Proteste impotriva despadurilor abuzive, anuntate pentru sambata in Bucuresti si in tara de UnitiSalvam, incepand cu ora 16:00

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 9 mai 2015, 10:43 Actualitate | Mediu

Defrisare Alba
Foto: Ministerul Mediului
Proteste masive impotriva despaduririlor abuzive au fost anuntate  sambata in Bucuresti si in mai multe orase din tara, plus diaspora. In Capitala adunarea va avea loc la intrarea in Parcul Herastrau din Piata Charles de Gaulle si si-au anuntat prezenta pe Facebook peste 9.000 de persoane. Anuntul de mobilizare a fost postat pe Facebook de campania Uniti Salvam, aflata in epicentrul protestelor impotriva exploatarii aurifere de la Rosia Montana si impotriva exploatarii gazelor de sist.

"Sambata, 9 mai, in mai multe orase din tara va avea loc primul protest major impotriva despaduririlor abuzive, care au lasat Romania in numai cativa ani cu mai putin de jumatate din suprafata impadurita pe care o avea in 1989. Situatia este cu atat mai grava cu cat in Romania exista jumatate din suprafata totala de padure virgina din Uniunea Europeana, iar la nivelul clasei politice avem numai complicitati cu beneficiarii despaduririlor abuzive, indiferent de guvernantii care s-au succedat la putere in ultimii 25 de ani. Astfel, in anticamera despaduririlor abuzive "retrocedarile ilegale de paduri" ii avem acum pe indosariatii Viorel Hrebenciuc, Ilie Sarbu (socrul lui Victor Ponta!), Dan Sova, "Printul" Paul, Tudor Chiuariu, Valeriu Stoica etc., dar o complicitate cu cei insetati de lemnul romanesc ne indica si gestul recent al presedintelui Klaus Iohannis de intoarcere catre Parlament a legii care punea capat monopolului companiei austriece Schweighofer Holzindustrie", se arata in anuntul de mobilizare de pe Facebook creat de Uniti Salvam.

Totodata, participantii sunt invitati la "o plimbare" pe traseul Piata Charles de Gaulle, Piata Victoriei, Buzesti, bd. Stirbei Voda, Cotroceni, Parcul Izvor si Ministerul Mediului.

La Cluj, protestul a fost anuntat in Piata Unirii si au anuntat prezenta circa 3.500 de persoane.

Manifestatii similare vor avea loc si in orasele:

-> Alba-Iulia: https://www.facebook.com/events/316720428501746/
-> Arad: https://www.facebook.com/events/1419954201657398/
-> Baia Mare: https://www.facebook.com/events/694481813991022/
-> Barlad: https://www.facebook.com/events/1572503269682122/
-> Brasov: https://www.facebook.com/events/355759117956669/
-> Cluj: https://www.facebook.com/events/1070549379625832/
-> Craiova: https://www.facebook.com/events/1617457235133373/
-> Drobeta-Turnu Severin: https://www.facebook.com/events/1582222368714672/
-> Focsani: https://www.facebook.com/events/963080373725882/
-> Galati: https://www.facebook.com/events/1724360651111544/
-> Iasi: https://www.facebook.com/events/1000188059998935/
-> Mangalia: https://www.facebook.com/events/708452375950701/
-> Oradea: https://www.facebook.com/events/1569483046634820/
-> Pitesti: https://www.facebook.com/events/711720032272358/
-> Ploiesti : https://www.facebook.com/events/1602849166652773/
-> Radauti: https://www.facebook.com/events/662675337171072/
-> Sfantu Gheorghe: https://www.facebook.com/events/467001783465297/
-> Sibiu: https://www.facebook.com/events/1571640683097172/
-> Sighisoara: https://www.facebook.com/events/861826773889735/
-> Suceava: https://www.facebook.com/events/977863172247441/
-> Targoviste: https://www.facebook.com/events/1574721896115549/
-> Timisoara: https://www.facebook.com/events/823389901063007/
-> Tulcea: https://www.facebook.com/events/1591738867782537/
-> Vaslui: https://www.facebook.com/events/991013077578351/

In plus, pe site-ul de-clic.ro a aparut petitia "Salveaza padurea: ia drujba din mana Holzindustrie Schweighofer! ", semnata de circa 7.000  de persoane.

"Dupa ani de dezbateri, Parlamentul a adoptat recent o lege de modificare a Codului Silvic. Legea este departe de a fi una ideala, insa acum se afla in pericol de a fi amendata din nou, la presiunea firmelor austriece. Miza este limita de 30% impusa prin noul Cod Silvic oricarei companii in procesarea unei specii de arbori din Romania. In replica Holzindustrie Schweighofer, care toaca deja, la propriu, padurile Romaniei a trecut la intimidari. Aceasta ameninta cu deteriorarea relatiilor comerciale dintre Austria si Romania daca plafonarea nu este eliminata din lege. Amenintarile au functionat: presedintele Klaus Iohannis a refuzat promulgarea legii si a retrimis-o in luna martie Parlamentului pentru rediscutarea amendamentelor impuse de HolzindustrieSchweighofer. Cere ACUM deputatilor sa introduca URGENT Codul Silvic pe ordinea de zi a plenului si sa respinga amendamentele solicitate prin vocea presedintelui Romaniei de Holzindustrie Schweighofer", scrie in petitie.

Initiatorii petitiei recunosc ca proiectul de Cod Silvic are multe lipsuri, insa spun ca urgenta este acum sa nu incapa mai mult lemn pe mana firmei austriece. "Insistam asupra faptului ca acest Cod Silvic, in forma adoptata de Parlament, este o lege cadru cu multe lacune (vezi observatiile societatii civile). Petitia de fata este un instrument de reactie rapida in fata adoptarii iminente a unei legi care poate pierde o reglementare importanta (cota de 30%) in procesul re-examinarii, care poate stirbi substantial rolul fundamental al Codului Silvic de aparator al padurii.  Presiunea trebuie mentinuta pana cand principiile Codului Silvic vor fi transformate in norme specifice de implementare", mai scriu initiatorii petitiei.


Scandalul s-a declansat si a escaladat dupa ce pe 27 aprilie Environmental Investigation Agency (EIA), un ONG de mediu cu birouri in Washington D.C. si Londra, a dat publicitatii filmari din care reiese ca reprezentantii companiei Holzindustrie Schweighofer Romania ar accepta cu buna stiinta si ar recompensa printr-un sistem de bonificatie lemnul taiat ilegal din padurile din Romania. Potrivit informatiilor aparute pe retelele de socializare, societatea civila se teme ca Holzindustrie Schweighofer Romania face presiuni asupra parlamentarilor ca limita de 30% impusă prin noul Cod Silvic oricarei companii în procesarea unei specii de arbori din România sa fie crescuta. Mai mult, societatea civila acuza ca presedintele Klaus Iohannis a retrimis codul silvic in Parlament pentru a ajuta Holzindustrie Schweighofer Romania.


Pe 23 martie, Presedintele Romaniei a retrimis noul cod silvic inapoi in Parlament pentru amendamente si dezbateri. La scurt timp a fost data publicitatii scrisoarea trimisa de CEO-ul Schweighofer catre primul ministru al Romaniei, cerand sa schimbe Codul Silvic, in caz contrar amenintand cu efecte negative asupra comertului dintre Austria si Romania, in general. Elementul din Codul Silvic care face obiectul dezbaterilor este limita de 30% impusa oricarei companii in procesarea unei specii sau sortiment din Romania.

Reprezentantii Holzindustrie Schweighofer Romania spun intr-un punct de vedere trimis la solicitarea HotNews.ro ca respecta legile si reglementarile in vigoare atunci cand cumpara lemn.

In privinta acuzatiilor privind cumpararea de lemn taiat ilegal, reprezentantii Holzindustrie Schweighofer spun ca vor demara o ancheta interna si va lua decizii in consecinta. "Toate persoanele implicate in procesul de achizitionare sunt obligate sa semneze pe proprie raspundere faptul ca vor respecta normele de conduita interna. Compania noastra nu va tolera  comportamentul inadecvat  al angajatilor sai", se arata in raspunsul trimis de Holzindustrie Schweighofer Romania.

In ceea ce priveste reglementarile propuse in noul Cod Silvic, reprezentantii companiei spun ca nu se opun acestora.

"Romania are 6 milioane de hectare de terenuri forestiere. Dintre acestea, 2 milioane de hectare sunt paduri de conifere. Recoltarea totala din Romania este de 19 milioane mc pe an, din care 8 milioane mc sunt busteni de conifere (date INSSE). Dupa deschiderea unitatii de productie de la Reci, Holzindustrie Schweighofer va cumpara  si prelucra busteni de conifere in valoare de 2,3 milioane mc lemn de origine romaneasca si 1,2 milioane mc de lemn provenit din import. Astfel, volumul total de bustean de conifer achizitionat  de  Holzindustrie Schweighofer din fondul forestier romanesc,  va fi de 29%.  Aceasta este o confirmare suplimentara a faptului ca Holzindustrie Schweighofer nu se opune Codului Forestier  ci  interferentei acestuia in dezvoltarea afacerilor societatilor comerciale private.  Noi consideram ca limitarea liberei circulatii a marfurilor este impotriva abordarilor stabilite de catre Uniunea Europeana. Codul Silvic are rolul de a reglementa gestionarea responsabila si durabila a padurilor din Romania. Aspecte privind concurenta nu isi au locul in Codul Silvic. In plus, la solicitarea noastra, Consiliul Concurentei  a confirmat faptul ca o astfel de limitare este contrara dreptului concurentei in Romania si Europa, precum si liberei circulatii a marfurilor", mai spun reprezentantii companiei.










11129 vizualizari
  • -4 (22 voturi)    
    miting pe facebook (Vineri, 8 mai 2015, 9:30)

    xanti [utilizator]

    Cum ii place presedintelui.
    E bine ca ies cei de pe facebook e plin internetul de paduri.
    Dar in Harghita si Covasna nu iese nimeni ca sunt direct interesati sau acolo fura toti?
    • +13 (13 voturi)    
      Ba da (Vineri, 8 mai 2015, 10:34)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Se iese si in Covasna, la Sf Gheorghe.
    • +3 (7 voturi)    
      Da , da , da (Vineri, 8 mai 2015, 12:18)

      CiprianNicolae2 [anonim] i-a raspuns lui xanti

      Paiata de la cotroceni sigur va fi alături de manifestanti că doar de facebook-isti a fost ales . Sau nu ( va fi alături de ei ) ?
    • 0 (0 voturi)    
      miting sponsorizat de amicii lui ilici (Sâmbătă, 9 mai 2015, 13:08)

      timp tamp [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      Austriecii doar prelucrează lemnul, exploatarea pădurilor o fac mafioții în special arabi ai lui ilici și ponta plăgiuță. Bătălia se duce pentru ca austriecii să nu poată prelua mai mult de 30%, să rămână pentru export în țările arabe cât mai multă cherestea.
  • +5 (27 voturi)    
    protestele la romani (Vineri, 8 mai 2015, 9:36)

    toxx [utilizator]

    pe chestii mici si punctuale, ca de obicei: ba se defriseaza 5 paduri, ba se ia aur din 5 dealuri, ba vor unii in 3 sate sa sape dupa gaze. dar nu iese nimeni masiv in strada pentru a schimba cauza acestor efecte, nu iese nimeni in strada sa ceara ca proprietatea privata sa fie sfanta, si nu mai jos de X metri in pamant a statului, si restul al tau, nu iese nimeni in strada masiv sa urle pentru legile care hotii vor sa le schimbe ca sa nu mai faca puscarie pt furat, nu iese nimeni sa faca scandal pt ca educatia de 20 de ani a distrus tot tineretul, pt ca toti fac experimente pe ei, nu iese nimeni sa urle ca n-am legat Moldova de Ardeal de 25 de ani printr-o sosea expres, macar, si ar fi mai multe probleme cheie la care ar trebui sa ne spumam daca am avea toti o educatie in sensul asta. Dar multa lume din tara asta considera Romania ca pe un hotel, in care doar sta, isi vede fiecare de treaba lui, si viata merge inainte.
    • +10 (14 voturi)    
      Defetismul la romani (Vineri, 8 mai 2015, 10:45)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui toxx

      Daca se organizeaza ceva pt paduri de ce nu se organizeaza ceva pt educatie , daca se iese in Covasna de ce nu se iese in Harghita, daca sunt 1000 de ce nu sunt 10.000, daca sunt 10.000 de ce nu sunt 100.000, daca nu se protesteaza de ce nu se protesteaza, daca se protesteaza de ce se protesteaza ca oricum nu se schimba nimic.

      Si tot asa inainte, poporul roman este cel mai mare dusman al sau pentru ca nu-i convine niciodata nimic. Si in loc sa faca si el acolo ceva oricat de mic dupa posibilitati prefera sa stea pe margine si sa se planga ca de ce nu fac altii pt el.

      Domnul meu, daca vrei sa protestezi pt educatie sau pt schimbarea legilor si ti se pare ca nu misca nimeni poti sa faci tu primul pas sa organizezi ceva. Ca de acolo incepe totul. Sau, daca nu doresti sa-ti misti fundul. lasa-i pe altii sa faca asa cum stiu ei mai bine
      • -3 (5 voturi)    
        . (Vineri, 8 mai 2015, 12:10)

        adevarul gol golut [anonim] i-a raspuns lui Dan

        Dragul meu, tu esti zvoner sau raspandac? Stii bancu' ala, de xx te xx oricum, dar sa stiu cum te asez.
    • +8 (8 voturi)    
      este un început (Vineri, 8 mai 2015, 10:50)

      capitan [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      și dacă vezi că se poate face mai mult, fii inițiatorul acțiunilor pe care le enumeri și ai să vezi ce mulți te vor urma !
    • +4 (6 voturi)    
      Lucruri mici? (Vineri, 8 mai 2015, 11:13)

      andrei [anonim] i-a raspuns lui toxx

      Tie ti se par putine defrisarile masive din ultimii 25 de ani? Ma intreb daca esti in stare sa iesi din casa si sa parasesti tastatura prin care iti castigi bacsisul neimpozabili de postac, sa mergi prin zonele defrisate sa vezi ce inseamna asta si cum fura nemernicii. Habar nu ai ce vorbesti, dupa tine ar trebui sa protestam numai daca ne-ar arunca Ponta, Verestoy, Iohannis si Base bomba nucleara in cap.
    • 0 (0 voturi)    
      e ceva mai complicat (Sâmbătă, 9 mai 2015, 22:29)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      vrei sa ies in strada si sa cer sa nu mai voteze prostimea toti penalii in parlament?..
  • +21 (23 voturi)    
    Daca (Vineri, 8 mai 2015, 9:38)

    Alor [utilizator]

    Daca esti roman adevarat constientizeaza gravitatea defrisarilor abuzive si participa la unul din mitingurile anuntate. Roman patriot nu inseamna sa-l injuri pe Ponta sau Iohannis pe net si nici pe Simona Halep ca nu isi merita locul in clasamentul Atp. Exprima-ti opinia intr-un cadru autorizat. Iubeste Romania, lupta pentru ea !
    • +2 (12 voturi)    
      reciproca (Vineri, 8 mai 2015, 10:13)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      Tu ai iesit cind a fost vorba sa protestam impotriva mafiotilor din parlament cind au facut scut in jurul Sova?
      Voi nu intelegeti ca in parlament acolo unde se fac legile acetsei tari s-a inchegat o hoarda de mafioti si din cauza lor se duc dracului nu numai padurile dar si apele, si campiile si tot ce are tara asta.
      • +2 (4 voturi)    
        Este (Vineri, 8 mai 2015, 14:49)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

        este un adevar insemnat ceea ce spui. Iar impotriva mafiotilor care au facut scut impotriva lui Sova nu am fost. In schimb am stat multe ore la coada la ambasada sa votez pentru normalitate si impotriva sefului mafiotilor.
    • +4 (12 voturi)    
      moratoriu (Vineri, 8 mai 2015, 11:02)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Alor

      Trebuie protestat nu împotriva defrișărilor ilegale sau abuzive, ci împotriva TUTUROR defrișărilor. Cele mai multe păduri au fost defrișate perfect legal. De aceea ar trebui cerut un moratoriu de 10 ani, perioadă în care să nu se mai taie nimic. Nimic?

      Da. Nu are nici un rost să iei drujba austriecilor și să o dai românilor, americanilor sau altor neamuri (proaste).
      • +2 (4 voturi)    
        Ai perfecta dreptate (Vineri, 8 mai 2015, 14:45)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Corect .
        • 0 (0 voturi)    
          Dreptatea lui Mazeta? (Sâmbătă, 9 mai 2015, 13:44)

          Sani [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          Mazeta n-are dreptate nici cand spune Buna Dimineata!

          Sau, daca vrei si cand tace el de fapt minte (gandeste mintind si minte gandind).....ca si prietenii lui: Iliescu, Ponta, PSD & Co,....+ actualul aliat in lupta contra DNA = fostul 'dusman' Basescu.
        • 0 (0 voturi)    
          se referea la rusi (Sâmbătă, 9 mai 2015, 14:16)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          corect
  • +7 (15 voturi)    
    Participantii (Vineri, 8 mai 2015, 9:44)

    LegatusAugusti [anonim]

    Vor participa (intreb):

    -Prezidentul Klaus Iohannis pentru a protesta contra distrugerii masive a padurilor (inca) ale Romaniei de catre Holzindustrie Schweighofer/Austria ?
    -Bombonello si Mr.Ponta in calitate de "martiri" ai fondului forestier romanesc ? Bombonello este cel care a scos la mezat codrii Romaniei !
    -Distinsul domn Nechita ot Iasi/PSD - teietorul de tei si castani din dulcele targ ? Era oare prea suparat pe Adinutza cea frumoasa si simtea nevoia imperioasa sa taie ceva ?
    -Distinsul domn Romeo Stavarache/PNL - primarul Bacaului (cercetat in 8 cauze penale) - eradicatorul eco-sistemului bacauan ?
    -Attila Verestóy/UDMR (RMSZ) - supranumit "drujba lui Dumnezeu" ?
    -Puzderia de sefi si sefuleti PSD+PNL+UDMR+UNPR+PC+PPDD din spatiul carpato-ponto-danubian care fac ceva pe el eco-sistem, padure, codru, copac din lipsa oricarui bun simt si/sau educatii elementare (macar 1 din cei 7 ani obligatorii de acasa) ?

    Doar niste intrebari !
    • -3 (15 voturi)    
      nicio vorba de pdl si basescu? (Vineri, 8 mai 2015, 10:16)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui LegatusAugusti

      in fond ungurii au fost marii aliati ai lui basescu si el le a dat ministerul mediului sa faca ce vor cu padurile. hai sa punem toate partidele si toti infractorii pe tabla, nu doar adversarii politici: pdl si basescu participa?
      • +4 (4 voturi)    
        Cu voia Dvs...... (Vineri, 8 mai 2015, 10:50)

        LegatusAugusti [anonim] i-a raspuns lui jackalphonse

        ..........ex-PDL-ul este cuprins in PNL.
        Basescu ? Ai dreptate, a tacut melc in chestia asta ! Participa ?
  • -10 (18 voturi)    
    wow (Vineri, 8 mai 2015, 9:45)

    adrian_rolland [utilizator]

    Si vor fi 100 de participanti... cool!
    • +6 (8 voturi)    
      Meri si tu ca sa fie 101 (Vineri, 8 mai 2015, 10:46)

      Dan [anonim] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Ca de dat din gura de pe canapea poate oricine.
      • -3 (3 voturi)    
        @Dan (Vineri, 8 mai 2015, 14:15)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui Dan

        Vorbim luni "prietene" cind se va da numarul real al participantilor. Romania are probleme MULT mai grave (legea ANI / DNA) pentru care nu se iese in strada.

        Si ca fapt divers, vorbeste-mi corect in lb. romana ;-)!

        Zi usoara!
        • 0 (0 voturi)    
          @adrian (Sâmbătă, 9 mai 2015, 14:27)

          tudoran [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

          Pai vorbim, vrei sa facem pariu ca o sa fie mai multi de 100?
          Vrei sa iasa lumea in strada impotriva legilor DNA/ANI? Foarte bine, organizeaza ceva. Ca pana acu doar te-ai plans ca nu fac altii si pentru tine.

          Cat despre limba romana, "meri" in loc de "mergi" este o expresia tipica a graiului ardelenesc. In schimb cuvintele "cool" si "wow" pe care le folosesti tu nu prea isi au locul in limba romana.
          Dar, no, ce stiu eu, is mai boland de felul meu.
  • -4 (16 voturi)    
    . (Vineri, 8 mai 2015, 9:46)

    VirgilGeorgescu1 [anonim]

    Oare apar 1500 dintre cei care virtual si-au afirmat participarea? Sau din cauza neincrederii in actiunile celor care conduc Uniti Salvam si din simpla lene poate nu vor veni nici acesti 1500?
    Aveti slogane pregatite gen "Romania lemnului bine taiat"?
  • -4 (12 voturi)    
    Pentru asigurarea succesului... (Vineri, 8 mai 2015, 10:29)

    hotnewsfil [utilizator]

    Protesctul trebue sa fie gestionat de expertul Mihalache si condus (in strada!) de insusi presedintele Klaus, insotit de Carmen.
  • -3 (9 voturi)    
    Mafia! (Vineri, 8 mai 2015, 10:34)

    Patrula10000 [utilizator]

    Urez succes tuturor celor care ies si protesteaza. Eu consider ca nu exista nici o sansa. Mafia este mult prea dezvoltata in acest domeniu pentru a rezolva numai pe aceasta cale.
  • 0 (0 voturi)    
    Typo (Vineri, 8 mai 2015, 10:50)

    D [anonim]

    abuzize abuzize
  • +9 (9 voturi)    
    pe bune daca va inteleg (Vineri, 8 mai 2015, 10:59)

    Dan [anonim]

    Daca la celelalte proteste gen Rosia Montana/gaze de sist etc intelegeam ca exista pareri pro si contra si unii nu sunt de acord cu protestele la asta cu padurile chiar nu va inteleg.

    Nu cred ca exista nimeni in Romania (in afara de cei din mafia lemnului) care sa sustina ca defrisarea padurilor este o idee buna. Nu cred ca exista un motiv pt a uni toti romanii indiferent de varsta sau culoarea politica. Pt ca absolut toti vrem acelasi lucru si este un moment f bun pt a ne face auziti.

    De ce trebuie sa facem pe noi si de data asta si sa ne lamentam ca aoleu si vaivai si oricum nu se va schimba nimic si basescu si iohannis si etc. Daca nici macar pt paduri nu puteti face scandal atunci nu stiu ce va mai poate scoate din letargie. Si dup-aia va mirati ca de ce v-o trag toti politicienii pe la spate: pt ca pot d-aia.
  • +11 (13 voturi)    
    Se iese masiv pe dracu! (Vineri, 8 mai 2015, 11:00)

    Ana [anonim]

    Pe Facebook toti is eroi si cu constiinta civica! de fiecare data numarul celor care spun ca participa se cam injumatateste in spatiul real! Mi-e rusine de voi! apasati butonul Like si Share si Attend cu elan si aveti impresia ca ati facut ceva pentru comunitatea voastra. Iesit pe bune! Ce hau imens se casca intre intentie si fapta! IMai nou intentie este trambitata si da impresia de fapta implinita, iar fapta, fapta cui ii mai pasa? Iesiti pe bune, inchideti calculatorul cu o ora inainte de protest, spalati-va, imbracati-va, resuflati cu putere, trantiti usa dupa viata privata si iesiti in piata publica, PE BUNE!
  • +9 (9 voturi)    
    STOP exportului de lemn ! (Vineri, 8 mai 2015, 11:22)

    sands [utilizator]

    Cel mai important in tot protestul asta este sa obtinem interzicerea totala a exporturilor de masa lemnoasa din Romania. Sa se exporte DOAR mobila complet finisata. In felul asta taierile se vor reduce masiv iar somerii rezultati vor fi recalificati la fabricarea mobilei. Taieri vor fi si in continuare dar de 10 ori mai putine.
    • -3 (5 voturi)    
      nu se poate (Vineri, 8 mai 2015, 11:31)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui sands

      Nu te lasă UE.
      • -1 (3 voturi)    
        Paduri . (Vineri, 8 mai 2015, 12:42)

        Drujbaru [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

        Trecand peste conventiile comerciale , toti alde Gaga din ONG -uri trebuie sa-si dea jos ochelarii de cal , sa invete si sa deschida gura doar documentat . asta daca nu iau banii de la cei interesati ca sa faca ceva contra vantului . Adica , toti trebuie sa stie ca padurea este o cultura agricola cu ciclu mare de recoltare si atat . Daca nu tai la timp arborii se imbolnavesc asa cum face si omul cancer si infesteaza restul padurii sanatoase sau lemnul pierde valoarea comerciala . Mai sunt si altele dar greu de priceput pentru fanatici .
        • +1 (3 voturi)    
          haha (Vineri, 8 mai 2015, 12:50)

          Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui Drujbaru

          Există zone împădurite neîntrerupt timp de zeci sau sute de mii de ani. A venit drujbaru să ne spună că arborii trebuie tăiați ca să fie sănătoși.
        • +4 (4 voturi)    
          Rezervatii (Vineri, 8 mai 2015, 14:22)

          sands [utilizator] i-a raspuns lui Drujbaru

          Din pacate nu pot posta si fotografii. Am fost de 1 Mai in Prcul Natural Muntii Rodnei. Aproape de Cascada Cailor ... paduri defrisate. Si nu oricum, defrisate in RAS (adica la rand absolut toti copacii). Or fi fost toti bolnavi ?! In Maramures se taie masiv, la rand si fara nici un control. Asta e problema. Daca s-ar exploata cat pt productia de mobila atunci probabil ca ce zici tu cu exploatarea corecta a padurilor ar fi exact cat cererea de lemn. Acum cererea de lemn pe piata (piata neagra) este absolut URIASA. De aceea aceasta cerere trebuie ingradita/oprita. Stop exportul...daca ne lasa UE.
          • 0 (0 voturi)    
            La subiect . (Vineri, 8 mai 2015, 21:48)

            Drujbaru [anonim] i-a raspuns lui sands

            Corect este sa spunem ca cererea de masa lemnoasa a scazut ( vezi statistica de la Romsilva ) , preturile au scazut ( de fapt , acesta este motivul pentru care au sarit de fund in sus toate oengurile finantate de Romsilva ) pe fondul scaderii cererii in Siria , in alte cateva tari arabe unde lemnul pentru anumite lucrari se inlocuieste cu mase plastice produse de China la un pret foarte mic . Romsilva cauta de mult timp sa tempereze taierile din sectorul privat care fac concurenta pa pretul cerut de regie . Aici este toata disputa care se poarta chipurile pe teme de mediu . Intr-un cuvant , sanchi .
      • +2 (2 voturi)    
        este discutabil (Vineri, 8 mai 2015, 14:14)

        sands [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        In fine, nu sunt expert in legi UE. Dar stiu ca o parte destul de importanta din lemnul romanesc ajunge in orientul mijlociu..care nu e UE. Sunt sigur ca si la nivel UE se poate ajunge la o intelegere. Sunt sigur ca partile verzi din PE ne vor sprijinii in acest sens.
  • +5 (5 voturi)    
    Craca de sub picioare (Vineri, 8 mai 2015, 11:23)

    Ion Românu [anonim]

    Și oamenii de la noi, așa ziși politicieni, cât și urmașii lor trăiesc în România, respiră aerul pădurilor acestei țări, se bucură de natura nedeșertică, încă, a spațiului ei. Cât de hapsân, de primitiv, de prost să fii să-ți tai craca de sub picioare, să-ți omori o sursa vitală de sănătate și bucurie pe care pădurea, cu tot ce are ea, o oferă gratuit și cu generozitate ! Ne vom merita soarta de endemic săraci, săraci cu duhul, dacă nu ne apărăm cu toată puterea de care suntem capabili, dreptul de a nu fi jefuiți de elementarul bun, pădurile, care nu sunt ale generației de azi,ci ale perenității vieții pe aceste meleaguri! Cât se taie în Austria? dar în Germania? Pentru firme precum Holzindustrie Schweighofer, România se află în PĂDUREA FĂRĂ ROST ! Voi participa la protest. Sper ca Președintele Iohannis să fie si el de partea celor care iubesc și apără un bun al tuturor, al umanitații!
  • +6 (6 voturi)    
    Holzindustrie Schweighofer... (Vineri, 8 mai 2015, 11:29)

    demaGOGU [utilizator]

    ...alaturi de Petrom, e parte din pachetul "cumparat aderare UE" pe relatia Austria

    dosar greu, de neatins, as spune.
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 8 mai 2015, 11:36)

    gigi [anonim]

    daca vreti sa scoateti zece mii de bucuresteni din casa, agatati niste becuri colorate pe calea victoriei, proiectati ceva abstract pe una dintre cladirile istorice, si va garantez ca maine seara va fi full bulevardul
  • +2 (4 voturi)    
    proteste USL (Vineri, 8 mai 2015, 11:48)

    prostu satului [utilizator]

    Abia astept sa ii revad pe Claudiu Craciun , poetul de la cenaclul USL organizat impotriva dictatorului in 2012 la Bruxel si pe premiantul PNL Cezar Avramuta fluturand steagul democratiei =))

    Sa nu va mirati de minunile ce se vor vota sub perdeaua de fum creata special de UnitiSalvam Ccomunismul, pardon USL, pardon Democratia =))

    Mascarada organizata pentru a dezamorsa adevaratele prosteste care sar fi putut incropa cu ocazia noilor atacuri pregatite justitiei =)
    • +2 (2 voturi)    
      Atacuri-atacuri (Vineri, 8 mai 2015, 12:59)

      LegatusAugusti [anonim] i-a raspuns lui prostu satului

      Atacurile pe justitie sunt agreate (tacit sau implicit) de toata clasa penalo-politica ! Suspect de tacuti PNL-istii (combinata PDL+vechiul PNL uslamist=actuala oop(s)ozitie).
      Mirul lui Vosganian a sfintit penalismul parlamentar romanesc !
      Borfasii vor fura oricum La cercetari penale la domiciliu, pedepse de cativa anisori (din care vor executa maxim cateva luni in regim de lux) plus majoritatea banilor greu de gasit (seria V) ......sa tot furi !
      Cred ca ar trebui ca lucrurile sa fie pe invers:
      -padurile pastrate;
      -borfasii taiati !
      Parlamentul [ -:) ] are cuvantul !
      Problema insurmontabila aici este: care Parlament ?????
  • -1 (1 vot)    
    Despaduririlor vreti sa spuneti? (Vineri, 8 mai 2015, 12:32)

    John M. [utilizator]

    You better be good altfel va apostrofeaza Pruteanu "de dincolo".
  • +1 (5 voturi)    
    ! (Vineri, 8 mai 2015, 20:59)

    Natasa [utilizator]

    Ma umplu de "bucurie" indivizii care comenteaza ca se iese in strada pentru lucruri mici, neimportante si nu pentru alea de le considera ei esentiale! Eu am iesit la un miting pentru salvarea lacului din Parcul Circului, care secase din cauza unei constructii uriase in zona. Am iesit la mitingul biciclistilor si pentru Rosia Montana. Toate, lucruri mici care nu influenteaza rotirea Pamantului. O sa ies si maine pentru paduri si as iesi pentru o gramada de lucruri "mici" pentru ca fara pasii astia nici schimbarile alea mari nu se vor petrece niciodata!
    • -1 (1 vot)    
      De unde bate vantul . (Vineri, 8 mai 2015, 22:00)

      Gigel [anonim] i-a raspuns lui Natasa

      Cand vrei sa ai o atitudine combativa , angajanta , este bine sa te intrebi prima data ce sau cine are interes intr-o galceava nationala . Aici interes are piata lemnului care are probleme cu pretul . In rest , poti sa faci ce vrei numai sa ai grija de unde bate vantul - daca esti cu pantaloni - .
      • +2 (2 voturi)    
        sigur (Vineri, 8 mai 2015, 22:18)

        Natasa [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

        Si, in general, dupa ce ma uit bine cine si de ce ne manipuleaza, sa raman pe canapea si sa-mi plang de mila ca m-am nascut in tara asta!
  • -1 (1 vot)    
    As fi protestat impotriva noii "matea neagra" (Sâmbătă, 9 mai 2015, 0:12)

    deval [utilizator]

    care se coace in parlament via guvern !! Asta includea si protectia padurilor ! CORUPTIA este tzunami pe langa aversa legii silvice !! Cred ca psd care a promovat legea avand tot parlamentul, toata presa, toata puterea direct sau sub acoperire nu are nevoie de sprijinul meu sa o sustina ! Nu ca nu ar fi importante padurile dar imi pare prostesc sa ma plang de o batatura cand mi se amputeaza piciorul !!!!
  • +1 (1 vot)    
    si impotriva MHC-urilor (Sâmbătă, 9 mai 2015, 11:43)

    Tritonul [utilizator]

    Protestam acum si impotriva campaniei de exterminare a raurilor prin MHC-uri, deoarece microhidrocentralele distrug direct si indirect paduri, astfel: se scot suprafete de padure temporar sau definitiv din circuitul silvic, padurile sunt afectate de modificarea microclimatului vailor in urma secarii raurilor si de distrugerea ecosistemelor adiacente, drumurile noi facute pentru microhidrocentrale inlesnesc accesul celor care taie padurea, mafia MHC-urilor si mafia lemnului au o stransa colaborare, distrugerea potentialului ecoturistic al vailor de catre MHC-uri ii obliga pe localnici sa-si caute sursa de venit in despaduriri etc. Raurile depind ecologic de paduri dar si invers, vaile carpatine nu mai sunt vai carpatine ci vai ale plangerii daca nu mai au paduri si rauri. Si dezastrul ecologic se propaga in aval.
  • +2 (2 voturi)    
    SA NU TE DEOCHI MAZETO ! (Sâmbătă, 9 mai 2015, 14:46)

    arheopterix [utilizator]

    Era cit pe aici sa-ti dau un plus. Daca continui tot asa cred c-o sa se-ntimple , dar nu ma grabesc pentru ca ti-ai mai revenit si alta data si dupa aia iar ai cazut in pacatul greu in care traiesti de cind te stiu .Dar cine stie ?Om trai si om vedea !
  • +1 (1 vot)    
    jefuitorii codrilor romanesti (Sâmbătă, 9 mai 2015, 18:30)

    mety [utilizator]

    toti care au praduit codrii romanesti trebuie sa li se confiste averea si sa fie bagati la zdup!
    nu arest la domiciliu cu papica, bauturica manele si curve fara numar!!
    si fara sa dea ordine slugilor din parlament sa modifice codurile penale si sa dea legile antiromanesti pe banda rulanda!!
    toti sa plateasca indiferent de pozitiile pe care le-au ocupat in aceste jocuri murdare!!
    mitingurile astea pot inseman inceputul sfarsitului pentru aceste gunoaie!!


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică