Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic

OTV, poporul si incaltarile Vuitton

de Brindusa Armanca     Contributors.ro
Miercuri, 7 decembrie 2011, 19:05 Actualitate | Opinii

Brindusa Armanca
Foto: Arhiva personala

Coborât de 1 Decembrie din ecranul neîncăpător al OTV în mijlocul electoratului, Dan Diaconescu și-a etalat recuzita cu care ar putea cuceri sufragiile plebei: încălțările Vuitton, Bentley-ul, elicopterul și aeronava, la nevoie și iahtul. Avându-i agenți electorali pe Elodia, pe Ogică, pe Zăvoranca la pachet cu mamițica și cu Pepe etc., partidul intitulat ”al poporului” a atins deja cote incredibile în sondajele IMAS, depășind partide aflate de mult în arenă. Teoriile despre influența televiziunii asupra electoratului stabilesc fără excepție că nivelul de influență este mai redus decât credem. Un raport al CNA din 2004 pe această temă constată că ”influenţa dezbaterilor politice asupra opiniei alegătorilor nu este una directă. Ea nu face decât să întărească convingerile preexistente ale alegătorilor”. Ce convingeri poate consolida OTV cu emisiunile-fluviu coborând discursul mediatic sub cota zero, pentru a susține un partid-avorton care promite 20 de măsuri absurde, neverosimile și pentru copiii de clasa a doua? Televiziunea, spune același studiu al CNA, furnizează mai curând imagini simplificate, retuşate, decât fapte reale, raţionale. ”Trăiește senzațional!”, îndeamnă sloganul OTV, adresându-se consumatorilor de iluzii prostești, celor care așteaptă minuni și sunt predispuși să creadă că pică din cer câte 20.000 de Euro, că se pot anula toate taxele și impozitele, că se pot înfrupta din dividendele companiei ”Averea Poporului”, sau se pot extazia la condamnările publice de demnitari pronunțate de un Tribunal al Poporului.

Legate ombilical, OTV și partidul ”întregului popor” joacă la cacealma, mizând pe întâlnirea dintre mahalaua mediatică și periferiile societății, pe cumulul de nemulțumire populară și cheful de a o face lată (și-altă dată, și-altă dată…) a românilor cu studii puține. În ciuda  neîncrederii în sondaje, e credibil că mogulașul Diaconescu cheltuiește ceva din banii pescuiți în ape tulburi (e acuzat de șantaj într-un rechizitoriu), pentru a se pune la adăpostul imunității parlamentare, după ce a simțit la încheieturi strânsoarea cătușelor. Problema nu este doar a scenei politice, tolerantă cu figuranții sau cu potențialii infractori, ci mai cu seamă a presei ale cărei derapaje se reflectă și în fenomenul OTV, unic în Europa prin raportul invers proporțional dintre calitatea programului și audiență. ”Pagina de media” anunța în vară că emisiunea lui Dan Diaconescu a întrecut cu 4.000 de telespectatori audiența talk-show-ului ”Profesioniștii” al Eugeniei Vodă, emisiune culturală de prestigiu. Îngrijorarea exprimată de experți media sau de formatori de opinie cum este Andrei Pleșu a sporit vizibilitatea figurantului, în ciuda calificativelor negative. ”E un periculos distribuitor de droguri, un instigator la disoluţie sufletească, la torpoare mentală, la sub-umanitate”, scria Andrei Pleșu despre patronul OTV în Dilema Veche, nu fără a risca să îi gireze indirect notorietatea, cum declara cu emfază protagonistul într-una din edițiile nocturne de orori.


Citeste tot articolul si comenteaza pe Contributors.ro



























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2354 vizualizari

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi