Planurile lui Traian Basescu. Cateva pareri

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Vineri, 1 martie 2013, 14:59 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
In stiinta parerologiei scrie ca nu-i bine sa-ti dai cu parerea cum deschide cineva gura, ci sa astepti pana cand vorbele se decanteaza putin si produc, eventual, efecte. Unii pareristi profesionisti s-au repezit, ca niste profesionisti ce sunt, sa informeze prompt opinia publica despre ce mai cloceste seful statului inainte ca ecoul spuselor sale sa se stinga. Avand reputatia ca stiu tot, pareristii stiu de fapt absolut tot. Stiu si la ce nu s-a gandit seful statului cand a spus ca se razgandeste si ca vrea sa revina in politica dupa ce-si incheie mandatul. In fond, declaratia presedintelui reprezinta, in acest stadiu, tot o simpla parere. Este parerea sa ca va reveni, ca va conta, ca va face si va drege. Problema e cum si cu cine.

Inainte sa ne batem capul cu asta, prezentam un scurt inventar al emotiilor publice produse de noua razgandire a presedintelui. Unii comentatori l-au persiflat, pe motiv ca suna cam neserios modul cum si-a anuntat revenirea. Adica, hop, te-ai plictisit, nu te poti vedea pensionar si de aia vrei sa faci mai departe politica. Nu tu planuri, viziuni, idei pentru care lupti pana la moarte. Plus ca ai mai bifat o razgandire, dupa demisia in cinci minute. Alt semn de neseriozitate la nivel inalt. Altii s-au dat isteti si au zis ceva sa nu taca. Nici o supriza, au vociferat istetii, nimeni nu l-a crezut in 2009 cand a spus ca iese din politica dupa ce-si incheie mandatele si pleaca pe mare.

Alti comentatori prefera scenariile ceva mai sofisticate. Anuntul de a reveni in politica facut fix in timpul alegerilor interne din PDL trebuie descifrat, in opinia parerologilor subtili, in felul urmator: ma intorc in PDL daca o alegeti pe Udrea, nu ma intorc cu Blaga lider. Numerosi pedelisti asa l-au si interpretat. Asta le-a dizlocat putin increderea ca e bine sa mearga pe mana lui Blaga, insa putin de tot. Pana la urma, Vasile Blaga controleaza cei 5000 de delegati care vor vota la congres. Realist vorbind, Udrea are sanse minuscule. Si atunci, la ce bun expunerea asta aparent fara miza din partea lui Traian Basescu? Stiinta parerologiei intra in impas.

Exista insa zone care scapa ochiului vesnic treaz al parerologiei: instinctul politic, irationalul. Instinctul politic a fost pesemne cel care i-a spus presedintelui ca inca mai are un electorat, in tot cazul mai numeros decat cel al PDL. Dar, pentru a fi tinut in viata, acest electorat - astazi descumpanit si derutat de cele 70% ale USL - trebuie motivat cumva. Altfel, se disipeaza, mai ales ca-i lipseste o perspectiva, ceva de care sa-si lege sperantele. Dovada ca instinctul nu l-a inselat este faptul ca singurele efecte notabile provocate de intentia sa de a reveni in politica s-au produs in randul radicalilor "basisti". Cei mai multi au primit cu urale vestea ca presedintele doreste sa ramana in terenul de joc si dupa incheierea mandatului. In ochii lor, Traian Basescu ramane singurul lider puternic, capabil sa-i adune la un loc pe ceilalti fii ratacitori ai dreptei.

In fine, au fost tot felul de interpretari. Au lipsit explicatiile simple, la indemana, unele evidente. Astfel, de ce n-am vedea iesirea ca o expresie spontana a laturii sale histrionice? De ce ne-am incapatana sa credem ca in spatele fiecarei declaratii facute de Traian Basescu zace un plan bine ticluit? Merita luata in serios varianta ca presedintele Basescu sufera intens din cauza ca nu se mai vede la TV ca in vremurile bune. Adica, asta pare chiar o explicatie de bun simt: am avut parte de reactia unui histrion obisnuit cu prima pagina. Histrionii, personalitatile puternice, accepta greu cvasi-anonimatul in care s-a scufundat Traian Basescu de la referendum incoace.

Din cand in cand simte nevoia de a se racori putin. Si cum altfel i-ar putea scoate din minti pe adversarii sai decat anuntandu-i ca nu vor scapa asa usor de el? Apoi, mai e o problema reala: cine sa faca opozitie pe bune? De inteles cumva momentele cand, adus la exasperare de reactia lesinata a opozitiei, presedintele uita temporar de acordul de coabitare cu premierul Victor Ponta si ataca Guvernul pe teme altfel cat se poate de legitime, restabilind cat de cat echilibrul pe o scene politica masiv dezechilibrata.  

Traian Basescu a fost intrebat, miercuri, la Viena,  in timpul unei intalniri cu diaspora, ce va face dupa ce va pleca de la Cotroceni. Intrebarea n-a venit de la jurnalisti, ci din public. Greu, foarte greu de crezut ca a fost premeditata, parte din vreun plan. Mai degraba cred ca presedintele a raspuns cedand unor impulsuri de moment, din considerentele expuse mai sus.

Singurul plan politic incontestabil, sustinut la vedere de Traian Basescu, arata ingrozitor de prost: Elena Udrea la sefia PDL. Aici intram deja pe alt taram, unde parerologia se blocheaza iarasi: irationalul. Caci e complet irationala sustinerea publica acordata Elenei Udrea in campania impotriva lui Vasile Blaga, in ciuda faptului ca sansele de a o impune sunt foarte mici. Irationala este si persistenta in acest plan. Nu-i prima tentativa de a face din Elena Udrea un mare lider politic impotriva tuturor evidentelor ca nu e.

Ne amintim ca, in urma cu trei ani, cand incerca sa-l dea jos pe Emil Boc de la sefia PDL, tot pe Udrea incerca sa o catapulteze la varful partidului. Ne mai amintim cum, in ciuda exasperarii generale, i-a facut cadou sefia filialei PDL Bucuresti, facuta praf de Elena Udrea in urma unui lung sir de decizii catastrofale: Piedone sef de campanie, Prigoana candidat, tentativa desfiintarii sectoarelor etc, etc. Toate acestea, adaugate costurilor guvernarii prin masuri de austeritate si imaginii sale friovole, au facut ca Udrea sa coboare in toate sondajele care-i masurau popularitatea in Capitala undeva la cinci la suta. Cu toate acestea, parerea lui Traian Basescu este ca Elena Udrea are viitor si stofa de lider. Pe ce se bazeaza aceasta stranie parere? Nu-i deloc limpede.

De ce insista Traian Basescu sa sufle intr-un balon spart? De ce crede ca poate construi ceva in jurul unui esec continuu, cand a primit atatea dovezi ca planul sau nu functioneaza? Uitati de povestea marelui succes de la Neamt, Pinalti sa fie sanatos. In stiinta parerologiei functioneaza urmatoarea axioma: nu prea poti reveni in forta la brat cu un esec. Altfel spus, pare cel putin neinsiprat anuntul revenirii in politica facut aproape concomitent cu sustinerea declarata pentru Elena Udrea. Cele doua nu merg impreuna, pur si simplu.

Daca doreste sa faca intr-adevar opozitie credibila, daca vrea sa revina si sa mai repare ceva din mostenirea politica lamentabila lasata in urma sa la nivel de leadership, Traian Basescu o poate face cu o conditie, cel putin: cultivand in mod programatic lideri autentici, figuri proaspete si necompromise capabile sa-l infrunte si, la o adica, sa-l depaseasca, nu figuri mediocre, executanti sau nulitati.







Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

16700 vizualizari

  • +23 (39 voturi)    
    Domnule Tapalaga, (Vineri, 1 martie 2013, 15:11)

    un dac [utilizator]

    cu tot respectul pentru articol, ultimul paragraf insa este atat de pueril incat nu stiu cum de mai poate iesi de sub pana unui jurnalist. Pai uitati o parere simpla de parerolog, adica din capul meu: traian basescu se intoarce la brat cu cine vrea, iar masa amorfa de votanti voteaza cu el saturata de usl. dupa cum dvs si altii ati fi spus acest ultim paragraf si inainte de alegerile de pomina cu usl-ul de exemplu: fosta opozitie (recte ponta si antonescu) pot ajunge la putere doar la brat cu lideri autentici, nu cu hrebe, voiculescu si fenechiu. ete na. fix cu ei au castigat. dupa cum, la un moment dat, pdl-ul (sau alt partid) va castiga alegerile fix cu videanu, udrea, boureanu sau basescu. ca apoi sa revina ailalti tot cu nastase, mitrea si iliescu. ce dracu domnule, nu ne mai saturam si noi de puerilism? nu vrea nimeni figuri "curate", astea sunt doar texte de jurnalisti (inca) idealisti.
    • +2 (10 voturi)    
      Nu cred (Vineri, 1 martie 2013, 15:41)

      XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Target-ul lor este altul. Da, USL isi permite sa iasa cu Voiculescu si Fenechiu, pentru ca ei au sunt pozitionati pe discursul "luam de la bogati si dam la saraci". Ca ia cu 3 maini inapoi, e altceva :D. Si mai ales dupa aceasta guvernare ... ma indoiesc sincer ca vor mai putea convinge bugetarii, pensionarii etc. Da, in fata target-ului lor, nu se vor putea intoarce cu Udrea :D
      • +14 (16 voturi)    
        in teorie, iarasi, ai perfecta dreptate (Vineri, 1 martie 2013, 16:28)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        exact ca dl Tapalaga. zic in teorie pentru ca romania nu a avut niciodata in 23 de ani un electorat de dreapta care sa aduca singur un partid la guvernare. ceea ce numic dreapta la politicieni reprezinta, din pacate, tot bucati din FSN. iar ceea ce numim dreapta la electori sunt tot ce-i care s-au saturat de furtul celor de dinainte, ca sa nu mai vorbim de eterna masa de manipulati de ambele tabere (cristoiu si pro tv au castigat practic alegerile pentru constantinescu, altfel ala si acum ar mai cauta cei 15,000 de specialisti).
        nu avem clasa de mijloc, nu muncim cu drag si spor din proprie initiativa, nu respectam proprietatea celuilalt, nu respectam legile, legile nu ne respecta in mod egal....offfffff, am obosit, dar concluzia este ca nu suntem de dreapta.
        ce dreapta ai mai vazut fara liberali? or pnl-ul este mai de stanga decat psd-ul prin multe decizii. si nu de azi de ieri.
        deci, cu parere de rau, ca parinte mai ales, revin si zic (sper sa ma insel): ei tot cu ce au o sa vina, iar noi tot in lehamite o sa votam. decenii de aici inainte. il recitesc pe caragiale in ultima vreme, articolele lui de presa, nenica, identic. IDENTIC. inclusiv cu incalecarea constitutiei, pe rand, curat democratic:-)
        • +5 (7 voturi)    
          Da, asa e, cu electoratul (Vineri, 1 martie 2013, 17:45)

          XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          de dreapta. Nici eu nu sunt de dreapta, sunt de centru, mai degraba (prefer sistemul german celui american, de pilda; am fost impotriva reformei din sanatate - ar fi putut adapta modelul german, l-au ales pe cel olandez, cand se pare ca acesta are, de fapt, probleme) si se pare ca fac parte din clasa de mijloc. Exista un electorat de dreapta, cred, dar ei sunt o minoritate. Insa PDL chiar se defineste ca fiind de centru-dreapta, asa ca da, ar avea cui sa se adreseze. Un partid are si un electorat propriu, caruia se mai adauga niste nemultumiti. Atunci cand isi pierde electoratul propriu, dispare de pe scena - vezi PNT vs PSD. Poate ma insel in ceea ce spun. Dar stiu cativa care au votat cu PDL, iar acum nu o mai fac si nu o vor mai face. Nici spre partidele existente nu se indreapta. Eu i-am mai votat, totusi, la parlamentare, de dragul echilibrului - stiam ca USL o sa iasa cu scor mare, si am vrut sa imi fac datoria fata de necesitatea existentei unui echilibru. Dar e ultima data cand o fac - sa iasa PP-DD, PSD, oricine, nu ma mai intereseaza. Vot nul, si daca nu se mai poate trai in tara ... lumea e mare :D Cineva ii va putea canaliza, totusi, pe oamenii astia, plus nemultumitii care vor sa dea un vot negativ. Dar nu vor fi Udrea sau Blaga cei care ii vor canaliza - astia vor reusi doar sa ii imprastie si pe alegatorii care inca mai planuiesc sa ii voteze :) .
      • -1 (9 voturi)    
        Am scris in graba, (Vineri, 1 martie 2013, 16:47)

        XXIstCentury [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        si vad ca nu a iesit prea clar :P PDL nu se mai poate adresa electoratului "Sa ni se dea", chiar daca ar vrea. Intr-adevar, acestia se vor satura de USL, pentru ca USL-ul nu are cum sa dea prea mult; sunt cel putin la fel de incompetenti ca PDL-ul (imi pare rau, dar nici PDL nu au prea i-au adus pe cei mai buni in fata; numai la absorbtia fondurilor europene daca ne uitam, si e jenant) ), sunt inca si mai corupti si decisi sa protejeze coruptia prin distrugerea inceputurilor de reforma din justitie; iar din lupta asta impotriva justitiei rezulta forme de cretinism inimaginabil - vezi cum au reusit, in mai putin de un an, sa distruga orice urma de reputatie pe care o avea Romania pe plan international. Sunt incredibili ! Dar, cand votantii lor se vor satura, ma indoiesc ca se vor indrepta catre PDL, cel mai probabil va aparea ceva nou care sa-i canalizeze. PDL-ului i-ar mai ramane celalalt electorat, care nu e interesat de placa "sa ni se dea". Acestia au fost si sustinatorii lor de baza, cei interesati de reforma in justitie, in economie etc. O mare parte (printre care si eu) au fost alungati tocmai de alde Udrea, Blaga etc. Cam tot ce au facut alde astia, inclusiv in campanie, mie mi s-au parut palme. Propunerea lui Prigoana - oricum l-as fi votat pe Nicusor Dan la locale, dar am fost interesata de candidatul PDL, ca sa vad in ce directie se indreapta. Prigoana ? Bataie de joc. Apoi, vezi in ce pozitie esti, si il pui pe Videanu, cu reputatia lui de corupt, sef de campanie, si te astepti sa te sustina aia care vor reforma in Justitie ? Tampiti ... Au luat cate ceva de la cei speriati de USL si de la cei unde aveau pe cineva "puternic" in teritoriu. Dar cu echipa fantastica in frunte, nu pot merge decat in jos. Parerea mea :D
      • 0 (0 voturi)    
        target (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:05)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui XXIstCentury

        este o retea de magazine, tip supermarket, peste ocean.
        cele mai mari, se numes super target.

        cret ca ai priceput reason-u' comentariului meu...:)
    • +5 (7 voturi)    
      Dacule! (Vineri, 1 martie 2013, 16:17)

      v_sile [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      Daca maine Basescu se intoarce brat la brat cu Udrea, iar Macovei si reformistii isi fac alt partid, nu cumva incep sa apara dileme in capul votantilor "basisti"?

      Am vaga impresie ca Basescu incearca sa sara peste propria-i umbra. Sunt curios daca o sa reuseasca.
      • +4 (12 voturi)    
        reformisti? (Vineri, 1 martie 2013, 16:35)

        un dac [utilizator] i-a raspuns lui v_sile

        ma faci sa rad, sincer. ce reformisti pe bune are pdl-ul? sau alt partid? ne imbatam cu apa rece. daca tu crezi ca dintr-un partid de 17%, doar o bucata din el, reformata chipurile, poate lua 51%...
        Macovei este totusi un mit si e tratata de electori la prima mana. Tu nu vezi ca din MRU s-a ales doar vita Kobe? Atata a inteles electoratul dintr-un om care chiar ar fi putut sa fie o alternativa, firava, nu completa, dar alternativa?
        Eu sunt de dreapta pentru ca stanga si-a cantat de mult prohodul. dar de aici si pana la a crede ca pdl-ul are reformisti...e cale lunga. Asteptam de la reformisti sa traga PDL-ul in lupta corp la corp cu uslashii in campanie. Nu au facut asa ceva, desi era primul semn de normalitate in perspectiva unei opozitii care sa conteze. Saracul Brucan (hehe, tot un reformist) cat s-a inselat cu cele 2 decenii...
        • +1 (7 voturi)    
          dacule esti in mare deruta (Vineri, 1 martie 2013, 18:07)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui un dac

          Intai si intai pentru ca Brucan este cea ce a fost un comunist. Uite i-a de citeste mai multe de la dl.Tismaneanu. Este in mare eroare cu comunistul Brucan.

          In ceea ce priveste reformistii - ei cati sunt, sunt si o sa vedem ce o sa faca. Blaga este in continuare puternic si cu mana pe butoane.

          Personal apreciez pozitia dl. Tapalaga care ii pune un semn de intrebare referitor la pozitionarea MM vs. Elena Udrea a domnului Basescu.

          este o carte uriasa pe care o joaca acum Basescu, este o carte uriasa pe care o joaca PDL si vom vedea ce va rezulta.

          Posibil ca MM sa rupa partidul - nu mai are de ales! Coruptii sa ramana cu coruptii - reformistii sa vina cu cei care vor sa mearga inainte.

          Basescu deja ramane un om al trecutului si voi putea sa sar peste umbra sa, iar reformistii au sarit de mult peste umbra Presedintelui!

          Asa a facut si Basescu in trecut, asa este firesc sa mergem inainte!

          Nici un regret!
          • 0 (4 voturi)    
            nu inteleg deruta... (Vineri, 1 martie 2013, 22:55)

            un dac [utilizator] i-a raspuns lui ..13

            tismaneanu este in eroare cu comunistul brucan sau, dintr-o eroare de typing, eu sunt?
            pe tismaneanu l-am citit in tinerete, mi-a placut, m-am desteptat, nu-mi mai place.
            ca brucan a fost comunist, iarasi, nu tine de cultura generala, omul recunostea in fiecare emisiune de la pro tv, desi avea peste 80 de ani. eu am zis doar ca si el era reformist (vedeti scrisoarea celor 6) ca o ironie la ce reformisti poate propune un partid politic in romania ultimilor 23 de ani.
            daca dvs credeti ca viitorul tarii sta in dihotomia udrea-blaga, e dreptul dvs castigat la revolutia "reformata" de oameni ca brucan. udrea, blaga, macovei, tot un drac. nu mai am 18 ani sa cred ca macovei este imaculata ca anturaj. blaga trebuie sa dispara pentru penibilul non-combat din campanie. cine vine este mai putin important pentru urmatorii multi ani. pdl a murit, mai vedem ce apare dupa.
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca ai dreptate (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:02)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un dac

      base nu prea a lasat nimic mostenrire, si s'a cam prins cum vine de se leaga cu partidul mostenit de la don pedro. ma rog, unii zic, furat. :))

      este adevarat, cel putin pentru romania, ca succesul unui partid politic depinde de modul cum navigheaza la diferite momente, in diferite situatii.

      asa este, pesedeaua, fara ilici si hrebu, n'ar fi unde este. ca dara n'om fi noi asa de natarai sa credem ca ponta sau dragnea au tras partidul in sus.
      s'a datorat sforarailor trase de ilici si hrebu, care au stiut valoarea propagandei si s'au aliat cu varanu, fara jena ca se aliaza cu un secu.

      ce se latra la latrina 3 este important.
      desigur, dar si faptul ca tonta este ginere, cumatru, fin si nas in pesede, conteaza.
      faptul ca spune prostii fara sa clipeasca, fara jena, da bine pentru prostime, atrage voturi.
      ca zic flacaii, crescuti in cartiere, pa la coltul strazii, privind la mitic oparescu, tonta, chiar kkrow: iaca unul de'al nost, pe el sa'l votam.
      iar provinicialii se simt bine reprezentati de zgonea, dragnea...

      asta este, astia e rromanii, pui de lei, cu pepturi de arama, la curbura carpatilor.
      gata sa inghita gogosi patriotarde, nationaliste.
      avizi de googosi ieftine, servite seara de seara la ghiseele de la latrine, vuvuzele si tonomate.

      rolul, lui base, ar fi ca, impreuna cu sulfanul videanul si caporalul vasalica, sa lucreze din umbra, sa faca, in viitorul pedele, ce fac acum ilici, varanul, hrebul. adica sa traga sfori si sa impinga propaganda pe culmi nebanuite ale minciunii, politice.

      caci, un partid cu ideologie, principii, tzinuta si morala, nu suna romaneste. deloc.
      cine l'ar vota, aaaa ?!
      ar fi un partid de doua procente.
  • +9 (17 voturi)    
    marea deziluzie e ca nu o sustine pe Macovei (Vineri, 1 martie 2013, 15:17)

    busola [utilizator]

    Cam la asta se reduce pierderea in amterie de moralitate.

    Oricum un mandat de parlamentar, ca al lui Voiculescu de exemplu, si-l castiga chiar si sustinand-o pe Udrea, deci e acoperit.
    • +18 (22 voturi)    
      no no! (Vineri, 1 martie 2013, 16:12)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui busola

      Eu tin cu PDL-ul, dar mai mult cu Basescu. Si mai mult cu Macovei decit cu Basescu.
      E mai bine ca pe Macovei sa n-o sustina nici o "gloaba batrina" (cu scuze pentru basisti, dar sa mai pariezi acum pe Basescu e ca si cum ai paria pe un cal mort; a tras la caruta 8 - 10 ani, ne-am facut treaba cu el, multumim frumos, nu-l ducem la abator dar inhamam altul, mai sanatos si mai frumos).
      Singura sustinere ar trebui sa vina din partea noastra, a astora de stam ca sacii in caruta, nici nu suflam, nici nu ne dam jos, in noroi, nici macar unde mergem nu intrebam. Ma rog, ne-om trezi noi.
      Parerea mea de rau e ca ailalti cirlani (MRU, Neamtu -- stiu ca lu' Tapalaga nu-i place de Neamtu, dar are si Neamtu un plus mare: pina acum n-a vindut NR, nu l-a dizolvat in PDL cum a facut Cosmin Alexandru cu URR -- Papahagi, plus o gramada de baieti si fete de dreapta clara, cu mintea limpede si bun simt) desi zic ei ca s-au inhamat la aceeasi caruta, cam trag haotic si nicidecum in aceeasi directie. Ma rog, s-or trezi ei.
      A propos de trezire, MRU ce mai face? Tre' sa-i dau like pe Facebook daca vreau sa mai stiu de el?
    • -6 (20 voturi)    
      eh (Vineri, 1 martie 2013, 16:15)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui busola

      Traian Băsescu nu are nimic împotriva Monicăi Macovei, dar o preferă pe Udrea. Cine se uită la Soliman Magnificul înțelege toată ecuația, care nu este deloc atât de complicată cum apare din articol. Asta nu e o părere, sunt date istorice.
  • +21 (25 voturi)    
    De sustinut (Vineri, 1 martie 2013, 15:22)

    fane_grija [utilizator]

    Din punctul meu de vedere Monica Macovei trebuie sustinuta. Udrea si Blaga nu au capacitatea de a coagula electoratul de dreapta din cauza deficitului de imagine si a calitatii celor ce-i sustin.
    • +1 (3 voturi)    
      pai... (Sâmbătă, 2 martie 2013, 0:59)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui fane_grija

      daca problema e doar de imagine.....un manager de imagine bun(nu PR)si problema se rezolva...bine, ala trebuie platit....oricum, n-ar fi exclus sa asistam intr-adevar, cum spunea un dac, la aparitia pe esicher a unui partid reformist cu MM, EU,MRU si alte figuri tinere (dar si aici apare iar problema finantarii)....in timp ce Blaga va ramane cu PDL-ul, ce va mai ramane din el...in aceasta ipotetica situatie, reactia electoratului nu deloc greu de anticipat, avand in vedere uzura USL la care asistam zi de zi...
  • +19 (25 voturi)    
    Şi dacă?! (Vineri, 1 martie 2013, 15:26)

    corvus coraX [utilizator]

    Acapararea pe termen lung a puterii de către PSD şi umplerea dreptei impotente cu un PNL răspopit, iată perspectivele imediate. Ocuparea dreptei de câte un partid profund antieuropean şi antidemocratic, atât de antidemocratic încât chiar PSD-ul pare mai acceptabil este unul dintre cele mai mari pericole. Ne place sau nu, românii vor vota şi în următorii 20 de ani lideri şi nu partide. Iar în acest moment, drepta nu are lider, asta dacă nu-l luăm în considerare pe contrafăcutul Domnudan (o făcătură certă, ieşită din laboratoarele imunde care i-au scos în faţă pe VC Tudor sau Becali). Niciunul nu are carisma pe care încă o are Băsescu. Neamţu?! Este ridicol. MRU? Poate să placă unor pretenţioşi, dar nu ţine la tăvăleală. Băse ţine. Chiar îi place. Încorsetat atâţia ani de costumul de preşedinte, chit că a mai evadat pe ici pe colo, întoarcerea ca simplu politician îi va o feri brusc o nelimitată libertate de mişcare. Nu cred că va reveni în PDL. Şi nici nu cred că susţinerea lui Udrea este total sinceră. Udrea este doar un test de viitoare compatibilitate a lui Băsescu cu o parte a PDL şi, eventual, cu alte grupuri de dreapta care nu-şi găsesc drumul. Interesant va fi dacă Băsescu va putea să atragă pe cei nehotărâţi. Aici este punctul important. Pentru că, în mod sigur USL nu o va putea face....
  • +1 (9 voturi)    
    Inca de la 3 anishori... (Vineri, 1 martie 2013, 15:41)

    cristian_n [utilizator]

    Bunicul meu m-a invatat puterea "cuvantului".
    "La mijloc e cuvantul lui Costica a lui Gheorghe,e garant".Bateau palma si faceau dupa 50 de ani de necontestatie...nepotii actele..
    Habar n-aveau ca in dreptul anglo-saxon se numea contract verbal.

    Apoi. au stiut sa inteleaga si sa lupte pana la pierzanie in stepa razboiului.
    Apoi,cei ramasi,inchisoare comunista de la moguli,marinari,etc....
    Nu mai fac....ba fac....
  • +5 (13 voturi)    
    hehe (Vineri, 1 martie 2013, 15:52)

    ampersand [utilizator]

    "De ce ne-am incapatana sa credem ca in spatele fiecarei declaratii facute de Traian Basescu zace un plan bine ticluit?"

    Asta e o forma de paranoia :) Mi-aduc aminte de-un film cu Charlie Chaplin, in care statea rezemat de-un bar si-ncerca sa suteasca ceva prajituri de pe o tava atunci cand barmanul nu era atent. Barmanul, evident, intuia cam ce-ar vrea Chaplin, asa ca se-ntorcea spre el imediat cum acesta intindea mana spre prajitura. Chestia faina era ca, intr-un final, ajungea sa se-ntoarca spre Chaplin la orice gest facut de acesta :)))
    • +2 (6 voturi)    
      Omul fara.... (Vineri, 1 martie 2013, 21:33)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui ampersand

      Cuvant ramane un nimeni,paria.....
      Nu poti la infinit sa minti,sa te dezici de tine,apoi sa revii...
  • +1 (5 voturi)    
    De acord cu ce spui (Vineri, 1 martie 2013, 15:56)

    Ciobanul Bucur [utilizator]

    si semnez alaturi de tine.
  • +13 (15 voturi)    
    capcana (Vineri, 1 martie 2013, 16:27)

    methylique [utilizator]

    Localnicii din zonele cu serpi veninosi au o tehnica simpla de capturare a lor:
    Isi infasoara mana stanga in niste carpe groase, astfel incat coltii sa nu treaca prin ele.
    Apoi ademenesc sarpele... care se duce spre mana infasurata. Cand acesta se repede la mana stanga, e prins de cap cu mana dreapta.

    Eu zic ca Udrea e mana stanga si Macovei e mana dreapta...
    • -1 (5 voturi)    
      Daca te lasi pe mana femeilor (Vineri, 1 martie 2013, 16:43)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      ramai cu marul sarpelui in gat.
    • +1 (3 voturi)    
      Frumos, (Vineri, 1 martie 2013, 17:44)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Domnule
    • 0 (0 voturi)    
      perfect logic! (Sâmbătă, 2 martie 2013, 8:43)

      asspeeda [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      doar tapalaga si alti mari analisti(zau?) nu vad ce vede si un orb!daca iese blaga ,omul(tapalaga) e acoperit din toate partile!asa logica mai rara,nu?
    • 0 (0 voturi)    
      Doamne ajuta! (Duminică, 3 martie 2013, 22:20)

      TheRealGicaContra [utilizator] i-a raspuns lui methylique

      Doar asa putem spera la o reforma radicala in PDL!
  • +13 (17 voturi)    
    da,asa este (Vineri, 1 martie 2013, 16:33)

    tenzi [utilizator]

    Basescu are un simt politic de la mama natura,
    de fapt este "siretenia" naturala a romanului istet,
    ambitia omului "de la tara"adica cel care nu s-a nascut in Primaverii si nu avut tata general ,sau socru,
    bunica,nevasta care sa-i netezeasca drumul,
    impotiva celor care s-au nascut cu "lingura de argint".
    Pe mine m-a cucerit total cand mi-am dat seama
    ca s-a casatorit din dragoste si nu a cautat vreo fata
    cu zestre,de ofiter,ca erau destule in Constanta .
    • 0 (8 voturi)    
      da, dar una este MAria! (Vineri, 1 martie 2013, 18:18)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tenzi

      Nu prea gasesti multe Marii ca Maria lui Basescu.

      Basescu are un acut simt al persoanei potrivite la locul potrivit. Nascut fiind pe aceeasi data cu Presedintele mi se intampla si mie... M-a intrebat un englez cum reusesc - simplu: al saselea simt ma ghideaza...

      Revin la subiect: cred insa, ca si domnul Tapalaga, ca de data asta Base greseste ca tot insista cu Elena de la Buzau...

      Subtire tare fata la intelect, este un produs contra-facut,nimic original, dar aratoasa si jugubata, si extrem de saritoare sa isi sprijine fostul sef de partid...

      Dar atat de orb sa fii incat sa iti distrugi partidul pe care l-a propulsat si pe care l-a propulsat cu mana domniei sale? Nu cred asta despre Base
  • +6 (6 voturi)    
    udrea (Vineri, 1 martie 2013, 20:57)

    codrean [utilizator]

    Daca doi oameni presupusi rational, Dta si cu mine, nu gasim o explicatie logica a sustinerii Dnei Udrea de catre Traian Basescu, va mirati de supozitiile/certitudinile celor dispusi sa vada peste tot explicatii "de alcov"?
    • +3 (7 voturi)    
      explicatie logica pro udrea (Vineri, 1 martie 2013, 23:05)

      un dac [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      lasand la o parte eternele barfe, adevarate sau nu, despre presupusa idila dintre ei. eu vin si va intreb, cu toate minusurile care vor decurge de aici, care ar fi dupa dvs top 5 ministri care au lasat ceva in 23 de ani? stati sa va zic ce observ eu dupa udrea: transalpina (un super impuls turistic al zonei, de la voineasa si pana la ranca), sulina, partia de la vidra (fara spatii de cazare in apropriere, ce-i drept), telegondola, prima campanie de promovare a turismului (prost gandita, fara concept, un amalgam de imagini, dar un precedent esential in comunicare), reabilitarea drumului din bucegi spre pestera...astea sunt testate de mine personal, nu stiu daca a facut si altceva.
      sigur, avem posete, avem ritzi-pitzi, avem eba, avem cocos, avem ditai bugetul, avem rapps, avem multe tare ale lui nuti, dar, revin, astept si de la dvs un top cu ministri care, in afara unui furt diabolic, au lasat ceva. eu personal nu stiu.
      ps: eu inca astept sa se "revergoreze" pac-ul lui manolescu. ala a fost ultimul partid votat de mine la alegeri.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu zic sa uiti de PAC.. (Sâmbătă, 2 martie 2013, 15:25)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui un dac

        .. ultimul provenind din el in politica "mare" e Ghise (parol, desi nici mie nu-mi vine sa cred..). Ne mai raman deocamdata micile partide de dreapta ca Forta Civica (MRU), Noua Republica (Neamtu) si ce cred ca vor face liberalii dizidenti (Forta noua, cumva?). Care dintre ele are viitor, nu stiu.. e ca in Biblie, semeni 20 de boabe de grau si creste numai unul. Dar tot trebuie sa semeni si sa ingrijesti ogorul si mai ales sa rupi "buruienile" care vor sa le sufoce...
    • 0 (0 voturi)    
      Explicatia exista (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:11)

      daniel-c [utilizator] i-a raspuns lui codrean

      Basescu, vazand ca nu se anuta nimeni care sa-i fie contracandidat lui Blaga, i-a zis lui Udrea sa candideze, pentru ca sa fim sinceri Blaga nu a facut mare branza, nu a fost destul de vocal in ultimile 10 luni de opozitie. Reformistii (dupa mine sunt prea utopici acesti reformisti, si asta pentru ca, se zice, e pacat sa umbli cu miere si sa nu-ti lingi macar degetele), si-au dat seama ca au de ales intre doua rele, si au venit si ei cu o motiune. Va servi doar sa faca putine valuri. Intre timp criza economica si lupta pentru ciolan va slabi USL-ul, si chiar daca au sanse(mult mai mici decat cred ei) sa puna presedintele in 2014, revenirea lui Basescu in PDL, va face multe valuri, si va scoate partidul din mocirla. Dreapta de astazi simte lipsa acuta a unui lider bataios, uns cu toate alifiile, care sa o traga inainte. Ei bine Basescu a fost un astfel de lider, si va mai putea fi inca, bineinteles din 2015.
  • 0 (0 voturi)    
    Pai, d-le Tapalaga (Sâmbătă, 2 martie 2013, 9:03)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    dvs ati completat galeria de pareri.
    Doar atat!

    Despre reformistii PDL : Sunt putini si fara carisma.

    Despre Basescu : este inteligent, curajos si acum nu face decat sa ia pulsul opiniei publice.

    Despre PDL : reformistii si jurnalistii de "dreapta" si lipsa de lider il decimeaza, nu USL, nu electoratul.
  • 0 (0 voturi)    
    .... (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:08)

    tirolez [utilizator]

    Nu tin cu Udrea dar Blaga a facut praf tot partidul nu doar organizatia Bucuresti. Ca tot spuneti de candidaturi dezastruoase, cred ca stiti prea bine ce a facut Blaga, nu mai reiau, m-am plans si in timpul campaniei pe aici. N-am vazut nici macar un afis cu candidatul ard la mine in colegiu, doar usl-ul a existat. Non-combat? Nu, desigur.
  • 0 (0 voturi)    
    din pct meu de vedere PDL trebuie sa dispara (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:41)

    albatrosul_verde [utilizator]

    atat timp cat vor exista, vor fi teme de eterna campanie pentru Antena3 si vor mentine electoratul USL anesteziat pe vecie.

    USLasii trebuie sa inteleaga ca raul nu vine doar de la PDL si Basescu. Pentru asta, PDL trebuie sa dispara. Poate asa vor mai deschide ochii.

    Cred ca asta vizeaza si Basescu propunand-o pe Udrea. "Succesurile" de la Capitala si faptul ca a fost demonizata puternic de propaganda USL o recomanda fara doar si poate in calitate de Gropar al PDL.

    PS: stiu ca ipoteza USL fara opozitie este crancena. de aproape un an, opozitia lor e doar UE.
  • +1 (1 vot)    
    Parere.... (Sâmbătă, 2 martie 2013, 11:42)

    doinar [utilizator]

    Daca tot suntem toti,intr-un fel sau altul,pareristi,atunci voi formula si eu o ipoteza:aceea ca Elena Udrea se va alia cu Reformistii si vor putea coagula o majoritate contra lui Blaga.In ceea ce-l priveste pe dl.presedinte,sunt sigura ca niciunul dintre noi nu-i putem descoperi strategia care,oricare ar fi,lui ii va merge....Parerea mea
  • 0 (0 voturi)    
    HMM... (Duminică, 3 martie 2013, 14:45)

    solar [utilizator]

    iar a aparut o pripeala scrisa pe genunchi a d-lui D.Tapalaga si toata lumea e... pe burta sa o descifreze, sa o bibileasca, sa si-o insuseasca cu mici corecturi autobenefice...
    In timp ce articolul e , asa cum am spus, o pripeala care e contrazisa chiar de ultimele evolutii!! Basescu se delimiteaza clar de "parerologiile" Cacarau+Poanta, Germania spune un clar "nein "(veto) la Schengenn-ul perceput ca balast in calea dezvoltarii tarisoarei noastre iubite de Corlatean-Ponta-Cacarau, Justitia este deja in proprietate USL fara drept de apel...
    Asa ca tot cea mai buna solutie este ... "Jos Basescu!"(pentru unii in varianta si-a trait traiul si si-a mancat malaiul) in timp ce isi pregatesc costumul pentru participarea demna si solemna la funerariile d-lui tovaras ILIESCU ILICI ION care zlele astea implineste tinereasca varsta comunista de 83 de ani!! Si uite-asa subscriem colectiv la portetul "Romaniei, altfel "
  • -2 (2 voturi)    
    ce rau atiajuns... (Duminică, 3 martie 2013, 14:52)

    laurentiucat [utilizator]

    sa alegeti intre udrea si macovei...
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Duminică, 3 martie 2013, 22:16)

    TheRealGicaContra [utilizator]

    Ca orice roman cu acces la internet, ma socotesc si eu un parerolog autorizat! Credinta mea e ca Basescu nu se va intoarce in politica damboviteana, pur si simplu se distreaza pe seama USL'amului! E greu de crezut ca pana la alegerile prezidentiale PDLul se va revigora suficient incat sa fie luat in considerare, asa ca singura sansa pe care o vor avea va fi sa sprijine un asa zis candidat independent! Cin' sa fie, cin' sa fie?! As merge pe mana lui Mugur Isarescu! Dar acesta nu cred ca va accepta decat daca sondajele il vor cota cu sanse. Asa ca daca in urmatorele luni vor apare discutii despre necesitatea de a avea ca presedinte o personalitate neimplicata politic, luati in considerare scenariul meu.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă