Cind Merkel vorbeste despre Romania ca despre Siria, ce mai intelege capitalul strain?

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Luni, 9 iulie 2012, 16:39 Actualitate | Opinii

Cristian Pantazi
Foto: Hotnews
​Reactiile internationale la adresa actiunilor USL cresc ametitor in intensitate, odata cu apropierea Romaniei de punctul de no-return. Termenii utilizati de cancelariile occidentale au fost, in ordine cronologica, urmatorii: "urmarim cu atentie", apoi "urmarim cu ingrijorare", apoi "indoieli serioase", culminind cu iesirea de luni a cancelarului Angela Merkel, care a folosit cel mai dur termen de pina acum: procesul de destituire a lui Basescu este "inacceptabil". E tipul de declaratie utilizat de Occident in cazul Siriei.

Crescendo-ul declaratiilor din UE+America de Nord e ingrijorator. Nu stiu daca pentru USL - in fond, e treaba acestei coalitii sa-si rezolve problemele uriase de legimitate externe - dar cu siguranta e ingrijorator pentru Romania, pentru situatia sa economica.

De ce? E simplu: capitalul strain devine, la marginea imperiilor, dependent de factorul politic. Regula aceasta nu se aplica in tari sau regiuni stabile, si nu se aplica neaparat in Romania pina acum. Dar iuresul politic de saptamina trecuta e de neinteles pentru un strain. E greu pentru un ambasador sa explice in centrala evenimentele de la Bucuresti.

Dar pentru un investitor? Cum percepe el posibilitatea ca un presedinte sa fie suspendat in 4 zile, timp in care s-au maturat toate institutiile care ar fi stat in calea inlaturarii sale de la putere? Dincolo de semnalul de instabilitate politica, Romania da acum un alt semnal, mult mai ingrijorator pentru capitalul strain: acela ca regulile nu mai conteaza. Cum ii poate garanta Guvernul Romaniei acum investitorului X venit in Romania cu un plan de business pe 15 ani ca luna viitoare nu va modifica o lege care-i va pune in pericol proprietatea? Ce credibilitate mai are Guvernul Romaniei in negocierile cu un potential investitor care cere un drum de acces pina la uzina/fabrica pe care vrea s-o construiasca?

Uitati-va la toate declaratiile diplomatilor straini: toti vorbesc despre efectele negative asupra economiei interne. Ambasadorul italian tocmai aminteste intr-un interviu in presa de-acasa despre investitorii italieni, care vad in Romania "un climat de neincredere". Consiliul Investitorilor Straini a denuntat, tot luni, "lipsa de stabilitate si predictibilitate". Si ambasadorul SUA la Bucuresti vorbea despre efectul unei suspendari nelegitime asupra modului in care ne percep pietele internationale.

Ce mai intelege capitalul strain dupa ce vede cum Guvernul Romaniei si-a ingropat singur bijuteria coroanei, Hidroelectrica, punind cruce unor contracte comerciale si producind pierderi partenerilor comerciali? Intelege ca trebuie sa mearga in locuri mai sigure. Si a inceput s-o faca deja.

Ce mai intelege capitalul strain cind Angela Merkel arunca anatema asupra Guvernului Romaniei, calificind "inacceptabil" modul de actiune asupra institutiilor si persoanelor ce i-au stat in cale in procesul de destituire a unui presedinte - fie el si impopular? Intelege ca aici, la doar o mie de km de Berlin, e la fel de expus ca in Siria, la capatul lumii civilizate, si mai intelege ca institutiile statului de drept din Romania sint ferme ca un fular Burberry in fata tavalugului politic. Si incepe sa se puna la adapost.

Intrebarea pe care si-o pune toata lumea in aceste momente e legitima: unde se va termina deriva Romaniei? Posibil ca institutiile (in speta - CCR) sa repuna lucrurile in ordine. E posibil sa n-o poata face. Dar reactiile liderilor USL de azi arata ca argumentele rationale nu-i pot intoarce din drum. Nu m-ar mira ca acest drum sa se termine in afara UE.

PS: Volatilitatea politica a inceput deja sa-si arate primele efecte: presiunea pe bondurile romanesti creste pe pietele internationale.

UPDATE: Reactiile liderilor USL, care incearca sa acrediteze ideea ca UE ne-ar considera o colonie, au rolul de a-i pozitiona in sfera nationalismului economic promovat de Dan Voiculescu. Problema liderilor USL e urmatoarea: poate ca ei nu mai vor in UE, dar UE nu va renunta prea usor la Romania. Care e sursa acestui aparent paradox? Investitiile straine majore facute deja in Romania trebuie aparate. Si vor fi, daca ne luam dupa reactiile tot mai dure.























13761 vizualizari

  • +44 (44 voturi)    
    deja vu (Luni, 9 iulie 2012, 16:52)

    combatant90 [anonim]

    sunt toate deja vu, exact ca iliescu si inaintea lui Ceausescu.
    • +32 (32 voturi)    
      ponta hai sictir... (Luni, 9 iulie 2012, 17:18)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui combatant90

      ai fost masurat, ai fost cantarit ... si ai fost gasit necorespunzator.


      vaaaaaleaaaaa...
      • -11 (13 voturi)    
        Merkel l-a sustinut si pe Sarkozy (Luni, 9 iulie 2012, 19:26)

        Bogdan [anonim] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Merkel a intrat intr-o spirala descendenta. Face numai alegeri gresite. O sa se umple de ridicol pana la urma.
        • +5 (7 voturi)    
          Tu ori esti prost. (Luni, 9 iulie 2012, 20:29)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

          Poti fi chiar asa tont incat sa faci responsabil pe altcineva de ceea ce se intampla in tara cu idiotii care ne conduc?Greu de crezut,dar se vede ca nu imposibil.Este de vina toata planeta ca acceptam conducatori un plagiator si un cartofor betiv si repetent?Chiar gandesti asa?
          • -5 (7 voturi)    
            vedeti ca va mint tradatorii de germana (Luni, 9 iulie 2012, 22:24)

            busola [utilizator] i-a raspuns lui dami365

            Merkel nu a sustinut ca in Romania a fost incalcata democratia si statul de drept....traducatorii tradutori ai giocatorului va manipuleaza!
          • +2 (4 voturi)    
            Din pacate pentru USL (Marţi, 10 iulie 2012, 8:48)

            sebagain [utilizator] i-a raspuns lui dami365

            Dl.(sic) Ponta si Antonescu trebuie sa se obisnuiasca cu ideea ca nu va avea in veci sustinerea externa nici din partea comunitatii romanesti, nici din partea comunitatii internationale. Felul cum au preluat puterea ii descalifica.
  • +48 (50 voturi)    
    Ne-am afirmat iarsi in Europa! (Luni, 9 iulie 2012, 16:56)

    DenisaC [utilizator]

    Sunt foarte ingrijoratoare reactiiile internationale in ceea ce priveste Romania. Momentan, USL declara ca nu e absolut nici o problema. Este de vina doamna procuror comunist!

    Din pacate, efectele se vor vedea peste cateva luni, cand nu vor mai fi bani pentru salarii, cand ne va trebui viza sa circulam in UE, etc. Dar atunci va fi prea tarziu. Momentan, nu e nici o problema.
    • -32 (34 voturi)    
      tot de grija altora murim noi romanii...numai de g (Luni, 9 iulie 2012, 17:47)

      mona [anonim] i-a raspuns lui DenisaC

      Denisa.....n-ai decit sa mori si tu de grija Europei si sa te preocupe faptul ca nu putem fi sclavii ei asa cum iti doresti si milogii lor. Demnitatea la romani e rara avis!
      • +20 (22 voturi)    
        Raspuns (Luni, 9 iulie 2012, 18:08)

        DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui mona

        Nu mor eu de grija Europei. Nu suntem sclavii si nici milogii lor. Si este "demnitatea romanilor". Suntem persoane, nu lucruri.

        Daca chiar va intereseaza, contribuitorii cei mai mari ai UE sunt chiar germanii. Nu romanii.
        • +11 (13 voturi)    
          amice chiar tu te contrazici (Luni, 9 iulie 2012, 19:05)

          AndreiPaval1318345322093 [anonim] i-a raspuns lui DenisaC

          spui ca nu te intereseaza ce zic nemtii. OK. Aceasta atitudine este in mare parte logica "nu ne vindem tara"! Eu as adauga "mai bine o pradam"!
          Ai dreptate nemtii sunt uni din cei mai mari contribuitori ai economiei Europei si daca Merkel se uita incruntata inseamna ca suntem in rahat. Nu mai are nimeni incredere in noi si prin urmare se inchide robinetul. In traducere mai libera nu mai vin investitori (nu ca era coada..) dar nici noi nu putem accesa bani europeni (sper ca nu se ajunge acolo). Ungaria a patit-o anul trecut si a trebuit anuleze toate legile luate. Asta se traduce prin timp mort, timp in care tu ca tara nu poti investi, nu te poti imprumuta...etc.
          • +1 (1 vot)    
            Sunteti sigur ca m-am contrazis? (Marţi, 10 iulie 2012, 10:20)

            DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui AndreiPaval1318345322093

            Am spus ca nu mor eu de grija Europei. Sunt ingrijorata, sunt trista, sunt multe, dar NU mor. Este e oxpresie, intr-adevar. Dar era o ironie.
        • -8 (12 voturi)    
          ma bucur pentru germani (Luni, 9 iulie 2012, 20:06)

          mona [anonim] i-a raspuns lui DenisaC

          da ...germanii sint mari contribuitori pentru ca si-au permis de a avea demnitatea sa se dezvolte ca natiune fara sa le fie pusa cizma in git. Eu traiesc in Germania de ani de zile...gratie lui Basescu care ne-a invitat la TV sa plecam afara ca nu are slujbe pentru noi. Aveam...daca in tara meseria de profesor mi-ar fi respectat-o. Dar nici nu accept ca unul ce cu 8 ani in urma a declarat pe vremea cind era primar al Bucurestiului ca el" nu poate conduce democratic o institutie". Sint cuvintele lui basescu. No comment.
          • +2 (6 voturi)    
            exagerezi (Luni, 9 iulie 2012, 20:53)

            xxx [anonim] i-a raspuns lui mona

            1. sunt 100% sigur ca nu locuiesti in germania...
            2. sunt 100% sigur ca esti un mebru USL-amist pus de copy paste sau agramat sa te dai rotund pe net
            3. sunt 100|% sigur ca ai IQ sub 90
            4. sunt 100% sigur ca peste 6 luni iti va parea rau de ce ai spus si ai crezut despre Base
            • +1 (1 vot)    
              No comment :)) (Marţi, 10 iulie 2012, 10:44)

              Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui xxx

              No comment.
          • +4 (4 voturi)    
            Ce demnitate (Luni, 9 iulie 2012, 23:00)

            Pop Radu [utilizator] i-a raspuns lui mona

            Normal ca nu stii daca locuiesti in Germania ca americanii au pompat in fundul lor o gramada de bani. Si noi am fi avut demnitatea nemtilor daca pompau americanii gramada aia de banii in fundu nostru si nu ne lasa de izbeliste la rusi (favoritii copy paste-ului)
            • +2 (2 voturi)    
              sac fara fund... (Marţi, 10 iulie 2012, 0:34)

              Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui Pop Radu

              .....planul Marshall ( grazie si economistului Rugina ce a lucrat la el) este cunoscut. Nemtii au stiut ce sa faca cu banii. Au construit o tara.Nu i-au furat. In noi cit s-o pompa...iti garantez ca nu se va vedea curind curind nimic.Romanul daca poate...baga mai intii in buzunarul propriul, apoi al nepotilor samd.
              • +3 (3 voturi)    
                demnitate my arse.... (Marţi, 10 iulie 2012, 9:30)

                mihag [utilizator] i-a raspuns lui Denis70

                Romania ar fi putut beneficia de pe urma planului Marshall, puneti mana si informati-va. Dar am fost demni, aveam si pe vremea aia conducatori luminati deh, n-am avut noi nevoie de banii lor.
      • +1 (3 voturi)    
        adevarul e ca dupa '89 (Luni, 9 iulie 2012, 20:59)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui mona

        au ramas putine popoare care sa-si mai apere demnitatea asa cum o intelegeti dvs.

        coreeni lui kim jong ar fi ceva mai seriosi - in rest subtire
      • +4 (6 voturi)    
        Demnitate (Luni, 9 iulie 2012, 22:41)

        Pop Radu [utilizator] i-a raspuns lui mona

        Ar trebui sa ne facem griji de ce spune Europa si intreaga lume pt ca nu mai traim ca pe vremea lu impuscatu cand totul era facut in tara (si nu zic cine a vandut toata industria si agricultura a facuto praf ca stie toata lumea) acum majoritatea oamenilor care lucra in tara asta si aduc bani sunt angajati la firme straine si acei cetateni duc greul economiei ca ei produc bani pentru majoritatea cersetorilor bugetari(cu exceptia medicilor, profesorilor, si pensionarilor pensionati pe drept ei nu fac parte din categoria cersetorilor bugetari) revenind daca nu mai vin firme in tara nu mai vin nici bani iar partea grava e ca vor incepe sa plece firmele straine existente datorita instabilitatilor politice. Si apoi poti sa ramai cu demnitatea ta ca demnitatea mea trece prin stomacul meu si a copilului meu in special.
    • +10 (10 voturi)    
      iti spun eu (Luni, 9 iulie 2012, 19:01)

      meddio [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

      de unde luam banii ? ...... de la aia 256 de parlamentari, plus averea lui Ponta, averea lui Hrebenciuc, averea lui Voiculescu, averea lui Vantu, Nastase, etc ......e chiar asa de greu ? ... sa dea si ei socoteala pentru japca si demolarea statului de drept .
  • +26 (28 voturi)    
    Sa vina strainii ! (Luni, 9 iulie 2012, 16:56)

    Tata [anonim]

    Poate ca e necesar sa ajungem rau de tot, si sa incepem sa curatam tara de toate gunoaiele!? Romanii nu stiu ce e aia democratie si stat de drept pentru ca niciodata nu au luptat pentru unul. In 89 au actionat agenturi straine, fara ele romanii nu faceau nimic inca multi ani. La fel se intampla si acum, asteptam sa ne rezolve altii problemele, noi am iesit 3000 de oameni sa protestam, asta e numarul de oameni responsabili in Bucuresti si imprejurimi.
    • +18 (18 voturi)    
      din pacate (Luni, 9 iulie 2012, 17:19)

      cristi [anonim] i-a raspuns lui Tata

      o sa se curete tara de valori inainte...
    • +12 (14 voturi)    
      Cat adevar ai grait .........dar din pacate .... (Luni, 9 iulie 2012, 18:08)

      CezarCiocanel [anonim] i-a raspuns lui Tata

      Poate gresesc cand fac analogie cu revolutia din 1989 …………..

      Dar din pacate, cu cat ma gandesc mai bine, observ NUMAI doua diferențe, este adevarat majore, intre situatia de azi si atunci:
      1. lipsa interventiei armate, deci fara victime;
      2. moartea celor doi conducatori, in urma unui proces de toata jena……..
      In rest ce observam?
      - Avem aproape toti actorii din acele zile in parlament!!!!!
      - Avem oameni care se opun acestei lovituri de stat (nu se numea asa daca erau respectate constitutia, legile, regulamentele, etc) si oameni care se bucura de acest fapt!!!!

      Consider ca a venit timpul sa schimbam radical pe toti politicienii.

      Hai sa facem o lista scurta pe care s-o impunem clasei politice care va trebui CONSTITUITA.

      Deschid lista:

      - Nu vreau ca in actuala clasa politica sa existe membrii de partid din vechea garda fie inainte de 1989, fie ………………….
      - Vreau parlament compus numai din max 300 oameni
      - Doresc sa pot da in judecata pe orice om politic daca nu-si respecta promisiunile, daca ma minte, deci - fara imunitate parlamentara sau prezidentiala!!!
      - …………….., etc.


      Cu respect,
      Un simplu cetatean,
      Cezar

      Nota:
      O analiza foarte pertinenta si din pacate, corecta. Felicitari autorului articolului, D-l Cristian Pantazi
      • +5 (5 voturi)    
        Subscriu (Luni, 9 iulie 2012, 19:33)

        Paul_Atreides [utilizator] i-a raspuns lui CezarCiocanel

        Si pentru credibilizare maxima eu propun depolitizarea completa a tuturor institutiilor. Vreau manageri adevarati nu, numiti politic care pe langa faptul ca sunt paraleli cu specificul institutiilor respective, nu fac altceva decat sa-si urmareasca propriile interese mercantile.
        Acest lucru ar credibiliza orice guvernare.
      • +9 (9 voturi)    
        Interzicerea traseismului politic ! (Luni, 9 iulie 2012, 19:51)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui CezarCiocanel

        Dacă ai obținut mandat de parlamentar ca membru al unui partid dar pe parcursul desfășurării mandatului te răzgândești atunci corect este să demisionezi din partid. În consecință partidul îți retrage mandatul și îl atribuie unui alt membru al său, conform rezultatelor obținute la precedentele alegeri.
      • -1 (3 voturi)    
        vechea garda e aici (Luni, 9 iulie 2012, 21:56)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui CezarCiocanel

        pai Basescu a fost membra...nu sint USL ista, dar Ponta era elev de liceu in 1989...asa ca...
        • 0 (0 voturi)    
          Dar tatutul si mamuta lui Ponta ce erau ? (Marţi, 10 iulie 2012, 13:56)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Denis70

          Ponta era elev de liceu in 1989 si plagiator ceva mai tarziu.
          De ce nu spuneti tot ?
  • +14 (14 voturi)    
    buna intrebare... (Luni, 9 iulie 2012, 16:58)

    Liberty [utilizator]

    Nu mai intelegem noi nimic, daramite straini. Pacat ca Romania si noi pierdem cel mai mult din lupta dupa putere care se desfasoara de mai bine de 20 de ani. Nu s-a facut nimic, nu se face nimic, iar pe viitor mai am inca o farama de speranta sa vad ca se intampla ceva bun in Romania... Daca nu, ii multumesc Romaniei pentru tot ceea ce mi-a dat si o las cu bine sa se descurce cu hienele carora le-am permis sa existe si s-au inmultit mai mult decat le putem controla.
  • +19 (21 voturi)    
    Ambasadori timpitei? (Luni, 9 iulie 2012, 17:01)

    Ronis ot Astria [utilizator]

    "Dar iuresul politic de saptamina trecuta e de neinteles pentru un strain. E greu pentru un ambasador sa explice in centrala evenimentele de la Bucuresti."
    Mai da timpitei ii mai crezi pe ambasadorii occidentali!
    Te asigur ca acestia stiu mai multe despre ce se intimpla in RO decat multi dintre romanasii nostrii analfabeti!
  • +22 (22 voturi)    
    Mda... (Luni, 9 iulie 2012, 17:01)

    George [anonim]

    Este cel mai prost semnal pe care il putea primi guvernul marionetelor Ponta si Antonescu si USL. Bagatelizarea si ducerea in derizoriu a ceea ce Merkel a declarat raspicat, reprezinta o grava eroare. Plagiatorul Ponta si camarila dezgustatoare care-i sta in spate, vor plati scump tot ceea ce au incalcat in ultimele doua luni de guvernare: incalcarea regulamentelor Camerelor Parlamentului, incalcarea legilor si incalcarea grava a Constitutiei. USL si complicitatile mizerabile din Parlament au dus Romania in haos si anarhie. Iar asta e doar inceputul. Ceea ce e mai rau urmeaza. Romanii vor regreta amarnica ca si-au pus sperantele in constructia de tip mafiot ce poarta denumirea generica USL.

    P.S. Plagiatorul si Repetentul vor fi istorie in doar cateva luni de zile. Garantat.
    • 0 (0 voturi)    
      Si eu cred ca dispar dupa alegeri (Marţi, 10 iulie 2012, 13:58)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui George

      Sunt curios care vor fi inlocuitorii lor pe lista lui Felix.
  • +13 (13 voturi)    
    Ei nu vor sa stea la putere-vor banii (Luni, 9 iulie 2012, 17:05)

    Dan [anonim]

    O analiza sumara arata faptul ca fiind pe tobogan in plan international, fiind intr-o criza profunda interna si cand ai un premier si presedinte de partid plagiator, PSD-ul pregateste parjolul. Vor face trasfer de active si insolvente la tot ce inseamna reginele coroanei. Intr-un timp de 5-6 luni isi vor baga in buzunare cel putin 35 miliarde euro si apoi lasa guvernarea. Intrebarea este cui? Pai doar la PDL caci ei sunt oficial opozitia. USL-ul va "scuipa afara" pe post de cal troian UNPR-ul si UDMR-ul si minoritatile ca sa-si faca majoritatea. Dupa o furaciune de 35 miliarde euro cel mai bun loc de a te apara este opozitia iar UNPR+UDMR vor face tot posibilul ca si in trecut sa impedice votarea unor legi fundamentale si sa faca prin santaj pe avocatii USL-ului. PDL-ul va prelua o tara precum Grecia, intr-un dezastru si vor trebui sa gestioneze o criza sociala majora. Tim in care USL si felix vor sta cu burta la soare si vor pregati urmatorul scenariu. D-lor, avem sau nu avem servicii? Sau au trecut toate la Felix?
  • -12 (16 voturi)    
    ce ajuta USL-ul (Luni, 9 iulie 2012, 17:05)

    catalin_mattei [utilizator]

    ce ajuta USL-ul este ura multora impotriva lui T Basescu.. sunt oameni care il urasc sincer pe presedinte fara sa fie genul de votanti USL.. iar ura nu este un sentiment al ratiunii... Daca T Basescu nu ar fi tinut cu dintii de putere , si nu din dragoste de tara ci pt a-si securiza actiunile de coruptie savarsite, daca Ponta ar fi inteles ca moralitatea este conditie obligatorie pt omul politic, daca clasa politica nu ar fi fost dominata de apararea intereselor proprii.. atunci am fi fost altfel.. dar asa.. nu.. in momentul de fata si un vot CCR in favoarea lui T Basescu ar conduce la radicalizarea pozitiilor impotriva presedintelui din partea oamenilor simpli care au vazut in prezenta acestuia la sedinta CCR exact forma de presiune pe care public presedintele o dezavuiaza... pt multi presedintele a murit simbolic cai T Basescu nu mai reprezinta nimic pt ei.. paote ca ar fi cazul sa ne intoarcem fata catre o institutie mai puternica si mai cu prestanta, la monarhia constitutionala
    • +15 (15 voturi)    
      gresesti (Luni, 9 iulie 2012, 17:29)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      a fost votat doua mandate, nu tine cu dintii. de ce ar trebui sa demisioneze? ca spun latrinele si sondajele?
      si ponta a fost saptamana trecuta la ccr de mana cu crin. atunci n-a fost presiune? sau doar in cazul lui base se cheama presiune?
      ura oamenilor fata de base a fost cultivata de irealitatea si latrinele lui felix. acolo se toaca zi de zi marunt base si cand iese la piata.
      n-am vazut nici macar o dovada clara adusa de acele tembeliziuni ca basescu a furat. ca au furat de la pdl nu este vina lui base. daca intervenea sa ii schimbe era iar atacat ca schimba oameni.
      a lasat justitia libera si deja se vede ca-i aduna pe capete. asta trebuia sa faca si asta a facut.
      dar sa ajungi sa urasti un presedinte apreciat in europa, care a lasat justitia din cauza ca un turnator si un infractor spun asta tine de IQ-ul fiecaruia...
    • +10 (10 voturi)    
      explica-mi (Luni, 9 iulie 2012, 17:37)

      ampersand [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      ce-ntelegi prin afirmatia "Daca T Basescu nu ar fi tinut cu dintii de putere"?
    • +10 (10 voturi)    
      ai memeorie scurta: (Luni, 9 iulie 2012, 17:50)

      sorry [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

      In ziua in care CCR dezbatea cine este indreptatit conform legii sa reprezinte tara la CE, tovarasii ponta si corlatean s-au pus la coada la intrarea in cladire de la ora 03:00 , asa cum stiau ei de la bunicuta ca se statea la rand la lapte , poate prind si iaurt. Si le-a dat CCR iaurt prin gura.
    • +7 (7 voturi)    
      ura a fost creata (Luni, 9 iulie 2012, 18:29)

      mures [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Singura vina a presedintelui este ca a permis mesajele desantate ale RTV,Realitatea si Antene. Nu am vazut sa se tina cu dinti de putere si nici coruptie directa, bineinteles ca exista coruptie in PDL, dar nu cred ca exista partide politice (in afara granitelor Finlandei) in care sa nu existe coruptie. Ura vine din spalarea romanilor pe creier de catre oameni iresponsabili ca Gadea/ Ciuvica/ Dragotescu samd.
  • +14 (14 voturi)    
    investitii? ha-ha (Luni, 9 iulie 2012, 17:16)

    ciupilica [utilizator]

    suntem cam pierduti, fara sa ne dam seama. basescu s-a plans la europa ca a fost suspendat incalcandu-se ceea ce in occident inseamna legea suprema - constitutia si curtea constitutionala - iar daca pentru trio-ul funest care ne va conduce probabil de-acum inainte - nu ma refer la ilici, ci la voiculescu, el va fi din umbra, ilici este deja o fantoma - ii doare-n fund de urmari, fiindca au malai, noi cei mici ce vom face cand investitii ioc, bani de la UE ioc, de la FMI idem samd? probabil o sa ne suspendam singuri, basescu nu a fost de ajuns. nu ma dau in vant dupa el absolut deloc, dar pe langa cei care ne pandesc la colt de strada, basescu mi se pare deja o pisica blanda...
    • -12 (12 voturi)    
      tot de grija altora... (Luni, 9 iulie 2012, 17:54)

      mona [anonim] i-a raspuns lui ciupilica

      ...s-a plins ca un milog si ca un tradator de tara! cum a luat in sut in fund s-a dus cu jalba in protap la altii, caci din curtoazie strainii ii asculta jalba. dar altfel nu dau 2 bani pe el vazind ca propriul popor il da afara cu huo!Pierduti eram oricum...ca nu avem demnitate si coloana vertebrala.Cind nu ne-o mai interesa de altii, ci ne va interesa de noi cu adevarat..atunci avem sanse!
    • +1 (1 vot)    
      pontulet (Luni, 9 iulie 2012, 20:51)

      Porkolab [anonim] i-a raspuns lui ciupilica

      Aveţi perfectă dreptate! Dar să nu credeţi că Ponta-Antonescu sunt intereseaţi de curs, economie, relaţii internaţionale. singura problemă pt ei este puterea acaparată.
  • +19 (19 voturi)    
    Investitori (Luni, 9 iulie 2012, 17:23)

    KostasP [utilizator]

    Exact, investitorii tocmai au realizat ca justitia si statul de drept pur si simplu nu mai exista in Romania.
  • +11 (11 voturi)    
    pierdem si credibilitatea fata de FMI (Luni, 9 iulie 2012, 17:42)

    mockito [utilizator]

    Iar daca FMI nu ne mai imprumuta, Ponta va trebui sa imprumute de pe piata privata cu rate de interes de 4-5 ori mai mari. Asta va fi un dezastru pt RON... Deja dragi USLamisti, cand mai treceti pe langa o statie de benzina, priviti la pretul afisat. Daca nu, e ok, o sa observati cresterile la iarna cand va trebui sa va achitati factura la curent. Iar cand veti cumpara o paine cu pret dublu fata de cel de acum, sa va intrebati la ce v-au ajutat cei 10 lei in plus daruiti de Ponta.
    • -7 (11 voturi)    
      mentalitate de cersetori (Luni, 9 iulie 2012, 17:57)

      mona [anonim] i-a raspuns lui mockito

      ce bine ar fi sa nu ne mai dea nimeni bani ca la handicapati si milogi!! atunci am deveni si noi o natiune respectabila...care produce si se intretine si nu se mai vinde fondurilor acestora internationale dubioase.ne-am cistiga respectul ca natiune in fata lumii...
      • +1 (5 voturi)    
        Bugetari (Luni, 9 iulie 2012, 20:00)

        vasile-roaita [utilizator] i-a raspuns lui mona

        dar pentru asta trebuie sa muncesti. Spune-le asta la bugetarii care stau de pomana si la pensionarii apevisti pesedisti (pensionati la 40 de ani) cu pensii mai mari decit un profesor.
  • -11 (13 voturi)    
    tot de grija altora.. (Luni, 9 iulie 2012, 17:45)

    mona [anonim]

    ..cind o sa incetam sa ne intereeze de zice unul..vai ce o sa creada altul...vai dar ce spune x... MACAR DE MI AR DA ASTIA DE MINCARE!! ba din contra...imi iau de la gura! Nu permit unui ziarist sa vorbeasca in numele meu, facind comentarii de genul ca vai doamne ce spun altii...pe mine personal nu ma intereseaza! sa vorbeasca orice ziarist in numele lui, sa si exprime grija personala. Nu o grija colectiva!! Angela Merkel nu are acas un copil cu handicap caruia i s-a taiat ajutorul social acordat copilului, Angela Merkel nu trebuie sa suplimenteze pensia parintilor batrini ce a fost taiata abuziv..IN AMERCA NU ARE DREPTUL NIMENI SA TAIE DINTR O PENSIE!!! stiati?? asa ca domnule Pantazi si atitia altii...am o veste traznet: Nu pe toti ne intereseaza parearea strainatatii!!
    • +6 (6 voturi)    
      Despre Romania ca despre Siria (Luni, 9 iulie 2012, 18:14)

      cetatean [anonim] i-a raspuns lui mona

      Inteleg situatia personala deosebita. Din pacate, pentru dumneata si pentru multi alti romani in situatii dificile efectele dezastruoase se vor vedea in cateva luni si ia sa vedeti ce o sa va pese atunci
      • -3 (5 voturi)    
        eu sint bine mersi (Luni, 9 iulie 2012, 20:11)

        mona [anonim] i-a raspuns lui cetatean

        Situatia mea personala este f bine mersi. traiesc din 2006 in Germania. ca profesor in tara.....am fost tratata cum am fost tratata de sistem. aici sistemul ma respecta.Bine a facut base cind ne-a spus sa plecam...ne este mai bine printre straini....gratie lui. Ii multumesc.
    • +4 (4 voturi)    
      Grija altora (Luni, 9 iulie 2012, 18:18)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui mona

      Parerea strainatatii conteaza atata timp cat datorita ei vin investitori in tara. Acesti investitori creaza locuri de munca. Acesti investitori platesc impozitele. Impozitele va ajuta pe dumneavoastra, cei care doriti pensie.
      • -1 (3 voturi)    
        investitorii fug de noi ca ciuma de ani de zile (Luni, 9 iulie 2012, 20:15)

        mona [anonim] i-a raspuns lui DenisaC

        De acord ca investitorii aduc profit..ptr ambele parti..dar unde sint ca fug ca dracu de tamiie de noi...plus cei care s-au retras sau renuntat din start...dupa un prospect minim. Nici macar infrastructura nu putem sa le oferim sa-si aduca in camioane catrafusele. Au facut cale intoarsa rapid.Unde sint inestitorii daca e sa vb ptr ultimii 8 ani?Teoria cu investitia straina e faina pe hirtie...dar in practica este altceva si se vede.Asa ne-au fost luati ochii ( cui i-au fost luati..) ...cu teorii.Personal in 2006 m-am saturat.
        • +1 (1 vot)    
          Investitori (Marţi, 10 iulie 2012, 10:25)

          DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui mona

          Doamna Mona, investitori in ultimii 8 ani au fost multi.
          Stiti asta: http://www.ziare.com/afaceri/investitii-straine/investitiile-straine-directe-au-crescut-de-zece-ori-in-februarie-1161766 ?
          Stiti cati s-au retras deja?
    • +1 (3 voturi)    
      Cat de mincinos esti! (Luni, 9 iulie 2012, 20:43)

      Minciuni [anonim] i-a raspuns lui mona

      O matusa de a mea locuieste in America si anul trecut cand a venit in tara tocmai ce se plangea ca i s-a scazut pensia cu 30$. Deci esti un mare mincinos. Probabil un postac usl-ist pentru ca daca nu ai fi platit sa scrii astfel de minciuni cu siguranta si tu ai recunoaste ca din optiunile pe care le avem acum Basescu este cea mai buna optiune.
      • 0 (0 voturi)    
        primul caz? (Luni, 9 iulie 2012, 21:17)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui Minciuni

        nu stiu ce s-a intimplat cu matusa ta, dar sotul este american, pensionat acolo. Nu a mai auzit pina acum de un caz ca cel al matusii tale. e primul in 56 de ani de viata in SUA.
    • -1 (1 vot)    
      Daca locuiesti in Germania cum scrii mai jos... (Luni, 9 iulie 2012, 20:52)

      Ion [anonim] i-a raspuns lui mona

      ... De ce mai primesti ajutor pentru copil cu handicap din tara? Presupun ca nu mai cotizezi nimic in tara si atunci pentru ce primestii banii acestia?
      • 0 (0 voturi)    
        ptr. Ion (Marţi, 10 iulie 2012, 0:39)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui Ion

        ....unde vezi ca ma spus ca EU am copil cu handicap si primesc ajutor??? Citeste mai bine.
        Am lucrat in invatamint in tara aaani de zile. Cunosc multe cazuri printre fostii mei elevi...f. multe situatii nefericite ce nu ar trebui sa existe la ora actuala intr-un stat modern...nu spun instarit! Am fost in situatia in care a trebuit sa cumpar din proriul salariu manuale pentru elevi nevoiasi si cu potential , clasele XI, XII.Si am facut-o cu draga inima,..dar la ora actuala s-a atins fundul butoiului rau de tot. Multi pe aici ameninta cu ce va fi in urmatoarele luni....dar cit de rau trebuie sa iti fie sa iti dai seama ca ti-e rau? Daca imi raspunde cineva la la aceasta intrebare...ma lumineaza.
    • 0 (0 voturi)    
      mai citeste! (Marţi, 10 iulie 2012, 0:21)

      q1953 [utilizator] i-a raspuns lui mona

      In America este alt sistem de pensii. Acolo ai pensia cat ai cotizat. Poti sa ramai si fara pensie-cazul angajatilor Enron.
      In rest, proverbul: "prostul daca nu e si fudul, parca nu e prost destul", cred ca ti se potriveste perfect.
      • 0 (0 voturi)    
        realitatea vad ca supara (Marţi, 10 iulie 2012, 7:14)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui q1953

        q1953.....ai inteles exact pe dos. exact ce banuiam. si-n Europa...sistemul se bazeaza pe procentajul ce-l cotizezi. stat sau privat.nu intram in detalii ca vei ajunge poate iar la alte concluzii nedorite.realitatea vad ca deranjeaza.
  • -10 (12 voturi)    
    Coment (Luni, 9 iulie 2012, 17:46)

    Emil [anonim]

    Dar toata luamea asta ita ca D.na Merkel tocmai l-a lichidat pe proproiul Presedinte al Germaniei si tot in cateva zile si pentru mult mai putin, mai exact o singura obiectie.
    • +4 (4 voturi)    
      revocarea presedintelui germaniei (Luni, 9 iulie 2012, 18:23)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Comparatia nu-si are locul. Presedintele Germaniei n-are mai nimic de zis din punct de vedere politic, mai tine cate un discurs la dinee in rest nu face mare lucru. Nu este ales direct si poate fi revocat cam pentru orice.
    • +5 (5 voturi)    
      raspund unui psd-ist (Luni, 9 iulie 2012, 19:54)

      oneofthem [utilizator] i-a raspuns lui Emil

      Doamna Merkel nu l-a revocat pe Christian Wulff. Vorbesti fara sa stii, compari mere cu pere, esti votantul tipic al PSD-ului !
  • +7 (7 voturi)    
    sfat (Luni, 9 iulie 2012, 18:03)

    cristinastoian [anonim]

    Nu pot convinge 2 amici sa voteze NU
    Sunt dezinformati de Antene si sunt tare igonoranti.

    Cum sa facem sa inteleaga toti cei; "eu nu am timp sa ma informez", "eu nu am timp sa votez" sa ia actiune?

    poate aveti voi o solutie caci eu am ramas fara vlaga
  • +8 (8 voturi)    
    Eu inteleg, (Luni, 9 iulie 2012, 18:13)

    Geo.B [utilizator]

    poate ca la fel ca mine mai inteleg inca cateva mii de oameni, hai poate zeci de mii.
    Dar cum sa le explic, eu sau tu sau noi, idiotilor sinistrii si spalati pe creier care se bucurau si topaiau in strada ca a fost suspendat Basescu?
    Fiecare strigat de bucurie al lor, fiecare ranjet, fiecare topaiala, reprezinta un cui batut in sicriul Romaniei. Voi ati vazut ce fete aveau??!!
    Oamenii astia sunt manipulati ca fac bine tarii ca il dau jos pe Basescu, la fel cum au fost manipulati minerii cand au venit sa Bucuresti 'sa ajute'.
    Ani si ani am incercat sa ii explic bunicii mele ca ceea ce a vazut si auzit la tv referitor la mineri si mineriada a fost minciuna si manipulare. Si acum ea inca mai crede ca acei studenti erau huligani si trebuiau pedepsiti pentru devastare. Ea totusi nu e convinsa ca Iliescu a facut rau ca a chemat minerii. Mi-e rusine de asta, fiindca e ruda cu mine, e bunica mea, insa ca ea sunt imens de multi, si daca nu am reusit sa fac lumina in mintea bunicii mele...
    • +8 (12 voturi)    
      Sa mergem la vot, aia e solutia... (Luni, 9 iulie 2012, 18:27)

      Elena [anonim] i-a raspuns lui Geo.B

      Am cunostinte care sunt bugetari si care au avut reduceri de salar nu de mult... si au spus ca desi nu il au la inima pe Basescu din cauza asta, vor merge la vot si vor vota ca nu sunt de acord cu suspendarea. Pentru ca s-a incalcat legea si am fost noi calcati in picioare cu tot circul asta. Si ca tot circul asta face rau tarii, nu puteau astepta alegerile oficiale??? Deci cine are minte, gandeste. Cine nu... Ideea e ca noi cei care gandim, sa si votam. Altfel vor vota manipulatii...
  • -1 (9 voturi)    
    Mda (Luni, 9 iulie 2012, 19:06)

    sentenced [utilizator]

    Nu Merkel vorbeste despre Romania ca despre Siria, ci un propagandist platit care scrie articole.
    Am vorbit recent cu o romanca ce traieste in Siria, mi-a spus cum stau lucrurile acolo (haos, in sensul de varsari de sange), daca Angela Merkel ar fi zis asa ceva, as fi catalogat-o drept o habarnista. Dar nu ea a zis asa ceva, ci Cristian Pantazi, probabil vreun propagandist din linia intai.
    • +2 (4 voturi)    
      Habarnist (Luni, 9 iulie 2012, 19:40)

      Leon_Magnificul [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Habarnistul sinteti dvs. Cancelariile occidentale si organizatiile internationale folosesc termeni ca "inacceptabil" pentru a califica situatia politica din Siria. Termenii sint identici, nu situatiile pe care le descriu. Asta spune, textual, autorul articolului.

      Secretarul general al ONU, despre situatia din Siria: "La situation a atteint un point inacceptable".
      Capisci?
  • -3 (7 voturi)    
    Sfirsitul e aproape! (Luni, 9 iulie 2012, 19:15)

    Mirea [anonim]

    Domnule Cristian Pantazi, zic sa scrieti cit mai multe articole pt. ca nu se stie cit mai apucati.
    Cite guri care umbla pe siteul Presedintelui vor ramine nehranite. Fug sa beau niste beri la Antipa, sa vad durere pura...
  • +3 (5 voturi)    
    pro Basescu (Luni, 9 iulie 2012, 19:15)

    carolina [anonim]

    Am apreciat in toti acesti ani la Basescu faptul ca a luptat pentru democratie, pentru egalitate in fata legii, Chiar daca uneori a facut graseli, au fost minore iar scopul este urias pentru noi oamenii de rand care nu am beneficiat de acelasi tratament cu politicienii. Tot ce pot face e sa votez si o s-o fac. Sper ca vor fi cat mai multi..
  • +1 (7 voturi)    
    Rusine !!! (Luni, 9 iulie 2012, 19:30)

    warden_war [anonim]

    Nu imi place sa ma bag in troaca porcilor, dar cand vad cum unii ling un cur al unui chior infect si se dau cu parerea despre lucruri despre care nu au nici un habar imi pare rau nu ma pot abtine. Voi astia care-l plangeti pe gunoiul care a stat in fruntea tarii chiar o duceti asa bine? Eu sunt curios daca copiii vostri ar termina o facultate de medicina si ar lucra aici pe un salariu de 800 ron cum credeti ca isi poate face un viitor? asta daca este angajat...! Parintii vostri oare au o pensie care sa le permita o vacanta de o saptamana intr-o statiune romaneasca o data pe an? Nu va e rusine, macar bagati capul in pamant si nu mai iesiti de acolo ticalosilor ce sunteti. Campania care se duce impotriva USL e condusa de aia care va vand credite, medicamente si care va trimit la biserica sa ramaneti cu ochii inchisi ....
    • 0 (6 voturi)    
      rusine? hmmm...cu cat ai fost mituit? (Luni, 9 iulie 2012, 20:28)

      un cetatean [anonim] i-a raspuns lui warden_war

      O singura intrebare Mister....De cand ai carnet rosu si la ce organizatie USL? Mai bine dute la un mic si o bere, sunt maestrii sefii tai din PSD si PNL la asa ceva...
      • -1 (1 vot)    
        mentalitate primitiva basesciana (Marţi, 10 iulie 2012, 10:29)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui un cetatean

        .....comentariul lui un cetatean imi confirma ca romania este tara unde daca nu esti cu mine esti impotriva mea. In romania zilei de azi..daca nu esti cu golanul si politicianul de conjunctura basescu nu esti cool si esti impotriva "mea" ))) devine trist si tragic de amuzant. va doresc tuturor basistilor sa traiti bine si sa vi se implineasca ce va doriti! ura! ura! ura!
    • 0 (2 voturi)    
      ti-am dat plus... (Luni, 9 iulie 2012, 20:55)

      ClaudiuFarcas1313015120111 [anonim] i-a raspuns lui warden_war

      de rusine, asa, pentru a arata in general care este nivelul nostru ca popr.
      Postac sau nu, asta aud in fiecare zi in troleibuz si tramvai.
    • -1 (5 voturi)    
      Brava, ca bine zici (Luni, 9 iulie 2012, 21:08)

      Leon_Magnificul [utilizator] i-a raspuns lui warden_war

      Ca la carte le zici bibicule. Masura unu: impuscati in ceafa toti care au asuprit poporul de cind e PDl-ul la putere. Masura doi: legati de stilpi, acolo unde sint prinsi, si scuipati in public, toti cei care ling un cur al unui chior infect si se dau cu parerea (aoleu, ma doare!) despre lucruri despre care nu au nici un habar. Nici Merkel nu trebuie iertata, cind va pune piciorul in Romania.

      Reguli, lege, Constitutie? Gata, am tras apa.

      Stat de drept? Poporul il vrea de sting, si poporul ie suveran.
    • 0 (0 voturi)    
      e o lupta cu peretii (Marţi, 10 iulie 2012, 10:03)

      Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui warden_war

      warden..war....este energie risipita in van...sintem un popor in ra....at si refuzam sa admitem. ce vrei mai mult? exista opunere din partea noastra contra propriei conditii, sa vezi bine in ce hal esti si sa nu admiti. daca asta este starea de bine de care sint multumiti..adica starea de fapt bolnava, basista....asa sa ramina lucrurile atunci din partea mea. daca asta e starea de normalitate pentru romania...asa sa fie! fiecare este stapin pe propriul sistem de valori dupa care traieste. in Romania este halucinanat..cu cit este mai jos..cu atot este mai dorit!!
    • -1 (1 vot)    
      Dezgust (Marţi, 10 iulie 2012, 10:36)

      Gargui [utilizator] i-a raspuns lui warden_war

      "Nu imi place sa ma bag in troaca porcilor, dar cand vad cum unii ling un cur al unui chior infect " etc. Atat am citit, si mi-a fost de-ajuns, n-am mai parcurs comentariul pana la final.
      Cand nu sunteti agramati, sunteti badarani. Sau si una si alta. Ori aruncati in derizoriu vocile care conteaza (Nature, NYT, FAZ, reactii ale liderilor politici de calibru).

      Desigur, daca in Nature, FAZ etc. apareau articole in care acuzatiile de plagiat pontist ar fi fost demontate, daca A. Merkel si altii ar fi comentat favorabil evolutiile useliste, atunci vocile respective ar fi fost de-un admirabil profesionalism si de-o incontestabila verticalitate...
      • 0 (0 voturi)    
        bine zis...cel putin dezgust! (Marţi, 10 iulie 2012, 11:46)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui Gargui

        @ Sobriquet.....nu te aud sa te plingi de limbajul folosit de fostii guvernanti la adresa poporului...toate acele invective ce ne-au fost adresate noua...plebii??? Ia sa aud.....cum faci cind te revolti tu pe cei ce te numesc in toate acele culori ale curcubeului ce le-am auzit cu totii? daca refuzi sa accepti ca au existat...se cheama ca sintem un popor de masochisti sau ne place auto-victimizarea!!!
  • 0 (2 voturi)    
    S-a distrus echilibrul puterilor (Luni, 9 iulie 2012, 19:36)

    Sandu [anonim]

    In UE sunt trei mari puteri: Consiliul, Parlamentul si Comisia. Imaginati-va ca dupa un model USL-ist se schimba ponderea in Parlament! Ar urma explozia celorlalte doua: schimbarea presedintelui Comisiei si a presedentiei Consiliului. In plan functional asta ar fi un DEZASTRU caci nimic n-ar mai putea functiona. Ce s-a intamplat in Romania este o schimbare de putere fara alegeri in Parlament care acum vrea sa distruga restul puterilor: Presedentie, CC, ANI, DNA, presedinti de parlament, etc. Adica revenirea la partidul stat care controla totul si in care oamenii votau ce se stia dinainte. Eu stau si ma intreb: nu cumva cineva din USL la nivel de decizie lucreaza cu Base pentru distrugerea USL-ului? Nu se poate sa fie atat de idioti incat sa nu intelegi ca daca te-ai pus cu nemtii si americanii nu o sa te salveze lituanienii?
  • +3 (5 voturi)    
    sfarsitul este aproape... (Luni, 9 iulie 2012, 19:46)

    un cetatean... [anonim]

    nu pot intelege sub nici o forma cum s-a reusit indobitocirea poporului intr-un timp atat de scurt si pentru a doua oara in 20 de ani...eu stiu o vorba din batrani, vorba ce se pare nu este valabila romanilor: cine se frige odata sufla si-n iaurt a doua oara...
    nu ne-am invatat minte cu mineriadele si se pare ca am muscat-o din nou acum.
    Se vede de la mii de km ca suntem mintitit si jecmaniti pe fata de USL-amistii in frunte cu agramatul, copy-paste si felix motanul dar noi o tzinem mortis ca totul este doar o facatura... suntem mituiti cu 8% din nimik sau 30 de lei daca iesim in piata si grohaim, lucru firesc pentru multi acei dintre noi cu IQ sub 90... sunt ferm convins ca soarta ne este peceltuita, nu mai putem schimba nimik, cel putin nu in urmatorii 50 de ani. pacat
    • +1 (3 voturi)    
      Ehei! (Luni, 9 iulie 2012, 21:05)

      Matrix-4 [utilizator] i-a raspuns lui un cetatean...

      Nici nu-ţi imaginezi cât de rău îmi pare că trebuie să-ţi dau dreptate!
    • +1 (1 vot)    
      Ba ne-am cam invatat (Marţi, 10 iulie 2012, 0:55)

      Leon_Magnificul [utilizator] i-a raspuns lui un cetatean...

      Cred ca cei mai multi ne-am invatat minte cu mineriadele si urmarim tragedia Romaniei de departe. Cei multi insa au fost indiferenti si la primele mineriade, si la cea in curs, sau le-au aplaudat frenetic. Consecinta: 2 milioane de romani mai putin in ultimii zece ani, iar peste inca zece vor mai fi in Romania o mina de oameni capabili si o masa de neispraviti si pensionari.
  • +1 (3 voturi)    
    articolul e FALS si RAUVOITOR SI SECURIST (Luni, 9 iulie 2012, 20:41)

    bibi [anonim]

    1.Angela Merke NU a dat nici o declaratie.
    2.Declaratia purtatorului de cuvant este una NEUTRA
    3.Securistii comunisti dau ultimul raspuns.
    • 0 (0 voturi)    
      ..... (Marţi, 10 iulie 2012, 10:32)

      DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui bibi

      Va, rog, folositi google translate:
      http://​www.bundeskanzlerin.de/​Content/DE/​Pressemitteilungen/BPA/​2012/07/​2012-07-09-merkel-rumain-pr​.html?nn=74308

      Daca nu aveti chef, uitati aici o traducere:
      http://www.dw.de/dw/​article/0,,16083711,00.html

      Va asigur ca este mai de incredere ca Antena 3.
      • 0 (0 voturi)    
        traducere ptr Diana (Marţi, 10 iulie 2012, 11:50)

        Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

        Die Bundeskanzlerin hält es für inakzeptabel, wenn in einem Land der Europäischen Union Grundprinzipien der Rechtsstaatlichkeit verletzt werden.

        Aceata este fraza. Ca profesor de limba germana, pot sa confirm ca WENN inseamna DACA. este clar??? nu ca antena are dreptate, ci oricine vorbeste limba germana poate pricepe lucrul acesta. nu-i nici un mister aici.
        • 0 (0 voturi)    
          ok (Marţi, 10 iulie 2012, 12:33)

          DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Denis70

          Wenn = 1. când; 2. dacă; 3. ori de câte ori.

          Deja intrăm în polemici. Vă mulțumesc pentru răspuns.
          • 0 (0 voturi)    
            ipoteza (Marţi, 10 iulie 2012, 12:40)

            Denis70 [utilizator] i-a raspuns lui DenisaC

            .....cunosc sensurile lui wenn. nu este cazul sa polemizam la modul infantil aici pe lucruri deja stiute. toate cele 3 valori chiar de tine listate sugereaza IPOTEZA. am spus eu altceva )))
  • +2 (4 voturi)    
    Respect francezilor - o democrație adevărată (Luni, 9 iulie 2012, 21:47)

    The Knight [utilizator]

    "Nu vine doamna Merkel să ne spună nouă ce să votăm" - poporul francez, în dezbaterea Sarkozy-Hollande.
  • 0 (2 voturi)    
    Mda (Luni, 9 iulie 2012, 21:56)

    Comment [utilizator]

    Vai, au utilizat pentru România aceleaşi cuvinte utilizate pentru a vorbi despre Siria! Dumnezeule!!! Nu e ca şi cum între România şi Siria ar exista foarte multe diferenţe...
  • 0 (4 voturi)    
    CCR (Luni, 9 iulie 2012, 22:24)

    catalin_mattei [utilizator]

    CCR a infirmat pe linie pozitiile PDL si T basescu... in acest moment printr-un organism ridicat in slavi chiar de ei au pierdut TOT
    • +3 (3 voturi)    
      Tara de poveste(cu mume ale padurii) (Marţi, 10 iulie 2012, 0:27)

      Johnnyg [utilizator] i-a raspuns lui catalin_mattei

      Da, din pacate au facut-o si se pare ca votul UDMR a fost cel decisiv. Acelasi UDMR care a votat si suspendarea lui Basescu. Deci , in caz ca va gandeati ca UDMR-ul e in afara intelegerilor si nu vor mai avea( in sfarsit!) un cuvant de spus, iata ca au demonstrat din nou cat de buni sunt la sforarit si intelegeri.
      Stau si ma intreb: oare oamenii cum pot sa uite cat rau a facut PSD acestei tari din 90 incoace si nu se intreaba cum de in timpul PDL au fost condamnati atat oameni din PDL cat si din PSD, iar in timpul PSD nicidata un om de-al lor? Unde sunt adevaratii corupti?
      Si mai important: cum poti sa lasi niste oameni ca Vantu( care a furat o groaza de romani prin FMI) si ca Voiculescu( trebuie sa va aduc oare aminte ca a fost informator?) sa le spuna practic pe cine sa aleaga la putere?
      As spune ca isi merita romanii soarta. Dar din pacate prin ei se decide si soarta mea si a copilului meu. Ceea ce e foarte trist. Cat mai suntem inca in UE se pare ca va trebui sa ne gasim un loc de munca mai....european.
      • +1 (1 vot)    
        Exprimati-va opinia prin vot la referendum ... (Marţi, 10 iulie 2012, 4:42)

        leu romanesc [utilizator] i-a raspuns lui Johnnyg

        Sa ne exprimam opinia prin vot la referendum si sa mobilizam pe cine putem sa faca la fel, atentie ca acum este suficient sa se voteze cu 50% +1 ca presedintele sa fie demis ...
  • 0 (0 voturi)    
    merkel (Marţi, 10 iulie 2012, 15:12)

    consting [utilizator]

    usl a reusit sa deturneze romania, aducand-o la anii de dinainte de 89. atunci partidul stat era pcr, acum i-a luat locul usl. asta e in momentul de fata statutul politic implantat de usl. culmea e ca usl nu-si da inca seama. va fi prea tarziu cand vor constieentiza.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version