Analiza HotNews.ro

Cum s-a ridicat valul antieuropean

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2013, 13:45 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Unii cred, poate, ca anti-occidentalismul si anti-europenismul s-au nascut vara trecuta. Fals. Era prin 2006 cand cei mai bogati oameni din Romania sustineau public nevoia amanarii aderarii la Uniunea Europeana. Suntem nepregatiti, ziceau, pentru competitia europeana, inapoiati tehnologic si fara forta financiara necesara pentru a tine pasul cu cei din UE. In spatele acestor argumente, unele corecte, se ascundea dorinta ca regulile occidentului sa inlocuiasca putin mai tarziu atotputernicia lor. Tocmai absenta regulii i-a facut bogati intr-un timp atat de scurt dupa 89. De ce si-ar fi dorit competitie pe bune unii ca Dan Voiculescu sau Dinu Patriciu?

De ce sa invite niste straini, mai bogati decat ei, la o masa cam mica si saracacioasa? Teoria amanarii era in asentimentul unor politicieni locali, evident, dar nu avea cum sa prinda atunci la mase. Masele tocmai asta visau: sa se aseze cat mai repede la mesele tarilor bogate sau macar sa castige bani lucrand pentru ele. Iata de ce Romania se numara, acum sase ani, printre cele mai euro-optimiste tari. Poporul credea masiv in UE si in institutiile ei. Ce spunea Eurobarometrul din 2007:
  • "In primavara si toamna anului 2007, increderea romanilor in UE are o usoara crestere (nesemnificativa, insa, sub aspect statistic) de la 65% la 68%. Practic, la momentul sondajului din toamna anului 2007 se revine la nivelul de incredere inregistrat cu un an in urma. Aceeasi imagine de valorizare pozitiva si stabila rezulta si din considerarea ponderii romanilor care apreciaza ca tara beneficiaza de faptul ca este stat membru al UE (69% in primavara si 67% in toamna 2007)" (Eurobarometrul din 2007).
Aceasta fiind starea de spirit in randul opiniei publice, politicienii spuneau si ei ce voia poporul sa auda. Cat mai repede in Europa! Elita romaneasca vedea integrarea in mod practic: voi ne oferiti acces la mai multi bani, noi jucam mai departe dupa regulile noastre prefacandu-ne ca le respectam pe ale voastre. Acest mod de gandire - instalat inclusiv la nivelul noii elite politice care inlocuise regimul Nastase - rezulta si din mici intamplari cu valoare de exemplu. Fostul sef DNA, Daniel Morar, evoca atitudinea unor oficiali de la Bucuresti in preajma lui 2007.

Morar povesteste cum un ministru care reprezenta Romania in procesul de aderare ii ceruse "un dosar si consideram rezolvata aderarea". Ulterior, cand rapoartele comisiei inregistrau o activitate extinsa a procurorilor, acelasi membru marcant i-a spus "Domnule Morar, e-n regula, ajunge. Nu trebuie sa facem mare galagie si disconfort, ca rezolvam problema de integrare in UE".

Altfel spus, Romania dorea sa mimeze, nu sa asimileze valorile europene. Romania nu dorea sa se schimbe cu adevarat. Juca modernizarea dupa vechile tipare, importand iarasi formele occidentale fara a le asigura un continut. Cam asa interpreteaza si Morar intamplarea de mai sus: "Noi eram de buna credinta, voiam sa facem justitie de dragul justitiei, iar omul politic punea accent pe diplomatie, pe negociere. Eu unul am stiut intotdeauna ca nu asa se pune problema. Ca nu poate fi decat o minciuna daca le prezentam celor de la Comisia Europeana trei cazuri, intram in UE dupa care ne vedem de treaba". (Pretul adevarului. Un procuror in lupta cu sistemul, pag 162 - 163).

Politicienii actionau, dupa cum vedem, mai prudenti decat mogulii. Cat timp UE statea bine in sondaje, nu ziceau deschis ce gandesc. Insa cu totii si-au facut socoteala ca, odata intrati in clubul select al Europei, parghiile de presiune si control ale Bruxelles-ului vor slabi a doua zi dupa 1 ianuarie 2007. Vom zice ca ei, vom face ca noi si le luam banii. In mare, asta era planul.

Dept dovada, la patru luni de la integrarea in UE, in Romania au avut loc cateva miscari politice care au lasat Occidentul cu gura cascata intrucat nimic nu prevestise declansarea unor crize politice de asemenea magnitudine. In aprilie 2007, premierul Calin Popescu Taricean a scos PDL de la guvernare, inclusiv pe ministrul justitiei, Monica Macovei, pe atunci independenta. O luna mai tarziu, in mai 2007, Dan Voiculescu a initiat prima actiune de suspendare a presedintelui Traian Basescu. PSD si PNL l-au suspendat, la fel ca in 2012, in Parlament, dar n-au reusit sa-l demita la referendum.

Tot sub guvernul Tariceanu s-a incercat, in august 2008, schimbarea lui Daniel Morar de la sefia DNA. Lupta era tot pentru recuperarea integrala a tarii asa cum era in anii 90, adica revenirea la statul captiv, aflat la cheremul gruparilor politico-financiare de tip mafiot.

Sub guvernarea Tariceanu, liberalii au inceput sa foloseasca sintagma "Inalta Poarta" cand vorbeau despre Comisia Europeana, sintagma preluata de la Vadim Tudor. Tot atunci s-a desteptat "demnitatea nationala" in raport cu Bruxelles-ul, oficialii europeni fiind somati de liberali "sa nu mai trateze Romania ca o tara de mana a doua", ci ca pe un "stat UE cu drepturi depline". Insa Romania nu trecea, atunci, de la vorbe la fapte, nu devenise inca "copilul problema" al Europei.

Guvernarea Tariceanu s-a raportat destul de incoerent la lumea occidentala.
Ne amintim un moment semnificativ petrecut in iunie 2008, cand premierul Tariceanu a anuntat intempestiv ca PNL sprijina retragerea trupelor romanesti din Irak. Gestul i-a luat prin suprindere pe americani si a pus in discutie predictibilitatea Romaniei in plan extern. In plan economic, premierul Tariceanu s-a remarcat printr-o critica dura a politicilor economice de la Bruxelles, cum ar fi limitarea deficitului la 3%, acuzand "statele bogate" ca blocheaza dreptul la dezvoltare al "statelor sarace". Insa economia "duduia", criza inca nu lovise, asa ca vorbele politicienilor se pierdeau in vant.

Dupa ce s-au vazut in UE, liberalii s-au aliat cu PSD in Parlament. Ce ne impiedica sa conducem tara la fel ca inainte, si-au zis noii aliati. Aparent, nimic. Insa ceva esential se schimbase in arhitectura institutionala a Romaniei. S-au consolidat cateva institutii cheie (Parchetul General, DNA, ANI). Serviciile secrete s-au reformat sub conducerea unor figuri pro-occidentale instalate din 2005. Anchetele procurorilor anticoruptie au inceput sa loveasca tot mai multi politicieni de rang inalt. Asadar, tara nu mai putea fi condusa chiar ca in anii 90, cand Patriciu si Voiculescu faceau bani intr-o buna tovarasie cu statul fara sa-i intrebe nimeni de sanatate.

Un exemplu. Ministrul justitiei, Monica Macovei, avea sa povesteasca, dupa eliminarea sa din guvern, cum  premierul Tariceanu a convocat-o, prin iunie 2005, in biroul sau la Palatul Victoria, unde o astepta impreuna cu Dinu Patriciu, anchetat in dosarul Rompetrol. Tariceanu i s-a plans ca amicul Patriciu e nedreptatit. Macovei a iesit mormaind niste cuvinte urate (intr-un interviu zice ca a injurat). Fratiile politice din anii 90 nu mai functionau. A fost primul semnal de alarma major pentru toata mogulimea. Cum, in tara noastra conduc altii?

Fostul premier, Adrian Nastase, are de ce sa regrete astazi ca nu i-a ascultat pe adeptii temporizarii integrarii in UE. Daca amanarea visata de Patriciu, Voiculescu si Tiriac s-ar fi produs, ar mai fi ajuns la inchisoare? Mai erau astazi averile, libertatea, afacerile, linistea atator politicieni puse in pericol? Mai ajungea Romania, cum scrie azi fostul premier pe blog, "colonia Occidentului"?

Hartiile oficiale fusesera parafate insa in 2005. Pe 25 aprilie, la Abatia Neumunster din Luxemburg, presedintele Traian Basescu si premierul Calin Popescu Tariceanu au semnat tratatul de aderare, insa data fusese stabilita si reconfirmata cu un an inainte, sub guvernarea Nastase. El stabilise de buna voie data si ora la care Romania avea sa devina "colonie".

Euroscepticismul s-a adancit dupa integrare, cand pana si ultimul baron local s-a prins ca banii Europei sunt foarte greu de furat. Nu imposibil, dovada zecile de doare penale cu fonduri europene, dar acesti bani sunt supravegheati mai strict decat leii, mai lesne de jumulit din bugetul national.

Peste toate acestea s-a suprapus izbucnirea crizei economice.
Intai de toate, Guvernul Boc (anuntate de Traian Basescu) a luat cele mai dure masuri de austeritate din Europa. Imaginile cu o Grecie, stat membru UE, cuprinsa de haos si anarhie, muncitorii (capsunarii) care au inceput sa ramana someri in El Dorado-ul din Spania sau Italia, proliferarea discursului nationalist in plan intern, incapacitatea Bruxelles-ului de de a raspunde crizei, toate acestea au diminuat abrupt increderea romanilor in institutiile europene. Iata cum arata cifrele la patru ani dupa integrare:
  • Increderea romanilor in directia urmata de Uniunea Europeana a scazut cu 14 procente, la 46%, in anul 2011, arata un Eurobarometru prezentat marti la Reprezentanta Comisiei Europene la Bucuresti. Ritmul de scadere a increderii a fost accelerat - in timp ce la nivelul Uniunii scaderea increderii in faptul ca directia urmata de UE este cea corecta a fost de doar 8%, in cazul Romaniei erodarea a fost mai mare, respectiv de 14%. Nivelul de incredere a scazut de la 60% in toamna lui 2010, la 46% in toamna lui 2011.
Cu Europa, hai, treaca-mearga, se rezolva cumva. Tarile europene au inceput sa aiba destule probleme interne din cauza crizei prelungite pentru a mai gasi timp sa se ocupe de domesticirea/ europenizarea barbarilor din Estul Europei. Dar, ce te faci cand iti mai vin pe cap si Statele Unite? In septembrie 2011, Romania si SUA au semnat la Washington acordul privind instalarea unor elemente ale scutului american anti-racheta la Deveselu. Inca inainte de oficializarea deciziei, cand devenise limpede pentru administratia de la Washington ca Romania va juca un rol important in regiune, Statele Unite au devenit mai atente la evolutiile democratice din Romania.

Cea mai iritata de consolidarea legaturilor Romaniei cu lumea occidentala a fost Rusia, care vede si astazi in scutul de la Deveselu si in prezenta bazelor militare americane pe teritoriul Romaniei o amenintare directa la adresa securitatii ei.

In siajul scutului au sosit in Romania gigantii petrolieri ExxonMobil si Chevron, care intentioneaza sa demareze explorarile in privinta exploatarii gazelor de sist pe teritoriul Romania. Cum sa nu-si vada Rusia amenintate din nou interesele (de data asta energetice) in regiune, cand o tarisoara mica precum Romania incepe sa joace tot mai agresiv? Cum sa stea mai departe cu bratele incrucisate cand, intr-o tara de la periferia UE, s-au concentrat atatea motive majore de ingrijorare pentru Moscova? Cum sa nu se trezeasca subit la Barlad inalta constiinta civica in randul a mii de cetatenti, care protesteaza in strada impotriva gazelor de sist?

Scurta recapitulare a atmosferei generale: oameni de afaceri si politicieni importanti intra pe mana justitiei, mitul intangibilitatii moare odata cu condamnarea fostului premier Adrian Nastase si cu trimiterea la inchisoare, aproape in paralel, a temutului Sorin Ovidiu Vantu, companiile occidentale fac o concurenta acerba  "capitalistilor de stat" autohtoni, institutii cheie de supraveghere si control incep sa functioneze amenintand libertatea si averea mai marilor zilei, Romania intra pe harta intereselor geostrategice a Statelor Unite, Rusia devine tot mai activa in tentativa de a-si recupera influenta in regiune, nu doar in Romania.

De aici si pana la ridicarea valului nationalist n-a mai fost decat un pas.
Agenda publica a fost, din 2007 incoace, setata mereu dupa interesele mogulilor (Dan Voiculescu, Sorin Ovidiu Vintu, Dinu Patriciu) in cardasie cu politicienii. A doua tentativa de eliminarea a presedintelui Traian Basescu din pozitia de presedinte jucator (prezentat in special de adversarii sai drept unealta occidentului), tentativa consumata prin lovituri aplicate statului de drept care au ingrozit partenerii occidentali, a coincis cu radicalizarea discursului anti-occidental si anti-european in special in randul liberalilor, cu varf de lance Crin Antonescu. In plan ideologic, acest tip de discurs este sustinut la televiziunea lui Dan Voiculescu prin promovarea agresiva a "valorilor nationale", o intoarcere la cele mai primitive forme de nationalism si etnocentrism. Aceasta noua ideologie este sustinuta in plan cultural de ICR-ul lui Andrei Marga, dar si de o seama de programe ale TVR.

Valul occidental a atins un varf in 2012, insa el s-a ridicat incetul cu incetul chiar inainte de integrarea Romaniei in UE. Ce e val, ca valul trece,  veti spune, dar aceasta vaga consolare poetica nu are prea multa valoare cand valul antioccidental ameninta sa ne tarasca inapoi in timp. Tot visand sa fugim in Vest inca de pe vremea lui Ceausescu, sfarsim cam prost, prin a fi invitati de arhitectii noii democratii schioape sa fugim, de aceasta data, din Vestul in care n-am ajuns niciodata cu adevarat.


Citeste mai multe despre   






















15327 vizualizari

  • -10 (34 voturi)    
    Asa nu, tovarasi! (Luni, 18 martie 2013, 13:53)

    nellino [utilizator]

    Rusia e rea!
    UE e buna!
    10% este un mizilic pe langa ce ar putea sa ne ia Rusia!
    • -26 (36 voturi)    
      hehe (Luni, 18 martie 2013, 14:38)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      Important este să nu pună taxa de protecție și pe Elveția, că atunci zboară UE din Europa.
      • -8 (18 voturi)    
        nici Germania nu face justitie de dragul justitiei (Luni, 18 martie 2013, 16:27)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Este o aberatie ce spune Morar, justitia intr-o tara se face pentru apararea intereselor sociale, nationale, in nici un caz de dragul absolutului....
  • +28 (34 voturi)    
    Adevarat (Luni, 18 martie 2013, 14:01)

    Rasmus [utilizator]

    Dar cele 20 de reforme in invatamant plus televiziunile de acum si ce de dinainte de '89 au format profilul alegatorului...
  • +27 (33 voturi)    
    Fain. (Luni, 18 martie 2013, 14:03)

    Sting [utilizator]

    Felicitari.
    • -7 (17 voturi)    
      mda (Luni, 18 martie 2013, 16:43)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Sting

      impresia mea este ca valul antieuropean s-a ridicat, nu numai, dar in destul de mare parte datorita modului de abordare a problemelor de catre Traian Basescu. Se pare ca desi TB a facut lucruri care erau necesare si corecte pentru Romania, modul in care le-a facut a fost intotdeauna gresit. ...si actualmente suntem in situatia in care suntem.
  • +19 (25 voturi)    
    e de nashpa... (Luni, 18 martie 2013, 14:06)

    akillies [utilizator]

    ..inseamna ca noi nu suntem mai mult decat o tara infiltrata in UE de catre rusnaci!!!

    Daca UE a realizat asta, au pus-o toti pensionarii din Romania, UE pot sa ne dea la schimb rusilor cu o tara mai utila (gen Turcia) intereselor UE, iar eu o sa fiu undeva departe de tara asta de oameni blestemati!!!
  • +28 (32 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 18 martie 2013, 14:15)

    closer [utilizator]

    UN articol care ne aminteste inca o data ca politicienii nostri joaca doar dupa regulile care le permite amplificarea averilor si afacerilor personale si de gasca.
    In anii '90 , era o vorba ca nu poti justifica cum ai facut primul milion de dolari, existind pe deplin intelesul tacit ca ai facut afaceri ilegale sau foarte aproape de limita legii.
    Marile averi ale Romaniei asa s-au creat: afaceri paguboase pentru statul de drept.
    Acuma nu are cine sa ii ia la rost pe acei "afaceristi" , dar regulile europene ii sperie din ce in ca mai tare ca vor cadea de acolo de sus , unde pot hotari soarta celor slabi si fara putere.
    Cumva , pentru ei a venit momentul judecatii de apoi si le e foarte frica.
  • -23 (35 voturi)    
    vazand ce se intampla cu cipru... (Luni, 18 martie 2013, 14:18)

    ikon [utilizator]

    Imi dau seama ca nu mai exista sperante de mai bine. Cu ce e mai ok UE decat baronii nostri? Nici macar nu sunt mai sofisticati.
    Daca EU a ajuns sa propuna un o caloborare pe care scrie mare FURT (asta e, oricare ar fi argumentele) ce pretentii sa mai ai de la alte entitati? In rest, e un articol cu argumente plauzibile.
    • +13 (17 voturi)    
      cipru e un exemplu doar... (Luni, 18 martie 2013, 14:49)

      voevod [utilizator] i-a raspuns lui ikon

      Emotiile spun clar ca e furt, dar o perspectiva poate fii ca s-a terminat cu impresia ca "profiturile sunt private, pierderile sunt publice". Sigur, pentru omul de rand e un razboi, statul a esuat in a proteja cetateanul de rand insa cei care au "investit" in cipru si-au luat un risc pentru care acum trebuie sa plateasca. E posibil sa fie si un mic experiment, sa arate altora de li se poate intampla, adica ca riscurile chiar exista si se intampla necazuri cand dai dobanzi prea mari si nu esti indeajuns de productiv sa le sustii. Pacat de oamenii de buna credinta.
      • +2 (4 voturi)    
        ..nu doar emotiile spun ca e furt, tehnic e furt. (Luni, 18 martie 2013, 15:01)

        ikon [utilizator] i-a raspuns lui voevod

        Mie emotional nu imi vine sa cred ca e furt pentru ca nu pot sa asociez UE cu notiunea mentionata. Din punctul meu de vedere nu poate fi vorba de o slaba gestionare a fondurilor de catre deponent, nu e vorba de jocuri pe bursa, nu e vorba de o banca dintr-o tara bananiera. E vorba de o tara UE.
        • +4 (8 voturi)    
          cipru (Luni, 18 martie 2013, 16:00)

          voevod [utilizator] i-a raspuns lui ikon

          Nu prea inteleg raspunsul tau, dar incerc un raspuns. Repet, statul a esuat sa protejeze cetatenii cinstiti. A permis derapajele pe care le-a permis si astea sunt consecintele.
          Inconstienta unora, lacomia altora au dus la situatia actuala iar solutia propusa nu poate fi miere cu lapte. Riscul e risc si exista chiar daca esti tara UE.
          E inca bine, adica se poate si mai rau. Sa vedem ce va urma.
          • -1 (5 voturi)    
            gestiunea riscurilor (Luni, 18 martie 2013, 16:14)

            ikon [utilizator] i-a raspuns lui voevod

            Ca sa fie mai clar... cand pornesti o actiune cu implicatie financiara estimezi niste riscuri. Daca joci la bursa ai sanse de x% sa pierzi si de y% sa castigi o suma de bani. Tu alegi. Aici nu e vorba de o gestiune a riscului, pentru ca acest risc nu exista la inceputul actiunii. Da, teoretic, toate riscurile exista (cutremure, cataclisme, apocalipse, etc) dar aici e vorba de o tara din UE in care comite un abuz de Evul Mediu. Ok, Cipru a gresit, dar tu, UE, sa vii cu o asemenea propunere... e penibil/scandalos. E mai clar? :)
    • -7 (15 voturi)    
      Ai dreptate - FURT LEGALIZAT (Luni, 18 martie 2013, 15:19)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui ikon

      Ai dreptate - FURT LEGALIZAT DECIS DE MINISTRII DE FINANTE AI UE , condusi de Germania care avenit cu idea.
  • -11 (35 voturi)    
    Propaganda Pro-UE de doi bani (Luni, 18 martie 2013, 14:47)

    alex1234 [utilizator]

    Propaganda Pro-UE de doi bani...

    Uite aici de ce a crescut sentimentul Anti-UE...

    Germania a impus in UE masuri dure de austeritate
    Ca rezultat in Romania (und ecerintele Germaniei au fost aplicate cel mai zelos din Europa):
    - salariile au fost taiate cu 25%
    - TVA -ul a crescut cu 5%
    - mii de scoli au fost inchise
    - zeci de spitale au fost inchise
    - mii de paturi de spitale au fost taiate
    - ajutoarele pentru mame au fost taiate: natalitatea a scazut
    - codul munciis chimbat in devafoarea celor ce muncesc
    - varsta de pensionare s-a marit ca in Vest desi speranta de viata e cu 10 ani mai mica decat in UE
    - 200 000 de bugetari au ramas pe drumuri fiind trimisi in somaj ...
    - politia a ramas subdimensionata infractionalitatea a crescut alarmant
    - tara s-a indatorat cu 20 d emiliarde pentru a ajuta bancile straine din Romania
    - ultimele intreprinderi din tara (Hidroelectrica, Romgaz, Posta, Tarom, Nuclearelectrica) vor fi vandute pe nimic conform unui acord oneros cu FMI

    Dupa asa o spoliere a populatiei vrei ca oamenii sa cante ode UE-ului ?

    Ideologie de doi bani....
    • +15 (21 voturi)    
      Domnu' Alex (Luni, 18 martie 2013, 15:12)

      Gelum [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      FMI a fost cel care a cerut reducerile. Nu Germania. TVA-ul a crescut pentru ca Curte Constitutionala a invalidat reducerea temporara a pensiilor ( o prostie, TVA platim toti, pensiile ar fi fost oricum recuperate ).

      Restul, domnul meu, e cancan. Care mii de scoli, milioane de whatever, samd. Bugetarii, nu inteleg de ce sunt plansi? Sunt si asa prea multi.. plus ca privatul i-a absorbit, rata somajului nu a crescut. Infractionalitatea nu a crescut ( adu si tu dovezi aici ). La fel si flexibilitatea muncii, ai vazut ce probleme sunt in Franta cu muncitorii care lucreaza doar 3 ore si nu poti sa ii dai afara.

      Restul e efectul globalizarii si apartenentei la EU. Peste tot e totul inbarligat, firme de peste tot cumpara alte firme de peste tot. Deci care e problema cu firmele enuntate sa fie in mainile unora care le pot face profitabile ( poate in afara de Romgaz si Nuclearelectrica, restul sunt praf ).

      Concluzia: intr-un stat corect, fara privilegiati, fiecare poate deveni mai bogat prin forta proprie.

      Spolierea, draga domnule, este doar ca nu luptam pentru un ideal comun viitor, ci doar pentru un ciubuc pentru azi, si doar pentru fiecare. Ne spoliem efectiv unii altora dreptul de a fi respectati.
      • -9 (19 voturi)    
        Bla Bla Bla le spuneti celor nenorociti ? (Luni, 18 martie 2013, 16:01)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

        1. Nu e adevarat : Implicarea FMI a fost ceruta de Ministrul Schauble ....Imi pare rau ca nu cititi presa straina, in acest caz trebuia sa o cititi pe cea din Germania de la acea vreme 2009. Dar a nu avea informatii nu va scuza ...

        2. Eu am scris de masurile care au fost luate:
        TVA -ul a fost marit sau nu?
        Taierea Pensiilor era Neconstitutionala si s-a taiat altceva....era bine sa se incalce Constitutia cum a vrut Basescu? Sau ce vreti sa ziceti?

        3. Nu e "efectul globalizarii"
        - curentul electric si gazele nu au crescut halucinant in ultimii 10 ani in UK si nu se vor mari de trei ori in UK in viitor cum se vor mari la noi.
        Marirea se face conform acordului cu UE si FMI, U pe care-l slaveste Tapalaga in articole elogioase

        4. Problema cu firmele vandute ieri pe nimic, domnule,
        o vedeti
        a) in pretul Benzinei de la OMV care e halucinant pentru salariile romanilor in timp ce OMV-ul vandut pe nimic are 1 miliard de euro profit
        b) O vedeti in preturile la APA Nova si in faptul ca apa Nu mai e potabila in Bucuresti
        c) o vedeti in preturile la energie electrica si la gaze care au crescut si care vor ajunge sa se tripleze. O vedeti in interuperile frecvente de la Enel Bucuresti si de la alti distribuitori ca ei

        Problema cu firmele vandute azi pe nimic, va urma...

        a. Teoria pe care o recitati cu "Statul prost administrator" nu face doi bani, domnul meu
        "Statul e reprezentat de cei alesi" "cei alesi vin la Putere spunand ca sunt "Cei mai buni administratori" iar a doua zi dupa ce sunt alesi spun"Suntem prosti administratori" trebuie sa vindem pe nimic"?

        5. Uitati-va la pensionarii care nu-si pot plati intretinerea, la bolnavii care mor la usa spitalelor sau in fata lor, la mizeria copiilor ai caror parinti nu au de lucru sau nu le ajunge salariul de pe o zi pe alta...si spuneti-le lor ca ce li se-ntampla e un "bla-bla-bla"
        A minimiza drama si spolierea prin care trece populatia si sa le spuneti "bla bla bla" ..e jenant !
        • +2 (6 voturi)    
          Nein (Luni, 18 martie 2013, 19:11)

          Gelum [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          1. Mein Herr, ich koennte nichts ueber Herr Schauble, und Rumaenien in 2009 finden. Nicht dass ich die Presse lese, aber ich wohne ja hier. Wenn Sie die Quellen kurz mitteilen, werde ich sie gleich lesen.

          2. Pai preferai sa fim in incapacitate de plata?

          3. Pai afla nene, ca avem cele mai mici preturi la gaze si curent din UE. Pai eu platesc la gaze de 3-4 ori mai mult in Bayern. Curentul ma rupe, ca vaca de Merkel a decis sa inkida centralele nucleare, cea mai mare prostie.

          4. Reguli de piata. Daca nimeni nu ar mai alimenta, pretul ar scade, nu? Si da, statul ori e bun administrator si il crezi ( adica vezi ca esti respectat, etc ) sau nu, si atunci vrei ca statul sa nu intervina decat minimal in mediul de afaceri. Eu in afara de platit taxe, nici nu ma intereseaza altceva in relatia cu statul, ca nici pe el nu il intereseaza ce fac.

          5. Sunt cazul sociale si sunt indreptatiti sa fie ajutati. Aici statul trebuie sa intervina. Nu minimizez, dar noi polemizam aici pe site inloc sa ne implicam direct. Ai fi de acord sa faci ceva pt acei batrani? Sa te implici? Eu am donat multe sume la diferite organizatii de ajutor si stiu ca am ajutat. Anul asta voi incerca sa voluntariez intr-unele din aceste organizatii. Tu ce ai facut?
          • +4 (4 voturi)    
            Pai ce salar ai matale in Bayern? (Marţi, 19 martie 2013, 0:34)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gelum

            0. Daca matale ti-ai ales alta tara , si ai lasat-o pe a ta....sa fii sanatos....platesti impozite in Romania sau nu platesti?

            Daca nu ...te rog abtinete: comenteaza la ce face Schauble....

            1. mai insistati...o fi scos Google din Arhiva ziarele din 2009...Dati-i un mail lui Schauble si intrebati-l direct daca a chemat FMI-ul in tarile din Est in 2009-2010. (pentru Baltici, Ungaria si Romania) ..
            Pana atunci nu a existat "picior de FMI in UE"

            2. Nu noi eram in incapacitate de plata....ci Bancile Franceze si Germane din Romania
            care au fost devalizate de Bancile Mama din afara tarii. Informati-va si aici (indicatie: Vienna Initiative)

            3. Pai nene, ce salar ai mataluta in Germania.
            Hai ca pun 2000 de EU la medie, sa nu te jignesc nici in sus nici in jos ...
            Daca dai 100 EU factura la curent (cate camere ai, mataluta?) inseamna ca poti plati 20 facturi pe luna )

            In Romania factura la curent e intre 1 mil si 2 mil pe luna sau chiar mai mult la un salar mediu de maxim 15 milioane..... deci poti plati maxim 15 facturi...
            dar in Romania Pretul se va tripla si se vaajunge la aia 100 de euro ai matale din Germania deci in Romania se vor mai putea plati 4 facturi dintr-un salar mediu in timp ce matale poti plati 20..

            E bine, e ieftin? Putina decenta nu strica...

            4. "reguli de piata?" Glumesti nene...
            Reguli de Monopol Privat....in care "harnicul vestic nu apare ca fiind harnic nicaieri" ...Enel n-a schimbat nimic de pe vremea lui Ceausescu, nici Apa Nova (apa nu mai e potabila), iar celebrii Nemti "harnici" de la DT baga internet pe sarma de telefon a lui Ceausescu....

            Monopolul de Stat a fost inlocuit cu Monopolul; Privat al Strainilor care n-au investit nimic dar jupoaie populatia cu facturile ce le dau...

            5. Impozite, nene Impozite....Cate impozite mai platesti matale in Romania?
            E usor sa te cari si sa vorbesti de peste gard...cum ajuti tu....
            Cate impozite mai platesti matale in Romania? Suma Totala? dar TVA? etc...
    • +13 (21 voturi)    
      Te-am desfiintat!...:) (Luni, 18 martie 2013, 15:26)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      1.Te referi la salariile spagarilor bugetari, fie ei profesori care lucreaza doar 3 ore pe zi si au concediu 4 luni pe an sau medicii care nu te primesc daca nu-i dai spaga necesara vilei de la munte si de la mare?2. Daca si pensionarii era impozitati doar 6 luni nu mai aveam aceasta crestere de TVA, CCR s-a opus.3.Ce minciuna ordinara!Unde?? Da nume!!!
      4. Cateva pitale inutile au fost inchise atunci, intre timp USL a inchis si ea cateva zeci!...:)5.Iar minti ordinar..6.Codul muncii a fost schimbat pentru impulsionarea celor care muncesc.7.Iar minti ca ponta, creste gradual in 10 ani.8.Foarte bine,Tariceanu sifona prin ei bugetul de stat.9.Avem in continuare mai multi politisti decat sunt nevoie.10.FMI e o organizatie financiara, nu banca. Banii sunt la BNR.11. Bati campii, gen Antena 3!
      E cazul sa recunosti ca toate aceste lucruri s-au intamplat pentru ca Tariceanu a dat o gaura de peste 3,5 miliarde de euro si a aruncat bugetul Romaniei in aer pe multi ani!
      • -3 (11 voturi)    
        CCR s-a opus? (Luni, 18 martie 2013, 16:04)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Cum adica CCR s-a opus....?
        Tu si KKR-au...asa zice zice si KKR-au ca si tine "CCR s-a opus"

        CCR a spus ca e Neconstitutionala!

        Neconstitioanala ! = "Ilegala"

        ca sa intelegi bine
      • +1 (11 voturi)    
        Profesorii si Medicii lucreaza mai mult ca tine (Luni, 18 martie 2013, 16:19)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Profesorii si Medicii lucreaza de 100 de ori mai mult ca tine....

        Eu masor Munca dupa Rezultatul Muncii:
        Ca Rezultat al Muncii Lor Un Profesor formeaza 30 de de elevi in fiecare zi
        Ca Rezultat al Muncii Lor Un Medic ingrijeste 10-20 de bolnavi in fiecare zi....

        Ambii fac o munca ultra-calificata de care tu habar n-ai..si as zice ca am vazut si altii ca tine ...de la care repeti ce ai auzit

        Numaratul Orelor pentru un Profesor, pentru Un Medic sau Pentru Orice Meserie (mai putin cele de la casierii, de paza etc) e o prostie bolsevica....

        Nu durata prezentei fizice se plateste , cum esti tu obisnuit sa-ti iei banii, ci Rezultatul Muncii tale.
        • 0 (2 voturi)    
          Hei, stai putin ca o iei la vale... (Luni, 18 martie 2013, 19:51)

          Gg65 [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          Unde-s aia 30 elevi pe care-i formeaza un profesor "in fiecare zi"?Ce e centru de prelucrare, de-i scoate asa?Si chiar in acel caz, cred ca e ceva gresit ca din aia 30 pe care ii - asa cum zici tu - in fiecare zi , daca iau 1-2 un examen dat pe bune, cu camere , sa nu se poata copia.
          Si atunci cum ramane cu criteriile tale?Cum ramane cu Rezultatul Muncii?Cum ramane cu sumele imense luate pe pregatire in loc sa lucreze in clasa?
          Hai, poate ai ceva treaba si te retinem pe aici!
          Daca in patria Romana s-ar plati REZULTATUL MUNCII, abai atinci cei care merita ar fi la locul potrivit.Dar la noi se plateste REZULTATUL: NEMUNCII!
          PS Si de unde stii tu ce munca face Eugen, inteligentule?
          • +1 (3 voturi)    
            Sa ne zica Eugen de cate ori e mai lenes.... (Marţi, 19 martie 2013, 0:47)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

            1. Pai sa ne zica "productivul Eugen ce munca face" ca vad ca se ascunde....daca tot injuri munca profesorilor si a medicilor sa iasa celebrul Eugen cu munca liui in fata
            Sa vedem si noi ce munca utila social si national face Eugen? Si cat de productiv e el!
            Si tu ar trebui sa faci la fel...

            2. Un Profesor lucreaza o luna pentru 10 milioane de lei vechi. Da?

            Pun doar 20 de zile lucratoare pe luna deci Lucreaza pentru 0.5 milioane pe zi.....

            daca impart 0.5 milioane la 6 ore (desi profesorul mai corecteaza lucrari si acasa etc...)
            Inseamna ca un profesor ia pe ora cam 80 lei vechi...80 * 8 = 640 mii lei vechi la norma lui Eugen de 8 ore pe zi....

            640 * 20 = 12.8 milioane pe luna la "Norma lui Eugen"

            atat castioga un profesor in medie.....

            Daca Eugen are salar mai mic de 13 milioane inseamna ca e Mai Productiv decat acel Profesor

            Daca nu ia mai mult de 13 mil., si sunt sigur ca nu are doar 13 milioane, nu numai ca e un mare mincinos acuzand profesii ca sunt lenesi.....

            Dar este mult mai lenes ca orice profesor
            ...de cate ori ?pai, Salariu lui impartit la 13

            Daca Eugen are 26 de milioane atunci e de 2 ori mai lenes ca un profesor

            Daca Eugen are 39 de milioane atunci e de 3 ori mai lenes ca un profesor

            Daca Eugen are 52 de milioane atunci e de 4 ori mai lenes ca un profesor

            Daca Eugen are 65 de milioane atunci e de 5 ori mai lenes ca un profesor

            samd....

            Sa ne zica Eugen de cate ori e mai lenes....
          • +1 (3 voturi)    
            30 de elevi is intr-o clasa daca n-ai auzit (Marţi, 19 martie 2013, 1:02)

            alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gg65

            1.aprox. 30 de elevi is intr-o clasa. Daca n-ai auzit inseamana ca n-ai prea fost la scoala....

            2. cat priveste "daca iau 1-2 un examen dat pe bune"

            faptul e adevarat pentru liceele slabe....

            40% au luat bacalaureatul ceea ce inseamna 2 din 5 deci nu 1-2 Da?

            Apoi cel care trebuie sa-nvete e elevul nu profesorul si poti preda oricat unuia care nu vine deloc la scoala iar cand vine nu deschide cartea niciodata....

            O analiza a unui profesor nu se face hey-rupist cu 3 latraturi si 2 maraieli

            Un profesor intr-un liceu slab Trebuie Premiat daca a reusit sa duca 5 elevi de Nota 4 la Nota 5....

            Dar e o meserie grea de care tu habar n-ai.... eu nefiind nici profesor si nici medic nu vorbesc din interes...dar am bunul simt sa ma gandesc si sa ma interesez despre meseria altuia si s-o respect.
  • -17 (29 voturi)    
    Aberatii (Luni, 18 martie 2013, 14:51)

    La Tour Eiffel [utilizator]

    Adica dl Tapalaga sustine ca adevaratii pro occident si UE sunt un nomenclaturist si o procuroare ceausista in timp ce toti ceilalti politicieni, oameni de afaceri si chiar si o parte importanta a populatiei in general sunt anti ba chiar comunisti de-a dreptul. Da domnule Tapalaga, e foarte occidentala si democratica deviza sub care luptati: cine nu e cu noi e impotriva noastra.
    • +6 (10 voturi)    
      mah... (Luni, 18 martie 2013, 17:04)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      ce mama naibii e sintagma asta "procuroare ceausista"??!! adica toti procurorii aflati in activitate pina in '89 ar trebui arsi pe rug?!
      unde va e mintea, oamenilor....
      • 0 (2 voturi)    
        asta era (Marţi, 19 martie 2013, 3:28)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui brita

        asta era

        "procuroare ceausista"

        adica

        "a lucrat ca procuroare in regimul ceausist"

        n-a zis nimeni ca a facut ceva cuiva....

        altii erau, ingineri , medici, elevi, studenti, pionieri in acelasi regim....


        iar alalalt MRU era

        "membru CC al UTC in regimul ceausist"

        MRU asta sta prost fata de punctul 8 de la Timisoara cu care d-l Tapalaga este de acord

        Dar chiar daca este de acord tot il sustine pe MRU ca Presedinte
        • +1 (1 vot)    
          lasati... (Marţi, 19 martie 2013, 13:27)

          brita [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

          prin urmare unchiu-meu a fost "inginer ceausist", matusa-mea "profesoara ceausista"...

          iar d-ta sau rudele matale?

          iti recomand calduros lecturi privind sensul si conotatiile cuvintelor.
    • +1 (3 voturi)    
      pai chiar (Luni, 18 martie 2013, 19:17)

      lars [utilizator] i-a raspuns lui La Tour Eiffel

      tu te comporti asa: cine nu e cu noi, e impotriva :D sau hai, de dragut discutiei, cine sunt in romania pro occidentali si pro eu? 3 exemple
  • -8 (18 voturi)    
    vaca de muls (Luni, 18 martie 2013, 15:16)

    tontu [utilizator]

    Daca is inchipuie cineva ca Romania a fost primita in UE pentru ca occidentalii ne apreciaza in vreun fel se insala amarnic. Totul nu a fost decat un calcul rece, economic din care a rezultat ca e mai profitabil pentru capitalistii europeni, americani, etc. ca sa intram si noi in UE. Statul de drept, democratia, egalitatea sanselor sunt niste povesti frumoase in care mai cred doar fraierii. Lumea se inparte in scavi si stapani, iar Romania e buna in UE atata timp cat mai are "lapte"
    • +11 (15 voturi)    
      dar laptele il mulge baronul local (Luni, 18 martie 2013, 16:00)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      vitele nu pricep si nici nu se revolta.
      UE vrea sa ne faca un grajd decent, curat, o mancarica buna.
      Baronul local te bate, si fura fara scrupule, nu iti face strazi, sau le face la pret triplu, vrei sa-ti faci si tu o casa - administratia locala NU face infrastructura daca nu castiga baronul local, apare un loc de munca, baronul tau local il dirijeaza cu vrea muschiul lui si daca nu ai 90/60/90 si nici bani....adio, apare o licitatie...firma ta castiga ? EROARE

      Buna Dimineata !!!!!
      • -4 (14 voturi)    
        Intre zootehnia intensiva si cea rurala (Luni, 18 martie 2013, 16:28)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Intre zootehnia intensiva si mulsul intensiv al vacilor
        practicat de UE....

        si zootehnia si mulsul vacilor de subzistenta practicata local....

        Nu stiu cum mai bine pentru vaca....

        Sa fie mulsa de n-ori pe zi cu aparate moderne care storc si ultima picatura de lapte din ea,
        Sa fie ingrasata cu substante modificate genetic si steroizi ca sa fie dusa la abator cat mai repede
        ...

        SAU
        Sa fie mulsa cu mijloacele traditionale ale agriculturii rurale, taiata doar de Pasti si de Craciun si hranita cu coceni de porumb cand fanul se termina....
      • -7 (9 voturi)    
        Noapte Buna!!! (Luni, 18 martie 2013, 16:29)

        alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Noapte Buna!!!

        (somnul ratiunii naste monstrii)
  • +7 (9 voturi)    
    A treia cale (Luni, 18 martie 2013, 16:38)

    justin puscasu [utilizator]

    Citind comentariile la acest articol, observa ca toata lumea ia in considerare doar doua posibilitati: sa fim sclavi la straini UE, FMI, rusi, alti licurici..), sau - mai "patriotic" - sa fim sclavi pentru baronii locali.
    Nimeni nu observa ca s-ar putea sa existe si o a treia cale: sa reformam rapid si drastic justitia, pentru a mai taia din unghii baronilor locali (si niste pasi timizi s-au facut in directia asta) si apoi sa aducem la conducerea statului niste oameni cu adevarat competenti. Suna utopic, dar se poate.
    • -2 (2 voturi)    
      A treia cale (Luni, 18 martie 2013, 18:31)

      Walther [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      Mmm da ,cred ca cea mai buna solutie ar fii o lovitura de stat,realizata de catre popor el insasi.Dar nu cred ca s-ar rezolva ceva,deoarece avem asta in suflet,sa furam capra vecinului si apoi sa o omoram
  • +4 (6 voturi)    
    O adevarata istorie! Bun articol! (Luni, 18 martie 2013, 16:41)

    razvanrizea [utilizator]

    Cred ca articolul rezuma adevaratele intamplari istorice din ultimii cativa ani ai Romaniei. Adevarat. Dar din pacate suntem prea putini cei care putem sa constientizam aceste adevaruri, sa le intelegem rostul si scopul. Si dupa cum s-a vazut la vot, suntem chiar foarte putini pentru a putea schimba ceva. Suntem numiti "basisti" daca nu suntem impotriva europei, impotriva lui Basescu, daca suntem impotriva USL-ului pur si simplu tot basisti suntem numiti. Si poate chiar suntem basisti, ne dorim o Romanie mai buna, o justitie curata, si niste politicieni care sa mearga pe drumul inceput de Basescu. Romania o ia pe o panta din ce in ce mai abrupta, penalii si infractorii au reusit sa ajunga iar la putere, si vor pune justitia cu boul pe labe pana la urma, cel mai posibil vor mai face inca niste pasi importanti innapoi. Dar ei uita un lucru, suntem 7 milioane de romani plecati din tara. Si daca ii pune nenorocul sa ne scoata din Europa, noi ne vom trezi, si o data intorsi acasa nu vom mai vrea sa muncim pe 12 milioane dupa ce am fost obisnuiti sa fim platiti in sute sau mii de euro. Ii vom linsa in centrul Bucurestiului asa cum si ei au facut-o in 89 si la inceputul anilor 90 si continua si astazi.
  • +1 (11 voturi)    
    Ironic! (Luni, 18 martie 2013, 16:42)

    Garett [utilizator]

    Mi se pare cel putin ironic sa faci apologia UE fix a doua zi dupa numarul de "eurohaiducie" din Cipru! :D
    Si sa deplangi manifestarile anti-europene cand liderii europeni insisi se manifesta profund anti-european...
  • +2 (4 voturi)    
    Clarificare... (Luni, 18 martie 2013, 17:29)

    taticutu [utilizator]

    In principiu sunt de acord cu cele relatate,in special cu euroscepticismul romanesc,valabil de altfel la toate tarile componente ale UE. Problema ce o vreau clarificata de dl.DT si care apare ca un leit-motiv cam in toate articolele dansului,este sa ne reproduca intocmai acele declaratii ale lui Ponta,Antonescu care au continut net antiamerican,antieuropean,antioccidental,ca sa ne fie noua cititorilor,foarte clar,ca afirmatiile nu sunt spuse la modul general,speculativ.
    Multumesc !
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt de acord cu aproape tot (Luni, 18 martie 2013, 18:47)

    XXIstCentury [utilizator]

    in afara de pozitia fata de Barlad - gazele de sist. Sunt cat se poate de pro-Europa si occident in general. Si nu ma gandesc la venituri, ma gandesc la tot ceea ce inseamna viata in vest : orase curate, autoritati care coopereaza cu cetatenii, nu ii sfideaza, cetateni care reactioneaza, educatie de calitate, toleranta etc. Nici nu mai pun justitie functionala - fara asta, tot ce am pus mai sus e imposibil. Avem mult de invatat de la vest, majoritatea romanilor inca nu inteleg ce inseamna democratia, si responsabilitatile civice care o fac posibila. Ca a fi cetatean nu inseamna doar sa te duci la vot o data la 4 ani, daca o faci si pe asta. Inseamna sa reactionezi atunci cand ceva nu e in regula, nu sa pleci capul. Si nu doar in raport cu autoritatile. In fine, ar fi multe de zis.
    Dar faptul ca iau Occidentul drept model nu inseamna ca tot ce zboara se mananca. Nu am incredere in proiectele de la Rosia Montana si in exploatarea gazelor de sist. La ce adunatura de penali avem in frunte, puteti fi siguri de un lucru : Romania va iesi intr-o imensa, imensa pierdere. Redevente mici, clauze prin care sa acopere o parte din reecologizare etc. vor insemna ca le vom da bani noi, in loc sa castigam ceva. In plus, cianurarea si fracturarea hidraulica sunt periculoase oricum. In Ro, e IMPOSIBIL SA NU IASA UN DEZASTRU. Nu va dati seama ca orice control pentru respectarea normelor va fi facut doar pentru spaga ? Aveti incredere in acest guvern, si chiar urmatorul guvern (clasa politica nu se va curata peste noapte) sa va apere interesele ? E cineva atat de naiv ?
    • 0 (6 voturi)    
      Esti de acord si cu lista asta? (Luni, 18 martie 2013, 19:24)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

      - Esti de acord si cu Furtul UE din Cipru?

      - Esti de acord si cu triplarea pretului la gaze si electricitate pentru cea mai saraca tara a Europei

      desi aceasta tara , Romania, are gazul si petrolul propriu al carui cost de extractie va fi de 10 roi mai mic dupa marire si este de 3.5 ori mai mic astazi decat pretul de vanzare?

      - esti de acord ca cei mai saraci oameni din UE (Romanii) sa plateasca 20% la bogatii care isi fac firme de produs electricitate la fiecare factura de electricitate pe care o platesc ?

      - esti de acord ca tara ta sa aibe 42% saraci si UE-ul si Guvernele sa nu propuna nimic in aceasta directie
  • 0 (0 voturi)    
    Val a fost in 2007 (Luni, 18 martie 2013, 19:20)

    Mariusica.a [utilizator]

    2012-2013 e deja tsunami
  • -1 (5 voturi)    
    Să fim stupizi, prieteni PD-Liști, să fim stupizi. (Luni, 18 martie 2013, 19:22)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    Îmi place enorm că dl.Morar face ”justiție de dragul justiției”. Cam la fel au făcut și procurorii lui Stalin, Hitler și a altora. Ideea că poți să faci justiție pentru a repara o nedreptate sau pentru a pedepsi un vinovat se pare că n-a avut-o dl.Morar.
    Articolul este trist, chiar și pentru un PD-List jenantt ca dl.Tăpălagă. Dacă PSD șiPNL și-ar găsi partner de discuții Russia- care-i problema, Germania se pupă cu Russia de mult și are și avantaje- noi sugem la licurici de când e Băsescu președinte și-am luat-o doar la mufă (în plus lui Băsescu i-a căzut totalmente părul de atâta supt și i s-a făcut gura pungă).
    Am auzit că pentru PD-Liști se deschide un orificiu de emigrare direct în COngo. Acolo e nevoie și de Băsescu, și de Udrea, și de Macovei. Oamenii ăia mănâncă orice...
    • 0 (0 voturi)    
      Vezi, asta e diferenta (Marţi, 19 martie 2013, 19:48)

      Mariusica.a [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      Noi Băsiștii, pedeliștii sau cum ne spui, avem un vocabular mai moderat, analizăm, venim cu argumente

      Voi ăștia care ne atacați, limbajul se reduce la "supt" "și-am luat-o doar la mufă" "Russia" " i s-a făcut gura pungă" "orificiu de emigrare"

      Vezi diferența de calitate a oamenilor?

      PS: Apreciez totuși că scrii cu diacritice, poate e tratabilă starea precară a limbajului
  • 0 (6 voturi)    
    Ce mai conteaza Sanatatea Oamenilor de la Barlad (Luni, 18 martie 2013, 19:38)

    alex1234 [utilizator]

    Tapalaga:
    "In siajul scutului au sosit in Romania gigantii petrolieri ExxonMobil si Chevron, care intentioneaza sa demareze explorarile in privinta exploatarii gazelor de sist pe teritoriul Romania. Cum sa nu-si vada Rusia amenintate din nou interesele (de data asta energetice) in regiune, cand o tarisoara mica precum Romania incepe sa joace tot mai agresiv? Cum sa stea mai departe cu bratele incrucisate cand, intr-o tara de la periferia UE, s-au concentrat atatea motive majore de ingrijorare pentru Moscova? Cum sa nu se trezeasca subit la Barlad inalta constiinta civica in randul a mii de cetatenti, care protesteaza in strada impotriva gazelor de sist?"


    Pai exact ca tine Tapalaga, zice azi si Ponta:
    si tu si Ponta cantati in Cor si aduceti Elogii Exploatatorilor Gazelor de Sist.....

    Ce mai conteaza Sanatatea Oamenilor de la Barlad, nu ?

    Ce mai conteaza distrugerea mediului si a panzei freatice? Nu conteaza, nu?

    Ce mai conteaza Ca pot aparea cutremure intr-o zona, care e la 30 de km de Vrancea, asa cum au aparut cutremure la Blackpool in UK , cutremure care au dus la suspendarea exploatarii cu gaze de Sist, in UK
    Nu mai conteaza, nu?

    Bravo Tapalaga! acuma inteleg de ce ii iei tu apararea
    permanent lui Ponta "care trebuie sa se decida cu cine sa fie"
    si il Injuri doar pe Antonescu

    Cine se aseamana se aduna !

    mai observ si ca cenzurati ca "adevarati jurnalisti" opiniile care nu coincid cu ale voastre.
    Mie personal nu mi-au aparut mai multe mesaje...
    Unde e libertatea de exprimare ?
    • 0 (0 voturi)    
      Cenzura se cheama moderare (Marţi, 19 martie 2013, 19:54)

      Mariusica.a [utilizator] i-a raspuns lui alex1234

      Opinia dvs. este vizibila, am citit-o, cand a-ti facut contul, a-ti fost de acord cu niste termeni si conditii pentru a posta....in principiu daca vorbesti vulgar, jignesti alti utilizatori, spamezi, sau scrii ceva ce poate incalca legile si sa bage HN in probleme, cum ar fi postari xenofobe, atunci HN isi rezerva dreptul de a-ti respinge comentariul

      Daca te uiti prin articole, o sa vezi totusi ca cei ce aproba comentariile, apreciaza cateodata ca un om s-a straduit sa scrie, si desi ar avea motive sa respinga comentariul, acestia re-editeaza partea ce nu se conformeaza, iar la baza comentariului o sa vezi "Editat de HotNews"
  • 0 (2 voturi)    
    Hmm si iar Hmm... (Luni, 18 martie 2013, 21:29)

    solar [utilizator]

    mai ,baieti comentatori...
    d-apai discutiile sunt naspa rau de tot !! Voi stiti ceva ,ati citit ceva din doctrinele economice contempoarane sau...mai putin contemporane? Zau ca ma las de meseria de comentator "postac", pen ` ca nu vaz p-aici decat discutii empirico-socialisto- comunisto - liberalo- capitaliste. Dom Tapalaga , o fi avand el in fata domniilor noastre niscai "nestiinte" de obiect , dar de stiut carte se vede clar ca stie !! Ce sa ma fac acuma? sa-ncep sa enumar, vezi ca de aci pana-aci e urmatoarea idee si vine de la cutare si cutare, iar de aici incolo ,pana la paragraful cutare esti trimis la ideile lui cutare si cutare? Pai, asta boieri dv nu se poate face intr-un articulus pe care tre sa-l priceapa si academicianul si ... hingherul . Da` , noi tot nu pricepem si-o tinem otova si printre pruni, dupa invataturile de la invatamantul politic unde zelosi oportunisti forjati cu ciocanul la cap, dar in post de secretari cu probleme economice se intreceau sa ne bage in cap cum devine cu ...exploatatia(sic!) omului de catre om si cu clasa... mancatoare (vezi cele 3 ore de lucru ale... societatii comuniste dezvoltate franceze). Tare ma tem ca tara asta dezmierdata cu numele de Romania va trebui s-o ia cu totul de la zero ca sa.... Dar oare va mai apuca sa...???
    • +2 (2 voturi)    
      Ce scoala are D-l Tapalaga? (Luni, 18 martie 2013, 23:39)

      alex1234 [utilizator] i-a raspuns lui solar

      <Dom Tapalaga , o fi avand el in fata domniilor noastre niscai "nestiinte" de obiect , dar de stiut carte se vede clar ca stie !!>

      Ce scoala are D-l Tapalaga?

      Economia? Medicina ? Computerele? Dreptul?

      Nici una din astea.... Dar atunci care?

      nici macar Geolog nu e dar stie bine cum e cu gazele de Sist...si ca nu pateste nimeni nimic....

      Dar e bun la toate subiectele....

      NUME: Tăpălagă
      PRENUME: Dan-Nicolae
      Data nasterii: 28 august 1975, Copşa Mică, Sibiu county

      Studii: Journalism, Lucian Blaga University,Sibiu(1993-1997),

      Functia actuala: editor coordonator Hotnews, Alte activitati: consilier al fostului Ministru al Justitiei, Monica Macovei, purtator de cuvant al
      Ministrului Justitiei (ianuarie – martie 2005),
  • -1 (1 vot)    
    eorii (Marţi, 19 martie 2013, 0:32)

    cotora [utilizator]

    in ziua de astazi in romania, hotii si coruptii sunt considerati eroi !, de unii, chiar majoritari
  • 0 (0 voturi)    
    DOMNULE DAN TAPALAGA, (Marţi, 19 martie 2013, 15:23)

    Rose1 [utilizator]

    V-am spus si alta data ca facand jurnalism in felul in care il faceti Dvs. nu aveti nici o sansa sa fiti laureat vreodata cu celebrul "Premiul Pulitzer"! Acest prmiu este un fel de "Oscar" pentru jurnalistii adevarati din intreaga lume si uni dintre ei au facut sacrificiul suprem facandu-si profesia si fiind onorati si laureati post-mortem! La articolul Dvs. 100% partinitor si propagandistic va raspund postand un scurt citat din recentul discurs rostit in Parlamentul European de catre un celebru eurodeputat britanic, Nigel Farage:
    "Dar as vrea sa atrag atentia ca sunteti in negare si cu privire la Romania si Bulgaria. Acele doua tari sunt chinuite de coruptie si crima organizata. Nu ar fi trebuit niciodata lasate sa intre in Uniunea Europeana.
    Doamnelor si domnilor, trebuie sa admitem acest lucru: nu ar trebui sa fim intr-o uniune politica cu Romania si Bulgaria".
    Incercarea Dvs. de a arunca "pisica moarta" a pretinsului anti-europenism in curtea mogulilor adversari politici ai mogulului de la Cotroceni este de un penibil si ridicol imens si va re&re&recalifica in categoria "logofetilor de curte" portocali de dreapta! In rest nimic, articolul scris de Dvs. nu merita comentat, trebuie aruncat in cosul cu rebuturi editoriale! Mai cititi, documentati-va si reveniti, poate data viitoare o sa fie mai bine!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică