China e cea mai poluanta tara din lume si isi mareste "avansul" fata de Statele Unite la emisiile de CO2

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 15 iunie 2008, 14:17 Actualitate | Mediu

China este cea mai poluanta tara din lume. Cantitatea de emisii de dioxid de carbon produsa de China in anul 2007 a fost cu aproape 14% mai mare decat cea a Statelor Unite, a anuntat Agentia Olandeza de Evaluare a Mediului, citata de AFP.

Cu o crestere de 8% a emisiilor de dioxid de carbon la nivel national, China a "contribuit" anul trecut la cresterea cu 3,1% a emisiilor de dioxid de carbon la nivel global, potrivit unui comunicat emis in ultima zi a unei conferinte pe tema schimbarilor climatice tinute de Natiunile Unite la Bonn, in Germania.

"China conduce in clasamentul tarilor cu cea mai mare cantitate de emisii de carbon din lume, avand o cota de aproape un sfert din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel global - 24%", se arata in comunicat.

Pe locul doi se afla Statele Unite, cu un procent de 21% din totalul emisiilor de dioxid de carbon la nivel mondial, Uniunea Europeana este pe locul 3, cu 12%, fiind urmata de India, cu 8% si Rusia cu 6%.

























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

3263 vizualizari

  • -4 (6 voturi)    
    Olandez ,olandez dar minte de ingheata Amstedamul (Duminică, 15 iunie 2008, 14:54)

    Gogu Politologu [anonim]

    1.Agentia nu afacut niciodata studii sui masuraatori in China
    2.Fotografia arata o furtuna de nisip de acum 3 luni -Pekinul avand astfel de surprize o data de doua ori pe an
    3.SUA are de 50 de ori mai multe automobile, de 6 ori mai multe,mai multer combinate siderurgice etc ;consuma 25 % din resursele fosile ale lumii(petrol,carbune, gas) la o populatie de 5% din populatia lumii, de 6 ori mai multe centrale termoelectrice mai vechi de 20 de ani -deci poluante-
    4.Totul se intimpla inaintea Olimpiadei deci e o vrajeala politica ca si manifestatiile tibetanilor din Nepal, stiind fiind ca serviciile secrete olandeze sunt antemergatorii CIA si MI 6
    deci nu va mai mirati -cel mai mare poluator al planetei ranmane SUA pentru urmatoarea 100 de ani
    China a semnat tratatul dfe la Kyoto privind reducerea emisiilor toxice si are majoritatea echipamentelor noi , SUA nu a semnat si industria energetica e veche de 20-30 de ani
    ce vreti mai mult ?
    • -5 (5 voturi)    
      evident (Duminică, 15 iunie 2008, 16:36)

      vio [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

      Sigur ca ai dreptate, dar bag mana in foc ca vor aparea aici "specilisti" care vor demonstra cum ca tu esti un antiamerican, un comunist si un terorist si ca esti un musulman opac etc. Ca ei atata stiu si pot: nu ataca textul, ci pe autor!
    • +3 (3 voturi)    
      poluare (Duminică, 15 iunie 2008, 16:47)

      griguta dorin [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

      bine ca stii tu ce face agentia...dc poza nu arata poluarea atunci ea nu exista?faina logica....si stii tu ce e aia politica..poate doar cea de dambovita o cunostii
    • +3 (3 voturi)    
      Ceva surse pt cifrele Dvs? (Luni, 16 iunie 2008, 1:07)

      Gogu Ingineru [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

      Domnu' Gogu Politologu,

      Ati putea cita ceva surse care sa sprijine cifrele prezentate de Dvs?
      Lucrez de vreo 3 ani in Shenzen ca inginer pt o companie din domeniul energetic, iar partea cu "China ... are majoritatea echipamentelor noi" este doar o exagerare pe care o faceti in necunostiinta de cauza. Estul Chinei arata senzational, dar cu centrul, vestul, etc, adica cel putin 70%din teritoriul Chinei lucrurile stau total altfel.
      Nu stiu ce acuratete are studiul olandezilor sau care e marja de eroare, dar poluarea in China industriala e o problema reala, cu Linfen si Beijing cel mai probabil campioane la acest capitol.
      Studiile privind poluarea din China nu sunt deloc noi, ce-i drept guvernul chinez isi da silinta sa combata fenomenul, poate mai mult decat cel al USA.
    • 0 (0 voturi)    
      filmulet (Luni, 23 iunie 2008, 16:49)

      unu [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

      Un filmulet (partea a 2-a a videoclipului mai ales) despre industria din China:
      www. youtube. com/watch?v=U2Dd4k63-zM

      (eliminati spatiile din titlu)
  • -3 (3 voturi)    
    USA NAZISTA (Duminică, 15 iunie 2008, 16:44)

    EccE [anonim]

    Cu astfel de mesaje Vestul nu face sa isi piarda lipsa de credibilitate in lupta impotriva poluarii. Ce inseamna 3% sau 8% in conditiile in care masuratorile sunt aproximari, neexistand nici o modalitate de a cuantifica exact nivelul de noxe. Asta s-a vazut si cu sistemul european de credite transferabile care a ajuns intr-un punct mort. Dupa nivelul activitatii economice, asa cum zice si comentariul de mai sus, China nu au cum sa fie nici macar aproape de USA in termeni de poluare, si chiar daca ar fi asa, daca masuram totul in cantitati cumulate, ce au poluat tarile non-OECD e absolut nesemnificativ, mai ales per-capita. Asa ca propaganda asa ieftina nu face decat rau si mascheaza interesul vestului pentru a scapa ieftin. Este cam asa: eu am un vecin care vine la mine in casa, imi ia mobila si argintaria (resursele) imi bate copiii si imi violeaza nevasta, imi distruge gazonul si varsa gunoiul lui peste tot si apoi peste doua saptamani vine si zice: Vecine, in virtutea faptului ca trebuie sa fim o comunitate armonioasa, hai sa uitam totul si sa luam totul de la zero (da mobila si argintaria raman la mine, iar gunoiul ti-l cureti singur)..
  • -3 (3 voturi)    
    Ezista o esplicatie! (Duminică, 15 iunie 2008, 18:51)

    sorin [anonim]

    Toate tarile occidentale si-au mutat industriile poluante in est (inclusiv in romania). Au pastrat in occident doar birourile, bancile, firme de consultanta, avocatura etc..
    • -2 (2 voturi)    
      ai dreptate partial ... (Duminică, 15 iunie 2008, 19:43)

      Gogu Politologu [anonim] i-a raspuns lui sorin

      au ramas termocentralele si ,in mod deosebit polueaza autoturismele si transportul auto de marfa
      un gram de mancare de la producator la consumator face in SUA- 5000 de km si in Canada -2500 km -deci trebuie sa ne gandim cat transport consuma un obez nord -american -cat transport il costa si cat polueaza el ,numai din mancare ,nu si din dejectii!
      analiza poluarii fiecarei tari este o problema mult deasupra unor jenante creiere olandeze
      • +3 (3 voturi)    
        da' esti pe langa total (Luni, 16 iunie 2008, 8:02)

        gigel ecologistu [anonim] i-a raspuns lui Gogu Politologu

        cum zicea ala de mai sus, trebuia sa apara cineva care sa iti zica ca esti anti american si comunist, pt ca din comentariu tau astea sunt evidente. eu locuiesc in sua de ceva ani, si poti sa iti spun sigur ca se fac eforturi clare pentru combaterea poluarii. In caz ca nu stiai, iti spun eu: California are cele mai dure norme anti poluare pentru masini din lume (da, mai stricte decat euro 5). Protocolul de la Kyoto este egal cu zero, degeaba s-a semnat pentru ca NICI UNA din tarile semnatare nu a respectat angajamentele luate acolo. Inca o noutate pentru tine probabil.... si cu cliseele tampite gen obezi poluatori, nu faci decat sa iti arati nivelul de ignoranta.
        • -3 (3 voturi)    
          hai sa stric doua vorbe cu tine ... (Luni, 16 iunie 2008, 19:11)

          Gogu Politologu [anonim] i-a raspuns lui gigel ecologistu

          daca SUA este cel mai mare poluator dovedit ,nu inseamna ca eu sunt antiamerican si comunist papasha, este o realitatea
          Arnold face in California pe durul pt ca da bine la votanti si are interese imobiliarea care scad daca poluarea creste
          dara nu te ingrijora daca creste concentratia de dioxid de carbon in atmosfera ,plantele din SUA (si numai ele ) se dezvolta mai bine deoarece proceseaza CO2 transformandu-l prin fotosinteza in glucoza
          asa ca tot inainte
          ca la obezi ati depasit oricum orice inchipuire ce mai conteaza ca va modifica genetic Monsanto si Pioneer ,vai de mama voastra
          asta nu inseamna ca nu sunt un mare admirator al SUA
          complimente ,
  • +2 (2 voturi)    
    Poluarea in China (Luni, 16 iunie 2008, 7:41)

    wang Yi [anonim]

    Actualmente sunt in Zhuhai, un oras din sudul Chinei, chiar linga Macau. Poluarea in China este ceva teribil. In Beijing daca iti iei un tricou sau o camasa alba seara cind ajungi acasa este neagra. In Guangzhou ( Canton) erau zile cind nu puteam respira in centrul orasului simteam ca ma sufoc. In Shenzhen sau Zhuhai si in general in orasele de coasta Shanghai sau Qingdao este mai bine din cauza curentilor de aer de lingar mare care fac aerul mai respirabil. Oricum, poluarea este o problema grava in China si situatia se va agrave in viitor si mai mult aici din cauza ca tot mai multi chinezi vor avea masini si din cauza ca vor consuma tot mai multa electricitate pe masura ce societatea va deveni mai prospera. Am multi prieteni chinezi care vor sa paraseasca China tocmai din cauza poluarii, au diferite probleme respiratorii sau alergii, care este foarte serioasa in special in orasele mari enumerate mai sus. Mi-ar place sa traiesc in China dar problema poluarii ma face sa renunt la aceaste optiune.
  • +1 (1 vot)    
    Poluarea in China (Luni, 16 iunie 2008, 7:41)

    wang Yi [anonim]

    Actualmente sunt in Zhuhai, un oras din sudul Chinei, chiar linga Macau. Poluarea in China este ceva teribil. In Beijing daca iti iei un tricou sau o camasa alba seara cind ajungi acasa este neagra. In Guangzhou ( Canton) erau zile cind nu puteam respira in centrul orasului simteam ca ma sufoc. In Shenzhen sau Zhuhai si in general in orasele de coasta Shanghai sau Qingdao este mai bine din cauza curentilor de aer de lingar mare care fac aerul mai respirabil. Oricum, poluarea este o problema grava in China si situatia se va agrave in viitor si mai mult aici din cauza ca tot mai multi chinezi vor avea masini si din cauza ca vor consuma tot mai multa electricitate pe masura ce societatea va deveni mai prospera. Am multi prieteni chinezi care vor sa paraseasca China tocmai din cauza poluarii, au diferite probleme respiratorii sau alergii, care este foarte serioasa in special in orasele mari enumerate mai sus. Mi-ar place sa traiesc in China dar problema poluarii ma face sa renunt la aceaste optiune.
    • -2 (2 voturi)    
      si marmota pe unde naiba e? (Marţi, 17 iunie 2008, 9:50)

      cristian [anonim] i-a raspuns lui wang Yi

      nu ai zis nimic de marmota ... vor chinezii sa imigreze din cauza poluarii?? lolza
  • 0 (0 voturi)    
    usa vs. china (Marţi, 17 iunie 2008, 9:58)

    cristian [anonim]

    ce nu a precizat sursa de mai sus e numarul de persoane deservit de economia sua circa 300 milioane vs. 1.3 miliarde in china.
    deci, sa recapitulam, 300 milioane americani produc 21% din poluare in timp de 1,3 miliarde chinezi produc 24% din poluare. deci , sa mai repetam odata, china are 1.3 miliarde cetateni care produc 24% din poluarea globala in timp ce sua are 300 milioane cetateni care produc 21% din poluarea globala.
    deci, inca o concluzie care am putea trage e ca ... degeaba studiezi la universitati prin lumea larga (ocsbridge, harvard sau mai stiu eu unde) ca daca nu te duce capul ... nu ai ce face.
    traiasca ORWELL, unde minister of offence se numeste minister of DEFENCE (si unde china polueaza mai mult ca sua).
    halal sa va fie mai , cu intoxicarile voastre. numa bine
    • -2 (2 voturi)    
      Curata intoxicare cu poluarea (Marţi, 17 iunie 2008, 15:11)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui cristian

      poluarea cu CO2 are un caracter cumulativ, tarile dezvoltate sunt reponsabile nu doar pentru cat polueaza acum, ci cat au poluat in toata istoria lor de la revolutia industriala pana acum. printre campioane se afla UK, USA, Franta, Germania, Japonia, etc. dar China e foarte usor de aratat cu degetul
      • +2 (2 voturi)    
        poluare (Joi, 19 iunie 2008, 11:15)

        teo [anonim] i-a raspuns lui gogu

        in china poluarea e exagerata de unii factori, care in UE si USA nu exista, deficitul cronic de energie electrica.
        in provincia guangzhou ( sper ca am scris corect) dezv industriala e fantastica, ritmuri de crestere de 10-15% pe an in timp ce infrastructura energetica se dezv mult mai incet, asa ca fabrici intregi merg cu generatoare pe pacura si motorina, imaginati-va ce inseamna asta ca poluare
        • 0 (0 voturi)    
          motorina vs. carbune (Joi, 19 iunie 2008, 13:15)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui teo

          carbunele ars in termocentrale polueaza mai mult decat motorina din generatoare. generatoare cu pacura?!
  • +1 (1 vot)    
    Romania nu polueaza? (Vineri, 20 iunie 2008, 15:30)

    Gabe2006 [anonim]

    Aratam cu degetul la cei mari dar la noi nu ne uitam. Comparati China si SUA desi nu exista comparatie. China desi a semnat Kyoto nu intra sub jurisdictia tratatului deoarece e tara in curs de dezvoltare, acelasi lucru si pentru India. Piata de masini din China + India e mai mare decat cea din SUA si masinile TATA de $2500 banuiesc ca au tot felul de tehnologii avansate care sa reduca poluarea... HA HA HA!!! Aveti impresia ca polurea in china stagneaza? Desi in SUA a crescut, e nesemnificativ fata de cat a crescut poluarea in China... si asta e doar inceputul.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri