Vrem o tara. Pleci afara?

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Joi, 26 iulie 2012, 18:06 Actualitate | Opinii

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Am auzit intr-o singura zi doua povesti diferite despre oameni foarte bine platiti in Romania care au ales de curand sa paraseasca tara. Aud tot mai des vorbindu-se in jurul meu despre expatriere ca solutie iminenta. Repet, toti oamenii astia nu cauta o leafa mai buna, ci o viata mai buna. Nu fug de saracie, ci de pustiul vietii intr-o tara fara viitor. O fi deja fenomen? Am intrebat pe pagina mea de Facebook. As fi vrut sa nu va spun ce a iesit. Dar e mai bine sa stim cu totii cum stam.

In nici o ora, zeci de oameni cu identitate reala, cu nume, preune si destin, au raspuns la unison ca se gandesc sa plece dupa referendum sau dupa parlamentare, in functie de rezultate, ca regreta ca n-au facut-o mai devreme. Cativa se felicita ca si-au gasit deja locul in alta parte. Mai jos, o scurta selectie din explicatiile amicilor de pe Facebook:
  • "Ce motiv ar avea unul care are acum 20-25 de ani sa treaca 5-10 ani de desert pentru ca peste anii respectivi sa ajunga, CU NOROC, in punctul in care suntem acum"
  • "Da si noi ne-am hotarat sa parasim tara si cativa prieteni de fam care prin natura meseriei unii castiga 8-10.000 de euro. Chiar daca nu mai suntem la prima tinerete. Dar vrem cat mai avem de trait sa ducem o viata demna ! Regretam ca nu am luat decizia asta dupa mineriada din '90"
  • "Am 44 ani, un job rezonabil platit in Romania si, desi am avut nenumarate ocazii de a pleca, am ramas gandindu-ma ca merita, ca nu se poate ca lucrurile sa nu evolueze in bine si aici, ca va veni vremea cand ma voi simti om intreg in tara mea. Acum, imi doresc nespus sa plec. Mi-e dor de normalitate. Atat."
  • "Da, daca aceasta lovitura de stat reuseste in mod sigur voi pleca si nu din motive financiare caci pe mine nu ma va afecta in mod direct o eventuala reusita a pucistilor.Insa refuz categoric sa traiesc intr-o tara in care poporul isi da acordul sa i se fure tot sacrificiul ultimilor ani!" 
  • "Ce-mi lipseste aici cu adevarat - pe langa acea mult slavita 'normalitate' din vest - este perspectiva. faptul ca ne miscam atat de incet, ca natie, si chiar mai facem pasi mari inapoi, este ceea ce ma framanta cel mai tare. viziunea, planul pe termen lung, gandirea cu bataie peste 'maine' si posibilitatea de a construi ceva pe niste fundamente solide - sunt punctele esential. iar acestea lipsesc. timpul si ritmul meu, individual, se dezvolta/curge mult mai repede decat cel al Romaniei. se intampla si in alte tari si cumva e normal. dar e la fel de normal sa pot alege cu ce vreau sa-mi ocup timpul ramas: nervi si/sau stres din cauza lipsurilor si galagiei publice de la noi sau liniste si timp pentru dezvoltarea personala, departe de gauri in asfalt, autostrazi lipsa la minim triplu de pret normal, evaziune fiscala 35%, incalcari grave ale legii, dosare penale, acuzatii, defaimari, 'baietzasi' drept model de succes, seminte pe strada, parcari pe piste de biciclete etc."
Veti observa din cele cateva enunturi ca sunt invocate, in esenta, doua chestiuni: calitatea vietii si perspectiva. Sunt oameni care inteleg ca, daca dispui de un minim set de valori dupa care iti ghidezi viata, nu prea ai ce face cu banii intr-o tara nefunctionala. Pentru a ramane in acord cu tine insuti, pentru a gasi motivatii sa mergi inainte, pentru a trai in solidaritate cu ceilalti si cu sentimentul apartenentei la o comunitate, fiecare dintre noi are nevoie de ceva mai mult decat o leafa buna.

Calitatea vietii n-a fost niciodata punctul forte al Romaniei. Dupa 2007, oamenii au avut ocazia sa iasa mai des afara si sa compare. Astfel si-au ridicat singuri standardele. Dupa o anumita varsta, nu mai esti dispus sa astepti. Vrei o schimbare calitativa in viata ta cat mai repede. Aceste schimbari presupun servicii administrative bune, sanse egale in fata legii, adica mai putina coruptie, mediu de business mai curat, justitie libera, guvernare eficienta, politicieni care sa vorbeasca mai mult despre ce au facut ei si mai putin despre impotenta altora. Mai multe fapte, mai putine vorbe.

Aici intervine discutia despre perspectiva. De la puciul parlamentar impotriva presedintelui Traian Basescu, perspectiva unei imbunatatiri de substanta s-a indepartat rapid pana la disparitie. Romania a devenit in doua luni oaia neagra a Europei, considerat un stat acceptat dintr-o regretabila eroare in clubul tarilor civilizate si propus spre exmatriculare. Decizia arbitrara, anarhia, nesocotirea statului de drept si revolutia borfasilor au speriat nu doar Bruxelles-ul, ci si publicul intern cu aspiratii ceva mai mari decat o pensie mai buna sau o leafa de bugetar reintregita.

Desigur, pare ca exista un public si mai numeros pentru care calitatea vietii se rezuma la cele cateva sute de mii in plus la pensie, o leafa mai grasa, un anumit mod de a te descurca in viata si cateva ore pe seara de Antena 3. Acestui public frustrat, lovit de criza economica, cu nevoi imediate, liderii USL ii canta lozinca "vrem o tara ca afara". Realitatea e ca grosul acestui public nu doreste standardele ridicate de afara, nu are alte aspiratii de ordin etic, moral sau social in afara celor de ordin strict material si manifesta oroare fata de rigorile occidentale. Daca lucrurile ar sta altfel, acest public n-ar vota borfasi, n-ar aplauda fosti prim-ministri trimisi la inchisoare si ar sanctiona abuzurile flagrante comise in ultimele doua luni de Guvernul Ponta.

Revenind la publicul minoritar, panicat de lipsa perspectivei, veti spune poate ca asa a fost tot timpul in ultimii 20 de ani, ca romanii au, in general vorbind, tendinta sa dramatizeze in situatii limita, sa se lamenteze continuu si sa abandoneze repede. Nu-i chiar asa. Dezradacinarea, instrainarea, parasirea propriei tari nu-i o decizie usor de luat. A fost un fenomen dupa mineriadele din 1990, cand Romania a pierdut crema populatiei active, progresiste si in plina putere, alungata practic de brutalitatea noii puteri incarnate atunci de Ion Iliescu.

Cred ca fenomenul a revenit dupa deschiderea pietei muncii in UE si ca acum suntem in buza celui de-al treilea val, generat de Voiculescu, Ponta si Antonescu. Daca valul se va revarsa peste granite, va fi un dezastru pentru viitorul acestei tari, pe termen lung. Vrem o tara. Dar nu tara lor, tara borfasilor, tara plagiatorilor si iresponsabililor de nestavilit. Tara poate fi oriunde afara, desigur. Nimeni nu are dreptul sa-i judece pe cei care o cauta si o gasesc acolo unde e bine. Vestea proasta este ca, din cauza crizei economice raspandite cam prin toata Europa, binele e mai dificil de gasit decat in trecut.

Dar inca mai cred ca putem obtine o tara si aici. Inca mai cred ca singura solutie pentru a evita o catastrofa - de care vom fi in parte si noi vinovati - este sa luptam pana la ultimul strop de energie pentru a mentine Romania pe orbita occidentala, sa ne aparam putinul castigat in ultimii 20 de ani, sa ne salvam institutii cheie din justitie de la preluarea controlului total, sa pretindem mai departe standarde ridicate in administratie si politica, sa nu renuntam la a crede in noi chiar si atunci cand stim ca nu mai e nimic de facut.

In faza asta insa nu e nevoie de prea multa actiune: statul de drept poate fi aparat, duminica, cu statul acasa.​


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

24777 vizualizari

  • -59 (85 voturi)    
    nimic mai fals, d-le Tăpălagă (Joi, 26 iulie 2012, 18:16)

    0m [utilizator]

    Statul de drept se apără mergând la vot și spunând cu voce tare ”NU”. Asta ar face americanu', neamțu', francezu', britanicu'.
    Românu', ca de obicei, se ascunde ca un șoricel în viziună, așteptând să treacă primejdia.
    Eu vreau să plec din țară fiindcă mesajele mele (așa cum este cel de mai sus) sunt înțelese de prea puțină lume.
    În astfel de situații mă simt limitat; și, culmea, chiar de oameni ca d-ta, d-le Tăpălagă de la care aveam mai multe așteptări.
    • +59 (69 voturi)    
      a (Joi, 26 iulie 2012, 18:47)

      slur [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      Daca ar fi un referendum CORECT, as merge cu toata inima si as convinge toti prietenii mei sa mearga sa voteze asa cum vor, dar daca acest referendum ti se pare o lupta dreapta, un meci corect, atunci poate ar trebui sa te mai documentezi.
      • -11 (31 voturi)    
        eu vreau o presa obiectiva (Joi, 26 iulie 2012, 19:38)

        tjax [utilizator] i-a raspuns lui slur

        Eu as vrea o presa obiectiva. As vrea ca atunci cand intru pe site-urile RTV si Realitatea sa nu citesc stiri in majoritate anti-Basescu, iar cand intru pe Hotnews sa vad numai stiri pro-Basescu. As vrea o presa obiectiva, care sa prezinte puncte de vedere si pro si contra, in maniera egala. Se poate?
        • +22 (26 voturi)    
          wow (Joi, 26 iulie 2012, 21:52)

          KidChinoT [utilizator] i-a raspuns lui tjax

          Daca hotnews ti se pare a fi pro-basescu inseamna ca nu stii ce inseamna impartialitatea in presa. Sa fii impartiala nu inseamna sa urlii impotriva tuturor, ci inseamna o maniera calma, cu argumente pro si contra pentru fiecare dintre subiectele luate in discutie. Poate ca Antenele lui voiculescu vad ca reusesc sa distruga farama de emancipare a unei generatii intregi. Nu vi se pare ciudat ca fiecare generatie noua trece printr-un puci de genul in romania si ca majoritatea celor care isi doresc mai mult pleaca dupa acest puci? Nu vi se pare ca asta poate fi considerata o strategie de a destabiliza poporul roman? Ponta si Antonescu nu fac altceva decat sa copieze mineriadele din 90 pe la televiziuni si prin presa aservita. Poate ar fi cazul sa cititi cateva ziare straine sa vedeti ce inseamna presa impartiala. Nu, nu toata presa straina e impartiala, dimpotriva si acolo sunt multe probleme cu presa aservita unui sau altui grup de interese (uitati-va la SUA sau UK). dar exista totusi si presa impartiala. Si va veti da usor seama care e din ton si din deontologie profesionala. Presa impartiala respecta deontologia profesionala.
        • +22 (26 voturi)    
          confuzie grava (Vineri, 27 iulie 2012, 0:42)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui tjax

          amice, stirile sunt stiri. nu sunt stiri pro sau contra. cand prezinti o stire, o prezinti exact asa cum s-a intamplat. de exemplu, in seara asta au fost 2 mitinguri pro/anti basescu. uita-te cum le-a prezentat hn si cum le-au prezentat rtv si a3.
          opiniile sunt cu totul altceva. Dan Tapalaga are o opinie si nu-i e rusine cu ea... de-aia o publica la Opinii, nu la "breaking news" ca latrinele tv...
          • -13 (17 voturi)    
            gresesti (Vineri, 27 iulie 2012, 1:22)

            tjax [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Stirile sunt stiri, dar fiecare site selecteaza stirile pe care le publica sau la care le acorda mai multa importanta. Intru pe Hotnews, aflu cine il critica pe Ponta in presa externa. Intru pe site-urile RTV/Realitatea, aflu cine il lauda pe Ponta in presa externa. De opinii sa nu mai spun. Au fost cateva opinii pro-USL ale unei doamne ziariste de pe Hotnews, care intre timp au disparut complet. Asta in timp ce opiniile/editorialele pro-Basescu sunt vreo 10 pe zi. Asa ca las-o balta cu impartialitatea. Daca ar fi televiziune ar fi amendati de CNA sistematic.
            • +8 (8 voturi)    
              convinge-ma (Vineri, 27 iulie 2012, 9:00)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui tjax

              da-mi un exemplu. o stire care a fost prezentata corect doar la rtv...
            • +6 (6 voturi)    
              vorbe (Vineri, 27 iulie 2012, 10:52)

              Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui tjax

              hotnews este presa de calitate si asta va doare!

              Esti dintre primii 50 sau din ultimii 20 postaci ?

              Ca sa stiu daca si-a schimbat fenechiu criteriile de selectie si cum.

              Posti sa nu raspunzi.
      • +8 (22 voturi)    
        the IF man (Joi, 26 iulie 2012, 20:32)

        domu [utilizator] i-a raspuns lui slur

        eşti un exemplu de român tipic.
        "dacă ar fi aşa", "dacă ar fi pe dincolo".
        USL îşi permite să facă orice câtă vreme există români nehotărâţi.
        • +1 (9 voturi)    
          Cat respect exista atata tara avem (Vineri, 27 iulie 2012, 2:06)

          busola [utilizator] i-a raspuns lui domu

          ...La fel se poate sustine si ca PDL isi permite sa faca orice cata vreme exista romani nehotarati...Dar hotararea in om nu se intemeiaza in contra nemultumirilor si abuzurilor provocate de altii ci in contra nemultumirilor si abuzurilor pe care si le provoaca siesi.

          Cine vrea normalitate, respect, isi face iluzii ca le va gasi ca imigrant. Le va gasi cand se va respecta atat de mult pe sine incat instantaneu respecta tot ce e in jur, oameni, mediu. Radacinile unui roman sunt in Romania si orice plecare definitiva e o alienare.
          • +3 (3 voturi)    
            ? (Vineri, 27 iulie 2012, 10:34)

            0m [utilizator] i-a raspuns lui busola

            crede-mă sunt o persoană care se respectă pe sine însuși; chiar și în România.
            ți-aș putea da o grămadă de exemple, însă, din viața de zi cu zi, când simt că ceilalți nu mă respectă cu tot respectul meu de sine.
            când mă duc să cumpăr o pâine la alimentară și se bagă unul în fața mea pot să am tot respectul de sine din lume, dacă ăla e dobitoc.
    • +48 (56 voturi)    
      ******** (Joi, 26 iulie 2012, 18:52)

      Andradda [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      @Omule
      Ai omis esentialul
      Anume ca, intr-un stat de drept niciun guvern nu procedeaza asa cum procedeaza guvernul condus de Ponta
      Intr-un stat de drept niciun Parlament nu procedeaza asa cum procedeaza acum USL.
      Deci, despre ce stat de drept vorbiti?
      • -18 (28 voturi)    
        observaţie (Joi, 26 iulie 2012, 19:21)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

        USA, Franţa, Germania, UK funcţionează ca şi state de drept fiindcă aşa vor cetăţenii săi.
        Consider că orice român care va sta acasă de 29 iulie, găsind fel de fel de scuze, nu doreşte să dea dreptul României de a exista ca democraţie.
        Acestui referendum îi poate urma un altul, şi altul, ş.a.m.d.
        Dacă s-ar prezenta 16 milioane de români din care 80% ar spune nu, politicienii se vor calma să întreprindă astfel de mârşăvii pe viitor.
        • +21 (23 voturi)    
          ******* (Joi, 26 iulie 2012, 21:02)

          Andradda [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          Omule turc
          Daca nu vrei sa pricepi despre ce este vorba, e treaba ta.
          Acum te-a apucat dragul de democratie, exact la acest referendum in care USL numai ca nu si-a expus public tiparnitele de voturi false. In rest au facut tot posibilul ca sa-si asigure succesul.
          Iar cei ca matale umbla acum prin targ sa mai fraiereasca pe cate unul sa mearga la vot, in numele democratiei din Germania.
          Gata
          Ajunge.
        • +6 (6 voturi)    
          Referendum parlament unicameral (Vineri, 27 iulie 2012, 8:51)

          001 [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          Cum poti avea incredere ca vocea romanilor va fi luata in seama (exceptand cazul cand va coincide cu a lor - si pentru asta suntem manipulati zilnic de cativa ani incoace) daca rezultatul referendumul din 2009 privind reducerea numarului de parlamentari nu a avut niciun efect? Acest referendum e o doar un instrument pentru a distruge si ultima farama de justitie din tara asta. Si, culmea e, noi il platim din buzunarele noastre. Oare cand vor fi trasi la raspundere acesti parlamentari pentru ca isi bat joc de banii nostri? Daca se invalideaza, ii invit sa achite nota de plata si sa li se interzica tuturor celor 256 care au votat pentru suspendare participarea la viitoarele alegeri parlamentare. De ce nu ne invatam sa ii taxam pentru greseli si mergem mereu sa alegem raul cel mai mic? De ce nu putem sa le refuzam 'serviciile' si sa reducem numarul lor?
        • 0 (0 voturi)    
          nice try (Vineri, 27 iulie 2012, 10:55)

          Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          spune-i lui Fene... ca nu tine!
      • +5 (9 voturi)    
        gyca (Joi, 26 iulie 2012, 21:06)

        robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui Andradda

        E acelasi parlament daca iti aduci aminte, aceleasi persoane care acum 6 luni votau majoritatea cu PD-ul.Te miri ca sintem un niste gunoaie?
        • +2 (2 voturi)    
          ******** (Vineri, 27 iulie 2012, 11:41)

          Andradda [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

          Eu nu-mi permit sa spun despre poporul roman ca ar fi format numai din ingeri si genii dar nici sa afirm ca romanii sunt niste gunoaie.
          Problema e pasivitatea cu care asistam la porcariile facute de cei 5% care conduc de fapt romania (politicieni de orice rang si oameni de afaceri)
          Nu ca in alte tari procentul ar fi altul. E la fel.
          Insa acolo cand unul din cei 5% calca pe bec este sanctionat automat si inevitabil.
          Pe romani i-as acuza de pasivitate si delasare, dar niciodata n-as spune ca "suntem niste gunoaie"
    • +40 (44 voturi)    
      pai...hai sa-ti explic (Joi, 26 iulie 2012, 19:02)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      Nu sau Da, zici atunci cand este constitutional, sau legal, dar nu-ti convine (sau iti convine)!

      Suspendarea presedintelui se face in conditii extreme, nu ca urmare a unei dispute politice.
      In 17 pagini presedintele a fost acuzat de declaratii politice, considerat vinovat de taierea salariilor, dar absolut nici o imputare clara privind un anumit articol din constitutie incalcat. Multe tari din EU au impus masuri de austeritate, dar nu am auzit ca presedintele sa fie suspendat din cauza asta.

      un exemplu de suspendare "legala" conform art. 95 din constitutie:
      Presedintele emite un decret prin care spune ca toata averea celor cu peste 10 mil EUR este confiscata. Parlamentul sesizeaza CCR care isi da avizul si spune: da este o grava incalcare a art 44, presedintele poate fi suspendat, IAR DUPA aceea (nu inainte si dupa ceri avizul) parlamentul suspenda presedintele.

      Duminica nu sunt invitat sa spun daca suspendarea este legala sau nu, asta au decis ei in mod abuziv. Duminica sunt invitat sa spun daca sunt de acord sa trec cu vederea incalcarea constitutionala a presedintelui (care nu exista) sau nu. Duminica sunt invitat sa incalc eu insumi constitutia. Lucru pe care eu nu il voi face, nu ii voi conferi legitimitate acestui abuz.
    • -14 (28 voturi)    
      85% (Joi, 26 iulie 2012, 19:25)

      geocrin [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      85 % VOR MERGE LA VOT!
      Acuma se v-a vedea citi sunt impotriva lui Base.
      Votul ESTE UN DREPT SI NU OBLIGATIE!

      Tovarasul deputat a spus-o clar!

      http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12827319-video-victor-socaciu-psd-nu-competenta-poporului-decida-cazul-unui-parlament-bicameral-sau-unicameral-romanii-nu-pot-decide-chestiune-atat-tehnica.htm
      • +2 (2 voturi)    
        Și atunci ... (Vineri, 27 iulie 2012, 10:56)

        DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

        ... de ce mai stați pe acest saint încercând să convingeți oamenii să meargă la vot? Aveți deja cvorumul asigurat.
      • +2 (2 voturi)    
        asa a iesit la calcul (Vineri, 27 iulie 2012, 10:57)

        Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui geocrin

        pe cate voturi sa bagati in fiecare sectie ca sa iasa numarul?

        Vedeti ca PDL va supravegheaza si mai suntem si noi astia fara partid.
    • +13 (15 voturi)    
      Democratia in sensul dictaturii majoritatii? (Joi, 26 iulie 2012, 19:36)

      SchultzX [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      As fi de acord cu tine daca am avea o constitutie solida precum cea a Statelor Unite care in 225 de ani a fost modificata DOAR! de 17 ori.
      Insa in Romania ori de cate ori o majoritate conjuncturala de doua treimi bate laba ca vrea sa isi consolideze pozitia in raport cu diminuarea responsabilitatii fata de "popor" si intarirea privilegiilor lor initiaza o modificare a legii fundamentale dupa bunul plac.
      Prin analogie nu vreau sa mentionez legile ordinare care se modifica in mod discretionar la fiecare schimbare de majoritate. Initial si eu intentionam sa ma duc sa votez NU - si inca ma chinuie ideea - dar cand in mod covarsitor toate indiciile duc catre o frauda masiva, sa particip la referendumul legiferat dupa bunul plac USL m-ar face sa ma simt ca Josef K in "Procesul" lui Kafka.
      DA! pot sa raspund doar la intrebarea daca mi-as dori sa plec din tara.
      DAR nici iluzia libertatii prin democratie nu o mai am si aici inchei citand: "Nimeni nu este mai inrobit decat cel care crede in mod gresit ca este liber" - J. W. Goethe
    • +6 (8 voturi)    
      sau poate adevarat (Joi, 26 iulie 2012, 19:37)

      Deb [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      pana la urma te intrebi: e mai important sa fii brav si ceea doresti sa se naruie sau sa fii mai rational si sa obtii? In astfel de situatii eu zic ca este riscant sa fii brav.
      si asta pentru ca sunt multi cei care cunosc o singura realitate (cea furnizata de antena 3 de cel putin 5 - 6 ani incoace)...

      si decizia de a nu vota are foarte mare legatura cu modul in care referendumul este organizat.. anume sa fie usor fraudabil
      • -7 (9 voturi)    
        răspuns (Joi, 26 iulie 2012, 20:28)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Deb

        pentru mine e mai important să fii brav chiar dacă visurile tale se pot nărui.
        ceea ce spui tu, " sa fii mai rational si sa obtii" e ceea ce caracterizează neamul românesc.
        ne e permanent frică să "nu obţinem".
        Băsescu m-a dezamăgit în ultimele zile prin declaraţiile lui de a nu susţine votul. Aceeaşi atitudine, frica de eşec, vrea doar să îşi scape pielea.
        • +4 (6 voturi)    
          totusi... (Joi, 26 iulie 2012, 21:06)

          Deb [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          daca referendumul se valideaza sunt sanse ca majoritar sa fie pro-demitere si atunci Ponta si Antonescu vor ramane si nu vor face decat sa continue anihilarea institutiilor statului.

          Si daca te intrebi de ce oare nu vor vota romanii anti-demitere, am spus mai sus, ca ani de zile multi au auzit/vazut o singura realitate (a3). este imposibil sa o schimbi in mai putin de o luna.

          Si cunosc senzatia de a castiga prin lupta/munca si este intr-adevar incomparabila cu pasivitatea, insa e mult prea important sa lasi de-o parte stari personale in tot circul asta
          • +1 (1 vot)    
            întrebare (Vineri, 27 iulie 2012, 12:30)

            0m [utilizator] i-a raspuns lui Deb

            tu crezi că se sfârșește lumea dacă pleacă Băsescu? o să vină altul în locul lui (peste 3 luni);
            așa cum și în locul lui Ponta sau Antonescu s-ar găsi alții să atenteze la statul de drept.
            Aici nu e vorba de oamenii în sine. Ei vin și pleacă.
            Ci trebuie ca românii să știe când și cum să se revolte.
    • +9 (9 voturi)    
      Pai ai mai votat. La ce ti-a folosit? (Joi, 26 iulie 2012, 20:36)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      Problema cu referendumul asta e ca nu e "pe bune". Eu admir mai mult o echipa de fotbal care se retrage de pe teren daca e nedreptatita flagrant, decat una care lupta in continuare si pierde merciul.
    • +11 (13 voturi)    
      statul de drept (Joi, 26 iulie 2012, 20:39)

      rochiri [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      0m, presupun ca esti platit !
      Statul de drept ... inseamna sa Respecti legile.
      Majoritatea uita ce sa voteaza Duminca : Daca Presedintele ales a incalcat consititutia !
      CCR a spus ca nu ! Daca Romania era stat de drept acolo se oprea mascarada !
      In Romania nu exista stat de drept !

      Americanu',neamtu',francezu',britanicu... nu ar fi data acele ordonante de urgenta !
      • -1 (3 voturi)    
        :) (Joi, 26 iulie 2012, 21:27)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        nu mă poate plăti nimeni chiar dacă îmi dă toţi banii din lume.
        am spus destul de răspicat mai sus că mă duc să votez cu "NU" pentru demitere şi constat că nici aşa nu e pe placul lumii :)
        băi, fraţilor, deja vă pierdeţi simţul realităţii
      • 0 (0 voturi)    
        Pe scurt, Constitutia! (Vineri, 27 iulie 2012, 8:18)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

        Trebuie modificata prin referendum, urgent. In urma evenimentelor recente, cel putin aceste 3 amendamente:
        1. Sa se spuna clar ce inseamna "grava incalcare" ca motiv de suspendare. Sa fie listate 3, 23, 333 de motive.
        2. Daca referendumul nu se valideaza, Parlamentul se autodizolva automat.
        3. Ordonanta de urgenta sa fie desfiintata. Toate legile sa fie dezbatute si votate (sau nu) numai in Parlament. Puterea de decret s-o aiba numai Presedintele si CSAT (cu unanimitate) si numai in cazuri de urgenta nationala.
    • +1 (1 vot)    
      falsa ipoteza, gresita concluzie (Vineri, 27 iulie 2012, 8:09)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      ipoteza ta este ca ai de a face cu un referendum. NU, ai o mare FRAUDA in fata. Crezi ca daca le lipsesc 200 000 devoturi, USL va ezita fraudarea? Crezi ca daca -prin sondaje- vad ca nu le merge bine USL nu va frauda? Ori, e mai greu sa bagi in urne DOUA MILIOANE de buletine decat doua sute de mii. Poti juca cinstit si poti spera sa castigi. Dar acum ai in fata un trisor de profesie.
    • -1 (1 vot)    
      si care este "mesajul" tau (Vineri, 27 iulie 2012, 10:46)

      Viorica Alexandru [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      de 50 ron?

      Jos Tapalaga?
      • +1 (1 vot)    
        mesajul (Vineri, 27 iulie 2012, 12:32)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Viorica Alexandru

        Dacă ești împotriva suspendării Președintelui, du-te la vot și pune ștampila pe ”NU”!!
  • -28 (44 voturi)    
    Eu am lucrat in vest (Joi, 26 iulie 2012, 18:17)

    Con_stan_tin [utilizator]

    si am decis sa revin in Romania pe un salariu mai mic. Viata de aici are sare si piper, mai o gluma, mai o teapa, mai o pacaleala, mereu e ceva imprevizibil, in vest sunt numai lucruri serioase care pe mine ma plictisesc, totul e planificat, stii dinainte ce se intampla. Acum fiecare cu cei place insa pentru mine viata inseamna risc, fara risc doar moartea e.
    • +12 (14 voturi)    
      Esti nebun:) (Joi, 26 iulie 2012, 20:41)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Eu de cate ori vin in Romania, realizez ca as fi innebunit. Din cauza umilintelor, a nedreptatilor, a lenei celor din jur, a minciunii si a prostiei in general.
    • +2 (6 voturi)    
      e dupa cum e construit fiecare (Joi, 26 iulie 2012, 23:47)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      Constantin, tu asa esti construit, asta e, numai stilul de viata din RO te face sa simti ca traiesti. Altii, multi altii, prefera exact ceea ce tu urasti, sau te plictiseste, etc, etc...

      Fiecare dupa cum e croit, doar nu sintem toti la fel. Daca tie ti-e bine in RO, asa cum e, fii fericit acolo!

      Fiecare cu soarta si viata lui....
  • +36 (44 voturi)    
    Nu staţi acasă! (Joi, 26 iulie 2012, 18:21)

    333 [utilizator]

    Înscrieţi-vă observatori, fiindcă se pregăteşte o fraudare masivă a referendumului!
    • +28 (34 voturi)    
      despre observatori (Joi, 26 iulie 2012, 18:51)

      neica-nimeni [utilizator] i-a raspuns lui 333

      mama mea a fost in comisia de votare din partea pdl la locale si a avut neplacuta surpriza sa constate ca in comisia ei toti observatorii de la asa zisa societate civila SE INTALPLA SA FIE fani usl sau trimisi usl sub acoperire.
      • 0 (0 voturi)    
        Tot e bine! (Vineri, 27 iulie 2012, 9:13)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui neica-nimeni

        Puteau fi de la sindicatul lui Dogaru!
  • +21 (31 voturi)    
    Trist (Joi, 26 iulie 2012, 18:24)

    sentenced [utilizator]

    Ieri stateam la masa si imi zicea tatal meu: "tu daca vrei sa faci ceva in viata trebuie sa pleci, aici vei fi un mediocru, eu daca aveam varsta ta deja ma orientam spre alta tara".
    Momentan nu as vrea sa plec, dar vad cum toti colegii mei de la facultate vor sa plece, si tare mi-e frica sa ma vad peste 10 ani intr-o tara in care voi fi ramas doar eu, cei care sunt prea batrani sa mai plece si o mare de tigani.
    Ideea de a pleca nu este dependenta de referendum, de mentinerea sau nu a lui Basescu in functie etc.
  • +34 (40 voturi)    
    "capsunar" (Joi, 26 iulie 2012, 18:27)

    STEFAN A. [utilizator]

    Am plecat in 1990 . Nu de dragul banilor . Din dorinta de a asigura o viata mai buna familiei SI SPERANTA CA VIITORUL E CUM IL CONSTRUIESTE FIECARE .Mai bun PRIN PROPRILE FORTE .
    Istoria mioritica 1990-2012 si in special ultimele evenimente demonstreaza fara urma de dubiu ca am facut cea mai buna alegere posibila .
    • +10 (12 voturi)    
      si eu am facut la fel (Joi, 26 iulie 2012, 23:42)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      ... ca si tine, Stefan. Am plecat din martie 90, chiar inainte de duminica orbului. Eram tinar de tot, abia facusem 25. Ce ma sufoca si-mi infipsese cuiul plecarii, in primul rind, era lipsa de perspective, de sperante, de orizonturi de viitor, de care vorbeste si Dan Tapalaga. Asta mi se pare ucigatoare, mai grea chiar decit lipsa unui salariu bun.

      Am trecut prin 5 tari, pe 2 continente, de citiva ani am am familie, copii, cetatenii, pasapoarte, pe care le voi transmite si lor mai departe.

      Asta mi se pare cel mai bun lucru pe care li-l pot lasa, pentru viitor - posibilitatea de a studia si de a alege unde vor sa traiasca, studieze, munceasca.
  • +21 (25 voturi)    
    din pacate aveti, iarasi, dreptate (Joi, 26 iulie 2012, 18:28)

    A Dandanache [utilizator]

    Stat de drept, democratie, UE, nu e doar un salar. Ghinionul lui Ceausescu, daca era cu electoratul de acum dupa ce a oferit 100 de lei in plus la salar nu se mai era nicio revolutie.
  • +15 (19 voturi)    
    Eu am ales deja (Joi, 26 iulie 2012, 18:32)

    Unu2 [utilizator]

    Personal am ales de mai bine de 10 ani. Era pe vremea lui Iliescu cind nu mi-am facut iluzii despre viitorul imediat. Iar eu am o singura viata...

    Parerea mea e ca actualele actiuni fac parte in sens mai larg si dintr-o astfel de strategie: traiesti si gindeste independent, poti sa pleci, pleaca! USListii au nevoi de oameni dependenti pe care sa-i mine dupa cum se iau hotaririle intr-un cerc restrins. Ce-as alea institutii independente, stat de drept, constiinta civica, independenta financiara, etc. Astea sint pericole pt. felul cum gindesc USListii si votantii lor.

    Uitati-va la atacurile din ultima vreme (si nu numai) cind nici nu concep ca niste actiuni pot veni din constiinta cuiva, nu doar sa fie platit pt. asa ceva. Patapievici si alti intelectuali platiti de Basescu nicidecum o alegere libera acestor intelectuali. Independenta e ceva de neconceput, iar cei care traiesc independent pot sa plece.

    Asta nu vine doar de la guvernanti ci si cei guvernati, care sint din acelasi aluat cu guvernantii. Pai cum sa nu vrei sa dai mita la doctor sau profesor? Unde te afli? Afara? Pai afara cu tine!

    Sigur ca trebuie sprijinita democratia si sustinatorii ei, doar ca pe multi nervii nu-i tin si nu fac ei pe cobaii pe viata lor. La un moment data te saturi de experimente, democratii originale sau in raspar cu atitudinile europene si-ti bagi piciorul in toti si toate. M-a intristat lehamitea / disperarea / revolta lui Patapievici de acum citava vreme si nu pot sa nu-i dau dreptate, pt. ca nu poti condamna pe cineva sa fie erou. Este alegerea fiecaruia pina la urma, ca doar de-aia traim liber, atit cit mai este libertate.

    Toate astea se vad cu totul altfel de departe.
    • +3 (3 voturi)    
      avem o singura viata - si aia, atit de scurta.. (Joi, 26 iulie 2012, 23:49)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui Unu2

      Ce adevar ai grait, Unule!! Exact asta m-a motivat si pe mine sa-mi iau lumea in cap in martie 90 si tot ce s-a intimplat de atunci in RO mi-a intarit justetea pasului facut atunci, in necunoscut.
  • +30 (36 voturi)    
    completari (Joi, 26 iulie 2012, 18:34)

    tz3p3s [utilizator]

    Domnule Tapalaga,

    1. PDL a avut opt ani sa aduca normalitatea si ce a facut ?
    - a facut cateva institutii sa mearga pe ultima suta de metrii ?
    - a adus niste oameni mai spalati sa reprezinte Romania
    - a condamnat comunismul
    - a bagat cativa la puscarie PE ULTIMA SUTA DE METRII

    Pentru opt ani nu e rau. Dar in nici un caz nu e destul pentru a asana socialul Romanesc a carui stare de fapt e VIZIBILA nu doar din Vest ci si din Est.

    Am votat Basescu si voi vota Basescu ca intre doua gaste si un berbec aleg berbecul, cum zicea Plesu.

    DAR vreau sa stie toata lumea: nu se face destul nici pe departe.

    Iar de furat a furat si PDL din greu ! Se stie, se vede si se intelege ! Deci, daca acest mesaj se va cenzura voi intelege ca va referiti in articol doar la PSD si PNL (ceea ce e gresit).

    Daca vreti sa faceti treaba sa mearga loviti in toti cei ce fac mizerii in societatea Ro.

    De ce am plecat din Romania:
    1. o indobitocire sociala fara margini (Vezi Antenele)
    2. furt calificat la tot pasul
    3. birocratie infernala
    4. lipsa de orizont si potential
    5. promovarea non-valorilor la varf ! ca regula de baza peste tot !!! inclusiv la privati !!!
    6. banditi ce manipuleaza banul public (puscariabili)
    7. un parlament constituit din analfebeti si somnorosi lipsiti de orice urma de nationalism sau macar bune intentii !

    Deci cand facem o critica sa o facem ca lumea.
    Daca avem o discutie sa o discutam pana la capat.

    Cum se vede societatea din Vest ?
    Pauperitate mentala, incultura, ragaiala impotenta politic, minciuna si lichelism !
    ASA SE VEDE !!! DE AIA RO VA FI IN PRAPASTIE TOT TIMPUL.

    Aveti curajul sa publicati acest mesaj si sa nu mutati articolul in subsolul paginii/in alta sectiune ascunsa a hotnews ?
    • -1 (1 vot)    
      RE: (Vineri, 27 iulie 2012, 7:38)

      weez [utilizator] i-a raspuns lui tz3p3s

      Ai plecat din tara pentru un trai mai bun, pentru mai multi bani nu pentru faptele enumerate mai sus, Lasa demagogia deoparte
  • +21 (23 voturi)    
    gand la gand (Joi, 26 iulie 2012, 18:36)

    PhaneX [utilizator]

    De cand a inceput toata teavatura asta cu suspendarea, ma gandesc la acelasi lucru - la emigrare.
    Nu pentru bani, pentru ca castig foarte bine si aici. E vorba, asa cum ati spus, de lipsa perspectivei, de decaderea morala, de haosul mediatic care ne inconjoara - haos intretinut special. Ati observat: cum anunta DNA-ul ceva, sar si USL-ul sa anunte despre ailalti, cum se face o manifestatie pro, hop cu o manifestatie contra, cum apare un articol critic in strainatate, se gaseste o publicatie obscura pe undeva sa-i laude etc. In curand nu vor mai exista culori in tara asta, totul va fi de un gri murdar.

    Si in primul rand e vorba de lipsa increderii ca traim intr-un stat de drept. A explicat cineva pe aici - daca guvernul da o ordonanta ca tot ce e in conturi bancare mai mult de X euro se confisca, ordonanta are efecte imediate, iar constatarea neconstitutionalitatii (daca se gaseste cineva sa atace la Curtea constitutionala) nu are efecte retroactive. Deci ti-au luat banii legal. Credeti ca nu se poate, ca nu ar face nimeni asa ceva? Dupa tot ce s-a intamplat, nu mai sunt sigur de nimic. Vezi si Ungaria care a nationalizat fondurile de pensii private.

    Se apropie alegerile, USL-ul are nevoie de bani pentru pensii, ajutoare sociale si contracte confidentiale. Astept cu interes noile masuri economice, de "redistribuire a poverii fiscale". Intre timp studiez intens conditiile pentru a ma stabili in diverse tari din Europa.
  • +29 (31 voturi)    
    a doua plecare (Joi, 26 iulie 2012, 18:36)

    nash pandelica [utilizator]

    am plecat prima data pe timpul lui al batran, in plina iepoca de aur.
    dupa mai bine de 25 de ani pe meleaguri straine, vazand si crezand ca se schimba romania, m'am intors. de trei ani si ceva, locuiesc partial in ro, partial in usa.
    probabil, de la toamna voi pleca inapoi full time.
    si eram pe cale sa fiu aici, full time.
    aici traiesc pe dolari, bani de care am nevoie si'i transfer in tzara periodic.
    este timpul sa folosesc acei dolari unde este locul lor.

    varaNU votez !
    am votat un presedinte pe cinci ani.

    sua a ajuns la al 44-lea presedinte,
    bilantul la ei este: 40 cu termene incheiate, 2 ucisi, unul decedat in timpul mandatului, unul demisionat.
    un singur caz de tentativa suspndare, billy mincinosul.
    s'a format o comisie a congressului care a anchetat cazul cateva luni. cand s'a pus la vot, multi republicani au votat impotriva impeachmentului. si'au dat si ei seama de ce pata ar fi aruncat asupra tzarii.
    pata a ramas, dar la clinton ca persoana.

    romania a avut 4 presedinti.
    pe primul l'au executat, al treilea a abandonat lupta pentru un nou mandat, invins de sistem.
    iar, cel de al patrulea se afla la a doua suspendare, in doua mandate castigate prin majoritatea votului popular exprimat.

    sistemul care l'a invins pe milu este sistemul securist, Organizatia care l'a impins si la tinut la putere pe lici kaghebescu timp de doua mandate si jumatate. Organizatia a carui exponent. la vedere, este varanu.

    suntem singura tzara din ioropa cu asemenea evenimente, demiterea sefului statului.

    varaNU votez !
    • -17 (21 voturi)    
      Exagerati (Joi, 26 iulie 2012, 19:19)

      MariusNi [anonim] i-a raspuns lui nash pandelica

      Nu stiu de ce aveti impresia ca Basescu este diferit de ceilalti fosti comunisto-securisti precum Nastase, Iliescu, Voiculescu, etc. Sunteti constient ca Basescu este un fost membru al nomenclaturii comunisto-securiste ? Daca pornim de la aceasta premisa si avem in vedere reflexele lui de acel tip, va pot spune foarte clar ca ceea ce face el acum este manipulare grosolana a poporului. Atunci cand el face un referendum in care pune ce fel de intrebari vrea, e ok, putem sa ne ducem la referendum. Atunci cand un referendum este facut pentru demiterea lui, atunci nu mai e ok. Omul este o creatie clasica a comunismului. Nu are principii, nu are cuvant. Doar datorita faptului ca toarna baliverne in fiecare zi despre moguli , rezulta ca ceilalti sunt corupti si hoti ? Pai din punctul asta de vedere Antonescu e curat ca lacrima fata de Basescu. Nu cred ca cineva poate sa-i impute vreo singura chestie imorala (nu mai vorbesc penala) lui Antonescu. Dar Basescu are multe pete negre incepand din perioada cand era ministru al transporturilor si aducea minerii , continuand cu perioada cand era primar cand a dat terenuri prietenilor sai si continuand cu perioada cat a fost presedinte si a incalcat grosolan constitutia, nu vad de ce il plangeti atat pe acest individ si aveti impresia ca Romania nu exista fara el :)
      • +3 (3 voturi)    
        Vasile (Vineri, 27 iulie 2012, 9:39)

        vasile-roaita [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

        Ce-i putem imputa lui Antonescu este faptul ca este incapabil, puturos, chiulangiu, vorbeste multe fara sa zica nimic, plus multe altele, deci cu alte cuvinte nu este bun pentru a fi presedintele Romaniei.
      • +1 (1 vot)    
        observ (Vineri, 27 iulie 2012, 15:23)

        cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui MariusNi

        ca nu ai inteles mare lucru.Oamenii nu sunt de acord cu felul total anticonstitutional in care este demis presedintele......dar ce sa faci....daca esti de rea credinta si refuzi sa intelgi ce spun ei asta este.Marea durere este ca sunt extraordinar de multi oameni de acest fel care constitue un balast pt societate(oamenii de rea credinta).
    • +5 (5 voturi)    
      yup (Joi, 26 iulie 2012, 19:22)

      hollow [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Nu-s de acord cu un singur lucru din ce-ai spus:
      Numarul presedintilor americani decedati in timpul mandatului:))) sunt 8, din care jumatate au fost asasinati.
      • +5 (7 voturi)    
        ai dreptate (Joi, 26 iulie 2012, 20:11)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui hollow

        ma gandeam la cei ce'au contat.
        lincoln si jfk asasinati, fdr la decedati si nixon la demisionati.
        mai sunt altii care au murit de moarte buna si inca doi asasinati.
        dar nu prea au lasat dare...
        dare a lasat marele comunicator, reagan, impotriva caruia a fost o tentativa de asasinat.

        si ar mai fi de remarcat ca dintre cei 44, unul nu a fost ales. este vorba de john ford, un presedinte care a contat, si a avut bunul simt sa nu candideze, la expirarea mandatului.
        deci un presedinte neales a urmat unuia demisionat.
        asa ar fi fost daca'l convingeau pe base :)
    • +16 (18 voturi)    
      Jos palaria (Joi, 26 iulie 2012, 19:47)

      cristiaan [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Oameni buni, cititi mesajul de mai sus.
      Nici eu nu votez. Este a doua oara in viata mea cand nu votez - prima oara am refuzat sa aleg intre Iliescu si Vadim Tudor. Astazi stiu foarte clar ca daca votez le dau la nemernicii de comunisti sansa sa castige si ultima reduta, dupa care sa calce in picioare bruma de reusita care a ramas dupa 22 de ani de chinuita democratie - independenta justitiei.

      Imi e clar ca daca ramane Basescu, ramane si tensiunea politica pentru ca dementii astia de comunisti vor da tara peste cap ca sa fie cum vor ei. Imi e clar si ca asta va duce la o crestere in continuare a cursului euro-leu, si implicit la cresterea costurilor noastre, ale tuturor. Insa daca Basescu este demis si in locul lui vine bi-repetentul, secondat de plagiator, atunci chiar ca se alege praful de 22 de ani chinuiti in care am tot asteptat o speranta de a vedea nu o viata mai buna, ci macar un orizont spre o viata mai buna.

      Daca Basescu cade, eu voi pleca din tara cu prima ocazie, cu tot cu sotie si cu cei trei copii, cu prima ocazie. De asta NU merg la vot de data asta - pentru ca inca mai sper sa nu fiu nevoit sa recurg la ultimul pas.
    • +7 (7 voturi)    
      KUDOS pentru mesaj! (Joi, 26 iulie 2012, 23:53)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      100% pe aceeasi lungime de unda!

      nici eu varaNU votez!!!!!
  • +13 (15 voturi)    
    Emigrarea nu este solutia (Joi, 26 iulie 2012, 18:39)

    emigrant [utilizator]

    Problema noastra: lipsa de implicare. Am sperat ca generatia tinara se va implica dar asteptam sa ni se spuna de sus ce trebuie sa facem. Am plecat de 17 ani. Mesajul meu catre tineri: NU ESTE CEA MAI BUNA SOLUTIE. Dupa un anumit nivel, banii nu mai contaeza. Este despre valori. Citi vor merge la meetingul din Bucuresti? De ce nu ne organizam si ne lasam condusi de o minoritate galagioasa? M-am inscris in ICCD. Oamenii tineri pot face asta. Putem participa, trebuie sa cautam alternative la ce se intimpla acum. Succes!!
    • +16 (18 voturi)    
      Am fost la Victoriei sa protestez (Joi, 26 iulie 2012, 19:03)

      TB [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

      Timp de doua saptamani, in fiecare seara. Eram maxim 200. Am incercat sa-mi conving prietenii pe care ii consideram implicati sa vina si ei. Nu am reusit sa conving niciunul.

      Da, lipsa de implicare e problema, sunt de acord.

      Iar eu am decis, ma voi implica de acum in alta tara.
      • +11 (13 voturi)    
        Domnule, vă mulţumesc... (Joi, 26 iulie 2012, 19:36)

        333 [utilizator] i-a raspuns lui TB

        ...pentru ce aţi făcut pentru ţara noastră!

        Aţi făcut în ultimele două săptămâni mult mai mult decât vor face 95% dintre români, pentru ţara lor, vreodată!

        Şi din altă ţară veţi face mult pentru România, sunt sigur!

        Numai bine!
    • +9 (11 voturi)    
      Si emigrarea e o alternativa :-) (Joi, 26 iulie 2012, 19:18)

      Clop [utilizator] i-a raspuns lui emigrant

      Scara valorilor este cu susul in jos in Romania.

      Implicarea da roade doar atunci cand ai in jurul tau oameni cu un sistem axiologic valabil pentru o civilizatie preocupata de progres.
  • -21 (27 voturi)    
    basescu si tapalaga (Joi, 26 iulie 2012, 18:42)

    Mr.Giulesteanu [anonim]

    Dl Tapalaga, chiar vrei sa te creada lumea ca esti prost sau esti prost intentionat. TE RALIEZI LA ABERATIILE PRIVIND LOVITURA DE STAT SI , IN ACEST FEL, TE DUCI IN PENIBIL CU TOATA VITEZA !
    De ce nu spui clar ca te raliezi la sloganul lui basescu '' statul sun EU'', dai in mine dai in stat si in UE a lui Baroso si altii din partidul meu, bagat PDL-ul in 24 ore''.
    Minoritatea care vrea sa stea contra unei mari majoritati nu da cumva o lovitura democratiei, repspectiv unui stat pornit pe cale edificarii normalitatii privind separarea puterilor in stat, independetele necesare in manifestarea plenara a atributiilor
    • +3 (9 voturi)    
      presa desnuda (Joi, 26 iulie 2012, 19:27)

      Anonim AntiBasescu [utilizator] i-a raspuns lui Mr.Giulesteanu

      N-ar trebui sa fiti atit de mirat...jurnalistii nu sint mai buni decit societatea in ansamblu... asa cum aceasta s-a segregat uluitor in ultima perioada in anti si probasisti, tot asa s-au denudat si jurnalistii.
  • +10 (10 voturi)    
    Cine ar trebui să rămână în România... (Joi, 26 iulie 2012, 18:43)

    333 [utilizator]

    Hai să zicem că eşti o persoană care are multele calităţi necesare pentru a te putea integra cu succes într-o ţară civilizată, astfel încât ,,să merite sigur" să pleci, din punct de vedere socio-economic/ politic.

    În ce caz, totuşi, ar trebui să rămâi?

    Eu aş zice că, pentru a rămâne, ar trebui să ai toate calităţile de mai jos, cel puţin într-o măsură:

    1. Spirit de sacrificiu

    2. Bun simţ

    3. Tărie de caracter

    4. Demnitate

    5. Smerenie, răbdare şi dragoste

    6. Patriotism

    7. Curaj

    Cei care au aceste calităţi sunt foarte rari, dar există!

    Desigur, ei s-ar împlini socio-economic mai bine într-o ţară civilizată, dar nu ar putea deveni eroi, nu s-ar putea desăvârşi, decât în România! Şi de aceea decid să rămână!

    România nu poate fi schimbată decât de oameni cu bun simţ, caracter şi demnitate... sunt foarte puţini, din-ăştia... mai puţini ca-n alte ţări... dar sunt şi la noi.

    Vor reuşi? Păi, cum au făcut progrese şi înaintaşi noştri cu care ne mândrim, care puteau la rândul lor să plece în ţări civilizate, unde le-ar fi fost mai bine şi mult mai uşor, socio-economic, aşa vor face progrese şi oamenii de azi cu care ne mândrim...dar vor lua nu zeci, ci SUTE de ani, să ajungem şi noi în rând cu cei care DE SUTE DE ANI au tot făcut sacrificii mari ca să devină civilizaţi... (în condiţile în care nu mai ajungem iarăşi sub talpa unui imperiu mai barbar ca şi noi, desigur...)
    • +10 (12 voturi)    
      Două Exemple (Joi, 26 iulie 2012, 19:21)

      333 [utilizator] i-a raspuns lui 333

      ...de români cu care ne mândrim, care au hotărât să rămână (să nu se supere pe mine dacă citesc, din întâmplare):-

      LAURA ŞTEFAN
      VLAD MIXICH

      şi mai sunt sute ca ei!

      Dacă sunt uniţi, şi luptă tare, şi dau totul - vor schimba ţara asta în bine, chiar dacă monştri care ne strivesc şi ne sugrumă de 65 de ani sunt acum mai puternici ca acum 22 de ani!

      Dacă nu îi ajutăm, şi nu îi sprijinim, începând cu boicotarea referendumului pucist, s-ar putea ca România să devină, culmea ironiei, primul (şi singurul) ,,failed state" care a avut şansa să devină membru al UE.
  • -15 (19 voturi)    
    Perfect de acord (Joi, 26 iulie 2012, 18:45)

    basescujudecat [utilizator]

    Se stie ca marile lupte se poarta de acasa.
    Oamenii pleaca afara din motivele pe care ei le cunosc, si cel financiar e unul dintre ele.
    Sa vezi insa dupa ce dispare basescu cate publicatii se inchid din lipsa de finantare de la pusculita partidului. Autorul o sa fie probabil unul dintre ei. Are sigur ce face afara, e mare nevoie de chelneri in Spania de exemplu. Au mai reusit si altii asa ca sunt convins ca vei reusi si tu. Sa fie cu bafta !
  • +9 (15 voturi)    
    visez la o Viata ptr copii mei (Joi, 26 iulie 2012, 18:56)

    marianos [utilizator]

    castig impreuna cu sotia circa 2500 euro ...NET
    si totusi vreau sa plec din Romania
    chiar sa lucrez in fabrica afara
    am mai fost plecat in '97-2000. m-am intors cu speranta care acum am pierdut-o
    Vreau sa-mi traiesc viata linistit fara frustrari intr-o tara in care politicienii respecta alegatorii
  • +6 (8 voturi)    
    Mai multa implicare (Joi, 26 iulie 2012, 18:56)

    A_Radu [utilizator]

    Intr-un anumit fel tinzi sa dai dreptate unor oameni calificati, peste medie, cu alte perspoective de viata decat majoritatea "indobitocita" , ca vor sa emigreze, sa-si traiasca viata dupa bunul plac .... dar oare e corect asa, tocmai oamenii care au niste perspective mai inalte decat un bonus de 10% la salariul de bugetar sau pensie trebuie sa insufleteasca societatea, sa o zugraveasca in alte culori, sa dea sperante ... iar pentru acest lucru trebuie implicare, activism ... nu conteaza ca pe 29 pica Basescu, de bine de rau Romania este in UE, alte forte de dreapta inafara unui PDL patat si corupt se pot coagula, dar trebuie ca oamenii valorosi sa nu stea deoparte, trebuie sa se implice si sa-si ia tara inapoi ...
    Ar fi o mare greseala sa se procedeze ca pe vremea mineriadelor in care crema societatii a emigrat ... e pacat de lasat tara asta pe mana acelei parti a societatii mereu dependente de stat, usor manipulabila, cu perspective si asteptari care nu depasesc orizontul zilei de azi ...
    Mai degraba domnule Tapalaga ati milita pentru implicare si activism , altfel cadem intr-un pesimism si o deznadejde generalizata , asteptand ca cineva de undeva sa faca tara pe care ne-o dorim noi ...
    • 0 (0 voturi)    
      De acord (Vineri, 27 iulie 2012, 15:43)

      cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

      ca trebuie implicare dar si mult discernamant.Daca ai discernamant nu mai poti fi vadit partinitor.Or implicarea fara discernamant duce la anarhie.
  • +16 (20 voturi)    
    Pesimist (Joi, 26 iulie 2012, 18:57)

    TB [utilizator]

    Sunt pesimist. Si eu am hotarat sa plec, nu la mai bine, ci la mai civilizat. Am ramas in tara atunci cand toti prietenii mei plecau, am construit un business, mi-am construit o casa, o duc ok. Totusi, voi renunta la toate astea si voi pleca. De ce? Pt ca nu am incredere in viitorul pe care aceasta tara mi-l ofera. Din cauza ca vazandu-i in aceste zile pe Nicolaescu, Sova, Antonescu, Ponta, Zgonea, samd (ordinea nu e intamplatoare) am ajuns la concluzia ca au ajuns sa ne conduca niste oameni mai rai, mai corupti si incompetenti decat cei care ne conduceau in anii 90. Este halucinant.
    • +11 (11 voturi)    
      ... (Joi, 26 iulie 2012, 19:08)

      A_Radu [utilizator] i-a raspuns lui TB

      Adevaratii patrioti si iubitori de tara au murit prin puscariile comuniste pentru un crez ... revolutia pasoptista a fost facuta de tineri burghezi scoliti si educati inafara, dupa care s-au intors in tara propovaduind spiritul revolutionar si modernizand din temelii tara ...
      Oare nu acelasi lucru a sosit randul sa facem si noi, generatia tanara? .. oare pentru a avea ceea ce ne dorim, nu trebuie sa luptam, sa ne sacrificam , si inca nu ne sacrificam varsand sange ca stramosii nostri .. toata atitudinea asta de pesimism , de delasare , de egoism la o adica pt ca vrei sa pleci pt a-ti fi tie mai bine se cheama Lastitate ...
      • +13 (13 voturi)    
        noua generatie (Joi, 26 iulie 2012, 19:23)

        buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

        comunistii au anticipat de mult si au luat masuri de siguranta. cand Brucan a spus ca va mai trebui sa treaca 20 de ani ca Romania si 2 generatii sa moara ca sa inteleaga democratia, pentru comunisti semnalul a fost fara echivoc: au inteles ca pentru a-si pregati batraneti linistite, trebuie sa actineze astfel incat sa creasca si sa controleze generatiile care aveau sa vina. si iata ca astazi avem rezultatul muncii lor: tineri de tipul lui Ponta sau Sova sunt creatia lor cea mai buna: arivisti, fara scrupule, sunt capabili de mai mult rau decat erau in stare insusi creatorii lor. iata ca noile generatii de cetateni "curati" au crescut cot la cot cu o generatie faurita pentru a calca pe toate regulile si sa preia controlul viitorului tarii, asigurand in acelasi timp batraneti linistite vchilor nomenclaturisti si de profitori ai tranzitiei.
        • +1 (1 vot)    
          Brucan o fi vrut sa spuna ... (Vineri, 27 iulie 2012, 0:11)

          gemini [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

          (probabil) 20 de ani dupa aderarea la UE, sau CE sau CEE, ce era pe atunci, cind a spus el asta ... deci mai e pina atunci, de-abia au trecut 5 ani...
      • +14 (14 voturi)    
        Erau mulţi mai mulţi patrioţi adevăraţi în '46! (Joi, 26 iulie 2012, 19:26)

        333 [utilizator] i-a raspuns lui A_Radu

        ...acum, după 65 de ani de comunism, nu mai avem:-

        1. valorile morale

        2. credinţa în Dumnezeu (şi tot ce înseamnă asta)

        3. spiritul de sacrificiu

        4. patriotismul

        pe care îl aveau oamenii normali până în '46.

        Ce era considerat normal atunci, acum este o excepţie...

        ...asta a fost rezultatul a 65 de ani de comunism în România!

        Ce nu au putut distruge turcii şi austro-ungarii, au reuşit ruşii şi comuniştii.
  • +16 (18 voturi)    
    Numai diaspora scrie pe hotnews? (Joi, 26 iulie 2012, 18:58)

    diaspora [utilizator]

    sper ca nu.. dar asha pare.

    am plecat de 4 ani, pe bani mult mai putzini decat in tzara, pentru ca e greu sa te recalifici cand ai studiat dreptul. dar nu am regretat o clipa. calitatea vietzii merita minusul la salariu si cat esti sanatos, mai ales la cap, potzi face orice.

    vreau sa ma intorc candva.. insa perspectiva arata sumbru..

    inca ma gandesc daca sa votez.. probabil nu o voi face, chiar riscand sa voteze altcineva pt mine..

    in ultimele saptamani am obosit citind presa romaneasca.. este pur si simplu horror ce se intampla.
  • +13 (15 voturi)    
    am uita sa spun.. (Joi, 26 iulie 2012, 19:01)

    marianos [utilizator]

    am votat impreuna cu ..cat 8 mil romani ?..ptr mai putini parlamentari.. s-au sters la ..fund la propriu si declarativ timp de 3 ani cu votul meu.
    Acum vor sprijinul meu?
    NU voi mai merge la referendumuri pana nu vomi simti ca alegerea oamenilor este respectata !
  • +6 (10 voturi)    
    Regasire (Joi, 26 iulie 2012, 19:02)

    shaddow assassin [utilizator]

    Domnule Tapalaga, dar parca imi cititi gandurile!
    Un articol oarecum similar cu al lui Vlad Mixich'http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-12576544-ziua-care-generatia-mea-crede-din-nou-poate.htm
    Cred ca trebuie spus cu voce tare ceea ce multi oameni nu vor sa vada inca sau simplifica: problema oamenilor de valoare (studii, cercetare,medici etc) nu sunt numai banii, asa cum incearca sa simplifice politicienii, ci perspectivele si calitatea vietii. Perspectivele inseamna incredere in viitor si in clasa politica, incredere in schimbare, nu neaparat bani mai multi. Calitatea vietii nu inseamna o casa, masina mai mare sau mai multi bani, ci si lumea in care te invarti (ex. de la curatenie pe strazi, aer mai putin poluat pana la chestii mai abstracte gen politete la coada sau la stop, modelele care sunt promovate in media si asa mai departe).
    Haideti sa va spun o mica poveste de familie.
    Ai mei au construit in comuna Snagov (chipurile una din cele mai tari zone rezidentiale din Romania) o casa de weekend, cu intentia de a se muta acolo definitiv la pensie. Desi avem facilitati in casa care sa ne asigure confortul, cum iesi din curte te afli practic intr-un sat oarecare, nu exista un magazin decent, nu gasesti sa cumperi un ziar, farmacia se afla la kilometri distanta, daca vrei sa faci un sport nu gasesti un club ca lumea (in afara de cele de fite). Practic este dovada vie a unei dezvoltari atomizate a Romaniei si in care indiferent cat te vei lupta de unul singur, nu vei putea depasi un anumit nivel (destul de jos chiar comparat cu un sat mai modest din Germania de exemplu).
    Pe cei din generatia mea acest lucru ii deprima si ii face sa ia in serios posibilitatea plecarii din tara. Practic ei nu vor sa locuiasca undeva in Romania, ci sa traiasca cu adevarat.
    Cu speranta ca veti citi si comentariul meu,
    Cu ganduri de bine!
  • -7 (13 voturi)    
    astept urma scapa turma (Joi, 26 iulie 2012, 19:07)

    Anonim AntiBasescu [utilizator]

    pentru ultima interventie a domnului Tapalaga inaintea referendumului, e slabuta...astept creme de la creme propagandistica...va rog, motivati-va...
  • +5 (7 voturi)    
    un segment cu venituri 5000 lei mai mic in 2012 (Joi, 26 iulie 2012, 19:10)

    rolf [utilizator]

    Dupa ce am citit articolul, am ajuns la urmatoarea concluzie: daca vor emigra romani cu venituri de 8,000 - 10,000 Euro, structura veniturilor in 2012, o sa fie dramatic afectata. Astfel, daca in 2011, 4.5% din populatia activa a tarii, avea un venit mai mare de 5001 lei, dupa ce vor emigra cativa cu venituri de 8000- 10000 Euro ( adica 36.000 - 46.000 lei), la sfarsitul lui 2012 acest segment se va diminua considerabil.
  • 0 (4 voturi)    
    disperare (Joi, 26 iulie 2012, 19:25)

    traiang [utilizator]

    Nici nu stiu de unde sa incep Am avut ocazia sa raman la inceputurile noii societati romanesti si nu am facut-o pentru ca am sperat ca si aici va fi o societate si un climat ca dincolo,si chiar toata lumea spera la asa ceva la acel timp.Intre timp totul s-a degradat si cu toata implicarea totala si cu ceva lucruri lasate pentru societate desi aveai talpa cum se spune ca nu esti implicat in vreo formatiune politica constati cu disperare ca esti intr-un punct chiar mai rau decat la inceput Pe de o parte pentru ca numai poti sa pleci acum din cauza varstei dar mai grav decat atat ca intelectuali cu o pozitie care nu ar avea de nici o culoare sa dea socoteala niciunui politician prin pozitie ,material (nu vreau sa mentionez nici un nume dar din toate domeniile ) se incoloneaza si parafeaza toata porcaria in dimensiuniunile ei apocaliptice din moment ce anuleaza tot statul de drept cu institutiile fragile care sunt si care mai misca Nu pot sa pricep cum de profesori universitari isi permit fara o clipire sa anuleze un plagiat sau alte personalitati sa initieze o scrisoare la Bruxelles Politicul se lupta si este bine asa chiar cu arme murdare ca numai asa se mai ridica un colt si afli toata murdaria bine escamotata dar intelectualii care ar trebui sa fie motorul moralitatii si sa impinga societatea inainte si cu pasi repezi se arunca intr-un partizanat murdar.Ei de aici speranta ca va fi si bine aproape ca numai exista !!!
    • -1 (3 voturi)    
      negative (Joi, 26 iulie 2012, 20:19)

      traiang [utilizator] i-a raspuns lui traiang

      daca spuneti ca Mateut si ceilalti doi din comisia juridica plus profesorii din comisia ministerului au dat un vedict corect si scrisoarea initiata de Stelian Tanase ,Dinescu.Zoe Petre etc sunt lucruri valabile accept toate negativele
  • +10 (14 voturi)    
    Eu raman... (Joi, 26 iulie 2012, 19:27)

    AR.1 [utilizator]

    Eu si familia mea ramanem in... Statele Unite...

    Pentru ce ? Pentru o viata mai buna !
    Ma simt obligat sa ofer sotiei si copilasului meu ce pot eu mai bun.
    Din pacate in Romania mi-ar fi foarte greu sa ofer familiei mele o viata decenta, mai ales in conditiile coruptiei generalizate.

    Am obtinut o bursa aici in America (undeva la 180.000 $) unde am sacrificat asa de mult din viata pentru studiile doctorale.
    In Romania studiile mele nu ar valora prea mult.
    Recentul scandal privind "doctoratul" lui Ponta reflecta oarecum mizeria morala si profesionala ce bantuie in Universitatile romanesti (sper sa nu supar pe nimeni).
    Credeti ca as avea sansa la o cariera univeristara serioasa in Romania ?
    Eu ma indoiesc...

    Asa ca prefer un alt drum...
  • -11 (15 voturi)    
    duminica e ziua DA (Joi, 26 iulie 2012, 19:29)

    Montesquieu [utilizator]

    mai degraba ganditi-va cati oameni vor veni inapoi odata ce basescu nu va mai fi presedinte ;)

    o demitere a lui basescu se va regasi instantaneu in cursul de schimbsi mai ales intr-o perceptie publica pozitiva.

    trecand peste argumentele inepte de campanie (plagiatul, chiulangiul etc) noua guvernare a reusit ceea ce nimeni pana acum nu a indraznit: a luat masuri:
    - denuntarea contractellor cu baietii destepti din energie (castig cateva miliarde euro)
    - plata tva doar la incasarea facturii (beneficii estimate prin scaderea evaziunii, minim 1-2 miliarde)
    - scaderea tva la alimentele de baza ca un test pt o viitoare scadere a tva (plus net pentru economie) etc

    toate masurile astea au fost luate intr-un timp foarte scurt si in conditiile unei opozitii feroce a vechiului sistem mefioto-securist perpetuat de gashca vesela a lui basescu.

    astea-s motivele care ma fac sa votez DA la referendum.
    • +4 (10 voturi)    
      visezi (Joi, 26 iulie 2012, 19:39)

      ggna [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      aberatii
    • +6 (8 voturi)    
      Tu esti postac USL (Joi, 26 iulie 2012, 22:35)

      Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

      Lasa-ne Montesquieu! Tu esti postac USL din aia despre care zicea Fenechiu in stenograme ca fac gherila digitala. Nici mcar nu sunteti originali. Scrieti texte toti cu cratima si dati copy/paste.

      Vedeti ca va agitati degeaba. O parte din PSD e non-combat. Nu isi vor mobiliza oamenii la referendum. Zarurile sunt deja aruncate. Lui Ponta i se va cere capul dupa referendum si altul va fi liderul vostru. Cum crezi ca ar fi ajuns altfel stenogramele alea de campanie tocmai la Dan Tapalaga. Tradatorii din PSD au trecut la actiune deja.

      Asa ca nu te mai agita cu postarile ca-ti pierzi degeaba timpul si energia. Nici macar toti votantii USL de la locale nu vor veni le refenrdum. O sa fie o prezenta de 3,5 mil. si Basescu se va intoarce linistit la Cotroceni.
  • +5 (9 voturi)    
    Pentru ce am crezut 23ani? (Joi, 26 iulie 2012, 19:30)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    Sa vad balaria asta ca are loc? Nu imi trebuie mai multi bani, imi trebuie un stat LOGIC!
    Daca acei 2 impostori o duc pana la capat cu lovitura de stat, eu am banii pusi deoparte si plec in Quebeq si gata :(
    Sa ramana tara cu toti taranii de manelisti care arunca peturi in rauri, cu panaramele lor si cu ce se mai doreste sa fie elita tarii in ziua de azi
  • -1 (9 voturi)    
    al 4 lea val (Joi, 26 iulie 2012, 19:34)

    sose [utilizator]

    Sa nu uitam si de valul generat de politica PDL si a dispretului aratat de d. Basescu fata de medici, profesori, intelectuali...
  • +10 (12 voturi)    
    Of Doamne (Joi, 26 iulie 2012, 19:35)

    ggna [utilizator]

    Am 40 ani, am scoala, am copii, am casa, am bani, am muncit... Imi mai doresc doar sanatate, mie si celor dragi, si totusi sunt terifiata. Nu-mi dau seama daca sa-mi fie greata sau frica. N-am plecat, c-am sperat. Nu la multe, nu, nici gand. Am sperat doar sa nu-mi fie greata si mai rau, frica. Azi, mi-am invatat copilul mic, ca nu cumva, in parc sa spuna ceva de Basescu sau Ponta. Sa nu cumva sa spuna ceva, dintr-o greseala de copil. I-am spus cat am putut de serios, apoi am iesit afara si am plans...abia atunci am realizat ce am facut. E un copil de 8 ani...
  • +5 (7 voturi)    
    Valorile romanilor (Joi, 26 iulie 2012, 19:47)

    Angoasat [utilizator]

    Hai sa mergem si mai departe la radacina problemei..unde romanii in procent covarsitor nu adera la niste valori precum libertate si justitie. ..in schimb prefera legendele si falsurile..ce speranta mai poti avea?
  • -6 (14 voturi)    
    Plecat din tara (Joi, 26 iulie 2012, 19:50)

    Gilraen [utilizator]

    Domnule Tapalaga, eu mi-am jurat in 2009 ca daca iese iar Basescu plec din tara. In 2010 am plecat si nu m-am mai uitat in urma.
    Faptul ca exista cea mai mica sansa ca Basescu sa treaca iar de referendum imi confirma ca am facut cea mai buna alegere.
    Si nu, nu am plecat de bani. Castigam foarte bine acasa, castig foarte bine si acum. Si mi-e teribil de dor de familie, de prieteni. Dar pentru mine, o tara care il alege de 2 ori pe Basescu, de 2 ori il scapa de la referendum, isi merita soarta.
    • +5 (9 voturi)    
      Pt Gilraen (Joi, 26 iulie 2012, 21:28)

      Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui Gilraen

      Tu esti postac USL.

      Asa ca lasa-ne cu abureli de astea.
      • 0 (0 voturi)    
        Serios ;) (Luni, 30 iulie 2012, 19:03)

        Gilraen [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

        Imi faci o vizita? Sa vedem care e postacul?
        Ups, ba nu, ramai tu acolo sa traiesti bine cu Basescu (apropo, te-a anuntat ca el nu ti-a promis asta, doar te-a salutat, da?)
  • +5 (13 voturi)    
    Marsavia USL (Joi, 26 iulie 2012, 19:56)

    hepcallvasile1278490666411 [utilizator]

    Este pentru prima data cand NU voi participa . Este o mascarada organizata de o GASCA iresponsabila , disperata sa-si salveze piele . Daca ar fi dorit sa obtina o prezenta la urne de peste 80 % , ar fi fost suficient sa treaca prin parlament in regim de urgenta o lege care sa contina prevederea ca in cazul in care PRESEDINTELE SUSPENDAT NU ESTE DEMIS ,atunci PARLAMENTUL ESTE DIZOLVAT !.
    O asemenea lege prin care REFERENDUMUL are loc cu mandatul pe masa , atat pentru initiatori cat si pentru cel care este subiectul , nu le surade pentru ca in cazul in care actiunea esueaza parlamentarii pierd nu doar locul caldut dar mai grav pierd imunitatea in spatele careia comit toate faradelegile posibile in dispret fata de lege si poporul pe care il invoca decate ori vor sa-si ascunda marsavia !.
  • +6 (8 voturi)    
    1990 (Joi, 26 iulie 2012, 20:39)

    mihail nica [utilizator]

    NE-AM INTORS IN TIMP. DE DATA ASTA O LUAM SPRE EST. VESTUL L-AM RATAT.
    ADIO TARA !
  • +6 (10 voturi)    
    bine ai revenit Dane! (Joi, 26 iulie 2012, 20:42)

    corvus coraX [utilizator]

    Dane, trebuie să revin cu o afirmație făcută mai demult într-un comentariu. Degeaba ne aburim! Sămânța răului este în români. O mică minoritate a devenit europeană cu adevărat. Această minoritate a devenit sensibilă la termeni precum democrație, justiție, drepturile omului. Marea majoritate este sensibilă doar la mici, bere și manele. Risc să afirm că populația României la 1990 avea un nivel de cunoaștere, unul cultural în medie, mult mai mare ca acum. Scara de valori s-a răsturnat. Acum contează să fii JmeKer, CoCalar, prințeSă, să ai mașini tari chiar dacă ești rupt în cur. Parlamentarii se mozolesc la nunți cu bulibașele interlope... Ce pretenții să ai?!

    Și eu am tot sperat. Am revenit din America unde aveam un job bun, tot sperând. Acum, mi-am luat lumea-n cap, dar locuiesc între oameni civilizați, cinstiți, prietenoși. Irlandezi. Am același job ca și în România, dar sunt plătit cum se cuvine. Munca îmi este respectată.

    Dacă eu am făcut acest gest, la această vârstă (și nu-l regret!!), îi înțeleg pe cei tineri, capabili, harnici, care realizează că aceste calități sunt apreciate oriunde în lume, chiar și în Antarctica, dar nu în România. Le doresc tuturor succes... România va rămâne pe mâna clanurilor, cocalarilor și a politicienilor veroși. România nu a fost pregătită și nu este nici acum, pentru democrație
  • -3 (9 voturi)    
    Interesant, d-le Tapalaga... (Joi, 26 iulie 2012, 20:53)

    Rational_Idealist [utilizator]

    ...ca prietenii dvs de pe Facebook abia acum isi pun problema emigrarii. Pentru ca milioane de romani au facut-o deja, enorm de multi sub domnia presedintelui care i-a indemnat sa plece unde or vedea cu ochii, pentru ca statul roman nu poate avea grija de cetatenii sai. Emigratia din Romania, de la aderarea la UE incoace, depaseste cu mult, ca proportie din populatie, orice alta tara est-europeana. Si nu numai saracia i-a gonit pe romani, cum s-ar putea usor crede, pentru ca au plecat proportional mult mai multi decat din alte tari comparabil de sarace (Bulgaria, Letonia). Mai pe larg aici, bazat pe un raport OECD: http://rational-idealist.blogspot.be/2012/04/leaving-romania-en.html.
    • +3 (5 voturi)    
      foarte corect! (Joi, 26 iulie 2012, 21:44)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Rational_Idealist

      Aveți date câți au revenit de când s-a schimbat regimul?! Că printre românii de aici nu am auzit unul să spună, gata, îl dau jos pe Băsescu, mă întorc! Ba mai mult, expații de care vorbiți sunt cei mai mari susținători ai președintelui (remarcați că nu specific suspendat). De ce?! Pentru că odată plecați din România au dat de adevărata democrație. Sper că am fost destul de clar..
    • 0 (4 voturi)    
      P.S. (Joi, 26 iulie 2012, 21:46)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Rational_Idealist

      că tot vorbeam despre democrație, iată aici democrația românească în acțiune:

      youtube.com/watch?v=QuuDZ1_jD6k
  • +7 (9 voturi)    
    Populatia majoritara (Joi, 26 iulie 2012, 20:56)

    Adi_rus [utilizator]

    Problema Romaniei o constituie faptul ca POPULATIA MAJORITARA e slab educata si informata. E usor manipulabila. Cu obiective si pretentii mici de la viata. "Daca imi da o galeata de plastic in campanie il votez". "Daca imi da 50 de Ron in plus la salariu sau la pensie il votez". Nu mai conteaza ca cei 50 ROn i-ai pierdut oricum acum prin devalorizarea leului si scumpirea tuturor produselor de la banzina la fructe si legume de importa.

    Numarul foarte mare al acestor romani fara educatie si fara informare corecta, manipulati si mintiti fie de OTV fie de Antena 3 este pur si simplu prea mare. Este ca o piatra de moara atarnata de gatul acestei tari. De aceea nu putem progresa. Pai ati vazut ce afise a pus USL-ul pe panouri: "Basescu ti-a furat pensia hai la referendum si demite-l". Pai asta e adevar? Asta e realitate? Despre asta e referendumul? Sau despre a ne pune de acord cu acuzatia parlamentului ca presedintele a comis fapte de incalcare a Constitutiei.

    USL-ul impregnat pana la refuz - si da indraznesc sa spun, mai mult decat PDL-ul - cu politicieni corupti si nesimtiti pur si simplu exploateaza aceasta masa mare de romani lipsiti de educatie, inteligenta si informare corecta. N-ati vazut si in stenogramele cu Fenechiu si Bogdan Teodorescu? Pe ce se bazeaza ei? Pe prosti, ca s-o spunem pe aia dreapta.

    Ponta si Crin sunt suficient de destepti cat sa stie ca pe langa aceasta masa de oameni de care vorbesc eu, existam si noi ceilalti, inteligenti, educati, cu valori, cu venituri ok, care mergem afara in fiecare an, dar mesajul lor pentru noi este urmatorul: "Stiu ca voi sunteti destepti si pricepeti jocul nostru plin de minciuna, manipulare si demagogie, dar nu ne pasa. Intr-un fel, ca si cei din galeriile de fotbal noi Crin, Ponta si USLul va spunem asa: 'ne //pe inteligenta voastra. Pt ca putem'. Pt ca avem suficienti prosti pe care ii mintim, ii manipulam, le facem promisiuni false sau le dam un zahar, un ulei ori un mobil, iar ei ne dau votul lor".(editat de HotNews.ro)
  • -3 (5 voturi)    
    Probleme mari - interese meschine (Joi, 26 iulie 2012, 21:34)

    Omics [utilizator]

    Romania nu este in stare sa trateze cu UE problema emigratiei si a investitiilor straine.

    Dramatic este ca primii politiceni ai tarii nu si-au dat seama de problema asta.

    Iar poltrucii de doi bani folosesc problema pentru interesele lor meschine.
  • +6 (12 voturi)    
    Cu mina pe clanta (Joi, 26 iulie 2012, 22:07)

    Trojan.H [utilizator]

    Daca Basescu nu se intoarce la Cotroceni, am taiat-o.
    Nu voi fi niciodata sclavul unor analfabeti ticalosi si hoti. Nici un ban luat de la mine din taxe, impozite, tva, etc., nu va ajunge in buzunarele tradatorilor.
    Orice tara e buna. China, Mongolia, Brazilia, Cuba, orice e bun, decit sa fiu bataia de joc a filo-rusilor Ponta, Crizantema, Hrebe, Shrek-Marga sau Dobrescu.
    Howgh!
  • +10 (14 voturi)    
    eu am plecat pe 15 iulie (Joi, 26 iulie 2012, 22:09)

    ovidiu35 [utilizator]

    am mai avut contracte prin lume, dar proiecte pe termenn, acum 2 saptamani am semnat permanent.Refuz sa platesc impozite la niste hoti.
    mi-au ramas 3 case in Romania, apartamentul meu bucuresti, casa parintilor in brasov ( au murit) si a socrilor ( in constanta) .cand o sa le vand o sa imi ajunga de un apartament in Londra.

    O sa revin in ROmania cand se desfiinteaza Antenele ( e simplu taxa anuala la CNA pe statia TV sa fie 10 milioane de EUro) cand nu mai sunt caini vagabonzi si cand un plagiator(hot) nu mai poate ajunge nici portar.nici prim minstru!!
  • +6 (10 voturi)    
    VREI O TARA ? (Joi, 26 iulie 2012, 23:12)

    efz [utilizator]

    O CAUTI IN ALTA PARTE . Cam despre asta e vorba . Eu asa am facut. Dupa aproape 20 de ani de asteptare, timp pierdut, scoli, munca grea etc. Si MERITA. E greu ,dar exista un viitor. In RO nu exista daca nu esti din familie fost nomenclaturista, hot, spagar, sau altele asemenea. Daca esti corect, cinstit , sincer cu tine insuti, sunt altii care apreciaza aceste lucruri simple.
  • +2 (6 voturi)    
    Io ma intorc (Vineri, 27 iulie 2012, 0:16)

    Cocolina [utilizator]

    in Romania!pt ca n-am de gand s-o las pe mana derbedeilor,cocalarilor si pomanagiilor!Pt ca este si tara mea,a ta,a copiilor nostri!!
    Si mai am un motiv,recunosc,masochist...vreau sa ii vad pe toti cei care vor vota impotriva presedintelui,cum din iarna vor incepe sa moara de foame,si la anul sa stea tot mai rau,pt ca va fi dezastru,si vreau sa-i vad cum se vor milogi la usa mea sa munceasca pt mine!!
    • -3 (3 voturi)    
      dream on... (Vineri, 27 iulie 2012, 8:00)

      amycus [utilizator] i-a raspuns lui Cocolina

      se vor buluci la usa ta sa munceasca pe tine.
      asta daca n-oi fi si urata cu spume.
  • +4 (6 voturi)    
    Doamne, cat v-am ateptat! (Vineri, 27 iulie 2012, 2:07)

    tulipa [utilizator]

    Astazi am avut o intalnire cu niste fosti colegi de liceu. De acum 30 de ani. Toate bune si frumoase, ne-am simtit minunat. Dupa ce s-a spart gasca am ramas doar cativa dintre ei si, mi s-a atras atentia, in mod discret, sa am grija ce vorbesc si ce fac. Pentru ca, am avut curajul sa scriu ca sunt un cetatean suspendat, la intalnirea cu ei. Ce inseamna asta? Inseamna ca nu mai am voie sa imi exprim o parere personala vizavi de ce se intampla in tara asta? Si ca sufar? Asta ne asteapta? Sa ne ia politia ca avem o parere diferita de cea a uslashilor? Va rog, romani, aveti grija si luati atitudine, pentru ca, toata lumea spune ca presedintele ales de noi, nu uitati asta, va pierde!
    • 0 (0 voturi)    
      completare (Vineri, 27 iulie 2012, 2:36)

      tulipa [utilizator] i-a raspuns lui tulipa

      ce sa facem de acum incolo? va trebui, probabil. sa traim in alb si negru. atat doar. dar eu nu vreau asta. ce pot / putem face, atunci?
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 27 iulie 2012, 3:50)

    John.Doe [utilizator]

    Si eu am luat in calcul de cateva saptamani, migrarea sprea alte meleaguri. Deja am inceput sa ma interesez. Probabil va dura cateva luni sau poate doar la anul, dar un lucru stiu sigur...Am sa plec!
    • -3 (5 voturi)    
      da plecati dreq mai repede! (Vineri, 27 iulie 2012, 8:01)

      amycus [utilizator] i-a raspuns lui John.Doe

      hai, fuguta!
  • -1 (3 voturi)    
    Re. (Vineri, 27 iulie 2012, 7:48)

    weez [utilizator]

    Asa cum ne-a obisnuit Dl. Tapalaga, ziaristul de serviciu al celor de la PDL este "impartial", asa cum ar trebui sa fie un ziarist, si prezinta faptele intr-o lumina proprie. Stiti lumea pleaca din tara nu din pricina referendumului ci din pricina faptului ca in ultimii 3 ani de domnie al Dl. Basescu si guvernul propriu nu a intreprins nici o actiune concreta pt a ajuta economia tarii. Singurele masuri anticriza au fost imprumuturile si taierile, in unele locuri justificat, in altele nu. Lumea a "trait mai bine" in timpul domniei lui Basescu, de la an la an, unii s-au imbogatiti iar majoritatea au saracit. Rusine atat asazisului domn ziarist cat si redactiei Hotnews ca publicati astfel de manifeste pro PDL, auziti cu ce indemn isi sustine dl Tapalaga convingerile : "In faza asta insa nu e nevoie de prea multa actiune: statul de drept poate fi aparat, duminica, cu statul acasa.​ ". Sa stea acasa si sa apere ce, un sistem corupt. Au murit o groaza de oameni in revolutie ca sa putem vorbi liber. Indiferent ca votul tau este DA sau NU participati la referendum.
  • +1 (1 vot)    
    Hai, sus! (Vineri, 27 iulie 2012, 7:53)

    Rafaila [utilizator]

    Și nu mai plânge! Când a fost de plecat, am plecat. Am crezut că plec pentru a nu mă pleca - eram tot acolo, nu trebuia să mă întorc. Am crezut că, plecând, voi descoperi scurtătura prin care puteam ajunge la viitorul pe care politrucii români mi-l refuzaseră. Scurtătura prin care puteam aduce viitorul mai aproape, către România, în așa fel încât să mă pot întoarce, la rândul meu, în țara mea, cea Adevărată! Au trecut 16 ani ca să pierdem o viață pe mâna lui Ponta?! Pe Antonescu?! Pe un parlament al infractorilor?!?
    Este evident că după referendum vor declara victorie absolută! Voi, ce faceți? Eu am plecat, dar voi sunteți încă acolo. Ca și mine, de altfel...
  • -6 (6 voturi)    
    Articol (Vineri, 27 iulie 2012, 8:50)

    Rali [utilizator]

    Pacat de final, normalitatea in care vrei sa traiesti implica si civismul. Sa sustii ca normal este sa nu mergi la vot reprezinta o lipsa a culturii democratice.
    Final portocaliu.
  • +3 (3 voturi)    
    Me too (Vineri, 27 iulie 2012, 9:12)

    gugurila [utilizator]

    Eu sunt un soi de semi freelancer in IT, lucrez 90% pt exterior, nu ma afecteaza cursul leului.
    Pana acum o luna aveam in CV pe linkedin "Not interested in relocating" si refuzam regulat recrutori.
    De acum o luna in CV-ul meu scrie "might be interested in relocating outside Romania" :)
    Motivul? Imi creste copilul si nu prea imi vine s-o invatz cum "supravietuiesti" intr-o Romanie care revine la perioada 2000-2004 daca nu mai inainte...
    • 0 (0 voturi)    
      200-2004? (Vineri, 27 iulie 2012, 12:39)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui gugurila

      Ai vrut sa zici 1947.
  • -2 (2 voturi)    
    Emigratie (Vineri, 27 iulie 2012, 10:06)

    vasile-roaita [utilizator]

    Voi romanii care vreti sa plecati in alta tara trebuie sa va ginditi ca este tare greu in emigratie. Sa stiti ca nu numai voi vreti sa plecati ci sint si alte sute de mii de oameni dinn diferite tari care vor sa plece sau au plecat deja. Greci, spanioli, italieni, irlandezi,portughezi, polonezi, din tarile baltice, plus altii din Asia si Africa. Somajul in Europa de vest este mare, concurenta pe putinele locuri de munca existente este uriasa, acolo unde mai sint locuri de munca nu exista locuri de locuit, nu mai este la fel ca in anii 90, este greu de supravietuit si in vestul Europei de cind cu criza economica. Asa ca ginditi-va inainte de a face pasul asta.
    • +1 (1 vot)    
      multumim de sfat (Vineri, 27 iulie 2012, 12:14)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui vasile-roaita

      da congo ce are?!
    • +1 (1 vot)    
      Orice tara e mai buna (Vineri, 27 iulie 2012, 12:42)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui vasile-roaita

      Decit dictatura pe care o pregatesc uslasii.
  • 0 (0 voturi)    
    Stalin si poporul rus libertatea ne-au adus (Duminică, 29 iulie 2012, 21:22)

    traduceri@avila.ro [utilizator]

    Sincer, ma gandesc cu groaza ca trebuie sa plec cat mai pot.
    Am puternicul sentiment (care rational e greu de crezut totusi ca se va concretiza) ca in relativ scurt timp trebuie sa reinvat lozinci de genul Ana Luca si cu Dej baga spaima in burghezi.
    Pe de alta parte, teama ca trebuie sa reinvat sa gandesc dublu, sa nu mai pot vorbi liber fara a ma teme ca ajung la Canalul Dunare Bucuresti ... ma paralizeaza.
    Ori ar fi stupid sa las sa mi se mai intample asta, la nivel personal am obligatia sa imi aleg un loc mai normal in care sa traiesc, chiar daca am 47 de ani.

    Tatal meu si-a sacrificat 12 ani pentru neam la Aiud. Nu exista niciun motiv ca familia mea sa isi dea ani din viata generatie dupa generatie.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi