Lovitura de Stat

de Dragos Paul Aligica     Contributors.ro
Marţi, 3 iulie 2012, 12:38 Actualitate | Opinii

Dragos Paul Aligica
Foto: Hotnews

Hotnews.ro prezinta azi ceea ce numeste „Planul de actiune al USL pentru suspendarea presedintelui Traian Basescu.” Este un plan politic in sapte pasi care va duce la suspendarea presedintelui. Problema nu este insa Traian Basescu. Problema este ca, in traiectoria sa, proiectul demateleza sistematic toate mecanismele statului de drept. Daca lucrurile stau asa cum sunt in prezentate de materialul in cauza, lucrurile sunt grave. Dupa toate datele si criteriile, ne aflam in fata unei tentative de lovitura de stat.

Am avut saptamana trecuta mai multe discutii in contradictoriu cu prieteni juristi, intre care si cu unul dintre cei mai reputati specialisti romani in drept constitutional. Doua interpretari in discutie:

Teza 1: Ne aflam in fata unei situatii in care statul de drept este sub asediu si vorbim despre o „criza constitutionala”.

Teza 2: Ne aflam in fata unei tentative de lovitura de stat. Ne miscam rapid in acea directie. Vorbim despre o tentativa de „coup d’etat”.

Am sustinut teza 2. Saptamana aceasta, mi-e teama sa spun, evolutiile par sa confirme pozitia acestei teze. Ar fi fost, evident, preferabil ca pozitia respectiva sa fie in eroare, dar din toate datele existente, nu este cazul. Ceea ce urmeaza sa se intample, daca planul descris de Hotnews se va pune in aplicare, este -conform oricarui studiu de specialitate- o lovitura de stat.

Nu stiu ce obiectie mai pot avea acum juristii. Ca politolog insa afirm cu toata responsabilitatea profesionala: Ceea ce urmeaza sa se intample satisface toate criteriile teoretice si operationale delimitate in stiinta politica pentru a descrie o tentativa de lovitura de stat. Daca privit din prisma dreptului constitutional se vede altceva, las colegii juristi sa explice. Dar, politologic vorbind, de la Malaparte la Luttwak, litertura este clara cu privire la criterii si interpretari.

Oricum, nu stiu ce ar fi de spus, dat fiind faptul ca o lovitura de stat este in ultima instanta esentialmente un act politic. Un demers ce transcende si submineaza bazele constitutionale existente, printr-un act de vointa politica. Este un act izvorat din cel mai pur decizionism in care locusul controlului si suverantatii este transferat, prin forta. Ca forta se poate materializa pe cai parlamentare, pe caile puciului militar sau pe calea luptelor de strada, nici nu mai conteaza. Ceea ce conteaza este ca forta politica primeaza asupra domniei legii, violenta simbolica si politica asupra ordinii si procesului politico-legal.

E o dezbatere interesanta dar nu stiu daca va fi timp de ea. Daca lucrurile continua pe aceasta linie, prioritatile devin altele.

Prioritatea numarul unu este regruparea rapida a fortelor pro-democratice si reformiste in apararea statului de drept si democratiei. Din acest punct de vedere, indraznesc sa spun ca in acest conditii este preferabil sa ai o reactie exagerata care poate in viitor va parea un pic deplasata decat o reactie tardiva si lipsita de vigoare. Miza e prea mare pentru a lasa o marja pentru erori prin omisiune.

Tot ceea ce stim din studiul loviturilor de stat este ca daca lucrurile se precipita, vor fi cateva zile de confuzie si haos. Opozitia democratica trebuie sa intre in acest interval cu mintea limpede. PDL si MRU trebuie sa-si coerentizeze cat mai rapid mesajul si actiunea.

Tot ceea ce stim din studiul loviturilor de stat este ca vor fi doua fronturi: frontul intern si frontul extern. Pe frontul intern, cunoscand ce s-a intamplat in culise in ultimele zile, indraznesc sa sugerez ca PDL trebuie sa renunte rapid la gherila informala pe care o desfasoara iresponsabil si impardonabil de cateva zile impotriva lui MRU si a oamenilor acestuia. E momentul sa se concentreze pe construirea defensivei politice si sociale in fata asaltului final.

Totodata, nu trebuie uitat insa ca frontul extern este la fel de important ca cel extern. Pucistii au nevoie de legitimitate internationala. Fara ea, vor fi izolati si se vor sufoca. Contactele si experienta lui MRU trebuie folosite in acest moment la maximum. Daca nu in aceste momente, atunci cand? Pe scurt, este nevoie de unitate si coerenta in comunicare si actiune. Daca nu in aceste momente, atunci cand?

Si nu trebuie uitate doua lucri:

1. Nu este vorba despre Presedintele Basescu. Este vorba despre demantelarea statului de drept si acapararea puterii de o clica politica.

2. Lovitura de stat inca nu este un fapt consumat. Poate fi oprita. Suntem in fata unei tentative de lovitura de stat. Depinde de noi toti daca ea va fi una reusita sau una ratata.



























Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

10501 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Bombardati-i cu mailuri! (Marţi, 3 iulie 2012, 13:24)

    andrei ivan [anonim]

    In afara de intalnirea de diseara de la Universitate ora 18, bombardati cu mailuri politicienii!
    • +8 (20 voturi)    
      senzațional (Marţi, 3 iulie 2012, 13:39)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui andrei ivan

      Nu s-a mai pomenit așa ceva în lume. Prima lovitură de stat dată de un parlament ales democratic!
      • -4 (20 voturi)    
        da Doamne sa reuseasca! (Marţi, 3 iulie 2012, 14:11)

        floralex [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Sunt satul de Basescu pana peste cap. Daca reusesc sa scape de el or sa fie niste eroi.
      • +3 (3 voturi)    
        ba da (Marţi, 3 iulie 2012, 14:14)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        iti dau doar un exemplu: partidul nazist din Germania a castigat alegerile
      • +4 (4 voturi)    
        Mda (Marţi, 3 iulie 2012, 14:16)

        ion [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Ales democratic zici? Acuma cateva luni era nelegitim, acuma subit este democratic.
      • 0 (0 voturi)    
        cand lumea a votat nu a ales o majoritatea usl (Marţi, 3 iulie 2012, 15:14)

        Cristi [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Cum anume e un parlament ales democratic?? Parlamentul ales nu e acelasi cu cel care este in putere cel ales avea mult mia multi reprezentanti pdl care intre timp au migrat spre usl ( nu pt asta au fost alesi) lumea a ales un partid de stanga (psd) si unul de dreapta (pnl) nu un mamut absurd (usl)
      • 0 (0 voturi)    
        dragilor ne credeti orbi, surzi (Sâmbătă, 7 iulie 2012, 23:12)

        kikibucatarul [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        lovitura de stat este atunci cand nu iti pasa de legile in vigoare, nu mai astepti sa-ti raspunda nicio institutie, iei atitudine ca actiunea sa se deruleze intr-un timp scurt fara a astepta ca institutiile de drept sa-si dea acordul, trimiti la Bruxelles pe premier cu toate ca CC iti spune ca presedintele trebuie sa reprezinte tara, si nici nu-ti pasa de avizul CC privind demiterea presedintelui de unde reiese CLAR ca nu s-a incalcat Constitutia
  • +11 (11 voturi)    
    Bine punctat. (Marţi, 3 iulie 2012, 13:30)

    Rollo [utilizator]

    Tot respectul!
    Acum se va vedea cat de responsabili suntem ca natie... prin reactia pe care o vor avea "ceilalti" lideri (sunt rezervat in a spune PDL, as vrea sa vad reactiile tuturor celor ce le sunt impotriva).
    Daca nu se intampla nimic, va fi vai si amar de noi...
  • +6 (6 voturi)    
    nu tentativa (Marţi, 3 iulie 2012, 13:32)

    lzrd [utilizator]

    ACUM ARE LOC LOVITURA DE STAT ,IN PARLAMENT!
    OPREA unde esti mai generale facut la apelul de seara?Unde este marele aparator al interesului national!
    • 0 (0 voturi)    
      GENERAL ? (Sâmbătă, 7 iulie 2012, 23:13)

      bucatarul [anonim] i-a raspuns lui lzrd

      Asta care este un avar si jumatate si face totul pentru bani ?
  • -6 (6 voturi)    
    lovitura de stata (Marţi, 3 iulie 2012, 13:33)

    argus [anonim]

    " Lovitură de stat = act de violare a constituției stabilite prin care un grup de persoane preia cu forța puterea într-un stat."Citatul este din DEX. Rog autorul sa defineasca prin prisma acestei definitii afirmatia din titlul articolului.
    • +4 (4 voturi)    
      Metoda (Marţi, 3 iulie 2012, 14:01)

      CristiN [utilizator] i-a raspuns lui argus

      Forta mentionata, nu trebuie sa fie neaparat militara!
  • -5 (7 voturi)    
    coup d'etat (Marţi, 3 iulie 2012, 13:38)

    aaron [anonim]

    "coup d'état (English: /ˌkuːdeɪˈtɑː/, French: [ku deta]; plural: coups d'état; translation: strike (against the) state, literally: strike/blow of state)—also known as a coup, putsch, and overthrow—is the sudden, illegal deposition of a government,[1][2][3][4] usually by a small group of the existing state establishment—typically the military—to depose the extant government and replace it with another body, civil or military."

    D-le Dragos Paul Aligica, dvs ori nu cunoasteti deloc stiintele politice ori va faceti ca nu le cunoasteti. Sper ca acum ati inteles mai bine ce inseamna coup d'etat
    • +4 (4 voturi)    
      Inca o data (Marţi, 3 iulie 2012, 14:05)

      CristiN [utilizator] i-a raspuns lui aaron

      Dupa cum am mentionat si mai sus, forta nu trebuie sa fie neaparat de natura militara si daca privim toata desfasurarea incepand cu putin inainte de caderea guvernului MRU si pana in prezent cam cu o lovitura de stat seamana!
      Febrilitatea cu care USL vede in orice institutie cu o pozitie exprimata opusa, o institutie corupta si aservita lui Basescu, nu este de domeniul normalului.
  • +7 (7 voturi)    
    Apel- manifest pentru salvarea statului de drept (Marţi, 3 iulie 2012, 13:41)

    bianca [anonim]

    http://www.nasul.tv/2012/07/03/tavalugul-usl-curat-constitutional/#comment-131610

    Va rog sa cititi aici, la comentarii, un apel- manifest al unui cetatean catre toate institutiile statului de drept. Va rog sa-l dati mai departe.
  • +4 (4 voturi)    
    bina, bine schimbam tot, dar... (Marţi, 3 iulie 2012, 13:42)

    toma [anonim]

    daca punem oameni corecti voteaza tot impotriva noastra !
    inseamna ca trebuie pusi oameni aserviti politic !
    CEEA CE NU-I VOIE !
    deci alta incalcare a constitutiei !
    iseamna ca se calca tot in picioare !
    bocancii in democratie...
  • -4 (6 voturi)    
    Aiureli (Marţi, 3 iulie 2012, 13:44)

    titirica [utilizator]

    Dar de ce sa nu se tina alegeri generale acum? sa spuna poporul ce vrea si gata.

    Se termina discutiile si balciul.

    Ce lovitura de stat? Alegeri si gata. Ce va mai place sa o dati in concepte aiurea
  • +8 (8 voturi)    
    AJOTOOOOOR! (Marţi, 3 iulie 2012, 13:59)

    DOINA [anonim]

    Sunt bugetara si am fost foarte suparata pe guvernanti,am trait in aceasta functie pe care o detin multe schimbari de guverne implicit de sefi dar nici o clipa nu mi-am putut imagina ca o sa traiesc sa vad atata ura ,dusmanie ,sfidare ,pumnul in gura ca in aceste momente .
    Nu mi-am dorit nicio clipa asa ceva.
    Sper sa mai putem face ceva.Oare meritau cei cativa banuti primiti ,care acum nu mai au nicio valoare ca sa induram atata umilinta.?
    Chiar daca RISC sa fiu data afara din sistem ,nu pot rabda.
    OAMENI BUNI ,VA ROG TREZITI-VA PANA NU E PREA TARZIU!
  • +5 (5 voturi)    
    o mineriada a hotilor (Marţi, 3 iulie 2012, 13:59)

    brod [anonim]

    pana la urma, cred ca totul se va transa in strada. cu sau fara mineri... cu sau fara armata. aceeasi intrebare: cum reactioneaza uniunea europeana la ceva nemaiintalnit? dar americanii?! doar ponta s-a dus in primavara si sdi-a luat firmanul de acolo.
  • +3 (3 voturi)    
    curaj (Marţi, 3 iulie 2012, 14:11)

    olentina [utilizator]

    daca pana acum stateam ascunsi de frica lui ceausescu,acum de ce ne mai este frica?
    ce se intampla in romania acum este peste putinta de acceptat.
    IN SFARSIT VOICULESCU PREIA PUTEREA IN TARA.
  • -3 (3 voturi)    
    Lovitura de stat a Domnului Aligica (Marţi, 3 iulie 2012, 14:12)

    Peter Manu [anonim]

    si-a gasit locul, in hotnews.ro, intre asigurarea facutativa de sanatte si magazinul copiilor.
  • +4 (4 voturi)    
    Lovitura si contralovitura. (Marţi, 3 iulie 2012, 14:14)

    uzurpatorul [utilizator]

    Din punctul meu de vedere ,este vorba despre o tentativa de lovitura de stat,iar seful statului trebuie sa foloseasca ,impotriva unei actiuni in forta a pucistilor,forta. Daca pucistii incalca legile si calca in picioare Constitutia tarii,ei se plaseaza in afara legii si trebuie tratati ca atare.Exista,dupa parerea mea,motive intemeiate pentru arestarea lui Ponta si a guvernului sau.Presedintele Romaniei este presedintele CSAT si cred ca el ar trebui sa convoace de urgenta o sedinta a CSAT in vederea luarii masurilor ce se impun. Armata trebuie sa preia conducerea provizorie a tarii pana la alegerile parlamentare si sa se constituie un guvern civil de tehnocrati care sa guverneze prin ordonante. Parlamentul trebuie dizolvat urgent ,pentru ca el nu mai reprezinta poporul ci o clica de derbedei interesati numai de acapararea puterii.
    Romanii de buna credinta trebuie sa se mobilizeze si sa lupte pentru apararea drepturilor individuale si ale liobertatii institutiilor democratice ale tarii. Dupa alegeri,lucrurile sa revina la normal prin voia poporului exprimata la urne.Daca poporul va dori o dictatura,asa sa fie,dar aceasta va fi prin voia poporului si nu prin aceea a unor pucisti nenorociti. Asta este!
    • 0 (0 voturi)    
      care lovitura ? (Duminică, 15 iulie 2012, 12:04)

      codincodin [anonim] i-a raspuns lui uzurpatorul

      Nu e nicio lovitura de stat, coprofagii basisti delireaza !
  • +2 (2 voturi)    
    Poate ca ar trebui... (Marţi, 3 iulie 2012, 14:14)

    Alex [anonim]

    ...sa mai vizitam centrul orasului. Doar asa, sa iesim mai multi, sa ne strangem, sa mai schimbam o vorba...
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 4 iulie 2012, 12:38)

      gigiarsu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      hai sa ne intalnim si in timisoara
  • +4 (4 voturi)    
    Cum sa instaurezi dictatura - Ghid practic (Marţi, 3 iulie 2012, 14:19)

    Gavroche [anonim]

    Intr-adevar, nu este lovitura de stat, este instaurarea dictaturii.
    Si Hitler a ajuns la putere tot prin mecanisme democratice. Democratia functioneaza doar atat timp cat cele trei puteri din stat (legislativa, executiva si judecatoreasca) se controleaza reciproc, sanctionand excesele celorlalte. Atunci cand puterea judecatoreasca este controlata politic, drumul spre dictatura este netezit. Tocmai aceasta este miza cea mai mare a USL-ului. Pasii care urmeaza:
    1. Schimbarea compozitiei Curtii Constitutionale, cu scopul de a fi controlata politic.
    2. Demiterea lui Traian Basescu (care are atributii in numirile din justitie).
    3. Controlarea DNA prin inscaunarea unei conduceri care sa raspunda la comenzi politice.
    4. Controlarea Parchetului General prin inscaunarea unei conduceri care sa raspunda la comenzi politice.
    5. Schimbarea constitutiei si legislatiei in asa fel incat sa se asigure consolidarea dictaturii.
    Heil USL !
  • +2 (2 voturi)    
    Presedintele ,,dozator" (Marţi, 3 iulie 2012, 14:36)

    retoric [utilizator]

    Un sfat pentru Crin Antonescu: drogurile, alcoolul şi pokerul dăunează grav sănătăţii!

    Crin Antonescu, preşedintele PNL, candidatul anunţat de către USL pentru preşedinţia României are o biografie tip şvaiţer.

    A absolvit, cu chiu, cu vai, Facultatea de Istorie Bucureşti, rămânând de două ori repetent. În facultate a fost cunoscut mai curând prin partidele de poker la care participa, decât prin înclinaţia spre studiul istoriei.

    A fost repartizat într-o comună din judeţul Vaslui, unde a atras atenţia prin beţiile la care participa şi prin faptul că era un mare cartofor.

    S-a transferat la Tulcea, de unde este originar, pe post de muzeograf la Muzeul judeţean. Acest post era în nomenclatorul Comitetului judeţean PCR şi, în principiu, necesita acordul Securităţii.

    Va colabora cu organele de securitate din Tulcea – Serviciul I, în calitate de colaborator sau persoană de sprijin, şi nu de informator, fapt pentru care nu i se întocmeşte „Mapă personală”.

    Are o aventură cu o lipoveancă minoră, de 17 ani, pe care o lasă gravidă. Ulterior, tânăra se va căsători cu un lipovean din Slava Cercheză, care îi va recunoaşte copilul.

    Posibilul viitor preşedinte al României este, din acest punct de vedere, o persoană şantajabilă, care poate pune în pericol siguranţa naţională.

    După Revoluţia din decembrie 1989, apare sau este infiltrat în Alianţa Civică. Ulterior, cu ajutorul lui Dinu Patriciu, la indicaţiile generalului Caraman, şeful SIE, trece la o dizidență a PNL – PL93.

    A fost căsătorit, dar a dus o viaţă dublă, trăind şi cu Adina Vălean, cu care se va căsători după ce prima sa soţie s-a sinucis.

    Continuă să fie un pătimaş jucător de cărţi, inclusiv după ce a ajuns preşedinte al PNL, fapt ce îl va face pe primarul liberal al sectorului 1, Andrei Chiliman, să-l admonesteze în public, atrăgându-i atenţia că politica seamănă cu jocul de şah, nu cu cel de poker.

    Presa l-a luat deseori peste picior, pentru că se scoală târziu şi pentru că este chiulangiul numărul unu din Par
  • 0 (0 voturi)    
    iresponsabili (Marţi, 3 iulie 2012, 14:44)

    carolina [anonim]

    In dorinta lor disperata de a controla totul, USL-ul iuta ca mai exista si opinia publica, ca vin alegeri si vor fi taxati pentru dictatura pe care vor s-o instaureze. Nu sunt de acord cu loviturile total lipsite de temei pe care vor sa le dea. Ma intreb chiar nu inteleg ca exista si oameni inteligenti in tara asta care nu vor sa se intoarca in comunism? As vrea sa pot manifersta si eu impotriva acestor decizii, probabil prin vot o s-o pot face, desii cred ca nu putem astepta pana atunci si e timpul sa ne mafistem in strada, pasnic.
  • 0 (2 voturi)    
    "PDL si MRU trebuie sa-si coerentizeze..." (Marţi, 3 iulie 2012, 14:50)

    Marius Istrate [anonim]

    Buna ziua,

    Verbul "a coerentiza" nu exista. Altfel, mesajul textului mi se pare putin "inflamat". Exista mijloacele legale pentru ca cei 7 pasi descrisi in articolul mentionat de dumneavoastra sa se concretizeze?
    - Daca da, atunci nu vom asista la o tentativa de lovitura de stat, ci la o tentativa de a exploata mijloacele legale ce permit aceste schimbari.
    - Daca nu, sau daca mijloacele legale existente vor fi contorsionate pentru a permite parcurgerea cestor 7 pasi, mi-e teama ca opozitia nu poate stopa acest proces - avand ei insisi in portofoliu astfel de manipulari ale mecanismelor legislative. In acest caz, solutia este protestul nostru, al cetatenilor. Si va rugam sa ne tineti informati, pentru a putea intelege in mai mare profunzime ce se intampla.

    Cu toata stima,
  • -1 (1 vot)    
    articol (Marţi, 3 iulie 2012, 15:05)

    lorand [anonim]

    Stimate domn
    Din cate stiu eu o lovitura de stat o da armata , sau al pune pe presedinte sa isi semneze demisia sub anumite presiuni amenintari etc. Nu prea am auzit de lovituri de stat intrun sta democratic unde se suspenda presedintele in parlament si prin referedum hotareste populatia


    cu respect
  • -1 (1 vot)    
    NU suntem o minoritate! (Marţi, 3 iulie 2012, 16:52)

    Luminita [anonim]

    Doamna Macovei se preface ca nu cunoaste termenii politici: lovitura de stat este o actiune neconstitutionala, impusa prin forta, de o putere, de obicei militara, aflata in minoritate!!
    Care este aici puterea minoritara, militara, ce realizeaza actiunea neconstitutionala?
    Doamna Macovei si domnule Blaga, domnilor din PDL, ne-am saturat de minciunile si manipularile voastre.... Stiti care e adevarata dvs problema? Ca NU suntem o MINORITATE!
    • 0 (0 voturi)    
      @Luminita (Marţi, 3 iulie 2012, 17:38)

      F. [anonim] i-a raspuns lui Luminita

      Bag de seama ca tu joci in alt film si cu alti actori. Poate data viitoare o sa citesti si articolul inainte sa comentezi ? Ar fi de bun simt ..
      • -1 (1 vot)    
        Bun simt.. (Marţi, 3 iulie 2012, 22:07)

        Luminita [anonim] i-a raspuns lui F.

        Primul care a facut afirmatia "Lovitura de stat" a fost dn-ul Blaga. I-au urmat f repede dna Macovei si ceilalti acoliti ai lui Basescu. Dn-ul Aligica nu este decat vocea jurnalistului care a transmis public acest mesaj. Este adevarat ca inceputul mesajului meu nu apare, probabil dintr-o greseala de-a mea de editare. Cat despre bun simt... lipseste cu desavarsire multora.... Se vede, stimate F., ca esti PDL-ist, ai acelasi stil de a insulta oameni pe care nu-i cunosti si care nu sunt de acord cu tine.
        • 0 (0 voturi)    
          @Luminita (Marţi, 3 iulie 2012, 22:55)

          F. [anonim] i-a raspuns lui Luminita

          Stiu ca e vorba de un razboi pe care l-am pierdut deja, dar totusi, ca sa te citez "Este adevarat ca inceputul mesajului meu nu apare", cam ce alte mesaje nespuse trebuie sa iau in considerare ? In plus, la articolul dlui Aligica tu o acuzi pe dna Monica Macovei care nici macar nu e mentionata in articol. Si mai vorbim de bun simt ..
  • 0 (0 voturi)    
    Caldura mare (Miercuri, 4 iulie 2012, 10:09)

    gigiarsu [anonim]

    Caldura sufocanta peste tot in tara. Sa iesim in oras. Ne intalnim in centrul Timisoarei sau la Iasi
  • 0 (0 voturi)    
    catre autor (Luni, 30 iulie 2012, 21:51)

    marcel [anonim]

    Care este opinia dvs. in legatura cu urmatorul articol ?
    www.catavencii.ro/Traian-basescu-isi-da-lovitura-de-stat-cu-mina-lui_0_5046.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică