De la inceputul anului americanii si-au cumparat mai multe biciclete decat masini

de Carla Dinu     HotNews.ro
Luni, 27 iulie 2009, 8:05 Actualitate | Mediu

De cand a inceput anul 2009, americanii au cumparat 2,6 milioane de biciclete si 2,5 milioane de masini sau camioane. In plina criza economica, vehiculele pe doua roti sunt preferate masinilor.  

Dennis Markatos, directorul asociatiei "Sustainable Energy Transition", declara ca americanii, cunoscuti pana acum pentru ca nu renunta la masina, incep sa considere bicicleta ca un mijloc indispensabil de transport.  

Este o veste importanta mai ales pentru mediul inconjurator deoarece, in timp ce un automobil mic emite 120 de grame de CO2 pe kilometru, aceste emisii in cazul deplasarii cu bicicleta sunt zero.  

Expertii spun ca bicicleta intra in „modul activ” de viata al americanilor si incepe sa fie apreciata de consumatorii afectati de criza economica. Datorita acestui fapt, prin orase se poate circula mai usor.  

In plus, de anul acesta, legislatia SUA prevede deduceri fiscale pentru folosirea bicicletei.

Daca in fiecare saptamana o persoana merge cu bicicleta la serviciu de cel putin trei ori, primeste 20 de dolari lunar de la angajator. Banii sunt alocati pentru achizitionarea bicicletei si pentru cheltuielile cu intretinerea ei. La randul lor, angajatorii care se inscriu in program isi pot deduce aceste cheltuieli din taxele platite la stat.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1101 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    ohoho (Luni, 27 iulie 2009, 8:30)

    srpc [utilizator]

    la cat de babani sunt americanii, imi inchipui ce biciclete solide se vand acolo!
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e asa (Luni, 27 iulie 2009, 9:10)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui srpc

      In State saracii care mananca prost si ieftin sunt grasi, ceilalti arata mai bine decat noi. Daca vei avea ocazia sa ajungi prin Central Park o sa ramai masca de cat sport se face.
  • 0 (0 voturi)    
    Serios? (Luni, 27 iulie 2009, 9:09)

    anonim [anonim]

    Ma gandesc ca e mai ieftin sa cumperi biciclete decat o masina. Cred ca si-au luat si mai multe televizoare decat masini.
    • 0 (0 voturi)    
      vanzari (Luni, 27 iulie 2009, 9:26)

      elod [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Despre vanzari de biciclete din sursa articolului: """They are actually down more than 30% from the first quarter of 2008. But that percentage drop is slower than the 35+% drop in sales for cars and trucks. """

      """But while the number of sales was down, the average value of bikes sold increased significantly by 37.2 per cent in the first quarter."""

      Cred ca totusi este vorba de achizitii stimulate prin politica fiscala si prin cresterea pretului combustibilului. Ar fi interesant sa se aplice si la noi.
  • +2 (2 voturi)    
    Varianta Pogea (Prima bicicleta) (Luni, 27 iulie 2009, 9:29)

    Frobenius [anonim]

    Cum ar fi varianta autohtona, in viziunea marelui maestru Pogea:
    "Daca in fiecare saptamana o persoana merge cu bicicleta la serviciu de cel putin trei ori, plateste 20 de dolari lunar la bugetul de stat. Tot 20 de dolari lunar va plati si angajatorul. Banii alocati pentru achizitionarea bicicletei si pentru cheltuielile cu intretinerea ei nu sint deductibili. Cei care nu folosesc bicicleta de cel putin trei ori vor plati o taxa forfetara de 40 de dolari lunar. Sumele astfel colectate vor fi folosite pentru sustinerea programului de investitii al guvernului."
  • 0 (0 voturi)    
    Astept sa se implementeze si la noi. (Luni, 27 iulie 2009, 10:45)

    AlinN [anonim]

    Corect ar fi sa se interzica mersul cu masina prin orase. Soselele sa le lase pentru biciclete, trotuarele pentru pietoni. Liniile de tramvai pentru grabiti. La fel si metroul. Sau daca ploua. Cu masina sa se mearga doar din oras in oras. Sa fie o parcare gigantica la iesirea din oras... Masinile de transport sa aibe voie intre 10-12 si 14-16 in oras, pe niste rute minimizate. Oricine gaseste un tir in oras sa primeasca recompensa daca il incendiaza.
    • +1 (1 vot)    
      fantezie (Luni, 27 iulie 2009, 11:23)

      hash [utilizator] i-a raspuns lui AlinN

      data viitoare cand mai fabulezi asa apuca-te de lucru.
      • 0 (0 voturi)    
        nu sunt fabulatii (Luni, 27 iulie 2009, 13:41)

        Andrei [anonim] i-a raspuns lui hash

        AlinN are dreptate si astfel de masuri sunt tot mai frecvente
        In Olanda, sunt orase din Olanda [vezi Groningen] cu un procent de >50% din locuitori care se deplaseaza la serviciu si la scoala cu bicicleta.
        In Paris, Amsterdam, Berlin sunt disponibile zeci de mii de biciclete pentru inchiriere la preturi modice.
        In alte tari [UK dar si SUA] apar taxe pentru accesul auto in zonele urbane cu trafic mare.

        Aplicate inteligent astfel de initiative sunt foarte benefice si probabil vor ajunge curand si in Romania.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă