Surse: Traian Basescu, asteptat luni la Rosia Montana pentru a se informa despre proiectul minier

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 29 august 2011, 10:06 Actualitate | Mediu

Presedintele Traian Basescu este asteptat, luni, la Rosia Montana in judetul Alba, seful statului urmand sa viziteze zona si sa se informeze despre proiectul minier, anunta Mediafax, citand surse din cadrul administratiei locale. Traian Basescu ar urma sa ajunga la Rosia Montana in jurul orei 10.30, el urmand sa aiba intalniri cu reprezentantii administratiei, cu localnicii si, totodata, se se informeze despre proiectul minier propus sa se dezvolte in zona. Vizita sefului statului la Rosia Montana vine dupa declaratiile recente privind proiectul minier din zona.

Presedintele Traian Basescu a declarat, recent, la TVR, ca proiectul Rosia Montana trebuie sa inceapa, mentionand ca statul are nevoie de aur pentru a-l duce in rezervele BNR, care trebuie sa ajunga la 200 de tone. Seful statului declara, recent, la Sulina, ca proiectul de la Rosia Montana "trebuie facut", pentru ca Romania are nevoie de acesta, "dar cu conditia sa fie renegociata partajarea beneficiilor", seful statului adaugand ca acest proiect nu poate fi pornit fara avizul Comisiei Europene. El mai spunea ca Guvernul "trebuie sa aiba curajul" sa le spuna romanilor ca acest proiect trebuie facut.

Premierul Emil Boc a reafirmat, vinerea trecuta, ca nu este un "fan" al proiectului Rosia Montana si ca prevederile contractului, nefavorabile statului roman, ar trebui "revazute", subliniind totodata ca asteapta specialistii sa ii spun daca este nevoie de acordul CE pentru demararea proiectului.

Rosia Montana Gold Corporation dezvolta proiectul minier de la Rosia Montana, din Muntii Apuseni, avand costuri proiectate de un miliard de dolari, prin care compania estimeaza ca va extrage 626.000 de uncii Troy de aur pe an timp de cinci ani de la inaugurarea minei. O uncie Troy este echivalentul a 31,1 grame de aur.

Compania este controlata de firma canadiana Gabriel Resources, care detine 80,46% din capitalul social, in timp ce statul roman controleaza 19,31% din actiuni, prin firma Minvest Deva, iar alti actionari cumuleaza 0,23% din titluri.

Circa 30 de organizatii non-guvernamentale de mediu i-au cerut saptamana trecuta presedintelui Traian Basescu sa isi retraga recentele declaratii referitoare la proiectul de la Rosia Montana, considerate "presiuni inadmisibile asupra autoritatilor abilitate" sa ia o decizie privind aprobarea sau respingerea acestuia.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

944 vizualizari

  • -1 (9 voturi)    
    Foarte bine (Luni, 29 august 2011, 10:18)

    Liviu [anonim]

    FOarte bine ca merge la fata locului si se informeaza. Ar trebui mai des sa se intample asta, ca politicienii sa vorbeasca in cunostinta de cauza.
    • +2 (12 voturi)    
      perfect! (Luni, 29 august 2011, 10:42)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      si mai bine ar fi sa cada cu chelia in cianura, sa-i fure cineva banii si sa il lase acolo vreo doua sute de ani. In felul asta ar vorbi cu adevarat in cunostinta de cauza.
      • 0 (0 voturi)    
        .... (Luni, 29 august 2011, 23:06)

        Tudor [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Ar fi mai bine sa se aprobe odata proiectul ca sa exploatam cat timp pretul aurului este ridicat. Nu se stie ce si cum o sa fie in viitor dar momentan este foarte profitabil
      • 0 (0 voturi)    
        after you (Marţi, 30 august 2011, 0:34)

        Fontella [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        care cianura mai omule? visati numai unul si acelas lucru. mai schimba-ti perspectiva, altfel risti sa calci pe pustii rau de tot.
        • 0 (0 voturi)    
          lol (Marţi, 30 august 2011, 11:04)

          Paul [anonim] i-a raspuns lui Fontella

          Pai in afara de treaba asta ca se foloseste cianura si ca se da aurul nu mai au argumente, si astea se pot daraman foarte usor pentru ca nu te afecteaza cianura cu nimic, pentru ca o sa stea inchisa in lac iar din aur luam jumtate din profit..
    • +7 (11 voturi)    
      da, sigur (Luni, 29 august 2011, 10:50)

      dan [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      partea proasta e ca si-a exprimat parerea inainte :))
    • +4 (10 voturi)    
      siguuur ca da! (Luni, 29 august 2011, 10:55)

      zz [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      merge sa se intereseze pe naiba! Are parerea formata si banii in buzunar. Totul e doar de imagine. Citeste articolele lui Gotiu.

      google it!
      • -1 (1 vot)    
        mai bine nu (Luni, 29 august 2011, 14:38)

        mirela [anonim] i-a raspuns lui zz

        articolele lui gotiu nu prezinta realitatea. el nu este un personaj neimplicat in aceasta lupta pentru rosia montana si nu de putine ori a prezentat adevaruri pe jumatate sau interpretate dupa bunul plac. nu este un personaj demn de luat in seama. el isi apara fanfest-ul care ii aduce destui bani si imagine publica.
      • 0 (0 voturi)    
        hahahah (Luni, 29 august 2011, 23:05)

        Radu [anonim] i-a raspuns lui zz

        Tu chiar te iei dupa ce spune Gotiu? Nu vezi ca omul ala are norma de 1 articol pe zi minim in care sa spuna ei sus si tare ca apara zoan rosia montana cand el nu face absolut nimic pentru zona sau locuitori?
      • 0 (0 voturi)    
        presupuneri (Marţi, 30 august 2011, 11:05)

        Iulian [anonim] i-a raspuns lui zz

        Iar pornim pe ideea ca el stie deja ce trebuie sa spuna si ca e vorba de spaga? O sfi sau nu asta chiar nu conteaza, ideea e ca proiectul e prfitabil pentru noi. De cateva mii de ori mai profitabil deat a fost afacerea cu petromul
    • +3 (3 voturi)    
      de ce canadienii? (Luni, 29 august 2011, 12:34)

      Tom Macaragiu [anonim] i-a raspuns lui Liviu

      Exploatarea tuturor zacamintelor de aur din Romania trebuie facuta cu resurse interne, sub tutela BNR.
      Resursele existente ne permit sa investim in tehnologiile de exploatare noi si `curate`.

      Nu inteleg de ce trebuie sa vina o companie straina, care sa opereze cu muncitori romani aceasta exploatare.
      La fel de bine compania poate fi a statului Roman, a BNR-ului. Care este jmecheria, ce factura avem de platit canadienilor? De ce trebuie sa le cedam 76% din aurul pe care il vor extrage?

      Prin comparatie, daca tot aurul exploatat, minus cheltuielile de exploatere + tehnologie, ar merge la BNR, moneda nationala s-ar consolida, si chiar cred ca vom fi invitati sa aderam la zona euro, mai devreme. Nivelul de trai al romanilor s-ar imbunatatii pentru ca inflatia ar avea cote mult mai mici, daca BNR-ul ar avea mai mult aur in rezerve.

      Asadar, care este jmecheria politrucilor jefuitori de tara?
      • 0 (0 voturi)    
        de ce nu romanii (Luni, 29 august 2011, 14:42)

        mirela [anonim] i-a raspuns lui Tom Macaragiu

        romanii au inchis minele pentru ca costurile erau mult prea mari. costul era de 7 ori mai mare decat valoarea pe care o scoteau. as vrea sa stiu si eu despre ce resurse existente avem, ca eu ii vad guvernul cum tremura la gandul ca la anul tre sa reformeze sistemul sanitar. asa ca argumentele tale cam pica. (asta pe langa faptul ca rosia montana, proiect al statului este echivalent cu bani investiti in mediu 0!!)
        • 0 (0 voturi)    
          tehnologie (Luni, 29 august 2011, 23:06)

          Emi [anonim] i-a raspuns lui mirela

          Romanii nu au tehnologia ca sa exploateze cu mai putina cianura, iar costurile cu siguranta ar fi de cateva ori mai mari decat cele ale canadienilor, toti stim cum lucreaza statul si de ce avem cele mai scumpe drumuri din lume. In schimb daca exploateaza canadienii ne luam cam jumtate din profit fara nici o investitie
  • +7 (9 voturi)    
    Mai bine intai mergea (Luni, 29 august 2011, 10:31)

    j [anonim]

    Mai bine intatai mergea si dupa aia vorbea in cunostinta de cauza. Recomand sa mearga si la Rosia Poieni. Si mai recomand sa o ia pe alt traseu decat cel recomandat, sa se abata un pic de la reguli sa vada si ce trebuie vazut nu doar ce i se recomanda.
    • 0 (0 voturi)    
      nu neaparat (Luni, 29 august 2011, 23:09)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui j

      Presedintele a mai fost la Rosia Montana si in 2009, eu zic ca stia mult mai bine situatia decat toata opozitia care vorbeste ca sa nu adoarma. Parerea lui nu cred ca s-a schimbat dupa vizita
    • 0 (0 voturi)    
      nu vorbea aiurea (Marţi, 30 august 2011, 11:06)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui j

      Presedintele cand a facut declaratia ca proiectul trebuie facut nu prea cred ca vorbea in necunostinta de cauza. Daca era cazul acesta atuncia ucm isi retragea cuvientele, dar el probabil e unul din politicienii care s-a tot dus pe acolo si in 2004 si in 2009 deci stia despre ce e vorba
  • -5 (11 voturi)    
    Asa e! (Luni, 29 august 2011, 10:36)

    Marius [anonim]

    Ai dreptate, asta trebuie sa faca cu totii! Sa mearga la fata locului sa vada cum arata acum Rosia Montana. Sa nu mai zica toti de paradisul verde de acolo pentru ca e o zona saraca si destul de poluata...
  • +4 (8 voturi)    
    corect, foarte bine... (Luni, 29 august 2011, 10:42)

    ipse [anonim]

    dar ce treaba are el cu asta? sa respecte prerogativele care ii sunt date prin constitutie. eu unul nu vreau un putinescu in romania.
  • +6 (8 voturi)    
    trebuie facut in anumite conditii (Luni, 29 august 2011, 10:44)

    razvan_cluj [anonim]

    cine exploateaza aurul sa ni-l dea noua la un pret rezonabil, nu dupa regulile economiei de piata. asa nu rezolvam nimic. creeam locuri de munca de maxim 1200 de lei pe luna.

    mare branza, ei vor face profituri de miliarde anual
    • 0 (0 voturi)    
      si noi si ei (Luni, 29 august 2011, 23:10)

      Razvan [anonim] i-a raspuns lui razvan_cluj

      Si noi ne luam o parte din aurul de acolo, dar tot profitul lor nu uita ca tot noi il impozitam, adica cam 30% din ot ce fac mai vine la buget
  • +7 (11 voturi)    
    Praf in ochi (Luni, 29 august 2011, 11:06)

    Praf in ochi [anonim]

    Ce prefacut. Sa nu stie el ce se intampla acolo. Vai, trebuie sa se duca in zona ca sa afle. Actiune pentru prosti si creduli.
  • +4 (8 voturi)    
    hotoman (Luni, 29 august 2011, 11:11)

    traiang [utilizator]

    E bine ca se duce desi cam tardiv dar ma intreb in primul rand care om intreg la cap s-ar asocia cu cineva care stii ca este hotman(vezi actionariatul tepar de profesie ..etc)Indiferent ca se renegociaza ca numai se face cu cianuri cum poti sa tragi la raspundere o fantoma care te poate lasa cu ochii in soare cand isi face ea beneficiul
  • -5 (9 voturi)    
    In sfarsit (Luni, 29 august 2011, 11:39)

    HP [utilizator]

    Iar apoi sa dea semnalul de initiere al proiectului, ca de 10 ani stam in expectativa.

    626.000 uncii Troy pe an, timp de 5 ani = 100 de tone de aur in total.
  • -1 (7 voturi)    
    interes manifestat nu incalcare de atributii (Luni, 29 august 2011, 11:48)

    Toma [anonim]

    Daca se duce la fata locului sa vada care este situatia unei si sa discute cu cei implicati, nu inseamna ca isi incalca atributiile. In fond discuta in interesul statului, nu ia decizii in numele guvernului. El a sesizat oportunitatile economice generate de proiect si de aici si interesul manifestat.
    • 0 (0 voturi)    
      deacord (Luni, 29 august 2011, 23:11)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui Toma

      Perfect daecord, el s-a dus sa vorbeasca in interesul tarii, nu sa i-a vreo decizie. Cum si ministrii decid soarta tarii si probabil au fost pe acolo, asa s-a dus si el. Nu vad care ar fi problema, cel mai bine te informezi singur si la fata locului, pacat ca nu s-a dus si boc
  • +2 (2 voturi)    
    100 tone (Luni, 29 august 2011, 12:01)

    buncrestin [utilizator]

    A spus-o si BNR-ul: daca vrea poate sa cumpere maine 100 de tone de aur, fara probleme. 3 miliarde de euro pentru BNR nu inseamna chiar atat de mult.
    • 0 (0 voturi)    
      e na (Luni, 29 august 2011, 23:12)

      Tudor [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      Statul nu are bani sa plateasca toti angajatii pe care ii are si tu vrei sa spui ca decat sa exploatam mai bine cuparam 100 de tone de aur ? Nu exista atatea fonduri, si daca bnr scoate rezervele de valuta care le are leul e ca si mort
  • +2 (2 voturi)    
    Eolian (Luni, 29 august 2011, 12:33)

    j [anonim]

    Mai bine se duce in dobrogea sa faca parcul de eoliene daca tot vrea sa faca ceva. Dupa ultimele studii se pare ca stam f bine la capitolul asta. Si prin buzunare bate vantu si in politica e vantu si in dobrogea bate vantu. Eolienele nu polueaza decat fonic nu si atmosfera si solul. Macar asa poate exportam energie verde , facem un ban si ramanem si nepoluati de goana dupa aur.
  • +2 (2 voturi)    
    la ce incompetenta e la Mediu.... (Luni, 29 august 2011, 12:35)

    lili [anonim]

    Basescu s-a dus sa vada cu ochii lui.... numai ca decizia asta nu se ia cu ochii, chiar si ai Presedintelui Basescu, decizia trebuie luata pe baza de analize complexe si documentate de oameni competenti!!
    Dar, de unde asa ceva in Romania, ar zice si Presedintele Basescu???!!!!!!!!!!!
    • 0 (0 voturi)    
      cine e spus asta? (Marţi, 30 august 2011, 11:09)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui lili

      Cine a spus ca decizia de la mediu se i-a cu ochii ? De ce crezi ca asteapta de 10 ani sa se i-a o decizie ( in afara faptului ca fostii ministri nu au avut curaj) acum s-au facut tot felul de studii ca sa vada daca merita sau nu
  • +1 (3 voturi)    
    Domnule Basescu (Luni, 29 august 2011, 13:01)

    Andy [anonim]

    Daca acest proiect se face cu Gabriel Resources, eu nu va mai votez (PDL si eventualul canditat sustinut de dvs). Asta inseamna ca si dumneavoastra sunteti la fel de "manjit" ca si ceilalti si nu meritati respectul natiunii romane.

    Dna Udrea a semnat protocolul cu caii de la Letea!! Adica sa dea o bucata de teren care e REZERVATIE NATURALA, ca sa faca agrement niste smecheri. Nu s-a prins nimeni care este de fapt interesul din spatele scandalului cu caii de acolo?

    Legatura cu stirea de mai sus e faptul ca dl. Basescu e sustinatorul PDL-ului care a inceput sa semene cu PSD-ul.

    Este trist, deoarece speram sa existe o speranta in ei.
  • 0 (0 voturi)    
    nu ma intereseaza ce face basescu (Luni, 29 august 2011, 16:30)

    sandu [anonim]

    ma intereseaza ca acest proiect sa inceapa si sa aduca bani tarii. doar nu o sa stam sa decadem pana ajungem la nivelul somaliei si apoi poate poate incepem exploatarea aurului. fiti realisti si nu mai cautati nod in papura, caci nu gasiti. este un proiect foarte bun!
    • 0 (0 voturi)    
      Unde-s argumentele? (Luni, 29 august 2011, 17:08)

      Cremene [anonim] i-a raspuns lui sandu

      Banuiess ca trebuie sa te credem pe cuvant, nu-i asa? Ai mare dreptate cand spui ca este un proiect foarte bun - e foarte bun pentru RMGC si pentru oamenii politici corupti. In schimb, e un proiect foarte prost si foarte daunator pentru Romania si romani. Acest "proiect" reprezinta un jaf economic (4% redeventa??? ce inseamna bataia asta de joc?) si un dezastru uman (cine va raspunde pentru toti oamenii ce vor consuma apa contaminata cu otravurile din acel viitor lac de acumulare?). Acest proiect reprezinta o Crima la adresa romanilor si un Jaf de proportii grosolane, iar voi, toti cei care ati sustinut si sustineti acest proiect criminal veti plati cu aceeasi moneda cu care vor plati nevinovatii din Apuseni. Stiu ca nu ma crezi si te crezi aparat de stapanii tai, dar in curand vei simti pe pielea ta adevarul cuvintelor mele.
      • 0 (0 voturi)    
        si pentru buget (Luni, 29 august 2011, 23:18)

        Dan [anonim] i-a raspuns lui Cremene

        E bun si pentru buget proiectul, gandeste-te ca tot impozitul pe profit care e imens la noi o sa se duca la buget, daca mai pui si reabilitarile din zona si 20% redeventa ajungi la o suma frumoasa
  • 0 (0 voturi)    
    Bravo Basescule! (Luni, 29 august 2011, 20:58)

    Anda [anonim]

    Informarea de la fata locului este cea mai importanta. Ma bucur ca Basescu s-a deplasat la Rosia Montana si sper ca vizita sa aiba un rezultat pozitiv - acela de a grabi demararea proiectului RMGC, care ar aduce un plus de bine mediului, economiei, patrimoniului si comunitatii locale.
  • 0 (0 voturi)    
    De acord cu RMGC (Luni, 29 august 2011, 22:01)

    Ionut [anonim]

    Sunt de acord cu demararea proiectului RMGC, pentru ca am vizitat si eu zona aia, acum cativa ani, si sunt profund impresionat de realitatea de la fata locului. Presupun ca si domnul Basescu va avea aceleasi sentimente dupa vizita de azi si sper ca demersurile sale sa se soldeze cu grabirea inceperii proiectului "Gold Corporation", pentru ca este singura oportunitate de mai bine pentru RM.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi