Compromis sau capitulare

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2013, 17:44 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Doua luari de pozitie se confrunta in aceste zile in spatiul public, dupa ce Traian Basescu a oferit, joi seara, o serie de explicatii de ordin legal referitoare la numirea noilor procurori sefi. In esenta, presedintele a girat toate propunerile premierului Victor Ponta, a  spus ca netransparentii lui Ponta sunt foarte buni, dar ca netransparentii lui Pivniceru erau rai, a aruncat la cos procedura ceruta de UE si s-a zbarcit putin cand a fost intrebat daca a vorbit despre asta la Bruxelles. Care sunt, asadar, cele doua tipuri de atitudine dupa iesirea presedintelui si, mai ales, cine are dreptate?

  • O tabara sustine ca presedintele a salvat ce se mai putea salva din aceste institutii cheie (Parchet General, DNA, DIICOT), realizand totusi un miracol daca tinem cont ca se afla intr-o marja de negociere extrem de ingusta. Are puteri limitate, legitimitate redusa dupa votul de la referendum. In continuare, corul pragmaticilor spune ca trocul Basescu-Ponta se bucura de girul Comisiei Europene, in ciuda unor clarificari facute, e drept, la nivel de purtator de cuvant. Mark Gray a precizat ca Bruxelles-ul n-a renuntat la procedura si ca oficialii europeni n-au purtat discutii in acest sens cu Traian Basescu sau cu Victor Ponta. Cei care sugereaza ca exista totusi un acord tacit din parte CE vin cu observatia ca nici un oficial european n-a intervenit public pentru a denunta negocierea politica a functiilor de procurori sefi din Romania. Adeptii real-politik-ului sustin ca prin manevrele sale la numirea noilor procurori sefi, presedintele a reusit sa provoace dispute intre PSD si PNL . Fisura aparuta in USL se va tot adanci de acum incolo, mai spun adeptii tot mai dezorientati ai sloganului "Basescu are mereu un plan". Mai exista o categorie restransa din tabara pragmaticilor, in general oameni din sistem, care sustin ca situatia externa nu mai permitea nici o zi de interimat in justitie deoarece eram priviti tot mai prost afara si ca, la nivel inalt, nu se mai putea face un pas din cauaza unei probleme care, in loc sa fie rezolvate, se tot amana generand instabilitate. In fine, la capatul argumentatiei in favoarea marelui compromis gasim, ca de obicei, interesul national. In numele lui, Traian Basescu si-ar fi sacrificat ultimele resurse de credibilitate pentru a atinge o tinta nobila, aceea de a salva ce se poate din institutii amenintate de gigantul USL. Pentru scurt timp am fost, la randul meu, sedus de toate aceste argumente, fiind servit si cu alte cateva minciuni descoperite intre timp.
  • Cea de-a doua tabara este compusa din cei care cred ca presedintele Traian Basescu a capitulat, a renuntat sa se mai bata pentru independenta justitiei, acceptand sa intre in fratia politicienilor care doresc reluarea controlului asupra procurorilor. Astazi, impartasesc tot mai convins aceasta opinie. Da, legea spune ca ministrul justitiei propune si presedintele numeste, dar nimic nu-l impiedica pe Traian Basescu sa ceara mai departe respectarea unui principiu: nu negociem justitia la taraba! A, ni se spune ca orice procedura poate fi manipulata, dovada mascarada de concurs organizat de Pivniceru, soldat cu doua propuneri catastrofale. Adevarat, dar numai si numai gratie derularii unei proceduri am aflat si noi, cetatenii de rand, o multime de lucruri. Am avut ocazia sa constatam ca magistratii seriosi n-au incredere in ministrul justitiei, din moment ce numele mai de soi n-au dat buzna la concurs. Am aflat apoi ca ministrul a preferat cei mai slabi procurori dintr-o lista unde figurau totusi si CV-uri mai bune. Ce vreau sa spun aici este ca transparentizand procesul de selectie, publicul afla si poate sa judece deciziile importante avand toata informatia pe masa. Ministrul nu scapa de responsabilitate, acoperindu-se cu un simulacru de concurs, cum fals sustine astazi Basescu atunci cand explica de ce s-a renuntat la procedura. Dimpotriva, ministrului ii cresc responsabilitatile deoarece trebuie sa explice de ce x si nu y. Renuntand complet la criterii, la exigente, la competitie, se deschide larg poarta catre arbitrar   si decizie discretionara. Ponta nu explica de ce-l pune pe colegul sau de facultate, Tiberiu Nitu, la Parchetul General, desi a fost respins o data, iar prima prestatie in fata CSM-ului care i-a dat aviz negativ a fost lamentabila. Nimeni nu afla cum si de ce au fost alesi acesti procurori in spatele cortinei, de ce ei si nu altii. De ce Kovesi la DNA, care azi reprezinta Guvernul Ponta la Comisia Europeana? De ce nu unul din procurorii performanti, sa zicem Doru Tulus, Mariana Alexandru sau Lucian Papici, cum sugereaza pe buna dreptate Daniel Morar?
Cateva argumente ca Traian Basescu a capitulat
  • Iata ce spunea Traian Basescu imediat dupa alegeri, pe data de 4 ianuarie, in timpul unei sedinte la CSM: "E si un moment dificil pentru ca e o expectativa asa, oare ce se va intampla. Nu se va intampla nimic din punct de vedere al justitiei. Nimeni nu va negocia independenta judecatorilor de dragul pacii politice", i-a asigurat presedintele Basescu pe membrii CSM. "Mai bine razboi decat justitie neindependenta", a continuat Traian Basescu.
  • Ca sa-si intareasca promisiunea, Traian Basescu a continuat: "Mizati pe ceea ce am spus, ca nimic nu e de negociat in ceea ce priveste justitia. Daca aveam de negociat, o faceam de mult, nu asteptam opt ani si jumatate. Nimic nu este de negociat in ceea ce priveste justitia, nici numiri dubioase, nici dosare. Si aveti aici oameni care pot spune ca niciodata nu am intrebat de vreun dosar, fie ca sunt procurori, fie ca sunt judecatori, sunt aici oameni care va pot spune ca nu m-a interesat si nu ma intereseaza", a mai spus Traian Basescu. 
  • Este Tiberiu Nitu o propunere dubioasa? Putin zis. A negociat-o? Evident ca da, altfel Laura Codruta Kovesi n-ar fi batuta in cuie pentru sefia DNA. Dupa declaratiile din 4 ianuarie de la CSM, toata lumea se astepta ca Traian Basescu sa se lupte pentru justitie cel putin la fel de aprig cum a facut-o pentru a-si salva propria piele. A preferat trocul politic, in numele unui pragmatism politic care ma tem ca se explica prin speranta ca va dormi linistit dupa plecarea de la Cotroceni si prin interesele unor apropiati care sunt deja in opozitie. Acest  tip de pragmatism nu prea are de-a face cu interesul national. (Citeste aici mai multe argumente despre compromisul toxic al presedintelui)
  • Traian Basescu nu doar ca a renuntat la "razboiul pentru justitie" (avea acord de coabitare si cand zicea "mai bine razboi decat justitie neindependenta), dar vad ca a inceput sa-l agaseze Bruxelles-ul, raspunzand iritat, la fel ca Antonescu, cand a fost intrebat daca a discutat cu oficialii Comisiei Europene: "Doamna, eu discut cu legea Romaniei, si nimeni nu poate infrunta legile Romaniei". 
  • Ce rezolva daca ramanea pe pozitii? Ce obtinea justitia daca Traian Basescu tinea mai departe standardele sus si refuza pe banda rulanta numiri dubioase, scoase din palarie asa cum face azi Victor Ponta acum in buna intelegere cu seful statului? Ce castiga daca, tot refuzand procurorii propusi de USL, se alegea cu o noua suspendare? Castiga timp, timp pretios in care o dosare mari (Drangea si altii) plecau instanta si vedem cu totii ce-i in ele, castiga respect, castiga locul sau in istorie cand se scria capitolul despre lupta anti-coruptie. 
  • In fine, lasandu-l in off-side pe Daniel Morar, al carui punct de vedere este sustinut de 97 de procurori din cei 124 de la DNA, Traian Basescu transmite public un mesaj fara echivoc: intre interesele politicienilor si interesul procurorilor de a-si pastra independenta greu castigata,  aleg politicienii. Daniel Morar a demisionat de la Parchetul General vineri dimineata, abia dupa ce s-a convins ca Traian Basescu a capitulat, ca intre independenta procurorilor si linistea politicienilor, intre interesul general si interesul particular, seful statului a facut o optiune cat se poate de clara.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















10931 vizualizari

  • +11 (31 voturi)    
    Vreti sa va ucideti toti eroii. (Vineri, 5 aprilie 2013, 17:53)

    Luk [utilizator]

    Complexe de mutzunache...

    Un om destept ar sta sa judece un pic mai mult. Nu-i meci si nu se termina in 90 de minute, bine?
    • +4 (12 voturi)    
      care criterii (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:27)

      Zeroth [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      De fapt si ei sunt la fel de confuzi de la o zi la alta ca Ponta. Si ei au simpatii, si ei au prieteni a caror cauza o sustin. Din prietenie. Si Gadea poate tot din prietenie il sustine pe Voiculescu.
      Interesant invocarea criteriilor impuse de UE in timp ce UE nu zice ca ar fi nemultumita ba ambasadorul UK chiar isi exprima satisfactia. La fel si cel al USA.
      Pana acum doua zile ar fi sustinut-o pe Kovesi pana in panzele albe. Deodata s-au sucit. Cum se suceste Ponta de la o zi la alta.
      Daca le ceri sa raspunda la o singura intrebare, e buna Kovesi sau nu, iti vor spune ca nu asta e problema. Serios. Eu credeam ca asta e problema numarul unu, sa ai oameni competenti in posturi cheie.
      • -5 (15 voturi)    
        hehe (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:45)

        Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Zeroth

        Gata, s-a lămurit toată tărășenia. Ambasadele străine sunt mulțumite de numiri. V-am zis eu: când se ceartă slugile, hotăresc stăpânii.
      • +7 (17 voturi)    
        Nu-i doar despre criterii. (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:10)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Zeroth

        E vorba de un compromis care permite si CSM si DNA si PG sa lucreze... in timp ce Basescu si Ponta pot sa-si bage pistoalele in teaca.

        Ca-i un compromis de vede imediat din faptul ca toti sunt nemultumiti. Daca era o capitulare, il vedeam imediat pe Voiculescu ranjind la Antene. Domnul Tapalaga, alaturi de multi alti oameni, ar prefera sa creada ca Basescu e un ticalos, in loc sa observe ca-s slabi si un pic inadecvati in toata treaba asta. I-as intelege pe Tismaneanu, pe Aligica, pe Plesu daca ar adopta o pozitie atat de transanta... si totusi nu-i vad s-o faca. De ce? Pentru ca-s zdraveni in convingeri! Pentru sa nu sar sa reevalueze pe toata lumea imediat ce se intampla ceva ce nu pricep. Asta-i tot.
        • +4 (8 voturi)    
          poate ca sunt si criterii... (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:56)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Nominalizarile si asumarea unei raspunderi legate de aceste nominalizari nu exclud bifarea unor criterii de selectie de catre cei care fac nominalizarile si isi asuma raspunderea pentru numiri...

          Este transparent acest proces? Da,dar parca m-as bucura sa stiu si criteriile care au stat la baza nominalizarilor...Daca ma citeste cineva sa ii spuna Ministrului Justitiei, cu multumiri...

          Back to history - Nu cred ca exista expertiza necesara pentru o postura atat de dificila ca PG - cu scuze va rog daca gresesc - atunci cand dna Kovesi a primit-o si a facut fata cu brio!

          Si domnul Morar a depus o munca extraordinara, alaturi de institutia sa, si cred ca merita sa fie recomandat si sustinut mai departe! La fel si procurorii din DNA!

          Back to our days - Procesul este in derulare si nu are rost sa ne grabim - Presedintele nu a facut altceva decat sa mentioneze articolele din lege pe care se bazeaza. Mai este pana la finalizarea procesului si nu sunt excluse surprizele, cu avantaje sau dezacabtaje pentru PM si Presedinte!
    • -3 (5 voturi)    
      cacealma? (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:53)

      danut1 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Singura sansa lu Basescu este a joace si el o cacealma precum Ponta. Adica sa accepte partial numiri precum Keovesi si sa respinga pe celelalte.
      Si dupa ce sunt numiti pesedeii ard in flacari de placere :)

      Da nu cred ca s-a gandit la asa ceva. Ramane de vazut
  • -2 (14 voturi)    
    care-i problema? (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:02)

    anion [utilizator]

    In mod vizibil pentru toata lumea inclusiv UE, la Parchet cu Kovesi prim si Nitu secund, lucrurile au mers foarte bine. De ce Nitu nu ar fi bun acum ca prim? Daca nu era concursul acela, cati ar fi fost de acord? Nitu a fost impus de la inceput si mentinut ca fiind febletea lui Ponta sau s-a dat pe *brazda^ mai tarziu? Eu nu cred. Laura Codruta ramane in prim plan. Acum este a lui Ponta? Eu zic ca este continuitate in ambele; Parchet si DNA.
  • -2 (18 voturi)    
    !!!!! (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:04)

    nic1 [utilizator]

    Am fost intodeauna un sustinator al lui TB dar acum nu il mai sustin sant dezamagit ca si-a permis sa faca un troc cu Plagiatorul, a spus intodeauna ca SUBIECTUL JUSTITIA nu se va NEGOCIA cu el NICIODATA.
    Pentru mine inseamna ca a trdat STATUL de DREPT.

    RUSINE
    • 0 (10 voturi)    
      DIN CEI 6 PROPUSI... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:22)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui nic1

      ...se pare cà 4, sunt contra celor 7,4 milioane de romani, sàtui de bàsisme.
      Dacà este adevàrat, Ponta va pierde enorm de multi sustinàtori.
  • +11 (15 voturi)    
    Basescu nu mai e basist!!!!??? (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:05)

    MirceaIo [utilizator]

    Basescu nu mai e basist!!!??? a tradat cauza dreptatii. Nedreptatea continua. Deodata toti jurlanistii au schimbat macazul. Sunt sigur ca nici Mircea Badea nu il mai scoate pe "PONTO!!!" de guler din guvern si nici nu mai tipa in fata guvernului imbracat in sortul cu pixeli si pene. Intrebare: De ce s-a sucit Ponta? Daniel Morar presedinte!!!!!
  • +12 (18 voturi)    
    Scara valorilor "originala" (damboviteana) (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:06)

    CetateanLogat [utilizator]

    Oare cum se simt procurorii DNA care au avut rezultate foarte bune si cu toate astea, le-a fost interzis accesul la conducerea institutiei?
    Cum se simte orice angajat al unei institutii oarecare, care vede ca promovarile nu se fac pe baza de valoare ci pe baza de "ochi frumosi"? Cum poate fi mentinut nivelul de performanta intr-o astfel de institutie?
    Evident, niste intrebari retorice.
    • 0 (4 voturi)    
      pai sa ma scuzi... (Vineri, 5 aprilie 2013, 20:09)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Pentru unele functii se face nominalizari, evident cu asumare de raspundere...

      Asa au intrat dna Kovesi si dnul Morar pe acele functii- daca nu ma insel ...

      Nominalizarea nu exclude existenta unor criteriile de selectie - nu stiu ceea ce face acum dna Kovesi - poate chiar este pregatita pentru functia propusa.

      Nu a interzis nimeni accesul pentru nici un procuror la functii de conducere - numai ca nici unul din interiorul instittutiei nu a fost nominalizat, asta este ...

      Este bine, este rau?
      Nu stiu inca... Pentru unii imi este limpede ca nu este tocmai bine, dar ce pot face? astept sa vad ce se intampla mai departe si nu sar la concluzii...
  • 0 (10 voturi)    
    Toti o apa si-un pamant! (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:08)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Cine credea ca in randul politicienilor exista macar unu care sa nu aiba ADN-ul de combinator in folosul personal se insala amarnic!

    Asta e tactica regandita de Basel dupa ce protejata nu i-a ajuns mare sefa la PDL...isi intinde panza ca sa aibe un locusor caldut dupa ce isi termina mandatul si probabil spera, cine stie, si la un tandem Ponta presedinte si el prim ministru...
  • +11 (25 voturi)    
    *********** (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:16)

    Cataleya [utilizator]

    Cu acest articol, o sa patiti exact la fel cum ati (au) patit cu toptanul de articole scrise (de mai multi) in cele 24 de ore in care Ponta s-a razgandit de cateva ori.
    Le-ati aruncat pe toate la gunoi, ati incercat sa le faceti disparute, ati musamalizat erorile.
    Asta e.
    Deocamdata, absolut nimeni n-a pomenit si nici n-a expus, nici macar o schita despre cum ar trebui sa arate o "selectare transparenta" facuta de Ministrul Justitiei, in legatura cu propunerile la care ne referim.
    Toti vor, toti viseaza, toti cred ca au dreptate.
    Dar , asa cum a accentuat si marinarul, absolut nimeni nu-si asuma o raspundere.
    Presa, mass-media in general se (ante)pronunta pe tot felul de scenarii si bazaconii ca si cand Basescu la ora asta ar avea 80% sustinere electorala iar parlamentul ar fi 70% al PDL iar Boc ar fi premier.
    Cred ca realitatea ii (sau va) cam ocoleste pe multi dintre cei care tineti neaparat sa va scrieti opiniile, ca reprezentanti ai unor "cuibusoare" de presa, mai mult sau mai putin relevante.
    La ora asta, Morar, Kovesi sau Nistor nu sunt sustinuti nici macar de cei cativa procurori si judecatori care sunt considerati integri.
    Ah, da, Macovei da telefon de la Bruxelles si scrie ceva pe blog, unii altii semneaza niste petitii cum ca , ar vrea...judecatorii tac malc, societate civila nu exista, ONG-urile sunt ocupate cu problema televizarii sedintelor in care Antonescu vorbeste despre noua Constitutie...deci, cam asta e situatia.
    .
    Vom vedea pana la urma, ce si cum.
    Ipocrizia are si ea zilele ei de glorie.
    ))))
  • +13 (23 voturi)    
    Hmm... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:18)

    solar [utilizator]

    D-le Tapalaga,
    probabil voi fi printre primii "comentatori" ai comentariului dv. Ce sa fac?Asta e... Nu stiu de ce trebuie sa te arunci repede, repede la prada consistentului subiect de presa!! De ce te pripesti, omule? De ce nu stai putin si sa mai aprofundezi punctele de vedere ca doar nu ai intrat ...zilele-n sac , nici nu-ti bate ...DNA la poarta!.Am citit argumentatia, stiu ca ai o carte f buna cu D. Morar. Si totusi...
    In fine, in afara ca nu-mi voi da cu presupusa despre ce spui la capitolul "capitulatie", despre ce spui la capitolul "opinii impartite-"( fara sa spui de fapt prea multe cuvinte despre ceealalta opinie) vreau sa spunca s-ar putea singur sa recunisti ca esti in eroare. Si aici o sa mai adaug un..."in fine". De un lucru sunt insa foarte sigur ca faci: prea te erijezi in sef de orchestra unic si cu miza cea mai mare la aplauzele publicului din...sala. Dar orice ai zice si oricate argumente pro mi-ai da, am sa iti spun un singur lucru: partitura pe care o executi are mai multe versiuni, mai multe variante de interpretare posibile. Nu pot sa ma dumiresc ,la faza la care decurg lucrurile(nici nu sunt in miezul informatiilor din locul in care ma aflu) ca ai ales cea mai OK variatiune. Nici daca e in cheie majora certa.De aceea zic/ziceam... ceea ce zic/ziceam.
  • +21 (31 voturi)    
    Mai scutiti-ma (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:19)

    EXEs [utilizator]

    Sa acuzi un om ca face compromisuri atunci cand respecta legile si le cere si celorlalti sa faca la fel mi se pare o mare mojicie si o totala lipsa de realism.
    Sa ceri unui SINGUR om sa se bata, sa repare SINGUR tot ce e prost in tara asta de zeci poate chiar sute de ani si sa ia SINGUR toate suturile nu numai ale unui intreg sistem corupt, dar si ale unei majoritati democratice din populatie, este un semn de orbire sau de reavointa.
    Atata timp cat poporul asta de idioti va vota tot timpul cu orice alta parte a corpului decat capul, orice politican pro-occidental fie de dreapta sau de stanga va face COMPROMISURI. Nici mie nu-mi place dar macar sunt in stare sa gasesc vinovatul real si nu-i invinovatesc aiurea pe cei care incearca sa faca ceea ce este realist posibil.
  • +11 (21 voturi)    
    Gresesti prietene (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:21)

    Trident [utilizator]

    Traian Basescu nu a capitulat. Stiu ca nu i-ai fost niciodata sustinator real. Din contra. Acum, ai dori sa-ti freci palmele de satisfactie si sa spui:"v-am spus eu?". "Iata, am avut dreptate"
    Nu, nu ai avut si nu ai dreptate Dane. Iti recomand sa meditezi mai mult atunci cand te aventurezi sa faci o analiza politica. Si stii de ce? Pentru ca, nerezumandu-te in a da pur si simplu niste informatii seci, facand constatatari si tot felul de judecati, incet, incet, incepi sa manipulezi, prin enuntarera unor neadevaruri.
    Esti un lider de opinie si ar trebui sa fii ceva mai atent atunci cand dai verdicte.
    In fata cui a capitulat Traian Basescu? In fata la ce?
    Ce Lege a incalcat Dane? De ce tii cu totdinadinsul sa te alaturi celor care il vor mort politic pe Traian Basescu? Fa o comparatie intre el si liderii politici actuali si vei vedea ca Presedintele este mult deasupra tuturor? Si atunci de ce? De ce el este capul tuturor rautatilor din aceasta tara?
    Am o informatie pentru tine care sigur nu o sa-ti faca placere. Traian Basescu mai are inca foarte multe de spus in politica din Romania si va trebui sa-l mai suporti multa vreme de acum inainte.
    • +3 (13 voturi)    
      ?? (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:15)

      Fapte [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      Nu mi se pare nici ok, nici corect fata de Tapalaga. Mai demult USListii il acuzau ca e "basist". Acum sustinatorii lu' Basescu il acuza ca n-a fost niciodata un sustinator real.
      Dar ori nu vedeti, ori ignorati un lucru elementar, vizibil pentru orice om corect: Tapalaga a ramas constant si a combatut aceleasi mizerii din politica romaneasca, indiferent ca veneau de la Nastase, Crin, Udrea, Basescu.
      Si eu am fost un sustinator al lu' Basescu si inca sint, dar nu cind o ia pe aratura (vezi sustinerea pentru Elena Udrea, vezi vesta supararii, vezi sustinerea pentru EBA, vezi sacrificarea lu' Morar). Intr-adevar, n-a incalcat nici o lege. Dar a facut un compromis acum si asta nu e ok. Compromisuri stie sa faca si Nastase, si USL-ul, si PDL-ul; facem compromisuri de cind am inceput sa strigam, in '89, "fara violenta" si ia uite unde am ajuns.
      • +1 (5 voturi)    
        ??? (Vineri, 5 aprilie 2013, 21:53)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

        Sacrificarea lui Morar? Vorbesti sa te asculti singur si sa fii in ton cu sugestiile preabinvoitoare ale d-lui Tapalaga? Tapalaga nu a fost niciodata "basist" intr-adevar, da acu nici cat a fost nu e!! El v rea cu totul altceva. Vrea un presedinte rasat, intelectual fin , daca se poate, bun la suflet pentru bobor, rau cu hotii si borfasii, scurt la limba cand trebuie(sau cand nu trebuie?)mare strateg, dar nu excesiv, anti (cu cine ?)mare tactician,ascet, inger, ne-marinar, diavol, astrolog, campion al ratiunii si al justitiei imanente sau ne-imanante,spalator de picioare al detinutilor.bun sahist,tata perfect si sot neumblat prin cele porturipacatoase,etc etc.etc.A m uitat ceva din ceea ce i se poate pretinde unui PRESEDINTE? Cu siguranta, DA! Doar gusturile celor multi , oropsiti intru domnul sau deosebiti tot in numele lui sunt cu milioanele de ...alegatori, deputati si frustrati.Cam asta ar putea fi si portretul prezidentiabilului in percetptia d-lui Tapalaga. Si a multor altor luminati si iluminati concetateni , mai mult sau mai putin scoliti Unde ar fi de gasit? De ce nu-l gaseste nimeni? De ce folosim in politica unitati de masura axilogica total neadecvate unui domeniu indepartat pana la distante cosmice de idealism? Of, ca prea multi de ce , de ce , de ce... incearca sa rasara. Asa ca inchei aici , ca ma prea intristez.
    • -2 (12 voturi)    
      Felicitari (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:34)

      MicaS [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      si sunt de acord cu voi : Andrada, Trident , EXEs si Solar. Nici mie nu-mi plac ziaristii care se dau de dreapta dar critica exact pe cei pe care ar trebui sa-i apere , stau la colt si inventeaza greseli in loc sa-si explice motivul actiunilor si ca la sah sa vada in perspectiva riscurile si beneficiile actiunilor presedintelui
    • -2 (12 voturi)    
      Gândire la pachet (Vineri, 5 aprilie 2013, 20:29)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Trident

      Adică de ce Dan Tăpălagă ar trebui să facă sluj lui Băsescu?! Îți plac mai mult lingăii de partid și de stat care au împânzit lumea jurnalismului românesc?! Toți care urlați astăzi, mari susținători ai lui Băsescu, ați urlat mai ieri împotriva lui dottore. Adică după ce tu, Băse, te-ai jurat că te vei pune stavilă împotriva trocului politic în justiție, acum o dai cotită și începi să ai discurs copy-paste din Antonescu când vine vorba de UE?! Oare v-ați gândit că și Băsescu are schelete în dulap ca și ceilalți și că TOȚI sunt interesați să pună botul pe labe DNA-ul?! Tridentule, nu gândești nici măcar cu creierul mic, Băsescu nici nu a mai amintit de avizul procurorilor de la CSM care este obligatoriu chiar dacă avizul lor este doar orientativ! Fără avizu lor, Băsescu nu se poate exprima. Știi ce aș face eu în locul procurorilor de la CSM?! Ieri, Băse a încălcat flagrant legea antepronunțându-se. În locul lor, aș mai refuza să dau un aviz dat fiind că președintele a încălcat clar legea! Să văd atunci ce vor face Dottore și Băse?! Vor desființa CSM-ul?! Ieri a dovedit cât de mare este respectul lui față de Justiția care l-a apărat de la suspendare. Respect zero, doar vorbe goale! Cu asta Băsescu a ajuns exact alături de Ponta, Vociulescu, Antonescu și penalii din politică... Iar credibilitatea lui s-a dus forever. S-a compromis total. Și va ajunge la lada de gunoi a istoriei.
      • +6 (8 voturi)    
        Esti cumva judecator? (Vineri, 5 aprilie 2013, 22:19)

        Trident [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        Nu am spus ca Tapalaga trebuie sa faca sluj la nimeni. Cred insa ca de multe ori il ia valul si nu prea are argumente solide la afirmatiile pe care le face. Mai cred de asemenea ca aluneca incet, incet, pe o panta foarte periculoasa pentru meseria lui. Un jurnalist si mai ales un lider de opinie se va prabusi cu siguranta atunci cand va incepe sa creada cu toata convingerea ca detine adevarul absolut.
        Prietene, creierul meu mic imi spune ca esti doar unul dintre cei care il uraste pe Basescu si atat. Iar ura intuneca mintea. In rest, sa auzim de bine.
        • -2 (4 voturi)    
          lol, nici măcar cu cel mic (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 0:00)

          corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Trident

          nu ură cu profund dispreț. dacă este să ținem seamă că l-am susținut anul trecut când cu suspendarea. Plus că l-am votat de două ori. Suficient?!
          • -1 (1 vot)    
            bleah! (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 17:38)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

            Merci, Corvus, ca l-ai votat!!! M-am lamurit cum e cu "subiectul nostru"!!
  • +3 (13 voturi)    
    doar Basescu e de vina... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:22)

    Wladislav [utilizator]

    Ok, sunt de acord ca Basescu a facut un compromis, dar l-a facut pentru a nu declansa un nou razboi cu efecte imprevizibile la nivel economic si diplomatic. Aceeasi atitudine a adoptat si Ponta, in ciuda USL, pentru care Basescu inca reprezinta ultimul bastion in calea zaiafetului nesfarsit, controlului politic nelimitat a SRI, SIE, DNA, etc, etc. Poate ca notele primite de Ponta, asemeni lui Basescu, de la serviciile secrete, poate ca putinele discutii avute cu diversi oficiali europeni i-au deschis un pic mintea, facandu-l sa-si scoata, macar temporar maioul cu portretul teroristului cubanez...
    Gestul lui Morar e semnificativ si accept comentariul dlui Tapalaga.
    Cred ca Basescu a inghitit cu noduri propunerea pentru Procuratura Generala si mai cred ca acest compromis l-a terminat in ceea ce priveste convigerile lui (sau cel putin cum a vrut sa ne demonstreze pana acum).
  • -16 (22 voturi)    
    Scuip pe Basescu in clipa asta (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:23)

    dookuhaka [utilizator]

    Ne-a tradat pe toti cei care am crezut in el. Acum e momentul sa apara un nou lider. MRU, unde esti? Neamtule, unde esti? Scuip pe Basescu in clipa asta!
    • +5 (13 voturi)    
      Scuipi ca... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:31)

      Trident [utilizator] i-a raspuns lui dookuhaka

      Esti orb
      • +3 (13 voturi)    
        NU, NU E ORB... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:50)

        father nicky [utilizator] i-a raspuns lui Trident

        s-a uitat doar in oglinda si nu ia placut ce vede si a scupat! Un roman cu suflet de sluga care sare sa muste mana pe care pana ieri a lins-o gudurandu-se! Un roman plin de principii ca broasca de raie!
    • -1 (1 vot)    
      iti dadeam "plus" (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 17:40)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui dookuhaka

      Dar cand am vazut MRU si Neamtu... cîhhh...!!
  • +6 (20 voturi)    
    Si inca ceva. (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:26)

    Cataleya [utilizator]

    Cine l-a vazut asta vara pe marinar, mai singur decat un cuc impaiat, imbracat in tricoul lui albastru, sustinandu-si principiile din pragul unui garaj amarât, ar trebui sa-si dea seama ca , acum, inainte de terminarea a 10 ani de mandat, Basescu nu are cum sa capituleze. Sub nicio forma.
    • -8 (18 voturi)    
      LOL (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:31)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      cata iubire .. cata adoratie .. o fi pe bune sau pe bani ? :P

      ps : sunt de acord ca nu a capitulat , doar ponta a capitulat .
    • +4 (16 voturi)    
      Este greu (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:34)

      Trident [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      De apreciat efortul tau Andrada. Cu unii insa este foarte greu. Intai scriu si dupa aceea gandesc. Asta in cel mai fericit caz
    • +1 (9 voturi)    
      schimba aia cu "marinarul" (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:14)

      zaboo [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      te discreditezi
    • +4 (12 voturi)    
      hm (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:23)

      Fapte [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Eu sint sustinator al lu' Basescu, dar niciodata nu mi-am pus problema asa emotional.
      Pentru mine Basescu e ca un cal de caruta. Nu vreun pur-singe, nu vreun Bator, ci intre si intre. Calul asta trebuie sa traga si sa traga Romania in directia cea buna. In momentul in care calului i se termina mandatul, la revedere, fara nici un regret, la abator cu el. Nu ca stai sa vedem, ca adio PDL, ca hello Miscarea Populara ca nu sintem in serialul pentru copii Black Beauty.
      Si, de asemenea, cind calul asta mai da cu copita trebuie dat cu biciul in el, sa tina drumul drept.
      Voi il tot comparati pe Basescu cu jivinele astea de Antonescu si Ponta. Pai cu atit mai mult are o responsabilitate mare fata de tara si trebuie sa lupte impotriva astora fara compromisuri, da? Ca daca le dai astora un deget ei iti iau toata mina.
      • +4 (10 voturi)    
        emotional? (Vineri, 5 aprilie 2013, 20:21)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Fapte

        Nici vorba.
        Eu am scris-o ca o ironie, ditamai presedintele in garaj, si da-i si lupta si pana la urma nu s-a lasat.
        Asta era ideea.
        la fel cum nici Iliescu nu va renunta vreodata la ideile lui comuniste, tot asa nici basescu nu cred ca-si va arunca peste gard principiile, taman acum. Pt ce-ar face-o?
        Ca unii inteleg pe dos, e treaba lor.
    • -1 (1 vot)    
      imi vine sa plang... (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 17:41)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Mi-ai amintit de puloverul lãlâi al lui Roman... devenit celebru prin anii '90... :P
  • +3 (13 voturi)    
    ca de obicei .. domnul T a inteles gresit ... (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:28)

    adrian8 [utilizator]

    de fapt e vorba de capitulare lui ponta fata de basescu .

    in rest ... mult succes la noua pereche de ochelari , care din ce in ce pare mai necesara ...
  • +3 (7 voturi)    
    Cancan balcanic (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:39)

    Dalinar [utilizator]

    Ca de obicei atentia populatiei este deviata de la lucrurile importante.....cand e atat de simplu sa vezi adevarul, mafiotii se imbuiba si fraierii platesc.
  • +7 (17 voturi)    
    Le LION n'est pa mort !!! (Vineri, 5 aprilie 2013, 18:58)

    SRA [utilizator]

    Nu sunt analist si nici jurnalist, sunt expert in intelligence économique, de aceea imi permit sa va spun ca nu s-a inteles NIMIC din scenariul ultimelor zile ;
    - ponta, antonescu pe de o parte si
    - MORARU in latura Presedintelui Trainan BASESCU.
    - Cine a castigat si cine este perdantul

    Iata ADEVARUL ;

    - Statul de Drept a câstigat, chiar daca la prima vedere la 1/2 (impresie)
    - Romanii sa stie ca UE & NATO fac parte din ROMANIA si ROMANIA face parte din UE si NATO
    - Baieteii au fost pusi la colt sa inteleaga lectia DEMOCRATIEI si angajamentelor luate de ROMANIA !!!

    Si ce este cel mai important,
    Traian BASESCU cum spunea o mare personalitate azi à BRUXELLES,
    " Le LION n'est pas mort et ne dort pas !!!"

    Traian BASESCU este mai puternic ca oricând si va salva ROMANIA de PESTA BRUNA !!!!

    PESTA BRUNA se referea la situatia ca un oarecare antonescu fie si el sa compromita UE

    A incheiat,

    « Sauver les Roumains, c'est plus que sauver la ROUMANIE, c'est sauver l’ UE !!! »

    Cordialement
  • +5 (15 voturi)    
    Asta e chiar buna (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:04)

    Cataleya [utilizator]

    "A preferat trocul politic, in numele unui pragmatism politic care ma tem ca se explica prin speranta ca va dormi linistit dupa plecarea de la Cotroceni"
    Dle Tapalaga.
    Incep sa ma rusinez ca m-ati dus de nas atata vreme...
    Au mai fost niste oscilatii, au mai fost niste scintilatii, dar, asa, in general v-am apreciat.
    Pana astazi.
  • +1 (13 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:06)

    Erasm [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      pai ce-a FACUT Kovesi?? (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 17:45)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      Da-mi exemple relevante de "realizari"!
      Ca eu am vazut CUM, din dosarele facute pentru despaduririle ilegale, 90% s-au blocat (au primit NUP si SUP) - UNDE??
      La PARCHET, bineinteles!!!
  • 0 (12 voturi)    
    Nu e in alb si negru (Vineri, 5 aprilie 2013, 19:12)

    Lucius [utilizator]

    Nici mie nu imi plac nominalizarile, si eu sunt de partea lui Morar. Dar, pe de alta parte, uita-te cine e la putere. Cum crezi ca ar fi putut nominaliza un ministru liberal persoane care nu pot fi controlate. E o copilarie chestia cu concursul, etc. Ministrul putea sa puna pe oricine, si facea ceva pe "asumarea responsabilitatii" ... nu il tragea nimeni la raspundere. Basescu putea respinge, dar asta putea dura ani ... pana cand Basescu pleaca de la cotroceni ... institutiile alea conduse de interimari se distrugeau, scandalul ne macina ..Cred ca Basescu a gandit pragmatic ... eu nu cred ca un ministru liberal (sau pesedist) ar fi propus pe cineva mai bine...
  • 0 (6 voturi)    
    cred este o urgenta - amenintari externe... (Vineri, 5 aprilie 2013, 20:41)

    ..13 [utilizator]

    Cineva mentiona ceva legat de servicii - nu stiu de ce imi pare ca este legat de siguranta nationala si ca sunt puternice amenintari externe - a spus-o public seful SIE...

    Si atunci ce se propune?

    Am scapat de Pivniceru - si dna este multumita...
    PNL nemultumit, dar nu are ce face mai mult si mai bine, deci cam atat pentru PNL - piersator...

    PSD-ul si=a adjudecat MJ si este ff multumit!!!
    PSD castigator!

    Ministrul de Justitie a facut propunerile - una cedare catre Presedinte - in rest marcat PSD!

    Daca DNA-ul va continua sa faca curatenie acolo unde este treaba acestei institutii, adica institutiile publice unde se cuibareste marea mafie, cred ca Ro poate iesi in real castig! Aici este marele castig al Presedintelui!!!!

    Compromisul lui Basescu? Poate...
    Cu o slaba sustinere nu poti castiga pe toate fronturile - zicea Presedintele ca Justitia functioneaza, desi imi pare ca mai este mult de lucru acolo...

    Ciudat ca intr-un loc chiar a gresit Presedintele - si nu a comentat nimeni:
    CSM-ul poate delega, nu face nominalizari, si aceasta practica este constitutionala si ajuta functionarea unor institutii atunci cand mandatele conducerii sunt expirate si inca nu s-au finalizat procesele de nominalizare pentru acestea...

    Exista diferente intre institutia delegarii si cea nominalizarii pe o functie, ele sunt complementare, nu se suprapun, nu sunt neconstitutionale... Ma mira aceasta opinie exprimata de Presedinte - oare nu a existat nici un expert cu experienta pe acest domeniu pentru a evita aceasta greseala???
  • 0 (2 voturi)    
    scenarita (Vineri, 5 aprilie 2013, 21:15)

    voevod [utilizator]

    Daca tot e sa ne imbolnavim de scenarita, sa mai incercam una. Situatia "Basescu cel mare si rau" ne ajuta sa vedem cat de puternici suntem ca si stat de drept.
    Detasandu-se cu grija de justitie, neincalcand nici o lege, da ocazia opiniei publice si justitiei sa reactioneze, sa aleaga daca vrea standardele UE sau mocirla.
    E momentul sa ne descurcam si fara tata si mama. Se vedem ce iese pana la urma.

    P.S. E un scenariu, la asa o situatie ciudata e cam riscant sa spui direct ce si cum, desi decizia lui Morar atarna greu, ceea ce probabil ii deruteaza pe multi.
  • +1 (5 voturi)    
    atunci stingem lumina!!! (Vineri, 5 aprilie 2013, 22:55)

    KAPPY [utilizator]

    daca e asa cum spui Dane....ne intoarcem in timp cu 23 de ani....ar trrebui sa parasim aceasta tara care nu mai are nicio speranta de civilizatie, dreptate ,justitie , bunastare, respect ..cei care va doriti binele vostru si al copiilor plecati din Romania cat mai puteti ,pana cand granitele se vor inchide.Pana la urma raul a invins in Romania cu sprijinul majoritatii romanilor.....
  • 0 (4 voturi)    
    cuvinte prea mari (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 0:08)

    Lovelock [utilizator]

    sunt si eu dezamăgit profund de rezultatul acestui proces de numire. este un pas înapoi din punct de vedere a justiției, eventual un pas înainte din punct de vedere a scenei politice (deblocare, etc). Viitorul o va dovedi.

    1. celor care zic ca nu a fost incalcata legea, le aduc aminte că legea este ambigua și legea AR FI FOST bine dacă era respectată în direcția implementării unui proces transparent de selectare a procurorilor urmat, da, de asumare politică.

    2. celor ce zic că a fost trădare, capitulare, le zic că folosesc nejustificat aceste cuvinte. Luați definițiile dupa care puneți ceva argumente pe masa.

    3. Cert este că este un EȘEC pentru Băsescu Justițiarul. Nu știu cât de mare încă, dar va conta pentru cei care asta apreciau.
  • +1 (5 voturi)    
    Bravo Tapalaga ! (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 4:24)

    alex1234 [utilizator]

    1.Bravo Tapalaga !
    ------------------------
    Nu credeam ca vei putea pune mai presus Principiile Dreptatea si Morala

    fata de diversele interese politice
    ale taberei pe care ai sustinut-o!

    Iata ca ai facut-o ! Bravo Tapalaga !

    2. Ai aratat ca Principiile sunt mai presus de Persoane si de interesele lor!
    ------------------------

    3. Pentru cei ce aplauda trocul tin sa le reamintesc:
    a. Cand nu vedem o lista de candidati, criterii publicate si o evaluare facuta....nu e nici o transparenta ci un troc
    b. Cand vedem ca consultarea CSM-ului nu conteaza deloc...atunci e un simplu troc
    c. Cand vedem o negociere la miez de noapte : io-Ponta o pun pe Kovesi pe care o injuram ca e comandata politic de tine-Basescu, dar daca zici tu-Basescu ca e buna zic si eu ca e cea mai buna, dar numai daca tu-Basescu il pui pe Nitu, ca e omul meu,
    d. iar io-Basescu il aprob acum pe Nitu. pe care eu l-am respins deja si desi e respins si de CSM. acuma il aprob si il reevaluez ca e foarte bun, daca si tu o reevaluezi pe Kovesi ...atunci e un troc ordinar
    f. cand vedem ca atat Ministrul Justitiei cat si Procurorul General sunt impinsi sa demisioneze...atunci e clar ca ceva nu e in regula
    e. ce troc politic mai ordinar ca asta vreti?

    3. Iata ce cere Comisia European (MCV pag.5):
    ---------------
    "Comisia consideră că prezentarea unui număr suficient de candidați de înaltă
    calitate profesională în cadrul unui proces deschis și transparent și, în măsura posibilului, care
    să primească girul CSM,sunt elemente esențiale pentru asigurarea desemnării unei conduceri
    în măsură să obțină încrederea publicului."

    Intr-un cuvant se cere Transparenta

    "proces deschis si transparent cu mai multi candidati pe un post"
    nu negocieri pe ascuns la miez de noapte.

    "acordul cu CSM-ul" nu intimidarea lui"

    "încrederea publicului."

    1.Bravo Tapalaga !
    ------------------------
    Chiar daca vei ramane cu un 1 singur cititor Merita
    sa Lupti pentru Dreptate
  • +1 (1 vot)    
    Dar daca ... (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 8:12)

    geosoft [utilizator]

    Dar daca deal-ul dintre Basescu si Ponta e cu dosare in justitie contra nominalizari? Proces Felix DA, dosare referendum NU, Ponta scapa de Felix, Basescu devine erou national pe tema asta etc...
    Vedem la urmatorul termen in dosarul ICA si ne convingem cat de independenta e "justitia lui Basescu" sub comanda ministrului Ponta...
    Sau sunt exagerat de optimist???
  • -1 (3 voturi)    
    totul sau nimic (Sâmbătă, 6 aprilie 2013, 11:39)

    mihailstanciu [utilizator]

    1.Inima functioneaza dupa sistemul totul sau nimic.Creierul nu.
    2.In Romania nici macar nu se poate organiza concursul corect,in nici un domeniu.Nu avem cultura meritocratiei,dupa cum nu avem nici pe cea societatii.
    3.Cu Ponta se putea negocia datorita tratatului de coabitare,cu un ministru liberal(citeste voiculescian) al justitiei nu.
    4.Care e alternativa la compromis,dle Tapalaga?Razboi.Hitler nu a facut niciun compromis.
    5.Realpolitik este abecedarul oricarui politician responsabil pe aceasta planeta.Afara de dictatori sau idealisti.Ambii sunt mai devreme sau mai tarziu alungati la pubela istoriei
    6.De fapt discutia este inutila,ca o discutie la cafenea despre curaj sau fidelitate.Raspunsul il avem deja:Anlia si America au aprobat compromisul.CE o va face in curand.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version