48 de ore dupa accidentul aviatic din Apuseni. Intrebarile-cheie fara raspuns

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Miercuri, 22 ianuarie 2014, 10:53 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
La aproape 48 de ore dupa accidentul aviatic din Apuseni ramin citeva intrebari fara raspuns. Sint intrebari legate de detalii ale sistemelor interne ale fiecarei structuri implicate in operatiuni, detalii despre comunicarea intre aceste sisteme, detalii despre cum au functionat oamenii-cheie din aceste institutii. Sa nu uitam ca doua persoane au murit, iar concluziile medicilor legisti arata ca hipotermia este una dintre cauzele decesului. Vietile lor nu pot fi recuperate, din pacate, dar functionarea sistemelor critice poate fi ameliorata daca vom avea raspunsurile la aceste intrebari.

HotNews.ro a adresat aceste intrebari autoritatilor, dar raspunsurile intirzie. Poate ca ele vor veni in raportul oficial.

1. Medicul supravietuitor a spus ca a comunicat de mai multe ori coordonatele GPS catre serviciul 112. Intrebari:
- datele comunicate au fost corecte?
- daca au fost corecte, STS (gestionarul serviciului 112) le-a transmis mai departe corect si operativ catre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta?
- daca STS le-a transmis mai departe corect si operativ, a putut Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta sa le analizeze si sa ia deciziile corecte?


2. Romatsa. Ce s-a intimplat cu sistemul propriu de salvare in caz de accidente? A functionat, a furnizat date corecte despre locatia epavei avionului?

3. Comunicarea dintre sistemele informatice. Daca plecam de la premisa ca sistemul informativ al fiecarei institutii implicate (STS, Romatsa, Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, Politie etc) a functionat corect si a furnizat informatii exacte, cum s-a desfasurat atunci comunciarea intre aceste sisteme? Aceasta comunicare este extrem de importanta pentru operativitatea operatiunilor. De exemplu, daca sistemul STS furnizeaza informatii corecte despre locatie, dar sistemul informatic al IGSU nu le poate prelucra corect, pot trece minute sau zeci de minute pina cind se ia decizia cu privire la echipajele care pot fi trimise in zona.

4. Ce au facut in orele critice ministrii cu responsabilitati in situatia din Apuseni? Pina la aceasta ora nu se stie exact ce au facut Radu Stroe (ministrul Internelor, in subordinea caruia se afla Politia si Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta si SMURD), Mircea Dusa (ministrul Apararii, posesor al tehnicii necesare pentru interventii in zone dificile), Ramona Manescu (ministrul Transporturilor, in subordinea caruia functioneaza Romatsa), Eugen Nicolaescu (ministrul Sanatatii), precum si vicepremierul Gabriel Oprea (insarcinat de premierul Victor Ponta sa gestioneze situatiile de criza).

A existat o celula de criza, un comandament unic pe durata actiunilor de salvare? Si-a asumat cineva sau a fost cineva delegat sa conduca operatiunile?

Dar premierul Victor Ponta a inteles gravitatea situatiei? A organizat un astfel de comandament inainte de a merge la interviul de la B1, unde a dat vestea ca supravietuitorii au fost gasiti?

5. Ce se intimpla cu aeronava cea noua a SMURD, care este intr-un hangar din Bacau pentru reparatii, dupa cum a declarat Raed Arafat? Cum este posibil ca la aproape un an de la achizitionare, aeronava sa fie inutilizabila?
  • UPDATE 15.08: Raspunsul la aceasta intrebare e dat de Adelin Petrisor. Nedumerirea mea era data de inadvertentele dintre declaratia lui Raed Arafat (a spus ca avionului ii lipseste o piesa si e la Aerostar Bacau) si declaratia Aerostar Bacau (compania a spus ca nu face nici o reparatie, avionul fiind doar tinut in hangarul lor). Ei bine, Adelin Petrisor a decoperit ca aparatul este la Aerostar Bacau pentru revizia normala, are nevoie de o piesa care a intirziat din cauza sarbatorilor de iarna, iar Aerostar "face pe șest reviziile, nefiind licențiat civil pentru acest tip de aparat". Asadar, nu e vorba despre un refuz al SMURD de a pune avionul la dispozitia Agentiei Nationale pentru Transplant, ci de o indisponibilizare a aeronavei din motive obiective (revizie).





















