Ambasadorul Ungariei la Bucuresti: Noi nu suntem de acord cu proiectul Rosia Montana

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 18 februarie 2010, 16:16 Actualitate | Mediu

Oskar Fuzes, ambasadorul Ungariei la Bucuresti, a declarat, joi, intr-o conferinta de presa, ca statul vecin se opune proiectului Rosia Montana, cu toate ca Budapesta inţelege ca este vorba despre o decizie interna, dar in cazul demararii proiectului va avea "cam 300 de intrebari", de la problema fondurilor comune pentru prevenirea eventualelor consecinte nefaste pana la protejarea mediului, dar si a siturilor arheologice ale zonei, potrivit Mediafax.
  • "Nu, nu si nu. Sau, daca doriti o versiune engleza, «No way!»", a fost prima reactie a lui Oskar Fuzes, la o intrebare legata de Rosia Montana. El a adaugat ca are "o amintire amara" legata de poluarea de la Baia Mare.
Oficialul ungar mai spune ca, in cazul in care Guvernul roman va decide sa inceapa exploatarea la Rosia Montana, Ungaria va avea "cam 300 de intrebari pe aceasta tema", de la problema fondurilor comune pentru prevenirea eventualelor consecinte nefaste pana la protejarea mediului, dar si a siturilor arheologice ale zonei.
  • "Dar, desigur, decizia apartine Guvernului de la Bucuresti", a subliniat el.
Si ministrul Mediului si Padurilor, Laszlo Borbely (UDMR) a atras atentia sustinatorilor proiectului minier de la Rosia Montana ca, dupa poluarea de la Baia Mare din urma cu zece ani, autoritatile de la Bucuresti trebuie sa fie extrem de atente atunci cand iau in discutie avizarea unui proiect minier cu cianuri.

Laszlo Borbely a avut, in cursul dupa-amiezii de miercuri, o intrevedere cu reprezentantii ONG-ului Pro Rosia Montana, dupa ce anterior, in cursul aceleiasi zile, i-a primit pe reprezentantii unei coalitii formate din peste 70 de ONG-uri care se opun avizarii investitiei din Apuseni.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

1437 vizualizari

  • +5 (23 voturi)    
    tot ungurii ? (Joi, 18 februarie 2010, 16:21)

    raz [anonim]

    Tot ungurii trebuie sa aiba grija de Transilvania. Ca romanasii si-ar vinde si mama pt. un pumn de argint. Vanghelie stie de ce :)
    • +11 (15 voturi)    
      Nu e vb de Transilvania aici... (Joi, 18 februarie 2010, 16:58)

      Surfer [utilizator] i-a raspuns lui raz

      .. daca s-a inampla o poluare catastrofala cu cianuri, poluarea asta ar ajunge si la ei, via Aries-Mures... Deci e mai degraba interesul lor.
      • +3 (7 voturi)    
        si inapoi la noi (Joi, 18 februarie 2010, 17:39)

        Rollo Tomasi [anonim] i-a raspuns lui Surfer

        si via Mures-Tisa-Dunare ar ajunge inapoi la noi
        • +3 (7 voturi)    
          normal (Joi, 18 februarie 2010, 19:18)

          ... [anonim] i-a raspuns lui Rollo Tomasi

          e interesul nostru cat si al lor. aici insa se vede diferenta dintre romani si natiile rezonabile. din pacate :(
          • +1 (3 voturi)    
            exact (Joi, 18 februarie 2010, 23:04)

            Ghita [anonim] i-a raspuns lui ...

            de asta erau pancarde in maghiara cu rosia montana nu furati aurul unguresc ...
            • +4 (6 voturi)    
              lol (Joi, 18 februarie 2010, 23:14)

              ... [anonim] i-a raspuns lui Ghita

              bine, la fel erau si afise electorale exclusiv in maghiara ale candidatului la presedintie kelemen hunor, care se laudase anterior ca vrea sa fie ales de toti romanii, nu doar de maghiari. au si ei ai lor dumb-heads :D
              pana una alta, inainte sa ne fure maghiarii aurul "lor", ni-l fura canadienii. si ne lasa pe noi sa strangem murdaria.
            • 0 (0 voturi)    
              Ghita nu dezinforma... (Sâmbătă, 20 februarie 2010, 15:14)

              Marii cai albastri [utilizator] i-a raspuns lui Ghita

              Pana una alta domnu Ghitza uite aici cine e intersat de aurul romanesc:
              http://www.jurnalul.ro/stire-economic/aurul-prin-offshore-la-rusi-511396.html
    • +4 (6 voturi)    
      trist, dar adevarat! (Joi, 18 februarie 2010, 17:31)

      vio [anonim] i-a raspuns lui raz

      Si e singura data cand ma bucur ca UDMR e la guvernare! El e garantia ca se va face asa cum ii convine Ungariei.

      Se rasucesc stramosii in morminte, dar nah, e "guvernul competent Boc"!
      • 0 (4 voturi)    
        Esti prost (Joi, 18 februarie 2010, 21:45)

        Adam [anonim] i-a raspuns lui vio

        Daca te bucuri ca sunt ungurii la guvernare. De aia nu sunt romanii la guvernare un Ungaria si nici nu au cum sa dicteze in politica interna a Ungariei. Dar noi suntem un neam de viorei ca cel de mai sus.
    • +1 (1 vot)    
      Ai zis arginti? (Joi, 18 februarie 2010, 18:05)

      Iuda [anonim] i-a raspuns lui raz

      Cati arginti incap intr-un pumn? Io credeam ca e vorba de aur ...
    • +2 (4 voturi)    
      S-o crezi tu ca au ungurii grija de Transilvania (Joi, 18 februarie 2010, 20:03)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui raz

      Ungurii si-au vazut interesul tot timpul. Cine pine botul la vrajeala lor e un fraier. Hai ca a fost tare! Salveaza ungurii Rosia Montana!! Ptr ce? Ca s-o vanda ei?
  • +1 (5 voturi)    
    baia mare (Joi, 18 februarie 2010, 16:28)

    mirel [anonim]

    Nu sunt de acord cu Rosia Montana, lasa ca vor fi cu Baia Mare care e mult mai aproape de ei.
  • -4 (8 voturi)    
    ..dar cu centrala atomica sunteti de acord ...? (Joi, 18 februarie 2010, 16:29)

    bm [anonim]

    ...sau cu groapa de deseuri nucleare....?
  • -5 (17 voturi)    
    Eu nu sunt de acord (Joi, 18 februarie 2010, 16:43)

    Avram Iancu [anonim]

    cu parerea ta,,ambasadorule.Eu,de ex.,sunt de parere sa secam Balatonul.Tu esti de acord?!Esti pe dracu'...
  • +1 (5 voturi)    
    ha? (Joi, 18 februarie 2010, 17:15)

    ardelean [anonim]

    Pai bine'a zis unguru. Nici gand.
    Eu si cu cei de-o seama cu mine o sa ne opunem sa ne vinda cei de la bucuresti putinele bucurii care le mai avem in viata. Ne-a ajuns.

    Da, stand in fotolii si privind totul de sus fara sa-ti pese de consecinte, e o afacere buna pt ei. La fel cum e sa tina pretul laptelui la 0.5 lei pe litru si pretul branzei 1.5 lei pe kilogram la producator.

    Ne asupresc in ultimul hal. Cat sa mai suportam??
    Cu mahnire'n suflet si cu fruntea sus,
    • +2 (4 voturi)    
      cu fruntea sus... (Joi, 18 februarie 2010, 19:24)

      ... [anonim] i-a raspuns lui ardelean

      cu siguranta nu cu fruntea sus au stat cei ce si-au vandut terenurile de la rosia montana firmei rmgc. trebuie sa intelegem ca exista coruptie in tara asta de la cel mai mic pana la cel mai mare. cel mai comod rationament este "aia de la putere ne jupoaie de vii, iar noi murim 'saraci si cinstiti' ". ei bine, nu-i asa, si aia de la putere sunt niste parveniti ordinari care au plecat acum 10, 20, 30 de ani de la coada vacii sau de la salutul pionieresc. invarteala caracterizeaza 80% din populatia tarii asteia. numai ca respectivii au stiut sa se invarta mai bine. asta-i tot. si singurul antidot ar fi ca fiecare din noi sa incetam orice intreprindere necinstita. si sa ne educam copiii astfel.
      • +1 (1 vot)    
        ++ (Vineri, 19 februarie 2010, 15:59)

        we [anonim] i-a raspuns lui ...

        de-ar fi mai multi care sa gandeasca la fel ca tine, cred ca altfel am trai acum.

        Bravo, felicitari pt indemnul pozitiv ;)
  • -3 (9 voturi)    
    NICI EU... (Joi, 18 februarie 2010, 17:23)

    CIOMBE [anonim]

    Nu sunt de acord sa ne jecmanesti soferii! Si apropos... Te-a intrebat cineva despre ce faci matale in tara dumitale?
    Hai sictir!
    Poate publicati si voi comentariul javrelor!
    • 0 (2 voturi)    
      intrebare (Joi, 18 februarie 2010, 21:06)

      levi [anonim] i-a raspuns lui CIOMBE

      daca vecini tai ard parchetul,traiesc in mizerie,isi fac treaba in casa,si te infecteaza de toate alea tu nu zici nimic?"ca sunt la ei acasa?"
  • +2 (2 voturi)    
    Pai (Joi, 18 februarie 2010, 17:32)

    HESS [anonim]

    Ai nostrii sant mai anti - romani decat ungurii.
  • +1 (3 voturi)    
    Tot strainii.. (Joi, 18 februarie 2010, 17:34)

    hasan [anonim]

    au grija noastra!
    Daca noi nu avem conducere capabila, inteligenta si devotata poporului! Degeaba au jurat.......

    PS. Nu ca mor ungurii de grija noastra, dar, culmea, le pasa mai mult decat ii pasa lui Berceanu si gasca portocalie.
  • +1 (3 voturi)    
    nepricepere (Joi, 18 februarie 2010, 17:37)

    avram [anonim]

    Cam toate contractele facute de statul roman cu firme multinatinale ,nu au adus castiguri ci numai probleme.Functionarii nostrii sunt coruptibili si lipsiti de patriotism,pentru ei prezentul conteaza si castigul imediat, chiar daca este foarte mic.Rosia Montana trebuie bagata pe probleme europene,astfel am fi feriti de ciocoii noi care-si vand tara pe doi lei.Cat a castigat statul roman din contractul cu firma australiana TRANSGOLD ,?,nu stie nimeni ?Ei au ramas cu buzunaile pline ,iar noi cu probleme ecologice grave.Ar trebui sa invatam din greseli.
  • -3 (9 voturi)    
    Cui ii pasa... (Joi, 18 februarie 2010, 17:45)

    Victor [anonim]

    ... de ce zice ungurul?
  • -1 (7 voturi)    
    romani spurcati ! (Joi, 18 februarie 2010, 18:25)

    marius [anonim]

    jegosu ala de videanu mai bine ar trimite-o pe nevasta-sa la produs ,pe centura,daca ii e asa foame de bani,si sa dea dumnezeu sa fim condusi de unguri,ca de romani ne-am saturat. daca ar fi un razboi cu ungaria 80% din romani ar lupta alaturi de unguri ,ca sigur ne-ar fi mai bine cu aia. nu stiu cu ce am gresit ,de m-a nascut mama in romania,ca zau mi-e scarba ca sunt de aceasi nationalitate cu actualii guvernanti.
    • +1 (7 voturi)    
      bozgorii (Joi, 18 februarie 2010, 18:34)

      benu [utilizator] i-a raspuns lui marius

      nu sunt nici pro nici contra rosia montana.

      Da is de parere ca ungurii sa vada de tara lor si sa se uite in ograda lor. Si daca nu au grija la declaratiile care le fac s-ar putea sa facem "treaba mare" la ei acasa.
      • -2 (2 voturi)    
        ai vrut sa zici? (Joi, 18 februarie 2010, 21:07)

        levi [anonim] i-a raspuns lui benu

        si la ei acasa?ca aicea ati facut..,.chiar bine
    • +3 (3 voturi)    
      Se pare ca tu deja lupti pentru unguri (Joi, 18 februarie 2010, 21:07)

      Vasi Rom [anonim] i-a raspuns lui marius

      Nici un roman adevarat nu ar prefera sa ramana Rosia Montana la stadiul la care e.
  • -1 (5 voturi)    
    - (Joi, 18 februarie 2010, 18:32)

    rontzaila [utilizator]

    dar de ce va ganditi doar din perspectiva unei eventuale poluari?

    voi ati fi de acord ca Ungaria (sau Bulgaria) sa exploateze cel mai mare zacamant de aur din europa, care s-ar intampla sa fie pe teritoriul lor?

    suntem siguri ca daca se intampla o infiltrare in panza freatica, otrava ajunge pana la ei? eu habar n-am despre asta, dar vad ca deasupra mea e plin de specialisti :).
    • 0 (4 voturi)    
      specialisti (Joi, 18 februarie 2010, 19:22)

      Mihai-G [utilizator] i-a raspuns lui rontzaila

      Tu ai auzit de accidentul din 2000 cand noi am reusit sa omoram fauna din Tisa?

      Eu daca as stii ca mai sus decat mine pe apa sunt niste idioti care m-au otravit o data crezi ca nu m-as opune cand le-ar veni ideea creata de a mai face o exploatatie de asta?
  • -1 (7 voturi)    
    si ce daca? (Joi, 18 februarie 2010, 19:07)

    robert [anonim]

    Si ce daca nu este de acord ambasadorul Ungariei cu ceva din Romania? Sa fie sanatos....
  • +2 (6 voturi)    
    Haideti la lasam Rosia Montana pentru moment (Joi, 18 februarie 2010, 19:53)

    moucha [anonim]

    Si sa presupunem ca discutam despre doi vecini de bloc, de palier. Eu sunt un betiv ordinar care vin in fiecare seara pe sapte carari, m-am debransat de la electrica, de la gaze, de la apa. La mine in casa e plin de gandaci, ma incalzesc ci gatesc la un aragaz cu butelie si de multe ori de beat ce sunt uit gazul pornit si lumanarea pe marginea patului. Anii trec si nu se intampla nimic, pana odata cand o pala de vant stinge flacara de la aragaz si ... bum.

    Va intreb urmatorul lucru: stiind ca pe acelasi palier cu dumneavoastra sta cineva ca mine, cum dormiti, mai ales ca aveti si copii? Nu va este frica de faptul ca daca eu mor in explozie e treaba mea, dar dvs ramaneti fara apartament si nevinovati? Nu ati incerca sa vorbiti cu un astfel de vecin sa fie mai atent? Iar daca el raspunde de genul: "E casa mea, fac ce vreau cu ea"?

    Asa se intampla intre vecini, si asa cum sunt vecinii de palier suntem si noi cu ungurii. Tot ce se deverseaza accidental in raurile care ajung la ei ii priveste. Iar cativa dintre dumneavoastra mai sus ati facut exact ca si vecinul beat: "Ce te priveste ba pe tine daca eu las gazul pornit si dorm cu lumanarea aprinsa?"
    • 0 (4 voturi)    
      foarte rational comentariu (Joi, 18 februarie 2010, 20:12)

      selim [utilizator] i-a raspuns lui moucha

      Problema este ca mentalitatea romanilor in general este cea a vecinului betiv, toti suntem regi si domnitori peste cubul nostru de 10 m2 in care locuim... cu o asa gandire in ce directie ne vom indrepta oare??
    • +2 (2 voturi)    
      Naiv comentariu (Joi, 18 februarie 2010, 21:17)

      Madalina [anonim] i-a raspuns lui moucha

      Cand sunt bani la mijloc nimic nu mai e atat de rational. Va trebui sa intelegeti ca sunt multe tari care ar vrea sa aiba asemenea noroc sa aiba un zacamant de aur. Dapai ditai cel mai tare zacamant din Europa. Nu pot sa cred ca sunteti atat de naivi incat sa credeti ca mor ungurii de ingijorare! Ungurii vor sa mute polul discutiilor la ei. Dupa ce vor demonstra ca investitorii straini sunt prost tratati in Romania si ca birocratia e la nivel de Kafka, ii vor invita frumos pe canadieni la ei in tara sa le prezinte studii in care demonstreaza ca au si ei aur si ca avizele de exploatare se pot obtine f usor. E cam atat de simplu...
      • 0 (4 voturi)    
        ba era rational (Joi, 18 februarie 2010, 23:38)

        Madalin [anonim] i-a raspuns lui Madalina

        Draga Madalina, logica ta de fier ma duce cu gandul la bancurile cu blonde.
        Dupa parerea ta lumea din toate tarile se inghesuie sa atraga industrii poluante pe teritoriul lor. Lucrurile stau exact invers. In nici o tara civilizata nu este binevenita o asemenea bomba ecologica. Bani se pot face mult mai multi fara sa omori sau sa imbolnavesti populatia sau sa distrugi mediul pentru cine stie cate generatii de dupa noi. Paralela cu accidentul de la Baia Mare e foarte pertinenta. Atunci grosul poluarii l-au inghitit ungurii, dar a mai ramas suficient si pt celelalte tari din aval de pe Dunare: Iugoslavia, Bulgaria, si chiar Romania. De data asta, in cazul unui accident, consecintele cele mai grave pentru mediu ar fi chiar in Romania. E un lucru trist faptul ca politicieni importanti (videanu, berceanu, nevasta lui crin, etc.) fac atata rau celor care prin voturile lor i-au propulsat acolo unde sunt.
        • 0 (2 voturi)    
          Esti fraier (Vineri, 19 februarie 2010, 9:21)

          Madalina [anonim] i-a raspuns lui Madalin

          Daca iti imaginezi ca salveaza ungurii Romania de poluare. Raman la ideea mea. Cei mai multi opozanti ai proiectului sunt unguri si asta nu degeaba, ca i-a apucat ecologismul brusc. Si da. Sunt multe tari mai avansate ca noi ecologic si economic care au acceptat asemenea exploatari. Cel mai elocvent exemplu mi se pare cel al Suediei.
      • 0 (2 voturi)    
        nu are logica ce spui (Vineri, 19 februarie 2010, 10:12)

        mada [anonim] i-a raspuns lui Madalina

        Madalina cred ca teoria ta pica dintr-un motiv foarte simplu. Ungaria a votat deja interzicerea exploatarii cu cianuri la ea in teritoriu....

        deci gandeste mai inainte sa scrii...
    • +2 (2 voturi)    
      Cu toate astea ... (Vineri, 19 februarie 2010, 9:09)

      Cosmin [anonim] i-a raspuns lui moucha

      ma intreb ce raspuns ar fi dat ungurii daca noi ne-am fi implicat in problemele lor interne. Eu cred ca raspunsul ar fi fost: "Cine sunteti ma voi ? Romanii ? Flit!"

      Ce-a facut Ucraina cu Bstroe ? Ne-a cerut parerea ? A facut ce-a vrut! Dar noi NU! Noi mereu suntem mai fraieri si asteptam sa se implice cineva din afara ca sa luam si noi o decizie.
  • +2 (4 voturi)    
    WTF!!! (Joi, 18 februarie 2010, 22:48)

    resita31 [utilizator]

    cu ce dreaq de drept se amesteca ungurii in problemele interne a le Romaniei?!!! noi ar trebui sa ne interesam de patrimoniul romanesc din budapesta (Gojdu). http://ro.wikipedia.org/wiki/Funda%C5%A3ia_Gojdu
  • +3 (3 voturi)    
    Eu stiam . . . (Vineri, 19 februarie 2010, 8:06)

    gheorghe [anonim]

    . . . ca prin tratarea apelor reziduale si a slamului cu raze ultra-violete cianurile sunt anihilate pana la posibilitatea de a obtine chiar apa potabila. Nu e asa? In lume nu mai sunt exploatari aurifere pe baza de cianuri? Aia cum procedeaza?
  • +1 (1 vot)    
    Comentarii subiective (Vineri, 19 februarie 2010, 8:08)

    UN CETATEAN ONEST [anonim]

    Oare daca este respectata legislatia europeana, nu ar fi normal sa fie aprobat proiectul? As fi foarte curios sa vad planul stategic al Ministerului Mediului pentru dezvoltarea turismului in zona! Cei care au curiozitatea sa viziteze acum Rosia Montana si imprejurimile, ar avea cu siguranta ocazia de a se familiariza cu un peisaj selenar, cu singura observatie ca este poluat la maxim de exploatarile efectuate pana recent. In momentul de fata guvernantii spun ca nu au resurse pentru viata de zi cu zi a romanilor, atunci ma intreb, de unde ar avea bani pentru reabilitarea zonei? Nu ar fi mai bine daca ar implementa un program castigator pentru zona cu banii celor interesati? De unde oare atata interes a autoritatilor maghiare pentru pastrarea siturilor arhheologice locale? De altfel, mare parte dintre acestea au fost distruse de exploatarea derulata pana mai deunazi.
    • -1 (1 vot)    
      din fonduri europene (Vineri, 19 februarie 2010, 10:15)

      mada [anonim] i-a raspuns lui UN CETATEAN ONEST

      zona se poate reabilita ecologic din fonduri europene... zona a stagnat pt ca romanilor de acolo li s-a interzis sa-si castige painea altfel decat prin minerit.... nu s-au aprobat construirea de pensiuni , fabrici etc.... am vazut imagini cu rosia montana si desi exista si zone selenare ( fostele exploatari) exista multe zone superbe ...

      nu e nici o diferenta intre Rosia monatana si zonele Moeciu, Bran ...
      • 0 (0 voturi)    
        vise desarte (Vineri, 19 februarie 2010, 22:43)

        daco-romanu [anonim] i-a raspuns lui mada

        Si eu zic sa construim acolo fabrici si uzine, sate si orase, pensiuni si burj-dubaiuri, cosmodroame si sambadroame. Toate cu fonduri europene, ca de ce s-a inventat UE? Ca sa-i cheltuim noi banii. Tu ai fost vreodata la Rosia Montana? Cum poti fi atat de naiva?
  • -1 (1 vot)    
    Salvati Rosia Montana! (Vineri, 19 februarie 2010, 10:53)

    bucurestean [anonim]

    @ardelean
    Te asigur ca aici, la Bucuresti, va fi revolta populara daca se adopta planul de distrugere a Rosiei Montane de guvernul condus de ardeleanul Boc ;-)
  • 0 (0 voturi)    
    Aurul (Vineri, 19 februarie 2010, 12:57)

    M Andrei Iulian [anonim]

    Stati linistiti voi ca nu o sa ajunga aurul de acolo in buzunarele Romaniei la trezorerie sau inspre binele nostru.Va sfatuiesc sa va gasiti lucruri mult mai importante.Suntem un neam care asteapta multe de alt undeva,eu nu stiu,parca suntem programati sa asteptam pareriile si nu numai deciziile altora.O miscare simpla si bye Trianon.EU cred ca cu noi inca se experimenteaza ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    OFF (Vineri, 19 februarie 2010, 16:36)

    Attila [anonim]

    De cate ori citesc un articol in care apare un nume unguresc, acesta este scris gresit. Ce e asa mare lucru sa faci un copy/paste???


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică