Iordanul, raul unde a fost botezat Isus, ar putea sa dispara complet in 2011

de R.M.     HotNews.ro
Luni, 3 mai 2010, 10:14 Actualitate | Mediu

Iordanul, raul unde a fost botezat Isus Cristos, potrivit traditiei crestine, nu mai este acum decat un fir de apa poluata si ar putea sa dispara complet pana la sfarsitul anului 2011, a avertizat luni un grup pentru protectia mediului, citat de AFP.

Celebrul rau "a fost redus la un simplu parau in sudul lacului Tiberiada, secat de supraexploatarea apelor sale, devastat de poluare", spune asociatia Prietenii Pamantului/Orientul Mijlociu (FoEME), intr-un raport care va fi prezentat luni la Amman.

Potrivit sursei citate, 98% din apele raului sunt deturnate de Israel, Siria - care exploateaza afluentul sau, Iarmuc - si Iordania.

Iordanul, care in trecut deversa anual 1,3 miliarde de metri cubi de apa dulce in Marea Moarta, nu mai aduce in prezent decat 20 - 30 de milioane, ceea ce are ca efect scaderea nivelului acestei mari sarate cu un metru pe an.

"Fara actiuni concrete, ne putem astepta la secarea completa a cursului inferior al Iordanului pana la sfarsitul lui 2011", sustine organizatia.

Singura solutie pentru salvarea raului este stoparea exploatarii intensive si deversarea unor cantitati mai mari de apa dulce in cursul inferior. In opinia FoEME, Israelul are un rol mai important de jucat aici, datorita cantitatii mai mari de ape deturnate de statul evreu, dar si a avansului tehnologic pe care il detine.

Raportul afirma ca o gestiune mai buna ar permite Israelului sa economiseasca anual 517 milioane de metri cubi de apa dulce iar Iordaniei 305 milioane.

In ciuda nivelului alarmant al poluarii, mii de pelerini continua in fiecare an sa repete ritualul botezarii lui Isus.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3309 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    as vrea s-o vad si pe asta (Luni, 3 mai 2010, 13:02)

    Io [anonim]

    Pe langa apa care-o trag din lac, Israel importa cu vaporul apa din Turcia. As vrea sa vad eu cum le explica alora cineva: stiti, mai luati niste vapoare de import de apa ca sa nu moara de sete palestinienii si iordanienii...
    • +1 (1 vot)    
      Daca le e sete ii lasam sa-l bea (Luni, 3 mai 2010, 19:36)

      gigi [anonim] i-a raspuns lui Io

      Noi suntem samariteni de treaba. Crestinismul nu consta intr-o baltoaca de care eventual sa ne dam cu capul. :)
  • -4 (10 voturi)    
    Hm... (Luni, 3 mai 2010, 13:14)

    Dragos [anonim]

    pai si Iisus nu face nimic de-acolo din ceruri nimic ca sa opreasca poluarea? Cum de permite asa ceva?
  • 0 (6 voturi)    
    Iisus se scrie cu 2 i (Luni, 3 mai 2010, 14:22)

    ortodox [anonim]

    Pentru cultura autorului acestui articol: Iisus se scrie cu 2i.
    • -2 (4 voturi)    
      Nu cred (Luni, 3 mai 2010, 16:07)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui ortodox

      A cui parere e asta?
      • +2 (8 voturi)    
        A ortodoxiei (Luni, 3 mai 2010, 16:23)

        rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Numele ortodox corect ortografiat este Iisus. Isus scriu prostii pe pereti (Isus vine), martalogii lui iehova, adventistii etc
        • 0 (6 voturi)    
          "ortodoxule" (Luni, 3 mai 2010, 15:50)

          DigitalScribe [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          Din cate stiu eu Isus e nume evreiesc si vine de la Yeshua din limba ebraica.
          Vesticii ii spun spun Jesus.
          Si mai sunt multe nume care au forme diverse de la o limba la alta.

          Iisus e forma arhaic romaneasca a numelui, nu e ortodoxa sau de alt fel. Ortodoxia tine mai mult la arhaisme din ratiuni conservatoare indreptatite.

          Asta nu inseamna ca Isus e forma gresita a numelui in romaneste. Catolicii de exemplu nu scriu cu 2 de i. Din cate stiu eu in Romaneste se scrie asa cum se aude, deci nu vad unde ar fi problema.

          Sa inteleg ca e un fel de dovedi cat de adevarat credincios esti tu scriind aici un comentariu?

          In a fara de a dovedi faptul ca nu ai respect pentru ceilalti din jurul tau care sunt "diferiti" nu stiu ce-ai realizat. Crestinii Ortodoxi si de alte feluri nu se poarta asa cum te porti tu aici. Faci nume rau ortodoxiei!
          • +3 (5 voturi)    
            Repet (Luni, 3 mai 2010, 17:42)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui DigitalScribe

            Romania este tara majoritar (peste 85%) ortodoxa, deci grafierea numelui se face conform traditiei majoritatii. Iisus ESTE forma corecta ortodoxa. Ortodoxismul presupune scrierea Iisus pentru a se apropia cat mai mult de scrierea in greaca veche, Isus e folosit de catolici ca urmare a descendentei din latina. Sau de catre diversi martafoi reformati ca descendenti din ce vor ei. Tu daca vrei poti sa ii zici si Yeshoua BenYoussef, dar ortodox se scrie Iisus la fel cum romaneste se scrie a traversa, salopeta, ciment, buletin, septembrie in loc de a tranversa, salopenta, tziment, bulentin sau sectembrie. Si am uitat si de nu mai putin celebrele clanson si instinctor :)
            • -2 (4 voturi)    
              Isus vs Iisus (Luni, 3 mai 2010, 18:21)

              Andrei [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Greaca e greaca, latina e latina si romana e romana. Catolicii ar avea toate motivele sa scrie Iisus dupa logica ta, pentru ca numele in latina e Jesus, dar nu o fac. Biserica ortodoxa poate considera scrierea o problema teologica, poate ca cineva pacatuieste scriind Iisus, dar nu face o greseala gramaticala. La fel cum academia romana decide ca se scrie a traversa si nu a tranversa, tot academia romana, nu BOR, decide ca se scrie Isus si nu Iisus.
            • -2 (4 voturi)    
              a (Luni, 3 mai 2010, 18:24)

              mar [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Cred că greşeşti, ortotoxia a coborât mult sub 70% , aşa că nu mai fi aşa de arţăgos cu majoritatea ta! Poţi să uiţi tradiţia majoritară...
          • +2 (2 voturi)    
            ortografie (Luni, 3 mai 2010, 17:44)

            adi [anonim] i-a raspuns lui DigitalScribe

            Nu e vorba de ortodocsi vs restul, e o chestie de ortografie. In Hebr. YEshua. In Noul Testament original (greaca), se scrie Iota-ita/eta-sigma-omicron-upsilon-sigma. Pentru ca sunt 2 feluri de a pronunta (Erasmic sau Reuchlian), unii au adoptat IISUS (cu ita), cum au grecii si astazi si noi romanii... altii IESUS (latina si de aici tot Vestul - Jesus, Jesu etc.) Ceea ce CONTEAZA e ca intre I si S se gaseste INCA O VOCALA... si atunci de ce sa nu fim corecti stintific...AA STIINTIFiC (vezi ce diferenta?) Isus cu un i inseamna "magar" si era obiect de blasfemie inca din sec 3 (in Imperiul Roman, vezi desenele cu un magar pe cruce, daca vrei iti trimit si linkul.
            Atat.
            • -2 (2 voturi)    
              Isus vs Iisus (Luni, 3 mai 2010, 18:23)

              Andrei [anonim] i-a raspuns lui adi

              Pai hotaraste-te daca a scrie Isus e greseala gramaticala sau blasfemie.
        • -4 (4 voturi)    
          Nume ortodox (Luni, 3 mai 2010, 16:58)

          Andrei [anonim] i-a raspuns lui rakkone

          De cand are ierarhia BOR competente in materie de lingvistica?
          • +2 (2 voturi)    
            :| (Luni, 3 mai 2010, 17:25)

            rakkone [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

            Ce treaba are BORul in ceea ce am spus? Vezi pe undeva scris de BOR? Intreb, nu dau cu parul, poate mi-a scapat ceva, pe undeva
            • +2 (2 voturi)    
              Isus sau Iisus (Luni, 3 mai 2010, 18:15)

              Andrei [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Lingvistii spun ca scrierea corecta este Isus. Scriitorii romani scriu Isus. In prima biblie in romana in grafie latina apare forma Jssus. Oamenii de rand prefera sa scrie Isus. Nici un alt cuvant sau nume propriu in limba romana nu are vocale dublate in felul acesta. Nimeni nu pronunta Iisus diferit de cum ar pronunta Isus. Asa ca, intreb si eu: de ce Iisus? Si-ti si raspund: disputa a fost exportata din limba rusa, unde exista demult o neintelegere asupra grafiei numelui intre biserica oficiala si separatistii din timpul reformelor patriarhului Nikon (credinciosii de stil vechi). Dar ce treaba avem noi cu scrierea in rusa?
            • -1 (3 voturi)    
              Numele corect e Iisus si nu Isus (Luni, 3 mai 2010, 18:22)

              Marian [anonim] i-a raspuns lui rakkone

              Aceasta e clar
              • 0 (2 voturi)    
                Ai dreptate! (Marţi, 4 mai 2010, 11:25)

                Vival [utilizator] i-a raspuns lui Marian

                Argumentele pe care le-ai adus sunt impresionante!
  • 0 (0 voturi)    
    Oameni buni!!!! (Marţi, 11 mai 2010, 14:30)

    Agota [utilizator]

    Este vorba de secarea unui rau important cu sau fara importanta religioasa iar voi va certati care cum scrie numele lui Isus!!!
    Uite, eu pagana si pacatoasa il scriu cu un singur "i".
    Oare voi primi pedeapsa suprema pentru chestia asta?

    "Tara arde si baba se piapatana!!!"


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri