​VIDEO Protest impotriva gazelor de sist si TTIP: "Viitorul este trist cu gazele de sist", "Stop TTIP"

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 22:01 Actualitate | Mediu

Protest 11 octombrie 2014 - foto
Foto: Hotnews
Circa 100 de persoane au protestat sambata, in Piata Universitatii din Capitala, impotriva exploatarii gazelor de sist si a Tratatului transatlantic pentru comert si investitii. Protestul, organizat de Green Peace si alte ONG-uri de mediu, a avut loc cu ocazia zilei nationale impotriva fracturarii hidraulice. Desi la actiunea de protest a fost indreptata si impotriva TTIP, o parte dintre participanti nu au putut explica ce inseamna si de ce sunt impotriva.


"Darama sonda", "Respect Pungesti", "Stop exploatarii gazelor de sist", "Viitorul este trist cu gazele de sist", "Nu corporatia face legislatia", "Chevron go home", "Si casa ta ar putea fi luata daca se gaseste aur sub ea", "Nu vrem fracturare hidraulica" si  "Stop TTIP" sunt doar cateva dintre mesajele transmise de protestatari.



"Astazi, 11 octombrie sunt mai multe evenimente ce se sarbatoresc simultan. Unul dintre ele, cel mai important la nivel global este Global FrackDown sau ziua mondiala de lupta impotriva fracturarii hidraulice, editia a III-a. Este si al treilea an in care se sarbatoreste si in Romania. Astazi ne alaturam acestui eveniment care se desfasoara in peste 300 de orase din lume. Intrucat ultimul an a fost un an plin de evenimente pe aceasta tema a gazelor de sist, avem cunoscut un fenomen Pungesti de la care astazi se implineste un an. Avem alte locuri din lume unde au avut loc intamplari intre comunitatile locale care au fost evadate pur si simplu de companiile exploatatoare sprijinite de fortele de ordine din fiecare stat. Tot astazi Europa protesteaza impotriva tratatului dintre Uniunea Europeana si SUA - Tratatul Transatlantic pentru Comert si Investitii - Acest tratat ale carui negocieri se desfasoara in secret au atras protestele intregii societati civile din Europa si a unor zone politice. Trebuie sa va spunem ca acest tratat reprezinta o amenintare la adresa democratiei in sine. Se incearca printr-un tratat intre UE si SUA sa se treaca peste suveranitatea cetatenilor, dar si peste suveranitatea statelor. Practic tratatul vine sa aduca o suprematie a corporatiilor asupra drepturilor fundamentale ale cetatenilor si ale suveranitatii statelor", a declarat George Epurescu, unul dintre liderii protestatarilor.

La eveniment au participat si cativa cetateni de la Pungesti care au fost felicitati pentru actiunile lor si au primit o borna pe care scria "Pungesti KM. 0 Demnitate Curaj Romania".

De ce se impotrivesc cetatenii exploatarii gazelor de sist si TTIP:


:


:




Organizatorii au anuntat ca proteste  impotriva fracturarii hidraulice vor avea loc in paralel orasele  Bucuresti, Cluj, Brasov, Timisoara, Iasi, Ploiesti, Sibiu si Piatra Neamt.

Parteneriatul Transatlantic pentru Comert si Investitii (Transatlantic Trade and Investment Partnership - TTIP) este un acord comercial pe care Statele Unite si Uniunea Europeana il negociaza incepand din aceasta vara si care ar putea deveni, potrivit specialistilor, cel mai mare acord regional de comert liber din istorie. El are drept scop sa inlature obstacolele comerciale in numeroase sectoare economice si sa faciliteze, astfel, vanzarea si cumpararea de bunuri si servicii intre SUA si UE, contribuind la cresterea economica si la crearea de locuri de munca.










2795 vizualizari
  • +10 (18 voturi)    
    In conditii mormale (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 22:42)

    nano2k [utilizator]

    In conditii mormale si eu as fi impotriva gazelor de sist.
    Suflarea pestilentiala a Rusiei in ceafa, ma face sa fiu cel putin neutru. Desigur, IN NICIUN CAZ cu incalcarea drepturilor proprietarilor de terenuri!

    Cat despre TTIP, ce-aveti, fratilor? Banuiesc ca multi protestatari aveau "adidasi" si "ginshi" pe ei.
    • -2 (6 voturi)    
      Conditiile de acum nu scuza pagubele permanente (Duminică, 12 octombrie 2014, 0:41)

      Cavalary [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      1. Se poate scapa bine-mersi de Rusia daca s-ar depune pt. energia regenerabila si eficienta energetica atatea eforturi cat se depun pt. alte surse de combustibili fosili. Plus ca Romania nu e dependenta de gazul rusesc acum, asta-i doar o fumigena si au recunoscut si guvernantii, vezi http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Actualitate/Stiri/Ministru+energie+import+gaze+naturale+Rusia+productie+Romania

      2. Problema cu tratatele comerciale, cum am zis, e felul in care afecteaza standardele. Daca ar forta alinierea tuturor partilor implicate la cele mai stricte standarde, excelent. Daca cer partii cu standarde mai dure sa le relaxeze sau sa faca exceptii pt. a permite intrarea pe piata a produselor din alte zone care au standarde mai slabe, e o mare problema. Iar ISDS-ul n-are cum sa fie un lucru bun in nicio forma.
    • -2 (4 voturi)    
      nu vreau sa atasez acelas raspuns de 2 ori (Duminică, 12 octombrie 2014, 1:16)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      vezi ce am scris lui FPop2013, se refera si tie
    • -1 (5 voturi)    
      Aveau adidasi si ginshi pe ei (Duminică, 12 octombrie 2014, 7:50)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Si erau produse in China.

      Dar sa revenim la subiect:
      1. Romania a castigat o mare bucata din platforma Marii Negre unde s'a gasit un depozit imens de gaz:
      http://www.romanialibera.ro/actualitate/eveniment/descoperire-istorica-de-gaz-in-marea-neagra--ce-are-de-castigat-romania-254582

      de ce sa ne grabim cu o technologie noua si potential distructiva?

      2. Cu TTIP-ul au ceva in general cei care stiu de NAFTA (un parteneriat strategic intre SUA, Canada si Mexic) si efectele lui:
      a. O corporatie poate da in judecata un guvern pentru ORICE lege care ii afecteaza profitul: uite si un exemplu - Ethyl corp da in judecata Canada-
      http://www.twnside.org.sg/title/eth-cn.htm
      b. Efectele NAFTA asupra celor mai saraci:

      http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/jan/04/nafta-20-years-mexico-regret

      Atentie efectele asupra saracilor se resimt indiferent de tara - ce au pierdut saracii din SUA:
      http://www.huffingtonpost.com/lori-wallach/nafta-at-20-one-million-u_b_4550207.html
  • +3 (19 voturi)    
    da fata de imperialismul rusesc neostalinist, ?? (Sâmbătă, 11 octombrie 2014, 22:49)

    FPop2013 [utilizator]

    Dar fata de imperialismul rusesc nerusinat, neostalinist si neokgbist, nimic, nimic ? Pai da, sigur, nimic, ca ruznacii sunt ortodocsi, d-ai nostri, nu ca veneticii. Cat timp nu vad proteste la fel de vehemente si impotriva sovietismului ruznacilor,.,nu dau 2 bani pe aia care prosteaza, pe care ii consider niste prostalai manipulati. Lukoil isi permite sa santajeza fara rusine, si nici un prostest, da ? Ciocu'mic, ba protestarari platiti de la Moscova.
    • 0 (4 voturi)    
      Ba cum sa nu (Duminică, 12 octombrie 2014, 0:48)

      Cavalary [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

      Ce, crezi ca rusii nu se ocupa si ei de fracturare? Un protest impotriva fracturarii hidraulice e un protest impotriva fracturarii hidraulice, indiferent ca-i facuta de Chevron, OMV, Lukoil sau Gazprom sau care altii mai sunt.
      Cat despre Rusia in general, eu imi tot racesc... degetele legat de faptul ca trebuie actionat mult mai hotarat impotriva lor, chiar la un nivel care pare a fi cam tabu in prezent, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne punem cu burta-n sus la cererile altora.
      (Legat de partea cealalta, in momentul de fata tratatele care pot reduce standardele existente se negociaza cu SUA si Canada, nu cu Rusia. Daca o sa se negocieze cu Rusia la un moment dat, ies si impotriva alora, dar totusi sper sa nu ajungem chiar in halul ala...)

      Si daca stii ceva legat de platile alea care tot se spune ca le-ar primi careva, pune la bataie niste dovezi ca sa stim pe cine luam in suturi, ca orice protestatar are tot interesul sa elimine persoanele infiltrate care sprijina anumite interese. Daca in schimb e doar o acuza fara acoperire, te rog frumos sa ti-o retragi.
    • 0 (4 voturi)    
      vezi numa' carpa rosie, nu? (Duminică, 12 octombrie 2014, 1:14)

      mbembe [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

      dar la subiect ce ai de spus?

      Stii cum functioneaza exploatarea sistului?
      Zonele exploatare o sa ramana fara apa potabila, o sa fie o noua "Sahara"

      Economia UE nu o sa reziste invaziei de marfuri din USA si atunci adio locuri de munca!
      Un exemplu mai mic si mai aproape de tine- cate legume/fructe si alte produse romanesti vezi in hipermarket-urile din tara?
      Nu ai vrea sa mananci rosii sau mere romanesti?
      Sau preferi plasticuri turcesti/olandeze?
      Producatorul roman dispare si ramane doar comerciantul!
    • -1 (3 voturi)    
      Pentru ca (Duminică, 12 octombrie 2014, 8:01)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

      pe nimeni nu intereseaza comunismul.

      Sa fim clari: toti romanii vor sa traiasca ca in SUA.

      Ceea ce nu stie majoritatea e ca vor sa traiasca visul american din anii 50-70 si nu pe cel din anii 2000:

      http://www.youtube.com/watch?v=q-rpkZe2OEo

      Asta e un film in care Robert Reich (secretar al muncii sub Bill Clinton) vorbeste despre ce sa intamplat din punct de vedere al economiei in SUA din anii 80 incoace.

      De citit Paul Krugman (profesor de economie american - laureat cu premiul nobel)
      http://www.nakedcapitalism.com/2011/03/scott-fulwiler-paul-krugman%E2%80%94the-conscience-of-a-neo-liberal.html

      Cine nu stie ce e neoliberalism: - cauta pe google. Merita. Nu e ceea ce crezi.
    • -1 (5 voturi)    
      putina moderatie nu strica (Duminică, 12 octombrie 2014, 11:19)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui FPop2013

      Zic ca nu strica, pentru ca ne permite sa gandim.

      Cumva Romania este iarasi prinsa in valtoare. De ce noi cadem dintr-o extrema in alta? La noi nu ne gandim? Cat gaz este in Marea Neagra? Din ce stiu eu Romania ESTE deja independenta energetic.

      Padurile patriei eu fost rase de pe suprafata pamantului. Vrem sa facem la fel cu apa, solul? Cat castigam si cat pierdem?

      Vi se pare cumva ca onoratii politicieni gandesc? Nu ma refer la "Gandesc pentru viitorul tarii" ci pur si simplu la "Gandesc" Mie nu mi se pare. Si atunci credeti ca acum este momentul sa pornim la un asa drum ? Sa luam asa decizii?


      Ingredientul de baza pentru BERE :) este apa da? Ce au zis producatorii de bere germani? Ca nu sunt de acord cu exploatarea gazelor de sist in Germania.

      Vi se pare cumva ca nemtii nu gandesc?

      Noi de ce Doamne iarta-ma suntem prosti?
  • +4 (8 voturi)    
    dragi protestatari (Duminică, 12 octombrie 2014, 0:54)

    Raymond [utilizator]

    protestul vostru duhneste a ruble,gazprom,fsb .........treziti-va oameni buni!
  • -3 (7 voturi)    
    trebuie aparate drepturile romanilor (Duminică, 12 octombrie 2014, 1:24)

    mbembe [utilizator]

    Posibil in situatia de fata sa credeti ca renuntarea la sist e comandata de Rusia (suna frumos- GreenPeace controlat de Putin) si ca trebuie de ecploatat la maxim "oportunitatea", dar asta e pe termen scurt...
    Pe termen lung stie cineva care este impactul ecologic?
    Vad ca pana si ucrainenii au iesit pe strazi scandand impotriva sistului, iar ucrainenii nu ar avea de ce sa sustina ideile antiamericane ale rusilor!

    Despre TTIP si asociatii similare nu am vazut prea multe beneficii- in Romania preturile nu au scazut dupa asocierea/aderarea la UE in timp ce toata industria/productia romaneasca a disparut.
    La fel o sa fie si cu economia/industria UE- USA dicteaza conditiile iar partenerii trebuie sa se supuna legilor USA, altfel- amenzi si sanctiuni.
  • +5 (9 voturi)    
    Frumos e trecutul, prezentul si viitorul (Duminică, 12 octombrie 2014, 4:52)

    Locke Lamora [utilizator]

    In Canada unde se fractureaza de 50 de ani. Spune madama din primul clip ca e o metoda foarte poluanta?
    Whaaaaa'? Are habar macar cum e metoda, ma refer la procedurile on site?
    Nu spun ca-s spalati pe creier...doar manifestanti platiti de rusi.
    • 0 (4 voturi)    
      Hai si postacul... (Luni, 13 octombrie 2014, 1:33)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Locke Lamora

      ...Archie, alias Executor, mai nou Businessman :-)
      Ce mai faci, amice, mai merge biznisul cu postaceala?
      Tot aceleasi minciunele colportezi, despre gazele de sist din Canada, milioanele de sonde de-acolo si despre cum fracturarea "clasica" e totuna cu aia utilizata la gazele de sist?
      Tot mai gasesti fraieri care se lasa pacaliti?
      Atunci e bine, baga mare ca se-apropie ziua de salariu.
  • +4 (8 voturi)    
    Talcul unor manifestatii "patriotice"! (Duminică, 12 octombrie 2014, 6:39)

    hotnewsfil [utilizator]

    '.....o parte dintre participanti nu au putut explica ce inseamna si de ce sunt impotriva'.
    Asa au primit sarcina sa execute, fara discernamant, din partea comanditarului lor de la Moscova - adversarul disperat al Tratatului Transatlantic pentru Comert si Investitii si al dezvoltarii gazelor de sist in Europa (de teamama pierderii unui client important strategic pentru 'strtegii lui Putin).
    Si combinatul de aluminiu din Slatina, si Lukoil fac parte din strategia moscovita de extindere a dominatiei militaro-economica rusesti in Europa.
    • -1 (9 voturi)    
      Mama (Duminică, 12 octombrie 2014, 14:07)

      agentia_cagebista [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      e pentru TTIP.

      Dar nu cunoaste implicatiile.

      Partea interesanta nu e la cei care nu stiu de ce protesteaza. Ci tocmai de la cei care stiu. Aia ar trebuii difuzati.

      Sa fie clar TTIP are parti bune dar si unele foarte proaste. Iar protestele sunt impotriva partilor proaste. Partea naspa e ca la dezbaterea publica se aproba documentul cu totul si nu parti ale lui.

      In ceea ce priveste protestul a spune ca daca nu esti de acord cu TTIP sau cu fractare sisturilor esti platit de rusi e la fel cu a spune ca cei care au iesit la revolutie impotriva lui Ceausescu doreau sa fie condusi de Pinochet sau de Franco.

      Schimbarile in societate vin de la aia care nu sunt de acord si cauta ceva mai bun, nu de la cei care aproba sistemul. .
  • -3 (7 voturi)    
    Decat sa risti contaminarea apei (Duminică, 12 octombrie 2014, 8:46)

    rov [utilizator]

    Mai bine sa fii scav primitivilor aia de rusi. Uitati-va cum arata Romania dupa o jumatate secol de comunism si dictatura, o tara distrusa moral si spiritual , fara valori si plina de tradatori...
  • +2 (6 voturi)    
    asa (Duminică, 12 octombrie 2014, 10:33)

    bec [utilizator]

    leprele platite de putin trebuie sa-si faca treaba, sa adune cit mai multi useful idiots sa urle pentru gazprom. Pina la urma se vor alege doar cu urletele in pustiu, gaze de sist si petrol in marea neagra tot se vor exploata
    pina si /// stie asta si nu se va opune.
    • 0 (2 voturi)    
      Noroc cu celelalte lepre... (Luni, 13 octombrie 2014, 1:35)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui bec

      ...ca ne mai lumineaza.
      Care-i treaba, ai facut spume la gura de pana si amicii tai de la HN s-au jenat si-au fost nevoiti sa-ti editeze gunoiul?
  • -4 (10 voturi)    
    Stai ca strutul cu capul in nisip (Duminică, 12 octombrie 2014, 11:36)

    CoroMada [utilizator]

    Ce te opreste sa incepi un protest impotriva a ce vrei tu?Daca avea ceva in cap in locul unde ar trebui sa fie creierul poate te abtineai de la comentarii sau macar nu jigneai oameni pe care nu-i cunosti si care nu ti-au facut nimic.Le-ai numarat tu rublele si ai vazut ca sunt platiti de Moscova .Ce logica jalnica.
  • +3 (9 voturi)    
    ... Parerile sunt impartite (Duminică, 12 octombrie 2014, 11:58)

    Matusalem [utilizator]

    Eu ma uit la americani care de cand au gaze de sist platesc 120USD/1000mc iar in Romania platim 400USD ... Si atunci probabil ca trebuie sa analizam. Oamenii din Pungesti si altii care demonstreaza au o parere diferita si e normal. Ma gandesc ca este o cale sa impacam si capra si varza fara sa ne dam in spectacol sau sa satisfacem dorinta rusilor care cu ajutorul gazelor vor sa domine Europa. De ce ? ... Nu stiu ca nu castiga nimic si nimeni nu doreste o palma de pamant rusesc .... Nici macar pe gratis.
    • +1 (1 vot)    
      Salut orice mesaj decent (Luni, 13 octombrie 2014, 1:41)

      Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

      Indiferent ca sustine ce-mi place mie sau nu.
      La subiect, care considerati dvs. ca ar fi calea care sa impace si capra si varza?
      Nu veniti cu teorii despre cum AR PUTEA fi modificata legislatia astfel incat sa beneficieze si amaratii de-acolo pe masura riscurilor si pierderilor pe care noi ii obligam sa si le-asume.
      Legislatia este aia care e, companiile o respecta (si, fireste, n-au niciun interes s-o schimbe), iar autoritatile au aratat cu batele a sute de jandarmi ca nici prin gand nu le trece sa imparta prada.
      Deci, legislatia nu se va schimba - nu in folosul localnicilor, ci eventual in folosul companiilor (inclusiv Gazprom, ca veni vorba), pentru ca deja autoritatile se dau de ceasul mortii cum sa mai scada redeventele, a se vedea recenta "gaselnita" a Ministrului Finantelor.
      Asadar, care-i calea imaginata de dvs.?
      • +2 (2 voturi)    
        ... sincer nu stiu (Luni, 13 octombrie 2014, 23:04)

        Matusalem [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

        Daca stiam eram profet ...sau poate orice altceva. Imi place sa respect parerile tuturor. Fiecare din noi are o parere care poate fi diferita ...si e bine ca e asa. Sincer imi doresc sa fie o cale de mijloc. Probabil ca tehnologia trebuie schimbata ...sau poate trebuie sa renuntam definitiv la energia conventionala in favoarea celei verzi. E foarte dificil sa spui ca ai dretate ...cand doar viata reala va confirma o idee sau alta, Eu prefer doar sa observ ca suntem diferiti ...dar din aceste idei se naste intodeauna progres. Voi fi vesnic un partizan al diversitatii de idei.
        • +1 (1 vot)    
          Sincere felicitari... (Marţi, 14 octombrie 2014, 12:24)

          Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Matusalem

          ...pentru atitudine si principii. O sa fiu mai atent la pseudonimul dvs. de-acum incolo.
          N-o sa lungesc fara rost o discutie pentru care nu sunteti pregatit, dar as face totusi o precizare strict factuala (cu speranta declarata ca poate o sa va faca sa mai reflectati la pretinsele beneficii ale gazelor de sist).
          E vorba de preturi.
          Preturile americane la care va referiti sunt preturi en-gros si oricum sunt deja binisor mai mari de 120 ($168 media Jan-Aug 2014).
          Mai mult, ele au deja aproape trei ani de crestere continua si destul de sustinuta (tinand seama si de sezonalitate). Asta, ca sa terminam idiotenia cu Gazprom, Putin, KGB , n-o spun eu, o spune sursa oficiala cea mai autorizata din SUA, http://www.eia.gov/dnav/ng/hist/rngwhhdm.htm (inmultiti cu 36 pt. preturile/1000m3).
          Explicatia e destul de simpla. Pe de o parte "revolutia" gazelor de sist incepe sa-si atinga limitele in SUA (un bun motiv ca sa fie exportata altora), vocile contra se inmultesc etc., iar pe de alta parte economia americana incepe sa se dedulceasca, sa se adapteze la gazele ieftine - un proces care ia timp - cu consecinta unei cereri in crestere.
          Pretul romanesc mentionat este pret de retail, pretul platit de consumatorul rezidential. Ca sa nu comparam mere cu castraveti, ar trebui sa ne uitam si-n SUA tot la consumatorul casnic.
          Care, surpriza, n-a prea simtit el beneficiile revolutiei sus-amintite si nu numai ca plateste un pret mult mai mare decat cel en-gros, dar si relativ constant in ultimii ani, nici urma de scaderi revolutionare. Pret, de fapt, putin mai mare decat acela platit de rezidentialul roman. Aceeasi sursa oficiala, inmultiti de data asta cu 35 pt. pret/1000m3, http://www.eia.gov/dnav/ng/hist/n3010us3m.htm
          Realitatea, nu-i asa, parca arata putin altfel decat cantecele de sirena ale postacilor si politicienilor, nu?
  • +3 (7 voturi)    
    Curiozitate (Duminică, 12 octombrie 2014, 12:26)

    marius v [utilizator]

    Ăștia protestau în limba română sau în limba rusă și aveau traducători?
  • 0 (8 voturi)    
    mama prostilor (Duminică, 12 octombrie 2014, 14:37)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    Mama prostilor e mereu gravida.

    La fel se spunea si despre aia cu Rosia Montana. Ca sunt platiti de rusi, ca sunt platiti de soros ...

    vine eu acuma si-i intreb pe toti desteptii pamantului cu care e populata tara asta:

    Ma loazelor, cati pescari ati vazut voi pe valea Ariesului?

    nu prea sunt, ca nu sunt pastravi. e poluata apa. dar de acolo beau apa copiii nostri.

    Ma loazelor, unde e cea mai mare rata a inbolnavirilor de cancer din tara asta?

    In Maramures, ca acolo se exploateaza cu cianuri.

    Ma loazelor, v-o besit voua mintea , asa, ca unii sunt platiti de rusi de unguri de americani...

    Ma loazelor, nu mai avem paduri si au ocazie politicienii sa se plimbe cu barca prin sat din cauza inundatiilor. Pun pariu ca daca ar fi o miscare si in directia asta, tot asa veti spune, ca sunt oamenii paltiti de rusi.

    Ma loazelor, cred ca daca ati primi o votca saniuta, o pereche de papuci de casa , un ziar si un halat, ati fi pe de-antregul fericiti, v-ati gasi scopul in viata si ne veti lasa si pe noi in pace cu interventiile voastre luminate, ca, Doamne iarta-ma , prosti mai sunteti...

    Voi, loazelor, l-ati votat pe Iliescu si sopteati pe la colturi ca cei din Piata Universitatii "fac trafic de blugi si sunt legionari" Rezultatul se vede: ati ajuns sa va vindeti constiinta pe antena si pe o galeata in care va puteti... ca.

    Voi loazelor ati distrus tara asta indirect, votand cu c...rul, nu cu capul. Voi loazelor sunteti "omul de tip nou" pe care l-a creat partidul comunist.

    e timpul sa taceti. ati facut prea mult rau tarii asteia. sa nu imi spuneti mie de rusi. ca bunicul meu prizonier a fost si numai el stie cum a ajuns acasa... ca pe tata copil fiind, rusii l-au luat pana la Oradea, acolo l-a gasit bunica, a mers pe jos dupa el. nu-mi spuneti mie de rusi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri