VIDEO Emil Boc i-a cerut ministrului mediului sa intocmeasca un punct de vedere asupra deciziei Curtii de Justitie a UE pe taxa auto

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 7 aprilie 2011, 22:02 Actualitate | Mediu

Premierul Emil Boc i-a solicitat ministrului Mediului, Laszlo Borbely, sa elaboreze un punct de vedere asupra deciziei Curţii de Justiţie a Uniunii Europene care arata ca taxa auto de prima inmatriculare este in multe cazuri prea mare si astfel descurajeaza importul in Romania a unor vehicule aduse din alte state ale UE. Curtea a luat o decizie favorabilă unui român care reclamase taxa de primă înmatriculare.

"Am cerut un punct de vedere oficial şi argumentat ministrului Mediului, care, pe baza deciziei, ne va prezenta în Guvern o soluţie argumentată. În acest moment, noi nu avem decizia în faţă, urmând ca după ce ministrul Mediului va analiza impactul ei, să ne prezinte un punct de vedere oficial", a afirmat Boc.

Chiar daca algoritmul de calcul este corect, taxa auto de prima inmatriculare este in multe cazuri prea mare si astfel descurajeaza importul in Romania a unor vehicule aduse din alte state ale U
E, arata o hotarare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene, publicata joi. Ca efect al acestei hotarari, Guvernul ar trebui sa plafoneze taxa la un procent rezonabil, astfel incat sa nu aiba ca efect descurajarea achizitiei de masini second-hand din alte state membre UE.

CJUE conchide ca - dat fiind ca taxa auto poate fi si de 30% din valoarea masinii, e descurajata inmatricularea de masini second-hand in tara, arata hotararea remisa de CEJ la cererea instantei din Sibiu care s-a sesizat de la cazul unui roman nemultumit de valoarea mare a taxei pe care a fost obligat sa o plateasca.

"Cu toate acestea, din dosarul prezentat Curtii rezulta fara echivoc ca reglementarea mentionata are ca efect faptul ca vehiculele de ocazie importate si caracterizate printr-o vechime si o uzura importante sunt supuse, in pofida aplicarii unei reduceri ridicate a valorii taxei pentru a tine seama de deprecierea lor, unei taxe care se poate apropia de 30% din valoarea lor de piata, in timp ce vehiculele similare puse in vanzare pe piata nationala a vehiculelor de ocazie nu sunt in niciun fel grevate de o astfel de sarcina fiscala. Nu se poate contesta ca, in aceste conditii, OUG nr. 50/2008 are ca efect descurajarea importarii si punerii in circulatie in Romania a unor vehicule de ocazie cumparate in alte state membre", arata paragraful 58 al hotararii.

Ca efect al acestei hotarari, Guvernul ar trebui sa plafoneze taxa la un procent rezonabil, in orice caz mai mic decat in prezent, iar celor care au contestat taxa ar trebui sa li se restituie diferenta.




Citeste mai multe despre   






















​MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii  HotNews.ro, luni, de la ora 9:00

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anuntam ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari vor raspune Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care va avea loc, luni, 20 noiembrie, incepand cu ora 9:00.

1731 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Boc...DEMISIA !! (Joi, 7 aprilie 2011, 23:26)

    Adrian [anonim]

    Ce punct de vedere bocule ?? Demisia ta o asteptam, ai mintit cu nerusinare inainte de a ajunge PM cum ca taxa e ilegala si ai majorat-o imediat cand te-ai vazut inscaunat ..iar acum vrei puncte de vedere de la altii ??
    DEMISIA TA ..o cerem !!
    Semneaza,
    Un roman care a castigat in instanta returnarea taxei.
  • 0 (0 voturi)    
    De ce e asa de greu ? (Joi, 7 aprilie 2011, 23:33)

    rov [utilizator]

    Trebuie sa fi tare obtuz si putinel nesimtit sa nu iti dai seama decat dupa ce comisia europeana te trage de urechi.
    Apropo, poate va luminati acum si cu impozitele auto, in sensul de a corela valoarea impozitului cu valoarea masinii nu cu capacitatea ei cilindrica. Ca sa ma fac inteles nu impozitezi oamenii dupa inaltimea si greutatea cerebelului lor, impozitezi dupa valoarea muncii lor, a veniturilor.

    Va dau alte exemple poate intelegeti :))
    Aro 3200 d impozit masina de lux 40 si ceva de milioane pe an !!!!
    Volvo 3.0 benzina an 1981 , masina de suflet tinuta in garaj cu care se iese de 2-3 ori pe an- 20 milioane mai mult decat valoarea ei de piata...

    iar pe de alta parte de exp Q5 2.0 d an 2011 valoare 45000 euro, valoare impozit 360 ron...

    Vedeti de asta va cearta europenii ca pe repetentii din clasa a-2-a...
    • 0 (0 voturi)    
      Impozitul este dupa ce detii (Vineri, 8 aprilie 2011, 13:48)

      milu [anonim] i-a raspuns lui rov

      cine isi permite masina cu 2,5 - 3.000 cmc - o fi ea si de suflet, inseamna ca are si bani pt impozit.
      schimba Volvo-ul din 81 cu un Hummer din 2003 - Hummer-ul consuma mai putin cu 0,5L/100km.
  • 0 (0 voturi)    
    N-ati inteles nimic (Vineri, 8 aprilie 2011, 5:57)

    K.Samuel [anonim]

    UE a spus ca algoritmul este corect, doar ca valoarea in sine a taxei este prea mare. Dar cu cate procenteprea mare? Cine hotareste procentajul corect?

    In cazul in care antecomentatorul meu a fost pe alta planeta in ultimii 10 ani, il informez ca impozitele sumt socotite dupa capacitatea cilindrica pentru a incetini ritmul dr poluare. In consecinta, mai incurajezi masinile cu capacitate cilindrica mai mica, mai noi si mai putin poluante. Pentru ca un cotet de Aro mentionat de tine, polueaza cat 10 masini euro 4 sau 5.

    In plus, pentru ca ne place la fiecare pas sa luam exempluk vestului, asa estr dpdv al impozitului si in Germania
    • 0 (0 voturi)    
      Da' nici mata n-ai inteles tot (Luni, 11 aprilie 2011, 21:15)

      Schmichael [anonim] i-a raspuns lui K.Samuel

      Nici eu nu stiu unde ai zacut 10 ani, dar capac. cilindrica se refera fix la lux, nu e in relatie strict biunivoca cu gradul de poluare.
      Ce vreau sa zic?
      Iete: imi iau un 2.0 L (1998 cm3) turbo sau bi-turbo cu setari sport de la 300 HP in sus, care poate inghiti usor 35 - 45 litri benzinica la 100 km, cu atestat Euro 4 in regula, cu tot.
      Ca urmare, scoate pe teava gaze poluante de cateva ori mai mult decat orice 3.0 - 4.2 L (sau mai mult) cuminti, de stoc (marca la alegere) la care platesc taxele umflate pentru asa-zisa poluare excesiva.
      Si chiar motor de asta smecher o sa-mi iau, dar cu setari de strada, pentru consum redus. Suficient.
      Magaria mare nu e a lui boc, ca pe asta nu-l ajuta mintea, ci se cheama RAR, ca astia ne mananca zilele pe paine. Daca vreau un model de serie limitata, trebuie sa platesc dublu: masina si omologarea individuala, ca si cum ei ar fi autoritatea mondiala in materie de masini, ca si cum daca nu s-ar scobi ei in nas, nu ar exista nici o masina adevarata.
      Si daca nu ma lasa boc si rar sau mai stiu eu ce politie din deal sa o inmatriculez, gasesc un prieten sa mi-o tina in garaj la cativa km de granita si ma dau cu ea prin romanica numai cand vreau. Da' atunci imi pun setari de raliu.
      Doar asa, sa nu ajung sa fac din buze la fel cum respira pestii, ca asa vor unii care casca gura la acvariu!


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version