Ministrul mediului vrea sa introduca taxa pentru PET-uri

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 10 aprilie 2009, 16:45 Actualitate | Mediu

Nicolae Nemirschi
Foto: AGERPRES
Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, pregateste o taxa pentru PET-urile care au nevoie de o perioada de timp foarte lunga pentru degradare, fiind una dintre cele mai mari surse de poluare, transmite NewsIn. Ministrul a declarat, vineri, in timp ce se afla intr-o vizita pe Valea Somesului Mare, ca, in prezent, cauta solutii tehnice si economice pentru instituirea taxei pe PET-uri.

E nevoie de o anumita formula prin care sa constientizam ca acel PET, care, teoretic, este gratis, seamana foarte mult cu punga care era gratis in supermarket. Daca o luam cantitativ, un PET cred ca ar contine zece pungi, ca volum de plastic, care sta 400 de ani in natura pana se degradeaza”, a declarat Nemirschi dupa ce a participat, vineri, la o actiune de ecologizare a Somesului Mare alaturi de 4.000 de copii care au adunat peste 250 de saci cu PET-uri.


Citeste mai multe despre   





Citeste pe Stirile ProTV

Mesajul scris pe un buletin de vot, anulat de BEJ Iasi. "Unde este Vlad Tepes?"

”Se pare ca in Romania specia dominanta nu mai este omul, ci magarul” si ”Refuz sa fiu complice la inscaunarea unui presedinte care ma ia de prost” sunt doar cateva dintre mesajele pe care iesenii le-au scris pe buletinele de vot anulate de BEJ Iasi.








2129 vizualizari
  • -2 (6 voturi)    
    bravos! (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:53)

    Florin [anonim]

    felicitari, domnule ministru! frumoasa gaselnita. e foame mare de bani in romania. apropos, cu proiectul "Casa Verde" ce se mai aude? Ca eu deja am pregatit acoperisul...
  • +3 (7 voturi)    
    ... sunteti incredibili !! (Vineri, 10 aprilie 2009, 16:58)

    Marcus [anonim]

    .. explicati-mi si mie de ce in Germania .. toti se duc si predau PET-uri la magazin ...iar la noi vor sa puna taxa !! ... si daca nu stiti raspunsul ...atunci ...plecati de la guvern ca nu aveti ce cauta acolo !
    • +2 (4 voturi)    
      lll (Vineri, 10 aprilie 2009, 18:43)

      lll [anonim] i-a raspuns lui Marcus

      ...pentru ca in germania la magazin primesc taxa/garantia inapoi cand le returneaza.
  • +3 (7 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:00)

    trois [utilizator]

    se mai gandeste cineva si la aceasta calamitate numita PET.
    Ar putea sa introduca un sistem de returnare a acestora, catre vanzator, cu garantie. Astfel se intampla in toate tarile civilizate (si curate).
    Daca nu va fi functional un astfel de sistem ne vom sufoca.

    O zi buna tuturor!
  • +5 (5 voturi)    
    PET-uri (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:04)

    stefan gheorghiu [anonim]

    Bai, dar de reciclare nu vorbeste nimeni? E prea simplu sa pui o taxa pe materialelel poluante, si te-ai spalat pe maini. Asa, magazinele si producatorii fac bani in continuare, iar publicul plateste o noua dare la stat.
  • +3 (7 voturi)    
    hehe (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:07)

    cetatean [anonim]

    sta 400 de ani in natura! dar cum ajunge acolo?
    solutia germana (dar si alte tari in vest o folosesc) este taxarea, dar cu returnarea a pretului PET_ului la colectare; adica in loc sa platesti 2 lei pe o cola, platesti 3 lei pe cola si un leu il ii inapoi de la orice magazin care vinde pet-uri sau centru de colectare. Doar asa vor disparea pet-urile de pe strazi/maidane etc...
  • +5 (5 voturi)    
    taxa PET in scop de reciclare! (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:10)

    Adi [anonim]

    Sper ca ministrul sa se refere la o solutie prin care sa recicleze de fapt PET-urile. Adica platesti o taxa pe PET, dar sa poti duce sticlele inapoi la magazine (la niste automate de preluare), de unde iti iei inapoi taxa platita si sticlele astea sunt reciclate si reintroduse in circuit. Vezi solutia germana in acest sens!
    Efecte: oamenii sunt obligati indirect sa duca inapoi sticlele, daca nu vor sa piarda intre 15 si 25 ct pe sticla si in felul acesta nu mai vezi sacii de PET-uri pe meleagurile patriei si dezvolti indirect si industria verde de reciclare.
    Observam ca astia care ne conduc sunt mai grei cu capul: ce e asa de greu sa ceri intr-un raport solutiile care se aplica in lume si sa te decizi pentru una dintre ele? Dar noi trebuia sa reinventam roata de fiecare data...
  • -1 (7 voturi)    
    Sa legalizeze prostitutia (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:12)

    CezarN [utilizator]

    Sa legalizeze prostitutia, ca fetele se degradeaza mai repede decat PET-urile.
  • -4 (4 voturi)    
    ,,, (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:17)

    x [anonim]

    criza, si numai de taxe aud. asta cu PET-urile hai ca ar mai merge, da' fix in criza s-au gasit si ei
  • +3 (5 voturi)    
    Taxe! Atat ii duce capu'! (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:18)

    Taxatu' [anonim]

    Daca vrei sa stopezi poluarea mediului cu PET-uri nu ar fi muuult mai simplu si eficient sa dai o mica suma celor care recupereaza PET-uri? In Germania, daca returnezi un PET la magazin primesti marfa in valoare de 15 centi. Castiga si mediul, castiga si cetateanul.
    Dar redusii astia cocotati in fruntea tarii nu stiu altceva in afara de taxe. De fapt ii doare fix in pix de mediu.
    • 0 (0 voturi)    
      Daca-l durea fix in pix... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:24)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Taxatu'

      ...n-ar mai fi deschis subiectul.
      Intamplarea face sa cunosc destul de bine subiectul -- cu vreo sase-sapte ani in urma, am facut parte dintr-un grup care a avut ca lucrare de licenta exact povestea asta, o ipotetica afacere de reciclare PET. Nu s-a ales nimic de ea, pt. ca la vremea aia tocmai incepusem sa dam de gustul cresterii economice si era de bonton (mai e si-acum) sa conduci masina cu o mana, geamul deschis, manelele la maximum, si sticla/doza/punga aruncata pe fereastra... CE poate fi mai cool decat sa lasi o dara de gunoaie-n urma ta, ca sa dovedesti Universului ce shmeker esti tu, ca ti se rupe-n paishpe de ce zice sau crede lumea...
      Cat despre PET-uri, adevarul e ca-n bancul cu rabinul -- si tu ai dreptate, si tu ai dreptate...
      Exista mai multe sisteme de colectare -- ca de fapt asta-i cuiul lui Pepelea, cum aduni mii de tone de PET, in conditiile in care o sticla de doi litri cantareste (aici se cam inseala NN) nu cat zece, ci cat vreo suta de pungi, respecti cca 50 g, 20 la kil.
      Unele sunt mentionate mai sus -- automate de colectare (foarte scumpe), taxa returnabila (dificil dpdv logistic), colectare diferentiata (nu prea avem noi constiinta civica pt. asa ceva) etc. Cu amaraciune trebuie sa admit ca, nu numai la noi, varianta cea mai eficienta, de departe, este "landfill collection". Adica amaratii care scormonesc prin gunoaie. Daca va ganditi putin, intelegeti si de ce.
      Ca deseu, materialul e un cosmar. Ce-i drept, nu e toxic, dar, desi usor, ocupa volum mare in gropile de gunoi. Iar daca nu sta la soare (radiatia UV il degradeaza/descompune/face casant-sfaramicios), e practic nemuritor.
      Omul pare sa incerce sa faca ceva si nu cred ca trebuie injurat pt. treaba asta. Merita admonestat cel mult pt. ca nu-si pune turma de consilieri si slujbasi la treaba. Toate raspunsurile sunt pe Internet, nu trebuie decat doi-trei-patru oameni care sa-si puna picioarele-n apa rece si sa scoata un proiect inteligent.
      La fel si cu Casa Verde.
      • 0 (0 voturi)    
        Taxe (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 9:05)

        Asterion [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Orice taxa are sens doar atunci cand acei bani se duc in directia rezolvarii problemei care este taxata. Taxa pe poluarea masinilor - sa se implementeze o metoda de a reduce poluarea acestora. Taxa pe pungi de plastic si PET-uri sa se faca centre de colectare si reciclare a produselor din mase plastice. Dar la ora actuala statul zice ca nu e treaba lui. Asa ca in cel mai bun caz niste "baieti destepti" vor face lucrul acesta. Iar noi vom plati si taxa la stat si vom plati direct si "baietii destepti" sa faca lucrul acesta.

        Mare e gradina lui Dumnezeu... Si mi se pare mie sau Palatul parlamentului si sediul guvernului si Cotroceniul , toate s-au mutat la Caracal ...
      • 0 (0 voturi)    
        Esti pe langa, amice (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 11:54)

        eco [anonim] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

        Daca totusi te intereseaza problema, du-te pana la Buzau, este acolo o societate pe nume GreenFiber, care se ocupa chiar cu asa ceva (este cel mai mare reciclator de PET-uri din SE Europei). O sa te-nvete ei cum se rezolva treaba.
        • 0 (0 voturi)    
          Sigur, taiwanezi parca (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 13:30)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui eco

          ...si, ce-i cu asta? Daca le stii atat de bine povestea/afacerea si nu esti "pe langa", de ce nu explici ce si cum fac? Nu merita sa-ti pierzi timpul cu altceva decat ironii?
  • +1 (3 voturi)    
    altu' la rand. (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:19)

    Mazare, Mazare ... [anonim]

    io sa zic sa bem direct in gura, de la butoi. dar si atunci or sa puna taxe pe pishat.
  • 0 (2 voturi)    
    PET (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:19)

    liviuta cantea [anonim]

    in parte d-l ministru are dreptate-perioada de degradare este ,probabil asa cum spune,de 400 ani.pet-urile nu sunt gratuite, costurile sunt incluse in preturile marfurilor.a pune o noua taxa inseamna ca pretul marfurilor va fi mai mare cu respectiva taxa.cred ca solutii ar fi mai multe.pet-urile se pot recupera si valorifica. pentru aceasta este necesara o minima educatie a agentilor economici si a polulatiei. la urma urmei am putea duce la chimb pet-uri atunci cand mergem sa cumparam apa minerala,bere,etc. nu cred ca ar fi imposibil ca agentii economici, sau o parte din ei sa se doteze cu utilaje de granulat si sa dea , contracost,granulele la agentii economici care recicleaza pet-urile.poate nu ar fi lipsit de ineres sa stim cum se procedeaza cu reciclarea acestor ambalaje in occident. un lucru il mai stiu, nu se face nimic in acest sens,nu este stimulata recuperarea si reciclarea acestor ambalaje.
  • +1 (5 voturi)    
    Taxa.. (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:23)

    laur [anonim]

    pe "fas" ne mai trebuie ca si ala polueaza! Eu sunt de parere sa-mi dea sucul la punga de hartie daca se poate. Ar trebui sa instituie o taxa pe prostia politicienilor/conducatorilor nostri ca asta nu se degradeaza niciodata, si cred ca asta polueaza cel mai mult mediul!
  • 0 (4 voturi)    
    Dar mai si lasati-ne.. (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:24)

    smc [utilizator]

    Daca nu exista solutii de inlocuire, lasati-ne in pace! Sunt deja mult prea multe taxe, jegosilor! Punga de plastic se poate inlocui cu altceva, legea aia chiar e buna, dar nu sariti calul! Nu o sa car din nou sticle ca pe vremea comunismului.

    Nu exista nimic care sa inlocuiasca PET-urile, pana una alta. Daca sunteti asa ecologici, dati fonduri de cercetare pentru un material alternativ, nepoluant.

    Dar nu mai puneti alte taxe!
    • 0 (0 voturi)    
      Cu scuze... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:31)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui smc

      .. chiar nu incerc sa fiu malitios, dar -- care-ar fi problema daca ati cara din nou sticle? In treacat fie spus, lumea "cara sticle" cu multa vreme inainte de inventarea comunismului... Ce mare chestie, pana la urma???
      De ce punga durabila/ecologica/reutilizabila e OK, iar sticla "de sticla" nu?
      A dreak sa fie de specie umana, cum a trait ea niste milioane de ani fara PET, iar de vreo 20-30 de ani incoace pur si simplu nu mai poate, simte ca-si da obstescul sfarsit daca e lipsita de PET-ul cel de toate zilele...
  • +2 (4 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:26)

    Rali [anonim]

    Ar trebui sa se puna taxa pe toate ambalajele de bauturi. Asa e in tarile civilizate, le returnezi si iti iei banii inapoi (PET, cutii aluminiu, sticle).
    Problema este ca nu vei avea unde sa le duci inapoi!!
  • +4 (4 voturi)    
    mai bine un pret .. (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:28)

    hash [anonim]

    .. decent pentru fiecare pet gol predat la centrele de colectare. sunt campurile pline de pet-uri, ar avea si cersetorii o sursa de venit.
  • +1 (3 voturi)    
    Oare chiar de mediu o fi asta interesat (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:28)

    blocnotes [anonim]

    Astia se mira ce sa mai taxeze.
    Propun sa bage taxa pe produsele cu ambalaj, e chiar mai simplu asa. Tot inainte!
  • +2 (2 voturi)    
    taxa returnabila? (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:32)

    andy [anonim]

    sper ca domnul ministru se refera la o taxa returnabila, la fel ca cele existente in vest: cumperi un pet/o doza de cola, platesti o mica taxa. daca returnezi ambalajele la tonomatele pe care le gasesti in orice supermarket, ti sa dau banii inapoi sub forma de cupon (chitanta cu un cod de bare) pe care poti sa il folosesti in supermarketul in care ai returnat ambalajul.
  • -1 (1 vot)    
    Minciuni ... (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:35)

    i [anonim]

    PET-ul nu e gratis ci pretul lui e inclus in costul final al produsului si se plateste deja TVA la el. Spre deosebire de pungi, nu exista alternativa sa-ti aduci un recipient de acasa de pentru a-l umple.
    Daca un PET contine material plastic cat 10 pungi, cat ar trebui sa fie taxa?
    Nemirschi se intrece cu Pogea la inventat taxe stupide,.
  • 0 (2 voturi)    
    Remarcabil (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:37)

    Nicolae [anonim]

    Scuzati-mi obraznicia, dar am impresia ca incet, incet, ne intoarcem si la taxa pe fumarit.
    Oricum, ideea ar trebui patentata si vanduta si Occidentului ! Adica ei de ce sa cumpere sticla cu apa minerala doar cu 0,90 euro, mama lor de capitalisti !
  • +1 (3 voturi)    
    Sunt de acord!!! (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:44)

    FLORIN [anonim]

    De obicei ma opun la taxarea idioata promovata de guvernul basescu dar acum sunt de acord. Romania a ajuns un maldar de peturi. In alte tari PETul se poate returna la magazin si primesti 40 de centi pe fiecare pet. Sunt de acord cu taxa pe pungi de plastic si pe PETuri.
  • -1 (3 voturi)    
    dar cu returnarea lor pe cand? (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:47)

    Luke [anonim]

    sa vezi atuci gunoaie, ca daca gibonu roman a si platit pentru pet atunci e dreptul lui sa-l arunce oriunde
    • 0 (0 voturi)    
      Nu asta-i ideea... (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:35)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui Luke

      ... sau nu asta ar trebui sa fie.
      Ideea e ca daca taxa e suficient de mare, n-are importanta ca gibonu' X arunca sticla/doza unde-i spune lui unicul neuron, si ala atrofiat.
      Daca taxa e suficient de mare, se va gasi cineva (vezi hash mai sus) care sa calce sticla aia in picioare, sa se aplece, sa o ridice si sa o bage-n traista. Dupa repetarea gestului de 100 de ori, se opreste la un centru de colectare si e posibil sa-si fi castigat painea pe ziua respectiva.
      Cum bine zice cineva aici -- nu e cazul sa reinventam noi roata, sunt informatii garla pe Internet, altii sunt cu 20-30 de ani inaintea noastra...
  • 0 (2 voturi)    
    Pogea ce zice? (Vineri, 10 aprilie 2009, 17:51)

    Frobenius [anonim]

    1. PET-ul nu este gratuit. Pretul sau este inclus in pretul platit de cumparator pentru produsul din PET.
    2. Punga de plastic nu este gratuita. Vezi mai sus.
    3. Ce se plateste acum pentru punga este TAXA, nu pretul pungii. Daca refuzi punga nu platesti TAXA dar platesti in continuare punga (pe care nu o mai primesti)
    4. Avem un "specialist" la Finante, unul la ANOFM (vezi blog-ul lui Claudiu Minea), unul la Mediu. Mai sinteti multi? Nu vreti sa va mai rasfirati?
  • 0 (2 voturi)    
    minte mica, cap putin (Vineri, 10 aprilie 2009, 19:01)

    Ho ! [anonim]

    taxa pe mangalita aia la care ii spui mama cand pui bre ?
  • +1 (3 voturi)    
    pet (Vineri, 10 aprilie 2009, 19:58)

    eu [anonim]

    Cred ca mai simplu este sa fie cum e in Milano adica fiecarea arunca la gunoi unde trebuie : hartie, sticla plastic si gunoi menajer . Si nimeni nu plateste in plus. Nu inteleg de ce trebuie tot eu sa platesc platim gunoi si platim produsul Ca mam dracului mai vreti? Pe sex nu puneti taxa?
  • 0 (2 voturi)    
    asa cum este expus motivul (Vineri, 10 aprilie 2009, 21:29)

    ploiesteanu [utilizator]

    nu are nici o solutie , decat a mai adauga inca o taxa la cele cateva sute. Tot asa poti pune taxa pe curent electric, pe gazele naturale, pe toalete, pe respiratie, pe tot ce polueaza, fara a da vreo solutie. Pungile de plastic pe care le platim acum, nu sunt ecologice, si extrem de putine magazine, le inlocuiesc cu cele de hartie. Pacat c-am votat astfel de cretini.
  • 0 (2 voturi)    
    da cum sa bnu (Vineri, 10 aprilie 2009, 21:38)

    cp [anonim]

    handicapatii astia nu sint in stare sa-si spele nadragii d-apoi sa mai conduca o tara!!!!!!!!!!!!!!ba taxe stiu si eu sa pun.gasiti solutii ca de aia sinteti acolo nenorocitilor!!!!!!!!!!!guvvern de retardati!!!!!!!!
  • 0 (0 voturi)    
    tipul asta de taxe ar trebui introduse (Vineri, 10 aprilie 2009, 21:55)

    mihai spiridon [anonim]

    de s-ar materializa... sustin acesta idee si as merge mai departe cu taxa pentru orice polueza, un alt exemplu ar fi paharele de plastic ce ar trebui recuperate de comercianti si asa mai depare...
  • 0 (0 voturi)    
    TAXA TAXA (Vineri, 10 aprilie 2009, 22:33)

    alex1pep [anonim]

    TAXA TAXA dar cine o incaseaza si mai important ce se va face cu ea!asta e cel mai important! :)
    • 0 (0 voturi)    
      Corect! (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 0:47)

      Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui alex1pep

      In mod normal, daca se merge pe varianta asta (care nu-i neaparat cea mai fericita) taxa trebuie platita -- conform principiului PPP (polluter pays principle), care nu e doar european, ci si logic -- de cei care pun ambalajele respective pe piata. Chit ca, fireste, in ultima instanta tot consumatorul plateste.
      De incasat o incaseaza statul, intr-un cont separat.
      Banii colectati (prin alte parti pe unde se aplica sistemul) se duc catre reciclatori. Astia la randul lor platesc (si) cu acest bani materia prima -- adica PET-urile colectate, in cazul nostru. In asa fel incat materialul sa merite colectat, ceea ce nu e cazul intodeauna, pretul PET-ului "virgin" depinde de pretul petrolului etc.
      Altfel spus, daca valoarea "reala" a unei sticle PET e mica, taxa asta se adauga pretului de piata astfel incat colectarea sa merite facuta.
      In ultima instanta si cvasi-filosofic, se poate conchide ca taxa e pretul pe care consumatorul il plateste ca sa aiba atat A) convenienta ambalajului PET, cat si B) mediul (cat de cat) curat.
      Judecand dupa multe din mesajele de mai sus, probabil ca la noi n-o sa mearga. Mai bine stam cu jegul pana-n grinda decat sa renuntam la PET si/sau sa dam un ban in plus.
  • 0 (0 voturi)    
    pet (Vineri, 10 aprilie 2009, 23:06)

    Duiliu [anonim]

    Felicitari dlui ministru. Nu aveam destule taxe si impozite. Il rog frumos pe dl ministru sa introduca si o taxa pentru ferestrele pe care le avem fiecare la apartament. Criteriul ? Nimic mai simplu ! Suprafata in metri patrati. Cum sa ne permitem noi sa utilizam lumina zilei fara ca dumnealui sa nu incaseze nimic. Lasand gluma la o parte de ce dl ministru si intreg guvernul, edilii, politia, ADP-ul, nu vor, repet NU VOR sa aplice acele amenzi usturatoare tuturor nesimtitilor care arunca gunoaiele si inclusiv pet-urile pe unde apuca, in loc sa le depuna in locul special amenajat ? De ce nu se amenajeaza mai multe locuri de colectare ca omul sa nu fie obligat sa mearga cel putin o statie de RATB daca vrea sa depuna pet la locul cu pricina ? Parcul e plin de lume. Unde pui PET-ul golit daca toate cosurile sunt pline ?
  • 0 (0 voturi)    
    pet (Vineri, 10 aprilie 2009, 23:07)

    Duiliu [anonim]

    Felicitari dlui ministru. Nu aveam destule taxe si impozite. Il rog frumos pe dl ministru sa introduca si o taxa pentru ferestrele pe care le avem fiecare la apartament. Criteriul ? Nimic mai simplu ! Suprafata in metri patrati. Cum sa ne permitem noi sa utilizam lumina zilei fara ca dumnealui sa nu incaseze nimic. Lasand gluma la o parte de ce dl ministru si intreg guvernul, edilii, politia, ADP-ul, nu vor, repet NU VOR sa aplice acele amenzi usturatoare tuturor nesimtitilor care arunca gunoaiele si inclusiv pet-urile pe unde apuca, in loc sa le depuna in locul special amenajat ? De ce nu se amenajeaza mai multe locuri de colectare ca omul sa nu fie obligat sa mearga cel putin o statie de RATB daca vrea sa depuna pet la locul cu pricina ? Parcul e plin de lume. Unde pui PET-ul golit daca toate cosurile sunt pline ?
  • 0 (0 voturi)    
    putin mai mult despre 'gunoiul' PET (Sâmbătă, 11 aprilie 2009, 2:55)

    pink panther [anonim]

    ...nu neaparat legal de problema PET-urilor din tara, pentru cei care vor sa afle mai mult despre ce gunoi genereaza plasticul in general si PET-urile in special:

    http://science.howstuffworks.com/great-pacific-garbage-patch.htm


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi