Al Gore: Forajul maritim este echivalent cu invadarea Irakului

de A.N.     HotNews.ro
Luni, 21 iulie 2008, 12:16 Actualitate | Mediu

Fostul vicepresedinte al Statelor Unite, Al Gore, a comparat forajul maritim cu invadarea Irakului de catre fortele americane in 2003, conform blogului Politico. Intr-o declaratie facuta la o reuniune a organizatiei Netroots Nation in Austin (Texas), Gore a afirmat ca ideea de forare in largul coastelor americane, care castiga tot mai multa popularitate in ultima perioada, este asemanatoare cu aceea de a bea inca un pahar de alcool in incercarea de a scapa de mahmureala.

Al Gore s-a referit in discursul sau la schimbarile climatice si la criza energetica, afirmand: "Daca va uitati la gravitatea crizei climei, veti vedea cum aceasta este legata de criza economica si de amenintarea la securitatea nationala cu care ne confruntam".
"200 de miliarde de dolari sunt trimise peste granita doar pentru petrol", a declarat fostul vicepresedinte.

"Ideea ca putem sa iesim din aceasta criza prin forari in afara coastelor maritime este atat de absurda", a spus Gore, comparand campania de forari offshore, care castiga tot mai multa popularitate in ultima vreme, cu cea prin care incerci sa te tratezi de mahmureala consumand inca un pahar de alcool.

"Aparatori ai status quo-ului sunt cei care ne-au adus in aceasta situatie", a afirmat el, adaugand ca americanii au fost "atat de des pacaliti pentru gasirea unui remediu pentru o problema" fara ca acest lucru sa aiba vreo legatura cu problema in sine - dand ca exemplu invazia din Irak dupa ce fortele SUA fusesera atacate de teroristi in Afganistan.
Gore a afirmat ca marile "motoare de manipulare" au fost deja pornite in aceasta chestiune, adugand ca acestea ne vor spune "ca nu putem face trecerea de la petrol".

Fostul vicepresedinte a insistat insa ca trebuie ca americanii sa se orienteze pe energiile alternative si sa inlocuiasca complet combustibilii fosili in urmatorii 10 ani.
Intrebat daca s-ar alatura administratiei lui Barack Obama in functia de secretar al energiei, asa cum s-a zvonit in ultima perioada, Gore a afirmat ca prefera sa se concentreze pe dezvoltarea unei baze de sprijin pentru abordarea problemelor legate de criza climatica.

























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

2863 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    al'ceva (Luni, 21 iulie 2008, 12:38)

    al'cineva [anonim]

    "Fostul presedinte al Statelor Unite"??? Poate intr-o lume posibila, in care a castigat alegerile pe care le-a pierdut...
    Sau "fostul presendinte" e echivalent, in limbajul autorului articolului, cu "vicepresedinte"?NR. Multumim, am corectat.
    • 0 (0 voturi)    
      un pic mai mare atentie (Luni, 25 august 2008, 13:36)

      natasa [anonim] i-a raspuns lui al'cineva

      oooo Doamne si mie mi se mai intampla sa citesc asa repede un articol si sa nu ma concentrez asupra celor scrise....acolo scrie "FOSTUL VICEPRESEDINTE ALA sTATELOR uNITE" NU??
      EU asa am vazut...nu stiu de ce, dar eu il admir pe omul asta pt ceea ce face in momentul de fata. pentru taria pe care o are si pentru faptul ca este un ECOLOGIST convins....multumec.
  • -2 (10 voturi)    
    E dus cu pluta (Luni, 21 iulie 2008, 12:46)

    Lucian [anonim]

    Cum sa inlocuiesti petrolul cu surse regenerabile in 10 ani? Cu ce surse regenerabile? Extremismul ecologist ii face pe unii sa isi piarda mintile si sa vorbeasca aiureli. Singura sursa de energie care ar putea suplini reducerea productiei de petrol e cea atomica, si asta numai pana cand se pune la punct fuziunea nucleara.
    • +1 (3 voturi)    
      Surse alternative (Luni, 21 iulie 2008, 13:30)

      Tiborg [anonim] i-a raspuns lui Lucian

      Lucian, nenea se refera la motoarele elctrice (care s-au mai imbunatatit in privinta autonomiei), motoarele hibride, Tata-Motors spre exemplu vrea sa faca masina cu motor cu aer comprimat, etc etc etc. Alternative sunt, dar trebuie depus mai mult efort si mai multa cercetare in domeniu...adica sa se investeasca bani "la greu' in aceste tehnologii...
      Oricum, indiferent de ce zic unii, de ce fac altii, indiferent cat de prosti sunt sau nu politicienii lumii... petrolul tot se va termina la un moment dat.
      • +1 (3 voturi)    
        Oare? (Luni, 21 iulie 2008, 14:24)

        Lucian [anonim] i-a raspuns lui Tiborg

        Mai nenea Tuborg, vezi ca vorbesti si tu aceleasi aiureli si gandesti in clisee? Tu crezi ca motoarele electrice sunt problema? Ele au deja randament de peste 90%, cu mult mai bine decat cele termice, dar problema e cu ce le alimentezi? Cum poti sa spui despre un motor electric ca are... autonomie? Spui ca Tata face mesini cu aer comprimat, dar cu ce comprimi aerul, nu-ti trebuie energie pentru asta? Tu vorbesti doar de metode de STOCARE a energiei, nu si de PRODUCERE a ei. Si apoi, afla ca transporturile reprezinta doar o mica parte din necesarul de energie, industria consuma mult mai mult, si cu asta ce te faci?
        • 0 (4 voturi)    
          Asa, si? (Luni, 21 iulie 2008, 16:50)

          Sebi [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Uau, ce usor trecem la jignit. Da, e vorba de stocarea energiei. Si? Ideea aici era cum sa se treaca de la economia bazata pe petrol la economia bazata pe energii regenerabile (solar, de exemplu). Motoarele electrice sunt doar un pas, normal. Dar un pas care trebuie facut. Sau tu ai vrea cumva sa ramana masinile pe benzina?...
          • -1 (3 voturi)    
            Energii "regenerabile" (Luni, 21 iulie 2008, 20:38)

            Lucian [anonim] i-a raspuns lui Sebi

            Nu ai putea sa inlocuiesti petrolul cu energia solara nici daca acoperi toata suprafata de uscat a Pamantului cu panouri solare. Sa-ti spun o chestie interesanta: pe toata durata ei (finita) de functionare o celula fotovoltaica nu produce nici macar energia consumata la fabricarea ei! Asadar energia solara cade din capul locului ca inlocuitor pentru petrol. Alte "solutii" de acelasi gen, cum ar fi vantul, energia valurilor etc sunt la fel sau aproape la fel de ineficiente. Singura speranta reala de inlocuire a petrolului cu o sursa de energie abundenta si nepoluanta (nu "regenerabila", dar disponibila in cantitati practic nelimitate) este folosirea fuziunii nucleare a hidrogenului. Asta inseamna de fapt economia bazata pe hidrogen. Restul sunt povesti de adormit copiii.
            • 0 (4 voturi)    
              sa fie soare... (Luni, 21 iulie 2008, 22:23)

              atreus [anonim] i-a raspuns lui Lucian

              Din nou nu sunt de acord: energia solara, de una singura este suficienta pentru toate necesitatile unui ecosistem, si sa nu uitam ca petrolul a pornit tot de la energie solara (e drept, acumulata in zeci de milioane de ani). Daca acum, toata viata pe pamant se alimenteaza mai mult sau mai putin direct de la soare inseamna ca doar noi nu stim sa folosim destul de eficient aceasta sursa. Oricum eficienta a crescut enorm de la vremurile cand incalzeam vapori si miscam turbine cu energia solara. Chiar si cu succese in domeniul fuziunii nucleare este putin probabil sa poti monta un asemenea dispozitiv in fiecare masina (doar daca nu invoci ceva "fuziune la rece" sau ciudatenii tip X files) deci sursa solara va ramane importanta.
              • -1 (3 voturi)    
                Doh! (Marţi, 22 iulie 2008, 9:20)

                Lucian [anonim] i-a raspuns lui atreus

                Bey ma disperati voi astia, ecologistii, cu povestile voastre romantice despre soare si natura. Ce tot spui de viata care se alimenteaza de la natura, noi vorbim aici de tehnologii existente si disponibile, nu de legendele Olimpului. Spui ca petrolul a pornit tot de la energie solara, dar uiti ca "producerea" lui a durat sute (si nu zeci) de milioane de ani, daca nu chiar miliarde (viata pe Pamant a aparut acum circa 2 miliarde de ani). Iar acest petrol e pe cale de a fi consumat in circa 200 de ani de la inceperea exploatarii lui! Cam astea sunt nevoile noastre energetice. Comparatia cu ecosistemele naturale nu-si are rostul. Cat despre montarea unui dispozitiv de fuziune pe fiecare masina, da-ti o palma pentru debitarea unei asemenea enormitati. Fuziunea produce energie ce poate fi STOCATA (parca ne-am certat mai devreme pe tema asta). Problema e ca acea energie trebuie mai intai sa fie PRODUSA. Nevoile de energie ale civilizatiei umane vor creste inevitabil, asa ca "intoarcerea la natura" pe care o preconizati voi, ecologistii, nu poate fi o solutie. Ceea ce poate realiza o civilizatie e direct proportional cu cantitatea de energie de care dispune, si noi ne propunem sa cucerim spatiul, nu sa ne intoarcem la epoca de piatra.
                • 0 (4 voturi)    
                  energie disponibila IN TIMP (Marţi, 22 iulie 2008, 10:13)

                  atreus [anonim] i-a raspuns lui Lucian

                  nu am uitat ca a fost produsa in mult timp (zeci, sute, nu ma cert pe detalii de genul asta). Noi avem nevoie de cantitati enorme de energie pentru ca nu stim sa o folosim eficient. Nu "preconizez" intoarcerea la natura ci proiectarea de dispozitive care sa produca acelasi lucru cu cat mai putina energie. Ceea ce poate crea o civilizatie este proportional cu cantitatea de energie de care dispune IN TIMP. Bunaoara o bomba termonucleara degaja foarte multa energie dar e practic inutila (daca nu chiar distructiva) tocmai pentru ca o degaja "toata odata". Uite cat de mult am facut in 200 de ani... dar ce folos... ca am disparut in anul 201... oare nu puteam face mai multe in 1000 de ani sau in 2000 de ani? Mi se pare un pic simplista ideea ca ceea ce putem face e proportional cu energia disponibila la un moment dat. Sunt o multime de lucruri pe care nu le putem face acum dar e posibil sa le putem face peste 1000 de ani, din simplul motiv ca nu ne-am gandit inca la ele. Interesanta problema "cuceririi" spatiului. Oricata energie am avea, cu tehnologia actuala este improbabil sa calatorim si spre cea mai apropiata planeta extrasolara.
        • +2 (4 voturi)    
          mersul pe jos vs stocarea energiei (Luni, 21 iulie 2008, 22:15)

          atreus [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Ma bag si eu aici pentru ca poate pot sa dau o explicatie: Intr-adevar, vorbim de stocarea energiei in cazul motoarelor electrice. Dar ideea este ca in momentul in care dezvolti un sistem care sa functioneze cu energie electrica, aceasta din urma o poti produce in mult mai multe feluri: solar, eolian, nuclear etc. pe cand motoarele cu combustie interna functioneaza toate pe acelasi principiu: bagi benzina care ia foc etc. deci este un avantaj mare sa poti sa optezi pentru o sursa ecologica la alimentarea masinii. Eu as alege numai solar, chiar daca banui ca ar fi cam scump. Apoi, mersul pe jos face numai bine.
        • +3 (3 voturi)    
          S-o crezi tu, Lucian! (Marţi, 22 iulie 2008, 12:08)

          Tiborg [anonim] i-a raspuns lui Lucian

          Nenea Luci, vorba celorlalti, repede mai treci la jignit oamenii. De vorbit nu vorbesc aiureli te asigur, pentru ca am studii superioare in domeniu. Tu crezi ca producere de energie electrica e problema si nu motoarele. Bun. Atunci zi-mi tu cum o sa faca armata americana spre exemplu, sa puna in miscare toate tancurile si toate avioanele cu tehnologia actuala fara sa foloseasca motoarele cu combustie interna. Eu zic ca energie ar avea de unde sa ia... dar n-au cu ce ma, n-au cu ce! Sustin in continuare ca ar trebui investiti mai multi bani in dezvolarea motoarelor care sa foloseasca alte resurse de cat combustibilii fosili.
  • -6 (8 voturi)    
    Deci...din cauza lu' Gigore !!! (Luni, 21 iulie 2008, 13:06)

    A LU GRIGORE [anonim]

    De aia se scumpeste petolul !
  • +1 (5 voturi)    
    Echivalent? (Luni, 21 iulie 2008, 13:51)

    sile [anonim]

    Cum?

    O gramada de vorbe mari, dar unde e echivalenta?
  • -4 (6 voturi)    
    ne incalzim usor(la buzunare) (Luni, 21 iulie 2008, 14:31)

    kllaus [anonim]

    problema efectului de sera nu a putut fi demonstrata stiintific pana in momentul de fata, a ramas la stadiul de teorie. Ne bazam doar pe anumite observatii, fara sa putem identifica clar cauzele. Cea ce putem insa demonstra este santajul la care sunt supuse statele dezvoltate de catre arabeti nespalati si betivii de rusi. Cand o sa ajunga pretul barilului la 300$, o sa avem un colaps al economiei globale, si o sa fie prea tarziu. Chiar trebuie sa stam cu mainile-n san?
    • +4 (6 voturi)    
      schimbari climatice dovedite (Luni, 21 iulie 2008, 14:42)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui kllaus

      Iti recomad sa citesti rapoartele IPCC si pe urma te pronunti daca problema efectului de sera a fost sau nu demostrata stiintific. Ce bine ar fi daca am gandi inainte sa ne deschidem gura.
  • 0 (4 voturi)    
    asa m-am saturat... (Luni, 21 iulie 2008, 17:01)

    gore [anonim]

    vorbe, vorbe, vorbe... si politica, of course. Si ce solutie dau democratii daca forajul propriului petrol nu e bun ca strica la frumusete? Ce alternativa concreta au? Nu am auzit decit povesti vinatoresti. Daca s-ar fi apucat de forat acum 10 ani, acuma se extragea petrol, daca s-ar apuca ACUM de forat, peste vreo 10 ani s-ar putea extrage petrol... insa democratii urla ca nu-i voie. De ce? As vrea sa stiu si eu motivul... inafara de a se opune republicanilor nu vad nici unul.
  • -1 (3 voturi)    
    pai, si ce? (Luni, 21 iulie 2008, 17:36)

    Codruta [anonim]

    chiar e foarte buna o bere a doua zi, la mahmureala, voi n-ati observat? ;)

    In rest... chiar sunt de acord ca trebuie iesit din epoca dependentei de petrol - dar sa afirmi ca in 10 ani se poate trece TOTAL la "energii alternative", oricat as fi eu de "ecologista", mi se pare cel putin binishor exagerat >:
    • -1 (3 voturi)    
      frica pazeste...ecologia (Luni, 21 iulie 2008, 22:26)

      atreus [anonim] i-a raspuns lui Codruta

      Poate e exagerat, dar daca nu ii sperii nu reactioneaza... vor fi 25 de ani, dar tot mai bine ca 50...nu?
  • 0 (4 voturi)    
    Celule Fotovoltaice (Luni, 21 iulie 2008, 21:04)

    Adrian [anonim]

    Interesanta afirmatia unui cititor...

    Poate imi explica si de ce in Grecia,peste 90 % din locuinte au instalate panouri solare pe acoperis pentru prodecerea energiei electrice....

    Daca nu a trecut inca pe acolo, ii recomand sa faca o vizita.
    • +1 (3 voturi)    
      despre panouri solare (Marţi, 22 iulie 2008, 7:22)

      Grecu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

      /// Alea sunt panouri pentru incalzirea apei,nicidecum pentru producerea de energiei electrice.Sunt o gramada de localnici,mai ales pe litoral,care le folosesc !
      Panourile fotovoltaice sunt extrem de scumpe,iar energia produsa de ele este insuficienta.Si scumpa si putina.Tot petrolul,saracu...Iar in ce-l priveste pe Nea Gore,a ramas cu sechele de cind a pierdut alegerile.Pacat de el,ca era barbat bine !
  • +4 (4 voturi)    
    Asta e politica lui si o tine asa de vreo 10 ani (Luni, 21 iulie 2008, 21:40)

    Cometa [utilizator]

    Normal ca omu exagereaza cand zice 10 ani... poate 100...insa directia e clara...petrolul,carbunele, gazele naturale trebuie sa cedeze locurile de lider ai furnizarii energiei celor regenerabile...solare, eoliene, marine, hidro...asta e viitorul... dar o transformare de 180 de grade in 10 ani e doar o exagerare de politician
    • +2 (2 voturi)    
      Asa e! (Marţi, 22 iulie 2008, 12:12)

      Tiborg [anonim] i-a raspuns lui Cometa

      Sunt de acord cu ani. Asta e viitorul, dar transformarea nu poate avea loc asa repede.
  • +2 (2 voturi)    
    Big Oil’s Vendetta Against the Electric Car (Marţi, 22 iulie 2008, 15:46)

    GrigC [anonim]

    Un articol interesant din TheIndependent: http://www.commondreams.org/archive/2007/04/07/377/


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri