Traficul auto este responsabil pentru 75% din noxele din Bucuresti - ministrul Mediului

de M. Z.     HotNews.ro
Joi, 5 iunie 2008, 22:33 Actualitate | Mediu

Ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat joi pentru BBC ca traficul auto este responsabil pentru 75% din noxele din Bucuresti, relateaza Rador. "Vad din ce in ce mai multi oameni luand bicicleta sau luand un scuter si mergand prin Bucuresti pentru ca si-au dat seama ca nu mai este o solutie masina", a mai spus Korodi.

Ministrul Mediului a participat joi la o serie de actiuni organizate cu ocazia Zilei Mondiale a Protectiei Mediului, sarbatoare aparuta in 1971 la initiativa Adunarii Generale a ONU. Actiunile din acest an sunt indreptate spre solutiile pe care tarile, companiile sau comunitatile le pot folosi pentru eliminarea carbonului din sistemele economice.























1168 vizualizari

  • -3 (3 voturi)    
    Solutia (Joi, 5 iunie 2008, 22:47)

    Frobenius [anonim]

    Problema este usor rezolvabila. Stingem lumina! Pe intuneric nu se mai vad noxele.
  • 0 (0 voturi)    
    da, cum sa nu... (Joi, 5 iunie 2008, 22:49)

    florin [anonim]

    poate ca am vrea tot mai multi sa mergem cu bicicleta, dar lipsa unor alei speciale civilizate ne indeamna sa evitam aceasta sinucidere. pun pariu ca de la eroilor si pana la unirea orice haina ai purta s-ar umple de praf in orasul mizerabil in care traim; sa luam aminte la tarile vecine, Ungaria, Austria si poate sa ii chemam sa ne puna la punct aceasta problema de care primaria bucurestiului (cel putin) si-a batut joc. sa mearga pe o alee care se termina in pomi, stalpi sau pur si simplu dispare. sa le fie rusine
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e chiar asa (Vineri, 6 iunie 2008, 0:16)

      Vlad [anonim] i-a raspuns lui florin

      Incearca sa mergi cu bicicleta... vei fi placut surprins. Praful chiar nu e o problema; sunt alte probleme dar destul de mici (unde lasi bicicleta la destinatie). Oricum, in zona mentionata Unirii - Eroilor sunt piste de biciclisti , deci e chiar ok. Eu merg zi de zi cu bicicleta prin oras si pot sa spun ca per total e super ok. Oricum, daca nu exista biciclisti nici primaria nu are interes sa construiasca piste degeaba, cu cat vor fi mai multi biciclisti cu atat se vor misca lucrurile mai repede.
  • +2 (4 voturi)    
    2003: BASESCU ACUZA SENATORII DE OTRAVIREA (Joi, 5 iunie 2008, 22:58)

    BLOCAJ 2001-2004 [anonim]

    ”BASESCU ACUZA SENATORII DE OTRAVIREA BUCURESTENILOR”

    Ziua, 04 aprilie 2003

    Primarul general afirma ca anularea in Senat a unor componente ale creditului BEI care vizau diminuarea poluarii dovedeste dispret pentru locuitorii Capitalei

    Plenul Senatului a adoptat luni un proiect de lege pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta privind ANULAREA unor fonduri din cadrul contractului dintre BEI si Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB).

    In fapt, ESTE VORBA DESPRE LEGIFERAREA SOLICITARILOR CONSILIERILOR PSD DIN BUCURESTI LEGATE DE :

    ● RENUNTAREA LA PASAJUL BASARAB,
    ● PARKINGUL NORD SI
    ● MODERNIZAREA TRAMVAIELOR.

    Primarul General al Capitalei, Traian Basescu, a prezentat ieri, intr-o conferinta de presa, un studiu privind calitatea aerului in Bucuresti, respectiv in zona centrala a orasului, unde din cauza circulatiei aglomerate se atinge un nivel extrem de crescut al noxelor. Eliminarea celor trei componente ale creditului BEI decisa de Senat arata dispret fata de cei 250.000 de locuitori din centrul Capitalei, politicienii stabilind astfel ca aceste persoane sa fie otravite, a afirmat Basescu.

    Toate graficele din 2001 si 2002 arata ca cei care traiesc in zona centrala sunt otraviti continuu, a subliniat Basescu, adaugand ca unul dintre obiectivele proiectelor BEI il constituia tocmai diminuarea nivelului de poluare din zona centrala.

    Cineva trebuie sa-si asume raspunderea politica pentru otravirea celor aproape 250.000 de cetateni care locuiesc sau isi desfasoara activitatea in zona centrala, ca sa nu mai vorbim despre cei care doar tranziteaza aceasta zona, a completat Basescu.


    Sursa: Ziua, 04 aprilie 2003
  • +1 (1 vot)    
    Biciclişti? Unde? (Joi, 5 iunie 2008, 23:37)

    Wasile [utilizator]

    D-nule Korodi, cred că aţi mers prin alt Bucureşti de aţi văzut mai mulţi biciclişti şi "scuterişti"... eu nu pot merge cu bicicleta decât noaptea, altfel îmi risc inutil membrele sau chiar viaţa.
    Nu te poţi strecura cu bicicleta printre maşini, iar cele câteva piste de bicicletă făcute prin centru sunt făcute "pe unde se uită soacra".
    De asemenea, constatăm că maşinile realizează 75% din poluarea din Bucureşti. D-nule ministru, da' nişte soluţii nu găsim? Încurajăm maşinile hibrid sau electrice, refacem parcul RATB (cel mai mare poluator, aşa cum rezultă din alte studii), încurajăm transportul în comun prin eficientizarea sa...
  • 0 (0 voturi)    
    25% (Vineri, 6 iunie 2008, 0:22)

    Weather [anonim]

    Iar de restul de 25% sint vinovate probabil animalele din curtile oamenilor si maidanezii care si ele,prin emisiile de gaze naturale polueaza vajnica noastra Capitala...
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 6 iunie 2008, 2:36)

      fgfdg [anonim] i-a raspuns lui Weather

      sa vedeti ce frumos va fi dupa ce va aparea autostrada suspendata prin Bucuresti. :)
  • 0 (0 voturi)    
    Ce fel de trafic auto? (Vineri, 6 iunie 2008, 8:12)

    Oprescu Leonidas [anonim]

    Cel al autoturismelor, sau cel al autobuzelor, tractoarelor si camioanelor din 1900 toamna?, al buldozerelor, avioanelor, locomotivelor diesel vechi ca Ion Iliescu?, esti Penibil nea` Krokody Hottila si in acelasi timp si poluant, tu, politrucii tai cei 322 si gunoaiele din sectorul 4 si 5, iar motivele pentru taxa asa zisa de mediu sunt deja cunoscute de romani, baietii de la APIA stiu de ce?
  • 0 (0 voturi)    
    SOS Bucuresti (Vineri, 6 iunie 2008, 8:37)

    Asociatia Eco-Europa [anonim]

    RAPORT ECO-EUROPA - Bucuresti ;
    In Bucuresti se adauga anual apoximativ cate 130 - 150.000 de noi automobile pe aceiasi infrastructura proiectata acum 20 de ani pentru un nr de MAXIM 200.000 de automobile. Bucurestiul a devenit capitala fumului, nervilor (din cauza uriaselor ambuteiaje din intersectii), capitala zgomotului si vibratiilor (uzura parcului auto din Bucuresti depaseste 7 ani), capitala supraaglomerarii si lipsei de spatiu (confortul - toate trotuarele marilor bulevarde din Bucuresti sint ocupate de automobile stationate sau parcate), capitala benzinarilor auto (intalnim “aroma” combustibililor auto in medie la fiecare 300 m in Bucuresti), capitala garajelor auto betonate pe spatiul verde din spatele blocurilor de locuinte (mai avem cam 100.000 de astfel de garaje neautorizate care ocupa peste 1.000.000 mp in Bucresti)…Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp)
    - Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceiasi infrastructura si cam acelasi nr de locuitori.
    Aproape 30% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb....Cam un Kg de plumb pe an este eliminat de fiecare masina. Aceasta substanta deosebit de nociva distruge calciul din oase, generand saturnism, decalcifieri, femeile nasc copii anemici, cu un intelect scazut si un comportament in general deviant cand cresc. In UE benzina cu Pb a fost interzisa de 10 ani…In Bucuresti peste 60% dintre autoturisme circula cu doar un pasager; Poluarea produsa de 50 de autoturisme o depaseste cu mult pe cea a unui autobuz si de infinite ori pe cea a tramvaielor, metroului sau troleibuzelor ELECTRICE ;
    • 0 (0 voturi)    
      solutii (Joi, 12 iunie 2008, 15:26)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Asociatia Eco-Europa

      Care ar fi solutiile?

      1. eliminarea PROGRESIVA a autovehiculelor cu norma de poluare mai joasa de euro 3;

      2. obligativitatea montarii filtrului de particule fine pe motoarele diesel (asa a procedat de curand primaria Munchen - Germania, insa guvernul Germaniei are politici de mediu coerente)

      3. Eliminarea imediata a treficului greu in timpul zilei (camioane, basculante, tiruri, etc.)

      4. Planterea excesiva a arborilor pe mijlocul marilor bulevarde, asa cum este in cazul Bulevardului Dorobanti (vis-a-vis de TRV), asa cum se vede in imaginea de aici: http://mtsmobile.ro/p002100-31071.jpg

      sau a bulevardului Lascar Catargiu, precum arata imaginea http://konst.org.ua/data/pictures/062/033.jpg

      Tramvaiele au utilitate maxima pe strazi inguste, acolo unde nu pot rula autobuze, troleibuze; pe marile bulevarde pot circula troleibuze (acestea sunt nepoluante), iar in locul liniilor de tramvai (care ocupa 2 benzi de circulatie) ar putea fi plantati sute de mii de arbori care ar curata aerul bucurestean.

      5. decongestionarea traficului, asa incat masinile sa nu mai arda carburant "pe loc"... ganditi-va cate noxe elimina un motor pe loc si in momentul demararii... eliminarea traficului poate fi facuta doar daca fiecare strada ar avea amenajate parcari.

      ----

      Si lista poate continua...
  • 0 (0 voturi)    
    gaura la covrig.... (Luni, 16 iunie 2008, 14:00)

    Dedalus [anonim]

    daca domnul ministru ar avea curiozitatea si bunavointa sa se mai uite prin licitatiile alea castigate de firme cu cifra de afaceri grase si pentru care studiile sunt dfacute pe 5% din suma tot de romani as mai zice.

    dar cand NICI UNA dintre firmele care lucreaza studiile de fezabilitate pentru fondurile structurale NU este pusa pe site,

    cand Master-Planurile pe apa in loc sa fie puse pe site sunt infundate prin sertare sa nu cumva sa le stie lumea de cat de proaste si interesate sunt solutiile gasite,

    Cand domnul ministru a stat cu fundul pe fondurile PHARE pentru proeictele pregatitoare cam 12 luni, i-a anuntat pe toti sa-si pregateasca documentele si dupa aia le-a luat toti banii ca sa-i dea la pregatirea unor fantasmagorice proiecte "regionale" (ca sa nu mai zic ca nici alea aprobate nu mai au nici un sens acum- proeictele fiind de fapt pregatite din IMPRUMUTURI la nivel regional).

    dati-mi voie sa spun ca domnul ministru ne cam da cu gaze de esapament in ochi....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi