Inca o victorie revolutionara

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 26 februarie 2013, 18:29 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Starea de azi din justitie seamana cu procesul kafkian: doi judecatori sunt revocati de colegii lor din forul suprem al magistratilor (CSM) fara sa stim clar ce li se imputa, in timp ce un al treilea, desi este cercetat penal, vorbeste vioi in asentimentul celorlalti. Revocatii Alina Ghica si Cristi Danilet au facut, de bine de rau, ceva pentru sistem dar trebuie sa plece. In schimb, Adrian Neacsu poate ramane in CSM desi este acuzat de fals si abuz in serviciu. Liderii revolutiei robelor au uitat sa-i ceara colegului cu dosar penal sa elibereze locul. Lupta lor este, de fapt, impotriva basistilor din justitie, nu impotriva penalilor. Cui foloseste razmerita lor? Justitiei, nu.

Ar fi cazul sa ne amintim de unde a inceput toata nebunia si cum s-a dezvoltat. Pe 4 ianuarie a fost aleasa Oana Schimdt Haineala la sefia CSM, fiind primul procuror votat in aceasta functie. Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) si ministrul justitiei, Mona Pivniceru, au acuzat pretinse ilegalitati in procesul de vot si au contestat dreptul unui procuror de a ajunge sef peste magistrati, adica si peste judecatori. In presa, in special la Antena 3, a inceput o intreaga campanie de demonizare a procurorilor, s-au facut apeluri la rascoala. Gaz pe foc au turnat unii judecatori, acuzand pretinse abuzuri comise de tandemul Alina Ghica - Oana Schimdt Haineala. Judecatorului Cristi Danilet i s-a reprosat ca a votat un procuror.

In realitate, tuturor acestor magistrati li s-a reprosat, direct sau volalat, ca au actionat la referendum in favoarea presedintelui Traian Basescu si ca au adoptat pozitii partizane, basiste. Nu a avut importanta ca magistratii infierati au aparat intai de toate principiile statului de drept si valori democratice, ca pozitia lor a fost validata de toate rapoartele externe relevante (Comsia de la Venetia, Comisia Europeana). Nu a contat nici faptul ca, sub conducerea tandemului Ghica-Haineala, activitatea CSM a inceput sa fie apreciata in rapoartele Comisiei Europene dupa ani de slabe performante. La fel ca la referendum din vara, ratiunea a murit. Si in randul magistratilor s-a instalat isteria.

Harmalaia s-a umflat ajutata de politicieni, presa, penali si de oameni din sistem. Repet, sunt mai multe categorii de magistrati implicati in revolutia robelor: umoralii, oportunistii si autistii de buna credinta. Citeste mai multe despre asta in Cauzele revoltei magistratilor. Cum s-a produs efectul de orbire

Pe scurt, intr-o tara normala, nu trebuia sa se ajunga aici. De ce? Cum s-a mai tot spus: alegerea unui procuror in fruntea CSM este perfect legala iar judecatorii nu pot fi trasi totusi la raspundere pentru modul cum au votat. Apoi, orice decizie de revocare, fiind o santiune grava, ar trebui solid motivata, mai ales ca vine din partea unor magistrati. Insa caracterul artificial al revoltei sistemului s-a vazut limpede in momentul convocarii adunarilor generale. Acele instante unde s-a decis revocarea judecatorilor Alina Ghica si Cristi Danilet din CSM n-au reusit sa formuleze acuzatii concrete impotriva lor, ci si-au bazat actiunile de revocare pe lozinci de tipul "nu ne mai reprezinta".

In tot acest timp, judecatorii vizati de revocare au devenit iarasi tinta unor furibunde atacuri la persoana. Antena 3 a profitat din plin de disensiunile din sistem, Dan Voiculescu numarandu-se printre marii beneficiari unei eventuale prabusiri a intregului edificiu de justitie, recladit cu greu in ultimii ani pe baze independente.

In fine, conducerea CSM a facut tot posibilul sa amane momentul formalizarii unei decizii. Acest lucru a tensionat si mai tare situatia. Adevaratii reformisti, cati au mai ramas, au mai castigat ceva timp, dar au livrat munitie adeversarilor care au tipat exact ca la referendumul din vara: cum isi permit sa mai ramana o zi in functii cand poporul a decis revocarea lor? Inutila insistenta unor membri CSM (Livia Stanciu si Daniel Morar) de a solicita, in timpul sedinte de marti, motive concrete care stau la baza deciziilor de revocare. Desi au intrebat in repetate randuri care sunt motivele concrete ale revocarii celor doi, au primit un singur raspuns: asa au decis 1600 de judecatori. Ingrijorator precedent pentru niste magistrati, acela de a accepta in masa domnia arbitrariului si a bunului plac, nu a legii.

Votul masiv in favoarea revocarii celor doi judecatori (14 la 4 in cazul Danilet, 11 la 7 in cazul Ghica) arata ca in CSM nu mai exista o majoritate reformista. S-a vazut la dezbaterile de marti: singurii care s-au mai luptat pentru un strop de ratiune au fost presedinta Inaltei Curti, Livia Stanciu si procurorul general, Daniel Morar. In schimb, delirul a cuprins sistemul. Mai multe instante din tara au amenintat cu greva, intrand cu intarziere in sedinte, sub conditia revocarii imediate a celor doi. O actiune periculoasa, la limita dimamitarii statului. Asociatia Magistratilor (mai exact Viorica Costiniu si Mona Pinvniceru) n-au stat cu mainile in san.

Ce urmeaza? Judecatorii Ghica si Danilet pot contesta in instanta decizia revocarii din CSM. Cel mai probabil vor solicita si suspendarea deciziei pana la judecarea procesului. Asta inseamna ca este posibil sa mai activeze cateva luni ca membri CSM, daca instanta va dispune suspendarea deciziei. Daca nu,  pe locul lor vor veni pe post de intermari urmatorii clasati la alegerile din 2010 pentru CSM (in locul lui Cristi Danilet vine Popescu Elena de la Targu Jiu iar in locul Alinei Ghica vine Mihai Tudoran de la Ploiesti). Cu sau fara ei, in CSM si in corpul magistratilor pare instalata deja o stare de spirit care lucreaza cu spor impotriva independentei justitiei.

De ce votul de azi, 26 februarie, din CSM marcheaza un moment de rascruce in justitie? Din cel putin trei motive practice. Unu: in acest an expira mandatul functiilor de conducere la Inalta Curte, presedinte si vicepresedinte, plus 20-25 de locuri mai trebuie completate. CSM joaca un rol cheie in aceste numiri. Doi: ministrul justiei, Mona Pivniceru, va face noi propuneri pentru sefia Parchetului General, DNA si DIICOT si are nevoie ca de aer de un aviz pozitiv, asa consultativ cum e, pentru candidatul ei preferat. Trei: urmeaza modificarea Constitutiei. Or, noua majoritate revolutionara din CSM va pleda cum mai multa forta pentru a separa judecatorii de procurori. Acesta ar fi un prim pas inainte de scoaterea procurorilor din randul magistratior, ceea ce-i va face mai usor de controlat.

Odata pierduta majoritatea reformista in CSM, vor urma efecte negative in lant. Justitia este ultimul bastion, ultima reduta care trebuie cucerita in revolutia penalilor. Pentru asta, a trebuit declansata si o mica revolutie a robelor. Astazi, revolutia penalilor a mai facut un pas important spre victoria finala.

Pe post de incheiere, un citat relevant dinVocea Rusiei, desi nu are legatura cu textul de mai sus: Sofia a fost prima randunica a primaverii europene, ramane de vazut cand vor inflori ghioceii de la Bucuresti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11525 vizualizari

  • -82 (118 voturi)    
    gresit, domnule Tapalaga (Marţi, 26 februarie 2013, 18:42)

    Gustav666 [utilizator]

    Domnul Tapalaga ar trebui sa vada in ceeace s-a petrecut astazi nu aservirea justitiei ci primul mare pas facut de catre imensa majoritate a judecatorilor catre o independenta reala a actului de justitie. Azi s-a scos CSM-ul din ghearele basescului. Urmeaza acusica Parchetul General si DNA-ul.
    • +63 (79 voturi)    
      e doar ultimul act al transferului de putere (Marţi, 26 februarie 2013, 18:48)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      te inseli amarnic daca tu crezi ca intr-o tara (bananiera) ca Romania, justitia ar putea fi libera, mai ales cu urmasii comunistilor la putere.
      • +33 (43 voturi)    
        imnul (Marţi, 26 februarie 2013, 20:28)

        Muka [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        zice "Desteapta-te romane din somnul cel de moarte..." si noi ne afundam si mai bine, in loc sa incercam sa ne trezim. Sau ne afunda cineva si am incurcat eu ceva?

        1600 de judecatori nu au fost manipulati. Presupunem. Dar atunci la ce s-au gandit cand au votat suspendarea celor 2? Cu ce ii impiedicau cei 2 sa-si desfasoare activitatea?

        Asteptam un raspuns clar: manipulati sau subordonati? :)) Ca "mintea limpede" e un concept din ce in ce mai rar prin tarisoara asta, indiferent de nivel.
        • 0 (0 voturi)    
          superba observatie.. (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:04)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Muka

          .. cum or fi pbstructionat doar 2 membri ai CSM procesul de implementare a Justitiei in Romania?
          Cred ca e subordonati.. raspunsul al intrebarea ta.
      • -29 (43 voturi)    
        Pai chiar d-ta recunosti... (Marţi, 26 februarie 2013, 21:10)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        ... inca din titlul mesajului ("e doar ultimul act al transferului d eputere"), ca aceasta putere a fost pe mana altcuiva. Intreb si eu acum: pe mana cui credeti ca a fost?
        • +28 (34 voturi)    
          Pai asta-i shpilul (Marţi, 26 februarie 2013, 23:52)

          Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Justitia nu ar trebui sa fie in mainile nimanui. Daca nu slujeste dreptatea si adevarul.....face mai mult rau. Cum altfel sa se apere poporul de oportunisti corupti si mafioti???
          Cum mai iese Romania din mocirla cand penalii si incompetentii conduc tara?
      • -27 (37 voturi)    
        Antwerpen.... (Marţi, 26 februarie 2013, 21:19)

        cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        basel...securel....sef...la el te refereai?
      • -4 (8 voturi)    
        AI DREPTATE! (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:10)

        Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        Comunistul Basescu&Co. este, inca, la putere, dar timpul si timpurile s-au schimbat si nu mai este mult pana departe! Schimbarea din CSM si din justitia romana, in general, a fost facut din interior, de catre oamenii din sistem, care nu mai vor sa fie slugile si executantii unui presedinte, fie el si "jucator"!
        Domnule Dan Tapalaga, sa nu va imaginati ca spunand ce-am spus aici si in alte postari, nu am ramas la fel de sceptic in ceea ce priveste zicerile si faptele politicienilor, ale tuturor politicienilor! Ceea ce va doresc si dumneavoastra cat mai grabnic! O schimbare de paradigma si atitudine va este absolut necesara pentru binele si linistea Dvs.interioara, in prezent si in viitor! Va doresc numai bine si s-auzim numai de bine!
        • 0 (0 voturi)    
          dar tu te-ai gandit vreodata.. (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:20)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

          ..ca cei care au declansat aceasta schimbare, au dorit sa aiba un mediu mai "oportun" pentru "afaceri" si alte "invarteli" antreprenoriale, in slujba noii puteri politice?..
          Structura Parlamentului(puterea legislativa) e compromisa, structura Guvernului si Presedentiei(puterea executiva compusa din ambele institutii) e compromisa..ce mai ramanea? Exact, puterea judecatoreasca(Judiciarul, puterea judiciara..cum vrei sa ii spui).. Daca te uiti la structura celorlalte doua puteri fundamentale din Romania de azi, o sa descoperi foarte multi indivizi certati cu legea, sau sub lupa celui de-al treilea pilon(Judiciarul, ca sa nu ma pierzi in explicatii). Deci este o mare dilema pentru proaspatii majoritari(USL) si o piedica (posibila, nu se stie exact) in calea "planurilor de dezvoltare si evolutie" gandite de USL. Si cum se putea iesi din aceasta Dilema? Simplu: ori se obtinea controlul Judiciarului in vreun fel, ori se limita cumva puterea Judiciarului. De fapt asta a tot urlat Legislativul si Executivul (USListe amandoua) pana acum: de ce ne incurca Judiciarul pe noi, "cei alesi"?
          Si cum s-a slabit Judiciarul? in primul rand, s-a testat terenul la Referendum: cine iesea la inaintare impotriva "actiunii eliberatoare" a USLului, era trecut pe raboj si apoi urcat pe calul balan al USL-ului(Antenele lui Voiculescu).. SI cu prima ocazie, executarea celor care s-au impotrivit..
          Doi au platit deja... urmeaza sa ne spuna ziaristii cine urmeaza.
          LA naiba, putem sa punem pariu la vreo casa de pariuri.. dna Livia Stanciu (?), ca dl. Daniel Morar e deja luat la tinta si stie deja(ca toata tara dealtfel) ca o sa plece si el in curand..
          O "revolutie" odata inceputa, trebuie dusa pana la capat, nu?
    • +52 (64 voturi)    
      Nu, e aservirea justitiei in fata lui Felix!!! (Marţi, 26 februarie 2013, 19:01)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Baietii vor sa puna justitia pe butuci, asa cum i-a invatat tatuca Ilici si Bombonel.
      Eu cred ca pana ce tara asta nu va fi distrusa de tot, economic si democratic de USL, romanii nu se vor trezi. Iar cand se vor trezi nu va mai sta piatra pe piatra.
      Rabdare, razboiul continua!!!
    • +44 (52 voturi)    
      Ce urmeaza? (Marţi, 26 februarie 2013, 19:10)

      deer [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Si urmeaza cu voiosie intrarea Romaniei in CSI. Putem sa fim recunoscutari magistratilor pentru aceasta.
    • +56 (68 voturi)    
      "Azi s-a scos CSM-ul.... (Marţi, 26 februarie 2013, 19:22)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      .....din ghearele basescului" si a intrat sub ghiarele penalilor iar unii isi freaca mainile de bucurie. Sa fie oare basistii sau penalii.
      Astazi s-a inregistrat un mare pas inapoi in ceea ce priveste independenta justitiei fata de politic iar prostia aceasta va avea repercursiuni in viitor, asupra tuturor magistratilor fiindu-le afectata activitatea si chiar viata de zi cu zi de catre toti escrocii care se labarteaza in clasa politica si care vor dispune schimbari dupa bunul plac al celor care se vor afla la putere in acel moment.
      Astazi justitia si-a dat un mare autogol.
    • +47 (59 voturi)    
      nu pe dracu (Marţi, 26 februarie 2013, 19:31)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      azi a avut loc aservirea justitie lui felix. el spunea acum un an ca daca nu au si justitia nu au nimic.
      nici macar nu aveti argumente cand spuneti ca justitia a fost in gherele lui basescu.
      daca pana acum vedeati arestati si condamnati din toate partidele, de acum incolo n-o sa mai vedeti de la niciun partid. coruptii se vor apara intre ei.
      mintiti cu nerusinare cand afirmati ca este aservita justitia lui base. daca era asa, sigur acest lucru aparea in orice raport de tara pe justitie. aia nu au niciun interes ca justitia sa fie aservita lui basescu. aia vor ca cei care investesc in Romania sa le fie protejate investitiile de catre justitie. cand justita noua a lui felix o sa dea verdicte strambe sa vedeti cum vor pleca toti si ne ducem in cap.
      habar nu aveti despre ce vorbiti. aceiasi placa luata de la latrinele lui felix. mereu am auzit ca justitia este aservita lui basescu dar n-am vazut nici cea mai mica dovada. niciuna!
      doar minciuni ca sa puna un infractor mana pe justitie...
      • -6 (10 voturi)    
        SUCAAAAA! (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:21)

        Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

        Ti-am mai spus o pauza de gandire! Tu crezi ca sutele de magistrati care i-au revocat prin vot pe Danilet si Ghica sunt cu totii "angajatii" trustului "Intact"! Esti in cel mai bun caz un naiv daca poti sa crezi ca Voiculescu este capabil sa manipuleze miile de magistrati din justitia romaneasca?! WOW! Cred ca esti o "victima" a sistemului de manipulare basescian, care isi traieste agonia sfarsitului! Desteapta-te sucaaaaa, altfel deziluzia pe care o vei trai va fi "demolatoare" pentru sufletul tau!
        • 0 (0 voturi)    
          daca tu nu crezi asta.. (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:21)

          akillies [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

          ..esti ori naiv, ori in aceeasi barca cu ei!!
    • +33 (39 voturi)    
      ai uitat sa completezi..... (Marţi, 26 februarie 2013, 21:21)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      " azi s-a scos csm-ul din ghearele basescului"......si s-a trecut in ghearele VOICULESCULUI......si uite asa ne intoarcem din nou la epoca de aur a INFRACTORILOR din perioada NASTASE-ILIESCU.
    • +19 (25 voturi)    
      din gheare sau in gheare (Miercuri, 27 februarie 2013, 4:04)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      cred ca ai gresit, urmeaza trecerea in geharele fiarei secu, adica varanu si partidele aservite...cauzei.

      va fi o noua iepoca de aur, sau cum zice vox moscovskaia, primavara iorpeana.
      interesant este ca si in tzari ca franta si italia pot aparea aceste ..primaveri de tip ruso afro asiatic.
    • +10 (12 voturi)    
      Mai putem avea incredere in actul de justitie? (Miercuri, 27 februarie 2013, 8:50)

      neagoe [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Prin atitudinea lor, judecatorii au transmis ca este permisa inclusiv incalcarea legilor pentru atingerea scopurilor. Indiferent care ar fi scopul, judecatorii trebuie sa-l atinga doar respectand legea.

      Mai putem avea incredere in actul de justitie, prin acest exemplu? Raspunsul este evident ca NU!

      Daca Judecatorii incalca legea, atunci noi de ce am mai respecta-o?

      Din acest moment, personal "fac ceva" pe orice judecator, chiar daca a fost sau nu deacord cu actiunea CSM-ului.

      De fapt, in Romania nu exista JUDECATORI! Nici macar unu!
    • +9 (11 voturi)    
      Draguta,imi permit sa-ti continui ideea: (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:08)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      "Azi s-a scos CSM-ul din ghearele basescului" si a fost asezat cu grija in bratele larg deschise ale varanului! Si inca ceva scris acum 2400 de ani de Sofocle: 1.Niciodata nu vor fi respectate legile intr-un stat, unde nu exista frica de pedeapsa. 2. Nu exista rau care sa dureze 100 de ani si nici corp sa-i reziste. Ceasul ticaie si domnia prostiei si hotiei se apropie de final.Poate va dura mult sau putin,dar pana la urma se va sfarsi!
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Miercuri, 27 februarie 2013, 15:52)

      aegis [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      Mai mult decat corect ce s-a afirmat aici.
    • +1 (1 vot)    
      ..dle gustav139... (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:01)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Gustav666

      ..sunteti parte a Sistemului sa spuneti in mana cui este Justitia?
      Cunaosteti pe cineva din Sistem sa spuneti in mana cui e Justitia?

      In Justitie nu trebuie sa existe o libertate si o democratie asemanatoare cu cea din popor. In Justitie orice actiune intreprinsa pentru modificarea structurii si compopnentei acestui pilon al unui stat, trebuie facuta cu foarte, foarte mare atentie si dupa ce s-au cantarit toate fetele monedei si muchiile, intelegeti?
      "Justitia" nu e o adunare de tineri revolutionari sau visatori. Justitia e principalul aplicant al legilor in aceasta tara, e cea care "Taie si spanzura" in aceasta tara(ca si in alte tari civilizate si evoluate). Justitia trebuie sa ne dea noua, cetatenilor unei tari, o siguranta ca ne sunt respectate drepturile si ca suntem protejati impotriva abuzurilor. Conform regulamentului CSM, decizia de revocare a unui membru CSM trebuie sa aiba la baza una din DOAR trei conditii, iar Danilut si Ghica nu au fost gasiti vinovati de nicuna din cele trei conditii.
      In schimb Danilut si Ghica au vost cei mai activi membri CSM la ora "Referendumului".

      Nu va faceti griji, dle. gustav139, in scurt timp veti realiza cat de ingust a fost orizontul dumneavoastra de gandire. Paote va mai amintiti de ce doreau liderii USL sa micsoreze numarul populatiei Romaniei la "Referendum", iar la 3-4 luni de la spectacol, triplasera numarul romanilor din tara si de pretutindeni, prin marirea numarului de Parlamentari in Decembrie..600de Parlamentari ar corespunde unei populatii de vreo 40-50 milioane de Romani. Asa ca lasati textele Varanului le nivelul sticlei televizorului si folositi-va mintea: daca datorita "Referendumului" inflatia a crescut in Ianuarie cu 1,5%, ia ghiciti cu cat vor creste preturile in urma unei crize in Justitie(unde UE ne monitorizeaza la microscopul electronic)? Si ce impresie generala le-am facut cu aceasta piesa de teatru de ieri de la CSM cu un ochelarist galagios si o dna imensa in albastru, in rolurile principale..
  • -45 (69 voturi)    
    eh (Marţi, 26 februarie 2013, 18:51)

    Mazeta [utilizator]

    Cum o dăm, cum o sucim, tot aici ajungem: dacă nu te vrea lumea, te duci acasă și te culci.
    • +33 (43 voturi)    
      Da, (Marţi, 26 februarie 2013, 19:22)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Doamna. Si mai ramine o intrebare metafizica pe care mi-o pun, evident doar mie.
      Ce faci cind esti cazut in cap, de mic?
      Te pregatesti sa devii Mazeta?

      MAZÉTĂ, mazete, s. f. (Fam.) Jucător prost, neîndemânatic (la unele jocuri de noroc, la biliard etc.) – Din fr. mazette.

      Si nu sinteti in nici un caz un jucator neindeminatic.
      Totusi, de ce ginditi impotriva normalului?
      • -18 (30 voturi)    
        NORMAL = MAJORITATE (Marţi, 26 februarie 2013, 20:22)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Kappa

        Comentariul dumneavoastrà este o exceptie de la normal, dar este legal, democratic.
        7,4 milioane, dà vocea normalului.
        In cazul de fatà, normalul este majoritatea celor ce au cerut revocarea.
        • +23 (33 voturi)    
          Daca nu votezi ca majoritatea esti anormal? (Marţi, 26 februarie 2013, 23:50)

          24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          Si daca nu votezi ca majoritatea, devii anormal? Sau devii dusman al poporului? Doamne fereste sa ajungem sa ajungem atat de intoleranti incat sa nu mai suportam pe aproapele nostru. Iar ajungem ca pe vremea legionarilor sau a comunistilor, ultimii exterminand intreaga intelectualitate si clasa politica antebelice. De atunci ne-am pierdut orice reazam moral si ne zbatem sub conducerea zdravana a penalilor, nationalisti de ocazie si crestini de conjunctura.
          • +2 (6 voturi)    
            "NORMAL", COFORM DEX-ului (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:11)

            dincannes [utilizator] i-a raspuns lui 24alex24

            1. firesc, comun, obișnuit.
            (despre mărimi) cu valoare apropiată de cea întâlnită frecvent.
            Luati cazul extrem: 99 spun da si unul singur spune nu. Este el anormal?
            Votati cu cine doriti, este democratic si legal.
            Aveti volanul pe dreapta, in Romania; este legal, dar anormal!
            Da, cei care-l mai respectà azi pe Bàsescu, sunt asa de putini, cà se comportà ANORMAL.
            • -1 (3 voturi)    
              DEX-ul nu da definitia morala a normalitatii (Miercuri, 27 februarie 2013, 13:29)

              24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

              DEX-ul nu da definitia morala a normalitatii, cum insinuezi dumneata, ci o defineste statitstic ca cea mai intalnita valoare (in sensul unei unitati de masura) in cadrul unui esantion.
              Nu stiu daca dumneata esti capabil de asemenea subtilitati, sau le treci cu rea vointa sub tacere.
              Daca 1 la suta din soferi detin o masina cu volanul pe stanga, nu inseamna ca sunt anormali, si ca eventuali trebuie marginalizati, bagati la zdup. Poate oamenii aceia au cumparat o masina din Marea Britanie, si este preferinta lor pe care eu o accept fara sa ii consider sonati sau de urecheat.

              Tot asa, o vorba de veche de 2500 de ani din prima democratie a lumii spune: cate capete, atatea pareri. Deci daca nu 1%, ci 0,01% din cetatenii Romaniei din considerente numai de ei stiute il respecta azi pe Basescu, este dreptul lor sa le fie respectata optiunea.

              Dumneata nu ai fost niciodata in minoritate, avand o parere contrara majoritatii? Si, aproape sigur ca ai fost intr-o asemenea situatie, te-ai simtit anormal, sau handicapat mintal din cauza asta?!
              • -1 (1 vot)    
                in Roma existau si sclavi.. (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:25)

                akillies [utilizator] i-a raspuns lui 24alex24

                ..si cetateni neromani. Cetatenii Romani erau cativa, si le aflai numarul dupa voturile din Senatul Roman.

                Roma era o democratie, dar dreptul la vot era un lux, prietene. Vrei sa te intorci la epoca democratiei Romane? Ca sclav al Felix-USL ai ajuns..
                • +1 (1 vot)    
                  Roma a fost Republica dar nu democratie (Miercuri, 27 februarie 2013, 20:51)

                  24alex24 [utilizator] i-a raspuns lui akillies

                  Eu ma refeream la Atena antica, nu la Roma, care nu a fost niciodata considerata democratie.

                  Desi nici Atena nu era o democratie perfecta, acolo a aparut ideea de democratie, de cetatenie, de libertatea opiniei, de dezbatere publica a problemelor cetatii. Si asta cu secole inaintea aparitiei Imperiului Roman.

                  Deci esti in eroare totala. Si nici nu ai inteles ca ii critic tocmai pe aceia manipulati de Felix si aparatul lui media de propaganda, care la orice problema publica raspund cu injurii antiprezidentiale si la adresa celor de alte culori politice.
        • +5 (7 voturi)    
          ? (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:15)

          cotora [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          care 7, 4 milioane ?, 3 milioane de voturi au fost furate, diferenta de asta vara si decembrie (7,4-4,4= 3), ceilalti 11 milioane de romani, care nu au fost la referendum nu conteaza ?
          • -1 (3 voturi)    
            A-TI DEPUS PLINGERE? (Miercuri, 27 februarie 2013, 13:55)

            dincannes [utilizator] i-a raspuns lui cotora

            Sunt citeva sute de plingeri, ca la toate alegerile.
            Au fost pronuntate doar citeva condamnàri.
            Luati-và de minà cu Ambasadorul Americii la Bucuresti!
            "Actele vorbesc!"
            • -1 (3 voturi)    
              ? (Miercuri, 27 februarie 2013, 14:02)

              cotora [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

              si un copil de clasa a doua, isi da seama ca s-a furat la referendum, nu mai tu, nu
    • +26 (36 voturi)    
      oare? (Marţi, 26 februarie 2013, 19:25)

      codo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      In mod cert te adresezi unui public simplu la minte si alte argumente nu ai sau asta scrie in fisa postului, asta scrii mai departe; daca ai avea putin respect pentru eforturile autorului sa scrie un articol inteligent si documentat, te-ai abtine sa mai debalezi aici comentarii atat de nule. In general cititorii lui DT nu merg pe logica lui cum o dam, cum o sucim. Eu as propune Hotnews ca acei comentatori care primesc peste un procent de note proaste sa fie exclusi de aici. Ar fi un semn de consideratie pentru toti comentatorii.
    • +24 (34 voturi)    
      lumea nu e egal vuvuzele.... (Marţi, 26 februarie 2013, 19:26)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      de manipulat mai manipulati dar vuvuzele ca voi sa nu mai pretinda ca sunt "lumea".... tu vorbesti in numele varanului si a intereselor din jurul lui , astia nu sunt lumea ci sunt securistii mizerabili... lumea de care vorbesti tu mai e intregita de stegarul PNList din Universitatii si prefesoara in greva foamei platita de Voiculescu cu simbrie de Vuvuzela flamanda....
    • +15 (19 voturi)    
      Bunicul meu ar fi spus... (Marţi, 26 februarie 2013, 20:19)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ...te duci si te pui pe treaba, dar deh, e chestie de gusturi si de prioritati
    • +3 (5 voturi)    
      Si atunci tu (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:13)

      dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ce mai cauti prin zona?Nu am vazut nici un comentariu al tau care sa fie de bun simtNu ai nimic de incasat in urma comentariilor?
    • +2 (4 voturi)    
      aceasta este ... (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:15)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      .. doar o alta minciuna. Tu de ce nu te duci sa te culci ? Ti se pare ca esti spiritual, esti in comitetul de bloc ?
    • +1 (3 voturi)    
      ? (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:12)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      stimabile exista reguli, altfel va fi anarhie, nu facem chiar ce vrem
  • -25 (43 voturi)    
    HM.... (Marţi, 26 februarie 2013, 18:59)

    Loda [utilizator]

    Cinci ( 5! ) luni i-au trebuit completului de judecatori de la ICJ ca sa redacteze motivarea condamnarii definitive a detinutului Adrian Nasatse. Cand l-am intrebat pe judele Daniiet ,pe blogul dansului, cum comenteaza acest abuz cand legea prevede 30 de zile pentru motivarea unei sentinte, mi-a raspuns ca ...,,Cazul este complex '' ?! deci incalcasrea legii de cea mai inalta instanta din Romania era expediata lejer sub pretextul complexitatii ;propun, asa cum este jnormal ca decizia de revocare a celor doi judecatori sa aiba o motivare scrisa, dar, tot dupa cinci luni,asa mi s-ar parea corect.
    Apropo domnule Tapalaga, nici pe dumneavoastra nu v-am vazut deranjat de acest abuz ,sa motivezi o sentinta dupa cinci luni ; cred ca nu ati tolera incalcarea legii pentru o antipatie personala ?
    • +22 (32 voturi)    
      daca aperi un CORUPT..... (Marţi, 26 februarie 2013, 21:32)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Loda

      ca NASTASE, care a distrus milioane de locuri de munca, inteleg ca si tu esti un infractor, un talhar pt. oamenii care muncesc,......acum esti fericit , vei scapa de judecata.,.....dar........?!?!.
      • +1 (1 vot)    
        Rugaminte (Miercuri, 27 februarie 2013, 15:45)

        Loda [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

        gel-u:
        Draga, mai citeste odata, poate ca, totusi, reusesti sa intelegi ce am scris :)
  • -32 (48 voturi)    
    Domnule Tapalaga (Marţi, 26 februarie 2013, 19:06)

    xrogo [utilizator]

    ' Lupta lor este, de fapt, impotriva basistilor din justitie, nu impotriva penalilor. Cui foloseste razmerita lor? Basistilor, nu',citat de dumneavostra,da aveti dreptate,s-au scos basistii din CSM,dar stiti de ce,pentru ca au fost identificati de tagma judecatorilor ca fiind penali,oare de ce atatia judecatori au fost impotriva lor,nu va face sa cadeti pe ganduri.
    • -29 (41 voturi)    
      ganduri? (Marţi, 26 februarie 2013, 19:37)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      da cine are timp de gandit ? nu mai bine sa facem propaganda ?

      apropo , oare cum comenteaza nenea tapalaga modul abject prin care cei doi incercau sa se tina descaun ?
      sau chiar limbajul de balta al presedintelui (ca pe cel al celorlalti stie sa il analizeze ..)
      • +19 (25 voturi)    
        Modul "abject" (Marţi, 26 februarie 2013, 20:17)

        Alius [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        ...prin care se tineau de scaun, poate este rezultatul modului "abject" prin care au fost dati jos de pe scaun.

        Dar asa este: cine are timp sa gandeasca?
      • +15 (21 voturi)    
        Limbajul de balta... (Marţi, 26 februarie 2013, 20:26)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        ...al unui marinar ar putea fi deformatie profesionala.
        Sunt curios care sunt scuzele pentru limbajul defaimator si speculativ
        • 0 (0 voturi)    
          serios? (Miercuri, 27 februarie 2013, 17:25)

          Loda [utilizator] i-a raspuns lui Mihail_AD

          Draga, nu e vorba de ,,limbajul de balta" al unui marinar ci al unui PRESEDINTE !Daca voia sa-si pastraseze vocabularul de marinar, trebuia sa fi ramas marinar, nimeni nu l-a obligat sa devina presedinte. In afara de Hugo Chavez eu nu am mai auzit de un presedinte care sa vorbeasca asa ,poate imi dai un alt exemplu.
          • 0 (0 voturi)    
            Eu personal nu am vorbit cu prea multi (Miercuri, 27 februarie 2013, 21:05)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Loda

            Limbajul colorat al presedintelui este o tema diferita de a articolului.
            In momentul candidaturii, a fost considerat un detaliu secundar, de multa vreme cunoscut, mai ales in ministerul transporturilor.
            Desi poate fi adaugat la categoria "gafe", ca forma a libertatii de exprimare nu poate fi interzis. Poate fi cel mult taxat politic. Deatfel, criticile au fost insusite si am auzit scuze publice pentru aceste erori.

            As putea da niste contraexemple: cei care l-au precedat pe actualul presedinte in scaunul de la Cotroceni au avut un limbaj mai elevat, dar efectele exercitarii functiei au fost fie dezastruoase (in cazul d-lui Iliescu), fie invizibile (in cazul d-lui Constantinescu). Un alt relevant "asa nu" il constituie duetul care doreste sa se afirme in "era post-Basescu", si care ascunde, in spatele frazelor alese cu grija, o gaunoasa lipsa de caracter si viziune, dublata de multipe intelesuri pe post de centura de siguranta.
    • +14 (20 voturi)    
      Prin ce sunt "penali"? (Marţi, 26 februarie 2013, 20:16)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Argumenteaza, daca ai cu ce.. Sunt "penali" ca asa ii vezi tu, sau au dosare penale sau ce?
    • +19 (25 voturi)    
      Asta a intrebat si dl. Tapalaga: (Marţi, 26 februarie 2013, 20:22)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      De ce? Motivarea ar fi lamurit lucrurile.
      Paralela cu referendumul nu e intamplatoare.Si acolo a lipsit motivatia legala
    • +22 (28 voturi)    
      automat (Marţi, 26 februarie 2013, 21:37)

      mircearh [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Automat cand vad comentarii cu " basist " repetat la greu, o sa il banuiesc pe proprietar ca e un papagal sarac cu duhul.
  • +28 (38 voturi)    
    Interese ascunse! (Marţi, 26 februarie 2013, 19:07)

    closer [utilizator]

    Cred ca magistrații care au votat pentru revocarea celor doi judecatori , nici măcar nu au conștientizat de ce voteaza așa. Au venit ordine de sus și nu s-au împotrivit curentului creat , deși au procedat greșit , așa cum NU au fost invațați in școala sa o faca . Și in rândul magistraților funcționeaza lozinca: "Cine nu e cu noi , atunci e împotriva noastră!" . De cîștigat au cu adevarat doar cei ce vor o justiție subjugată politicului . Și aceasta nu ne aduce nici un folos nouă tuturor . Din contra .
    • -24 (36 voturi)    
      curiozitate (Marţi, 26 februarie 2013, 19:31)

      Loda [utilizator] i-a raspuns lui closer

      Cum pot fi date ,,ordine de sus" unor judecatori inamovibili ?
      • +21 (29 voturi)    
        Intr-adevar, (Marţi, 26 februarie 2013, 19:50)

        Kappa [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        nu le dai ordine, dar aici este vorba de inamovilitatea lui Ilici; care este cam asa: te stiu cu probleme la dosar (asta-i comunismul in stare pura) dar te las, fa prostii in continuare, doar sa nu ma calci pe coada pe MINE.

        Si meritul incontestabil al Marinarului este ca n-a aplicat asta.

        Ar fi avut toate pirghiile.

        Cred ca este meritul pe care i-l va retine Istoria.

        Cu siguranta nu cei care n-au votat din pudebonderie, si nici cei care-au votat pentru un pachet de alimente.
      • +25 (33 voturi)    
        pentru Loda (Marţi, 26 februarie 2013, 19:57)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        Cun ? Sa-ti dau numai un exemplu.
        Ii ameninti vei baga in proiectul noii Constitutii
        principiul contributivitatii pentru calcularea pensiilor, daca nu sunt cuminti si nu voteaza cum le dicteaza USL-ul.
        Stii cum ii inmoi pe toti judecatorii daca le arati pisica asta ?
        Si cine e seful Comisie de redactare a Constitutiei ?
        Ai ghicit , Antonescu! El poate sa le arate acesta pisica.
        Te-am lamurit ?
        • +19 (21 voturi)    
          crin... (Miercuri, 27 februarie 2013, 4:10)

          ToXRM [anonim] i-a raspuns lui adrian88000

          monsieur crin, asculta foarte multi parazitii in opinia mea, cel putin s-a potrivit la versul: "Daca as fi pentru o zi presedinte, v-as amaneta pe toti si nu m-ati prinde"
      • +13 (17 voturi)    
        tocmai ai vazut cum. (Marţi, 26 februarie 2013, 20:31)

        Muka [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        Ce nu pricepi?
      • 0 (2 voturi)    
        ! (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:18)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        prin manipulare si intimidare
      • 0 (0 voturi)    
        cu pusca la tampla.. (Miercuri, 27 februarie 2013, 18:28)

        akillies [utilizator] i-a raspuns lui Loda

        ..si cutitul la vintre?!?!?!?
  • +33 (41 voturi)    
    " Nu va mai reprezinta" ? (Marţi, 26 februarie 2013, 19:24)

    adrian88000 [utilizator]

    Dar cine va reprezinta pe voi ? Catalin Voicu ? Familia Costiniu ? Adrian Neacsu ?
    Rusine C.S.M. !
  • +24 (32 voturi)    
    Urmează etapa a doua (Marţi, 26 februarie 2013, 19:51)

    corvus coraX [utilizator]

    Propunerile Pivinceresei, chiar dacă vor fi alți doi irimie, vor trece prin CSM ca gâsca prin apă. Se vor opri la președinte. Dacă președintele le va respinge din nou, ups, posibilă suspendare. Repet, cine și-a făcut iluzii că reforma în justiție este ireversibilă, nu știe în ce țară trăiește. Puți câte puțin, justiția va reveni ce a fost pe vremea lui Năstase, DNA va lua la purecat controlorii de tren, Parchetul general se va ocupa de coafeze și cerșetori. Republica mafiotă va fi deplină...
  • +18 (22 voturi)    
    Daca in CSM se intimpla .............. (Marţi, 26 februarie 2013, 20:17)

    andreesanu [utilizator]

    Ce mai asteapta amaritul de roman care are un proces indiferent de cauza ???.
    Daca la nivelul de sus este asa putregai cita mizerie este jos ???.
    Daca cei care sunt alesii ,virfurile care sa faca dreptate se sterg la fund cu principiile si legile care trebuie aparate ce ne mai asteptam ???.
    Asta sa fie oare puterea judecatoreasca intr-un stat de drept ???.
    Nu mai trebuie nimeni sa ne dea in cap ,sau sa ne batjocoreasca ,o facem noi cu sete cu coningere oarba ,disperata de autodistrugere.
  • +18 (26 voturi)    
    O observatie (Marţi, 26 februarie 2013, 20:29)

    mircearh [utilizator]

    Aveti o analiza pertinenta si clara a situatiei CSM.
    O rugaminte am : nu renuntati la sintagma pe care ati introdus-o, cu alta ocazie, dar cu valabilitate si efect maxim :
    REVOLUTIA BORFASILOR - parca suna mai bine si mai adevarat. Si nu m-as feri sa bag in catergoria borfasi nici judecatori : Dumbrava, Neacsu, Aron, Pivniceru etc etc.
    • +17 (23 voturi)    
      alti borfasi (Marţi, 26 februarie 2013, 22:11)

      dice [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      Adica la borfasi nu treci numele Costiniu?
      Doar sunt soti, un infractor si o "infractoreasa"...
  • +17 (29 voturi)    
    JOS ATARNATORII SECURISTII!!!! (Marţi, 26 februarie 2013, 20:39)

    MirceaIo [utilizator]

    Noi stam si comentam, fara nici un impact asupra lichelelor securiste care ne conduc. Intelegem dorinta USL de a-si salva confratii "penali" vrajindu-ne ca e spre binele tarii dar nu face nimic pentru a ne debarasa de ei. Voi care sunteti persoane mai cunoscute de ce nu organizati un miting sa expliclati clar oamenilor cat sunt de "interlopi" conducatorii nostri cu exemple si cu dovezi. Cu siguranta Ponta ar fi fugarit ca Ceausescu in 1989. Totul tine de interes. Toti fostii securisti au un numitor comun: Nu il mai vor pe Traian Basescu pentru ca nu se comporta ca Mona Pivniceru. Ei ar vrea un sef care sa le acopere nemerniciile si mizeriile.
    • +10 (18 voturi)    
      visezi (Marţi, 26 februarie 2013, 21:24)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui MirceaIo

      Vrei prea multe. Avântul protestatar al românilor se opreşte la semnarea unor petiţii online.
  • -10 (24 voturi)    
    Curiozitate.. (Marţi, 26 februarie 2013, 21:21)

    taticutu [utilizator]

    Eram foarte curios,Domnule Dan,sa vad daca si intrun articol ca acesta nu o sa vorbesti de Voiculescu si Antene ! M-am inselat ! Cunosti bancul cu castravetele ? Insa ,ce e drept,ai dreptate : toti judecatorii tarii au fost manipulati crunt de cele doua entitati enumerate mai sus !
    Multumesc anticipat pentru aparitia comentariului !
    • +1 (3 voturi)    
      este inacceptabil ... (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:32)

      math [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

      ...ca acest comentariu a fost cenzurat. Domnu'taticutu are dre[ptate sa fie revoltat de acest stat politienesc unde nimeni nu poate sa se exprime lber.

      Trebuie sa inceteze acuzatiile si hartuirea tricipletei de aur Ponta-Antonescu-Voiculescu-Becali. Trebuie lasati sa munceasca pentru salvarea Romaniei. Jos tiranul si clica lui ! Jos ghearele de pe Antene care alaturi de Vocea Rusiei lupta cu dictatura neoincetat si neinfricat !
  • -7 (17 voturi)    
    atat de simplu (Marţi, 26 februarie 2013, 22:05)

    Montesquieu [utilizator]

    poate daca dl tapalaga n-ar mai fi intr-atat de partizan, ar remarca esenta:

    au fost revocati exact asa cum au fost si numiti. exact de aceiasi oameni

    cei care i-au trimis acolo, majoritatea judecatorilor din tara a decis ca aceste doua personaje s-au indepartat de la mandatul conferit de breasla lor urmandu-si interese peronale sau de famiglie basista

    drept pentru care, ce sa vezi...judecatorii i-au revocat

    restul e tacere...
    sau, in cazul lui vasilica, suspine lacrimogene televizate
  • +8 (18 voturi)    
    TREBUIE SA STIM CINE A FACUT ASTA! (Marţi, 26 februarie 2013, 22:08)

    dice [utilizator]

    Va veni momentul adevarului in care cei ce ne umilesc acum vor plati.
    Haideti sa punem mana de la mana si sa scriem numele judecatorilor care se fac vinovati de aceasta mizerie. Sa le afisam peste tot, pe toate site-urile, astfel ca atunci cand oamenii din salile de judecata le vor auzi numele sa-i sfideze. Vocal, puternic, avand motivatia mai sus. Daca asta e justitia, atunci nu e justitia noastra, e a lui Nastase, a lui Voiculescu, a lui Voicu, Fenechiu, Dragnea si a tuturor celorlalti MAFIOTI care ne conduc, DAR NU E JUSTITIA NOASTRA!
    • 0 (2 voturi)    
      DAR VOI CINE SUNTETI... (Miercuri, 27 februarie 2013, 14:09)

      Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui dice

      ...anonimilor postaci pro-basisti! Daca aveti curajul zicerilor voaste, postati-va pe toate site-urile si pe toate gardurile numele voastre de adevarati patioti, care va pretindeti, sa stie poporul cine sunt "eroii" care au sustinut si sustin politica taierii salariilor, pensiilor, alocatiilor pentru copii si invalizi, care au sustinut si sustin inchiderea spitalelor si scolilor, care au sustinut si sustin politica externa facuta in genunchi in fata "licuricilor" occidentali Hai suflete de sluga, aratati-va, strigati-va marile realizari, reforme si "victorii"! Sa va spun eu una pe care o puteti verifica pe site-ul oficial al BNR: DATORIA PUBLICA A ROMANIEI ESTE IN PREZENT de 100 miliarde de euro, ceea ce reprezinta peste 50% din PIB-ul pe 2012!
      In 2013, Romania are de achitat o transa la datoria publica externa de 6,7 ,iliarde euro, iar in 2014 o transa de 5,6 miliarde euro! Indatorarea Romaniei este cea mai vizibila "realizare" a guvernarii voastre, portocaliilor! Hai, scrieti-va numele aici, ca sa stim si noi cui sa-i multumim pentru ca "traim bine!"
      • 0 (2 voturi)    
        Pai (Miercuri, 27 februarie 2013, 14:23)

        doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui Rose1

        puneti mana pe munca daca vreti sa scada datoria pubica... Sau au inventat comunistii un sistem in care toti asistatii / parazitii sa fure si sa consume fara sa se impumute statul ca sa le plateasca lenea si nesimtirea?
  • +7 (17 voturi)    
    Adio Schengen (Marţi, 26 februarie 2013, 23:56)

    hamangiu [utilizator]

    Uite un nou motiv sa nu fim primiti in Schengen.....europenii spun ca au primit in Europa o tara care se cheama Romania..nu tara lui Felix...
    • +1 (1 vot)    
      Ce legătură are una cu alta? (Miercuri, 27 februarie 2013, 16:06)

      aegis [utilizator] i-a raspuns lui hamangiu

      Are tot atâta legătură una cu alta ca şi coada vacii cu ştampila premăriei. Lozinca este lansată de băse (sic!) şi preluată de gornişti. Hai, băieţi, umflaţi-vă bojocii, pregătiţi ciocurile!
  • +11 (19 voturi)    
    Ceausescu! PCR! (Marţi, 26 februarie 2013, 23:56)

    marvio [utilizator]

    Se dovedeste inca o data ca Ceausescu a rezistat in Romania prin sprijinul prea multor compatrioti, gata sa se inchine oricui le da o ciosvarta mai mare sau mai frageda. Directia a 5-a nici nu a avut prea mult de lucru, se ocupa doar de o mana de disidenti, in schimb majoritatea romanilor puteau fi cumparati usor cu un televizor color sau video player si erau in stare sa-si vanda fratii, parintii sau copiii.

    Aceasta postura cu mana intinsa si capul plecat continua sa fie si astazi ucrul cel mai rau pentru noi toti. Am vazut oameni simpli sau ditamai directorii de companii nationale gata sa se prostitueze fata de orice partid ii va tine mai mult sau mai bine in brate. Pe unii ii impinge la acest act saracia, pe altii mentalitatile si dorinta de a parveni cu orice pret.

    Ce conteaza legile tarii sau ale bunului simt pentru cei care ne guverneaza vremelnic, politic sau economic? Au la dispozitie doar putin timp pentru a-si spori averea,cu orice pret! Institutii strategice ale Romaniei ca ANI, CSM, CCR, DNA le stau in cale!

    Iar de pe margine, 60% din romani continua sa ii aplaude frenetic pe hoti si smecheri, amanetand astfel in continuare viitorul tarii: "Ceausescu! PCR!"
  • +11 (15 voturi)    
    "NU AVEM TOATA PUTEREA PANA NU LUAM SI JUSTITIA" (Miercuri, 27 februarie 2013, 4:41)

    apoliticus [utilizator]

    citat din marele penal al tarii si primul ministru din umbra (adica din studiourile latrinelor infecte).
    Inca mai avem speranta! Cerem putinilor judecatori si procurori ramasi independenti sa reziste pe baricade si sa salveze tara din mana mafiei!
  • +9 (15 voturi)    
    Pe vremea lui Ceasca... (Miercuri, 27 februarie 2013, 8:12)

    Gladiatorul [utilizator]

    ...Securitatea dadea un ordin si judecatorul arunca in inchisoare oameni nevinovati. Astazi SRI-ul sta in banca lui. Dar, mai grav, Guvernul Romaniei si Tv. Antena3 au devenit inlocuitorii Securitatii. Trist si jalnic vant bate peste tara. Ne trezim sau mai lancezim vreo 10 ani sub neocomunism. Sau mai rau, sub o dictatura care nu va cruta niciun roman. Hei, fratilor, cum e cu dictatura Basescu? Greu de raspuns. O sa vedem. Dar mai ales, dictatura Ponta-Voiculescu-Antonescu, O VOM SIMTI.
  • -1 (7 voturi)    
    este problema lor pe cine isi aleg in CSM (Miercuri, 27 februarie 2013, 8:43)

    adrian4511 [utilizator]

    Daca legea prevede ca magistratii isi pot revoca prin vot colegii care ii reprezinta in CSM este normal sa faca acest gest. Se judeca independenta cu doua unitati de masura? sunt sau nu sunt independenti? sau doriti independenta numai cind sunt pe placul "unora"?
  • +2 (6 voturi)    
    Incredibil ! (Miercuri, 27 februarie 2013, 9:17)

    danbaloiu [utilizator]

    Niste nenorociti de profitori, care si-au aservit sistemul destinat sa apere societatea de nedreptati si abuzuri, reclama acum tocmai asta altora instalati in locul lor.
    Dar, roata se învârte...ei pleaca si revin si putin le pasa de cei lipsiti de aparare.
    Un numar infim din postarile de mai sus sunt obiective. Se vede clar ca sunt ale "suporterilor" celor care vor sistemul de justitie(si el format in mare parte din aserviti ai puterii vremii) in folosul lor.
    Societatea civila, intelectualitatea, oamenii cinstiti, ramân spectatori la aceasta piesa jalnica.
    Vocile lor sunt insa importante, si menite sa frâneze pe cât posibil derapajele "democratiei".
  • +2 (4 voturi)    
    USA (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:28)

    vasilicaionel29 [utilizator]

    Domnii mei, americanii nu sunt niște nebuni cu jurații din instanțele lor. Orice instituție independentă, care se auto-conduce are tendința de a deveni autoritaristă. Judecătorii au aprobat dictatura a 1600 de oameni, a unei oligarhii, într-o țară cu 22 milioane de oameni. Eu sunt de acord ca un judecător să decidă gravitatea unei fapte nu și culpabilitatea: jurații aleatoriu și obligatoriu aleși din popor vor decide sau nu culpa iar judecătorii vor decide gravitatea faptei și pedeapsa.
    • 0 (0 voturi)    
      VASILICA IONEL29, (Miercuri, 27 februarie 2013, 22:24)

      Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui vasilicaionel29

      ai vazut prea multe filme "etice" si "propagandistice" pe care Hollywoodul le-a facut si le face pentru "educarea" fraierilor americani! Ai fost/esti in America si ai studiat/studiezi sistemul de drept american?! Sau vorbesti din auzite/citite/ vazute la "tembelizor"?! Vreau sa pornim de la niste premise clare si de la niste date certe:
      1. - CSM-ul este o organiztie profesionala a magistratilor din Romania;
      2. - Membrii CSM-ului sunt alesi de catre organizatiile teritoriale ale magistratilor pe care le reprezinta in acest organism national;
      3. - Cei care i-au ales pot sa-i si revoce conform procedurilor regulamentare(ceea ce s-a si intamplat cu Danilet si Ghica!
      4. - CSM nu trebuia sa "aprobe" revocarea celor doi, ci doar sa ia la cunostinta ca un numar de organizatii teritoriale ale magistratilor, totalizand 1.600 de judecatori au hotarat prin vot majoritar-democratic sa-si revoce reprezentantii din CSM, urmand sa-si aleaga altii; Cei 1600 de judecatori reprezint 1/3 din numarul judecatorilor din Romania si i-au revocat doar pe 2(doi) dintre reprezentantii lor!
      5. - Actiunea de revocare nu este un "proces" care se desfasora conform codurilor de procedura penala sau civila; Procedura este mult mai simpla si seamana mai mult cu procedura alegerii sefului de scara, de bloc sau alegerea administratorului si presedintelui asociatiei de locatari!
      6. - In nici un caz aceasta procedura nu implica in vreun fel participarea "poporului", a "cetatenilor", a "opiniei publice"!
      7. - "poporul" s-au "cetatenii" intra in contact cu magistratii si institutiile in care ei lucreaza, numai in coditiile legii si aflandu-se in situatiile si posturile prevazute de lege(reclamant, invinuit, martor, etc.)!
      8. - Fiind doar vreo 4.500 de judecatori in Romania, la o poulatie de vreo 19 milioane se poate spune, in sens etimologic, ca ei formeaza o "oligarhie"(puterea celor putini - de la cuvintele grecesti OLIGOS=putini si ARCHOS=putere)! Judecatorii si justitia sunt a treia putere in stat!
  • 0 (8 voturi)    
    Multumiri (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:34)

    Clerval [utilizator]

    Nu e neaparat un comentariu la articolul dlui. Tapalagă dar e un loc și un moment bun de a spune „Mulțumesc Alina Ghica. Mulțumesc Cristi Danileț.”
    Cred că este teribil să fii un vector al schimbării într-un sistem atât de anchilozat și tarat cum este cel al justiției. Am toată admirațiea și recunoștința pentru oameni ca Elena Macovei, Morar, Koveszi, Ghica, Danileț și pentru ceilalți neștiuți care schimbă un sistem. Până la ei, orice s-a schimbat în bine în țara asta a fost impus prin negocieri de aderare la UE, NATO, implementat fără tragere de inimă și fără bunăvoință. Fără asta am fi fost un Romanistan cu statui ale lui Iliescu și Năstase. Cei numiți mai sus sunt printre puținii care au făcut ceva bine, onest fără a fi obligați de vreun aquis sau MCV.
    Pentru mine ecuația e simplă. Știu și țin bine minte cum s-a făcut modernizarea României după 1989 și mai ales cine s-a opus ei.
    Dacă nu ar fi fost aquis-ul și MCV unde credeți că ar fi fost justiția noastră? Mona Pivniceru este doar o Miky Șpagă a justiției cu aere de Cozmâncă.
    • -1 (5 voturi)    
      foarte adevarat! (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:01)

      apoliticus [utilizator] i-a raspuns lui Clerval

      subscriu si eu
  • -2 (4 voturi)    
    Rusine (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:48)

    Gabi M [utilizator]

    AMR-ului de sub fusta madamei Costiniu(sotia coruptului fost judecator la ICCJ),rusine nesimtitilor de judecatori care desi au niste salarii nesimtite + inamovibilitate ieri si-au batut joc de oamenii simpli veniti la procese.Auzi,greva,proteste desi nu au voie legal.Si asta in fiefurile coruptilor din USL!Analiza Dv. este foarte pertinenta.
  • -1 (3 voturi)    
    justitia mincinoasa (Miercuri, 27 februarie 2013, 10:58)

    Pegasse [utilizator]

    Santem naivi sa credem ca justitia romana este de buna credinta,in ciuda unor rapoarte favorabile din exterior.Majoritatea magistratilor este corupta,needucata si lasa.S-au invelit in salarii nesimtite,cu haina falsei impartialitati.Sunt oglinda fidela a ceea ce a putut sa produca societatea in 24 ani de la revolutie.Masa subcritica a magistratilor integri este luata de valul de noroi al necinstei romanesti.Se pare ca impostura si calomnia propagata de o parte a media isi gaseste un teren fertil in actualii guvernanti,plagiatori,penali de toate modelele...Victoria finala nu este departe !
  • 0 (4 voturi)    
    pretentii (Miercuri, 27 februarie 2013, 11:21)

    cotora [utilizator]

    ce pretentii putem avea de oamenii simpli sa respecte legea, daca insusi magistratii nu le respecta !
  • +1 (5 voturi)    
    Basisti (Miercuri, 27 februarie 2013, 12:17)

    ViorelSandu1319195823917 [anonim]

    Pai vad ca toata lumea recunoaste ca cei doi au fost partizani politic.
    Asta inseamna in mod clar ca sunt incompatibili cu functiile.
    Un CSM corect nu poate fi alcatuit din slugi politice, nu
  • 0 (0 voturi)    
    Ce propui Tapalaga...? (Joi, 28 februarie 2013, 2:10)

    alex1234 [utilizator]

    Vreau sa pornim de la niste premise clare si de la niste date certe:
    1. - CSM-ul este o organiztie profesionala a magistratilor din Romania;
    2. - Membrii CSM-ului sunt alesi de catre organizatiile teritoriale ale magistratilor pe care le reprezinta in acest organism national;
    3. - Cei care i-au ales pot sa-i si revoce conform procedurilor regulamentare(ceea ce s-a si intamplat cu Danilet si Ghica!
    4. - CSM nu trebuia sa "aprobe" revocarea celor doi, ci doar sa ia la cunostinta ca un numar de organizatii teritoriale ale magistratilor, totalizand 1.600 de judecatori au hotarat prin vot majoritar-democratic sa-si revoce reprezentantii din CSM, urmand sa-si aleaga altii; Cei 1600 de judecatori reprezint 1/3 din numarul judecatorilor din Romania si i-au revocat doar pe 2(doi) dintre reprezentantii lor!
    5. - Actiunea de revocare nu este un "proces" care se desfasora conform codurilor de procedura penala sau civila; Procedura este mult mai simpla si seamana mai mult cu procedura alegerii sefului de scara, de bloc sau alegerea administratorului si presedintelui asociatiei de locatari!
    6. - In nici un caz aceasta procedura nu implica in vreun fel participarea "poporului", a "cetatenilor", a "opiniei publice"!
    7. - "poporul" s-au "cetatenii" intra in contact cu magistratii si institutiile in care ei lucreaza, numai in coditiile legii si aflandu-se in situatiile si posturile prevazute de lege(reclamant, invinuit, martor, etc.)!
    8. - Fiind doar vreo 4.500 de judecatori in Romania, la o poulatie de vreo 19 milioane se poate spune, in sens etimologic, ca ei formeaza o "oligarhie"(puterea celor putini - de la cuvintele grecesti OLIGOS=putini si

    Ce propui Tapalaga...?
    Sa te lasam pe tine sa elimini tu 1600 de magistrati, cum ca ar fi gresit ?
    Azi maine o sane spui ca 22 milioane de cetateni "au gresit" si "ca nu trebuie bagati inseama"...

    sau deja ai spus ceva de genul asta?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by