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

9789 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    un lucru (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:00)

    evoque [utilizator]

    trebuie facut public:
    Coordonatele transmise de catre doctorul supravietuitor.
    Daca avem acces la coordonatele acestea oricare tont poate verfica si poate realiza cine si cum a gresit.
    • +15 (15 voturi)    
      Indiferent! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:09)

      CSO [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Cred ca problema nu este la coordonatele oferite de medic. Pana la urma medicul a facut ce a putut, bune sau rele a dat niste coordonate, a vorbit, a anuntat. RESTUL aparaturii, cea FINA, de interceptare/localizare/detectie, de ce nu a fost pusa in functiune si nu a functionat?
      - Daca cei 7 erau inconstienti de la inceput?
      - Dupa cat timp s-ar fi sesizat de disparitia avionului? Ce s-ar fi facut in acest caz?
      • +7 (7 voturi)    
        incostienta unora salvarea altora (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:24)

        codo [utilizator] i-a raspuns lui CSO

        Daca erau inconstienti de la inceput problema era rezolvata discret, nu se mai lasa cu tamtam. Asa cum bine scrie un jurnalist pe Adevarul azi, doar faptul ca erau vii si se astepta iminenta lor salvare a facut sa iasa la lumina incompetenta crasa a multora. Altfel ar fi intrat in categoria de crash oarecare. Chiar va recomand acel articol http://adevarul.ro/news/eveniment/liniste-ancheta-1_52de9facc7b855ff56acd627/index.html
      • -1 (5 voturi)    
        coordonatele (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:43)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui CSO

        acelea ar fi punctul de plecare pentru orice verificare in rest demiterea unuia sau altuia nu este o solutie daca acestia nu sunt judecati si condamnati pentru incompetenta lor.
    • -1 (5 voturi)    
      Google Maps?! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:51)

      Adrian.. [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Serios, oameni buni, incetati!!!

      Incearca tu sa trimiti coordonate exacte cu Google Maps, sa vedem daca reusesti...
      Degeaba ii spui operatorului 112 ca te afli in padure, la 1 deget distanta de comuna X si la 1 deget distanta de drumul Y, mult nu il ajuta..
      • -3 (5 voturi)    
        nu stiu (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:05)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

        ce telefon folosesti insa al meu in momentul in care acesez google maps imi arata unde sunt. Este suficient sa atngi locatia respectiva si primesti latidunie si longitudinea, asa ca nu are rost sa discutam. Sunt convin ca doctorul Zamfir nu este un prost care nu stia sa transmita doua grupari de cifre.
        • 0 (2 voturi)    
          domnilor.....incetati ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 19:42)

          oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          sa mai credeti ca dr. zamfir era cheia rezolvarii cazului in speta.....omul asta era in stare de SOC.....va spun din prop. experienta, cand ai un accident fie el si rutier, aproape ca nu mai stii nici cum te cheama.
          • -1 (1 vot)    
            eu (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 20:43)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

            nu spun ca doctorul este cheia rezolvarii cazului. eu am lansat o ipoteza. daca am sti exact ce coordonate a transmis si cui atunci am sti, poate, cu mai multa precizie de unde placa culpa.
      • +1 (3 voturi)    
        Toata discutia asta a inceput sa fie paranoica! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:11)

        transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

        Lumea nu intelege lucruri care sunt de baza in telecomunicatii. Nu se poate face o localizare daca nu sunt mai multe semnale de CALITATE! Nu exista nici o reteta magica care putea sa fie aplicata, ca sa dau un exemplu: e ca si cand ai semnal foarte prost la Tv, cu pureci, si tu vrei sa faci acord fin, pai NU AI LA CE!! Ca semnalul de baza e prost! Exact asa a fost in acest caz,, chiar daca telefonul avea semnal foarte bun, acesta era DE LA UN SINGUR turn!!! Pentru localizare ai nevoie de mai multe! O retera de telecomunicatoo nu a fost contrita pentru localizarea telefonului si pentru a trimite un semnal de calitate, sunt doua lucruri diferite si doua lucruri care se optimizeaza diferit. La fel si cu coordinatele GPS trimise de medic, daca ai GPS, nimeni nu garanteaza calitatea semnalului. De fept unele telefone chiar combina semnaul GPS cu cel de telecomunicatii, pot iesi erori foarte mai din astfeld e combinatii. iPhone e notoriu pentru calitatea proasta a partii radio, reamintesc scandalul cu antena telefonului care nu avea semnal.
        • +1 (5 voturi)    
          ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 15:53)

          cartograful [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

          frate dar mai lasati-ma cu cele coordonate GPS ca ne-am modernizat toti si stim sa apasam pe buton sa ne dea pe tava calculatorul coordonate GPS. De radiogoniometria aia proasta cu antena gonio, raportorul, harta si echerul mai stie cineva prin diversele servicii? Se practica inca din anii '30 si se gaseau emitoarele radio in timpi de ordinul minutelor. Siguranta cetateanului se bazeaza pe serviciile unor firme comerciale??? Un telefon mobil e la urma urmei un emitator radio la fel ca si o statie radio pirat sau o radiocomanda.
          • +1 (3 voturi)    
            nu merge asa (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 16:30)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

            cum sa folosesti harta si echerul ce naiba finantam institutii cu miliarde sa ne dea informatii pe surse nu coordonate si salvari de vieti, acestea din urma se trec la victime colaterale. In final mortu' e de vina.
      • +1 (3 voturi)    
        intre timp (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:30)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Adrian..

        am vazut declaratia lui zamfir, se pare ca nu este foarte sigur de datele transmise.
    • +1 (1 vot)    
      si daca (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:05)

      gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      se dovedesc corecte ce te faci?....insemana ca seful tau a mintit....il demitem?....
  • -3 (17 voturi)    
    i-auzi, celula de criza (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:07)

    asdff [utilizator]

    V-ati obisnuit probabil de pe vremea lui Base, cand ii aducea el cu manutza lui pe ostatici si tinea conferinte de presa in fiecare seara, sa se vada cine e comandantul. Sau podul de la Maracineni, unde venea tovarasul sa dea cu sapa.

    NU e nevoie sa faca nimic ministrii respectivi, operatiunile trebuie sa decurga automat, pe baza unor PROCEDURI prestabilite si exersate.

    Nu e nevoie de celula de criza, nu e razboi, cutremur, invazie extraterestra.

    Deci cautati regulamentele si modul in care sint respectate, nu actiuni inutile de propaganda.
    • +6 (8 voturi)    
      true that (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:50)

      H0mbre [utilizator] i-a raspuns lui asdff

      nu-i nevoie de toti sefii sa vina si sa incurce circulatia de fiecare data cand e o criza (accident, inundatie, etc). Ii inteleg, da bine la tv, isi umfla si ei muschii pe-acolo, dar in realitate mai mult incurca.
      N-au habar de situatia de pe teren, nu stiu ce masuri trebuie luate, nu aduc nici un beneficiu. Ba din contra, in loc ca resursele (si asa putine) sa fie folosite pt a raspunde la criza, trebuie ca oamenii/elicopterele/masinile sa vina si sa se ocupe de politicieni.
      Mai bine sa stea la birou, sa se informeze asupra situatiei si sa fie disponibili daca e nevoie de cooperare interdepartamentala. Atat.

      Dar nu, ei vor sa se vada toti pe sticla ...
  • +13 (13 voturi)    
    Vor pune batista pe tambal (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:09)

    triciupa [utilizator]

    De ce? Pai pentru ca e vorba de Romatsa ai carei stabi sunt protejati cu cerbicie din motive obscure si pentru ca e vorba de ghita, jupanul ingrasat cu contracte de stat, furnizor al unor softuri cu performante necunoscute dar cu preturi enorme. Ghitza nu e doar tovarusul de vacante al pontalaului dar e si patronul postului ghita tv (botezat in mod obraznic Romania tv) cu efect de sampon cortical si cu rol decisiv la alegeri.
  • +10 (10 voturi)    
    18° avea dra stagiar (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:18)

    MihneaR [utilizator]

    Asta spune tot.
  • +15 (15 voturi)    
    cine vrei sa raspunda (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:19)

    clarice [utilizator]

    La intrebarile puse,Ponta ha ha ha ha.
    Acest prim ministru de o nesimtire incredibila nu va raspunde la nimic.
  • +18 (18 voturi)    
    capu la Oprea vrem...! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:37)

    Codruta N [utilizator]

    Habar nu am CUM a ajuns chilotzaru asta, de meserie tradator si intrigant, sa conduca ceva... orice...!!
    • +4 (4 voturi)    
      you made my day! (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:13)

      transalpinarum [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      "chilotzaru asta, de meserie tradator si intrigant,"
  • +23 (23 voturi)    
    Penibil (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 11:38)

    Inuka [utilizator]

    Hai sa presupunem prin absurd ca s-a facut tot ce a fost posibil ca sa fie gasiti supravietuitorii.
    Intrebarea este ce se va intampla in caz de calamitate naturala, alerta terorista sau chiar mai rau, razboi??
    Ne informam inamicii ca nu putem trimite o echipa de salvare pentru trupele noastre si le propunem s reluam razboiul dupa ce trece ceata?
    Precis asa procedau si americanii cand isi cautau trupele ca sa le salveze in Afganistan sau Irak...
    De elicoptere care sa zboare in conditii de ceata sau camere cu termoviziune nu cred ca s-a auzit prin coltul asta de NATO numit Romania.
    Nu mai spun nimic de sistemul de localizare "in 5 secunde" care nu poate identifica un potential sinistrat sau terorist in caz de nevoie.
    Pentru un eveniment petrecut in afara tarii la care nu puteau face altceva decat sa fie spectatori (Muntenegru) plagiatorul a facut repede o celula de criza dar pentru un eveniment petrecut in tara nu a considerat oportun sa faca una.
    Mi-e jena ca traiesc in tara condusa de niste mizerabili votati cu larghete de majoritatea populatiei.
  • +3 (3 voturi)    
    Aeronava SMURD.... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:17)

    Marius2345 [utilizator]

    Nici macar n-a fost noua..... SH.... Pana la urma..... mortu-i vinovat.....
  • +12 (12 voturi)    
    :( (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:18)

    Natasa [utilizator]

    Cine raspunde penal pentru ca nu s-a ajuns la timp si pentru ca dupa multe milioane date pentru functionarea serviciului 112, astia nu-s capabili sa gaseasca niste oameni cazuti intr-o padure pe care oricine o poate face la pas? http://www.comunic.ro/article.php/CE-ne-amenin%C5%A3%C4%83-infringement-pentru-112/3477/
    Dupa asta, s-au dat bani multi si nu s-a facut nimic. Nu ar trebui sa existe ceva mai mult decat niste demisii? La televiziunea dlului Ghita, aseara isi permiteau sa spuna ca medicii faceau trafic de organe!! PE urma vor spune ca pilotul era beat, ca studenta aia sigur facea ceva necurat in avion, iar cei cu adevarat raspunzatori vor dormi linistiti! Si intre timp, Ponta ii ureaza lui Gadea ca anul sa se termine cum isi doresc ei, iar noi ii toleram!
  • +9 (9 voturi)    
    "Medicul supravietuitor a spus ca a comunicat ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 12:49)

    calexe [utilizator]

    ... de mai multe ori coordonatele GPS catre serviciul 112".
    Eu am auzit pe medicul respectiv spunand "am comunicat ***ceva*** coordonate GPS". Nu e exclus ca acele coordnate sa fi fost gresite. Am pus-o si eu pe nevasta-mea, utilizator de smartphone, sa-mi comunice coordonatele GPS de la locatia in care se afla si n-a fost in stare.
    Doctorul acela nu are totusi nici o vina. El era antrenat pentru altceva decat sa interpreteze coordonate GPS de pe smartphone-ul sau. Plus - probabil se afla intr-o stare fizica si psihica cumplita.
    O minte limpede, care nu a existat, trebuia sa-i explice clar doctorului cum sa comunice coordonatele GPS. Aparent idiotii de la centru au preluat coordonatele comunicate, probabil gresite, si au pus echipele de salvare pe o pista gresita.
    Dar dincolo de asta, un avion nu se poate baza pe ceea ce comunica un eventual supravietuitor al unei catastrofe. Trebuie sa dispuna de sisteme automate de localizare. Plus un minim echipament de salvare si semnalizare. Si se pare ca acestea existau. Dar fie nu au functionat, fie datele au fost interpretate aiurea sau deloc.
    Asa se intampla cand responsabili de coordonarea unor astfel de situatii sunt numiti politic, cu caiet de sarcini de sifonare de bani spre diverse partide si persoane si fara pic de expertiza in domeniul in care activeaza.
  • +9 (11 voturi)    
    Si iarasi intrebarea cheie e eludata ... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:06)

    it_s__not_news [utilizator]

    Fratiorilor, cauza prima a accidentului este un avion din 1977 - 37 de ani de serviciu.

    Cauza secunda a nenorocirii este SPAGA. Cind romanii vor intelege ca spaga dauneaza grav intelectului o sa fie bine. Pina una-alta, statul roman a dat 800k pe un sistem care este nefunctional (desi sisteme SAR - Search and Rescue - exista pe piata sau vin gratis de la EU).

    Sa va traiasca securistii!
  • +5 (5 voturi)    
    cititi aici, restul e circ de capitala... (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:15)

    transalpinarum [utilizator]

    Aici e realitatea din teren:

    http://www.ziarulunirea.ro/video-marturiile-cutremuratoare-ale-primilor-trei-salvatori-despre-accidentul-aviatic-din-apuseni-studenta-avea-lacrimile-inghetate-pilotul-era-mort-ceilalti-se-vaietau-240372.html
  • +10 (10 voturi)    
    inevitabil (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 13:40)

    moby dick [utilizator]

    Asta se intampla cand principalul criteriu de numire pe astfel de posturi la stat este apartenenta la "clan" sau"gasca" si nicidecum competenta reala a respectivelor persoane. Ce sa-i faci, neamurile, rudele, prietenii trebuie protejati cu orice pret, chiar daca distrugi o tara...Cat despre proceduri, daca au fost facute de aceiasi "specialisti" din ministere, nu i-ar fi ajutat cu nimic chiar daca s-ar fi folosit de ele.
    Nu-i costa nimic sa angajeze, printre puzderia de pile si relatii, si cateva persoane cu adevarat competente, care sa le rezolve problemele, atunci cand apar. Dar ei nu, doar noi si-ai nostri. Restul, sa crape ! Inchipuiti-va intrega structura din ministere si alte institutii publice parazitata de specimene precum cele care au defilat in mass-media in ultimele 48 de ore : incompetenti, confuzi, lasi, tremurand pentru o semnatura, lipsiti de orice urma de bun simt si responsabilitate.
    Cam astfel de indivizi conduc in 2014 destinele unei tari din UE...
  • -1 (1 vot)    
    realitate nu e ideala; imperfectiunea este regula (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 17:09)

    MariaDucu [utilizator]

    am sa dau un link spre una dintre cele mai interesante si ignorate interventii de la TED
    http://www.ted.com/talks/danny_hillis_the_internet_could_crash_we_need_a_plan_b.html
    este vorba despre internetul care se poate prabusi; la cum sunt interconectate toate sistemele de comunicatie in ziua de astazi, concluziile se pot extrapola fara probleme.
    as enumera cateva aspecte pe care vad ca le ignora toata lume:
    1. topologia Muntilor Apuseni in particular si topologia montana in general; poate fi ziua, soare, sa ai destinatia in fata ochilor, la cativa pasi si sa trebuiasca sa ocolesti doi munti in jumatate de zi ca sa ajungi (cine a batut muntii cu piciorul stie prea bine lucrul acesta); toate discutiile au fost de parca avionul s-ar fi aterizat pe un bulevard din Bucuresti si echipajele nu au ajuns la timp
    2. precizia coordonatelor transmise; tocmai am citit firul evenimentelor si s-a vazut ca la cca 2 ore de la primirea unei localizari cat de cat exacte victimele au fost gasite
    3. tehnologia are limite; nu poti in orice loc de pe planeta sa ai conditii ideale
    4. un avion care a aterizat fortat sigur are avarii
    5. si cei mai tari oameni, cand trec prins astfel de momente, pot actiona haotic; dovada, intai au fost sunati parintii, prietenii,dr. Irinel Popescu si abia apoi 112
    in mod clar s-a actionat necoordonat si poate, cu o organizare mai buna, echipele de interventie puteau ajunge mai repede.
    dar aruncand cu noroi in toate partile, fara o analiza clara a ce s-a intamplat, si bine si rau, fara identificarea elementelor care nu au functionat, nu se poate construi un model de actiune care sa aiba sanse mai mari in viitor.
    cea mai mare greseala a autoritatilor de top (ma refer la guvern) a fost pornirea lantului de demiteri fara analiza.; tocmai asta le probleaza incompetenta si lipsa unei culturi administrative elementare.
    • +2 (2 voturi)    
      Le'ncurci (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 18:27)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui MariaDucu

      Problema nu e numai proasta organizare: ci prostia si ticalosia celor care ar trebui sa organizeze si sa faca posibil sa fie salvate vieti iar aparatura de multe zeci de milioana (euro) sa nu zaca si sa fie pe proceduri greoiae. Cand indivizi ca Chiper, Francu etc., ajung in functiile in care au fost am indoiala ca se poate intampla ceva bun.
      Vi se pare ca se arunca cu noroi in toate partile. De fapt sunt stropii mocirlei in care clasa politica de toate culorile se balaceste cu multa placere pentru a accede la functii bani putere. Uitati-va cine pe cine promoveaza si cine e implicat in moartea celor doi. Pe urma mai vorbim de "ticalosia" comentatorilor, care din pacate cu atat se aleg: cu varsatul nadufului. Chiar, pe cine ati vres sa salvati cu ajutorul "analizei".
  • +1 (1 vot)    
    completare intrebari (Miercuri, 22 ianuarie 2014, 19:39)

    1leu [utilizator]

    - cine a facut ultima verificare a avionului
    - cine a facut degivrarea avionului si daca procedura a fost facuta corect
    - cine a verificat daca toate echipamentele sunt in stare de functionare sau sunt complete (truse de ajutor/echipament de comunicatii/etc)
    - cine a facut instructajul la bordul aeronavei pentru situatii de urgenta



    in plus
    - sa se faca publica procedura pas cu pas pentru acest tip de accident , inclusiv cu responsabili
    (ulterior sa se verifice cu ce s-a intamplat pe teren)
    - proceduri internationale (EU ?) pentru acest tip de evenimente.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică