Cateva observatii despre spaga ca mod de viata

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 15 martie 2013, 19:32 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Noul mare dosar de coruptie in justitie, soldat cu arestarea judecatoarelor Viorica Dinu si Antonela Costache de la Tribunalul Bucuresti, marcheaza cateva diferente fata de reteaua Voicu de la Inalta Curte. O prima observatie: in ciuda faptului ca judecatorii sunt perfect constienti de riscuri, nu se abtin sa incaseze mita. Aceasta pare sa fi devenit un mod de viata, un fenomen raspandit in instante. Mita ca mod de viata are, totusi, un cod al onoarei (banii se returneaza daca traficul de influenta esueaza) si reguli precise (doua pile care intervin in acelasi timp sunt garantia esecului). Judecatorii nu iau mita pentru ca-i preseaza vreo nevoie personala, dovada ca unul din magistratii arestati se lauda cu o haina de blana de 3500 de euro despre care spune ca nu a purtat-o niciodata deoarece "era prea grea".

Ce aflam, totusi, nou din acest dosar instrumentat de procurorii DNA, care ne arata cum se adapteaza si cum functioneaza retelele de coruptie din justitie in plina lupta anti-coruptie?
  • Interceptarile din dosar nu mai sunt doar telefonice, ci mai ales ambientale. Este semn ca si coruptia s-a adaptat. Nimeni nu mai e atat de prost incat sa vorbeasca despre spaga la telefon. O negociaza acasa sau la serviciu. Unele discutii se poarta in soapta, altele au loc in liftul institutiei, programat sa se blocheze intre etaje. Viata procurorilor si a ofiterilor de informatii s-a complicat.
  • Manipularea sistemelor informatice este perfect posibila astfel incat dosarele sunt dirijate catre completele de judecata corupte, ocolind astfel procedura repartizarii aleatorii.
  • Coruptia a devenit mod de viata pentru unii magistrati, care traiesc de ani de zile intr-un sistem de valori rasturnat. Traficul de influenta e la ordinea zilei. Cine ia spaga "mananca o paine", tot dispretul pentru judecatorii corecti. Cei care nu iau sunt "prea tampiti sa faca bani". Cele doua judecatoare nu par sa incaseze mita pentru a acoperi nevoi personale presante, ci pentru ca asa s-au obisnuit. Una din ele se lauda cu o haina de 1400 de euro, cealalta se mandreste cu o blana de 3500 de euro, dar  nu o poarta pentru ca "e prea grea". 
  • Coruptia pare generalizata. In retele sunt antrenate numeroase persoane, alti judecatori de la Tribunal sau Curtea de Apel, grefieri, avocati, alti intermediari. Intr-o lume in care mita pare regula, iar onestitatea exceptia, judecatoarea Viorica Dinu se justifica unui intermediar: "tu să fii în meseria asta, ştii cum ai fi de fricoasă? Şi eu eram la fel. Până să cunosc...care sunt adevăratele.. realităţi. Şi până să citesc foarte multe dosare". Care o fi adevarata realitate? Ca toti iau? Ca odata urcat in caruselul spagii nu mai poti cobora? Ca merita sa risti totul pentru ca doar prostii sunt prinsi?
  • In aceasta lume putreda, exista totusi un cod al onoarei: nu rezolvi, dai banii inapoi omului. Intermediarii stiu, la randul lor, ca "e urat sa ceri bani inapoi de la judecator". Apoi, exista reguli care ordoneaza acest haos. Judecatoarea spune despre un grefier cam lacom ca "el nu le are cu elementele de cod. El e, saracu, redus rau de tot". Avem de-a face cu o ierarhie intoarsa a valorilor care trebuie respectata, altfel se strica piata, se intoarce lumea coruptilor cu susul in jos: „Doamne! Păi, pentru ce vrea, fraţilor, cinci mii? (...) Mamă, Trebuie înlăturat! Înseamnă că eu am o poziţie…”. Fiecare corupt isi pretuieste valoarea raului prestat.
  • In lumina acestui dosar, se intelege mai bine de unde atata aversiune din partea judecatorilor fata de procurori si servicii secrete. Ei au ramas ultimele piedici, ultimii care se incapataneaza sa bulverseze un univers inchis, in care lucrurile "se rezolva" iar aplicarea legii are, totusi, un pret. Relevanta este si retinerea judecatoarei Dinu in a interveni in dosarul Ioardache pe motiv ca e "monitorizat de afara". Groaza de procurori, de servicii secrete si de Europa sunt fricile marilor corupti, judecatori, politicieni sau oameni de afaceri. Se intelege mai bine, poate, si de ce tinea Dan Voiculescu sa se judece neaparat la Tribunalul Bucuresti. 
  • Socanta iresponsabilitatea judecatoarelor, care-si tarasc in mocirla coruptiei, o expun fara teama ca pot distruge. Una risca sa-si lase copilul pe drumuri, fiind singura, alta isi coopteaza sotul si fiul in filiera spagii. Din relatarile unor clienti ai retelei de la Tribunalul Bucuresti, rezulta ca fiul a jucat o spaga la cazinou si a pierdut banii. Sau, vorbim cumva aici de familii intregi iresponsabile? 
  • Reteaua Voicu, retelele de la Tribunalul Bucuresti ne-au aratat amploarea fenomenului coruptiei din Capitala. Cum o fi in instantele din restul tarii?
  • Privind in ansamblu sistemul coruptiei din justitie, avem imaginea unui motor turat in gol, care consuma mult combustibil pentru a risipi intreaga energie in atmosfera. Statul iroseste resurse uriase cu filajele SRI, cu politisti judiciari, cu anchetele procurorilor, cu judecatori pusi sa judece si care, in final, blocheaza tot acest costisitor motor institutional incasand o mita. Noi, toti ceilalti, pierdem pe linie. Statul pierde multi bani, societatea ramane expusa unor pericole reale. Gestul judecatorului de a incasa o mita de cateva zeci de mii de euro inseamna libertate pentru un traficant de droguri sau un spargator de case care va contina sa faca acelasi lucru: sa vanda cocaina sau sa sparga case. Au, la randul lor, de recuperat un prejudiciu de cateva zeci de mii de euro, costul spagii la judecator.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Adevaratul vampir care suge sange si ucide peste 10.000 de oameni in fiecare an. Cazul misterios inregistrat in Romania

Oamenii de stiinta americani au descoperit ca un gandac aparent inofensiv este in realitate un adevarat vampir care suge sange si e responsabil de moartea a mii de oameni anual. Gandacul Triatoma Dimiata aduce un pic cu ochiul-domnului de la noi, insa nu e deloc o gaza inofensiva.








15362 vizualizari
  • -26 (56 voturi)    
    ziaristii... (Vineri, 15 martie 2013, 19:43)

    republicanu [utilizator]

    In toata aceasta analiza care se vrea exhausista nu apar ziaristii ! Daca am vedea 8-9 arestati,cu dosare executate la mare arta am zice ca ,da,justitia incepe sa-si faca treaba ! Sau ziaristii sant sancrusanti intr-o presa sacrosanta ! Si sa nu spuneti ca nu sant ziaristi corupti...
    • +19 (25 voturi)    
      vezi dacă nu citeşti ziarele? (Vineri, 15 martie 2013, 20:59)

      Radu_Luci [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      îs toate gratis, înghesuite pe internet! dă o căutare pe Google şi taman pe un asemenea sait o să găseşti răspunsul la problema care te frământă.
      • +15 (21 voturi)    
        Vlad Tepes (Sâmbătă, 16 martie 2013, 1:57)

        MihaiDanBaiaMare [utilizator] i-a raspuns lui Radu_Luci

        In afara de DNA ar face bine sa apara un cetatean care a fost nedreptatit de un penal de judecator si sa-si faca singur dreptate. Un justitiar, un barbat care nu mai are nimic de pierdut si sa ne scape odata de toti coruptii din justitie.
        • +1 (1 vot)    
          Corect ! (Duminică, 17 martie 2013, 5:04)

          Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui MihaiDanBaiaMare

          Cei mai periculosi oameni din lume, sint cei care n-au nimic de pierdut.....

          ,,,sau care au pierdut TOT.
    • -18 (26 voturi)    
      si procurorii? (Vineri, 15 martie 2013, 22:02)

      laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      astia nu sunt corupti? sistemul de justitie in romania a ramas in baza procurorilor? cuata justitie reformata.
      http://www.independentonline.ro/2012/12/19/Dosarul--Poienaru-Agrofam--agita-spiritele-in-Parchetul-Ialomita-8160
      • +28 (40 voturi)    
        da (Vineri, 15 martie 2013, 22:39)

        bec [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

        postacii, ma, postacii lui voiciorescu, incepind cu gidea si ciuvica si terminind cu tine, ma, astia nu sint corupti, ma?
        • -12 (24 voturi)    
          nu stiu... (Vineri, 15 martie 2013, 23:13)

          laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui bec

          nu urmaresc antena 3 . poate tu...
    • +3 (5 voturi)    
      M/am oprit la "exhausista"! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:58)

      , RightIsGood [utilizator] i-a raspuns lui republicanu

      Nu stiu daca exista asa ceva
      Nu am gasit in dex asa ceva; mai degraba... exhaustiva!
  • +55 (61 voturi)    
    Deci, mai e nevoie de MCV sau nu? (Vineri, 15 martie 2013, 20:07)

    333 [utilizator]

    Dar de Schengen tot pregatiti mai suntem?

    Al naibii, DNA-ul, asta; cum da cu bata-n interesul national.

    Vorba Domnului Prim-Ministru Ponta: daca se stia ca integrarea in UE ar fi insemnat mai mult DNA (justitie si lege) decat fonduri grase pentru baietii destepti pusi pe furt si afaceri cu statul, cui i-ar mai fi trebuit??
    • +42 (48 voturi)    
      Cea mai mare victorie de pana acum a DNA... (Vineri, 15 martie 2013, 22:45)

      predel [utilizator] i-a raspuns lui 333

      ...nu sunt nici aprecierile pozitive din MCV, nici macar intrarea la mititica a lui Bombonel ci frica pe care a bagat-o in corupti: "Tre' sa aveti grija! Aveti grija, ca DNA.-u' e in foc continuu!"
      Din pacate, cata vreme sistemul inca lupta - vezi numirile lui Mona si suspendarea celor doi din CSM - e clar ca avem inca nevoie de sprijinul MCV.
      • +30 (36 voturi)    
        Corect! (Vineri, 15 martie 2013, 23:24)

        333 [utilizator] i-a raspuns lui predel

        100% de acord.

        ...si de amanarea intrarii in Schengen, fiindca unde justitia nu functioneaza, nu poti sa asiguri nici securitatea granitelor, ca de iesit, banditii ies cu acte-nregula in restul UE si in afara UE, la o adica.
    • +8 (10 voturi)    
      Inca o dovada... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 12:15)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui 333

      (daca mai era necesara)...Ca Ponta doarme in bocancii tarii, iar cind se trezeste face cu schimbul, cu Cacarau, la tembelizoare.
  • +57 (65 voturi)    
    Cum e Dottore/Cacarau? (Vineri, 15 martie 2013, 20:43)

    Businessman [utilizator]

    E Romania stat de drept or ba? Tot cu cozile pe sus? Tot. La cat de nesimtiti sunteti.
    Multa rabdare va urez, in asteptarea telefonului....cu vestea despre Shengen.
  • +35 (43 voturi)    
    Justitia si nivelul de trai al romanilor (Vineri, 15 martie 2013, 20:49)

    CetateanLogat [utilizator]

    Justitia este principala vinovata pentru intarzierea economica a Romaniei si pentru prabusirea standardelor morale a societatii. A acceptat sa fie controlata politic si astfel a "luptat" pentru perpetuarea coruptiei. Daca justitia isi facea datoria, nu era posibil jaful care se intampla in Romania de la Revolutie pana in ziua de azi, cu consecinte dramatice pentru nivelul de trai a majoritatii populatiei.
    A fost o "greseala" (intentionata) introducerea inamovibilitatii judecatorilor. Prima data trebuia reformat sistemul si doar dupa aceea trebuia introdus acest principiu.
    Solutia este una singura: alegerea de catre cetateni a magistratilor cu functii de conducere, la fel ca in SUA
    • +32 (38 voturi)    
      nu e solutie (Vineri, 15 martie 2013, 22:41)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      dqaca te uiti cum alege a electoratul roman, ai avea numai magistrati favorabili varanului, practic numiti de el.
    • +21 (27 voturi)    
      Oho (Vineri, 15 martie 2013, 23:43)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      Da, alegerea de către cetăţeni a parlamentarilor a fost CU SIGURANŢĂ un succes, aşa e!
      (ăsta e sarcasm,. în caz că nu se vede)
    • +1 (3 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 6:28)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      asta ar fi justitia independenta...nu numita pe criterii de "permeabilitate" politica....este ceea ce ii sperie cel mai tare pe USl-isti....
    • +3 (5 voturi)    
      cetatenii romani (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:16)

      oilman [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      sint de acord cu afirmatia pe care o faci referitor la sistemul corupt in justitie, dar legat de alegerea 'cetatenilor' ma indoiesc ca e o solutie. din pacate democratia, desi e cel mai bun sistem pe care il avem nu este perfecta. 'cetatenii' romaniei au votat ultima data pentru revenirea bolshevismului mafiot - de ce crezi ca ar vota pentru judecatori curati ? Adevarul este ca Romania este la marginea Europei, mai mult afara decit inauntru. Middle Class este subtire si putin influenta, ii este frica sa riste pozitia pe care si-a cistigat-o din greu. Capul plecat sabia nu-l taie si impotenta mioritica sint inca relevante intr-o tara in care valorile democratiei occidentale sint asimilate cu dificultate. Asa cum spunea in stenograma, din pacate doar frica ii mai tine pe nemernici in friu. Insuficient, pentru ca nu sint inca destui in puscarie si strict matematic vorbin sansele sa faci potlogaria si sa iesi basma curata sint foarte mari.
      • +2 (2 voturi)    
        Cum adica..... (Duminică, 17 martie 2013, 5:12)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui oilman

        "..........DIN PACATE ..........doar frica ii mai tine pe nemernici in friu." ???????

        Te-ai gindit la vreo solutie ???

        Si fiindca veni vorba: "Capul plecat, sabia nu-l taie"........

        Un popor care are un asemenea 'proverb'.........

        isi merita soarta.
    • +4 (6 voturi)    
      Fiti serios. (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:35)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui CetateanLogat

      N-ati vazut ce-au ales ultima data cetatenii?
  • +49 (53 voturi)    
    Justiția la români (Vineri, 15 martie 2013, 20:55)

    corvus coraX [utilizator]

    Când l-au îngropat cei țapte popi pe Sechelariu, unul dintre aplaudacii poporului, întrebat fiind dacă Sechelariu a furat, a răspuns cu un adevăr mare: "A furat și el că toată lumea fură". Statutul moral al românilor a coborât în perioada comunismului la cote de dezastru. Furatul a "orice" devenise pentru mulți o alternativă la supraviețuire, la alții, un obicei, la alții, o plăcere. După 1989 nu s-a îmbunătățit nimic, ba dimpotrivă. S-a dat liber la furat. Pe față. Fiecare cât au putut. Ștacheta morală a românilor este la un nivel și mai coborât decât atunci. Pentru că a venit momentul care pe care. Justiția este și ea de-acolo, din popor. Priviți cine devin avocați. În orașul meu, fiul unui avocat ceaușist, un derbedeu care schimba valută în centrul orașului, acum, pe pilele tatălui, este în barou. OK, bea de rupe, cade pe stradă, dar e domnul avocat. Lăcomia nu are limite, iar onoarea, ei bine, onoarea este ceva ce nu prea există. Șanse de salvare?! Minime.
    • +5 (5 voturi)    
      Ohooo, asta e apa de ploaie (Sâmbătă, 16 martie 2013, 12:24)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

      Sa vezi ce mafie este in portul Constanta! Sint vamesii (care fac 5-6 mii intr-o clipa) mina in mina cu politaii si cei de la fisc. Se schimba numerele barjelor cu cereale sau fier vechi si marfa dispare peste noapte, incarcata in vapoare, cu scrisori de trasura duble, alta marfa iese cu convoiul de autocontainere din C-ta Sud pazita chiar de politai. Sa vezi ce vile cu mertzane la poarta au prin Agigea agentii din Politia port... Ar fi interesant un reportaj pe acolo unde nici DNA-ul nu poate penetra.
  • +30 (34 voturi)    
    Terapie lunga si dureroasa (Vineri, 15 martie 2013, 21:06)

    Daniels22026 [utilizator]

    Putreziciunea a cuprins demult intreg sistemul de stat. Coruptia generalizata nu poate fi extirpata usor, caci e o chirurgie dureroasa, o terapie indelungata. Nu se poate altfel decit prin teama, prin groaza de puscarie, cercetari si interceptari.

    Am informatii de la functionarii publici ca nu se mai fura ca inainte, iar teama chiar functioneaza. Sint optimist privind independenta justitiei si reducerea coruptiei in urmatorii ani. Sint sigur ca vremurile lui Nastase, ale furtului neinfricat, nu se vor mai intoarce niciodata.
  • -6 (38 voturi)    
    SA FIM CORECTI ! (Vineri, 15 martie 2013, 21:10)

    marki [utilizator]

    Oare nu se vorbea pana mai ieri de modernizarea statului roman, de independenta justitiei ca mari succese ale epocii ? Nu avea nimeni voie sa -si spuna parerea despre justitie, sa o critice, ca o timoreaza, ca incalca principiile statului de drept.Buboiul a spart si acesta este numai
    inceputul. Bine spunea cineva mai sus,oare ziaristii
    nu au nici o vina ca actioneaza numai cum le dicteaza banul si nu sunt corecti in prezentarea situatiei din tara ? Deformeaza realitatea, folosesc cuvinte jignitoare la adresa populatiei, sprijina
    interese straine romanilor.Va veni si vremea ziaristilor sa dea seama pentru faradelegile lor.
    • +23 (27 voturi)    
      Sa vina (Vineri, 15 martie 2013, 21:33)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui marki

      Sa vina toate vremurile.
      Dar oare pentru cei din televiziuni cand va veni vremea?
      Dar pentru cei din spatele televiziunilor? Mai ales alea care incep cu "A"
    • +24 (32 voturi)    
      ce tot (Vineri, 15 martie 2013, 22:44)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui marki

      compari, ma, ziaristii cu magistratii, unii, sint angajati la privat si servresc interesele patronului, ceilaltio sint angajati ai statului si trebuie sa fie impartiali. Nu-ti convine ce scrie Dan Tapalaga, nu citi. vorba aia. ai telecomanda.
    • +17 (23 voturi)    
      cum sa iti explic.. (Sâmbătă, 16 martie 2013, 3:04)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui marki

      ..un ziarist poate sa isi formeze o opinie corecta sau gresita despre ceva(in limitele unei deontologii jurnalistice), pe care apoi o arunca in eter spre un public liber sa aleaga sa accepte sau nu ceea ce primeste.
      .. un judecator trebuie sa isi formeze o opinie corecta despre un caz (sa nu zic neaparat un om, ca intr-un caz pot fi implicati mai multi oameni) in baza unui set de legi clare(in masura in care politicienii/parlamentarii doresc sau nu o claritate in acele legi) pentru acel caz si mai mult deciziile unui judecator pot crea precedente pentru exceptii sau adaugiri la legile respective: un fumator inrait da in judecata o comapnie de tigari pentruca nu a fost avertizat asupra riscului la care se expune fumand, a fost despagubit, iar compania producatoare de tigari a fost obligata prin lege sa informeze fumatorii asupra riscurilor fumatului - asa ai acum pe toate pachetele de tigari poze si mesaje prin care esti ïnformat"asupra riscurilor la care te expui cand fumezi. Deci nu mai e o optiune a ta sa accepti sau nu aceasta lege, ci doar o optiune sa accepti sau nu sa iti manifesti un viciu, vazand la fiecare tigara poze si mesaje care sa te indispuna, sa te irite si (probabil contrar dorintei realizatorilor legii) sa te faca sa fumezi ami mult(mai ales daca fumezi "la nervi".
      Pe scurt, ziaristul are putere cat timp il asculti, judecatorul are putere chiar daca tu il asculti sau nu!!!
      Asa ca lasati-o mai moale cu ziaristii arestati si "pusi la punct": ziaristii nu pot elibera infractori decat daca "cumpara" oamenii(judecatori, procurori, politisti, avocati etc...) care trebuie sa il tina inchis pe infractor...
      • +3 (5 voturi)    
        Ignorati (Sâmbătă, 16 martie 2013, 9:45)

        Kappa [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        chestiunea esentiala: cit de pregatit din p.d.v.intelectual si civic este publicul ala caruia ii transmiti mesajele tale?
        Si n-ar trebui cumva in numele ratiunii de stat sa mai tai, chiar daca nu-i "politically correct", din cozile de varani?
        Asa situatia este absolut legala: Ciuvica si Ciutacu isi exercita dreptul de ziaristi, ascultatorii lor isi exercita liber dreptul la vot, si uitati in ce rahat sintem.
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dat cu oistea-n gard..... (Duminică, 17 martie 2013, 5:18)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui akillies

        Ai vrut sa te 'dai' dastept si-a facut..........fis !!!

        Ziaristi si judecatori........(?????????????)

        Frigiderul Fram si Lamborghini.

        Legatura, la...........................................Mizil.
    • +4 (6 voturi)    
      presa minicinoasa dictata de bani (Sâmbătă, 16 martie 2013, 15:31)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui marki

      te referi la "ziaristii" de la trustul intact? ai dreptate, aia mint, manipuleaza, fac propaganda etc. Nu au nici o treaba cu codul deontologic al profesiei lor prin urmare nici nu sunt jurnalisti ci doar biete slugi. Cine te pune sa te uiti la ei?:))
  • -16 (28 voturi)    
    SE JUSTIFICA CEI MAI MULTI SECURISTI... (Vineri, 15 martie 2013, 21:13)

    dincannes [utilizator]

    ...pe cap de locuitor?
    Cine-i seful securistilor? Au fost ei bine condusi.
    Cine-i marele nepriceput?
    • +17 (25 voturi)    
      Raspund eu: (Sâmbătă, 16 martie 2013, 0:11)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      1 - ai numarat tu securistii si sunt cei mai multi pe cap de locuitor? Cei mai multi dintre ce?

      2 - Felix.

      3 - Antenescu.
      • -1 (5 voturi)    
        AVEM 7 SAU 8 SERVICII DE SECURITATE (Sâmbătă, 16 martie 2013, 11:21)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Alius

        Majoritatea tàrilor au 3 astfel de servicii, dar unele au unul singur.
        "Alius" si "cotora", este trist, dar avem mult prea multi securisti si in sàràcia noastrà, nu se justificà. Ne costà prea mult, fàrà sà ne aducà mai nimic.
        Asa se conduce tara noastrà, cu dosare, intocmite de ei.
        Negati evidenta, apàrati o cauzà falsà.
        Securitatea tàrii, inseamnà si resursele pierdute. Cum de aceastà securitate a acceptat jaful de netàgàduit, inceput incà de acum 20 de ani; da, de pe vremea lui Iliescu? De ce nu s-au opus ?
        • +2 (2 voturi)    
          Nu ai raspuns la propria intrebare. (Sâmbătă, 16 martie 2013, 20:44)

          Alius [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          Nu era vorba de "cate servicii de securitate" avem, ci cati "securisti pe cap de locuitor" avem.

          De exemplu, daca USA are un singur "serviciu de securitate", dar acesta numara 20 de milioane de angajati, iar Romania are 10 "servicii de securitate" care numara 500 de angajati, cine are cei mai multi "securisti pe cap de locuitor"?

          Multe ne costa prea mult in tara asta fara sa ne aduca nimic. De ecemplu un Parlament, un Senat, un numar de 500 de parlamentari si senatori. Sunt prea multi, prea multi.

          Aceasta "securitate" care nu s-a opus, era si este condusa de Basescu, de aceea nu s-a opus. Acum, securistii buni ai lui Felix cel sarac si cinstit, se opun prin toate mijloacele securistilor rai ai lui Basescu.

          Multumit?
    • +12 (18 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 16 martie 2013, 2:37)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      tu stii cati securisti are tarile vecine ?, cat are sua ?, cat are rusia ?, vorbim ca sa ne aflam in treaba pentru ca nu putem sa-l suferim pe basescu, stimabile asta spune multe despre tine, inseamna ca mai mult nu poti
      • -2 (4 voturi)    
        "cati securisti are tarile vecine" (Sâmbătă, 16 martie 2013, 23:13)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui cotora

        " inseamna ca mai mult nu poti "
  • +24 (28 voturi)    
    Părerea mea... (Vineri, 15 martie 2013, 21:22)

    Geos Costan [utilizator]

    Ar trebui daţi afară toţi judecătorii, organizate examene după modelul BAC-ului pentru toţi magistraţi, iar cei mai competenţi şi corecţi vor rămâne; restul, şomeri sau pensionaţi forţat. Cine va avea tupeul să o facă?
    • -2 (4 voturi)    
      examen pentru moralitate? (Sâmbătă, 16 martie 2013, 11:40)

      Razvan_M [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      In teorie judecatorii astia, chiar si cei mai spagari, sunt oameni foarte inteligenti si educati. SUNT VARFURI! Nu au nicio problema sa castige un concurs, chiar si unul in care sunt intrebati in 15 feluri daca ar lua spaga sau ar judeca stramb.

      In practica sunt doar niste japite ordinare, fara niciun reper moral afara de ciordeala si propriul burdihan.

      Este corect ca sistemul trebuie schimbat din temelii, trebuie dat foc la casa de nebuni. Dar ce facem dupa?
    • +2 (4 voturi)    
      Nu ar fi elocvent (Sâmbătă, 16 martie 2013, 12:27)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Pentru ca cei mai hoti dintre ei cunosc chiar foarte bine atit legile cit si portitzele.
      Sa se dea pedepse crunte, inclusiv pierderea dreptului de a profesa si atunci se asaneaza mediul.
    • +1 (1 vot)    
      Nu merge.... (Duminică, 17 martie 2013, 5:20)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Iti trebuie "momite', nu tupeu...
  • +18 (22 voturi)    
    Încet-încet.. (Vineri, 15 martie 2013, 21:31)

    AlinL [utilizator]

    ...membrii rețelelor mafiote din România nemaivînd pe cine să paraziteze încep să se încaiere între ei. Doamne-ferește să pună vreunul mîna să muncească pe bune,nu? Încaieră-i drace că și mie-mi place!
  • +17 (21 voturi)    
    Emblema Justitiei , a sistemului este coruptia (Vineri, 15 martie 2013, 21:53)

    mnicku [utilizator]

    Acest sistem trebuie schimbat , RAS din temelii . Imi inchipui ce s-ar intimpla fara existenta DNA-ului care cred ca prinde doar virful aisbergului pt ca cca 40% magistratii sint corupti .
  • -15 (25 voturi)    
    chestionar (Vineri, 15 martie 2013, 22:03)

    Mazeta [utilizator]

    După 10 de la înființarea PNA/DNA și sute de milioane cheltuite, corupția în România:

    a) a scăzut
    b) a crescut
    c) a rămas la fel
    d) nu știu / nu răspund (că poate mă urmăresc și pe mine)
    • +19 (29 voturi)    
      ... (Vineri, 15 martie 2013, 23:37)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Habar n-am si nici nu ma intereseaza. Ce ma ingrijoreaza e ca dupa 10 ani inca iese puroi, si inca mai e mult de scos. Bine, pe langa imbecilii ca tine care ar iesi si maine sa dea garoafe minerilor veniti sa curete capitala.

      Sunt curios ce reactie ai fi avut daca una din judecatoarele astea l-ar fi scapat de puscarie pe cel care s-a urcat baut la volan si ti-a omorat copilul pe trecerea de pietoni.
      • +3 (5 voturi)    
        :D (Sâmbătă, 16 martie 2013, 10:57)

        busola [utilizator] i-a raspuns lui ApH

        Aleg a), din moment ce Morar a zis ca prejudiciul in dosarul Flota e zero. Nu putem avea coruptie daca datele oficiale spun ca prejudiciile sunt zero!
    • 0 (4 voturi)    
      Ma, (Sâmbătă, 16 martie 2013, 11:33)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      daca judecatorii fac dreptate pe bani,cum mai poti aprecia eficienta DNA?
      Ai vazut ce suparati sunt judecatorii ca au sef la CSM,chiar si pentru un an,un procuror?
      ///
    • +3 (3 voturi)    
      Nici 10 DNA-uri (Sâmbătă, 16 martie 2013, 21:13)

      ioil [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Nu pot face fata la puhoiul de mafioti care capuseaza tara si dau verdicte pe bani grei sau amana pana la calende judecarea dosarelor.Vedeti acuma de ce se dorea desfiintarea DNA-ului?Doamne rau a mai ajuns aceasta tara!
    • 0 (2 voturi)    
      ineptii voiculestiene (Duminică, 17 martie 2013, 10:15)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      asa v-a spus voua voiculescu, ca dna cheltuie banii degeaba dar el ii fura "pentru binele tarii"?si tu ai crezut?:))
      MCV 2013:
      "Performanta Directiei Nationale Anticoruptie (DNA) privind anchetarea si urmarirea cazurilor
      de coruptie la nivel inalt poate fi considerata drept unul dintre cele mai semnificative progrese
      inregistrate de România de la aderare. De la un an la altul, DNA a fost in masura sa furnizeze
      un numar in crestere constanta de trimiteri in judecata, anchetele fiind efectuate rapid si in
      mod proactiv. Din 2007, DNA a deschis dosare impotriva unor persoane de la cel mai inalt
      nivel politic si judiciar, din cadrul tuturor partidelor politice importante"
      "Numarul condamnarilor definitive pronuntate pe baza dosarelor instrumentate de DNA s-a
      dublat in 2012, in comparatie cu anul precedent. Acestea au vizat politicieni din toate
      partidele importante"

      Asta zic europenii, dar tu continua sa te uiti la latrinele 'cinstitului' voiculescu ca doar de acolo vei afla "adevarul" si vei gasi raspunsul la "intrebarile" tale :))
  • +16 (24 voturi)    
    Observatii despre... (Vineri, 15 martie 2013, 22:08)

    andreesanu [utilizator]

    dle Tapalaga,esti destul de tinar ,dar cred ca ai auzit expresia -fa crucea mare ca dracul e batrin !!!!.
    Nu stiu citi ani aveai la circoteca TVR din 89, dar de la ceia ce au facut atunci in 25 decembrie "floarea cea vestita a Romaniei debusolate cind a facut o parodie de proces Ceausestilor au tras concluzii toti slujitorii justitiei.Iar daca azi circul a iesit in strada este dovada putegaiului din interior.
    De 23 de ani justitia este tot mai oarba tot mai handicapata prin slujitorii ei si nu prin cei care intimplator ajung in fata ei.
    De 23 de ani justitia a sfidat prin hotaririle ei aberante: condamnari cu suspendare pentru care altadata se faceau ani grei de temnita ,devalizare de banci vezi Muresan,vezi Bivolaru,vezi Vintu si sunt bine mersi.Falimentari de companii:vezi Hidroelectrica ,vezi Oltchim,vezi CFR,vezi toata economia Romaniei pusa la pamint si nimeni nu-i vinovat,toti sut basma curata.
    Cind unul cum era Costiniu ,lui ii mai trebuia ceva ???,nu cred ,dar boala nu-i acuta in sistem ,boala este cronica si asta doar se mai amelioreaza ,dar nu se mai vindeca !!!!!!!!!.
  • +20 (24 voturi)    
    lipsa de inteligenta, nivel de mocirla (Vineri, 15 martie 2013, 22:35)

    Razvan_M [utilizator]

    asta este un popor care s-a balacit toata istoria la marginea civilizatiei si care apare pe hartile globale doar prin elitele care s-au afirmat fugind disperate din tara.
    daca isi inchipuie cineva ca vestitul "om obisnuit" este altfel decat un ciorditor cu mentalitate de sluga, ii doresc sa coboare putin printre oamenii obisnuiti. cati oameni cu credinta in Dumnezeu spunem ca sunt in Romania? chiar si credinta asta este intr-un Dumnezeu al spagarilor, al mitomanilor, al hotilor si panaramelor!
  • +18 (22 voturi)    
    caracatita (Vineri, 15 martie 2013, 22:47)

    andrei.bozantan [utilizator]

    Chiar daca imi imaginam ca exista coruptie acest dosar pare desprins din scenariul unui film cu mafioti.
  • +13 (17 voturi)    
    ... (Vineri, 15 martie 2013, 23:26)

    ApH [utilizator]

    Da, valorile s-au inversat, si este general valabil in tara asta! Onoarea si bunul simt au devenit o raritate. Pe sosele, in magazine, in avion, la banca, la spital, la politie, cand iti platesti darile, in parlament, la televizor... Aproape ca nu mai exista loc unde sa nu te simti anormal daca ai o cat de mica urma de bun simt, iar daca te revolti esti injurat, scuipat, imbrancit, tratat precum un paria. Si mai era un destept pe alt site care se intreba de ce fug romanii in loc sa-si ajute tara...
  • +17 (23 voturi)    
    Coruptia pare generalizata (Vineri, 15 martie 2013, 23:39)

    PetruMoldovan1306437705203 [anonim]

    Asta e inspaimantator, se pare ca astia dau decizii cat de cat corecte doar de frica DNA si SRI, ca in rest poti sa-i cumperi si cu o sacosa de patrunjel cam pe toti. Si daca se intampla asta la TMB, nu cred ca lucrurile sa mearga mai bine la Dorohoi sau la Mizil...
    Oricum am inteles in sfarsit de ce au turbat judecatorii cand a ajuns un procuror sef la CSM.
    • +16 (20 voturi)    
      ? (Sâmbătă, 16 martie 2013, 2:43)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui PetruMoldovan1306437705203

      judecatorii au turbat, pentru ca le era firca de refoma si de curatarea sistemului, pe cei 2 i-a revocat acei judecatori corupti
  • +21 (27 voturi)    
    si Germania a pierdut ocazia sa taca? (Vineri, 15 martie 2013, 23:50)

    ovidiu35 [utilizator]

    iar Franta sa-si ia carefourul ?
    ce incredere mai pot sa aiba multinationale ca o disputa juridica de milioane de Euro este judecata cu celeritate, cand astea pun botul la cateva zeci de mii de Euro.
    Cat o fi dat spaga bancile sa castige procesele la tribunalul Bucuresti .
    Parca tot scroafa asta de DInu a judecat, iar BCR a avut
    pe nevasta lui Sova avocata....
    Ce bine ca am plecat din cocina aia de tzara..
    Votati Monica Macovei nu pe Bleaga...
    • +11 (17 voturi)    
      si marmotele.. (Sâmbătă, 16 martie 2013, 3:16)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      ..au pierdut ocazia sa inveleasca ciocolata in staniol!!!( :)) )

      De acord cu tine.., prin comentariul meu incercam sa continui o lista de ironii la adresa postacilor USL, care, probabil, cred ca ciocolata milka e invelita in staniol de marmote(mai ales daca le spune asta Varanul si acolitii lui -gadea, ciutacu, badeaetc.)!!!
    • +18 (24 voturi)    
      Mda, e si tara noastra.. (Sâmbătă, 16 martie 2013, 5:04)

      emigrant [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Toate bune dar cocina aia de tara este si a noastra..A fost facuta praf de comunisti iar acum multi am emigrat . Greu ptr cei ramasi..De acord cu Macovei, ar fi buna de presedinte al tarii.. Pina atunci DNA se zbate, merita felicitati Procurorii, arata ca se poate...
  • +19 (23 voturi)    
    Coruptie (Sâmbătă, 16 martie 2013, 2:27)

    faceroll [utilizator]

    Domnu' Tapalaga, exista la judecatoria Moreni un judecator care e mana in mana cu 2-3 avocate. Nimeni nu poate castiga impotriva lor. Judecatorul asta ia spaga la greu si e foarte hulpav. Dar nimeni nu face nimic. E o mocirla in justitzie precum catastrofele alea ecologice in care animalele sunt pline de tzitzei.
    • 0 (0 voturi)    
      idee (Sâmbătă, 16 martie 2013, 12:11)

      Gogoshika [utilizator] i-a raspuns lui faceroll

      http://www.pna.ro/faces/sesizare.xhtml
      :)
    • +5 (7 voturi)    
      probabil sunt mult mai multi (Sâmbătă, 16 martie 2013, 15:36)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui faceroll

      devine evident ca cei 1800 de judecatori care au votat pentru revocarea celor 2 ne-corupti dn CSM sunt de teapa celor 2 hoate de mai sus. Si inca ar fi bine sa fie numai 1800
  • +23 (27 voturi)    
    Codul "onoarei' (Sâmbătă, 16 martie 2013, 2:30)

    faceroll [utilizator]

    De fapt datul banilor inapoi reprezinta un fel de mituire a mituitoruliu sa nu "toarne (autodenuntze)". Sau mai pe romaneste sa nu faca scandal. N-are legatura cu onearea, judecatoarele astea sunt niste tzaranci care "s-au ajuns" si acum "nu le mai ajunge".
  • +1 (3 voturi)    
    Eterna coruptie (Sâmbătă, 16 martie 2013, 7:13)

    hamangiu [utilizator]

    Coruptia este endemica in Romania..omul simplu face un studiu de marcheting ca sa afle cat se da ca sa i se rezolve problema.In mentalul colectiv, transmis prin viu grai,exista un mercurial al tarifelor pentru ori ce.Onestitatea este de neconceput nu se poate rezolva ceva fara sa dai..In lantul slabiciunilor asta inseamna ca cel care da ..asteapta sa i se dea.Coruptia este cea mai grea mostenire comunista nu uitati ,,PCR=pile..cunostinte...relatii
  • -3 (5 voturi)    
    Antena 3 ii face un serviciu EBEI... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 7:29)

    Wladislav [utilizator]

    Daca pana ieri ma stricam de ras ori de cate ori deschidea gura EBA, Antena 3 m-a facut sa-mi schimb atitudinea (macar pentru cateva ore). Fata s-a sculat in Parlamentul European sa ridice osanale sistemului MCV. Innotatoarea de bazin 2x2 Norica a sarit ca arsa, cerand moartea MCV-ului. Si... a urmat circul de la Antena 3, in doua reprize! EBA e asa si pe dincolo, ignorandu-se ceea ce a spus comisarul pentru justitie la finalul "dezbaterilor romanesti" : e interesant ca nimeni nu a pus in discutie eforturile Romaniei de a se conforma recomandarilor raportului pe justitie. In schimb se doreste un termen pentru finalizarea monitorizarii.
  • +2 (4 voturi)    
    perpetuum mobile... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 7:48)

    sutasul [utilizator]

    Ca si in cazul vamesilor si judecatorii,odata intrati in "malaxorul"coruptiei,nu mai au cale de iesire,decat cu picioarele inainte fiind vesnici pasibili de santaj si obligati sa se execute.Aceasta metoda este preluata dela CEKA,lui Lenin si sa perpetuat si la noi,fiind un instrument deosebit de eficace pentru politic.Atata vreme cat guvernul si politicienii tolereaza aceste metode si se folosesc de ele,tara aceasta nu va avea viitor.
  • +4 (4 voturi)    
    !!! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 8:32)

    iamvlad92 [utilizator]

    Din pacate suntem romani si cum se pare spaga este un mod de viata al nostru tuturor.La ce sa ne asteptam daca mergem la vot si cu buna credinta votam oameni care sunt penali,daca asta am semanat asta culegem si mai avem mult de cules,parerea mea e ca o sa culegem numai roade stricate pana in 2018 cand Crin Antonescu isi va termina mandatul de presedinte al tarii,asta daca ne revenim la realitate daca nu,mult noroc tuturor!!!
  • -3 (7 voturi)    
    Realitatea este mai grava decat orice fictiune! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 12:50)

    vlad007 [utilizator]

    Breasla judecatorilor era ravasita la revolutie. Toti erau vinovati de prim ordin in deciziile nedrepte comandate de partidul unic, de dictator. Oricum aveau salarii moderate, stateau in apartamente la bloc, aveau lucruri si masini ca si restul romanilor. Poate aveau cateva avantaje mai ales sus in varful ierarhiei, dar limitele erau clare si restrictive. Revolutia le-a permis sa se faca utili noii puteri. Libertatea a adus doua elemente esentiale: cresterea mizelor puse in joc si libertatea de miscare in lipsa cenzurii si dictaturii. Europa insa a fost mana cereasca. Retrocedarile si legile confuze au condus la spagi uriase. Mai tare, pe motiv ca judecatorii sa nu fie tentati sa ia spaga, le-au sporit salariile la dimensiuni absolut scandalose. Competenta judecatorilor insa a scazut: absolventi facuti pe banda rulanta, militieni resapati si montati in pozitii cheie, numiri in posturi cheie facute prin aranjamente obscure. Asa s-a ajuns sa nici nu le mai pese ce haine isi mai cumpara, masini, case, si chiar cum joaca beizadelele la cazinou ce au luat parintii ca sa merite spaga. DNA ii prinde, insa detaliile absolut jenante nu ni le mai comunica. De fapt, nu prostii sunt prinsi, ci aceia care au calcat pe becul nasului.Nu s-a schimbat de fapt nimic. Inainte iti strecurau valuta in casa la perchezitie, acum acumuleaza informatii ca sa ii ingroape pe toti judecatorii importanti si cand se cere executia, victima este distrusa total, fara sanse de a scapa.
  • +4 (4 voturi)    
    daca se vrea, se poate actiona ! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 13:04)

    nero47 [utilizator]

    daca ar exista o lege care sa prevada ca magistratii,avocatii si toti cei asimilati lor, pierd dreptul la pensie in caz de coruptie, acest fenomen ar fi mult diminuat. dar cine sa dea o astfel de lege ?ponta,antonescu,sova,voiculescu ?
  • +5 (5 voturi)    
    Dar judecatorul Milosoiu (Tribunalul Dambovita)?!? (Sâmbătă, 16 martie 2013, 14:49)

    MariusIonescu1 [anonim]

    "Cum o fi in instantele din restul tarii?"

    Pai hai sa vorbim despre presedintele Tribunalului Dambovita, judecatorul Ioan Milosoiu, o legenda vie a sistemului.

    Toate Targovistea ii stie povestile. Ce-ar fi sa vorbim despre toate spagile incasate de respectivul? Despre toate betiile sale sau ale sotiei. Despre fiul mai mic Ciprian care tot beat fiind la volan, a ucis doi tineri. Despre legaturile sale cu clanul Ghenosu. Despre legaturile sale cu Ion Stan. Asta ar fi un reportaj bomba, sport extrem pentru orice ziarist de provincie.

    Despre toata mafia din Dambovita, care n-ar fi sufocat zona fara ajutorul unor judecatori si a unor procurori corupti. Documentarea poate fi doar la cativa pasi si la cateva telefoane distanta. Alegeti orice bar sau restaurant din Targoviste sau orice cunoscut din acest oras si veti afla toate povestile astea de premiul Pulitzer.
  • +3 (3 voturi)    
    Care e (Sâmbătă, 16 martie 2013, 17:58)

    Lucian1 [utilizator]

    deosebirea pentru oamenii simpli dintre o justitie corupta intr-un ''stat de drept'' si o justitie corupta
    '' dependenta'' politic?
  • +1 (3 voturi)    
    :) (Sâmbătă, 16 martie 2013, 20:17)

    comentez [utilizator]

    sa vedem ce judecator mai indrazneste sa le scape
  • +1 (3 voturi)    
    Noi nu avem coruptie! (Sâmbătă, 16 martie 2013, 21:06)

    ioil [utilizator]

    Germania bate campii.De vina este Base si PDL-ul ca umbla cu minciuna pe la curtea Europeana, mai sustine procurorul Ponta ca Germania are ceva cu noi?Fratilor,coruptie este prea putin spus.Mafia este la putere,nimeni nu ne mai poate salva1
  • +1 (3 voturi)    
    Este nevoie, (Sâmbătă, 16 martie 2013, 21:19)

    ioil [utilizator]

    Sa aparam DNA-ul! Astia sant in stare sa -l desfiinteze,deja lumanarea le arde degetele.Sa aparam institutiile statului de mafia instaurata!
  • 0 (2 voturi)    
    hotnius, nu ......... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 23:21)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-5808812-nicusoara.htm
    Cum e cu pupincurismul back and forth, ca mod de viata?
  • 0 (0 voturi)    
    Uniunea Spagarilor Liberi (Duminică, 17 martie 2013, 20:57)

    DHondt [utilizator]

    In loc sa-si faca curatenie in propria ograda AMR a reusit contraperformnta de a lichida un profesionist(Cristi Danilet) lasand coruptia la mana oricui!!!!Ponta ,Antonescu,Pivniceru sunt multumiti ca justitia este corupta,poate,poate, domnul Voiculescu va fi un cetatean curat precum lacrima iar Danilet seful coruptilor !!!


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă