La fel ca orice legenda cu simburele sau de adevar, fiecare revolutie are un simbure nobil. Insa acel simbure nu prea depaseste stadiul de puiet. E drept ca, pe linga el, se dezvolta, de fiecare data, alta flora, iar fauna isi schimba obiceiurile astfel incit sa profite de noua generatie de plante. Se dezvolta o jungla, de fiecare data diferita si de fiecare data la fel, pe care o curatam ciclic, cum altfel?, printr-o alta revolutie, scrie Alex Mihaileanu pe blogul Subiectiv.ro.

Personal, sint fascinat de perioada post-modernista si de revolutia culturala inceputa in anii '50, de la miscarea beat si pina la new wave. Si acolo se opreste revolutia muzicala. Si, odata cu ea, revolutia culturala ia o pauza binemeritata, dar mult prea lunga, pentru ca este inlocuita de revolutia tehnologica, proaspat iesita - adica de vreo 10-15 ani - din stand-by. E inventat microcipul si, de aici incolo, gradul de avansare a tehnologiei se dubleaza la fiecare doi ani, ritm demonstrat matematic.

Repetitia

Cine spune ca istoria se repeta, nu se-nsala. Uitati-va un an, doi ani, in urma si comparati stilurile care v-au sarit in ochi. Cel mai simplu este sa te uiti la evolutia vitrinelor magazinelor de haine. Stiu, suna dubios si pare ca n-ar avea nici o legatura, dar, intr-un fel, undeva, exista o conexiune intre marketing si ce se intimpla in prezent pe la oamenii seriosi, care pun de-o revolutie -deocamdata- de catifea. Incerc si-o explicatie.

Comenteaza pe blogul Subiectiv.ro