Ministrul Mediului: Romania ar putea ramane fara plaje in urmatorii 22 de ani

de D.G.     HotNews.ro
Duminică, 16 mai 2010, 16:16 Actualitate | Mediu

O suprafata de 2.400 de hectare din zona costiera a Marii Negre a disparut in ultimii 35 de ani, iar pentru urmatoarele doua decenii se prevede o disparitie partiala, daca nu chiar totala, a plajelor litoralului romanesc in cazul in care nu se intervine cu proiecte viabile, a declarat, duminica, Laszlo Borbely, ministrul Mediului si Padurilor.

"In ultimele luni, am intrat in posesia datelor care tin de zona costiera a Marii Negre. Pot sa va spun ca am primit informatii stupefiante din doua surse importante - o data din partea echipelor de specialisti japonezi, iar apoi din partea celor danezi.

Potrivit acestora, in ultimii 35 de ani, au disparut 2.400 de hectare de plaja si zona costiera de la Marea Neagra, fie in urma interventiei naturii, fie a altor factori.

Daca nu intervenim in aceasta zona, practic vom avea putine zone de plaja sau chiar deloc in urmatorii 22 de ani", a subliniat Borbely, citat de Agerpres.

Acesta a adaugat ca, desi la ora actuala pentru derularea unor proiecte de reabilitare a zonelor este alocata suma de 134 milioane de euro, Romania continua sa ramana in urma la acest capitol.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2825 vizualizari

  • -5 (15 voturi)    
    Plajele Romaniei (Duminică, 16 mai 2010, 15:21)

    fny.ro [anonim]

    Majoritatea hotelurilor de la mare sunt private, nu? Atunci ar fi in interesul direct al hotelierilor sa investeasca pentru a-si intretine plajele, altfel risca sa ramana fara clienti.

    Pentru ce ar investi statul in interesul hotelierilor privati?
    • +9 (15 voturi)    
      pt ca (Duminică, 16 mai 2010, 15:36)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

      Poate pentru ca statului ii sunt platite impozite de catre acei hotelieri. Poate pentru ca statul este interesat de dezvoltarea economica.
      Poate pentru ca statul are obligatia de a proteja mediul si teritoriul national.

      iti mai pot da si alte motive dar sper ca te prinzi si tu cum sta situatia.
      • +1 (1 vot)    
        ...come on (Luni, 17 mai 2010, 12:43)

        A [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        din pacate nici statul nici hotelierii nu prea stiu la ce e bun litoralul asa ca singura veste buna este ca daca dispar plajele, paguba este minima.
        Toti baietii cu lanturile de tractor la gat si prietenele lor maneliste vor incepe sa isi petreaca concediile prin grecia, italia, ...poate austria si cu riscul de a le strica vacantele celor de pe acolo va spori nivelul de cultura si in tara. Ne vom da seama ce am fi putut sa facem cu plajele, iar gandul in sine va fi cu nult mai incantator decat o experienta pe litoralul romanesc actualmente.
      • +3 (3 voturi)    
        Si eu platesc impozite (Luni, 17 mai 2010, 14:09)

        kinn [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Si eu care dau la strung in fabrica platesc impozite, si n-am vazut statul sa se ingrijeasca daca fabrica mea (privata) are sau nu piata de desfacere si daca ii merge bine.
    • 0 (4 voturi)    
      uite de aia (Duminică, 16 mai 2010, 16:29)

      adrian [anonim] i-a raspuns lui fny.ro

      pentru ca e sursa de venituri pentru firmele "de stat"
    • +6 (6 voturi)    
      oare ? (Duminică, 16 mai 2010, 16:48)

      Rasboinicu [utilizator] i-a raspuns lui fny.ro

      Nu stiu daca e chiar asa cum zici.

      Or fi plajele private, dar masurile care se pot lua cred ca afecteaza o zona mult mai mare de plaja decit cea individuala a unui hotel. Altfel spus, cred ca trebuie o actiune concertata, iar asta nu cred ca o poate face decit statul.

      Plus ca, daca hotelurile nu ar mai avea clienti, nici statul n-ar duce-o mai bine pentru ca nu ar mai incasa impozite si taxe (alea cite sint) de pe urma activitatii turistice.
      • +3 (3 voturi)    
        Propun (Duminică, 16 mai 2010, 17:23)

        aa [anonim] i-a raspuns lui Rasboinicu

        sa se asfalteze toate plajele, asa apa nu mai poate 'fura' plajele. Si asa era un articol acum citeva zile in care scria despre asfaltarea drumurilor din rezervatia Deltei Dunarii.
  • +4 (6 voturi)    
    deja... (Duminică, 16 mai 2010, 15:38)

    bog [anonim]

    In Eforie Nord, spre exemplu, sunt portiuni unde, pur si simplu, plajele au disparut.
  • +2 (4 voturi)    
    Niciodata nu sunt bani pentru asa ceva (Duminică, 16 mai 2010, 16:23)

    Milka Man [utilizator]

    solutii exista, sunt si eficiente, dar mereu lipsesc banii.Daca nu e criza, se intocmesc proiecte.Pe urma vine criza, expira proiectele si trebuie facute altele.Bani s-ar putea lua din priectele europene, dar Romania nu este in stare sa ii cheltuie.Mereun suntem trasi de ureche ca nu am fost in stare sa cheltuim banii pe care i-am cerut!Pacat, aveam plaje frumoase.Desigur, pe actualii concesionari ai plajelor nu ii instereseaza ce se va intampla peste 20 de ani pentru ca ei vor sa se imbogateasca acum, nu peste 20 de ani...Daca ar face un pic de lobby pe langa cine trebuie, ar obtine banii fara interventii de la Guvern (ar putea lua exemplu de la italieni).
  • +2 (6 voturi)    
    Minister inutil! (Duminică, 16 mai 2010, 16:40)

    vio [anonim]

    Borbely incearca sa arate ca face si el ceva si ca ministerul sau nu e superflu.

    Pentru a face observatii de genul asta nu e nevoie de un ditamai minister\\!
  • +3 (3 voturi)    
    neaparat trebuie (Duminică, 16 mai 2010, 16:49)

    baronul stanganbuch [utilizator]

    refacute plajile, macar la mamaia, ca sa poata mazare sa puna taxe si tirtanii cu burti si jeepuri si lanturi groase de aur si manele sa stea pe litoralul romanesc.
    Altfel devine si Bulgaria de nefrecventat, deja au cam inceput sa vina si pe-acolo.
  • +3 (7 voturi)    
    bine ca a aflat si el ! (Duminică, 16 mai 2010, 17:01)

    specialistu' [anonim]

    Studiile regulate privind litoralul romanesc se fac de catre institutele de specialitate din Romania din 1972. E vorba de monitoring anual al plajelor si falezelor. Rezultatele ce demonstreaza eroziunea costiera au fost facute cunoscute organelor competente de multi ani dar s-a preferat sa nu se faca nimic sau in cel mai bun caz sa se minimalizeze situatia. Este bine ca a aflat si ministrul de la specialistii "japonezi si danezi" care nu au masurat niciodata nimic aici si au prelucrat datele obtinute de ai nostri ca situatia litoralului Marii Negre este albastra. Poate macar acum deblocheaza proiectele inghetate acum 2 ani de refacere a plajelor turistice. Dar poate nici de alea nu stie nimic !
  • -8 (8 voturi)    
    Thunder (Duminică, 16 mai 2010, 17:03)

    Thunder Struck [anonim]

    Chiar acum cand se discuta reducerea salariilor aparu si ungur sa ne explice cum tebuie bani pentru plajele domniei sale.Inca o diversiune a parlamentarilor, si de data asta unguri.Este al doilea ungur care face o diversiune.Prima a facut-o cu averile dl. Frundo cu averile deputatilor.
    Terminati cu prostiile aste.Votati-va reducerea veniturilor de la senat.Daca tot luati spagi, macar nu mai luati salariul de la stat platit din leafa bietilor oameni.
    • +3 (3 voturi)    
      Doar prezentul conteaza? (Duminică, 16 mai 2010, 17:44)

      Milka Man [utilizator] i-a raspuns lui Thunder Struck

      Atunci..iesi la pensie de pe acum...Plajele alea, asa cum sunt, aduc niste bani, cu toata evaziunea fiscala care se face.Si sunt destui romani care se duc acolo, sa se relaxeze cu gogosi si manele...Cu ei ce o sa se intample?O sa ramana toti in Bucuresti sa se bata in trafic si in weekenduri?
  • -4 (6 voturi)    
    perfect.... (Duminică, 16 mai 2010, 17:04)

    tweety [anonim]

    pai in cazul asta mai am de asteptat doar 22 de ani pana voi ajunge din nou si eu la marea neagra!!! sa dispara, dar cu vreo 500 de km mai in interiorul uscatului!
  • -4 (8 voturi)    
    perfect! (Duminică, 16 mai 2010, 17:05)

    nemo [anonim]

    ..si asa nu facem nimic cu ele!! da-le dreacu!! :)))
  • +1 (5 voturi)    
    Povestea drobului de sare. (Duminică, 16 mai 2010, 17:10)

    mircea [anonim]

    Nici ministrul mediului nu mai este tinerel,nici eu.Stiu,de prin anii '70 povestea plajelor romanesti si intr-un timp sa facut ceva,acele diguri din stabilopozi.Intre timp nu sa mai continuat,iar d-l ministru ,cred ca vrea sa cheltuie banii pe niste studii care sa ne spuna ca trebuie sa continuam priectele incepute in anii '70 si care va garantez ca sunt valabile ca solutii.De fapt unele diguri nu sunt realizate decat in procent de 40-50%.D-l ministru sigur stie,dar, probabil sa gandit ca cei care au trait prin anii '70 or fi morti si nu mai au cum sa-l contrazica.Vreau sa-i reamintesc d-lui Borbely ca "daca te crezi mai destept decat adversarul,nu castigi"Nu sunt un adversar al dumnealui,dar aici a spus prostii si la saracia actuala ,nu mai tine.
  • 0 (2 voturi)    
    Specialistu' are dreptate!!! (Duminică, 16 mai 2010, 18:08)

    nespecialistu [anonim]

    Pacat ca domnu Ministru habar n-are de ce-i in ograda lui!!!
  • +2 (4 voturi)    
    stati linistiti (Duminică, 16 mai 2010, 19:07)

    blec-bierd [utilizator]

    ca la anu mai aprobam o catedrala de 700 de mil euro si zana maselutelor ne va face alta plaja mai mare si mai frumoasa
  • -2 (2 voturi)    
    Si ce ??? (Duminică, 16 mai 2010, 19:50)

    Cata [anonim]

    Nu-i problema ... oricum mergeam doar la greci si la bulgari
  • +2 (2 voturi)    
    Solutia (Duminică, 16 mai 2010, 20:13)

    Bubu [anonim]

    Las ca pune Mazare bariera lu' Marea Neagra si no sa se ma micsoreze plajele.
  • 0 (0 voturi)    
    ! (Duminică, 16 mai 2010, 22:15)

    chiuaua [utilizator]

    Haideti sa fim seriosi.Din ce in ce mai multi romani merg in Bulgaria la mare. Credeti ca peste 22 de ani realitatea va fi alta ? Noi vom deveni doar clienti-consumatori. Probabil ca se si doreste asta, voi nu credeti ?
  • 0 (2 voturi)    
    de stiut (Duminică, 16 mai 2010, 22:31)

    radu [anonim]

    Ceausescu a iunfiintat in ani 70 Institutul Roman de Cercetari Marine -Constanta. A fost numit acolo un contraamiral destept . Institututul respectiv avea si mai are inca ceva specialisti. Acesta trebuia sa fie dotat cu o nava moderna de cercetare si sa faca cercetari secrete inainte rusilor de utilizare a hidrogenului acumulat pe fundul marii si folosirea lui ca resursa energetica . In urma unor chestii care au transpirat afara si aparute in presa de specialitate (achizitionare de echipamente pentru alte scopuri) omul a fost retras, chestiunea cu hidrogenul s-a blocat, nava adio...
    In institut esxista si un laborator de oceanografie , acei oameni de acolo au lucrat in diverse programe internationale, nato, etc. Printre altele si monitorizarea si evolutia morfodinamica a litoralului romanesc de la Sulina la bulgari.
    Acum sunt ca vai de ei si chiar cunosc citiva dintre ei , au o hodoroaga de nava un fost pescador de tip polonez, cu toate acestea datele pe care domul Borbely le tranmite este rezultatul si munca acelor oameni.
    In presa s-a scris ca acest institut a fost desfiintat de Boc confundaindu-l cu o agentie guvernamentala , cita prostie , demonstram inca odata ca in loc sa ne promovam istoria si traditia stiintifica o facem praf ca niste neaveniti din guvern - consilieri , nu stiu ce inseamna cercetarea fundamentala , rostul ,importanta
    Mai ginditi-va , stimati domni ,ca fara investitie nu se poate face nimic, inca mai este hidrogen daca nu mai avem gaze si destul cat sa distruga planeta printr-o explozie , ca cercetarea la mare cu schimbarile climatice este necesara si merita ceva interventie . Daca au mai ramas ceva oameni pastratii ca-s greu de gasit oameni care chiar sa stie ce inseamna cercetare marina.
    Domnule Borbely , cei ce vau furnizat datele sunt ai nostri , dar transmise catre dumneavostra prin straini .Asta-i situatia , nu va intristati orice at fi sa fie dupa suparare vine bucurie -la vara, la mare , la soare fara cercetare
    • +1 (1 vot)    
      Mare cercetare! (Luni, 17 mai 2010, 3:52)

      Wasile [utilizator] i-a raspuns lui radu

      Nenea Radu, ce cercetare este necesară pentru a observa ... o lipsă de plajă?

      Precum un banc celebru, de câți cercetători este nevoie ca să observe că nu se observă nimic?

      Hai las-o naibii de treabă, în loc să cercetăm, mai bine acționăm. Niște diguri, niște ramforsări, aducem niște nisip, și gata problema, avem încă 200 de ani de mers liniștiți la mare.
      Poate cu ocazia asta curățăm nițel și apa, că-i plină de alge, dăm cu draga prin apa de lângă mal, să nu ne rupem picioarele în pietrele de acolo, și gata.

      Mare filozofie cu contraamirali și hidrogen... e nisip... cât mai cercetăm la el?
      • -1 (1 vot)    
        Gresesti domnule , (Luni, 17 mai 2010, 10:46)

        bart [anonim] i-a raspuns lui Wasile

        Raspuns la banc : facem diguri -da , ramforsam -da , aducem nisip de unde si cu ce - de acord , insa cineva intreaba discret "cine plateste" . si cu ce .
        Generalul Streinu intr-o emisiune TV. a facut aluzie la utilizarea hidrogenului sulfurat din marea neagra in scopuri economice. Intradevar , chestiunea era cu caracter secret acum trei decenii si implica mai multe institutii nationale din diverse ministere . La Constanta trebia construita o statie pilot care sa separe hidrogenul de sulf.
        Cit priveste cercetarea , i-a se desfasoara pe tot globul acolo unde se afla si un lac. Ori nu ai habar ce inseamna ori esti un om rau intentionat care are o frustrare.
        Dar poate ca ai dreptate , daca se realiza asa ceva poate ca rezultatul, investitia erau acum ale lui Patriciu, ..... sau poate a ta sau a mea. Te amuza partea cu noi, nu-i asa ?
        Deci ideia nu trebuie abandonata si merita reluata de mai marii tarii . Alte tari nu au o astfel de mare bomba care poate asigura in viitor energie , caldura, lumina.... . si poate ca un grup redus de oameni competenti pot rezolva problema separarii, extractiei etc . De vinzare si instrainare se va ocupa oricum guvernul
  • +1 (1 vot)    
    plaje (Luni, 17 mai 2010, 8:13)

    oana [anonim]

    Plajele dispar din cauza eroziunii.. nu mai exista depunere de sedimente, acestea fiind oprite de barajele amplasate pe Dunare.
    Ar trebui gandit in asa fel incat sa permita trecerea unei anumite cantitati de sedimente pe Dunare pentru ca, la varsare, acestea sa se depuna sau sa fie duse de curentii marini catre tarmul Marii Negre, nepermitand astfel disparitia plajelor intr-o perioada asa de scurta.
    • 0 (0 voturi)    
      plajele (Marţi, 18 mai 2010, 1:32)

      NRDobrogea [anonim] i-a raspuns lui oana

      Disparita plajelor din zona Constanta Mamaia se datoreaza in principal digului facut in Portul Constanta. Aceste are vreo 8 km si a stopat curentii ancestrali care reglau depunerea costiera a nisipului. Si hidrocentala de la Portile de Fier a micsorat mult depunerea de sedimente din Delta, si implicit de pe litoralul romanesc. Si alte amenajari portuare de la vecinii nostri slavi, au contribuit la nelinstea lui Borbely. Bine ca stie si el, La ce bun ?
  • +1 (1 vot)    
    cine are nevoie de plaje? (Luni, 17 mai 2010, 10:40)

    cet23 [anonim]

    Acum pe bune... cine are nevoie pe litoralul romanesc de plaje? Maneau data la maxim si "beutura" care sa curga garla, si turisul roman e cat de poate de fericit! Daca iese cu o bataie la ceva discoteca e super super, mancati-as!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi