Cercetatorii de la Universitatea Babes-Bolyai au descoperit o noua familie de reptile mezozoice din Transilvania

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 11 mai 2017, 17:36 Actualitate | Mediu

Paleontologii Universitatii Babes-Bolyai Cluj-Napoca si ai Muzeului Tarii Crisurilor Oradea au publicat rezultatele cercetarii fosilelor unei soparle care dovedeste prezenta unei noi familii denumite de catre acestia Barbatteidae, anunta Agerpres, citand un comunicat al universitatii.

Soparla, descoperita la Oarda de Jos, langa Alba Iulia, incadrata intr-un nou gen si noua specie, a fost denumita Oardasaururs glyphis. Ea atingea in jur de 20 cm lungime si a vietuit la finele Mezozoicului, in Cretacic, acum cca. 70 milioane de ani, pe un uscat insular (numit Insula Hateg, din disparutul Ocean Tethys), care ocupa la acea vreme o buna parte a Transilvaniei actuale.

"Ceea ce este caracteristic acestei soparle este sculptura foarte evidenta a acoperisului cranian, cu creste separate de santuri care imprima celui care priveste imaginea generala a unei scrieri, de unde si denumirea speciei de 'glyphis', insemnand 'cu scriere, prin sculptare", a declarat dr. Marton Venczel, de la Muzeul Tarii Crisurilor.

La randul sau, profesorul Vlad Codrea de la UBB Cluj-Napoca sustine ca aceasta este o 'descoperire remarcabila', atat prin pozitia sistematica a fosilei - noua pentru stiinta - cat si prin faptul ca imbogateste biodiversitatea Insulei Hateg de la final de Mezozoic.

"Este o dovada a faptului ca mai sunt inca suficiente elemente de cunoastere care pot fi adaugate acestui uscat insular, de faima mondiala prin evolutia lumii vii care l-a caracterizat. Aceasta mica soparla a vietuit in umbra dinozaurilor specifici acestei insule, parte dintre ei celebri prin faptul ca au devenit 'pitici' pe parcursul istoriei lor din cauza vietii in mediul insular. Daca soparla de la Oarda nu impresiona prin dimensiuni, fiind mai degraba mica, o forma inrudita denumita Barbatteius (definita de aceiasi cercetatori) ajungea la nu mai putin de 80 de cm lungime", a mai precizat Vlad Codrea.

[P] 1000 inseamna mai mult decat un numar

Angajatii sunt resursa cea mai importanta in orice companie, iar in cazul unui business de servicii, succesul se bazeaza pe resurse umane competente si implicate, care aduc plus valoare in relatia cu clientii. Societe Generale European Business Services, centrul care ofera servicii profesionale cu valoare adaugata in domenii precum finante, achizitii, resurse umane, KYC (Know Your Customers) si servicii de IT pentru grupul Societe Generale, a ajuns la pragul de 1000 de angajati in doar 6 ani de la infiintare.

Credeam ca or descoperit familia traditionala (Joi, 11 mai 2017, 17:50)

catalinmz [utilizator]

Or luat-o inaintea referendumului si or descoperit familia traditionala
    fel sau gen... nu familie (Joi, 11 mai 2017, 17:57)

danzigk [utilizator]

familia e numa' aia cu barbat si femeie... sa mai citeasca si astia de la BB :/

SONDAJ Este invatamantul profesional o solutie pentru lipsa fortei de munca calificate pe piata din Romania?

Invatamantul profesional a fost vazut in Romania ca o optiune care nu iti ofera foarte multe perspective de viitor. Astfel, foarte multi parinti si elevi prefera calea liceului si apoi a unei facultati care, de cele mai multe ori, produce someri pe banda rulanta.
(Sondaj sustinut de Asociatia Nationala a Industriei Textilelor din Romania)
1. Sunteti pro sau contra invatamantului profesional din Romania?
  • Pro - mi se pare o alternativa buna
  • Contra - nu iti ofera prea multe posibilitati profesionale pe piata muncii
  • Nu ma intereseaza, oricum voi trai pe banii parintilor
2. Considerati ca scoala profesionala ar putea fi o solutie pe termen mediu si lung pentru reducerea somajului?
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
3. Considerati viabila alegerea unei scoli profesionale in detrimentul unui liceu, mai ales in zonele unde economia nu este foarte diversificata?
  • Da
  • Nu
  • Nu stiu, nu ma intereseaza
4. Credeti ca este mai utila o scoala profesionala axata pe domenii unde exista o lipsa acuta de personal calificat sau o universitate care produce pe banda rulanta absolventi intr-un domeniu fara cautare pe piata muncii?
  • O scoala profesionala - sanse mai mari de angajare