Un roman din trei din mediul urban isi doreste sa participe la actiuni de protectie a mediului si ar atrage grupuri de prieteni alaturi de el, reiese dintr-un studiu al Reveal Marketing Research pentru "Let's Do It, Romania!", potrivit Agerpres.

"2 din 3 romani considera ca actiunile organizate pentru colectarea deseurilor din spatiul verde produc schimbari in comportamentul cetatenilor. Un capitol la care tara noastra are de suferit este comportamentul romanilor fata de deseuri atunci cand ies in natura, iar rezultatele sunt vizibile in actiunile nationale de curatenie organizate de "Let's Do It, Romania!". Studiul arata insa ca, cel putin la nivel declarativ, 8 din 10 romani obisnuiesc sa stranga deseurile produse de ei si de prieteni atunci cand ies in natura, iar 17% dintre romani spun ca aduna si deseurile lasate in urma de altii. De cealalta parte, 4,5% dintre respondenti nu se considera responsabili de strangerea deseurilor, iar 0,2% spun ca nu au timp si de multe ori uita sa le stranga", se arata in document.

Unul din trei romani a auzit de 'Let's Do It, Romania!', iar persoanele cu varsta cuprinsa intre 18-25 de ani sunt cele mai dispuse sa participe in viitor la evenimentele ONG-ului (41%), urmate de cei cu varste intre 36 si 45 de ani (36%).

"25% din cei intervievati sustin ca ar putea implica alaturi de ei 1-3 persoane, 36% dintre respondenti considera ca pot mobiliza si alte 4-5 persoane, in timp ce 24% sustin ca pot convinge pana la 10 persoane sa ia parte la actiuni de voluntariat. Cele mai putin dispuse sa participe la astfel de actiuni sunt persoanele de peste 46 de ani si cele care au absolvit doar treapta I de liceu (10 clase). Dintre persoanele cu studii post-universitare, 80% cred ca 'Let's Do It, Romania!' poate aduce schimbari de comportament in randul populatiei", mentioneaza sursa citata.

Studiul a fost realizat in noiembrie 2016, in randul a 1.000 de respondenti, cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 de ani, din mai multe regiuni ale tarii: Bucuresti, Muntenia, Moldova, Transilvania. Metoda de cercetare folosita este CATI (chestionar standardizat aplicat prin telefon persoanelor selectate aleator). Datele sunt reprezentative la nivel national, urban.