Cercetatorii americani au descoperit cea mai mare gaura neagra din Univers de pana acum. Se afla la o distanta de 50 de milioane de ani lumina de Terra si este suficient de mare pentru a inghiti intreg sistemul nostru solar si are masa cat 6.8 miliarde de Sori, scrie Dailymail in editia electronica.

O gaura neagraFoto: Captura Youtube.com

Orizontul ei de eveniment, limita de la care nimic, nici macar lumina, nu mai poate scapa de atractia sa gravitationala, este de patru ori mai mare decat orbita planetei Neptun.

Gaura neagra descoperita in galaxia M87, cea mai mare si cea mai indepartata galaxie, este de doua ori mai mare decat estimasera cercetatorii americani. Dar, nu este exclus ca in urmatorii ani sa fie descoperite gauri negre si mai mari, mai scrie sursa citata.

Astronomii au adaptat un telescop special, numit Frederick C. Gillett Gemini pe care l-au amplasat pe varful Mauna Kea din Hawaii.

Savantii cred ca imensa gaura neagra s-a format prin contopirea in timp a sute de gauri negre mai mici. Comparativ, gaura neagra descoperita in centrul galaxiei noastre este de 1.000 de ori mai mica.

Astronomul Karl Gebhardt de la Universitatea din Texas a afirmat ca aceasta "ar putea inghiti in intregime sistemul nostru solar".