Corespondenta din Germania

Un veto la veto-ul german pe Schengen

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Luni, 4 martie 2013, 17:03 Actualitate | Opinii

Dani Rockhoff
Foto: HotNews.ro
​​Ministrul de interne german Hans-Peter Friedrich (CSU) nu-i vrea pe romani si pe bulgari in Schengen. Mai mult, el ameninta chiar ca, la intalnirea de joi a ministrilor europeni de interne, votul general se va lovi de „veto-ul german“. Un veto contra, care pecetluieste soarta Romaniei in problema  intrarii in Schengen, chiar „daca Romania si Bulgaria se califica la vot“ a declarat oficialul pentru Spiegel. Impotrivirea s-ar baza - pe langa eternele acuzatii vestice de coruptie si lipsa statului de drept- pe faptul ca multi dintre cetatenii romani si bulgari vin sa incaseze in Germania ajutoare sociale, care sunt cele mai mari in Europa. Nu stim pe ce statistici se bazeaza afirmatia legata de „cersetoria sociala” romano-bulgara. Nu stim nici unde sunt capsunarii romani care trudesc pe ogoarele germane, nici ingrijitorii de copii si batrani, nici macelarii, constructorii, inginerii, medicii, specialistii in IT si alti super-calificati romani care muncesc de se rup, platind statului german impozite, taxe si contributii sociale.

Pentru niste infractori - care nu sunt mai multi decat cei de alte natii sau autohtoni - si pentru cateva cuiburi de romi care strica imaginea unor cartiere din unele orase germane, romanii sunt din nou pusi la zid. Nu e o atitudine chiar noua. Cine a avut ocazia sa traiasca atitudinea crestin-sociala si crestin-democrata a erei Kohl, in anii 90, fata de solicitantii de azil politic veniti in Germania dupa caderea Zidului Berlinului, isi zice ca vremurile s-au intors inapoi.

In anii cu pricina, circulatia in Europa nu era libera, acesti „azilanti” erau, in marea lor majoritate, refugiati economici din tarile Europei de Est, proaspat eliberate de comunism. Oameni in cautare de munca, o viata mai buna pentru ei si copiii lor. Unii dintre ei, e adevarat, erau cersetori sau aventurieri pusi pe capatuiala cu orice pret, chiar si prin furt si frauda. Insa nu categoria din urma a fost, nici atunci si nici acum, dominanta in randul romanilor imigrati in Germania.

Nu e pentru prima data, nici anul acesta, cand romanii „o iau nemteste pe cocoasa”. In 9 februarie scriam pentru HotNews.ro despre cum romanii si bulgarii sunt „ tapi ispasitori intr-o cearta germana”. Spiegel scrisese despre asa-zisa panica a oraselor germane, vizavi de asa-zisul asalt romano-bulgar, care ar costa orasele si comunele prea multi bani pentru asistenta sociala. Contextul era disputa politica din Germania pe Pactul de Solidaritate Federal. Cifrele au aratat ca doar trei landuri germane mai sunt donatoare, restul rezista prin compensatii bugetare. Intre donatori este, in mod firesc, bogatul land bavarez, leagan al partidului crestin-social din care face parte si ministrul de interne german.

Tot in articolul cu „tapii ispasitori” redam un tabel al imigratiei rezultat din date oficiale, pentru anul 2011. Daca ne uitam pe tabel, cresterea in procente fata de anul anterior vizeaza cu totul alte tari, decat Romania. In aceasta crestere, Romania se situeaza chiar pe ultimul loc.

Grecia – 14.005 persoane (+ 1.245 %); Polonia – 66.181 (+216%); Italia – 9.706 (+217%); Spania – 12.133 (+ 186%); Ungaria – 16.982 (+93%); Bulgaria – 22.190 (+42%); Romania – 36.149 (+41%). De unde atata spaima atunci vizavi de romani, cand din alte tari europene in criza si cu un sfert din populatie somera, cum sunt Grecia si Spania, imigrantii vin de-a valma in Germania?

Azi, trecand in revista presa germana, referitor la afirmatiile de duminica ale lui Friedrich, am observat ca informatia a fost prezentata sec si asemanator, dupa cum a fost ea difuzata de agentiile de stiri, in urma interviului dat publicatiei Spiegel. Martin Vogler, redactorul-sef de la Westdeutsche Zeitung scrie insa, intr-un articol de opinie aparut ieri: „Ministrul de interne aprinde focul. Daca Hans-Peter Friedrich va impiedica, la nevoie cu veto-ul sau, intrarea Bulgariei si Romaniei in acordul Schengen, el serveste emotiilor. El da munitie rasistilor, care tes temeri impotriva imigratiei si in special a Sinti si roma”.

„Aceste grupuri sunt puternic criticate ca apar cu imagine de cersetori in zonele pietonale, par a fi adesea certati cu legea [orig. kriminell] si - dupa cum s-au plans recent orasele si comunele -, prea multi dintre ei traiesc din bani publici” explica in continuare Martin Vogler. „Formularea lui Friedrich, ca acel ce vine ca sa primeasca ajutoare sociale si profita de libertatea de miscare, acela trebuie sa fie in mod eficient impiedicat, este, de aceea, periculoasa”, conchide redactorul-sef al cotidianului care apare in nord-vestul Germaniei si in editie online.

Noi am mai adauga ca anul 2013 este an electoral, in toamna vor avea loc alegerile parlamentare si de cancelar in Germania. Uniunea Crestin-Sociala (CSU), din care face parte si Friedrich, se afla acum in coalitia de guvernare, alaturi de CDU si liberali. Insa partidul „strict bavarez” si-a pierdut din putere: dupa 63 de ani suprematie absoluta in land, in 2008 a fost nevoit sa coalizeze cu liberalii de la FDP, pentru a forma guvernul din Bavaria.

Redactorul-sef german de la Westdeutsche Zeitung se mai refera la ceva, in comentariul sau: „Bulgaria si Romania au dovedit ca, in combaterea coruptiei si criminalitatii de alta natura, sunt inapoia standardului european. Din cauza asta, ezitarile lui Friedrich sunt justificate. El trebuie insa sa-si explice motivele bine si sa respinga aplauzele dreptei surde. Deoarece doua treimi dintre germani sunt de acord cu el, nu trebuie sa faca reclama pozitiei sale in gura mare, ci sa ramana obiectiv. El nu are voie sa suspecteze in bloc comunitatile mici, ci sa informeze ca 80% dintre oamenii din cele doua tari, imigrati in Germania intre 2007 si 2010, platesc foarte normal impozite si contributii sociale.”


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6566 vizualizari

  • +16 (30 voturi)    
    Inteleg dar nu aprob (Luni, 4 martie 2013, 17:21)

    georgeb [utilizator]

    Inteleg temerile social democratilor germani referitoare la folosirea temei acesteia in interes electoral. Dar sunt convins ca si in absenta vetoului german Romania ar fi inregistrat un esec. Este imposibil sa permiti accesul in Schengen unei tari care inregistreaza regrese vizibile in lupta anticoruptie, o tara care sfideaza efectiv mecanismul MCV.

    Accesul in Schengen este un privilegiu, nu un drept. Este perfect legitima pretentia tarilor membre ca accesul in Schengen sa fie conditionat de minime standarde democratice. Este legitima respingerea Romaniei atunci cand aceste standarde sunt facute țăndări la Bucuresti. Chiar credea cineva ca dramoleta din CSM va ramane fara ecou la Bruxelles? Este admisibil ca sistemul judiciar sa isi pedepseasca probabil singurii doi membri CSM din sectia judecatori care au facut reforma aplaudata si incurajata in mod activ la Bruxelles?

    Din pacate Ponta are dreptate, Basescu a esuat in aproape tot ce si-a propus. Cel putin reforma in justitie a esuat. Infractorii sunt in guvern, dau legi, schimba constitutia, stabilesc cvorum "european" necesar pentru redefinirea statului. Dragut. Ar fi fost senzational (si dezastruos pentru Europa) daca Romania ar fi avut vreo sansa sa intre in Schengen in conditiile astea.
    • +3 (15 voturi)    
      6 MINUSURI ! (Luni, 4 martie 2013, 17:43)

      pointless man [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      6 „patrioți” furibunzi cu coada sus.

      Ceaușescu trăiește !
      • +5 (5 voturi)    
        nu chiar (Luni, 4 martie 2013, 18:21)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

        sunt doar 3 minusuri

        12 voturi (cand am scris eu) cu un total +6
        deci ai +9 -3 = +6
    • -3 (7 voturi)    
      nene, matale ești zdravăn la cap ??? (Marţi, 5 martie 2013, 2:11)

      Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

      Ce-are CSM-ul cu Schengen-ul, numai băsiștii știu. Germania este exact la fel de coruptă ca și Românika- iar faza aceea cu vizele din gurița fascistului de ministru se referă evident la Germania- pentru că ROMÂNIA NU DĂ VIZE !!! Decât poate la prietenii sârmălăi ai dlui.Băsescu, rackeți și ce mai sunt ei...
      • +5 (5 voturi)    
        Dumneata . . . (Marţi, 5 martie 2013, 7:54)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        . . . .nu esti zdravan la cap! Are! Si are pentru ca acesta este unul din motivele folosite de cei ce nu ne vor. Cei care vor cu orice pret sa impiedice accesul romanilor in Shengen. Poate ca este cum spui tu, dar nu asta conteaza! Conteaza ce spun ei. Si daca vrei sa intri in familia lor trebuie sa faci cum spun ei. Acest lucru extreme de simplu nu il intelegi nici dumneata nu il intelege nici Ponta nici Antonescu si inca o droaie de politicieni, Ei nu pricep ca pot fi mati si tari la ei in tara, dar in politica mare international sunt zero taiat in patru.
        • 0 (0 voturi)    
          accesul romanilor in Schengen este permis! (Marţi, 5 martie 2013, 20:56)

          minos [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          Observ ca marea majoritate a celor care comenteaza habar nu au ce inseamna spatiul Schengen. Accesul romanilor este liber si inca dinainte de aderare, cred ca de prin 2005 si neconditionat de la aderare. Romanii pot circula liber unde vor ei in UE fara sa-i stinghereasca nimeni. Singura chestie este ca trebuie sa arate buletinul la granita, lucru ce ii ia in medie 1 minut daca este granita rutiera si cateva secunde la aeroport. Intrarea in Schengen inseamna ca se desfiinteaza controlul buletinului la frontiera cu celelalte tari Schengen. Intrarea Romaniei in acest spatiu NU ARE nici o influenta asupra cetatenului roman obisnuit. Este doar un obiectiv al politicienilor cu care se vor mandri(cei care vor avea norocul sa fie la putere in acel moment) si un plus de responsabilitate la granitele cu Moldova, Ucraina si Serbia. Pe noi, cetatenii obisnuiti, nu ar trebui sa ne intereseze abosult de loc daca suntem sau nu in Schengen. De fapt acest lucru ii intereseaza doar pe partizanii politici si pe fraieri care sunt manipulati si nu au iesit niciodata din tara.
          • 0 (0 voturi)    
            Este . . . . (Joi, 7 martie 2013, 8:18)

            Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui minos

            . . . . modul simplist de a vedea problema. Asa este cum spui in cazul meu si al tau daca avem doar o sacosa in mana . Dar ia inchipuieti insa ca ai avea 100 sa 1000 de camioane de cate 15 tone fiecare incarcate cu marfuri perisabile si care trebuie sa dea socoteala la fiecare granita in parte. Mai gandeste si prin aceasta prisma si vezi mai ai dreptate?
        • +1 (1 vot)    
          Păi ei pot să spună tot felul de lucruri... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 14:41)

          Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui Vali Cel Batran

          De exemplu, că poziția celor care iubesc pe Barosso trebuie să fie obligatoriu de capră...ești gata să stai capră doar ca să intri în Schengen ? Ești cumva transportator ? Dacă nu, ce-ți trebuie Schengen tataie ?
      • +2 (4 voturi)    
        pe scurt (Marţi, 5 martie 2013, 12:44)

        georgeb [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

        1) CSM-ul nu ar trebui sa aiba nimic cu Schengen-ul. CSM-ul este insa parte a sistemului judiciar si este in consecinta monitorizat in cadrul MCV. Iar MCV este, din pacate sau din fericire (dupa cum ii convine fiecaruia) strans legat de Schengen fara voia noastra de catre cancelariile occidentale. Este un lucru care s-a intamplat si in trecut si se intampla si azi. Vezi Germania. Exista semne credibile ca Germania nu e solitara.

        2) Germania este la fel de corupta ca Romania. In absenta oricaror dovezi care sa sprjine afirmatia asta, si avand un munte de observatii empricie si studii statistice si de perceptie care arata contrariul, nu pot decat sa zambesc amar ca exista cineva care sa gandeasca asa ceva.

        3) România nu da vize? Nu inteleg ce vrei sa spui. Probabil ca nu esti la curent cu starea de fapt. Cetatenii majoritatii tarilor au nevoie de de vize pentru a intra in România.
        • +1 (1 vot)    
          La fel de coruptă... (Sâmbătă, 16 martie 2013, 14:44)

          Krokodilul Chichiricios [utilizator] i-a raspuns lui georgeb

          GeorgeB, ia matale Der Spiegel- din ultimii 5 ani- și vei găsi mai multe cazuri de corupție decât cele descrise la noi. Nu mergem în această analiză pe ”știm noi” ci pe lucruri care au ieșit la suprafață.
          Ministrul cel german de interne a spus că funcționarii români corupți dau vize. Ideea este că la intrarea în orice țară- Germania, Franța, etc.- nu România poate da vize pentru această intrare. Ci Germania, Franța, etc.
  • +11 (13 voturi)    
    Psihologic (Luni, 4 martie 2013, 17:25)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    Va raspund la toate intrebarile.

    1. Din statisticile pe care Dvs le mentionati TOATE statele cu exceptia Ro si Bg sunt deja in Schengen. Deci comparam mere cu pere. Daca X a obtinut in 2005 un imprumut la banca si Y nu a obtinut in 2013, ce mai conteaza cum arata cazierul lui X acum? El ARE deja statutul.

    2. Statele UE sunt satule de imigranti. De la pakistanezi la polonezi, de la cehi la romani. Multi sunt doar la pomeni sociale. Romanii si bulgarii doar umplu parahul. Dar cand umpli un pahar cu pipeta, cand se revarsa se revarsa intai ultimele picaturi cazute, nu primele. Adica Ro si Bg. Nu e nevoie de acorduri ca sa intelegi asta.

    3. Ro si Bg nu au fost pregatite pt UE. Printr-un miracol au ajuns acolo (ca multe alte state, inclusiv Grecia, Slovacia, Ungaria, Portugalia, etc.). Gata. S-au terminat banii ieftini. Nu trebuiau sa ne accepte nici acolo. Gresala lor si si-o asuma acum.

    4. Psihologic oamenii vestici (aligatorii) vor vedea ca politicienii lor fac ceva pt limitarea imigratiei. E cel mai convenabil pt toata lumea.

    5. Chiar credeati ca UE face un favor Ro si Bg ca le admit in "familia europeana", asa, ca sa vada ce buni sunt ei la suflet? NICI VORBA: aveau interese pur economice - mana de lucru ieftina, resurse. Acum le au. Romanii le-au dat pe nimic. Acum cu ce mai negociem?!? Asul din maneca e la ei. Ghinion.

    In concluzie: decizia cu amanarea (la infinit as zice eu) este perfect fireasca si nu ar trebui sa trezeasca in mintea nimanui nici un fel de intrebare. Timpul le va rezolva pe toate, insa incepeti sa masurati nu in ani ci in decenii. Si asa UE a fost dezvoltata prea rapid. Acum apele trebuie sa se aseze, sa apara spiritul european. Pana atunci vom fi doar state satelit.
    • +4 (6 voturi)    
      iaurt si frisca (Luni, 4 martie 2013, 18:03)

      rockdani [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

      Spuneti ca "statele vestice sunt satule de imigranti". As dori sa nuantez: sunt satule de imigrantii de care n-au sau nu mai au nevoie, care sar ca numar peste cota umplerii golului in natalitatea autohtona, de uscaturile din padure. Sa nu uitam ca statele vestice, in istorie, au colonizat de au rupt cand au vrut resurse si cand la ei era rau. Asa ca, nu poti lua doar frisca de pe lapte si sa te strambi la iaurt. La o asemenea deschidere de granite cum a fost cea europeana, careia i s-a adaugat si criza, incepand cu 2008, era firesc ca unele "transhumante" sociale sa iasa de sub control, insa la asta probabil ca nu s-au gandit temeinic birocratii vestici si ai UE. Iar acum o dau la intors si maraie contra.
      • +6 (6 voturi)    
        Absolut corect (Luni, 4 martie 2013, 18:15)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui rockdani

        Defapt concluzia este una singura: toate statele (inclusiv Romania) isi apara cum pot interesele proprii. Nu exista nici un fel de "interes european" decat poate in politica externa a intregii Europe sau in conflictele armate in care UE participa unitar.
    • +6 (8 voturi)    
      Inca o explicatie (Luni, 4 martie 2013, 18:09)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

      Referitoare la procentajele cu imigratia si ajutoarele sociale.

      Sa zicem ca avem un microbuz cu 12 locuri. Vine un obez si ocupa 3, vine altul si ocupa 2.5 inca un obez mai plapand si ocupa 1.5. Mai raman 5 locuri goale pe care 5 oameni cu greutate normala le ocupa in ordinea cozii din statie. In statie mai raman doi oameni. Soferul incaseaza 8 bilete pe 8 oameni nu 12 pentru 12 locuri.

      Cei din statie urla ca nu e drept si ca e mai bine si pentru sofer daca i-ar lua pe ei doi in locul obezului care ocupa 3 locuri si i-ar mai ramane si un loc liber de vandut pe drum. DA, asa este! Insa vedeti Dvs, odata de obezul 1 (cel cu 3 locuri) s-a asezat si a platit locul nu mai exista decat o singura solutie: dei doi raman in statie si asteapta urmatorul microbuz.

      Asta pentru ca legal nu masa este criteriul de imbarcare ci ordinea in care te-ai suit. Da, vesticii au probleme mai mari cu turcii si pakistanezii (obezii cei doi), insa vedeti Dvs, aia sunt deja in microbuz si nu pot fi debarcati pentru ca unii sunt cetateni get-beget ai acelor state. Degeaba ai 2 romani muncitori si silitori in statie. Ei vor astepta microbuzul urmator. INDIFERENT de situatie.

      PS: De cate ori ati vazut ca sa fie debarcat dintr-un autobuz arhi-plin unul mai gras ca sa urce doi mai slabi? Niciodata! Deci primul venit, primul servit. Indiferent de cat consuma.
      • +2 (6 voturi)    
        ajutor de manechin (Luni, 4 martie 2013, 18:27)

        rockdani [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

        Trec peste faptul ca obezitatea este la multi o boala, nu o placere si banuiesc ca faceti un exercitiu de imaginatie. Unde ati vazut, practic, ca soferul sa lase un calator sa ocupe doua locuri (nu mai vorbesc de trei), daca nu le-a platit? Cred ca niciun transportator nu lucreaza in paguba, lasandu-si calatorii pe jos ;) In autocare nu se intampla asa, iar in microbuze se pun si scaunele pe interval :)
        Revenind la metafora Dv. Sistemul de asistenta social german s-a stramtat pentru toata lumea, chiar si pentru nemti, din cauza banilor "arsi" de stat in criza si a unor orase care au cheltuit sau investit banii nesabuit. Acum, cureaua sociala germana e cam pentru manechine, nu pentru supraponderali.
        • +5 (5 voturi)    
          Abuz de limb (Luni, 4 martie 2013, 18:57)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui rockdani

          Dupa ce am postat mi-am dat seama ca o comparatie cu niste oameni obezi este poate deplasata si doresc sa imi cer scuze fata de toti supraponderalii care se afla in aceasta stare fara vina lor. Era un exercitiu de imaginatie, fireste. Exista si printre obezi oameni capabili, cunosc personal un profesor de la mine din scoala.

          Din nou nu era ceva pragmatic cu locurile pe scaun. Putem sa ne referin la spatiul ocupat chiar si cand stam in picioare. Nu va exista niciodata situatia in care sa fie coborat cineva pe motiv ca ocupa prea mult loc stand in picioare.

          Daca vreti renuntam la obezi si autobuze si ne referim la o cutie mare in care trebuie sa punem cutii mici. Daca conteaza doar ordinea si nu volumul, sa nu ne miram ca ramanem cu niste cutii pe afara daca am inceput cu o cutie mare.

          Referitor la problema: exact asta spuneam mai sus - banii ieftini (la fel ca si hidrocarburile ieftine) au fost arse. Ne asteapta vremuri din ce in ce mai grele in masura in care suntem si din ce in ce mai multi pe aceleasi resurse (minerale, financiare, de hrana). Iar in vremuri de criza firul "nationalist" este cel mai usor de agitat pentru a gadila "aligatorul" si a-l face sa rada pentru a-i mai lua un vot.

          In final repet scuzele pt persoanele folosite in descriere doar ca o banala comparatie.
          • +3 (3 voturi)    
            Erata (Luni, 4 martie 2013, 19:04)

            Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

            Abuz de limbaj, era scris. Cred ca a innebunit Safari. E a doua oara cand truncheaza textul...
  • +10 (12 voturi)    
    Aprob ce spui (Luni, 4 martie 2013, 17:30)

    Wanheda [utilizator]

    cu o corectie....Basescu a esuat pt ca Ponta/Crin/Varanul, l-au ajutat, din plin.
    • +5 (5 voturi)    
      doua lucruri (Luni, 4 martie 2013, 18:23)

      baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Wanheda

      usl, de dragul varanului si altora, doreste incalecarea justitiei, asta e unul, al doilea ar fi ca nimeni nu doreste tigani cesetori urit mirositori pe strazi si in magazine.
      Restul e vorbarie stingista goala de sens.
  • +4 (6 voturi)    
    un singur lucru (Luni, 4 martie 2013, 18:26)

    corvus coraX [utilizator]

    Germania nu reprezintă doar poziţia ei. Cel puţin alte şase state au delegat Germania să ia atitudine. Că din Germania de unde locuiţi (Germanie care vă cam stă în gât în fiecare articol) nu se prea vede corupţia din România, dar fiecare face cu casa şi curtea lui ce doreşte. Dacă vrea să intre la mine în curte un derbedeu pe care îl ştiu mincinos şi hoţ, îi trântesc uşa în nas, nu are ce căuta la mine în curte. Dacă altul încearcă, procedez la fel. În curtea mea primesc pe cei care consider că merită, nimeni nu-mi poate impune pe cine şi când.
  • -3 (5 voturi)    
    Aici sunt (Luni, 4 martie 2013, 18:34)

    firuierbii [utilizator]

    Romanii stabiliti in Germania sigur nu l-au votat pe Dl. Friedrich. Problema in aceasta disputa (si in alte dispute ale aceluiasi preaiubit) e tonul agresiv "law and order" al ministrului. Nu prea cred in teoria cu turismul pe ajutoare sociale. Daca ar fi argumentat cu granite nesigure, riscul contrabandei etc., l-as fi crezut. Dar asa, il categorisim pe Dl. Ministru foarte la dreapta.
  • -1 (11 voturi)    
    aderare (Luni, 4 martie 2013, 19:53)

    peet70 [utilizator]

    ...numai minciuni, germania e plina de straini, 1 din 5 cetateni este strain, dar in nici un caz romanii nu sunt in majoritate. Cei mai multi sunt polonezii binenteles, dar sunt foarte multi veniti din Asia, toate restaurantele, fasfood-urile, magazinele sunt pline de lucratori asiatici. Eu romani nu prea am intalnit pana acum, si sunt de 2 ani pe aici Sunt medici care lucreaza in spitale ca rezidenti, dar pentru ca au un program de 10-12 ore zilnic, si garzi de 25-30 de ore foarte grele, adevarata sclavie, nu prea poti sa-i intalnesti. E greu sa te integrezi aici ca european , pentru ca statul german nu te ajuta cu nimic . Si scoala si cazarea, intretinerea sunt suportate de european, cei din Asia primesc toti ajutoare sociale, de asta vin cu cardul aici, parte din ei dupa 6-7 ani reusesc sa invete limba si isi pot gasi un job. Oricum, toate miturile despre Germania mi s-au spulberat, rand pe rand de la venirea mea aici, este departe de cea ce stiam, dar raman aici sa-mi recuperez bucatica mea de tara pe care mi-au luat-o fara acordul meu.
    • +6 (8 voturi)    
      Si ma rog (Luni, 4 martie 2013, 21:40)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui peet70

      De ce sa te ajute statul german cu ceva? E interesul tau sa emigrezi acolo si nu interesul lor sa te ia (cu rare exceptii).

      PS: Mai la sud de Dvs (in Cehia) nu am fost ajutat cu nimic de statul ceh. Am fost ajutat cu o bursa de studiu din care a trebui sa imi platesc chiria, intretinerea si mancarea. Fireste ca in contul bursei am predat cursuri. Deci nu a fost pe degeaba.

      Ca sa imi iau o casa m-a ajutat banca (credit ipotecar se numeste). Nu am beneficiat niciodata de ajutor de somaj (ca nu am fost somer) si asistenta medicala s-a rezumat la probleme minore (niciodata internat sau operat).

      Si este si normal sa fie asa. Eu trebuie sa ii fac sa aiba nevoie de mine si e interesul meu sa fie asa. Cat despre faptul ca pe altii ii ajuta, este ghinionul statului respectiv. Eu oricum impozitul trebuie si il voi plati.
  • +4 (4 voturi)    
    cam usor treceti peste punctul cheie (Marţi, 5 martie 2013, 10:11)

    alecu77 [utilizator]

    Citez: "Impotrivirea s-ar baza - pe langa eternele acuzatii vestice de coruptie si lipsa statului de drept- pe faptul ca multi dintre cetatenii romani si bulgari..."

    Pai TOCMAI! Aceste "eterne acuzatii vestice", pe care sesizez cum le tratati cu dispret, sunt cele care ne submineaza statutul. Tigani cersetori am avut si in anii trecuti cand am fost admisi in UE - daca ar fi fost numai astia cu care bateti toba sunt convins ca am fi in Schengen. Sunt de acord ca tiganii sunt palavrageala electorala, palavrageala de care profita atat dreapta cat si stanga de fapt. De ce? Fiindca problema este o problema pe care n-o pricepe nici romanul de rand, nici neamtul de rand, de aceea este amintita in trecere insa nu si folosita in campania electorala. Putem fi siguri ca de la un anumit nivel este total evident cum coruptia in administratie si in conducerea Romaniei perverteste ORICE - inclusiv banii ieftini care s-ar mai gasi poate, inclusiv aplicarea directivelor europene, ce sa zic, numiti-mi CEVA care NU este afectat negativ de coruptia din tara. De ce nu vorbiti despre asta? De ce le numiti "eternele acuze", considerati cumva ca coruptia nu exista? Considerati cumva ca coruptia este NEESENTIALA? Ma scuzati, insa ignorarea coruptiei nu este o problema de stanga sau de dreapta, ci este o (cenzurat) incredibila pe care iata atat stanga cat si dreapta ne-o flutura pe sub nas pentru a-si promova agenda, in totala ignorare a problemelor reale cu care ne confruntam zilnic noi astia de jos, talpa tarii adica.

    Dar oricum, fraieri suntem ca asteptam de la UE sa ne rezolve ceva ce nu avem curajul sa ni-l rezolvam singuri. Asta insa nu este ceva nou.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică