Masurile socialiste anuntate de Guvern: noile taxe si impozite anunta complacerea in marasmul economic

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 5 noiembrie 2013, 8:43 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
Mediul de afaceri e ultima preocupare a Guvernului Romaniei. O demonstreaza masurile anuntate luni de Executiv, "realizarea" majora fiind mentinerea cotei unice. Promisiunea scaderii contributiilor sociale la angajator de la 1 iulie 2014 este privita cu scepticism chiar in interiorul troicii FMI-CE-BM, si putin probabil ca vreun manager serios din mediul privat sa includa masura in proiectul de buget al companiei sale pentru anul urmator. In rest, premierul Ponta si ministrul de Finante au anuntat ceea ce toata lumea astepta de la un guvern eminamente socialist: taxe si impozite noi sau marite, plus cresterea salariului minim pe economie. In schimb, nici o masura politica ori administrativa pentru a opri catastrofa de la fonduri europene.

Nevoia urgenta de bani la buget a fost recunoscuta in ultima luna de oficialii guvernamentali, pe fondul esecului in combaterea unei evaziuni fiscale care si-a croit drum pina in Executiv (vezi aici citeva exemple). Pus in fata negocierilor cu FMI si Comisia Europeana, Guvernul trebuia sa prezinte resurse bugetare pentru acoperirea unor promisiuni electorale: indexarea pensiilor cu 3,7%, cresterea unor salarii mici (profesori debutanti, medici rezidenti) si cresterea salariului minim.

Presati de timp, de lipsa de expertiza reala, de foamea baronilor locali si de necesitatea protejarii retelelor de adus bani la partid, guvernantii au apelat la solutia cea mai facila, cea mai putin creativa: inventarea de noi taxe si impozite sau marirea unora deja existente, care vor apasa si mai greu pe mediul de afaceri, apoi pe consumator si, in cele din urma, vor ingreuna suplimentar revirimentul economic.

Sa le luam pe rind:

- acciza de 0,07 euro pe litrul de benzina si motorina. Cresterea se va vedea direct in pretul de la pompa, apoi pe toate lanturile de distributie, pina la produsul final. Vor fi afectati atit transportatorii, dar si restul produselor in al caror cost final transportul are o pondere semnificativa. Sint curios daca cineva a estimat impactul inflationar al acestei masuri

- impozit pe constructiile speciale (altele decit rezidentiale sau de birouri).
Din explicatiile partiale ale ministrului Finantelor, Daniel Chitoiu, am inteles ca va fi un impozit aplicat companiilor care detin retele de transport energetic, celor care detin diferite depozite, magazii. In mod normal, companiile vizate vor transfera toate aceste costuri suplimentare in pretul final al produselor, ceea ce se va vedea tot in inflatie, adica in scaderea puterii de cumparare. Un efect colateral va fi afectarea profitului Hidroelectrica si CE Oltenia (detinatoare de astfel de constructii), doua companii la care Guvernul va face privatizari partiale in 2014.

- Accizele vor fi calculate din 2014 in functie de inflatie.
Cu masuri precum cele doua descrise mai sus, cu amenintarea ca un an agricol mediocru se vede rapid in preturi, e posibil ca inflatia sa creasca peste prognoze si atunci accizele sa creasca mai rapid decit lasa ministrul de finante sa se inteleaga.

- Cresterea salariului minim pe economie in doua trepte, pina la 900 de lei.
O adevarata "bucurie" pentru mediul privat, mai ales in zonele sarace. Cum isi poate permite un mic patron sa suporte cresterea salariului minim (cu toata cresterea de taxe si impozite datorate bugetului de stat si bugetului asigurarilor) fara nici o alta masura de compensare, in conditiile unei economii care stagneaza?

- cresterea cu 25% a redeventelor pentru resursele minerale (altele decit petrol si gaze).
Cresterea va afecta in primul rind piata constructiilor, oricum aflata in criza prelungita, dar se va reflecta si asupra pietei apelor minerale, de exemplu.

- Agonia unor gauri negre precum Oltchim si CFR Marfa e prelungita
, spre bucuria capuselor care vor continua sa traiasca pe spinarea lor cu voie de la partid. In cazul Oltchim ideea privatizarii a disparut complet, iar CFR Marfa va fi scoasa la privatizare aia in 2015, dupa un proces de restructurare.

Singurele doua masuri pozitive pentru mediul de afaceri sint pastrarea cotei unice de 16% si o promisa scadere a contributiilor sociale cu 5 puncte procentuale de la jumatatea anului viitor, daca vor fi gasite resursele pentru acoperirea deficitului astfel creat. E o promisiune mai degraba greu de crezut, mai ales ca urmeaza un an electoral in care tentatia pomenilor bugetare va fi uriasa.

In schimbul acestor taxe si impozite, Guvernul a anuntat indexarea tuturor pensiilor cu rata inflatiei si o probabila crestere a salariilor mici din sectorul bugetar. Informatiile venite pe surse arata ca vor creste cu 3-4 procente salarii precum cele ale medicilor rezidenti sau ale profesorilor debutanti. E vorba despre cresteri simbolice (3% dintr-un salariu net de 1.000 de lei inseamna 30 de lei lunar, adica aproximativ doua pachete de tigari), numai bune insa de folosit in campania electorala.

Guvernul a anuntat si alocari bugetare pentru investitii si pentru cofinantarea proiectelor din fonduri europene, dar sumele nu sint menite sa aduca mari surprize fata de situatia deja existenta.

Pe scurt, avem de-a face cu un viitor buget construit cu spatele la mediul de afaceri, cu gindul la alegerile din 2014 si cu o minima creativitate.

Din prezentarea facuta luni de premierul Ponta si ministrul Chitoiu se desprind si doua concluzii politice:

1. PNL aproape ca nu conteaza in cazul politicilor guvernamentale.
Rolul sau se reduce la postura de caine de paza al cotei unice - prea putin pentru un partid care isi revendica rolul de aparator al mediului de afaceri. Singura cerere majora a PNL, scaderea contributiilor, a fost aminata pentru jumatatea anului 2014, cind insasi prezenta liberalilor in Guvern e pusa sub semnul indoielii.

2. FMI redevine "politistul cel rau" in discursul politic mainstream.
Dupa pauza de negociere din iarna si pina acum, cind politicienii USL nu mai stiau cum sa incheie noul acord cu Fondul Monetar, tot mai multi lideri politici (mai cu seama liberali) reincep sa acuze FMI de propriile nereusite. Radicalizarea discursului anti-FMI e de asteptat pe masura ce ne apropiem de alegeri, iar esecurile trebuie explicate prin existenta unui tap ispasitor.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

8125 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    guvernul Pontanocchio, (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:30)

    ZeroAbsolut [utilizator]

    guvernul ciorii vopsite.
    • -9 (27 voturi)    
      guvern socialist nici pe departe (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:39)

      FFF T [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Care socialist? Mentinerea cotei unice si reducerea contributiilor la comun pentru toti contribuabilii sunt orice numai nu masuri socialiste.

      Aplicarea de noi taxe si impozite alandala e o aiureala ca sa acopere gaurile din buget si sa atinga obiectivele impuse de FMI.
      Socialistii iau masuri tintite pe reducerea polarizarii sociale si ajutarea celor nevoiasi, nu a mafiei si clientelei politice care sunt in continuare bine mersi cu acest guvern.
      • +13 (27 voturi)    
        tu nu prea esti de pe aici! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 15:11)

        unnene [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        :)) hai spune repede cine ti-a dat textul asta. are miros de haznaua3.
        pai mentinerea unei taxe de acum 9 ani e o masura, ma pretine?
        sa luam de la aia de muncesc sa dam la aia de o freaca iarasi nu mi se pare o masura. deci sper ca pana mai incolo sa iti iei la minusuri care sa te faca sa dispari de pe aici
      • +11 (11 voturi)    
        gogule (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:14)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        nemodificarea unei taxe valabila din 2005 nu e masura economica. E pur si simplu lipsa de masuri. Masura socuialista e cresterea salariului minim si cresterea pensiei pe spinarea celor care produc. Ca asta stiu socialistii cel mai bine: sa ia de la bogati si sa dea la saraci. Sau cum spui tu, sa reduca polarizarea sociala, pina ajung toti cu salariul minim.
      • -2 (6 voturi)    
        mda (Marţi, 5 noiembrie 2013, 21:25)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui FFF T

        Cam așa ceva, dar trebuia pus cuvantul „socialist” in titlu. E în fișa postului.
    • +4 (4 voturi)    
      Ponta fanariotul (Marţi, 5 noiembrie 2013, 22:33)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      Asa o sa ramina in istorie...
    • -5 (5 voturi)    
      argumente interesante... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 0:49)

      Capatu` satului [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

      este regretabila atitudinea unor jurnalishti care sustin reduceri de taxe sau relaxari fiscale in perioade de deficite structurale;
      ma intreb de ce acesti jurnalishti nu au un minim de respect pt. cititor si pt. datoria lor morala de a prezenta adevarul;

      cred cu tarie, la fel cu autoru articolului ca o crestere de taxe nu se justifica, fiind o masura socialista; obama care - este o ineptie la fel cu guvernu us, francez, ce sustin cresteri de impozite in perioada actuala;
      mergand pe acelasi rationament cred ca toate bancile centrale ar trebui sa tipareasca banu` fara nici o opreliste, guvernele sa anuleze taxele si impozitele, iar noi sa punem fiecare mana pe cutit sau topor ca sa ne facem propria dreptate....

      cativa laureati ai premiului Nobel in economie din us sustin in continuare ca impozitu` progresiv este singura solutie corecta - io cred ca ashtia cu Nobelu` is o turma de prosti, ce bine ca avem experti in economie la fiecare ziar;

      la noi, tot palavramentu` o tot da inainte cu impozitu` fix si reducerea cas, in conditiile in care gaurile din bujetu` cas fac ca in fiecare zi speranta de viata a bolnavilor sa scada din lipsa de medicamete si echipamente medicale elementare;

      era sa uit, atunci cand purcezi la redactarea unui articol ar fi bine sa fi sigur ca stii sensul termenilor folositi - vezi termenul EXPERTIZA, folosit in afara sensului din DEX; oricum DEXu` este pt. prosti, `ntelectualii pot folosi cuvintele dupa cum doresc; startu` folosirii acestui termen in afara sensului sau a fost dat mi se pare de fosta ministra psd a invatamantului abramburica.
  • -10 (28 voturi)    
    Se mareste prapastia (Marţi, 5 noiembrie 2013, 9:45)

    nick24 [utilizator]

    intre pensiile mici, care vor primi 25 lei si pensiile mari care vorprimi 300 lei.
    Corect era ca la pensia medie sa sa calculeze cat e majorarea de 3,7% si cu aceasra suma, sa zicem 75 lei sa fie majorate toate pensiile.
    • +21 (35 voturi)    
      Gindire de veritabil uslamist (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:30)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Da' de ce dom'le sa le mareasca pe toate la fel?
      Ca sa ajunga in final femeia de serviciu cu acceasi pensie ca profersorul? Nu e corect ca fiecare sa primeasca pensie proportional cu cit a contribuit de-a lungul vietii?
      • +1 (17 voturi)    
        Asa-i (Marţi, 5 noiembrie 2013, 13:49)

        tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Numai ca unii au pensii "speciale" calculate pe legi cu dedicatie, bazate pe ultimii 5 ani cu salariu ultrababan si nici pe departe pe contributia lor "de-a lungul vietii".
        Si daca mai stii ceva matematica, adaugand aceeasi suma la doua numere diferite, se pastreaza diferenta dintre ele.
        • +3 (5 voturi)    
          Aiai-i alta discutie (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:16)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

          Pensiile speciale pot foarte usor fi inlocuite cu pensii normale, proportional cu contributia. Si cu asta sunt perfect de acord.
          Da' sa mareasca pensiile cu aceeasi suma indiferent de cit ai pensia, cu asta nu-s de acord.
        • -2 (2 voturi)    
          Justitia are pensie speciala (Marţi, 5 noiembrie 2013, 20:56)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui tanar_pensionar

          Restul au fost recalculate de Boc, remember ?
      • -8 (16 voturi)    
        Pentru ca ... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 13:50)

        Troller [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pentru ca nu profesorul este in dificultate, ci femeia de serviciu ...
        • +3 (3 voturi)    
          Aha (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:19)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Troller

          Si marim pensia femeii de serviciu puina cind devine egala cu a profesorului, si intre timp bineinteles inflatia anuleaza cresterea, si dupa 10 ani si femeia de serviciu si profesorul ajung la comun in dificultate.
          Si... zici ca femeia de serviciu e in dificultate? Da' ala scos in somaj de la privat cu doi copii la scoala nu e in dificultate? Femeia de serviciu primeste porportional cu cit a contribuit de-a lungul vietii... Daca voia mai mult, putea foarte bine sa caute un serviciu mai banos.
          • -2 (2 voturi)    
            da, dar ... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 19:49)

            Troller [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Inflatia reprezinta surplus de bani, deci profesorul va fi generator de inflatie, nu femeia de serviciu care traieste sub limita saraciei. In plus, profesorului i se ofera si alte oportunitati: meditatii, "dreptul" la copy right si altele.
            Referitor la copii, statistic, de obicei femeile de serviciu au mai multi copii, profesoarele nu prea fac copii pentru ca sunt "ocupate" cu "cariera" pana la vreo 38 ani. E greu de spus cine contribuie mai mult in societate. Unei femei de serviciu nu poti sa nu-i recunosti contributia in societate si valoarea muncii. Unora mult mai sus decat ea, da. Nu ma asteptam sa nu sustineti o crestere a salariului minim intr-o tara saraca. Uneori trebuie sa recunosti si sa feliciti adversarul politic.
    • -9 (21 voturi)    
      Hmmm (Marţi, 5 noiembrie 2013, 12:13)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      =- Cresterea salariului minim pe economie in doua trepte, pina la 900 de lei. O adevarata "bucurie" pentru mediul privat, mai ales in zonele sarace. Cum isi poate permite un mic patron sa suporte cresterea salariului minim (cu toata cresterea de taxe si impozite datorate bugetului de stat si bugetului asigurarilor) fara nici o alta masura de compensare, in conditiile unei economii care stagneaza?=
      Cum poate trai cineva cu 900 lei/ luna?
      Asta nu te intrebi?
      Te intereseaza doar ca milionarii sa castige mai mult iar muncitorii sa moara de foame?
      =Micul patron=daca nu-si poate plati angajatii cu macar 900 lei/ luna sa inchida sau sa munceasca familia lui acolo si sa prospere!!
      • +17 (23 voturi)    
        retorica clasica (Marţi, 5 noiembrie 2013, 13:32)

        USMarines [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        Comentariul este classic, invatat la scoala de partid, din cuvantarile tovarasului la plenare sau din discursurile referitoare la lupta de clasa ale cuplului mortal pentru Romania Pauker - Dej.
        Ar trebui sa reflectezi la confuzia pe care o faci: milionarii de care vorbesti sunt majoritatea oameni de partid care au facut averi pe contracte dubioase cu statul. Mediul de afaceri de care vorbeste Dl. Pantazi este altceva, este multimea de IMM-uri si cateva firme mai mari, care si-au construit cu greu afacerea si care sunt impovarate din ce in ce mai rau de un guvern incompetent, rau-intentionat, tupeist si mincinos. Micul patron, cum spui, se zbate sa dea macar 900 lei/luna muncitorului, sa nu il puna pe liber, ar trebui sa ii multumesti nu sa-l blamezi, pentru a mia platrste inca pe atat ca impozite si taxe acestui guvern deplorabil.
        • -12 (16 voturi)    
          Hmmm (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:05)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

          Tu vorbesti din auzite....
          Tatal meu este patron, deci stiu mai bine decat tine toate aceste probleme...si eu sunt privat (dar nu am angajati) nu slugaresc la altii cum faci tu.
          Lasa acuzele penibile ca =Comentariul este classic, invatat la scoala de partid, din cuvantarile tovarasului la plenare sau din discursurile referitoare la lupta de clasa ale cuplului mortal pentru Romania Pauker - Dej.= nu dovedesti decat limba de lemn si creler afectat de propaganda.
          • +10 (12 voturi)    
            :)) (Marţi, 5 noiembrie 2013, 15:14)

            unnene [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

            tare. tu esti privat dar nu ai angajati. pai ai scapat de plata salariilor minime :))
            in logica asta toti suntem ma privati. nush ce afaceri ai dar la stilul asta as zice ca maxim o gogoserie ceva :))
            • 0 (2 voturi)    
              e doar un intermediar "destept" (Marţi, 5 noiembrie 2013, 22:36)

              IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui unnene

              .
            • -1 (3 voturi)    
              Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 0:25)

              MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui unnene

              Ha,ha,ha,ha!!!
              Ce gandire de =dughenisti= aveti...chiar ca sunteti de plans.
              -unul crede ca o afacere este o =gogoserie= atat poate, sta cu gandul numai la gogosi. :))...el nu a auzit de profesii liberale, de PFA, etc.
              -altul crede ca toti fac =intermedieri= sau bisnita cu produse carate de prin bazar.:))
              -un altul vede numai =firme de apartament=...
              etc.
              Sunteti chiar de plans si tara asta nu se mai face bine cu unii ca voi.
              Voi nu puteti intelege ca unii au valoare INDIVIDUALA (valoare data de titluri, studii nationale/internationale, recunoastere internationala) si pot negocia/executa/ etc contracte care ii implica doar pe EI si nu au nevoie de angajati, firme de ap, intermedieri, gogoserii.
              PS.In meseria mea, anul trecut erau recunoscute de forurile internationale doar 2 persoane fiind specializate, cu examene in strainatate...iar una eram eu.
              Noapte buna.
          • +6 (10 voturi)    
            stimabile... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 17:04)

            USMarines [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

            nu stiu ce fel de privat esti tu si tatal tau. Probabil dintre cei cu afaceri de milioane
            prin firme de apartament si fara angajati... stim reteta... Apropo, cati ani ai tinere communist de cafenea ....? Habar nu ai ce effect canceros a avut proletcultismul in tara asta, proletcultism pe care il aperi cu fervoare... Proletcultismul a distrus sistemul de valori din aceasta tara si nu ne-am revenit inca... si cu cei ca tine, nici nu avem sperante..
            • 0 (0 voturi)    
              Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:09)

              MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

              Poate ai dificultati de intelegere.
              Am spus ca tatal meu este patron (are angajati) iar eu sunt privat...pe cont propriu.
              Limba romana este grea...pentru unii.
              • 0 (0 voturi)    
                modest si respectuos (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:11)

                USMarines [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                Daca tu consideri ca a te impune intr-un mediu social inseamna sa jignesti si sa te lauzi ce destept esti, gresesti in mod fundamental. Si cred ca sunt in asentimentul celor care citesc ce scriem noi aici. Voturile lor nu mai au nevoie de nici un comentariu.
                By the way, nu esti singurul din Romania care este self-employed intr-un domeniu de nisa, asa ca las-o mai moale cu atitudinea asta ca ai fi "singur pe coaja oului"
                • 0 (0 voturi)    
                  Modest si respectuos?! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 19:42)

                  MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

                  @chirvasamar =Apropo, cati ani ai tinere communist de cafenea ....?=
                  Asa esti tu =respectuos=?
                  Imi pare rau, eu am luat-o ca pe o jignire...ar fi cazul sa recitesti ce ai scris si abia apoi sa vorbesti despre jigniri.
                  PS.A fi in primii 2 din Romania intr-un domeniu unde sunt mii de persoane nu este chiar o nisa...iar eu sunt injurat si jignit pe hotnews ca sunt =comunist=?!
                  Nu gasesti ca este ridicol?!
        • +8 (8 voturi)    
          absolut de acord (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:09)

          math [utilizator] i-a raspuns lui USMarines

          Problema este ca ca acesti oameni au idei foarte fixe. De nezdruncinat.
      • +17 (19 voturi)    
        cifre nu palavre! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:31)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

        sunt 750 000 IMM in tara. Avem deci -zice un postac bolsevic- 750 000 milionari ? sigur ca avem, dar in lei vechi!
        Daca pretul produsului romanesc creste prin grija unora ca tine, au grija chinezii sa vina cu unul mai ieftin (chiar fara evaziune fiscala).
        Reteta 1950: ai o afacere, te impozitam pana dai faliment!
        Iar daca salahorul are 900 lei cat trebuie sa aiba un calificat? 925 dupa capul tau?
  • +22 (26 voturi)    
    Eh, totul va fi bine... (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:01)

    Wasile [utilizator]

    Nu-i nimic, stimați tovarăși, totul va fi bine pentru noi. Votați ce trebuie că vă va fi bine.

    Este din nou an electoral, și asta se vede în buget - creșteri pensii și salarii mici - votanți potriviți cu platforma PSD, dar mulți (știți la ce fac trimitere, nu?)

    Adio creștere economică pe 2014.
    • +8 (10 voturi)    
      Hmmm (Marţi, 5 noiembrie 2013, 12:15)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Wasile

      Cresterea economica daca nu se regaseste si in nivelul de trai...nu conteaza.
  • +16 (18 voturi)    
    viata, libertate, proprietate (Marţi, 5 noiembrie 2013, 10:14)

    Razvan_M [utilizator]

    Guvernul Ponta sprijina punctual companiile dubioase ce-i dau spagi si parandarat, in aclamatiile presei intregi. Dar este profund impotriva principiilor capitalismului: sprijina cateva companii contra intereselor oamenilor, incaseaza spagi, incalca dreptul la viata si la proprietate.

    Ma intreb la ce principii adera chiar unii jurnalisti de pe aici.
  • +8 (12 voturi)    
    o (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:21)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    excelenta analiza, in stilul in care deja ne-a obisnuit dl. Pantazi. Am pus-o bine s-o trimit si la altii care nu citesc hotnews.
  • +6 (10 voturi)    
    capuse (Marţi, 5 noiembrie 2013, 11:36)

    fartonicul [utilizator]

    nu poate nimeni sa le elimine? iesiti in strada romani. nu mai stati in fotolii. miscati-va fundurile in strada.
  • +1 (9 voturi)    
    totusi (Marţi, 5 noiembrie 2013, 12:54)

    demaGOGU [utilizator]

    ce ati fi dorit sa faca guvernul "socialist"?

    pe acest mandat a castigat alegerile!
  • +17 (19 voturi)    
    eu imi amintesc altfel (Marţi, 5 noiembrie 2013, 13:40)

    catelu [utilizator]

    Ziceau ceva de un milion de noi locuri de munca, de reducerea impozitelor (cota maxima 16% si cote mai mici pentru salarii mici) si nu-mi amintesc sa fi promis vreo crestere de taxe. Dar poate nu mai retin eu corect...
  • -13 (19 voturi)    
    Ponta e destept ! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:04)

    Troller [utilizator]

    Ponta e destept ! A MARIT salariul minim si pensiile (nu conteaza cu cat). Ca si cadoul de Craciun, niciodata nu-ti schimba viata, dar iti aduce o bucurie, nu te poti abtine sa nu fii recunoscator.
    Boc nu e destept, luat pe nepregatite, a facut un gest demn de cartea recordurilor, a taiat un sfert din salariu. Si a facut acest atat de brusc de parca se astepta sa nu observe nimeni.
    Autorul articolului e un Boc mai mic. Putea sa nu-i atace pe cei cu salariu minim. Ce afacere e aia si ce patron e ala ?
    • +9 (13 voturi)    
      basme! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 14:34)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui Troller

      salariul minim e doar o BAZA de calcul. Intr-o firma (mica) ai max. o femeie de serviciu si restul sunt calificati. Acestia trebuie platiti in proportie, ca sa nu-i demotivezi.
      • -7 (11 voturi)    
        Ce gen de motivatie e asta ? (Marţi, 5 noiembrie 2013, 17:47)

        Troller [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        Cu o femeie de serviciu care se scoala la 5 dimineata, face naveta cu microbuzul, cand ajunge acasa dupa tura trebuie sa lucreze in gradina pentru ca altfel nu ar avea ce sa manance. Asta ii motiveaza pe colegii ei ? Se simt superiori astfel ?
  • -2 (6 voturi)    
    Hm (Marţi, 5 noiembrie 2013, 20:39)

    panaite [utilizator]

    Masurile aste nu sunt socialiste, ci neoliberale: iau de la saraci si dau la bogati. Respectiv la bogatii straini, americani si germani. Asa este cand esti un stat ocupat de catre imperialismul occidental.
  • +6 (6 voturi)    
    Devii simpatic cand dai nu cand iei! (Marţi, 5 noiembrie 2013, 22:25)

    hotnewsfil [utilizator]

    In 1998, economia duduia, cum ne asigura dl. Tariceanu, banet era cu sacul, din vanzarea BCR, din miliardele de euro trimise de romanii din strainatate.
    PNL guverna linistit, cu numai 17% in parlament, datorita sustinerii, mai prin fata, mai prin dos, de catre PSD.
    Sustinerea a trebuit sa fie onorata : PNL a aplicat masuri de tip socialist. Printre altele, a majorat masiv salariile si pensiile. Toate masurile vizau cumpararea electoratului, la alegerile din acel an.
    Traian Basescu i-a avertizat ca majorarile salariilor si pensiilor nu va putea fi finantata, imediat dupa alegeri, avand in vedere si criza globala, care se extindea veriginos.
    Previziunea presedintelui s-a adeverit, n-au mai fost BCR-ri de vandut luna de luna, pe banda, intrarea de bani de la romanii din strainatate s-a redus masiv, din cauza crizei; ca urmare, n-au mai fost bani pentru plata salariilor si pensiilor, tara a inceput sa fie destabilizata financiar.
    Desi era constient ca va pierde enorm din simpatia romanilor, Traian Basescu a luat, de unul singur, hotararea de reechilibrare a situatiei financiare a tarii, prin reducerea salariilor si pensiilor, practic pana la nivelul din 1998, cel dinainte de majorarea facuta de PSD via PNL.
    S-a refacut astfel pozitia (situatia) initiala (din 1998).
    Daca in 1998 s-ar fi majorat salariile si pensiile doar cu cateva procente, populatia ar fi acceptat, popularitatea lui Traian Basescu nu ar fi scazut sensibil.
    Dar, dupace se vede omul cu o majorare masiva, instantanee, surprinzatoare, neasteptata si apoi i-o iei brusc inapoi,” pagubitul” iti devine un dusman de neimpacat.
    Va fi iertat vreodata Traian Basescu pentru stabilizarea tarii?
  • 0 (2 voturi)    
    Istoria da, electorarul nu... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 7:20)

    John M. [utilizator]

    Istoria il va judecat drept pentru masurile luate, dar oamenii care au pierdut atunci bani-si sperante-nu-l vor ierta pentru ca salariile sunt foarte mici in Romania si orice suma conteaza. Daca celui din Occident ii tai 150 din 2000, el nu va suferi. Pe cand in Ro, daca-i tai cuiva 100 din 1000 simte imediat....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri