Traian Basescu despre conferinta Copenhaga: Sustinem fara rezerve reducerea cu 30% a emisiilor de carbon

de Robert Mihailescu     HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2009, 13:00 Actualitate | Mediu

Romania sustine fara rezerve obiectivul ambitios stabilit de Uniunea Europeana pentru conferinta de la Copenhaga privind schimbarile climatice - reducerea cu 30% a emisiilor de carbon, a declarat joi presedintele Traian Basescu, inainte de a pleca spre capitala Danemarcei.

"La ultimul Consiliu European, s-a stabilit ca statele europene sa mearga la Copenhaga cu propunerea ca pana in 2020 la nivel global sa se realizeze o reducere  cu 30% a emisiilor de noxe", a precizat Traian Basescu.

Seful statului a subliniat ca, prin acest obiectiv ambitios, UE si-a asumat calitatea de lider in batalia impotriva schimbarilor climatice.

Din punct de vedere national, "cota ce ne va reveni inseamna costuri suplimentare dar eu cred ca sunt costuri aduc beneficii romanilor, pentru ca inscriem aceasta politica de reducere a emisiilor de carbon in linia modernizarii Romaniei", a explicat Traian Basescu. El a adaugat ca Romania sustine ca responsabilitatea trebuie impartita intre toate statele si poluatorii cei mai mari trebuie sa-si asume cele mai mari costuri.

Presedintele si-a exprimat speranta ca aceste ultime doua zile ale Conferintei vor permite depasirea diferendumurilor si "in prezenta sefilor de stat se va ajunge la un acord care sa dea satisfactie cetatenilor europeni si cetatenilor romani, in mod deosebit".

"Pentru noi e o problema de modernizare si dezvoltare durabila a tarii, din acest motiv sustinem fara rezerve obiectivele UE", a adaugat Basescu. Un alt avantaj pentru Romania este posibilitatea de a efectua acest efort de modernizare prin fonduri nerambursabile, pe programele europene de mediu.

Importanta acestei conferinte decurge din faptul ca protocolul Kyoto, in baza caruia se actioneaza pentru reducerea emisiilor de carbon, expira in 2012.

"In lipsa unui acord politic puternic la aceasta conferinta exista riscul ca, din punct de vedere juridic, politicile de reducere a emisiilor de carbon sa nu mai aiba suport international", a explicat Traian Basescu.

Obiectivul conferintei este realizarea unui "document politic extrem de angajant pentru statele membre ONU, astfel incat pana in 2012 sa fie emis un document juridic care sa fie validat de statele membre ONU in parlamentele nationale iar incetarea protoculului Kyoto sa poata fi inlocuita cu un nou tratat juridic, a adaugat el.


Citeste mai multe despre   






















VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

2380 vizualizari

  • -3 (7 voturi)    
    Tot inainte ! (Joi, 17 decembrie 2009, 13:17)

    firuierbii [utilizator]

    De acord, dar sa platesti tu personal, Basescule !

    De ce sa platesc tot eu, cetateanul obisnuit, penalizarea pentru mentinerea in folosire a unor tehnologii de acum 100 de ani? Cine are interes mentinerea acestor tehnologii mari consumatoare de combustibili fosili? Cine are interes sa NU se foloseasca tehnologiile care furnizeaza ENERGIE GRATUITA (free energy)? Cine le ascunde de public?

    Asta trebuia discutat la o intalnire ca cea de la Copenhaga.

    Dar vad ca totul este numai vorba goala. Pierdere de timp.

    Tot inainte !
    • -1 (3 voturi)    
      si inca ceva (Joi, 17 decembrie 2009, 14:07)

      ela [anonim] i-a raspuns lui firuierbii

      sustinem si taxa de 2% din PIB????? alo cat jumate din bugetul sanatatii sau o treime din educatie???

      si mai sustinem si 2% pe tranzactii economice????
      alo nu vb de US cu tva de 5-8% ci de romania cu TVA de 19% taxabil odata (acel 2% va fi taxabil de fiecare data) - au ras in SUA de Pelosi, dar se pare ca tot aia se aplica, si aberatiile lui Gore, si masurile lui Bernake s.a.m.d
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Joi, 17 decembrie 2009, 14:08)

      eu [anonim] i-a raspuns lui firuierbii

      ... parca ai fi Gabi Firea... sau chiar esti?
  • +1 (3 voturi)    
    Jos carbonul! (Joi, 17 decembrie 2009, 13:26)

    Frobenius [anonim]

    Eu sustin reducerea cu 100%. Si ma astept ca si noul guvern Boc sa actioneze in acest sens. Mai alb, mai curat, mai uscat. Jos carbonul!
    • +2 (2 voturi)    
      Dar bagati altceva in loc, eventual mai ieftin (Joi, 17 decembrie 2009, 13:54)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui Frobenius

      Daca nu se baga altceva in locul tehnologiilor fosile, e de rau. Trebuie sa se permita trecerea in domeniul public a tehnologiilor tip FREE ENERGY, lucru ce ar demonstra buna intentie a unor intalniri de genul Copenhaga. Altfel e doar inca un nou mijloc de a ne lua banii, fara a avea o alternativa mai buna.

      Renuntarea la tehnologiile vechi se va face de la sine daca se da liber tehnologiilor "free energy" care sunt si mult mai ieftine si nu depind de vreun combustibil. Altfel ramanem doar la nivel de lozinci goale.
    • 0 (2 voturi)    
      begin with the man in the mirror (Joi, 17 decembrie 2009, 14:07)

      Fîsîilă Balonatul [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      corect!
      Prima măsură, să-si puie prezidentul Băsinescu dop, că si gazele acelea au efect de seră :)))
    • 0 (0 voturi)    
      fii tu primul! (Vineri, 18 decembrie 2009, 18:09)

      zapciul [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

      uite daca incepi sa-ti ti respiratia tu si cei ca tine contribui la reducerea CO2.
  • +1 (5 voturi)    
    La cat de terminata este economia noastra... (Joi, 17 decembrie 2009, 13:31)

    Creator [utilizator]

    Puteam fara probleme sa propunem si reducerea cu 50%. Si apoi sa ne vindem partea la altii care au industrie...
  • +2 (2 voturi)    
    reduceri emisii (Joi, 17 decembrie 2009, 13:37)

    catalin.dragostin [anonim]

    declarativ este ok dar din pacate, in practica nu se vad / nu s-au vazut politicile din romania care sa conduca la reducerea emisiilor macar cu 20%, nu 30% !?!? chiar imi amintesc ca unii, anul trecut, din ministerele romanesti doreau ca ue sa nu reduca cu 20% plafonul de emisii alocate romaniei !?!?...si atunci !??!?!...tare as vrea sa stiu daca "banuiti" vreunul din politicienii romani (macar 1 !!...) ca intelege intr-adevar aceasta problema.
    totusi, pentru cine vrea sa inteleaga mai bine ce vreau sa spun, va recomand cu caldura sa cititi articolul scris de dr. hermann scheer, publicat in ode magazine (special copenhagen edition), december 12, 2009: "to unlock the economic and environmental benefits of renewable energy, dismantle the conventional power industry !".
    acest articol prezinta "o viziune politica" !!, buna sau proasta, dar, ..."o viziune",..., caracteristica ce lipseste "managementului' romaniei...de aceea romania pierde si va mai pierde multe, foarte multe oportunitati...(editat de HotNews.ro)
    • 0 (0 voturi)    
      reduceri emisii-de CO2 nu de NOXE !!! (Joi, 17 decembrie 2009, 14:31)

      tot catalin [anonim] i-a raspuns lui catalin.dragostin

      din pacate am avut dreptate in cele spuse: chiar Dl. Basescu declara ca sustine"...reducerea cu 30% a noxelor", cind de fapt, la Copenhaga se discuta despre reducerea emisiilor de CO2, fapt ce arata ca, din pacate, nici dinsul nu e prea familiar cu problema: emisiile de CO2 sunt altceva decit emisiile de Noxe (care sunt pe baza de azot= NO2, NO3, ...NOx),.sau SOx (pe baza de Sulf)..doamne fereste sa se apropie de deja celebrul caz "Severin" - contaminarea apei cu H2...sper ca a fost o declaratie "scapata a repezeala"...
      • 0 (0 voturi)    
        noxe (Joi, 17 decembrie 2009, 15:52)

        vacantzioner [utilizator] i-a raspuns lui tot catalin

        Chiar m-ai facut curios. In engleza termenul NOx denota orice oxid de azot.
        In romana termenul noxa vine de latina, probabil avand acceasi radacina cu `nociv`. Cf. DEX noxa este `Agent, factor sau împrejurare cu acțiune dăunătoare asupra organismului, care se răspândește în atmosferă de obicei în timpul diferitelor procese tehnologice.`

        CO2 nu este el noxa propriu-zis, decat daca am considera o relatie doza-efect: la doze mari poate fi asimilat cu noxele. Deci Basescu nu a fost foarte exact, dar nu a fost chiar incorect.
        • 0 (0 voturi)    
          noxe (Joi, 17 decembrie 2009, 17:25)

          tot catalin [anonim] i-a raspuns lui vacantzioner

          ma bucur ca am trezit interesul cuiva ! In engineering/tehnica/sttiinta, nu intotdeauna sensul literar coincide cu sensul tehnic, insa pentru cei "din business", si in engleza, exista diferenta intre SOx, NOx si COX,..., deci, il putem scuza cu eleganta pe Dl. Basescu - este doar un Presedinte...marea surpriza insa ar fi putut veni de la Dl. Vanghelie...care sa ne precizeze ca politicienii lumii, la Copenhaga vorbesc specific de politica CO2 si nu de "noxe" , in general !?..a ratat ocazia dar cine stie..?!
  • 0 (2 voturi)    
    Normal ca sustinem! (Joi, 17 decembrie 2009, 13:38)

    Cosmin [anonim]

    In aceasta privinta noi le-am luat-o de mult inainte celorlalte popoare europene. Noi sustinem aceasta prerogativa inca de acum 20 de ani, de cand exporturile au scazut iar fabricile au fost inchise! Sa sustinem in continuare nu va fi nici o problema, pentru ca industria sublima va fi inexistenta... tot in continuare! La drept vorbind cine are nevoie de industrie!?!?! Daca avem probleme financiare tranteste clasa politica (adica toti politicienii, ca sa nu fac partizanat ;) ) o criza, creste cursul cand trebuie schimbata referinta la accize si gata!
  • 0 (2 voturi)    
    70% din electrica e din carbune (Joi, 17 decembrie 2009, 13:47)

    bedexe [utilizator]

    dar ce ne facem ca la noi peste 70% din energia electrica e obtinuta din carbune -pacura?

    Ar trebui schimbate rapid astea in conditiile in care avem un relief care ne permite mai mult hidro si am scapa si de inundatii si am pune apa si pentru agricultura?
    • +2 (2 voturi)    
      Da,energia electrica e aproape la fel de paguboasa (Joi, 17 decembrie 2009, 14:05)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui bedexe

      De ce sa platesc tot eu, cetateanul obisnuit, penalizarea pentru mentinerea in folosire a unor tehnologii de acum 100 de ani? Cine are interes mentinerea acestor tehnologii mari consumatoare de combustibili fosili? Cine are interes sa NU se foloseasca tehnologiile care furnizeaza ENERGIE GRATUITA (google "free energy")? Cine le ascunde de public?

      Asta trebuia discutat la o intalnire ca cea de la Copenhaga.

      Daca nu se baga altceva in locul tehnologiilor fosile, e de rau. Trebuie sa se permita trecerea in domeniul public a tehnologiilor tip FREE ENERGY, lucru ce ar demonstra buna intentie a unor intalniri de genul Copenhaga. Altfel e doar inca un nou mijloc de a ne lua banii, fara a avea o alternativa mai buna.

      Renuntarea la tehnologiile vechi se va face de la sine daca se da liber tehnologiilor "free energy" care sunt si mult mai ieftine si nu depind de vreun combustibil. Altfel ramanem doar la nivel de lozinci goale.
  • +1 (3 voturi)    
    domnul presedinte (Joi, 17 decembrie 2009, 14:01)

    bango [anonim]

    va lupta cu mogulii mondialii si va reusi sa reduca poluarea cu 120%.

    apoi va primi supranumele de capitan planet
  • 0 (2 voturi)    
    vai de capul vostru (Joi, 17 decembrie 2009, 14:07)

    ion [anonim]

    ati pus botul la vrajeala cu incalzirea globala? ha?
    prosti ca nuca!
    • 0 (0 voturi)    
      Normal, daca vor sa nu fie desfiintati (Joi, 17 decembrie 2009, 14:21)

      firuierbii [utilizator] i-a raspuns lui ion

      Asa e cu toate agentiile de stiri comerciale. Daca vor sa traiasca, inghit tot ce li se da. Asta e.

      Presimt (vai ce mare prezicator sunt !) ca niciodata nu se va vorbi deschis si onest la Hotnews despre concepul de "free energy", despre energia punctului zero, etc.

      Si stii de ce? Pentru ca Hotnews este un formator de opinie, adica ii invata pe oameni ce trebuie sa gandeasca, iar asta are un mare potential comercial, politic, etc. Sinistru, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    creditele de carbon - derivativele viitorului (Joi, 17 decembrie 2009, 16:46)

    dna popescu [anonim]

    Incalzirea globala este o cacealma. Al Gore&co planuiesc un guvern mondial, neales democratic si cu puteri exceptionale, pe masura gravitatii situatiei:))) care nu va raspunde in fata nimanui, la un moment dat. Bazele acestui guvern mondial se vor pune la Copenhaga. Unde toti se duc ca oile si semneaza.Toate se vor adeveri pe rand. Aveti putintica rabdare:). Pana atunci, face si Al Gore un ban cinstit.

    Creditele de carbon sunt derivativele viitorului, in caz ca nu stiati, ele deja coteaza la London Stock Exchange, iar daca se semneaza un acord mai restrictiv la Copenhaga, aceasta piata (de zeci de miliarde de dolari) va creste de mai multe ori. Cel mai mare ipocrit din istoria omenirii este Al Gore!

    Ca musca in lapte, vine dl. Basescu care practic isi asuma ca pana in 2020 sa construiasca inca o centrala nucleara - altfel, cum sa reduca Romanica noxele cu 30%?

    Pe urma, ce se va intampla daca el promite si apoi nu va putea face? Plebea va ramane sa plateasca amenzile in urma lui. :)))
    • 0 (0 voturi)    
      creditele de carbon-derivativele viitorului (Joi, 17 decembrie 2009, 17:46)

      catalin [anonim] i-a raspuns lui dna popescu

      nu doresc polemica cu nimeni insa descriu tuturor un fapt real, spre reflectie: 1 cazan energetic din bucuresti, arde ~20 tone/h pacura (2 vagoane de 10 tone / ora !!!), si in bucuresti sunt circa 15 cazane energetice in functiune acum, deci, imaginati-va o garnitura de tren cu 30 vagoane de pacura care arde intr--o ora !!!. (subliniez: 1 (una) ora !!!!).
      toate aceste emisii rezultate din ardere, se duc in atmosfera, iar, astea, in nici un caz numai bine nu fac nimanui...si atunci, ce discutam, sau dezbatem ?!!?,..., aproape ca nu mai are relevanta daca incalzirea globala este datorata sau nu emisiilor de cox/nox/sox,...oricum, astea sunt deja prea mult pentru toti !!!
      ceea ce nu multa lume intelege este ca emisiile deja ne costa !, nu numai pe "romanica" ?!
  • 0 (0 voturi)    
    Halal presedinte de dreapta (Joi, 17 decembrie 2009, 16:53)

    Amic [anonim]

    Da sa scapam de energia "scumpa" produsa pe baza de combustibili fosili si sa o folosim pe cea "verde" care-i atat de "ieftina" ca trebuie sa fie subventionata pentru a putea fi vanduta pe piata libera.
    Sau si mai bine sa scapam de piata libera - uups ne dezvaluim scopurile reale nu?
  • 0 (0 voturi)    
    free energy (Vineri, 29 octombrie 2010, 12:39)

    free energy [anonim]

    pe saitul http://free-ennergy.blogspot.com/
    gasiti o echipa care lucreaza la realizarea unor proiecte din domeniul Free Energy in Bucuresti


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri