Noul copil problema

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 28 noiembrie 2013, 16:56 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Romania a devenit in scurt timp un nou generator de probleme majore, o sursa de tensiune in interiorul UE, detronand Ungaria sau Bulgaria din topul "railor". Evolutiile din vara lui 2012 incoace culminea azi cu actiuni care pun iarasi in garda Bruxelles-ul dupa socul incasat anul trecut. Un premier al unui stat UE entuziast in fata Chinei si un guvern gata sa favorizeze pe fata companii chineze, sprijinit de un presedinte care condamna "egoismul" altor state care-si vad de propriile interese pentru a justifica in acest fel repozitionarea externa a Romaniei, un presedinte dintr-un stat UE care pune pe agenda teme revizioniste, unirea cu Moldova, toate aceste n-au cum sa arate prea bine la Bruxelles.

Sa largim putin contextul: vedem state occidentale tot mai exasperate de imigrantii romani si bulgari, de problemele provocate de acestia. Asistam, in preajma alegerilor europarlamentare, la amplificarea discursului nationalist si extremist in Franta, Olanda, Germania si alte state occidentale, ale caror cetateni sunt scosi din minti de hoardele de barbari navalite peste ei de la periferia imperiului.

In replica, Estul Europei a resuscitat, la randul sau, un tip de nationalism izolationist menit sa camufleze incapacitatea guvernelor de la Budapesta, Bucuresti sau Sofia de a tine pasul cu lumea occidentala si de a-i respecta regulile (Bulgaria pare caz diferit, influenta ruseasca fiind mult mai mare si vizibila). Frustrarile interne din tari ca Romania, Ungaria sau Bulgaria sunt atat de mari incat ele risca sa destrame tesutul social in lipsa unui liant puternic, asa incat singurul agregator functional a ramas sentimentul apartenentei la un grup etnic.

Victor Orban a fost varful de lance al acestui pluton de deraiati de la periferia UE, insa Victor Ponta si Crin Antonescu i-au aratat in vara anului trecut ca sunt posibile atentate chiar mai grave de la regulile statului de drept decat cele initiate de Budapeste. Intre timp, Romania si Ungaria au devenit in cancelariile occidentale, inclusiv la Washington, modele de derapaj democratic.

Multi se intreaba acum, pe buna dreptate, ce se va intampla cu regiunea, cu Romania in particular? Nu se va intampla nimic, spun optimistii. Noroc ca am intrat in UE la limita si acolo vom ramane, spre exasperarea crescanda a a vesticilor. Nu se poate iesi dintr-un tratat de aderare cu una cu doua, pentru ca ar fi pusa la indoiala insasi existenta si ratiunea UE.

Numai ca asta se intampla deja in vest. Existenta si ratiunea UE, principiile ei mari, sunt puse in discutie de tari care pana acum au prosperat cata vrema Uniunea a fost un mic club select si inchis. Odata cu largirea au aparut problemele, amplificate apoi de criza economica. Premierul britanic pune in discutie libera circulatie pentru romani si bulgari, iar Comisia Europeana, desi apara aceasta valoare fundamentala, se vede nevoita sa admita ca sunt, totusi, probleme reale.

Alti politicieni viseaza reintoarcerea la sistemul de vize, la moneda nationala, la tot ce le aminteste de prosperitatea si linistea pierdute. Aceste idei castiga tot mai mult teren la populatie, iar politicienii care le sustin sunt in plin avant.

In acest peisaj cumva dezolant, are loc summit-ul de la Vilnius, cu o Ucraina intoarsa de Moscova din drumul european si cu o Moldova fara mari perspective pe termen scurt de aderare la UE, ca sa fim onesti. Cu o zi inaintea summit-ului, presedintele Traian Basescu a spus ca unirea cu Moldova ar trebui sa fie al treilea proiect de tara dupa intrarea in NATO si UE, repetand ideea pentru a nu crede cineva ca a fost vreo scapare.

Un presedinte revizionist, care pune in discutie granite in interiorul UE, era tot ce mai lipsea Romaniei. Greu de crezut ca a fost o declaratie pentru Vilnius. Mai degraba Traian Basescu s-a gandit la votul nationalistilor si al moldovenilor cu dubla cetatenie in perspectiva europarlamentarelor de anul viitor. Cam putin pentru a-si sacrifica un bun castigat: credibilitatea externa.

Dar daca apropierea de China – care pune la dispozitie finantari generoase fara standarde stricte – se intampla tocmai din cauza incapacitatii Romaniei si Ungariei de a cheltui fondurile europene dupa standardele Bruxelles-ului? In plus, banii chinezilor se pot cheltui fara frica de procurori si OLAF. Nu cumva "succesul" summitului Europa Centrala si de Est – China, prezentat triumfalist in Romania, subliniaza de fapt esecul integrarii reale in UE?

Totusi, veti intreba, ce se va intampla cu noi? Ce ne poate face UE?  Ne va impinge usor afara sau va face eforturi, cum a facut pana acum, sa ne tina cu orice pret inauntru? Daca MCV se va extinde pe crima organizata, daca fondurile europene vor fi conditionate de achizitiile publice si daca se va pune in discutie in mod oficial politica externa a Romaniei deraiata de la agenda UE, mai putem spune ca suntem in UE la fel ca ceilalti?


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

13563 vizualizari

  • +36 (56 voturi)    
    jos Basescu, revizionistul! (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:12)

    victor L [utilizator]

    daca nu existatu "revizionisti" nu puteati vorbi acum de Romania, ci de Muntenia, Moldova; eventual de Ardeal si Banat (separat ori impreuna in Ungaria Mare).
    Piratul a accentuat: sa nu ne asteptam ca "mîine" sa se intimplr unirea, ci intru-un viitor.
    Mult trebuie sa-l urasit pe asa zisul "vinzator" de Justitie ca sa il faci revizionist.
    • +2 (42 voturi)    
      Dar de ce e Tapalaga speriat de nationalisti?! (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:46)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Ca roman nu sunt speriat deloc de nationalisti romani si nu inteleg de ce Tapalaga este. Vad ca el s-ar simti bine intr-o Romanie regionalizata si dezintegrata. De unirea Basarabiei cu Romania nici nu vrea sa auda, ii inspira teama si oroare. Cine este acest Tapalaga si ce vrea de fapt?
      • +23 (33 voturi)    
        N-ai inteles ce e cu nationalistii criticati de DT (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:01)

        xvlad [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Ideea lui DT este ca in tari care nu reusesc sa implementeze standarde occidentale in justitie, economie, politica, se nasc lideri politici care apeleaza la sentimentul nationalist pentru a prosti popurul, asa cum s-a incercat si la noi de multe ori, inclusiv in vara lui 2012: pai sa ne lase occidentalii astia in pace, ca ne-au furat destul toate bogatiile tarii. Afara cu strainii! Sa traim noi! Sus coruptia romaneasca!

        Asta este un mesaj foarte periculos pentru ca prinde la multa lume, mai ales pe fondul saraciei, lipsei de educatie si al lipsei de informatii generat si de o presa aservita stim noi cui.

        In rest, nu am nicio opinie despre ce a zis DT in articol, inca rumeg problema, nu-s nici pro, nici contra. Mai am nevoie de informatii.
        • -12 (28 voturi)    
          hehe (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:43)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui xvlad

          Nu există copii problemă. Există părinți problemă.
          • +19 (23 voturi)    
            ai uitat (Joi, 28 noiembrie 2013, 20:47)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            ca exista si bunici problema
            E unul Iliescu care are deja nepoti problema: unu' Ponta Chinezu'
          • +1 (3 voturi)    
            pai.. (Vineri, 29 noiembrie 2013, 15:04)

            gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

            adanca, cugetarea asta!
      • -4 (14 voturi)    
        Si mie mi-e teama de Moldova... (Joi, 28 noiembrie 2013, 23:00)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ..caci, imaginati-va, daca azi cu 20 milioane de cetateni avem un guvern usl ales de 70% din votanti, daca ii aducem si pe moldoveni, vor fi probabil 100% votanti usl, ca sa nu vorbim de alte posibile iesiri in afara legii...
        Romania nu este Germania iar Germaniei i-au trebuit 20 de ani sa-i asimilieze de est germanii sai, sa le schimbe standardul de viata si standardele de functionare...
        • +3 (9 voturi)    
          e o (Vineri, 29 noiembrie 2013, 7:23)

          sabo [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          judecata tare retrograda!
          aici e vb de istorie de neam nu de votul de la anul si altele!
        • -1 (1 vot)    
          pai... (Vineri, 29 noiembrie 2013, 15:09)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

          se amesteca ar merele cu cangurii...guvernul actual reprezinta optiunea exprimata a 70% din votanti...adica 4.3 milioane de oameni...numai!
      • 0 (2 voturi)    
        drobul de sare (Vineri, 29 noiembrie 2013, 16:15)

        valabill [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Frumos argumentat domnule Tapalaga, dar introduceti o premisa falsa care va anuleaza rationamentul, si aici citez: "Un presedinte revizionist, care pune in discutie granite in interiorul UE, era tot ce mai lipsea Romaniei. " Ei bine domnule Tapalaga, granita dintre Romania si Moldova nu este in interiorul, ci in exteriorul UE. Va rog frumos, astfel de confuzii sunt daunatoare si periculoase. Ca si situatie, avem precedentul german, cand un stat a intrat in UE unindu-se cu un stat membru!
    • +27 (37 voturi)    
      completez (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:27)

      nova [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      D-l. Tapalaga crede ca pe Basescu l-a luat valul. Ce-ar fi sa ne mai dea cateva exemple de "deraieri" intamplatoare facute de presedinte. O sa se chinuie cam mult si nu va gasi. In concluzie m-am preocupat astazi sa inteleg, pentru mine, care a fost skepsisul declaratiei de ieri si m-a lamurit dl. Dungaciu (expert pe problema moldoveneasca). In Moldova adeptii uniunii sunt putini. Moldova se afla acum la Vilnius in situatia in care s-a aflat acum un an Ucraina - la faza de parafare. Ce s-a intamplat intr-un an in Ucraina? Au zis PAS!. Peste un an probabil si Moldova va fi in aceeasi situatie. Pas UE!. Rusia este maiastra in presiuni mai ales ca majoritatea moldoveneasca ii este favorabila. Basescu stie !
      Solutia? Incepe batalia puternica pentru unificare si cred ca dupa terminarea mandatului Basescu v-a duce o singura lupta UNIREA!. care vor fi sansele? Parerea mea 50/50 dar daca baga romanii strambe cu de-alde Ponta ADIO!.
      Asa ca d-le Tapalaga cu revizionismul las-o mai moale ca nici de la UE nu ai auzit-o, in rest batalia pe a ramane in continuare noi tara de mana a doua in UE poate se joaca prin China. Deocamdata se mai joaca pozitii si mai stii poate or sa ne dea si noua subventii egale cu cele care si le dai intre ei si poate bagam chinezii in Europa prin Otopeni. Deocamdata nimic nu este periculos decat faptul ca avem un prim-ministru infantil, increzut si corect spus cu deficit de educatie cu care mie imi este rusine!
      • +10 (14 voturi)    
        subscriu! (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:58)

        emmared [utilizator] i-a raspuns lui nova

        mi-e rusine cu marlanul asta (de primministru) !!!
    • +1 (5 voturi)    
      da si in afara de faptul ca (Vineri, 29 noiembrie 2013, 7:21)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      ue se pare ca nu e un club civil! e doar pt cetatenii inalti! dar nu avem de ales
      atunci daca se ofera alt "transport' e f bine in acest fel eu intelege ca poate trebuie sa dea mai multa atentie! schengen,,o fantoma ,,,tehnologie tot asa etc etc
      suntem doar buni clienti!
      ai fritzilor!
      • -1 (1 vot)    
        vrem egalitate, (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:04)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui sabo

        zisera cainii, dar nu pentru catei.
    • +3 (7 voturi)    
      tapalagă\ (Vineri, 29 noiembrie 2013, 8:59)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      A adus tov. Tapalagă vreun argument că Băsescu e REVIZIONIST?
      Eu nu am văzut.
      A sărit vreun lider European să zică că Băsescu e REVIZIONIST?
      Mă intrb, tov. tapalagă stie ce înseamnă cuvântul REVIZIONIST sau ce înseamnă să fii REVIZIONIST?
  • +15 (27 voturi)    
    DT (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:17)

    lucadd [utilizator]

    Dv. nu vedeti "state occidentale tot mai exasperate de imigrantii romani si bulgari, de problemele provocate de acestia", ci vedeti discursuri ale unor oameni politici din aceste state (de cele mai multe ori populisti si antisistem) care pun in lumina niste reprezentari negative despre imigrantii romani sau de alta etnie.
    Nu trebuie totusi si confundam realitatea si procesul de reprezentare sociala si politica a acesteia:)
    Numai bine si spor in toate
    • +24 (46 voturi)    
      Stai drept (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:31)

      liberal adevarat [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      Am inceput sa obosesc de acest discurs servil. Inteleg ca suntem intr-un club cu valori insa mi se pare naiv si de-a dreptul lipsit de coloana ca de fiecare data sa raspundem doar in orizontul asteptarilor vesticilor. Este Real Politik si trebuie sa stim ca interesul poarta fesul. credeti ca exista vreo iubire de romani undeva? Nu, nu exista. Trebuie sa ne vedem de industria noastra, de competitivitatea noastra, sa starpim coruptii nostri si sa facem banii noastri. In acest timp aliati cu US pentru garantii de securitate. Nu o sa vina francezii sau nemtii sa faca politici regionale. trebuie sa ne pastram otiunile deschise si sa ne jucam toate cartile. Iar cartea China este cea mai puternica in catualul context. cat despre vechea Europa, incep din ce in ce mai mult sa cred ca nu numai ca ne dispretuieste dar ne si uraste. Deci, sa ne doara in fund si sa na uitam in buzunar. Iar Basescu este livderul providential si cu viziune (desi certaret balcanic si cu slabiciuni la blonde). Basescu e un lider iar dumneavoastra un comentator neinspirat de data aceasta.
      • +8 (24 voturi)    
        corect (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:41)

        cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui liberal adevarat

        Cred ca aveti dreptate. Sa-l iertam de data aceasta pe dl. Tapalaga, are si el dreptul sa greseasca.
      • -1 (1 vot)    
        corect , fiecare tzara isi urmareste interesele (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:21)

        mnicku [utilizator] i-a raspuns lui liberal adevarat

        tot timpul "politicienii " au luat pozitia ghiocel in fatza tuturor asa incit acum si sa vrea nu mai pot sta drepti pt ca sint anchilozati .
    • +2 (12 voturi)    
      mai important e interesul national (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:00)

      florinelul [utilizator] i-a raspuns lui lucadd

      ideea e ca in privinta interesului national nu ar trebui sa ne uitam in afara granitelor noastre. fie ca e vorba de comertul cu China sau de unirea cu Republica Moldova, daca cetatenii Romaniei o vor sau au nevoie de ea, opinia Rusiei, Uniunii Europene, Americii nu ar trebui sa ne intereseaza catusi de putin.
      ca piata de desfacere pt tarile vestice am fost buni, ca sa lucram sau sa locuim in tarile lor nu mai suntem. ca sa ne imprumutam de la ei si sa le dam licitatii in constructii publice suntem buni, dar cand vine un constructor mai ieftin (China), ne dau de inteles ca nu jucam corect. oare ei, prin aceste exprimari de opinii, nu isi vad de fapt de interesul lor, national? la fel ar trebui sa facem si noi. si pe masura ce crestem, s-o facem tot mai agresiv, dar in limitele diplomatie. cu vizele cu SUA si Canda, cu mobilitatea muncii in Europa, cu influenta ruseasca din Republica, cu legislatia nationala privind redeventele, cumpararea de terenuri de catre straini etc.
  • +7 (19 voturi)    
    De ce este rau sa fii natzionalist??? (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:34)

    Radu_S [utilizator]

    Numai anumite state au acest drept? Si care ar fi criteriile?
    De ce trebuie sa ne facem viatza dupa diktatul lojelor? Ii alege cineva pe fratzi?
    Intrebari, intrebari...
    • 0 (2 voturi)    
      Tot ce e in UE ar trebui sa avem si noi (Vineri, 29 noiembrie 2013, 8:30)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Radu_S

      Nu va fie teama d-le Tapalaga. Vor chinezii sa investeasca in Romania preferential , au facut-o deja in UK , in Germania, in Franta cu mult inainte.Li s-a asternut totul la picioare in timp ce Romania era criticata pentru Schengen. In felul asta nu a mai vazut nimeni ca , de fapt erau favorizate cutumele de "divide si cucereste" impotriva carora lupta pe ascuns activistii UE. Sa fim seriosi...relatii cu imperiul chinezesc au toti...Germania si Franta se mandresc cu cartierele chinezesti pe care le au , ca sa nu mai vorbesc de Anglia.
  • +24 (28 voturi)    
    Proiectele cu chinezii sunt nerealiste (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:39)

    dumitrica [utilizator]

    Dl. Tapalaga,

    Nu aveti pregatire tehnica si nu intelegeti bine cit de impractice si nerentabile sunt proiectele angajate (formal) cu chinezii.

    Vizita premierului Chinez in Romania, organizata de Ponta, a fost un simplu truc electoral al primului ministru roman in speranta ca va reusi sa convinga oamenii asupra competentelor sale de bun manager al economiei si om care va construi lucruri mari in Romania.

    1) O noua linia ferata dubla de 3 miliarde Euro Constanta-Bucuresti dedicata doar pentru trenuri de mare viteza de pasageri nu se justifica din cauza traficului scazut intre cele doua orase si a existentei liniei actuale modernizate la 160 km/h dar nefolosita la capacitate.

    2) Hidrocentrala de pompaj Tirnita-Lapustesti are un randament de 50% ceea ce inseamna ca daca reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda ar fi folosite noaptea pentru pompaj, ziua hidrocentrala ar produce doar energia unui singur reactor, a celuilalt pierzindu-se. In momentul de fata Romania arunca noaptea energia unui reactor din doua datorita lipsei de consum. Daca se face Tirnita si reactoarele 3, 4 (cost total 8 mld. Euro) se va arunca doar energia corespunzatoare a 1.5 reactoare din 4.

    Deci:
    1) prezent: 2 reactoare; noaptea aruncam energia unuia.
    2) viitor: 4 reactoare; noaptea aruncam energia a 1.5 unitati in loc de 3 daca nu ar exista Tirnita, asta presupunind ca ziua consumul va creste cu energia a 3.5 reactoare adica 2450 MW, enorm! (In prezent se consuma 6500 MW mediu, asta este cererea.)

    3) Exportul de vite, 5000 pe an, poate aduce un profit maxim Romaniei de 5 mil. Euro (daca costurile de transport in China sunt zero!!). Contractul acesta nu are nici o importanta economica pentru Romania.
  • +10 (22 voturi)    
    Nu cred ca este o opinie grozava (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:41)

    Rhadoo [utilizator]

    Da, avem probleme grave in tara, da, am putea sa facem lucrurile mai bine, da, am putea lua masuri de stimulare a economiei mai bune. Dar hai sa fim cinstiti din alt punct de vedere. Am intrat in UE ca sa fim slugi sau egali? Cand vin in vizita chinezii la Bucuresti, umbla circulare de pe la Bruxelles care ne avertizeaza asupra a ceea ce semnam, dar pe de alta parte Occidentul are dreptul la contracte de zeci de miliarde cu China, si nimeni nu are nimic de comentat. Occidentul a dus-o foarte bine cand noi am cumparat produse la mana a doua en-gros de la ei, iar acum se supara cand vine China si vrea sa le fure pietele de desfacere. Germania a avut dreptul sa se reintregeasca, asadar tocmai liderul de facto al UE a avut dreptul sa faca asta, noi nu avem ca vezi Doamne deranjam, iar Rusia sta cu degetul pe marirea pretului la gaze. In campaniile electorale, politicienii occidentali nu se sfiesc sa ne ia pe noi si pe bulgari drept cai de bataie, si promoveaza inchiderea granitelor si restrictii suplimentare, lucruri afirmate chiar de dumneavoastra.
    Pe de alta parte, unirea noastra cu Moldova ar fi un act de deschidere al Europei catre Est, nu un gest de izolare. Eu nu stiu cine are o politica izolationista si cine sunt copiii problema pana la urma, noi sau Occidentul? Sunt frustrati de performantele economice tot mai slabe si cauta vinovati peste tot, numai in ograda proprie nu.
    • +13 (17 voturi)    
      Germanii sau reunificat dar, (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:10)

      FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Rhadoo

      Au platit foarte muti bani rusillor ca sa plece acasa , e vorba de mai multe miliarde pe langa contractele care le-au facut cu rusii. Acum hai sa vedem ce au facut romanii............. nu prea multe. Rusul e santazist. Daca se supara tare rusul isi baga si coada la unguri. Dar avem Europa in spate si pt ca inca nu suntem uniti trebuie sa-i multumim lui Iliescu cel mai mare dusman al Romaniei din ultimul secol.
  • +18 (24 voturi)    
    Parerism (Joi, 28 noiembrie 2013, 17:54)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Va bagati in chestii pe care nu le intelegeti, dle Tapalaga si nici nu aveti cum sa le intelegeti.

    Strategia unei tari in negocierea cu partenerii ei nu se dezbate la televizor sau cu jurnalisti.

    Ca jurnalist puteti emite opinii, dar daca as fi in locul dumneavoastra, as incerca mai intai sa vorbesc cu un diplomat de cariera sa obtin cat de cat un big picture.
    • +7 (11 voturi)    
      100% corect! (Joi, 28 noiembrie 2013, 22:02)

      CiprianNicolae1314024495143 [anonim] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      Basescu a dovedit in foarte multe cazuri ca nu vorbeste sa se afle-n treaba.
    • 0 (6 voturi)    
      De data asta... (Vineri, 29 noiembrie 2013, 4:58)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui Marius Ogrean

      ...Tapalaga e complet isteric si pe langa orice logica si bun simt. Din pacate i se intampla din ce in ce mai des.
  • +12 (14 voturi)    
    Idei (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:01)

    Marius Ogrean [utilizator]

    Ne place ideea de a fi lider regional dar nu intelegem ce pasi trebuie facuti pentru a ajunge acolo, dle Tapalaga. ;)
  • +11 (15 voturi)    
    UE nu ne da afara (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:14)

    Wladislav [utilizator]

    UE nu ne da afara pentru ca sunt o groaza de companii europene care fac afaceri in Romania si au tot interesul ca afacerile sa le fie protejate de un sistem juridic pan-european. legislatia comerciala romana se supune celei europene.
    Cu Busescu e altceva: iesirea lui poate fi citita in diferite chei. Una e incurajarea miscarii pro-europene din Moldova, atata cat exista. Alta raspunde batoseniei Bruxelles-ului vizavis de Ucraina (adica se poate si mai rau, nu?). Faptul ca Basescu a spus-o inaintea vizitei lui Kerry la Chisinau apare intr-o alta cheie, de securitate. In fine, cred, o alta cheie cade in capul lui Ponta et Crin (ultimul e curat speechless, ca tot vrea sa devina presedinte de tara). Cam dificil pentru Ponta sa mai apara la Chisinau sau oriunde alaturi de oficiali moldoveni si sa spuna "intai se unesc romanii dupa ce pleaca Basescu si pe urma mai vedem ce facem si aia de dincolo". Unirea asta a tuturor romanilor intr-un singur partid, cu ochii la o singura televiziune (plus 2-3 copy-paste-uri) se poate. Orban o face sub ochii nostri in Ungaria.
    • +8 (12 voturi)    
      evident (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:57)

      verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui Wladislav

      pai pentru asta s-a constituit UE, pentru relatii economice. Nu inteleg de ce unii descopera incontinuu ca UE are interese economice in tara care determina trecerea cu vederea a altor probleme.
      Nu suntem neamuri inrudite, nu s-au desfintat granite, nu suntem o forta armata unitara... e vorba despre bani.
  • +5 (19 voturi)    
    Petiţie (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:18)

    Clovis [utilizator]

    Dragă Hotnews,

    Trustul dumneavoastră neglijează de ani de zile limba română. Vă reamintim că utilizarea diacriticelor este obligatorie şi nu opţională, de aceea vă solicităm utilizarea lor peremtorie, pentru a scrie corect româneşte (!), mai ales că sunteţi un agent media cu pretenţii!

    Vă mulţumesc,
    • -5 (7 voturi)    
      exagerezi; apoi (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:51)

      victor L [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      nici @ Clovis nu e nume romanesc si nici scrierea cu diacritice nu este obligatorie.
      La scoala, in actele oficiale, da.
      • +2 (14 voturi)    
        Poţi să-mi spui Ion dacă doreşti... (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:18)

        Clovis [utilizator] i-a raspuns lui victor L

        Ba da, a scrie corect într-un ziar de tiraj este o cerinţă absolut obligatorie. Iar a scrie corect în limba română înseamnă pur şi simplu a scrie cu diacritice. Nu cunosc o limbă română fără diacritice.

        Postacii pot avea ce nume vor, pot scrie sau nu cu diacritice, dar un ziar niciodată...
        • 0 (8 voturi)    
          insist: (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:09)

          victor L [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

          aici e vorba de tehnica netului.
          Uite ce precizeaza saitul unei reviste:
          "Va rugam nu folositi diacritice! Intrucat nu toate sistemele de operare au acelasi tip de diacritice, textele pot aparea cu semne grafice care sa le distruga coerenta. Va multumim!"
          Daca poti intelege si nu vrei sa fii pedagogic neaparat.
          • +3 (3 voturi)    
            Este vorba de sysadmini incompetenți (Vineri, 29 noiembrie 2013, 12:40)

            aqualung [utilizator] i-a raspuns lui victor L

            Dacă proiectezi site-ul corect, și specifici character encodingul formularelor de postare să fie UTF-8, apoi mai departe ții baza de date de comentarii tot UTF-8, și nu mai depinzi de nicio setare locală a vreunui sistem de operare. Ba mai mult, suporți dintr-un foc și diacritice românești, și diacritice din orice limbă europeană, și chirilice, și japoneze și ce vrei tu.

            Mesajul ăsta de pe site-ul respectivei reviste denotă incompetență și lipsă de cultură tehnică la nivel de dezvoltatori și sysadmini. Acum 15 ani, poate puteai să spui chestia asta, dar suntem în 2013.
    • +3 (11 voturi)    
      aici... (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:17)

      eek [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      ...sunt de acord.
  • -6 (16 voturi)    
    ups (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:26)

    Mazeta [utilizator]

    Stați așa. Deci Băsescu a făcut declarația cu Moldova „in perspectiva europarlamentarelor de anul viitor”? Da' ce, candidează Băsescu la alegeri? Sau doamna Syda?
    • +4 (6 voturi)    
      Nimic nu e întâmplător, dragă Mazeta... (Joi, 28 noiembrie 2013, 22:23)

      marki [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nici măcar faptul că Dorin Chirtoacă merge la Vilnius cu aceeași aeronavă cu care pleacă președintele Traian Băsescu. Pentru că... „așa a potrivit lucrurile Sofia cea mică”.
      „Declaratia lui Chirtoaca vine in contextul in care in presa a circulat, in ultima perioada, zvonul ca primarul Chisinaului ar urma sa fie nasul Sofiei Anais”
      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-16089120-primarul-chisinaului-dorin-chirtoaca-insoteste-traian-basescu-vilnius-asa-potrivit-lucrurile-sofia-cea-mica.htm

      Genială, Sofia cea mică, nu-i așa?
  • -3 (5 voturi)    
    Am citit, (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:39)

    cornel19 [utilizator]

    acest articol din aceasta perspectiva, atat ponta, basescu, in prezent si sa nu mai vorbim de trecut privind politica Ro., politicieni, se manifesta ca niste primitivi, coborati din copaci. Isi dau cu pietre in cap, intre ei dar si prietenilor politici pana ma ieri. Aceasta cred ca a dorit sa spuna dl. Dan Tapalaga. Aceste ultime manifestari sunt parte integranta din ,,tabloul,, zilnic al ultimilor 24 de ani.
  • +7 (11 voturi)    
    Să ne facă UE ce vrea (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:47)

    Cristean [utilizator]

    ... numai să nu ne dea afară. Ne învață de bine și ne dau și bani, suntem noi incapabili să-i folosim, asta-i altceva. Rusia a spus, repet, a spus că ajută Ucraina cu 20 miliarde $. Ce-i asta la cât e Ucraina pe lângă 70 miliarde euro pe care ni i-a pus pe masă UE nouă? Și asta așa, doar la prima vedere, nu mai vorbim de libertăți, respect și alte chestii pe care UE ni le predă și care văd că nu mai au nicio valoare în ochii românilor în ultima vreme... Dar la aspectul interesului național sunt de acord cu Băse (să vezi minusuri acum). Cum unii oameni n-au înțeles nici în ziua de azi de ce suntem în UE și NATO și pentru că n-au înțeles nu-s nici de acord, la fel e și cu unirea cu Moldova: nu-s de acord pentru că habar n-au ce înseamnă sau au auzit ei de moldoveni că-s nu știu cum. Eu cred că este în interesul nostru național să se întâmple și nu cred că va fi așa o problemă gravă pentru UE. Dintr-un motiv supersimplu: UE, după cum vedem cu toții, a invitat Moldova înăutru. Dacă intră singură sau prin România mi se pare doar un detaliu, dar aș prefera să fie prin România.
  • +6 (10 voturi)    
    cam strans gramada articolul (Joi, 28 noiembrie 2013, 18:55)

    verisoaraluifelix [utilizator]

    Sunt abordate de-a valma teme diferite : Moldova, relatia cu China, emigratia... mi se pare gresit sa fie puse laolalta.
  • +2 (10 voturi)    
    Comentariu (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:09)

    marvio [utilizator]

    Consider ca nu mai putem astepta la nesfarsit (re)venirea investitorilor din vest si fandoselile de domnisoare nemaritate ale celor de la UE! Daca voiau sa dezvolte Europa de Est, o puteau face din 2004-2007 pana acum, prin politici adecvate. Sau macar sa o protejeze de criza economica prelungita. Daca UE ar fi investit in Romania sume mari de bani din 2007 incoace, venind cu proiecte propuse de tarile dezvoltate, si nu de estici, ar fi fost win-win business: am fi castigat si noi si tarile Europei de Vest. Romania nu are suficienta viziune, nu este in stare sa genereze proiecte pentru a lua banii europeni sau nu vrea sa ia acesti bani datorita birocratiei sau coruptiei interne! Aveam nevoie de ajutorul UE si aici ne-am blocat!

    Strangerea mainilor cu companiile chineze mi se pare de bun augur: pe de o parte miscam economia mai repede, pe de alta parte ii trezim si pe cei de la UE, sa simplifice procedurile de accesare a banilor europeni sau sa se implice si ei direct pentru dezvoltarea Europei de Est. Este simplu sa tiparesti EURO si sa stai cu mainile in san!

    Ref. la cele spuse de Basescu cu unirea cu Republica Moldova, da, este un vis frumos, dar trebuie sa vedem daca ea convine si romanilor. Oare suntem noi de acord si pregatiti sa contribuim la dezvoltarea judetelor sarace din Moldova de rasarit? Germania de Vest a investit cel putin 1000 de miliarde de marci pentru a pune pe picioare Germania de Est. Are Romania capacitate financiara suficienta ca sa sustina aceasta uniune? Sau va creste impozitul pe salariu la 65%, ca sa ne vedem visul cu ochii?
    • +4 (10 voturi)    
      Pregatiti? Adica? (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:17)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui marvio

      Cum adica daca suntem pregatiti, omule? Ce pregatiri au mai reusit cei de la 1916-1919 plini de paduchi sange si zdrente ale fostei Romanii sa mai faca? Si totusi au adus intr-un singur trup 72 de judete? Ce puteau ei sa faca? revizionism? pe cine sa mai impace din jur cand nimeni nu i-a impacat pe ei insisi? Ce miliarde au avut la dispozitie? Tezaurul li- s-a furat, tara lor a ramas ca pe vremea descalecatului , o fasie de tarana sfartecata de obuze si plina de sange si rahat... Nu-i asa? N-a fost asa? Sunt minciuni nationaliste astea? Sau ce-s ???
  • +3 (7 voturi)    
    intrebare (Joi, 28 noiembrie 2013, 19:40)

    Lucian M. [utilizator]

    Nu cumva iesirea presedintelui este o forma de presiune a Europei asupra Ucrainei in incercarea contracararii presiunilor rusesti?
  • +5 (13 voturi)    
    Unirea nu trebuie sa fie subiect de referendum (Joi, 28 noiembrie 2013, 20:08)

    un dac [utilizator]

    Nu poti intreba toti fripturistii daca vor sa "sufere" financiar. Ma doare-n cot daca vor sau nu. Daca foarte multi eroi nu mureau pentru statul national si unitar roman, astia de vor sa manance burta lor mult si prost vorbeau mongoleza acum. Sau crezi ca taranii, studentii, muncitorii, soldatii si de multe ori chiar femei si copii faceau referendum sa vada daca e tara de acord ca ei sa fie ucisi in razboi?
    Nu pot sa cred ca domnul Tapalaga considera nationalism desantat fluturarea subiectului Unirea. Orice roman de aici sau de dincolo de Prut care nu este de acord cu Unirea este liber sa plece in orice alta tara unde se vorbeste orice alta limba, nu limba romana.
    • +4 (6 voturi)    
      Din pacate UNIREA nu depinde de RO ! (Joi, 28 noiembrie 2013, 22:19)

      GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui un dac

      In contextul stat-quo-ului politic si teritorial existent, statuat si garantat prin tratatele existente, Romania poate doar sa spere ca intr-un viitor nedefinit in Republica Moldova se va coagula o miscare unionista, care sa determine un vot majoritar, in Parlamentul Modovei, in favoarea unirii cu Romania!
      • -1 (3 voturi)    
        istoria (Vineri, 29 noiembrie 2013, 7:34)

        sabo [utilizator] i-a raspuns lui GRANDFATHER

        nu se face cu tratate
        cand au vrut uniisa ne unim! nici in 56 nici in 18 vrei faci! altii nu doresc asta ! cum ar vrea sa fii mai mare decat esti!?
        faci pt ca vrei si cand e posibil..altfel pierzi in istorie
  • +3 (9 voturi)    
    masura lucrurilor (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:03)

    solar [utilizator]

    toate pe lumea asta au o masura... dar sa-mi fie dat sa aud urechilor ca romania a apucat-o hat pe ogasul "revizionismului teritorial" in europa, asta intrece masura.generatia hotnews( sau "generatia tapalaga" ?) isi da- iata - masura si ea si, inca printr-o falsa responsabilitate.atatea distorsiuni aparute in ultimii ani?ba che ghevara, ba ocupy, ba generatia indignata ca nu poate copia la bac, ba comunismul -eco, ba libertarienii , ba alte si alte nazbatii si bazaconii stanga-dreapta, vascoase,dar tarandu-se toate ca niste lighioane spre nu stiu unde si nu stiu ce... toate striga din toti bojocii , vor adepti, vor fonduri,vor sponsori , dreptate,glorii, consacrare.... iar acum? acum , revizionismul !acuzatii pentru 20 de milioane de nenorociti supravietuitori a doua razboaie mondiale care mereu si mereu tot revizuiti s-au vazut si se vad. ce va fi? ce va urma? alti mutilati? alte sute de mii care sa mai piara la marasesti? la nistru?la cotul donului?la sighetul marmatiei ? la canalul dunare-marea neagra?dupa 70 de ani dela ultima mutilare revizuita de altii, numai de romani , nu, tot de revizionism suntem acuzati? ba un hotar colo, ba o provincie dincolo... bun, bun, dar din noi insine cand ne izgonim, dragilor? s-au ne-am izgonit deja?
  • +3 (7 voturi)    
    ''Vad imens si simt monstruos'' (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:35)

    CorneliuIoan [anonim]

    ''vad imens si simt monstruos'' se pare ca nu o sa iesim niciodata din paradigma de ce a zis/de ce nu a zis basescu...bun a zis de moldova, sa i stimuleze electoral, sa i capaciteze... etc. bun, e aiureala nu o sa ne unim, daca nu intra in ue, si is ca acu, nu ne putem uni, daca intra in ue tot nu putem uni, se supara ue ( de fapt pe naiba..) dar declaratia horor pe care a dat o, ''mitomanu national'' : ''pentru romania e inceputul unei renasteri nationale, iar vizita delegatiei chineze este la fel de importanta ca intrarea in nato si ue"' !! < citez din memorie sper sa ma fi inselat...> uau , "'mai e cineva aici"', se aude d tapalaga, d turturica, i cristoiu, v boda !? nu e un cutremur in politica nationala si internationala se supara nu numai cei 27 de parteneri ue, da nato, da partenerieatul strategic, da directia romaniei !! toata lumea doarme, o sa ramanem tot asa incremeniti in proiect: da maica!, pe vreme mea, basescu, da s o fi vazut pe greta garbo...''parerea mea'' sa repet!! ''vizita delagetiei chineze in romania reprezinta inceputul renasterii nationale si e la fel de inportanta ca intrarea in nato si ue'' aude cineva, sau inafara obsesiei basescu nu mai exista nimic, nimic! cand vine putin ce mai renastem? asta nu i tradare nationala ? nususpendam nimicpoate ma insel ...
  • +6 (8 voturi)    
    Au mai fost cazuri (Joi, 28 noiembrie 2013, 21:57)

    CiprianNicolae1314024495143 [anonim]

    Inteleg ca reunificarea Germaniei nu se pune la exemple de revizionism. Deci numai ce s-a intamplat dupa razboi se poate repara, ce au stabilit Stalin si Hitler musai sa ramana batut in cuie. Si nu atat batut in cuie, nu ai voie nici macar sa aduci in discutie ca ipoteza, ca posibilitate de ce s-ar putea intampla in viitor.
    Iar separarea Cehoslovaciei (chit ca nu era membra UE) nu a scandalizat pe nimeni.
    • 0 (2 voturi)    
      Cine a vrut. (Vineri, 29 noiembrie 2013, 12:45)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui CiprianNicolae1314024495143

      Reunificarea Germaniei s-a făcut pentru că au vrut și vest-germanii și est-germanii.
      Atunci când doar românii vor unificarea și basarabenii nu, se numește anexare, nu unificare.

      Lumea tot vorbește de 1918, dar la 1918 unificarea s-a făcut pentru că așa au vrut în mare parte ardelenii, bănățenii, bucovinenii și basarabenii.
      Și eventuala reunificare se va face tot dacă vor basarabenii.

      România trebuie doar să fie deschisă și dispusă, nu să se apuce să forțeze ea lucrurile.
      • 0 (0 voturi)    
        HEI !! (Marţi, 3 decembrie 2013, 19:55)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        cine ti-a spus tie ca romania forteaza lucrurile? cine ti-a varat in memorie ca asa ar sta lucrurile? te inselei amarnic si categoric. romania isi expune parerea, ideile si conceptiile!! adica, noi toti, daca imi permiti sa dau una din definitii pt ceea ce insemana o tara!! daca nu ne-am spuneparerile , opiniile, conceptiile ar insemna sa fim pur si simplu idioti !!
  • +1 (7 voturi)    
    Dl.Tapalagă, luați-vă o vacanță (Vineri, 29 noiembrie 2013, 7:59)

    MVM [utilizator]

    Cum să fiu ideea unei uniri între două state, independente, prin voința liberă a acestora, o decizie revizionistă?? T. Băsescu nu a propus să treacă Prutul și să ocupe ”manu militari” Basarabia, ci de realizarea condițiilor pentru ca o intenție în acest sens a unei majorități a celor de dincolo de Prut să poată fi materializată. Interes electoral, țipă imediat dl.Tapalagă, de parcă Moldova nu ar fi fost o temă constantă în acțiunile lui T.Băsescu.
    Punerea în discuție a unor ”granițe în interiorul UE” (!!!), mai țipă dl.Tapalagă, cu superficialitatea oricărui ziarist care știe că cei mai mulți îi vor înghiți pe nemestecate ideea. Dar este Republica Moldova deja în Uniunea Europeană? Va fi în viitorul previzibil? Până una alta, Republica Moldova este în afara granițelor Uniunii și are șanse foarte mici să intre curând. Chiar dacă era în UE, unirea a două state membre nu este revizionism, culmea, dle Tapalagă este exact ceea ce dorește să ajungă și UE însăși - o entitate unică și puternică.
    Dl.Tapalagă face un ghiveci între ce spun Ponta și Băsescu și nu are nici proprietatea termenilor folosiți, exact ca și V.V.Ponta care vorbește de o mulțime de lucruri, fără să înțeleagă de fapt de ce e vorba.
    În sens restrâns revizionism înseamnă să vrei să modifici un tratat, o teorie sau o doctrină cu privire la ceva. În sens larg este folosit pentru a desemna intenția de a modifica granițele unui stat, împotriva unor tratate internaționale.
    Interzice vreo regulă a Uniunii Europene sau a NATO ca un stat membru să se unească, voluntar, cu un alt stat?? UE se confruntă cu fenomenul invers, al mișcărilor secesioniste - vezi Catalonia - care pot rupe unele teritorii din Uniune dar nu se poate opune nici măcar în acest caz!
    Domnule Tapalagă, luați-vă o vacanță, nu sunteți la prima analiză de doi bani. Sub masca seriozității ați devenit un CT Popescu și chiar mai rău decât acesta. Nu sunteți pe calea cea bună. Personal, nu voi mai citi materialele dumneavoastră, o prefer pe Ioana En
  • 0 (6 voturi)    
    Putin si Basescu isi disputa Moldova! (Vineri, 29 noiembrie 2013, 8:18)

    hotnewsfil [utilizator]

    Extras din textul articolului :
    Un presedinte revizionist, care pune in discutie granite in interiorul UE, era tot ce mai lipsea Romaniei.
    ===
    In sinea lor (la secret!), mai-marii UE, stiu si recunosc ca Traian Basescu are dreptate. Si ei ar fi gandit, exprimat si actionat la fel, daca era in joc interesul tarii lor.
    Dar 'fatada e fatada', trebue sa fie salvate aparentele, mai ales cand e vorba de altul, unul mic, nepericulos, nu de noi, gigantii.
    Multi il invinuesc pe Traian Basescu de faptul ca doar el nu e prieten cu Putin, nu are relatii politice si economice extinse cu Rusia
    Acesti critici fac abstractie de faptul ca disputa Basescu-Putin este cauzata de dorinta Moscovei de a-si tine dependenta Moldova, departe de Romania.
    Pentru alte tari, in relatii "bune" cu Putin, nu exista o Moldova in disputa.
  • +3 (5 voturi)    
    UE Stat Federal - singura sansa (Vineri, 29 noiembrie 2013, 8:28)

    Matusalem [utilizator]

    Dupa cum multi stiu deja ...singura sansa la prosperitate este EU stat federal. Statele nationale nu au viitor si nu se pot dezvolta armonios ! ..Uitati-va la statele federale care prospera pentru ca cetateanui este mult mai aproape de guvernanti ! ... La noi D-nul Ponta si alti "antreprenori" politici fara experienta europeana ...nici nu isi pot imagina ca pot sa piarda controlul butoanelor in favoarea cetatenilor ! ... Sper ca in orizontul vietii mele sa apucam sa vedem acest vis inplinit si copii nostri se vor bucura de prosperitate in Europa ....si fara influentele negative ale Rusiei si Chinei care ne-au adus ataea probleme in ultimii 40 ani !
    • +2 (4 voturi)    
      E de retinut! (Vineri, 29 noiembrie 2013, 9:23)

      Marius Ogrean [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      Buna asta cu "antreprenor politic" :)
    • 0 (0 voturi)    
      CAT?? (Marţi, 3 decembrie 2013, 20:03)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      poate vrei sa zici in ultimii 70 de ani, domnu!!
      la anul, anul de gratie 2014 s vor implinii exact 70 de ani !! adica viata mea si a tatalui meu , dusa pe apa sambetei, nenicule!!
  • -2 (2 voturi)    
    de ce (Vineri, 29 noiembrie 2013, 10:26)

    sabo [utilizator]

    va este frica de natiune!?
    de ce?
    pai matiunea nu incurca integrarea..dar disparitia ei...fortata
    duce la probleme de dezintegrare!
    si la nancredere si teama!
  • +1 (3 voturi)    
    De data asta nu sunt de acord (Vineri, 29 noiembrie 2013, 10:52)

    Mdv [utilizator]

    Hai sa lasam articolele in care ne iflamam degeaba. Asa cum multe state UE isi urmaresc propriile interese economice sau politice, si Romania poate si trebuie sa aiba o agenda proprie. Nu putem sa ramanem pentru totdeauna o piata de desfacere pentru produse din Vest sau furnizor de forta de munca ieftina. Daca parteneriatul cu Estul ne aduce oportunitati de dezvoltare, nu vad care este problema. Hai sa nu stam cu gura cascata spre Europa pentru ca au si tarile de acolo problemele lor, inclusiv cu nationalismul extrem (vezi Olanda).
  • 0 (2 voturi)    
    da (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:10)

    AlexRatoi [utilizator]

    Bine, am inteles punctul UE, dar noi avem datoria fata de noi insine sa ne satisfacem interesul nostru.

    Si atunci, ce este bine pentru noi, sa pregatim unirea cu Moldova sau nu?

    Sa avem parte de investitii chinezesti sau nu?
  • 0 (2 voturi)    
    Nu cazic, da'vreau sa spun: (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:11)

    tudorp is [utilizator]

    1 Presedintele, in 2005 24 ian la Iasi, a ridicat -discret - problema " acelasi popor in doua tari"!
    tot 2005 in SUA : marea neagra lac rusesc...
    Revizionism, revizionist: http://dexonline.ro/definitie/revizionism

    De vazut
  • -2 (4 voturi)    
    noul copil problema (Vineri, 29 noiembrie 2013, 11:26)

    IonToader [anonim]

    Dle Tapalaga,o noua lovitura de stat este in derulare.Vom privi neputinciosi cum UE ne impinge incet incet afara,Traian Basescu va fi acuzat de inalta tradare,AMR va reusi sa-l schimbe pe Morar cu cineva agreat de Felix,seful lui Ponta,dupa care se va da o lovitura la temelia justitiei .
  • 0 (4 voturi)    
    Cu regret constat ca dl. Tapalaga (Vineri, 29 noiembrie 2013, 16:05)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    nu a retinut corect spusele Presedintelui.
    Presedintele a vorbit de UNIRE cu ACORDUL DEPLIN al locuitorilor de pe ambele maluri ale Prutului. Asta nu e revizionism ci corespunde intocmai Acordului de la Helsinki si regulilor de azi ale democratiei.
    Ca s-ar putea ca noi, cei din Romania de azi, sa nu vrem sa-i primim alaturi de noi pe moldoveni, asta e, iarasi, posibil, de teama ca vom fi nevoiti sa-i suportam asa cum sunt.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă