Zero lei pentru piste de biciclisti in 2017 dupa ce bugetul Fondului pentru Mediu s-a injumatatit din cauza eliminarii timbrului pentru automobile. Ce alte programe sunt afectate

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Miercuri, 22 martie 2017, 12:47 Actualitate | Mediu

Calea Victoriei dupa modernizare 13
Foto: Hotnews
Bugetul Administratiei Fondului pentru Mediu pe anul 2017 s-a injumatatit fata de anul 2016, dupa taierea timbrului de mediu. Astfel, in 2016, institutia a avut un buget de circa 1 miliard de lei, iar in 2017 un buget estimat de 560 milioane lei. In 2017, pentru construirea pistelor de biciclete nu s-a alocat niciun ban. In 2017, pentru Programul de stimulare a innoirii parcului auto s-a propus alocarea a 136 milioane lei, iar in 2016 s-au alocat 145 milioane lei.

Alocari pentru proiectele si programele pentru protectia mediului in 2017:

- gestionarea deseurilor - credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei ;
- protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare - credite de angajament : 0 mii lei; credite bugetare: 230.000 mii lei;
- conservarea biodiversitatii si administrarea ariilor naturale protejate - credite de angajament : 46.493 mii lei;  credite bugetare: 0 mii lei;
- impadurirea terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea durabila a padurilor - credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 80.000 mii lei;
-  educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului - credite de angajament: 50.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
- cresterea productiei de energie din surse regenerabile -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei
- efectuarea de monitorizari, studii si cercetari in domeniul protectiei mediului si schimbarilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internationale, directive europene sau alte reglementari nationale sau internationale, precum si cercetaredezvoltare in domeniul schimbarilor climatice -credite de angajament: 40.100 mii lei; credite bugetare: 10.274 mii lei;
- inchiderea iazurilor de decantare din sectorul minier -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
- instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire - credite de angajament: 94.692 mii lei; credite bugetare: 14.692 mii lei;
- programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitatile din mediul urban - credite de angajament: 0 mii lei;  credite bugetare: 1.545 mii lei;
- Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national - credite de angajament: 180.000 mii lei -creditele bugetare: 136.616 mii lei;
- Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei;
- Programul de dezvoltare si optimizare a Retelei Nationale de Monitorizare a Calitatii Aerului - credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 28.158 mii lei
- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic - credite de angajament: 90.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Vezi aici propunerea de buget pe anul 2017.

Alocari pentru proiectele si programele pentru protectia mediului in 2016:


- gestionarea deseurilor - credite de angajament : 100.000 mii lei; Credite bugetare: 20.000 mii lei;
- protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare  cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare - credite de angajament - 0; credite bugetare - 275.562 mii lei;
- conservarea biodiversitatii  si administrarea ariilor naturale: credite de angajament - 80.000 mii lei; credite bugetare - 40.000 mii lei;
- impadurirea terenurilor degradate, reconstructia ecologica si gospodarirea  durabila a padurilor - credite de angajament - 50.000 mii lei; credite bugetare - 20.000 mii lei;
- educatia si constientizarea  publicului privind protectia mediului - credite de angajament - 30.000 mii lei; credite bugetare - 20.000 mii lei;
- cresterea productiei de energie din surse regenerabile: - credite de angajament - 0 lei; credite bugetare - 22.000 mii lei;
- efectuarea de monitorizari, studii si cercetari in domeniul protectiei mediului si schimbarilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internationale, directive europene sau alte reglementari nationale sau internationale, precum si cercetaredezvoltare in domeniul schimbarilor climatice - credite de angajament - 45. 355 mii lei; credite bugetare - 35.000 mii lei;
-inchiderea iazurilor de decantare din sectorul minier - credite de angajament - 0 lei; credite bugetare - 15.000 mii lei;
- instalarea sistemelor de incalzire care utilizeaza energie regenerabila, inclusiv inlocuirea sau completarea sistemelor clasice de incalzire - credite de angajament: 94.739 mii lei; credite bugetare: 44.532 mii lei;
- programul national de imbunatatire a calitatii mediului prin realizarea de spatii verzi in localitatile din mediul urban - credite de angajament: 10.000 mii lei;  credite bugetare: 24.550 mii lei;
- Programul de stimulare a innoirii parcului auto national - credite de angajament: 145.000 mii lei -creditele bugetare: 145.000 mii lei;
- Programul de realizare a pistelor pentru biciclisti -credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
- Programul de dezvoltare si optimizare a Retelei Nationale de Monitorizare a Calitatii Aerului - credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 35.000 mii lei
- Reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera in transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic - credite de angajament: 75.000 mii lei; creditele bugetare: 15.000 mii lei;
- imbunatatirea utilizarii  eficiente a energiei in cladiri -  credite de angajament: 45.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Vezi aici bugetul pe anul 2016.

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezolutie referitoare la "mobilitatea urbana durabila". Prin acest document, deputatii incurajau statele membre si orasele sa elaboreze planuri de mobilitate urbana durabila acordand prioritate modalitatilor de transport cu emisii scazute, vehiculelor propulsate de carburanti alternativi si care folosesc sisteme de transport inteligente, tinand seama totodata de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusa. De asemenea, acestia s-au exprimat in favoarea unei politici in materie de parcare (spatii de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptata) care sa se poata fi incadrata intr-o politica urbana integrata, dar si in favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orase.

Comisia si statele membre au fost invitate:

i) sa creeze o retea dedicata mobilitatii durabile, care sa integreze exemple privind bunele practici in materie de planificare teritoriala si utilizare a teritoriului (axata pe utilizarea in comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta si pe jos);

ii) sa incurajeze orasele sa participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orasele si comunitatile inteligente;

iii) sa lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilitati durabile.

In plus, inca din 2014 la Parlamentul European se afla o propunere de rezolutie referitoare la promovarea rețelelor de piste pentru biciclete.

In aceasta este invitata Comisia Europeana să definească o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei înlocuind automobilul, de exemplu prin investiții în infrastructuri pentru biciclete și în servicii de închiriere a bicicletelor.























​VIDEO MASA ROTUNDA Ce fac si ce ar putea sa faca bancile pentru economie si companii? Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, in dialog cu cititorii HotNews.ro

Am vazut saptamana trecuta ca Institutul de Statistica a anuntat o crestere economica record - insa analistii si economistii, ne anunta ca de fapt lucrurile nu sunt chiar atat de roz. Este economia bine finantata in acest moment? Se fac investitii private? Dar publice? Cum pot ajuta bancile mai mult economia, statul si companiile private? La toate aceste intrebari au raspuns Horia Braun, economistul sef al BCR, alaturi de Florian Libocor (economistul sef al BRD-GSG) si de Andrei Radulescu (economist sef al BT) in cadrul mesei rotunde care a avut loc luni dimineata.
  • Intalnirea s-a incheiat. Urmareste inregistrarea VIDEO in articol

3679 vizualizari

  • +11 (27 voturi)    
    mda (Miercuri, 22 martie 2017, 12:56)

    SoulSearcher [utilizator]

    mi se pare normal, in romania masina primeaza, de aia au si scos taxa de mediu la inmatricularea cazanelor din germania

    biciclisti ? da-i dreq, sa se mute in olanda sau danemarca daca vor bicla
    • -8 (20 voturi)    
      ai perfecta dreptate;) (Miercuri, 22 martie 2017, 13:03)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      ce daca suntem in evul mediu boss.. hai sa facem pistele o prioritate nationala :D..
      • -16 (18 voturi)    
        eh... (Miercuri, 22 martie 2017, 14:06)

        Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOCAN

        Alti discriminati mai egali intre egali, minoritate vesnic miorlaitoare.

        Stai sa afle ca-n vest exista si spitale sau scoli decente + alte chestii care sunt de baza, inainte de orice alte basini fengshui.
    • -9 (15 voturi)    
      Pe ce lume traiti? (Miercuri, 22 martie 2017, 13:47)

      Arting [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      98% din biciclisti circula pe carosabil si/sau pe trotoar impreuna cu pietonii! Sunt bani aruncati caci intai trebuie sa ai omul civilizat si apoi sa-i satisfaci cerintele implicite! ca si gunoaiele aruncate de pe4 fereastra masinilor scumpe sau de la bloc pe pietoni,ca si rahatii care umplu trotoarele desi sunt legi si amenzi,SI MULTE ALTELE,ROMANUL MEDIU MAI ARE MULT PANA CA CIVILIZATIA SA-I INTRE IN SANGE NU DOAR SA FIE O IMITATIE A CEEA CE A VAZUT IN oCCIDENT!
      • +10 (12 voturi)    
        mda (Miercuri, 22 martie 2017, 14:05)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Arting

        eu am un vecin la 4, care isi goleste zilnic scrumiera pe geam, si fumeaza nu gluma.... jos pe spatiul verde sunt munti de chistoace de la el

        sa ma duc sa-l impusc ? nu cred ca ar plange cineva dupa el, e o lepra care nu stiu ce face, ca nu munceste niciodata.

        ca el sunt cel putin 30% dintre romani, oameni fara viitor care nu le pasa decat de tigara de azi si bericica de maine
      • +6 (6 voturi)    
        Circula pe unde pot. (Miercuri, 22 martie 2017, 15:19)

        ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Arting

        Civilizatia incepe cand nimeresti Caps Lock pe tastatura.
        • -1 (3 voturi)    
          Depinde de scopul in viata! (Miercuri, 22 martie 2017, 15:53)

          Arting [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

          Daca esti dactilografa) si depinde banul tau de modul in care prezinti un text atunci sigur ca esti atent la punere in pagina,aspect ,corectitudine etc.! Daca esti un "batator" ocazional,ca mine ,care isi exprima o OPINIE, atunci mai faci si greseli dactilo,ba chiar,Doamne fereste, pentru puristi,gramaticale! Altfel,la fond,vreo idee,opinie etc?Asta cu "pe unde pot",adica pe carosabil ,in paralel cu pista de pe trotoar si te mai si injura daca ii atragi atentia,face parte din mitocanismul cotidian al generatiei!
  • -12 (20 voturi)    
    Biciclistii au fost principalii #rezist! (Miercuri, 22 martie 2017, 13:00)

    Miky60 [utilizator]

    Este o razbunare, ca noi biciclistii suntem mult mai inteligenti, mai culti, mai intelectuali ca marea masa care merge cu masina sau motocicleta si polueaza planeta pentru ca sunt inculti, iar noi am fost principalii actori in #rezist si au fost mereu in strada sau in online, in timp ce soferii si motociclistii au stat acasa sau au mers la protestele psd-ului!
    • +6 (10 voturi)    
      Ei , as ... (Miercuri, 22 martie 2017, 13:28)

      si_mort_va_vad [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Las' ca vine fifirica si ne uuuumple de 3,14zde , pe modelul ei si al holgutzei ... proaste -bâta dar ...
      vopsite !
    • -15 (15 voturi)    
      nu zau .!!!!!? (Miercuri, 22 martie 2017, 14:03)

      GIGI_CIOCAN [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      hai sa ne C**M pe noi ...
      iti dai seama cat de evoluati sunteti voi astia " biciclistii" ...... clasa cu cea mai mare concentratie de " genii" :D
      • +3 (3 voturi)    
        Nici sa-ti scrii numele fara caps nu esti in stare (Miercuri, 22 martie 2017, 15:17)

        ouyang [utilizator] i-a raspuns lui GIGI_CIOCAN

        Ai dreptate. Biciclistii sunt genii.
    • 0 (0 voturi)    
      nu-l bagati in seama! (Joi, 23 martie 2017, 0:18)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Nici nu cred ca e biciclist - vrea, pur si simplu, sa va infurie impotriva biciclistilor si, dupa ce vor fi F multi oameni infuriati sa... organizeze o "dezbatere" din care sa reiasaa si ca biciclistii sunt putini si ca-s cam pesedisti, ashaaaa... >:)
  • +9 (15 voturi)    
    Mai taie din ele, da-le dreq (Miercuri, 22 martie 2017, 13:07)

    cato [utilizator]

    Biciclistii ocupa spatiu, pistele nu mai spun. Trebuie loc pentru masini cu un singur pasager.
    • -6 (10 voturi)    
      sau (Miercuri, 22 martie 2017, 14:08)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui cato

      Incurajat mijloacele de locomotie electrice ca sa nu ocupi strada cu unii care se misca incet, mintindu-se ca fac sport si traiesc sanatos intre kfc si mcdonals.
  • -7 (15 voturi)    
    Cand facea Tariceanu taxe verzi la masini (Miercuri, 22 martie 2017, 13:45)

    jackalphonse [utilizator]

    Era naspa.
    daca le desfiinteaza psd-ul, este tot naspa. Trebuia sa le desfiinteze idolul politic ca sa fie o idee buna.
    Inercati sa faceti piste de bicicleta din alte surse nu din taxe vamale mascate.
    • +11 (13 voturi)    
      ... (Miercuri, 22 martie 2017, 14:31)

      Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

      de oriunde, dar sa le faca. si sa le f**a 500 de euro amenda alora care opresc chiar si pentru un minut pe ele.
      • +5 (5 voturi)    
        Nu chiar de oriunde (Miercuri, 22 martie 2017, 15:07)

        jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

        Nu mi se pare ok sa impiedici un drept prin niste taxe, indiferent ce se face cu taxele alea.
        • +1 (3 voturi)    
          ... (Miercuri, 22 martie 2017, 17:05)

          Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

          Ce drept mai exact? Ofera putina clarificare asupra afirmatiei tale.
          • +3 (3 voturi)    
            Dreptul de a cumpara un produs (Miercuri, 22 martie 2017, 22:59)

            jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Bucuresti

            Si sa lasam propaganda in care msinile la mana a doua sunt "cazane" in timp ce loganurile sunt masini de lux...
            • +1 (1 vot)    
              ... (Joi, 23 martie 2017, 9:34)

              Andrei_Bucuresti [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

              A, ok, asta chiar nu cunosc.
              Cand am scris de oriunde, am fost vag, vroiam sa scriu: de oriunde alt undeva, dar sa le faca. Margeam pe ideea ta, ca sa le faca din alte surse nu taxe vamale, cum scrisesem :)
  • +9 (9 voturi)    
    Returnarea banilor din taxa de timbru (Miercuri, 22 martie 2017, 13:55)

    Je__ [utilizator]

    Asta cand se face?
  • +6 (12 voturi)    
    Pista ma-sii-nii (Miercuri, 22 martie 2017, 14:42)

    miss saloane [utilizator]

    Pistele de biciclete nu sunt o prioritate intr-un oras sufocat de masini si in care nu ai o alternativa la masina decat un transport in comun mizerabil si fara orar.

    Ordinea e urmatoarea: cumparate autobuze si marcate benzi unice. Cand sunt gata, facut public faptul ca in X zile se taxeaza intrarea sau traversarea orasului. Din ziua cand incepe taxarea trebuie sa existe un transport in comun brici. Apoi pentru ca oamenii vor merge cu autobuzul incepem sa punem piste de biciclete. La noi, ca de obicei se incepe cu curucucu.
  • +8 (8 voturi)    
    hmm (Miercuri, 22 martie 2017, 14:57)

    adrian_rolland [utilizator]

    Cam citi bani au fost alocati in ultimii 10 ani din taxa de timbru FIX pentru constructia pistelor de biciclisti? Sau citi km de drum s-au refacut din celebra acciza de 7 eurocenti pe combustibilul vindut?
  • +5 (5 voturi)    
    un motiv in plus (Miercuri, 22 martie 2017, 15:05)

    _sandu_ [utilizator]

    sa bage si biciclistii pe banda cu prioritate. Asta in cazul in care se mai face asa ceva.
  • +3 (3 voturi)    
    Piste pentru biciclisti la Targoviste (Miercuri, 22 martie 2017, 18:36)

    geonicol [utilizator]

    Este pur si simplu bataie de joc.Au injumatatit trotuarul ,au tras o linie alba de vopsea si gata pista.Nu au continuitate,sunt chiar periculoase atat pentru pietoni cat si pentru biciclisti,se termina brusc,fara panta la treceri,cu stalpi inclusi ,dezastru.Nici nu vreau sa ma gandesc cat o fi incasat firma care a vopsit trotuarul.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi