Antisemitul Roger Waters

de R.M.     Alex Mihaileanu / subiectiv.ro
Vineri, 23 august 2013, 18:16 Actualitate | Opinii

Un rabin, pus pe atras atentia asupra lui, s-a trezit, deunazi, sa strige-n gura mare ca Roger Waters e un nenorocit de antisemit, ca uraste evreii mai ceva decit urasc evreii saracia, si ca ar trebui ca musai sa-si ceara scuze si sa scape, dracului, de steaua lui David de pe porcul zburator ce apare, la un moment dat, deasupra publicului, in concertele fostului membru Pink Floyd, scrie Alex Mihaileanu, pe blogul lui, Subiectiv.ro.

Ca dovada a superficialitatii, s-a mai trezit si modelul Bar Rafaeli, israelianca din Israel, sa-i ceara lui Waters sa-i scoata poza din proiectiile pe zid, asta dupa ce, acum vreo doi ani, era extaziata de concertul lui Waters de la Paris.

Waters n-a ratat ocazia de a da un drept la replica si a publicat, pe pagina de Facebook, o scrisoare deschisa in care explica foarte clar ca el n-are o problema cu evreii, asa cum insinueaza rabinul. In fond, nu e ca si cind steaua lui David, de pe porcul zburator, n-ar fi aparut acolo de ani de zile. Problema lui Waters este, de fapt, cu politica dusa de conducatorii Israelului, care de atit de multi ani nu reusesc sa gaseasca un mijloc de a se impaca cu ideea ca razboiul (aproape) permanent cu Palestina ar trebui sa se termine.

    Like it or not, the Star of David represents Israel and its policies and is legitimately subject to any and all forms of non violent protest. To peacefully protest against Israel's racist domestic and foreign policies is NOT ANTI-SEMITIC. Your contention that because I criticize the Policies of the Israeli government I should be lumped in with the Muslim Brotherhood is risible, and again a personal affront. I have spent my whole adult life advocating separation of church and state.


Dincolo de stupizenia in sine a criticii, mi se pare fabulos ca exista oameni care n-au inteles, in continuare, nimic din The Wall si ce reprezinta albumul, o opera rock cu un concept in spate, si o adevarata inspiratie pentru milioane de oameni, de la lansarea din '79 si pina in prezent.

Pornind chiar de la concept, albumul in sine e despre minti inchistate, despre personaje care ajung sa-si construiasca singuri un zid in jurul lor, uitind sa mai gindeasca, si ajungind in situatia in care sint chinuiti de propriile mentalitati si de propriile prejudecati, asa cum au ales sa le adopte. Cam asa procedeaza, de altfel, si rabinul evreu, si ceilalti care l-au bagat in seama si-i dau dreptate.

In nota de pe Facebook, Waters strecoara o ironie fina, ambalata foarte frumos (pe porc, de altfel, sint si alte semne, nu doar steaua lui David):

    I should point out that in the show, I also use the Crucifix, the Crescent and Star, the Hammer and Sickle, the Shell Oil Logo and The McDonald's Sign, a Dollar Sign and a Mercedes sign.


The Wall nu este doar despre individ, e despre tot ceea ce inseamna mentalitati inchistate, stupide, lipsa de viziune si, mai ales, lipsa de deschidere. E despre autoizolare si despre acceptarea asupririi. Este, pina la urma, despre lipsa iubirii (in oricare dintre sensurile cuvintului) si despre lipsa de initiativa.

    The Wall Show, so lamely attacked by you, is many things. It is thoughtful, life affirming, ecumenical, humane, loving, anti war, anti colonial, pro universal access to the law, pro liberty, pro collaboration, pro dialogue, pro peace, anti authoritarian, anti fascist, anti apartheid, anti dogma, international in spirit, musical and satirical.

In aceeasi nota de pe Facebook, Waters aminteste ca rabinul responsabil de declaratii vorbeste din auzite, conform cuiva care i-a povestit concertul. Daca l-ar fi vazut, poate ca ar fi inteles ca nu e despre evrei. Poate ar fi priceput ca e impotriva conducatorilor porci.

Citeste restul articolului si comenteaza pe Subiectiv.ro
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5336 vizualizari

  • -11 (15 voturi)    
    da (Vineri, 23 august 2013, 19:47)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    are de toate pe porc camaradul roger waters, steaua lui david, crucea crestina, semnul dolar, etc, numai o semiluna islamica nu are. Oare de ce? Pai ori ieste admiratorul ''religiei pacii'', e ori ii e frica. In ambele cazuri e un om de doi bani. Altfel il freaca grija de guvernul israelian, dar de cel iranian, sau despre hizbalah, etc, care au jurat sa sterga israelul de pe harta cu locuitori cu tot, n-are nimic de comentat, cu mintea lui deschisa cu tot. Mintea i-o fi deschisa, dar e tare mica. Mica dar trendy.
    • +10 (12 voturi)    
      porc (Vineri, 23 august 2013, 21:00)

      vladb [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      ba are si semiluna pe porc. :D
    • -1 (11 voturi)    
      ... (Vineri, 23 august 2013, 21:02)

      sentenced [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      Ai dreptate doar la partea cu semiluna islamica. In rest, Israelul este un stat terorist definit astfel de actiunile sale: Invadarea initiala a Palestinei, bombardarea palestinenilor cu fosfor alb, asasinarea unor oameni de stiinta din tari rivale precum Iran, atacuri de tip false flag asupra tarilor aliate (cum ar fi Statele Unite cu prea putin mediatizatul USS Liberty Incident).
      Astea ar fi doar cateva lucruri minore care au iesit la suprafata. Din pacate insa, astazi nu mai exista oameni cu curajul lui Henry Ford si Walt Disney (si cam toti intelectualii sec. 18, 19 si inceput de sec. 20, inclusiv din Romania) care sa vorbeasca impotriva acestui grup de oameni a carui singur scop este sa le fie lor bine distrugandu-i pe altii.
    • 0 (2 voturi)    
      Cred ... (Sâmbătă, 24 august 2013, 15:10)

      AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

      ... ca a pastrat semiluna pentru tine! : I
      • -1 (1 vot)    
        nu (Sâmbătă, 24 august 2013, 22:56)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

        ma, pentru tine asa e dar nu e islamica, e doar o semiluna cum am eu pe papucii de la europa, nu e aia islamica, te-ai prins, sigur ca nu.
  • +6 (10 voturi)    
    animal farm (Vineri, 23 august 2013, 19:48)

    seb_h [utilizator]

    bun articolu'. jos porcii!
  • 0 (2 voturi)    
    Pig Brother (Vineri, 23 august 2013, 21:54)

    periscop [utilizator]

    (...)
  • +2 (6 voturi)    
    Waters n-a ratat ocazia de a da un... ce? (Vineri, 23 august 2013, 22:18)

    stefan2008 [utilizator]

    "Waters n-a ratat ocazia de a da un drept la replica"... adica cui i-a dat "drept la replica"?
  • -4 (10 voturi)    
    ....what? (Vineri, 23 august 2013, 23:05)

    stefan2008 [utilizator]

    "conducatorii Israelului, care de atit de multi ani nu reusesc sa gaseasca un mijloc de a se impaca cu ideea ca razboiul (aproape) permanent cu Palestina ar trebui sa se termine"

    ...adica razboiul Israelului cu Palestina?! :))
    lol... adica razboiul lui asta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Israel
    cu asta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Syria_Palaestina
    sau cu asta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mandatory_Palestine

    Ce este Palestina pt tine domle, "locul unde s-a cacat gaina" ?!

    Nu de altceva... dar dupa zvonurile pe care le-am auzit eu, Israelul se bate cu arabii, nu cu chestia asta, numita "Palestina":
    http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine

    Ca altfel... e ca si cum ai zice ca se bate cu el insusi.


    Ca sa intelegi si matale mai bine treaba, imagineaza-ti ca ai cucerit oun teritoriu prin 1500 i.e.n si dupa ce ai tara ta acolo 1600 de ani, ii enervezi asa de tare pe licuricii epocii respective incat nu numai ca-ti iau tara si te fac ferfelita, dar iti mai si denumesc tara cu numele dusmanului. Da, Palestina vine de la grecescul Palaistinē care denumea tara Philistenilor, dusmanii Israelului.
    Bun, acuma daca prin palestinieni te referi la filisteni, atunci ai dreptate. Doar ca filistenii au fost macelariti de Alexandru cel Mare care a cucerit Gaza si pe filistenii pe care nu i-a omorat, i-a vandut ca sclavi. Asa ca, evident, cu palestinienii aia nu are cum sa se mai bata Israelul.

    E o chestie mare sa stii ce vorbesti inainte sa vorbesti, nu? Palestina in sus, Palestina in jos. Palestinienii nu mai exista dinaintea erei noastre. Totusi arabii, care au cucerit teritoriul Israelului de la Imperiul Roman (Bizantin mai precis) trebuie cumva sa-si aroge o oarecare antichitate, nu-i asa?

    De fapt judecand "palestineste" teritoriile cucerite de arabi si locuite de ei cateva secole, ar trebui sa fie mare tam tam cu nesimtita de Spanie care s-a batut si ea cu... Palestina. Adica cu arabii ce si-au facut cuib acolo. Doar ca Spania a fost mai rapida decat Israelul cu vreo 450 ani.
  • -6 (10 voturi)    
    Un artist occidental (Sâmbătă, 24 august 2013, 0:35)

    Setalcott [utilizator]

    Acesta, ca orice artist (post)modern care se respecta, uraste tot ce tine de civilizatia care l-a creat. Uraste SUA si capitalismul, de-aia a pus semnele dolarului si al lui McDonalds alaturi de secera si ciocan. Uraste crestinismul, de-aia a pus crucea alaturi de si simboluri naziste. Uraste Israelul, de-aia a pus steaua lui David alaturi de semiluna (eu n-am vazut semiluna in video, dar daca zice, asa sa fie). Nu e nevoie sa fie antisemit, toate astea il discrediteaza suficient.
  • -10 (14 voturi)    
    Antisemitismul lui Roger Waters este EVIDENT, (Sâmbătă, 24 august 2013, 0:42)

    SerbanNichifor1 [anonim]

    Antisemitismul lui Roger Waters este EVIDENT, asa cum se subliniaza si in interventia Anti-Defamation League:

    http://www.algemeiner.com/2013/08/23/an-open-letter-to-roger-waters-from-the-adl-your-animosity-towards-israel-is-colored-by-anti-semitism/
    An Open Letter to Roger Waters From the ADL: ‘Your Animosity Towards Israel is Colored by Anti-Semitism’
    • +3 (5 voturi)    
      Ba nu (Duminică, 25 august 2013, 13:55)

      marius.c [utilizator] i-a raspuns lui SerbanNichifor1

      Antisemitismul Israelian e mai mult decat evident. Oricine indrazneste sa-i critice politica externa se trezeste cu pumnul in gura si cu amenintari care mai de care.

      Cine nu-i intrutotul de acord cu noi e impotriva noastra. Asta e cartea pe care Israelul o joaca.

      Asa ca nu le mai tineti palma la cur. Si-au cautat-o cu lumanarea cu arabii. Arabii n-au avut nimic de impartit cu ei pana in 1948.

      Iar despre Roger Waters nu stii nimic monser.
      Cred ca nici de Ferma Animalelor n-ai auzit.
  • +1 (7 voturi)    
    Antisemitul "adevărat"... (Sâmbătă, 24 august 2013, 8:51)

    periscop [utilizator]

    ... este cel care nu doar că neagă existenţa Holocaustului, dar şi aprobă pogromurile şi persecuţiile pe care le-au suferit evreii în decursul mileniilor de existenţă. Restul sunt speculaţii şi prilej de gâlceavă. Pig Brother veghează...
  • -6 (10 voturi)    
    Oare cu cat l-or fi platit ? (Sâmbătă, 24 august 2013, 10:31)

    SerbanNichifor1 [anonim]

    Roger Waters - cu sulfuroasele lui mesaje anti-israeliene si anti-americane prin care spera sa faca valuri si, implicit, reclama produsului kitsch intitulat "The Wall" - e cu siguranta o marioneta a arabilor ! Oare cu cat l-or fi platit ?
    • +1 (3 voturi)    
      Genul asta de mesaje.... (Duminică, 25 august 2013, 10:11)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui SerbanNichifor1

      presarat cu "e cu siguranta o marioneta", "este EVIDENT", aduce un deserviciu adus demonstratiei.

      Antisemitismul ramane, ca definitie, atitudinea ostila fata de evrei, generata de faptul ca ei sunt evrei. Daca critici (grostesc, e drept!) o decizie a clasei politice din Israel, nu prea vad ca acea critica ar fi "generata de faptul ca ei sunt evrei".
    • +2 (4 voturi)    
      vorbesti sa te afli in treaba (Duminică, 25 august 2013, 13:43)

      marius.c [utilizator] i-a raspuns lui SerbanNichifor1

      Albumul a aparut in 1979. Cred ca daca nu citeai articolul nici nu stiai ca exista. Asa ca hai sa nu ne dam cu parerea aiurea pentru ca nu da bine.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri