afla seful liberalilor si partidul sau? De ce avea neaparata nevoie de o solutie creativa?

Tabloul general arata un PNL si un Crin Antonescu aflati intr-o criza perpetua, impinsi treptat de colosul PSD cu spatele la zid. Premisele confruntarii de azi au aparut cand pesedistii au decis sa candideze separat la europarlamentare, desi liberalii au insistat pentru liste comune. Totul incepe de aici. Daca PSD si PNL s-ar fi prezentat impreuna la alegeri, n-am fi avut o competitie intre cele doua partide.

Asa, PSD face tot posibilul sa obtina un scor cat mai bun. Este un partid obisnuit sa detina controlul organizarii alegerilor prin ministerul de interne atunci cand se afla la guvernare. Portofoliul internelor  a reprezentat mereu o uriasa miza inclusiv pentru diverse grupari care doreau sa se impuna in partid. Prin urmare, PSD a revendicat pozitia de ministru de interne de la liberali, oferind la schimb apararea, dar nu a facut publice aceste intentii.

O situatie cu atat mai delicata cu cat toate sondajele aratau un Crin Antonescu aflat in cadere libera si un PNL avand jumatate din scorul PSD. Adaugati la toate acestea sabotajele interne ale gruparii Rusanu-Chitoiu. Acesti lideri controleaza o buna parte din PNL, dar s-au predat in timp premierului Victor Ponta. In acest peisaj, cam dezolant pentru liberali, Antonescu nu parea sa aiba multe optiuni. A incercat, in decembrie 2013, sa joace cartea iesirii de la guvernare, dar nu i-a iesit din varii motive, unul din ele fiind opozitia din propriul partid.

Ceva s-a schimbat insa in comportamentul liderului PNL, Crin Antonescu. Ruperea relatiilor cu partidul lui Dan Voiculescu, urmata de indepartarea unor fosti angajati la Antena 3 din anturajul sau (vezi incetarea colaborarii cu Niels Schnecker) a coincis, din cate se pare, cu o serie de intalniri in plan extern. Lui Antonescu i s-a transmis astfel ca poate deveni din nou frecventabil cu conditia delimitarii ferme de politica antioccidentala, de lupta impotriva institutiilor statului de drept si de alianta cu moguli cercetati penal gen Voiculescu.

Nu doar atmosfera externa, dar si peisajul intern a suferit schimbari substantiale. Ancheta procurorilor la Autoritatea de Supraveghere Financiara s-a soldat cu inceperea urmaririi penale impotriva sotiei lui Daniel Chitoiu si cu anuntul demisiei ministrului de finante. Crin Antonescu a profitat de mica degringolada pentru a reveni in joc.

In loc sa cedeze internele PSD, a propus un nume de nerefuzat: Klaus Johannis. S-a vazut limpede ca oferta nu i-a picat deloc bine lui Victor Ponta si alor sai. In paranteza fie spus, liberalii anuntau toate aceste decizii cand premierul era plecat din tara, la Soci. Liderii PSD au transmis pe toate caile posibile ca nu-l doresc pe Johannis in functia de vicepremier cu atributii luate de la vicepremierul Gabriel Oprea. Au invocat probleme procedurale si o neverosimila instabilitate politica (USL guverneaza totusi cu o majoritate parlamentara de 70%) in conditiile in care numirea lui Johannis ar trebui validata in Parlament.

Insa nici instalarea lui Johannis la interne n-are cum sa le convina liderilor PSD. Respingerea sa nu este insa deloc simpla. Cum ar putea sa refuze Victor Ponta numirea lui Klaus Johannis fara a risca un scandal? Primarul Sibiului este singurul rival politic serios, fiind in toate sondajele de opinie pe locul doi la capitolul incredere, la egalitate cu guvernatorul Mugur Isarescu.

Pe de alta parte, cum ar putea intra in campanie electorala cu Johannis la butoanele organizarii alegerior? Iata-l pe Johannis apreciat, mai nou, chiar de presedintele Traian Basescu, alt semn rau pentru pesedisti. Ce le va spune Ponta primarilor si activistilor PSD din teritoriu cand vor intreba: cum, adica, suntem la putere si altii organizaeaza alegerile? Niciodata in istoria lor nu s-a intamplat asa ceva.

Complicata ecuatie. O respingere brutala a ofertei liberalilor le-ar oferi prilejul perfect sa iesa in glorie de la guvernare, cu un Klaus Johannis tot mai bine pozitionat in plan politic. Ca pesedistii iau in calcul acest scenariu o arata avertismentele lui Viorel Hrebenciuc. Acesta a declarat la Digi 24 ca o eventuala iesire de la guvernare ii va crea mari probleme lui Crin Antonescu in partid. "Cum a patit domnul Tăriceanu poate pati foarte bine si domnul Antonescu”, a amenintat Hrebenciuc.

Probabil ca nici PNL nu va iesi de la guvernare, nici PSD nu va risca o actiune de forta. Mutarea de sah data de Crin Antonescu obliga PSD-ul la repliere. Pana una alta, Ponta nu are alta solutie decat sa-l inghita cu noduri pe Johannis si sa traga cat poate de timp. Apoi va vedea cum e mai bine. Sa incerce sa-l atraga in sfera de gravitatie a PSD, cum a procedat cu Chitoiu si cu alti ministri liberali, sau sa declanseze operatiunea de scoatere din circuit a neamtului cu imagine atat de buna?

Intr-o tara ca Romania, un ministru peste o zona atat de mlastinoasa ca internele este prada usoara pentru premier, daca isi propune sa-l darame. Plus ca n-ar fi de mirare ca si pe Johannis sa-l ajunga toate procesele si incompatibilitatile din spate. Dar o tentativa de compromitere in an electoral e cam riscanta, poate genera efecte perverse. Daca liberalii au planuri mai mari cu Johannis? Altfel nu se explica de ce renunta atat de usor la primaria Sibiului in schimbul unei functii atat de fragile cum e cea de ministru.

In loc de concluzie, a se nota ca majoritatea de 70% nu functioneaza ca un monolit. Remanierea initiata de PNL s-a facut cu punerea PSD in fata faptului implinit.  Antonescu a mai obtinut ceva cu aceasta buna mutare de sah de tip win-win: inca o figura de prezidentiabil pentru PNL, in caz de avarie. Insa sahul dat acum va fi urmat, foarte probabil, de contraatacul PSD iar Victor Ponta pare sa aiba mai multe piese pe tabla decat adversarii sai.

PS: Iata si primul contraatac al PSD. Ponta, Oprea si Voiculescu confisca practic brandul USL, anuntand la scurt timp dupa negocierile cu liberalii pe tema Johannis, infiintarea USD (Uniunea Social Democrata), cu care vor defila la alegeri. Ponta scrie pe pagina de Facebook cum vor tinti inclusiv electoratul liberal: “Avem o alianta electorala formata din trei din cele patru partide componente ale USL, care are doua din cele trei litere ale USL, dar care isi propune sa aiba 100% din actiunea si obiectivele cu care din 2011 ne-am prezentat in fata electoratului"

Nota: Textul, aparut initial in Revista 22, a fost scris inainte ca liderii USL sa anunte oficial dupa sedinta de luni o decizie in privinta lui Klaus Johannis. Amanarea sub pretextul clarficarilor confirma tensiunile din USL si deruta PSD in fata mutarii liberalilor
.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

13040 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    Raspunsul USL este USD (Luni, 10 februarie 2014, 15:39)

    Adrian.. [utilizator]

    USL s-a cam despartit de PNL pentru europarlamentare, si au format USD chiar azi.
    Sah din nou.
    • -1 (5 voturi)    
      ... (Luni, 10 februarie 2014, 16:17)

      non-stop [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

      ... e Iohannis, f..i mama masi!!
  • +7 (11 voturi)    
    Oricare va fi formula de continuare a coabitarii (Luni, 10 februarie 2014, 15:39)

    ty [utilizator]

    PNL va pierde.
    • +35 (37 voturi)    
      Gresit (Luni, 10 februarie 2014, 15:53)

      CatalinPetrica [anonim] i-a raspuns lui ty

      In orice forma ar fi PSD la guvernare pierd ROMANII si castiga infractorii
      • +6 (8 voturi)    
        Nu neapărat. (Luni, 10 februarie 2014, 16:55)

        aqualung [utilizator] i-a raspuns lui CatalinPetrica

        Din solidaritatea USL-ului câștigă infractorii. Dacă USL se surpă, infractorii au de pierdut. PSD fără PNL la guvernare e mai bine decât PSD și PNL împreună.
        • +1 (3 voturi)    
          Nu cred (Luni, 10 februarie 2014, 18:46)

          Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

          Eu suspectez USL-ul ca se prabuseste mai repede unit. Cred ca USL-ul si USL-istii de frunte se scufunda mai adinc pe masura ce trece timpul.

          Cit priveste infractorii, solidaritatea uslamista va functiona nelimitat, indiferent de soarta USL.Competitia lor pentru praduiala bugetului functioneaza perfect impreuna cu solidarismul impotriva justitiei.
          • +2 (4 voturi)    
            USL-ul se prabuseste... (Luni, 10 februarie 2014, 22:31)

            Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            ... dar renaste din propria cenusa - precum Pasarea Felix ;) - USD-ul!
          • 0 (2 voturi)    
            Înțeleg (Marţi, 11 februarie 2014, 9:55)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

            Îți înțeleg impresia. Provine din faptul că USL însuși este făcătura acelor infractori: un bloc politic făurit pentru protejarea „afacerilor” lor murdare.

            Mie mi-e până la urmă indiferent dacă USL se destramă sau se prăbușește unit, atâta vreme cât părinții săi fondatori (infractori de genul Fenechiu, Voiculescu etc.) ajung unde le e locul.
    • 0 (4 voturi)    
      exact ... se va micsora vaznad cu ochii (Luni, 10 februarie 2014, 15:59)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui ty

      ca in basme
  • +7 (11 voturi)    
    Nu pricep (Luni, 10 februarie 2014, 15:45)

    Daniels22026 [utilizator]

    Chiar daca va fi citeva luni ministru. Renunta oare Klaus Iohannis la primarie pentru citeva luni in guvern?

    Inseamna ca Iohannis mizeaza pe o cariera lin virful politicii romanesti. Iar PNL-ul I-a oferit clar perspectiva asta. Chiar Antonescu I-a oferit perspectiva asta. Iar lui Iohannis I-a placut. Are incredere in PNL. Antonescu devine presedinte si-i preda PNL-ul lui Iohannis. Ciudat inlocuitor.

    Nu merge. E ceva putred aici. Antonescu poate pierde prezidentialele. Iar Iohannis are imaginea publica a unui politician incoruptibil. De ce ar avea liberalii incredere in el? De ce are el incredere intr-o cariera politica la virful liberalilor? Ceva e putred aici. Sau altceva imi scapa.
    • +6 (12 voturi)    
      E un pariu riscant, dar altfel Crin nu mai poate (Luni, 10 februarie 2014, 16:16)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      "Iar Iohannis are imaginea publica a unui politician incoruptibil"

      Corect, e vorba de IMAGINE. Realitatea e cam alta. Discutam de un profesor de fizica, bolovanos la vorba, fara mare lucru in cap si dedat si el la diverse balcanisme. Dar imaginea conteaza acum.

      E ultima carte pe care o mai are Antonescu. Sondajele il dau in scadere. Ponta il bate lejer. Cu Oprescu e la 50%-50%.

      Nici macar la MRU nu are distanta foarte mare, cam 10% intre Antonescu si MRU.

      Antonescu mai joaca ultima carte cu Johannis. Daca e pastrat candidat USL pana la capat, atunci atunci santajul a mers.

      In cazul in care USL se rupe (de exemplu nu trece Constitutia si USL se rupe), Antonescu iese in fata si spune: "PSD ne-a tradat. Voi face tandem cu neamtul Johannis. El o sa fie prim-ministrul meu."

      O sa fie bizar, un tandem presedinte-premier, tinand cont ca alegerile parlamentare sunt in 2016. Dar Antonescu sa stoarca ca pe o lamaie credibilitatea lui Johannis in campanie, or sa fie mereu impreuna. In cazul unor sondaje dramatice pentru el, poate chiar sa faca rocada: sa il impinga pe Johannis la prezidentiale, iar el sa ramana seful PNL.

      Da, sunt riscante toate aceste cacule. dar, fara ele, Antonescu e pe faras si a pierdut totul.

      P.S. Se pare ca PSD nu pune botul la acest santaj. O sa curga sange si o sa vedem cu ochii nostri daca pariul o sa reuseasca.

      P.S.2. Mie Johannis mi se pare o plastilina in mana lui Antonescu, care face cu el cam ce vrea. Nu vad in el nicio scanteie de personalitate proprie.
      • +2 (6 voturi)    
        Da (Luni, 10 februarie 2014, 16:56)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        Cintaresti bine.

        Poate ca ultimul PS e totusi exagerat. Ba nu. E chiar fals. Neamtul ar putea fi pacalit. Dar nu-i sufla multi in ciorba. Daca apare mai des in public, poate o sa-l intelegem mai bine.
        • +2 (8 voturi)    
          Ei bine, astept sa ma insel (Luni, 10 februarie 2014, 18:00)

          v_sile [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

          Ca ministru de interne or sa fie destule situatii in care il putem vedea cum gandeste si actioneaza pe cont propriu.

          Eu unul nu vad decat niste bolboroseli cam incoerente.

          Da, sincer, chiar astept sa ma insel. E nevoie de "carne proaspata" in politica noastra.
          • +4 (6 voturi)    
            . (Luni, 10 februarie 2014, 19:23)

            Marius Muntean [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

            Romania are destui papagali care vorbesc frumos. Avem nevoie de fapte nu de vorbe, si in Sibiu Johannis a facut treaba buna.
            Daca ar candida la prezidentiale ar castiga, pentru ca romanii cauta cu disperare un candidat care sa aibe macar o farama de cinste in el.
            In politica romaneasca nu e nevoie de "carne proaspata" ci "doar" de cinste si corectitudine.
    • +3 (5 voturi)    
      Eu cred ca altceva iti scapa... (Luni, 10 februarie 2014, 19:04)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui Daniels22026

      ... Sa zicem ca Antonescu - constient de faptul ca nu are prea mari sanse la prezidentiale, sau consiliat de o minte diabolica - a pus "botu'" la urmatorul scenariu: "mai Hantzy, uite cum facem: pana in ultimul moment mergem pe varianta Antonescu candidatul PNL (ca de candidatul USL, in scurt timp nu va mai fi vorba)... iar la momentul oportun aplicam rocada facuta de maestrul politicii romanesti, Traian Basescu: "candidatul Stolojan i-a predat bastonul de prezidentiabil maestrului Basescu"... Iar in situatia in care Hantzy il invinge pe Copy-Paste in cursa prezidentiala... ghici pe cine desemneaza premier noul presedinte? Pe... pe... pe... Crin Antonescu...
      Ei, ce zici, e plauzibil un astfel de scenariu? ;)
      • 0 (4 voturi)    
        Poate ca da (Luni, 10 februarie 2014, 19:37)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        Nu stiu. Dar Crin Antonescu nu pare ca-si doreste functia de premier. Mai degraba, omul e comod. Tine mult la timpul sau liber. Isi doreste doar presedentia si onorurile. Atita tot.
  • +4 (16 voturi)    
    scoaterea din Sibiu (Luni, 10 februarie 2014, 15:46)

    nedumeritul [utilizator]

    cand vrei sa-l destitui pe cineva de pe pozitia lui,unul ditre procedeele rafinate este: avansarea.
    Johannis va fi scos din Sibiu unde are suport de mase.La intoarcere va fi un nimeni.Procedeul a fost folosit de multe ori in istorie.Ori cineva a ochit primaria Sibiu ori a deranjat pe cineva....
    • +1 (9 voturi)    
      Interesant (Luni, 10 februarie 2014, 16:13)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Uite la asta nu m-am gindit. Eliminarea lui Iohannis din Sibiu pare cel mai realist scenariu.

      Eu nu-mi imaginez ca isi doresc liberalii sa fie condusi de o persoana incoruptibila, asa cum pare a fi imaginea primarului din Sibiu. Cel mai probabil avem un complot aici.

      Iohannis este poate naivul care coafeaza imaginea PNL-ului cu pretul pierderii mandatului de primar. Cistigat corect, exercitat corect. Si tocmai de aceea ii incurca pe liberalii din Sibiu si din judet. Banuiesc acum ca Iohannis va pierde curind toate functiile, din administratie, dar si din PNL.
  • +18 (20 voturi)    
    ?! (Luni, 10 februarie 2014, 15:53)

    corvus coraX [utilizator]

    Nu stiu dacă este inteligentă, cert este că e sămânță de scandal iar PNL a scos asul din mâneca (dacă putem să-l numim așa pe ghietu Johannis). Părerile sunt împărțite, se pare că, din punct de vedere legal pesedeii au dreptate dar asta nu înseamnă că Antonescu poate rata ocazia să-l promoveze pe Johannis. Aștept cu nerăbdare emisiunile de pe Antena3 și RTV pentru a vedea dacă s-a dat undă verde la demolarea sasului de la Sighii. Acum fie vorba între noi, în loc de un neorocit de român hoțoman aș alege cu ochii închiși un sas. Chiar și unul din ăsta pârât precum Johannis... Și ăsta hoțoman dar parcă mai domol și cu siguranță mai gospodar. Întărâtă-i drace!
  • 0 (4 voturi)    
    nu se potriveste ceva... (Luni, 10 februarie 2014, 16:07)

    Gheorghescu [utilizator]

    ori Johannis este un om corect si atunci este incompatibil cu USL, ori este compatibil cu USL si nu este un om corect si acest lucru va iesi la iveala in curand.
    A treia varianta este ca un Johannis corect ar fi compatibil cu un USL care ar fi si el corect. Stiu, e ridicol, dar trebuia teoretic sa fie mentionata. Ca si varianta ca un Johannis corect sa schimbe in acest sens USL-ul.
    • +6 (8 voturi)    
      simplu (Luni, 10 februarie 2014, 16:37)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghescu

      nu există politician corect în România (în general politicienii sunt niște mizerii de oameni). Putem vorbi în cazul lui Johannis de "gradul de incorectitudine"..
      • 0 (0 voturi)    
        asta ca nu exista politician corect... (Marţi, 11 februarie 2014, 15:43)

        Gheorghescu [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        scuza-ma, corbule (stiu cat de inteligent este corbul si inteleg de ce ti-ai ales acest nume), dar acum cred ca te-a luat valul si ai zis o prostie, chiar daca populara si votata: eu zic ca sunt politicieni corecti in Romania, sau care macar incearca sa fie corecti. Ca majoritatea sunt (sau este, daca e sa fim hipercorecti gramatical) corupti, sunt de acord. Dar peste tot sunt oameni corecti si care incearca sa faca bine. Nu sunt de acord cu afirmatia: Toti este hoti, domle! Asta o spun cei care sunt hoti ei insisi si din pacate in tara asta multi sunt hoti si cu mentalitate de hoti. De asta nici nu le pasa de lupta anticoruptie si de asta au si votat asa zdrobitor useleul.
        sa nu uitam ce penali au fost votati. Ar fi fost mishto un experiment in care candidatul USL sa fie o maimuta sau un criminal dovedit si condamnat. Sunt convins ca ar fi fost votat fara probleme, ca hoti condamnati au fost votati.
        De aia noi, oamenii normali si cinstiti trebuie sa actionam unitar, ca altfel ne napadesc hotii.
        Na, ca m-am racorit! Pentru asa ceva, CNA-ul mi-ar fi tras vreo 70000!
  • -1 (7 voturi)    
    Mai degraba cantecul de lebada... (Luni, 10 februarie 2014, 16:16)

    Luke [utilizator]

    A fost mai degraba cantecul de lebada a lui crinulet, cu toate ca nici nu stiu cat a cantat el.
    Doar mirosul a fost "joc de sah" intre partide aflate la putere ceea ce cred ca-i extrem de riscant pe fondul interesului pt alegeri de la noi.
    Sa nu mai vorbim de toate hibele tehnice ale planului care l-au rasuflat imediat ce s-a stins ecoul anuntului, nici macar nu a fost nevoie de un contraatac.
    • +1 (5 voturi)    
      eu zic ca gresesti (Luni, 10 februarie 2014, 16:50)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Luke

      Crin vireaza la dreapta si il lasa pe Ponta in kkt cu "pretinul" Felix; vom avea suprize la prezidentiale
      • +1 (5 voturi)    
        S-ar putea sa fie prea tarzie virarea asta (Luni, 10 februarie 2014, 18:09)

        v_sile [utilizator] i-a raspuns lui zaboo

        Crin nu o sa aiba voturile PSD-ului. Nici ale UDMR-ului, care nu uita cum a decurs ultima negociere cu Crin. In privinta "nebunilor" (votanti Jiji, Vadim, DD) cred ca nu poate spera in mai mult de 50% dintre ei.

        Pai PNL-ul se zbate pe la 20%. Discutam deci de maxim 25-30% pana acum? Cum ajunge Crin la 50%+1?

        Ei, ce mai ramane? Bingo! Votantii PDL-isti si, mai nou, PMP-isti. Adica oamenii mai mult sau mai putin ai lui Basescu.

        Or sa il voteze oamenii astia pe Crin, in cazul in care Crin se rupe de PSD prin vara? Dupa toti atatia ani de amor PSD-PNL? Dupa incercarea de suspendare a lui Basescu din 2007? Dupa ani de pupaturi cu Voiculescu si cu televiziunile lui (Badea, Gadea, Ciutacu si compania) ? Dupa tonele de jigniri aduse "basistilor"? Dupa incercarea de suspendare a lui Basescu din 2012? Dupa martea neagra din decembrie 2013? Dupa tona de declaratii anti-basescu, anti-UE, anti-USA?

        Exista o inertie cam mare si nu cred ca Antonescu o poate infrange.

        Cei mai multi votanti pro-Basescu or sa stea acasa in cazul unei finale Ponta-Antonescu sau Oprescu-Antonescu. Chiar daca Basescu insusi o sa iasa cu Antonescu pe scena si o sa indemne lumea sa il voteze.
        • +1 (5 voturi)    
          niciodata (Luni, 10 februarie 2014, 18:41)

          zaboo [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

          nu e prea tarziu! in politica totul se joaca pana in ultima zi! mai vedem!
  • +5 (7 voturi)    
    :) ?! (Luni, 10 februarie 2014, 16:21)

    Paul_ [utilizator]

    Daca PNL ar forta si l-ar nominaliza pe Johannis pentru presidentie intr-o eventuala confruntare cu PSD-ul?
  • -1 (7 voturi)    
    ioahannis (Luni, 10 februarie 2014, 16:24)

    obs. [utilizator]

    Nici nu stie Iohannis in ce capcana intra. Se stie intr-un guvern premierul are ultimul cuvant, chiar daca alti ministrii sa vicepremieri au alte opinii. Parca aud parca vad ...il rog pe domul Iohannis sa-mi prezinte........l-am imputernicit pe domnul Iohanis sa se ocupe de inundatii. Era si timpul sa se sparga si ultimul mit din Romania.
    • +2 (6 voturi)    
      dar dacă (Luni, 10 februarie 2014, 16:45)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui obs.

      Dar dacă vorbim în mod real doar de o tentativă. Noua creată USD (despre care cu siguranță Antonescu știa!) exlude de facto o viitoare alianță cu PNL-ul. Toți vagabonzii lui DomnuDan au mers la UNPR sau la PC. niciunul la PNL! Deci, vorbim de o mișcare clară a pesedeului împotriva PNL! Plus racolarea miniștrilor PNL (Kițoiu, Stoica, etc...).

      Opinia mea este că de această mișcare PNL (clar doar pentru imagine), de a-l scoate la înaintare pe Johannis, nu este străin nici Băsescu. A se vedea ultimele mesaje ce vin din eternul fief al dreptei, Ardeal! Băsescu sfătuiește PMP să nu atace PSD, Udrea admite o eventuală susținere a lui Antonescu în turul doi (foarte probabil candidatul va fi Johannis care va coagula mult voturile ardelenilor și nu numai). Cine crede doar ce vede este fraier. Oricum, eu așa aș proceda în locul lui Băsescu, care, ne place sau nu, este singurul care poate să pună o opoziție viabilă pe picioare și să stopeze ascensiunea criptocomuniștilor.
      • +3 (5 voturi)    
        observatie (Luni, 10 februarie 2014, 18:37)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        ''...PMP să nu atace PSD'', poate PDL ai vrut matale sa zici.
  • +4 (8 voturi)    
    johannis (Luni, 10 februarie 2014, 16:28)

    clarice [utilizator]

    Va fi sprijinit de PNL si PDL
    Este o solutie viabila ,decat un Ponta sau Oprescu.
    Poate si MP da o mana de ajutor si atunci USD e mort politic.
  • +5 (9 voturi)    
    PSD -> USD (Luni, 10 februarie 2014, 16:36)

    OmulNou [utilizator]

    Acum ca se vad in dilema, pedeseristii se repliaza sub semnul dolarului - USD=$, ca doar la asta tin, la ciolan, la sangele poporului, ca niste vampiri ce sunt.
  • +1 (3 voturi)    
    kj (Luni, 10 februarie 2014, 16:57)

    n italy [utilizator]

    deci crin antonescu isi pericliteaza serios sansele si la cotroceni dar chiar si in interiorul pnl ca sef ..ori sta chiar asa de rau ca deaia a plecat si n.smecher de langa el ..chit ca era omul lui voiculescu si-i intorcea sansele cum ordona soparla .eminenta grasa de la haznaua 3 i-a plantat pe toti fosti antenisti peste tot ..vezi firea [mata hari] in psd ,ciutacu la romania tv dar cati nu au plecat de la hazna sa invarta totul la comanda.pe de alta parte numai cand ii vei pune alaturi pe ponta langa sas deja e o diferenta clara unul mai inalt gandeste ceva inainte de a deschide gura muuult mai serios la toate il ingroapa pe plagiator dar la toate ..haitele batrane din psd au amusinat pericolul ..in cel mai bun caz pt. ei ii scade la jumatate la alegeri si dupa aia sa te tii la prezidentiale e de rau ce mai
  • 0 (4 voturi)    
    poate... (Luni, 10 februarie 2014, 17:13)

    republicanu [utilizator]

    Dle Tapalaga se plia f.bine in articolul din 22 dar si,mai bine,in HN faptul ca cuplul prezidential a iNTarziat cursa TAROM din aceasta dupa amiaza cu aproape o ora!
  • 0 (2 voturi)    
    Iohannis (Luni, 10 februarie 2014, 17:29)

    obs. [utilizator]

    Ultima declaratie a lui Iohannis complica si mai mult lucrurile ,, eu nu am vrut sa preiau ministerul finantelor, dar asta nu inseamna ca nu pot coordona acest minister din calitatatea de viepremier si ministru de interne. Asta ar insemna ca Iohannis sa fie coordonat ca ministru de interne de vicepremierul Oprea si el sa coordoneze ministerul finantelor. Complicat, Antonescu vorbea ca Iohannis va coordona ministrii pnl, asta insemna ca nu va accepta ca ministrii pnl sa fie coordonati de un vicepremier psd sau mai nou usd.
  • 0 (4 voturi)    
    un deznodamant amanat (Luni, 10 februarie 2014, 17:32)

    talmaciul.blogspot.ro [utilizator]

    Pesedistii au schimbat tactica.

    Victor Ponta a acceptat cu usurinta cedarea Ministerului de Interne, dar a cerut timp pentru identificarea celei mai bune solutii de modificare a structurii Guvernului, pentru ca noua functie de vicepremier sa fie instituita.

    USD a luat nastere, astazi. Strategia este simpla si am enuntat-o deja: dupa alegerile europarlamentare, PNL-ul va fi indepartat de la putere si un nou cabinet guvernamental va trece prin Parlament. Pesedistii vor cauta gloria apusa a anilor 2000-2004. Aviz jurnalistilor!

    Klaus Iohannis va fi acceptat, asadar, pentru cel mult 4 luni de zile, dupa care va fi azvarlit din Guvern, fara a mai avea posibilitatea de a-si exercita mandatul de primar.

    Victor Ponta se va inscrie in cursa prezidentiala cu ambitii mari, dar desarte.

    Mersi, pa!
    • -2 (4 voturi)    
      "Klaus Iohannis . . . va fi azvarlit din Guvern" (Luni, 10 februarie 2014, 18:22)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui talmaciul.blogspot.ro

      Va fi sacrificat. Pentru ca cei creduli sa capete incredere in USL pentru prezidentiale.
  • +1 (3 voturi)    
    Cateva observatii (Luni, 10 februarie 2014, 18:29)

    Primula [utilizator]

    1. Antonescu isi ascunde cu greu disperarea, lucrurile scapa de sub control.
    2. UNPR a fost dintotdeauna o grupare de infiltrati in zona de opozitie pentru a ajuta la un moment dat PSD-ul sa puna mana pe putere. Acum s-au reintors la partidul - mama.
    3. Toate constructiile politice au fost "ticluite" de Voiculescu.
    4. Trebuie revizuit raportul de forte din DNA, DIICOT, CCR pentru a se sti exact cam la ce decizii sa ne asteptam, in favoarea cui!
    5. Suntem la inceputul "restauratiei", daca vom accepta sa renuntam la tot ce s-a castigat sub mandatele lui Basescu, vom fi responsabili de dezastrul ce va urma.
  • +2 (4 voturi)    
    USD, lovitura lui 'Felix-Grivco'! (Luni, 10 februarie 2014, 18:31)

    hotnewsfil [utilizator]

    Nici 'Felix-Grivco' nu ramane de caruta.
    Raul de el ne-a dat emotii. Nu stiam pe unde sa-l mai cautam, cu lumanarea deja aprinsa.
    Acum, desi nu a fost neinvitat la intalnirea USL, a aparut ca un strigoi. Cei prezenti la intalnire ne-au spus ca n-au habar cine l-a invitat pe Felix, cu ce rol.
    In timp ce justitia il cauta de zor, ca sa ii dea actele pentru locuinta de bine-meritata odihna , din localitatea balneara Jilava, el isi face datoria de a conduce USL (USD + framantatul PNL).
    Ponta dispune acum de doua trompete asurzitoare : Antena3 si Romania TV.
  • -1 (1 vot)    
    Mutare buna dar nu castigatoare (Luni, 10 februarie 2014, 19:42)

    redmc [utilizator]

    A da sah e de multe ori usor. Antonescu n-are pozitia si nici alte piese pt a sustine asaltul la rege, care a fandat usor "Iohannis, cum sa nu, e un castig pt guvern". E o mutare de contra-atac buna, mai mult evidenta decat inteligenta. Pe moment, Antonescu castiga un tempo. Dar cand neamtzul va fi nevoit sa deschida gura mai mult se va vedea ca e un tip mediocru a carui tacere a trecut drept experienta. Odata sacrificata regina, partida e pierduta.
  • -1 (1 vot)    
    iA SA VEDEM... (Luni, 10 februarie 2014, 21:32)

    solar [utilizator]

    daca tot suntem atinsi de scenarita electorala, ia sa vedem , ce ati zice, oameni buni ,daca ar ajunge in finalul rundei a II-a a prezidentiabililor JOHANNIS vs MRU? Credeti ca ipoteza e lipsita de ...seriozitate?

    Johannis- presedinte, Cacarau(pardon , Antonescu) prim ministru ?
  • 0 (2 voturi)    
    analiza superficiala (Marţi, 11 februarie 2014, 13:42)

    tg3290 [utilizator]

    mai sunt de pus pe hartie cateva lucruri inainte de a trage concluzii, care sunt gresite oricum.
    1. PNL, Antonescu mai ales, acumuleaza pb serioase de credibilitate in bazinul electoral propriu din cauza mutarilor politice ratate ale sefului PNL din ultimii ani - intrarea si iesirea lui Becali (condamnat), intrarea si iesirea lui SRS, punerea lui Fenechiu ministru cand se stia ca risca puscaria unde a si ajuns deja, condamnarea (chiar si cu suspendare) a ex-ministrului de justitie, promovarea in guvern a unor ministri slabi sau gafeuri, unii demisionati deja - Barbu (Cultura), Stroe (Interne), Manescu (transp), Nicolaescu (sanatate)

    2. Johannis nu are cum sa isi mentina mitul neamtului in jocurile politice de la varf. A devenit modelul omului politic de succes la nivel local, dar la nivel central sunt alte reguli de joc - compromisuri, viziune strategica, aliante politice etc, toate mutarile chiar daca nu sunt inspirate de el il vor eroda si vor pune in umbra profilul de campion politic local

    3. Eliminarile din partid ale potentilor afaceristi Catarama, patriciu, marginalizarea lui Tariceanu, scoaterea lui Chiliman din PNL toate coroborate cu imensa greseala de a-l aduce direct in primul esalon de conducere pe tradatorul Frunzaverde arata ca Antonescu transforma un partid de 20 - maxim 25% intr-un partid personal de buzunar, cu cadre slabe, dar asa - zis fidele, care are in fata o fundatura, nu un viitor

    Concluzie
    PNL este acum un partid cu pb serioase de identitate, fara vectori politici, depedent acum 100% de toanele lui Antonescu. PNL si Antonescu nu pot da sah nici lui Ponta, care a cam inghitit in ultimii 2 ani PPDD, PC si UNPR, toate trei forme fara fond, iar cum PDL si Miscarea Populara sunt varza in spatiul politic arata ca polul creat de Ponta este singurul centru real de putere politica din Romania. PNL si resturile cu orientare pe dreapta sunt prea mici sa conteze. Nu pot da jos un guvern pus de Ponta pt ca ei nu pot sustine in Parlament un alt guvern


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri