Bucurestiul - cea mai poluata capitala europeana. Principala cauza - viteza mica de deplasare a automobilelor in trafic

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 17 septembrie 2009, 20:03 Actualitate | Mediu

Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana, principala cauza fiind viteza mica de deplasare a automobilelor in trafic, responsabila pentru circa 70% din impuritatile din aer. Anuntul a fost facut, joi, de directorul general al Agentiei Municipale pentru Eficientizare si Reglementare a Energiei in Bucuresti, Tudor Popescu, potrivit Radio Romania Actualitati.

Reprezentantii Agentiei Municipale pentru Eficientizare si Reglementare a Energiei în Bucuresti au aratat ca, intre orele 7:00 - 20:00, viteza in trafic in Capitala este, adesea, pana la sub 10 km/ora. Tudor Popescu a explicat ca Bucurestiul nu are un proiect la nivelul infrastructurii care sa aiba legatura cu protectia mediului, si a atras atentia ca oamenii din business ar trebui sa se implice mai mult in proiecte de mediu.

Pe urmatoarele locuri in clasamentul factorilor care polueaza Capitala se regasesc centralele electrotermice, industria, santierele de constructie si unele instalatii de incalzire a locuintelor.


Citeste mai multe despre   






















2130 vizualizari

  • -10 (16 voturi)    
    Spatiile verzi POLUEAZA !!! (Joi, 17 septembrie 2009, 20:23)

    Lare Persif [anonim]

    Incredibil, dar datorita faptului ca pamantului din parcuri si din spatiile verzi este in mare parte un sol nisipos, caracteristic sudului tarii, la orice adiere de vant se formeaza praf in Bucuresti...

    Contrar la ceea ce crede majoritatea daca toate parcurile din Bucuresti ar fi betonate si transformate in parcari, nu doar ca s-ar elimina 80% din poluare dar s-ar creea enorm de mult spatiu liber, deoarce masinile nu ar mai sta pe trotuare si nu ar mai bloca strazile.

    Imaginati-va "Herestrau Commercial Center, Cinema & Parking " etc etc... sau "Holocaust Parking & Monument" sau .." Carol PARKing ". Evident, cu spatiu de joaca pentru cei mici in toate aceste parcari sau centre comerciale.

    Stiu ca este un paradox, dar aerul din Bucuresti va fi din ce in ce mai suportabil si mai putin poluat odata cu disparitia spatiilor verzi.
    • +5 (5 voturi)    
      Spatiul verde (Joi, 17 septembrie 2009, 20:49)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui Lare Persif

      Lasand gluma la o parte vad ca spre asta se tinde... Ma rog solutie in viitorul apropiat nu e... mai grav e ca autoritatile nu fac plan nici pe termen lung... banu' sa curg acu' si mai vedem noi...
    • +2 (4 voturi)    
      Gresesti (Joi, 17 septembrie 2009, 21:15)

      Made in Romania [anonim] i-a raspuns lui Lare Persif

      Amice, gresesti. Cum adica? Numai la noi spatiile verzi polueaza? Iar suntem aia cu motz?

      "daca toate parcurile din Bucuresti ar fi betonate si transformate in parcari"
      - Gandeste inainte sa afirmi asa ceva. La noi n-ai decat sa faci parcari cat te tine bugetul, de la an la an apar tot mai multe masini in Bucuresti. Inainte sa se faca parcarile, mai bine s-ar rezolva problema transportului in comun (eu pana la facultate fac 35-40 min cu autobuzul si cam 30 min pe jos = transport in comun ineficient). Cu cat va creste numarul de masini in Buc, cu atat va fi nevoie de SI MAI MULTE parcari.
      De asemenea, omul mai trebuie sa joace un fotbal, sa mearga cu bicicleta, sa faca un pic de jogging (si ma refer in special la cei mici si cei adolescenti). Daca dispar toate parcurile, guess what? O sa faca altii bani de pe urma sanatatii noastre (a se citi "terenuri pt care platesti 29437126312362183 RON ca sa joci fotbal/tenis/baschet etc")

      "deoarce masinile nu ar mai sta pe trotuare si nu ar mai bloca strazile."
      - Nu-mi spune ca vezi la fiecare colt de strada masina parcata pe trotuar si strada blocata. Nesimtiti sunt peste tot, dar sa nu exageram.
      Strazile, in cele mai multe cazuri, sunt blocate din cauza nr mare de masini si a semnalizarii rutiere de cacao.

      - Poluarea nu se datoreaza numai masinilor. Santierele, fabricile poluante, de asemenea, sunt alte surse de poluare (si asta pt ca, desi exista niste norme de lucru care ar trebui respectate, la noi se respecta pana-n pod). De exemplu, la mine, inainte sa se apuce sa repare strada, au venit cu camioane incarcate cu nisip pe care l-au lasat pe margine, langa trotuar. Imagineaza-ti ce a fost pe strada mea, vreo 2 luni, cand treceau masinile pe langa muntele ala de nisip.

      Una peste alta, daca s-ar face ce zici tu, am deveni un fel de Phenian/Beijin. Si nu cred ca-ti doresti asta.
      • +2 (2 voturi)    
        simtul umorului (Joi, 17 septembrie 2009, 22:16)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Made in Romania

        omul facea misto. fiti un pic mai putin incrancenati.
        • 0 (2 voturi)    
          - (Joi, 17 septembrie 2009, 23:19)

          Made in Romania [anonim] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Nu prea imi mai dau seama cine glumeste si cine nu, avand in vedere ca am mai auzit la televizor de ideea asta cu praful care se formeaza din cauza ca avem sol nisipos. Nu ma intreba cand, cine, cum si unde, ca nu stiu. Dar de auzit, am mai auzit, asa ca nu m-ar surprinde sa vorbeasca serios. :))
  • +3 (3 voturi)    
    Lucruri stiute de zeci de ani (Joi, 17 septembrie 2009, 20:38)

    x [anonim]

    Cine circula 10-15 km pe jos, ZILNIC, si daca'si mai spala si ciorapii (sau observa aceasta activitate), vede "negru"-inelat la ciorapii de culoare deschisa (eventual flaushatzi).
    Poluarea e "documentata" si pulmonar si daca NU fumezi, dar iti mai faci si o radioscopie.
  • +3 (3 voturi)    
    Deshi ... (Joi, 17 septembrie 2009, 20:48)

    x [anonim]

    Deshi e MARE nevoie de sosele si strazi LATE, de locuri de parcare MULTE, ..., cred ca ai stat prea mult in aerul curat dintre betoane si alfalt.
    Un singur lucru nu-l stiu (dar e problema mea): cine, cum si unde curata aerul dintre betoane si asfalt.
    In rest ... CIT MAI MULT AER! (eventual curat)
    PS. Fereste-te de orice spatiu verde din "sudul tarii". Dauneaza.
  • 0 (8 voturi)    
    ptr. Lare (Joi, 17 septembrie 2009, 20:54)

    axile [anonim]

    care persifleaza
    ori esti prost ori esti o mare jigodie, iar dupa nume nu pari a fi prost.
    hai sicti!r fomisti imputiti!
    cu respect, pentru cine merita si jos basescu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • +6 (6 voturi)    
    ... (Joi, 17 septembrie 2009, 20:56)

    dan_dare [anonim]

    Comparativ....lucrez aproape de Londra .Mi-am cumparat niste pantofi....vreau sa spun ca o luna nu a fost nevoie sa-i sterg de praf :)
    • +5 (5 voturi)    
      iti dai seama ce e in plamanii nostri? (Joi, 17 septembrie 2009, 22:27)

      liviu [anonim] i-a raspuns lui dan_dare

      Bucurestenii nu sunt prea constienti de faptul ca speranta de viata mai mica in capitala decat media pe tara se datoreaza si poluarii din aer/apa.
  • +1 (1 vot)    
    aia cu 'Holocaust Parking' (Joi, 17 septembrie 2009, 21:41)

    cerbu carpatin [anonim]

    o fost cam exagerata ;)
  • 0 (0 voturi)    
    Bina ca s-a gasit cauza (Joi, 17 septembrie 2009, 22:07)

    Mihai [anonim]

    Mda, adica aia care au santiere de constructii si nu ridica nici o bariera de protectie in jurul lor n-au nici o treaba, masinile care trec pe-acolo sunt buba ;) ca de spalat camioanele pe roti la iesirea din santiere nu se mai pune problema. Blocurile nerenovate de pe care tencuiala nici alea nu sunt problema. In toate celelalte capitatele europene se circula fluid, nu sunt aglomeratii si ASTA e motivul pentru care nu e praf? Sa nu se supere domnii cu studiul asta dar cand au vizitat Europa ultima oara? Problema e ca la noi in permanenta se construieste ceva FARA nici o bariera de protectie impotriva prafului sau zgomotului si fara curatarea utilajelor.
  • 0 (0 voturi)    
    Exagerare (Joi, 17 septembrie 2009, 22:13)

    sandu [anonim]

    Iarasi se exagereaza ca sa fim in centrul atentiei,si la rau (daca nu se poate la bine,ce idee)!Mai bine ar curata drumurile si ar astupa gropile si n-ar mai lasa toate rablele sa circule!La Atena de ex, se ridica deasupra uneori chiar un fum datorat poluarii, tine si zile in sir.Si nu sunt parcuri ca la noi,care sper sa nu le distruga pe toate.Nu prea mai vezi nici vrabii,tot din cauza poluarii.Acolo sa vezi blocaj in trafic!Dar nu am vazut masini sa blocheze trotuarele ca la noi si pietonii sa mearga pe drum,isi fac loc pe strada sau in locuri speciale desi strazi late ca la noi nu prea sunt.Asa ca,cine mai scrie asemenea aiureli,sa stire ca nu am ramas toti la stadiul de prosti care n-au vazut nimic,ca inainte de 89!
  • 0 (2 voturi)    
    ... (Joi, 17 septembrie 2009, 22:40)

    Gigi Maybachistu' Sofer [anonim]

    Dacă un oarecare cârnat de om cu pretenţii de primar n-ar fi ţinut pe loc lucrările la două mari pasaje de care era mare nevoie, poate nu se circula cu 10 km/h.

    Din câte am observat, chiar şi la ore de vârf se poate circula acceptabil cu maşina, autobuzul sau troleibuzul cât timp nu se traversează centrul. Din clădirea primăriei probabil că nu se vede asta, decât prin ochelari de cal :)
    • -1 (1 vot)    
      Hmmm (Vineri, 18 septembrie 2009, 15:12)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Maybachistu' Sofer

      Auzi dar de bordurist si de marinar de ce nu zici nimic? Aia au facut ceva in 9 ani?
      E usor sa arunci vina pe altii. in Romania nu se pot face mari lucrari de infrastructura intr-un an.
  • -1 (1 vot)    
    good times (Vineri, 18 septembrie 2009, 2:26)

    zdragomir [utilizator]

    Peste vreo 15 ani Bucuresti va fi probabil #1 in EU la categoria populatie cu cancere si tumori.

    (Deci... daca tot nu se rezolva nimic, macar investiti in clinici particulare... !?)
  • +2 (2 voturi)    
    Adevarata cauza a poluarii este... (Vineri, 18 septembrie 2009, 7:55)

    ValiS [anonim]

    Adevarata cauza a poluarii este lenea si domnia romanului, care nu ar merge cu bicicleta sau pe jos nici un metru. Si pana la chioscul din colt el merge cu masina, ca, de, asa s-a nascut el, cu dosu' in masina.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa o fi... (Vineri, 18 septembrie 2009, 12:28)

      Nea Vasile [anonim] i-a raspuns lui ValiS

      Dar daca romanul este fudul, nascut cu fundul in masina, asta nu o poti schimba. Chestia asta se cunoaste la romani de mult timp. Daca tot e asa, macar sa se construiasca si infrastructura necesara, pentru ca ea trebuie adaptata dupa om, si nu omul dupa infrastructura. Chiar nu ii inteleg pe astia ca tine care vin si comenteaza aiurea. Astia suntem si trebuie sa actionam in consecinta. PUNCT.
      • +1 (1 vot)    
        Ha, ha (Vineri, 18 septembrie 2009, 13:19)

        ValiS [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        Ce infrastructura Nea Vasile? Daca ar fi dupa mintea miticilor, ar trebui sa va facem cate un lift la fiecare sa va duceti masina in apartament. Unde vrei sa mai faci infrastructura ?? Poate autostrazile S.F. ale lui Oprescu. Parcari subterane degeaba se vor face, ca miticul no sa mearga pe jos de la parcarea subterana pana unde are treaba.
        • -1 (1 vot)    
          Ba da (Vineri, 18 septembrie 2009, 15:13)

          Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui ValiS

          O sa mearga daca e constrans de amenzi. Intai sa vad parcarile alea si apoi mai vorbim.
      • 0 (0 voturi)    
        Ha, ha continuare (Vineri, 18 septembrie 2009, 14:36)

        ValiS [anonim] i-a raspuns lui Nea Vasile

        erata: "no" adica "n-o"

        Completez: singura solutie este civilizarea populatiei, inca din scoli, promovarea mersului pe bicicleta si pe jos. Asta va dura multi ani, e drept, dar nu-i alta cale.
  • 0 (2 voturi)    
    Poluare (Vineri, 18 septembrie 2009, 11:04)

    anonim [anonim]

    Din fericire in afara verii cand aerul poluat stationeaza zile intregi peste oras in rest Bucuresti are marele noroc ca se afla intr-o zona in care vantul sufla relativ constant din sector estic, nord-estic. Asta face ca partea de vest sud vest a orasului sa fie cea mai poluata (Rahova, Dr Taberei, Militari)-vezi ultimul incendiu si directia vantului, vantul nu lasa pulberile sa se depuna. Aviz celor care cred ca daca stau in afara orasului aerul e neaparat mai curat.
    • -1 (1 vot)    
      Gandeste (Vineri, 18 septembrie 2009, 15:15)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      un pic si apoi fa afrimatii. daca vantul bate din est, in vest ajunge toata mizeria din Bucuresti, nicidecum aerul cel mai curat. :)
    • -1 (1 vot)    
      Scuze (Vineri, 18 septembrie 2009, 15:16)

      Alexandru C [utilizator] i-a raspuns lui anonim

      Nu stiu cum am citit exact pe dos si am spus acelasi lucru ca si tine. :)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version