De ce iti trebuie bon, pix si ce trebuie sa stii despre bariera ca sa iei un taxi pe aeroportul Otopeni

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 11 martie 2013, 17:28 Actualitate | Opinii

"Tot vorbind despre intrarea in Schengen, cu intrarea in Romania avem o problema…", scrie ziaristul Luca Niculescu, pe contul lui de Facebook, dupa experienta traita pe aeroportul Otopeni in momentul in care cauta un taxi.

Iata mai jos povestea lui Luca Niculescu pe aeroportul Otopeni:

"Experienta traita. Cobori din avion la Otopeni si vrei un taxi. Mici afise lipite pe pereti te indeamna sa te duci la ghiseul de unde poti comanda masina. In fata ghiseului - un birou improvizat - se afla o lista cu toate companiile agreate. Sunt vreo 20. Practic, nu e mare diferenta intre ele, tarifele sunt cam aceleasi (in jur de 1 leu 40). Problema nu e lista, ci cele 15-20 de persoane care, ca si tine, vor un taxi. In spatele ghiseului se afla un tip enervat si obosit, care incearca uneori sa fie amabil, dar e depasit de situatie. Si cum sa nu fie, pentru ca procedura prin care faci rost de un taxi e epuizanta! Voi incerca sa o rezum : tu suni - de pe telefonul tau mobil - la o companie de taxi, acolo ti se da indicativul masinii care va veni sa te ia. Dupa ce ai facut rost de indicativ, trebuie sa il scrii pe un bon - pe care il pastrezi. Dupa care, dai indicativul tipului obosit de la ghiseu. El il noteaza pe o foaie, pe care se mai afla alte indicative, venite de la ceilalti pasageri care asteapta. Cand se aduna vreo 5,6,10 indicative pe foaie, functionarul obosit da un telefon la "bariera" (aflata la intrarea in aeroport), spune ce masini au voie sa urce, iar masinile respective vin in fata aeroportului ca sa isi ia pasagerii. Cam asta e schema.

Imaginati-va insa 20 de persoane in fata ghiseului aluia amarat, toti tipand in telefon dupa taxi, unii racnind catre tipul de la ghiseu (care tipa si el in semn de recunostinta) cersind pixuri unul de la altul (trebuie trecut indicativul pe bon, nu-i asa?), certandu-se pe cate un bon pe care omul de la ghiseu il distribuie cand poate, pentru ca pur si simplu e debordat. In plus, barbatul de la ghiseu se mai bate pe telefonul lui (da, are si el un telefon fix) si cu pasagerii care nu au mobil si au nevoie totusi de un taxi. Ei vor telefonul ca sa sune la o companie de taxi, el il vrea ca ca sa sune ... la bariera, evident!

Se creeaza aliante si prietenii de moment intre cei care au nevoie de pix sau care au invatat de unde trebuie luate bonurile pretioase. Incerci sa prinzi privirea functionarului ca sa ii strecori printre dinti celebrul indicativ si sa FII SIGUR ca il noteaza pe foaie si, mai ales, ca il transmite la bariera (daca nu afla bariera ca vine taxiul dupa tine, mai ai de asteptat o tura). Si te uiti compatimitor la cei 3-4 straini rataciti, care au nevoie de taxi, nu inteleg nimic din vanzoleala din jurul ghiseului si intreaba intr-o engleza poticnita care e procedura. Ce sa le explici si lor despre bonuri, pixuri, indicative, bariera ... esti deja satul si vrei taxiul tau!

Atmosfera e un fel de amestec de Ionesco si Ion Baiesu (nu imi dau seama de exemplu, de ce am avut nevoie de bon, nu mi l-a cerut nimeni), functionarul are rabufniri paterne fata de cate un turist strain, pe care vrea sa il ajute ("Lasati-l si pe domnul sa dea telefon de la ghiseu, nu vedeti ca nu e de aici?) scena ar fi vesela, daca nu ar fi trista.

Inteleg ca noul sistem e in functiune de cateva saptamani si e o incercare de a rezolva prostia care se intampla inainte, cand in fata aeroportului stateau taxiurile prohibitive si dubioase iar cele cu tarif normal asteptau undeva la 300 de metri, de isi carau oamenii bagajele prin hartoape. Dar de ce trebuie rezolvata o problema creand altele? De ce nu putem gasi in fata aeroportului taxiuri la preturi decente, fara sa trecem prin acest sistem absurd de comanda? De ce am asteptat mai bine de o jumatate de ora de cand am iesit din aeroport si pana m-am urcat intr-un taxi?

Tot vorbind despre intrarea in Schengen, cu intrarea in Romania avem o problema …"























17545 vizualizari

  • +16 (18 voturi)    
    Poate ca (Luni, 11 martie 2013, 17:50)

    Rromanika [utilizator]

    ar fi mai usor daca ar face cateva touchscreen-uri cu butoane la toate companiile de taxi si care in acelasi timp sa transmita indicativul si la "baiera". Zic si io .... ca daia se facu si internetu' si tehnologia.
    • +2 (6 voturi)    
      prin Singapore e putin altfel (Luni, 11 martie 2013, 21:01)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Rromanika

      Te duci la ghiseu si ceri un taxi ieftin. Unul dintre oficianti iti da indicativul masinii, inregistrat si la el in baza de date cu numar, ora, destinatie si pina ajungi la usa terminalului masina te asteapta deja. Sa tot fie 4-5 minute...maxim.
      • +2 (2 voturi)    
        Interesanta informatie (Marţi, 12 martie 2013, 10:27)

        citizen_of_the_world [utilizator] i-a raspuns lui IancuJianu

        Trec prin Snngapore de 3-4 ori pe an, dar recunosc ca nu am vazut pana acum metoda mentionata de tine. Poate depinde de terminal, dar cel putin pe T2 este o coada destul de lunga la statia de taxiuri, atat pasagerii, cat si taxiurile fiind dirijate de catre personalul din aeroport. Toate taxiurile au acelasi tarif unitar, iar soferii sunt instiintati printr-o aplicatie pe smartphone daca e nevoie de mai multe taxiuri la aeroport. Coada e lunga, dar se misca repede, fiindca cei care se ocupa de dirijarea traficului pun mare accent pe eficienta.
    • +13 (13 voturi)    
      De ce sa ne complicam atat ... (Luni, 11 martie 2013, 21:18)

      Fane Babanu [utilizator] i-a raspuns lui Rromanika

      ... de ex in Barcelona taxiurile trebuie sa indeplineasca aceleasi standarde si in aeroport au toate acelasi pret/km. Absolut toate sunt la fel doar difera marca masinii. Avand aceleasi standarde ( conform intelegerilor prealabile si a legilor in vigoare ) fac coada in ordinea de sosire si clientul nu alege ci este obligat sa ia primul taxi din fila ( daca te duci la al doilea sau al treilea ei te trimit amabil sa te urci in primul taxiu. Nu se fura pentru ca daca-i prinde nu mai lucreaza in viata lor pe un taxi si trebuie sa dai examen pentru a avea licenta de taximetrist ( trasee, locatii, nume strazi, institutii , cunoasterea limbii )
      • +4 (4 voturi)    
        la examen cu ei (Marţi, 12 martie 2013, 8:28)

        kong [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

        la fel este si in Danemarca
      • +3 (3 voturi)    
        e la fel in multe locuri (Marţi, 12 martie 2013, 10:27)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Fane Babanu

        dar fie au loc sa stationeze in aeroport si sa vina pe rand la coada fie nu castiga mare lucru in plus fata de o cursa normala. La Otopeni insa s-ar forma cozi imense de taxiuri care asteapta clienti la aeroport, n-ar mai bantui nici unul prin oras
    • +1 (1 vot)    
      Pare simplu (Marţi, 12 martie 2013, 9:56)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui Rromanika

      Asta inseamna o achizitie si cand vb. de o achizitie la stat nu ne referim acum la un mic studiu de piata, chemat 4-5 firme de specialitate, le dai tema, ei vin cu proiectele si costul, alegi ce pare mai fezabil si aia e.

      La stat treaba sta cam asa:
      - se face eventual un studiu de fezabilitate, daca este sau nu buna ideea ...etc.
      - bineinteles ca pt. acest studiu, se face o licitatie care dureaza cel putin 3luni si in medie un an;
      - dupa ce este gata studiu si avizeaza si se aproba de persoanele si eventual institutiile de specialitate care-si pot da cu parerea pt. asa ceva, eventual sunt introduse in studiu ideile fasnete ale acestora;
      - tadam avem o idee fezabila aprobata acum ce facem?
      - pai trebuiesc niste termeni de referinta pentru a contracta o firma care sa puna ideea in practica si bineinteles ca pentru asta trebuie si un caiet de sarcini, cum nimeni de la aeroport nu se pricepe la IT se contracteaza o alta firma care sa scrie caietul de sarcini;
      - inca 3-12 luni pana gasesc firma pt, caietul de sarcini;
      - inca 3-6 luni pana se aproba acest caiet si se introduc alte idei fasnete;
      - 3-12 luni ca sa contractezi firma;
      - inca 6 luni pana este gata softul;

      Deci dupa 3-4 ani o sa fie gata, eventual terminalul respectiv nu o sa mai fie functional.

      In statul asa nimic nu o sa mearga, legislatia este de asa fel incat impiedica lucrurile sa mearga.
      Dupa legislatie apare lipsa de responsabilitate, o gramada de oameni bine platiti care incearca sa se ascunda dupa cires sau in spatele unor hartii.
      Mai pe scurt de frica nu se face nimic, iar cand cineva chiar face ceva, sigur are un interes, daca nu el personal cel putin asa cred cei din jur, care vin sa-l controleze si sa gaseasca ei spilul.
  • +4 (6 voturi)    
    Saptamana trecuta cel putin... (Luni, 11 martie 2013, 17:54)

    DNA [utilizator]

    ...indicativele de taxi nu se comunicau la telefon, ci erau trecute intr-o aplicatie pe un calculator de catre o domnisoara care parea mult mai putin nervoasa decat domnul din articol. Vanzoleala era, dar nu atat de groaznica.
    • +2 (4 voturi)    
      N-ar fi mai simplu? (Luni, 11 martie 2013, 19:11)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui DNA

      Sa exista vreo 2-3 terminale + tastatura si sa-ti bagi singur in sistem indicativul? Eventual sa-ti poti comanda si taxi-ul de acolo si sa-ti returneze indicativul, deja suna futurist.
      Si informatia sa fie transmisa la poarta si afisat pe un panou/TV...si gata, scapi de o veriga umana.
      Wow, it's like StarTrek!
      • +1 (1 vot)    
        de ce va complicati? (Luni, 11 martie 2013, 23:24)

        okennobi [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        Fiecare taximetrist, baga un cod format din companie, plus id-ul taxi-ului. Mai mult, se poate recunoaste folosind nr. de inmatriculare. Nici nu trebuie sa apese pe vreun buton.
        • 0 (0 voturi)    
          N-ai inteles prea bine (Marţi, 12 martie 2013, 1:28)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui okennobi

          Taxi-urile alea nu sunt primite in aeroport decat daca tu, pasagerul care a dat comanda, ii anunti la "garda". Iar garda anunta in alta parte la bariera. Pe de alta parte taxi-urile discuta prin dispecerat, daca toti ar folosi aceeasi aplicatie (ex: site web) ar putea ca dispecerii sa bage in sistem identificatorul masinilor care accepta comanda.

          Nu numarul masinii e ala care e folosit aici, ci numarul de pe portiera (indicativ taxi). Asa ca nu are cum sa-l recunoasca din fata, plus, astea costa bani nenicule. nu-i mai bine sa platesti 2 sa faca munca manuala? De rasul curcilor...
  • +2 (2 voturi)    
    how how (Luni, 11 martie 2013, 17:59)

    methylique [utilizator]

    Poate ar trebui ca taxi-urile să fie înscrise într-o listă în momentul în care apar la aeroport.
    Primele x taxiuri intră, sunt înregistrate de un nene cu o tabletă, într-o aplicație software banală doar cu indicativ, nr de înmatriculare și data și ora.
    Să zicem 10 taxiuri, să nu se aglomereze.
    Apoi în ordinea venirii, sunt chemați la ieșirea din aero, clienții se urcă și pleacă.
    Apoi taximetriștii pot comunica la dispecerat ca au plecat din aeroport și următorul taxi al firmei X poate să înainteze.
    Iar firmele de taximetrie își pot trimite mașinile în funcție de orarul de sosiri.
    • 0 (0 voturi)    
      Aparent e simplu. (Marţi, 12 martie 2013, 10:17)

      Phil Austin [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Dar daca romanii (si alte natii) se inghesuie chiar si la urcarea in avion, desi au locul lor (n-or zbura in picioare sau pe scara avionului), crezi ca nu-s in stare sa te imbranceasca sa-ti ia taxiul de sub nas!? Pana in Shengen e cale mult prea lunga.
  • +7 (7 voturi)    
    am trait (Luni, 11 martie 2013, 18:17)

    evoque [utilizator]

    aceasta experienta ieri.
    Spre "norocul" meu in fata mea nu erau decat 2 persoane, un strain care nu se intelegea deloc cu engleza vorbita de domnisoara respectiva si al doilea un roman care incerca sa isi negocieze o cursa pana la Slobozia cu telefonista de la AS.
    Experienta de a comanda un taxi este absolut relevanta si arata pe deplin caracterul tarii in care intri.
    Ce rost are ca functionarul respectiv sa anunte bariera? Raspunsul idiotului care a gandit sistemul ar fi probabil: "Astfel sa evita stationarea si intrarea piratilor".
    Pai daca tot nu au voie sa stationeze ce rost mai are povestea cu bariera?!!
    Dupa mine a urmat la rand un italian batran caruia domnisoara incerca sa ii explice ca trebuie sa sune la unul din numerele respective si sa isi comande taxiul. Cum individul era batran, italian si cu frica sa nu plateasca foarte mult scena era hilara.
    Acesta este modul de a organiza ceva functional la noi.
    Ideea in sine nu este rea, insa punerea in practica este un dezastru. Acolo ar trebui sa fie mai multe persoane care sa fie si cunoscatoare si vorbitoare de niscaiva limbi straine.
    Eu unul am ales cobalcescu, a venit la timp si am mers cu el pana in piata Amzei si apoi la Ministerul Transporturilor. A costa vreo 28 de lei si soferul foarte amabil.
    Insa daca esti strain si la intrarea in tara te lovesti de un asemenea birou, deja sunt perfect de acord cu R.M., nu avem o problema cu intrarea in Schengen cat cu intrarea in Romania.
  • +4 (4 voturi)    
    comandantul aeroportului... (Luni, 11 martie 2013, 18:56)

    nedumeritul [utilizator]

    Comandantul aeroportului este cel care trebuie sa rezolve si problema aceasta indiferent daca ea este trecuta in mod expres sau nu in fisa postului.
    Daca e adevarat ce scrie in acest articol ,in mod sigur exista si alte probleme pe aeroport care sun rezolvate in acelasi maniera.....
    Comandantul poate interzice de exemplu accesul companiilor de taximetrie pe aeroport intrucat maniera de activitate a acestora provoaca busculade,aglomerari si asteptari nejustificat de lungi ale calatorilor.Si pana cand acestea nu rezolva problema de o maniera civilizata.....
    • +6 (8 voturi)    
      Conducerea aeroportului ... post politic (Luni, 11 martie 2013, 19:56)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Postul de director este un post politic. Deci, automat, criteriul nu este unul de competenta, ci, cat de prieten esti cu Relu Fenechiu sau alti politicieni care s-au perindat pe la putere.
  • +12 (14 voturi)    
    suntem asa de PROSTI.... (Luni, 11 martie 2013, 19:01)

    bogdanlungu [utilizator]

    suntem asa de prosti incat nu ne putem duce sa vizitam 4-5 aeroporturi civilizate din europa si sa alegem un sistem viabil pe care sa-l aplicam. suntem, mai rau decat maimutele.
  • 0 (8 voturi)    
    ale naibii pixuri... (Luni, 11 martie 2013, 19:31)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    Nu vad de ce atita birocratie... faci frumos comanda pe telefonul tau mobil la orice firma de taxi cu care colaborezi sau in care ai incredere si ceri sa fii preluat de masina de la fostul "ceas" loc aflat la vreo 75 de m de la iesirea de sosiri internationale de pe Otopeni (spre soseaua nationala, se poate merge pe jos prin parcaj). Poate, daca ai foarte multe bagaje si nu ai un carut...e ceva mai anevoios. Daca esti un strain pe Otopeni... nasol.
    De altfel, noi cu totii stim de ce functionarul ala de la ghiseu e plictisit si n-are pixuri - pentru ca e platit bine de firma care a cistigat licenta exclusiva de transport acum doi ani de la Aeroportul Otopeni (unii birfesc ca ar fi a lui Cocos&Udrea&interpusi)...
  • +6 (6 voturi)    
    Si totusi ... (Luni, 11 martie 2013, 19:35)

    D@N [utilizator]

    De ce trebuie neaparat sa reinventam roata? Circul destul de mult si in toate aeroporturile care se respecta exista o coada de taxiuri si o coada de pasageri care se urca, in ordine, in taxiurile care asteapta.
    Ma uitam la taxiurile din Bruxelles, toate sunt foarte curate chiar daca sunt o amestecatura de Mercedes, Volvo, Skoda etc.
    L-am intrebat pe taximetrist daca orice taxi poate lua pasageri din aeroport iar raspunsul lui a fost foarte simplu: pot deservi aeroportul DOAR taxiurile de o anumita calitate/vechime si pentru care se plateste, catre aeroport, o taxa lunara. Simplu, nu?
    • 0 (2 voturi)    
      pentru siguranta (Marţi, 12 martie 2013, 14:15)

      Psycon [utilizator] i-a raspuns lui D@N

      Toata treaba asta cu taxiurile oprite la bariera e pentru ca o tanara a fost omorata de un taximetrist care a luat-o de la aeroport. De vina ar fi politia romana ca nu se poate organiza acea coada de taxiuri in conditii de siguranta.
  • -2 (6 voturi)    
    Noi mai fraieri, noi mai proști... (Luni, 11 martie 2013, 19:39)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    În țările civilizate există 2..3 companii de taxi maximum care au taxi-uri în fața aeroportului, fără să le chemi. Imbecilitatea asta se poate numai la români și în Românika.
  • +3 (7 voturi)    
    Pentru bucuresteni (Luni, 11 martie 2013, 19:45)

    dihania [utilizator]

    Niciodata nu mai iau vreun taxi de acolo, mereu mi-am luat teapa. Cand credeam ca le-am vazut pe toate, ultima data m-a pacalit cu cu "maimuta". Asa ca m-am saturat.

    Taximetristii, in majoritatea lor sunt niste personaje abjecte, asadar de evitat.

    Solutii:

    1. Linia 783 care pleaca din 20 in 20 de minute.
    2. Suni un prieten.
    3. Trenul (plecari la fiecare ora)
    4. Taxi 3.5 km/h, pentru strainii fara prieteni :D

    Ar trebui scris MARE pentru STRAINI - nu luati taxi sub nicio forma!
  • -1 (1 vot)    
    cel mai simplu (Luni, 11 martie 2013, 20:05)

    keiser_soze [utilizator]

    ar fi sa se stabileasca un pret fix Bucuresti (indiferent de zona) - Otopeni si retur, Otopeni - Bucuresti ( la fel, indiferent de zona).
    Companiile de taxi sa ofere posibilitatea rezervarii taxiului chiar de pe site-ul lor (ar trebui obligate sa aibe site) in avans, astfel s-ar desfasura un transport civilizat, fara bariere, bonuri si suspiciuni de inselaciune la pret !
  • +7 (7 voturi)    
    Contopism si Manelism (Luni, 11 martie 2013, 20:35)

    DanCanada [utilizator]

    In aeropoartele din SUA si Canada taxiurile care au voie la aeroport platesc o taxa anuala si au o tablita. Fara chestia asta n-au voie pe rampa. A! si rampa are mai multe benzi, una doar pentru taxiuri si limuzine, alta pentru autobuze, microbuze, alta pentru masini normale (prieteni rude care-si iau/lasa pe ai lor).
    Treaba asta cu bonuri e o prostie tipic romaneasca, exemplu de conţopism. Managerul care a imaginat prostia asta fie ea si temporara ar trebui dat afara.
  • -4 (6 voturi)    
    e foarte bine (Luni, 11 martie 2013, 21:04)

    Geo201 [utilizator]

    spre deosebire de carcotasii de aici care n-au avut nicio problema, dar fac scenarii si le place sa comenteze, mie mi s-a parut bun actualul sistem, foarte decent, si nu inteleg de ce trebuie sa existe tot timpul comentarii de genul "noi romanii suntem cei mai distrusi de pe planeta".. dar poate ca vorbesc in numele lor personal..
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Luni, 11 martie 2013, 21:59)

    ApH [utilizator]

    Este mai mult decat evident ca inteligentii care administreaza aeroportul nu au fost in alt aeroport neam de neamul lor. Altfel nu imi explic cum este posibil sa implementeze al nu stiu cat-alea sistem la rand care nu exista nicaieri in lumea asta! Chiar este atat de greu sa dai niste amenzi usuratoare, sau sa le interzici sa mai faca taximetrie daca ii prinzi cu smecherii, licente false, etc? Pai este, daca se rezolva orice problema cu 50 de lei bagati in talonul masinii... Serios vorbind, aduceti-i inapoi pe aia de la Fly ca am inceput sa-i regretam!
    • +2 (2 voturi)    
      intre oglinzi paralele (Marţi, 12 martie 2013, 9:37)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui ApH

      Ar trebui sa existe inspectori care amendeaza militienii care nu amendeaza piratii, apoi alti in spectori care sa amendeze inspectorii care nu amendeaza militienii care nu amendeaza piratii.....si tot asa. Pe scurt, ar trebui sa existe cineva care sa traga un sut PM care nu trage un sut ministrilor care nu trag un sut alora care lasa sa se intample porcariile astea. Vremuri interesante, nu prea ne plictisim, este?
  • +7 (7 voturi)    
    cum sta treaba: (Luni, 11 martie 2013, 22:03)

    Vas76 [utilizator]

    Intamplator am treaba des la Otopeni si stiu cum sta treaba cu taxiurile pe acolo. Treaba sta cam asa: Taxiurile de la Otopeni se impart in 3 categorii
    Piratii: Acestia nu au nici un fel de autorizare. Au doar o masina inscriptionata ca un taxi. Intra in parcare la sosiri si acosteaza oamenii in terminal sau prin parcare. Ca sa nu plateasca parcarea fura jetoanele de la oameni (daca stai la o ora aglomerata15 minute la iesire etaj sigur vei vedea binevoitori care ajuta oamenii sa bage jetonul in aparat). Se cunosc cu politistii care le si dau amenzi contraventionale pentru piraterie (unii au sute de milioane amenda). Acestia sunt cei care fac cele mai mari deservicii imaginii Romaniei.
    Cartelul: Cei cu tariful de 3,5 lei pe km. Orice taxi se poate autoriza daca detine toate documentele in ordine. Sunt cei care au acte si sunt autorizati de aeroport. Pentru 5 sau 10 lei intra intr-o parcare special amenajata si stau la coada pana ajung sub estacasa (la parter sosiri). Problema e ca aeroportul a impus 3,5 lei pret MAXIM /km, dar ei s-au inteles si au toti 3,5 lei pe km. Unii dintre ei au motiv bun sa aiba 3,5 lei / km (au masina luxoasa). Intre pirati si cartel a fost acum vreo 2 ani o "batalie"
    A treia categorie o reprezinta taxiurile de companie. Pana de curand ajungeau la aeroport cu un client si apoi se invarteau pe drumurile de acolo (blocand circulatia) pana gaseau un nou client ("la fostul ceas") ca sa revina in Bucuresti. Acum au si ei o parcare unde pot sta sa astepte un timp limitat o comanda. Partea cu ghiseul si lucratorul care anunta telefonic e o treba pur romaneasca in care o idee buna este implementata pe genunchi si iese o porcarie.
    Invit autorul articolului sa verifice cele spuse de mine si eventual sa vina cu propuneri la cum se poate gasi o solutie civilizata.
  • +7 (7 voturi)    
    Revoltator (Luni, 11 martie 2013, 23:04)

    revoltat123 [utilizator]

    Acum cateva zile un coleg austriac a sosit la Otopeni pe la ora 11 seara si nu stia de magnificul sistem descris in acest articol. Asa ca a iesit in fata si a luat unul din acele taxiuri insirate fiind convins ca nu totul va fi ok. Dupa cateva sute de metri taximetristul opreste sa ia un prieten pana in Bucuresti. Cand au ajuns la destinatie( hotel Ibis, Gara de Nord) taximetristul i-a intins o chitanta ciudata scrisa de mana pe care erau mazgalite cateva chestii si in care aparea scris in cifre 600(putin taiat al doilea 0) iar in litere saizeci Ron. Evident colegul meu a inteles doar suma, iar cand a spus ca e prea mult si nu are acesti bani, cei doi au fost "grijulii" si l-au condus pana la un bancomat sa scoata suma de 600 Ron. La final pagubitul a fost fericit ca a scapat teafar, dar isi va aduce mult timp aminte de experienta avuta la principala poarta de intrare in Romania. Si uite asa dupa cazul celebru cu studenta japoneza, autoritatile au rezolvat toate problemele legate de taximetristii de la Otopeni. Mai ne intrebam de ce nu intram in Schengen, noi care am rezolvat toate problemele din tara asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Un sistem mafiot inlocuit (Marţi, 12 martie 2013, 6:39)

    nick24 [utilizator]

    de un sistem din epoca de piatra.
    Pe lista cu nr de telefon sunt vreo 15 companii, dar nu ai informatia cand dai comanda, daca toate au deja masini la aeroport, deci risti sa-ti vina masina din oras in juma de ora.
    Ar trebui o tabela si cu nr de masini disponibile la aeroport pe fiecare companie- adica un alt birou la care sa-ti comunice la ce nr sa suni, inainte de a merge la biroul cu bonul si pixul- GLUMESC desigur...
  • +1 (1 vot)    
    Coloana ca in vest (Marţi, 12 martie 2013, 9:06)

    Vartanu [utilizator]

    Se face o banda unica de intrare pentru taxiuri cu bordura delimitatoare lata cat pentru un singur taxiu. Nenea de la ghiseu sta afara in fata primului taxiu din coloana si are grija ca taxiurile sa preia clientii in ordine. Daca vre-un taxiu neagreat apare la rand (nu face parte din flota celor 20 companii) clientul este oprit din a se urca, iar taxiul este invitat sa plece frumos pe gol.
  • +1 (1 vot)    
    Cum e in Malta (Marţi, 12 martie 2013, 10:12)

    transalpinarum [utilizator]

    Se pare ca si in Malta au avut probleme cu mafia de la aeroport. Treaba s-a rezolvat oarecum simplu: tarif fix pentru mersul in Malta. In aeroport e un ghiseu unde dai 25 EUR si ti se da un bon cu care te sui in taxi si asta e. Nu dai nimic la sofer, eventual un extra daca vrei. In multe alte locuri pe glob se paractica tariful unic pentru aeroport, cred ca e singura metoda ptr Romania. Eventual se pot face niste delimitari zonale ale Bucurestiului, deva de genul 3 zone.
    • 0 (0 voturi)    
      Malta (Duminică, 14 iulie 2013, 16:32)

      ion77 [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      25 de euro in Malta ? paii eu dau 7 euro de la aeroport pana in Bucuresti cu tot cu tips , ce dreaq aia vor sa se inbogateasca dintr-o cursa de taxi ?
  • 0 (0 voturi)    
    taxi aeroport (Marţi, 12 martie 2013, 12:39)

    smp [utilizator]

    Sunt de acord cu articolul, intrutotul! Sistemul descris de dumneavoastra e destul de asemanator cu clel din Sofia, Bulgaria.... numai ca acela functioneaza! puteti vedea informatii si pe siter-ul:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport#Taxi
  • +2 (2 voturi)    
    nici nu ma asteptam... (Marţi, 12 martie 2013, 13:42)

    mereuinminus [utilizator]

    desi a trebuit sa moara o biata voluntara japoneza, nimic nu se schimba in bine la aeroportul ala minuscul... chiar nu se poate sa dea drumul numai taxiurilor firmelor agreate, in limita locurilor de parcare, si sa limiteze accesul celor in exces? te duci linistit, iei taxiul din parcare, in ordinea asteptarii, iar pe aleea aia de vine din soseaua mare spre aeroport, pot astepta, la rand, alte taxiuri sau masini proprii, care sa mearga incet, in coloana, in ordinea eliberarii locurilor in parcari... nu se vrea, nu se poate sa se gandeasca pentru ca e deficit de creiere, doar tigvele sunt in exces, dar goale... mai e ceva: daca ar fi si alte mijloace de transport in comun, metrou, autobuze mai dese, ar mai fi si alte moduri de a patrunde in citadela gunoiului (bucuresti), dar la primitivismul de acolo, unde otopenii aspira sa devina cartier al aceluiasi gunoi de hal de capitala, fara sa faca vreun act de modernizare, si unde primarii, care este, complicati cum e ei, are timp de dat cu creta pe trotuare pt. piste de biciclete, jefuind sclavii contribuabili, ce sa vorbim noi de civilizatie si mijloace de transport, i-auzi, in comun, ce cuvant urat! lasa-i pe primitivii aia de occidentali, pe care stim sa-i tulburam doar cu mizeria si zgomotul, sa aiba mijloace de transport in comun, romanii s-au nascut toti in masini si taxiuri, ca hunii direct pe cai...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version