Un adevarat prim-ministru si doi gargaragii

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 6 noiembrie 2013, 15:58 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu a probat in cateva momente cheie dupa preluarea guvernarii de catre USL ca gandeste mai aplicat treburile executivului decat premierul Victor Ponta si ministrii sai, doar ca nu mai poate influenta decizii ca in perioada guvernarii Boc. Chiar lipsit de forta unui aparat executiv, presedintele Basescu a pus deseori in dificultate guvernarea reusind sa-i intoarca deciziile (privatizarea CFR Marfa, acordul Rompetrol, Codul Insolventei). Va intrebati, poate, pe buna dreptate: de ce se mai tem liderii USL de un presedinte tot mai izolat? Peste un an isi va incheia mandatul, unii ii tin deja AMR-ul. De ce nu-l pot ignora, oricat s-ar stradui? De ce nu-l pot reduce la tacere, orice ar face mogulii sa-i taie microfonul?

In primul rand, premierul Victor Ponta nu a obtinut linistea totala semnand acordul de coabitare. Cateva institutii cheie reusesc sa mai tempereze din abuzurile unei puteri cu 70% in Parlament. In al doilea rand, de cate ori Traian Basescu deschide gura dupa ce vorbesc liderii USL, publicul constata prapastia uriasa dintre un om de stat si politruci, dintre curajul asumarii deciziei si fuga lasa de raspundere, dintre experienta si amatorism in exercitiul puterii.

A expune incompetenta guvernarii Ponta pare misiune imposibila, cand toate televiziunile fac eforturi disperate sa o acopere. E adevarat ca prostia, minciuna si urechismul se manifesta uneori atat de violent cand Ponta si Antonescu se joaca de-a guvernarea, incat Ghita sau Voiculescu nu mai pot face nimic, oricata bunavointa ar avea. Cele mai dureroase momente pentru liderii USL raman, totusi, cele in care marele lor adversar continua sa-i umileasca public aratandu-le cat sunt de slabi, de nepregatiti si de nepotriviti sa conduca o tara aflata in momente dificile.

Traian Basescu a reusit sa-i arunce iarasi in ridicol pe Victor Ponta si Crin Antonescu. Iesirea de azi, cand seful statului le-a vorbit oamenilor de afaceri la Ateneu, este in antiteza totala cu prestatia liderilor USL din ultimele doua zile. Basescu a dovedit iarasi ca are capacitatea de a gandi si intelege, ca un premier veritabil, politici economice complexe. A expus simplu si clar o solutie pentru mediul de afaceri cocosat de atatea taxe, controale, sufocat de competitia neloiala a firmelor de partid si de coruptia in crestere.

Mesajul sau nerostit a fost destul de usor de inteles si pentru un neeconomist: ar fi suficient ca guvernul sa-si propuna macar sa caute solutii si, cu putin efort si imaginatie, se pot gasi. Dar nu se intampla asta.

In schimb, Ponta si Antonescu au actionat ca niste politruci incompetenti si lasi. Au fugit de raspunderea propriilor decizii, aratand cu degetul spre FMI sau aruncand unii pe altii sarcina anuntarii noilor taxe. Au mintit penibil, au aratat incapacitate in a identifica solutii si au dovedit o grava neintelegere a unor mecanisme economice simple, de pilda daca CAS creste sau scade si de cand se poate intampla asta. Stalpul va fi, dupa ce guvernul Ponta a decis sa-l taxeze, locul in care alegatorii USL pot da cu capul contra cost.

Adica s-a vazut iarasi diferenta intre doi gargaragii si un om de stat.

Traian Basescu poseda know-how-ul pentru a  infiinta o scoala de administratie pentru tineri politicieni dupa ce va pleca de la Cotroceni. Dupa doi ani de guvernare, Victor Ponta si Crin Antonescu sunt deja premianti la scoala minciuni in politica. Aici nu mai trebuie sa plagieze pe nimeni pentru a fi proclamati sefi de promotie, doctori, maestri ai aburelii si fofilarii prin politica.

Traian Basescu traieste, asadar, satisfactia de a fi printre putinii politicieni capabili sa expuna in forta goliciunea guvernului Ponta, dar si drama de a nu-i folosi la absolut nimic. Realitatea dura a sondajelor indica un Traian Basescu stationar de luni de zile, fixat in jurul unui procent rezonabil dupa noua ani de exercitare a puterii in vremuri teribile de criza economica. Insa seful statului constata ca nu poate face mai nimic cu capitalul sau de incredere, nu-l poate transfera. Miscarea Populara se zbate sub trei la suta, fuziunea cu Forta Civica a esuat, iar PDL ii transmite clar ca merge pe mana lui Vasile Blaga.
Publicul pare sa aiba incredere in omul de stat Basescu, dar nu mai crede in politician.

Politicianul a ajuns la capat, si-a consumat rezervele de credibilitate si pariaza cu o stranie incapatanare numai pe cai morti. Traian Basescu este, cum l-ar numi politologii, "mortul viu" al politicii romanesti. Incapabil sa mai stranga voturi pentru altii, sa tracteze pe post de locomotiva electorala noi vehicule, presedintele Basescu detine inca forta letala de a-si scufunda adversarii.

Depinde cine se va ridica pe pustiul lasat in urma, daca se va ridica.


Citeste mai multe despre   






















22203 vizualizari

  • -58 (100 voturi)    
    frumos ... seamana cu paunescu (putin) .. (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:08)

    adrian8 [utilizator]

    'A expus simplu si clar o solutie pentru mediul de afaceri cocosat de atatea taxe, controale, sufocat de competitia neloiala a firmelor de partid si de coruptia in crestere. '

    pai bine 'mai draga' dar daca e asa expert si geniu , de ce cand conducea practic tot statul nu a facut altceva decat sa taie salarii si sa mareasca tva ?

    'Traian Basescu poseda know-how-ul pentru a infiinta o scoala de administratie pentru tineri politicieni dupa ce va pleca de la Cotroceni. Dupa doi ani de guvernare, Victor Ponta si Crin Antonescu sunt deja premianti la scoala minciuni in politica.'

    iarasi il face gelos pe paunescu ...
    cum vine asta ? un om care de cand e in politica (ministru , primar , presedinte) a mintit continuu , sa razgandit la fiecare 5 min si a declarat ' poate eram baut cand am zis asta ..' sa fie dat exemplu pentru justete si non-minciuna ... singer LOL
    • +62 (86 voturi)    
      comparat cu Ponta? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:29)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      numeri minciunile lui Ponta si frecventa lor? sau doar te inchini la PSD?
      • -51 (77 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:36)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Ponta, fiind mai tanar, nu a spus in viata lui atatea cuvinte cate minciuni a spus bese.:))
        • +26 (40 voturi)    
          Ce vorbesti (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:56)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

          le poti si enumera?
          • -18 (32 voturi)    
            Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:31)

            MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui ty

            Esti serios?!
            Chiar nu-ti aduci aminte macar o mie de minciuni?
            Cauta si vei afla...daca-ti dau voie de la PARTID!:))
            • -1 (3 voturi)    
              Prefer sa-mi amintesc de zecile de mii (Joi, 7 noiembrie 2013, 18:40)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

              de ori in care Basescu a avut dreptate. De exemplu cazurile cu statul de drept pentru care si azi e urechiat ponta. Iti amintesti?
          • +14 (20 voturi)    
            Da de unde (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:28)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui ty

            Nu le poate enumera, ca pe biletul de la stapini e scris doar textul de mai sus.
          • -1 (9 voturi)    
            minciuni ale lui Basescu (Joi, 7 noiembrie 2013, 11:42)

            RazC [utilizator] i-a raspuns lui ty

            @ty : Chiar ai nevoie sa iti enumere cineva minciunile? Basescu e un politician si ca orice politician roman ( din PSD, PDL, PNL sau oricare altul) minte de ingheata apele. Daca s-ar opri din mintit ar muri pe loc, n-ar mai putea sa respire.

            Ai uitat de exemplu cum primitea PDL si cum a votat tot parlamentul marirea bugetului educatiei, marirea salariilor profesorilor, tot parlamentul a votat asta si apoi s-au dat toti lovit, inclusiv guvernarea PDL+PNL sau cea tacita PDL+PSD? Basescu promitea si sustinea ca sunt fonduri...surpriza, n-au fost. E doar un exemplu care e valabil si acum de ies profesorii in strada. Si asta e doar un exemplu, promitea ca o sa starpeasca coruptia, coruptia e bine mersi, s-au schimbat doar hotii, nu s-a intarit sistemul de licitatii cu statul in timpul cand erau oamenii pusi de el la guvernare. S-a schimbat legislatia sa fie pedepsite furturile masive? Nu. In momentul de fata un gainar e pedepsit mai rau ca un om care fura milioane sau miliarde. A condamnat comunismul, dar a facut ceva sa fie condamnati comunistii? Nu, totul a fost de fatada. Promitea ca o sa traim bine...traim pe naiba mai bine. Lista sunt sigur ca e mult mai lunga... Nu zic nu, din punctul meu de vedere cu Ponta e si mai rau si n-am votat niciodata PSD, dar daca tu ai impresia ca politicienii in general sunt niste ingeri...sunt niste mincinosi impocriti cu totii.

            Si lasa-ma cu criza, Romania si-a revenit de cativa ani din criza si sa fim seriosi, daca rezolvau problema coruptiei (adica sa nu mai fure nemernicii astia) nu am mai fi avut criza.

            De asta ma scarbeste cum poate fi apreciat Basescu in acest articol. Da ok, expune prostia celor de la guvernare, dar acesti idioti au ajuns la guvernare tocmai din cauza lui Basescu. De cand a ajuns presedinte singurul lucru pe care l-a facut a fost sa dea in toata lumea, in cei din opozitie, in cei din propia coalitie, chiar si in cei din partidul lui. N-a stiut sa fie un presedinte...
            • +3 (9 voturi)    
              a bate campii... (Joi, 7 noiembrie 2013, 11:59)

              foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui RazC

              cu eleganta/elocinta?
              Basescu e/fu presedinte si cand era Tari si cand era Boc si cand era Ponta si cand este Ponta...
              Deci ii pui in carca presedintelui ce au facut guvernele? deci e vinovat si pentru ce minte Ponta!
              Daca nu-i pui e pe dos.
              Te decizi?
              PS. se vede ca esti din sindicatul prof. Ai memorie? Tariceanu a anulat prin OUG decizia parlamentului de marire a salariilor cu 50%. Sau nu-ti convine sa-ti amintesti.
              Si de cand duce un presed. in justitie un comunist? Nu judecatorii trebuie sa condamne (sa vedem ce iese cu Visinescu...).
            • -3 (3 voturi)    
              "Basescu e un politician (Joi, 7 noiembrie 2013, 18:36)

              ty [utilizator] i-a raspuns lui RazC

              si ca orice politician roman ( din PSD, PDL, PNL sau oricare altul) minte de ingheata apele." Dupa tine cand Basescu spune: "Ponta minte cum respira" inseamna ca minte?
      • +7 (39 voturi)    
        Tapalaga e bun, dar nu e un optimist! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:55)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        "traian basescu isi poate scufunda adversarii dar nu poate sa stranga voturi." zau? cum vine asta tapalaga? eu stiu ca daca esti capabil sa-ti scufunzi adversarul, cei care sunt impotriva acelui dusman te vor simti ca tu esti liderul si te vor vota. la tapalaga, ca si la ponta, paradoxurile sunt la o distanta de o fraza.
        traian basescu va conduce romania prin mru dupa ce va preda stafeta acestuia. nu sunt doar optimist, ci si realist! punct!!!
        • +14 (22 voturi)    
          esti idealist (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:33)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Votantul roman e in proportie de 70-80% total neinformat, usor prostibil de catre antene si irealitati, incapabil sa inteleaga ce-i cu economia. Votantul roman nu-l va ierta niciodata pe basescu pentru scaderea salariilor si va vota cu oricine e impotriva lui. De aia USL e tot la 55-60% in sondaje dupa 18 luni dezastruase. Daca Basescu in timpul asta nu xdeclara nimic, si daca se ridica un nou partid de opozitie, fara fetse din PSD, USL alea acum 20%

          Cit despre MRU... nu are priza la public. Romanul cu 4 clase si cu votca-n cap nu apreciaza oameni culti, cizelati, occidentali. Rmanul cu 4 clase are nevoie de-un tatuca ca Iliescu, sau de-un grobian ca Basescu. In Romania, oamenii fini nu vor avea vrodata succes la public, pentru ca publicul e prea mitocan ...
          • +19 (21 voturi)    
            Problema... (Joi, 7 noiembrie 2013, 1:13)

            Delia13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            este ca doar romanii cu patru clase merg la vot, ceilalti stau acasa ca, vezi doamne, nu au de unde alege... Toate natiile au mitocanii lor, nu sint ai nostri mai multi. Sintem noi ceilalti mai fuduli, nu ne place nici unul nici altul, tot alegem si pe urma culegem!
          • +4 (8 voturi)    
            votantul e perfect informat... (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:01)

            foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            stie si cine da orez si cine da pelerine si cine nu da ulei dar da zahar, stie de unde sa capete telefon mobil si care da cate 50 de lei per vot.
            Stie si unde merge votul multiplu si cum sa fotografieze buletinul de vot cu telefonul ca sa ia plata ...
            E PERFECT INFORMAT.
            Unii intra in joc si altii nu.
            PS. Marirea salariului minim duce la marirea ajutorului social si de fapt asta ii trebuie PSD.
    • +40 (58 voturi)    
      Mai draga (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:35)

      CarmenO [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Tu ai auzit de criza?mstii ca din 2009 multe, multe tari au fost in crizacsi unele de abia acum incep sa mai iasa de acolo? Daca...
      Va vaitati ca Basescu a taiat salarii si a marit TVA, dar uitati ca eram in CRIZA.
      Si pe urma despre cine spui ca minte? Caci marele mitoman este pontalaul, asa ca nici asta nu ti-a reusit.
      Sincer, nu stiu de ce imi bat gura de pomana. Tu esti noul mazeta, sau esti mazeta care si-a schimbat numele.
      • -17 (43 voturi)    
        pai .. ala care urla ca nu vine nici o criza ! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:11)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui CarmenO

        ala care urla ca nu luam bani de fmi , apoi ca luam doar ca centura , ...

        ala care isi da demisia in 5 min ...

        ala care declara ' probabil ca eram baut' ...

        ala care mintea de rupea de ppe vremea cand era in guvernul ciorbea , si apoi pe la spate a sabotat intreg guvernul

        ala care a venit la primarie calare pe multe minciuni si a continuat sa le spuna si cand a cerut sa ii se dea consiliu ca sa faca ***** din bucuresti ..


        si tot asa .. nua m timp toata ziua sa isnir toate minciunile , si recunost peste 50% din ele le-am si uitat ..ca sunt mult prea multe !


        ps. da sunt noul , si vechiul si cum vrei tu sa creszi , in fantezia ta cum ca doar 1 om poate sa nu fie de acord cu zeul bas .
        • +12 (24 voturi)    
          adriane (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:59)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          o luasi pe aratura. De la gradinita nu stii nimic?
        • +13 (23 voturi)    
          lol (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:06)

          verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Deci in opinia ta, TB , cu puterea vorbei ar fi putut teoretic sa opreasca criza economica la granita nu ? :)))))

          In numele lui, recunosc ca multe declaratii au fost nepotrivite, DAR, spre deosebire de USL si clovnii din fruntea colhozului, a avut si foarte multe pozitii corecte, proeuropene, pro dezvoltare economica. Sa nu mai vorbesc de fapte, reprezentarile pe la consiliile europene, pastrarea unei minime luciditati in momentele imediate post criza - Ponta era mancat daca ar fi fost in locul lui Basescu.
          E usor sa arunci in carca unui om nerealizarile unei tari, dar sa nu uitam ca Romania e stapanita in fapt la nivel local de baroni si primari.
          • +7 (11 voturi)    
            Domnule....... (Joi, 7 noiembrie 2013, 2:06)

            banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui verisoaraluifelix

            lasal ca este destul prostit de antenele Varanului, n-o sal poti explica nimic .Este ezact ca unCal care nu vede doar inainte .
        • +9 (13 voturi)    
          E vorba, totusi, de lucruri diferite (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:37)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          O estimare gresita, cum ar fi aceea ca nu suntem amenintati de criza, a fost infirmata de evenimente ulterioare. Imi vine greu sa o consider minciuna, cata vreme ea se bazeaza pe anticiparea unor evolutii incontrolabile.

          Prin comparatie, afirmatia premierului cum ca nu si-a luat nici un angajament la Bruxelles, afirmatie ce l-a obligat pe presedintele CE sa riposteze cu "iata lista", mi-o pot explica doar prin:
          - o amnezie temporara a d-lui prim ministru, aparuta pe perioada zborului Bruxelles-Bucuresti
          - prezentarea deformata, cu intentie, de catre dl. Ponta, a discutiei cu CE (pe scurt, minciuna)

          Faptul ca presupusa amnezie a lovit mai apoi in mod repetat Palatul Victoria nu e de loc imbucurator. Ma indoiec ca exista natiune care sa-si doreasca a fi guvernata (si eventual reprezentata la Bruxelles, asa cum isi doreste presedintele PSD) de un uituc. Poate cu exceptia cand acesta se cheama Albert Einstein. Nu e cazul, desi sunt convins ca dl. Ponta este mare amator al relativismului.
    • +38 (54 voturi)    
      Ai putintica rabdare...sa vezi noul presedinte (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:42)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Si ai sa vezi ce "misto" va fi cind nu mai are cine sa puna frina hotiilor parlamentarilor, abuzurilor din justitie, cind va fi consens la furat si mintit incepind de la presedintele uslas si pina la ultimul baronet din administratia de stat. Atunci sa te tii...
      • -18 (40 voturi)    
        din pacate (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:13)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        am vazut de multe ori pana acum cum e sa nu puna nimeni 'frana' furaciunilor .


        faptul ca vreti sa il ziditi pe bas in eroul dreptatii , asta e problema , e 'erou' acum cand nu mai sunt ai lui la 'butoane' , pana acum era cel putin 'complice'
        • +8 (16 voturi)    
          Progresezi adriane? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:00)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Il vezi pe Basescu erou.
    • +29 (43 voturi)    
      Saracul de tine (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:50)

      Copy-Paste [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Mai adriene, esti un om fericit, in sensul Evangheliei desigur.
    • +16 (24 voturi)    
      Daca tu crezi ca Traian Basescu (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:55)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      seamana cu paunescu eu am convingerea ca tu semeni cu ponta.
    • -11 (23 voturi)    
      Minusache (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:20)

      Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Aici pe site, dacă spui ceea ce spui în acest post, te cam umpli de minusache.

      Singurul lucru bun pe care l-a făcut Popeye a fost reforma, încă timidă și incompletă, din justiție. La economie în schimb se pricepe chiar mai puțin decât orice pirat; căci trebuie să știi oareșice economie ca să împarți prada în mod echitabil.
      • +8 (12 voturi)    
        si prin prada la ce te referi ? (Joi, 7 noiembrie 2013, 1:38)

        verisoaraluifelix [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

        Ca la USL stim : nici un baron nu se injoseste cu evaziuni mai mici de ordinul zecilor de milioane de euro.

        Si sa nu-mi vii cu clisee obosite gen flota, mihaileanu si posetele lui Udrea.
  • +36 (62 voturi)    
    asa sa fie! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:09)

    ..13 [utilizator]

    Mai trebuie ceva sa aiba tinerii politicieni: aceeasi capacitate de analiza sau daca se poate ceva mai mult decat a avut Basescu.

    Cu regret nu prea am vazut lideri politici similari cu Basescu. Si am scris cu deplin sens si responsabilitate.

    Exista o singura exceptie absolut notabila Monica Macovei, din punctul meu de vedere!

    Monica Macovei a rezistat in politica si in administrarea la UE. Rolul domniei sale a completat cu mare brio ceea ce a fost amenintat de catre USLasi in diferite etape USLasii.
    • +36 (52 voturi)    
      diferenta de scoala, de varsta (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:36)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      azi, tineretul este asa de superficial, asa de habarnist, cum rar mai vezi.
      noroc cu tabletele si telefoanele destepte.
      alea, si cateva mii, iti fac rost, la iuteala, in trei ani, de o diploma. un an mai tarziu te trezesti cu master la oxford, standfort sau la catania.
      de unde, inca un pas, si in doi ani este doftor in ce vrea mushchiul tau.
      ba, iti tragi si'un colegiu national al apararii, un fel de stefan gheorghiu pe stil nou.

      base a fost las scoala pe vremea cand inca mai erau invatatori si profesori ramasi ..de pe timpuri.
      cand cartea era pretuita, cand se invata temeinic, pe langa limba romana si matematicca, si istoria si geografia si stiintele.

      pe vremea cand orice absovent de 7 clase stia teorema lui pitagora si legea lui arhimede, sau ca zimnicea este localitatea cea mai sudica a tzarii.
      cand copiii mergeau la scoala sa invete, nu pentru a invatza sa inceapa propozitia cu deci.

      vorba lui base, cin' sa'i dea lui un doctorat ?

      pe vremea aia, erai inginer dupa cinci ani de scoala.....
      la doctorat, cine ajungea, era deja carunt ...

      e vremea repetentilor si a falsilor doctori....
      • 0 (4 voturi)    
        Ca sa fiu carcotas... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:58)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        si pe vremea cand nu exista "tz"...

        In ceea ce priveste masterele la sus numitele universitati...Alea nu le faci cu o tableta si cateva mii.
        • +3 (7 voturi)    
          tz exista pentru ca folosesc english fonts (Joi, 7 noiembrie 2013, 0:05)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu78

          iar masterele alea, la univeristatea standfort n'ai nevoie de prea multe.
          o fosta menistra a invataturiii a reusit performanta.
          masterele alea le poti declara, ca nu costa.
          si dr.tonta a facut unul la Catania.
          iar la oxford, avea maestrul baroului, dl sova un master. tot pe barbi, inscris numai in cv-ul sau, personal.


          apropos de tz, cum ar suna cu mata'n sac in loc de cu matza'n sac ?! :)

          si nu in ultimul rand, tot ce'am afirmat a fost cu aplicatie la personajele din articolul de mai sus....
          • +3 (5 voturi)    
            Doctoratul din Catania (Joi, 7 noiembrie 2013, 7:46)

            Spiky [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

            Dottore si-a dat il dottorato in Mafie, furaciuni si minciuni. Apropo, stiti care este diferenta intre mafiotii italieni si cei romani? Pe aia italieni ii mai si aresteaza din cand in cand.
  • -11 (49 voturi)    
    de data asta, exagerati! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:11)

    taranistu [utilizator]

    ridicati statui...
    • +20 (36 voturi)    
      lui Ponta? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:28)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      ridica-i tu!
    • +14 (32 voturi)    
      base n'ar vrea o statuie (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:44)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui taranistu

      ca pa aia se rahatzeaza porumbeii...

      iar, de'ar fi sa faci statui, a lui base ar fi cam ca a colosului din rhodos, pe langa cele ale repetentilor doctori.
  • +26 (44 voturi)    
    adevarat si trist totodata (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:16)

    MihneaR [utilizator]

    Bun articol dle Tapalaga.
    Preferam insa sa scrieti mai prost si sa ne fie noua mai bine.
  • -18 (38 voturi)    
    nu imi vine sa cred, (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:17)

    victor L [utilizator]

    si nici nu cred in ceea ce scrieti.
    Basescu a vindut Justitia lui Ponta, deci sint pe acelasi calapod.
    Nu spuneati dvoastra asa ceva acum ceva timp?
    Mi se pare o impietate sa-l laudati pe pirat, pentru ca pesteo o zi-doua, cind iarasi nu ii veti intelege un gest, il veti coplesi cu oprobiu si dispretul dvoastra.
    • +5 (19 voturi)    
      ba sa va vina (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:54)

      Copy-Paste [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Credeti ca daca spuneti prostiile pe care le spuneti noi va vom conisdera un prost continuu? Nici pe departe ! Cu siguranta ca aveti si calitati, deocamdata nestiute de noi.
      Prin urmare pentru acele calitati va vom lauda, daca si unde va fi cazul, iar pentru tampeniile pe care le scrieti azi va vom depuncta.
      Simplu.
      • +2 (10 voturi)    
        ei bine, (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:53)

        victor L [utilizator] i-a raspuns lui Copy-Paste

        @ Copy-Paste,
        eu mi-am spus o opinie fata de autor. Si este verificata. Dl Tapalaga a sarit calul cind cu "vinzarea Justitiei" neintelegind ce inseamna o coabitare politica rezultata in urma unor alegeri.
        Tu nu ai facut decit sa ma faci prost, iar eu accept pe considerentul ca prostul isi cunoaste semenii :P
  • -13 (35 voturi)    
    se misca sondajele? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:20)

    sorin3 [utilizator]

    Stiti de ce nu se poate coagula dreapta, de ce nu apr noi lideri?
    Pentru ca cineva incearca sa pastreze scaunul caldut.
    Atita timp cit Basescu va vedea luminita de la capatul tunelului nu va lasa pe nimeni sa-l inlocuiasca, cu orice risc.
    Pacat, un adevarat lider e acela care pe linga succesele lui personale si ale organizatiei pe care o conduce reuseste sa-si creasca si urmasi.
    "Dupa mine pototpul"(sau udrea) nu e chiar o viziune a unui mare om de stat.
    • +11 (27 voturi)    
      Dreapta este pe linia de start (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:43)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      Dar asteapta cuminte, sa darime USL-ul toate gardurile cu oistea.
      • -1 (9 voturi)    
        Nota maxima (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:44)

        Kecske [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        pentru umor.
    • +1 (13 voturi)    
      din pacate... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:19)

      IoanaDC [utilizator] i-a raspuns lui sorin3

      ...inclin sa va dau dreptate. Basescu e mult peste Ponta si Antonescu dar nu poate tine fraiele la nesfarsit. E nevoie de un nou lider, iar daca Basescu nu poate contribui la coagularea dreptei ar trebui cel putin sa nu incurce. Nu ca Elena Udrea nu ar avea calitati, dar e inca necoapta.
      • +1 (9 voturi)    
        ... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:07)

        Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

        Despre ce fel de calitati vorbim?!...fizice? Din alea are...
        Daca vorbim despre calitatile necesare unui conducator, imi pare rau sa spun ca are deficiente majore. Daca vreti o femeie din tara noastra care are calitatile necesare unui lider si pe care as vota-o, asta este Doamna Macovei, nu Dna Udrea. Dreapta are la ora actuala ceva oameni de valoare, insa unul din defectele inerente ale intelectualitatii este modestia. Ori in societatea romaneasca actuala...asta este deja lipsa de publicitate...
  • -20 (50 voturi)    
    așa-i (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:28)

    Mazeta [utilizator]

    Traian Băsescu nu a fost lăsat să-și manifeste geniul politic și economic. Nu a avut decât vreo 23 de ani la dispoziție. Întâi nu l-a lăsat Ceaușescu, apoi nu a avut susținere, apoi n-a avut Primăria; apoi n-a avut Consiliul capitalei, apoi n-a avut majoritate parlamentară, apoi n-a avut prim-ministru, apoi n-a avut sprijinul Europei. Când le-a avut pe toate, nu l-au lăsat Iliescu și Moscova, Arafat, mămicuțele și pensionarii. A reușit să adune abia câteva milioane pentru el și familia lui. Dar ia imaginați-vă: dacă i s-ar fi dat lui Băsescu toată lumea, ce bine ar fi fost!.... Numai să îl lase extratereștrii.
    • +15 (35 voturi)    
      Bravo! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:33)

      omezu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu uita sa treci pe la casierie!
    • +5 (17 voturi)    
      Pai stii cat de bine iti este cu baronii (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:34)

      Wanheda [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      din umbra; doar nu esti atat de naiv incat sa crezi ca "instrumentele" lor is de vina pt starea dezastruoasa in care s-a ajuns?
    • +13 (23 voturi)    
      Concluzia (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:45)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      vietii mele de postac:
      Cand doi evrei se cearta,amandoi au dreptate;cand se cearta doi romani,cel putin unul e prost.
    • +8 (22 voturi)    
      Incepusei (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:10)

      tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      bine comentariul (chiar asa s-a intamplat cum scriai). Doar la final ai dat cu ... in fasole. Cand le-a avut pe toate, a dat criza peste Romania. Si in loc sa-l lase pe Boc sa faca precum Tariceanu, "dupa mine, potopul" i-a impus sa stranga cureaua la salariile bugetarilor. S-ar fi dus de rapa multe, dar PDL-u' nu ar fi picat asa dezastruos.
      • 0 (4 voturi)    
        stat vs privat (Joi, 7 noiembrie 2013, 9:42)

        Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

        La privat cand o firma este pe minus, concediaza oamenii. Asta se chiama restructurare.

        La stat insa politicienii romani (domnul Basescu face parte din aceasta categorie), nu sunt capabili sa restructureze nimic.
    • +6 (18 voturi)    
      Mazeta (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:08)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cam cati de Basescu si de Boc crezi ca va fi nevoie dupa ce uslasi isi termina guvernarea. Dupa Tariceanu am vazut.
    • +2 (8 voturi)    
      De fapt, cam aveti dreptate... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:54)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...pana aproape de final.
      Partidul actualului presedinte nu prea a avut majoritate.

      Ar fi mai interesant de auzit care este scuza USL
    • -2 (6 voturi)    
      De fapt, cam aveti dreptate... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:54)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...pana aproape de final.
      Partidul actualului presedinte nu prea a avut majoritate.

      Ar fi mai interesant de auzit care este scuza USL
  • +7 (15 voturi)    
    De ce ne temen de un maidanez? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:30)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Asta e intrebarea corecta. Pentru ca un maidanez te musca cand esti cu spatele si poate fii si turbat. Si atunci tratamentul e si indelungat si costisitor. Adica exact ce ni s-a intamplat.
  • -1 (35 voturi)    
    Superb! Inaltator! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:06)

    Garett [utilizator]

    Mi-au dat lacrimile!
    Ma rog, de ras! Am avut subit niste flash-back-uri cu articolele din "Scanteia", "Mandra corabia...", poeziile lui Beniuc declamate de Gheorghe Cozorici etc!
    Mai scrieti, ma faceti sa ma simt tanar! :P
    • -2 (6 voturi)    
      Poate ati remarcat... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:00)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Garett

      ...ca poeziile-oda erau inchinate celui care conducea guvernul, fiind in acelasitimp si presedintele partidului aflat la putere. Nu e cazul aici.
      • +4 (8 voturi)    
        Irelevant1 (Joi, 7 noiembrie 2013, 9:37)

        Garett [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

        "Maestrul Tapalaga" producea exact aceleasi demonstratii de menestrel politic si in perioada in care subiectul odelor sale, dupa cum el insusi afirma: "influenta decizii (ca) in perioada guvernarii Boc"!
        Orice "jurnalist" care se compromite in asemenea hal merita doar alaturarea in "Panteonul" laudatorilor de profesie din era comunista!
        Si nu, faptul ca are alte afiliatii politice decat "tagma antenistilor" nu il absolva, doar il plaseaza in alta tagma!
        • +1 (1 vot)    
          Stii care e faza ... (Joi, 7 noiembrie 2013, 21:56)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          ... eu nu prea i-am auzit pe antenisti (cum nu i-am auzit nici macar pe comentatorii de aici care sunt pro-USL) laudand cu atat sarg vreodata pe cei pe care ii prefera dpdv politic. Ba dimpotriva ... au fost luati de multe ori la suturi (Ponta cu coabitarea, cu invitarea la guvernare a UDMR-ului tam-nesam samd). Basistii cred ca sunt continuatorii de drept ai comunistilor prin tot ceea ce fac si cum se comporta. Deci sa faci ode de genul asta ...
        • 0 (0 voturi)    
          Irelevant, intr-adevar... (Duminică, 10 noiembrie 2013, 1:13)

          Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Garett

          ...pentru cei neatenti la detalii. Mai ales la cele care nu le convin.
          In realitate, puteti observa numeroase diferente de natura sa invalideze comparatia. Printre ele:
          - Dl. Tapalaga nu s-a sfiit sa scrie articole critice la adresa presedintelui, cand opiniile jurnalistului s-au contrazis cu linia presedentiei;
          - Presedintele Romaniei nu numai ca nu este seful partidului unic, dar nici in perioada cand nu era presedinte nu s-a bazat pe o majoritate clara (nici vorba de unanimitate, precum in vremurile amintite).

          Asemanarea cu acele vremuri devine, insa, mai evidenta atunci cand ne amintim ca minciuna era la ea acasa prin cabinetele guvernamentale, ale caror raportari roze contrastau evident cu realitatea din tara.
          Azi, pasiunea pentru mascarea adevarului tinde sa devina din nou un sport guvernamental. Si nu inteleg de ce. Presedintele e acuzat ca ar fi avut relatii cu serviciile politice. Dar scuza tanarului premier, minor in acele timpuri, care este?
  • -4 (32 voturi)    
    „Mândră-i corabia, mândru cârmaciul!” (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 17:16)

    marchi [utilizator]

    Ha-ha! A uitat domnul Tapalagă că „abuzurile unei puteri cu 70% in Parlament” au devenit posibile „grație” clicii portocalii sub care corupția a înflorit, atingând cele mai înalte culmi?
    Că sloganul „Să trăiți bine!” îi privea, de fapt, numai pe ei, cei care tocmai ne încălecaseră grumazul?
    Că populația a sărăcit la limita subzistenței, în timp ce ei își „adăugau” case, vile, terenuri, conturi grase?
    Despre casa din Mihăileanu... ce să mai spunem?
    Sau despre flota pierdută?
    Dar despre Gala Bute, ați auzit ceva? A vuit presa românească! Ați scris vreun rând despre abuzurile puterii de atunci?

    A nu se înțelege că apăr guvernul Ponta. Care își dovedește, pe zi ce trece, incompetența, impotența, nemernicia. Toți o apă și-un pământ!
    Popor fără noroc...
    • 0 (10 voturi)    
      vuieste tolontan si presa (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:00)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      varanului.
      si mata vuiesti la unison.

      las' ca dragnea a dus'o rau pe vreamea ...portocaliilor.
      sau oprisan si toti batonii.

      mai, voi suntet dusi cu capul, sau luati un ban ?!
      • +1 (5 voturi)    
        Sfat... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 23:23)

        marchi [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        Înainte de a „da din taste”, citește cu atenție comentariul meu! (ultima parte, mai précis).
        Unde scriu eu că Dragnea&compania sunt mai breji?
        • -1 (5 voturi)    
          n'ai inteles datu' meu din taste... (Joi, 7 noiembrie 2013, 8:13)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui marchi

          io ma refeream la dragnea, oprisan si restul baronilor ca au furat si ei pe rupte, dar nu in guvernarea lui dottore, ci chiar pe timpul cand zici ca furau portocalii, guvernarile boc.
          vezi ce'a facut dragnea cu teldrumul si fondurile ioropene, chiar sub administratia boc/udrea.

          din partea mea, sa infunde cu totii puscariile, de orice culoare politica.
          caci, politic, toti curg din partidul hotilor de tranzitie, fostul paritd unic.
    • +5 (7 voturi)    
      ! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:48)

      Paul_ [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      Din pacate conducatorii sunt reflectia poporului.
    • +1 (5 voturi)    
      Ce-are a face? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:02)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      Exista popoare cu noroc?
      Nu prea. Exista, in schimb, popoare credinta in destinul propriei natiuni.
    • -6 (8 voturi)    
      Cred ca nu intelegeti.. (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:19)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui marchi

      ...tu si ceilalti. Nu s-a facut o comparatie intre Basescu si cel mai cinstit om din tara. S-a facut o comparatie intre pregatirea si actiunile politicianului Basescu si cele ale politrucilor Poanta si Antenescu.

      Atat.
  • +7 (13 voturi)    
    nici chiar asa (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:29)

    IoanaDC [utilizator]

    Va dau dreptate in mare, domnul Tapalaga, dar stilul e de-a dreptul siropos. Traian Basescu a facut si el greselile lui, iar de criticat de pe margine si dat sfaturi e relativ usor, asa cum toti ne pricepem la fotbal din fotoliu. E drept ca avem probabil cel mai penibil guvern din ultimii 20 de ani si Ponta ne ofera prilej de critica in fecare zi.

    In privinta televiziunilor, am fost in Romania o saptamana dupa o pauza mai lunga, si am avut ocazia sa constat ca nu toate televiziunile le canta in struna lui Ponta si Antonescu, asa cum ma asteptam. La TVR am vazut cativa jurnalisti criticand foarte virulent guvernul (aveau si de ce). Citind HN aveam impresia ca doar aici se mai poate afla "adevarul", dar ajunsa in Romania am constat ca in afara de grupul Intact exista multe voci critice la adresa USL la multe televiziuni. Ce m-a frapat insa este violenta limbajului si tonul agresiv la toate emisiunile de dezbateri, indiferent de post. Nu e de mirare ca oamenii sunt si ei atat de nervosi pe strada. Pacat, jurnalismul adevarat inseamna altceva.
  • +3 (13 voturi)    
    Eh na ... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:51)

    Gigi Kent [utilizator]

    Cand nu pune impozit forfetar si se inchid 200 mii IMM-uri TB le spune celor de la IMM-uri ce trebuie facut. Ma bufneste si rasul.

    Ultima oara a crescut CAS-ul cu 3.3% (angajat si angajator) in 2009. Si il injuram pe Ponta ca nu scade cu 3% din Ianuarie ci cu 5% din Iulie.

    Si domnul Tapalaga scrie asemenea articole. Pe bune? Domnul Tapalaga chiar merita un prim ministru ca Traian Basescu. Unu care a dovedit maxima viziune cand a facut flota sa dispara. Apoi a spus ca nu avem nevoie de autostrazi. Si de atunci o tot tine asa. Si unii chiar cred ca pot scrie orice aiureli.
  • +3 (17 voturi)    
    Esenta (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:09)

    EMP [utilizator]

    Nu sunt un admirator neconditionat al lui Traian Basescu, din perspectiva omului politic. Dar il respect. Il respect pentru ca a avut curajul sa-si asume deciziile, il respect pentru gestul (stiu ca minimalizat) de a condamna oficial comunismul, il respect pentru faptul ca a incercat sa faca ceva si pentru tara, nu doar pentru buzunarul propriu.
    In antiteza, domnii Ponta si Antonescu sunt niste derbedei care s-au vazut cocotati printr-un miracol in fruntea tarii.
    Nu cred ca mai e ceva de spus.
  • +1 (17 voturi)    
    :)) (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:40)

    Paul_ [utilizator]

    D. Basescu este departe de un om politic.

    A promis ca va reforma statul si avem acelasi stat birocratizat. Cand guvernul nu avea bani, a taiat 25% de sus pana jos fara sa reformeze nimic.

    Va amintiti de cele 400 de milioane de euro furate din funduri europene pe timpul doamnei Udrea si platite din bugetul de stat ?

    D. Basescu a stiut sa carpeasca un sistem de stat nefunctional. I-a fost mai simplu sa taie de sus pana jos decat sa loveasca in politicienii din birocratia de stat.
  • +3 (11 voturi)    
    O scăpare... din condei? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 22:51)

    marchi [utilizator]

    „Presedintele Traian Basescu a probat in cateva momente cheie dupa preluarea guvernarii de catre USL ca gandeste mai aplicat treburile executivului decat premierul Victor Ponta si ministrii sai, doar ca nu mai poate influenta decizii ca in perioada guvernarii Boc.”
    Asta nu înseamnă, oare, recunoașterea faptului (pe care l-ați negat mereu!), că președintele a condus, de facto, guvernul Boc? Că Boc n-a fost decât premierul-executant-marionetă, așa cum, de altfel, se vedea cu ochiul liber?
    Și că, atunci când proslăveați „mărețele realizări” ale guvernului Boc, îi ridicați osanale „adevăratului prim-ministru”?
  • +3 (7 voturi)    
    Pe cuvântul tău? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 23:55)

    Pourmi [utilizator]

    ”Insa seful statului constata ca nu poate face mai nimic cu capitalul sau de incredere, nu-l poate transfera.”

    Premierul Victor Ponta este lider la încrederea publică cu un procent de 42%, în timp ce Traian Băsescu are o cotă de încredere de 25%.
    Uniunea Social Liberală ar obţine 63% din voturi dacă duminica viitoare ar fi organizate alegeri parlamentare, în timp ce PDL ar fi creditat cu 17%, iar Partidul Mişcarea Populară cu 2%.

    Sursa: sondaj efectuat de SOCIOPOL în perioada 5-10 octombrie 2013.
    • +1 (1 vot)    
      Pe ce te bazezi, Tăpălagă? (Vineri, 8 noiembrie 2013, 11:10)

      Pourmi [utilizator] i-a raspuns lui Pourmi

      ”Insa seful statului constata ca nu poate face mai nimic cu capitalul sau de incredere, nu-l poate transfera.”

      Chiar crezi ce spui?

      Iată un sondaj relevant:
      http://www.infopolitic.ro/wp-content/uploads/2013/10/Sondaj-CSCI-oct-2013-1-pol.pdf
  • 0 (10 voturi)    
    absolut previzibil (Joi, 7 noiembrie 2013, 3:29)

    evoque [utilizator]

    era foarte previzibil ca sa se incerce miscarea aceasta inspirata de la Putin si Medvedev (sa mai zica cineva ca scoala comunista nu a fost urmata si urmarita de basescu), acu' mai ramane de vazut si cum. Cu boc presedinte sau cu mru?!!
    Lipsa de imaginatie si disperarea de a gasi o solutie.
  • 0 (8 voturi)    
    oare? (Joi, 7 noiembrie 2013, 7:10)

    sutasul [utilizator]

    Domnule Tapalaga,Basescu pentru oamenii politici din tara noastra si daca ar muri ar fi considerat un pericol,este un ghimpe in coasta tuturor lepadaturilor care s-au infiltrat sau au fost infiltrati in politica damboviteana .
  • -2 (8 voturi)    
    unde e boc? (Joi, 7 noiembrie 2013, 9:02)

    padurarul [utilizator]

    Ce solutii are Basescu? Sa taie din veniturile populatiei? Sa plece odata, ne-am saturat de lideri cu apucaturi smecheresti si comportamente golanesti!
    • -1 (3 voturi)    
      Ai gresit numele (Joi, 7 noiembrie 2013, 18:44)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui padurarul

      "apucaturi smecheresti si comportamente golanesti" gasesti zilnic la ponta. Pardon. Aproape zilnic. In zilele in care se anunta mariri de taxe se cam ascunde.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică