Studiu: Incalzirea globala a fost provocata de agricultorii de-acum 6.000-7.000 de ani

de A.N. HotNews.ro
Miercuri, 19 august 2009, 15:16 Actualitate | Mediu

Incalzirea globala a fost provocata de agricultorii din trecut, care au recurs la despaduriri masive si la incendieri de vegetatie ce au distrus permanent clima de pe Pamant, sustine un studiu realizat de cercetatorii de la University of Virginia si University of Maryland-Baltimore County si citat de CNN. Documentul, publicat de revista Quaternary Science Reviews, afirma ca, pentru mii de ani, agricultorii au ars atat de multe paduri incat cantitati uriase de dioxid de carbon au ajuns in atmosfera. E posibil ca, in acest fel, Pamantul sa se fi incalzit, clima fiind modificata pentru totdeauna.

"Pare o constatare de bun-simt aceea ca, cu 5, 6, 7000 de ani in urma, nu traiau atat de multi oameni incat sa aiba un impact semnificativ asupra mediului. Insa daca te gandesti ca acesti oameni, persoana cu persoana, aveau un efect de 10 ori mai mare asupra Pamantului decat au oamenii de-acum, acest lucru sporeste in mod considerabil efectele avute de acei agricultori timpurii", a declarat conducatorul studiului, profesorul si omul de stiinta William Ruddiman, care a adaugat ca "acest lucru ii transforma pe vechii fermieri intr-un factor ce a contribuit la cresterea emisiilor de gaze".

Ruddiman a spus ca, incepand cu mii de ani in urma, oamenii au incendiat paduri, faceau o gaura in pamantul dintre doi busteni, aruncau seminte si cresteau recolte acolo, pana cand elementele nutritive dispareau din sol. Apoi, se duceau in alta parte si repetau operatiunea. "Si incendiau o alta bucata de padure, si alta, si alta. Faceau aceasta cam de cinci ori intr-o perioada de 20 de ani", a precizat profesorul american.

Studiul afirma ca taierea si incendierea padurilor la un nivel atat de mare au dus la eliberarea unor emisii mari de dioxid de carbon in atmosfera si au incalzit pamantul.

De asemenea, Ruddiman sustine ca, in urma cu 10.000 de ani, Pamantul se indrepta spre o noua era glaciara, cand oamenii au inceput sa taie si sa incendieze padurile.

Cercetarile lui Ruddiman legate de rolul oamenilor din vechime la incalzirea globala si-au atras numeroase critici. Ken Caldeira, cercetator la Department of Global Ecology in Stanford, a spus ca Ruddiman "exagereaza importanta omului  timpuriu", adaugand ca "desi el a jucat poate un rol minor in schimbarea climei, acest lucru nu a avut o importanta semnificativa".

"S-au facut studii care demonstreaza ca, daca tai padurile pentru a obtine teren agricol, planeta se va raci", sustine Ruddiman.


Citeste mai multe despre   



  
2682 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    lol (Miercuri, 19 august 2009, 15:21)

    Ciobanu [anonim]

    Ce se mai distreaza si cercetatorii astia, noi nu stim ce s-a intamplat la revolutie dar stim ce s-a intamplat acum 7000 de ani :)
  • +12 (12 voturi)    
    daca astia sunt oameni de stiinta (Miercuri, 19 august 2009, 15:23)

    visio [anonim]

    eu sunt mitropolitul Banatului; si....pt a evita orice confuzie ..nu sunt=))
  • +10 (14 voturi)    
    uau (Miercuri, 19 august 2009, 15:26)

    soso [anonim]

    eu cre'ca a inceput mai devreme! a inceput cu dinozauri care mancau vegetatia, ca fiecare baga numai la micul dejun cel putin 20-30 de hectare de padure, nici decum cu industrializarea din zilele noastre cand in fiecare minut dispar hectare intregi de paduri!!! pe ce cheltuie unii timpul.....si banii!
    • +6 (8 voturi)    
      uau, uau (Miercuri, 19 august 2009, 16:24)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui soso

      da, da! ai dreptate! şi dinozaurii balonaţi trăgeau nişte bă**ni ce conţineau gaze cu efect de seră.

      cine dracu' îi plăteşte pe ăştia să tot abereze? că m-ar tenta şi pe mine un job ca ăsta! de 'om de ştiinţă'.
      • 0 (2 voturi)    
        In paranteza, basinile au efect de sera (Miercuri, 19 august 2009, 17:41)

        fatmanx [utilizator] i-a raspuns lui dragos

        fapt: omenirea creste foarte multe animale pentru hrana, etc (vaci, porci, gaini)
        fapt: basinile (mai ales de ierbivor) contin mult metan (gaz cu efect de sera)

        concluzie: incalzirea globala.

        Bine, ar mai fi si soarele saracu', da' nu e politically correct si nici gay enough sa-l aduci in discutie :))
  • +10 (10 voturi)    
    egiptenii (Miercuri, 19 august 2009, 15:27)

    joparla [anonim]

    atunci si egiptenii au contribuit la incalzirea globala pentru ca au taiat copaci ca sa faca piramide
    • -1 (1 vot)    
      vai de cultura noastra generala (Miercuri, 19 august 2009, 17:18)

      raver [anonim] i-a raspuns lui joparla

      Cine te-a invatat pe tine ca piramidele sunt facute din lemn ar trebui sa isi dea foc in centru. Eventual poti sa i te alaturi ca e clar ca meriti.
      • +1 (1 vot)    
        pai??? (Miercuri, 19 august 2009, 22:22)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui raver

        pai si planurile inclinate si schelele din ce erau facute? Tot din piatra? Dar bustenii pe care erau rostogolite blocurile de piatra?
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai dreptate, comentezi degeaba (Joi, 20 august 2009, 11:25)

        bog [anonim] i-a raspuns lui raver

        omul nu a spus niciodata ca piramidele au fost facute din copaci. mai bine analizezi mai bine inainte sa comentezi. se referea la faptul ca au fost taiati copaci astfel incat trunchiurile lor sa fie folosite pe post de "banda rulanda" pe care sa se traga caramizile. ca doar nu puteau fi tarate direct pe nisip. chiar si asa exista controverse, insa este o explicatie plauzibila.
        • 0 (0 voturi)    
          Stie cineva ? (Joi, 20 august 2009, 14:14)

          Rasvan [anonim] i-a raspuns lui bog

          Stie cineva cum si de cine au fost facute piramidele ? Esti sigur ca blocurile de piatra au fost transportate pe trunchiuri de copaci ? Eu zic ca nu poate nimeni sa afirme asta cu certitudine .Si blocurile de 10 000 de tone de la Baalbeck puse unul peste altul la milimetru , tot asa au fost transportate ?Hai sa ne tinem de subiect , si anume ca omul isi bate joc de propriul habitat ( este singura fiinta de pe Pamint care face acest lucru ), si cauta justificari pentru asta .
  • +2 (6 voturi)    
    patetic (Miercuri, 19 august 2009, 15:39)

    s3xs1 [anonim]

    ... blame Canada ...

    Asadar, in tot acest timp, tot ce au facut mintile lasate in bezna ale speciei acesteia de maimute evoluate a fost sa gaseasca pe cine sa dea vina.


    Nu m-ar mira ca acei cercetatori sa fie romani ... cel mai bun produs romanesc ...

    Mi-e rusine sa fac parte din aceeasi specie cu toti pustiitii de pe planete aceasta.

    I'm the light ... wake up already!
  • +3 (5 voturi)    
    da si marmota invelea ciocolata~ (Miercuri, 19 august 2009, 15:43)

    zduyu [anonim]

    sunt unii care atunci cand vor sa se scoata din ciocolata comanda cercetari care de care mai aberante!
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 19 august 2009, 15:46)

    Gigi Maybachistu' Ecologic [anonim]

    Vad ca n-a propus nimeni sa fie re-plantate suprafetele despadurite, eventual pe cheltuiala "baronilor cherestelei"... probabil comentatorii sunt din cei care nu vad decat betoane si isi inchipuie ca un puiet e un fel de pasare comestibila :))
  • +8 (8 voturi)    
    nu merita (Miercuri, 19 august 2009, 15:48)

    vali [anonim]

    Cred ca nici nu merita comentata aceasta stire. Pur si simplu este hilara.
    Daca poate fi numita stire.
  • +5 (5 voturi)    
    ba elefantii!! (Miercuri, 19 august 2009, 15:52)

    Bogdan [anonim]

    Eu am citit intr-o carte ca mamutii si elefantii au fost de vina pentru defrisari!!
    Ca ei se plimba prin padure si ...buf...darama copacul! :P Si de-aici pana la incalzirea globala nu-i decat un pas de mamut...:D
  • +6 (6 voturi)    
    incalzire sau racire? (Miercuri, 19 august 2009, 15:52)

    Nicky [anonim]

    Pai sa se hotarasca domnii cercetatori: incalzire sau racire?
    http://www.hotnews.ro/stiri-mediu-6029817-studiu-dovezile-stiintifice-indica-racire-globala-care-dura-cateva-decenii.htm
  • +4 (4 voturi)    
    Chiar daca aveau de 10 ori influenta... (Miercuri, 19 august 2009, 15:56)

    cu [anonim]

    ...populatia umana de acum 5000 de ani era cu mult mai mica de 600 milioane.
  • +6 (8 voturi)    
    universitati americane care va sa zica ... (Miercuri, 19 august 2009, 15:57)

    pro-americanu [anonim]

    universitati americane care va sa zica ... adica natiunea care nu a parafat protocolul de reducere a emisiilor ...... au gasit vinovatii acum .... foarte amuzant, ce sa zic
    • +1 (1 vot)    
      the dead guy did it... (Miercuri, 19 august 2009, 17:49)

      StefanAlin [utilizator] i-a raspuns lui pro-americanu

      ...nu stiai? :)
  • +6 (6 voturi)    
    Ce duma mai este si asta? (Miercuri, 19 august 2009, 16:04)

    Marius [anonim]

    :)))))))

    Am trait sa o vad si pe asta. Dam vina pe oamenii care au trait acum 7 mii de ani. looooool.

    In loc sa-si puna mintea la contributie ca sa gaseasca solutii pentru ce va fi de acum incolo, batem campii cu succes. :))))
  • +5 (5 voturi)    
    Zau ??? (Miercuri, 19 august 2009, 16:07)

    yo [anonim]

    Asta e ... "din putul gandirii" ???
    Si cand te gandesti ca se cheltuie si bani pentru cercetarile astea ...
  • 0 (4 voturi)    
    incalzirea globala (Miercuri, 19 august 2009, 16:07)

    mircea [anonim]

    sa fiu cinstit ,presa si o anumita parte a oamenilor(nu le-as spune de stiinta)exagereaza si isi cam bat joc de amaratul de muritor.Se cred cumva nemuritori si ca au dreptul sa sperie lumea.In capcana asta au cazut ONU,UE,..,mai bine am vedea adevaratele pericole ole omenirii,islamismul fundamentalism,dar nici cel moderat nu e mai grozav,anarhia provocata de prostintelesul legilor democratiei.
  • +4 (4 voturi)    
    E tare (Miercuri, 19 august 2009, 16:08)

    Rasvan [anonim]

    Acum un an ,gasisera vinovate de excesul de CO2 vacile datorita flatulatiilor si a excrementelor .Li s-a parut prea putin si s-au gindit sa duca mai in spate toata treaba . Asta cu 7000 de ani este o etapa intermediara. Peste o luna o scot pe aia "di Granda' cu dinozaurii . Va dati seama ce flatulatii , ce excremente ...
  • +1 (1 vot)    
    din cauza aia (Miercuri, 19 august 2009, 16:27)

    Codruta N [utilizator]

    Dumnezeu n-a primit cu bucurie ofranda lui Cain (de s-a infuriat asta si si-a omorit fratele dupa aia) - ca era "agricultor" (celalalt era "nomad", vanator sau crescator de animale, oricum, nu lucrator cu pamantul) >:

    Si uite asa, contribuia el (Cain) la incalzirea globala - pai, lucrare e aia? Cum sa-i primesti ofranda?
  • +1 (1 vot)    
    mda (Miercuri, 19 august 2009, 16:34)

    liviu_ [utilizator]

    nu stiu daca sa rad sau sa plang la aceasta stire...

    eu ma gandesc daca suntem cu adevarat cea mai desteapta specie de pe planeta asta amarata... la cat ne-am batut joc de ea, eu am indoieli...

    "cercetatorii" ar zice cand vezi uraganul in curte ca e vreme frumoasa, numai ca sa mai ia cativa oameni niste banuti in plus (chit ca peste 15 minute o sa moara toti)...

    penibil... si mai costa si bani aberatia asta

    in fine, or fi de vina oamenii de acu 7000 de ani, dinozaurii, extraterestrii, etc; pentru ca este clar pentru toata lumea ca masinile si industria poluanta de acum nu au nimic de-a face cu poluarea si incalzirea (sau racirea, depinde de cercetatori) globala.
    pana una alta nu ma intereseaza cine e de vina... ma intereseaza MASURI pentru a se stopa !!!
    • +1 (1 vot)    
      Pentru Liviu (Miercuri, 19 august 2009, 16:40)

      Rasvan [anonim] i-a raspuns lui liviu_

      Nu mai au masuri . Ei se pregatesc asiduu pentru repornirea economiilor , a productiei . Asta inseamna si mai multa poluare si mai mare consum de hidrocarburi si alte resurse deocamdata ieftine dar poluante . Punct.
      • +1 (1 vot)    
        ok... (Miercuri, 19 august 2009, 16:57)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Rasvan

        si pana a inceput criza ce masuri se pregateau sa ia?
        • +1 (1 vot)    
          Tot alea (Miercuri, 19 august 2009, 17:12)

          Rasvan [anonim] i-a raspuns lui liviu_

          Aceleasi :sa arda mai mult , sa consume mai mult , sa defriseze , sa faca mai multe plastice ,samd. Credei altceva Liviu ?In afara de profit crezi ca-i intereseaza altceva ? Planeta - duca-se pe pustii , Generatii viitoare - la fel , noi sa o ducem bine ( adica ei ).Din pacate , asta e !
          • 0 (0 voturi)    
            mda (Joi, 20 august 2009, 10:52)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Rasvan

            stiu si eu asta...
            ceea ce totusi nu inteleg este d c continua sa polueze planeta asta cand stiu ca vor suferi din cauza asta chiar ei (sau copii lor)...
  • +1 (1 vot)    
    agricultorii de acum 6000 ani exportau... (Miercuri, 19 august 2009, 17:22)

    gigi marga [anonim]

    Ce nu se spune (desi se stie) este ca agricultorii de acum 6000-7000 ani promovau o agricultura intensiva si asta nu doar pentru a sustine consumul intregii planete, ci pentru ca in acea vreme extraterestrii si/sau alienii veneau pe Terra pentru a importa produse agricole organice (ecologice) verzi... pentru ca la ei dezvoltarea tehnologica era atat de avansata incat nu mai aveau agricultura si agricultori de nici un fel.
  • +1 (3 voturi)    
    "Global warming"-minciuna "ecologistilor" (Miercuri, 19 august 2009, 19:25)

    Doru BARBU [anonim]

    www.garagetv.be/video-galerij/blancostemrecht/The_Great_Global_Warming_Swindle_Documentary_Film.aspx


    http://www.cotidianul.ro/boia_denunta_starea_vremii-6380.html




    Subiectul asta denumit pompos "global warming", puternic isterizat de presa, a devenit noua apocalipsa (climatica) prezenta de altfel si in Biblie sup forma "Potopului lui Noe". E atat de penibil subiectul si atat de multi bani se cheltuie ABSOLUT AIUREA...Sincer, sunt uluit de iresponsabilitatea cu care presa promoveaza acest subiect (contrafacut) si aceasta FALSA PROBLEMA, cand de fapt, asa cum spunea si "Mircea" mai sus...ADEVARATELE PROBLEME SUNT ALTELE!!!

    PS "Catastrofismul" este una dintre bolile cronice ale umanitatii, iar cei care se isterizeaza (mass-media, in special) cu astfel de subiecte mizeaza pe acest catastrofism! Trist...:(
    • +2 (2 voturi)    
      O minciuna intre minciuni (Miercuri, 19 august 2009, 23:08)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui Doru BARBU

      Globalizare. Acesta este trendul pe care unii doresc sa ni-l impuna.

      Si cum e cel mai firesc sa iti duci planul la indeplinire? In primul si in primul rand prostimea trebuie sa auda in fiecare zi cuvantul "globalizare".

      Initial, "globalizare" iti tiuia in urechi asemeni unei crete proaste pe o tabla. Ti se ridica parul pe spate numai la auzul enormitatii acestui termen.

      Dar cu timpul, bombardand prostimea cu acelasi cuvant, fiecare individ se va adapta si nu va mai reactiona advers, ci cel putin neutru.

      Dar cum sa bagi omului in cap termenul "globalizare"? Pai prima si cea mai la mintea cocosului metoda este sa-l transmiti neincetat in presa.

      Dar nu e suficient ca omul sa fie neutru fata de globalizare. El trebuie sa inceapa sa accepte ideea si apoi starea de fapt.

      In acest fel avem fel si fel de "amenintari globale" pe care guvernele (interesate) pot sa le exploateze, atat impotriva propriilor cetateni, cat si pentru a infaptui "idealul" globalizarii.

      Sa facem o mica recapitulare a "amenintarilor globale" (global threats):

      - terorism - bani garla, mor oameni nevinovati
      - epidemii - bani garla, fac bani companiile farmaceutice si nu numai
      - crize - bani garla, bancile se aleg cu foarte multe proprietati + primesc mii de miliarde de $ sub forma de "ajutor"
      - schimbari climaterice - bani garla din taxe "eco" + stoparea/incetinirea dezvoltarii statelor subdezvoltate (ex: Africa) sau cele in curs de dezvoltare.

      Toate sunt probleme "globale", ca si cum ele nu ar mai fi existat pana acum. Oricum, aceste "amenintari globale" au harul de a-i uni pe diversi in jurul ideilor, de a-i face sa se simta importanti luptand impotriva unei "amenintari globale". E ca in filmele americane, nu? Trebuie sa salvam planeta, sa ne simtim importanti.

      Intre timp,

      S-a spus pe buna dreptate dupa 11 sept 2001 ca "lumea nu va mai fi la fel" si ce mare dreptate era in spatele acestor cuvinte!
      • +1 (3 voturi)    
        Ai dreptate! (Miercuri, 19 august 2009, 23:27)

        dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

        Sincer, toata aberatia asta isterica legata de "global warming" e atat de ridicola incat trebuie sa ai probleme serioase de discernamant sau efectiv sa fii indolent 100 % incat sa mai crezi ceva! Delirul e maxim iar indivizii/organizatiile care mai promoveaza teoria incalzirii globale sfideaza logica elementara si bunul simt, ba mai si insulta inteligenta majoritatii oamenilor, atata cata e ea!!!
        Sa fim seriosi, pana acum cateva zile erau atacate tarile dezvoltate (SUA, pe primul loc!) cum ca ele ar fi responsabile de "incalzirea globala", acuma se arunca pe piata mass-media alta aberatie, cum ca vinovati ar fi agricultorii care traiau acum 7.000 de ani!!!
        Cred ca ti-e clar ca totul este o aberatie penibila care nu mai merita nici o atentie! Serios...
        Oamenii astia au pierdut orice contact cu logica, realitatea si bunul simt!
        Penibil...Si cotraproductiv!!! Mai ales contraproductiv, pentru ca INCA se cheltuiesc sume ENORME pe o idee aberanta (incalzirea globala) in loc sa se aloce sumele respective acolo unde efectiv ar fi nevoie (cercetare, dezvoltarea infrastructurii, educatie, sanatate, reducerea dezechilibrelor de pe piata muncii - cauzatoare de somaj de lunga durata - , etc...).

        Crede-ma ca sunt MULTE ALTE DOMENII, MULT MAI IMPORTANTE PENTRU UMANITATE, IN CARE E NEVOIE DE BANI MAI MULT CA NICIODATA! Din pacate...decidentii ori au luat-o razna, ori au interese oculte care imi scapa...(si continua cu obstinatie sa aloce bani in directia asta, a "incalzirii globale")!

        De fapt...nu cred ca imi scapa, le-ai intuit/precizat foarte bine in enumerarea de mai sus privind taxele pe CO2. Daca la astea adaugam banii rezultati din celelalte "amenintari globale"...e clar. Nu trebuie sa suferi de paranoia pentru a decela intentiile guvernelor in legatura cu aceste subiecte/realitati "globale"!
        Pacat...:(

        PS Nu stiu daca toata isteria asta "globalizanta" are legatura cu 11 sept. 2001, subiectul "global warming" e ceva mai vechi...Anyway...
        • +2 (2 voturi)    
          9-11 (Joi, 20 august 2009, 15:08)

          nano2k [utilizator] i-a raspuns lui dorubarbu

          Ziceam numai ca dupa 9-11 parca toate aceste "amenintari globale" au devenit mult mai amenintatoare, infricosatoare, ba chiar apocaliptice.

          Unul dintre efectele pe care le-am observat este ca oamenii incep iar sa se "ascunda" in biserici, incep sa-ti puna obloanele inapoi pe ochi...
          • +2 (2 voturi)    
            O carte care merita citita! (Joi, 20 august 2009, 15:29)

            dorubarbu [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

            http://www.supercarti.ro/carte/sfarsitul_lumii__o_istorie_fara_sfarsit.html

            Apropo de scenariile apocaliptice...Iata celebra carte a lui Lucian BOIA - "Sfarsitul lumii - o istorie fara sfarsit" - , o capodopera care trece in revista spaimele atavice ale umanitatii proiectate in scenarii apocaliptice. Unul dintre ele - apocalipsa climatica - adica "global warming".
            Spor la citit! :)
  • 0 (2 voturi)    
    e un studiu vechi (Joi, 20 august 2009, 2:29)

    dof [anonim]

    E un studiu vechi de 8 ani, in sfarstit o ajuns si la fabrica de stiri hotnews. Numele studiului e "The case for human causes of increased atmospheric CH4 over the last 5000 years."

    http://www.evsc.virginia.edu/faculty/ruddiman-william-f/
  • +1 (1 vot)    
    Pentru cei care nu stiu engleza... (Joi, 20 august 2009, 3:37)

    dorubarbu [utilizator]

    http://www.thepyramidpower.com/blog/2009/06/01/the-great-global-warming-swindle-subtitrare-romana/
  • +2 (2 voturi)    
    O dilema...pentru "fundamentalistii" teoriei... (Joi, 20 august 2009, 5:28)

    dorubarbu [utilizator]

    Am si eu o intrebare pentru "fundamentalistii" ecologisti ai aberatiei intitulata pompos "incalzirea globala":

    Cum puteti emite judecati categorice pentru un domeniu prin excelenta relativ cum e meteorologia?


    P.S. In principiu se stie ca numai prostii nu au indoieli! Sa inteleg ca sunteti prosti? Sau ati trecut de starea de prostie lipsita de indoiala pentru ca sunt alte "interese" la mijloc? Financiare cumva?


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version