Cum am fost manipulati SI vara asta

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 6 septembrie 2012, 8:05 Actualitate | Opinii

Vlad Mixich
Foto: Hotnews
​Antena 3 este una dintre cele mai competente institutii care functioneaza in prezent in Romania. Acuzatia ca cei care lucreaza la televiziunea lui Dan Voiculescu spala creierele romanilor este falsa. Romanii nu sunt un trib de neanderthalieni infantili si grabnic sugestionabili. Ci doar un popor la fel de susceptibil la propaganda precum altele, dar care are ghinionul sa numere printre cele mai eficiente institutii ale sale nu o universitate sau un minister, ci o televiziune specializata in propaganda. Dar care este reteta eficientei acestei institutii si de ce o buna parte dintre romani se expun voluntar influentei sale?

La Antena 3 gasim „specialisti in stiri”. Cel putin asta ne spune sloganul de sub sigla celei mai urmarite televiziuni de stiri din Romania. Dar specialistii in stiri sunt greu de identificat printre invitatii frecventi ai emisiunii fanion de la Antena 3. Sa fie Sorin Rosca Stanescu, fost colaborator al Securitatii, fost jurnalist, convertit acum in politician, un specialist in stiri? Sau sa fie Bogdan Chireac, fost jurnalist, combinagiu si afacerist cu statul? Sau mai degraba Mugur Ciuvica... (desi indicarea meseriei lui e o provocare serioasa si pentru cei mai buni investigatori)? O certitudine este Mircea Badea: el admite ca nu este jurnalist, deci nici specialist in stiri. El face show.

Dar daca la emisiunea lui Gadea este aproape imposibil sa gasim „specialisti in stiri”, putem identifica in componenta din platou fiecare dintre cele trei tipuri de ghizi de opinie necesare influentarii maselor*.

Vom gasi „ghidul de opinie domestic”: greu de reperat ca lider, foarte apropiat social de publicul caruia i se adreseaza, cu un discurs concentrat pe exemple practice, nu pe ideologie. Exemplu: profesoara grevista, Cristiana Anghel.

Nelipsit este „ghidul de opinie intelectual”: acesta ocupa o pozitie clara intr-o ierarhie a cunoasterii, este „in acelasi timp asemanator si diferit de cei care il asculta” si furnizeaza argumente accesibile publicului larg printr-un limbaj simplu. Exemplu: analistul Bogdan Chireac sau expertul Radu Tudor.

In fine, dirijorul tuturor este „ghidul de opinie militant”: el este cel care explica si reformuleaza prin repetitie interventiile tuturor celorlalti, oferind publicului cheia de interpretare a discursului principal din studio. Exemplu: chiar directorul Antenei 3, Mihai Gadea.

Practica propagandei are in mijloc conceptul conflictului. Fara conflict, propaganda nu poate exista. Chiar si atunci cand un conflict real nu poate fi identificat, el este sugerat printr-un ton foarte ridicat si o gesticulatie expansiva. Toate aceste elemente de comunicare non-verbala pot fi identificate seara de seara in studioul Antenei 3. Daca chirurgul opereaza cu bisturiul, profesionistii propagandei taie in realitate cu ajutorul simplificarii. Intotdeauna este simplificat si expus doar un anumit aspect al realitatii, cel convenabil tezei de demonstrat. Tehnica este practicata si de propagandistii din cealalta tabara, maestrii ramanand insa specialistii Antenei 3.
 
  • Un exemplu concret din trecutul recent: componenta politica a Curtii Constitutionale. Printre judecatorii membri ai Curtii Constitutionale se numara atat fosti parlamentari ai PSD, cat si ai PDL. Aceasta apartenenta politica a fost incriminata la Antena 3 doar in cazul judecatorilor proveniti din tabara adversa, biografia politica a celorlalti fiind ignorata. Omisiunea este cea mai puternica sursa de distorsionare a adevarului, spune manualul propagandistului.

Alte distorsionari folosite frecvent de catre profesionistii dezinformarii sunt promovarea excentricitatii si favorizarea atacului si agresivitatii. E uimitoare capacitatea specialistilor Antenei 3 in a identifica si promova personaje care intrunesc simultan aceste calitati: „femeia cu tigaia” pe post de moderatoare, colonelul veteran far’ de razboi in cizme de lider revolutionar si chiar excentricul liberal, politicianul roman care isi mangaie cel mai des sprancenele, in rol de presedinte interimar al Romaniei. „Aspectul cel mai grav al acestei promovari a atacului si agresivitatii este ca loveste la radacina principiului oricarei convietuiri civile: ascultarea si celeilalte parti.”** Adica principala acuza pusa pe seama dusmanilor.

Un surprinzator intermezzo etic. Propaganda practicata de o institutie media precum Antena 3 are precedente si in alte tari. Italia berlusconiana este un exemplu apropiat, dar mai ales onorabila Britanie. Unul dintre englezii care au
Ghizi de opinie_militantul, domesticul si intelectualul (de la stanga la dreapta)
Foto: Antena 3
revolutionat jurnalismul britanic la inceputul secolului 20 a fost proprietarul media lordul Northcliffe. Cu ajutorul propagandei desantate practicata in ziarele sale, Lloyd George a devenit prim-ministru, iar lordul a obtinut pozitia oficiala de Director al Propagandei in timpului primului razboi mondial. O functie care i-ar face fara indoiala placere si lui Dan Voiculescu.

Un exemplu contemporan este Rupert Murdoch, cel care si-a folosit imperiul media pentru a se alia cu politicieni care l-au ajutat ulterior in afaceri. In 1981, Margaret Thatcher a blocat o sesizare oficiala care l-ar fi putut opri pe Murdoch sa cumpere The Times. Ziarele lui Murdoch au sustinut-o in schimb pe Thatcher in perioada scandalului elicopterelor Westland,  care ar fi putut sa-i sfarseasca acesteia cariera. Pacatul comun in toate aceste cazuri este inselarea propriului public: caci sub firma „specialisti in stiri” se ascunde de fapt o eficienta echipa de propagandisti.

Iar publicul... Publicul nu este spalat pe creier. El stie destul de bine ce i se intampla. Dar asta nu il deranjeaza pentru ca „rolul propagandei este mai degraba acela de a confirma decat cel de a convinge.”* Caci propaganda intareste identitatea unui grup si il mobilizeaza. Publicul Antenei 3 este acolo nu pentru a-si forma opinia, ci pentru a o limpezi, cristaliza si activa.

Mobilizarea maselor de electori (obiectiv central in politica moderna) necesita intotdeauna „un spectacol conceput pentru a-i capta si tine ocupata atentia.” Aici, scopul manipularii maselor se intalneste cu instrumentul perfect: televiziunea. Talk-show! Spectacol. Televiziunea este spectacol. ”Doar ca lumea reala nu e spectacol, iar cine o transforma astfel ii deformeaza problemele si ne dezinformeaza asupra realitatii.”**

Acesta este motivul pentru care Mircea Badea este piesa centrala in masinaria Antenei 3. El este omul care face spectacolul si plusul sau de credibilitate provine din faptul ca nu trebuie (spre deosebire de toti ceilalti) sa simuleze ca este „specialist in stiri”. Pentru el informatiile, faptele, sunt irelevante caci nu pe butonul logicii vrea sa apese, ci pe acela al emotiilor.

„Poporul se afla intr-o stare de spirit atat de pronuntat feminina, incat opiniile si actele sale sunt determinate mai mult de impresia produsa asupra simturilor, decat de reflectia pura”, spunea un maestru al propagandei, Adolf Hitler. Mircea Badea isi trateaza publicul precum barbatul necioplit, femeia. Acelasi ton atoatestiutor si superior, aceleasi glume grosolane, maimutareli si agresiuni verbale, aceeasi defilare a muschilor ca argument suprem. Ce mai... omul isi stie foarte bine meseria.

Iar publicului ii place... Are spectacol, nu se plictiseste si nu-si simte opiniile amenintate de informatii inconfortabile. Are impresia securitatii fara sa stie ca principalul rol al propagandei este sa-l mobilizeze. Sa-l transforme din public care aplauda un spectacol, in masa de manevra care poate schimba viitorul unei tari.

“Manipularea constienta si inteligenta a maselor este un element important in societatea democratica”, scria Edward Bernays, parintele propagandei politice si nepotul lui Freud. „Cei care manipuleaza acest mecanism social nevazut se constituie intr-un guvern invizibil, care reprezinta adevarata putere conducatoare a unei tari. In fiecare aspect zilnic al vietii noastre suntem dominati de un numar relativ redus de persoane, care trag acele sfori ce controleaza mintea publicului.”

* Michel-Louis Rouquette, „Despre cunoasterea maselor”
** Giovani Sartori, „Homo videns”


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

26376 vizualizari

  • -59 (79 voturi)    
    Bine Dl Mixich! (Joi, 6 septembrie 2012, 8:36)

    dan [anonim]

    Pe când un articol cu "maestrul" (maimutoiul filozof jegos de la echipa adversa)
    Ar fi interesant sa vedem ce "ghizi de opinie" ai vazut si pe acolo.
    Tot NONrespectul pentru tipul de "ghid de opinie" pe care il reprezinti!
    Sunt atâtea alte lucruri despre care ati putea sa scrieti...
    • +38 (50 voturi)    
      Scrieti dumneavoastra, domnule Dan! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:17)

      European [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Faina analiza. Am o singura rezerva, cu privire la faptul ca publicul stie ce i se intampla. Sunt convins ca o mare parte, in special cei cu un grad scazut de educatie, cei neinteresati de confirmarea unei informatii sau din mediul rural, cu acces limitat la informatie, habar nu are ce i se intampla. Pentru ei, propagandistii Antenei 3 sunt intr-adevar "specialisti in stiri".

      Domnule Dan, sunteti liber sa scrieti dumneavoastra un articol pe orice tema, nu vad de ce ar trebui sa asteptati de la domnul Mixich sa abordeze o tema agreata de dumneavoastra.
      Efectele nocive pe care le are Antena3 asupra societatii sunt o preocupare pentru multi dintre noi, iar asta nu are nici o legatura cu preferintele politice. In numele libertatii de expresie se incalaca niste drepturi fundamentale ale omului, se ataca institutii, se induce ura in randul populatiei... Nu am vazut asta la nici o alta televiziune din Romania. Marturisesc ca nu rezist sa urmaresc o emisiune mai mult de 10 minute. Minciunile, dezinformarea, ura prezenta in studio, depasesc nivelul meu de toleranta.
      • -20 (26 voturi)    
        In privinta rezervei Dvs (Joi, 6 septembrie 2012, 11:22)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui European

        cu privire la constientizarea celor cu "nivel scazut de educatie", solutia formatorilor de opinie lipseste de tot. Ce face aici acest domn este exact ce face si A3 (uneori)
        Pentru a "avea habar de ce i se întâmpla" solutia ar fi lobby-ul pentru educatie. Asta ar trebui sa faca cei ca Dl Mixich. Nu propaganda politica.
        Cât despre indemnul la scrisul de articole, de catre mine însumi, va asigur ca mesria mea "imi ocupa tot timpul", pt a parafraza pe cineva pe care, sigur, cred ca-l îndragiti.
        • +6 (6 voturi)    
          Care meserie? (Joi, 6 septembrie 2012, 19:09)

          Nobody [anonim] i-a raspuns lui Dan

          ....la ora 11 pe hotnews, comentand, comentand...
          Vreau si eu, doar un pont, please :)
        • +4 (6 voturi)    
          really! (Joi, 6 septembrie 2012, 23:15)

          __Vati [anonim] i-a raspuns lui Dan

          'va asigur ca mesria mea "imi ocupa tot timpul"'
          Really! Hm, atunci inseamna ca "meseria" dv. e sa comentati asiduu oriunde pe web.
          • -3 (3 voturi)    
            Cine manipuleaza de fapt? (Vineri, 7 septembrie 2012, 13:48)

            doberman [anonim] i-a raspuns lui __Vati

            Cine manipuleaza de fapt, domnule Mixich? Eu zic ca dvs. Chiar credeti ca aproape 8 milioane de oameni sunt dobitoci?
            • +3 (3 voturi)    
              da, eu cred asta (Vineri, 7 septembrie 2012, 18:11)

              fefe [anonim] i-a raspuns lui doberman

              @doberman

              Studiile statistice spun ca aproape 50% dintre romani sunt analfabeti functionali. Pe intelesul analfabetilor functionali insemna ca sunt oameni care teoretic stiu sa citeasca, dar de fapt nu inteleg sensul celor pe care le citesc. Discernamantul unor astfel de oameni este spre zero intr-o societate complexa cum este cea contemporana. Deaoerece gandirea personala dincolo de problema procurarii de mici si bere lipseste , aceasta este inlocuita de mesaje rumegate de Antena 3. Mesaje care sunt create pe titpicul lectiilor de propaganda de la Stefan Gheorghiu (fosta scoala a partidului comunist)
              - mesaje simple pe teme pozitive (electrificare, dam pensii, dam salarii)
              - identificarea de dusmani ai poporului (imperialistii care sug sangele poporului, complotul iudeo-imperialis-nord-atlantic, Basescu, Udrea, Boc)
            • +2 (4 voturi)    
              Da,cam asta e numarul (Vineri, 7 septembrie 2012, 21:02)

              arion [anonim] i-a raspuns lui doberman

              Petre Țuțea a spus: "Am făcut 18 ani de pușcărie pentru un popor de idioți ! "
              Eu as zice ca a cam greșit generalizând, numărul idioților este undeva aici ,pe la 7-8 milioane, un grup numeros care, într-adevăr se considera Poporul.
              Ăștia sunt un balast greu pentru națiune și au puterea de a îngropa viitorul tarii prin număr și prin tenacitatea lor idiot-electorala.
      • +14 (18 voturi)    
        corect! (Joi, 6 septembrie 2012, 12:03)

        foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui European

        dl.Mixich (prea tanar si prea onest) omite ca 31% dintre romani cred ca ".. a fost o idee buna comunismul, dar prost aplicata.." Orice denigrarea a capitalismului e bine venita acestei audiente: vedeti A3 discutand despre averea lui Voiculescu, Ponta, D.I.Popescu, Sers etc? Alta omisiune este ca 42% din populatie crede ca Soarele se invarte in jurul Pamnatului, asa ca orice vorba a lui R.Tudor sau Chirieac e luate de buna (au aspect de om serios). Veti vedea ca cei ce comenteaza postarea Dvs veti recunoaste MAJORITAR una din categoriile de mai sus. PS. Votantul tip la referendum (peste 52%): femeie, peste 60 de ani, educatie medie si sub medie. (Profilul apartine lui Operations Research, angajata de Realitatea TV).
        • +1 (1 vot)    
          de acord (Joi, 6 septembrie 2012, 23:00)

          lucis [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

          concluzia este simpla si nu trebuie multa stiinta in aritmetica sa intelegi cine soarbe stirile de la Antene.Lipsa educatiei si parca auto-prostirea masei electorale cu dusmania pe toti cei care impiedica perfuzarea de tip comunist cuplata cu dezinteresul pentru apa si sapun spun totul. Acestia , impreuna cu fanii Elodia ppdd sunt marea masa decizionala din Romania care are pret clar pt vot : intre 15 si 100 ron ( un kil de ulei sau mititei cu bere).De fapt majoritarii votanti la referendum, in nr fara precedent, (peste 60%) sunt pesionari din care peste jumate cu pensii false. Lipsesc tziganii, in mare parte, cei europenizati care fura afara unde este grasime nu ca in Romanica. In concluzie Mixich are dreptate , daca vrei sa cistigi o batalie politica, indiferent ce propui ca solutie, trebuie sa ai in spate o structura media puternica. La noi insa apar specialisti repede transformati in mafalde care stiu tot scuipa tot guverneaza de drept genul Rosca, Chiriac si chiar CT Popescu. Lispseste masura si bunul simt la toti acesti "intelectuali de exceptie". Vorba lui CTP : pulimea suporta orice.deci se poate manevra linistit
        • 0 (0 voturi)    
          pt arion (Duminică, 9 septembrie 2012, 9:52)

          Garibaldi [anonim] i-a raspuns lui foarte-curios

          Curand cei 7 milioane de idioti se vor dubla ! Ce ne vom face noi, astia desteptii ?
      • -11 (15 voturi)    
        Lepre platite de la buget! (Joi, 6 septembrie 2012, 14:51)

        Ic3 [anonim] i-a raspuns lui European

        Aveti dreptul sa refulati.Numai ca o faceti inutil.Oamenii nu sunt atat de cretini pe cat credeti voi..pupinbasei credinciosi!
      • -2 (4 voturi)    
        efecte nocive (Vineri, 7 septembrie 2012, 6:23)

        Krausz [anonim] i-a raspuns lui European

        Sincer, îmi pare rău că efectele nu sunt suficent de nocive pentru băsişti !
    • +11 (13 voturi)    
      Golani vs hipopotami (Joi, 6 septembrie 2012, 10:13)

      don giovanni [anonim] i-a raspuns lui dan

      Bineinteles ca A3 este o arma propagandistica deservita de golani precum Ciuvica, medicul(?) care nu stie sa prescrie nici macar o aspirina, Radu Tudor, specialistul(ha, ha...) in probleme miltare ajuns in pozitia asta pentru ca numara constiincios tuburile goale de cartuse pe vremea militariei sale, Ciutacu, un individ a carui carisma intelectuala este data doar de mucii(scuze, este un termen medical) care ii blocheaza faringele si ii dau tonul baritonal-competent, invatatoarea aia care s-a 'scos' de pe urma asazisei greve a foamie si care acum arboreaza o cochetarie in ton cu status-ul sau de sponsorizata Voiculescu, etc. Carateristica generala a tuturor astora este tonul isteric, acuzatiile masluite ('Rus avea pe birou hartia dela INS care demonstra ca...'), tonul mesianic/profetic in care Gadea isi etaleaza cunostintele dobandite la scoala de 'protestanti'.
      De 'partea cealalta', o ceata de hipopotami adormiti care isi molfaie vorbele, nu au reactie, nu stiu sa preia initiativa in discutii si ghidati parca de 'timpul trece, noi cu drag graim'. Reprezentanti de frunte: mos Toader Mircea, tanti Sulfina si alti 'carismatici' trimisi de partid (Partidul nu greseste!) sa isi numere dintii scosi de A3 in direct si la o ora de varf.
      • -12 (16 voturi)    
        nu cred (Joi, 6 septembrie 2012, 11:15)

        Goriot [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

        ca Antena 3 este mai propagandistica sau mai putin obiectiva decat ale posturi de stiri, cum ar f b1. Fiecare cu nisa lui, nu e democratie?
      • -7 (9 voturi)    
        antena 3 il critica pe basescu iar b1 il sustine (Joi, 6 septembrie 2012, 13:57)

        soldepace [utilizator] i-a raspuns lui don giovanni

        este mai degraba o chestiune de optica....
    • -8 (16 voturi)    
      BASESCU manipuleaza cumva ? (Joi, 6 septembrie 2012, 11:05)

      soldepace [utilizator] i-a raspuns lui dan

      asta e o intrebare care merita o analiza lucido-ludica din partea domnului mixici
      • 0 (0 voturi)    
        Omul judeca manipularea (Joi, 6 septembrie 2012, 13:44)

        Constantin [anonim] i-a raspuns lui soldepace

        raportandu-se la efectele pe care le produce asupra lui: daca are efecte benefice manipularea este acceptata pe deplin subiectul manipulat crezand cu convingere ca a actionat sub propriul impuls, daca are efecte negative bineinteles ca arunca toata vina pe manipulator.
      • +4 (4 voturi)    
        BASESCU are televiziune cumva? (Joi, 6 septembrie 2012, 18:45)

        Tomis [utilizator] i-a raspuns lui soldepace

        Parerea mea este ca ai pus o intrebare idioata. Compari mere cu televizoare.
  • -37 (51 voturi)    
    Toata lumea stie! (Joi, 6 septembrie 2012, 8:36)

    dictatorul [utilizator]

    Toata lumea stie ca Antena 3 face propaganda. Dar asta nu inseama ca face propanganda mincinoasa. Pana la urma tu ce faci, nu propaganda anti USL? Sau ce, tu esti la fel de critic cu PDL precum esti cu USL?
    • +33 (45 voturi)    
      Satul de generalizari (Joi, 6 septembrie 2012, 8:52)

      Vlad Mixich [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

      Raspund la intrebare pentru ca m-am saturat deja sa o vad folosita ca o alta unealta a propagandei: generalizarea. Mai jos link-uri la articole in care sunt la fel de critic cu PDL-ul, dar nu de dragul criticii, ci de dragul faptelor si pentru ca era cazul. Nu orice critica e propaganda, cum nu toti jurnalistii sunt propagandisti. Asa ca, in lipsa argumentelor, a se slabi cu astfel de chestionari.
      http://www.dw.de/dw/article/0,,6381477,00.html
      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11899189-sloganul-alegerilor-2012-educatie-7-ani-acasa-restul-nu-conteaza.htm
      http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-11322311-carisma-lui-traian-basescu-povestitorul-ratat-romaniei.htm
      • -30 (44 voturi)    
        Satul de vrajeli! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:02)

        dictatorul [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        "Carisma lui Traian Basescu si povestitorul ratat al Romaniei " este o critca pt .TB?
        E doar punearea in antiteza a lui Basescu cu Voiculescu Securistul? Oare de ce?
        • +16 (20 voturi)    
          posibilitati (Joi, 6 septembrie 2012, 10:00)

          alip [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

          Mai exista o posibilitate pe langa cele mentionate de dl. Mixich: mai scuteste-ne, mai nene. Chiar daca autorul arata ca inclina balanta intr-o parte, este perfect indreptatit, asa cum dumneata ai dreptul, pare-se, sa ii sustii pe USL/Antena 3. De ce dumneata ai dreptul si autorul articolului nu? Toti avem optiuni, este in natura umana. Dar totul e sa avem argumente, iar daca pe dumneata te luam la bani marunti, nu ai, doar pe ala ca nici ailalti nu sunt mai breji.
          • -8 (12 voturi)    
            dar scopul acestui articol care este? (Joi, 6 septembrie 2012, 13:04)

            dexas [utilizator] i-a raspuns lui alip

            Este un articol special scris pt a indoctrina si a manipula pe cei 9% ...pedelachi. Cati au mai ramas.
        • -13 (17 voturi)    
          nu poate (Joi, 6 septembrie 2012, 10:38)

          un [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

          Nu poate sa-ti dea exemple pentru ca lucreaza cu dansul in redactia hotnews (vezi tapalaga, numai ca ala e un amator pe langa cei de la a3).Apropo, repet, interviul cu ponta a fost de rasul curcilor, domnu tapalaga...
          Domnu mixich este un fel de stie toate, politica, economie, sanatate, educatie...
          Este imposibil sa ai articole decente in toate aceste domenii pentru ca ar trebui sa fie un geniu.Si nu este, deci...
          Acum, definita manipularii spune ca ar fi o manevrare a cuiva intr-o directie.Poti manipula folosind adevaruri sau minciuni, poti manipula discret sau agresiv.
          Din pacate pentru critici, in general, a3 manipuleaza folosind adevarul si nu minciuna (spre deosebire de propaganda portocalie), un timp a fost discreta, acum e agresiva si un pic exagerata, asta nu inseamna ca majoritatea manipulatilor nu sunt de acord cu aceasta.
          Dar sunt multi care de la inceput nu au votat cu tb, nu au votat cu pdl, pe acestia cum ii mai denumiti, domnu mixich?
          Sa inteleg ca sunt doua categorii in ro, cei care au votat si-l sustin pe tb si cei care s-au razgandit in timp?Nu, mai sunt si unii care detesta tot ce reprezinta tb, de la bun inceput, aceasta senzatie acutizandu-se, intr-adevar, acum.
          • +9 (11 voturi)    
            Adevarul?... (Joi, 6 septembrie 2012, 11:51)

            Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui un

            ... care adevar? Ca au fost peste 8 milioane la vot? Sau ca Basescu este securist pe cand Voiculescu nu? Manipulare discreta? Care manipulare, aia cu cucoana din piata care se face ca lesina? Sau aia ca s-au taiat pensiile? Sau cu "manifestarile" unora ca Mircea Badea la Cotroceni? Sau ale lui Dogaru? ....Imi pare rau ca nu pot pune aici o poza cu fluturasul gasit pe birou in saptamana dinaintea referendumului, sa vezi acolo manipulare... Pacat de voi astia care pareti educati ca va place sa va lasati pusi in aceeasi oala cu marea majoritate a votantilor USL: needucatii si mana-intinsa...
            • -1 (1 vot)    
              iar o generalizare ? (Vineri, 7 septembrie 2012, 14:57)

              maria [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

              Tu hotarasti ca unii ,, par educati'' SUNT ,, needucati si mina - intinsa '' ! ! ! CINE ESTI TU ? Sunt unii care gindesc altfel decit tine ? SIIII ? NU TREBUIE ASA ? Vrei sa gindeasca toti la fel ?
          • +12 (14 voturi)    
            onestitate (Joi, 6 septembrie 2012, 12:24)

            Alex [anonim] i-a raspuns lui un

            Pentru a exista dialog intre doi oameni e nevoie de o minima onestitate. Imi pare rau, cu partizanii antenei 3 acest lucru este imposibil. Nimeni nu se asteapta de la A3 sa fie independenta politic, sa fie clar. Nici nu pretind ca B1 TV ar fi independent politic, in mod evident, nu este. Hotnews inclina si el balanta in favoarea presedintelui Basescu. Dar hotnews o face cu extrema decenta, prezinta si punctele de vedere advere, articolele sunt scrise si argumentate ba, nu de putine ori, apar si articole care sustin puncte de vedere ale partii adverse. La B1 lucrurile sunt mai putin clare dar, oricum, analiza rece este cea care predomina. Imi pare rau sa spun asta dar la antene nu este decat o permanenta isterie. Un urlet continuu si lipsit de orice argument sau cu argumente foarte puerile. Nu exista niciun pic de analiza, nu exista luciditate. De asemenea, pozitiile recente anti-europene sunt evidente si vor sa ne duca... Unde? Se practica la a3 un nationalism primitiv, similar cu cel din ultimii ani ai lui Ceausescu. De asemenea, la B1, la realitatea, pesedisti, penelisti sunt invitati in studio si sunt lasati sa-si expuna punctele de vedere. La a3 pedelistii nu se duc pentru ca sunt efectiv executati. Situatia comuna este cu un pedelist inconjurat de 5 persoane care tipa la el simultan. Am vazut-o pe doamna Vass la antene. Moderatorul i-a pus mainile pe birou, si-a pozitionat capul deasupra ei si a inceput sa tipe la ea. Asta nu e analiza, asta e executie publica, invitatie la ura. Nu-mi spuneti ca nu va dati seama de asta. Nu-mi spuneti ca e acelasi lucru cu un partizanat politic. La a3 se invita la linsaj nu se discuta, chiar si partizan, diverse opinii. Otravirea societatii a inceput la A3.
          • +6 (6 voturi)    
            obsesie (Joi, 6 septembrie 2012, 23:14)

            lucis [utilizator] i-a raspuns lui un

            tb este intr-adevar o mare personalitate daca singurul argument (model Antene) este detestarea ca persoana pentru tot ce reprezinta el. Dupa referendum slagarul "jos Basescu" este cirpit cu tot felul de descoperiri tip can-can unde ingerasii usl sunt stafiditi de monstrii pdl.(in scandalul salariilor de zeci de mii de euro din programele POSDRU Victoras a declarat ca publica lista tuturor pizmasilor; dupa ce buldogul Blaga i-a spus ca e de acord dar sa publice lista completa cu toti beneficiarii scandalul s-a stins- prietenii lui Victoras stiu de ce )) Un singur lucru au reusit sclavii varanului: sa semene vrajba in tzara; o fi meritat banii?
        • +21 (27 voturi)    
          pentru ca ... (Joi, 6 septembrie 2012, 10:38)

          math [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

          ... voi sunteti adusi de Antene in starea in care nu mai acceptati nici un argument. Absolut nici o virgula nu poate fi schimbata.

          Critici Antenele? Nu e corect, trebuia mai inainte sa il injuri pe Banciu si pe Cristoiu. Ce vina au ei ? Pai nu il injura pe tiranul care a distrus tara.

          Anchetezi un PSD-ist ? Este un stat politienesc, desi el e corupt si a furat la greu dar trebuia inceput cu Elena Udrea si bordurile lui Videanu, noi stim sigur de la Antene ca astia au furat mai mult.

          Ponta nu a plagiat, in schimb Funeriu a luat bacalaureatul din a saptea incercare si nu are diploma universitara.

          Ai votat si tu cu baietii de 7 ori la referendum, sau primarul a trecut tot satul pe lista celor care au votat si sunteti anchetati ? Este o comanda politica, oamenii sunt intimidati cu biblia in zi de sarbatoare ca sa nu mai voteze niciodata.

          Pe scurt articolul arata purul adevar, propaganda lor functioneaza perfect. Voi suntti convinsi 100% ca tiranul si PDL au distrus tara noastra ca o floare si orice dement sau infractor care se lupta cu mafia portocalie, este de-al nostru si trebuie sustinut.
        • +9 (13 voturi)    
          SCIRBIT DE VRAJELI! (Joi, 6 septembrie 2012, 11:32)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

          Vrajeli sint mizeriile ce refuleaza nonstop din canalele securistului.
          Articolul de mai sus este o analiza obiectiva si civilizata, poate prea blinda.
          Din pacate, putin probabil ca publicul tinta antenist, avind neuronul hipnotizat, sa priceapa ceva.Asa ca ramine doar ca o confirmare a convingerilor celor care se informeaza si nu se lasa prostiti.
          Multumesc Vlad Mixich ca faci public ceea ce multi gindim.Mi-a placut mult si articolul despre ziua memorabila de 20 iunie 2012.Pentru care II MULTUMESC lui TRAIAN BASESCU.La cit mai multe!
      • -14 (30 voturi)    
        Buna dle Mixich, (Joi, 6 septembrie 2012, 9:27)

        -Myth- [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        cu toata stima si respectul care le am fata de articolele tale, trebuie sa subliniez ca (cel putin mie) mi s-a parut acest articol foloseste exact una din tehnicile prezentate mai sus:
        "Omisiunea este cea mai puternica sursa de distorsionare a adevarului".
        Daca tot ai prezentat foarte frumos stilul A3, cred ca era frumos ca sa dai macar numele celeilalte tabere si a reprezentantilor acesteia, doar fraza "Tehnica este practicata si de propagandistii din cealalta tabara, maestrii ramanand insa specialistii Antenei 3." nu consider ca aduce un echilibru in articol. Ar fi mult mai corect sa avem macar intr-o prezentare succinta si expozantii celeilalte parti sau macar ca ne avizezi cand va urma un studiu de caz pentru tabara adversa.

        Cu respect pentru toata munca dvs!
      • 0 (6 voturi)    
        Touché, Pussy Cat! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:54)

        JestersTear [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        :-)
      • +7 (7 voturi)    
        MASS MEDIA TABLOIDA (Joi, 6 septembrie 2012, 10:18)

        pointless man [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        ...De aici înainte începe combinaţia toxică (şi tragică) aplicată spaţiului spiritual: „ei asta cer, noi le furnizăm marfa”. „Presa galbenă”, aşa cum numeau anglo-saxonii tabloidele epocii, s-a născut (în Anglia) la aproximativ douăzeci de ani după introducerea învăţămîntului primar obligatoriu. Adică în momentul în care ultimele generaţii, pînă atunci neşcolarizate, au atins vîrsta adultă şi cititoare.

        Coincidenţa asta spune enorm de multe în sensul afirmaţiei platoniciene: "Adevărul nu poate veni de la mase şi nici nu le poate fi comunicat".

        ...În concluzie tabloidismul, chiar atunci cînd este complet apolitic, constituie un enorm pericol potenţial fiind corupt prin însăşi structura lui. Semi-alfabetizaţii săi consumatori nu au discernămînt, iar perfizii căpitani ai literelor de plumb (sau pixelilor colorati), conştienţi de puterea ce-o posedă, sînt gata să se vîndă pentru şi mai mulţi bani, pentru şi mai multă putere, îndesînd pe gîtul publicului orice scorneală utilă STIPENDIATORILOR.
      • +4 (10 voturi)    
        bine punctat! (Joi, 6 septembrie 2012, 10:41)

        Rontgen [utilizator] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Salutam integritatea jurnalistica!
      • -2 (12 voturi)    
        Nu intrati cu pantofi murdari de USL in club HN (Joi, 6 septembrie 2012, 11:10)

        un om [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Hotnews este un club pro Basescu si pro PDL aproape la fel cum A3 este club anti Basescu si pro USL.
        Observ ca pe orice aricol din HN daca postezi "Bravo Base" primesti zeci de voturi pozitive.

        Eu nu inteleg ce om normal la cap ar putea sa-l iubesca pe Basescu, Antonescu sau Ponta astfel incat sa posteze si sa voteze articole ora de ora?!
      • -1 (5 voturi)    
        manipulare (Joi, 6 septembrie 2012, 12:03)

        subliminal [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        As vrea sa va atrag atentia tuturor asupra unui aspect, care din pacate este trecut cu vederea de catre cei initiati cat de cat in tehnica manipularii posibila in materialele filmate. Este vorba de MESAJELE SUBLMINALE. Procedeul este simplu dar greu de depistat. Se stie ca o secunda de imagine cuprinde 25 de fotograme. Ochiul le surprinde fotografic pe toate, le trimite spre creier, dar acesta din urma nu constientizeaza decat o parte din fotograme, mai precis din 4 in 4 fotograme. Reiese de aici, ca daca o singura fotograma, continand sa zicem, un indemn scris, este inserata intr-o reclama sau intr-un buletin de stiri (un material inregistrat) nu este contientizata. Dar ramane in SUBCONSTIENT. Repetata operatiunea de cateva ori pe zi...si gata, privitorul se trezeste ca striga "jos dictatorul", fiind convins ca a fost ideea lui. Am spus ca este greu sa depistezi mesajul subliminal, deoarece ar fi nevoie ca o echipa sa descifreze fotograma cu fotograma, toate materialele filmate ale postului respectiv, iar asta e munca de uzura.Merita insa incercat deoarece, cu toate ca este complet interzisa folosirea acestui procedeu, am ferma convingere ca Varanul nu se da in laturi de la astfel de "glumite" Firesc, pentru ca manipularea subliminala este condamnata si de Legea Audiovizualului, CNA ar trebui s-odepisteze el insusi !!Dar asta n-o s-o vedeti in urmatoarea suta de ani....
      • +4 (4 voturi)    
        manipulare (Joi, 6 septembrie 2012, 12:11)

        subliminal [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        Iata o definitie a mesajelor subliminale
        "Subliminal înseamnă sub pragul conştiinţei. De exemplu, imaginea subliminală este o imagine care nu poate fi văzută cu ochiul liber, dar pe care creierul nostru o percepe. Trebuie precizat faptul că majoritatea legislaţiilor actuale interzic acest gen de imagine în publicitate.

        Un mesaj subliminal este un stimul (adică un agent susceptibil de a provoca o schimbare de comportament la subiectul observat) care nu este perceput în mod conştient de persoana care îl primeşte; el se află dincolo de nivelul conştient, dar excită foarte bine simţurile. Nu se cunosc încă în totalitate mecanismele puse în joc, dar se pare că, deşi efectuează fără încetare o triere a informaţiilor pe care le primeşte, creierul nu aplică acelaşi filtru la toate nivelurile de conştiinţă, astfel încât unele informaţii pot influenţa emoţiile fără ca organul cognitiv, creierul să aibă vreun acces.

        Motivul pentru care mesajele trebuie să fie subliminale este că, de vreme ce spiritul conştient nu îşi dă seama de mesaj, el nu poate să îl respingă, să-l critice sau să-l analizeze. Spiritul poate urma sugestia în mod natural."

        Astfel raspund celor care se intreaba, cum de este posibil ca oameni pe care-i stiau responsabili, inteligenti, se pot lasa influentati de catre un post tv, care nu-si face nici o grija in privinta deontologiei profesionale.
      • +2 (2 voturi)    
        Romanii nu sunt un trib de neanderthalieni (Vineri, 7 septembrie 2012, 2:41)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Vlad Mixich

        E si asta un fel de pupinpopulism. Degeaba incerci sa magulesti poporul Roman. E un popor de idioti. Nu antenele sau politicienii sint de vina. La asa popor asa antene. La asa popor asa politicieni.
        Intreaba-te de ce Antenele din tarile in care se mai poate inca trai civilizat nu au audienta asa de mare?
        • 0 (0 voturi)    
          Teza ca "romanii sunt prosti" (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:09)

          Xin [utilizator] i-a raspuns lui ion

          La altii antenele au aparut DUPA presa serioasa

          "La altii" presa serioasa a facut istorie, pentru ca "la altii" sunt chiar cei care-au inventat presa care-a format oameni-care-nu-se-pot-uita-la-antenele lor.
          Noi n-am avut asemenea presa serioasa si credibila si cu atat de mare audienta incat sa nu fie mutata din loc de niste antene.
          In Romania fenomenul media al antenelor a aparut practic odata cu boom-ul economic de dupa 2004 si cu tehnologia media care a intrat in Romania odata cu el. E o tehnologie atat de profesionista incat ar fi pus la pamant orice fel de audienta a oricarei prese "serioase" - daca ar fi existat vreuna in Romania
          Stiai ca Romania e pe primele locuri in Europa la export de media ? There you go. Astea sunt lucruri despre care nu se vorbeste niciodata.


          Nu ti se pare ca teza asta cum ca romanii sunt prosti scuza prea multe lucruri ca sa fie adevarata ?
          Daca romanii sunt prosti, atunci tot ce face felix nu e altceva decat ceva natural si conform cu natura prostilor, iar Felix e liderul lor autentic; si atunci, ai vazut vreun sondaj in care Felix e creditat cu incredere macar - let alone cu voturi ?
          Antenele au reusit performanta sa se adreseze la fel de performant atat oamenilor ne-educati (la tara unde era o piata practic ne-explorata pentru marfa de import din UE) cat si oamenilor educati, si au reusit sa-i aduca pe toti la aceeasi masa, cum se spune, sa-i faca sa vorbeasca un limbaj comun. Asta trebuie constatat ca un fenomen de performanta, fie ca vrem sa-l acceptam - sau nu.
    • +10 (12 voturi)    
      alte exemple (Joi, 6 septembrie 2012, 10:47)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

      cu vreo 2 zile inainte de decizia CCR am dat si pe A3 sa vad ce mai zic.

      1. era o discutie in studio, inainde de 19, in care invitatii discutau printre altele despre ceva declaratie a lui Philip Gordon, care probabil a zis ceva legat de CCR, ca sa se respecte independenta, si decizia, nu stiu exact. moderatoarea intreaba daca nu cumva acea declaratie pune presiune pe CCR sa ia o anumita decizie, la care invitatii raspund ca nu e cazul, e doar o declaratie, fara sa puna presiune... dupa aproximativ 2 minute apare un titlu un bara de jos, ca "gordon pune presiune pe ccr" (nu retin exact formularea). wtf ? pai nu cu 2 minute au decis ca nu pune?

      2. mai tirziu, pe la 20, dau iar pe A3, si alt text ca si titlu " Basescu sustine ca scoaterea mortilor de pe liste: ilegala". oho, basescu a luat-o pe ulei, imi zic, cum naiba sa zica asa ceva. dau pe alt post unde apare chiar basescu, care spune ca scoaterea celor cu buletine expirate de pe liste este ilegala

      deci, 2 exemple, intr-o zi, in aproximativ 2 ore, vazute pe sarite. asa ce naiba se numeste daca nu manipulare?
      si daca vrei sa te convingi, cauta pe net inregistrarile emisiunilor, si o sa gasesti multe alte asemenea exemple.
    • -3 (3 voturi)    
      nu (Joi, 6 septembrie 2012, 17:36)

      e_boda [utilizator] i-a raspuns lui dictatorul

      El este din tabara "buna", nu are cum sa fie critic cu PDL
  • +14 (20 voturi)    
    Spirala vicioasa (Joi, 6 septembrie 2012, 8:37)

    M4rk [utilizator]

    Multumesc sincer pentru acest curs de decriptare a propagandei. Foarte util. Dar ma intreb daca nu cumva se incadreaza pur si simplu in alt nivel de propaganda. Si oare cate nivele mai sunt ? Probabil ne aflam intr-o spirala vicioasa, fiecare persoana oprindu-se la nivelul de propaganda care i se potriveste.
    Si ma mai intreb, ok, dar care e solutia ? Un lant de media apolitic, independent, neinteresat... Oare exista asa ceva ? Din ce-ar trai ? De ce nu functioneaza asa televiziunea publica la care cotizeaza toata lumea, indiferent de interese ?
    Mi-ar placea sa aflu parerea ta. Poate intr-un viitor articol ?

    PS: Dupa acest articol am mai multe intrebari decat raspunsuri...
  • -24 (30 voturi)    
    Despre propaganda (Joi, 6 septembrie 2012, 8:50)

    Radu Korne [anonim]

    Domnule, surprinzator de putine elemente pentru a sustine ca A3 "manipuleaza". In afara de mentiunea cu judecatorii CC, unde, scuze, A3 nu a atacat sustinerea politica ci caracterul si trecutul judecatorilor. Evident ca A3 are antipatii politice (mai putin simpatii), dar adevarul ramane adevar punct. De exemplu Dna Judecator Cojocaru a fost condamnata. Punct. Dl. Zegrean a fost membru PD dar nu a jost judecator. Iar pe cineva l-a chemat inainte de '89 Ceausescu. Dixit
    • +5 (11 voturi)    
      Incerc sa va raspund eu (Joi, 6 septembrie 2012, 9:05)

      M4rk [utilizator] i-a raspuns lui Radu Korne

      Ori n-ati inteles, ori va prefaceti..
      O fi adevarat ce spune A3 in privinta unor judecatori (habar n-am), dar in acea parte de articol este vorba despre omisiune. Daca am inteles eu bine...
    • +10 (18 voturi)    
      Nu-i asa ca va atins (Joi, 6 septembrie 2012, 9:08)

      Idealistu [utilizator] i-a raspuns lui Radu Korne

      Dupa reactiile dumneavoastra se vede foarte clar ca va deranjeaza exact adevarul transmis de d-l Mixich. Anume ca A3 este un instrument de propaganda si MANIPULARE a populatiei, in interes personal.
  • +20 (26 voturi)    
    ! (Joi, 6 septembrie 2012, 8:56)

    Anna [anonim]

    Zilele trecute, stateam de vorba cu un domn respectabil. Discutia a fost in principal despre carti, istorie, dar a alunecat incet si spre vremurile pe care le traim acum. Am reusit sa-l las pe domnul meu siderat cand la intrebarile dansului: "Cum, nu va uitati la Antena 3? Nu va place Mircea Badea?? raspunsul a venit simplu: nu. Cred ca am o bila neagra din partea dansului, si precis m-a facut in gand basista! Pacat ca lasam sa intervina in relatiile interumane aceste pasiuni politice ale momentului, ca ne insusim cu atata incrancenare rolul de justitiari, de aprigi cunoscatori a fenomenului politic actual, care a reusit sa ne invenineze sufletele.
    • -3 (11 voturi)    
      ETE, SCART!!! (Joi, 6 septembrie 2012, 10:25)

      dbdb [utilizator] i-a raspuns lui Anna

      Si care ar fi problema, motivul postarii, deci?! Doar o presupunere, cum ca ati avea "o bila neagra" atribuita de cineva cu care ati schimbat cateva vorbe vreodata?! ca v-ar fi facut " in gand" basista?! Va rog sa ma credeti, ca USL-sti nu ne grabim in a lipi etichete pe unii sau altii, avem nevoie de mai multa conversatie pentru asta! Si daca v-as spune ca sunteti basista, si ce daca, ce s-a intamplat, va arde eticheta pe frunte? daca nu sunteti, nu se lipeste eticheta, daca sunteti, de ce v-ar deranja, e cumva de rusine?!
    • +11 (15 voturi)    
      probabil aveti dreptate (Joi, 6 septembrie 2012, 10:45)

      math [utilizator] i-a raspuns lui Anna

      ..dar am avut aceeasi experienta si recunosc ca nu pot sta nepasator cand vad oameni onorabili care sunt calcati in picioare si improscati cu noroi. Oamenii iau de bun tot ce vad acolo, isi permit sa jigneasca pe oricine. Ar trebui sa inchidem ochii si sa ne vedem de treaba ?

      Asa au facut si nemtii in 1933 cand "democratia a murit in uralele multimii".
      • +1 (3 voturi)    
        Cum am fost manipulati (Joi, 6 septembrie 2012, 14:33)

        Aldea Cristian [anonim] i-a raspuns lui math

        Draga Anna,daca interlocutorul tau,mai varstnic[dupa cate -mi dau seama], este un om cultivat,te intreb,despre care istorie ti-a vorbit? Nu pot crede ca un om care iubeste istoria poate gandi in asemenea mod.Vorbeste cu el despre altceva,din istorie nu ai ce invata de la el.
  • -13 (23 voturi)    
    Parerea mea (Joi, 6 septembrie 2012, 8:59)

    Vincent Vega [anonim]

    Parerea mea este ca daca ai fi avut dreptate ar fi picat Basescu cu 22 de milioane de NU-uri. De ce intotdeauna cei care gandesc altfel decat voi sunt "creiere spalate"? In acelasi registru se poate spune ca ceilalti au creierele imbacsite de PDL-ism si nu mai pot vedea adevarul.Oricum nu pot crede ca cei de la BBC sunt atat de incompetenti incat sa afilieze un post de 2 bani cum sugerati voi. In rest....Multa sanatate.
    • +10 (12 voturi)    
      First of all, (Joi, 6 septembrie 2012, 9:33)

      mikeyu [utilizator] i-a raspuns lui Vincent Vega

      sunt afiliati la CNN. Apoi, ceva reportaje ce-am mai vazut in ultimii ani la A3, erau impecabile, deci nu de jurnalisti de valoare duce lipsa A3. Problema e ca de pe la ora 7-8 asa (nici nu mai stiu exact), apar cei mai sus mentionati - gadea, badea, ciutacu, tudor, si alti "specialisti". adica la ore de prime time. Eu personal n-am reusit in ultimii ani sa-i mai ascult. Sunt crunti. Sunt irationali. Sunt exact cum sunt descrisi in acest articol - propagandisti. Interpreteaza faptele catre adevarul dorit.
    • +9 (15 voturi)    
      BBC? (Joi, 6 septembrie 2012, 9:38)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui Vincent Vega

      Afilierea (atat cat exista) este cu reteaua CNN International.
      Pan la BBC mai e cale lunga. Si nici nu cred ca BBC ar face afilieri.
      De ce va consideram "creiere spalate"? Pentru ca toate cele trei principale canale TV de indoctrinare (dar mai ales A3) lucreaza exact cum scrie in documentele pe care le-am citit (articole de ziar, documentare TV, carti) care se ocupa de subiectul "manipulare prin mass media".
      Si, ce este foarte interesant, pina la "proba contrara", cel manipulat nici NU se simte manipulat.
      Ce vad la B1 este atitudine partizana a unora dintre jurnalisti, chiar si a postului, dar nu vad manipulare.
      Poti sa fii partizanul unei parti fara sa acoperi cu r**** partea opusa.
    • +5 (7 voturi)    
      Ah ,da? (Joi, 6 septembrie 2012, 10:17)

      catali [utilizator] i-a raspuns lui Vincent Vega

      Antena3 este afiliata la BBC?!? De când?
      Eu stiam ca e afiliata la CNN-international. Tz,tz,tz , ce ti-e si cu (dez)informarea asta, dom'le....
  • -11 (21 voturi)    
    Bună lecţie pentru toată lumea. (Joi, 6 septembrie 2012, 9:13)

    revelare [anonim]

    Însă ce ar fi, d-le Mixich, să veniţi şi cu exemple de cum nu trebuie masacrată limba română, bune pentru toate taberele politice şi mai pe larg, pentru toată lumea cititoare?
    De exemplu: să vă redactaţi textele folosind semnele diacritice. Să nu mai folosiţi „domestic” ca barbarism anglicist în loc de „casnic”?
    Vă asigur că o aşa abordare formei va avea recunoaşterea tuturor, pe când fondul nu , vedeţi bine că aţi simţim nevoia să vă aparaţi
    • +2 (6 voturi)    
      barbarismele angliciste (Joi, 6 septembrie 2012, 11:58)

      the [utilizator] i-a raspuns lui revelare

      va multumesc pentru informatie, d-le "revelare"

      fug sa-mi informez pisica si papagalii ca, de azi, sunt "animale casnice"
      sper sa nu-mi ceara despagubiri pentru perioada in care, in mod barbar le-am tratat de "animale domestice"
  • -8 (16 voturi)    
    partial de acord (Joi, 6 septembrie 2012, 9:16)

    ionut [anonim]

    In mare sunt de acord cu cele prezentate, cu un singur amendament... Existe numeroase alte ,,alternative,, unde se poate ,,asculta si cealalta parte,,.Manipularea de la Antena 3 este contrabalansata de ,,manipularile,, de la celelalte posturi (care apropo sunt mai multe) si astfel cumva ,,pe medie stam bine,,. De aceea nu sunt de acord cu ,,sfatul,, Domnului Presedinte de a nu ne uita la Antene 2 sapatamani. Eu ma uit la toate posturile si apoi compar si discern. Tocmai a nu ma uita la Antene ar insemna sa ascult o singura parte si nu cred ca este corect. A ca din comparatia intre multele opinii gasesc ca cele mai convingatoare (nu chiar mereu) sunt cele ale Antenelor este altceva si tine probabil de gradul mai mare de maiestrie in tehnica manipularii (cum remarcati si dumneavoastra)
    • +4 (6 voturi)    
      foarte bine, ionut (Joi, 6 septembrie 2012, 12:12)

      the [utilizator] i-a raspuns lui ionut

      va uitati la toate posturile
      comparati toate opiniile

      cum decideti care sunt reale si, care, propaganda mincinoasa ?

      - dupa propriile opinii politice, id est dupa propria dorinta de a auzi ce va convine, sau
      - dupa maiestria comentatorilor, cel mai abil sau mai bun de gura, are dreptate ?

      va inreb, in calitate de cetatean implicat, neinregimentat, doritor de bine tarii ...

      apropo de diacritice, va cer si eu scuze, desi din cate stiu - uneori - excesul de diacritice locale transforma mesajele intr-o varza bizara, drept pentru care neticheta solicita (nu impune) o scriere fara diacritice ...
      • +1 (3 voturi)    
        buna intrebare (Joi, 6 septembrie 2012, 13:54)

        IONUT [anonim] i-a raspuns lui the

        In principal eu ,,ma iau,, dupa antecedentele ,,vorbitorilor,,. Analizez pozitia lor in situatii clare, evidente.In plus pot si eu gandii si analiza niste fapte(nu iau in seama zvonuri, dezvaluiri incendiare, stenograme si alte ,,prostii). De cele mai multe ori sunt interesat de reactia ,,diversilor comentatori sau oameni politici,, in fata unor fapte sau declaratii clare, pe care le-am vazut/auzit cu ochii/urechile mei/mele.( Ex: lovirea copilului sau declaratii gen ,,veniti la vot, nu vreau sa castig la masa verde, nu sunt las,,urmate de ..........). Este evident ca unul care incerca sa ,,explice,, ca filmul e trucat nu mai are nici o credibilitate in fata mea...
  • +7 (13 voturi)    
    manipulare (Joi, 6 septembrie 2012, 9:16)

    mircea [anonim]

    foarte bun articolul; am apreciat tonul si mesajul fara stridente pe care il folositi; este foarte important ca acest fel de mesaj sa circule si ca oamenii sa fie atentionati; intr-adevar fiecare urmareste ceea ce vrea dar este important sa nu te lasi manipulat si sa incerci sa judeci cu mintea ta faptele; felicitari inca o data pt aceasta radiografie; imi doresc ca oameni ca dvs sa apara cat mai des in spatiu public; sa incepeti sa acoperiti stridentele cu calm si obiectivitate
  • +16 (24 voturi)    
    Oricum poporul antenelor iubeste sa fie mintit! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:20)

    CetateanulRoman [anonim]

    Este aceeasi pornire care te face sa aderi la diverse secte, mai mult sau mai putin crestine sau de alta orientare. E vorba de sociopati care nu pot fi autonomi si au nevoie de turma, de un lider care isi asuma deciziile. Ei sint fericiti cu asta. Certitudinile lor vin din antena, si tot ea le ofera raspunsul la probleme. Nu reusesc in viata? Nu e vina lor, antena va indica adevaratii vinovati cu dovezi! Ei doar trebuie sa asculte si sa nu cirteasca!
    Nu e ceva nou. Atita doar ca genul asta de poporani sint periculosi fiindca pot fi folositi usor drept carne de tun. minerii adusi de iliescu sint deja un exemplu clasic. Modul cum ii inflamezi a fost enuntat de goering :“Naturally the common people don't want war; neither in Russia, nor in England, nor in America, nor in Germany. That is understood. But after all, it is the leaders of the country who determine policy, and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is to tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in any country.”
    Cam asta face si antena. In numele Democratiei. Si singura cale de aparare este bunul simt si propria constiinta. DAca incerci sa aperi un popor prostit deja incepe sa semene a dictatura. In felul asta traim cu riscul permanent ca 7,5 milioane de aiuriti sa arunce societatea in aer.
  • +3 (9 voturi)    
    Sa minti poporul cu televizorul (Joi, 6 septembrie 2012, 9:22)

    prompt [utilizator]

    Este ceea ce continua sa faca ,,specialistii in stiri" de la toate televiziunile, incepand cu gadea si terminand cu turcescu. Rostul televiziunii de stiri ar trebui sa fie informatia curata, nemanipulata si pe care sa o interpreteze fiecare dupa gradul de intelegere si cultura pe care il are. Din pacate romanii sunt in prea mare masura subjugati televiziunilor ,,de stiri" si mai putin celor care le largesc orzontul de cunoastere in diverse domenii. Oricum, cel putin in domeniul politic, manipularile sunt atat de grosolane, incat numai cine nu vrea nu la vede!
  • +7 (13 voturi)    
    ma mir (Joi, 6 septembrie 2012, 9:34)

    dorel [anonim]

    ma mir ca acest post tv de stiri antena 3 , este cea mai vizitat canal de stiri, eu nu ma mai iut de cel putin 8 ani, nu stiu de ce ii zice de stiri, cand de fapt este post de propaganda politica, are audienta mare, consumatori multi, vb aceea, cine se aseamana, se aduna, da, cam multi, cateva milioane
  • +9 (13 voturi)    
    Felicitari Vlad! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:35)

    gabriel [anonim]

    Foarte necesara analiza ta. Este clar ca evolutia antenelor va ajunge la un moment dat subiect de curs la unele universitati, pentru ca eficienta acestei strategii este uimitoare. Eu vad o singura calitate a oamenilor astia, la antene, desi poate multi vor spune ca e numai setea lor: perseverenta, indiferent de obstacole. Daca ne-am pune in locul lor, am vedea cat de greu este sa speri ca vei face ceva si abia dupa 4-5 ani sa ai rezulate. E vorba in special de "specialisti" si seful lor, pentru ca si acolo sunt oameni capabili, dar care pentru un job tac si inghit. Un exemplu este si Sorina Matei, care a prins curaj dupa ce a plecat de acolo.
    Am in propria familie, mama si tata, care pensionari fiind, au picat in discursul lor si nu pot atinge teme politice cu in discutiile mele cu ei, desi incerc numai sa le explic lucruri asa cum vad eu, de fiecare data argumentat. Si sunt dezamagit de ei, pentru ca minte au si au si folosit-o candva, insa acum recita povestile auzite a antene sau romania tv.
    Eu sper ca antenele sa fie doar e etapa trecatoare in evolutia societatii noastre si sa putem foarte curand sa ne depanam amintiri cu aceasta perioada.
    Un comentariu si pentru emisiunile lui mircea badea: a fost o vreme cand avea in publicul sau si oameni respectabili, spre surprinderea mea. Acum aceeasi oameni respectabili, imi spun ca nu se pot uita la show-ul lui, cu parere de rau, pentru ca le placea sa-si piarda timpul cu el.

    Inca o data felicitari Vlad si asteptam de la tine analize mai dese aici. Esti foarte talentat si eu m-as bucura sa-ti exersezi acest talent cat mai mult.
    Gabriel
  • +2 (4 voturi)    
    Televiziunea si consumerismul corporatist (Joi, 6 septembrie 2012, 9:37)

    Xin [utilizator]

    Trebuie lamurit si un alt aspect: spun lamurit pentru ca eu doar l-am observat, si, pentru ca nu ma stiu "expert in toate" va cer parerea tututor. In general, pentru intelegerea fenomenului media, ar trebui sa acceptam toti ca nu ne pricepem si ca avem de invatat (chiar daca trebuie sa invatam de la ticalosi ca voiculescu), pur si simplu pt. ca nimeni nu ne-a explicat ce se intampla, si nu ne-a pregatit pentru revolutia media care avea sa vina peste noi dupa 2005. Nici macar marii nostri "intelectuali" nu inteleg (sau poate, nu vor sa se "bage" intr-o lupta cu voiculescu in care stiu ca n-au nicio sansa de la bun inceput).

    1.Trebuie observat ca orice fel de televiziune - in Romania - ar fi facut la fel daca ar fi avut tehnologia necesara, in conditiile de azi: pentru ca azi Romania doar consuma, este o tara uriasa de consumatori care se absorb pur si simplu "cultura" din reclame. Cultura din reclame ii face sa se simta puternici, potenti, adevarati "basesti mai mici” care-si pot permite ORICE: de la jos-basescu, la tot ce straluceste in magazine, totul le apartine ! Si nu mai trebuie sa se milogeasca pentru asta de un sef de partid imbecil si asupritor, ca pe vremuri.
    Cultura reclamelor a devenit mai puternica chiar decat cultura "jos-basescu" si face deja din toti posesorii unui venit cat de mic - pensionari, bugetari si apoi restul de oameni care nu depind de stat - o massa de manevra.
    Televiziunile vand o marfa si ea se numeste ura si teama; Corporatiile vand o marfa care vindeca frica si din asta castiga Voiculescu si USL

    Nu puteam sa trecem, fara costuri, de la anii 2000-2004 cand a cumpara ce vrei si cand vrei era un lux, la anii 2005-2012, cand marfa vine practic peste tine in casa, LA TELEVIZOR. Unele lanturi de rataileri au obtinut in Romania cele mai mari incasari din Europa, pe o piata complet ne-competitiva, caci preturile nu scad niciodata.
    UE nu vrea austeritate ca sa nu mai cumperi marfa de la UE, ci tocmai pt. ca sa poti sa cumperi in continuare
  • -8 (12 voturi)    
    acest articol este un mixaj infectat (Joi, 6 septembrie 2012, 9:41)

    dan [anonim]

    Vlad, vezi ca mixezi din partea B1 TV, deci din partea lui Basescu, si nu este bine.
    Dar poate esti tu mai tare decat vreo 8 milioane de romani, nu zic ba, nu te cunosc personal

    Insa chestiunea cu referendumul a fost o mizerie. Sa vedem daca acest cvorum - chichita introdusa pe ultima suta de metri pentru a impiedica plecarea comandantului suprem al fortelor armate pe o nava comerciala! - se va mentine si la modificarea constitutiei. Nu va trece pururi! Normal era sa vina toata lumea la vot si sa numaram parerea cea mai populara, nu sa ne ascundem dupa un clenci introdus in timpul jocului. Dar - infractorii disimulati prin CCR sa traiasca, precum si cei care isi freaca mainile de bucurie cum ca Romania s-a imprumutat de la sionisti pentru imbogatirea "elitelor" PDL-iste, desi marinerul sef spunea ceva mai inainte ca nu este necesar niciun imprumut.

    Si sa stii ca imi doresc si eu un teren de fotbal in panta sau un parc in plin camp, la Cuca Macaii. Bine-inteles, mai scump de trei-zece ori in acte decat in realitate, ca doar e vorba de bani de la buget sau chiar europeni.

    Nu zic ca aia dinainte au fost mai buni, dar astia au rupt clanta. Si sunt sigur ca dupa ce au manipulat si inca mai infecteaza presa inclusiv cu ajutorul postagiilor de profesie - remunerati deci - se bucura si de faptul ca denigrand Romania prin minciunile trimise catre Europa si America mai trag speranta unui viitor cu buzunarele pline.

    Semnalul este bun - locomotiva voastra trecuta prin Ministerul Transporturilor a cam ramas fara carbuni.

    Exista insa un Judecator care nu poate fi influentat de mobilierul cel nou din unele biserici, si acesta ne vede, iar in curand ne va scoate la tabla.
    • +2 (4 voturi)    
      dan si mai cum (Joi, 6 septembrie 2012, 13:31)

      quetzal [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Dan... Voiculescu?:)
      In acest mesaj aparent banal ai folosit deja cel putin 5 tehnici de manipulare (sau clisee de creier bine spalat de antene), nici nu se putea o mai buna confirmare a articolului:)
  • -8 (12 voturi)    
    Nu stiu cine e manipulat! (Joi, 6 septembrie 2012, 9:46)

    bbz [anonim]

    In 2009 cand "specialistii" de la antena 3 spuneau ca ne indreptam spre dictatura credeam ca manipuleaza. Acum cand vad ce se intampla ma gandesc ca singurii manipulati de antena 3 sunt "basistii" pentru ca s-au lasat influentati de antena 3 si chiar au luat-o spre dictatura. Deci pentru tendintele dictatoriale ale lui basescu din ziua de astazi cred ca vinovati sunt cei de la antena 3.
    • +1 (3 voturi)    
      ne poti spune (Joi, 6 septembrie 2012, 13:06)

      math [utilizator] i-a raspuns lui bbz

      concret, care sunt aceste tendinte dictatoriale ? Cum impiedica tiranul, guvernul cel cinstit si competent sa salveze tara dupa masurile dezastruoase ale lui Boc si MRU care ne-au adus la sapa de lemn ?
      • 0 (0 voturi)    
        Iti pot spune (Vineri, 7 septembrie 2012, 12:28)

        bbz [anonim] i-a raspuns lui math

        Faci o mare confuzie intre dictatura si starea economica. Masurile economice nu au legatura cu dictatura. si am impresia ca faci confuzie si intre dictatura si totalitarism. nu am pomenit nicaieri de tiran, nu stiu cine ti-a bagat asta in cap cu tiranu ca nu am auzit-o pe la antena 3.
        Prin dictatură se înțelege un regim politic în care societatea nu mai dispune de mecanisme capabile să controleze puterea politică și, prin urmare, un popor este condus forțat de către o persoană, un partid, sau un grup de oameni.
        Ok. sa ma intorc la guvern. Guvernul nu este cinstit si competent. Dar cred ca este de 100 de ori mai cinstit si competent decat precedentele.
        Deci am stabilit ca guvernul nu e tocmai cum vrem. Dar daca exista mecanisme de control popular exista speranta. Mecanismul asta ar trebui sa fie parlamentul. Dar parlamentul este corupt.
  • +3 (7 voturi)    
    Un amendament (Joi, 6 septembrie 2012, 9:48)

    triciupa [utilizator]

    Foarte pertinenta analiza dvs. dar as avea un comentariu vis-a-vis de afirmatia "romanii nu sunt un trib de neanderthalieni infantili si grabnic influentabili". E adevarat ca nu sunt neanderthalieni dar sunt infantili si grabnic influentabili pentru ca sunt mancurti.
    Cum au devenit cetatenii romani mancurti, ei bine, explicatia trebuie cautata in jumatatea de secol de comunism dar si in tranzitia toxica spre un capitalism diform, construit dupa chipul si asemanarea fostilor ofiteri de securitate si nomenclaturistilor pcr.
    In opinia mea asta este cheia in care ar trebui interpretate reactiile celor "7.4 milioane": acceptarea mitei electorale ca pe un gest normal, insusirea fara discernamant a "adevarurilor" spuse la teveu, cautionarea unui regim vizibil abuziv si mafiot, lipsa de aderenta fata de lege, fata de cultura, asimilarea urii - de cele mai multe ori indusa artificial - ca forta motrice a vietii cotidiene
  • +3 (11 voturi)    
    „rolul propagandei este mai degraba acela de a..." (Joi, 6 septembrie 2012, 9:50)

    eu [anonim]

    "Iar publicul... Publicul nu este spalat pe creier." ...

    nu pe draq!
    publicul fidel al Antenelor este 100% PROST, needucat, manipulabil, etc.
    aproape identic cu publicul fidel al BOR: credul, bun pt. prostit cu icoane miraculoase, cu pupatol moastelor etc. etc.
    Totul se leaga...si nu ar fi o problema, dar din pacate si ei au drept de vot. Egal cu al meu.
    Si da!! ma consider muuuuuuuuuuuuult superior lor. astept minusurile:))
    • +10 (12 voturi)    
      Din pacate .. (Joi, 6 septembrie 2012, 10:25)

      io [anonim] i-a raspuns lui eu

      .. nu sunt toti needucati. Ceea ce este dureros si grav. Am colegi de serviciu, am rude, am cunosctinte cu facultati grele (matematica, Politehnica, Cibernetica etc ), oameni care castiga foarte mult mai ales de pe urma democratiei si economiei din ultimii 8 ani care se uita la A3, care sunt de acord cu ei, care sunt plini de ura ... Cum spuneam, nu sunt 100% needucati, din pacate. Ar fi fost farte simplu daca era asa.
      • +6 (8 voturi)    
        *** (Joi, 6 septembrie 2012, 11:20)

        David [anonim] i-a raspuns lui io

        A face o facultate nu inseamna educatie. Inseamna sa primesti instructajul necesar desfasurarii unei activitati. Educatia nu este instructie/antrenament/pregatire.

        Nu ducem lipsa de oameni instruiti, ducem lipsa de oameni educati.

        A fi educat inseamna sa nu refuzi sa mai vorbesti cu cunoscuti de-ai tai pentru ca simpatizeaza un alt partid. Sau sa refuzi sa faci spume injurand pe cineva. Educatie inseamna sa ai un discurs clar si la obiect, nu o ploaie de invective.

        Critica asta se aplica si "basistilor" si "uslasilor".
      • 0 (2 voturi)    
        Educati sunt dar cum (Joi, 6 septembrie 2012, 14:48)

        undac [utilizator] i-a raspuns lui io

        ...avem exemplul de educatie la nivel de doctorat in domeniu penal cu conducator de doctorat inchis si plagiat dovedit nerecunoscut. Plus facultati la care unii ca el predau. Pregatirea profesionala ajunge sa fie mai degraba un handicap si nu un merit.
    • 0 (0 voturi)    
      sa reflectam ... (Vineri, 7 septembrie 2012, 11:01)

      Bluelight [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Printre ei sunt si oameni inteligenti, dar ma intreb ce ratiuni ii impinge sa se afilieze acestui grup fanatic ascultator al Antenei 3, abonat doar la adevarului propavaduit de ei?
      Am senzatia ca puterea lor de discernamant le-a fost amanetata, pare ca nu sunt cu adevarat stapani pe judecata lor.
      Daca incerci sa le demontezi unele ideii sustinute cu ardoare intr-o anumita chestiune, cu argumente evident, reactia lor devine ostila, fiind identificat automat ca basist.
      Nefiind partizan al vreunei "tabere", doresc uneori doar sa echilibrez lucrurile, sa privesc lucrurile echidistant, dar ajungi sa fii urat pt aceasta tentativa, iar acest lucru mi se pare extrem de grav si periculos!
  • +3 (7 voturi)    
    Si totusi... (Joi, 6 septembrie 2012, 9:52)

    Christian [anonim]

    Excelenta teoretizare a ceea ce se intampla, felicitari.

    Problema e ca cine o poate citi pana la capat ( in sensul ca intelege) oricum are o toleranta extrem de scazuta la vizionat emisiuni de genul.

    In sensul ca nu convinge pe nimeni...doar ne confirma o realitate prin argumente teoretice, ne "limpezeste , cristalizeaza, activeaza " o opinie deja formata ;)

    ca sa ma repet: f bun ariticol :)
    Christian.
  • +2 (4 voturi)    
    Un proverb popular (Joi, 6 septembrie 2012, 10:04)

    coco04 [anonim]

    zice ca "Omul este masura faptelor sale".
    Acest proverb este foarte des ignorat ,faptele fiind considerate ceva oarecum exotic si
    neinteresant.
    Mai degrabe par importante anumite trasaturi fizice cum ar fi: chiorul,chelul,piticul,oratorul,tanarul,energicul,intelectualul,energicul,etc.
  • +3 (5 voturi)    
    un 'bravo' in plus nu strica (Joi, 6 septembrie 2012, 10:13)

    __alex__ [utilizator]

    Cit despre "romanii nu sunt un trib de neanderthalieni infantili si grabnic influentabili" , ... 7.6 milioane nu or fi romani? Ca "neanderthalieni infantili si grabnic influentabili" sunt :)
  • +3 (3 voturi)    
    Aparatul zvonisticii (Joi, 6 septembrie 2012, 10:24)

    Sintra [utilizator]

    Sugestie: Kapferer, Jean Noel. La rumeur / constructia si deconstructia zvonului, mecanisme de propagare etc.

    Felicitari pentru analiza, am aprecia o analiza si de partea cealalta y-inclus cu nominalizari pentru impartialitate...
  • +3 (5 voturi)    
    f. adevarat. Doar ca... (Joi, 6 septembrie 2012, 10:27)

    hot news [utilizator]

    sunt perfect de acord ca ceea ce fac Antenele nu se numeste jurnalism echidistant, dar sa avem pardon, nici cu B1, EVZ si Hotnews nu imi e rusine. Diferenta e ca pe aceste canale media nu se practica o prosteala pe fata, insa cu scuzele de rigoare, pot si eu da linkuri catre articole ce se ridica la "standardul" A3.

    PS: ca sa fiu rautacios, vad ca autorul articolului a delimitat foarte bine categoriile de personaje folosite de A3. Se pricepe :)
    • 0 (2 voturi)    
      ok (Joi, 6 septembrie 2012, 11:15)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui hot news

      da-ne cateva exemple.
      Chiar sunt curios.

      Stirile aici sunt in general preluari din media si doar foarte putine reportaje sunt 100% Hot News.
      • +2 (4 voturi)    
        exemple (Joi, 6 septembrie 2012, 11:36)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        uita-te de exemplu la modul in care Hotnews a tratat subiectul discursului regelui Mihai in Parlament si cum au sarit cu un articol care semnala ca regele a folosit o expresie preluata de la un sciitor.

        De asemenea, uita-te cum in momentul in care a existat conflictul Basescu- Raed Arafat EVZ a inceput sa scrie dintr-o data despre firma de la care Arafat cumpara ambulante pt SMURD.

        Si ca sa nu uit, nici cu Turcescu (echivalentul lui Gadea) nu imi e rusine. Sa nu uitam vacanta din Noua Zeelanda/ Australia platita de RMGC si de episodul cu avansarea in grad de colonel desi nu a facut armata. Poti sa zici multe despre CTP, dar nu ca s-a dedat la magarii de genul acesta ;)
  • +5 (9 voturi)    
    S-au trezit varanii (Joi, 6 septembrie 2012, 10:32)

    Chianti [anonim]

    Vaaaiiii, dar ce au sarit privitorii cu pop-corn ai Antenei 3! Cica sa dam exemplu de manipulare.

    Uite un exemplu de manipulare: cind CC respingea pe banda rulanta legi ale parlamentului controlat de PDL anii trecuti, era institutie fundamentala a statului de drept, aparatoarea constitutiei, bastionul democratiei, deciziile ei nu trebuia comentate ci aplicate.

    Cind CC a dat decizii care nu conveneau varanului, Antenei 3 si USL, dintr-o data s-a descoperit ca Zegrean nu vede (asta e o marsvie fara seaman, sa te iei de defecte fizice ale unui om pt a-i contesta moralitatea - tipic pentru privitorii lui M.Badea), ca Apazia a tradat (??!!) ca Motoc nu stiu ce (nu) are, ba chiar ca de ce avem noi o Curte Constitutionala.

    Singura televiziune care aduce a TV normala este Digi News. Punct.
    • 0 (0 voturi)    
      cc (Marţi, 18 septembrie 2012, 13:25)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Chianti

      Cand a facut faimoasa CC,asemenea fapte marete? la ce se refereau legile eventual ,respinse?Aici nu trebuie sa intelegem ca stimata CC, este parlament.Dupa cum stiu, ca stiti ,cum ca aceasta,CC,nu respinge nici nu hotaraeste,ci constata LEGALITATEA orcarei actiuni care ajunge acolo! de aici inainte vorbiti fara acoperire! asta este menirea celor pe care-i sustineti si nicidecum alta care se subintelege din discursul domniilor voastre!
  • +1 (3 voturi)    
    Nu mai scuzaţi prostia! (Joi, 6 septembrie 2012, 10:39)

    Ioana Munteanu [utilizator]

    Într-un fel, şi dumneavoastră, ca şi televiziunile, ca şi media, în general, distorsionaţi un adevăr crud: nivelul scăzut de inteligenţă al oamenilor în massă. Pot fi de acord că suma inteligenţelor individuale ale oamenilor care compun massa poate fi mai mare decît inteligenţa massei de indivizi, dar acest adevăr nu trebuie folosit pentru a cocoloşi neputinţa intelectuală a indivizilor care nu ştiu să se detaşeze de massă. Lumea modernă este lipsită de curajul de a-şi privi în ochi propria prostie. Numai de la adevăr poate începe vindecarea - a indivizilor şi a masselor. Iar adevărul, ce-i drept, e al naibii de dureros....
    • +1 (5 voturi)    
      Televiziunile lucreaza cu majoritati (Joi, 6 septembrie 2012, 11:17)

      Xin [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

      Si - mai mult decat atat - televiziunile CREAZA aceste majoritati. Cum le creaza ? Prin tehnici de anihilare a discernamantului, cunoscute si analizate demult in occident.
      De ce nu sunt cunocute si analizate aceste tehnici si in Romania, si de ce au devenit ele o mina de aur doar pentru infractori ca Voiculescu si Vantu ?
      ASTA e intr-adevar intrebarea corecta, si nu acuzele la adresa majoritatii ca-i "imbecila".
      Majoritatea e fix atat de imbecila cat e invatata sa fie, si cat timp nu i se ofera altceva MAI BUN.

      E in-corect sa acuzi oamenii ca sunt idioti, din moment ce nu li se serveste altceva decat spalare pe creier. Singura alternativa la Voiculescu e B1, dar B1 nu va ajunge niciodata sa creeze majoritatile Antenei 3 pentru simplul fapt ca a intrat pe piata mult prea tarziu, adica dupa momentul critic in care Voiculescu si-a creat majoritatea, si a reusit sa o si fidelizeze. Fidelizarea fata de un post tv e un proces psihologic special, care nici el nu e descris si analizat de nimeni in Romania.
      Deci, cat timp procese simple si demult cunoscute in occident, nu sunt explicate si cunoscute in Romania decat infractorilor care detin televiziuni, cum poate cineva sa acuze majoritatea - adica tocmai victima in acest proces - ca tot ea e *de vina* ?
      • +3 (3 voturi)    
        carul înaintea boilor (Joi, 6 septembrie 2012, 11:27)

        Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Xin

        Deci socotiţi şi dumneavoastră că indivizii nu au nici o responsabilitate... De ce oare? Dacă acceptăm toţi că trebuie să fim "produsul" cuiva, al mediilor, al mentalităţilor etc., păi nu mai e deloc interesant să trăieşti pe pămînt. Dacă vi se oferă să mîncaţi un rahat, îl veţi mînca? Nu cred. Bine, veţi spune, de foame poate că l-aş mînca. Dar l-aţi mînca şi cu plăcere?, întreb eu. Trebuie să existe anticorpi la violenţă, la prostie, la minciună. Trebuie să credem că avem fiecare o responsabilitate în lumea asta şi nu putem fi scuzaţi pentru orice, dînd vina pe entităţi supraindividuale.
        • +1 (3 voturi)    
          Pai eu traiesc bine mersi ca individ langa *majori (Joi, 6 septembrie 2012, 12:18)

          Xin [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

          deci imi exercit foarte bine *responsabilitatea*.
          Majoritatea nu poate - inca ! - sa ma influenteze cu nimic, dar nici eu nu o pot influenta cu ceva. Traim pe doua planete diferite, folosim reteta dvs.

          Nici pe dvs. nu va influenteaza majoritatea, nici dvs. pe ea.
          Si-atunci de ce acuzati majoritatea ...? Daca nu sunteti capabil sa creati anticorpi la violenta, de ce e majoritatea de vina ? Sau, ce vina are cel care creaza majoritati daca dvs. nu sunteti capabil sa creati o majoritate la fel de puternica, dar de sens opus ?

          Oamenii au tendinta naturala de a se agrega in majoritati. Care nu sunt nici tampite, nici destepte. Televiziunile doar le folosesc.
          Cel putin nu acuzati majoritatea ca-i tampita, cat timp e o lume libera si nu va leaga nimeni de maini sa va creati propria dvs. *majoritate* mai buna
          • +1 (1 vot)    
            discursuri paralele (Joi, 6 septembrie 2012, 12:53)

            Ioana Munteanu [utilizator] i-a raspuns lui Xin

            Ne înţelegem "ca Niţă cu tat'su prin gaura cheii"... Dumneavoastră îmi tot vorbiţi de majorităţi şi de cei care le creează, eu vă invit să vă puneţi în pielea individului care alege să facă parte dintr-o majoritate (sau dintr-o minoritate). Am şi eu un creier, pe care nu mă poate obliga cineva să îl folosesc într-un fel sau în altul. Eu trebuie să judec, eu trebuie să resping ceea ce e rău. Dacă nu sînt în stare, sînt massă de manevră şi atît. Şi nu trebuie să mă simt insultat dacă accept să fac acest joc. N-am zis-o eu, ci un clasic: "e şi prostia un păcat"...
            • +1 (1 vot)    
              (Mai) au de ales ...? (Joi, 6 septembrie 2012, 13:58)

              Xin [utilizator] i-a raspuns lui Ioana Munteanu

              V-am contrazis afirmatia cum ca majoritatea lui Felix e formata din prosti.

              Dvs. mi-ati raspuns (fara nicio legatura) cu presupunerea ca cei care fac parte din majoritatea lui Felix "mai" au de ales. Gresiti, nu mai au de ales: sunt adjudecati de Felix. Mecanismul fidelizarii se foloseste de emotii, nu de ratiune, deci IQ-ul *majoritatii* e complet irelevant aici, si de-acum inainte
              Responsabilitatea nu le mai revine lor sa paraseasca tabara, ci le revine celorlalti sa construiasca o tabara mai buna. Dar cum lui Felix i-au trebuit 8 ani sa-si construiasca o majoritate, o alta majoritate nu va mai aparea prea curand, asta insemand ca la majoritatea lui Felix se vor raporta "indivizii" disociati ca noi, pentru mult timp de acum inainte, regardless nivelul IQ-ului ei

              Nu dezvolt, ca oricum nu ne intalnim. O zi buna.
  • +1 (3 voturi)    
    E mult mai simplu ........ (Joi, 6 septembrie 2012, 10:55)

    Mimi [anonim]

    E mult mai simplu .
    Articolul este unul de finete.
    Nu este cazul.
    Ca se deschizi televizorul la Antena 3 inseamna ca asta vrei sa vezi
    Nu ai nici o scuza
    Asta poti, asta vrei. Orice studiu se face pentru a controla o boala.
    Daca nu gasesti remediul prabusirea este sigura
  • +1 (3 voturi)    
    Scop (Joi, 6 septembrie 2012, 11:06)

    Tzipar [anonim]

    Mi-a plăcut articolul.Să nu credeţi că despre manipulare acum citesc prima dată. Mi-au plăcut şi comentariile. Dar de ce nu se întreabă nimeni care-i scopul? Aici e interesant! De ce nu a pus în "operă" şi alte surse de manipulare? Ne-a "deschis ochii" asupra antenei iar mulţi au căzut în setca autorului.Îi citesc, când am timp şi pe Banciu şi pe Badea şi pe Diaconescu şi pe oricare. Sunt idignat pe marii intelectuali care o scaldă urât de tot. Am vrut să vizitez casa Noica din Păltiniş, odată muzeu, şi un poliţist mi-a zis, cu mare năduf, că a fost luată de Liiceanu. Poftim cultură! Deci, totul are un scop. Inclusiv scrirea mea şi a celorlalţi. Definirea acestuia e lucru greu în viaţă.
  • 0 (2 voturi)    
    trustul INFARCT (Joi, 6 septembrie 2012, 11:06)

    Viorica Alexandru [utilizator]

    le-a cucerit inima multor romani.

    Ce s-ar intampla cu aceste inimi frante daca A3 ar fi inchis?
  • +1 (3 voturi)    
    *** (Joi, 6 septembrie 2012, 11:10)

    David [anonim]

    Apreciez ca se poate comenta si anonim la acest articol, spre deosebire de restul site-ului.

    Articolul e bun. Foarte bun. Incomplet insa. Pe langa structura propagandei trebuie analizati toti jucatorii din media si strategiile lor. Sa nu uitam de Dan Diaconescu, Nasul si omniprezentii postaci care transforma si completeaza neoficial orice articol.

    Cat despre Antena 3, desi sunt anti-Basescu (deci sunt un scelerat comunist bolsevic sau borfas, ca sa il parafrazez pe d-l Tapalaga) nu m-am mai uitat de prin 2009 (si nu-s nici USL-ist).

    De ce? Pentru ca in loc sa primesc informatii primeam lacrimogene. Si pentru ca si Antenele ascundeau aceleasi lucruri ca si media loiala presedintelui: de exemplu contractele cu firme straine (constructii, exploatari miniere, etc.). Iar la celelalte televiziuni oricum nu avea sens (si nici nu are) sa ma uit. Pentru ca desi nu sunt la fel de lacrimogene au acelasi mesaj doar ca sustin pe altcineva.

    De asta zic ca ar fi interesanata o analiza pe retorica fiecarei tabere: dreapta - nationalism etnic/intelectualitate/economie; stanga - nationalism statal/suveranitate/masa larga a populatiei.

    David
  • +1 (3 voturi)    
    adevar (Joi, 6 septembrie 2012, 11:13)

    eu [anonim]

    Nu ma intereseaza cine comenteaza la a3,dar daca documentele prezentate nu sunt adevarate,de ce nu vad reactia celor incriminati?
  • +3 (5 voturi)    
    televizinile politice (Joi, 6 septembrie 2012, 11:15)

    boierash [utilizator]

    Foarte curios ca de 7-8 ani nu se ia serios de catre oameni responsabili rolul antenei3 in politica. Cred ca in momentul de fata audienta acestui post de televiziune coincide cu intentiile de vot. Altfel spus, procentele electorale sunt reflectate de audienta postului in cauza.
    Ignorarea efectiva a existentei si a modului de operare al posturilor tv politice ar trebui sa ii puna pe ganduri pe cei din tabara adversa a USL. Contra-masurile le puteau lua cand aveau si majoraitatea legislativa, acum e chiar f greu sa mai faca ceva. Da, putea fi aplicate contra-masuri, intrucat antena3 ofera vulnerabilitati imense. Practic postul are o strategie bazata pe cateva concepte simple:
    1. tehnica manipulatorie a moderatorului prin gestica actoriceasca, fundal sonor, public de platou obedient
    2. subiectele sunt in totalitate aluzive la presedinte si familie, daca nu, la membri de varf pdl
    3. nu vine nimeni in emisiune cu puncte de vedere diferite; toata lumea e aliniata la curentul anti
    4. insulta, calomnia, insinuarea, delatiunea, denigrarea sunt utilizate din plin
    5. ziaristii si analistii care vorbesc sunt platiti gras (e o banuiala, dar altfel nu vad cum ar rezista cineva sa latre zi de zi)
    Statul ar trebui sa ia o masura simpla de igiena cetateneasca in acest caz al televiziunilor politice: orice ins care vorbeste in emisine cu profil de stiri sa fie insotit de o banda informativa cu cateva informatii simple: valoarea contractului pe care il are cu postul tv, daca exista sau nu o incalcare de lege constatata si condamnata in subiectul in cauza si nivelul de studii al vorbitorului.
    Inchipuiti-va o emisiune la antena3 in care sub fata lui gadea care il acuza pe basescu ca fura bani de la popor, apare o caseta cu: salariu de la felix: 15.000 euro/luna, nu exista nicio incalcare de lege in cazul invocat si ca omul nostru este de meserie pastor adventist. Cam asta ar insemna o protectie reala a consumatorului de stiri. Credibilitate stirii scade atunci cu vreo 95%.
    • 0 (0 voturi)    
      Bravo! (Vineri, 7 septembrie 2012, 12:17)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui boierash

      Comentariul tau este cel mai bun, felicitari maxime!
  • +2 (2 voturi)    
    Sper sa cititi (Joi, 6 septembrie 2012, 11:47)

    CTC [anonim]

    Va banueiesc de inteligenta. Nu va critic ca nu va uitati la B1. Din punctul meu de vedere nimeni nu poate fi complet impartial Desi o organizatie media poate incerca in asamblu sa fie. Problema este alta,
    in 2009 propaganda A3 a fost mai buna decat acum. Desi poate cu invitati mai spalati. Atunci tactica PDL cu victimizarea in fata propogandei a functionat. Si propaganda celeilate tabere a functionat. Sa ne amintim de Posta lui Vantu. Intre timp Posta Romana a fost falimentata cu brio.
    Propaganda are nevoie de foarte mult timp ca sa prinda la public. O miniciuna trebuie repetata de foarte multe ori, timp de cativa ani pe cele mai multe surse de informare disponibile ca sa prinda. Exceptille sunt atunci cand purtatorul de mesaj are talent, carisma si insipira incredere. Nu mai e cazul nici unei tabere. TB are in continuare talent si carisma, dar nu prea mai inspira incredere. Toti cei care se uita la A3 stiu ca e propietatea lui Voiculescu. Gradul de incredere in sondeje a lui Voiculescu e destul de mic. Chiar mult sub TB daca nu ma insel.
    A doua exceptie e atunci cand se folosesc scurtaturi. De exemplu miciuna porneste sau chiar se bazeaza pe fapte reale si poate parea fezabila. Aici se va pierde castiga batalia in cele 3 luni ramase pana la alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      no comment! (Joi, 6 septembrie 2012, 12:38)

      stiu nimic [anonim] i-a raspuns lui CTC

      Asa e, mai sunt trei luni pana la alegeri, dar si de o parte si de alta se minte si manipuleaza, din pacate. Imi pun intrebarea, poate aparea in trei luni o optiune de vot acceptabila? Si-mi raspund, tot eu, care sunt, de felul meu, pacifista: ce ar fi sa nu se mai bata, sa se inteleaga intre ei, sa faca ceva si pentru noi, cei simpli si pentru ei insisi? Imi raspund ca nu cred ca se mai poate!... Pacat. Cred ca multi nu vor merge la vot...
  • -1 (5 voturi)    
    Propaganda = scop (Joi, 6 septembrie 2012, 12:09)

    T [anonim]

    Ok, sa presupunem ca A3 (SI NUMAI A3) face propaganda, va rog sa demonstrati scopul.
    Daca presupunem prin absurd ca ei manipuleaza masele, iar restul spun adevarul(televiziunile, ziarele, politicienii...) lipseste totusi scopul.
    Banii sunt singurul lucru pe care il poate castiga o televiziune. Deocamdata zic eu ca fac suficienti bani.

    Cum ramen cu restul? Se pot compara si explica si alti "Intelectuali", "Jurnalisti", etc. (aceleasi personaje pe care le acuzati de la A3 si la alte televiziuni?!
    Sunt sigur ca da si sunt la fel de sigur ca in unele cazuri IQ-ul este mult mai mic decat al celor prezentati mai sus.

    In continuare, cum ati spus mai sus, prezentarea prin omitere a unui fapt, este act de manipulare. Spunand ca A3 este un factor negativ fara precizarea clara ca de altfel toate celalalte televiziuni si multe ziare sunt la fel este MANIPULARE :)

    O zi buna!
  • 0 (4 voturi)    
    Foarte inteligent articolul (Joi, 6 septembrie 2012, 12:43)

    Alex [anonim]

    Gasesc foarte realist ceea ce ne-ati prezentat. Mi-a placut cel mai mult cum l-ati descris pe Badea - faptul ca talentul nativ il face sa transmita un sentiment natural de siguranta telespectatorului. Cu toate ca momentele in care pur si simplu forteaza logica in directia gresita sunt la fel de multe ca cele in care pune punctul pe i.
    Cred ca suntem multi care ne-am dori sincer sa vedem o continuare a articolului.
  • +1 (3 voturi)    
    Ghid de autoaparare intelectuala? (Joi, 6 septembrie 2012, 12:47)

    Ovi [anonim]

    Realitatea este ca "da" ai "dreptate"... Nu pot spune nici ca e bine nici ca e rau , este doar starea de fapt din momentul de fata si este poate una normala ca deh toata lumea face la fel, in toate tarile. Una din partile bune este aceea ca astfel ne convingem incet incet de faptul ca macar traim, stii... Sa fii mort/nepasator e un pic mai rau. Solutia ar fi sa vina altii , corecti de data asta :) ,cu o propaganda cel putin la fel de buna, si sa ne ghideze pe drumul cel "bun" . In rest , le urez drum bun multora (tuturor?, stangisti, dreptisti, mijlocisti?) prin alte tari la alte ciolane dar numai de s-ar duce ... Of crud destin ce-avem!
  • 0 (6 voturi)    
    despre CCR (Joi, 6 septembrie 2012, 13:11)

    ixulescu [anonim]

    Citez :"Un exemplu concret din trecutul recent: componenta politica a Curtii Constitutionale. Printre judecatorii membri ai Curtii Constitutionale se numara atat fosti parlamentari ai PSD, cat si ai PDL. Aceasta apartenenta politica a fost incriminata la Antena 3 doar in cazul judecatorilor proveniti din tabara adversa, biografia politica a celorlalti fiind ignorata. Omisiunea este cea mai puternica sursa de distorsionare a adevarului, spune manualul propagandistului."

    Domnule autor, se vede ca articolul e scris la comanda; Cea mai "atacata" persoana la A3 a fost D-na Aspazia Cojocaru, numita de PSD. Documentati-va macar pentru etica jurnalistica.

    In rest ideea e buna, singura problema e ca asta incearca toate televiziunile de stiri insa doar A3 si reuseste sa se conecteze la audienta.

    O zi buna.
  • +1 (3 voturi)    
    Propaganda nociva este legala. (Joi, 6 septembrie 2012, 13:13)

    Turnatorul [anonim]

    Propaganda,constatata nociva de acest articol,este perfect legala,in virtutea dreptului fundamental creat de societatea democratica si intitulat "Libertatea cuvantului si Libeertatea presei" In numele acestor libertati,oricine poate sa spuna orice despre oricine si despre orice. In numele uneui principiu democratic,se calca in picioare totul. De frica acuzatiei de incalcare a libertatilor despre care vorbeam,nimeni,nici o institutie nu face nimic pentru a impiedica pe unul ca Mircea Badea sa jigneasca pe cine vrea el si cand "vrea muscii lui".Nimeni si nimic nu-lo poate impiedica pe Ciuvica sau pe Oana Stanciu sa aduca oricui vrea ea acuzatii bazate pe documente false .prezentate cu lux deamanunte inventate si pe care populatia le crede adevarate.Astfel,oameni pe care justitia,procuratura nu-i poate incrimina pentru anumite lucruri din lipsa de dovezi,sunt catalogati de antena 3 drept infractori,hoti,jefuitori si chiar daca acest demers nu are nici o urmare in justitie,publicul ramane cu convingerea ca acestia ar trebui arestati pe loc si trasi la raspundere pentru faptele expuse .Aceasta este metota principala de spalare a ceierelor si chiar daca autorul acestui articol se fereste sa o categoriseasca astfel,este spalare a creierelor clara.Este simplu de inteles. Cand timp de 2 ore,Oana Stanciu,sau Stanculescu,cum o fi chemando "demonstreaza" cu "documente" ca Videanu a furat si a facut fele de fel de matrapazlacuri,toti privitorii cu orientare pro-usl raman convinsi ca asa stau lucrurile,fara sa-si mai puna problema ca acele documente prezentate sunt niste facaturi fara nici o baza reala.Este o dovada clara ca acelor oameni li s-a spalat creierul. Autorul zice ca ei stiu asta si ca accepta situatia.Este posibil,dar aceasta lucru nu-i scuteste pe acesti falsificatori de realitate si de adevar de raspunderea moarala care le revine.Mircea Badea este un nebun,un instigator,un nesimtit,, un excrement al societatii.lasat liber in spatiul public si asta este grav.
  • +2 (6 voturi)    
    Dovada de bun simt (Joi, 6 septembrie 2012, 13:50)

    Angipangi [utilizator]

    Articolul este, de fapt, o dovada clara de bun simt. Autorul nu a atacat, ci a prezentat. Pentru unii dintre noi, acest articol vine ca o re-confirmare, si anume ca Antena 3 este cu totul altceva decat un post al asa-zisilor specialisti in stiri. Cei care sustin Antena 3 s-au suparat ca V. Mixich nu a scris aici si despre alte posturi TV. Dar aici, subiectul este "specialistii in stiri." Nici un alt post/canal nu isi revendica acest slogan, iar audienta (inca!) mare pe care o are Antena, cerea un fel de analiza.
  • 0 (6 voturi)    
    bun articolul... (Joi, 6 septembrie 2012, 14:13)

    IronRaven [utilizator]

    chiar daca este tintit impotriva "dusmanului de clasa"... este fara doar si poate corect din punct de vedere tehinic...

    Totusi, aceleasi metode le incearca zi EVZ, HotNews si B1Tv ar fi bine sa nu ii uitatam, asta ca sa fim "politicaly correct", totusi antenele sunt maiestrii necontestati ai propagandei... What the hell, cred ca goebels ar plange de ciuda daca ar vedea ce e in Romania acum...
  • -2 (4 voturi)    
    adevarat (Joi, 6 septembrie 2012, 14:18)

    Grazzia [anonim]

    Sunt de acord cu tot,mai putin cu partea ca lumea nu este manipulata.
    Ba este manipulata,iar cei care se lasa manipulati sunt prostii (ca s-o spun pe fata).
    In 22 de ani ei nu au invatat sa gandeasca singuri.
    Si ce este cel mai grav este faptul ca majoritatea oamenilor sunt asa... de prosti.Ei ne decid viitorul (asa cum ati punctat si dvs).
    Bine,si ca sa accepti propaganda (isteria "specialistilor" mai degraba) trebuie sa ai un nivel scazut de educatie (si politica) si o rautate nemarginita in tine..
  • -2 (4 voturi)    
    pertinenta analiza... (Joi, 6 septembrie 2012, 14:49)

    Ela [anonim]

    ... dar, raliindu-ma Europeanului, mai fac o adaugire: atata vreme cat auzi prin piatza, pe la tzara afirnatzii de genul "... e adevarat maica, a zis si la televizor" am putea accepta ca cel putzin 30% din cei ce voteaza sunt manipulatzi si ceea ce este si mai grav, mai mult de 30% nu intzeleg importantza votului .... desi, parafrazandu-l pe Mark Twain "daca votul nostru ar putea schimba ceva, n-am mai fi lasatzi sa votam" ...
    Ideea este ca politicienii au nevoie de o legitimare... cam pentru asta votam, din pacate.
  • 0 (4 voturi)    
    Si totusi exista partinire... (Joi, 6 septembrie 2012, 18:13)

    ro.dica [anonim]

    Stiti ce ar insemna echilibru? Sa atacati acelasi tip de subiect si dintr-o parte si din alta. Am inteles ca ati criticat tabara PDL, dar chiar nu ati vazut semne ale propagandei si pe canalele de comunicare afiliate PDL? Le-ati semnalat cu aceeasi intensitate a analizei? Eu cred, de exemplu, ca si omul politic Traian Basescu e de fapt un rezultat al propriei propagande insotita si de un cor de laude in jur. Plus imprejurari favorabile....Lectia pe care e clar ca nu am invatat-o este ca avem pe deplin voie sa criticam, mai calm sau mai desantat dupa cum ne e educatia si profesionalismul.(sa caut eu sau dvs. exagerari critice in variata presa occidentala?) Propaganda se apropie de raul absolut doar cand e indreptata catre o singura directie. Cand exista cel putin doua grupari sunt libere sa-si faca propaganda atata timp cat niciuna nu cere tacerea adversarilor. Deocamdata nici asta nu am invatat. Totusi, mai tineti minte care parte a inceput sa clameze ca detine adevarul, justitia si progresul absolut, nelasandu-le celorlati dreptul la critici legitime. Si va mai mirati ca acum s-a ajuns la tipete dupa ce unora li s-a sugerat ca nu au dreptul sa vorbeasca pentru ca sunt retrograzi cica.
    • +1 (1 vot)    
      "exista partinire" (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:16)

      Xin [utilizator] i-a raspuns lui ro.dica

      Exista "partinire", sigur ca exista: ai vrea ca Antenele care au cea mai mare audienta din Romania - pentru care lupta din greu zi de zi - sa fie tratate la fel ca B1, care e la coada ?

      Cand vrei sa fii cel mai tare, trebuie sa te astepti si sa fii cel mai mult criticat pentru greseli, ca doar nu cauti puterea de dragul puterii, ci pentru ca sa ai influenta asupra oamenilor. Asta-i si motivul pt. care-l criticati pe basescu : pt. ca-i puternic. Atunci trebuie sa va asteptati sa fiti criticati si voi ca el, pentru acelasi motiv: pentru ca sunteti mai puternici decat toti ceilalti
  • 0 (2 voturi)    
    antenele si toata televiziunea......... e virusata (Joi, 6 septembrie 2012, 23:27)

    laudarum [anonim]

    sunte ti virusati zilnic mai bine ati lasa, seara televizorul si va ti vedea de treaba............
  • 0 (2 voturi)    
    .. o fi manipulare (Vineri, 7 septembrie 2012, 9:32)

    Mary [anonim]

    Manipularea nu e ceva ce aparține doar unor televiziuni, doar unor site-uri, doar unor ziare, etc. Dovada e chiar în acest articol. Hot News ne manipulează prin articole care ne explică (aș zice „ca la proști”) manipularea. Nu era nevoie! De vreo 23 de ani de când s-a inventat democrația original românească suntem zilnic și perseverent manipulați: de CCR, de Băsescu, de HotNews, de antene, de politicieni (fără nici o deosebire de partid), de oricine dorește vreun avantaj și are puterea și banii s-o facă.Poate ar fi cazul să scrieți articole realiste, cu impact jurnalistic, nu manipulatorii.
  • +2 (2 voturi)    
    manipulare (Vineri, 7 septembrie 2012, 11:31)

    matecucu [utilizator]

    ma distreaza ca pe acest site orice critica la adversarii lui basescu e punctata pozitiv la voturi. iar parerile anti-basescu sunt "apreciate" si punteaza mereu pozitiv
    in iulie aproape 50% din romani = 46% ca sa fim mai corecti (dar ei reprezinta aproape 85-90% din cei care voteaza de obicei) au votat ca "chioru" sa plece acasa: sa ne lase in pace.

    si cand citesc aici ai crede ca din contra, el a fost ales cu majoritate de voturi.

    asta inseamna si ea manipulare: un grup de oameni (eu sunt sigur interesati) au ca obiectiv sa manipuleze voturile. statistica spune ca facand un esantion (si el este destul de mare pe hotnews - e un site citit) ar trebui sa regasim acealeasi procente ale majoritatii. Spuneti-mi mie cine crede azi ca chiorul e iubit, la fel ca si votuurile pe hotnews?
    Si asta e tot o manipulare.

    Revenind la A3, da ei au un obiectiv: sa-l vada pe primul marinar al tarii la jilava: spaland latrine. recunosc eu vreau sa nu mai aud de el. si de familia lui si de apropiatii lui. Dar si mie mi se pare ca A3 a cam sarit calul, mi-e greu sa ma uit la ei. am inceput sa dau pe Realitatea si mai nou pe b1: imi place nespus sa-l vad pe cristoiu cum pupa curul basist, ma face sa ma simt bine cum linge ce majoritatea detesta: asta nu e manipulare?
    • 0 (0 voturi)    
      clarificare (Sâmbătă, 8 septembrie 2012, 20:40)

      AL [anonim] i-a raspuns lui matecucu

      Iar cei 54%, care nu au fost la vot, deci l-au sustinut pe domnul presedinte suspendat, conteaza mai putin ? 54<46 sau nu mai stiu eu matematica? de cand 46=50 mda as spune asta

      Dumneavoastra comparati voturile de pe hotnews ale unor opinii despre actiuni, declaratii, persoane etc. cu voturile reiesite din sondaje si referendumuri pentru domnul presedintele suspendat si strigati manipulare. Stimabile, onorabile, aceasta este manipulare, faptul ca ignorati o diferenta de termeni, notiuni, spre a dezinforma cititorii si a falsifica realitatea.
      Desi si eu sunt in totalitate impotriva Antenelor, tabara advresa (B1) este de asemenea exagerat impotriva USL. Exact la fel gandesc si depre politica. Nu merg la vot pentru a il da jos pe "chior" daca stiu ca nimeni mai bun nu ii ia locul, si presupun ca nu sunt singurul exemplar care vede astfel realitatea. De aici numarul de voturi pentru "orice critica la adversarii lui basescu".

      /// (editat de HotNews.ro)
  • 0 (0 voturi)    
    "Deontologi" penibili, nu mai muriti de grija A3. (Vineri, 7 septembrie 2012, 13:15)

    Pupinbasistii imi provoaca scarba! [anonim]

    Dar tare spalati pe creier ne mai credeti. Eu de exemplu, nu-l suport pe Gadea si evit sa ma uit la emisiunea lui, dar asta nu inseamna ca nu ma duce neuronul sa vad ce se intampla in tara asta. Despre "deontologii" de labe 1 nu are nimic de spus acest individ? Vad ca tema spre care merge este Voiculescu, aceeasi obsesie basista. Eu nu am vazut NICI UN roman care sa spuna jos Basescu si sus Voiculescu!
  • 0 (0 voturi)    
    Antena 3 (Sâmbătă, 8 septembrie 2012, 5:13)

    Young [utilizator]

    Stimate Domnule Mixich,
    Va citesc acum articolele pe HOTnews.
    Pentru prima oara, anul acesta, am descoperit pe internet Antena 3.
    Nu am crezut ca exista asa ceva in lume.
    Va spune cineva care a trait in Franta, iar acum in America.
    Acest Domn Gadea, marele moderator al A3, este destul de dus cu pluta pentru a putea fi un moderator adevarat.N-a fost in stare sa citeasca un neologism din franceza, in schimb l-a adus pe un fost MI, pe care l-a balacarit in direct pentru anumite cuvinte gresit pronuntate.
    In plus el nu stie nici gramatica lb. romane. "al, ai, ale" pentru el sunt lucruri grele cand e vorba de acord in gen. La fel "caruia, careia, carora", etc.
    Nemaivorbinde D-na Grecu, & Companie.
    Cata rautate, cata ura in expresia fetei acestei DOAMNE!.
    La o emisiune de a Domniei Sale, un invitat a numit pe romaniii din strainatate "pseudo-cetateni romani".
    Am protestat trimitand un e-mail la Consulatul din New York.
    Credeti mi s-a raspuns?

    Un moderator adevarat nu trebuia sa accepte acest lucru.
    acest lucru. Intr-o tara civilizata, democratica, eu cred ca ar fi putut fi suspendata.
    Mai mult decat atat, vad ca se face caz de "handicapul vizual" al D-lui Zegrean.
    Noi am avut aici un Guvernator de Stata cu stare avansata de orbire.
    Nimeni n-a pus problema acestui handicap.
    Dimpotriva. Daca cineva ar incerca sa faca caz de un handicap al cuiva, legea l-ar pedepsi cu siguranta.

    Manipularea cea mare pe care au incercat s-o faca a fost accea legata de "dreptul de vot" al cetatenilor romani din strainatate. Nu dreptul la vot era pus in discutie, ci luarea in calculul procentului de prezenta la vot si al cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate.
    Aceasta era marea frauda despre care vorbeau strainii.
    In fine. Ar fi multe de spus. Sunt convins ca Domnul Mixich va continua lupta nu numai cu A3.
    Va urez succes!
    De pste Ocean,
    I C from NY
  • 0 (0 voturi)    
    Daca cuiva ii place (Sâmbătă, 8 septembrie 2012, 9:01)

    luxdesign28 [utilizator]

    sa fie manipulat atunci el se v-a lasa manipulat. De obicei sunt manipulati oamenii slabi carora nu le mai functioneaza neuronii, fiindca e prea greu sa mai gandeasca. Atunci i-au toate dea gata, pe tava. Mancarea la botic e cea mai buna, nu ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă