Analiza HotNews.ro ​

Cateva detalii din culisele bataliei pentru justitie

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 6 septembrie 2012, 14:45 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Premierul Victor Ponta i-a solicitat, recent, ministrului justitiei, Mona Pivniceru, sa inceapa demersurile pentru desemnarea noilor sefi la Parchetul General si la Departamentul National Anticoruptie. Mandatului Laurei Codruta Kovesi la PG expira la 2 octombrie si nu mai poate fi prelungit. Daniel Morar se afla deja in prelungiri iar mandatul sau la sefia DNA poate inceta, teoretic, oricand. Presa vehiculeaza deja variante de posibili inlocuitori. Ministrul justitiei a precizat, intr-un comunicat, ca informatiile publicate "nu corespund realitatii" si ca "nominalizarile vor fi efectuate in urma unei proceduri transparente ce va fi adusa la cunostinta opiniei publice".

Agentia Mediafax a anuntat miercuri seara ca Alina Bica, consilierul sefului DIICOT si fost secretar de stat in MJ s-ar fi intalnit cu ministrul justitiei si ca ar putea fi o varianta la sefia Parchetului General. Ministrul de externe, Titus Corlatean, care a detinut cateva luni portofoliul justitiei, a comentat, miercuri seara, la Realitatea TV, in termeni elogiosi activitatea procurorului Alina Bica, despre care a spus ca este "o persoană cu nivel de profesionalism ridicat" şi ca are "experienţă foarte solidă în materie". Din informatiile HotNews.ro, pe vremea cand era la justitie, Corlatean l-ar fi avut in vedere chiar pe seful DIICOT, Codrut Olaru. E neclar daca acest nume a ramas in carti dupa venirea Monei Pivniceru la minister, insa Olaru pare sa fie un nume cu sanse de a fi acceptat in caz de nominalizare la sefia Parchetului General.

In comunicatul ministerului se spune ca "ministrul Justiţiei, Mona Pivniceru, nu a avut nicio întâlnire cu procurorul DIICOT la care se face referire în materialul de presă şi nici cu alţi procurori pentru a discuta despre o posibilă nominalizare pentru funcţia de Procuror general sau aceea de Procuror şef DNA". Putin probabil ca fie adevarat. Cele doua functii sunt prioritate zero pentru PNL. Din interceptarile in dosarul "Curentul si Motorul" (Balan&Sampetru) rezulta interesul major in cautarea viitorilor procurori sefi de la PG si DNA.

Insa oricat s-ar grabi premierul Victor Ponta, oricat si-ar dori liberalii sa impuna noi sefi in procuratura, realitatea le cam taie elanul. Nu este nici oportun nici posibil ca noii sefi sa fie schimbati pana la alegerile generale. Nu e un moment oportun deoarece orice inlocuire realizata acum, cu trei luni inainte de alegeri, va fi privita cu suspiciune. Nu mai conteaza daca propunerea e buna sau rea. O schimbare in plina campanie electorala sufera din start de o acuta lipsa de credibilitate. Apoi, o miscare brusca nu pare posibila din punct de vedere tehnic.

Procedura inlocuirii procurorului general este urmatoarea: Ministerul Justitiei selecteaza un candidat, Consiliul Superior al Magistraturii trebuie sa-i acorde un aviz consultativ (favorabil sau nu, dar avizul trebuie sa existe). Potrivit Constitutiei, presedintele Traian Basescu decide in final, avand posibilitatea sa tina sau nu cont de avizul CSM. Observati, asadar, ca sunt trei actori care trebuie sa cada de acord. Greu de imaginat ca se va ajunge la consens intr-o perioada tensionata cum este campania electorala.

Apoi, ministerul justitiei se loveste de un detaliu tehnic: avizul CSM. Chiar daca Mona Pivniceru va trimite, sa zicem, numele viitorului procuror general la CSM in urmatoarele doua saptamani, termenul in interiorul caruia se poate acorda acest aviz este de 60 de zile. Exista deja, la nivelul sectiei de procurori din CSM, un curent de opinie potrivit caruia acest aviz, daca va fi solicitat, sa fie dat cat mai tarziu. In absenta avizului, propunerea nu poate pleca spre Cotroceni. In acest caz se ridica intrebarea cine va conduce Parchetul General dupa data de 2 octombrie cand expira mandatul Laurei Codruta Kovesi? Prim-adjunctul poate asigura, fara probleme, un intermiat de cateva luni.

Ca un detaliu, CSM si-a modificat regulamentul pe data de 7 iulie 2012, adica la cateva zile dupa suspendarea presedintelui in Parlament, stabilind acest termen maxim de 60 de zile. Inainte, nu era prevazut un termen. In aceasta situatie, Guvernul putea impune acordarea avizului intr-un termen scurt (24 de ore), asa cum a procedat cu avizul Curtii Constitutionale in cazul suspendarii lui Traian Basescu. Modificarea in regulamentul CSM s-a realizat tocmai pentru a proteja Parchetul General si DNA de schimbari politice intr-o perioda in care USL pare mai tentat decat oricand sa preia controlul asupra justitiei.

Guvernul Ponta a intuit, proabil, acest blocaj greu de evitat in numirea viitorului sef la Parchetul General. Prea multe solutii nu are la indemana. Fie schimba legea pentru a elimina CSM din circuitul de avizare, fie forteaza revocarea membrilor Consiliului. Modificarea legii ar arata extren prost si in tara si afara. Revocarea membrilor CSM este o actiune complexa, cu putine sanse de reusita, chiar daca Asociatia Magistratilor din Romania (AMR) condusa pana mai ieri de actualul ministru al justitiei, Mona Pivniceru, a inceput sa se agite pe tema asta. 

Problema este ca anchetele preseaza la varf USL, dosarele penale i-au speriat pe multi mai ales dupa condamnarea lui Adrian Nastase si nimeni nu mai pare dispus sa riste. Lideri importanti ai USL (Liviu Dragnea de la PSD sau liberalii Victor Paul Dobre, Tedor Atanasiu, Samson Dobritoiu, fiul ministrului apararii) sunt anchetati in legatura cu presupuse fraude comise la referendum. Cum vor reactiona toti acestia cand vor constata ca institutiile laudate de Traian Basescu pentru faptul ca au rezistat presiunilor pe durata tentativei de lovitura de stat nu pot fi reduse la tacere chiar atat de usor?

Una din solutii pare sa fie atacul dezlantuit impotriva membrilor acestor institutii. Antena 3 a lansat o campanie furibunda impotriva unor judecatori de la Curtea Constitutionala, membri CSM, impotriva sefului DNA cu scopul evident de a-i intimida. Aceasta campanie de teroare mediatica se bazeaza pe manipulare, atacuri la persoana, invadarea vietii private si incalcarea oricaror norme etice si profesionale. Toti acesti oameni trebuie aparati de institutiile statului, de catre CSM, de CNA sau in instanta, unde este cazul. Batalia pentru supravietuirea unor institutii cheie este vitala pentru lunile care vin. ​


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

16935 vizualizari

  • +24 (28 voturi)    
    deci sa mai asteptam... (Joi, 6 septembrie 2012, 15:06)

    ..13 [utilizator]

    Asadar si prin urmare sa mai asteptam pana se schimba sefiile de la DNA si Procurorul General.

    Ma gandesc ca intre timp se finalizeaza anchetele in cazurile de frauda electorala si se vor inainta la instantele de judecata.

    Avem nevoie de exemple clare care sa contribuie la eliminarea fraudelor in viitoarele alegeri. Poate asa nimeni sa numai sa se atinga de borcanul cu miere - asa de usor.

    Mult succes!
    • -15 (19 voturi)    
      Daaaaaaaaa Doamneeeeeeeeee... (Joi, 6 septembrie 2012, 20:52)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Asi incepe cu 2009.
      Asi continua cu 2012.
      Ce frumos....
      Marinar si Bombo in aceiasi celula...
      • +6 (6 voturi)    
        Ei "asi" ! (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:30)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui cristian_n

        Inca putin si puneai de un careu de asi.
        Se pare ca singurele carti pe care le-ai deschis in viata ta sunt cele de joc...
  • +10 (14 voturi)    
    solutiile? (Joi, 6 septembrie 2012, 15:12)

    Supastar [utilizator]

    Pai daca una dintre solutii este Antena 3, atunci putem sta linistiti. Pentru institutiile statului, Antena 3 e un fas si evident preferabila unei lumi politici dezlantuite.

    O alta solutie, cu mult mai sinistra (si cu sanse mai mari de reusita), este un acord tacit de USL si PDL-ul lui Blaga, un pact de non-agresiune.
  • -12 (26 voturi)    
    CNA (Joi, 6 septembrie 2012, 15:12)

    Trojan.H [utilizator]

    CNA sa fie desfiintata urgent iar membrii ei trimisi la reeducare in Siberia.
  • -30 (44 voturi)    
    barbut (Joi, 6 septembrie 2012, 15:19)

    Mazeta [utilizator]

    Băsescu fără Kovesi și Morar este ca satana fără draci.
    • +19 (23 voturi)    
      Da ce zici de perechea... (Joi, 6 septembrie 2012, 16:04)

      JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      ... Ponta vs. comisia ce i-a analizat lucrarea de doctorat?
      • -4 (10 voturi)    
        pentru tine seamana ? (Joi, 6 septembrie 2012, 16:59)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        controlul justitiei seamana cu controlul (posibil) al unei comisii care evalueaza plagiatele presupuse ??

        poate pentru tine da , pentru mine NU .
      • -8 (12 voturi)    
        Ponta trebuie sa isi dea demisia. Aia e clar. (Joi, 6 septembrie 2012, 17:03)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui JestersTear

        Dar totusi.. ce face Basescu fara procurorii lui?
        • +3 (3 voturi)    
          de ce ar trebui ? (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:40)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          in psd nu se pune problema.
          iar pentru base si dreapta in re-formare sau reformare, este omul potrivit la locul potrivit.
          nu chiar tot atat de potrivit ca_cacarau la aliatii ailalti, dar oricum cel mai bun sac de box ce poate fi oferit de pesede, in arena politica, in campanie electorala.

          si, taman datorita camapaniei electorale, cred ca nici nu exista altul tentat sa ia locul copilotului.

          veleitarii adevarati se vor piloti.
          sau macar egali de capitan. :))
          shulfele batrane, harshite in lupta, stiu bine ca nu e momentul.
          ca, in lupta ..de clasa, nu se poarta manusi si nu exista mila pentru cei cazuti.
          no mercy for the fallen !
  • -32 (40 voturi)    
    Parchetul + DNA = politia politica basista. (Joi, 6 septembrie 2012, 15:21)

    gv [utilizator]

    Inculparea secretarului general PSD Liviu Dragnea pentru stimularea participarii la referendumul din 29 Iulie este inca o lovitura sub centura data democratiei romanesti de catre DNA, institutia de buzunar al lui Traian Basescu. Din comunicatul institutiei cu pricina rezulta un fapt gravissim, acela al supravegherii activitatii unui partid politic din partea procurorilor, ceea ce duce Romania intr-o realitate de tip sovietic.
    Era clar ca dictachiorul beticv si securist va ordona interceptarea, monitorizarea, anchetarea si chiar arestarea liderilor USL pentru implicarea in ceea ce el a numit “lovitura de stat”. Nu mai conteaza hotariri ale Parlamentului, Guvernului, Curtii Constitutionale si nici votul popular. Totul este pus in paranteze de acest politician de tip stalinist si se trece direct la executia adversarilor sai politici.
    Potrivit prevederilor legale aflate azi in vigoare in Romania, liderii PDL si Basescu ar fi trebuit sa faca obiectul unei anchete penale, nu Liviu Dragnea, nu cei de la USL.
    Iata de ce :
    Legea nr. 14/2003 a partidelor politice (publicata in Monitorul Oficial nr. 25 din 17 ianuarie 2003).
    CAPITOLUL I
    Art. 2. Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.
    • +31 (41 voturi)    
      mai baieti (Joi, 6 septembrie 2012, 15:44)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui gv

      voi aveti cap ca sa nu va ploua in gat?
      Sinceri, chiar nu intelegeti ca legea e lege si daca o incalci suporti consecintele? Ce o fi asa de greu de inteles?
    • +18 (20 voturi)    
      Bati campii! (Joi, 6 septembrie 2012, 16:55)

      Nationalistul [utilizator] i-a raspuns lui gv

      E tot ce am de zis.
      • +14 (16 voturi)    
        Felicitari DNA!! (Joi, 6 septembrie 2012, 18:08)

        emigrant [utilizator] i-a raspuns lui Nationalistul

        Mi-ai luat vorba din gura...
    • +13 (19 voturi)    
      aberezi draga. (Joi, 6 septembrie 2012, 17:04)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Fi tu sigur ca Dragnea a fraudat tot ce a putut. Toti o fac, pentru ca asta stiu sa traiasca.
    • +14 (16 voturi)    
      Gogule, (Joi, 6 septembrie 2012, 17:20)

      potaissa [utilizator] i-a raspuns lui gv

      dar tu ai fost plecat din tara in ultimele 3 luni ,undeva la mama dracului fara stiri din Romania???
      Daca nu ,mi-as face ganduri in locul tau ,ceva nu e OK...
      P.S. Cine crede chiar totul ce se spune pe la TV-urile lui Voiculescu ,crede si-n Mos Gerila.
    • +11 (11 voturi)    
      stimularea participarii (Joi, 6 septembrie 2012, 23:31)

      lucis [utilizator] i-a raspuns lui gv

      articolul pe care il citezi este chiar haios ca interpretare; el se refera la faptul ca existenta paridelor ( neingradita) stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri. Fraudele electorale se refere tot la articole din lege si sunt foarte clare. Atita vreme cit sunt dovezi ca suspectul a initiat, participat, facilitat, mituire , convingere prin presiune de orice fel a unui alegator el face obiectul investigatiei. Daca ar fi fost scutit era intr-adevar model stanilist cind oficialii erau dumnezei si nu trebuia sa fie cercetati penal. Mai departe ai uitat ca "stalinistul" Base are hatzurile Europei si Americii care il sustin . Deci ori Base e o nuca prea tare ori tragi catre Putin omagiat copios de Marga. La multi Ilici iti doresc dar in alta tzara..
    • +5 (5 voturi)    
      mda (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:53)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui gv

      daca tot iti plac legile, ia d'acia :

      Legea nr. 3/2000 privind organizarea si desfasurarea referendumului
      (publicata in Monitorul Oficial nr. 84 din 24 februarie 2000)
      ..........
      poate stii cine era la putere atunci !?

      ..............
      rt. 53.
      (1) Violarea prin orice mijloace a secretului votului de catre membrii biroului electoral al sectiei de votare ori de catre alte persoane se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
      (2) Tentativa se pedepseste.

      Art. 54.
      (1) Promisiunea, oferirea sau darea de bani ori de alte foloase in scopul de a determina alegatorul sa voteze sau sa nu voteze in cadrul referendumului se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 5 ani.
      (2) Pedeapsa prevazuta la alin. (1) se aplica si persoanei care voteaza fara a avea drept de vot ori alegatorului care voteaza de mai multe ori in ziua referendumului.
      (3) Tentativa se pedepseste.

      Art. 55.
      (1) Tiparirea si utilizarea de buletine de vot false, introducerea in urna a unui numar suplimentar de buletine decat cele votate de alegatori sau falsificarea prin orice mijloace a documentelor de la birourile electorale se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani.
      (2) Tentativa se pedepseste.

      Art. 56.
      (1) Atacul prin orice mijloace asupra localului sectiei de votare, furtul urnei sau al documentelor electorale se pedepsesc cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani, daca fapta nu constituie o infractiune mai grava.
      (2) Tentativa se pedepseste.

      Art. 57.
      (1) Deschiderea urnei inainte de ora stabilita pentru incheierea votarii se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani.
      (2) Tentativa se pedepseste.

      Art. 58.
      Pentru toate infractiunile savarsite in legatura cu organizarea si desfasurarea referendumului actiunea penala se pune in miscare din oficiu
      ..............
      cred ca,procurorii au gasit suficiente incadrari pentru...activitatea electorala a fiului de melitzean di teliorman, insarcinat al pesede cu masinaria campaniei.
      oare ce vorbim, care campanie psd ?
  • 0 (8 voturi)    
    Ok, (Joi, 6 septembrie 2012, 15:28)

    miguelito [utilizator]

    am inteles rationamentul si mesajul sublimal pe care il lansezi, dar in cazul in mare MJ propune o persoana care nu are nici-o pata la dosar, e recunoscuta de ambele tabere ca fiind competenta pentru acel post, ce primeaza? Persoana si dorinta de a avea o justitie corecta sau interesul de partid?
  • -18 (26 voturi)    
    Parchetul + DNA = politia politica a lui Basescu. (Joi, 6 septembrie 2012, 15:35)

    gv [utilizator]

    Inculparea secretarului general PSD Liviu Dragnea pentru stimularea participarii la referendumul din 29 Iulie este inca o lovitura sub centura data democratiei romanesti de catre DNA, institutia de buzunar al lui Traian Basescu. Din comunicatul institutiei cu pricina rezulta un fapt gravissim, acela al supravegherii activitatii unui partid politic din partea procurorilor, ceea ce duce Romania intr-o realitate de tip sovietic.
    Era clar ca Basescu va ordona interceptarea, monitorizarea, anchetarea si chiar arestarea liderilor USL pentru implicarea in ceea ce el a numit “lovitura de stat”. Nu mai conteaza hotariri ale Parlamentului, Guvernului, Curtii Constitutionale si nici votul popular. Totul este pus in paranteze de acest politician de tip stalinist si se trece direct la executia adversarilor sai politici.
    Potrivit prevederilor legale aflate azi in vigoare in Romania, liderii PDL si Basescu ar fi trebuit sa faca obiectul unei anchete penale, nu Liviu Dragnea, nu cei de la USL.
    Iata de ce :
    Legea nr. 14/2003 a partidelor politice (publicata in Monitorul Oficial nr. 25 din 17 ianuarie 2003).
    CAPITOLUL I
    Art. 2. Prin activitatea lor, partidele politice promoveaza valorile si interesele nationale, pluralismul politic, contribuie la formarea opiniei publice, participa cu candidati in alegeri si la constituirea unor autoritati publice si stimuleaza participarea cetatenilor la scrutinuri, potrivit legii.
    • +18 (18 voturi)    
      Dom' le, (Joi, 6 septembrie 2012, 18:50)

      releu [utilizator] i-a raspuns lui gv

      ai greşit adresa, aici e Hotnews, du-te la Antena 3.
      • +3 (3 voturi)    
        corect (Vineri, 7 septembrie 2012, 9:15)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui releu

        si un like va rog la http://www.petitieonline.ro/petitie/02529049
        • -5 (5 voturi)    
          LOL . (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:20)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          amuzantule , se face un an in curand de cand ai tu petitia aia , si nu ai nici 300 de semnaturi ...


          oricum si daca ai avea 2 mil , nu ar conta , nu elimini un post privat , pentru ca vrei tu ...
          nu te uiti daca nu vrei , dar nu obligi si pe altii sa nu se uite .
          • +1 (1 vot)    
            amice (Vineri, 7 septembrie 2012, 12:51)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            petitia are sens, tu nu ai cum sa intelegi pentru ca esti din gashca felixiana, petitia are lorul democratic de a strange opinii in mod liber asa cum sgefu tau Ponta aka copy Paste a indrumat lumea la vot...nu e nimic ilegal..a spus asta chiar shefu tau..oricum posteritatea va vorbi bine de tine daca te caiesti si votezi impotriva lui Felix
            • +1 (1 vot)    
              Nu tre sa inchida altii (Vineri, 7 septembrie 2012, 13:17)

              berger [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Nu sunt de acord sa inchida altii Antena 3. Trebuie amendata consecvent pentru dezinformare si manipulare pana se inchide singura. Cum Felix are conducta directa la banii statului, cel mai probabil ca si statul roman va intra in faliment.
  • -20 (28 voturi)    
    De unde ... (Joi, 6 septembrie 2012, 15:42)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... stiti dvs domnule Tapalaga ca multi sunt speriati de condamnarea lui Nastase? Din interviul de la iesirea de la DNA Dragnea parea relaxat. Ati intrebat dvs pe acesti "multi" si v-au raspuns: "Da, suntem speriati!" sau e o presupunere de-a dvs? Puneti o lista aici cu nume si prenume pe cine ati intrebat si cati v-au confirmat ca da, sunt speriati.

    Vad ca in buna traditie basista incurcati institutiile cu niste vremelnici ocupanti ai pozitiilor respective. Si da, membrii CSM, CCR, procurorii si altii, la fel ca orice persoana vie (si mai ales publica) poate avea un trecut dubios, elemente cel putin imorale in viata sa privata care pot fi si chiar trebuie aduse in atentia opiniei publice oricand.

    Nu a cerut nimeni desfiintarea CSM-ului, restrangerea atributiilor acestui for samd ... dar asta nu inseamna ca nu este evident jocul politic pe care anumiti membrii al CSM-ului il fac in ultima vreme (tergiversarea in cazul Pivniceru). La fel cum rolul CSM-ului nu este pus in pericol pentru ca Danilet apare in poze cu Macovei si este evidenta relatia nepotrivita dintre un magistrat si un om politic dintr-o anumita tabara.

    Daca domnul Danilet se simte "intimidat" poate oricand sa-si dea demisia sa lase locul unei persoane care nu poate fi acuzata de nimic. De exemplu unei persoane care nu afirma in public despre niste jurnalisti (din presa nefavorabila lui Traian Basescu) ca sunt "asa zis analisti". Stiti dumneavoastra ... cineva chiar independent nu cineva care pozeaza in independent dar este intr-o tabara (ca dvs de exemplu - dar dvs nu sunteti magistrat).
    • +15 (15 voturi)    
      elocventa (Joi, 6 septembrie 2012, 17:52)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      si eruditia raspunsurilor tale ma indreptatesc sa spun ca de acolo din studiuorile Felixiene d eunde scrii..ai timp nu gluma sa ganesti asa ceva..in echipa da..spagat..ciutac..isterica de grecu..sunteti toti doar cu un program..revenirea comunismului si jos basescu..te rog vino cu ceva fresh..dar nu de culoare roshie
      • -8 (8 voturi)    
        ups! (Vineri, 7 septembrie 2012, 7:19)

        laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        si eu puteam sa scriu la fel, fara sa fiu de la voiculescu. faptele sunt publice iar timp se mai gaseste in romania. pe asta inca nu l-a taiat nimeni.
        • +7 (7 voturi)    
          Romania se scrie cu litera mare (Vineri, 7 septembrie 2012, 9:13)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

          doza ta de patriotism este egala cu inlatimea genunchiului broashtei...ups !..de gramatica nu are sens..vorbim acum de patriotism
          • -5 (5 voturi)    
            altceva nu reusesti ? (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:13)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            argumente concrete ?
            cand nu ai ce sa raspunzi , bagi repede o corectare "gramaticala" ...
            e bine ca ai argumente ...
            • +2 (2 voturi)    
              tov Adrian N (Vineri, 7 septembrie 2012, 12:21)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

              locul de unde tastezi e confortabil ? merge wi fi ok ? stiam ca nu e voie cu mana pe tastatura din regim..tu stii de care
          • -1 (3 voturi)    
            ups! (Vineri, 7 septembrie 2012, 11:05)

            laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            pai tu scrii corect din punct de vedere gramatical? iar la faza cu patriotismul sa stii ca nu ala care scrie romania cu litera mare sau care se bate cu caramida in piept e patriot, ci acela care isi plateste taxele corect, munceste in folosul comunitatii, respecta legea si in general isi vede de treaba, dar care totusi ia atitudine la derapajele guvernantilor.
            • +1 (1 vot)    
              mi a placut asta cu taxele (Vineri, 7 septembrie 2012, 12:20)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

              cine se scuza se acuza...macaneala ieftina ca esti platitor de taxe e un slagar din 90 de la Mamaia..ups !
              • -2 (2 voturi)    
                precizare (Vineri, 7 septembrie 2012, 14:22)

                laurentiucat [utilizator] i-a raspuns lui un domn

                eu imi platesc taxele corect si nu ma scuz, mai ales in fata ta,care se pare ca te crezi de dreapta dar esti doar un papagal smecheras vopsit in portocaliu.
                iti pot da adresa mea si sa verifici. de fapt o poti cauta pe net,ptr ca postez sub acelasi nick mereu. nu mi-e frica sa-mi sustin opiniile tocmai ptr ca sunt corect.
                tu te ascunzi sub titulatura "un domn" ,dar de fapt banuiesc ca esti o sluga...
                • +2 (2 voturi)    
                  insertia uslamista (Vineri, 7 septembrie 2012, 14:30)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui laurentiucat

                  se vede si razbate in scrisul tau, dezbinarea NOASTRA din cauza unor optiuni politice este periculoasa pentru poporul roman, de altfel uslamismul este din pacate un articol in istoria Romaniei care sper, sper sa nu fie generator de razboi civil, de aceea te rog stai in banca ta, calmeaza te, nu ma intereseaza cat de bun sau rau platnic esti la fisc, e fix treaba ta, insa nu ridica stindardul "puritatii" tale la un stanard care eu simt (cred) ca nu e tocmai asa. mea culpa daca te simti jignit
  • -20 (24 voturi)    
    Parchetul si DNA vegheaza la linistea lui Basescu. (Joi, 6 septembrie 2012, 15:55)

    gv [utilizator]

    La întâlnirea de marți cu diplomații români, Basescu le-a solicitat să transmită mai departe ideea că instituțiile statului sunt puternice, ”supraviețuind” evenimentelor din ultimele luni. Și a evidențiat, în mod special, ”serviciile” și procurorii.
    Numai ca de această dată ”serviciile”, dublate de eforturile unei părți a procurorilor, nu au acționat împotriva unei amenințări externe, ci împotriva uneia INTERNE. Reprezentată, pe de o parte, de adversarii politici ai grupării din jurul lui Traian Băsescu, iar pe de altă parte de cea mai importantă fracțiune a cetățenilor activi din România. Desigur, oricine e liber să creadă penibilitățile cu ”lovituri de stat” și ”amenințarea din Est”. Și dacă ar fi reale, tot nu ar justifica acțiunile ”serviciilor” și procurorilor îndreptate împotriva a aproximativ 7,5 milioane de români.
    Iar faptul că Traian Băsescu le laudă activitatea în prima ieșire publică de după reîntoarcerea lui la Cotroceni se transformă, astfel, într-o amenințare directă. ”Serviciile sunt bune, cetățeeeni! Ele veghează la liniștea noastră!” e mesajul președintelui. Din care rezultă, destul de clar, pe cine veghează și despre a cui liniște e vorba.
    • +16 (20 voturi)    
      cica 7,4 milioane (Joi, 6 septembrie 2012, 16:36)

      anonim tm [utilizator] i-a raspuns lui gv

      de unde dracu ati scos cifra asta nu stiu, cei care au votat pentru geoana sunt in jur de 5 milioane cu tot cu ai lui cacarau, maxim 5,5 milioane, restul este frauda pe asta se bazeaza USL, iar din cei 5.5 milioane majoritatea su fost adusi cu forta de postaci uselisti.chiar daca au fost 7,4 milioane, restul care nu au fost ce sunt fratilor, ei nu conteaza, eu unul nu am fost la vot pentru ca nu am vrut un hot in fruntea guvernului si un mincinos, chiulangiu ca si presedinte.
      Prin tot ceea ce a facut useleu in cele 4 luni va plati in decembrie cu varf si indesat
      • -10 (12 voturi)    
        BOICUTUL LASILOR (Joi, 6 septembrie 2012, 18:12)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui anonim tm

        Referendumul a fost pentru demiterea lui TB, atit. Urmau alegeri si puteati vota atunci, cu cine doreati. Nevotind, a-ti contribuit ca mincinosul actual (dovedit) sà-si continue smecheriile.
        • +10 (12 voturi)    
          adevarul este ca... (Joi, 6 septembrie 2012, 22:46)

          egroeg5 [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          majoritatea populatiei, in numar de vreo 10 mil nu a fost lasa, ci,in mod sigur, mai inteligenta decat USL si nu s-a prezentat la vot,iar asta este ce va doare cel mai tare incercand sa va ascundeti dupa numarul de 7,5 mil,un numar mincinos care mai include si un pogon de voturi fraudate.
          • -4 (4 voturi)    
            nu . (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:11)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui egroeg5

            adevarul e ca din acea majoritate de 10 mil , cam 7-8 mil nu vin niciodata la vot .. nu pentru ca sunt mai destepti sau mai prosti , ci pentru ca nu ii intereseaza nimic ce are leg. cu politicul .

            restul de 2-3 mil , poate au stat acasa ca sunt contra USL .... asta e adevarul , si nu e asa pentru ca zic eu , ci pentru ca se poate vedea din "istoricul" alegerilor intamplate in romania .

            spor la minusuri (asa ca sa fiti obiectivi) !
        • +9 (9 voturi)    
          gramatica baiete... (Vineri, 7 septembrie 2012, 6:55)

          ovigeo [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          avem opinii dar stam mai rau cu ortografia ;halal profunzime
      • -4 (4 voturi)    
        de unde le scoti mai ? (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:18)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui anonim tm

        sti tu si toti "amicii" tai ca sunt fraude ?

        nu este nimic concret pana acum , doar anchetari si "analize" , si alea sunt pe cateva sute de voturi nu pe milioane !

        si nu , restul nu conteaza , nu au contat niciodata la alegeri , cei ce nu se prezint nu conteaza .

        cateva exemple : la referendumul consultativ pentru 300 parlamentari , lipsa de la vot a fost mai mare decat cei ce au votat (au votat cam 6 -7 mil persoane) , dar e valid .
        la alegerile jeoana vs basul au fost cam 5.2 mil pentru fiecare ( plus 30-40 mi pt basu) deci cei ce nu au venit sunt aproape 8 mil , mai mult decat orice candidat ... atunci de ce a iesit basu presedinte ?

        intelegeti , cei ce nu se prezinta , nu conteaza !
  • +14 (16 voturi)    
    clar (Joi, 6 septembrie 2012, 16:37)

    UglyKidJoe [utilizator]

    aceste comentarii (gv)sunt scrise de Nastase ca are timp sa tot tasteze :)
  • -11 (17 voturi)    
    cum asa ? (Joi, 6 septembrie 2012, 16:57)

    adrian8 [utilizator]

    ma asteptam la un articol despre fratele basescu .. despre stenograme ... despre satul de drept consolidat de pdl , si binenteles despre blejnar ca si stalp de baza a acestui stat de drept ...

    probabil ca domnul tapalaga chiar acum lucreaza la acest articol ..mai astept .
    • +15 (15 voturi)    
      Mi se pare mie (Joi, 6 septembrie 2012, 17:02)

      Etre [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      sau Blejnar e anchetat tocmai de justitia pe care o acuzi ca fiind aservita PDL ? lucru care iti cam invalideaza opiniile.

      Dar era prea mult sa-i ceri unui asistat sa si rationeze cand isi formuleaza argumentele.
      • -10 (12 voturi)    
        CITI BLEJNARI IN 8 ANI? (Joi, 6 septembrie 2012, 18:17)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui Etre

        Si stati sà vedem, dacà n-o dispàrea si el, cu bani cu tot, ca si alti protejati ai lui TB.
      • -9 (9 voturi)    
        asteptam condamnarea ... (Joi, 6 septembrie 2012, 18:44)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Etre

        nu doar anchetarea asa de "imagine" .

        si nu o sa se intample , cel putin nu cat e morarul acolo ... ca sa fi sigur ca blejnar nu a facut nimic singur .
    • -7 (11 voturi)    
      stai linistit. (Joi, 6 septembrie 2012, 17:05)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

      Asa cum pe Cotidianul apar articole care il injura nonstop pe Basescu, asa apar pe Hotnews articole care il apara.
      Asa se intelege mai nou obiectivitatea presei.
      • +8 (8 voturi)    
        Obiectivitatea presei (Joi, 6 septembrie 2012, 18:54)

        releu [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        se înşelege din argumentele pe care le aduc, când critică/înjurî pe unul sau pe altul.
        Iar Antena 3 e clar ca foloseşte nuimai minciuni şi denaturări.
        iar pe HN găseşti căte articole critice la adresa lui Băse vrei... doar că acum nu e vorba de Băse, e vorba de statul de drept, pe care USl a încercat să îl calce în picioare... iar pt asta ve veni curând vremea când vor plăti aşa cum spune legea..
      • +4 (4 voturi)    
        Obiectivitatea presei (Joi, 6 septembrie 2012, 18:54)

        releu [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

        se înşelege din argumentele pe care le aduc, când critică/înjurî pe unul sau pe altul.
        Iar Antena 3 e clar ca foloseşte nuimai minciuni şi denaturări.
        iar pe HN găseşti căte articole critice la adresa lui Băse vrei... doar că acum nu e vorba de Băse, e vorba de statul de drept, pe care USl a încercat să îl calce în picioare... iar pt asta ve veni curând vremea când vor plăti aşa cum spune legea..
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Joi, 6 septembrie 2012, 18:24)

    franz [utilizator]

    Dovada cea mai bună, că nu ne-o ARDem într-un stat de drept, este faptul că, o schimbare firească de persoane la conducerea unor instituţii ale statului, dau atâtea bătăi de cap. Lovitură de stat e încă in desfăşurare. Autorii ei, urcati la putere de frica puşcăriei, încă încearcă, prin mijloace murdare, sa acapareze justiţia. Ptr postacii care merită doar "fără" si posteaza in spume pe-aici: mutaţi-vă in rusia, in coreea de nord. Acolo, veţi fi fericiţi. Aici, nu se mai intoarce comunismul, cu partidul lor unic, care, conducea toate instituţiile. Poate nici lui Băsescu nu i-A convenit să lase justiţia sa-si facă treaba, dar asta a fost plata intrării in UE.
  • -4 (8 voturi)    
    Batalia pentru justitie (Joi, 6 septembrie 2012, 18:34)

    A310 [utilizator]

    Eu consider , ca ar fii de bun augur ca justitia (CSM-ul)sa isi propuna sa iasa de sub influenta lui Basescu , dar in nici un caz sa treaca sub influenta USL-ului . din nefericire experientele mele cu justitia sunt absolut oribile, de neimaginat , iar asa zisii procurori,judacatori , sunt demni de a face justitie in America Latina,Africa in nici un caz Intr-o tara membra a Comunitatiii Europene . Justitia din Romania este o mare mizerie .
  • +4 (4 voturi)    
    Justitia vazuta la romani (Vineri, 7 septembrie 2012, 3:24)

    KostasP [utilizator]

    E comic faptul ca toti tipa ca doresc justitie dar nu cand ea este aplicata noua insine, prietenilor sau politicienilor pe care ai simpatizam. Intotdeauna dorim justitie dar sa fie aplicata celorlalti.
  • -8 (10 voturi)    
    Parchetul si DNA-ul fac pe fata politie politica. (Vineri, 7 septembrie 2012, 8:25)

    gv [utilizator]

    Parchetul si DNA-ul nu mai au bsolut nici o jena democratica, arata pe fata ceea ce au fost de la inceputul dictaturii bashiste: instrumente de politie politica in ce mai pur stil stalinist, in slujba exclusiva a dictatorului si a gastii lui de interese.
    Nu mai au nici o jena in fabricarea unor dosare evident politice, in care principala acuzatie, acceea de stimulare a participarii la vot, este de fapt, potrivit legii partidelor, chiar o obligatie a membrilor oricarui partid, lege care a fost de fapt incalcata pe fata de Basescu si acolitii sai portocalii.
    Deoarece orice plangere privind politia politica bashista, facuta la puterile straine care au colonizat tara cu ajutorul dictachiorului, este inutila din start, singura solutie ar fi autodenuntul celor 8,4 milioane de oameni care, in opinia procurorilor bashisti au constituit un grup infractional organizat cu scopul stimularii exercitarii dreptului de vot si obtinerii unei prezente la vot de 50%+1, ceea ce, in opinia politiei politice bashiste, este o infractiune grava.
    Sa-i vedem unde vor caza 8,4 milioane de infractori periculosi, sau vor incepe un nou canal, pe al carui santier sa ne trimita Basescu la "reeducare".
    • +6 (8 voturi)    
      reply (Vineri, 7 septembrie 2012, 9:15)

      boierash [utilizator] i-a raspuns lui gv

      se vede ca stai cu antena3 in brate toata ziua. aia macar castiga sute de milioane pe luna de la felix, isi permit sa joace rolul de nedreptatiti. dar tu, o sa ramai si sarac si ignorant. cel mai bun sfat pt tine: ia o pauza de antene de vreo luna, mergi pe strazi si bulevarde cu pieptul inainte, sa vedem daca te aresteaza cineva.
      • -3 (5 voturi)    
        ce tot o dati cu pauza de antene ? (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:08)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui boierash

        a zis basescu o tampenie si toti o inchititi pe nemestecate ...

        pai nu se aplica si reversul ? o pauza de HN , B1 (de ex.) .

        si da , daca stai inchis in casa cam o luna , sau te deconectezi total de lume areala , normal ca ai alta perspectiva/impreseie ....
        realiataea se afla consultand toate sursele de informare existente , asa cum pe vremea lui ceasca mai aflai lucruri noi daca ascultai europa-libera , daca citeai doar presa locala .... totul era bine si frumos .
        • +4 (4 voturi)    
          reply (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:40)

          boierash [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          ai dreptate cu sursele variate; as fi inclus si antenele in lista daca ar avea oameni credibili; din pacate e greu sa gasesti un canal perfect credibil; sunt doar cativa analisti care mai au credibilitate, si tocmai de-aia ei nu lucreaza pt felix. despre justitie sunt incantat cu cat aresteaza mai multi politicieni. si pana acum vad ca sunt cam din toate partidele. abia ii astept pe fenechiu, voiculescu, etc.
          • +1 (1 vot)    
            credibilitatea este relativa . (Vineri, 7 septembrie 2012, 11:22)

            adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui boierash

            pentru fanii a3 , cei de la ei sunt credibili .
            pentru fanii b1 ceil de la ei sunt credibili .
            lafel si cu HN , si analisii lor (gen tapalaga.. care se confunda cu analistii de la b1) .

            din acest motiv daca vrei realiatatea , citesti doar stiriile neanalizate , apoi te uiti si in stanga si in dreapta , ca sa vezi tot spectrul .

            cat despre justitie ... pana nu se lasa cu decizii definitive si puscarie , e totul doar de imagine , imagine de care se folosesc anumiti politicieni .


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă