De ce-i mai buna Manescu la transporturi decat Sapunaru, Silaghi sau Fenechiu

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 26 august 2013, 16:18 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Imposibil de stabilit, din perspectiva interesului public, care propunere este mai proasta: Nini Sapunaru sau Ramona Manescu. Nu-i usor sa alegi intre smecheria slefuita a fostului sef de vama si imbatosarea tampa a lupilor tineri. Sapunaru (50) beneficiaza de o reputatie cam proasta, de politician harsit, asociat mereu cu afaceri dubioase,  tipice pentru orice sef de vama. Manescu (41) s-a remarcat prin agresivitatea cu care a somat Comisia Europeana, la inceputul anului, sa accepte desfiintarea DNA si ridicarea MCV pe justitie, dar si prin stransa legatura de prietenie a sotului, Rares Manescu, cu liderul PNL, Crin Antonescu. Nici Sapunaru, nici Manescu n-au probat in cariera lor ca s-ar zbate in viata de dragul binelui public.

Din acest punct de vedere, ar trebui sa ne fie perfect indiferent ca la transporturi a ajuns in final Manescu, nu Sapunaru. Comentatorii se intrec deja in evaluari: cine a pierdut, cine a castigat din afacerea numirii noului ministru al transporturilor? S-a impus premierul Ponta, care l-a refuzat "pe surse" pe Sapunaru? Mare victorie, ce sa zic. A castigat Antonescu, care a dovedit avansand ambele propuneri ca "nu se lasa"? Eroic. Sau ca l-a executat fara mila pe SRS pe motiv ca a carait pe blog? Dura treaba. I-a zdrobit din nou Basescu pe toti?

Cui dracu ii mai pasa de toate astea? Cel mult politicienilor. Pe noi ar trebui sa ne intereseze cat de potrivit e omul cu un post important din Guvern. Atat si nimic mai mult, restul e balet de doi bani.

In paranteza fie spus, tranporturile inseamna unul dintre cele mai banoase ministere, cu toate amputarile si competentele delegate altora. Tot ce se mai construieste in tara asta sunt drumuri. La transporturi se mai strang, de bine de rau, bani gramada. Tot pe acolo se invart, logic, marii finantatori ai partidelor cu sacose pline cu bani albi sau negri. Important, deci, cine conduce ministerul, mai ales in an electoral.

Instalarea unui personaj ca Manescu la transporturi aduce a Udrea la dezvoltare si turism. Amandoua au ajuns la carma unor ministere banoase avand proptele la varf, cum bine zice colegul Striblea intr-o postare pe Facebook. La instalarea Elenei Udrea la dezvoltare si turism am criticat (vezi aici) lipsa de competenta. Ce experienta are Ramona Manescu in domeniul transporturilor? Habarnista, zero. Dar familia ei isi petrece vacantele cu familia liderului PNL, Crin Antonescu. Asta-i tot ceea ce pare sa conteze. Familiile Manescu si Antonescu merg impreuna, uneori, la Monaco, mici cumparaturi.

Pe scurt: seful PNL, Crin Antonescu imi pare cel mai castigat din toata afacerea. Are un om de incredere pus la un minister banos? Are. Isi asigura astfel o buna gestiune a finantarii campaniei? Evident ca da. Primesc finantatori importanti, ca Dragos Dobrescu, alti membri ai "grupului de la Monaco" cale libera catre contracte generoase? Primesc. Si atunci cum a incasat-o Crin? Unde-i marea victorie a lui Ponta? Foarte probabil ca prima optiune a fost Nini Sapunaru, om de incredere. Dar unde-i tragedia ca in in locul lui si-a pus un om de casa de-a dreptul, un prieten de familie?

Avem vreun motiv sa aplaudam ca, in fine, s-a pus capat "crizei de la transporturi"? Niciunul. Relu Fenechiu a plecat de la minister in urma cu o luna jumate abia cand a primit cinci ani cu executare, liberalii au venit apoi cu Ovidiu Silaghi, scos din joc tot din cauza unor probleme penale. Epopeea numirii unui ministru la transporturi s-a incheiat apoteotic cu Ramona Manescu. Europarlamentarul a iesit in evidenta la Bruxelles cand a somat Comisia sa accepte desfiintarea DNA, ridicarea MCV. S-a mai remarcat prin criticile aspre aduse Comisiei Europene la ultimul raport de tara, pentru care i-a cerut explicatii direct lui Barroso. Deci nu-i pui pe unii pe motiv ca au dosare penale dar alegi unul care a cerut de-a dreptul desfiintarea DNA. Super.

In treacat fie spus, Manescu isi propune, ca obiectiv de europarlamentar, "consolidarea imaginii României ca a 7-a putere din Europa". Mai realist ar fi, in lumina celor expuse mai sus, sa-si propuna stergerea imaginii Romaniei ca  prima putere din Europa formata din ministri condamnati la inchisoare in exercitiul functiunii. Iar daca vrea fonduri europene, ar putea s-o lase mai moale cu desfiintarea DNA si ridicarea MCV.

Inutil sa adaugam ca, in tot acest timp, pe Antonescu si Ponta i-a durut in cot ca tot nu s-a semnat contractul privatizarii CFR Marfa, liderii PSD si PNL fiind putin plecati in vacanta pana mai ieri.  Au insistat, in schimb, cu propuneri suspecte la transporturi, pe care le-au aparat pana in panzele albe tipand cu degetul intins catre Traian Basescu.

Acest episod nefericit al guvernarii Ponta-Antonescu-Voiculescu ar putea deveni obiect de studiu la capitolul: cum se conduce o tara impotriva interesului public, cu sfidarea unor reguli minimale de bun simt.

P.S: Poate ar merita mai multa atentie conflictul din interiorul PNL pe nominalizarea unui ministru la transporturi. Toata discutia a fost pe omul cui imparte banii.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

17204 vizualizari

  • 0 (34 voturi)    
    Aceeasi oligarhie, cu alta palarie (Luni, 26 august 2013, 16:32)

    Metec [utilizator]

    USL=PDL=aceeasi mizerie. Problema este ca nu putem genera o a treia forta politica, distincta de celelalte doua "mizerii". Oricum, un lucru e cert: nu competenta si bunele intentii unesc oligarhia, ci interesul material si japca bugetului. Dar asta stiam... Au aflat-o, se pare, chiar si Striblea si Tapalaga, ziaristi aflati in tabere ideologice opuse, dar care se intalnesc in aceasta constatare. Semne bune anul are...
    Popor, trezeste-te! Astia te fura cu schimbul si se fac ca se si lupta, intre timp.
    • +29 (33 voturi)    
      E f bine acolo unde e (Luni, 26 august 2013, 17:26)

      ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Au americanii o vorba: "The higher you climb, the harder you fall". Daca tot a insistat ca DNA sa fie desfiintat, acum ca ministru e fix in colimator. Si cum cam toti ministrii ajung la DNA, o sa aiba ocazia sa isi inghita cuvintele litera cu litera, la umbra gratiilor.
    • +27 (27 voturi)    
      Pai e si normal (Luni, 26 august 2013, 17:53)

      bgd [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      Daca te uti putin prin partide....gasesti cate un grup de FSN-isti in fiecare.
      Deci de ce ar fi altfel cu altii la putere?
      Da lasa-i sa fure. Ca doar asta merita poporul asta. Cand esti prost...primesti ceea ce meriti.
      • +7 (9 voturi)    
        romania,alt drum (Marţi, 27 august 2013, 8:42)

        sprinjeanul [utilizator] i-a raspuns lui bgd

        exista o a treia alternativa,se numeste meritocratia si cred ca este singura solutie de a iesi din aceasta mocirla impusa de clasa politica.au implementat-o cei din islanda cu cati-va ani in urma si sunt pe drumul cel bun.nu uitati 2014 an hotarator pentru romani,putem scapa de acest balast numit partide si politicieni.
        • -1 (1 vot)    
          Ai grija (Marţi, 27 august 2013, 19:31)

          ABetterWorldWithoutVladimir [utilizator] i-a raspuns lui sprinjeanul

          Ca si meritocratia are dezavantajele ei, si tu maine ai putea fi inlocuit imediat daca apare altul mai bun.
    • +24 (30 voturi)    
      Nu-i chiar aceeasi mizerie (Luni, 26 august 2013, 18:42)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      E mizerie si la PDL, da' oleak mai mica. vezi doar citi ministri penali a avut PDL si citi USL, vezi citi plagiatori au avut unii si altii, compara, de ex, CV-ul lui Funeriu cu al lui Gigel asta deacu de la invatamant, compara CV-ul lui MRU cu al lui Ponta, Compara CV-ul lui Predoiu (apropos, propus ministu de PNL in 2008 si neschimbat dupa aia) cu al Monei Pivniceru sau cu al lui Robert Cazanciuc. sau pe patapievici cu Mrga. Si lista poate continua.

      Deci ceva diferenta este. Si nici n-ai auzit pe la virfurile PDL atacuri grosolane la adresa lui Merkel, baroso, UE, SUA, etc. A mai zis basescu cite una, da' nu in halul asta.

      Problema tocmai asta e, ca nu facem diferenta intre hotii mari si aia mici. Si atunci nici politicienii n-au interes sa se cenzureze. Ca de, daca tot nu conteaza, de ce ar face eforturi.

      Iar chestia aia cu "popor, trezeste-te" are si o urmare? Ce sa faca poporul dupa ce se va fi trezit (si dupa ce a votat frenetic cu cel mai somnoros parlamentar in viata). Ca nu prea inteleg ce-ar trebui sa faca poporul dupa ce se trezeste...
      • -2 (16 voturi)    
        Nu chiar (Luni, 26 august 2013, 19:08)

        bgd [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        PDL-ul e exact aceeasi treaba. Problema lor e ca fiind partid relativ nou si mic, nu au destui membri "de valoare" si trebuie sa improvizeze cu de-al de Funeriu, MRU si Predoiu. Improvizatii fericite de altfel.
        USL-ul e compus din 2 partide destul de mari si vechi...deci posturile din Guvern sunt luate de membrii marcanti, de contribuabili...
        Ai impresia ca nu gasesti in USL persoane cu CV-uri intr-adevar impresionante, cu experienta serioasa si dornice de munca? Gasesti...ca doar nu s-a rasturnat caru cu destepti la PDL. Problema e ca nu au loc. Nu-i pot pune pentru ca mai sunt vreo 2-3 la coada...2-3 cu grade mari.
        Oamenii astia sunt in opozitie de atatia ani...conturile sunt aproape goale, angajatii tipa, sotia tipa, copiii tipa...iti dai seama ca dau navala la ciolan si nu prea se mai uita la DNA. De asta "cel mai curat Guvern" e aproape negru.

        La Base si PDL n-ai cum sa auzi atacuri la adresa occidentului. PDL-ul e aservit vestului, USL-ul estului...cam asta-i singura diferenta.

        Si inca o greseala. Nu exista hoti mari si hoti mici...ci doar hoti. Un hot "mic" neprins....prinde curaj si se transforma in unul mare peste noapte.
        • +7 (7 voturi)    
          De ce divagam ? (Marţi, 27 august 2013, 10:44)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          N-am citit CV-urile tuturor membrilor partidelor politice pentru a vedea daca au oameni de valoare. Deci nu stiu daca PSD si PNL au sau nu oameni de valoare. si nici nu prea ma intereseaza. Pe mine ma intereseaza cine-s parlamentarii si cine-s ministrii propusi. Daca PDL e mai mic ?!? (in 2009 cind a improvizat cu Funeriu, Predoiu era de 30% !!) sau nou ?!? (e de prin '92 daca nu ma insel) mi-e indiferent. Eu judec dupa persoanele scaose in fata. Dar e mai simplu sa spui ca toti sunt la fel... si poate si mai convenabil.

          Cit despre aservire... daca ma uit in istorie, prefer sa fiu aservit vestului decit aservit estului. Estul ne-a furat tezaurul, estul ne-a schingiuit oamenii de valoare prin puscariile comuniste, estul ne-a dat apa calda doua ore pe zi, etc, etc.

          Observ la tine greseala pe care o fac multi dintre cei care inca mai gidesc. Pun semn de egalitate intre politicieni. "Toti sunt la fel, nu merita sa votam, degeaba mergem la vot".
          Peste tot in lume politica e o cur va, peste tot in lume politicienii fura. Da' una e sa furi 5-10%, alta e sa furi 80%. Iar daca noi nu facem diferenta intre aia care fura, sa zicem 80% si aia care fura 30%, nici unii nu vor avea interesul sa-si modifice comportamentul. Daca vrei progres, trebuie votat tot timpul raul mai mic, astfel incit sa-i fortezi ca incet, incet sa se dea pe brazda. Daca votezi ca oile, ii determini sa nici nu le mai pese.
        • +1 (1 vot)    
          Destul de bine, dar ... (Marţi, 27 august 2013, 10:51)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui bgd

          Mai uitam pe comentariul tau si nu pricepeam de ce ai primit minusuri, este o analiza lucida.
          Dar am ajuns la final si m-am lamurit: evident ca EXISTA hoti mici si mari!
          Ai perfecta dreptate ca cei mici, daca sunt lasati, o sa ajunga si ei mari, insa totdeauan trebuie sa existe o PRIORITATE.
          Chiar daca maine vine la guvernare Vlad Tzepesh, nu are la dispozitie un numar nelimitat de tzepe, trebuei stabilite prioritati.
          Insa abordarea "exista doar" hoti greseste cel mai mult din punct de vedere psihologic, creaza impresia ca TOTI SUNT LA FEL, deci nu are sens sa sanctionezi la vot pe unii care au furat mult, si au fost prinsi, ca tot o sa vina altii (deocamdat neprinsi) care vor fura si ei!
          Hai sa ii lasam tot pe astia, ca poate se satura?!
  • +38 (42 voturi)    
    Corecta analiza, insa.... (Luni, 26 august 2013, 16:34)

    Johanis [utilizator]

    Insa, pentru noi, oamenii de rand, decizia de azi tot atata importanta cat a avut si episodul Cioaba, fie-i tarana usoara. Pentru noi n-a mai ramas decat comentariul. Nimic nu se schimba pentru noi, doar biruri, taxe, jug. Si viitorul nu suna deloc bine, nimeni nu face nimic, nimic bun nu se intampla.
    Oare toti acesti politicieni se asteapta sa parasim tara, urmand ca ei s-o poata "fora" si exploata pana la ultima suflare? Oare au coagulat in jurul lor atat de multi, mult prea multi oameni care la randul lor o duc bine aici?
    E oare o greseala ca ne lasam soarta copiilor nostri pe votul celor ce pun stampila contra unei galeti de plastic?
    Ce putem face pentru ca aceasta corabie pe care suntem cu tot cu copiii nostri sa nu se scufunde iremediabil?
    • +16 (24 voturi)    
      Bravo, domnule! (Luni, 26 august 2013, 16:49)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      Ai pus punctul pe i.
      intr-adevar, ne-am tot plans ca Europa ne-a transformat in piata de desfacere. Insa de catva timp asistam la ceva muuuult mai grav. Nu mai au nevoie de consumatori, pentru simplul motiv ca ceea ce si-au propus sa fure pleaca direct afara: gaze naturale sau de sist, aur, argint, petrolul din Marea Neagra, padurile...
      O tara plina de oameni ii incurca. Prea multe salarii, ajutoare de somaj, pensii. 80% poti face si din 10 milioane, plus ca e mai ieftin sa faci gratare pentru mai putini oameni. Iar pentru exploatarea bogatiilor tuturor romanilor ai nevoie de maxim 100,000 de persoane care sa munceasca efectiv.
      • +15 (19 voturi)    
        Da postacila (Luni, 26 august 2013, 18:46)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        Imperialismul putred al puterii burghezo-mosieresti capitalist e de vina ca noi suntem hoti, lenesi, delasatori, neseriosi, betivi.

        Toti au ceva cu noi. Dar oare nu suntem si noi de vina pentru ca traim prost? Bineinteles ca nu, de vina sunt totdeauna ceilalti. iar noi inca visam la fabrici si uzine comuniste unde fiecare cetatean sa aiba asigurat cite-un loc de munca. Doar ca modelul ala economic mai functioneaza prin Cuba, Coreea de Nord si cam atit. Pina si China a renuntat partial la el.

        O tara de smecherasi de cartier lenesi si pusi tot timpul pe fraierit vecinul n-are cum o duce bine. si pina nu pricepem asta nici nu ne va fi mai bine.
        • +1 (7 voturi)    
          Adevar graiesti (Luni, 26 august 2013, 22:32)

          un dac [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          La toate " calitatile" enumarate de tine adauga si ceea ce tocmai ai facut cu gratie. Ai batut campii. Arunci cu piatra fara sa intelegi. A doua parte e comentariului meu, cel cu consumatorii, se referea la politicienii romani. Care nu se straduiesc deloc, dimpotriva, ca noua sa ne mearga bine ca natie, astfel incat sa o duca si ei bine. Pentru ca au gasit o resursa mult mai banoasa decat taxele si impozitele care oricum se colecteaza sub media europeana cu mult.
          Cat despre mine, stai linistit. Nici nu visez la fabrici si uzine, nici nu o duc prost. Dimpotriva-:)
          Cu respect, stiu ca ai fost bine intentionat.
          • +1 (1 vot)    
            Pierzi esenta (Marţi, 27 august 2013, 10:57)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui un dac

            Nimeni nu se va face ceva din proprie initiativa ca tie sa-ti fie mai bine. Nici la nivel personal (tie ca individ) nici la nivel general (tie ca natie).
            Daca vrei sa-ti fie mai bine, tu (individ sau natie) trebuie sa iti modifici comportamentul. Tu (ca si popor) trebuie sa-ti determini politicienii sa fie responsabili, tu trebuie sa devii mai instruit, mai educat, mai bun.

            In Germania, ministrii aia prinsi cu plagiatul au fost nevoiti sa se retraga nu pentru ca politicienii (in speta Merkel) nu puteau conlucra cu ei, ci pentru ca populatia (sondajele de opinie) le-au arata clar ca nu accepta asha ceva. La noi, plagiatorul sef care desfiinteaza comisia in timp ce-i constata plagiatul care se vede si de pe luna (fix ca-n perioada bolsevica), e votat cu 70%. Asta e diferenta de mentalitate intre noi si lumea buna. De aia nemtii o duc bine si noi prost. Daca in Germania cineva facea precum Ponta, nu mai lua nici 2% la alegeri.

            Cit despre resurse... resursele naturale nu mai sunt de mult cheia traiului bun. Uita-te la tarile arabe cite resurse au. Si cu ce le ajuta? Populatia tot prost o duce. Banii se duc tot la cite-un seic, care-i cheltuie tot prin europa sponsorizind cite-o echipa de fotbal.
            Popoarele care o duc bine nu-s alea cu resurse naturale, ci alea cu oameni instruiti, care stiu sa presteze activitati cu valoare adaugata mare.
            • 0 (0 voturi)    
              da si nu (Marţi, 27 august 2013, 17:03)

              un dac [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              draga Bogdan, in principiu ai dreptate, dar exista multe nuante. Cel mai la indemana exemplu care-mi vine este ideea geniala a Bulgariei in ceea ce priveste concesionarea terenurilor pentru turism inainete de aderarea la UE. Noi asteptam strainii, iar preturile au devenit prohibitive chiar si pentru straini, in timp ce oamenii politici din tara vecina au luat tone de spagi pe concesionari, ca nici ei nu aveau dreptul sa vanda, germanii, englezii si altii au investit masiv la ei (litoral si ski in principiu), iar cand a venit mult asteptatul 2007 la noi nu a mai venit nimeni. Deci politicienii romani si-au luat spaga aproape zero. La asta ma refeream, la lipsa completa de interes pentru natiune, nu la faptul ca eu astept sa-mi "pice" ceva de la Guvern. Politicienii destepti imbina propria inavutire (inclusiv in SUA, nu a inventat Romania nici spaga, nici lobby-ul) cu inavutirea unei clase de mijloc care sa le poate sustine stilul de viata luxos. Peste tot. Erau niste imagini geniale acum cativa ani: politicieni din tarile astea pe care noi le respectam mancand caviar la o conferinta care avea tema foametea mondiala.
              Cat despre resurse, nu ma refer aici doar la petrol, ci la afectarea grava a naturii. As vrea sa gaseasca solutii sa lase lucrurile asa cum sunt, nu sa faca cum fac acum canadienii cu Kamceatka. Ii invata pe rusi cum sa nu distruga habitatul somonului...dupa ce la ei nu se mai poate face nimic.
    • +19 (19 voturi)    
      Exista solutii (Luni, 26 august 2013, 17:14)

      PetruSiAsan [utilizator] i-a raspuns lui Johanis

      La ultima intrebare exista o solutie. O mai mare implicare in viata politica. Daca 1 milion de oameni se inscriu in partide politice pot schimba structura partidului radical .Oricare partid ar fi el. Partidele se pot schimba doar schimband strucutra lor nu prin vot unde ei au puterea de a influenta.
      • +15 (15 voturi)    
        100.000 sunt suficienti (Luni, 26 august 2013, 18:03)

        PetruSiAsan [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

        Ziarul de iasi: PSD are in prezent 409.833 membri la nivelul intregii tari, PNL 131.908 membri, in timp ce PDL are 86.817. "Pornind de la cifrele existente, surprinde numarul mare al membrilor PSD. Ar fi 409.833 - o crestere semnificativa fata de cei 290.116 declarati in urma cu patru ani. ...De preferat sa se evite PSD ca partid de inscriere prea multi...pomanagii
        • +10 (10 voturi)    
          Sa nu uitam ciorile migratoare (Luni, 26 august 2013, 19:35)

          Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

          Probabil multi din noii membri PSD au migrat de la PDL...ca na, e mai bine sa fi de partea lupului cand se imparte ciolanul. Ca doar nu credeti ca doar parlamentarii migreaza? Ce mai conteaza ideologia, doctrina cand nu ai pic de rusine?
        • 0 (0 voturi)    
          ce s-a intamplat cu restul, pina la 4 milioane?! (Marţi, 27 august 2013, 10:55)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

          Sunt verificate cifrele?
          Recensamantul a dovedit ca populatia tarii a scazut drmatic fata de 1989, totusi ce s-a intamplat cu pedeseristii??
          Stiam ca inainte de 1990 erau patru milioane de membrii pecere!
      • +6 (8 voturi)    
        solutia este sa iesim in strada (Luni, 26 august 2013, 18:10)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

        momentul decembrie 89 pare mai aproape decat se vede..clasa politica este corupta si mincinoasa, din pacate nu mai putem continua sa ne furam palaria
        1 dizolvarea parlamentului
        2 alegeri anticipate
        3 conducerea tzarii asigurata de armata...BNR e sufficient ca si Guvern
      • +11 (13 voturi)    
        Exista solutii, dar nu ceea ce propuneti .... (Luni, 26 august 2013, 18:28)

        it_s__not_news [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

        ... solutia este sa le iei gitul. Fara sa le fie frica sa fure nu se va intimpla nimic.
        • -2 (4 voturi)    
          Solutia e tocmai pe dos (Luni, 26 august 2013, 19:19)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui it_s__not_news

          si mai la indemana. Sa satisfacem dorintele politicienilor findca sta in puterea nostra s-o facem. Iar cine satisface dorintele politicienilor o duce la randul lui bine.
      • +11 (11 voturi)    
        Gresesti (Luni, 26 august 2013, 18:33)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

        Indiferent cati oameni se vor instrie intr-un singur partid problema nu se va rezolva. Asta pentru ca deciziile importante din toate partidele nu se iau
        1 democratic
        2 informat.

        1 In nici un partid conducerea nu este aleasa democratic, sunt tot felul de algoritmi de "reprezentare" la alegerile interne unde numarul membrilor este ponderat cu functia reprezentantului: de pilda vicepresedintii au drept de vot egal cu un reprezentant de judet desi in principiu la alegeri functia lor nu ar trebui sa mai conteze...
        2 chiar un vot democratic pur este influentat de lipsa informarii, delegatii votand ca oile neavand criterii si alternative reale la propunerile de candidati.

        Singura solutie este alta:
        Mobilizarea unui nucleu dur de VOTANTI COORDONATI care, daca este suficient de mare, sa poata influenta decisiv alegerile generale. Care sunt mult mai democratice decat cele interne de partid. Acest nucleu trebuie organizat sub o forma de ONG si in nici un caz nu trebuie transformat in partid pentru ca isi pierde exact sensul existentei sale.
        • +2 (2 voturi)    
          o idee foarte interesanta! (Marţi, 27 august 2013, 11:01)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

          merita detaliat.
          De ce nu a aparut asa ceva pina acum?
          Ar fi excelent sa se reuseasca macar sa se impuna prezenta pe buletinele de vot a unui patratel cu semnificatia "nu sunt de acord cu nicunul din candidatii de pe buletin".. asa cum daca Icsulescu, ce are cele mai multe voturi, este declarat castigator, daca cele mai multe voturi le va primi patratelul cu NU, inseamna ca alegerile trebuie repetate, cu ALTI candidati!
      • +10 (10 voturi)    
        S-o crezi tu... (Luni, 26 august 2013, 18:49)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui PetruSiAsan

        Cine-ti ti-a spus tie ca membrii simpli au vro putere. Ce decizii se iau prin votul tuturor membrilor partidelor? Totul se rezolva prin "delegati", care sunt cei din tabara x sau din tabara y, numiti de la centru. Ca simplu membru ai doar dreptul de a plati cotizatia, atita tot.
  • +32 (32 voturi)    
    ... (Luni, 26 august 2013, 16:35)

    dragonfly [utilizator]

    exceptionala alegere, nu a auzit nimeni de aceasta doamna!!!! adevarul e ca nu iti trebuie nici un fel de studiu sau experienta pt a conduce un minister esential in Romania atat timp cat ai relatii la cel mai inalt nivel!!! Asta da guvern cinstit!!!!
    • -12 (14 voturi)    
      Mai mult decat.... (Luni, 26 august 2013, 17:40)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui dragonfly

      Un deceniu....
      1.Basescu-ministru MLPTL-2 mandate
      2.CDR-4 ani(base@borbeliu-yiui-uiy)
      3.Neantul PDl-8 ani
      Am ales!
  • +10 (10 voturi)    
    urare (Luni, 26 august 2013, 16:39)

    puicaiotu421284528240537 [utilizator]

    bine ca ai revenit si ai inceput sa scrr.;
  • +32 (32 voturi)    
    mai pe scurt (Luni, 26 august 2013, 16:48)

    victor L [utilizator]

    ori domul Nini ori dna Ramona.
    Sau, tot un dreaq, vorba poporala.
    Dar cu doua intimplari nu ma potrivesc cu ziaristii ori analistii.Prima: cind prim plagiatorul a declarat ca in probleme economice va cere si ajutorul opozitiei a facut-o in sistemul lui de glumite usoare, iar Blaga a pus botul ca fraierul, in loc sa-i raspunda dur.
    A doua: Cretinel a jucat teatru si a pacalit pe multi; Ramona era numele titntit pentru postul de ministru, dar a propus initial niste tinte false, pentru ca sa nu i se reproseze ca pune prieteni de famiglie.
    Scena de ieri a fost prost jucata cind parea neinformat ca Ponta a acceptat-o pe Ramona respingindu-l pe Sapunaru; era in culmea fericirii. Ii reusise manevra si lumea nu se prinsese.
  • +5 (5 voturi)    
    Ce intrebare este asta? (Luni, 26 august 2013, 17:08)

    drumaru [utilizator]

    Mai buna... clar e mai buna!
  • +13 (13 voturi)    
    e un schepsis si aici.... (Luni, 26 august 2013, 17:16)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Doar in sectorul 6 e o problema cu fondurile pt magistrala 5......Si cu fondurile (ce nu exista dar din care se fura!) pentru amenajarea parcului Drumul Taberei. O invirteala le iese lor. Sa vedem cit de timpiti sint cei din sect 6 si cine va iesii la urmatoarele alegeri!
  • +10 (10 voturi)    
    o solutie (Luni, 26 august 2013, 17:26)

    PetruSiAsan [utilizator]

    Daca sunt 4 milioane de votanti sensibili la bugetul de stat si 2 milioane "mulsi" pentru restul ...democratia nu mai exista. Redusa la absurd alegerea ar fi de genul: '' 51% din alegatori aleg ca restul de 49% sa fie deposedati de avere respectiv ea sa fie redistribuita celor 51%" - este democratie? raspunsul este clar nu pentru ca aduce atingere drepturilor omului. Revenind cei 2 milioane NU trebuie sa ia cu asalt guvernul ci partidele politice, cu un numar de membri informati depasid marea majoritate a membrilor manipulati se pot face schimbari majore. Minusul grav este ca nu exista nici macar corupti cu gandire pe termen lung, doar Tunari.
  • +11 (11 voturi)    
    contracte! catre cine? (Luni, 26 august 2013, 17:33)

    cinic [utilizator]

    oare flamanzii de contracte din PSD se vor lasa fermecati de Ramona si vor abandona banii catre PNL? Indoi-m-as!
    Fiecare din acel minister va testa "ingaduinta/naivitatea"Ramonei ca sa ia cat mai mult pt. sine.
    Sapunaru era mai harsit si stia sa camufleze.
  • +19 (19 voturi)    
    Si daca da, de ce nu? (Luni, 26 august 2013, 17:39)

    ipolitic [utilizator]

    Nu cred ca pentru o femeie cu aspirații în politica
    este un handicap sa aibă un soț politician.Dimpotrivă,
    reprezinta o garanție a succesului, dacă privim exemplele
    din ultimii 40 de ani, pînă în 1989, dar și după.
    Dana Năstase, Gabriela Firea si iată acum și Ramona Mănescu,
    sunt politiciene pe măsura partenerilor lor de viata și de partid.
    Asa ca în loc de mult succes (caci sigur va avea) eu doresc
    sa transmit noului ministru niște idei- sunt sigur ca
    implementarea lor este in preocuparea USL privind viitorul
    transporturilor în Romania:

    -Mutarea Gării de Nord în Sectorul 6
    -Linie de viteza Bucuresti-Monaco
    -O duzina de pasarele peste Transalpina
    -Modernizarea infrastructurii privind
    siguranța circulației pe coridoarele ministerului
    -Lansarea programului "auto-ulițe, o alternativa
    național- specifică la autostrăzi"

    Cam atît.
  • +10 (12 voturi)    
    Blonda de la drept (Luni, 26 august 2013, 18:31)

    Margrethe [utilizator]

    Nutzy a "murit", traiasca Nutzy!

    Aferim! Ne-am pricopsit!
  • +10 (10 voturi)    
    Si noi comentam aici (Luni, 26 august 2013, 19:41)

    Milka Man [utilizator]

    si pe dragii nostri politicieni ii doare in fund de ce mai zice lumea...In ziua de azi ai dreptul sa iesi in strada si sa iti dai foc, ca nici macar nu se vor uita in directia ta! Ce este de facut inafara de a pleca din tara?O sa ne lasam condusi de sleahta asta de lupi flamanzi la nesfarsit? Evident...o revolutie nu mai putem face...Nu de alta, dar cei care au pus-o la cale pe aia din 89, stiu foarte bine cum sa contracareze asa ceva...
  • +7 (7 voturi)    
    poate solutia din Brazilia era mai buna (Luni, 26 august 2013, 20:03)

    stogav [utilizator]

    Cu ceva timp in urma, in Brazilia, exasperati ca marii hoti scapau prin coruptie nevatamati, un grup de militari au organizat o chedtie numita "Brigazile mortii". Daca vreun penal scapa de bratul legii, avea motive sa se teama de aceste brigazi. Si rezultatul a fost ca aproape a disparut coruptia mare din Brazilia un timp.
  • 0 (6 voturi)    
    blondele sunt irezistibile pentru pm si presedinte (Luni, 26 august 2013, 22:04)

    jackalphonse [utilizator]

    cam asta ar fi
  • +1 (1 vot)    
    Sugestie... Off topic (Miercuri, 28 august 2013, 10:42)

    marki [utilizator]

    Toate bune și frumoase, corect analizate, în stilul binecunoscut, cu care ne-ați obișnuit...
    Dar... eu (și ca mine-s mulți) tot mai aștept de la „apostolul dreptății”, Dan Tapalagă, un articol pertinent, imparțial despre subiectul atât de „fierbinte”, Roșia Montană.

    Sau, poate, faptul că guvernul tocmai a aprobat o lege „specială”, care permite să fim păcăliţi/ jefuiţi de nişte escroci, nişte politicieni vânduţi şi o presă mincinoasă, nu e destul de interesant pentru d-voastră?
    Cum de nu scoateți nicio vorbuliță despre asta, domnule Tapalagă?
    Dar nu mă aștept să-mi răspundeți, așa cum n-ați făcut-o nici altă data...
  • 0 (0 voturi)    
    de ce? (Miercuri, 28 august 2013, 13:09)

    MARTORUL [utilizator]

    Ce rost au astfel de articole, sefii sunt numiti pe criterii politice, asa vrea muschii lui sefu, nu capacitate, competenta si alte criterii. Nu exista criterii, asa ca orice partid la putere face ce vrea!!! Sau aveti alte argumente? Nu ne mai ocupati timpul cu scheme si chestii!!
  • 0 (0 voturi)    
    mai interesant (Miercuri, 28 august 2013, 13:41)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    mi se pare interesanta si evidenta recunoasterea de catre Ponta a politicii economice corecte sustinuta de regimul Basescu, strategia lui Ponta fiind aceea de a-si insusi marile proiecte basesciene: Rosia Montana, gazele de sist, dar si pastrarea ancorelor macroeconomice create de guvernele Boc-MRU.

    Sigur ca le isi de seama de valoroarea lor si le pune in prctica . Dar metoda lui este una pe care o cunoaste bine : COPY-PASTE fara recunoasterea autorului.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri